تاريخ : 14 / 1 / 1391برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بازتاب: سیزدهم فروردین ماه سال جدید نیز همانند سالهای قبل ، با دروغ های خاص این روز مواجه شد و داغ ترین آنها ، خبری مربوط به مرد پر حرف و حدیث دولت نهم و دهم است.

 امروز خبری به صورت پیامک منتشر شد مبنی بر اینکه اسفندیار رحیم مشایی مورد سوء قصد قرار گرفت . بنابر این شوخی سیزده ، رییس دفتر محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم ، امروز حوالی دماوند توسط 2 موتور سوار مورد سوء قصد قرار گرفت .

همسر و داماد مشایی نیز که همراه وی بودند ، به شدت مجروح شدند . خاطرنشان می شود عاملان این اقدام تروریستی بلافاصله محل را ترک کردند با وجود این تلاش برای شناسایی آنان ادامه دارد .



تاريخ : 7 / 1 / 1391برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: در مدت 19 ماه که از ماموریت مهدی هاشمی به لندن می گذرد وی ماهیانه بابت حقوق و حق ماموریت مبلغ 3200 پوند همراه با 4 میلیون تومان دریافت کرده است.

خبرگزاری فارس: قطع حقوق 14 میلیونی مهدی هاشمی رفسنجانی / آیا مهدی هاشمی به تهران باز می گردد؟!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مشرق، حقوق مهدی هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد که از شهریور سال 88جهت بازدید و رسیدگی به دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از کشور از ایران خارج شده بود در سال 91 قطع شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 1 / 1391برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
 
 
منادی: دولت نمی‌تواند فاز دوم را اجرا کند، هدف دیگری دارد

.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: همگان می‌دانند طبق مصوبه‌ای که مجلس گذراند مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها غیر قابل اجرا است از این رو دولت با واریز ۲۸ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار قصد دارد به افکار عمومی القا کند که مجلس مجوز برداشت مبلغی را که دولت به حساب مردم واریز کرده است، نمی‌دهد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان این که ۲۸ هزار تومان واریز شده به حساب‌های سرپرست خانوار غیر قابل برداشت است، گفت: با توجه به مصوبه‌ای که مجلس گذراند دولت نمی‌تواند مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند و از واریز این مبلغ هدفی دیگر را دنبال می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف دولت از واریز ۲۸ هزار تومان یارانه به حساب سرپرست خانوار قرار دادن مجلس در عمل انجام شده است و در واقع دولت قصد دارد با واریز این مبلغ مردم را در برابر مجلس قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت می‌خواهد به افکار عمومی القا کند که مجلس اجازه برداشت پول‌های واریز شده به حساب‌های سرپرست خانوار را نمی‌دهد و از این طریق مجلس را به چالش بکشد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: در مصوبه اعطای تنخواه ۲۲ هزار میلیارد تومانی به دولت، مجلس مصوب کرد که در سه ماه اول سال ۹۱ یارانه‌های پرداختی به مردم بدون تغییر باید به‌مانند سال گذشته پرداخت شود.

وی با تأکید بر این که هدف مجلس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کلان است، گفت: ارتقای تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی برای تمامی مردم از اهداف مجلس شورای اسلامی است و تزریق پول به جامعه بدون کنترل نقدینگی مشکلی را حل نخواهد کرد.

منابع واریز ۲۸ هزار تومان، مشخص نیست

منادی از مشخص نبودن منابع برای واریز ۲۸ هزار تومان به حساب‌های خانوار انتقاد و تصریح کرد: هیچ یک از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که بودجه کشور را مصوب می‌کنند از منبع درآمدی دولت برای واریز این مبلغ اطلاع ندارند.

وی با بیان این که در شرایط کنونی اعلام نشده است، مبلغ ۲۸ هزار تومان برای یک ماه است یا دو ماه، گفت: بی برنامگی از سوی دولت در واریز این مبلغ به حساب خانوارها جای تأمل دارد.

دولت فاز دوم را اجرا نمی‌کند/مجلس را به چالش می‌کشد

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم یادآور شد: با توجه به این که مبلغ واریز شده از سوی دولت غیر قابل برداشت است، دولت قصد ندارد این مبلغ را به مردم بدهد و هدف دولت از واریز این پول رویایی مردم با مجلس است.

اطلاع رسانی پس از ۶ روز

روز گذشته مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز مابه تفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که  ۲۸ هزار تومان است، خبر داد و گفت:  ۲۸ اسفند ۹۰ این مبلغ به حساب خانوارها واریز شده  که ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: همانطور که در مرحله اول هدفمندی یارانه ها، پراخت یارانه نقدی را یکماه و نیم زودتر از شروع اجرای قانون در نظر گرفتیم، هم اکنون نیز همین گونه است به این صورت که  این مابه تفاوت مربوط به زمانی است که مرحله دوم آغاز شود؛ یعنی پرداخت این مبلغ مابه تفاوت به معنی شروع مرحله دوم یارانه ها نیست. این مبلغ در حسابهای مردم زودتر واریز شده است اما غیر قابل برداشت خواهد بود./

منبع: خانه ملت



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 3:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكمی، تركیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یك دوره پنج ساله‌ دیگر معرفی كردند.

