تاريخ : 12 / 11 / 1391برچسب:, | 9:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از خاطره ای که در سال ۱۳۸۹ در کتاب'تقویم تارخ،تحلیل تاریخ' منتشر شده آورده است:
سرانجام روز ۱۲ بهمن ۵۷ فرا رسيد. مردم تهران به آسمان و مردم ايران به تهران خيره شده بودند كه كي هواپيماي حامل امام بر خاك وطن و قلوب مردم مي نشيند. 

ياد همرزمان شهيد آيت الله دكتر بهشتي و آيت الله دكتر باهنر و بزرگاني چون آيت الله طالقاني را گرامي مي دارم كه در آن لحظات به همراه آيت الله موسوي اردبيلي گوشه اي در امواج مردمي به اتفاقاتي مي نگريستم كه اگر وعده خداوندي در "انا له لحافظون " نبود ، هر حادثه اي پيش مي آمد. 

اعتراف مي كنم كه با همه برنامه ريزي هايي كه در شوراي انقلاب داشتيم ، روند امور در اختيار ما نبود و وقتي از كاروان مردمي كه به همراه قافله سالار خويش به بهشت زهرا مي رفتند ، جا ماتديم ، به منزل آيت الله موسوي اردبيلي در حوالي ميدان توحيد رفتيم و دلهره آور ترين ساعات زندگي را به خصوص بعد از خبر گم شدن امام در مسير برگشت ، گذرانديم تا اينكه اواحر شب خبر آوردند ايشان در سلامت كامل مهمان برادر خويش مي باشند . 

فرداي آن روز ، وقتي پس از فراق طولاني ، در مدرسه رفاه به خدمت ايشان رسيديم ، هنوز شيريني آن كلام همراه با عتاب و عطوفتشان را در دل دارم كه "كجايي ؟! دو روزه اينجاييم و شما را نمي بينيم ؟" 

امام آمد و پس از سالها بي پناهي در مبارزات نفس گير ، پناهگاه مردم و مبارزان شد . آثار وجودي ۱۰ سال رهبري مستقيم ايشان در ايران چنان تا عمق جان جامعه نفوذ كرد كه پس از ۲۱سال از رحلت جانسوزشان ، هنوز و تا هميشه خاطرات ، سخنان و مهمتر از همه مديريت شبه آسماني شان گره گشا در تنگناهاست .



تاريخ : 12 / 11 / 1391برچسب:, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

دکتر حسن‌ابراهیم حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر حسن حبیبی متولد سال ۱۳۱۵ در تهران بود. وی سال‌ها از بیماری رنج می‌برد.

 

حبیبی رییس بنیاد ایران شناسی بود. وی هم‌چنین وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود.

 

وی هم چنین ازجمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد.

 

وی در روز دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در سن ۷۵ سالگی دیده از جهان فرو بست.



تاريخ : 10 / 11 / 1391برچسب:, | 2:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

۱۷ ربيعالاول ۱۴۳۴؛ سالروز میلاد پیامبر مكرم اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله

بسماللّهالرّحمنالرّحيم
 تبريك عرض ميكنم اين عيد سعيد و بزرگ را به همهى شما حضار محترم، ميهمانان عزيزى كه از كشورهاى ديگر در اينجا تشريف دارند، و سفراى كشورهاى اسلامى، و همچنين به همهى ملت بزرگ ايران كه محبت و پايبندى خود را به ارادت به مقام نبوت در عمل به اثبات رساندند. همچنين تبريك عرض ميكنم به همهى امت اسلامى كه بر محور نام مبارك پيامبر اسلام احساس اتحاد و يگانگى ميكنند. همچنين تبريك عرض ميكنيم اين عيد سعيد را به همهى آزادگان عالم؛ كه حقيقتاً بشارت ميلاد پيغمبر و بركات الهى كه بر اين ميلاد بزرگ مترتب شده است، متعلق به همهى آزادگان عالم است؛ همهى انسانهائى كه به دنبال آزادگى و عدالت و دست يافتن به ارزشهاى والاى الهىاند.
 بعضى از اهل معرفت و اهل سلوك معنوى معتقدند كه ماه ربيعالاول، به معناى حقيقى كلمه، ربيع حيات است، ربيع زندگى است؛ زيرا در اين ماه، وجود مقدس پيامبر گرامى و همچنين فرزند بزرگوارش حضرت ابىعبداللّه جعفربنمحمدالصّادق ولادت يافتهاند و ولادت پيغمبر سرآغاز همهى بركاتى است كه خداى متعال براى بشريت مقدر فرموده است. ما كه اسلام را وسيلهى سعادت بشر و راه نجات انسان ميدانيم، اين موهبت الهى مترتب بر وجود مبارك پيغمبر است كه در اين ماه اتفاق افتاد. حقيقتاً بايد اين ميلاد عظيم را مبدأ همهى بركاتى دانست كه خداى متعال جامعهى بشرى را، امت اسلامى را، پيروان حقيقت را به آن سرافراز كرده است.
 صِرف جشن گرفتن كافى نيست؛ در درجهى اول بايد پيوند قلبى خودمان با پيغمبر را تقويت كنيم. دنياى اسلام بايد رابطهى معنوى و قلبى و عاطفى خود با نبى مكرم را روزبهروز تقويت كند؛ اين نقطهى مشترك بين همهى مسلمانان عالم است. آن كسانى كه دلشان براى تشكيل امت اسلامى ميتپد، بايد بر روى اين نقطه تكيه كنند: رابطهى معنوى و عاطفى با وجود مقدس پيغمبر. يعنى در درجهى اول و به طور جدى، تصميم بر تبعيت از آن بزرگوار در همهى امور. در آيات كريمهى قرآن، دربارهى اخلاق پيامبر، دربارهى رفتار سياسى پيغمبر، دربارهى نوع حاكميت پيغمبر، دربارهى احساس پيامبر مكرم نسبت به مردم - چه نسبت به مسلمانها، چه نسبت به غير مسلمانها -  شرح داده شده است. تربيت صحابهى بزرگوار پيامبر در زمان پيغمبر و رفتار آنها، نشان دهندهى آن جهتى است كه در تعليم و تربيت امت اسلامى، مورد نظر اسلام و مورد نظر پيامبر است. بايد اينها را در زندگىِ خودمان پياده كنيم، بايد اينها را عملياتى كنيم؛ صِرف گفتن كفايت نميكند.
 امروز زمينه براى اين مسئله آماده است. بيدارى اسلامى يك حقيقتى است كه اتفاق افتاده است. بعد از دهها سال متمادى تسلط دشمنان اسلام و دشمنان مسلمين بر جوامع اسلامى، چه به شكل استعمار مستقيم، چه به شكل استعمار جديد و استعمار غير مستقيم، چه به صورت سلطهى فرهنگى يا سلطهى اقتصادى يا سلطهى سياسى؛ بعد از سالهاى متمادى كه ملتهاى مسلمان فشرده شدند در زير اين فشارهاى عظيم سلطهى غربى و دولتهاى اروپائى و آمريكائى بر كشورهاشان، بتدريج هستهى بيدارى، يقظهى اسلامى رشد كرده، ثبت شده است و دارد خود را نشان ميدهد. مردم دنياى اسلام امروز احساس ميكنند كه وسيلهى عزتشان، وسيلهى سربلندىشان، وسيلهى استقلالشان، اسلام است. به بركت اسلام، همهى آرزوهاى ملىِ يك ملت در دنياى اسلام ميتواند برآورده شود. ملتهاى اسلامى به بركت اسلام ميتوانند در مقابل تسلط غرب، در مقابل تكبر دولتهاى غربى، در مقابل سلطهى ظالمانهى دولتهاى غربى، در مقابل استثمار و استكبار دولتهاى غربى بايستند.
 و غرب مجبور به عقبنشينى است؛ امروز شما اين تجربه را در دنياى اسلام مشاهده ميكنيد. سى و چند سال قبل اين مسئله در ايران اتفاق افتاد؛ امروز هم در دنياى اسلام، در شمال آفريقا، اين را مشاهده ميكنيد. قدمها به سمت پيروزى است. البته مشكلات هست؛ ليكن اگر ما بيدار باشيم، مشكلات نميتواند جلوى راه ما سد ايجاد كند. قرآن ميفرمايد: «لن يضرّوكم الّا اذى».(1) بله، اذيت ميكنند، آزار ميكنند، مشكل درست ميكنند؛ اما اگر ما عازم باشيم، به خدا توكل داشته باشيم، تصميم بر حركت داشته باشيم، نميتوانند جلوى راه ما سد ايجاد كنند.
 امروز ملتهاى اسلامى بيدار شدهاند؛ احساس ميكنند ميتوانند به بركت اسلام، در مقابل دشمنان دنياى اسلام، در مقابل شبكهى فاسد صهيونيستى كه بر سياستهاى دول غربى مسلط است، حرف خود را به كرسى بنشانند. اين پيروزىها خيلى ارزش دارد. «وعدكم اللّه مغانم كثيرة تأخذونها فعجّل لكم هذه» - اين بخشى از وعدهى الهى است كه تحقق پيدا كرد - «و كفّ ايدى النّاس عنكم و لتكون ءاية للمؤمنين و يهديكم صراطا مستقيما».(2) هر پيروزىاى كه يك ملت در مقابلهى با دشمنان و تبليغات و روشها و شيوههاى خباثتآلود آنها پيدا ميكند، يك بشارت الهى است، يك آيت الهى است، يك نشانهى الهى است - «و لتكون آية» - كه اگر حركت كرديد، به نتيجه خواهيد رسيد. 
 امروز دنياى اسلام با توطئههاى دشمنان مواجه است. من به شما برادران و خواهران عزيز - چه ايرانى و چه غير ايرانى - عرض بكنم: امروز مهمترين دستاويز دشمن براى مقابلهى با بيدارى اسلامى، ايجاد اختلاف است. مسلمان را در مقابل مسلمان قرار دادن، مسلمان را به دست مسلمان از بين بردن، اينها را به هم مشغول كردن؛ چه چيزى بهتر از اين براى دشمنان استقلال اسلامى كه مسلمانان را به هم مشغول كنند؟ از روز اوّلى كه انقلاب اسلامى در ايران پيروز شد، سياست ايجاد اختلاف در ميان ملت ما و كشور ما دنبال شد؛ اما جمهورى اسلامى با قاطعيتِ كامل در مقابل اين مسئله ايستاد. در سطح بينالملل اسلامى هم اختلافات مذهبى را مطرح كردند، اما جمهورى اسلامى پرچم اتحاد اسلامى را برافراشت. ما اعلام كرديم، امام بزرگوار ما بارها اين را گفتند، و ملت ايران در زمان ايشان و بعد از ايشان تكرار و تأكيد كردند كه ما معتقد به برادرى اسلامى هستيم.
 ما هر شكافى بين مسلمانان را رد ميكنيم؛ اين درست نقطهى مقابل عوامل دشمنان است كه از هر پديدهى كوچكى براى ايجاد اختلاف بين مسلمانان استفاده ميكنند. اگر شما نگاه كنيد، مىبينيد امروز سياست دشمنان بيدارى اسلامى در كشورهاى شمال آفريقا هم، ايجاد اختلاف است. سياست استكبار همين است؛ اينها را به جان هم بيندازند، اينها را در مقابل هم قرار دهند.
 علاج اين بيمارى، احساس اتحاد بين مسلمين است؛ ملتهاى مسلمان بايد با هم متحد شوند. در داخل هر كشور، گروههاى مختلف، مذاهب مختلف، جناحهاى مختلف، بايد دست به دست هم بدهند؛ اختلافات فكرى و عقيدتى و سياسى و سليقهاى و جناحى را  بر حركتهاى اساسىِ خودشان حاكم نكنند، تا بتوانند در مقابل دشمن بايستند؛ امروز راه، فقط اين است. با انواع حيل دارند تلاش ميكنند ايجاد اختلاف كنند؛ مىبينيد شما.  وقتى مسلمانها سرشان به اختلاف با يكديگر مشغول شد، مسئلهى فلسطين در حاشيه قرار ميگيرد؛ ايستادگى در مقابل زيادهخواهى آمريكا و غرب، در حاشيه قرار ميگيرد؛ آنها امكان پيدا ميكنند كه نقشههاى خودشان را عمل كنند.
 امروز مشاهده ميشود كه غربىها يك حركت تازهاى را در آفريقا شروع كردهاند براى تسلط بر ملتهاى آفريقا، براى حضور مجدد در زندگى مردم آفريقا. وقتى آتش اختلافات روشن شد، دشمن مجال پيدا ميكند كه همه كار انجام دهد. در همسايگى ما در پاكستان، شما ببينيد به بهانهى اختلافات، چه فجايعى را ايجاد ميكنند. در سوريه، شما ببينيد چطور مردمى را به جان مردم ديگرى مىاندازند. در بحرين مشاهده كنيد چطور صداى ملتى را به طور كلى خاموش ميكنند؛ يك ملت را از همهى جوانب بايكوت ميكنند. در مصر و در مناطق ديگر، شما ببينيد چطور مردم را در مقابل هم قرار ميدهند. اينها سياستهائى است كه ممكن است انگيزههاى شخصى و اعتقادى از طرف اشخاص داشته باشد، اما نقشهى كلى، نقشهى دشمنان است.
 من كسى را متهم نميكنم به اين كه عالماً و عامداً دارد نقشهى دشمن را انجام ميدهد، اما به طور قطع و يقين ميگويم: هر حركت اختلافى، به هر شكلى، در ميان ملتهاى مسلمان، يا در درون يك كشور ميان افراد آن كشور، بازى كردن در زمينى است كه دشمن آن زمين را تعيين كرده است؛ كمك به دشمن است. مسئلهى وحدت را همه بايد جدى بگيرند؛ در درجهى اول، نخبگان؛ نخبگان سياسى، نخبگان دينى، نخبگان دانشگاهى، نخبگان حوزههاى علميه؛ در همه جا. در كشور ما همه مسئلهى وحدت را جدى بگيرند. ايجاد اختلاف مذهبى بين گروههاى مختلف مسلمان، خطر بزرگى است. اگر دشمنان بتوانند آتش اختلافات فرقهاى را در يك جائى برافروزند، فرونشاندن آن جزو دشوارترين كارهاست. بايد جلوى اين كار را گرفت؛ اين هم نميشود، جز با ابتكار عمل و مجاهدت و اخلاص نخبگان در هر كشورى؛ علما، دانشگاهيان، سياستمداران، كسانى كه داراى نفوذ و تأثيرند؛ براى مردم تشريح كنند نقشهى دشمن را، و نگاه اميدوارانه‌ى دشمن را به ايجاد اختلاف بين مردم، بين كشورهاى اسلامى، بين جناحهاى اسلامى، بين سنى و شيعه، بين گرايشهاى مختلف در مذاهب مختلف اسلامى؛ مردم را آگاه كنند.
 اين خطر بزرگى است كه دشمنان تجربه كردند. انگليسها در اين زمينه داراى تجربههاى طولانىاند. ما در تاريخ، در شرح حال اينها ميخوانيم و مىبينيم كه چه كارهائى را كردند براى ايجاد اختلاف. اينها بلدند، ديگران هم از اينها ياد گرفتند. مشغول تلاش هستند براى ايجاد اختلاف؛ بايد پرهيز كرد. نبايد با احساسات سطحى و عاميانه، موجب برافروختن اين آتشها شد؛ اين، سرنوشت ملتها را سياه ميكند؛ ملتها را به خاك سياه مينشاند؛ دشمنان اسلام را، دشمنان مسلمين را، دشمنان استقلال را، در كارهاى خودشان موفق ميكند؛ نقشهى آنها را تحقق خواهد بخشيد؛ بايد بيدار بود.
 شعار اتحاد اسلامى، يك شعار مقدس است. امروز اگر پيامبر مكرم اسلام (صلّى اللّه عليه و ءاله) در ميان ما بود، به اقتضاى آيهى شريفهى «عزيز عليه ما عنتّم حريص عليكم بالمؤمنين رئوف رحيم»(3) ما را به اتحاد دعوت ميكرد؛ از ايجاد اختلافاتِ اينچنينى جلوگيرى ميكرد. ما اگر چنانچه علاقهمند به نبى مكرم اسلام هستيم، بايد اين خواستهى قطعى آن بزرگوار را تحقق ببخشيم.
از خداوند متعال ميخواهيم به همهى ما توفيق دهد تا بتوانيم به آنچه ميگوئيم، عمل كنيم.
والسّلام عليكم و رحمةاللّه و بركاته



