تاريخ : 1 / 3 / 1391برچسب:, | 7:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمند متخلف سفارت ایران در برزیل را به اخراج از وزارت خارجه محکوم کرد.

به گزارش مهر، مدیرکل ارزیابی و نظارت وزارت امورخارجه اعلام کرد : به دنبال رسیدگی به پرونده تخلفاتی کارمند شاغل در سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل ، با توجه به احراز مغایرت رفتار نامبرده با مقررات اداری و همچنین شئونات شغلی و اسلامی و تطبیق آن با بندهای 1و 21 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، مشارالیه به اخراج از وزارت امورخارجه محکوم شد. 

 



تاريخ : 1 / 3 / 1391برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش جهان به نقل از مشرق شنیده ایم آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه ای گفته است اگر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود علاوه بر رای اصولگرایان، می تواند نظر مثبت اصلاح طلبان را نیز جلب نموده و یک اجماع ملی را رقم بزند.

به نظر می رسد آقای هاشمی به بازگشت نزدیکان و نیروهای وفادارش و توفیق آنان در صحنه سیاسی امیدی ندارد که این چنین به شخصیت های معتدل گرایش پیدا کرده است.



تاريخ : 25 / 2 / 1391برچسب:, | 1:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا؛ طی حكمی از سوی آیت الله 'صادق آملی لاریجانی' رییس قوه قضاییه ، 'اصغر جهانگیر' با حفظ سمت مشاور رییس این قوه، به عنوان بازرس وی‍ژه نیز منصوب شد.
در حكم رییس قوه قضاییه آمده است : نظر به سوابق و تجربیات ارزنده، جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان بازرس ویژه منصوب نموده تا حسب الارجاع اینجانب به انجام امور محوله اقدام نمایید.

توفیقات شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.

 



تاريخ : 14 / 2 / 1391برچسب:, | 2:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این قدر خوشحال شده بودم… که بی اختیار با این سلمانی و آن گروهبان مرتب بنا کردم حرف زدن و خندیدن… تعجب می‌کردند اینها که من چه طور آخوندی هستم که دارند ریشم را کوتاه می‌‍کنم و من این قدر خوشحالم… به او گفتم استاد این آینه را بده چانه ی خودم را چند سال...
به گزارش افکارنیوز به نقل ازتریبون ، شنیده شده بود که ریش روحانیون را در زندان می‌تراشند. از بیرجند که راه افتاده بودند این فکر رهایش نمی‌کرد گاه موهای نه چندان پرپشت خود را می‌کشید تا به دردی که با کشاندن تیغ بر صورتش برمی‌خواست، عادت کند.«وحشت عظیمی از آن آنچه در بیرجند انتظارش را داشتم و آن عبارت بود از تراشیدن ریش، خشکِ خشک.. منتظرش بودم.»
و آن لحظه از راه رسید و در انباری سابق باز شد. آرایشگر یک گروهبان در چهارچوب در ظاهر شدند. یک صندلی هم با خود آورده بودند. به او اشاره کردند که بیاید و روی صندلی بنشیند. شنیده بود بعضی روحانیون هنگام تراشیدن ریش مقاومت کرده‌اند. شاید حضور گروهبان برای مقابله با این مقاومت ها بود.«مقاومتی نداشتم و نکردم. آماده بودم. چون می دانستم فایده ای ندارد. دست و پای من را می‌گیرند و بعد مقداری کتک می‌زنند و بعد آن کاری که نباید بشود… خواهد شد.»
نشست. منتظر بود دست آرایشگر بالا بیاید و لبه تیغ را روی صورت او مماس کند ناگهان دید آن چه روی صورت او به راه افتاده دستگاه مو زن است. تمام نگرانیها و انتظارهای موحش غیب شان زد. «این قدر خوشحال شده بودم… که بی اختیار با این سلمانی و آن گروهبان مرتب بنا کردم حرف زدن و خندیدن… تعجب می‌کردند اینها که من چه طور آخوندی هستم که دارند ریشم را کوتاه می‌‍کنم و من این قدر خوشحالم…{تمام که شد} به او گفتم استاد این آینه را بده چانه ی خودم را چند سال است ندیده‌ام… خنده اش گرفت. آینه اش را داد. بنا کردم به صورتم نگاه کردن. دیدم بله؛ آدم مثل این که خودش را درست نمی‌شناسد.»
… هنگام برگشت آن افسر عبوس آقای خامنه ای را دید و با زبان تمسخر از فاصله ای که دور هم بود صدا بلند کرد:«آشیخ! ریش‌ات را زدند من هم با همان صدای بلند گفتم: بله و با خنده ادامه دادم الحمدالله مدت‌ها بود چانه ام را ندیده بودم که دیدم… احساس کردم من هیچ ناراحتی ندارم. شاید تعجب کرد. دلش می خواست که من ناراحت و متاسف و غمگین بودم که نبودم



عقاب نیوز:

رییس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی دانست.

به گزارش خبرآنلاين، محمود احمدي​نژاد اينگونه مکاتبات را فاقد وجاهت حقوقي دانسته و تأكيد كرد كه هيچ يك از اصول قانون اساسي چنين اختياري را صراحتاً و يا تلويحاً به رييس محترم و حتي مجلس شوراي اسلامي اعطا نكرده است.

متن کامل اين بخشنامه به قرار زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
بخشنامه به كليه دستگاههاي اجرايي كشور
رييس‌محترم مجلس شوراي اسلامي به استناد مصوبه عادي ضمن مكاتبه با دستگاه هاي اجرايي برخي مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتي كه بعضاً حتي خارج از صلاحيت مصوبه ياد شده نيز مي باشد را مغاير تشخيص داده و لغو مي نمايد.

به استناد اصل 113 و 121 قانون اساسي و به عنوان وظيفه اعلام مي نمايد كه علاوه بر ايرادات متعدد به اين اقدام و رويه، هيچ يك از اصول قانون اساسي چنين اختياري را صراحتاً و يا تلويحاً به رييس محترم و حتي مجلس شوراي اسلامي اعطا نكرده است.

نظرات رييس محترم مجلس شوراي اسلامي محترم است، ليكن درج در روزنامه رسمي مجوز اجرا يا عدم اجراي مصوبات دولت در دستگاه هاي اجرايي قلمداد نمي گردد. بنابراين مكاتبات مذكور بر خلاف نص صريح قانون اساسي بوده و فاقد وجاهت حقوقي است و نمي تواند مناط عمل باشد.
بديهي است كه اصلاح، تغيير و يا لغو مصوبات و بخشنامه هاي دولت و يا رييس جمهور توسط خود دولت و مقامات و مراجع ذيصلاح دولتي امكان پذير بوده و از طريق سلسله مراتب مقامات ياد شده ابلاغ خواهد شد.

محمود احمدي‌نژاد



تاريخ : 11 / 2 / 1391برچسب:, | 1:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، در پی انتصاب محمدشریف ملک‌زاده به سمت مشاور از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی، به بررسی یکی از سوءاستفاده‌های وی از نام و اعتبار رییس وقت قوه قضاییه ‌(آیت الله شاهرودی) می‌پردازیم.

‌محمدهاشم غرقی مسئول وقت مرکز رسیدگی به شکایات مردمی ریاست جمهوری در سال 1386 و در جریان موضوع جنجالی برج‌های دوقلوی شیراز، طی نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور به یکی از تخلفات محمدشریف ملک‌زاده معاون وقت سازمان میراث فرهنگی و کردشگری اشاره کرده است.

غرقی در این نامه نوشته است که پروژه مذکور (برج‌های دوقلو) در ظاهر متعلق به شخصی به نام آقای محمدحسن محمدپور مطلق بوده اما آقای ملک‌زاده معاونت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ضمن دعوت از استاندار وقت، شخص دیگری به نام آقای مهدی حسینی را به عنوان مالک اصلی پروژه و معتمد آیت‌الله هاشمی شاهرودی و کسی که به عنوان سرمایه‌گذار، حسینیه حضرت آیت‌الله شاهرودی را در مشهد ساخته است، معرفی می‌کند تا بتواند از برخورد دستگاه‌های مربوطه برای توقف ساخت این برج‌های غیرقانونی جلوگیری کند.

