تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سفرای ایران در کپنهاگ، باکو، بیشکک، پیونگ یانگ، کوالالامپور، مسقط، دوحه، دارالسلام، فری‌تاون و باماکو منصوب شدند.

خبرگزاری فارس: سفرای جدیدی که عازم محل مأموریت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، «حمید بیات»، «محسن پاک‌آیین»، «علی نجفی خوشرودی»، «منصور چاوشی»، «سید محمدجلال فیروزنیا»، «علی‌اکبر سیبویه»، «مرتضی آسایش زارچی»، «مهدی آقاجعفری»، «لطف‌الله بختیاری» و «علیرضا کسایی» به عنوان سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ، باکو، بیشکک، پیونگ یانگ، کوالالامپور، مسقط، دوحه، دارالسلام، فری‌تاون و باماکو منصوب شدند.

«حمید بیات» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه کشورمان قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در کپنهاگ و جایگزین مرتضی دامن پاک جامی راهی دانمارک شود.

بیات پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در خارطوم و مدیرکل آفریقای وزارت خارجه نیز بوده است.

«محسن پاک‌آیین» که در حال حاضر رئیس ستاد افغانستان وزارت خارجه است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در باکو راهی جمهوری آذربایجان می‌شود.

محمدباقر بهرامی پیش از پاک‌آیین عهده‌دار این سمت بود.

محسن پاک‌آیین پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در تایلند، ازبکستان و زامبیا بوده است.

سفارت ایران در بیشکک نیز به «علی نجفی خوشرودی» رئیس اداره دوم مشترک المنافع وزارت خارجه سپرده می‌شود تا به جای منوچهر مرادی در این سمت فعالیت کند.

اخبار رسیده همچنین حاکی از آن است که «منصور چاوشی» نیز به جای مرتضی مرادیان به سفارت ایران در پیونگ یانگ می‌رود تا عهده‌دار این سمت باشد.

«سید محمدجلال فیروزنیا» هم قرار است به جای محمدمهدی زاهدی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مالزی (کوالالامپور) شود.

فیروزنیا در کارنامه کاری خود مدیرکل خلیج‌فارس و خاورمیانه، سفیر ایران در کشورهای یمن و بحرین و رئیس اداره اول خلیج‌فارس وزارت خارجه بوده است.

«علی‌اکبر سیبویه» نیز به جای حسین نوش‌آبادی سفیر ایران در مسقط  (عمان) شد.

سیبویه رئیس اداره ترجمه وزارت خارجه و معاون سفیر ایران در تونس بوده است.

قرار است به جای عبدالله سهرابی نیز «محمدجواد آسایش زارچی» به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر راهی دوحه می‌شود.

آسایش زارچی پیش از عهده‌دار سفارتخانه‌های ایران در عمان، یوگسلاوی سابق، کرواسی و شیلی بوده است. وی مشاور وزیر خارجه و دستیار قائم مقام وزیر خارجه نیز بوده است.

براساس این گزارش، «مهدی آقاجعفری» سفیر سابق ایران در بحرین نیز به عنوان سفیر جدید ایران در تانزانیا و به جای محسن موحدی قمی راهی دارالسلام می‌شود.

آقاجعفری پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در بحرین و همچنین سرپرست سفارت ایران در ابوظبی بوده است.

«لطف‌الله بختیاری» هم به عنوان سفیر جدید ایران در فری تاون (سیرالئون) منصوب شد.

براساس این گزارش، «علیرضا کسایی» نیز قرار است به عنوان سفیر جدید ایران به باماکو پایتخت مالی برود.

وی پیش از این ریاست گروه آسیای مرکزی و قفقاز دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه را برعهده داشته است.



تاريخ : 18 / 7 / 1391برچسب:, | 11:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فارس - وکیل مهدی هاشمی می‌گوید فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنان ممنوع‌الملاقات است و طی ۱۵ روز بازداشت موقت ۱۱ ساعت بازجویی شده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت مهدی هاشمی گفت: از روزی که مهدی بازداشت شده، هیچ کس او را ندیده است.

* تسهیلات نخواستیم و ندادند

وی افزود: تاکنون هیچ درخواستی برای در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای ملاقات مهدی با خانواده‌اش نداشته‌ایم و هیچ تسهیلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است.

* عفت مرعشی به اوین رفت

علیزاده طباطبایی ادامه داد: روز پنجشنبه شنیدیم که به زندانیان امنیتی اجازه ملاقات می دهند، به اتفاق خانم مرعشی و فاطمه و یاسر رفتیم اوین و 2 ساعت هم منتظر ماندیم اما اجازه ملاقات ندادند.

* مهدی در انفرادی و ممنوع‌الملاقات است

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه موکلش در انفرادی به سر می‌برد و ممنوع‌الملاقات است، گفت: اطلاع داریم که مهدی طی 15 روز بازداشت در دو جلسه حداکثر 11 ساعت بازجویی شده است.

* پایان هفته دوم تحقیقات

علیزاده طباطبایی افزود: الان هفته دوم تحقیقات تمام شده و ما همچنان منتظریم که اعلام کنند تحقیقات به صورت کامل تمام شده است.

وی تصریح کرد: با وجود مراجعات مراجعه مکرر به دادسرای امنیت، پاسخی به ما نمی‌دهند و با ما هم مانند دیگران برخورد می‌کنند و هیچ فرقی با دیگران نداریم.

* ما اعتراض داریم...

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه به روند قضایی پرونده موکلش معترض است، اظهار داشت: روند دادستانی اینگونه است که در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم را ممنوع‌الملاقات می‌کند اما این رویه مبنای قانونی ندارد.

علیزاده طباطبایی افزود: آنچه در تبصره ماده 128 آمده، عدم حضور وکیل آنهم با اجازه دادگاه است؛ نه دادسرا اما درباره مهدی خلاف این رویه طی شده و نمی دانیم تحقیقات، در چه مرحله‌ای است.

وی اضافه کرد: تصمیمات قضایی باید ابلاغ شود و برای بازداشت موقت نیز باید بر اساس ادله، قرار بازداشت صادر و به متهم و وکیل او ابلاغ شود.

«هر تصمیم قضایی در مرحله بازپرسی قابل اعتراض است اما الان اطلاع نداریم برای مهدی قراری صادر شده، اگر صار شده به او ابلاغ شده و در صورت ابلاغ، آیا به آن اعتراض کرده است یا نه؟».

* قانون درباره قرار بازداشت چه می‌گوید؟

این وکیل دادگستری می گوید: ماده 32 قانون آئین دادرسی کیفری تصریح دارد در جرائم عمدی با حداقل مجازات 5 سال و در جرائم ضد امنیت داخلی و خارجی و جرائمی که آزاد بودن متهم، موجب از بین رفتن آثار و دلایل جرم می شود، قاضی می‌تواند قرار بازداشت صادر کند و به تائید رئیس حوزه قضایی برساند که قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه است.

علیزاده طباطبایی در عین حال متذکر شد: گاهی برای متهم قرار وثیقه صادر شده ولی به او و کیلش ابلاغ نشده و متهم را بازداشت کرده‌اند و حتی ننوشته‌اند به دلیل عجز در تأمین وثیقه زندانی شده است.