تاريخ : 9 / 11 / 1391برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

باشگاه خبرنگاران - شنیده شد که جمعی از اعضای یکی از اصناف بازار تبریز در هفته گذشته از دکتر پزشکیان خواسته‌اند تا دعوت به کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را بپذیرد. خبرنامه‌ کمپین دعوت از دکتر پزشکیان نوشت؛ پزشکیان گفت: پاسخ به دعوت‌کنندگان همچنان همان پاسخ است: در حال بررسی هستم و هنوز تصمیمی نگرفته­ام. گویا طی هفته گذشته، تعدادی از نمایندگان مناطق غرب کشور حمایت خود را از کاندیداتوری دکتر مسعود پزشکیان، نماینده تبریز اعلام کرده‌اند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه اظهار داشت: استعفای محمد رویانیان، رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور از سوی ریاست جمهوری پذیرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رویانیان ۲۶ دی‌ماه امسال استعفای خود از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت را به ریاست‌جمهوری ارائه کرده بود.

ریاست‌جمهوری به زودی رئیس جدید ستاد حمل و نقل و سوخت را اعلام خواهد کرد.

محمد رویانیان در حال حاضر فقط مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است.



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 2:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: علی اکبر ولایتی از توافق با قالیباف و حداد عادل برای نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

خبرگزاری فارس: توافق با قالیباف و حداد عادل/ در نهایت یک نفر می‌آییم

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی وزیر اسبق خارجه در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین در خصوص احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت که با قالیباف، شهردار تهران و حداد عادل درباره متحد کردن جریان اصولگرا در ایران به توافق رسیده است.

وی افزود: در نهایت از میان ما سه نفر یک نفر برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد و دو نفر دیگر از وی حمایت خواهند کرد.

ولایتی درباره آمریکا هم گفت که «واشنگتن ضعیف‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند»، در حالی‌که «ایران قوی‌تر شده است».

وی با اشاره به حذف نام منافقین از لیست سازمانهای تروریستی آمریکا افزود: آمریکا ضعیف‌تر و کوچکتر از آن است که بتواند اشخاصی را برای ایجاد خلل و شکاف در دولت ایران تحریک کند.

ولایتی با اشاره به تحولات سوریه و در پاسخ به این سوال که آیا واقعا ایران، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را خط قرمز خود می‌داند، گفت: بله چنین است، اما این بدین معنا نیست که از حقوق مردم در انتخاب حکام و رهبران را نادیده بگیرد، اما در قانون اساسی سوریه وظایف رئیس جمهوری و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بدون دخالت خارجی و استفاده از خشونت مشخص شده است.

به گفته ولایتی راه حل بحران سوریه مذاکره و گفت‌وگو بین کشورهایی است که به نوعی با پرونده سوریه در ارتباط هستند، بدون اینکه دخالتی در امور سوریه داشته باشند. هر طرفی که وارد مذاکره درباره سوریه می‌شود، نباید از یک سو در مذاکرات حضور داشته باشد و از سوی دیگر از افراد مسلح حمایت کند، بلکه باید وارد مذاکرات شود و حمایت از افراد مسلح را متوقف کند.

ولایتی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره حوادث اخیر جاری در کشور عراق، گفت که دولت عراق، دولت نیرومندی است و آقای «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق و ائتلاف حاکم در این کشور متشکل از رئیس جمهوری کُرد این کشور و رئیس پارلمان که از اهل تسنن است و همچنین نخست وزیر که از شیعیان است و در این مدت پس از خروج نظامیان آمریکایی این دولت با رای و خواست مردم روی کار آمد و قدرت و شایستگی خود را نشان داد و به اثبات رساند.

وی افزود: ما می‌دانیم که دشمنان مردم عراق آرام نخواهند ماند، اما دولت عراق با درایت و شایستگی با دشمنان برخورد خواهند کرد.

ولایتی رابطه ایران با مقاومت فلسطینی و به طور مشخص جنبش «حماس» را قوی و مستحکم توصیف کرد و گفت: بله روابط ما با مقاومت فلسطینی همچنان مستحکم است. ممکن است که با حماس در برخی دیدگاه‌ها و نظرات اختلاف نظر داشته باشیم، اما این موضوعی طبیعی است.

