تاريخ : 17 / 4 / 1391برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از تابناک :

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد برادرش"علی نیکزاد ثمری" وزیر راه و شهرسازی کاندیداي ریاست جمهوری نمی‌شود.

"اکبر نیکزاد ثمری" در پاسخ به این سوال "ایلنا " در گچساران مبنی بر اینکه آیا برادرت آقای "مهندس علی نیکزاد ثمری" برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شود،گفت: فكر نمي‌كنم چرا كه بنده یک بار از ایشان سوال کردم و ایشان گفتند قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری را ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگر "ایلنا " مبنی بر اینکه آیا شما از ایشان خواسته‌اید که کاندیدا شود؟افزود: خیر من چنین درخواستی از او نداشته‌ام.

 



تاريخ : 11 / 4 / 1391برچسب:, | 2:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل ازایسنا :

در این مراسم که با حضور وزیر کشور و مدیران و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، از سی‌و‌سه ماه خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور ـ استاندار پيشين قم ـ قدردانی به‌عمل آمد و کرم‌رضا پیریایی با حکم رییس‌جمهور به‌عنوان استاندار جدید قم معرفی شد.

 
استاندار پيشين قم در ابتدای این مراسم گفت: سی و سه ماه قبل در همین مکان مسئولیتی بر عهده من گذاشته شد که به توفیق خدای بزرگ همه توان خود را برای انجام این وظیفه صرف کردم.

 
موسي‌پور با بیان اینکه "امروز شرمنده مردم، علما و مراجع نیستم"، اظهار كرد: با تام تقصیرهایی که وجود دارد، فعالیت‌های انجام‌شده‌ای که در شهر قم مشاهده می‌کنید، ذره‌ای از آن چیزی است که قم لیاقت آن را دارد.

 
وي با بیان اینکه "قم دارای جایگاهي ويژه و نقطه‌ای خاص در کشور و جهان است"، يادآور شد: در گذشته به این شهر جفا شده بود و بر همين اساس، هرچه در این زمینه تلاش شود، تنها عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شده است.

 
استاندار پيشين قم همچنين با بيان اينكه "قم خاستگاه نهضت عظیم انقلاب، پایگاه مراجع معظم تقلید و مرکز بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع است"، تصریح کرد: همت بلندی نیاز است تا قم را به جایگاه اصلی خود برساند و این بزرگترین و بهترین عبادتی است که در لباس خدمت به این شهر مقدس می‌توان انجام داد.

 
وی افزود: در طول مدتی که رییس‌جمهور محترم این بستر خدمت را برای من فراهم کرد، همه تلاش خود را انجام دادم تا در مسیر اهداف انقلاب و اسلام حرکت کنم و امیدوارم که آقای پیریایی نیز، این مسیر درخشان را ادامه دهد تا شاهد پیشرفت و آبادانی این خطه مبارک در آینده‌ای نزدیک باشیم.

 
موسی‌پور در ادامه، از مراجع عظام تقلید نیز تشکر كرد و افزود: اگر کاری در قم انجام شده، در سایه حمایت‌های علما و مراجع بوده است.

 
وي همچنين، با اشاره به همکاری‌های ارزنده دولت نهم و دهم در طی سی‌و‌سه ماه مسئوليت خود در استانداري قم، تاکید کرد: توجه دولت نهم و دهم به شهر مقدس قم موجب شد تا این شهر متحول و آباد شود.

 
استاندار پيشين قم در پايان، با بیان اینکه "مسئولیت‌ها برای همیشه باقی نمی‌ماند"، گفت: من از صمیم قلب و تمام وجود از این تصمیم راضی هستم و مدت‌ها منتظر برگزاری این مراسم بودم.



تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 8:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل ازشفاف:

با وجود اینکه نزدیک به یک سال تا انتخابات یازدهم  ریاست جمهوری باقی مانده اما گمانه زنی ها بر سر کاندیداهای احتمالی احزاب و گروه های سیاسی آغاز شده و بازار انتخاب کاندیداها در رسانه ها و محافل سیاسی داغ است.

اگر چه اصولگرايان كم و بيش مهم‌ترين داعيه دار انتخابات آتي هستند اما به نظر مي‌رسد اصلاح طلبان نیز بیکار ننشسته اند و بر سر مشاركت در انتخابات به اجماع رسيده‌اند.

کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان چه کسی است؟

هر چند هنوز گمانه زنی ها در میان اصلاح طلبان در خصوص کاندیدای احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد اما منابع غیر رسمی از احتمال کاندیداتوری دکتر عارف، معاون اول دولت اصلاحات، از سوی اصلاح طلبان خبر داده اند. البته این اخبار تایید نشده است.

با این حال، محمد‌علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز به فارس گفته که اظهار ‌نظر درباره اینکه چه کسی محور اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری باشد زود است.

عضو مجمع روحانیون مبارز درباره نحوه ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات ریاست جمهوری گفت: جریان اصلاح‌طلبی یک جریان اصیلی است که در بدنه جامعه قرار دارد  و با اینکه ظهور و بروز ندارد اما طبیعی است که در ایام انتخابات فعال شود.
 
ابطحی تصریح کرد: همه جریانات سیاسی حاضر در کشور باید در انتخابات ریاست جمهوری فعال شوند از این رو اصلاح‌طلبان نیز باید در این راستا برنامه‌های خود را تدوین کنند.
 
عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: با توجه به اینکه جمع زیادی از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت کردند انتظار می‌رود که در انتخابات ریاست جمهوری نیز فعالیت جدی داشته باشند.

 از سوی دیگر اما اصولگرايان نيز اگر‌چه به صورت پراكنده‌اي وارد گود شده‌اند اما همه شواهد حاكي از اين است كه به زودي مباحث انتخاباتي در اردوگاه آنان بسيار گسترده‌تر و منسجم‌تر خواهد شد. تحركات جديد محسن رضايي و علي لاريجاني تایید کننده این گمانه زنی است.

کاندیدای جامعه مهندسی، علی لاریجانی

در این میان جامعه اسلامي مهندسين حمايت از علي لاريجاني را علنی کرد تا فعالیت های انتخاباتی نمایندگان مجلس برای حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری رسما آغاز شود.

در اين راستا دو تن از اعضای جامعه اسلامی مهندسین پیش بینی کردند که به احتمال زیاد اصولگرایان و جبهه پيروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از علی لاریجانی حمایت خواهد کرد.

 حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کیست، گفت: گزینه اصولگرایان دکترعلی لاریجانی خواهد بود.

مصطفی میریان عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نیز در خصوص کاندیداتوری علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و احتمال حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری از وی گفت: فعلا در ظاهر قضیه و با توجه به رای بالای لاریجانی در انتخابات ریاست مجلس احتمالا ایشان کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشد.


محسن رضايي  و ائتلاف با معتدل ها

از سوی دیگر با توجه به شواهد موجود احتمال ائتلاف اصولگرایان معتدل با اصلاح طلبان معتدل دور از دسترس نیست. در حالي كه پيش از اين برخي اصلاح طلبان از احتمال ائتلاف با اصولگرايان معتدل خبر داده بودند، جبهه ايستادگي هم ازاحتمال ائتلاف با اصلاح طلبان معتدل سخن گفت.
 