* گزارش روزانه به هاشمی

وی در بخش پایانی گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: مرتب با آیت‌الله هاشمی دیدار و تماس دارم و وضعیت پرونده مهدی هاشمی را روزانه به ایشان گزارش می‌دهم.

* واکنش جدید آیت‌الله


علیزاده طباطبایی با اشاره به خبر برخی سایت‌ها درباره «ابراز رضایت خانواده هاشمی رفسنجانی از نحوه برخورد دستگاه قضا با مهدی و فائزه هاشمی» گفت: آقای هاشمی گفتند انتظار داریم با مهدی طبق قانون رفتار کنند و اگر دیدیم روال غیرقانونی طی می‌شود، حتما عکس‌العمل نشان می‌دهیم.



تاريخ : 18 / 7 / 1391برچسب:, | 8:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما با تاکید بر اینکه  فیلمبردار پناهنده شده به آمریکا  ، فیلمبردار صداو سیما نبوده بلکه از اعضای هیات همراه رئیس جمهور بوده که شخص احمدی نژاد وی را مورد گزینش و انتخاب قرار داده است.

بیژن نوباوه در گفت‌وگو با خبرنگار قانون، خبر منتشره درباره اینکه فرد پناهنده شده به آمریکا از فیلمبرداران صدا و سیما بوده است را تکذیب کرد و افزود: با توجه به تحقیقاتی که انجام داده‌ام فرد پناهنده شده به آمریکا، از اعضای هیات همراه احمدی نژاد و نهاد ریاست جمهوری بوده است و هیچ ارتباطی به سازمان صدا و سیما نداشته است.

عضو ناظر مجلس بر شورای ناظران صدا و سیما تاکید کرد که نیروهای صدا و سیما معمولا به اینگونه سفرهای کاری زیاد می روند و این بار اول نیست و در خصوص این تیم اعزامی صدا و سیما به نیویورک نیز با خبرنگار تیم صحبت کرده‌ام و وی نیز این مباحث را تکذیب و اعلام کرده که همه اعضای گروه اعزامی سازمان، به کشور بازگشته اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینطور که به نظر می رسد فرد مورد نظر که به عنوان فیلمبردار یا عکاس مطرح شده است، اصلا فیلمبردار نبوده و با این عنوان سعی در بزرگ کردن وی داشته‌اند، البته همیشه این افراد از طرف دشمنان مورد طمع قرار گرفته و دامی برای آنها پهن می شود.

وی خاطر نشان کرد: بارها پیش آمده که پلیس آمریکا و FBI  با این افراد ارتباط برقرار کرده و با وعده و وعید سعی در فریب آنها داشته ‌اند، لذا بعید نیست که چنین اتفاقی برای فرد مورد نظر نیز رخ داده باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت، با بیان اینکه مسئول مستقیم این اتفاق شخص رئیس جمهور است، یادآور شد: احمدی‌نژاد باید پاسخگوی عملکرد نیروهای خود باشد.

نوباوه در پاسخ به این سوال که مسئولیت این کار با چه کسی است؟ گفت: مسئولیت این کار با شخص رئیس جمهور است چرا که به طور یقین خود وی گزینش این افراد را انجام داده است.

عضو ناظر مجلس بر شورای نظارت صدا و سیما یادآور شد: متاسفانه افرادی که تا کنون از مجلس شورای اسلامی به صورت سنواتی در این هیات‌ها حضور داشته‌اند، به این سفر دعوت نشده‌اند و حتی هیچ یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز به این گروه راه نیافته‌اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم افزود: همه صد و چند نفری که به عنوان هیات همراه رئیس جمهور در این سفرهمراه وی بوده‌اند به گزینش شخص احمدی‌نژاد به این سفر رفته‌اند لذا باید خود وی در این باره پاسخگو باشد.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 3:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

به گزارش مشرق ، دقایقی پیش داود احمدی‌نژاد به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: روز گذشته معاون عمرانی استانداری تهران اعلام کرد: شهردار ری انتخاب و پس از امضای حکم وی روز سه شنبه هفته جاری به طور رسمی معرفی می شود. این در حالی است که نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند استانداری و مدیریت شهری در آخرین جلسه مجمع نمایندگان تهران که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، روند جدایی ری از پایتخت با تامل بیشتری دنبال شود و از احتمال برگزاری جلسه با رئیس جمهور در این زمینه خبر داده بودند.

یک منبع آگاه از قطعی شدن نام نادر کرمی شهردار سابق منطقه 12 به عنوان شهردار ری خبر داد.

برخی رسانه ها از انتخاب رضا سترگ شهردار سابق منطقه 20 در زمان شهردار سابق خبر داده اند که وی پیش تر در گفتگو با مهر هر گونه مذاکره در این رابطه را رد کرد.

تکذیب اسامی اعلام شده برای شهردار ری

محمد رضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نامهایی که تاکنون از سوی رسانه ها برای تصدی شهرداری ری انتخاب شده است گفت: هیچ کدام از نامهای اعلام شده صحت ندارد و ما تا روز سه شنبه هیچ نامی را تایید نمی کنیم .

شهردار جدید در کدام ساختمان مستقر می شود

باقری دبیر شورای عالی محله ابن بابویه در واکنش به انتخاب اصلی شهردار ری به خبرنگار مهر گفت: هر روز زمان جدیدی برای اعلام نام شهردار ری اعلام می کنند که این سبب نگرانی اهالی شده باید ابتدا مشخص شود شهردار جدید در کدام ساختمان مستقر می شود زیرا ساختمان شهرداری در تملک شهرداری تهران است. بنابراین بدون پرده پوشی اعلام کنند روز سه شنبه شهردار در کجا مستقر می شود.

وی ادامه داد: مردم ری نگران آن هستند که پس از جدایی، پروژه های مهم عمرانی متوقف شود و شهرری به حاشیه رانده شود در حال حاضر پروژه های بزرگی چون امام علی(ع) و پروژه فرهنگی برج طغرل برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

باقری ادامه داد: قرار بود شهردار جدید با هزار میلیارد اعتبار وارد ری شود اگر از این رقم 10 میلیاردش به ری تزریق شود ما به وعده ها امیدوار خواهیم بود، اما تاکنون نشانه ای از تحقق سخنان این چنینی در شهر ندیده ایم.

به گفته این شورایار، احتمال قطعی شدن شهردار جدید ری مشکلات بسیاری برای این منطقه ایجاد می کند.

در جلسه سه شنبه هفته گذشته مدیریت شهری و استانداری تهران که در وزارت کشور برگزار شد، قرار بر این بود که املاک شهر ری جدا و در خصوص ارائه خدمات عمومی و وضعیت کارکنان شهرداری این منطقه تصمیم‌گیری شود که به گفته رئیس شورای شهر این جلسه نتیجه ای جز اصرار استانداری و اجرای قانون به جدایی ری از پایتخت نداشت.

به گزارش مهر،اعضای شورای شهر تهران در چند هفته اخیر خواهان ارائه مطالعات کارشناسی استانداری در زمینه جدایی ری از پایتخت هستند. این در حالی است که با وجود مخالفتهای کارشناسان، برخی از نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران این موضوع با شتاب توسط استانداری دنبال می شود.