در همین راستا نیز وقتی مامورین شهرداری در مورخ 15 اردیبهشت 1386 به منظور جلوگیری از تخلفات در موقعیت پروژه حضور می‌یابند، آقای محمدپور (مالک ظاهری پروژه) با مامورین شهرداری و نیروی انتظامی درگیر و مامورین را مورد ضرب و شتم قرار داده و به صراحت ضمن تهدید کلیه عوامل اجرایی، در راستای این ادعای ملک‌زاده، مدعی می‌شود که این پروژه متعلق به آیت‌الله هاشمی شاهرودی است.

با توجه به این موضوع و موارد متعدد دیگر که نشان از سوءاستفاده‌های ملک‌زاده از  مسئولان، خصوصا رییس وقت قوه قضاییه داشته، سوال اینجاست که چرا باید چنین فردی، از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی و رییس جمهور به منصب مشاورت گمارده شود؟



تاريخ : 9 / 2 / 1391برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این روزها نهاد ریاست جمهوری محل خبر انتصاب های جنجالی است.انتصاب هایی که اعتراض به همراه دارد اما در نهایت دولتی ها آن کاری را می کنند که می خواهند و در نهایت نه کسی برکنار می شود و نه خبری از استعفا هست. هنوز جوهر حکم انتصاب سعید مرتضوی ، متهم ماجرای کهریزک خشک نشده بود که خبر انتصاب امیری فر متهم مستند جنجالی ظهور نزدیک است، که مدتی هم بازداشت شد، در رسانه ها پیچید.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور خارجه و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده(68) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت- مصوب 1380- تصویب کرد: نرخ تعرفه خدمات کنسولی اصلاح می شود.

بر این اساس، نرخ تعرفه صدور و تصدیق اوراق و اسناد مربوط به اشخاص و خدمات کنسولی شامل؛ صدور شناسنامه، 238هزار ریال، تعویض شناسنامه، 238 هزار ریال، نخستین شناسنامه المثنی، 490 هزار ریال، دومین شناسنامه المثنی، 980 هزار ریال، تغییر نام و نام خانوادگی، 490 هزار ریال، حل اختلاف سند سجلی، 308 هزار ریال، الصاق عکس، 140 هزار ریال تعیین می شود.

همچنین، در بخش امور مربوط به گذرنامه شامل؛ صدور و تعویض شناسنامه، یک میلیون و 260 هزار ریال، صدور گذرنامه مخدوش و آبدیده، یک میلیون و 540 هزار ریال، استعلام تاریخ آخرین خروج از کشور، 210 هزار ریال و در بخش امور مربوط به تابعیت؛ اظهارنامه بقاء به تابعیت پدر، 140 هزار ریال، سند بقاء به تابعیت پدر، 350 هزار ریال، اظهاریه تحصیل تابعیت، 700 هزار ریال، درخواست اختیار تابعیت زوج، 280 هزار ریال تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، نرخ تعرفه خدمات مربوط به تصدیق اسناد و اوراق در اداره سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه و دفاتر وابسته به ازای هر صفحه شامل؛ تایید ترجمه احکام دادگاه، 30 هزار ریال، تایید ترجمه ترازنامه شرکتها، 50 هزار ریال، تایید ترجمه انواع گواهینامه رانندگی، 30 هزار ریال، تایید ترجمه ثبت علائم تجاری و اختراعات، 50 هزار ریال، تایید ترجمه گواهی فوت اتباع ایرانی، 30 هزار ریال تعیین می شود.

همچنین در بخش نرخ تعرفه در مورد تابعیت اشخاص در اداره تابعیت و امور پناهندگان وزارت امور خارجه؛ اظهار نامه بقاء بر تابعیت پدر، 50 هزار ریال، سند بقاء بر تابعیت پدر، 150 هزار ریال، درخواست نامه اختیار تابعیت زوج، 200 هزار ریال، اظهاریه تحصیل تابعیت، 500 هزار ریال تعیین شده است.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که رئیس جمهور در جلسه صبح امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد.

محمد هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با آنا با اشاره به حضور محمود احمدی نژاد ئیس جمهور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که این اولین حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع بعد از انتخابات سال 88 است.
 



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ دسامبر ۱۹۹۲ خطاب به شورای همکاری حاشیه خلیج پارس و همپیمانان غربی آنان گفت:

برای جداسازی جزایر سه گانه از ایران باید از دریای خون گذشت.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 8:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به نظر می رسد که در آخرین سال فعالیت دولت دهم حوزه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری با تغییرات جدیدتری روبه رو خواهد شد.

به گزارش فارس حدیدترین نمونه تغییرات کوچ محمد حسن صالحی مرام معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری به معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد که امروز حکم وی از سوی رییس سازمان صادر شد.

در همین رابطه صالحی مرام با تایید این خبر گفت: انشالله از این به بعد در این سمت به خدمت در دولت دهم ادامه خواهم داد.

وی در مورد تعیین جانشین خود تصریح کرد: فکر می کنم جانشین من در این سمت به زودی و تا پس فردا مشخص شود.

صالحی مرام درباره امکان جایگزینی محمد شیخان رییس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهور به این سمت گفت: نمی دانم شاید ایشان هم جزو یکی از گزینه ها باشند ولی فعلا در این خصوص اطلاعی ندارم.

بنابر این گزارش معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری وظیفه مدیریت امور رسانه ای دفتر ریاست جمهوری را بر عهده دارد.

از سوی دیگر امروز نیز گفتگوی زنده رییس جمهور با مردم که قرار بود پس از اخبار ساعت 21 پخش شود، لغو شد.

پیش از این محمد رضا رحیمی بحث یارانه‌ها را از جمله مهم‌ترین محورهای سخنان زنده رییس جمهور بیان کرده بود.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از جام، سایت "بالاترین" (Balatrin) دوشنبه 28فروردین(April.16) نوشت: «چرا طرفداران موسوی از انتشار عکس وی در ویلای شمال پرهیز می کنند؟»



بر پایه این گزارش، یکی از کاربران بالاترین در پست خود نوشت: «چندی است عکسی از میرحسین موسوی منتشر شده است که وی را در جایی که گفته می شود ویلایی در شمال کشور است نشان می دهد. گفته می شود وی درجریان دیدار نوروزی با فرزندانش به روستایی در شمال کشور رفته است. این اصلا چیز بدی نیست ولی نکته عجیب این است که طرفداران آقای موسوی اصرار دارند که وی همچنان درحبس خانگی بوده است و حتی لینک هایی که تحت این عنوان به بالاترین فرستاده شده اند، تحت عنوان "خبر غیرواقعی" [!] حذف گردیده اند. به راستی چرا طرفداران موسوی از انتشار عکس وی در ویلای شمال هراس دارند؟ آیا فکر می کنند اگر موسوی به شمال کشور رفته، مرتکب گناهی شده است یا خدای ناکرده تقدسش مخدوش گشته است؟»
به نظر می رسد کار سانسورچی های فتنه به حذف تصاویر سران جریان سبز رسیده است.



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری خبر درخواست ملاقات اسفندیار رحیم‌مشایی از برخی مقامهای آمریكایی را قویاً تكذیب كرد.

به گزارش شامگاه یكشنبه ایرنا، مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری در این باره افزود : بدیهی است رسانه‌هایی كه با اهداف سیاسی و با هدف تشویش اذهان عمومی به چنین خبرسازی‌های دروغین می‌‌پردازند نتیجه‌ای جز خدشه‌دار كرن اعتبار رسانه‌ای خود نخواهند گرفت. 