 در اين راستا عضو شورای عالی جبهه ایستادگی با بیان اینکه این جبهه محسن رضایی را اولی برای ریاست جمهوری می داند، تاکید کرد: جبهه ایستادگی آمادگی ائتلاف با تمام گروه‌هاي سیاسی معتدل از اصلاح طلب و اصولگرا را دارد.

رئوفیان البته ائتلاف یکپارچه و اتحاد میان اصولگرایان را ناممکن دانست و گفت: ظهور لیست های متعدد در ایام انتخابات مجلس نهم نشان‌دهنده این است که امر ائتلاف غیر محتمل است.

وی البته از هم‌‌اكنون به ساز و كار انتخاباتي اصولگرايان اشاره كرد و در تبيين مواضع جبهه متبوعش گفت: کسانی که متولی ایجاد هماهنگی و وحدت بین احزاب و گروه های جریان اصولگرایی قرار می گیرند، نباید تنها محدود به چند حزب و گروه قدیمی باشند و باید در تصمیم گیری‌ها از نظرات تمام گروه‌ها استفاده شود و پیشنهادات آنان مورد توجه قرار گیرد.

مو تلفه ، همچنان درگیر انتخاب کاندیدا

اما حزب موتلفه از دیگر احزاب اصولگرایی است که فعالیت های انتخاباتی را آغاز کرده و در حال رایزنی برای انتخاب کاندیدا است. در اين راستا دبير كل و ديگر اعضاي اين حزب از معرفي كانديداي مستقل توسط اين حزب خبر دادند . در تازه‌ترين تحولات اين جبهه اما ، يحيي آل اسحاق كه از وي به عنوان يكي از گزينه‌هاي اصلي موتلفه براي انتخابات رياست‌جمهوري نام برده مي‌شد، خبر كانديداتوري خود را گمانه زني رسانه‌اي خواند و آن را رد کرد.

قائم ‌مقام حزب مؤتلفه اما با تأکید بر اینکه از هم‌اکنون نمی‌توان نامزد ریاست‌جمهوری را مطرح کرد، گفت: مؤتلفه در حال حاضر بر روی گزینه مستقل بحث می‌کند و در زمان خود آن را اعلام خواهیم کرد.
 
اسدالله بادامچیان قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی ، درباره نامزد حزب مؤتلفه برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری اظهار داشت: تصمیم ما این است که برای انتخابات آینده نامزد معرفی کنیم و رجال سیاسی مذهبی هم در مؤتلفه حضور دارند.
 
قائم‌مقام حزب مؤتلفه با بیان اینکه ما نامزدهای خود را به اصولگرایان معرفی می‌کنیم، تصریح کرد: همه کسانی که در معرض نامزدی هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اصلح را انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: اگر نامزد اصولگرایان اصلح باشد موتلفه به نفع آنها عمل می‌کند اما اگر نامزد ما اصلح باشد انتظار داریم آنها از کاندیدای ما حمایت کنند.

بادامچیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر نمی‌توان شخص را مطرح کرد، گفت: درحال حاضر بر روی گزینه مستقل بحث می‌کنیم و در زمان خود آن را اعلام خواهیم کرد.

به این ترتیب بازار گمانه زنی های انتخاباتی از هم اکنون رونق دارد و باید منتظر ماند و دید نتیجه این گمانه زنی ها در نهایت چه خواهد بود؟

 

 

 





تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 12:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از مشرق:

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو ، با اشاره به تغییر سمت حجت الاسلام موسی پور، استاندار قم گفت: مجمع نمایندگان این استان در جریان این تغییر نبوده و مخالفت خود را نیز اعلام کرده است.

عضو مجمع نمایندگان مردم قم افزود: امروز قم وضعیت مناسبی ندارد و عده ای به این تغییر اعتراض دارند.

وي با اشاره به توقع مجمع از دولت بیان داشت: این تغییر، غيرمترقبه و دور از انتظار بود، در حالي كه ما از دولت انتظار ارتباط صمیمیانه تری با شهر قم داشتیم.

امیرآبادی فراهانی افزود: متاسفانه این نوع اقدامات باعث ايجاد تنش و بیشتر شدن فاصله دولت و مردم قم به عنوان مرکز تشیع و جهان اسلام می شود.

نماينده مردم قم در مجلس با اشاره به جلسه سه نفره اين مجمع در ارتباط با این اقدام گفت: من و حجت الاسلام آشتیانی با علی لاریجانی طی جلسه ای به مذاکره پرداختیم كه در نتيجه آن هر سه مخالفت خود را با تغییر موسی پور اعلام كرديم.

عضو مجمع نمایندگان مردم قم با اشاره به انتخاب استاندار جدید قم خاطرنشان کرد: مجمع مخالف استاندار جدید است و این مخالفت دیروز در نماز جمعه استان قم توسط حجت الاسلام آشتیانی و حجت الاسلام سعیدی اعلام شد، بنابراين باید گفت استاندار جدید در شان مردم قم نیست.



تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 9:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

 به دنبال وقوع انفجار در مسیر خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در چهارشنبه شب صادرات گاز ایران به این کشور متوقف شد.

خبرگزاری فارس: خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه منفجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس ، منابع آگاه وزارت انرژی ترکیه اعلام کردند خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران به ترکیه در شرق مرزهای ترکیه منفجر شده است .

بر اساس این گزارش ، خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد این خط لوله در ساعت 23 روز چهارشنبه به وقت محلی در منطقه ای بین روستای هیدیرلی و کالندر واقع در استان آگری منفجر شده است .

بر این اساس ، منابع آگاه افزودند انتقال گاز طبیعی ایران به ترکیه هم اکنون متوقف شده است و پیش بینی می شود صادرات گاز ایران به ترکیه بار دیگر طی چهار تا پنج روز آینده از سر گرفته شود .

این گزارش افزود ، ترکیه روزانه 27 میلیون متر مکعب گاز از طریق خط لوله از ایران خریداری می کند . در حالی که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله و انفجار را بر عهده نگرفته است به نظر می رسد حزب کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک بزرگترین متهم این حمله باشد .



تاريخ : 7 / 4 / 1391برچسب:, | 10:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران / واحد مرکزی خبر / 1391/04/07
درجلسه امروز هیات دولت آقایان کرم رضا پیریایی و محمود احمدی بیغش به عنوان استانداران استانهای قم وخراسان شمالی تعیین شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،در جلسه امروز هیات دولت که به ریاست اقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات و خدمات استانداران قبلی به ترتیب آقایان کرم رضا پیریایی و محمود احمدی بیغش به عنوان استانداران استانهای قم وخراسان شمالی تعیین شدند.
همچنین اعلام نظر و تعیین نماینده برای دفاع از موضع دولت نسبت به طرحهای مجلس شورای اسلامی از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات دولت بود.
در جلسه امروز هیات دولت مجوز امضای موقت موافقت نامه معاهده معاضدت حقوقی دو جانبه در امور کیفری بین دولت های جمهوری اسلامی ایران وجمهوری خلق چین هم به تصویب رسید.



تاريخ : 7 / 4 / 1391برچسب:, | 6:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

چند روز قبل از صدور حکم، نامه ای به محضر ایشان نوشته و گفته بودم که با توجه به احتمال بروز اختلاف نظر با آقای هاشمی، ترجیح می دهم که در سپاه بمانم که اگر حضرت آقا با فردِ بعدی برای تصدی فرماندهی سپاه صحبت نکرده و موضوع، قطعی نشده بود، من همچنان در فرماندهی سپاه می ماندم.