طی دو هفته گذشته بارها از سوی استانداری اعلام شده بود که تا پایان هفته گزینه قطعی شهردار ری معرفی می شود، اما هر هفته این معرفی به هفته های آینده موکول می شد.



عقاب نیوز :

 بر اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده در تهران و مراکز استان ها، به ترتیب آقایان غلامعلی حداد عادل، محمد باقر قالیباف ، سید حسن خمینی،سعید جلیلی، علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی بیشترین آراء را به خود اختصاص داده اند. نمونه آماری  این نظر سنجی که در شهریور ماه انجام شده 16 هزار نفر بوده است.

*کمیته اجرایی جامعه روحانیت مبارز متشکل از حجج اسلام سید رضا تقوی، مصطفی پورمحمدی، سید ابراهیم رئیسی،سید محمد حسن ابوترابی و عبدالمقیم ناصحی جلساتی را برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برگزار کرده است. مباحث این کمیته هنوز برای ارائه به جلسات جامعه روحانیت آماده نشده است.

*شنیده ایم فردی که در هفته های اخیر با درج مقالاتی ضمن تعریف و تمجید از اسفندیاررحیم مشایی، حملات تندی را علیه علامه مصباح تدارک دیده بود مورد بازخواست مشایی قرار گرفته است. مشایی گفته من این نوع برخوردها و حمایت ها را نمی خواهم و قبول ندارم. اینگونه کارها بیشتر به ضرر ماست. گفتنی است پس از بازداشت جوانفکر، نویسنده این مقالات تلاش فراوانی برای به دست آوردن مدیریت خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران از خود نشان داده است.

*یکی از روحانیون کشورمان که اخیرا در نجف اشرف دیداری با آیت الله العظمی سیستانی داشته است، توصیه هایی را به نقل از ایشان در یکی از جلسات روحانیون بازگو کرده است. بخشی از توصیه های این مرجع تقلید به این شرح بوده است:
 



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 7 / 1391برچسب:, | 8:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

محمد باقر قالیباف شهردار تهران تاپایان آبان ماه سال جاری از سمت خود استعفا می دهد.
به گزارش پارسینه،محمد باقر قالیباف شهردار تهران تا پایان آبان ماه سال جاری از سمت خود استعفا می دهد.
 
استعفای قالیباف از شهرداری تهران با هدف آغاز فعالیتها و تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری می باشد.
 
اخبار حکایت از جانشینی عیسی شریفی قائم مقام فعلی قالیباف در شهرداری  می کند.
 
گفتنی است انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در خرداد ماه 1392 برگزار می شود.



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 8:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: خبرهای رسیده حکایت از آن دارد هاشمی رفسنجانی از آیت‌‌الله صادق لاریجانی خواسته است در مورد شائبه‌ها، شایعات و اتهاماتی که در مورد اعضای خانواده‌اش مطرح است پیگیری قضایی کند.

خبرگزاری فارس: درخواست هاشمی‌رفسنجانی از آملی‌لاریجانی برای رسیدگی به پرونده خانواده‌اش

* خبر آنلاین: «خبرهای رسیده حکایت از آن دارد هاشمی رفسنجانی از آیت ‌ا... صادق لاریجانی خواسته است در مورد شائبه‌ها، شایعات و اتهاماتی که در مورد اعضای خانواده اش مطرح است پیگیری قضایی کند.»



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

يك روزنامه حامي هاشمي رفسنجاني، از ديدار خصوصي وي با ناطق نوري خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: «آرمان روابط عمومي» كه معمولا اخبار نزديك به هاشمي رفسنجاني را منتشر مي كند، به پيشنهاد «دولت وحدت ملي» از سوي هاشمي اشاره كرده و نوشته است: «واژه دولت وحدت ملي را همه به نام علي اكبر ناطق نوري مي شناسند. او بود كه سوم شهريور ۸۷ در مصاحبه اي از طرح دولت وحدت ملي رونمايي كرد.»

براساس گزارش روزنامه مذكور «تا پيش از اين صحبت از كانديداتوري احتمالي ناطق نوري براي اين انتخابات زياد بود، اما وي به صراحت اين مساله را تكذيب كرد و اكنون خبر مي رسد كه خود او در ديدار اخيرش با هاشمي رفسنجاني ضرورت حضور وي در فضاي انتخابات رياست جمهوري را مورد تاكيد قرار داده و حمايت كرده است. هاشمي هم مي گويد در انتخابات حاضر خواهم شد.

حسين مرعشي دبير سياسي كارگزاران در آستانه انتخابات قبلي رياست جمهوري مدعي شده بود ما به خاطر انتخابات سال ۷۶ و حمايت از خاتمي، يك حمايت به ناطق نوري بدهكاريم و حاضريم در ايجاد دولت وحدت ملي از وي حمايت كنيم! مهاجراني به عنوان يك عضو كارگزاران سازندگي و با وجود نوشتن مقاله اي در توجيه لزوم تغيير قانون اساسي و ابقاي هاشمي در رياست دولت براي بار سوم، هنگامي كه وزير ارشاد در دولت اصلاحات شد اجازه داد كتاب هاي كساني چون اكبر گنجي براي متهم كردن هاشمي رفسنجاني به عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي به چاپ برسد.

در همين حال وب سايت بي بي سي در تحليلي به قلم «حسين-ب» از همكاران فراري حزب مشاركت ضمن اشاره به خبر روزنامه زنجيره اي آرمان نوشت: اين گمانه زني وجود دارد كه تشديد بحران اقتصادي و گسترش اين احساس كه ريشه وضعيت بي سابقه موجود، تحريم هاي بين المللي بر سر برنامه هسته اي است، هاشمي رفسنجاني و همكفرانش را به اين نتيجه گيري رسانده كه زمان ورود جدي تر به عرصه سياسي فرا رسيده است. وي هرگز پنهان نكرده كه از مدت ها پيش حامي تنش زدايي با كشورهايي بوده كه تحريم هايشان، اقتصاد ايران را به وضعيت كنوني دچار كرده است. البته استفاده از اين برگ، براي گروه هاي سياسي ديگري همچون اصلاح طلبان نيز امكان پذير است. اما به نظر مي رسد ترديدي باقي نمانده باشد كه حكومت ايران، اين گروه ها را خارج از حكومت و حتي دشمن آن محسوب مي كند و تا اطلاع ثانوي، احتمال تن دادن حكومت به بازگشت اصلاح طلبان، بسيار ناچيز به نظر مي رسد.

بي بي سي در عين حال ترديدهايي نسبت به موفقيت سناريو محتمل براي هاشمي مطرح كرد و نوشت: اميدواري به ورود ميانه روها به عرصه انتخابات با ابهاماتي روبروست از جمله اينكه حكومت در برابر تحريم ها سرسختي نشان مي دهد و غرب هم بعيد است تغيير موضع از جمهوري اسلامي را بپذيرد. حتي اگر هم ايران قصد تجديدنظر در برنامه هسته اي را داشته باشد- كه قصد كوتاه آمدن ندارد- نيازمند آن نيست كه با دست خود زمينه تسلط نيروهايي چون اصلاح طلبان يا هاشمي بر دولت را فراهم كند. نيروهايي كه در بهترين حالت غيرقابل اعتماد مي داند و با صرف هزينه هاي سياسي و امنيتي موفق به مهار آن شده است.

