تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روزنامه شرق گفت وگویی با خسرومعتضد انجام داده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است:*ظاهرا الان مد شده است که همه، ایران را زیر سوال ببرند. ایران الان مدافعی ندارد و کسی دیواری کوتاه‌تر از ایران پیدا نمی‌کند. الان هم مثل دوران حزب توده شده است که اگر کسی نامی از ایران می‌برد، می‌گفتند امل و نوکر رضا‌خان و سیدضیا. ایشان در صحبت‌هایشان اعلام کرده‌اند که ایران بدون دین چیزی نیست. کسی منکر این نیست که دین در ایران اهمیت زیادی دارد اما ایران به تصدیق کارشناسان بزرگ تاریخ (اگر جاسوس و عامل بیگانه نخوانیم‌شان) مقل گریشمن، ماری، هرتسفلد و دیگران کشوری است که مردم آن از ابتدا خداپرست بوده‌اند. مثلا نمی‌توان گفت هخامنشیان خداپرست نبوده‌اند. در بخشنامه‌های اردشیر بابکان هم مردم به خداپرستی تشویق شده‌اند.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: هيات مركزي نظارت بر انتخابات سومين ميان‌دوره‌اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري اطلاعيه‌اي صادر كرد.

به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است:

«به اطلاع آن عده از داوطلبان نمايندگي سومين ميان‌دوره‌اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري كه توسط شوراي نگهبان احراز صلاحيت نشده‌اند، مي‌رساند كه اين افراد بر اساس تبصره 2 ماده 16 آيين‌نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبري مي‌توانند حداكثر ظرف مدت سه روز از تاريخ ابلاغ در وقت اداري به نشاني دفاتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان در استان‌ها و يا در تهران به نشاني خيابان امام خميني (ره)، روبه‌روي دانشگاه افسري امام علي (ع)، خيابان فلسطين، شوراي نگهبان مراجعه و پس از دريافت فرم، شكايت خود را تنظيم و پس از تحويل، رسيد دريافت كنند.»



عقاب نیوز:

قوه قضائیه بشدت و قاطعیت با اتهامات اخلالگران اقتصادی رسیدگی می کند
 
وی به وضعیت اقتصادی چند هفته اخیر در بازار ارز و سکه اشاره کرد و با تاکید بر این‌که این مسئله در دو بعد اجرایی و قضایی قابل مدیریت و رسیدگی است، افزود: بخش عمده تنظیم بازار اقتصادی بر عهده قوه اجرایی کشور و ستادهای ویژه و سازمان‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات است، با این حال قوه قضائیه نیز بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند رسیدگی و برخورد قضایی مناسب خواهد کرد و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که مبارزه با آنها نیز همچون مبارزه با قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است که نمونه بارز آن در فساد مالی اخیر و برخورد قاطعی است که با آنان شده و خواهد شد.
 
رئیس قوه قضائیه البته بخشی از مسائل و مشکلات پیش‌ آمده در بازار ارز و سکه را به دلیل توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام دانست و گفت: در پشت صحنه‌ این جریان دشمنان نظام از طریق برخی افراد و گروه‌های متصل و وابسته به بیگانگان قرار دارند که با ایجاد سایت‌های مختلف در مورد سکه و ارز نرخ‌سازی می‌کردند تا بازار را ملتهب کنند.
 
آملی لاریجانی تصریح کرد: از مسئولان محترم اجرایی می‌خواهیم با تدبیر مناسب و تلاش بیشتر اجازه سوءاستفاده بیگانگان از وضعیت اقتصادی کشور را ندهند.
 
نظام تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور را تحمل نمی کند
 
وی " تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور " را برای نظام قابل تحمل ندانست و با اشاره به این‌که برخی از نابسامانی‌های اقتصادی نیز از بی‌تدبیری‌ها ناشی می‌شود، افزود: همه ارکان نظام در کنترل وضعیت اقتصادی کشور تلاش خواهند کرد و قوه قضائیه نیز در این مورد کوتاه نخواهد آمد و اجازه نمی‌دهد که عده‌ای اندک با سرنوشت هفتاد میلیون انسان بازی کنند؛ از مسئولان محترم اجرایی و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با تدابیر مناسب اجازه هیچ‌ حرکت مذبوحانه‌ای را به دشمنان ندهند.
 
پس از سخنان رئیس قوه قضائیه بحث و بررسی درباره عملکرد شوراهای حل اختلاف در دستور کار مسئولان عالی قضایی قرار گرفت و گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ارزیابی عملکرد این شوراها ارائه شد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تنظیم بودجه 91 با دلار 1150 تومان و نفت بشکه ای 85 دلار خبر داد.

محمد دهقان در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در زمان ارائه بودجه 91 به مجلس توسط رئیس جمهور از عزیزی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور نظر دولت درباره نرخ قیمت دلار و قیمت هر بشکه نفت جویا شدیم که بر اساس اطلاعاتی که به ما دادند قیمت دلار را 1150 تومان و قیمت هر بشکه نفت را 85 دلار در بودجه در نظر گرفتند.