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 4 / 1391برچسب:, | 5:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری پانا: با بازگشت برخی از خوانندگان لس آنجلسی به ایران، عده ای دیگر از خواننندگان لس آنجلسی در محافل خصوصی و حتی رسمی اعلام کردند که در خواست هایی برای بازگشت به ایران داده اند.

برخی از خوانندگان لس آنجلسی  مانند ، ( ن_م ) و (د_ا) و (ب_م) در خواستهایی را برای حضور در ایران و ادامه زندگی در ایران داده اند.

پس از بازگشت حبیب محبیان به  ایران بسیاری از خوانندگان قدیمی لس آنجلس درخواستهایی  را برای بازگشت به ایران داده اند که این اتفاق احتمال بازگشت آنها را بسیار زیاد می کند.    



تاريخ : 5 / 4 / 1391برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی سفر احمدی نژاد به برزیل گفت: رئیس جمهور باید از همان ابتدا که وارد فرودگاه برزیل شده و متوجه شد که شأن ریاست جمهوری و جمهوری اسلامی ایران رعایت نمی شود، سفر را ادامه نمی داد و باز می گشت.

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به برزیل و حاشیه های این سفر که عدم استقبال مناسب از رئیس جمهور در بدو ورود و همچنین نپذیرفتن درخواست دیدار رئیس جمهور با همتای برزیلی خود، گفت:البته ما در جریان جزئیات سفر رئیس جمهور نبوده ایم اما اخبار رسیده حاکی از آن است که برخوردی که با رئیس جمهور شده بسیار سخیف بوده است.

وی با اشاره به اینکه این برخورد در حد و شأن رئیس جمهور ایران نبوده است، بیان کرد : باید در اینگونه سفرها تجدید نظر داشته باشیم.

حیدر پور با اشاره به انجام نشدن استقبال درخور شأن رئیس جمهور در فرودگاه برزیل و با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نباید اجازه دهد که به حیثیت جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد شود، افزود: ایشان باید از همان ابتدا که وارد فرودگاه شده و متوجه شد که شأن ریاست جمهوری و جمهوری اسلامی ایران رعایت نمی شود، سفر را ادامه نمی داد و باز می گشت.

گفتنی است در جریان سفر سال 89 رئیس جمهور برزیل به ایران که در جریان شرکت وی در اجلاس گروه 15 انجام گرفت با استقبال وزیر امور خارجه وارد تهران شد و در ادامه مورد استقبال رسمی احمدی نژاد قرار گرفته بود.

بررسی اعدام اتباع ایرانی در عربستان به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد

حیدر پور همچنین درباره جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفت: دیروز به دلیل اینکه علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر خارج از کشور به سر می برد ، عراقچی معاون وزیر خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت.

وی افزود: در این جلسه عراقچی راجع به مواردی که حول و حوش سفر مسکو ، بغداد و استانبول بود، توضیحاتی را ارائه کرد و نمایندگان در جریان امور مربوط به مذاکرات ایران و 1+5 قرار گرفتند.

حیدرپور تأکید کرد: در این جلسه در خصوص اعدام اتباع ایرانی در عربستان و دیدار وزیر خارجه ایران و انگلیس موضوعی مطرح نشد و قرار است در جلسات آتی کمیسیون و پس از بازگشت وزیر امور خارجه از سفر از ایشان دعوت شده و در این باره صحبت کنیم.



تاريخ : 14 / 3 / 1391برچسب:, | 1:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری و میهمانان خارجی برگزار شد، پس از قرائت قرآن و مرثیه‌سرایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به سخنرانی پرداخت.

ایسنا نوشت: در حين سخنراني سيدحسن خميني، جمعي از حاضران بارها شعارهايي از قبيل "مرگ بر ضد ولايت فقيه"، "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "ما اهل كوفه نيستيم امام تنها بماند" و "اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده" سر دادند و سخنراني نوه امام (ره) چندين بار به همين دليل قطع شد.



تاريخ : 13 / 3 / 1391برچسب:, | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این برنامه که محمد رویانیان حرف های جالبی داشت می زد ، به یکباره از سئوال های تند مجری برنامه ، مهدی واعظی شاکی شد و در زمان پخش آگهی های بازرگانی به شدت به مجری برنامه انتقاد کرد و گفت:« بچه من به اندازه سن تو در این کشور خدمت کردم.»



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آیت‌الله موسوی اردبیلی دیروز در پایان درس خارج فقه و در پایان سال تحصیلی طلاب در سخنان مهمی صادقانه به برخی مشکلات اشاره کرده و از مردم حلالیت طلبید.

 به گزارش بازتاب ، این مرجع تقلید گفت: اگر این انقلاب ضایع شود، علاوه بر فرصت‌هایی که از یک ملت ضایع شده است، آبرو و اعتبار روحانیت شیعه هم مخدوش میشود. امروز ما از میراث آبرو و اعتباری بهره می‌بریم که طی قرن‌ها و با خون دل‌ها و مرارت‌ها فراهم آمده و خودخواهی ما یا کوتاهی ما یا بدون تأمل و تدبیر عمل کردن ما خسارت‌های سنگینی به بار می‌آورد. البته سنگ‌اندازی دشمنان و بدخواهان این انقلاب را هم نباید نادیده گرفت، ولی اگر خود ما درست عمل کنیم، هیچ عامل خارجی نمی‌تواند رابطه ما را با خدای تعالی و با مردم مسلمان خراب کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران- دبیر شورای عالی امنیت ملی و رییس هیات مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران با كشورهای 1+5 با ارسال نامه ای برای 'هوشیار زیباری' وزیر خارجه عراق، از حُسن اقدام و تدبیر دولت این كشور در برگزاری اجلاس بغداد تشكر كرد.

1391/03/12 - 11:14

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سعید جلیلی در این نامه، برگزاری موفق این گفت و گوها در عراق را موجب تقویت جایگاه این كشور برای ایفای نقش در مناسبات بین المللی و منطقه ای دانست و برای ملت و دولت عراق آرزوی سربلندی كرد.



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

قانون- انتشار ادعاهای جدید غرب در مورد پارچین، بازتاب سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رسانه ها و شبکه های اجتماعی، اتهام زنی آمریکا به ایران در مورد سوریه و بازتاب سفر فرمانده سپاه پاسداران به جزایر سه گانه خلیج فارس، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخباری که از روز گذشته تاکنون همچنان در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی قرار دارد، ادعاهای جدید مطرح شده در مورد مرکز نظامی «پارچین» است. روز گذشته، خبرگزاری های بین المللی به نقل از برخی دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی، از کشف آثار فعالیت های مربوط به پاکسازی در این مرکز خبر دادند. امروز نیز «آسوشیتدپرس» خبر داده «موسسه علوم و امنیت بین المللی» آمریکا، تصاویر ماهواره ای که ادعا می شود مربوط به این فعالیت هاست را منتشر کرده است.
 

 

«کریستین ساینس مانیتور»، «واشنگتن پست»، «هندوستان تایمز» و شماری دیگر از مطبوعات و رسانه های جهان نیز این خبر را منتشر کرده و نوشته اند به گفته دیپلمات ها، فعالیت های مشاهده شده در این تصاویر، مشابه همان هایی است که در تصاویر خود آژانس قابل تشخیص بوده است.