 



تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:, | 1:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مهر: متن نامه روابط عمومی شهرداری تهران خطاب به شیخان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور به این شرح است:

جناب آقای شیخان

ریاست محترم مرکز ارتباطات و اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری

سلام علیکم

هماهنگونه که مستحضرید ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود درنشست خبری روز سه شنبه مورخ 11/7 /1391 بر اساس متن پیاده شده از فیلم نشست مذکور مطالبی به شرح ذیل مطرح فرموده بودند:

"همین امروز از یک بلواری رد میشدیم که پر درخت های قدیمی بود، پریروز رد می شدیم ، امروز هم رد شدیم همه درخت ها را برداشتند برای خیابان کشی، یک خبر منتشر نمی شود".

با توجه به اینکه ابعاد موضوع از سوی رئیس جمهور محترم در حدی ارزیابی شده که طرح آن را در سطح ملی ضروری دانسته اند، خواهشمند است آدرس بلواری که در تاریخ مورد اشاره ایشان (یکشنبه مورخ 9/7/91 تا سه شنبه 11/7/91 ) درختان قدیمی آن برای تعریض خیابان برداشته شده به منظور پیگیری های بعدی به این اداره کل ارسال گردد.

نامدار صداقت
مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران



تاريخ : 13 / 7 / 1391برچسب:عقاب نیوز - احمدی نژاد - زندان اوین, | 1:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایران، در این برنامه رئیس جمهور از همه بندها و بخش های زندان اوین بازدید خواهد کرد.
این منبع آگاه هدف از انجام این بازدید را آگاهی رئیس جمهور از وضعیت زندانها، بررسی راهکارهای عملی جهت تعامل و همکاری بهتر قوای مجریه و قضائیه جهت بهبود وضعیت زندان ها، آگاهی از مشکلات زندانیان بویژه زندانیان مالی و دیه و... عنوان کرد.
وی  گفت: زمان دقیق این بازدید مشخص نیست ولی پیش بینی می شود بزودی انجام شود.
وزیر دادگستری و برخی از مسئولان عالی قضایی، رئیس جمهور را در این بازدید همراهی خواهند کرد.



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رییس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت در خصوص کنترل بازار ارز و همچنین تأمین تسهیلات لازم برای واحدهای تولیدی دستوراتی را صادر کرد.

خبرگزاری فارس: دستورات رئیس‌جمهور برای کنترل بازار ارز

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیأت وزیران که صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل شد، مسائل مهم اجرایی کشور از جمله کنترل و مدیریت بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه وزرای امور اقتصادی و دارایی و  صنعت، معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص کنترل نوسانات بازار ارز، پیشنهادات و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه نمودند.

در ادامه جلسه امروز هیات دولت تعدادی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، از تصویب دولت گذشت.



تاريخ : 11 / 7 / 1391برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از دو روزنامه اصولگرا به اتهام افترا و نشر اکاذیب، شکایت کرد.

خبرگزاری فارس: شکایت «مهدی هاشمی» از 2 روزنامه

سیدمحمود علیزاده طباطبایی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت که صبح امروز با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه، به وکالت از مهدی هاشمی از دو روزنامه شکایت کرده است.

وی تصریح کرد: این شکایات بر اساس مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی به اتهام افترا و نشر اکاذیب مطرح شده است و به‌طور جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

وکیل مهدی هاشمی با اشاره به تبصره ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری متذکر شد: رسانه‌ها اجازه ندارند قبل از قطعی شدن پرونده‌های قضایی متهمان را اعلام کنند در غیر این صورت اقدام آنان به حکم افترا، قابل تعقیب است.

این نخستین شکایت مهدی هاشمی از رسانه‌ها پس از بازگشت وی به کشور بعد از سه سال اقامت در انگلیس و بازداشت وی از سوی دستگاه قضایی است.



تاريخ : 9 / 7 / 1391برچسب:, | 7:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یکی از تصویربرداران صدا و سیما که به همراه احمدی‌نژاد به نیویورک رفته بود، به آمریکا پناهنده شد.

به گزارش آنا، وی از تصویربرداران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در سفر هفته پیش محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور به نیویورک در هیأت همراه وی بود، به آمریکا پناهنده شد.
او برای دومین مرتبه بود که ‌به همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر می‌کرد.

گفته می‌شود، خانواده این تصویربردار صدا و سیما به تازگی به ترکیه رفته‌اند و این تصویربردار معادل صد میلیون تومان از تجهیزات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را نیز با خود همراه داشته است.

بی بی سی هم نوشت: "حسن گلخن بان"، تصویربردار سازمان صدا و سیما که هیأت ایرانی در سازمان ملل را همراهی می کرد، از بازگشت با هواپیمای رئیس جمهوری خودداری کرده است.

گلخن بان برای شبکه خبر کار می کرد و به گفته وکلایش تقاضای پناهندگی خود را به اداره مهاجرت آمریکا داده است.

وکلای گلخن بان در پاسخ به بی بی سی بیانیه ای را منتشر کردند که در آن آمده است: "گلخن بان هم اکنون در خاک آمریکاست. ما در مورد شهر اقامتش صحبتی نخواهیم کرد. خانواده او نیز از ایران خارج شده اند. ما امیدواریم آنها در آینده ای نه چندان دور به او بپیوندند".



تاريخ : 10 / 7 / 1391برچسب:, | 8:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فاطمه هاشمی پس از خروج برادرش از فرودگاه امام(ره) ادعاهایی درباره بازداشت فائزه هاشمی و زندگی پروین احمدی‌نژاد مطرح کرد.

به گزارش فارس، فاطمه هاشمی پس از خروج برادرش (مهدی) از فرودگاه امام خمینی(ره) در نخستین دقایق بامداد دوشنبه 3 مهرماه در بخشی از سخنان خود گفت:‌ چون مهدی پاک و سالم بود، به تهران آمد.
 
وی با بیان اینکه مهدی چون مسئله‌ای نداشت به کشورش بازگشت، تصریح کرد: آنها فائزه را گرفتند تا مهدی به کشور بازنگردد اما مهدی به ایران بازگشت چون هیچ مسئله‌ای نداشت.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی دریافت حقوق 14 میلیونی مهدی هاشمی، دریافت این‌گونه حقوق‌ها را به احمدی‌نژاد و مشایی منتسب کرد و اظهارداشت: پروین احمدی‌نژاد آه در بساط نداشت اما ببینید الان چگونه دارد زندگی می‌کند.
 

 



تاريخ : 9 / 7 / 1391برچسب:, | 9:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب عصر امروز از آیت‌الله حسن‌زاده آملی عیادت کردند.



رهبر معظم انقلاب عصر امروز (یکشنبه) ضمن عیادت از آیت‌الله حسن‌زاده آملی بهبود ایشان را از خداوند متعال مسئلت نمودند.



تاريخ : 9 / 7 / 1391برچسب:, | 2:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: علیزاده طباطبایی گفت: مدیرمسئول روزنامه شرق با قید وثیقه‌ از زندان آزاد شد.