رقم کلی بودجه ارائه شده به مجلس 510 هزار میلیارد تومان است که از سوی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس ارائه شد.
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یازده زائر ایرانی دیگر ساعت سه بامداد امروز، در مسیر حلب به دمشق ، نرسیده به شهر«حماه» در سوریه ربوده شدند . 

به گزارش واحد مرکزی خبر، این یازده نفر از کاروانی از خرم آباد لرستان بودند که در کمین افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند .

به گفته «مسعود اخوان» مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در سوریه ، افراد مسلح پس از گرفتن موبایل ها، گذرنامه ها و تمامی اموال و داراییهای این کاروان ، یازده تن از مردان را از دیگران جدا کرده و با خود به نقطه ای نامعلوم برده اند .

وی افزود: بجز این تعداد، افراد مسلح ، ۳۵ نفر دیگر از اعضای این کاروان را که شامل چهار مرد و زنان و کودکان بودند، رها کردند .

اخوان گفت: از سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده خبری در دست نیست و هماهنگی لازم برای انتقال دیگر اعضای کاروان ، به دمشق انجام شده و این گروه هم اکنون در مسیر دمشق هستند .

نماینده حج و زیارت کشورمان در دمشق افزود: این کاروان نیز، از جمله کاروان هایی هستند که خارج از چارچوب حج و زیارت برای زیارت عتبات مقدسه در سوریه و عراق ثبت نام کرده و به صورت آزاد عازم سوریه بودند .

افراد مسلح ناشناس، همچنین بامداد روز پنج شنبه ششم بهمن ، یازده زائر ایرانی را در مسیر حلب دمشق ربوده بودند که آنان نیز جزو کاروان های آزاد بودند .

همچنین در آخرین روزهای آذر ماه گذشته افراد مسلح ناشناس هفت مهندس و تکنسین ایرانی شاغل در نیروگاه برق «جندر» در حومه «حمص» را ربوده بودند .

با ربودن این تعداد ، شمار ایرانیان ربوده شده در سوریه در سه مرحله به بیست و نه نفر رسید .
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دکتر طاهره نظری، همسر منوچهر متکی که برای نامزدی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بود انصراف داد.

 خبرنگار «پارسینه» مطلع گردید دکتر طاهره نظری همسر وزیر پیشین امور خارجه کشورمان که از حوزه انتخابیه تهران نامزد حضور در انتخابات مجلس شده بود اعلام کناره گیری کرد.

گفتنی است دکتر نظری پیش از این تجاربی به عنوان مدیر کل امور بین الملل زنان وحقوق بشر وزارت امور خارجه، رییس کمیته امور بین الملل شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، رییس سازمان غیر دولتی همسران دیپلمات های جمهری اسلامی ایران، عضو مجمع عمومی بسیج زنان کشور و عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی را در کارنامه خود دارد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد، با استناد به بند یک ماده 28 قانون انتخابات مجلس، رد صلاحیت شده است. 

تیزی تیغ حذف هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر یک عضو مجلس خبرگان رهبری هم کارگر افتاد. این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد، با استناد به بند یک ماده 28 قانون انتخابات مجلس، رد صلاحیت شده است.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی،به موجب بند یک ماده 28 داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید دارای التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشند. نکته سؤال برانگیز اینست که فردی که فاقد التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است چگونه می‌تواند عضو مجلس خبرگان رهبری باشد؟! این، سؤالی است که شورای نگهبان باید به آن پاسخ بدهد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش خبرگزاری برنا، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه در حرم مطهر امام (ره) و مزار شهدا حضور یافتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قرائت فاتحه یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

ایشان سپس با حضور در مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدا، علو درجات ارواح مطهر شهدا را از خداوند متعال مسالت کردند.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


 
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود
 
خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود.
 

ستاد نماز جمعه تهران، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنادر این بیانیه آمده است: در تقارن ایام پرفضیلت ماه ربیع‌الاول، ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت و آغاز دوران امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با دهه مبارک فجر که یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و نیز بیداری عظیم امت اسلامی می‌باشد، یک بار دیگر نماز جمعه تهران معطر به عطر حضور پیشوای فرزانه امت بزرگ اسلامی، بزرگ جانباز انقلاب، محبوب قلوب مسلمین جهان خواهد شد و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در جمعه دهه فجر انقلاب اسلامی مورخ 14/11/90 دل و جان مومنین نمازگزار را به نور معرفت حی سبحان و رهنمودهای حکیمانه خویش منور خواهند کرد.

ستاد نماز جمعه تهران این حضور پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران را فرصتی ذی‌قیمت دانسته، ضمن دعوت از مردم مومن، آگاه، بصیر و ولایتمدار برای شرکت در نماز جمعه این هفته‌ی تهران در محل دانشگاه تهران، انتظار دارد صفوف مستحکم و به هم پیوسته و دشمن‌شکن ملت وفادار به انقلاب، یک بار دیگر خالق صحنه‌های بی‌بدیل وحدت، پایداری و ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب کبیر اسلامی باشد.