این مركز با تذكر چندین ‌باره این نكته كه رویه ناصواب برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار كذب و تنش‌زا در حال تبدیل شدن به قاعده است، اهالی رسانه و سیاست را به رعایت اخلاق اسلامی و اصول حرفه‌ای فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی توصیه كرد.

همچنین این مركز، موكداً از مراجع قضایی می‌خواهد تا به وظایف قانونی خود در قبال اینگونه دروغ‌پراكنی‌ها كه با اهداف سیاسی انجام می‌شود، عمل‌كند.

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری بار دیگر با تكذیب این خبر اعلام می‌دارد كه حق پیگیری‌های حقوقی و قضایی را در این خصوص برای خود محفوظ می‌داند.
 



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جليلي: مذاکرات رو به پيشرفت و نقاط مورد توافق قابل توجه بود

توافق هاي اوليه ايران و ۱+۵ در پايان نشست استانبول بازتاب گسترده اي در ميان رسانه هاي جهاني داشته است. بسياري از رسانه ها با انعکاس نتايج اين نشست آن را موفقيت آميز و مثبت عنوان کردند اما برخي رسانه هاي عربي همچون العربيه و همچنين رسانه هاي اسرائيلي موضعي منفي نسبت به نتايج اين مذاکرات گرفته و نسبت به چشم انداز مذاکرات ابراز ترديد کردند. در اين ميان کاخ سفيد، وزراي خارجه انگليس، آلمان و مقام هاي روسيه و چين نيز از نتايج مذاکرات استقبال کردند، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان نيز در کنفرانس خبري پس از مذاکرات با اعلام اين که مذاکرات پيشرفت داشت افزود: البته اين امر بدان معنا نبود که نقاط مورد اختلاف نداشتيم ولي بايد بگويم که نقاط مورد توافق قابل توجه بود مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

جليلي:مذاکرات استانبول موفق و نقاط مورد توافق قابل توجه بود

تهران- سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و رييس گروه مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+ 5 در استانبول شنبه شب درپايان اين مذاکرات در نشست خبري با حضور انبوه خبرنگاران اعلام کرد مذاکرات استانبول موفق،نقاط مورد توافق قابل توجه و علاقه 1+ 5 به گفت و گو مثبت بود. وي در کنفرانس خبري پس از اين نشست تاکيد کرد: علاقه اعضاي گروه 1+5 براي گفت و گو و همکاري مثبت بود. جليلي با بيان اين که مذاکرات امروز پيشرفت داشت، افزود: البته اين امر بدان معنا نبود که نقاط مورد اختلاف نداشتيم ولي بايد بگويم که نقاط مورد توافق قابل توجه بود. وي با بيان اينکه قرار شد بسياري از مسائل براي همکاري و به عنوان شروع گفت و گوها در مذاکرات آتي مورد توجه قرار بگيرد، تصريح کرد: يکي از بحث هاي مهمي که قرار شد براي گفت و گو به منظور همکاري مورد بحث قرار بگيرد، موضوع هسته اي بود. جليلي با اشاره به ظرفيت هاي مهم کشورمان در بحث هسته اي گفت: نگاه ها و مواضع ايران نسبت به موضوع هسته اي فرصتي براي همکاري هسته اي در دو محور خلع سلاح و عدم اشاعه تسليحات هسته اي است. جليلي در اين رابطه افزود: نگاه سازنده اي که جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين دو محور دارد به شدت مورد توجه طرف هاي مذاکره قرار گرفت. وي با اشاره به فتواي رهبر معظم انقلاب در رابطه با حرمت تسليحات هسته اي اظهار داشت: طرف هاي مقابل به ويژه بر اهميت اين موضوع تاکيد داشتند و آن را ارزشمند مي دانستند.

توافق کرديم هر گونه همکاري هسته اي بر مبناي NPT باشد



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 7:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ایراد خطبه‌ها حاضرم همه هزینه‌های آن را بپردازم تاکید کرد: بالاترین هزینه که برای من افتخار است شهادت است و حاضرم در راه دفاع از ارزشها شهید شوم.

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر جمعه در دیدار تعدادی از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، صنعتی شریف، امام صادق(ع) و ... که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اظهارات اخیر خود در نماز جمعه تهران درباره وضعیت برخی فیلم‌های سینمایی اظهار داشت: قبل از اینکه من درباره مستهجن بودن برخی فیلم‌ها در سینما سخن بگویم دلسوزانی به حد کفایت سخن گفتند؛ آیت الله علم الهدی در مشهد؛ امام جمعه بوشهر و امام جمعه بابل انتقاد کردند و در شهرها و استان‌های مربوطه آنان، اکران نشد و یا متوقف شد اما این انتقادات اثری در مسئولان نداشت.
 
وی اضافه کرد: من گفتم برخی فیلم‌ها در سینما مستهجن هستند و مقصودم این نبود که در آن صحنه‌های غیراخلاقی وجود دارد بلکه منظور من این بود که این فیلم‌ها در شان نظام اسلامی نیست ولی تعریف مسئولان از فیلم مستهجن چیز دیگری بود.
 
امام جمعه تهران با بیان اینکه برای ایراد سخنانش در خطبه های نماز جمعه حداقل با پنج نفر از چهره‌های شاخص آشنا به سینما که دارای سلیقه‌های مختلفی بوده اند مشورت کرده است اظهار داشت: همه این افراد بالاتفاق بر موضعگیری علنی علیه این فیلم‌ها تاکید کردند با اینکه من نامی از فیلم خاصی هم نیاوردم ولی از یک سو با سیل تأییدها مواجه شدم و از سوی دیگر نیز عده‌ای نامه‌های هتاکانه و بی ادبانه‌ای را نوشتند.
 
وی ادامه داد: شان من این نیست که به این نامه ها جواب بدهم ولی اگر کسی ارزش این نامه ها را می‌خواهد بداند به تیترهای رسانه های بیگانه نگاه کند.
 
من به دفاع از اصالتها و ارزشهای اسلام اعتقاد دارم
 
آیت الله خاتمی من به دفاع از اصالتها و ارزشهای اسلام اعتقاد دارم و هر خطبه ای هم که می خوانم آماده هزینه دادن برای آن هم هستم و بالاترین هزینه هم شهادت است که آماده آن هستم و جواب این نامه ها را به مصداق آیه شریفه و «اذا خاطبهم الجاهلون ...» نخواهم داد.
 
وی با تأکید بر لزوم همراهی و حمایت از ناهیان منکر بیان داشت: آنچه من در خطبه های نماز جمعه گفتم مصداق نهی از منکر بود و هزینه ناسزاها را هم تحمل می کنم اما کسانی که نگران اخلاق جامعه هستند نباید در مقابل این فحشها ساکت باشند زیرا پیامدهای گسترش این ناسزاها و کارهای غیراخلاقی بر عهده ساکتین خواهد بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه تهران است گفت: خطیب خطبه های نماز جمعه تهران از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص می شود و زمان ایراد خطبه در دسته امام جمعه نیست.
 
وی با بیان اینکه مشکل جامعه ما این دو فیلم نیست تصریح کرد: ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم و آنچه ایشان آن را برای جامعه اصل می دانند که امسال سال حمایت از تولید ملی است ما هم باید اصل بدانیم.
 
هنر بدون دین رفتن به سمت طاغوت است
 
خاتمی گفت: این دو فیلم برای ما مسئله نیست بلکه ما معتقدیم باید هنر ما متعهد باشد زیرا اگر محتوای ارزشی و دینی از سیمنا و هنر و فرهنگ ما رخت بر بندد در سراشیبی سقوط است و به سمت طاغوت خواهد رفت.
 
وی تاکید کرد: ما سینماگران خوب و متعهدی هم داریم و همه را با یک چشم نمی بینیم و شاهد بودیم که 15 نفر ا زسینماگران که شاید سلیقه اشان هم با سلیقه ما همخوانی ندارد اعتراف به وجود برخی مشکلات در عرصه سینمای کشور کردند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ما معتقدیم باید هنر، فیلم، کتاب و سینما و ... در تراز و شان نظام جمهوری اسلامی باشد. 