به گزارش «تابناک»، متن حكم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
پروردگار متعال عزّشأنه را سپاس می‌گویم كه مجمع تشخیص مصلحت موفق شد دوره پنجساله دیگری را با عنایات الهی و با كارنامه‌ای قابل قبول پشت سر بگذارد كه امید است آثار و منافع اقدامات قانونی مجمع به شكل شایسته‌ای در مبادی مدیریتی كشور ـ قوای سه گانه و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها ـ به بار نشیند و همگان نتایج آن را مشاهده كنند.
ضمن تشكر از همه آقایان اعضای محترم، ریاست و دبیرخانه مجمع، برای دوره پنج ساله جدید شخصیت‌های حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را با ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی تعیین می‌كنم:

1 ـ شخصیت های حقوقی عضو عبارتند از:
الف) رؤسای محترم سه قوه
ب) فقهای معزز شورای نگهبان
پ) دبیر شورای عالی امنیت ملی
ت) وزیر یا رئیس دستگاهی كه موضوع مورد بحث، به آن دستگاه مربوط است
ث) رئیس كمیسیون متناسب با موضوع بحث از مجلس شورای اسلامی

2 ـ شخصیت‌های حقیقیِ عضو، عبارتند از:

آیات و حجج اسلام:

آقای هاشمی رفسنجانی، آقای حاج شیخ احمد جنتی، آقای واعظ طبسی، آقای امینی نجف آبادی، آقای سیدمحمود هاشمی شاهرودی، آقای موحدی كرمانی، آقای علی اكبر ناطق نوری، آقای حاج شیخ حسن صانعی، آقای حسن روحانی، آقای دری نجف آبادی، آقای غلامحسین محسنی، آقای محمود محمدی عراقی، آقای غلامرضا مصباحی مقدم، آقای مجید انصاری.

و حضرات: آقای غلامرضا آقازاده، آقای علی آقامحمدی، آقای محمد جواد ایروانی، آقای محمدرضا باهنر، آقای غلامعلی حداد عادل، آقای حسن حبیبی، آقای داود دانش‌جعفری، آقای پرویز داودی، آقای محسن رضایی، آقای محمدحسین صفارهرندی، آقای حبیب‌الله عسگراولادی، آقای محمدرضا عارف، آقای محمد فروزنده، آقای سیدحسن فیروزآبادی، آقای علی لاریجانی، آقای حسین مظفر، آقای حسین محمدی، آقای سیدمصطفی میرسلیم، آقای سیدمرتضی نبوی، آقای علی اكبر ولایتی، آقای صادق واعظ زاده، آقای احمد وحیدی.

جلسات مجمع در هنگام بحث در مصوبات مورد تعارض مجلس و شورای نگهبان متشكل خواهد بود از همه اعضای نامبرده و دیگر جلسات متشكل خواهد بود از اعضای حقیقی به اضافه ردیف‌های الف، د و هـ از بند 1.

ضمن تأكید بر اجرای كامل توصیه‌های ابلاغ شده دوره گذشته، نكات دیگری به پیوست این حكم ابلاغ خواهد شد. بر خود لازم می‌دانم از زحمات آقایان محترمی كه در دوره گذشته عضو این مجمع بوده و در دوره جدید حضور ندارند، قدردانی نمایم.

در پایان اعضای محترم این دوره را به رعایت صلاح و سداد و اتقان و انصاف و جامعیت و رعایت مصلحت نظام به معنای اتم كلمه و حضور فعال در جلسات مجمع و كمیسیون‌های مربوط توصیه كرده و توفیق آقایان را در اجرای مسئولیت مهمی كه در دوره جدید بر دوش گرفته‌اند، مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
منبع: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
 



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 3:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام پاسخ رئیس جمهور به سؤالات نمایندگان مجلس طی سخنانی از حضور رئیس جمهور و هیئت همراه در صحن علنی تشکر کرد.

وی همچنین به اشاره رئیس جمهور به اصل 138 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: چنین تفسیری را از قانون دقیق نمی‌داند.

وی همچنین به بحث اصل 75 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در صورتیکه مجلس مصوبه‌ای داشته باشد و این مصوبه به تصویب شورای نگهبان برسد و یا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار بگیرد قانون است و باید اجرا شود لذا ما تفسیری غیر از این را قبول نداریم.



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در اخطار قانون اساسی و پس از بررسی طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی اظهار داشت: بنده از نظر شکل بررسی طرح سوال از رییس جمهور که به نظرم موجب تقویت دولت و مجلس شد، خوشحالم اما از نظر محتوا مسائلی درجریان بررسی این طرح مطرح شد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: طبق قانون اساسی رئیس جمهور در برابر ملت و رهبری و مجلس مسئول است و طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی رئیس جمهور در برابر مجلس مسئولیت دارد.
 
یوسف‌نژاد ادامه داد: رئیس‌جمهور در اینجا گفت که نامی از بنده برده نشده است از این رو از رئیس مجلس انتظار داشتیم که طبق قانون اساسی از مجلس دفاع می‌کرد و راجع به این موضوع اظهار نظر می‌کرد.
 
وی متذکر شد: عنوان اینکه این موضوع ارتباطی به رئیس جمهور ندارد، مغایر اصل ۱۲۳ قانون اساسی است اما از نظر شکل قضیه خوشحالم که این موضوع در مجلس هشتم مطرح شد اما از نظر محتوا انتظار است که راجع به مسائل مطروحه دفاع می‌کردید.
 
علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این اخطار یوسف‌نژاد گفت: ‌ما از نظر قواعد کلی مشکلی در سوالات ندیدیم و اجازه دادیم که مطرح شود و اینکه آیا مربوط هست یا نه، این موضوع با هیات رییسه مجلس است.
 
لاریجانی تاکید کرد که در مورد قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی با تاخیر وزیر این وزارتخانه به مجلس تخلف صورت گرفته و مسئول اجرای این امور رئیس جمهور است و این اشکال در این زمینه وارد نیست.