وزیر اسبق خارجه ایران حوادث جاری را حوادثی گذرا و ناپایدار خواند و افزود: ما علاوه بر اختلاف نظر دارای نقاط مشترک بسیاری هم هستیم و مهمترین دلیل ایران در حمایت از حماس و جهاد اسلامی مقابله با رژیم صهیونیستی و آزادی سرزمین‌های فلسطینی و پافشاری آنها (مقاومت فلسطینی) جهت تحقق این هدف است. اما دلیل دوم حمایت ما از مقاومت فلسطینی ایمان آنها به اسلام و تکیه آنها بر ارزش‌ها و جهاد اسلامی است، به همین دلیل روابط ما با حماس روابطی استراتژیک و خوب است و از آن حمایت نیز خواهیم کرد.

وی در خصوص رابطه ایران با مصر تاکید کرد که کشور خواهان روابطی قدرتمند و مستحکم با مصر است و این رابطه بر رضایت طرفین استوار است. به عبارت دیگر هرگاه مصری‌ها تمایل به برقراری چنین رابطه‌ای داشته باشند، ما آماده پیشگام شدن در این امر هستیم و می‌دانیم که مصری‌ها با مشکلات و موانع بی‌شماری مواجه هستند، همانطور که می‌دانیم، آقای مرسی در شرایط سختی به ویژه در داخل مواجه است و بازماندگان رژیم سابق و صهیونیست‌ها و عوامل خارجی در این شرایط دخالت دارند و ما باید این مشکلات را دریابیم، به همین دلیل آنها آزاد هستند.

وی گفت: مصری‌ها هر لحظه که احساس کنند زمان برقراری رابطه با ایران است، مشکلی نیست، ما آماده‌ایم و مصر را تحت هیچ فشاری قرار نمی‌دهیم.

ولایتی درباره «راشد الغنوشی»، رهبر جنبش النهضه تونس،‌ گفت: او فردی متدین و مقاوم است و از جمله افراد تاثیرگذار در جماعت اخوان المسلمین برای احیای ارزش‌های اسلامی به شمار می‌آید.

وی حزب الله لبنان را افتخار جهان اسلام دانست و تاکید کرد که حزب الله هم اکنون از گذشته قدرتمندتر است. قدرت حزب الله قدرت اسلام و جهان عرب است. حزب الله مایه مباهات و عزت جهان اسلام و عرب و حامی فلسطینیان و آزادی فلسطین است و ما به حکمت و تدبیر سید حسن نظرالله ایمان و باور داریم.



تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 4:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جام جم آنلاين: آيت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار تعدادی از دانشجویان، خبر از زندگی آزاد موسوی و کروبی داده و گفته است من که پیگیری کردم گفتند حصر این افراد تقریبا برداشته شده است. برخی نزدیکان کروبی هم مدعی شده اند کروبی در حال حاضر زندگی بدون حصر داشته و تنها تیم حفاظتی با خود دارد.
 

به گزارش مشرق، برخی اطرافیان هاشمی رفسنجانی می گویند پس از انصراف ناطق نوری از کاندیداتوری، گزینه مطلوب هاشمی در حال حاضر حسن روحانی است. این افراد مدعی هستند در صورت نیامدن روحانی، وی از کاندیداتوری ولایتی و سپس لاریجانی حمایت خواهد کرد.

آتش زیر خاکستر مرد خاکستری

 مرد خاکستری اصلاحات پس از خاکستر شدن آتش فتنه، بار دیگر فعالیت خود را با به کار بردن واژه «انتخابات آزاد» آغاز می‌کند.

به گزارش فارس،سید محمد موسوی خوئینی‌ها در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم رسماً از میر حسین موسوی به عنوان کاندید مورد نظر و محتشمی‌پور به عنوان رئیس «کمیته صیانت از آرا» حمایت کرد و همچنین، پس از اتفاقات سال 88، خواستار «ابطال انتخابات» و «برگزاری رفراندوم» در مورد مشروعیت دولت شد.

مدیرمسئول روزنامه توقیف شده سلام، در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که مهرماه سال جاری(91) برگزار شد با بیان اینکه اگر انتخابات آزاد در کار باشد می‌توان به آن فکر کرد، مدعی می‌شود: «باید شخصیت‌هایی مثل آقای مهندس موسوی و جناب آقای کروبی بتوانند در صحنه انتخابات حاضر شوند».

خوئینی‌ها با بحرانی جلوه دادن فضای کشور در حقیقت هدف اصلی خود را از مطرح کردن انتخابات آزاد بیان کرده و به نوعی آزادی سران فتنه را شرط برگزاری انتخابات آزاد دانست! و حتی بعد از آن در سخنان مختلفی، بارها کلمه انتخابات آزاد را در قالبی که به نظر می رسد مانیفستی 10 گانه پیرامون این کلمه است، مطرح کرد.

روابط پنهاني پهلوي با انگليس

رضا پهلوي در گفتگويي با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودي رابطه پنهان خود با مقامات انگليس در خصوص اقدامات ضد ايراني اش را افشا كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پهلوي در پاسخ به سوالي درخصوص تشكيل گروه موسوم به "شوراي ملي ايرانيان" مدعي شد: "مقامات انگليسي و پارلمان اين كشور از اين طرح استقبال كردند. طي روزهاي اخير در ديدار خود با رئيس پارلمان انگليس و اروپا توانستم اين افراد را براي همكاري قانع كنم. "

 پهلوي در جاي ديگري از اظهارات ضد ايراني خود با الشرق الاوسط با التماس به شيوخ عرب گفت: از جهان عرب ميخواهم عمليات هاي خود را بر ضد ايران افزايش دهند و به مخالفت با حكومت ايران بپردازند.

قدرت ایران،نگراني آمریکا

روزنامه فرانسوی "لیبراسیون"  در تحلیلی با اشاره تمرین "حمله و دفاع کامپیوتری" در چارچوب رزمایش دریایی ایران، که به مدت یک هفته در تنگه استراتژیک هرمز در جریان بود، نوشت: «جمهوری اسلامی برای نمایش قدرت نظامی خود به طور مرتب به انجام مانورها و رزمایش های گوناگون اقدام می کند.»

نشریه اسپانیایی "ال پایس" نیز در گزارشی تحلیلی راجع به رویارویی جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در حوزه عملیات سایبری نوشته بود: «این جنگ آنقدر در سکوت پیش می رود که بخش اعظم کشورهای جهان غافلند که مدت هاست با شدت هرچه تمام آغاز شده؛ و آن هایی که در بطن آن قرار دارند، با نگرانی نظاره گر ادامه آن هستند.

به عنوان مثال می توان به اظهارات "لئون پانتا" وزیر جنگ امریکا، اشاره کرد که گفت کشورش در شرف یک "پرل هاربر اینترنتی" است. اشاره او به چیست؟ شاید اشاره او به یک سری حملاتی بوده که علیه سیستم های کامپیوتری صنعت نفت سعودی و نهادهای مالی امریکای شمالی صورت گرفته است.



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 7:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: امروز حکم لغو مسئولیت سعید مرتضوی به صورت کتبی به آقای شیخ الاسلام وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی ارسال شد.
 
علی اکبر بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری در خصوص لغو مسئولیت سعید مرتضوی گفت: نیازی نیست که این حکم به شخص آقای مرتضوی ابلاغ شود بلکه مراحل کار دیوان این گونه است که این حکم را امروز به صورت کتبی به وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی ارسال کرده است چراکه در واقع دیوان با این حكم تصمیم وزیر را لغو کرده است.
 
 
وی ادامه داد: حکم ارسال شده رای هیات عمومی دیوان است که روزهای آینده در روزنامه رسمی کشور نیز منتشر خواهد شد.
 



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شبکه ایران/ به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرد و در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و همچنین ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشریح هدف خود از حضور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا ذهنیت و اراده مشترکی در ارتباط با پیشبرد امور شکل بگیرد و من امروز در ارتباط با سه مطلب خدمت شما صحبت خواهم کرد.

این دولت بیشترین احترام را برای نمایندگان مجلس قائل بوده است

احمدی نژاد مطلب اول خود را به رابطه دولت و مجلس اختصاص داد و گفت: همه ما در یک سنگر قرار داریم و دولت و مجلس و بنده و شما با یک تعهد مشترک در عرصه مدیریت کشور وارد شده ایم؛ تعهد مشترک همه ما، خدمت به مردم و صیانت از ارزش های الهی، حرکت در راستای عدالت، خدمتگزاری به مردم، تلاش در راستای تعالی کشور و آبادانی آن و فراهم کردن زمینه رفاه و آرامش برای مردم و کاهش فاصله هاست و هیچ یک از ما برای خودمان نیستیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه "یک مسئولیت مشترک بین دولت و مجلس وجود دارد و فقط در این ارتباط تقسیم کار شده است"، افزود: ...

متن کامل سخنان رییس جمهور در مجلس + فایل صوتی



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 6:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پنج نفر از نمایندگان مجلس تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری تهران را تقدیم کمیسیون امور شوراهای مجلس کردند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری تهران را تقدیم کمیسیون امور شوراهای مجلس کردند.
 
کمیسیون امور شوراها نیز پیرو این تقاضا، طی نامه‌ای از مرتضی تمدن استاندار تهران دعوت کرد تا در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون برای پاسخگویی به پرسش متقاضیان تحقیق و تفحص حضور یابد.
 
موضوع نحوه عملکرد استانداری تهران از جمله محورهای این تقاضاست.
 
اسامی امضاکنندگان تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری تهران بدین شرح است: حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده گرگان، عباس قائیدرحمت نماینده درود و ازنا، سیدحسین نقوی نماینده ورامین، روح‌الله بیگی نماینده میاندوآب و شاهین‌دژ و یک امضای ناخوانا.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


نمایندگان مجلس مقرر کردند انتصاب مستقیم افراد دارای شغل دولتی از سوی رهبر انقلاب در مورد مسئولیت انتصابی از جانب ایشان، از شمول حکم قانون ممنوعیت دو شغله بودن مستثنی است.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیریت عامل، ماده ۱۱ این قانون را بررسی کرده و به تصویب رساندند.
 
به موجب مصوبه مجلس، انتصاب مستقیم افراد مشمول این قانون از سوی مقام معظم رهبری در مورد مسئولیت انتصابی از جانب ایشان از شمول حکم این قانون مستثنی است.
 
خانه ملتی‌ها با ۱۷۴ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۱۱ این قانون را به تصویب رساندند.