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مرور مواضع دکتر محمود احمدی نژاد درباره آقای هاشمی رفسنجانی جالب توجه است. به نظر می رسد او همواره درباره رئیس مجمع تشخیص دچار افراط و تفریط بوده است.

به گزارش جهان، گرچه عملکرد هاشمی از سال های دور پر از انتقاد و سوال بوده است اما نظر احمدی نژاد تا پیش از سال 84 متفاوت بود که حتی او هاشمی را چهره درخشانی در تاریخ انقلاب می دید که همواره به نیکی از او یاد می شود.

نمونه هایی از تعریف و تمجیدهای کم نظیر احمدی نژاد درباره هاشمی را انتخاب منتشر کرده است.
مهر ماه سال 1375، در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، وقتی آقای احمدی‌نژاد استاندار او در اردبیل بود، به هنگام استقبال از ایشان، زبان به تعریف و تمجید گشوده، گفت:

«هاشمی رفسنجانی، شخصیت بزرگ انقلابی و اندیشمند و سفر ایشان به استان اردبیل باعث رسیدن این استان به جایگاه مطلوب خود است!»



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق نوشت:
شنیده ایم محمد رضا عارف با استفاده از سهمیه محمد خاتمی به همراه خانواده به حج عمره رفته است.عارف و خانواده اش در ایام نوروز به مدت دو هفته مهمان دولت سعودی بودند.در زمان ریاست جمهوری خاتمی پادشاه عربستان سهمیه مادام العمر 30 نفره حج برای محمد خاتمی مقرر کرد.



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشزق نوشت: شنیده ایم یکی از دلایل بازنشستگی حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، فرار وی از حکم انفصال از خدمات دولتی دیوان عدالت اداری است که قرار است به زودی اجرایی شود. گفته می شود با بازنشستگی بقایی حکم دیوان عدالت کان لم یکن می شود.



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: گویا هاشمی از یاد برده دلیل اصلی انقلاب اسلامی ما را؛ هاشمی باید به این سوال پاسخ دهد که اگر قرار بود با آمریکا مذاکره کنیم چرا انقلاب کردیم؟

خبرگزاری فارس: آقای هاشمی! اگر می‌خواستیم با آمریکا مذاکره کنیم چرا انقلاب کردیم؟

اکبر هاشمی بهرمانی مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی که در حال حاضر فقط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، چهارمین رئیس جمهور کشور در فاصله سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶، رئیس مجلس شورای اسلامی در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ و در چهار دورهٔ متوالی هم نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری بود.

وی همچنین سابقهٔ ریاست مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه خود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در حالی است که بیداری اسلامی به اوج خود رسیده و خصومت آمریکا و متحدانش در سالهای اخیر نسبت به ۳۳ سال اخیر رو به فزونی نهاده و مسئولین عالی رتبه کشور همصدا با ملت غیور ایران همواره تاکید داشته‌اند که مذاکره و رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد.

خبرگزاری فارس: اظهارات عجیب هاشمی رفسنجانی در باره مذاکره و رابطه با امریکا

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، هاشمی رفسنجانی در آخرین گفتگوی خود با فصلنامه مطالعات بین المللی گفته است: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 1 / 1391برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بازتاب: سیزدهم فروردین ماه سال جدید نیز همانند سالهای قبل ، با دروغ های خاص این روز مواجه شد و داغ ترین آنها ، خبری مربوط به مرد پر حرف و حدیث دولت نهم و دهم است.

 امروز خبری به صورت پیامک منتشر شد مبنی بر اینکه اسفندیار رحیم مشایی مورد سوء قصد قرار گرفت . بنابر این شوخی سیزده ، رییس دفتر محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم ، امروز حوالی دماوند توسط 2 موتور سوار مورد سوء قصد قرار گرفت .

همسر و داماد مشایی نیز که همراه وی بودند ، به شدت مجروح شدند . خاطرنشان می شود عاملان این اقدام تروریستی بلافاصله محل را ترک کردند با وجود این تلاش برای شناسایی آنان ادامه دارد .



تاريخ : 7 / 1 / 1391برچسب:, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: در مدت 19 ماه که از ماموریت مهدی هاشمی به لندن می گذرد وی ماهیانه بابت حقوق و حق ماموریت مبلغ 3200 پوند همراه با 4 میلیون تومان دریافت کرده است.

خبرگزاری فارس: قطع حقوق 14 میلیونی مهدی هاشمی رفسنجانی / آیا مهدی هاشمی به تهران باز می گردد؟!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مشرق، حقوق مهدی هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد که از شهریور سال 88جهت بازدید و رسیدگی به دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از کشور از ایران خارج شده بود در سال 91 قطع شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 1 / 1391برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
 
 
منادی: دولت نمی‌تواند فاز دوم را اجرا کند، هدف دیگری دارد

.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد: همگان می‌دانند طبق مصوبه‌ای که مجلس گذراند مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها غیر قابل اجرا است از این رو دولت با واریز ۲۸ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار قصد دارد به افکار عمومی القا کند که مجلس مجوز برداشت مبلغی را که دولت به حساب مردم واریز کرده است، نمی‌دهد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان این که ۲۸ هزار تومان واریز شده به حساب‌های سرپرست خانوار غیر قابل برداشت است، گفت: با توجه به مصوبه‌ای که مجلس گذراند دولت نمی‌تواند مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند و از واریز این مبلغ هدفی دیگر را دنبال می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف دولت از واریز ۲۸ هزار تومان یارانه به حساب سرپرست خانوار قرار دادن مجلس در عمل انجام شده است و در واقع دولت قصد دارد با واریز این مبلغ مردم را در برابر مجلس قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت می‌خواهد به افکار عمومی القا کند که مجلس اجازه برداشت پول‌های واریز شده به حساب‌های سرپرست خانوار را نمی‌دهد و از این طریق مجلس را به چالش بکشد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم یادآور شد: در مصوبه اعطای تنخواه ۲۲ هزار میلیارد تومانی به دولت، مجلس مصوب کرد که در سه ماه اول سال ۹۱ یارانه‌های پرداختی به مردم بدون تغییر باید به‌مانند سال گذشته پرداخت شود.

وی با تأکید بر این که هدف مجلس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کلان است، گفت: ارتقای تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی برای تمامی مردم از اهداف مجلس شورای اسلامی است و تزریق پول به جامعه بدون کنترل نقدینگی مشکلی را حل نخواهد کرد.

منابع واریز ۲۸ هزار تومان، مشخص نیست

منادی از مشخص نبودن منابع برای واریز ۲۸ هزار تومان به حساب‌های خانوار انتقاد و تصریح کرد: هیچ یک از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که بودجه کشور را مصوب می‌کنند از منبع درآمدی دولت برای واریز این مبلغ اطلاع ندارند.

وی با بیان این که در شرایط کنونی اعلام نشده است، مبلغ ۲۸ هزار تومان برای یک ماه است یا دو ماه، گفت: بی برنامگی از سوی دولت در واریز این مبلغ به حساب خانوارها جای تأمل دارد.

دولت فاز دوم را اجرا نمی‌کند/مجلس را به چالش می‌کشد

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم یادآور شد: با توجه به این که مبلغ واریز شده از سوی دولت غیر قابل برداشت است، دولت قصد ندارد این مبلغ را به مردم بدهد و هدف دولت از واریز این پول رویایی مردم با مجلس است.