 


 


اما یکی دیگر از اخباری که طی 24 ساعت گذشته بازتاب گسترده ای در مطبوعات جهان داشته، سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نقش رسانه ها و شبکه های اجتماعی در جامعه معاصر است. اما آنچه مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته، آن بخش از سخنان آقای هاشمی است که گفته: «حالا شاهدیم که یک صفحه فیس بوک که برای مردم هزینه ندارد، تبدیل به چندین دستگاه رادیو و تلویزیون می شود که میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و یک ویدیو تصویر که با موبایل ها گرفته شده به دنیا منتقل می شود که به نظر من این امری مبارک برای دنیاست...».

رسانه های بسیاری از جمله خبرگزاری فرانسه، «فرانس 24»، «بی. بی. سی»، «اوراسیا ریویو»، «دیلی استار» و «تایمز» این اظهارات را با تیتر «فیس بوک امری مبارک است» بازتاب دادند. در این مطالب به وضعیت اینترنت در ایران و محدودیت شبکه های اجتماعی نیز اشاره شده است.


 


در خبری در رابطه با تحولات سوریه، کاخ سفید در ادامه تلاش های خود برای متهم کردن ایران و بی توجه به واقعیت های موجود، ایران را به دلیل حمایت از دولت بشار اسد مورد حمله قرار داده است. به گزارش «رویترز»، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید ایران را در این زمینه به داشتن «رفتار آسیب رسان» متهم کرده است. البته نگرانی واقعی آمریکا از بخشی دیگر از سخنان کارنی قابل تشخیص است که در آن از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده است.

همان گونه که انتظار می رفت، رسانه های مخالف ایران، از جمله «جروزالم پست» و «العربیه» با استقبال از این سخنان، اقدام به انتشار کامل آن کرده اند.

 



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هرچند حدود یک ماه از بیانیه تنی چند از نمایندگان مجلس درباره اعتراض به انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد ولی تازه روز گذشته حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد که رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.
آفتاب: وی درباره اینکه قرار بود رسیدگی به پرونده شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌خاطر انتصاب سعید مرتضوی در تامین اجتماعی قبل از پایان مجلس هشتم‌نهایی شود تصریح کرد: تمام روند رسیدگی به پرونده در اختیار ما نیست و باید بین طرفین تبادل لایحه صورت گیرد که همین امر باعث از دست رفتن زمان می‌شود.

به گزارش تهران امروز،وی ادامه داد: تبادل لایحه در این پرونده صورت گرفته و به‌تازگی به شعبه مربوط در دیوان عدالت اداری بازگشته است. باید در کمیسیون مربوطه بررسی شود تا بعد از اتخاذ تصمیم در هیات عمومی دیوان درباره آن بحث شود.
کد مطلب :



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

روابط عمومي وزارت اطلاعات از شكايت اين وزارتخانه از خبرگزاري فارس خبر داد.

به گزارش ايسنا، روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام كرد: به دنبال انتشار خبر خلاف واقع و كذب خبرگزاري فارس در روز چهارشنبه مورخ 3/3/91 تحت عنوان «وزير اطلاعات: فعلا راجع به اظهارات رييس‌جمهور سكوت مي‌كنم» مبني بر سكوت وزير اطلاعات در برابر اظهارات آقاي رييس جمهور در خصوص موضوع سكه و ارز،‌ وزارت اطلاعات ضمن اعتراض شديد به فضاسازي خارج از عرف و خلاف اخلاق حرفه‌اي، تخلف انجام شده خبرگزاري مزبور و انتساب خبر فوق به آقاي مصلحي را به دادستان عمومي و انقلاب استان تهران منعكس و اعلام شكايت نموده است.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 9:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کاترین اشتون در پایان مذاکرات بغداد اعلام کرد مذاکرات بعدی در روزهای 18 تا 19 ژوئن آینده (29 تا 30 خرداد 91) در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

مذاکرات ایران و گروه 1+5  پس از دو روز در بغداد امروز پنجشنبه به پایان رسید.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی،  اشتون در این کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: از ایران انتظار داریم قدم های مشخص در مورد ایجاد اعتماد بردارد. هر دو طرف مایل به پیشرفت گفتگو هستیم گرچه تفاوت های بنیادین داریم به همین دلیل مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: بر حل سریع نگرانی هایی که درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران داریم مصمم هستیم. برای اجرای کامل مصوبات شورای امنیت و شورای حکام درباره مسئله هسته ای ایران تاکید داریم.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


با حکم وزیر ارشاد ؛
 
رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی سیداحمد موسوی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی دکتر سیداحمد موسوی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایسنا، متن کامل حکم سیدمحمد حسینی به شرح زیر است:

«حج که در عداد عظیم‌ترین شعائر اسلامی است، چنان‌که رسول اکرم(ص) فرمود: حج مقبول، سزایی جز بهشت ندارد و سفری است که بی‌نیازی می‌آرد، اداره‌اش دامنی آن‌چنان گسترده دارد که سر به ساحت مساعدت مقام معظم رهبری در قالب نماینده حضرت مستطاب ایشان می‌سپارد، پس آن‌چه در توان داریم، بجاست در صیانت از ارادت به کرامت ولایت و ادای تکلیف در این مأموریت خطیر، در طبق اخلاص بگذاریم. جنابعالی را که امینی وزین در حمل این بار سنگین هستید و به تمکین از آیین به‌گزینی به سمت "معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت" منصوب می‌‌کنم.

توفیق در این میدان، بیش از توان مدیریت، نشان حسن نیت و روان سرشار از خلوص و معنویت و زبان فروتنی و عبودیت و عملی تماماً در گرو حسن انجام مأموریت، می‌طلبد.

امور جاری مستغنی از اشارت است لیکن مواردی که توجه بیش‌تر شما را مطالبه می‌کند، در این شمار است:

- اهتمام تمام به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مناسک حج ابراهیمی و بهره بردن هرچه بیش‌تر از فرصت عمره مفرده و زیارت عتبات عالیات

- حمایت از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی به منظور ارتقای سطح آگاهی و اعتلای مناسک تا مرز تجلی آن در رفتار هر ناسک

- عطف بیش‌ترین توجه و تعهد نسبت به حفظ کرامت زائران ایرانی

- هماهنگی تام با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به منطور ارائه خدمات مناسب‌تر به زوار

- تعامل سازنده و فعال با مسئولان کشورهای ذی‌ربط برای تسهیل مناسک و امور زائران»

از جمله سوابق و مسئولیت‌های سیداحمد موسوی می‌توان به دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی, معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس‌جمهور, ریاست کمیته حمایت از فلسطین و سفیر ایران در سوریه اشاره کرد.



تاريخ : 3 / 3 / 1391برچسب:, | 11:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق_ نشریه آمریکایی فارین پالیسی، روز گذشته در مقاله ای به قلم "ماتیو بون" و "عباس مالکی" که گفته شده است هر دو از استادان دانشگاه هستند به بررسی مذاکرات بغداد پرداخت و البته به صورت تلویحی نیز از خواب هایی رونمایی کرد که آمریکا برای مذاکرات بغداد دیده است.

در یادداشت مذکور که سعی شده است نماد ایرانی _ آمریکایی بودن نویسندگان آن برای مقاصد خاص! پر رنگ باشد، اینطور ادعا شده است که آمریکا و ایران می توانند با اخذ رویکردهایی، با یکدیگر مصالحه کنند. و البته نکته جالب مقاله نیز بیان گام های یاد شده از سوی فارین پالیسی و نویسندگان آن است.

