عقاب نیوز به نقل از بازار خبر :

نرم افزار راهنمائی و رانندگی همراه با آزمون رایانه ای نرم افزاری مناسب برای هنرجویان متقاضی گواهینامه ب یک با استفاده از این برنامه می توانید با نمونه سوالات آزمون راهنمائی و رانندگی آشنا شوید.

ویژگی های این نرم افزار :
- آشنائی با علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوها
- آموزش حق تقدم در تقاطع ها
- آشنایی با قوانین موجود در کتاب آئین نامه
- آشنائی با سوالات آزمون راهنمائی و رانندگی
- انجام آزمون با بیش از ۲۰۰ سوال چهار گزینه ای بصورت کاملا تصادفی و غیر تکراری
- اعلام نتیجه آزمون
- محیط کاملا فارسی
- سازگار با ویندوز xp و seven و vista

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 13 / 4 / 1391برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از رجا نیوز:

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري از افتتاح شبکه تلويزيوني گردشگري همزمان با عيد فطر در سال جاري خبر داد.

سيد حسن موسوي با اعلام اين خبر در جلسه شوراي مشورتي گردشگري که صبح امروز برگزار شد، گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با رييس سازمان صدا و سيما اين شبکه تلويزيوني همزمان با فرا رسيدن عيد فطر در سال جاري افتتاح خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 4 / 1391برچسب:, | 9:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران منصوب شد.

خبرگزاری فارس: انتصاب معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه جامع در واحد استانی تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید عباس موسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید صفی رمضانی به عنوان معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران منصوب شد.

در حکم انتصاب معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران آمده است: "توسعه علمی و فرهنگی کشور در برداشتن گام‌های بلند، نیازمند حضور، تلاش و پیگیری بی وقفه عالمان و اندیشمندان جامعه، بخصوص استادان جوان، متعهد، خستگی ناپذیر و بلند نظر در صحنه‌های مختلف علم و فرهنگ است. لذا نظر به مدارج علمی و خصائص اخلاقی جنابعالی به عنوان معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران منصوب می‌شوید.

امید است ضمن هماهنگی و برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه معنوی و فکری با مدیریت، اساتید، دانشجویان، تشکل‌های اسلامی و نهادهای فرهنگی دانشگاه و همفکری با نیرو های مؤمن و متعهد، در انجام وظایف محوله و تبیین نظری اندیشه دینی و رشد فضایل اخلاقی و اعتلاء بینش سیاسی دانشگاه بیش از پیش موفق باشید."



تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 1:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

سایت ثبت‌نام از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برای سفر به جزایر سه‌گانه و کیش و قشم آغاز به کار کرد.

خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام دانشجویان برای سفر به جزایر سه‌گانه ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌‌نام دانشجویان متقاضی سفر به جزایر سه‌گانه ایرانی آغاز شد.

دانشجویان متقاضی می‌توانند از امروز 10 تیرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.abumusa-iran.comبرای سفر به جزایر سه گانه ثبت نام کنند.

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و طلاب حوزه علمیه برای آشنایی بیشتر با خلیج فارس، دریای عمان و جزایر پنجگانه ایران می‌توانند به سایت (ابوموسی- ایران) که با این هدف طراحی شده مراجعه کنند.

وی افزود: باید خلیج فارس به عنوان یک آبراه که با امنیت ملی و ارزی کشور گره خورده، در ذهن دانشگاهیان ماندگار بماند.

به گزارش فارس، دانشجویان در این سفر از جزایر کیش، قشم، ابوموسی و تنب‌های بزرگ و کوچک بازدید خواهند کرد.



تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 3:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از کافه سینما :

این بازیگر زن هم همکاران‌اش را متهم کرد: چرا هشت سال سکوت کردم؟/ مثل برخی برای ماندگاری تن به روابط نامشروع و غیراخلاقی ندادم/ همه قشر‌ها قبولم دارند


 

بعد از 8 سال سكوت مطلق در سينما ايران نظرم را درمورد ابزار ماندگاري در عرصه سينما متاسفانه ارتباطات برخي بازيگران با عوامل فيلم مي دانم، البته فكر مي كنم سكوت 8 ساله من پاسخ مناسبي به اين سوال است.

به گزارش کافه‌سینما،مرجان محتشم بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران، درباره ابزار ماندگاري يك بازيگر در عرصه سينما اظهار داشت: كساني در سينماي ايران قدرت كاذب بدست آوردند كه لياقت ماندن در اين عرصه را نداشتند و برخي كه مردم دوستشان دارند از صحنه حذف مي شوند در واقع يكسري قرباني ماندگاري گروه ديگر مي شوند.

محتشم با بيان اينكه من نان موقعيتم را نخوردم افزود: من در اوج موقعيت كاري ام در مصاحبه هاي مكرر بيان كردم كه به صورت مداوم كار نخواهم كرد، به دليل اينكه به هر قيمتي حاضر نيستم در عرصه سينما باشم با اينكه عاشق كارم هستم.

محتشم تاكيد كرد: محبوبيت بين مردم چيزي نيست كه بتوان به راحتي آن را بدست آورد ولي متاسفانه برخي ستارگان به دليل ابزار شدن و ارتباطات غيراخلاقي كه باعث شرمندگي و تاسف است محبوب شدند كه به اعتقاد من اين محبوبيت نيست.

وي ادامه داد: چرا مرجان محتشم به عنوان يك بازيگر بدون حاشيه و كسي كه اكثريت مردم از هر قشر و تيپي اعم از جامعه مذهبي و يا جامعه مدرن و ... قبولش دارند و بايد به خاطر اعتقاد به خدا و نپذيرفتن يكسري روابط غيراخلاقي از جامعه هنر حذف شوند و انگ مغرور بودن را بخورد؟!

محشتم افزود: من از مرجان محتشم بودن ضربه خوردم زيرا براي من پارامتر هاي اخلاقي مهم تر از هر موضوع ديگري است حتي به قيمت 8 سال سكوت و مدت ها جدايي از كاري كه دوستش داشته باشم و به خاطر اين دل آزردگي ها حاضر به ادامه فعاليت در عرصه سينما با اين وضعيت نيستم.

بازيگر سريال «پس از باران» ادامه داد: همانطور كه گفتم جايي براي كساني كه بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ي سينما فعاليت سالم داشته باشند نيست و متاسفانه برعكس كساني كه تن به ارتباطات نامشروع مي دهند در اين عرصه بالا مي روند.

وي با بيان اينكه اين روزها با يك بيماري دست و پنجه نرم مي كند درباره شرايط بيمه خود گفت: من حتي در حال حاضر يك دفترچه بيمه هم ندارم و اكنون با اين شرايط گاهي از طريق طراحي داخلي ساختمان امرار معاش مي كنم و از طرفي حتي نوشته هاي من هم به دليل مرجان محتشم بودن چاپ نمي شود.



تاريخ : 3 / 4 / 1391برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوزبه نقل از فارس:

مراسم تجلیل از هنرمندان ایثارگر سینما و تلویزیون و دست‌اندکاران فیلم و سریال‌های حوزه ایثار و شهادت شب گذشته با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون سیمای صدا و سیما برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تقدیر جانباز 70درصد از معاون سیما و بوسه ادب بر دستان اسطوره ایثار

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، مراسم تجلیل از هنرمندان ایثارگر سینما و تلویزیون و دست‌اندکاران فیلم و سریال‌های حوزه ایثار و شهادت، شب گذشته با حضور امیر محمد بالار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی دارابی معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و محسن انصاری قائم مقام و معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید در هتل هویزه برگزار شد.

در میان مهمانان و مدعوین مراسم دیشب، چهره‌های آشنایی همچون فردوس حاجیان و نظام‌اسلامی نیز حضور داشتند.

در مراسم شب گذشته پرکره جانباز 70 درصد و مشاور امور جانبازان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای لوح تقدیر، از علی دارابی معاون سیمای صدا و سیما به پاس خدمات وی در حوزه تولید فیلم‌های مروج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل کرد؛ هنگام اهدای این لوح، دارابی که بر روی سن ایستاده بود، پایین آمد و بوسه ادب را بر پیشانی جانبازی نشاند که امروز یکی از اسطوره‌های مقاومت و ایثار است.

همچنین حیدری، جانباز 70 درصد نیز با اهدای لوح تقدیر از مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما تجلیل کرد.

شهرام اسدی کارگردان «شب واقعه» یکی از افرادی بود که در مراسم شب گذشته مورد تجلیل قرار گرفت، اما چون نتوانسته بود در این مراسم حاضر شود، از طریق تلفن همراه و در حالی که صدای او در سالن برای حاضران پخش می‌شود، از برگزاری مراسم تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های بیشتر مسئولان بشود برای اسطورهای دفاع مقدس فیلم ساخت.

«حاج محمد طاهری» مداح و شاعر پیشکسوت اهل بیت دقایقی در وصف سرور و سالار شهیدان مدیحه‌سرایی کرد که حال و هوای خاصی به مراسم داد.

«شاهین تقی‌خانی» که به نمایندگی از حجت‌الاسلام آل هاشم، در مراسم شب گذشته برای دریافت هدیه وی به روی سن دعوت شد، با اشاره به ساخت سریال شهید صیاد شیرازی از مسئولان و دست‌اندرکاران برای مشارکت در ساخت این سریال دعوت به همکاری کرد.

