تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در بخشی از مجموعه تلویزیونی «خانه اجاره‌ای» که سوم مهرماه روی آنتن رفت، عاقد در خواندن خطبه عقد حدیث را اشتباه خواند که با تعجب و اعتراض مخاطبان مواجه شد.

در پی بروز این اشتباه روابط عمومی این شبکه ضمن عذرخواهی از اشکال سهوی کلامی پخش شده برنامه دوشنبه شب، اعلام کرد که عوامل مقصر در این موضوع توبیخ شده‌اند و این اشکال در بازپخش برنامه اصلاح شده است.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 5:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نتایج نهایی کنکور 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

خبرگزاری فارس: نتایج نهایی کنکور 91 اعلام شد+لینک اعلام نتایج

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج نهایی کنکور 91 امروز چهارشنبه 22 شهریورماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون خود می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

در کنکور 91 در گروه آزمایشی علوم ریاضی 171 هزار و 381 نفر، علوم تجربی 93 هزار و 140 نفر، علوم انسانی 168 هزار و 762 نفر، هنر 18 هزار و 956 نفر، زبان 17 هزار و 560 نفر و چند گروهی 156 هزار و 128 نفر پذیرفته می‌شوند.

در کنکور امسال در دوره روزانه 100 هزار و 291 داوطلب، شبانه 27 هزار و 43 داوطلب، پیام‌نور 332 هزار و 211 داوطلب، نیمه حضوری یک هزار و 920 داوطلب، مناطق محروم 394 داوطلب و تربیت معلم 43 هزار و 780 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

همچنین در دانشگاه غیرانتفاعی 114 هزار و 458 داوطلب، دوره‌های مجازی چهار هزار و 610 داوطلب و بین‌الملل هزار و 220 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

براساس این گزارش ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 26 شهریورماه آغاز می‌شود و تا 29 شهریورماه ادامه دارد.



تاريخ : 21 / 6 / 1391برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد از سوی مرکز آزمون این دانشگاه اعلام شد.

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از سوی مرکز آزمون این دانشگاه اعلام شد.

 

در این آزمون 625 هزار و 935 داوطلب شرکت کردند که از این تعداد 80 درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و در نهایت 63 هزار و 419 نفر پذیرفته شدند.

 

نتایج این آزمون بر روی سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.com منتشر شده است.



تاريخ : 20 / 6 / 1391برچسب:, | 9:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، فرهاد دانشجو در گفتگو با مهر با تکذیب برخی اخبار و شایعات در خصوص افزایش 15 تا 23 درصدی نرخ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: 90 درصد دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید به کلاسهای درس دانشگاه آزاد وارد خواهند شد یعنی رقمی حدود یک میلیون و 400 هزار نفر، دانشجویان ورودی سالهای گذشته هستند که علیرغم مجوز وزارت علوم هیچ افزایش شهریه ای نخواهند داشت.

وی درباره شهریه دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد: به طور کل می توان اعلام کرد که شهریه این دسته از دانشجویان هم افزایش نیافته اما تنها کارمزد شهریه ها بین 3 تا 5 درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علیرغم اینکه در سالهای گذشته شهریه دانشگاه آزاد بین 10 تا 15 درصد افزایش می یافت، در سال تحصیلی جدید با وجود تورم 23 درصدی و افزایش حقوق اعضای هیأت علمی، شهریه ها افزایش نیافت و وعده ریاست دانشگاه آزاد برای کاهش شهریه خیلی زودتر محقق شد.

دانشجو در ادامه اعلام کرد که دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد هم از وام 10 میلیون تومانی برای پرداخت شهریه بهره مند می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد که دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نیز از سال تحصیلی جدید شامل 20 درصد تخفیف شهریه شدند.



تاريخ : 16 / 6 / 1391برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

طی حکمی از سوی رييس دانشگاه، "مجید زهری" به سمت "مدیر پشتیبانی" دانشگاه شهيد بهستي منصوب شد.

به گزارش ايسنا، در بخشي از حكم تهرانچي رييس دانشگاه شهيدبهشتي وي آمده است:‌ " انتظار مي‌رود با برنامه ريزي لازم در جهت ساماندهي و بهبود خدمات رساني به واحدهاي دانشگاه، حفظ انضباط مالي، افزايش بهره وري كاركنان آن حوزه، توسعه فضاي سبز و زيباسازي محيط دانشگاه، بكوشيد.