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه شرق آزاد شد

سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس اظهار داشت: مهدی رحمانیان با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و موافقت بازپرس پرونده از زندان آزاد شد.

 

مهدی رحمانیان چهارشنبه گذشته به دنبال انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز در روزنامه شرق، از سوی شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و به اوین  منتقل شده بود.



تاريخ : 8 / 7 / 1391برچسب:, | 12:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


یک منبع آگاه، با تبیین علت درخواست ۱۶۰ ویزا برای آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، تعداد همراهان رئیس‌جمهور در آمریکا را اعلام کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس تعداد همراهان رئیس جمهور در آخرین سفرش به نیویورک برای شرکت در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را 85 نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع 160 اسم اعلام شده برای همراهی رئیس جمهور در سفر به نیویورک، برای 73 نفر از نهاد ریاست جمهوری ویزا صادر شد که با حساب 12 نفر تیم پروازی جمعا 85 نفر احمدی‌نژاد را در سفر آمریکا همراهی کردند.

به گفته این منبع آگاه،‌ قرار بود چنانچه در مرحله دوم برای 7 نفر دیگر که برنامه ریزی شده بود در سفر باشند، ویزا صادر شد، به هیئت جمهوری اسلامی بپیوندند اما این اتفاق نیفتاد.

وی اسامی این 7 نفر را سردار احمد وحیدی وزیر دفاع، مصطفی محمدنجار وزیر کشور، رستم قاسمی وزیر نفت، جعفر بهداد و محمد شیخان معاونان سیاسی و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، امیر سرتیپ حسین افشارزاده آجودان مخصوص احمدی‌نژاد و یکی از مسئولان تشریفات نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد.

اگر چه برخی منابع نیز از عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار و رفاه اجتماعی به عنوان دیگر بازمانده از همسفران احمدی‌نژاد یاد کردند که قرار بود در صورت صدور ویزا، در مرحله دوم به نیویورک برود.

این منبع آگاه درباره علت درخواست 160 ویزا برای همراهان رئیس جمهور نیز توضیح داد: تجربه نشان داده که همیشه برای تعدادی از همراهان رئیس جمهور ویزا صادر نمی کنند و دولت می‌دانست در صدور ویزای این دوره هم کارشکنی می شود، 160 نفر برای دریافت ویزا معرفی کرد.

رئیس‌ جمهور را در آخرین سفرش به آمریکا، اعظم‌السادات فراحی همسرش و علیرضا پسرش، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور و همسرش، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ویژه رئیس جمهور، غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور و حمید بقایی معاون اجرایی و رئیس نهاد ریاست جمهوری همراهی می‌کردند.

همچنین محمدشریف ملک‌زاده مشاور رئیس جمهور و همسرش، همایون حمیدی معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس جمهور، محمدرضا فرقانی مدیرکل بین‌الملل دفتر رئیس جمهور و مهدی آشتیانی و مجتبی سروش‌پور مسئولان معاونت تشریفات ریاست جمهوری و خبرنگاران ایرنا، شبکه خبر و باشگاه خبرنگاران از دیگر همراهان رئیس جمهور بودند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت و پسرش، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور، بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رئیس جمهور، سیدحسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر نیز احمدی‌نژاد را در سفر به نیویورک همراهی کردند.

بر خلاف سفرهای گذشته، در این سفر هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ترکیب هیئت همراه رییس‌جمهور حضور نداشتند.



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 7:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مدیران و کارگزاران اسبق استان مازندران، با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع)، این امام بزرگوار را برکت و افتخار اسلام، تشیع و ایران اسلامی خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود این عزیزان، رشد و بالندگی یافت و امیدواریم با عنایات خداوند متعال و ائمه معصومین (ع) در راه درست و صحیح نیز به پیش برود و موجب سعادت ایرانیان و مسلمانان شود.



ادامه مطلب

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور به تشریح بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، نحوه حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده و همچنین اظهار نظرهای اقتصادی خاتمی پرداخت.

خبرگزاری فارس: ‌داستان فتنه 88 با آزادی مهدی هاشمی دوباره تکرار می‌شود‌/ خاتمی فرافکنی می‌کند

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین پیرامون بازداشت مهدی هاشمی اظهار کرد: تحلیل شخصی بنده از حضور مهدی هاشمی در ایران این است که وی نمی‌توانست برای همیشه در خارج از کشور بماند، به همین دلیل باید زمان مناسبی را برای بازگشت انتخاب می‌کرد که شاید این موقعیت طلایی برای وی، همین روزها است.



ادامه مطلب

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: شهردار تهران با اشاره به عملکردش در دوران فتنه گفت: من جزء اولین کسانی بودم که در این باره مفصل صحبت کردم و امروز معتقدم دقیق‌ترین حرف‌ها را زده‌ام.

خبرگزاری فارس: قالیباف: مردم به عملکرد‌ها نمره‌ می‌دهند/در فتنه‌ دقیق‌ترین‌حرف‌ها را زدم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در برنامه «دیروز، امروز، فردا» که به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه سوم سیما پخش ‌شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) در پاسخ به این سؤال که آیا اولین صحنه‌ای از جبهه دیدید را به خاطر دارید، اظهار داشت: دو ماه از جنگ گذشته بود که به اهواز رفتیم و از آنجا هم به سمت جبهه محمدیه حرکت کردیم.



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 7 / 1391برچسب:, | 11:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، یک روزنامه ایتالیایی زبان در کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهور از احمدی​نژاد پرسید واکنش جنابعالی به دستگیری مشاور مطبوعاتی شما و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چیست؟

رییس جمهور پاسخ داد: این خبر را تازه دریافت کردم، بعد از بررسی های لازم در این خصوص اظهار نظر خواهم کرد.

وی تاکید کرد: آرزو می کنم در هیچ جای دنیا کسی زندانی نشود، بویژه اگر از اصحاب رسانه باشد.

رییس جمهور در خصوص شهادت خبرنگار «پرس تی وی» نیز گفت: من از شنیدن این خبر بسیار متاسف شدم و باورم این است که باید همه به حریم خبرنگاران احترام بگذارند و اجازه دهند که جریان آزاد اطلاع رسانی در همه جای دنیا به راحتی شکل بگیرد.

احمدی نژاد شهادت خبرنگار پرس تی وی را به جامعه رسانه ای بین المللی و همکاران وی در صداوسیمای جمهوری اسلامی تسلیت گفت.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 7:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

علی‌اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران برای اجرای حکم قضایی و گذراندن دوران محکومیت بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش فارس، علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) توسط ضابطین قضایی بازداشت شد.

علت بازداشت جوانفکر اجرای حکم مربوط به محکومیت‌های قضایی پیشین وی اعلام شده است.



تاريخ : 6 / 7 / 1391برچسب:, | 6:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: روزنامه شرق به دنبال انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز علیه رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

خبرگزاری فارس: روزنامه شرق توقیف شد

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز در روزنامه شرق(چاپ روز گذشته) هیئت نظارت جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد.