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 2:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نسبت به اظهارات محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در جلسه علنی بررسی سوال از رئیس‌جمهور، واکنش نشان داد؛ در ادامه گروه پارلمانی خبرگکزاری فارس متن کامل این نامه را منتشر می‌کند:

 

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

 

سلام علیکم

با احترام، در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی ریاست محترم جمهوری در جلسه علنی مورخ 24/12/90 موارد ذیل به جهت استحضار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رسد:

 

1- موضوع اختلاف حساب یک میلیارد دلار شرکت ملی نفت ایران و خزانه مربوط به تفریغ بودجه سال 1385، در زمان ریاست جناب آقای رحیمی معاونت محترم اول ریاست‌جمهوری بر دیوان محاسبات کشور به تصویب رسیده و با امضای ایشان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. شایان ذکر است دیوان محاسبات کشور هیچگاه فردی را متهم به دزدی و اختلاس نکرده و اساساً این نوع ادبیات در دیوان محاسبات کشور جایگاهی ندارد. در همه حال تأکید بر رعایت حقوق بیت‌المال و اجرای صحیح مراحل قانونی رسیدگی به پرونده بوده و در هیچ یک از جوابیه‌های دیوان مطالبی که ریاست محترم جمهوری اعلام فرمودند به چشم نمی‌خورد. دیوان محاسبات کشور همواره بر اجرای صحیح فرآیند رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده در مراجع قانونی تأکید داشته و بر عدم اظهار نظر توسط افراد غیر مسئول له یا علیه این موضوع تا مشخص شدن نتیجه نهایی اصرار ورزیده است. این امر در کلیه مواضع و مصاحبه‌های مسئولین دیوان مورد تأکید قرار گرفته است.

 

2- ریاست محترم جمهوری در خانه ملت و در پیشگاه نمایندگان مردم اعلام فرمودند که ریاست دیوان محاسبات در ایام انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 در رادیو و تلویزیون حضور پیدا کرده و در خصوص پرونده فوق‌الذکر اظهارنظر نموده است. ضمن تکذیب این امر از ایشان خواهشمندیم به منظور اثبات ادعای خود مبنی بر حضور اینجانب در صدا و سیما مستندات مربوطه را ارائه فرمایند. انتظار می‌رود ریاست محترم جمهوری در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمایشات خود تأمل بیشتری داشته و از ایراد تهمت ناروا به اشخاص خودداری فرمایند.

 

3- در دوره کنونی، دیوان محاسبات کشور عملکرد مالی دولت در اجرای قوانین را در قالب گزارش‌های تفریغ بودجه سالهای 1386، 1387، 1388 و 1389 و همچنین گزارش‌های حسابرسی ضمنی و مستمر خود به مجلس شورای اسلامی تقدیم نموده است. این گزارش‌ها با حضور و اطلاع مسئولین دولتی مربوطه تهیه و از حیث محتوا کاملاً قابل استناد و اتکاء می‌باشد. برخی از تخلفات اعلامی با رأی نمایندگان ملت و در اجرای ماده «233» آیین‌نامه داخلی مجلس جهت رسیدگی قضایی به قوه قضائیه ارسال گردیده است.

 

در پایان لازم می‌دانم از کلیه همکارانم در دیوان محاسبات کشور تشکر و سپاسگزاری نمایم. همچنین رجاء واثق دارم از دقت نظر و تلاش‌های بی‌وقفه آنها در حفظ و صیانت از بیت‌المال با اینگونه اظهارنظرهای غیر کارشناسی اندکی کاسته نخواهد شد.

 

از خداوند متعال برای همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس ‌جمهوری‌ اسلامی توفیق روزافزون مسئلت دارم.

 

لطفاً در صورت صلاحدید متن فوق را از تریبون مقدس مجلس شورای اسلامی قرائت فرمایید.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی - رئیس کل دیوان محاسبات کشور



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 2:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پایگاه اینترنتی «جرس» (جنبش راه سبز) که به عنوان ارگان حلقه لندن فعالیت می کند، گزارش داد: تلویزیون رسا(رسانه سبز ایران) به دلیل مشکل مالی از روز چهارشنبه ۱۷ اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل شده. این تلویزیون از اواخر مرداد ۱۳۸۹ آغاز به کار کرده بود اما نتوانسته هزینه اش را پرداخت کند.

یادآور می شود تلویزیون یاد شده به استثنای چند ماهه اول فعالیت، پس از شکست کامل فتنه سبز در دی ماه و بهمن ماه ۱۳۸۹ در حالت نیمه تعطیل به سر می برد.

بنابراین مشکل مالی بهانه ای بود تا پس از یک سال فعالیت نیم بند، به فعالیت این تلویزیون سردرگم و بی هدف پایان داده شود.

سایت جرس نیز چند ماه پیش اعلام کرده بود تعطیل خواهد شد اما بعداً مدعی شد مشکل مالی آن حل شده و فعلا تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه می دهد.

تعطیلی شبکه ای مانند رسا در حالی است که شبکه های معروف تری نظیر صدای آمریکا و بی بی سی فارسی نیز هم اکنون در وضعیتی بحرانی به سر می برند و مخاطبان اندک آنها طبق برآوردهای مختلف دچار ریزش شدید شده است.

شکست سنگین پروژه تحریم انتخابات مجلس، آزمونی مهم برای ناکارآمدی رسانه های جبهه اپوزیسیون بود.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس، با اشاره به احتمال انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: انتصاب مرتضوی به این سمت برای وزیر کار تعاون و رفاه مشکل ایجاد می کند، چرا که نمایندگان مجبور می شوند از وزیر سوال کرده و این سوال حتما به طور جدی مطرح خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فرارو، قرار بود برادر رييس جمهور  در شهر گرمسار در خصوص جريان انحرافي و حمايت هاي آن از برخي نامزد هاي اين شهر، سخنراني کند.

تبليغات وسيعي براي اعلام برنامه سخنراني داوود احمدي در اين شهر صورت گرفته بود اما در آخرين لحظات، شوراي تامين استان، وابسته به وزارت کشور، اين سخنراني را لغو کرد.

داوود احمدي نژاد از چهره  هاي شاخص و فعال مخالف اسفنديار رحيم مشايي و دولت دهم است.

پروين احمدي نژاد، خواهر رييس جمهور، از شهر گرمسار نامزد مجلس نهم شده است.



تاريخ : 3 / 12 / 1390برچسب:, | 9:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بررسی متن کیفرخواست منتشره از کیفرخواست مه آفرید خسروی (سرکرده گروه موسوم به آریا) که در اولین جلسه دادگاه وی قرائت شد نشان دهنده دریافت رشوه های کلان از سوی برخی مدیران ارشد سیستم بانکی، بیمه مرکزی و وزارت خانه های دولتی است.