اطلاع رسانی پس از ۶ روز

روز گذشته مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز مابه تفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که  ۲۸ هزار تومان است، خبر داد و گفت:  ۲۸ اسفند ۹۰ این مبلغ به حساب خانوارها واریز شده  که ممکن است این مبلغ ماهیانه یا به صورت دوماهه باشد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: همانطور که در مرحله اول هدفمندی یارانه ها، پراخت یارانه نقدی را یکماه و نیم زودتر از شروع اجرای قانون در نظر گرفتیم، هم اکنون نیز همین گونه است به این صورت که  این مابه تفاوت مربوط به زمانی است که مرحله دوم آغاز شود؛ یعنی پرداخت این مبلغ مابه تفاوت به معنی شروع مرحله دوم یارانه ها نیست. این مبلغ در حسابهای مردم زودتر واریز شده است اما غیر قابل برداشت خواهد بود./

منبع: خانه ملت



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 3:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكمی، تركیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یك دوره پنج ساله‌ دیگر معرفی كردند.

به گزارش «تابناک»، متن حكم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
پروردگار متعال عزّشأنه را سپاس می‌گویم كه مجمع تشخیص مصلحت موفق شد دوره پنجساله دیگری را با عنایات الهی و با كارنامه‌ای قابل قبول پشت سر بگذارد كه امید است آثار و منافع اقدامات قانونی مجمع به شكل شایسته‌ای در مبادی مدیریتی كشور ـ قوای سه گانه و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها ـ به بار نشیند و همگان نتایج آن را مشاهده كنند.
ضمن تشكر از همه آقایان اعضای محترم، ریاست و دبیرخانه مجمع، برای دوره پنج ساله جدید شخصیت‌های حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را با ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی تعیین می‌كنم:

1 ـ شخصیت های حقوقی عضو عبارتند از:
الف) رؤسای محترم سه قوه
ب) فقهای معزز شورای نگهبان
پ) دبیر شورای عالی امنیت ملی
ت) وزیر یا رئیس دستگاهی كه موضوع مورد بحث، به آن دستگاه مربوط است
ث) رئیس كمیسیون متناسب با موضوع بحث از مجلس شورای اسلامی

2 ـ شخصیت‌های حقیقیِ عضو، عبارتند از:

آیات و حجج اسلام:

آقای هاشمی رفسنجانی، آقای حاج شیخ احمد جنتی، آقای واعظ طبسی، آقای امینی نجف آبادی، آقای سیدمحمود هاشمی شاهرودی، آقای موحدی كرمانی، آقای علی اكبر ناطق نوری، آقای حاج شیخ حسن صانعی، آقای حسن روحانی، آقای دری نجف آبادی، آقای غلامحسین محسنی، آقای محمود محمدی عراقی، آقای غلامرضا مصباحی مقدم، آقای مجید انصاری.

و حضرات: آقای غلامرضا آقازاده، آقای علی آقامحمدی، آقای محمد جواد ایروانی، آقای محمدرضا باهنر، آقای غلامعلی حداد عادل، آقای حسن حبیبی، آقای داود دانش‌جعفری، آقای پرویز داودی، آقای محسن رضایی، آقای محمدحسین صفارهرندی، آقای حبیب‌الله عسگراولادی، آقای محمدرضا عارف، آقای محمد فروزنده، آقای سیدحسن فیروزآبادی، آقای علی لاریجانی، آقای حسین مظفر، آقای حسین محمدی، آقای سیدمصطفی میرسلیم، آقای سیدمرتضی نبوی، آقای علی اكبر ولایتی، آقای صادق واعظ زاده، آقای احمد وحیدی.

جلسات مجمع در هنگام بحث در مصوبات مورد تعارض مجلس و شورای نگهبان متشكل خواهد بود از همه اعضای نامبرده و دیگر جلسات متشكل خواهد بود از اعضای حقیقی به اضافه ردیف‌های الف، د و هـ از بند 1.

ضمن تأكید بر اجرای كامل توصیه‌های ابلاغ شده دوره گذشته، نكات دیگری به پیوست این حكم ابلاغ خواهد شد. بر خود لازم می‌دانم از زحمات آقایان محترمی كه در دوره گذشته عضو این مجمع بوده و در دوره جدید حضور ندارند، قدردانی نمایم.

در پایان اعضای محترم این دوره را به رعایت صلاح و سداد و اتقان و انصاف و جامعیت و رعایت مصلحت نظام به معنای اتم كلمه و حضور فعال در جلسات مجمع و كمیسیون‌های مربوط توصیه كرده و توفیق آقایان را در اجرای مسئولیت مهمی كه در دوره جدید بر دوش گرفته‌اند، مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
منبع: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
 



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 3:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام پاسخ رئیس جمهور به سؤالات نمایندگان مجلس طی سخنانی از حضور رئیس جمهور و هیئت همراه در صحن علنی تشکر کرد.

وی همچنین به اشاره رئیس جمهور به اصل 138 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: چنین تفسیری را از قانون دقیق نمی‌داند.

وی همچنین به بحث اصل 75 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در صورتیکه مجلس مصوبه‌ای داشته باشد و این مصوبه به تصویب شورای نگهبان برسد و یا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار بگیرد قانون است و باید اجرا شود لذا ما تفسیری غیر از این را قبول نداریم.



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در اخطار قانون اساسی و پس از بررسی طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی اظهار داشت: بنده از نظر شکل بررسی طرح سوال از رییس جمهور که به نظرم موجب تقویت دولت و مجلس شد، خوشحالم اما از نظر محتوا مسائلی درجریان بررسی این طرح مطرح شد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: طبق قانون اساسی رئیس جمهور در برابر ملت و رهبری و مجلس مسئول است و طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی رئیس جمهور در برابر مجلس مسئولیت دارد.
 
یوسف‌نژاد ادامه داد: رئیس‌جمهور در اینجا گفت که نامی از بنده برده نشده است از این رو از رئیس مجلس انتظار داشتیم که طبق قانون اساسی از مجلس دفاع می‌کرد و راجع به این موضوع اظهار نظر می‌کرد.
 
وی متذکر شد: عنوان اینکه این موضوع ارتباطی به رئیس جمهور ندارد، مغایر اصل ۱۲۳ قانون اساسی است اما از نظر شکل قضیه خوشحالم که این موضوع در مجلس هشتم مطرح شد اما از نظر محتوا انتظار است که راجع به مسائل مطروحه دفاع می‌کردید.
 
علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این اخطار یوسف‌نژاد گفت: ‌ما از نظر قواعد کلی مشکلی در سوالات ندیدیم و اجازه دادیم که مطرح شود و اینکه آیا مربوط هست یا نه، این موضوع با هیات رییسه مجلس است.
 
لاریجانی تاکید کرد که در مورد قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی با تاخیر وزیر این وزارتخانه به مجلس تخلف صورت گرفته و مسئول اجرای این امور رئیس جمهور است و این اشکال در این زمینه وارد نیست.



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 2:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نسبت به اظهارات محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در جلسه علنی بررسی سوال از رئیس‌جمهور، واکنش نشان داد؛ در ادامه گروه پارلمانی خبرگکزاری فارس متن کامل این نامه را منتشر می‌کند:

 

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

 

سلام علیکم

با احترام، در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی ریاست محترم جمهوری در جلسه علنی مورخ 24/12/90 موارد ذیل به جهت استحضار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رسد:

 

1- موضوع اختلاف حساب یک میلیارد دلار شرکت ملی نفت ایران و خزانه مربوط به تفریغ بودجه سال 1385، در زمان ریاست جناب آقای رحیمی معاونت محترم اول ریاست‌جمهوری بر دیوان محاسبات کشور به تصویب رسیده و با امضای ایشان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. شایان ذکر است دیوان محاسبات کشور هیچگاه فردی را متهم به دزدی و اختلاس نکرده و اساساً این نوع ادبیات در دیوان محاسبات کشور جایگاهی ندارد. در همه حال تأکید بر رعایت حقوق بیت‌المال و اجرای صحیح مراحل قانونی رسیدگی به پرونده بوده و در هیچ یک از جوابیه‌های دیوان مطالبی که ریاست محترم جمهوری اعلام فرمودند به چشم نمی‌خورد. دیوان محاسبات کشور همواره بر اجرای صحیح فرآیند رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده در مراجع قانونی تأکید داشته و بر عدم اظهار نظر توسط افراد غیر مسئول له یا علیه این موضوع تا مشخص شدن نتیجه نهایی اصرار ورزیده است. این امر در کلیه مواضع و مصاحبه‌های مسئولین دیوان مورد تأکید قرار گرفته است.