تجلیل از دست‌اندرکاران و بازیگران فیلم‌های شاخص دفاع مقدس که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت سیما تولید شده بود،‌ یکی از بخش‌های اصلی برنامه دیشب بود که توسط مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی رئیس شبکه یک سیما و محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد.

سید شهاب‌الدین حسینی بازیگر نقش شهید بابایی در سریال شوق پرواز، امیر سرتیپ دوم ستاد، محمد بالار، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمدرضا واحدی معاون فرهنگی ارتش، جواد اردکانی کارگردان فیلم سینمایی شور شیرین، سهراب فرد خسروی، رضا اخوان مدیر تأمین برنامه‌ شبکه یک سیما، رضا مصداقی مدیرکل پخش شبکه‌ اول سیما، احمد میرعلایی تهیه کننده فیلم سینمایی شهید دریاقلی سورانی، احمد عجم استاندار قزوین، رامین ولایتی مدیرکل امور اداری و مالی صدا و سیما، ناصر دهقانی پوده مدیر پروژه سریال شوق پرواز، آخوندی کارگردان فیلم روز سوم، حسین قاسمی جامی کارگردان سریال سیمرغ، شهرام اسدی کارگردان فیلم سینمایی شب واقعه، محمد امین توکلی‌زاده ‌مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی معاونت سیما، علیرضا عرفان‌فر مدیر مالی معاونت سیما و همسر شهید ابوالقاسم حسینی که در تولید فیلم سینمایی شب واقعه همکاری داشته است افرادی بودند که در مراسم شب گذشته مورد تجلیل قرار گرفتند.

 



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از رجا نیوز:

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش تمام داوطلبان کنکور سراسری گروه علوم ریاضی امسال در دانشگاه های کشور خبر داد.

به گزارش فارس، ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به حضور 218 هزار داوطلب در آزمون گروه علوم ریاضی کنکور امسال، گفت: امسال 260 هزار و 55 داوطلب در آزمون گروه علوم ریاضی ثبت نام کرده اند.
 
 به گفته وی ظرفیت پذیرش امسال این گروه آزمایشی 218 هزار نفر است ضمن اینکه ظرفیت چندگروهی ها نیز که شامل 145 هزار نفر می شود برای این گروه نیز لحاظ می شود.
 
 سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به تعداد داوطلبان این گروه آزمایشی و ظرفیت پذیرش، تمام داوطلبان حاظر در جلسه آزمون گروه علوم ریاضی کنکور 91 در دانشگاه های کشور پذیرش شوند.
 
 وی با بیان اینکه در کنکور سال گذشته تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کمتر از ظرفیت پذیرش در گروه علوم ریاضی بود، گفت: سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه علوم ریاضی 230 هزار نفر بود در حالی که تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون 220 هزار نفر بود.



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از ایرنا:

تهران- آزمون دوره های دكتری دانشگاه عالی دفاع ملی ستادكل نیروهای مسلح امروز پنج شنبه در رشته های تحصیلی علوم دفاعی و در گرایش های متعدد مطابق با مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

1391/04/08 - 10:00

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آزمون امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی و در رشته های تحصیلی علوم دفاعی راهبردی (در سه گرایش دفاع ملی، سیاست دفاعی و اندیشه نظامی)، مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل، فرماندهی و هدایت صحنه جنگ (عملیات مشترك و مركب)، مدیریت راهبردی، مدیریت راهبردی فرهنگی و امنیت ملی (در سه گرایش) برگزار می شود.

دراین آزمون جمعی از مسئولان عالی رتبه لشكری و كشوری از جمله فرماندهان ارشد نیروهای مسلح نظیر نیروهای چهارگانه دریایی، هوایی، زمینی،قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش، ستادكل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارند.

اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه،برخورداری از بنیه قوی اعتقادی و ایمان اسلامی،برخورداری از روحیه مسئولیت پذیری متعهدانه اسلامی ، داشتن صلاحیت امنیتی، مكتبی و كارآیی برابر مقررات و ضوابط مندرج در اساسنامه دانشگاه عای دفاع ملی از جمله شرایط شركت در این آزمون است .

متقاضیان این آزمون باید دانشنامه كارشناسی ارشد و یا تحصیلات حوزوی همطراز(سطح سه) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا دكتری عمومی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی را داشته باشند .

داشتن حداقل درجه سرهنگ دومی برای كاركنان نظامی و انتظامی و یا رتبه 16 برای كارمندان شاغل نیروهای مسلح، تصدی در محل های سرتیپ دومی و بالاتر برای كاركنان نیروهای مسلح، دارا بودن مسئولیت خدمات كشوری مرتبط با مشاغل دفاعی- امنیتی برای غیرنظامیان و داشتن پیشینه خدمت در یكی از سطوح مدیركل، رییس اداره و یا كارشناس ارشد وزارتخانه ها(حداقل رییس گروه) و یا سازمان های دولتی مستقل و داشتن حداكثر 50 سال سن ، از جمله شرایط شركت در آزمون دكتری دانشگاه عالی دفاع ملی اعلام شده است.

تحصیل در دانشگاه عالی دفاع ملی به صورت تمام وقت بوده و اشتغال همزمان با تحصیل به صورت تمام وقت، نیمه وقت پاره وقت و مشاوره در مدت آموزش خلاف مقررات تحصیل در این دانشگاه است.



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 10:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بولتن نیوز: در اردیبهشت  ماه سال جاری بولتن نیوز با انتشار گزارشی سعی کرد تا نسبت به عملکر و آینده سریال قهوه تلخ و احتمال بروز تخلافات در اهدای جوایز و نارضایتی مردم شفاف سازی کرده و از خسران مردمی که با دلی پاک به حرف‌های مهران مدیری گوش دادند و به تماشای سریال وی نشستند جلوگیری به عمل آورد. 

در بخشی از این گزارش آمده است:  اوایل ماه رمضان سال 90 بود که سری بیست و پنجم مجموعه قهوه تلخ توزیع شد و مهران مدیری در ابتدای نمایش این مجموعه ها به مردم توضیح داد که پس از یک ماه وقفه با انرژی مضاعف به میان مردم بازخواهد گشت اما نه تنها پس از اتمام ماه مبارک رمضان سری بعدی این سریال روانه فروشگاه ها نشد بلکه طولانی شدن مدت وقفه توزیع این سریال شبکه خانگی حاشیه های زیادی را برای این مجموعه به وجود آورد . 
 
گرچه ابتدا برخی قصد داشتند توقف این سریال را به توقیف وزارت ارشاد ربط دهند اما خیلی زود اخبار دیگری مبنی بر از هم پاشیدن تیم بازیگران ، افسردگی مهران مدیری، شکست تجاری تهیه کنندگان و... برای پایان این سریال مطرح شد و نهایتا در روزهای ابتدایی بهمن ماه سال جاری اعلام شد این مجموعه برای همیشه تمام شده است .
 
اخبار کذب فوق در حالی از سوی تهیه کنندگان سریال پخش شد که پس از همه این اتفاقات و خبر خانه نشینی مهران مدیری به دلیل افسردگی کمتر کسی فکر توزیع شماره بعدی این سریال را داشت قسمت 26 این مجموعه به ظاهر طنز از 12 اردیبهشت ماه روی میز مراکز خرید آمد . 
 
در باره چرایی از سر گرفته شدن این سریال مسائل مختلفی مطرح شد اما به نظر می رسد توقف پخش سریال و اخبار ضد و نقیض به وجود آمده پیرامون قهوه تلخ بیشتر یک ترفند تبلیغاتی ابرای نجات پروژه ای بود که جایگاه خود را در میان مردم از دست داده بود .
 
همچنین شایعه ورشکستگی تهیه کنندگان این مجموعه آنقدر قوی بود که بازگشت دوباره آن ها با همان روند قبلی سوالات زیادی را به وجود آورد. از بازگشت دوباره این مجموعه اینطور می شود استنباط کرد که تهیه کنندگان مجموعه در یک فرآیند نادرست تبلیغاتی برای مجموعه ای که دیگر کمتر در سبد خرید خانوار جا داشت تلاش کردند با کلید زدن یک مظلوم نمایی از پیش طراحی شده و انتشار اخبار کذب از جمله بیماری افسردگی خود، فضای عاطفی و احساسی استفاده کرده و با بازگشتی ناگهانی، سریال قهوه تلخ را از ورشکستگی نجات دهند.
 
مدیری همچنین در قسمت های جدید تلاش کرده است با تکه پرانی های سیاسی روز نشان دهد که تحت هیچ شرایطی نمی خواهد شکست را برای خود متصور باشد و از هر مستمسکی برای نشان دادن در اوج بودن خود استفاده می کند .
 
به هر حال و علی رقم پیش بینی ها و تذکرهای مکرر مبنی بر احتمال مغبون شدن خریداران CD های قهوه تلخ، امروز شاهد به واقعیت پیوستن برخی از آینده نگریها در خصوص اهداف احتمالی از قبل طرح ریزی شده تهیه کنندگان و گردانندگان قهوه تلخ هستیم که یک نمونه از آن مربوط می شود به موضوع شکایت برخی برندگان قرعه کشی ها و جوایز که هم اکنون نیز در پرده ای از ابهام قرار دارند و شاید با یک سناریوی از پیش طرح ریزی شده دیگر مانند اعلام ورشکستی هرگز هم تحویل داده نشوند.
 