به گزارش خبرنگار مهر بر اساس این کیفرخواست متهم تاکنون به پرداخت بیش از 30 فقره رشوه اعتراف کرده که تا این مرحله برای ۴ مورد به شرح ذیل قرار مجرمیت صادر شده است و در سایر موارد از جمله پرداخت رشوه به محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و ده‌ها مورد دیگر پرونده مفتوح است.

از جمله موارد جالب در این مورد اخذ بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان از یک شرکت وابسته به صندوق فولاد ایران به صورت وجه دستی ! و پرداخت رشوه به یکی از معاونین وزارت راه، یکی از معاونین وزارت صنایع و مدیرکل سابق دفتر محرابیان، مدیر دفتر بازرسی بیمه مرکزی و یکی از مدیران عامل فعلی بانکهای بزرگ خصوصی کشور است.

بر اساس اعترافات خسروی رؤسای بانک‌ها تا پول نمی‌گرفتند کار نمی‌کردند.

برخی از موارد منتشره در خصوص رشوه های پرداختی به افراد مهم به این شرح است:

1- پرداخت مبلغ 9 میلیارد ریال به آقای «خ.الف» رئیس سازمان ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که متهم ردیف نهم پرونده است با همکاری و وساطت آقای «ع.ر» متهم ردیف دهم پرونده

-2 500 میلیون تومان به آقای "ش" مدیرعامل فعلی یکی از بانک‌ها از طریق «ح.س»

3-  مبلغ 202 هزار یورو و همچنین 800 میلیون ریال به «م.الف» یکی از معاونین وزیر راه و ترابری با وساطت «الف.گ».

4- پرداخت یک میلیون دلار به آقای "ف.م" مسئول یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی مهم درخصوص سپرده کردن پول در بانک

5- پرداخت 550 میلیون ریال به آقای «ع.ب» رئیس وقت بانک پارسیان شعبه پامنار و رئیس فعلی بانک تات شعبه بازار مبل 2.

6- پرداخت مبلغ 266 هزار دلار در یک نوبت و 350 میلیون ریال در نوبت دیگر به آقای «ش.ر» یکی از مسئولان ارشد وزارت راه و ترابری

7- پرداخت مبلغ 168 هزار یورو به آقای «ع.الف» مدیرکل راه و ترابری یکی از شهرستان‌ها با وساطت «الف.گ

8- پرداخت رشوه به کارکنان بانک ملی شعبه مرکزی کیش و بانک صادرات اهواز از قرار مبلغ 24 میلیارد و 500 میلیون ریال به آقای «س.ک» رئیس شعبه گروه ملی بانک صادرات اهواز.

9- همکاری آقای ف رئیس سابق دفتر بازرسی بیمه مرکزی در دریافت رشوه یکی از متهمان. او هم برای سپرده کردن پول در بانک ملی حدود 300 میلیون تومان گرفته است.

10- پرداخت رشوه برای تاسیس بانک آریا توسط آقایان «ع.الف» و «ع.د» که همه هماهنگی‌ها توسط آقای «الف» معاون یکی از وزارتخانه‌ها بود که در قبال گرفتن یک مرحله پول به مبلغ 200 الی 300 میلیون تومانی و 5 درصد بانک آریا

11- پرداخت رشوه برای خرید ۴ شرکت از سازمان خصوصی‌سازی با روابط آقای د و گ که علی‌رغم نداشتن سرمایه این مهم صورت پذیرفته است. از قبیل گروه‌های فولاد ۹۳ میلیارد تومان خط و ابنیه ۱۲۵ میلیارد تومان - فولاد اکسید ۱۵۳ میلیارد تومان ماشین‌سازی لرستان با بدهی به سازمان گسترش ۱۵ میلیارد تومان- تأسیس بانک آریا ۱۵۰ میلیارد تومان که جمعاً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت مریم بهروزی نماینده ادوار مجلس و از فعالان سیاسی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، متن پیام علی لاریجانی به این شرح است: درگذشت سرکار خانم "مریم بهروزی " موجب تاسف و تاثر گردید.

آن مرحومه چه در سالهای شکل گیری نهضت اسلامی و همچنین پس از پیروزی انقلاب نقش موثری به ویژه در انسجام بخشی فعالیت بانوان انقلابی داشتند و در چهار دوره نیز از طرف مردم تهران به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برگزیده شده بودند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگذشت مرحوم خانم مریم بهروزی را به خانواده ایشان تسلیت گفته برای آن فقیده سعیده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال طلب می کنم.