 

2- ریاست محترم جمهوری در خانه ملت و در پیشگاه نمایندگان مردم اعلام فرمودند که ریاست دیوان محاسبات در ایام انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 در رادیو و تلویزیون حضور پیدا کرده و در خصوص پرونده فوق‌الذکر اظهارنظر نموده است. ضمن تکذیب این امر از ایشان خواهشمندیم به منظور اثبات ادعای خود مبنی بر حضور اینجانب در صدا و سیما مستندات مربوطه را ارائه فرمایند. انتظار می‌رود ریاست محترم جمهوری در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمایشات خود تأمل بیشتری داشته و از ایراد تهمت ناروا به اشخاص خودداری فرمایند.

 

3- در دوره کنونی، دیوان محاسبات کشور عملکرد مالی دولت در اجرای قوانین را در قالب گزارش‌های تفریغ بودجه سالهای 1386، 1387، 1388 و 1389 و همچنین گزارش‌های حسابرسی ضمنی و مستمر خود به مجلس شورای اسلامی تقدیم نموده است. این گزارش‌ها با حضور و اطلاع مسئولین دولتی مربوطه تهیه و از حیث محتوا کاملاً قابل استناد و اتکاء می‌باشد. برخی از تخلفات اعلامی با رأی نمایندگان ملت و در اجرای ماده «233» آیین‌نامه داخلی مجلس جهت رسیدگی قضایی به قوه قضائیه ارسال گردیده است.

 

در پایان لازم می‌دانم از کلیه همکارانم در دیوان محاسبات کشور تشکر و سپاسگزاری نمایم. همچنین رجاء واثق دارم از دقت نظر و تلاش‌های بی‌وقفه آنها در حفظ و صیانت از بیت‌المال با اینگونه اظهارنظرهای غیر کارشناسی اندکی کاسته نخواهد شد.

 

از خداوند متعال برای همه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس ‌جمهوری‌ اسلامی توفیق روزافزون مسئلت دارم.

 

لطفاً در صورت صلاحدید متن فوق را از تریبون مقدس مجلس شورای اسلامی قرائت فرمایید.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی - رئیس کل دیوان محاسبات کشور



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 2:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پایگاه اینترنتی «جرس» (جنبش راه سبز) که به عنوان ارگان حلقه لندن فعالیت می کند، گزارش داد: تلویزیون رسا(رسانه سبز ایران) به دلیل مشکل مالی از روز چهارشنبه ۱۷ اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل شده. این تلویزیون از اواخر مرداد ۱۳۸۹ آغاز به کار کرده بود اما نتوانسته هزینه اش را پرداخت کند.

یادآور می شود تلویزیون یاد شده به استثنای چند ماهه اول فعالیت، پس از شکست کامل فتنه سبز در دی ماه و بهمن ماه ۱۳۸۹ در حالت نیمه تعطیل به سر می برد.

بنابراین مشکل مالی بهانه ای بود تا پس از یک سال فعالیت نیم بند، به فعالیت این تلویزیون سردرگم و بی هدف پایان داده شود.

سایت جرس نیز چند ماه پیش اعلام کرده بود تعطیل خواهد شد اما بعداً مدعی شد مشکل مالی آن حل شده و فعلا تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه می دهد.

تعطیلی شبکه ای مانند رسا در حالی است که شبکه های معروف تری نظیر صدای آمریکا و بی بی سی فارسی نیز هم اکنون در وضعیتی بحرانی به سر می برند و مخاطبان اندک آنها طبق برآوردهای مختلف دچار ریزش شدید شده است.

شکست سنگین پروژه تحریم انتخابات مجلس، آزمونی مهم برای ناکارآمدی رسانه های جبهه اپوزیسیون بود.



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس، با اشاره به احتمال انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: انتصاب مرتضوی به این سمت برای وزیر کار تعاون و رفاه مشکل ایجاد می کند، چرا که نمایندگان مجبور می شوند از وزیر سوال کرده و این سوال حتما به طور جدی مطرح خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فرارو، قرار بود برادر رييس جمهور  در شهر گرمسار در خصوص جريان انحرافي و حمايت هاي آن از برخي نامزد هاي اين شهر، سخنراني کند.

تبليغات وسيعي براي اعلام برنامه سخنراني داوود احمدي در اين شهر صورت گرفته بود اما در آخرين لحظات، شوراي تامين استان، وابسته به وزارت کشور، اين سخنراني را لغو کرد.

داوود احمدي نژاد از چهره  هاي شاخص و فعال مخالف اسفنديار رحيم مشايي و دولت دهم است.

پروين احمدي نژاد، خواهر رييس جمهور، از شهر گرمسار نامزد مجلس نهم شده است.



تاريخ : 3 / 12 / 1390برچسب:, | 9:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بررسی متن کیفرخواست منتشره از کیفرخواست مه آفرید خسروی (سرکرده گروه موسوم به آریا) که در اولین جلسه دادگاه وی قرائت شد نشان دهنده دریافت رشوه های کلان از سوی برخی مدیران ارشد سیستم بانکی، بیمه مرکزی و وزارت خانه های دولتی است.

به گزارش خبرنگار مهر بر اساس این کیفرخواست متهم تاکنون به پرداخت بیش از 30 فقره رشوه اعتراف کرده که تا این مرحله برای ۴ مورد به شرح ذیل قرار مجرمیت صادر شده است و در سایر موارد از جمله پرداخت رشوه به محمودرضا خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی و ده‌ها مورد دیگر پرونده مفتوح است.

از جمله موارد جالب در این مورد اخذ بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان از یک شرکت وابسته به صندوق فولاد ایران به صورت وجه دستی ! و پرداخت رشوه به یکی از معاونین وزارت راه، یکی از معاونین وزارت صنایع و مدیرکل سابق دفتر محرابیان، مدیر دفتر بازرسی بیمه مرکزی و یکی از مدیران عامل فعلی بانکهای بزرگ خصوصی کشور است.

بر اساس اعترافات خسروی رؤسای بانک‌ها تا پول نمی‌گرفتند کار نمی‌کردند.

برخی از موارد منتشره در خصوص رشوه های پرداختی به افراد مهم به این شرح است:

1- پرداخت مبلغ 9 میلیارد ریال به آقای «خ.الف» رئیس سازمان ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که متهم ردیف نهم پرونده است با همکاری و وساطت آقای «ع.ر» متهم ردیف دهم پرونده

-2 500 میلیون تومان به آقای "ش" مدیرعامل فعلی یکی از بانک‌ها از طریق «ح.س»

3-  مبلغ 202 هزار یورو و همچنین 800 میلیون ریال به «م.الف» یکی از معاونین وزیر راه و ترابری با وساطت «الف.گ».

4- پرداخت یک میلیون دلار به آقای "ف.م" مسئول یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی مهم درخصوص سپرده کردن پول در بانک

5- پرداخت 550 میلیون ریال به آقای «ع.ب» رئیس وقت بانک پارسیان شعبه پامنار و رئیس فعلی بانک تات شعبه بازار مبل 2.

6- پرداخت مبلغ 266 هزار دلار در یک نوبت و 350 میلیون ریال در نوبت دیگر به آقای «ش.ر» یکی از مسئولان ارشد وزارت راه و ترابری

7- پرداخت مبلغ 168 هزار یورو به آقای «ع.الف» مدیرکل راه و ترابری یکی از شهرستان‌ها با وساطت «الف.گ

8- پرداخت رشوه به کارکنان بانک ملی شعبه مرکزی کیش و بانک صادرات اهواز از قرار مبلغ 24 میلیارد و 500 میلیون ریال به آقای «س.ک» رئیس شعبه گروه ملی بانک صادرات اهواز.