از این جمله، با توجه به حجم وسیع تبلیغات مجموعه قهوه تلخ بویژه در مورد قرعه کشی هدایای ویژه، شاهد بروز نارضایتی بین برندگان بعضاً اعلام شکایت رسمی از دست اندر کاران مجموعه هستیم که در یک مورد شکایت یکی از برندگان جایزه خودروی پراید که جایزه وی به او تحویل داده نشده (با ذکر نام محفوظ) در زیر آمده است:



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 4 / 1391برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، " گلشیفته فراهانی " فرزند " بهزاد فراهانی " از بازیگران سرشناس سینمای ایران ، پس از آنکه انحطاط اخلاقیش را با برهنگی و رقاصه‌گی در فیلمها به نمایش عموم گذاشت ، در آخرین گام سقوطش در گرداب مسائل غیر اخلاقی، با قبول نقش یک روسپی و توهین به هویت زنان افغانی ، بار دیگر تأسف اهالی هنر را بر انگیخته است.

 

در این فیلم که نویسنده فیلم نامه آن یک افغانی است ، این خواننده و بازیگر مستهجن نقش‌های سخیف ، عریان شده و روابط جنسی غیر اخلاقی با مردان دیگر برقرار می کند تا از این راه کسب معاش کند.

 

وی که نماد به اصطلاح یک زن افغانی است اعلام می کند که دیگر تسبیح را با یاد خدا نخواهد چرخاند!

 

گفتنی است "تهمینه میلانی" ، در مصاحبه ای درباره عریان شدن گلشیفته فراهانی اظهار داشته بود: " گلشیفته دختر من است



تاريخ : 3 / 4 / 1391برچسب:, | 9:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمـــون ســـراسری91فردا آغاز می شود.
دکتر حسین توکلی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: داوطلبان از چهارم تا هفتم تیر می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از کارت ورود به جلسه آزمون نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.
وی اضافه کرد: آزمون سراسری سال1391پنجشنبه هشتم، جمعه نهم و شنبه دهم تیر با شرکت یک میلیون و66هزار داوطلب برگزار خواهد شد.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان در صورت مشاهده هر گونه اشکال و نقص در کارت ورود به جلسه می توانند به مراکز رفع نقص کارت در هر شهرستان محل برگزاری آزمون مراجعه کنند.
دکتر حسین توکلی افزود: اطلاعات مربوط به نحوه برگزاری آزمون و همچنین دریافت کارت ورود به جلسه در پایگاه اطلاع رسانی ســـــازمان سنــــــــجش آمـــــــوزش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده و همچنین در نشریه پیک سنجش منتشر است.



تاريخ : 28 / 3 / 1391برچسب:, | 11:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است. از این اثر طبیعی در محل به نام شیرین خفته یا بانوی خفته یاد میشود. گویا فرهاد به علت نداشتن تبهر لازم نقاشی، بار دیگر دست به تیشه شده و پیکر محبوب خود را از سنگ تراشیده است.



 
 منبع: آتی نیوز



تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پارسینه: جمعه گذشته بازار حیوانات بندرعباس که هر هفته در سایه کم توجهی مسوولین محیط زیست استان رنگ و روی انواع حیوانات حمایت شده و در خطر انقراض و وحشی و اهلی را به خود می بیند، دچار شوکی قابل توجه شد. سه تن از اهالی تئاتر به نمایندگی از حامیان حیات وحش و دوستداران حیوانات برای اجرای یک نمایش آزمایشی به جمعه بازار رفتند تا توجه نهادهای مسوول را به فروش ممنوعه حیوانات و حیوان ازاری های این بازار جلب کنند…

هرمزگان نیوز نوشت صبح ۲۹ اردیبهشت ماه، اتفاقی افتاد که دهان به دهان در شهر چرخید: "در جمعه بازار کارگزاری آدم فروشی شده”. ماجرای این آدم فروشی آنقدر حساس می شود که برخی رهگذران در این بازار موضوع را به پلیس اطلاع می دهند. پلیس وارد عمل می شود و اقدام به بازداشت عاملین این نمایش مفهومی می کند.

اما محمد سایبانی از فعالان تاتر در هرمزگان در وبلاگ شخصی خود "ماهی بالی” از راز این آدم فروشی پرده بر می دارد:”براده های آدم” نمایشی با اجرای محمد سایبانی و همکاری دو نفر از دوستان به نام های "جواد انصاری زاده” و "محسن کمالی” بود.

محسن کمالی هم در این زمینه می نویسد: «ماجرا از آن جا شروع شد که به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتیم صبح یک روز جمعه از بازار پرنده فروشان بندرعباس (جمعه بازار) واقع در کوچه‌ی کارگزاری دیدن کنیم تا از وضعیت انواع پرندگان و برخی از حیواناتی که در معرض فروش قرار می گیرند، آگاه شویم.

حقیقتی که اون روز دیدیم بسیار تلخ و تاسف برانگیز بود. حقیقتی که هر روز جمعه در جمعه بازار تکرار خواهد شد. در این بازار شما شاهد خرید و فروش پرندگان وحشی، محلی، زینتی و کارخانه ای در قفس های تنگ و پر ازدحام خواهید بود. شما خرگوش هایی را خواهید دید که در فضایی کوچک و غیرقابل حرکت به هم چسبیده اند و به شدت نفس نفس می زنند و گوساله های ۲۰ روزه ای که از شیر مادر، طبیعی ترین حق هر موجود پستانداری بی نصیب مانده اند و از فرط لاغری می شه دنده های اونا را شمرد.





شما در جمعه بازار روباه های به تله افتاده ای رو خواهید دید که فرسنگ ها از حیات وحش و محیط زندگی شون دور افتاده اند و هیچ معلوم نیست در این بازار پس از فروش چی به سرشون خواهد اومد. و مرغ میناهایی که هزاران کیلومتر رو در شرایطی نامناسب در قفس های شلوغ طی کرده اند تا از پاکستان با چه بیماری هایی به ایران برسند.

در این بازار و دیگر بازارهایی که به خرید و فروش حیوانات می پردازند، به معنای واقعی حیوانات به مثابه کالاهای بی جانی تلقی می شند که از نظر اغلب خریداران و فروشندگان از کوچک ترین حقوق حیاتی بی بهره اند؛ موجوداتی که بیشتر برای سرگرم کردن انسان ها و پر کردن خلوت و تنهایی شون، خریداری میشند.

این حقایق تلخ بهانه ای شد برای اجرای یک پرفرمنس آرت (نمایش) با موضوع فروش انسان در کوچه کارگزاری بندرعباس. پس در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۳ تن از ما به نمایندگی از حامیان حیات وحش و دوستداران حیوانات برای اجرای این نمایش آزمایشی به جمعه بازار رفتیم …»

این هنرمندان اظهار امیدواری می کنند که نیروهای متخصص حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان به شکل علنی و یا نامحسوس هر جمعه در این بازار حضور داشته باشند تا از سرمایه های این کشور حفاظت کنند و جانوران وحشی را به زیستگاه طبیعی خود بازگردانند. همچنین با توجه به در خطر بودن حیات وحش جزیره هرمز امیدوارند مدیریت حفاظت از محیط زیست هرمزگان موفق شود مجوز استخدام نیروی جدید را بگیرد تا به عنوان محیط بان به مناطقی مثل جزیره هرمز اعزام کند.

امیدوریم مسوولین محیط زیست هرمزگان وظیفه سازمانی خود را در قبال این معضل چنان عملی کنند که نیازی به اجرای نمایش، جلب توجه برای دیده شدن مسایل واضح و ورود پلیس نباشد!



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، داریوش اسماعیلی که از 11 آذرماه سال 88 تاکنون در کسوت مدیر کلی کوی دانشگاه تهران و به عنوان مشاور فرهاد رهبر فعالیت دارد به نمایندگی از مردم خرامه، سروستان و کوار از توابع استان فارس به دور نهم مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی پیش از این به مهر اعلام کرده بود که نماینده آنقدر مشغله دارد و نمی تواند همزمان مدیر کل کوی دانشگاه تهران هم باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، امروز در گفتگو با مهر اعلام کرد که استعفای خود از مدیر کلی کوی دانشگاه تهران را  اعلام کرده است.

اسماعیلی گفت: به علت حساسیتی که از سوی رئیس دانشگاه تهران در خصوص مدیر کل کوی این دانشگاه وجود دارد به دنبال جایگزین مناسبی برای این سمت هستم.

وی به مهر اعلام کرد که در کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی عضو می شود.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

abdolvahed-mirzazadeh-hfn-7.jpg

همايش ملي «فاتحان نور» شامگاه گذشته در تالار وزارت كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين همايش كه جمعي از خانواده‌هاي شهداي عمليات بيت‌المقدس، تعدادي از رزمندگان اين عمليات، حجت‌الاسلام آل هاشم رئيس عقيدتي سياسي ارتش، بهمن دري معاون وزير ارشاد و تعدادي ديگر از مسئولان لشكري و كشوري حضور داشتند، 80 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمايي شد كه 30 عنوان از اين كتاب‌ها مربوط به ارتش و 50 عنوان ديگر مربوط به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بود.