تاريخ : 26 / 11 / 1390برچسب:, | 3:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی و با حضور میلیونی در 22 بهمن امسال به دهان دشمن کوبید/ حضور پرشور مردم در انتخابات دشمن را دچار تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد (۱۳۹۰/۱۱/۲۶ - ۱۱:۱۵)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این اعجاب آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.
در این دیدار که در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس آموز و شاخص های عمده در مسیر حرکت بسوی قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تأکید داشتند که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نسبت به سالهای قبل، پرشورتر و با نشاط تر بوده است اما سؤال مهم این است که چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت تری بودیم؟
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع شناسی کم نظیر مردم بر نمی گردد زیرا ملت ایران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.
ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبکه صهیونیستی جهانی، تأکید کردند: هدف اصلی تبلیغات متراکم، القای این دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی انگیزه شده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمرکز این تبلیغات هم برروی راهپیمایی 22 بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی اعجاب برانگیز ، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، به دهان دشمن کوبید.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گزارشهای موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع شناسی و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.
ایشان تأکید کردند: آنهایی که باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار برای منعکس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: کسانی که مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور کردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت دهها میلیونی کشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه های دروغ پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بکار گرفته است اما هنگامی که پیام صادقانه یک ملت از دل برآید، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابی گری و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد کرد.
ایشان افزودند: نمونه آشکار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و کشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است که روزی ملت ایران، مظلومانه آنها را سر می داد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اسلام در حرکت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسلهای آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود که دنیا را دگرگون خواهد کرد و سیاستهای مسلط مادی مستکبرانه را نیز از بین خواهد برد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کانون اصلی این حرکت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.
ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی که ملتی می ایستد و در مقابل شبکه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی دهد، در عرصه های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست ورزی بین المللی و تأثیرگذاری بر ملتها، پیشرفت خواهد کرد و تفکر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به لطف خداوند و به برکت این ایستادگی و استحکام درونی ملت ایران، جوانان ، با همت ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یک الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای لازمه پیشرفت و سازندگی کشور را، استمرار حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاههای تبلیغاتی و رسانه های جبهه استکبار و عوامل همیشگی آنها، تلاش گسترده ای را آغاز کرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی رونقی باشد اما همه باید بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.
ایشان تأکید کردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دلهای مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه کار و خدمت باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه  آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهمترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.
ایشان همچنین با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی  و بعد از آن ،خاطر نشان کردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب ، و شجاعت و خط شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.
در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام 29 بهمن در سال 1356، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و با بصیرت آذربایجان، در انتخابات 12 اسفند نیز حماسه ای فراموش نشدنی خلق خواهند کرد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 3:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سایت فردا متعلق به احمد توکلی ( رقیب دیرینه هاشمی) هم ادعا کرد که هاشمی در راه کسب مرجعیت با تاسیس یک مدرسه علمیه قصد پرداخت شهریه به طلاب را دارد.لازم به ذکر است حملات اخیر به هاشمی رفسنجانی در حالی صورت می گیرد که وی پس از برگزاری جلسه اضطراری با مسئولین نظام که منابع آگاه محتوای آن جلسه را بحث در مورد بحران هسته ای دانستند، بلافاصله عازم قم شد تا مراجع تقلید را در جریان وضعیت پرونده هسته ای و تهدیدات روز افزون غرب و به ویژه امریکا قرار دهد.
ولی از انجا که هر اقدام و تحرک هاشمی از جانب جناح رقیب وطرفداران احمدی نژاد به دقت تحت بررسی قرار دارد انها نسبت به  این مقوله نگران شده و در صدد دادن اطلاعات غلط و انحرافی  بر امده اند تا هم ذهن طرفداران خود را مشغول سازند و هم هاشمی و دوستانش را وادار به پاسخگویی کنند . در حالی که خود انها خصوصا احمد توکلی و احمدی نژاد به خوبی در جریان دلایل این سفر قرار دارند. اما انچه جالب توجه است توسل این اقایان و جریان ها به یک مداح و نوحه خوان است که باید نقش تحلیل گر را برای انها بازی کند . ضمنا اگر هم موضوع مرجعیت هاشمی هم مطح باشد مگر او از نظر علمی از مراجع جناح راست کم سواد تر است که چنین این هراسان شده اند .مشکل اصلی انها در رقابت علمی وسیاسی او با امثال مصباح و همفکرانش است که می خواهند مجلس خبرگان را برای برنامه های اتی خود قبضه کنند . هنوز یادمان نرفته که پس از انتخابات ریاست جمهوری با هنر و مریم بهروزی صراحتا اعلام کردند که هدف بعدی ما مجلس خبرگان است .کد مطلب :



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دولتی‌ها این روزها مشتاق بودند طرح سوال از احمدی‌نژاد قبل از انتخابات اسفند در صحن مطرح شود تا به گفته آنها احمدی‌نژاد افشاگری‌هایی کند و گرچه این درخواست، با تعطیلی مجلس در حد خواسته باقی ماند، اما در دو روز گذشته رسانه‌ها و افراد نزدیک به احمدی‌نژاد یک دستور کار مشترک را پیگیری می‌کردند: «چرا احمدی‌نژاد را قبل از برگزاری انتخابات به صحن دعوت نکردید تا از خود و کابینه‌اش دفاع کند؟»؛



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بدنبال تردد برخی از تروریستهای مرتبط با ترور دانشمندان هسته ای ایران به جمهوری آذربایجان و برخورداری از برخی تسهیلات در آن کشور بر ای عزیمت به تل آویو و همکاری با شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی، جوانشیر آخوندوف سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن ارایه یادداشت اعتراض، از دولت جمهوری آذربایجان موکدا خواست که از فعالیت های سازمان جاسوسی موساد بر علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک آن کشور جلوگیری شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاسخ عنوان کرد که طی سفر به باکو موضوع را با مقامات کشورش مطرح و ضمن پیگیری، پاسخ را به طرف ایرانی اعلام خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین نسبت به رفتار نامناسب جمهوری آذربایجان با نمایندگان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در آن کشور، تبلیغات ضد ایرانی روزمره رسانه ای و همچنین توقیف کامیونهای باری ایرانی در مسیر آستارا -  باکو قویاَ اعتراض گردید و توقف فوری این قبیل اقدامات غیردوستانه مورد تاکید قرار گرفت.
   



عقاب نیوز:

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در گفتگو با خبرنگاران گفت: حضور مردم در این راهپیمایی به تمام استکبار و دنیا پیام مهمی را صادر کرد.

وی تصریح کرد: مردم با این حضور نشان دادند که هیچ گونه تحریم و حرف های آنها برای مردم تاثیری نداشته و مردم اراده آنها قوی تر می شود.

این مرجع تقلید اذعان داشت: مردم با این حضور گسترده نشان دادند که در همه عرصه ها در صحنه حضور داشته و در انتخابات مجلس نیز با حضور در پای صندوق های رای مشت محکم دیگری بر دهان استکبار خواهند زد.
وی تاکید کرد: این حضور گسترده موجب شد تا بینی دشمن به خاک مالیده شود.



تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

صبح امروز مقابل مجلس شوراي اسلامي دو تجمع انجام شد. تجمع اول مربوط به تعدادي از بهداشت‌كاران زن اصفهاني و تجمع دوم مربوط به جمعي از كاركنان نيروي انتظامي استان تهران بود.