همچنين رييس دانشگاه الزهرا طي حكمي "مهناز امیرخانی" را با حفظ سمت، به عنوان "سرپرست معاونت دانشجویی" منصوب كرد. بر اساس اين گزارش، امير خاني در حال حاضر معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه را نيز بر عهده دارد.

همچنين "ناهید هادیان دهکردی" با حکم رييس دانشگاه الزهرا، به عنوان "مدیریت دفتر نظارت و ارزیابی" منصوب شد.



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 11:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد از برگزاری نخستین جلسه کمیته مشاوران شاخه هیات علمی دانشگاه در اواخر آبان سال جاری خبر داد.
 
محمد صادق مهدوی با بیان اینکه کمیته مشاوران شاخه هیات علمی دانشگاه پایان آبان تشکیل می‌شود، گفت: در این خصوص بخشنامه‌ای به روسای مناطق دانشگاه آزاد ابلاغ شده است مبنی بر اینکه کسانی که در این کمیته ثبت‌نام کرده اند، جلسه‌ای در هر منطقه و به تفکیک واحد با حضور مشاوران تشکیل دهند. همچنين گزارش نهایی جلسات باید تا اول آبان ماه به معاونت هماهنگی ارسال شود.
 
وي در ادامه از ابلاغ تعطیلی پنج‌شنبه ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: بزودی بخشنامه تعطیلی پنج شنبه‌ها که در نخستین کمیته مشاوران دانشگاه شاخه کارمندان تصویب شد، ابلاغ می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این مصوبه دارای تبصره‌هایی است که نهایی نشده و به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود، گفت: این مصوبه به تایید هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و به محض نهایی شدن ابلاغ و اعلام خواهد شد.
 
مهدوی در ادامه از صدور پیام رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این پیام در جلسه شورای دانشگاه در تاریخ 25 شهریور اعلام شده و در دسترس رسانه ها جهت اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.
 
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بزودی بخشنامه ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان سال قبل هم ابلاغ می‌شود.



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 4:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

اولین فرمانده زن ایرانی + عکس

افکارنیوز: فرمانده نیروی دریایی خشایارشاه آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است كه درحدود ۲۴۸۰ سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت كرد و اولین بانویی می باشد كه در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است ...

آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است كه درحدود ۲۴۸۰ سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت كرد و اولین بانویی می باشد كه در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است . در سال ۴۸۴ پیش از میلاد، هنگامی كه فرمان بسیج دریایی برای شركت در جنگ با یونان از سوی خشایارشا صادر شد، آرتمیس فرماندار سرزمین كاریه با پنج فروند كشتی جنگی كه خود فرماندهی آنها را در دست داشت به نیروی دریایی ایران پیوست.

در این جنگ كه ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را ۸۰۰ هزار پیاده و ۸۰ هزار سواره تشكیل می داد و نیروی دریایی ایران شامل ۱۲۰۰ ناو جنگی و ۳۰۰ كشتی ترابری بود. همچنین آرتمیس در سال ۴۸۰ پیش از میلاد در جنگ سالامین Salamine كه بین نیروی دریایی ایران و یونان درگرفت شركت داشت و دلاوری های بسیاری از خود نشان داد و با ستایش دوست و آشنا روبرو شد.

او در یكی از دشوارترین شرایط در جنگ سالامین، بادلیری و بیباكی كم مانند توانست بخشی از نیروی دریایی ایران را از خطر نابودی نجات دهد و به همین دلیل به افتخار دریافت فرمان دریاسالاری از سوی خشایارشا رسید.او به خشایارشا پیشنهاد ازدواج نیز داد که بدلایلی این پیوند صورت نگرفت. در سالهای دهه شصت میلادی (دهه چهل خورشیدی) نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناو شكن بزرگی را به نام یك زن نام گذاری كرد و او «آرتمیس» بود. ناو شكن آرتمیس سالها بر روی آبهای خلیج فارس پاسدار سواحل ایران بود. ای کاش همیشه نامهایی ایرانی و پارسی زینت بخش جنگ افزارها، کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایران می بود تا یاد سرداران این مرز و بوم در خاطره ها جاودانه بماند.