یقینا عظمت و شکوه حضور حماسی ملت انقلابی، مقاوم و بصیر، مثابه سندی سراسر افتخار در دفتر پایداری این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

ان‌شاءالله

و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم

ستاد نماز جمعه تهران



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در پی پخش اولین قسمت از برنامه تلویزیونی "صراط" از سیمای جمهوری اسلامی که حاوی مطلبی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، رئیس دفتر ایشان با ارسال نامه‌ای برای معاون سیاسی سازمان صدا و سیما به این اتهام پاسخ گفت. متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای مجید آخوندی
معاون محترم سیاسی سازمان صدا وسیما
باسلام و احترام
در بخش اول برنامه سیاسی صراط که در واحد مرکزی خبر ساخته شده است و در تاریخ ۸/۱۱/۹۰ در بخش‌های مختلف خبری پخش شد، در قسمتی از آن با استناد به مصاحبه معاون پارلمانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت با یک روزنامه مبنی بر پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری ایشان، از آن به عنوان تلاش برای انحراف در قانون اساسی یاد شده و این گونه القاء می‌شود که شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با این پیشنهاد موافق بوده که البته از آن جلوگیری شده است!!
اگر از میان تحولات فراوان تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، این موضوع برای سازندگان این برنامه جلب توجه خاص کرده است، بعید است از چشم آنان این مهم دور مانده باشد که در مطبوعات همان زمان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موضع گیری صریح، ضمن مخالفت علنی با این پیشنهاد تأکید کردند: "مگر در مملکت قحط الرجال است که چنین موضوعات خلاف قانون اساسی مطرح می‌شود" و شدیداً با آن و پیشنهاد دهندگان مخالفت کردند.
اینکه چرا سازندگان این برنامه، فقط به پخش موضوع پیشنهاد اشاره و از انعکاس مخالفت شخص ایشان با آن اغماض کرده اند، جای تأمل و تعجب دارد!!



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 12:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، قسمت دوم مستند "صراط" که دیشب و در پایان خبر بیست و سی شبکه دوم و خبر 21 شبکه اول به بررسی فرار و نشیب‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی در 32 سال اخیر پرداخت، اعتراض شدید شهرام جزایری را به دنبال داشت.

وکیل شهرام جزایری در نامه‌ای به صدا و سیما با انتقاد از مستند صراط اعلام کرد که این مستند را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

در این نامه به پخش اسناد تصویری مربوط به محاکمه شهرام جزایری به شدت اعتراض شده است.

پخش مستند صراط از شنبه هفته جاری آغاز شده و قرار است که پخش این مستند تا 20 بهمن ادامه یابد.



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ملت ما در خبر دیگری نوشت: چندی پیش اخباری به دست آمد مبنی بر اینکه پسر بزرگ تر محمود احمدی نژاد یعنی مهدی، در حال تحصیل در شعبه دانشگاه شریف واحد کیش در مقطع دکترا است. پس از پیگیری های انجام شده معلوم شد که هزینه تحصیلی تمامی رشته های دکترا در واحد کیش دانشگاه شریف نزدیک به 20 میلیون تومان در هر ترم است. این روزنامه به نقل از دی نیوز آورده است محل سکونت مهدی احمدی نژاد نیز در یکی از بهترین مکان های جزیره کیش بوده و در همین برج نیز دو واحد برای همراهان پسر رئیس جمهور تهیه شده است.



تاريخ : 9 / 11 / 1390برچسب:آژانس, بازرسان,, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست معاون مدیرکل بامداد امروز (یکشنبه) وارد تهران شد.

هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «هرمن ناکارتس" معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها بامداد امروز (یکشنبه) به منظور انجام دیداری سه روزه وارد تهران شد.

ناکارتس قبل از ترک وین در فرودگاه به خبرنگاران گفت: ما در تلاش هستیم تا تمامی مسایل باقی‌مانده با ایران را حل کنیم.

ناکارتس، ریاست تیمی شش نفره از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر عهده دارد که قرار است از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه (9 تا 11بهمن) با مقامات ایران مذاکره کنند.

پیش از این علی اصغر سلطانیه نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: این هیئت برای انجام مذاکرات و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مورد نظر آژانس به تهران سفر می‌کند.

وی این سفر را نشانی دیگر از شفافیت در برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تعامل کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برشمرد.



تاريخ : 8 / 11 / 1390برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این نوزاد، دختر و فرزند علیرضا احمدی نژاد پسر دوم رییس دولت دهم - داماد خواهر شهید کاوه - است.

به گزارش ایسنا، با به دنیا آمدن ، فرزند علیرضا احمدی نژاد ، رییس جمهور باز هم پدربزرگ شد!

نوه پسری محمود احمدی نژاد چند روز پیش ۷ ماهه به دنیا آمد.

این نوزاد، دختر است و فزرند علیرضا احمدی نژاد پسر دوم رییس دولت دهم - داماد خواهر شهید کاوه - است