در اين همايش همچنين «نرم‌افزار گمنامي» ويژه تلفن همراه با محتواي دفاع مقدس رونمايي شد.

اهداي تنديس يادبود به «خديجه ميرشكار» از آزادگان جنگ تحميلي ديگر برنامه اين همايش بود و ميرشكار در خاطره‌اي از دوران اسارت خود در عراق گفت: تنها نگراني من در اسارت با وجود اينكه به شدت زخمي شده بودم حفظ حجابم بود و حتي حاضر نشدم از لباس‌هاي ويژه بيماران بيمارستان «الاماره» عراق استفاده كنم.

در اين همايش همچنين نظري، مادر دو شهيد و يكي از اعضاي خانواده 15 شهيدي دفاع مقدس تجليل شد.

سردار داوود غياثي راد دبير همايش نيز گزارشي از روند برگزاري همايش ارائه كرد.

اجراي چند برنامه هنري نيز از ديگر برنامه‌هاي اين همايش بود.

 



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 8:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر دوشنبه در بازدید از معاونت عمرانی این دانشگاه با اشاره به اینکه باید در طرح‌های ملی با مدیریت صحیح برآورد مالی صورت پذیرد، گفت: در گذشته به برخی افراد وام‌هایی داده می‌شد که روند بازپس دهی آنها صحیح نبود و همین عدم مدیریت صحیح بدهی 2600 میلیارد تومانی را در دامان دانشگاه آزاد انداخته است.

وی با بیان اینکه در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد مشاهده شده است که مجتمعی پیش از اینکه به بهره ‌برداری برسد، دچار رانش شده است، افزود: باید به مسائل فنی و استانداردها توجه شود؛ در گذشته بعضی امور خوب پیش می‌رفت اما گاهی شاهد مدیریت مناسبی نبودیم.

دانشجو با اشاره به اینکه درآمدهای دانشگاه آزاد به نوعی بیت‌المال به حساب می‌آید، اظهار داشت: در گذشته حدود 10 نفر از اساتید دانشگاه آزاد بودند که حقوق 90 میلیون تا 100 میلیونی می‌گرفتند و از طرفی اساتیدی را نیز داشتیم که حقوق کامل نمی‌گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ماجرای انتصابش به ریاست این دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: ما پیشتر از این دعواهایمان را کرده‌ایم و زورشان نرسید که از این اتفاق (رسایت دانشجو بر دانشگاه آزاد) ممانعت کنند.

به گفته دانشجو، اگر بتوان از برخی پنهان‌کاری‌های مالی جلوگیری شود، 10 تا 20 درصد صرفه‌جویی مالی در بودجه‌ها داریم.

وی تاکید کرد: سه هدف اصلی در روند عمرانی پروژه‌ها باید بر مبنای رعایت استانداردها،‌ مشخص شدن منابع مالی و مدیریت صحیح و عدم دوباره کاری‌ها استوار باشد.

رئیس دانشگاه  آزاد خطاب به کسانی که به دنبال پیشرفت دانشگاه آزاد هستند، گفت: اگر کسی برای دانشگاه آزاد دلسوزی می‌کند باید حمایت کند، همان‌گونه که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز تاکنون حمایت خود را اعلام کردند.

در پایان این مراسم دانشجو در پاسخ به یکی از کارمندان معاونت عمرانی درخصوص اختلاف حقوق کارمندان دانشگاه آزاد با کارمندان نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: پیش از این افزایش حقوق کارمندان دانشگاه آزاد سالانه 10 درصد بود؛ اگر از 10 سال پیش مدیران قبلی به این مساله توجه می‌کردند شاید اکنون حقوق کارمندان دانشگاه آزاد بالاتر از این بود ولیکن پیشنهادی دادیم تا با آنالیز هزینه، این رقم را افزایش دهیم و به 15درصد برسانیم که البته صحیح این است که این درصد باید در حداقل حالت با افزایش حقوق سالیانه کارمندان دولتی یکی باشد.



تاريخ : 28 / 2 / 1391برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

صراط: بر اساس این گزارش، در روزهایی که وضعیت حجاب و اشاعه منکر در سطح پایتخت ام القرای جهان اسلام دل بسیاری از دلسوزان انقلاب را به درد آوده است افرادی فرصت طلب حاشیه یکی از میدان های مهم و اصلی را که یادآور بسیاری از خاطرات انقلابی شهر تهران از جمله حماسه بزرگ ۹ دی است را به محلی برای فروش آثار مبتذل که به صورت قاچاق و غیرقانونی تهیه شده است تبدیل کرده اند. این افراد در حالی به راحتی اقدام به فروش سی دی های مستهجن، آلات قمار و ... می کنند که هیچ نهاد مسئولی از جمله نیروی انتظامی کاری به کار آن ها نداشته و این افراد بسیار راحت تر از فروشندگان فیلم های مورد تأیید وزارت ارشاد اقدام به توزیع این اقلام می کنند.


بنا بر این گزارش میدان انقلاب یکی از شلوغ ترین میدان های شهر تهران است که به دلیل قرار گرفتن در محور اصلی مواصلاتی شمال جنوب و شرق و غرب و همچنین قرار گرفتن مراکز مهم دانشگاهی، فروش کتاب و همچنین چند سینمای مهم تهران یکی از مکان هایی است که روزانه بسیاری از خانواده ها و جوان ها در آن به رفت و آمد می پردازند حال آنکه فروشندگان این سی دی های مستهجن تصویر این میدان فرهنگی تهران را مخدوش کرده و محیط نا امنی را برای عبور خانواده ها به وجود آورده اند.

این افراد که ظاهرا از پشتوانه های بسیار مطمئنی برخوردار هستند در ضلع جنوب غربی و جنوب شرقی میدان با صدای رسا! به تبلیغ اجناس خود می پردازند و به راحتی فریاد می زنند " سی دی س ... " " پاسور" " فیلم... " . همه این ها در حالی است که مغازه داران این راسته نیز به شدت از وجود این افراد ناراحت بوده چرا که بسیاری از مردم به دلیل این وضعیت از آن مسیر ها عبور نمی کنند اما ظاهرا پیگیری های آن ها از نیروی انتظامی برای جمع آوری این افراد که عده ای معتاد نیز در میان آن ها است راه به جایی نبرده است.

به نظر می رسد نیروی انتظامی که این روزها با راه اندازی دوباره گشت ارشاد بحث های مختلفی را در میان محافل اجتماعی به راه انداخته است به جای برخورد های سطحی و نامناسب باید با اینگونه اشاعه منکرات که به صورت علنی در سطح جامعه وجود دارد برخورد کند تا خدایی ناکرده فکر مردم به این سمت نرود که این افراد فاسد از مصونیت دستگاه پلیس برخوردارند.



تاريخ : 26 / 2 / 1391برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دانشگاه شهيد بهشتي براي سال تحصيلي 92-91 در دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري بدون آزمون دانشجو مي‌پذيرد.

به گزارش ايسنا، دانشگاه شهيد بهشتي از بين دانش آموختگان دوره كارشناسي پيوسته و از بين دانشجويان نيم سال آخر كارشناسي ارشد در 40 رشته دكتري، دانشجو مي‌پذيرد.

متقاضيان تا 15 خرداد مهلت دارند تا از طريق سايت دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه شهيد بهشتي نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارك خود اقدام كنند.

متقاضيان دوره دكتري علاوه بر داشتن شرايط عمومي، بايد حداقل يكي از شرايط دارا بودن حداقل ميانگين 17 (بدون پايان نامه) در مقطع ارشد و حداقل دو مقاله در مجلات علمي پژوهشي نمايه شده معتبر ملي و بين‌المللي و دانشجويان نمونه كشوري در دوره كارشناسي ارشد با معرفي معاون دانشجويي وزارت علوم را داشته باشند.

در دوره كارشناسي ارشد نيز دانشگاه مي تواند حداقل يك نفر و حداكثر 20درصد از ظرفيت پذيرش هر يك از رشته هاي دوره بالاتر موجود را به دانشجويان ممتاز دوره پايين تر اختصاص دهد.

شرايط لازم براي دانشجويان دوره كارشناسي ارشد عبارتند از: رتبه هاي اول تا 15 مرحله نهايي المپيادهاي علمي كشور، دانشجويان نمونه كشوري، رتبه هاي اول تا سوم مرحله نهايي جشنواره بين المللي خوارزمي، جوان خوارزمي، رازي و فارابي، نفر اول مسابقه ها و جشنواره هاي معتبر علمي بين‌المللي، رتبه اول كشوري.

همچنين متقاضيان اين دوره بايد حداقل ميانگين كل دوره كارشناسي 16 و بيش از يك سال از فراغت از تحصيل وي نگذشته باشد.



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی دخترها و پسرها در این دانشگاه خبرداد.

همایش بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری به همت بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین شریعتی با اشاره به اینکه استاد مطهری یکی از شخصیت‌های بزرگ کشورمان و جامعه روحانیت شیعه است، عنوان کرد: این استاد فرزانه و فرهیخته به عنوان یک شخصیت علمی و دانشگاهی در کشور مطرح است که امام(ره) او را محصول عمر و پاره تن خود معرفی کردند.