 



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 12:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: از 7 مجموعه امتحانی کنکور سراسری 91، 21 داوطلب برتر شدند که از این تعداد 13 نفر زن و 8 نفر مرد هستند.

خبرگزاری فارس: اسامی نفرات برتر کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد/ پیشی‌گرفتن خانم‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اسامی نفرات برتر کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد.

 

بر این اساس، امیرعلی ولی‌نژاد نفر اول، محمدرضا صدرزاده نفر دوم و محمدامین شادی دیزناب نفر سوم مجموعه گروه ریاضی و فنی و مهندسی و فاطمه ناصری طاهری، تینا نظری و سحر ترکمان دهنوی به ترتیب نفرات اول تا سوم مجموعه امتحانی علوم تجربی، کشاورزی و دامپزشکی شده‌اند.

وحید حامد، ریحانه آشتیانی عراقی و زهرا شیخی یان نفرات اول تا سوم مجموعه گروه علوم انسانی و فاطمه شیخ‌زاده نجار، مهدی کیایی، فؤاد حسن‌زاده خسرو شاهی به ترتیب نفرات اول تا سوم مجموعه 4 گروه علوم انسانی شده‌اند.

نفر اول مجموعه گروه علوم پزشکی غزاله تفاق، نفر دوم پدرام افشار بکش‌لو و نفر سوم آیدا کرکزی است.

همچنین یاسمن رنگین‌کمان، زهرا هجرگشت و هستی گرجانی نفرات اول تا سوم مجموعه زبان‌های خارجه و شیرین جعری نسب کرمانی، بشر راستگوفر و عطیه حسینی مقدم نفرات اول تا سوم مجموعه گروه هنر کنکور سراسری دانشگاه آزاد هستند.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

خبرگزاری فارس: نتایج آزمون کارشناسی ارشد 91 اعلام شد+لینک اعلام نتایج

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 91 می‌توانند اینجا کلیک کرده و از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

براساس این گزارش، 930 هزار و 215 نفر برای شرکت در آ‍زمون کارشناسی ارشد سال 91 ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، 785 هزار و 13 نفر در جلسه آزمون حضور یافتند و پس از اعلام نتایج اولیه،‌ حدود 307 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شناخته شدند.

بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد 91 مختص گروه علوم انسانی با ظرفیت پذیرش 37 هزار و 15 نفر است. گروه فنی و مهندسی با ظرفیت 20 هزار و 437 نفر بعد از گروه علوم انسانی بیشترین ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد را دارد.

براساس این گزارش، ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه علوم پایه کنکور کارشناسی ارشد امسال 16 هزار و 251 نفر است.

شش هزار و 689 نفر در گروه کشاورزی، دو هزار و 906 نفر در گروه هنر و 171 نفر نیز در گروه دامپزشکی کنکور کارشناسی ارشد 91 پذیرفته می‌شوند.

بیشترین میزان پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد امسال مختص دوره‌های روزانه با ظرفیت 36 هزار و دو نفر است، 15 هزار و 848 نفر در دوره‌های شبانه، 11 هزار و 30 نفر در دوره‌های مجازی و 8 هزار و 189 نفر در دانشگاه پیام‌نور امسال پذیرفته می‌شوند.

همچنین شش هزار و 833 نفر در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، چهار هزار و 746 نفر در دوره‌های بین المللی و 821 نفر نیز در دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امسال پذیرش می‌شوند.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1391 در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 26 تا 28 بهمن ماه 90 در حوزه‌های امتحانی 44 شهرستان مختلف کشور برگزار شد.



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اینترنت علاوه بر فوائد زیادی که می توان برای آن قائل شد از خصوصیت ویژه ای برخوردار است ،اینکه دنیایی است پر از چیزهای عجیب و غریب که آدم گاهی از دیدن اونها شاخ در میاره ،چیزهای عجیب و غربی که یک و دو تا نیست و هر روز هم به تعداد آنها ضافه می شود .



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 8:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین در بخشی از این برنامه که به بازدید گردشگران از کاخ موزه سعدآباد اختصاص داشت، آشپزخانه سلطنتی کاخ محمدرضا پهلوی به نمایش درآمد و خانمی که به نظر می رسید مسئولیت راهنمایی گردشگران را بر عهده دارد در باره فضای آشپزخانه کاخ توضیح می داد.