پذیرش اتهام بمب اتمی، اجازه بازرسی های بیشتر از تأسیسات اتمی ایران، خارج کردن رآکتور تحقیقاتی تهران از دسترس و البته نوشتن پیمان نامه با آمریکا برای جلوگیری از هرگونه درگیری در خلیج فارس از جمله گام هایی هستند که فارین پالیسی آنها را برای ایجاد اعتماد سازی اولیه! از سوی ایران لازم و ضروری می داند.

در این مقاله البته به ترس های شدید آمریکا نیز از مقولاتی مثل رویارویی نظامی با ایران، قیمت بالای سوخت و استیلای ایران بر خلیج فارس نیز اشاراتی تلویحی می شود.

مقاله فارین پالیسی نشان می دهد که تیم ارشد مذاکره کننده ایران در بغداد ساعات سخت و پر از تزویری را برای موفق بیرون آمدن از اتاق مذاکرات در پیش رو دارد.

آنچه که در ادامه می خوانید بخش هایی از مقاله یاد شده با عنوان " چگونه از جنگ با ایران اجتناب کنیم" است که توسط مشرق ترجمه و در اختیار کاربران قرار می گیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 3 / 1391برچسب:, | 10:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر امروز (چهارشنبه) پس از دور نخست گفت وگوهای ایران و 1+5 با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

باقری در این ملاقات بار دیگر محتوای بسته جامع جمهوری اسلامی ایران به گروه 1+5 که شامل 5 محور از جمله موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای است را برای اشمیت مرور و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران خواستار دریافت پاسخی روشن و فوری نسبت به این بسته است.

  علی باقری همچنین اصلاحات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران که در بسته پیشنهادی 1+5 لازم است صورت گیرد را به اشمیت منتقل کرد.

براساس این گزارش، هلگا اشمیت پس از دیدار با علی باقری برای انتقال نظرات ایران با گروه 1+5 دیدار و گفت وگو کرد.

علی باقری بنا به درخواست "ما ژائوشو" معاون وزیر خارجه چین با وی نیز ملاقات کرد.

سرگئی ریابکوف هم خواستار ملاقات با باقری شده که هنوز مشخص نیست این دیدار صورت گیرد.

در مذاکرات کارشناسی که پیش از نشست بغداد بین باقری و اشمیت برگزار شد، در خصوص بسته پیشنهادی غرب نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفته بود.



تاريخ : 1 / 3 / 1391برچسب:, | 7:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمند متخلف سفارت ایران در برزیل را به اخراج از وزارت خارجه محکوم کرد.

به گزارش مهر، مدیرکل ارزیابی و نظارت وزارت امورخارجه اعلام کرد : به دنبال رسیدگی به پرونده تخلفاتی کارمند شاغل در سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل ، با توجه به احراز مغایرت رفتار نامبرده با مقررات اداری و همچنین شئونات شغلی و اسلامی و تطبیق آن با بندهای 1و 21 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ، مشارالیه به اخراج از وزارت امورخارجه محکوم شد. 

 



تاريخ : 1 / 3 / 1391برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش جهان به نقل از مشرق شنیده ایم آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه ای گفته است اگر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود علاوه بر رای اصولگرایان، می تواند نظر مثبت اصلاح طلبان را نیز جلب نموده و یک اجماع ملی را رقم بزند.

به نظر می رسد آقای هاشمی به بازگشت نزدیکان و نیروهای وفادارش و توفیق آنان در صحنه سیاسی امیدی ندارد که این چنین به شخصیت های معتدل گرایش پیدا کرده است.



تاريخ : 25 / 2 / 1391برچسب:, | 1:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا؛ طی حكمی از سوی آیت الله 'صادق آملی لاریجانی' رییس قوه قضاییه ، 'اصغر جهانگیر' با حفظ سمت مشاور رییس این قوه، به عنوان بازرس وی‍ژه نیز منصوب شد.
در حكم رییس قوه قضاییه آمده است : نظر به سوابق و تجربیات ارزنده، جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان بازرس ویژه منصوب نموده تا حسب الارجاع اینجانب به انجام امور محوله اقدام نمایید.

توفیقات شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.

 



تاريخ : 14 / 2 / 1391برچسب:, | 2:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این قدر خوشحال شده بودم… که بی اختیار با این سلمانی و آن گروهبان مرتب بنا کردم حرف زدن و خندیدن… تعجب می‌کردند اینها که من چه طور آخوندی هستم که دارند ریشم را کوتاه می‌‍کنم و من این قدر خوشحالم… به او گفتم استاد این آینه را بده چانه ی خودم را چند سال...
به گزارش افکارنیوز به نقل ازتریبون ، شنیده شده بود که ریش روحانیون را در زندان می‌تراشند. از بیرجند که راه افتاده بودند این فکر رهایش نمی‌کرد گاه موهای نه چندان پرپشت خود را می‌کشید تا به دردی که با کشاندن تیغ بر صورتش برمی‌خواست، عادت کند.«وحشت عظیمی از آن آنچه در بیرجند انتظارش را داشتم و آن عبارت بود از تراشیدن ریش، خشکِ خشک.. منتظرش بودم.»
و آن لحظه از راه رسید و در انباری سابق باز شد. آرایشگر یک گروهبان در چهارچوب در ظاهر شدند. یک صندلی هم با خود آورده بودند. به او اشاره کردند که بیاید و روی صندلی بنشیند. شنیده بود بعضی روحانیون هنگام تراشیدن ریش مقاومت کرده‌اند. شاید حضور گروهبان برای مقابله با این مقاومت ها بود.«مقاومتی نداشتم و نکردم. آماده بودم. چون می دانستم فایده ای ندارد. دست و پای من را می‌گیرند و بعد مقداری کتک می‌زنند و بعد آن کاری که نباید بشود… خواهد شد.»
نشست. منتظر بود دست آرایشگر بالا بیاید و لبه تیغ را روی صورت او مماس کند ناگهان دید آن چه روی صورت او به راه افتاده دستگاه مو زن است. تمام نگرانیها و انتظارهای موحش غیب شان زد. «این قدر خوشحال شده بودم… که بی اختیار با این سلمانی و آن گروهبان مرتب بنا کردم حرف زدن و خندیدن… تعجب می‌کردند اینها که من چه طور آخوندی هستم که دارند ریشم را کوتاه می‌‍کنم و من این قدر خوشحالم…{تمام که شد} به او گفتم استاد این آینه را بده چانه ی خودم را چند سال است ندیده‌ام… خنده اش گرفت. آینه اش را داد. بنا کردم به صورتم نگاه کردن. دیدم بله؛ آدم مثل این که خودش را درست نمی‌شناسد.»
… هنگام برگشت آن افسر عبوس آقای خامنه ای را دید و با زبان تمسخر از فاصله ای که دور هم بود صدا بلند کرد:«آشیخ! ریش‌ات را زدند من هم با همان صدای بلند گفتم: بله و با خنده ادامه دادم الحمدالله مدت‌ها بود چانه ام را ندیده بودم که دیدم… احساس کردم من هیچ ناراحتی ندارم. شاید تعجب کرد. دلش می خواست که من ناراحت و متاسف و غمگین بودم که نبودم



عقاب نیوز:

رییس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، مکاتبات مجلس با دستگاه‌های اجرایی در خصوص لغو برخی مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتی را خلاف نص صریح قانون اساسی دانست.