9- همکاری آقای ف رئیس سابق دفتر بازرسی بیمه مرکزی در دریافت رشوه یکی از متهمان. او هم برای سپرده کردن پول در بانک ملی حدود 300 میلیون تومان گرفته است.

10- پرداخت رشوه برای تاسیس بانک آریا توسط آقایان «ع.الف» و «ع.د» که همه هماهنگی‌ها توسط آقای «الف» معاون یکی از وزارتخانه‌ها بود که در قبال گرفتن یک مرحله پول به مبلغ 200 الی 300 میلیون تومانی و 5 درصد بانک آریا

11- پرداخت رشوه برای خرید ۴ شرکت از سازمان خصوصی‌سازی با روابط آقای د و گ که علی‌رغم نداشتن سرمایه این مهم صورت پذیرفته است. از قبیل گروه‌های فولاد ۹۳ میلیارد تومان خط و ابنیه ۱۲۵ میلیارد تومان - فولاد اکسید ۱۵۳ میلیارد تومان ماشین‌سازی لرستان با بدهی به سازمان گسترش ۱۵ میلیارد تومان- تأسیس بانک آریا ۱۵۰ میلیارد تومان که جمعاً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت مریم بهروزی نماینده ادوار مجلس و از فعالان سیاسی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، متن پیام علی لاریجانی به این شرح است: درگذشت سرکار خانم "مریم بهروزی " موجب تاسف و تاثر گردید.

آن مرحومه چه در سالهای شکل گیری نهضت اسلامی و همچنین پس از پیروزی انقلاب نقش موثری به ویژه در انسجام بخشی فعالیت بانوان انقلابی داشتند و در چهار دوره نیز از طرف مردم تهران به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برگزیده شده بودند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگذشت مرحوم خانم مریم بهروزی را به خانواده ایشان تسلیت گفته برای آن فقیده سعیده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال طلب می کنم.



تاريخ : 26 / 11 / 1390برچسب:, | 3:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی و با حضور میلیونی در 22 بهمن امسال به دهان دشمن کوبید/ حضور پرشور مردم در انتخابات دشمن را دچار تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد (۱۳۹۰/۱۱/۲۶ - ۱۱:۱۵)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از علماء، مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان، با اشاره به حضور دهها میلیونی و بسیار پرشورتر و با نشاط تر مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، چرائی این اعجاب آفرینی و عظمت ملت عزیز ایران را، بصیرت و موقع شناسی بی نظیر آنان دانستند و تأکید کردند: ملت ایران با این بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچگاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.
در این دیدار که در آستانه 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز بر ضد رژیم ستم شاهی در سال 1356، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی حوادث مهم انقلاب اسلامی را درس آموز و شاخص های عمده در مسیر حرکت بسوی قله ها و اهداف برشمردند و با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در 22 بهمن افزودند: امسال همه تأکید داشتند که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور، نسبت به سالهای قبل، پرشورتر و با نشاط تر بوده است اما سؤال مهم این است که چرا امسال شاهد چنین حضور با عظمت تری بودیم؟
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: پاسخ به این سؤال جز به بصیرت و موقع شناسی کم نظیر مردم بر نمی گردد زیرا ملت ایران امسال احساس کرد که کشور و نظام و اسلام به این حضور نیازمند است.
ایشان با اشاره به تبلیغات پرحجم و گسترده رسانه ها و دستگاههای تبلیغاتی جبهه دشمن عنود و شریر، تحت هدایت شبکه صهیونیستی جهانی، تأکید کردند: هدف اصلی تبلیغات متراکم، القای این دروغ بزرگ بود که ملت شجاع، مؤمن و امتحان داده ایران، نسبت به انقلاب، اسلام و اهداف والای خود سست و بی انگیزه شده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: تمرکز این تبلیغات هم برروی راهپیمایی 22 بهمن بود تا شاید حضور مردم کمرنگ و بی رونق شود اما ملت ایران با بصیرت و موقع شناسی اعجاب برانگیز ، متوجه این ترفند دشمن شد و با حضور عظیم خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال، به دهان دشمن کوبید.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به گزارشهای موثق درخصوص حضور بسیار پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در هشتصد و پنجاه شهر کشور خاطرنشان کردند: این ملت ایران است. این ملت با چنین بصیرت و موقع شناسی و حضور در صحنه، شکست نخواهد خورد.
ایشان تأکید کردند: آنهایی که باید پیام این حضور با عظمت مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را بگیرند، گرفتند و آنهایی که در مغزهای الکلی و آفت دیده خود، خیالاتی در سر می پروراندند، متوجه شدند که در ایران چه خبر است و ملت قهرمان ایران چگونه در صحنه حاضر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار برای منعکس نشدن حقیقت و عظمت حضور مردم افزودند: کسانی که مدعی آزادی اطلاعات و اخبار هستند، اخبار مربوط به این راهپیمایی را سانسور کردند و راهپیمایان میلیونی تهران را هزاران نفر و جمعیت دهها میلیونی کشور در راهپیمایی را صدها هزار نفر عنوان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دشمن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، انواع شیوه های دروغ پردازی، تقلب، خدعه و تزویر را بکار گرفته است اما هنگامی که پیام صادقانه یک ملت از دل برآید، کار خود را خواهد کرد و احساس حضور و انقلابی گری و حرکت همراه با عزم راسخ، همچون هوای خوش بهاری در همه جا نفوذ و همه را بهره مند خواهد کرد.
ایشان افزودند: نمونه آشکار این واقعیت، تحولات اخیر در شمال آفریقا، و کشورهای عربی و دنیای اسلام و فراگیر شدن شعارهایی است که روزی ملت ایران، مظلومانه آنها را سر می داد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اسلام در حرکت عظیم خود به نقطه حساسی رسیده است و نسلهای آینده شاهد حوادث مهمی خواهند بود که دنیا را دگرگون خواهد کرد و سیاستهای مسلط مادی مستکبرانه را نیز از بین خواهد برد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کانون اصلی این حرکت، جمهوری اسلامی ایران است و جوشش اولیه آن هم از ایران بوده و ملت ایران همچنان ایستاده است.
ایشان، ایستادگی ملت ایران را رمز موفقیت و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی دانستند و افزودند: هنگامی که ملتی می ایستد و در مقابل شبکه پرهیمنه و پرهیاهو دشمن به خود ترس و واهمه راه نمی دهد، در عرصه های علم و فناوری، اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاست ورزی بین المللی و تأثیرگذاری بر ملتها، پیشرفت خواهد کرد و تفکر، دین و شعارش فراگیر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: به لطف خداوند و به برکت این ایستادگی و استحکام درونی ملت ایران، جوانان ، با همت ها و استقامت خود کشور را همانند دسته گل خواهند ساخت و آن را تبدیل به یک الگوی موفق و پیشرفته برای جهان اسلام خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای لازمه پیشرفت و سازندگی کشور را، استمرار حرکت در مسیر صراط مستقیم الهی و راه اسلام، دیانت و شریعت و حفظ هوشیاری و بصیرت و عمل به وظیفه دانستند و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم افزودند: دستگاههای تبلیغاتی و رسانه های جبهه استکبار و عوامل همیشگی آنها، تلاش گسترده ای را آغاز کرده اند تا انتخابات مجلس، انتخابات بی رونقی باشد اما همه باید بدانند که حضور مردم در انتخابات، کشور را به پیش خواهد برد و دشمن را در اجرای توطئه هایش دچار تردید و تزلزل و وادار به عقب نشینی خواهد کرد.
ایشان تأکید کردند: انتخابات پرشور ضربه سختی به دشمن خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دلهای مردم در دست خدا است، افزودند: با عنایت و کمک خداوند متعال، انتخابات مجلس نهم پرشور و با احساس و همراه با بصیرت و حضور فراوان مردم، برگزار خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کردند نتیجه انتخابات دوازدهم اسفند، انتخاب مجلس و نمایندگانی خوب برای ورود به عرصه کار و خدمت باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه  آذربایجان و بویژه تبریز در حوادث و تحولات یکصد سال گذشته کشور، افزودند: مهمترین ویژگی قهرمانان و نام آوران تبریز همچون ستارخان و باقرخان، تدین و حرکت در مسیر دین و پیروی از علمای دین بوده است.
ایشان همچنین با اشاره به نقش آفرینی علما و مردم آذربایجان و تبریز در نهضت اسلامی و حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی  و بعد از آن ،خاطر نشان کردند: تقدیم دو شهید محراب از میان پنج شهید محراب ، و شجاعت و خط شکنی لشکر دلاور و قهرمان عاشورا در دوران دفاع مقدس نمونه هایی از کارنامه درخشان و برجسته مردم آذربایجان است.
در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی ضمن گرامیداشت قیام 29 بهمن در سال 1356، به پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم غیور و با بصیرت آذربایجان، در انتخابات 12 اسفند نیز حماسه ای فراموش نشدنی خلق خواهند کرد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 3:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سایت فردا متعلق به احمد توکلی ( رقیب دیرینه هاشمی) هم ادعا کرد که هاشمی در راه کسب مرجعیت با تاسیس یک مدرسه علمیه قصد پرداخت شهریه به طلاب را دارد.لازم به ذکر است حملات اخیر به هاشمی رفسنجانی در حالی صورت می گیرد که وی پس از برگزاری جلسه اضطراری با مسئولین نظام که منابع آگاه محتوای آن جلسه را بحث در مورد بحران هسته ای دانستند، بلافاصله عازم قم شد تا مراجع تقلید را در جریان وضعیت پرونده هسته ای و تهدیدات روز افزون غرب و به ویژه امریکا قرار دهد.
ولی از انجا که هر اقدام و تحرک هاشمی از جانب جناح رقیب وطرفداران احمدی نژاد به دقت تحت بررسی قرار دارد انها نسبت به  این مقوله نگران شده و در صدد دادن اطلاعات غلط و انحرافی  بر امده اند تا هم ذهن طرفداران خود را مشغول سازند و هم هاشمی و دوستانش را وادار به پاسخگویی کنند . در حالی که خود انها خصوصا احمد توکلی و احمدی نژاد به خوبی در جریان دلایل این سفر قرار دارند. اما انچه جالب توجه است توسل این اقایان و جریان ها به یک مداح و نوحه خوان است که باید نقش تحلیل گر را برای انها بازی کند . ضمنا اگر هم موضوع مرجعیت هاشمی هم مطح باشد مگر او از نظر علمی از مراجع جناح راست کم سواد تر است که چنین این هراسان شده اند .مشکل اصلی انها در رقابت علمی وسیاسی او با امثال مصباح و همفکرانش است که می خواهند مجلس خبرگان را برای برنامه های اتی خود قبضه کنند . هنوز یادمان نرفته که پس از انتخابات ریاست جمهوری با هنر و مریم بهروزی صراحتا اعلام کردند که هدف بعدی ما مجلس خبرگان است .کد مطلب :