تاريخ : 23 / 10 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم درباره مسایل اصلی کشور و ضرورت جلوگیری از نشر مسایل حاشیه‌ای در رسانه‌ها گفت: اگر ما برای مردم حرف می زنیم باید برویم در میان مردم و ببینیم مسایل اصلی مردم چیست. یکی از مسایل اصلی مردم بیکاری و گرانی است. مسئله اصلی دیگر مردم دغدغه و نگرانی مردم برای نبود سواد در مدیریت‌ها است.
وی افزود: یک مرتبه می‌بینیم که دولت وزیر ارتباطات را بر می‌دارد و بعد یک وزیری را که مسئولیت مسکن و شهرسازی و راه را دارد بار این وزارتخانه را نیز به روی دوش او می‌اندازد. مگر قحط الرجال است؟! اولا چرا وزیر را برکنار می‌کنید و نمی‌گویید که عیبش چیست؟ بعد هم نمی‌آیید کسی را از همان حوزه انتخاب کنید بلکه می‌روید یک آدم را از بیرون انتخاب می‌کنید می‌گذارید بالای سر آن وزارتخانه.
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مسئله بعدی مردم مسئله اعتیاد است. خدا شاهد است که در مساجد دزدی می‌کنند، در صندوق‌های قرض الحسنه دزدی می کنند. الآن مسئله ازدواج و اینکه سن ازدواج مدام بالاتر می‌رود و عدد طلاق نیز مرتبا بالاتر می‌رود مسئله است. باید به فکر حل مشکلات مردم باشیم. مسایل اصلی را باید از مردم بپرسیم و ببینیم که چه می‌گویند.
وی در بخش دیگر گفت و گوی خود با خبرآنلاین درباره ضرورت حفظ آرامش در ماه‌های منتهی به انتخابات گفت: اگر همه رهبری و قانون را مبنا و ملاک قرار بدهند بسیاری از مشکلات جامعه ما حل می‌شود. همه باید طبق قانون و طبق دستورات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کنند.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 1:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دست رد خاتمی به حجاریان برای کاندیداتوری، برافراشته شدن پرچم ترکیه در تبریز، ماجرای نامه خاتمی،کشف مرسولات تبشیرى و... برخی از شنیده‌های این هفته خبرنگاران فارس است.

خبرگزاری فارس: قاچاق طلا برای ارز/دست رد خاتمی به حجاریان/دستگیری ۹ جاسوس موساد/گوشی‌های ۲ میلیونی برای یک وزارتخانه

خبرنگاران خبرگزاری فارس، در حوزه‌های خبری خود برخی اخبار و زمزمه‌های خبری را می‌شنوند یا دریافت می‌کنند که بعضاً جزئیات دقیقی  از آنها مشهود نیست و یا روایی آنها به درجه‌ای نرسیده ‌است که به عنوان خبر مستقل منتشر شوند. در عین حال، بخش عمده‌ای از این شنیده‌ها پس از چندی، با دریافت جزئیات و مستندات بیشتر ، به عنوان خبر مستقل بر روی خروجی قرار می‌گیرند. 

به منظور آگاهی مخاطبان از این شنیده های خبری، خبرگزاری فارس در نظر دارد هر هفته «دوشنبه‌ها» برخی از این اخبار را در قالب بسته‌ای با عنوان «زمزمه‌های فارس» ارائه ‌کند که این بسته، امروز فراروی شماست.

*دولت پایدار ویترین جدید دولت در آستانه انتخابات

یکی از مقامات برجسته اجرایی کشور گفته‌ است دولت پایدار باید اجرایی و بعضی از پاکسازی‌ها باید در دولت انجام شود ، وی همچنین تأکید کرده است دولت باید در آستانه انتخابات با یک ویترین جدید وارد شود.

*قاچاق طلا برای دلار

 شنیده شده است عده‌ای در تلاش هستند تا با خارج کردن برخی ذخایر ملی کشور همچون طلا از کشور ارز وارد کنند تا به‌ نوعی در شرایط فعلی به سودهای کلان دست پیدا کنند.

*دست رد خاتمی به سعید حجاریان برای کاندیداتوری 

 شنیده شده‌است حجاریان به خاتمی گفته‌است بیا و قلندری کن و از احمدی نژاد یاد بگیر چطور قهرمان‌سازی کرد که خاتمی گفته است من نمی‌توانم 20 میلیون رأی را با 5 میلیون رأی معاوضه کنم.همچنین  شنیده شده است با وجود گذشت چند ماه از مانیفست پیشنهادی سعید حجاریان برای اصلاح‌طلبان هنوز این مانیفست مورد تائید این جریان از جمله خاتمی قرار نگرفته است.

*برافراشته شدن پرچم ترکیه در تبریز

اخیراً به بهانه افتتاح یک باب مغازه از سوی کشور ترکیه در بازار مشروطه تبریز پرچم این کشور به عنوان سر در این مغازه به چشم می‌خورد قابل ذکر است باوجود افتتاح این مغازه هنوز کالایی برای فروش به مردم در این مجموعه وجود ندارد و تنها چیزی که در آنجا به چشم می‌خورد پرچم این کشور است. همچنین شنیده شده است قرار بود این مغازه با مشارکت شهرداری تبریز  و کشور ترکیه در بازار مشروطه تبریز فعال شود.

*خرید سیم کارت ایران توسط اتباع عراقی

شنیده شده است برخی اتباع عراقی که در روستاهای نوار مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران سکونت دارند به کمک دوستان و آشنایان ایرانی خود اقدام به خریداری سیم‌کارت‌های دائم و اعتباری کرده و از آنها در کشور عراق استفاده می‌کنند.با توجه به اینکه سند مالکیت این سیم کارت‌ها به افرادی دیگر تعلق دارد در صورت سوء ‌استفاده از آنها امکان پیگیری وجود ندارد که لازم است عرضه کنندگان این سیم کارت‌ها هوشیارانه‌تر در این باره قدم بردارند. 

*ماجرای نامه خاتمی به رهبری و واسطه‌گری هاشمی

در پی انتشار و تکذیب خبر «نامه خاتمی به رهبر معظم انقلاب» از سوی برخی رسانه‌ها شنیده های خبرنگار فارس حاکی از آن است که  خاتمی طی دیداری با هاشمی رفسنجانی برخی موارد را با وی درمیان گذشته بود که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نیز این موارد را به اطلاع  رهبر معظم انقلاب رسانده است.پیش از این برخی سایت‌های خبری به نقل از خاتمی نوشته بودند خبر نامه‌نگاری بنده به رهبری با وساطت آقای هاشمی به کلی دروغ است؛ اگر بخواهم این کار را بکنم، خودم مستقیماً این کار را انجام خواهم داد. نه نامه‌ای نوشته شده و نه آقای هاشمی واسطه بوده است.

*کشف مرسولات تبشیرى به مقصد یک زندان

تعداد سیصد فقره مرسوله پستى درباره مسیحیت تبشیرى و هوادارى از« ب.ا»، ارسالى از مبدا کشورهاى آمریکا، انگلستان، کانادا، نیوزیلند به یک زندان کشور کشف و ضبط شد.«ب.ا» از سردمداران جریان مسیحیت تبشیرى است که در حال حاضر دوران محکومیت خود را در یکی از زندان‌های کشور سپرى مى‏کند.

*حملات سایبرى به یک مجتمع پتروشیمى

شنیده شده است  طى 2 روز، تعداد هزار و 72 حمله سایبرى به یکی از مجتمع‌های پتروشیمى کشور صورت گرفته بود که به هوشیاری مسئولین امر هیچ آسیبى به شبکه داخلى مجتمع وارد نشده است؛ طبق بررسی‌های انجام شدهIP  متجاوزین سایبری مربوط به رژیم صهیونیستى بوده است.این پتروشیمى یکى از مجتمع‏هاى استراتژیک مى‏باشد که در تولید بنزین براى مقابله با تحریم نقش اساسى داشته است.

*خاتمی: با کاندیدای ضعیف وارد نمی شویم

خاتمی در جلسه‌ای گفته است: ما با کاندیدای ضعیف وارد انتخابات نخواهیم شد. کاندیدای ما باید آنقدر قوی باشد که اعتماد اصلاح‌طلب‌ها را جمع کند و بتواند کشور را از این وضعیت نجات دهد.

*گوشی‌های دو میلیونی برای 13 مدیر یک وزارتخانه

شنیده‌ها حاکیست، اخیراً یکی از وزراتخانه‌ها اقدام به خرید 13 عدد تلفن همراه برای تعدادی ازشاغلین خود کرده که قیمت هرکدام از این گوشی‌ها بیش از 2 میلیون تومان بوده است.این گوشی‌ها که متعلق به یک شرکت آمریکایی است در حالی خریداری شده که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است.

*مجوز هم ندهند کار خودمان را می‌کنیم

در پی انتشار خبر احتمال لغو کنگره شورای هماهنگی اصلاحات در 27 و 28 دی ماه  نجف قلی حبیبی پیگیری بحث درخواست مجوز امنیت مراسم را عهده دار شده که شروطی  از سوی مسئولین برای صدور این مجوز ازجمله عدم ورود احزاب منحله،اشخاص محکوم به فتنه و...در کنگره مطرح شده است.

همچنین یک عضو ارشد این شورا نیز در پاسخ به این مطلب گفته است همانطور که خاتمی هم تاکید کرده است اگر هم مجوز ندهند کنگره را برگزار می‌کنیم.

*فروش گوشت خرچنگ در هایپر استار

درحالی که بسیاری از علما و مراجع تقلید به صراحت خوردن گوشت خرچنگ را حرام اعلام کرده‌اند متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی فروشگاه هایپر استار که به گفته یک نماینده مردم  تهران در خانه ملت با سرمایه گذاری صهیونیست‌ها در تهران و برخی شهرهای بزرگ مشغول به فعالیت است به عرضه این گوشت حرام مشغول است.

*تلاش برای تشکیل استان خرداد و حذف تجریش از تهران

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی تلاش دارد پس از جدایی ری از استان تهران برخی دیگر از مناطق را از این استان جداکند.همچنین در برخی محافل مطرح است  تلاش‌هایی در راستای تشکیل استان خرداد به مرکزیت ورامین درحال پیگیری در وزارت کشور است و احتمال جدایی تجریش از تهران نیز وجود دارد.

*22 فرماندار برای تهران

 قرار است تهران به 22 منطقه فرمانداری تقسیم شده و تمدن استاندار تهران نیز درحال تعیین فرماندارهای ویژه این مناطق است که احتمالاً تا پایان سال این افراد در سمت‌های جدید خود مشغول به کار شوند.