به گزارش ايسنا، حدود 100 نفر از كاركنان نيروي انتظامي استان تهران در اعتراض به آن‌چه «زمين‌خواري و پايمال شدن حقوق‌شان» خواندند مقابل مجلس تجمع كردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 11 / 1390برچسب:, | 7:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه پر شکوه تهران، با ارائه تحلیل جامعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مطالب مهمی در خصوص مسایل داخلی، تهدیدات دشمنان، اوضاع منطقه و جهان و همچنین انتخابات نهمین دوره مجلس بیان کردند.

خبرگزاری فارس: مشروح خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه پرشکوه تهران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، همزمان با ایام الله دهه فجر و در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه پر شکوه تهران، با ارائه تحلیل جامعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مطالب مهمی در خصوص مسایل داخلی، تهدیدات دشمنان، اوضاع منطقه و جهان و همچنین انتخابات نهمین دوره مجلس بیان کردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ستاد نماز جمعه تهران، با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه مي‌شود.

به گزارش ایسنا در اين اطلاعيه آمده است: ضمن تبريك بمناسبت فرا رسيدن دهه مبارك فجر انقلاب شكوهمند اسلامي، ضمن دعوت مجدد از شما امت با ايمان و ولايتمدار و انقلابي تهران جهت حضور گسترده و دشمن‌شكن در نماز جمعه اين هفته تهران به امامت ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي مدظله العالي به اطلاع مي‌رساند:

كليه درب‌هاي دانشگاه تهران از ساعت 8 صبح روز جمعه باز مي‌باشد و كليه تمهيدات لازم جهت حمل و نقل نمازگزاران عزيز از تمامي مساجد و ميادين اصلي شهر توسط سازمان اتوبوسراني و همين طور از تمامي ايستگاه‌هاي متروي تهران از ساعات اوليه صبح به صورت رايگان مهيا مي‌باشد.

در ضمن از همه عزيزان تقاضا مي‌شود با توجه به برودت هوا لباس گرم پوشيده و از آوردن اشياء حجيم و بزرگ خودداري كرده و زيرانداز سبك و سجاده به همراه خود آورند.



تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روزنامه شرق گفت وگویی با خسرومعتضد انجام داده است. در بخشی از این مصاحبه آمده است:*ظاهرا الان مد شده است که همه، ایران را زیر سوال ببرند. ایران الان مدافعی ندارد و کسی دیواری کوتاه‌تر از ایران پیدا نمی‌کند. الان هم مثل دوران حزب توده شده است که اگر کسی نامی از ایران می‌برد، می‌گفتند امل و نوکر رضا‌خان و سیدضیا. ایشان در صحبت‌هایشان اعلام کرده‌اند که ایران بدون دین چیزی نیست. کسی منکر این نیست که دین در ایران اهمیت زیادی دارد اما ایران به تصدیق کارشناسان بزرگ تاریخ (اگر جاسوس و عامل بیگانه نخوانیم‌شان) مقل گریشمن، ماری، هرتسفلد و دیگران کشوری است که مردم آن از ابتدا خداپرست بوده‌اند. مثلا نمی‌توان گفت هخامنشیان خداپرست نبوده‌اند. در بخشنامه‌های اردشیر بابکان هم مردم به خداپرستی تشویق شده‌اند.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: هيات مركزي نظارت بر انتخابات سومين ميان‌دوره‌اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري اطلاعيه‌اي صادر كرد.

به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است:

«به اطلاع آن عده از داوطلبان نمايندگي سومين ميان‌دوره‌اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري كه توسط شوراي نگهبان احراز صلاحيت نشده‌اند، مي‌رساند كه اين افراد بر اساس تبصره 2 ماده 16 آيين‌نامه اجرايي قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبري مي‌توانند حداكثر ظرف مدت سه روز از تاريخ ابلاغ در وقت اداري به نشاني دفاتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان در استان‌ها و يا در تهران به نشاني خيابان امام خميني (ره)، روبه‌روي دانشگاه افسري امام علي (ع)، خيابان فلسطين، شوراي نگهبان مراجعه و پس از دريافت فرم، شكايت خود را تنظيم و پس از تحويل، رسيد دريافت كنند.»



عقاب نیوز:

قوه قضائیه بشدت و قاطعیت با اتهامات اخلالگران اقتصادی رسیدگی می کند
 
وی به وضعیت اقتصادی چند هفته اخیر در بازار ارز و سکه اشاره کرد و با تاکید بر این‌که این مسئله در دو بعد اجرایی و قضایی قابل مدیریت و رسیدگی است، افزود: بخش عمده تنظیم بازار اقتصادی بر عهده قوه اجرایی کشور و ستادهای ویژه و سازمان‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات است، با این حال قوه قضائیه نیز بشدت و قاطعیت به اتهامات اخلالگران اقتصادی که به دستگاه قضایی معرفی شوند رسیدگی و برخورد قضایی مناسب خواهد کرد و به لحاظ اهمیت موضوع حتی از صدور مجازات اعدام نیز دریغ نخواهد کرد و اخلالگران اقتصادی باید بدانند که مبارزه با آنها نیز همچون مبارزه با قاچاقچیان، اشرار و مجرمان مواد مخدر در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است که نمونه بارز آن در فساد مالی اخیر و برخورد قاطعی است که با آنان شده و خواهد شد.
 
رئیس قوه قضائیه البته بخشی از مسائل و مشکلات پیش‌ آمده در بازار ارز و سکه را به دلیل توطئه و اخلالگری گروه‌های وابسته به دشمنان نظام دانست و گفت: در پشت صحنه‌ این جریان دشمنان نظام از طریق برخی افراد و گروه‌های متصل و وابسته به بیگانگان قرار دارند که با ایجاد سایت‌های مختلف در مورد سکه و ارز نرخ‌سازی می‌کردند تا بازار را ملتهب کنند.
 