وی افزود: امام(ره) کتب و تالیفات استاد مطهری را ارزشمند و قابل بهره‌برداری می‌دانستند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در مورد روش مبارزه شهید مطهری یادآور شد: شهید مطهری فیلسوف بزرگی بود که برای دفاع از اسلام و دفاع از مبانی دینی و مکتب تشیع در قضایای علمی و اجرایی در صحنه حضور داشت.

وی در مورد وظیفه اساتید امروز در پیروی از استاد شهید مطهری گفت: امروز باید این راه را به تبعیت از این استاد بزرگ ادامه دهیم و در دفاع از آرمان‌های اسلامی و برخورد با مکاتب الهی و شرک از آبرو و حیثیت خود مایه بگذاریم.

شریعتی با اشاره به آیات قرآن در مورد ویژگی‌های انسان راستین و مومن اظهار داشت: انسان مومن کسی است که در میدان زندگی در مقابل مومنین خاضع است و در مقابل کافرین می‌ایستد و پوزه کافر را به خاک می‌مالد.

وی افزود: استاد شهید مطهری ویژگی‌های انسان مومن را دارا بود و با وجود آنکه یک شخصیت علمی بزرگ بود اما برای آنکه جواب مجله‌های متجدد زمان خود را بدهد و مبانی اسلام را معرفی کند، خود را اینقدر نازل می‌کرد تا آنکه در مجله "زن روز" که مجله‌ای عجیب و بی‌هویت بود مقالات خود را در حوزه حقوق زن و جایگاه آن منتشر می‌کرد تا جواب غرب زده‌های مرتد و منحرف را که با تمام وجود فرهنگ غرب را ملاک قرار داده بودند، بدهد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در مورد کتاب نظام حقوقی زن که نوشته شهید مطهری است، گفت: این کتاب منشا همان برخورد استاد شهید است که با نوک قلم و با تمام دلسوزی برای دفاع از اسلام می‌نوشتند.

عضو شورای تحول در علوم انسانی، با اشاره به معیارهایی که رهبر معظم انقلاب برای علوم انسانی معرفی کردند، در خصوص وظیفه اساتید بسیجی گفت: باید با استفاده از سابقه اسلامی ایرانی که بیش از 1400 سال فرهنگ و تمدن بزرگ است، بهره برد و مانند استاد مطهری در کلاس و محیط‌های علمی سیستم اداری غرب زده را پالایش و آن چه را که با اسلام سازگار است، بپذیریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص فعالیت‌ خود برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها در دانشگاه متبوعش گفت: با همکاری و همراهی همکاران در سال گذشته طرحی را در رابطه با ساماندهی کلاس‌های دانشگاه شروع کردیم که در این دانشگاه 3 هزار و 218 کلاس به تفکیک خواهران و برادران انجام شد.

وی در مورد تاثیرات این طرح در دانشگاه افزود: پس از تفکیک آمار مشروطی دانشجویان کاهش یافت.



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 4:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سکه‌هایی که روسای ۲۴ دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دریافت کردند، حتی کمتر از سکه‌هایی بود که به صاحبان غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال داده شد.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظهر امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت در حالی برگزار شد که مراسم تقدیر از روسای بیست و پنجمین دوره قبلی این رویداد فرهنگی باز هم خبرساز شد.

تقدیر از روسای قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برنامه‌ای بود که به گفته خودِ رئیس نمایشگاه زمان آن ۲ بار تغییر یافت و سرانجام به امروز موکول شد.

در این مراسم از صباح زنگنه، علیرضا برازش، محمدعلی شعاعی، محسن پرویز، احمد مسجدجامعی، محمدمهدی کرباسچی و احسان‌الله حجتی تقدیر شد اما غیبت ۳ تن از این افراد بر مراسم تقدیر از روسای قبلی نمایشگاه کتاب تهران سایه انداخت.

همچنین بر اساس اطلاع خبرنگار مهر در این مراسم به هریک از روسای قبلی این نمایشگاه (اعم از حاضران و غایبان) یک لوح تقدیر، یک تندیس و ۲ قطعه سکه تمام بهار آزادی اعطا شد.

بر این اساس سکه‌هایی که روسای ۲۴ دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دریافت کردند، حتی کمتر از سکه‌هایی بود که به صاحبان غرفه‌های برتر داده شد.

در این مراسم به صاحبان هر یک از غرفه‌های برتر در بخش داخلی - که ۲ غرفه بودند - علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، ۱۰ سکه بهار آزادی و به صاحبان غرفه‌های شایسته تقدیر ۵ سکه بهار آزادی به علاوه لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

در بخش بین‌الملل هم به صاحبان هر یک از غرفه‌های برتر - که ۷ غرفه بودند - علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، ۲ قطعه سکه بهار آزادی هم اهدا شد.

همچنین بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، در این مراسم از ۹ رسانه به عنوان رسانه‌های برتر تقدیر و به هر یک از آنها هم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، یک قطعه سکه تمام بهار آزادی اهدا شد.

بر اساس این گزارش به هر یک از ناشران برگزیده سال ۱۳۹۰ علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، ۳ قطعه سکه بهار آزادی اهدا شد. ۲ ناشر هم به صورت مشترک تقدیر شدند و هریک ۱.۵ سکه بهار آزادی - علاوه بر تندیس و لوح تقدیر - دریافت کردند.



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 4:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مقیسه قائم مقام شبکه سوم سیما با حکم جدید معاون سیما به عنوان مدیر جدید شبکه تهران منصوب شد.

به گزارش مهر، پیش از این مسعود احمدی افزادی مدیریت شبکه تهران را برعهده داشت که با حکم جدید علی دارابی معاون سیما، مقیسه به عنوان مدیر جدید این شبکه انتخاب شد.

همچنین مسعود احمدی افزادی به عنوان مدیر جدید شبکه سلامت انتخاب شد. وی قبل از مدیریت شبکه تهران مدیر رادیو جوان بود.



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 11:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، دکتر عبدالله معتمدی افزود: بخشنامه مذکور شامل دانشجویانی می‌شود که دانشجو بوده و گواهی موقت دریافت ننموده‌اند.

وی گفت:بر اساس همین بخشنامه عدم احتساب دروس مردودی می‌بایست در هنگام دانش آموختگی انجام شود و سایر خدمات آموزشی دانشجو اعم از سقف انتخاب واحد تغییر رشته، انتقال و غیره باید با احتساب دروس مردودی محاسبه شود.

معتمدی افزود:ساختار سیستم گلستان نیز بر اساس مقررات اصلاح شده و دانشجو ورودی سال 86 و قبل از آن شامل این بخشنامه شده و می‌توانند از مزایای آن در هنگام دانش آموختگی استفاده كنند.

شایان ذکر است برای دانشجویان ورودی سال 1387 و پس از آن اولین نمره ردی و نمره قبولی در معدل کل ( در هنگام دانش آموختگی )محاسبه می‌شود.



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 2:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


ایرج قادری کارگردان و بازیگر سینما بعد از گذشت یک ماه همچنان در بیمارستان بستری است.

به گزارش خبرآنلاین، سال 1391 برای چهره‌های هنری ایران سال خوبی نبود، با آغاز این سال خبر های زیادی مبنی بر بستری شدن یا ناخوشی حال اهالی فرهنگ و هنر منتشر شد.

حسن کسایی نوازنده نی، احمد ابراهیمی آخرین بازمانده نسل قدیم آواز ایران، محمدعلی کشاورز بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، محمود گلابدره‌ای نویسنده و شاگرد زنده یاد جلال آل احمد، رضا ایرانمنش بازیگر سینما، رضا برجی مستند ساز و عکاس و ... از جمله هنرمندانی بودند که در نخستین ماه سال جاری خبر بستری شدن آن‌ها در بیمارستان منتشر شد.
 
ایرج قادری بازیگر و کارگردان 77 ساله سینمای ایران هم یکی از این چهره های هنری است که در سکوت رسانه ای  از حدود 30 روز پیش روانه بیمارستان شده و همچنان بستری است.

 احمدی تهیه کننده سینما در برنامه جمعه شب «هفت» با اعلام این خبر که به همراه احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به دیدار ایرانمنش، برجی و قادری رفته‌اند، گفت که وضعیت جسمی ایرج قادری خوب نیست و این بازیگر در کما به سر می‌برد.

ایرج قادری طی 56 سال فعالیت در سینما، 41 فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. او همچنین در 72 فیلم سینمایی به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده و تهیه‌کنندگی نه فیلم سینمایی را نیز برعهده داشته است. این کارگردان  تجربه نویسندگی چهار فیلمنامه را نیز در کارنامه کاری خود دارد.
 
فیلم سینمایی «شبکه» به کارگردانی او در نوبت اکران قرار دارد.
 



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کیوان کثیریان در خبرآنلاین نوشت:

حالا واجب‌تر از شما نبود که به گونترگراس نامه بنویسد؟ اصلا شما حوزه کاری‌ات ادبیات است؟ سیاست خارجی است؟ انرژی هسته‌ای است؟ اصلا شما گونترگراس را می‌شناسید آقای عزیز؟ اصلا شعرش را خوانده‌اید؟ زبان آلمانی که می‌دانم بلد نیستید. چه کسی برایتان ترجمه کرده؟ با چه ترجمه‌ای خوانده‌اید؟ واقعا خوانده‌اید؟



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سينما خبر، رئيس سازمان سينمايي در حاشيه جلسه هم‌نشيني روز گذشته‌اش با سينماگران در اولين مصاحبه‌ي رسانه‌اي در سال جديد، درباره‌ي اينكه شوراي مركزي برخي از اصناف گفته‌اند با كميته ساماندهي صنوف همكاري نمي‌كنند‌،تصريح كرد: ترجيح مي‌دهيم شوراي مركزي فعلي اصناف براي ثبت قانوني و ادامه فعاليت صنفي وارد كار شوند.