در پایان این جلسه اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات بر اساس بند 8 ماده 6 و تبصره ماده قانون مطبوعات تصمیم به توقیف انتشار روزنامه شرق گرفتند و پرونده آن را به دادگاه ارسال کردند.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول این روزنامه، امروز برای ادای توضیحات درباره انتشار این کاریکاتور به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار گردید و در نهایت با نظر بازپرس شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه، قرار بازداشت برای وی صادر شد.

همچنین تعدادی از شهروندان به دلیل توهین به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، علیه این روزنامه و کاریکاتوریست آن اعلام شکایت کردند.

روزنامه شرق از ابتدای تولد خود در دوران اصلاحات تاکنون چندین بار به خاطر پیشبرد اهداف جنگ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان ایران محکوم به توقف انتشار شده است. 

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 11:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در خصوص واکنش رهبر انقلاب نسبت به اظهار نظرهای غلو آمیز درباره ایشان یادداشتی منتشر کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 1:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: روزنامه حیات نو: اقدام برخى اعضاى مجلس خبرگان براى حذف آیت‌الله دستغیب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با مخالفت صریح مقام معظم رهبرى متوقف شد.

خبرگزاری فارس: مخالفت مقام معظم رهبرى با حذف آیت‌الله دستغیب از مجلس خبرگان

* روزنامه حیات نو: اقدام برخى اعضاى مجلس خبرگان براى حذف آیت‌الله دستغیب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با مخالفت صریح مقام معظم رهبرى متوقف شد.  برخى اعضاى مجلس خبرگان در جریان نشست اخیر این مجلس اقدام به جمع آورى امضا جهت عزل آیت ا... دستغیب از نمایندگى استان فارس کردند. ظاهرا بر اساس آئین‌نامه مجلس خبرگان براى بررسى درخواست عزل یکى از نمایندگان دست کم باید 20 تن از نمایندگان خبرگان از هیئت رئیسه تقاضا کنند، سپس هیئت رئیسه درخواست را به کمیسیون تحقیق جهت بررسى ارجاع خواهد داد و در صورت بررسى کمیسیون تحقیق و موافقت این کمیسیون، موضوع به رأى نمایندگان خبرگان گذاشته خواهد شد.

 

در جلسه روز پنجشنبه نمایندگان خبرگان با رهبرى ، هاشمى شاهرودی، تهیه درخواست مذکور را به اطلاع ایشان رساند که با مخالفت صریح رهبر انقلاب مواجه شد. آیت‌الله خامنه‌اى با تاکید بر اینکه اظهار نظر ایشان به معناى تکلیف بر اعضاى مجلس خبرگان نیست، تصریح کردند که با این گونه اقدامات و حذف کسانى که در مسائل جزیى اختلاف نظر دارند، مخالف اند. ایشان خطاب به خبرگان فرمودند: «این به نظر من اقدام خیلى مناسبى نیست. حالا من البته نمى خواهم به خبرگان تکلیفى بکنم یا چیزى را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگرى در یک مسئله‌ خاصى دارد؛ اینجور نیست که در مبانى و اصول اختلافى وجود داشته باشد و به نظرم نمى‌آید اینجورى باشد

 

* رییس جمهور در نشستی با شورای دبیران و مسئولان ارشد هفته‌نامه تایم گفت: «زیر‌خارجه آمریکا مستقیما دخالت و حمایت کرد و وزیر دفاع هم همین‌طور و اوباما هم اظهارنظر کرد که البته بلافاصله اصلاح نمود. چنین مواضعی برای ما خیلی مهم نبود، نکته مهم دخالت آنها در امور داخلی یک کشور دیگر بود که بدون تردید کاری اشتباه بود. عده‌ای که شعار دمکراسی می‌دهند، از اقلیت دفاع می‌کنند. کسی که دنبال دمکراسی است باید از اکثریت حمایت کند گرچه اکثریت در ایران نیازی به حمایت اوباما و هیچ دولت دیگری ندارد.» احمدی نژاد افزود: «بوش علاقه‌مند بود در امور داخلی کشورها دخالت و بحران ایجاد کند و همین کار حیثیت دولت آمریکا را از بین برد. اوباما که می‌خواهد چهره آمریکا را اصلاح کند نباید اشتباهات بوش را تکرار کند و البته این یک توصیه دوستانه است. اینها سیاست‌هایی است که شکست خورده و به دولت آمریکا کمک نمی‌کند.»



تاريخ : 3 / 7 / 1391برچسب:, | 3:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، گفت: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست.

وی افزود: نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فرزندان ایشان برخورد شود.

محسن هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جویای حال مهدی و فائزه است، گفت: ایشان از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیستند؛حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند.



تاريخ : 3 / 7 / 1391برچسب:, | 3:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: مهدی هاشمی پس از تفهیم اتهامات با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.

خبرگزاری فارس: مهدی هاشمی روانه زندان شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران مهدی هاشمی روز جاری (دوشنبه) در دادسرای شهید مقدس به همراه وکیل خود حضور یافته بود.

این گزارش حاکیست بازپرس پرونده پس از انجام تحقیقات و تفهیم اتهام به متهم، نامبرده را با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی کرد.

در این خبر آمده است: رسیدگی به اتهامات نامبرده کماکان ادامه دارد.



تاريخ : 3 / 7 / 1391برچسب:, | 4:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «محمود احمدی‌نژاد» که برای شرکت در نشست مجمع سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گفت: ما به طور کلی موضوع صهیونیست‌ها و خطرات احتمالی که از جانب آنها متوجه ما می‌شود را جدی نمی‌گیریم البته آنها دوست دارند راه حل مورد علاقه خودشان را با به راه انداختن سر و صدا و جار و جنجال زیاد بیابند و خطری ایجاد کنند تا خودشان را نجات دهند اما من فکر نمی‌کنم آنها موفق شوند.
 
*حرف‌های نتانیاهو درباره حمله به ایران بلوف است
 
احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا بر این باور است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تهدید به حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران بلوف می‌زند، گفت که با این ایده موافق است و تأیید کرد که این تحلیل در واقع به صورت یک «اتفاق‌نظر مشترک» است.
 
*مذاکره با 1+5 باید یکبار دیگر پس از انتخابات آمریکا مورد بحث قرار گیرد
 
رئیس‌جمهوری ایران در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: ما همیشه آماده بودیم و آماده‌ایم اما تجربه نشان داده است که تصمیم‌های مهم و کلیدی در زمان انتخابات ملی آمریکا اتخاذ نمی‌شود. به عقیده من برخی از موضوعات مهم و برخی از مذاکرات انجام شده، باید یکبار دیگر پس از پایان جو سیاسی که به دلیل نزدیک بودن انتخابات حاکم شده، مورد بحث قرار بگیرد.
 
احمدی‌نژاد در خصوص آمریکا و سیاست‌های این کشور در دخالت در امور کشورهای دیگر اعلام کرد: آیا مردم آمریکا مداخله و دخالت در امور دیگران را می‌پذیرند. من که فکر نمی‌کنم. من فکر می‌کنم که مردم آمریکا مردمی صلح‌دوست باشند.
 