آملی لاریجانی تصریح کرد: از مسئولان محترم اجرایی می‌خواهیم با تدبیر مناسب و تلاش بیشتر اجازه سوءاستفاده بیگانگان از وضعیت اقتصادی کشور را ندهند.
 
نظام تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور را تحمل نمی کند
 
وی " تلاش عده‌ای اندک برای ایجاد تلاطم در وضعیت اقتصادی کشور " را برای نظام قابل تحمل ندانست و با اشاره به این‌که برخی از نابسامانی‌های اقتصادی نیز از بی‌تدبیری‌ها ناشی می‌شود، افزود: همه ارکان نظام در کنترل وضعیت اقتصادی کشور تلاش خواهند کرد و قوه قضائیه نیز در این مورد کوتاه نخواهد آمد و اجازه نمی‌دهد که عده‌ای اندک با سرنوشت هفتاد میلیون انسان بازی کنند؛ از مسئولان محترم اجرایی و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با تدابیر مناسب اجازه هیچ‌ حرکت مذبوحانه‌ای را به دشمنان ندهند.
 
پس از سخنان رئیس قوه قضائیه بحث و بررسی درباره عملکرد شوراهای حل اختلاف در دستور کار مسئولان عالی قضایی قرار گرفت و گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره ارزیابی عملکرد این شوراها ارائه شد.



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تنظیم بودجه 91 با دلار 1150 تومان و نفت بشکه ای 85 دلار خبر داد.

محمد دهقان در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در زمان ارائه بودجه 91 به مجلس توسط رئیس جمهور از عزیزی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور نظر دولت درباره نرخ قیمت دلار و قیمت هر بشکه نفت جویا شدیم که بر اساس اطلاعاتی که به ما دادند قیمت دلار را 1150 تومان و قیمت هر بشکه نفت را 85 دلار در بودجه در نظر گرفتند.

رقم کلی بودجه ارائه شده به مجلس 510 هزار میلیارد تومان است که از سوی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس ارائه شد.
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یازده زائر ایرانی دیگر ساعت سه بامداد امروز، در مسیر حلب به دمشق ، نرسیده به شهر«حماه» در سوریه ربوده شدند . 

به گزارش واحد مرکزی خبر، این یازده نفر از کاروانی از خرم آباد لرستان بودند که در کمین افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند .

به گفته «مسعود اخوان» مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در سوریه ، افراد مسلح پس از گرفتن موبایل ها، گذرنامه ها و تمامی اموال و داراییهای این کاروان ، یازده تن از مردان را از دیگران جدا کرده و با خود به نقطه ای نامعلوم برده اند .

وی افزود: بجز این تعداد، افراد مسلح ، ۳۵ نفر دیگر از اعضای این کاروان را که شامل چهار مرد و زنان و کودکان بودند، رها کردند .

اخوان گفت: از سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده خبری در دست نیست و هماهنگی لازم برای انتقال دیگر اعضای کاروان ، به دمشق انجام شده و این گروه هم اکنون در مسیر دمشق هستند .

نماینده حج و زیارت کشورمان در دمشق افزود: این کاروان نیز، از جمله کاروان هایی هستند که خارج از چارچوب حج و زیارت برای زیارت عتبات مقدسه در سوریه و عراق ثبت نام کرده و به صورت آزاد عازم سوریه بودند .

افراد مسلح ناشناس، همچنین بامداد روز پنج شنبه ششم بهمن ، یازده زائر ایرانی را در مسیر حلب دمشق ربوده بودند که آنان نیز جزو کاروان های آزاد بودند .

همچنین در آخرین روزهای آذر ماه گذشته افراد مسلح ناشناس هفت مهندس و تکنسین ایرانی شاغل در نیروگاه برق «جندر» در حومه «حمص» را ربوده بودند .

با ربودن این تعداد ، شمار ایرانیان ربوده شده در سوریه در سه مرحله به بیست و نه نفر رسید .
 



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دکتر طاهره نظری، همسر منوچهر متکی که برای نامزدی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بود انصراف داد.

 خبرنگار «پارسینه» مطلع گردید دکتر طاهره نظری همسر وزیر پیشین امور خارجه کشورمان که از حوزه انتخابیه تهران نامزد حضور در انتخابات مجلس شده بود اعلام کناره گیری کرد.

گفتنی است دکتر نظری پیش از این تجاربی به عنوان مدیر کل امور بین الملل زنان وحقوق بشر وزارت امور خارجه، رییس کمیته امور بین الملل شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، رییس سازمان غیر دولتی همسران دیپلمات های جمهری اسلامی ایران، عضو مجمع عمومی بسیج زنان کشور و عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی را در کارنامه خود دارد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد، با استناد به بند یک ماده 28 قانون انتخابات مجلس، رد صلاحیت شده است. 

تیزی تیغ حذف هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر یک عضو مجلس خبرگان رهبری هم کارگر افتاد. این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که هم اکنون عضو مجلس خبرگان رهبری نیز می‌باشد، با استناد به بند یک ماده 28 قانون انتخابات مجلس، رد صلاحیت شده است.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی،به موجب بند یک ماده 28 داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید دارای التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی باشند. نکته سؤال برانگیز اینست که فردی که فاقد التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است چگونه می‌تواند عضو مجلس خبرگان رهبری باشد؟! این، سؤالی است که شورای نگهبان باید به آن پاسخ بدهد.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش خبرگزاری برنا، در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعات اولیه صبح روز سه‌شنبه در حرم مطهر امام (ره) و مزار شهدا حضور یافتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قرائت فاتحه یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

ایشان سپس با حضور در مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدا، علو درجات ارواح مطهر شهدا را از خداوند متعال مسالت کردند.



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


 
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود
 
خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود.
 