وي در عين حال گفت: اما اين نكته را هم بايد در نظر گرفت كه ما نمي‌توانيم معطل چند نفر باشيم. صنف‌ها بايد شكل گرفته و كار آغاز شود.

 

رييس سازمان سينمايي بار ديگر تاكيد كرد: ترجيح ما ادامه فعاليت صنوف و ثبت قانوني آنها توسط شوراي مركزي كنوني آنها و پيش قدم شدن شان است، اما در غير اين صورت ساير اعضاي صنف مي‌توانند با تشكيل شوراي مركزي، ثبت قانوني را آغاز كنند.

شمقدري در ادامه در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه شنيده مي‌شود، ديوان عدالت اداري در پرونده انحلال خانه سينما به نفع آنها و به ضرر ارشاد راي داده است، بيان كرد: اين مطلب كاملا شايعه است، چرا كه اصلا ديوان عدالت اداري هنوز راي خود را صادر نكرده است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 11:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از كيهان، طي روزهاي اخير، انتقادات به عمل آمده از سوي برخي اساتيد و بازيگران سينماي كشورمان نظير محمد علي كشاورز، امين تارخ، پرستو صالحي و... نسبت به وجود فساد در پشت صحنه سينماي ايران شده بودند با واكنش يكي از بازيگران جوان سينما بدون هيچ استدلال و منطقي، سخنان آن ها را رد كرد. «بهرام رادان» در اين مصاحبه، با برخوردي مغرورانه نشان داده و گفته كه «همه كساني كه در خصوص فساد در سينماي ايران اظهارنظر كرده اند، ربطي به سينما ندارند.» او همچنين در اظهارنظري توهين آميز حكم كرده كه «هركس مي گويد سينما فاسد است آن را رها كند.» اين در حالي است كه به تازگي افشاگري هاي تكان دهنده اي از سوي برخي افراد مجرب و استخوان خرد كرده سينما درباره روابط ناسالم در پشت صحنه برخي پروژه هاي سينمايي شده اند. بدون شك افرادي چون محمدعلي كشاورز و امين تارخ و پروانه معصومي و... كه سابقه حضورشان در سينما شايد بيش از دو برابر حضور رادان باشد، چنين موضوعاتي را بهتر درك مي كنند.
شايان ذكر است تهمينه ميلاني نيز چندي قبل نسبت به وجود برخي روابط ناسالم و غيراخلاقي در پشت صحنه سينما اظهار كرده بود.



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 11:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، با اشاره به حضور معاون پارلماني وزير ارشاد در جلسه كميسيون خاطرنشان كرد : در حال حاضر بر اساس گزارش ارائه شده از سوي وزارت ارشاد اكران اين فيلم متوقف شده است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، گفت: با پيگيري اعضا كميسيون فرهنگي اكران فيلم گشت ارشاد متوقف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جواد آرين‌منش نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي در تحليل جلسه امروز يكشنبه 27 فروردين كميسيون فرهنگي اظهار داشت: جلسه امروز كميسيون فرهنگي بررسي  ماده 5 و 6 طرح جامع رسانه‌هاي همگاني دنبال شد و ماده 5 آن به تصويب رسيد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: ماده 6 طرح جامع رسانه‌‌هاي همگاني به علت وجود برخي نواقص به مركز پژوهش‌هاي مجلس ارجاع شد تا اين كاستي ها و ابهامات برطرف شود.

آرين منش از بررسي بعضي فيلم‌هاي سينمايي در جلسه امروز كميسيون خبر داد و افزود: با توجه به بازبيني كميسيون فرهنگي از فيلم گشت ارشاد،‌ تقاضاي توقف اكران اين فيلم مطرح شد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، با اشاره به حضور معاون پارلماني وزير ارشاد در جلسه كميسيون خاطرنشان كرد : در حال حاضر بر اساس گزارش ارائه شده از سوي وزارت ارشاد اكران اين فيلم متوقف شده است.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 6:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پرستو صالحی که چندی پیش در وبلاگ خود درباره فساد در سینما مطلبی را عنوان کرده بود در متن دیگری که در همین محل گذاشته است به گلایه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخته است.

در بخشی از این متن وی پس از اشاره به وقفه چهارساله در بازیگری به دلیل مصاحبه با رسانه ها در سال 1384 آورده است:

ماه رمضان 1389 دعوت شدیم افطاری آقای احمدی‌نژاد با حضور وزیرارشاد و...(از من خواسته شد مقابل رئیس جمهور حرف بزنم) گفتم من که چندان فعالیتی ندارم چرا من؟ به هر حال رفتم با تکه‌هایی از روزنامه‌های سال 84 و نامه‌ای که فقط دردنامه بود؛ نه درخواستی نه خواهشی. و البته باز هم پشت تریبون رفتم چون آقای رییس‌جمهور فرمودند رسانه‌ای نمی‌شود و هرچه می‌خواهد دل تنگتان بگویید.

گفتم: من نیامدم حرف بزنم اومدم بگم همکاران خوبم به این جمله اکتفا نکنید، من گفتم و 4 سال خانه‌نشین شدم.

آقای احمدی‌نژاد فرمودند زمانه فرق کرده و شما راحت باشید.

 باز گفتم آدم یک اشتباه رو دو بار تکرار نمی‌کند. نامه را دادم و آمدم.

وی در ادامه یادداشتش آورده است:  دو ماه بعد از حراست سازمان صداوسیما که باید بگم زمین تا آسمان با سال هشتاد و چهاری‌ها فرق دارند و بسیار محترمانه برخورد می‌کنند -این چاپلوسی نبود، آدم باید حق را بگوید و نا حق‌ را هم- تماس گرفتند که نامه‌ای آمده از ریاست جمهوری تا از شما بابت آن 4 سال دلجویی شود. گفتم نیازی نیست. گفتند حالا بیایید.

 رفتم، خب جواب 4 سال از بهترین سال‌های عمر کاری من چیست؟چطوری میشود برش گرداند؟ بازیگر وقتی از بورس افتاد دیگر افتاده، همه یادشان می رود که یک زمانی بودی اصلا و پر کار هم بودی ...گفتند از طرف نهاد ریاست جمهوری انجام وام 50 میلیون تومانی را که قرار است به هنرمندان تعلق بگیرد برای شما تسریع می‌کنیم.

 گفتم لازم نیست، ولی خب 4 سال کم کاری یا بهتر بگم بیکاری مشکلات مالی به همراه داشت، قبول کردم.

 صالحی در پایان آورده است: نامه وام از نهاد ریاست جمهوری صادر شد و رفت وزارت ارشاد برای تایید و بعد خانومی از ارشاد تماس گرفتند و فرمودند ما بررسی کردیم شما فاقد درجه هنری هستید و وام به شما تعلق نمی گیرد... چند هنرمند در ایران درجه هنری دارند؟ و آیا آنان که دارند نیازی به وام دارند؟ حالا دوستان خبرنگار این ها را می‌نویسید؟



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 11:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فارس: «ماهایا پطروسیان» با اشاره اظهارات اخیر پرستو صالحی در باب فساد در سینما، گفت:‌ این حرف‌ها، حرف‌های جدیدی نیست و این‌ها اتفاقاتی است که سال‌هاست رخ می‌دهد.

 

 

img:hover{border-radius: 50px; opacity:0.8;filter:alpha(opacity=80); -webkit-transform:scale(1.1):( Webkit: Scale up image to 1.2x original size); -moz-border-radius:6px;-webkit-border-radius:30px; box-shadow: 10px 10px 5px #000; -moz-transform:scale(1.1):( Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img:out{border-radius: 40px; opacity:1;filter:alpha(opacity=100); -webkit-transform:scale(0.9):( Webkit: Scale down image to 0.8x original size); padding:0px; float:center; -moz-transform:scale(0.9):(Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img{ -webkit-transform:scale(0.8); /*Webkit: Scale down image to 0.8x original size*/ -moz-transform:scale(0.8); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(0.8); /*Opera scale version*/ -webkit-transition-duration: 0.5s; /*Webkit: Animation duration*/ -moz-transition-duration: 0.5s; /*Mozilla duration version*/ -o-transition-duration: 0.5s; /*Opera duration version*/ opacity: 0.7; /*initial opacity of images*/ margin: 0 10px 5px 0; /*margin between images*/ } img:hover{ -webkit-transform:scale(1.1); /*Webkit: Scale up image to 1.2x original size*/ -moz-transform:scale(1.1); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(1.1); /*Opera scale version*/ box-shadow:0px 0px 30px gray; /*CSS3 shadow: 30px blurred shadow all around image*/ -webkit-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Safari shadow version*/ -moz-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Mozilla shadow version*/ opacity: 1; }



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 4:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فیلم سینمایی "قلاده‌های طلا" ساخته ابوالقاسم طالبی در سینماهای تهران شب گذشته 15 فروردین 42 میلیون تومان فروش کرد.