سپس فرد مزبور با برخی بازدیدکنندگان وارد گفت وگو شد و خطاب به یکی از آنها گفت که آیا به نظر وی این آشپزخانه برای یک خانواده چندنفره بزرگ به نظر نمی رسد و در آن اسراف  وجود ندارد؟ بازدید کننده ای که مورد سوال قرارگرفت  جواب منفی داد و گفت : او شاه مملکت بوده و این آشپزخانه برای وی مناسب بوده است!

برنامه یادشده به صورت زنده پخش نشده و از قبل تهیه گردیده بود.



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 2:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در حالی که روز گذشته خبری از سوی یکی از سایتهای خبری منتشر شده بود مبنی بر ممنوع التصویر شدن کاراکتر «جیگر» از مجموعه «کلاه قرمزی»، حمید مدرسی تهیه کننده مجموعه های تلویزیونی «کلاه قرمزی» در گفتگو با سايت روزنامه ايران از بی اطلاعی نسبت به این موضوع خبر داد.

مدرسی گفت:«نمی دانم این خبر از کجا در اختیار یک رسانه خاص قرار گرفته اما تا جایی که من می دانم چنین چیزی صحت ندارد. طبیعی است که برای چنین اقداماتی تهیه کننده باید در جریان قرار گیرد.»

حمید مدرسی که تازه ترین همکاری اش با زوج طهماسب-جبلی فروش یک میلیاردی را در تهران از سر گذرانده درباره اینکه آیا هیچ ابلاغیه ای در این باره به او ارائه شده یا نه هم می گوید:«نه، برای همین است که از شنیدن این خبر تعجب کردم.»

مدرسی که این روزها خارج از تهران به سر می برد در پاسخ به این پرسش شبکه ایران که فکر می کنید دلیل شیوع چنین شایعاتی چه باشد اظهار می دارد:«وا.. نمی دانم. این را باید از آنها که این شایعات را درست می کنند بپرسید.»

ایرج طهماسب در کنار تمامی کاراکترهای عروسکی «کلاه قرمزی» از «پسرعمه زا» گرفته تا «همساده» و «فامیل دور» و البته «جیگر»

وقتی از مدرسی درباره این مساله پرسیدیم که آیا به هنگام تولید آخرین قسمت پخش شده «کلاه قرمزی» که عیدفطر روی آنتن رفت پیشنهادی مبنی بر حذف «جیگر» نداشتید، وی پاسخ داد:«نه، باور کنید هیچ ابلاغیه ای مبنی بر حذف کاراکتر «جیگر» به ما ارائه نشده است.»

کاراکتر «جیگر» از جمله کاراکترهای جدید مجموعه «کلاه قرمزی» است که اگرچه ظاهرش شبیه به الاغهاست اما به واسطه تاکید بر این موضوع که خـــَر نیست بلکه جیگـــر است به شدت مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفته و بسیاری از منتقدان نیز طراحی چنین کاراکتری توسط جبلی-طهماسب را ستوده اند. جالب اینجاست که این خانم یا آقای جیگر در دی.ودی.دی های «کلاه قرمزی» که از طریق شبکه نمایش خانگی به بازار عرضه می شود هم جای ثابتی دارد.



تاريخ : 26 / 5 / 1391برچسب:, | 3:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، دکتر سید جلال طباطبایی در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: در این مقطع نزدیک به 100 هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد:  نتایج نهایی آزمون دکتری هم 20 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.
 
معاون امور آزمونهای سازمان سنجش گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده نتایج کنکور ، 17 شهریور اعلام  می شود.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 91 پنج شنبه دوم شهریور ماه در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود .
دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: ثبت نام برای آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 91 در تاریخ 17 خرداد ماه آغاز شده بود  و دارندگان مدرک کاردانی و کاردانی ناپیوسته نظام جدید آموزشکده متوسطه مورد تائید وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا وزارت بهداشت می توانستند در این آزمون ثبت نام و شرکت کنند.

وی گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون از یکشنبه 29 مرداد ماه تا اول شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند.