حکم یک مفسد بزرگ اقتصادی صادر شد/15 سال زندان

شنیده شده است حکم یکی از مفسدین اقتصادی همکار با جریان انحراف، بصورت غیابی صادر شده است.

برپایه این خبر در پی رسیدگی‌های قاطع دستگاه قضائی درخصوص پرونده‌های فساد اقتصادی دانه درشت ها یکی از چهره‌ها و همکاران جریان انحراف به 15 سال زندان و 11 سال انفصال محکوم شده است.در همین حال مطرح است برخی عناصر برجسته جریان انحراف با اطلاع یافتن از صدور این حکم بدنبال بهره‌برداری از این موضوع بوده و تلاش دارند ضمن آوار کردن سایر فسادهای اقتصادی برسر این فرد خود را پیش‌قدم در مبارزه با مفاسد معرفی کنند.گفتنی است این فرد محکوم شده گفته بود که تا زمانی که دوستان هستند بنده هم هستم.

*فعالیت هدفمند انجمن اسلامی در قالب کمیسیون حقوق زنان

به تازگی انجمن اسلامی یکی از دانشگاه‌های تهران اقدام به راه‌اندازی کمیسیونی تحت عنوان «کمیسیون برابری» جهت بررسی حقوق زنان کرده است؛‌اعضای این کمیسیون هر دو هفته یکبار اقدام به برگزاری جلسات مطالعاتی درباره حقوق زنان می‌کنند و به دنبال ارتباط گیری با اساتیدی که به عنوان سکولار در فضای دانشگاه مطرح‌اند، هستند.

*دستگیری 9 جاسوس موساد

نیمه دوم آذر امسال 9 جاسوس موساد در ایران دستگیر شدند؛ این جاسوسان اطلاعاتی مربوط به فرودگاه‌ها ، نفت و راه‌ها را به خارج از کشور مخابره می‌کردند.

* ارتباط گیری امیرارجمند با احمد شهید برای برنامه‌ریزی علیه ایران

اردشیر امیرارجمند در حاشیه نشست پراگ گفته است که ما باید یک رهبر اجتماعی داشته باشیم و خاتمی نمی‌تواند این رهبری را عهده‌دار شود، موسوی و کروبی هم درحال حاضر امکان تعامل ندارند ، ما باید از طریق مباحث حقوق بشر و به کمک احمد شهید فضاسازی‌ها را علیه ایران بیشتر کنیم تا تحریم‌های بیشتری علیه ایران تصویب شود.

*اتهام روزنامه دولت به مدیر اخبار داخلی یک خبرگزاری

درپی بازداشت مدیر اخبار داخلی یکی از خبرگزاری‌های کشور برخلاف اتهامات وارد شده از سوی روزنامه دولت به وی شخص مذکور آزاد شده و پرونده وی هیچ ربطی به موضوع بهائیت نداشته است.

*تلاش دولتی‌ها برای مختومه کردن پرونده هدفمندی در دولت دهم

 

درحالیکه مسئولان عالی‌رتبه کشور بر اجماع و اراده واحد برای شروع مرحله جدید هدفمندی تاکید دارند متأسفانه برخی مسئولان دولتی برخلاف ممنوع اعلام کردن این کار از سوی مجلس در تلاش هستند با زمینه‌سازی رسانه‌ای، آزادسازی قیمت‌ها را در حد کامل انجام دهند و به‌نوعی در این دولت پرونده هدفمندی را مختومه کنند.

* فرصت‌طلبی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر

اصلاح طلبان برای بدست گرفتن کرسی‌‌های شورای شهر در تهران و شهرستان‌ها دو تن از اعضای فعلی شورای شهر تهران‌را مأمور کرده و تأکید دارند اصولگرایان تمام فکرشان برای انتخابات ریاست جمهوری است و ما باید از این فرصت در شوراها استفاده‌ کنیم.

* کاندیداتوری یک نامزد مطرح تا یک ماه دیگر قطعی می‌شود

یک نامزد احتمالی در دیدار با یکی از علما به ایشان گفته که احتمال 90 درصد نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نمی‌شوم که این عالم در جواب به وی گفته است 90 درصد یعنی چه؟ و وی در پاسخ تأکید کرده که تا یک‌ماه دیگر تصمیم خود را گرفته و اعلام می‌کند.



تاريخ : 18 / 10 / 1391برچسب:, | 4:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اگر مجمع روحانیون مبارز درصدد باشد "‌خاتمی‌" را به عنوان نامزد مورد‌نظر خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده معرفی کند، این موضوع را به طور رسمی اعلام خواهيم كرد.
 
كانديداتوري خاتمي را رسما اعلام مي‌كنيم
 
مجید انصاری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: به طور حتم اگر مجمع روحانیون مبارز درصدد باشد " خاتمی‌" را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده معرفی کند این موضوع را به طور رسمی اعلام خواهيم کرد.
 
وی افزود: درباره اینکه تیمی از مجمع روحانیون مبارز جهت معرفی محمد خاتمی بعنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل شده است، اطلاع خاصی ندارم.
 
گفتنی است، پیش از این برخی از رسانه‌های خبری از تشکیل تیمی از سوی مجمع روحانیون مبارز در راستای معرفی خاتمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده خبر داده بودند.



تاريخ : 17 / 10 / 1391برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، یکی از مسئولان ارشد استانداری تهران در گفت‌وگو با فارس از انتخاب حسین علی‌قلی‌زاده به عنوان شهردار جدید شهر‌ری خبر داد و گفت: قلی‌زاده به زودی به عنوان شهردار شهر ری معرفی می‌شود.

 حسین علی‌قلی‌زاده علاوه بر شهردار سابق شهر گلستان شهردار شهر‌های نور ،جویبار، خرم آباد ، شهردار منطقه ۱۹ تهران، مدیر کل دفتر هماهنگی سازمان همیاری‌ها و دهداری‌ها کشور،  شهردار همدان و آخرین پست وی هم معاونت امور مناطق شهرداری تهران بوده است.



تاريخ : 17 / 10 / 1391برچسب:, | 9:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فائزه‌ هاشمی فرزند آیت‌الله‌‌ هاشمی‌رفسنجانی که به تحمل سه هفته سلول انفرادی محکوم شده بود، پس از گذشت چهار روز به بند عمومی زندان زنان بازگردانده شد. انتخاب نوشت؛ فائزه‌ هاشمی‌رفسنجانی روز شنبه ۹ دی‌ماه به تحمل سه هفته سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین محکوم شده بود.



تاريخ : 15 / 10 / 1391برچسب:, | 7:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  مهر، در دیداری اعضای راه یافته از لیست صدای ملت به مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته اند، از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود.
 
نمایندگان صدای ملت که در پی این درخواست با پاسخ منفی وی روبرو شده اند، از هاشمی خواسته اند، در صورتی که علاقه ای به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی و حمایت خود را از این شخص اعلام کند تا علاوه بر حمایت منتخبان راه یافته از فهرست صدای ملت به مجلس، از حمایت حامیان آن ها و نامزدهای این لیست که به مجلس راه نیافته اند نیز، برخودار باشد.
 
در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرده و از صدای ملتی ها خواسته تا برای بسط و گسترش این تفکر تلاش کنند.
 
جلسه یاد شده هفته گذشته انجام شده است و افرادی همچون علی مطهری، علیرضا محجوب و ... در آن حضور داشته اند.
 
پیش از این حجت الاسلام حمید رسایی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود که علی مطهری و عده ای از نمایندگان فراکسیون رهروان ولایت قرار است تا با هاشمی دیدار کرده و از وی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.
 
علی مطهری همان روز این دیدار انتخاباتی را تکذیب کرده بود. گرچه رسایی بر خبر خود مبنی بر دیدار انتخاباتی علی مطهری و چند تن از نمایندگان مجلس اصرار کرد.



تاريخ : 16 / 10 / 1391برچسب:, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سایت شخصی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخش‌هایی از کتاب منتشر نشده «صراحت نامه» را که متن مصاحبه‌ای با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تیرماه 89 است منتشر کرده است. در این مصاحبه آمده است: 
 
سوال: آقای هاشمی! تا الان نامه‌ای نوشته‌اید که از نوشتن آن پشیمان شده باشید؟ 
 
پاسخ: نه.
 
سوال: انگیزه شما از نگارش آن نامه به مقام معظم رهبری (در سال 88) چه بود؟ چه چیزی شما را مجبور به انتشار آن نامه کرده بود؟
 
پاسخ: دیدم کار بسیار زشتی انجام شد. همه می‌‌دانستند که نسبت به دیگر نامزدها بی‌طرف هستم کاری نداشتم که مردم به چه کسی رای می‌‌دهند. ولی همه می‌‌دانستند که روحیه کاری من با این شیوه اداره جامعه سازگار نیست. متاسفانه در مناظره، آقای احمدی‌نژاد حرف‌هایی را زده بود که غیرواقعی بود. تاسف بیشتر از این بود که همان حرف‌های دروغ را پایه تبلیغات خویش قرار دادند و در اجتماعات از آنها سوءاستفاده می‌‌کردند. انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم.
 
در آن مناظره شما نوعی ستیز با روحانیت را مشاهده کردید که به بهانه مخالفت با اشخاص همه دستاوردهای انقلاب را حراج گذاشت و این‌گونه القا کرد که روحانیت در اداره جامعه کارآیی ندارد.
در سالگرد رحلت امام در مرقد به ایشان گفتم حرف‌های ناقص گفته‌اند. ترجیح می‌دهم خودشان اصلاح کنند وگرنه ناچارم توضیح بدهم. چند روز هم صبر کردم و جوابی ندیدم. پس از آن نامه‌ای تهیه کردم. چون می‌‌بایست جواب آن حرف‌ها داده می‌‌شد. می‌‌گویند چرا قبل از انتخابات نامه را دادم. این سوال دیگر سفسطه است؛ چون مگر ایشان هدفی غیر از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟ نامه را تهیه کردم و در آخرین فرصت قبل از انتخابات که عصر سه‌شنبه بود، برای رهبری فرستادم... در آخرین لحظاتی که می‌‌خواستم خدمت ایشان بروم، منتشر کردم. وقتی رفتم، ایشان گفتند: داشتم نامه شما را از روی کامپیوتر می‌‌خواندم. یعنی پس از اینکه پخش شده بود هم، هنوز متن اصلی را به ایشان نداده بودند. پرسیدم از نظر شما چگونه بود؟ گفتند: از لحاظ محتوا هیچ ملاحظه‌ای ندارم و فقط یک نکته دارم که آقای احمدی‌نژاد شخص شما را به فساد متهم نکرد و درباره بچه‌های شما گفت. گفتم: فضا به‌گونه‌ای بود که اگرچه از من اسم نبرد، اما همه چیز متوجه من شد. ایشان گفتند: واقعا هیچ ملاحظه‌ای روی نامه ندارم. ولی اگر جای شما بودم، بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم. گفتم: خواست خدا بود که شما تا قبل از انتشار نبینید، چون اگر می‌‌خواندید و به من می‌‌گفتید، منتشر نمی‌کردم و این مناسب نبود. چون اگر بعد از انتخابات منتشر می‌‌کردم دو حالت داشت: اگر آقای احمدی‌نژاد شکست بخورد که درست نیست با ایشان درگیر شوم. چون اخلاقا کار درستی نیست. اگر هم پیروز شود که اصلا درست نیست با منتخب مردم درگیر شوم و جشن انتخابات را در کام مردم تلخ کنم. ولی الان حق من است که جواب بدهم و دادم. ایشان هم در مقابل این منطق من اعتراض نکرد.
 