به گزارش مهر، این فیلم هم اکنون در 26 سینمای تهران به روی پرده رفته است و در مجموع 802 میلیون تومان تا کنون فروش کرده است.
 
فیلمبرداری فیلم "قلاده‌های طلا" تابستان امسال انجام شد. در این فیلم امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علی رام نورایی، نیلوفر خوش‌خلق، دکتر محمود عزیزی، حسین سحرخیز، اکبر سنگی، مهدی صبایی، کیانوش گرامی، بهادر زمانی، ونوس مجلسی، داریوش اسدزاده، پوراندخت مهیمن و اکبر پاکزاد بازی می‌کنند.
 
این فیلم که به حوادث بعد از انتخابات 88 می پردازد در بخش خارج از مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.
 



تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

كيهان: «محمد حسيني» كه سوداي ثروت اندوزي او را به پادويي براي بنگاه هاي معاملات ملكي در دوبي و قبرس كشانده بود، پس از گفت وگو با صداي آمريكا و فحاشي عليه «جمهوري اسلامي» توانست مجوز اقامت در آمريكا را دريافت كند.
وي براي حضور در تلويزيون هاي فارسي زبان ضدانقلاب دست به دامان تلويزيون «پارس» شد كه در آن بهائيان به تبليغ فرقه انگليسي خود مشغول اند.
حسيني تاكنون دو بار ازدواج كرده است و در ايران آرزو داشت پسرش به زبان فارسي درس نخواند



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 10:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پخش رسمی شبكه ورزش كه با فعال سازی بسته سوم ظرفیتی پخش دیجیتال (TS۳) در صدا و سیما میسر می شود، به صورت دیجیتال خواهد بود و بعد از شبكه برون مرزی هیسپان تی وی، دومین شبكه تلویزیونی ایران است كه به صورت 'اچ دی (HD)' پخش می شود.

این شبكه تخصصی فعالیت آزمایشی خود را ابتدا با ۶ ساعت برنامه در روز و پخش مستند المپیك، تاریخچه مسابقات جام جهانی، مستندهای آموزشی در زمینه ورزش و پوشش برخی مسابقات آغاز كرده است.

شبكه ورزش پنجمین شبكه دیجیتال در كشور است و پیش از آن شبكه های مستند، شما، بازار و نمایش به صورت دیجتال راه اندازی شدند و دریافت این شبكه ها تنها در صورت داشتن دستگاه های گیرنده دیجیتال (ست آپ باكس Set up box) امكانپذیر است.

'فرشاد صادقی' مدیر شبكه ورزش سیما است كه در كارنامه خود تهیه كنندگی برنامه های ورزشی از جمله با جام جهانی ۲۰۰۲، گزارش ورزشی، دایره طلایی، مجله باشگاه های اروپایی و مجله باشگاه های آسیایی را ثبت كرده است.

شبكه ورزش زیر نظر معاونت سیمای سازمان صدا و سیما اداره می شود.



تاريخ : 22 / 12 / 1390برچسب:, | 4:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

10 فيلم و انيميشن سينمايي روز سه شنبه 23 / 12 / 90 از شبکه هاي مختلف سيما پخش مي شود .

به گزارش واحد مرکزي خبر ؛ فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني « زنبور وحشي» ، « يک اتفاق ظاهراً ساده» ، « يوگي خرسه » ، « اگه بخواي مي توني»، « پانداي شجاع » ،«رانگو »،« ترون » ،« منطقه 51» ، « مهاجمين » و« غريبه » در آخرين سه شنبه سال از شبکه هـاي يک، دو، سه، چهار، تهـران و شما پـخش مي شـود. 
 
شـبـکـه يــک 
 
فيلم سينمايي «زنبور وحشي» به کارگرداني مايکل گاندري سه شنبه23اسفند ساعت16از شبکـه يک سيما پخش مي شــود.
 
در خلاصه داستان فيلم با بازي جاي چو و ست راجن آمده است: بريت ريد پسر خوشگذراني است که پس از مرگ ناگهاني پدرش "جميز ريد" صاحب ثروت افسانه ايي و روزنامه معروف او به نام " ديلي سنيتل " مي شود. او به همراه راننده پدرش که "کيتو" نام دارد و يک مخترع انواع ماشين و وسائل مکانيکي است، گروهي را تشکيل مي دهد که بر عليه ظلم و بي عدالتي در شهر مبارزه مي کنند. او با يک تبهکار به نام "اختاپوس" که سر دسته تبهکاران لس آنجلسي است در مي افتد و شرح ماجراهاي خود را در روزنامه ديلي سنيتل چاپ مي نمايد، اما مردم او را جدي نمي گيرند.
 
شـبـکـه دو 
 
فيلم تلويزيوني «يک اتفاق ظاهراً ساده» سه شنبه 23 اسفند ساعت14:30 روي آنتن شبکه دو سيما مي رود.
 
در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: پسر نوجواني که ازساکنان مجتمع آپارتماني است، قصد دارد نارنجک دست سازي را درمحوطه پارکينگ منفجر کند، بر اثر اين کار براي سه تن از ساکنان آپارتمان اتفاقات ناگواري رخ مي دهد. که ناگهان پسرمتوجه مي شود تمام اين اتفاقات در ذهن او رخ داده است و درنهايت نارنجک پرتاب شده به آسمان درعين ناباوري منفجر نمي شود.
 
محمود عزيزي، بهزاد خداويسي ، روشنک عجميان و شهرزاد عبدالمجيد درفيلم تلويزيوني « يک اتفاق ظاهراً ساده » به کارگرداني مسعود تکاور وتهيه کنندگي سعيد منتظرالمهدي بازي کرده اند .
 
انيميشن «يوگي خرسه» به کارگرداني اريک برويگ و تهيه کنندگي کارن روزن فيلت محصول سال 2010 کشورهاي آمريکا و نيوزلند سه شنبه 23 اسفند ساعت 16 ازشبکـه دو سيما پخش مي شود.
 
درخلاصه داستان اين انيميشن با بازي تام کاوانا, تي جي ميلر و ناتان کردري آمده : آقاي اسميت رنجر نگهبان پارک جلي إستون است، در اين پارک، يوگي و دوستش بوبو که دو خرس هستند زندگي مي کنند، يوگي و بوبو معمولا سبد غذاي کساني را که از پارک ديدن مي کنند، مي دزدند و اسميت بارها اين دو خرس را از انجام اين عمل منع کرده است، ولي يوگي دائم درحال اختراع انواع وسايل دزدي سبد غذاست، در غار اين دو خرس لاک پشت نادري زندگي مي کند که دهاني شبيه به قورباغه دارد، ازطرفي ديگرشهردار نيزکه تلاش دارد در رقابت هاي انتخاباتي براي فرمانداري شرکت نمايد براي کمبود جبران مالي خود مي خواهد پارک جلي استون را نابود و آن را به فضاي شهري اضافه کند .
 
سه شنبه 23 اسفند ساعت 17:30 انيميشن « اگه بخواي مي توني » به کارگرداني اليوت ام بور و تهيه کنندگي ريچارد ريچ محصول سال 2010 کشور آمريکا روي آنتن شبکـه دو سيما مي رود.
 
در اين انيميشن مي بينيم: لوکوموتيو کوچولويي درسرزمين آرزوها زندگي مي کند.درآنجا لوکوموتيوهاي زيادي هستند که روياهاي بچه ها را با خود به سرزمين واقعي مي برند . يکي از قطارهاي رويا بربه اسم راستي در زماني که به سرزمين واقعي مي رود درپارکي به خاطر خستگي خوابش مي برد . درهمين حين پسربچه اي به اسم ريچارد وارد يکي ازکابين هاي قطارمي شود. ريچارد ساعت پدربزرگش را به مدرسه برده بود تا درمورد آن کنفرانس دهد اما دو نفر از بچه هاي شرور مدرسه ساعت را از او مي گيرند و ريچارد به خاطر ترس به خانه نمي رود و در پارک بوده که آن اتفاق مي افتد .
 
انيميشن «پانداي شجاع» به کارگرداني دارل وان سيتر و تهيه کنندگي پگي رگان سه شنبه 23 اسفند ساعت 20:45 از شبکـه دو سيما پخش خواهد شد .
 
داستان اين انيميشن درمورد يک خرس پاندا است که سرايدار يک مدرسه ي آموزش هاي رزمي است، پان به ورزش هاي رزمي علاقه ي زيادي دارد ، ولي با تصور اينکه او فقط يک سرايدار است خود را باور ندارد، در اين مدرسه استادي به نام استاد چان وجود دارد که مدال افتخار را که براي ورزشکاران خوش اخلاق است پنهان کرده تا از دسترس عموم در امان باشد، او برادري دارد که بسيارمغرور و بدجنس است .
 
شـبـکـه ســه 
 
سه شنبه 23اسفند ساعت 19 انيميشن « رانگو » به کارگرداني جورج وربينسکي محصول سال 2011 کشور آمريکا از شبکه سه سيما پخش مي شود .
 
در خلاصه داستان فيلم با بازي جاني دپ و فيشرآمده است: رنگو مارمولکي که بر اثر اتفاق سر از شهري در مي آورد که بر اثربي آبي تبديل به بياباني شده است. او با تعريف هاي دروغين از خود براي اهالي شهر، خودش را يک قهرمان معرفي مي کند و به آنها قول مي دهد مشکل بي آبي آنجا را حل کند.
 