به گزارش خبرآنلاين، محمود احمدي​نژاد اينگونه مکاتبات را فاقد وجاهت حقوقي دانسته و تأكيد كرد كه هيچ يك از اصول قانون اساسي چنين اختياري را صراحتاً و يا تلويحاً به رييس محترم و حتي مجلس شوراي اسلامي اعطا نكرده است.

متن کامل اين بخشنامه به قرار زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
بخشنامه به كليه دستگاههاي اجرايي كشور
رييس‌محترم مجلس شوراي اسلامي به استناد مصوبه عادي ضمن مكاتبه با دستگاه هاي اجرايي برخي مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتي كه بعضاً حتي خارج از صلاحيت مصوبه ياد شده نيز مي باشد را مغاير تشخيص داده و لغو مي نمايد.

به استناد اصل 113 و 121 قانون اساسي و به عنوان وظيفه اعلام مي نمايد كه علاوه بر ايرادات متعدد به اين اقدام و رويه، هيچ يك از اصول قانون اساسي چنين اختياري را صراحتاً و يا تلويحاً به رييس محترم و حتي مجلس شوراي اسلامي اعطا نكرده است.

نظرات رييس محترم مجلس شوراي اسلامي محترم است، ليكن درج در روزنامه رسمي مجوز اجرا يا عدم اجراي مصوبات دولت در دستگاه هاي اجرايي قلمداد نمي گردد. بنابراين مكاتبات مذكور بر خلاف نص صريح قانون اساسي بوده و فاقد وجاهت حقوقي است و نمي تواند مناط عمل باشد.
بديهي است كه اصلاح، تغيير و يا لغو مصوبات و بخشنامه هاي دولت و يا رييس جمهور توسط خود دولت و مقامات و مراجع ذيصلاح دولتي امكان پذير بوده و از طريق سلسله مراتب مقامات ياد شده ابلاغ خواهد شد.

محمود احمدي‌نژاد



تاريخ : 11 / 2 / 1391برچسب:, | 1:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، در پی انتصاب محمدشریف ملک‌زاده به سمت مشاور از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی، به بررسی یکی از سوءاستفاده‌های وی از نام و اعتبار رییس وقت قوه قضاییه ‌(آیت الله شاهرودی) می‌پردازیم.

‌محمدهاشم غرقی مسئول وقت مرکز رسیدگی به شکایات مردمی ریاست جمهوری در سال 1386 و در جریان موضوع جنجالی برج‌های دوقلوی شیراز، طی نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور به یکی از تخلفات محمدشریف ملک‌زاده معاون وقت سازمان میراث فرهنگی و کردشگری اشاره کرده است.

غرقی در این نامه نوشته است که پروژه مذکور (برج‌های دوقلو) در ظاهر متعلق به شخصی به نام آقای محمدحسن محمدپور مطلق بوده اما آقای ملک‌زاده معاونت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ضمن دعوت از استاندار وقت، شخص دیگری به نام آقای مهدی حسینی را به عنوان مالک اصلی پروژه و معتمد آیت‌الله هاشمی شاهرودی و کسی که به عنوان سرمایه‌گذار، حسینیه حضرت آیت‌الله شاهرودی را در مشهد ساخته است، معرفی می‌کند تا بتواند از برخورد دستگاه‌های مربوطه برای توقف ساخت این برج‌های غیرقانونی جلوگیری کند.

در همین راستا نیز وقتی مامورین شهرداری در مورخ 15 اردیبهشت 1386 به منظور جلوگیری از تخلفات در موقعیت پروژه حضور می‌یابند، آقای محمدپور (مالک ظاهری پروژه) با مامورین شهرداری و نیروی انتظامی درگیر و مامورین را مورد ضرب و شتم قرار داده و به صراحت ضمن تهدید کلیه عوامل اجرایی، در راستای این ادعای ملک‌زاده، مدعی می‌شود که این پروژه متعلق به آیت‌الله هاشمی شاهرودی است.

با توجه به این موضوع و موارد متعدد دیگر که نشان از سوءاستفاده‌های ملک‌زاده از  مسئولان، خصوصا رییس وقت قوه قضاییه داشته، سوال اینجاست که چرا باید چنین فردی، از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی و رییس جمهور به منصب مشاورت گمارده شود؟



تاريخ : 9 / 2 / 1391برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

این روزها نهاد ریاست جمهوری محل خبر انتصاب های جنجالی است.انتصاب هایی که اعتراض به همراه دارد اما در نهایت دولتی ها آن کاری را می کنند که می خواهند و در نهایت نه کسی برکنار می شود و نه خبری از استعفا هست. هنوز جوهر حکم انتصاب سعید مرتضوی ، متهم ماجرای کهریزک خشک نشده بود که خبر انتصاب امیری فر متهم مستند جنجالی ظهور نزدیک است، که مدتی هم بازداشت شد، در رسانه ها پیچید.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور خارجه و تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده(68) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت- مصوب 1380- تصویب کرد: نرخ تعرفه خدمات کنسولی اصلاح می شود.

بر این اساس، نرخ تعرفه صدور و تصدیق اوراق و اسناد مربوط به اشخاص و خدمات کنسولی شامل؛ صدور شناسنامه، 238هزار ریال، تعویض شناسنامه، 238 هزار ریال، نخستین شناسنامه المثنی، 490 هزار ریال، دومین شناسنامه المثنی، 980 هزار ریال، تغییر نام و نام خانوادگی، 490 هزار ریال، حل اختلاف سند سجلی، 308 هزار ریال، الصاق عکس، 140 هزار ریال تعیین می شود.

همچنین، در بخش امور مربوط به گذرنامه شامل؛ صدور و تعویض شناسنامه، یک میلیون و 260 هزار ریال، صدور گذرنامه مخدوش و آبدیده، یک میلیون و 540 هزار ریال، استعلام تاریخ آخرین خروج از کشور، 210 هزار ریال و در بخش امور مربوط به تابعیت؛ اظهارنامه بقاء به تابعیت پدر، 140 هزار ریال، سند بقاء به تابعیت پدر، 350 هزار ریال، اظهاریه تحصیل تابعیت، 700 هزار ریال، درخواست اختیار تابعیت زوج، 280 هزار ریال تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، نرخ تعرفه خدمات مربوط به تصدیق اسناد و اوراق در اداره سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه و دفاتر وابسته به ازای هر صفحه شامل؛ تایید ترجمه احکام دادگاه، 30 هزار ریال، تایید ترجمه ترازنامه شرکتها، 50 هزار ریال، تایید ترجمه انواع گواهینامه رانندگی، 30 هزار ریال، تایید ترجمه ثبت علائم تجاری و اختراعات، 50 هزار ریال، تایید ترجمه گواهی فوت اتباع ایرانی، 30 هزار ریال تعیین می شود.

همچنین در بخش نرخ تعرفه در مورد تابعیت اشخاص در اداره تابعیت و امور پناهندگان وزارت امور خارجه؛ اظهار نامه بقاء بر تابعیت پدر، 50 هزار ریال، سند بقاء بر تابعیت پدر، 150 هزار ریال، درخواست نامه اختیار تابعیت زوج، 200 هزار ریال، اظهاریه تحصیل تابعیت، 500 هزار ریال تعیین شده است.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که رئیس جمهور در جلسه صبح امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد.