سوال: ولی به نظر می‌‌رسد این نامه روابط شما را با ایشان دچار تغییرات کرده است؟
 
پاسخ: نه، ایشان صراحتا گفتند که هیچ ملاحظه‌ای درباره محتوای نامه ندارم. حتی در همان جلسه گفتند: به حق از من انتظار دارید که جواب بدهم. صلاح ندیدم که پیش از انتخابات جواب بدهم، چون روی حضور مردم تاثیر می‌‌گذارد. ولی بعد از انتخابات جواب می‌‌دهم. حتی گفتند که به آقای احمدی‌نژاد هم گفتم که حرف‌های ناحقی زدید و جواب شما را می‌‌دهم. واقعا هیچ وقت ایشان به خاطر نامه از من گله نکردند. چون روابط ما به‌گونه‌ای است که اگر گله هم داشته باشند، می‌‌گویند. الحمدلله همکاری 60 ساله ما به‌گونه‌ای است که با هم رودربایستی نداریم.



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:وزیر,بهداشت,عقاب نیوز, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دولت - روزنامه خراسان نوشت:

  • ماجراي عزل و نصب هاي گاه و بي گاه و بعضاً متعدد و تأمل برانگيز آقاي احمدي نژاد گويي به سريال بي انتهايي تبديل شده که حتي تا چند ماه آخر دوره رياست جمهوري وي ادامه پيدا کرده است.
  • عزل و نصب هايي که گاه نه تنها علتش براي افکار عمومي و رسانه ها روشن نمي شود بلکه حتي براي بسياري از نمايندگان و مسئولان و حتي بعضي همکاران نزديک آقاي احمدي نژاد، آشکار نمي شود. و البته که عزل و نصب دقيق و هر تصميم مدبرانه و مصلحت انديشانه حق رئيس جمهور و هر مديري است ولي شکل و محتواي برخي نامه هاي عزل و نصب و تفاوت هاي زمين تا آسماني برخي حکم ها مثل حکم انتصاب چندي پيش آقاي مشايي با ديگر مديران آقاي احمدي نژاد در کنار برخورد آن چناني با برخي عزل شدگان از برخي استانداران بگيريد تا برخي وزيران که به دلايلي که خودشان مي دانند حتي در جلسه توديع خود شرکت نکردند، مسئله تأمل برانگيزي است که حتي در چند ماه آخر رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد حل نشده است.
  • اگر ماجراي عزل وزير بهداشت که اولين وزير زن در جمهوري اسلامي بود و به هنگام انتصاب و گرفتن رأي اعتماد از مجلس براي او، آقاي رئيس جمهور صحبت هاي زيادي کرد و بهره هاي سياسي فراواني نيز براي خود تصور و تصوير کرد، به خاطر قصور جدي وزير در مسئله مهم و حياتي گران و کمياب شدن بسياري از داروها بوده است که بايد به آقاي رئيس جمهور به خاطر اين قاطعيت دست مريزاد گفت و اي کاش چنين تصميمي را در جريان فساد بزرگ 3 هزار ميليارد توماني براي مديران و وزيري که اين تخلف در زيرمجموعه آنان انجام شده بود مي گرفت اما اگر اين برکناري به خاطر برخي حاشيه ها و شبه خبرهايي که طي دو سه هفته اخير شنيده مي شد باشد، جاي بسي تأمل در چنين تصميماتي است. آن هم براي وزيري که خود آقاي احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاران همين چندي پيش به او نمره 20 داده بود و خلاصه نمره 20 کابينه هم به «هلوي دولت» پيوست اما نکته قابل تأمل تر اين که آقاي معاون اول همين چند روز پيش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خانم دستجردي به صراحت در جلوي دوربين ها گفته بود تا آقاي احمدي نژاد هست خانم دستجردي هم هست! اما چه زود همه ديدند که حرف آقاي معاون اول اصلاً درست از آب در نيامد و اين يکي ديگر از شاهکارهاي دولت و عزل و نصب هاي آقاي احمدي نژاد است که حتي معاون اول او از تصميم رئيس جمهور خبر ندارد که اين مسئله نيز خود 2 پيام منفي دارد، اول، پيچيده بودن و يا غيرقابل پيش بيني بودن و يا... تصميمات آقاي احمدي نژاد و دوم، بي خبري حتي معاون اول از برخي تصميمات آقاي رئيس جمهور.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

احزاب و شخصیت‌ها - روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

منابع نزدیک به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، خبر ارسال نامه حجت الاسلام سيد محمد خاتمي توسط آقاي هاشمي رفسنجاني به رهبر انقلاب را تكذيب مي‌كنند. بي. بي. سي از قول اسدالله بادامچيان، از اعضاي ارشد حزب موتلفه اسلامي، گفت: سيد محمد خاتمي با ارسال نامه‌اي به رهبري كه توسط آقاي هاشمي رفسنجاني به دست رهبر رسيده است درصدد زمينه سازي براي حضور در انتخابات خرداد 92 برآمده است. منابع نزديك به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از چنين اقدامي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند.
 



تاريخ : 8 / 10 / 1391برچسب:, | 12:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی دشمنان هر روز در حال توطئه برای کشور هستند؛ دوری از عزل و نصب‌های احساسی و ناگهانی می‌تواند کمک مؤثری به مقابله با این مشکلات داشته باشد و آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور باید به این نکته توجه کند.
به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تغییرات پیاپی در کابینه دولت و عزل ناگهانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تحولات ناگهانی در هر مجموعه مدیریتی سبب عدم کارآیی در آن مجموعه می‌شود و ما متأسفانه شاهد هستیم که دولت در حال طی کردن یک مسیر نزولی در ثبات کاری است.

وی افزود: اینکه یک وزیر به خاطر یک انتقاد در هر موردی برکنار شود نشانه این است که منطق و تحمل در مجموعه دولت رنگ می‌بازد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی اگر این فشارها برای برکناری شخصی در زیرمجموعه مدیریتی یک وزیر باشد راه‌های بهتری برای این کار وجود دارد تا اینکه رأس آن وزارتخانه از کار برکنار شود.

کوثری گفت: اینگونه عزل و نصب‌ها به طور حتم سبب نارضایتی کسانی می‌شود که به ایشان رأی داده‌اند و انتظار حل مشکلات را دارند.

وی افزود: در شرایطی دشمنان هر روز در حال توطئه برای کشور هستند؛ دوری از عزل و نصب‌های احساسی و ناگهانی می‌تواند کمک مؤثری به مقابله با این مشکلات داشته باشد و آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور باید به این نکته توجه کند.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:جوتنفکر,مرخصی,یلدا,عقاب نیوز, | 5:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور تا ساعاتی دیگر به عنوان مرخصی از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش مهر، علی اکبر جوانفکر مشاور رئیس جمهور که بر اساس حکم قضایی دوران حبس خود را سپری می کند قرار است تا ساعاتی دیگر به مرخصی برود.
 
این مرخصی در آستانه شب یلدا مورد موافقت مسئولان قضایی قرار گرفته است.



تاريخ : 27 / 9 / 1391برچسب:جریمه,بانک عقاب نیوز, | 8:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خراسان در ویژه های خود نوشت:

هشدار دو شغله بودن به فرهنگيان رسيد

طي روزهاي اخير بخشنامه اي به تمام ادارات آموزش و پرورش کشور از طرف دفتر حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش ارسال شده که بر اساس آن به فرهنگيان تاکيد شده است که طبق قانون ممنوعيت تصدي دو شغل، پذيرش سمت مدير عاملي يا عضويت در هيئت مديره شرکت هاي خصوصي نيز براي فرهنگيان ممنوع بوده و بي توجهي به آن باعث پيگيري قانوني نهادهاي مربوطه مي شود.

جريمه سنگين بانک دولتي توسط يک وزير

پس از گلايه دسته جمعي کارمندان يکي از وزارت خانه هاي اقتصادي مبني بر عدم پرداخت وام توسط يک بانک دولتي در سال جاري، وزير مربوطه با بررسي اين موضوع و اطلاع از صحت اين مساله دستور انتقال ميلياردها تومان از ذخاير پولي شرکت هاي زير مجموعه اين وزارت خانه را از اين بانک دولتي به بانکي ديگر صادر کرده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه دشمنان از کلمه بیداری اسلامی می‌ترسند و سعی می‌کنند این کلمه به کار نرود،‌ فرمودند: آنها از اسلامی که در توده مردم امتداد عملی دارد در هراس هستند.

خبرگزاری فارس: دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند/ کشورهای انقلابی باید نظام سازی کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار صدها تن از استادان، نخبگان و اندیشمندان شرکت کننده در اجلاس جهانی «اساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامی» ضمن تبیین اهمیت عنوان «بیداری اسلامی»، تحلیلی جامع درخصوص جایگاه اسلام و شریعت اسلامی و همچنین مردم در کشورهای انقلاب کرده و آسیب ها و خطرات پیش روی آنها ارائه کردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 9 / 1391برچسب:, | 11:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق ، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اعلام این‌که آیت‌الله موحدی کرمانی از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به سمت امامت جمعه موقت تهران منصوب شد و تبریک این انتصاب، تصریح کرد: نماز جمعه این هفته (17 /9/ 91) به امامت معظم له اقامه خواهد شد.

 

حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده و از اعضاء مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌و‌گو با فارس درباره انتصاب وی به عنوان خطیب موقت تهران از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری مصلحت دانستند و بنده نیز تسلیم فرمان ایشان هستم.