توکلی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده این آزمون پنج شنبه دوم شهریور ماه در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد./ح



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 11:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

حمید سوریان بزرگ مرد کشتی فرنگی جهان و فاتح مدال طلای المپیک لندن هدایای خود را به افراد زلزله زده آذربایجان شرقی بخشید و اظهار همدردی با آنها کرد.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از حمید سوریان با حضور مسئولان و مردم شهرستان ری شامگاه دوشنبه و با اهدای 14 سکه تمام بهار آزادی به نیت 14 معصوم از شورای ورزشی شهرستان ری، مبلغ 50 میلیون ریال از اعضای شورای شهر باقر شهر، 20 میلیون ریال از اصناف شهرری، اهدای تابلو فرشی از هیئت کشتی شهرری و ... برگزار شد که پهلوان حمید سوریان این هدایا را به زلزله زدگان اهدا کرد.

امام جمعه موقت شهرری در این مراسم گفت: حمید سوریان به عنوان فردی قهرمان و دلاور است که توانست نام و پرچم ایران را  به فراز المپیک لندن ببرد.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در قسمت تهران و صفحه 109 راهنمای سفر به ایران "آندرو بورک" یکی از نویسندگان کتاب در بخشی تحت عنوان " ملت دماغ عملی " به ماجرای عمل کردن دماغ دختران و پسران ایرانی که با چسب‌هایی بر دماغ در خیابان ها و نقاط مختلف شهرهای کشور دیده است اشاره می‌کند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 5 / 1391برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تهران - رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج اولیه 32 رشته آزمون دكتری تخصصی سال 1391 این دانشگاه تا بعد ازظهر امروز - شنبه 21 مرداد ماه - خبر داد.

1391/05/21 - 09:39

به گزارش ایرنا، 'ناصر اقبالی' گفت: نتایج دعوت به مصاحبه 32 رشته آزمون دكتری تخصصی سال 1391 این دانشگاه به همراه دوره بدون آزمون این رشته ها امروز اعلام می شود.

وی افزود: داوطلبان می توانند برای مشاهده نتیجه آزمون از ساعت 17 امروز(شنبه) به پایگاه اینترنتی مركز آزمون به نشانی www.azmoon.net مراجعه كنند.

براساس اعلام مركز آزمون دانشگاه آزاد، اقبالی به افزایش 65 درصدی داوطلبان آزمون دكتری سال 91 دانشگاه آزاد نسبت به سال قبل اشاره كرد و گفت: تاكنون نتایج دعوت به مصاحبه 50 رشته دوره دكتری تخصصی اعلام شده است و نتایج قطعی پذیرفته شدگان پس از انجام مصاحبه در پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نتايج اوليه آزمون سراسري سال 91 فردا چهارشنبه 11 مرداد ساعت 14 در قالب كارنامه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org اعلام مي‌شود.
به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، دكتر ابراهيم خدايي سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور بعدازظهر امروز در نشست خبري با اعلام اين خبر، گفت: كليه 932 هزار داوطلب شركت‌كننده در كنكور بر اساس نوع رشته و دوره براي انتخاب رشته مجاز شده‌اند كه از اين تعداد 453 هزار داوطلب در دوره روزانه و مابقي براي ساير دوره‌ها مجاز به انتخاب رشته شده‌اند

وي با بيان اينكه در كنكور امسال 573 هزار داوطلب پذيرفته خواهند شد، گفت:‌ اسامي پذيرفته شدگان نهايي نيمه دوم شهريور منتشر خواهد شد.

سرپرست سازمان سنجش با بيان اينكه مهلت انتخاب رشته داوطلبان از 17 تا 23 مرداد تعيين شده است، گفت:‌ اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌هاي تحصيلي داراي شرايط خاص نيمه اول مرداد، انتخاب رشته از طريق سايت سازمان دهه دوم مرداد، اعلام نتايج نهايي آزمون نيمه دوم شهريور، اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌هاي نيمه متمركز دهه اول مهر، استقرار كارنامه نهايي كنكور بر روي سايت سازمان نيمه دوم مهر و انتشار اطلاعيه احتمالي تكميل ظرفيت نيمه دوم مهرماه تعيين شده است.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

دکتر توکلی با بیان این که در این مرحله اسامی افراد مجاز به انتخاب رشته منتشر می شود؛ گفت: داوطلبان مجاز از17تا23مرداد می توانند برای انتخاب رشته به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،وی با بیان این که امسال660هزار نفر در دانشگاه های کشور پذیرفته خواهند شد؛ افزود: نتایج نهایی و اسامی پذیرفته شدگان15تا17شهریور اعلام خواهد شد.