*ایران بعد از انتخابات آمریکا آمادگی مذاکره مستقیم با واشنگتن درباره افغانستان را دارد
 
رئیس‌جمهوری ایران در خصوص افغانستان اعلام کرد که پس از انتخابات آمریکا، ایران آمادگی برگزاری گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا درباره چگونگی پابرجا کردن وضعیت در افغانستان را دارد.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 1:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اهانت اخیر سرپرست دانشگاه کشاورزی خوزستان به اقوام ایرانی، گفت: اگر وی با هدف خاصی این کار را انجام داده باید برکنار شود تا بداند همه اقوام ایرانی حرمت دارند.

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه خوزستان به دلیل اهانت به اقوام ایرانی برکنار شود

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره اهانت اخیر سرپرست دانشگاه کشاورزی خوزستان به اقوام ایرانی و تذکر نمایندگان به وزیر علوم اظهار داشت: ما قبل از اینکه متعلق به هر قومی باشیم، یک انسان هستیم و باید حرمت یکدیگر را نگه داریم چرا که طبق احادیث، حرمت انسان‌ها از کعبه نیز بالاتر است.

کولیوند با بیان اینکه ایران از اقوام مختلفی تشکیل شده که همه آنها خدمات بسیاری در طول تاریخ به کشورمان داشته‌اند، گفت: فردی که به خود اجازه می‌دهد به اقوام ایرانی توهین کند، اگر واقعاً با هدف خاصی این کار را انجام داده باید با او برخورد جدی صورت گیرد و حتی برکنار شود تا بداند باید حرمت اقوام ایرانی را نگه دارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مگر خود این رئیس دانشگاه کجایی است که به خود اجازه می‌دهد به سایر اقوام توهین کند؟ آیا او هم دوست دارد که به قومیتش توهین شود؟ از این رو اگر این سخنان وی با غرض‌ورزی بوده باید برکنار شود.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: khamenei.ir به مناسبت شهادت امام صادق (ع) بیانات رهبر معظم انقلاب درباره احادیث این امام همام را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: بازخوانی احادیث امام صادق (ع) در کلام رهبر معظم انقلاب

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام رئیس مکتب تشیع، بیانات رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف را که در آن به احادیث این امام همام اشاره شده است را منتشر کرد.

این بیانات مقام معظم رهبری به تفکیک موضوعات اینجا قابل دریافت است.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: احمدی‌نژاد و لاریجانی برای دومین بار بعد از زلزله اخیر آذربایجان شرقی، فردا به تبریز می‌روند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشومان و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فردا (سه‌شنبه) به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.
 
بر اساس این گزارش، در حالی رؤسای 2 قوه در یک روز در شهر تبریز حضور خواهند یافت که برخی رسانه‌ها از بازدید لاریجانی و احمدی‌نژاد از مناطق زلزله زده خبر داده‌اند.
 
بعد از زلزله آذربایجان شرقی، احمدی‌نژاد و لاریجانی یک‌بار برای بازدید از مناطق زلزله زده به تبریز سفر کرده بودند و سفر فردای آنها، دومین سفر بعد از زلزله تبریز است.



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:, | 1:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

طی حکمی از سوی وزیر کشور، فرماندار شهرستان ری به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری منصوب شد.

به گزارش ايسنا، امیرحسین باقرنژاد ـ فرماندار شهرستان ری طی حکمی از سوی وزیر کشور و با پیشنهاد استانداری تهران به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری منصوب شد.

متن حکم ارسالی از سوی وزیر کشور بدین شرح است:

جناب آقای امیر حسین باقر نژاد

با سلام،

بموجب این حکم و بنا به پیشنهاد استانداری تهران به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری منصوب می شوید.

امید است ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها ، سازمانها و دستگاههای کشوری و لشگری و بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق و دلسوز و کارآمد در پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت و وزارت متبوع و نیز خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم موفق باشید.

مصطفی محمد نجار



تاريخ : 19 / 6 / 1391برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اطلاعیه شماره یک صادره شده برای انتخابات مجلس اظهار داشت: استعفای نامزدها از مشاغل خود صرفاً ناظر بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس است و در ریاست جمهوری کسی نیاز به استعفا ندارد.

خبرگزاری فارس: نامزدهای ریاست‌جمهوری نیازی به استعفا ندارند/ زمان ثبت‌نام سال ۹۲

«سیدصولت مرتضوی» رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نیاز به استعفا نیست، اظهار داشت: اطلاعیه شماره یک صادره شده از سوی وزارت کشور صرفاً ناظر بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس است و برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری کسی نیاز به استعفا ندارد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: این استفتائیه صرفاً ناظر بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس است و شرایط انتخاب‌شوندگان در انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری را وزارت کشور در زمان مناسب ،از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌‌کند ولی باید گفت در انتخابات ریاست جمهوری،ضرورتی به استعفا برای اشخاص حقوقی نیست.

«در اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور با استناد به بند ((الف)) ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی  اشخاص  از داوطلب شدن در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در سراسر کشور محرومند ، مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء داده باشند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند»

وی درباره زمان ثبت‌نام نمایندگان مجلس، افزود: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس به دلیل اینکه باید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار شود ما را مقداری زودتر وارد گود انتخابات کرد؛ چراکه قانون‌گذار گفته آنهایی که می‌خواهند داوطلب نمایندگی شوند باید 6 ماه قبل از ثبت‌نام استعفا دهند و ما ناگریز بودیم این اطلاعیه را زودهنگام بدهیم و تاریخ انتخابات را هم  مشخص کنیم.

مرتضوی درباره زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تصریح کرد:ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری در سال 92 خواهد بود که زمان دقیق تر آن بعدا اعلام می‌شود؛ همچنین زمان ثبت‌نام برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس،شوراها و یک حوزه‌ای که انتخابات مجلس خبرگان در آن برگزار می‌شود در سال 92 خواهد بود.



تاريخ : 17 / 6 / 1391برچسب:, | 6:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سخنگوي كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: طبق اعلام مقامات سوري به زودي خبرهاي خوشي از وضعيت زائران ايراني ربوده شده در اين كشور اعلام خواهد شد كه به معني فراهم شدن زمينه آزادي آنها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سيدحسين نقوي حسيني نماينده ورامين با اشاره به آخرين وضعيت 48 زائر ايراني ربوده شده در سوريه  به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: طبق آخرين اطلاعات دريافتي ما از منابع معتبر، تمام 48 زائر ايراني ربوده شده در سوريه سالم بوده و در صحت و سلامت كامل به سر مي‌برند.
 
وي تصريح كرد: در حاشيه نشست اخير سران جنبش عدم تعهد، مقامات سوري حاضر در اين اجلاس اعلام كردند به زودي خبرهاي خوشي از وضعيت زائران ايراني ربوده دريافت خواهيد كرد كه نشان مي‌دهد زمينه آزادي آنان فراهم شده است.
 
عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس خاطرنشان كرد: ‌48 زائر ايراني ربوده شده در بند معارضين دولت حاكم سوريه بوده و رايزني‌ها براي آزادي آنها كماكان ادامه دارد.
 
گفتني است چندي پيش 48 نفر از هموطنانمان براي زيارت عتبات عاليات به سوريه عازم شده بودند كه توسط گروهي به گروگان گرفته شدند و تاكنون رايزني‌ها براي آزادي آنها حاصلي نداشته است.