 
آیت‌الله موحدی ‌کرمانی درباره حضور انتخاباتی اصلاح‌طلبانی که در فتنه 88 نقش موثری داشتند، اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند بدیهی است که فتنه‌گران باید از مردم عذرخواهی کنند.

 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان فتنه‌گران را تایید می‌کند یا خیر تصریح کرد: شورای نگهبان 100 درصد آنها را تایید نخواهد کرد.



تاريخ : 12 / 9 / 1391برچسب:حداد,مشایی,پست,عقاب نیوز, | 5:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 حدادعادل گفت:پست آقای مشایی در جنبش عدم تعهد که یک کار بین‌المللی محسوب می‌شود، ظاهر کار است و البته این‌که نیت دیگری هست یا باید منتظر بمانیم.

به گزارش ایسنا ،این عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در مراسم روز دانشجوی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در این دانشگاه سخن می‌گفت، با بیان این مطلب، افزود: شاید آقای مشایی پست مهم‌تری گرفته است.

وی که در مقابل این جمله با خنده دانشجویان مواجه شد گفت: نظر رییس‌جمهور هم همین است.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره لغو طرح سوال از رییس‌جمهور نیز پاسخ داد: در شرایط فعلی با توجه به روحیه‌ای که از احمدی‌نژاد می‌شناسم می‌تواند تنش‌زا باشد، من این عقیده را داشتم و آنرا مطرح کردم و گفتم که سوال از رییس‌جمهور به مصلحت نیست و البته خیلی طعنه شنیدم.

وی گفت: نمایندگان می‌توانستند سوالات خود را از رییس‌جمهور مطرح کند و پاسخ هم بگیرند، ولی این کار در مجلس می‌توانست در شرایط فعلی تنش‌زا باشد و این سوال در مجموع به نفع کشور نبود.

وی ادامه داد: لغو طرح سوال از رییس‌جمهور به معنای محدودیت مجلس نیست، بلکه عقل کشورداری اینطور به ما می‌گوید ما باید کشور را به گونه‌ای اداره کنیم که دشمن نتواند از ‌آن سوء استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: چند ماه بیشتر از عمر دولت باقی نمانده چرا باید فتنه درست کنیم؟ این چند ماه را باید مدیریت کنیم.



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:مشایی,دفتر,احمدی نژاد,عقاب نیوز,, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: اسفندیار رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور رفت.

خبرگزاری فارس: مشایی از دفتر احمدی‌نژاد رفت
 

به گزارش خبرگزاری فارس، اسفندیار رحیم مشایی از دفتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، رفت.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، در حکمی سید حسن موسوی معاون سابق خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به ریاست دفترش منصوب کرد.

بر اساس این خبر، محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد و اسفندیار رحیم مشایی به دبیرخانه جنبش عدم تعهد رفت.



تاريخ : 10 / 9 / 1391برچسب:محمدعلی,نجفی,ایست قلبی,عقاب نیوز, | 9:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فارس: محمدعلی نجفی عضو شورای شهر تهران، امروز در دماوند دچار ایست قلبی شد و برای مداوا به تهران انتقال یافت.
 
وی سپس برای مداوا به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
گزارش فارس حاکی است، نجفی پس از انجام عمل جراحی به اتاق «سی‌سی‌یو» اننقال یافته و تحت مراقبت‌های پزشکی است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه اخیر نشست مشترک وزرای خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در قاهره، ضمن تأکید بر تعلق ابدی جزایر سه‌گانه ایرانی به خاک ایران،‌ گفت‌ که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست نمی‌کشد.

خبرگزاری فارس: تعلق ابدی جزایر سه‌گانه ایرانی به خاک ایران/از حقوق هسته‌ای خود دست نمی‌کشیم

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست ‌سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه اخیر نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در قاهره را حاوی مطالبی مغرضانه و نادرست نسبت به جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

مهمان‌پرست گفت: تعلق جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به سرزمین جمهوری اسلامی ایران امری بدیهی و غیر قابل مناقشه است و اظهارنظرهای مغرضانه و ناآگاهانه تاثیری در واقعیت‌های موجود ندارد.

وی افزود: طرح اینگونه ادعاهای واهی در کنار دامن زدن به شایعات مربوط به تهدید تنگه هرمز که در شرایط کنونی منطقه با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، در تضاد با منافع ملت‌های منطقه و اقتصاد جهانی است زیرا همگان به خوبی می‌دانند که تفرقه افکنی و دخالت‌های نا‌به‌جای قدرت‌های خارجی، نظامی گرایی و به راه انداختن مسابقه تسلیحاتی، مهمترین دلایل ناامنی و تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز نگرانی نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بی مورد و نابه‌جا دانست و افزود: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً شفاف و مسالمت‌آمیز و در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و اینگونه فضاسازی‌های منفی و ایجاد ابهام در افکار عمومی جهانی که با هدف اعمال فشار سیاسی و تاثیرگذاری بر روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 صورت می‌گیرد، قادر نخواهد بود ملت ایران را به دست کشیدن از حقوق مسلم خود مجبور سازد.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:مهدی هاشمی,عقاب نیوز, | 11:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بازداشت يكي از عناصر حلقه اول مهدي هاشمي رفسنجاني رسيدگي به پرونده وي را وارد مرحله حساس و مهمي كرده است و در همين حال، برخي جريان‌ها كه تمايلي به تكميل تحقيقات در مورد ابعاد اين پرونده را ندارند، دور جديدي از شايعه‌سازي را كليد زده‌اند.
به گزارش مشرق به نقل از رجانیوز، فرد بازداشت شده از عناصر موثر در فتنه 88 و جزو حلقه اول مرتبطين با مهدي هاشمي است و در پي بازداشت وي، امروز شايعه‌اي با اين مضمون مطرح شده است كه مهدي هاشمي تا يك هفته ديگر آزاد خواهد شد.

گفته مي‌شود فرد بازداشت شده اطلاعات جزيي از اقدامات مهدي هاشمي در جريان حوادث سال 88 در اختيار دارد و در تكميل ابعاد اين پرونده بسيار موثر خواهد بود.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:مشایی,سروش پور,برکنار,عقاب نیوز, | 4:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  مهر، ولی الله مبینی با حکم رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور به عنوان مدیر کل تشریفات ریاست جمهوری منصوب شد. پیش از این مجتبی سروش پور عهده دار این سمت بود.

 اسفندیار رحیم ‌مشایی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور بهمن ماه سال 88 طی حکمی مجتبی سروش‌پور را به عنوان مدیرکل تشریفات ریاست جمهوری منصوب کرد.

وی پیش از آن سمت مدیرکل روابط عمومی نهاد ریاست‌ جمهوری را برعهده داشت.

مبینی پیش از این معاون دفتر معاون اول و سرپرست اداره کل برنامه ریزی مراسم و تشریفات ریاست جمهوری بوده است.

سروش پور در برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس را برعهده داشت.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزنامه "خراسان" نوشت: هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي کانون نمايندگان ادوار غرب کشور در مجلس در پاسخ به درخواست هاي حاضران براي حضور بيشتر در صحنه سياسي و نيز انتخابات آينده، به وجود نيروهاي دلسوز، کارآمد و توانمند که مي توانند بار مديريت صحيح کشور را به عهده گيرند، اشاره و تاکيد کرد: خوشبختانه در کشور قحط الرجال نيست و اميدواريم شرايط به گونه اي پيش برود که عرصه ورود و فعاليت نيروهاي دلسوز، فعال و لايق در کشور فراهم شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  فارس، مراسم تودیع محسن نایبی فرماندار سابق تهران و معارفه عیسی فرهادی فرماندار جدید تهران صبح امروز (شنبه) با حضور  مرتضی تمدن استاندار تهران، حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، صفرعلی براتلو معاون امنیتی انتظامی و نعمت‌الله ترکی معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران، برگزار شد.

*حسین طلا به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: استانداری‌ها و فرمانداری‌ها یک کار اجرایی بیشتر ندارند که آن نیز انتخابات است و دیگر مسائل را باید هماهنگی و پیگیری کنند؛ میزان آرایی که در انتخابات ریاست جمهوری دهم فقط در شهرستان تهران اخذ شد حدود 97 هزار رای بیشتر از آرای 9 استان کشور داشته است و این نشانه حجم بالای کاری استانداری تهران است.

*استاندار تهران زمانی که عیسی فرهادی در حال سخنرانی بود دست‌نوشته‌ای را به حسین طلا داد و طلا نیز پس از خواندن آن جواب تمدن را نوشت که در پایان با لبخند هر دو طرف تمام شد.

*تمدن در بخشی از سخنان خود گفت که فرمانداری تهران پاسخگوی جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر نیست و باید یک فرمانداری با ساختاری جدید ایجاد شود.

*استاندار تهران همچنین از آماده بودن طرح جدید تشکیلات فرمانداری تهران و ارسال آن به وزارت کشور خبر داد.

*احمدی‌شهرکی که به عنوان مجری برنامه هم بود پس از سخنرانی نایبی، به استاندار تهران گفت که سین برنامه جا به جا شده و استاندار هم در جواب گفت که ما از دست این سین و شین ها چه کار کنیم؟

تمدن همچنین به فرهادی گفت شما کرج را از تهران جدا کردید و امیدواریم در اینجا به این شکل نشود.



تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:حاج منصور,قتل,مشایی,عقاب نیوز, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دادگاه انقلاب تهران حاج‌منصور را از اتهام تهدید به قتل اسفندیار رحیم‌ مشایی تبرئه کرد و برای سعید حدادیان به اتهام توهین به مقامات دولتی جریمه نقدی در نظر گرفت.

خبرگزاری فارس: حاج‌منصور از اتهام تهدید به قتل مشایی تبرئه شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پی سخنرانی ‌منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و رئیس دفتر وی در ماه رمضان سال گذشته، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.

انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را در پی داشت؛ از اعتراض به ادبیات آنان تا مشکوک و  سیاسی خواندن پخش سخنرانی‌ها 8 ماه بعد و در آستانه خانه‌نشینی 11 روزه رئیس جمهور.

شکایت از حاج‌منصور بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از حاج‌سعید بر اساس ماده 608 همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.

شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه، پرونده مداحان را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواستی 30 صفحه‌ای برای آنها را به دادگاه ارجاع داد اما جلسه اول محاکمه به دلیل فوت عموی وکیل مشایی برگزار نشد.