محمد هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با آنا با اشاره به حضور محمود احمدی نژاد ئیس جمهور در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که این اولین حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع بعد از انتخابات سال 88 است.
 



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ دسامبر ۱۹۹۲ خطاب به شورای همکاری حاشیه خلیج پارس و همپیمانان غربی آنان گفت:

برای جداسازی جزایر سه گانه از ایران باید از دریای خون گذشت.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 8:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به نظر می رسد که در آخرین سال فعالیت دولت دهم حوزه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری با تغییرات جدیدتری روبه رو خواهد شد.

به گزارش فارس حدیدترین نمونه تغییرات کوچ محمد حسن صالحی مرام معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری به معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باشد که امروز حکم وی از سوی رییس سازمان صادر شد.

در همین رابطه صالحی مرام با تایید این خبر گفت: انشالله از این به بعد در این سمت به خدمت در دولت دهم ادامه خواهم داد.

وی در مورد تعیین جانشین خود تصریح کرد: فکر می کنم جانشین من در این سمت به زودی و تا پس فردا مشخص شود.

صالحی مرام درباره امکان جایگزینی محمد شیخان رییس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهور به این سمت گفت: نمی دانم شاید ایشان هم جزو یکی از گزینه ها باشند ولی فعلا در این خصوص اطلاعی ندارم.

بنابر این گزارش معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری وظیفه مدیریت امور رسانه ای دفتر ریاست جمهوری را بر عهده دارد.

از سوی دیگر امروز نیز گفتگوی زنده رییس جمهور با مردم که قرار بود پس از اخبار ساعت 21 پخش شود، لغو شد.

پیش از این محمد رضا رحیمی بحث یارانه‌ها را از جمله مهم‌ترین محورهای سخنان زنده رییس جمهور بیان کرده بود.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از جام، سایت "بالاترین" (Balatrin) دوشنبه 28فروردین(April.16) نوشت: «چرا طرفداران موسوی از انتشار عکس وی در ویلای شمال پرهیز می کنند؟»



بر پایه این گزارش، یکی از کاربران بالاترین در پست خود نوشت: «چندی است عکسی از میرحسین موسوی منتشر شده است که وی را در جایی که گفته می شود ویلایی در شمال کشور است نشان می دهد. گفته می شود وی درجریان دیدار نوروزی با فرزندانش به روستایی در شمال کشور رفته است. این اصلا چیز بدی نیست ولی نکته عجیب این است که طرفداران آقای موسوی اصرار دارند که وی همچنان درحبس خانگی بوده است و حتی لینک هایی که تحت این عنوان به بالاترین فرستاده شده اند، تحت عنوان "خبر غیرواقعی" [!] حذف گردیده اند. به راستی چرا طرفداران موسوی از انتشار عکس وی در ویلای شمال هراس دارند؟ آیا فکر می کنند اگر موسوی به شمال کشور رفته، مرتکب گناهی شده است یا خدای ناکرده تقدسش مخدوش گشته است؟»
به نظر می رسد کار سانسورچی های فتنه به حذف تصاویر سران جریان سبز رسیده است.



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری خبر درخواست ملاقات اسفندیار رحیم‌مشایی از برخی مقامهای آمریكایی را قویاً تكذیب كرد.

به گزارش شامگاه یكشنبه ایرنا، مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری در این باره افزود : بدیهی است رسانه‌هایی كه با اهداف سیاسی و با هدف تشویش اذهان عمومی به چنین خبرسازی‌های دروغین می‌‌پردازند نتیجه‌ای جز خدشه‌دار كرن اعتبار رسانه‌ای خود نخواهند گرفت. 

این مركز با تذكر چندین ‌باره این نكته كه رویه ناصواب برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار كذب و تنش‌زا در حال تبدیل شدن به قاعده است، اهالی رسانه و سیاست را به رعایت اخلاق اسلامی و اصول حرفه‌ای فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی توصیه كرد.

همچنین این مركز، موكداً از مراجع قضایی می‌خواهد تا به وظایف قانونی خود در قبال اینگونه دروغ‌پراكنی‌ها كه با اهداف سیاسی انجام می‌شود، عمل‌كند.

مركز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری بار دیگر با تكذیب این خبر اعلام می‌دارد كه حق پیگیری‌های حقوقی و قضایی را در این خصوص برای خود محفوظ می‌داند.
 



تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جليلي: مذاکرات رو به پيشرفت و نقاط مورد توافق قابل توجه بود

توافق هاي اوليه ايران و ۱+۵ در پايان نشست استانبول بازتاب گسترده اي در ميان رسانه هاي جهاني داشته است. بسياري از رسانه ها با انعکاس نتايج اين نشست آن را موفقيت آميز و مثبت عنوان کردند اما برخي رسانه هاي عربي همچون العربيه و همچنين رسانه هاي اسرائيلي موضعي منفي نسبت به نتايج اين مذاکرات گرفته و نسبت به چشم انداز مذاکرات ابراز ترديد کردند. در اين ميان کاخ سفيد، وزراي خارجه انگليس، آلمان و مقام هاي روسيه و چين نيز از نتايج مذاکرات استقبال کردند، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان نيز در کنفرانس خبري پس از مذاکرات با اعلام اين که مذاکرات پيشرفت داشت افزود: البته اين امر بدان معنا نبود که نقاط مورد اختلاف نداشتيم ولي بايد بگويم که نقاط مورد توافق قابل توجه بود مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

جليلي:مذاکرات استانبول موفق و نقاط مورد توافق قابل توجه بود

تهران- سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و رييس گروه مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+ 5 در استانبول شنبه شب درپايان اين مذاکرات در نشست خبري با حضور انبوه خبرنگاران اعلام کرد مذاکرات استانبول موفق،نقاط مورد توافق قابل توجه و علاقه 1+ 5 به گفت و گو مثبت بود. وي در کنفرانس خبري پس از اين نشست تاکيد کرد: علاقه اعضاي گروه 1+5 براي گفت و گو و همکاري مثبت بود. جليلي با بيان اين که مذاکرات امروز پيشرفت داشت، افزود: البته اين امر بدان معنا نبود که نقاط مورد اختلاف نداشتيم ولي بايد بگويم که نقاط مورد توافق قابل توجه بود. وي با بيان اينکه قرار شد بسياري از مسائل براي همکاري و به عنوان شروع گفت و گوها در مذاکرات آتي مورد توجه قرار بگيرد، تصريح کرد: يکي از بحث هاي مهمي که قرار شد براي گفت و گو به منظور همکاري مورد بحث قرار بگيرد، موضوع هسته اي بود. جليلي با اشاره به ظرفيت هاي مهم کشورمان در بحث هسته اي گفت: نگاه ها و مواضع ايران نسبت به موضوع هسته اي فرصتي براي همکاري هسته اي در دو محور خلع سلاح و عدم اشاعه تسليحات هسته اي است. جليلي در اين رابطه افزود: نگاه سازنده اي که جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين دو محور دارد به شدت مورد توجه طرف هاي مذاکره قرار گرفت. وي با اشاره به فتواي رهبر معظم انقلاب در رابطه با حرمت تسليحات هسته اي اظهار داشت: طرف هاي مقابل به ويژه بر اهميت اين موضوع تاکيد داشتند و آن را ارزشمند مي دانستند.

توافق کرديم هر گونه همکاري هسته اي بر مبناي NPT باشد



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 7:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ایراد خطبه‌ها حاضرم همه هزینه‌های آن را بپردازم تاکید کرد: بالاترین هزینه که برای من افتخار است شهادت است و حاضرم در راه دفاع از ارزشها شهید شوم.