تاريخ : 24 / 4 / 1391برچسب:, | 4:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر :

نتایج قرعه کشی اعزام به عتبات عــــالــــــــیـــــــات اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما؛ قرعه کشی بین متقاضیان اعزام بـه عتبات عالیات که ثبت نام آنان از10تیر آغاز شده بود؛ انجام شد و نتایج قرعه کشی هم اکنون در پایگاه اینترنتی پیش ثبت نام به نشانیhttp://atabat.haj.ir قابل رویت است.
پیش ثبت نام برای اعزام در محدوده زمانی26مرداد تا26مهر انجام شده بود.
افرادی که اسامی آنان در قرعه کشی مشخص شده است برای آگاهی از تاریخ ثبت نام خود در کاروان ها باید به پایگاه اینترنتی یاد شده مراجعه کنند.



عقاب نیوز به نقل از بازار خبر :

نرم افزار راهنمائی و رانندگی همراه با آزمون رایانه ای نرم افزاری مناسب برای هنرجویان متقاضی گواهینامه ب یک با استفاده از این برنامه می توانید با نمونه سوالات آزمون راهنمائی و رانندگی آشنا شوید.

ویژگی های این نرم افزار :
- آشنائی با علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوها
- آموزش حق تقدم در تقاطع ها
- آشنایی با قوانین موجود در کتاب آئین نامه
- آشنائی با سوالات آزمون راهنمائی و رانندگی
- انجام آزمون با بیش از ۲۰۰ سوال چهار گزینه ای بصورت کاملا تصادفی و غیر تکراری
- اعلام نتیجه آزمون
- محیط کاملا فارسی
- سازگار با ویندوز xp و seven و vista

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 13 / 4 / 1391برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از رجا نیوز:

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري از افتتاح شبکه تلويزيوني گردشگري همزمان با عيد فطر در سال جاري خبر داد.

سيد حسن موسوي با اعلام اين خبر در جلسه شوراي مشورتي گردشگري که صبح امروز برگزار شد، گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با رييس سازمان صدا و سيما اين شبکه تلويزيوني همزمان با فرا رسيدن عيد فطر در سال جاري افتتاح خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 4 / 1391برچسب:, | 9:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران منصوب شد.

خبرگزاری فارس: انتصاب معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه جامع در واحد استانی تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید عباس موسوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید صفی رمضانی به عنوان معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران منصوب شد.

در حکم انتصاب معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران آمده است: "توسعه علمی و فرهنگی کشور در برداشتن گام‌های بلند، نیازمند حضور، تلاش و پیگیری بی وقفه عالمان و اندیشمندان جامعه، بخصوص استادان جوان، متعهد، خستگی ناپذیر و بلند نظر در صحنه‌های مختلف علم و فرهنگ است. لذا نظر به مدارج علمی و خصائص اخلاقی جنابعالی به عنوان معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی تهران منصوب می‌شوید.

امید است ضمن هماهنگی و برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه معنوی و فکری با مدیریت، اساتید، دانشجویان، تشکل‌های اسلامی و نهادهای فرهنگی دانشگاه و همفکری با نیرو های مؤمن و متعهد، در انجام وظایف محوله و تبیین نظری اندیشه دینی و رشد فضایل اخلاقی و اعتلاء بینش سیاسی دانشگاه بیش از پیش موفق باشید."



تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 1:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

سایت ثبت‌نام از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برای سفر به جزایر سه‌گانه و کیش و قشم آغاز به کار کرد.

خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام دانشجویان برای سفر به جزایر سه‌گانه ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌‌نام دانشجویان متقاضی سفر به جزایر سه‌گانه ایرانی آغاز شد.

دانشجویان متقاضی می‌توانند از امروز 10 تیرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.abumusa-iran.comبرای سفر به جزایر سه گانه ثبت نام کنند.