فيلم سينمايي «ترون» به کارگرداني جوزف کاسينيسکي سه شنبه 23اسفند ساعت 23:30 ازشبکه سه سيما پخش خواهد شد .
 
جف بررپدس و گارت هدلاد درفيلم سينمايي « ترون » محصول سال 2010 کشور آمريکا به ايفاي نقش پرداخته اند.
 
شـبـکـه چـهــار 
 
فيلم سينمايي «منطقه 51» سه شنبه 23اسفند ساعت 20:30ازشبکه چهارسيما پخش مي شود .
ونسا برنچ و بروس بوکليتنر در فيلم سينمايي « منطقه 51 » به کارگرداني جيسون کانري محصول سال 2011 کشور آمريکا بازي کرده اند.
 
شـبـکـه تـهـران 
 
فيلم سينمايي «مهاجمين» سه شنبه 23 اسفند ساعت 22 ازشبکـه تهران پخش مي شــود.
آدريان برودي ، لاورنس فيش بورن و تافر گريس درفيلم سينمايي « مهاجمين» به کارگرداني نيمراد آنتال محصول کشورآمريکا بازي کرده اند .
 
شـبـکـه شمــا 
 
فيلم تلويزيوني «غريبه» سه شنبه23اسفند ساعت21:30ازشبکه شما پخش مي شود.
عباس جمشيدي، ناصرگيتي جاه و شهاب تيموريان در فيلم تلويزيوني «غريبه» به کارگرداني بهادر اسدي و تهيه کنندگي محمد گندمي به ايفاي نقش پرداختند.



تاريخ : 22 / 12 / 1390برچسب:, | 4:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

چندي قبل اتحاديه شيريني‌فروشان و قنادان از برنامه‌هاي خاص خود در آستانه نوروز خبر داد كه با گذشت روزها و نزديك‌شدن به سال 1391، كم كم شاهد فعاليت هاي گسترده و متنوع اين صنف هستيم.

قنادان تهراني در سال جاري در نمايشگاه‌هاي بهاره (عرضه مستقيم كالا)، شركت كرده، با آجيل فروشان براي عرضه شيريني تعامل داشته، از امروز (22 اسفندماه) در سالن حجاب واقع در خيابان حجاب اقدام به برگزاري جشنواره فروش نوروزي كرده و در نهايت خبر برگزاري نمايشگاه عرضه شيريني، شكلات و تنقلات را در ميادين ميوه و تره بار شنيديم.

به گزارش ايسنا، امروز جشنواره فروش ويژه عيد با همكاري اتحاديه كشوري قنادان و انجمن شكلات و بيسكوييت در سالن حجاب آغاز شد و فروش ويژه تا روز 26 ماه جاري ادامه دارد.

جشنواره شيريني و شكلات با فعاليت 54 غرفه شكل گرفته و شيريني، شكلات و تنقلات در آن با 10 الي 15 درصد تخفيف عرضه مي شود.

از سوي ديگر سازمان ميادين ميوه‌ و تره‌بار شهرداري نيز با توجه به افزايش تقاضا براي برخي از محصولات از جمله شيريني، شكلات و تنقلات در ايام سال در راستاي ايجاد تسهيلات لازم براي تامين مايحتاج ضروري و پر مصرف شهروندان، اقدام به برگزاري نمايشگاه ويژه عرضه شيريني، شكلات و تنقلات از تاريخ 18 الي 29 اسفند ماه با بيش از 50 غرفه در پنج نقطه مركزي، شمالي، جنوبي، غربي و شرقي شهر تهران واقع در ميادين ميوه و تره بار جلال، صادقيه، لواساني، پيروزي و نواب كرده است.



تاريخ : 22 / 12 / 1390برچسب:, | 3:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

صدور بیانیه‌ای از سوی وزارت آموزش عالی عربستان سعودی که در آن به کلیه موسسات زیرمجموعه‌اش درباره استفاده از واژه «خلیج فارس» هشدار داده، نشان می‌دهد که در نقشه‌های تحریف نشده این کشور نیز واژه‌ای غیر از خلیج فارس وجود ندارد.

 



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: برای نخستین بار شبکه اجتماعی توییتر نسخه ای از وب سایت خود را که قابلیت تطبیق با خطوط راست به چپ فارسی، عربی، اردو و عبری را دارد راه اندازی کرده است. 

به گفته گردانندگان این شبکه اجتماعی ۱۳ هزار داوطلب به ترجمه گزینه های فهرست و صفحه خدمات این وب سایت به چهار زبان تازه کمک کرده اند. 

کارشناسان می گویند این اقدام می تواند به استفاده "مردم معمولی‌تری" که لزوما با زبان انگلیسی آشنایی ندارند اما می خواهند درباره زندگی روزانه اش "توییت" کنند و یا سیاستمداران خود را به چالش بکشند کمک می کند. 

به گزارش بی بی سی، در وبلاگ این شبکه آمده در میان مترجمان داوطلب برای این کار، از جمله یک وبلاگ نویس سعودی، یک متخصص تکنولوژی اطلاعات از ایران، یک روزنامه نگار از بی بی سی و یکی از بنیان‌گذاران کمپین "به عربی توییت کنیم" دیده می شوند. 

به نوشته این وبلاگ برخی از این داوطلبان در مناطقی زندگی می کنند که سایت توییتر فیلتر است: "این نشانه تلاشی است که مردم حاضرند برای قابل دسترس قرار دادن توییتر انجام دهند." 

شبکه اجتماعی توییتر در ایران و پاکستان فیلتر است.
کد مطلب :



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی را تعیین کردند.

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب اعضای شورایعالی فضای مجازی را تعیین کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند. رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور  پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، متن حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گسترش فزاینده‌ فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن اقتضا می‌کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.

اعضای حقوقی این شورا عبارتند از: رئیس جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعضای حقیقی: حجج اسلام و آقایان: دکتر حمید شهریاری، سیّدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس علیرضا شاه میرزایی می باشند که برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.

این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. نکات اساسی در مورد وظایف شورای عالی و مرکز ملّی فضای مجازی با تأکید بر توجه جدّی به آن، در پیوست این حکم ابلاغ می گردد.

در پایان انتظار دارم، ضمن تسریع در تشکیل مرکز ملّی فضای مجازی، رئیس و اعضای محترم شورا تلاش بایسته را در جهت دستیابی این مرکز به اهداف تعیین شده به کار برند. کلیه دستگاههای کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز می باشند.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 7:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خسرو دانشجو نماینده و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای علوم تحقیقات این دانشگاه شد.

به گزارش مهر، پس از آغاز به کار فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، انتصابهای جدیدی صورت گرفت که از جمله آن می توان به برخی انتصابات جدید در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه اشاره کرد.

خسرو دانشجو - رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی- روز گذشته به نمایندگی از رئیس این دانشگاه یعنی فرهاد دانشجو در مراسم تودیع و معارفه معاونان جدید مالی- اداری و عمران و توسعه شرکت و حکم معاونان جدید را ابلاغ کرد.

وی که هم اکنون عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی است به عنوان نماینده فرهاد دانشجو در واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه نیز آغاز به کار کرده است.

از آنجا که رئیس دانشگاه آزاد، ریاست واحدهای علوم و تحقیقات را هم برعهده دارد و با توجه به اینکه در غیاب رئیس جدید، شخصی دیگر باید برای اداره امور این واحدها حضور داشته باشد هم اکنون خسرو دانشجو به نیابت از برادرش این سمت را عهده دار شده است.

پیش از این، در زمان ریاست عبدالله جاسبی، مجید عباسپور تهرانی فر سمت قائم مقامی واحدهای علوم و تحقیقات را بر عهده داشت.
 



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کتاب حاشیه‌نویسی شده رهبر انقلاب با عنوان «نورالدین پسر ایران» با گذشت 2ماه از انتشار با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبرو شده به طوری که این کتاب را در بازار نشر کمیاب کرده است.

به گزارش فارس، «نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سیدنورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.
 
نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است. پیش‌بینی می شود این کتاب به مانند «دا» مخاطبان فراوان داشته و رکورد این اثر را بزند.
 
این‌روزها در بسیاری محافل سخن از این کتاب است اثری که رهبر انقلاب هم بر آن نظر و توجه خاص داشتند و اینگونه بر حاشیه نوشتند که؛ «این نیز یکی از زیباترین نقاشیهای صفحه‌ی پُرکار و اعجاز گونه‌ی هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ی ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هائی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته میماند، از ویژگیهای برجسته‌ی این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ی همسری است که تلخی‌ها و دشواریهای زندگی با رزمنده‌ئی یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفائی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله».
 
مخاطبان اینگونه آثار این روزها شاید برای تهیه این اثر با مشکلاتی مواجه شوند و یا با این سخن: "که شوق در علاقه‌مندان بسیار اما کتاب را نداریم"، مواجه شوند و در نتیجه عنوان شود که پس از سال‌ها کتابی از این جنس و این ژانر کمیاب شده است و باز هم فرزندان و پسر ایران طالب دارد.
 
کتاب خاطرات خط شکن آن‌روزها به‌نام «نورالدین پسر ایران» امروز در دستان خط شکنان امروز است، با اقبال کم‌نظیر آنقدر که از این اثر به عنوان کتاب کمیاب یاد می‌شود.