ستاد نماز جمعه تهران، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنادر این بیانیه آمده است: در تقارن ایام پرفضیلت ماه ربیع‌الاول، ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت و آغاز دوران امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با دهه مبارک فجر که یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و نیز بیداری عظیم امت اسلامی می‌باشد، یک بار دیگر نماز جمعه تهران معطر به عطر حضور پیشوای فرزانه امت بزرگ اسلامی، بزرگ جانباز انقلاب، محبوب قلوب مسلمین جهان خواهد شد و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در جمعه دهه فجر انقلاب اسلامی مورخ 14/11/90 دل و جان مومنین نمازگزار را به نور معرفت حی سبحان و رهنمودهای حکیمانه خویش منور خواهند کرد.

ستاد نماز جمعه تهران این حضور پربرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران را فرصتی ذی‌قیمت دانسته، ضمن دعوت از مردم مومن، آگاه، بصیر و ولایتمدار برای شرکت در نماز جمعه این هفته‌ی تهران در محل دانشگاه تهران، انتظار دارد صفوف مستحکم و به هم پیوسته و دشمن‌شکن ملت وفادار به انقلاب، یک بار دیگر خالق صحنه‌های بی‌بدیل وحدت، پایداری و ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب کبیر اسلامی باشد.

یقینا عظمت و شکوه حضور حماسی ملت انقلابی، مقاوم و بصیر، مثابه سندی سراسر افتخار در دفتر پایداری این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

ان‌شاءالله

و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم

ستاد نماز جمعه تهران



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در پی پخش اولین قسمت از برنامه تلویزیونی "صراط" از سیمای جمهوری اسلامی که حاوی مطلبی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، رئیس دفتر ایشان با ارسال نامه‌ای برای معاون سیاسی سازمان صدا و سیما به این اتهام پاسخ گفت. متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای مجید آخوندی
معاون محترم سیاسی سازمان صدا وسیما
باسلام و احترام
در بخش اول برنامه سیاسی صراط که در واحد مرکزی خبر ساخته شده است و در تاریخ ۸/۱۱/۹۰ در بخش‌های مختلف خبری پخش شد، در قسمتی از آن با استناد به مصاحبه معاون پارلمانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت با یک روزنامه مبنی بر پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری ایشان، از آن به عنوان تلاش برای انحراف در قانون اساسی یاد شده و این گونه القاء می‌شود که شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با این پیشنهاد موافق بوده که البته از آن جلوگیری شده است!!
اگر از میان تحولات فراوان تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، این موضوع برای سازندگان این برنامه جلب توجه خاص کرده است، بعید است از چشم آنان این مهم دور مانده باشد که در مطبوعات همان زمان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موضع گیری صریح، ضمن مخالفت علنی با این پیشنهاد تأکید کردند: "مگر در مملکت قحط الرجال است که چنین موضوعات خلاف قانون اساسی مطرح می‌شود" و شدیداً با آن و پیشنهاد دهندگان مخالفت کردند.
اینکه چرا سازندگان این برنامه، فقط به پخش موضوع پیشنهاد اشاره و از انعکاس مخالفت شخص ایشان با آن اغماض کرده اند، جای تأمل و تعجب دارد!!



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 12:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، قسمت دوم مستند "صراط" که دیشب و در پایان خبر بیست و سی شبکه دوم و خبر 21 شبکه اول به بررسی فرار و نشیب‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی در 32 سال اخیر پرداخت، اعتراض شدید شهرام جزایری را به دنبال داشت.

وکیل شهرام جزایری در نامه‌ای به صدا و سیما با انتقاد از مستند صراط اعلام کرد که این مستند را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

در این نامه به پخش اسناد تصویری مربوط به محاکمه شهرام جزایری به شدت اعتراض شده است.

پخش مستند صراط از شنبه هفته جاری آغاز شده و قرار است که پخش این مستند تا 20 بهمن ادامه یابد.



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ملت ما در خبر دیگری نوشت: چندی پیش اخباری به دست آمد مبنی بر اینکه پسر بزرگ تر محمود احمدی نژاد یعنی مهدی، در حال تحصیل در شعبه دانشگاه شریف واحد کیش در مقطع دکترا است. پس از پیگیری های انجام شده معلوم شد که هزینه تحصیلی تمامی رشته های دکترا در واحد کیش دانشگاه شریف نزدیک به 20 میلیون تومان در هر ترم است. این روزنامه به نقل از دی نیوز آورده است محل سکونت مهدی احمدی نژاد نیز در یکی از بهترین مکان های جزیره کیش بوده و در همین برج نیز دو واحد برای همراهان پسر رئیس جمهور تهیه شده است.



تاريخ : 9 / 11 / 1390برچسب:آژانس, بازرسان,, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست معاون مدیرکل بامداد امروز (یکشنبه) وارد تهران شد.

هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «هرمن ناکارتس" معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها بامداد امروز (یکشنبه) به منظور انجام دیداری سه روزه وارد تهران شد.

ناکارتس قبل از ترک وین در فرودگاه به خبرنگاران گفت: ما در تلاش هستیم تا تمامی مسایل باقی‌مانده با ایران را حل کنیم.

ناکارتس، ریاست تیمی شش نفره از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر عهده دارد که قرار است از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه (9 تا 11بهمن) با مقامات ایران مذاکره کنند.

پیش از این علی اصغر سلطانیه نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: این هیئت برای انجام مذاکرات و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مورد نظر آژانس به تهران سفر می‌کند.

وی این سفر را نشانی دیگر از شفافیت در برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تعامل کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برشمرد.



تاريخ : 8 / 11 / 1390برچسب:, | 9:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این نوزاد، دختر و فرزند علیرضا احمدی نژاد پسر دوم رییس دولت دهم - داماد خواهر شهید کاوه - است.

به گزارش ایسنا، با به دنیا آمدن ، فرزند علیرضا احمدی نژاد ، رییس جمهور باز هم پدربزرگ شد!

نوه پسری محمود احمدی نژاد چند روز پیش ۷ ماهه به دنیا آمد.

این نوزاد، دختر است و فزرند علیرضا احمدی نژاد پسر دوم رییس دولت دهم - داماد خواهر شهید کاوه - است