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و طلاب حوزه علمیه برای آشنایی بیشتر با خلیج فارس، دریای عمان و جزایر پنجگانه ایران می‌توانند به سایت (ابوموسی- ایران) که با این هدف طراحی شده مراجعه کنند.

وی افزود: باید خلیج فارس به عنوان یک آبراه که با امنیت ملی و ارزی کشور گره خورده، در ذهن دانشگاهیان ماندگار بماند.

به گزارش فارس، دانشجویان در این سفر از جزایر کیش، قشم، ابوموسی و تنب‌های بزرگ و کوچک بازدید خواهند کرد.



تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 3:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از کافه سینما :

این بازیگر زن هم همکاران‌اش را متهم کرد: چرا هشت سال سکوت کردم؟/ مثل برخی برای ماندگاری تن به روابط نامشروع و غیراخلاقی ندادم/ همه قشر‌ها قبولم دارند


 

بعد از 8 سال سكوت مطلق در سينما ايران نظرم را درمورد ابزار ماندگاري در عرصه سينما متاسفانه ارتباطات برخي بازيگران با عوامل فيلم مي دانم، البته فكر مي كنم سكوت 8 ساله من پاسخ مناسبي به اين سوال است.

به گزارش کافه‌سینما،مرجان محتشم بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران، درباره ابزار ماندگاري يك بازيگر در عرصه سينما اظهار داشت: كساني در سينماي ايران قدرت كاذب بدست آوردند كه لياقت ماندن در اين عرصه را نداشتند و برخي كه مردم دوستشان دارند از صحنه حذف مي شوند در واقع يكسري قرباني ماندگاري گروه ديگر مي شوند.

محتشم با بيان اينكه من نان موقعيتم را نخوردم افزود: من در اوج موقعيت كاري ام در مصاحبه هاي مكرر بيان كردم كه به صورت مداوم كار نخواهم كرد، به دليل اينكه به هر قيمتي حاضر نيستم در عرصه سينما باشم با اينكه عاشق كارم هستم.

محتشم تاكيد كرد: محبوبيت بين مردم چيزي نيست كه بتوان به راحتي آن را بدست آورد ولي متاسفانه برخي ستارگان به دليل ابزار شدن و ارتباطات غيراخلاقي كه باعث شرمندگي و تاسف است محبوب شدند كه به اعتقاد من اين محبوبيت نيست.

وي ادامه داد: چرا مرجان محتشم به عنوان يك بازيگر بدون حاشيه و كسي كه اكثريت مردم از هر قشر و تيپي اعم از جامعه مذهبي و يا جامعه مدرن و ... قبولش دارند و بايد به خاطر اعتقاد به خدا و نپذيرفتن يكسري روابط غيراخلاقي از جامعه هنر حذف شوند و انگ مغرور بودن را بخورد؟!

محشتم افزود: من از مرجان محتشم بودن ضربه خوردم زيرا براي من پارامتر هاي اخلاقي مهم تر از هر موضوع ديگري است حتي به قيمت 8 سال سكوت و مدت ها جدايي از كاري كه دوستش داشته باشم و به خاطر اين دل آزردگي ها حاضر به ادامه فعاليت در عرصه سينما با اين وضعيت نيستم.

بازيگر سريال «پس از باران» ادامه داد: همانطور كه گفتم جايي براي كساني كه بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ي سينما فعاليت سالم داشته باشند نيست و متاسفانه برعكس كساني كه تن به ارتباطات نامشروع مي دهند در اين عرصه بالا مي روند.

وي با بيان اينكه اين روزها با يك بيماري دست و پنجه نرم مي كند درباره شرايط بيمه خود گفت: من حتي در حال حاضر يك دفترچه بيمه هم ندارم و اكنون با اين شرايط گاهي از طريق طراحي داخلي ساختمان امرار معاش مي كنم و از طرفي حتي نوشته هاي من هم به دليل مرجان محتشم بودن چاپ نمي شود.



تاريخ : 3 / 4 / 1391برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوزبه نقل از فارس:

مراسم تجلیل از هنرمندان ایثارگر سینما و تلویزیون و دست‌اندکاران فیلم و سریال‌های حوزه ایثار و شهادت شب گذشته با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون سیمای صدا و سیما برگزار شد.