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر جمعه در دیدار تعدادی از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، صنعتی شریف، امام صادق(ع) و ... که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اظهارات اخیر خود در نماز جمعه تهران درباره وضعیت برخی فیلم‌های سینمایی اظهار داشت: قبل از اینکه من درباره مستهجن بودن برخی فیلم‌ها در سینما سخن بگویم دلسوزانی به حد کفایت سخن گفتند؛ آیت الله علم الهدی در مشهد؛ امام جمعه بوشهر و امام جمعه بابل انتقاد کردند و در شهرها و استان‌های مربوطه آنان، اکران نشد و یا متوقف شد اما این انتقادات اثری در مسئولان نداشت.
 
وی اضافه کرد: من گفتم برخی فیلم‌ها در سینما مستهجن هستند و مقصودم این نبود که در آن صحنه‌های غیراخلاقی وجود دارد بلکه منظور من این بود که این فیلم‌ها در شان نظام اسلامی نیست ولی تعریف مسئولان از فیلم مستهجن چیز دیگری بود.
 
امام جمعه تهران با بیان اینکه برای ایراد سخنانش در خطبه های نماز جمعه حداقل با پنج نفر از چهره‌های شاخص آشنا به سینما که دارای سلیقه‌های مختلفی بوده اند مشورت کرده است اظهار داشت: همه این افراد بالاتفاق بر موضعگیری علنی علیه این فیلم‌ها تاکید کردند با اینکه من نامی از فیلم خاصی هم نیاوردم ولی از یک سو با سیل تأییدها مواجه شدم و از سوی دیگر نیز عده‌ای نامه‌های هتاکانه و بی ادبانه‌ای را نوشتند.
 
وی ادامه داد: شان من این نیست که به این نامه ها جواب بدهم ولی اگر کسی ارزش این نامه ها را می‌خواهد بداند به تیترهای رسانه های بیگانه نگاه کند.
 
من به دفاع از اصالتها و ارزشهای اسلام اعتقاد دارم
 
آیت الله خاتمی من به دفاع از اصالتها و ارزشهای اسلام اعتقاد دارم و هر خطبه ای هم که می خوانم آماده هزینه دادن برای آن هم هستم و بالاترین هزینه هم شهادت است که آماده آن هستم و جواب این نامه ها را به مصداق آیه شریفه و «اذا خاطبهم الجاهلون ...» نخواهم داد.
 
وی با تأکید بر لزوم همراهی و حمایت از ناهیان منکر بیان داشت: آنچه من در خطبه های نماز جمعه گفتم مصداق نهی از منکر بود و هزینه ناسزاها را هم تحمل می کنم اما کسانی که نگران اخلاق جامعه هستند نباید در مقابل این فحشها ساکت باشند زیرا پیامدهای گسترش این ناسزاها و کارهای غیراخلاقی بر عهده ساکتین خواهد بود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه تهران است گفت: خطیب خطبه های نماز جمعه تهران از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص می شود و زمان ایراد خطبه در دسته امام جمعه نیست.
 
وی با بیان اینکه مشکل جامعه ما این دو فیلم نیست تصریح کرد: ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم و آنچه ایشان آن را برای جامعه اصل می دانند که امسال سال حمایت از تولید ملی است ما هم باید اصل بدانیم.
 
هنر بدون دین رفتن به سمت طاغوت است
 
خاتمی گفت: این دو فیلم برای ما مسئله نیست بلکه ما معتقدیم باید هنر ما متعهد باشد زیرا اگر محتوای ارزشی و دینی از سیمنا و هنر و فرهنگ ما رخت بر بندد در سراشیبی سقوط است و به سمت طاغوت خواهد رفت.
 
وی تاکید کرد: ما سینماگران خوب و متعهدی هم داریم و همه را با یک چشم نمی بینیم و شاهد بودیم که 15 نفر ا زسینماگران که شاید سلیقه اشان هم با سلیقه ما همخوانی ندارد اعتراف به وجود برخی مشکلات در عرصه سینمای کشور کردند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ما معتقدیم باید هنر، فیلم، کتاب و سینما و ... در تراز و شان نظام جمهوری اسلامی باشد. 



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مرور مواضع دکتر محمود احمدی نژاد درباره آقای هاشمی رفسنجانی جالب توجه است. به نظر می رسد او همواره درباره رئیس مجمع تشخیص دچار افراط و تفریط بوده است.

به گزارش جهان، گرچه عملکرد هاشمی از سال های دور پر از انتقاد و سوال بوده است اما نظر احمدی نژاد تا پیش از سال 84 متفاوت بود که حتی او هاشمی را چهره درخشانی در تاریخ انقلاب می دید که همواره به نیکی از او یاد می شود.

نمونه هایی از تعریف و تمجیدهای کم نظیر احمدی نژاد درباره هاشمی را انتخاب منتشر کرده است.
مهر ماه سال 1375، در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، وقتی آقای احمدی‌نژاد استاندار او در اردبیل بود، به هنگام استقبال از ایشان، زبان به تعریف و تمجید گشوده، گفت:

«هاشمی رفسنجانی، شخصیت بزرگ انقلابی و اندیشمند و سفر ایشان به استان اردبیل باعث رسیدن این استان به جایگاه مطلوب خود است!»



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق نوشت:
شنیده ایم محمد رضا عارف با استفاده از سهمیه محمد خاتمی به همراه خانواده به حج عمره رفته است.عارف و خانواده اش در ایام نوروز به مدت دو هفته مهمان دولت سعودی بودند.در زمان ریاست جمهوری خاتمی پادشاه عربستان سهمیه مادام العمر 30 نفره حج برای محمد خاتمی مقرر کرد.



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشزق نوشت: شنیده ایم یکی از دلایل بازنشستگی حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، فرار وی از حکم انفصال از خدمات دولتی دیوان عدالت اداری است که قرار است به زودی اجرایی شود. گفته می شود با بازنشستگی بقایی حکم دیوان عدالت کان لم یکن می شود.



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: گویا هاشمی از یاد برده دلیل اصلی انقلاب اسلامی ما را؛ هاشمی باید به این سوال پاسخ دهد که اگر قرار بود با آمریکا مذاکره کنیم چرا انقلاب کردیم؟

خبرگزاری فارس: آقای هاشمی! اگر می‌خواستیم با آمریکا مذاکره کنیم چرا انقلاب کردیم؟

اکبر هاشمی بهرمانی مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی که در حال حاضر فقط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، چهارمین رئیس جمهور کشور در فاصله سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶، رئیس مجلس شورای اسلامی در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ و در چهار دورهٔ متوالی هم نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری بود.

وی همچنین سابقهٔ ریاست مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه خود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در حالی است که بیداری اسلامی به اوج خود رسیده و خصومت آمریکا و متحدانش در سالهای اخیر نسبت به ۳۳ سال اخیر رو به فزونی نهاده و مسئولین عالی رتبه کشور همصدا با ملت غیور ایران همواره تاکید داشته‌اند که مذاکره و رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد.

خبرگزاری فارس: اظهارات عجیب هاشمی رفسنجانی در باره مذاکره و رابطه با امریکا

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، هاشمی رفسنجانی در آخرین گفتگوی خود با فصلنامه مطالعات بین المللی گفته است: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟



ادامه مطلب