تاريخ : 17 / 6 / 1391برچسب:, | 2:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق ، مهدی خورشیدی، داماد دکتر احمدی نژاد که چندی پیش به مجمع تشخیص مصلحت رفته بود،در تاریخ 12 شهریور ماه به عنوان رئیس بیمارستان فیروزآبادی شهرری معارفه شده است.

مهدی خورشیدی در دولت دکتر احمدی نژاد دبیر شورای مشاوران رییس جمهوری بود و در دی ماه سال 90 به عنوان رئیس سازمان استاندارد منصوب می شود که باعث شد ۴۲ نماینده مجلس در جلسه علنی مجلس نسبت به انتصاب وی بدون داشتن تحصیلات و تجربه مرتبط با پست ریاست سازمان استاندارد، به رئیس جمهور تذکر داده و از رئیس جمهور خواستند تا او را از این سمت عزل کند.

‫اما تازه ترین پست آقای خورشیدی ، ریاست بیمارستان فیروزآبادی شهرری است.

این بیمارستان و بیمارستان هفتم تیر در شهرری پذیرای تمامی اورژانسی های جنوب تهران هستند که با معضلات و مشکلات بسیاری در سال های اخیر دسته و پنجه نرم کرده اند.

ساختمان نیمه کاره بیمارستان مرحوم فیروزآبادی که بیش از ده سال از شروع به ساخت آن می گذرد و فقط ستون های بتونی آن نمایان است و همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد .

شلوغی بی اندازه اورژانس و کمبود نیروهای متخصص از دیگر معضلات این بیمارستان است و آیا انتصاب یک جوان بی تجربه به مدیریت این بیمارستان ،معنی شایسته سالاری است ؟

بیمارستانی که اکثر افراد ساکن جنوب تهران که توان مالی مناسبی ندارند و مجبورند در مواقع اورژانسی آن را به عنوان تنها امید خود برای درمان انتخاب کنند، آیا شایسته است جوانی که دو سال بیشتر از گرفتن مدرک دکتری او نگذشته و تخصص لازم در این زمینه را ندارد را به این سمت انتخاب کنند ؟

نگاهی به مدیران سابق این بیمارستان مانند دکتر بهادری و ....نشان از اهمیت و حساسیت این بیمارستان برای وزیران قبلی بهداشت و درمان داشت و جا دارد نماینده های محترم مجلس در رابطه با این انتصاب از ابزارهای نظارتی خود به شایستگی استفاده نمایند.

مهدی خورشیدی جانشین دکتر چیذری در بیمارستان فیروزآبادی شهرری شده است .

منتظر توضیح مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رابطه با این انتصاب هستیم.






تاريخ : 17 / 6 / 1391برچسب:, | 1:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت خبر مساعد نبودن حال وزیر بهداشت و بستری شدن وی را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: بستری شدن وزیر بهداشت صحت ندارد

حمید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد علت عدم حضور وزیر بهداشت در جلسه شورای عالی استانها اظهار داشت: حضور نیافتن وزیر بهداشت در جلسه شورای عالی استانها به دلیل نامساعد بودن حال وی و بستری شدن نبوده است.

وی ادامه داد: خانم وزیر شب گذشته برای طراحی سوال بورد تا پاسی از شب حضور داشته و به دلیل  مشغله کاری در جلسه حضور نیافتند.

به گفته حسینی قرار است مرضیه وحید دستجردی بعد از ظهر امروز در شورای شهر تهران برای دیدار مردمی حضور یابد.



تاريخ : 16 / 6 / 1391برچسب:, | 10:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی دوازدهمین اجلاس رسمى دوره چهارم مجلس خبرگان رهبرى، بر ضرورت توجه به بحث «اقتصاد مقاومتی» برای مقابله با فشارهاى نظام سلطه بر ملت ایران تاکید کردند.

به گزارش  فارس، متن بیانیه‏ دوازدهمین اجلاس رسمى دوره چهارم مجلس خبرگان رهبرى به شرح زیر است:
 
بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم
 
مجلس خبرگان رهبرى در پایان دوازدهمین اجلاس خود، با آرزوى توفیق و سربلندى براى ملّت بزرگ ایران لازم مى‏داند مطالبى را به استحضار مردم شریف برساند:
 



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از تحرکات و فعالیت‌های جدید دولت و استانداری تهران در رابطه با نصب پلاکارد و بیلبوردهای مردمی برای تشکر جدایی شهرری از تهران٬ اعلام کرد: هم‌اکنون بررسی‌های میدانی در شهرری نشان داده است که بیشتر مردم از جدایی ری از تهران ناراضی هستند٬ حال چگونه سطح شهر ری پر از پلاکاردهای تشکر شده است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به تبعات اجرای مصوبه جدایی ری از تهران٬ افزود: در صورتی که شهرری از تهران جدا شود، مدیریت یک‌پارچه شهری نیز از هم می‌پاشد و شهرداری شهرری توان کنترل و مدیریت حوادث را به نحو احسن نخواهد داشت٬ از سویی دیگر نیز خدمات خاص و ویژه شهرداری تهران به این منطقه دیگر تعلق نخواهد گرفت.

وی در واکنش به انتخاب پروین احمدی‌نژاد به‌عنوان فرماندار شهرری از سوی رئیس‌جمهور٬ تاکید کرد: این اقدام با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات شائبه جمع‌آوری رأی از سوی دولت را قوت بخشیده است.

این نماینده مجلس نهم٬ با تأکید بر اینکه متأسفانه در چند ماه اخیر دولت اقدام به تغییر فرمانداران و استانداران خود کرده است٬ بیان کرد: هم‌اکنون نزدیک انتخابات است و از طرف دیگر مردم شهرری به علت عرق مذهبی و ملی خود همیشه در انتخابات پرشور حاضر می‌شوند٬ از این‌رو دولت با معرفی فرماندار جدید و نزدیک درصدد جمع‌آوری آرای مردم این شهر هستند.

قاضی‌پور با بیان اینکه جدایی ری از تهران به مصلحت مردم شهرری نیست٬ افزود: به‌طور حتم با این اقدام مردم ری و مسئولان دیگر نمی‌توانند امیدی به رشد عمرانی، ترافیکی و زیباسازی این شهر داشته باشند.

به گزارش خانه ملت،عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ با اعلام اینکه دولت نباید با اقدامات سیاسی با آینده مردم شهرری بازی کند٬ تصریح کرد: به‌طور حتم اجرای این مصوبه مشکلات بسیار و فواید بسیار کم را برای مردم به‌دنبال دارد.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 4:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به پیشنهاد دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه و تصويب دکتر محمود احمدی‌نژاد، ريیس‌جمهور، سید خلیل ساداتی امیری به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری گینه منصوب شد.

به گزارش ايسنا، ساداتی پیش از این در سمت‌های مختلف از جمله ريیس اداره امور مجلس وزارت امورخارجه و مشاور ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به کار بوده است.
 
او هم‌چنین دارای مسوولیت‌ها و تجارب مختلفی در حوزه خاورمیانه عربی و آفریقا بوده است.