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دولتی‌ها این روزها مشتاق بودند طرح سوال از احمدی‌نژاد قبل از انتخابات اسفند در صحن مطرح شود تا به گفته آنها احمدی‌نژاد افشاگری‌هایی کند و گرچه این درخواست، با تعطیلی مجلس در حد خواسته باقی ماند، اما در دو روز گذشته رسانه‌ها و افراد نزدیک به احمدی‌نژاد یک دستور کار مشترک را پیگیری می‌کردند: «چرا احمدی‌نژاد را قبل از برگزاری انتخابات به صحن دعوت نکردید تا از خود و کابینه‌اش دفاع کند؟»؛



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بدنبال تردد برخی از تروریستهای مرتبط با ترور دانشمندان هسته ای ایران به جمهوری آذربایجان و برخورداری از برخی تسهیلات در آن کشور بر ای عزیمت به تل آویو و همکاری با شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی، جوانشیر آخوندوف سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن ارایه یادداشت اعتراض، از دولت جمهوری آذربایجان موکدا خواست که از فعالیت های سازمان جاسوسی موساد بر علیه جمهوری اسلامی ایران در خاک آن کشور جلوگیری شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاسخ عنوان کرد که طی سفر به باکو موضوع را با مقامات کشورش مطرح و ضمن پیگیری، پاسخ را به طرف ایرانی اعلام خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین نسبت به رفتار نامناسب جمهوری آذربایجان با نمایندگان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در آن کشور، تبلیغات ضد ایرانی روزمره رسانه ای و همچنین توقیف کامیونهای باری ایرانی در مسیر آستارا -  باکو قویاَ اعتراض گردید و توقف فوری این قبیل اقدامات غیردوستانه مورد تاکید قرار گرفت.
   



عقاب نیوز:

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در گفتگو با خبرنگاران گفت: حضور مردم در این راهپیمایی به تمام استکبار و دنیا پیام مهمی را صادر کرد.

وی تصریح کرد: مردم با این حضور نشان دادند که هیچ گونه تحریم و حرف های آنها برای مردم تاثیری نداشته و مردم اراده آنها قوی تر می شود.

این مرجع تقلید اذعان داشت: مردم با این حضور گسترده نشان دادند که در همه عرصه ها در صحنه حضور داشته و در انتخابات مجلس نیز با حضور در پای صندوق های رای مشت محکم دیگری بر دهان استکبار خواهند زد.
وی تاکید کرد: این حضور گسترده موجب شد تا بینی دشمن به خاک مالیده شود.



تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

صبح امروز مقابل مجلس شوراي اسلامي دو تجمع انجام شد. تجمع اول مربوط به تعدادي از بهداشت‌كاران زن اصفهاني و تجمع دوم مربوط به جمعي از كاركنان نيروي انتظامي استان تهران بود.

به گزارش ايسنا، حدود 100 نفر از كاركنان نيروي انتظامي استان تهران در اعتراض به آن‌چه «زمين‌خواري و پايمال شدن حقوق‌شان» خواندند مقابل مجلس تجمع كردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 11 / 1390برچسب:, | 7:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه پر شکوه تهران، با ارائه تحلیل جامعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مطالب مهمی در خصوص مسایل داخلی، تهدیدات دشمنان، اوضاع منطقه و جهان و همچنین انتخابات نهمین دوره مجلس بیان کردند.

خبرگزاری فارس: مشروح خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه پرشکوه تهران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، همزمان با ایام الله دهه فجر و در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه پر شکوه تهران، با ارائه تحلیل جامعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مطالب مهمی در خصوص مسایل داخلی، تهدیدات دشمنان، اوضاع منطقه و جهان و همچنین انتخابات نهمین دوره مجلس بیان کردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 11 / 1390برچسب:, | 11:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ستاد نماز جمعه تهران، با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه مي‌شود.

به گزارش ایسنا در اين اطلاعيه آمده است: ضمن تبريك بمناسبت فرا رسيدن دهه مبارك فجر انقلاب شكوهمند اسلامي، ضمن دعوت مجدد از شما امت با ايمان و ولايتمدار و انقلابي تهران جهت حضور گسترده و دشمن‌شكن در نماز جمعه اين هفته تهران به امامت ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي مدظله العالي به اطلاع مي‌رساند:

كليه درب‌هاي دانشگاه تهران از ساعت 8 صبح روز جمعه باز مي‌باشد و كليه تمهيدات لازم جهت حمل و نقل نمازگزاران عزيز از تمامي مساجد و ميادين اصلي شهر توسط سازمان اتوبوسراني و همين طور از تمامي ايستگاه‌هاي متروي تهران از ساعات اوليه صبح به صورت رايگان مهيا مي‌باشد.

در ضمن از همه عزيزان تقاضا مي‌شود با توجه به برودت هوا لباس گرم پوشيده و از آوردن اشياء حجيم و بزرگ خودداري كرده و زيرانداز سبك و سجاده به همراه خود آورند.