دومین جلسه دادگاه نیز با وجود حضور وکلای طرفین دعوا، به دلیل نقص کیفرخواست مربوط به شکایت رئیس جمهور به زمان دیگری موکول شد.

اما در نهایت، دادگاه مداحان ساعت 10 صبح روز دوشنبه اول آبان با حضور نماینده دادستان در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار و آخرین اظهارات و دفاعیات نماینده حقوقی دولت و وکلای طرفین اخذ شد.

بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه 26 انقلاب هفته گذشته صادر کرده، حاج‌منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه شده است.

همچنین سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

این رأی که به گفته یک منبع مطلع، مراحل قانونی را طی کرده و آماده ابلاغ است، «بدوی» بوده و حکم صادره ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است.



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:اژه ای,درویش بودن,عقاب نیوز, | 4:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در ادامه نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص پرونده دراویش گنابادی و وکلای آنها اظهار داشت: کسی را صرف عنوان درویش یا بهایی بودن دستگیر نمی کنیم و اگر دستگیری انجام شود به خاطر ارتکاب جرم از سوی این افراد است اما در مورد آخرین وضعیت این پرونده در حال حاضر اطلاعاتی ندارم.

خبرنگاری پرسید: آقای رفیق دوست در مصاحبه ای اعلام کرد اتهام فاضل خداداد مالی نبوده است شما قاضی رسیدگی کننده به این پرونده هستید موضوع را تایید می کنید؟ که سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ گفت آن زمان دادگاه به صورت علنی برگزار شد و همه در جریان آن قرار گرفتند. اتهام فاضل خداداد مالی است و اختلاس بوده است.

خبرنگار دیگری در خصوص بازداشت برخی از مدیران شهرداری درباره پرونده اختلال در بازار ارز پرسید که اژه ای در پاسخ اظهار داشت: خبر ندارم که فردی در شهرداری یا منصوب به مقام خاصی در این پرونده دستگیر شده اند یا نه.

خبرنگاری در مورد حکم دادگاه انقلاب برای انفصال دائم از خدمت درباره پرونده رئیس جمعیت هلال احمر کشور پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم و درباره پرونده هایی که حکم آنها قطعی شده است از من سئوال کنید.

خبرنگار دیگری در خصوص آخرین وضعیت پرونده مربوط به جواد لاریجانی پرسید  که وی اظهار داشت: این پرونده در مرحله رسیدگی است که در آن اختلاف هایی وجود داشت و بررسی ها برای حل آن ادامه دارد.

دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص افزایش مجازات زمین خواری گفت: فعلا قانون مجازات زمین خواری همانی هست که اجرا می شود اما در بعضی از پرونده ها شاهد هستیم علاوه بر جرم زمین خواری، جرایم دیگری مانند جعل اسناد و یا کارهای متقلبانه صورت می گیرد که برای این جرایم نیز مجازاتی دیگر اعمال خواهد شد.

خبرنگاری در خصوص ادعاهای خانواده ستار بهشتی پرسید که سخنگوی قوه قضائیه گفت: تمام موارد موجود در این پرونده به صورت کامل به صورت کامل بررسی خواهد شد.

وی در خصوص شکایت سپاه از وزارت صنعت و معدن در ماجرای تصادف اتوبوس راهیان نور نیز گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما در خصوص تصادف صورت گرفته پرونده ای تشکیل شده است.

خبرنگار دیگری پرسید بخش دوم دادگاه فساد مالی چه زمانی برگزار می شود که محسنی اژه ای در پاسخ اظهار داشت: پرونده ها با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شده است و قاضی در این باره تعیین وقت خواهد کرد. بخشی نیز در دیوان عالی کشور در حال بررسی است و وکلا لوایح خود را به دادگاه به دیوان عالی داده اند.



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:زندگینامه,هاشمی,عقاب نیوز, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مهر: محسن هاشمی ضمن تکذیب خبر انتشار زندگینامه هاشمی رفسنجانی گفت: کتاب "خاطرات و مخاطرات" خانم مرعشی به زودی منتشر می شود.
 
محسن هاشمی، در واکنش به انتشار خبری مبنی براینکه به زودی کتاب 800 صفحه ای زندگینامه آیت الله هامشی رفسنجانی منتشر می شود ، گفت: این خبر کذب است و برنامه ای برای چاپ چنین کتابی نداریم.
 
وی همچنین در مورد خبر انتشار کتاب خاطرات عفت مرعشی با عنوان " در سایه سرو" تصریح کرد: این کتاب با نام "خاطرات و مخاطرات" از خانم مرعشی است که نام هایی همچون "در حسرت آرامش" و "در سایه سرو" نیز برای آن پیشنهاد شده است.
 
هاشمی افزود: این کتاب آماده چاپ است و به زودی منتشر می شود.
 
به گزارش مهر، در روزهای اخیر در برخی از رسانه های خبری مبنی بر انتشار زندگینامه 800 صفحه ای هاشمی رفسنجانی تا اردیبهشت سال آینده منتشر شده است.



تاريخ : 21 / 8 / 1391برچسب:هاشمی رفسنجانی,سند,عقاب نیوز, | 1:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خانواده هاشمی رفسنجانی با صدور اطلاعیه ای درباره وضعیت جسمانی مهدی هاشمی و بازگشت وی به زندان اوین، بیانیه تند و شدیدالحنی صادر و برخی از رسانه های منتقد عملکرد آقازاده زندانی را به انتشار اخبار کذب متهم کرده اند.


به گزارش مشرق به نقل از جهان، آنان در این بیانیه با پافشاری بر بیماری قلبی مهدی هاشمی، اوضاع جسمی وی را نامساعد توصیف و با انتشار عکسی مدعی شده اند اخباری که چیزی غیر از ادعای آنان باشد، صحت ندارد.





تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:وزیری,نسرین,بگم بگم,عقاب نیوز, | 5:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خانم نسرین وزیری متولد 60 تهران/ تحصيلات: کارشناس ارتباطات/ سوابق: عضو تحريريه سياسي خبرگزاري​هاي ايسنا و ايلنا و روزنامه​هاي اعتمادملي، شرق، تهران امروز، همشهري عصر، خبر و معاون گروه سياسي خبرآنلاين و همکاري پراکنده با روزنامه​هايي چون اعتماد، جام جم و ... از سال 78 تا کنون

 

پیش به سوی فراموشی بگم، بگم!

وزیری، نسرین - مناظره‌های انتخاباتی سال 88 را اگرچه برخی از عوامل موثر در شور و نشاط انتخاباتی می دانستند، اما بسیاری نیز آن را «زمینه ساز تشتت»، «وحدت شکن» و «نامتعارف» خواندند. مناظره‌هایی که به شکل محدود در دی ماه همان سال میان چهره‌‌هایی چون کواکبیان با شریعتمداری و جواد اطاعت با زاکانی نیز برگزار شد. اگر مناظره‌های خرداد، آرامش را از جامعه ربود، درعوض اینها در بازگرداندن آرامش به جامعه موفق بودند.

 
در حالیکه تجربه برگزاری چنین مناظره‌هایی می رفت تا همچون جام جهانی، چهارسال یکبار در خاطره‌ها ماندگار شود، در فاصله کمتر از یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بار دیگر در رسانه ملی به اجرا درآمده است. مناظره‌های اصغرزاده با شریعتمداری، زیباکلام با خسروپناه و مطهری با زارعی، بی شک بسیاری از کسانی را که مدت‌ها بود عطای رسانه ملی را به لقایش بخشیده بودند، بار دیگر پای تلویزیون نشاند. انعکاس اخبار این مناظره‌ها در فضای وب، رسانه‌های مکتوب و تصویری دیگر - چه درون و چه برون مرزی- حاکی از آن است که رسانه ملی نه تنها می‌تواند بیننده‌هایش را از تماشای کانال‌های رنگارنگ ماهواره‌ی بار دیگر به خود جلب کند، بلکه می‌تواند چشم رسانه‌های خارجی را هم بگیرد و منبع خبری برای آنها باشد.
تمهید جدید این رسانه در نظرسنجی از مردم، حین برگزاری مناظره هم ابتکار دیگری برای جلب نظر تماشاگران بود. اگرچه می‌شد همچون برنامه 90 چندین بار در طول برنامه نتایج آن را اعلام کرد اما بیان نتیجه ای که انتظار نمی‌رفت در رسانه ملی منعکس شود هم جای تقدیر داشت. چنین نظرسنجی‌هایی هم دو طرف مناظره را متوجه پایگاه مردمی موضع گیری هایشان می کند و هم به آنها یادآور می‌شود که هر چیزی را به نقل از مردم بیان نکنند.
تعامل دو سویه چنین برنامه‌های با مخاطبانش – ولو اینکه مخاطب خاص باشد نه توده عام- به تدریج منجر به تدقیق گفته‌های مناظره کننده‌ها می‌شود تا هم متوجه آنچه به زبان می‌آورند باشند و هم متوجه لحن کلامی که ممکن است حریف را در لحظه مغلوب کند، اما ممکن هم هست که خاطره ای خوش در اذهان عمومی برجای نگذارد.
فارغ از انتقادات به حقی که به جانبدارانه بودن عملکرد مجری برخی از این مناظره‌ها وارد است، اما رویکرد نوین رسانه ملی را می توان تلاشی برای اصلاح برخی نقاط ضعف مناظره های انتخاباتی 88 دانست که زمینه ساز مناظره‌های قاعده‌مند در سال 92 می‌شود. شاید به این ترتیب اصطلاحات بکری همچون «بگم، بگم»های مناظره 88 برای همیشه به تاریخ بپیوندد.
 
منبع:خبرآنلاین

 



تاريخ : 19 / 8 / 1391برچسب:مهدی هاشمی,زندان,عقاب نیوز, | 1:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

وکیل مدافع مهدی هاشمی از انتقال موکلش به زندان خبر داد.

 

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در ‌گفت‌وگو با ایسنا در این باره افزود: امروز دکتر ناظری پزشک معالج مهدی هاشمی او را معاینه کرد و دستور انجام سی‌ تی اسکن را داد، ولی قبل از انجام این کار توسط مامورین زندان به زندان اوین منتقل شد.

 

وی تاکید کرد: این امر بر خلاف دستور پزشک و بدون هماهنگی با او انجام شده است.

 

مهدی هاشمی از روز دوشنبه به تشخیص دکتر ناظری که به گفته علیزاده طباطبایی از پزشکان مورد وثوق نظام است، برای انجام عمل آنژیوگرافی از زندان به بیمارستان دی منتقل شده بود.