خبرگزاری فارس: تقدیر جانباز 70درصد از معاون سیما و بوسه ادب بر دستان اسطوره ایثار

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، مراسم تجلیل از هنرمندان ایثارگر سینما و تلویزیون و دست‌اندکاران فیلم و سریال‌های حوزه ایثار و شهادت، شب گذشته با حضور امیر محمد بالار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی دارابی معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و محسن انصاری قائم مقام و معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید در هتل هویزه برگزار شد.

در میان مهمانان و مدعوین مراسم دیشب، چهره‌های آشنایی همچون فردوس حاجیان و نظام‌اسلامی نیز حضور داشتند.

در مراسم شب گذشته پرکره جانباز 70 درصد و مشاور امور جانبازان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای لوح تقدیر، از علی دارابی معاون سیمای صدا و سیما به پاس خدمات وی در حوزه تولید فیلم‌های مروج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل کرد؛ هنگام اهدای این لوح، دارابی که بر روی سن ایستاده بود، پایین آمد و بوسه ادب را بر پیشانی جانبازی نشاند که امروز یکی از اسطوره‌های مقاومت و ایثار است.

همچنین حیدری، جانباز 70 درصد نیز با اهدای لوح تقدیر از مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما تجلیل کرد.

شهرام اسدی کارگردان «شب واقعه» یکی از افرادی بود که در مراسم شب گذشته مورد تجلیل قرار گرفت، اما چون نتوانسته بود در این مراسم حاضر شود، از طریق تلفن همراه و در حالی که صدای او در سالن برای حاضران پخش می‌شود، از برگزاری مراسم تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های بیشتر مسئولان بشود برای اسطورهای دفاع مقدس فیلم ساخت.

«حاج محمد طاهری» مداح و شاعر پیشکسوت اهل بیت دقایقی در وصف سرور و سالار شهیدان مدیحه‌سرایی کرد که حال و هوای خاصی به مراسم داد.

«شاهین تقی‌خانی» که به نمایندگی از حجت‌الاسلام آل هاشم، در مراسم شب گذشته برای دریافت هدیه وی به روی سن دعوت شد، با اشاره به ساخت سریال شهید صیاد شیرازی از مسئولان و دست‌اندرکاران برای مشارکت در ساخت این سریال دعوت به همکاری کرد.

تجلیل از دست‌اندرکاران و بازیگران فیلم‌های شاخص دفاع مقدس که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت سیما تولید شده بود،‌ یکی از بخش‌های اصلی برنامه دیشب بود که توسط مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی رئیس شبکه یک سیما و محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد.

سید شهاب‌الدین حسینی بازیگر نقش شهید بابایی در سریال شوق پرواز، امیر سرتیپ دوم ستاد، محمد بالار، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمدرضا واحدی معاون فرهنگی ارتش، جواد اردکانی کارگردان فیلم سینمایی شور شیرین، سهراب فرد خسروی، رضا اخوان مدیر تأمین برنامه‌ شبکه یک سیما، رضا مصداقی مدیرکل پخش شبکه‌ اول سیما، احمد میرعلایی تهیه کننده فیلم سینمایی شهید دریاقلی سورانی، احمد عجم استاندار قزوین، رامین ولایتی مدیرکل امور اداری و مالی صدا و سیما، ناصر دهقانی پوده مدیر پروژه سریال شوق پرواز، آخوندی کارگردان فیلم روز سوم، حسین قاسمی جامی کارگردان سریال سیمرغ، شهرام اسدی کارگردان فیلم سینمایی شب واقعه، محمد امین توکلی‌زاده ‌مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی معاونت سیما، علیرضا عرفان‌فر مدیر مالی معاونت سیما و همسر شهید ابوالقاسم حسینی که در تولید فیلم سینمایی شب واقعه همکاری داشته است افرادی بودند که در مراسم شب گذشته مورد تجلیل قرار گرفتند.

 



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از رجا نیوز:

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش تمام داوطلبان کنکور سراسری گروه علوم ریاضی امسال در دانشگاه های کشور خبر داد.

به گزارش فارس، ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به حضور 218 هزار داوطلب در آزمون گروه علوم ریاضی کنکور امسال، گفت: امسال 260 هزار و 55 داوطلب در آزمون گروه علوم ریاضی ثبت نام کرده اند.
 
 به گفته وی ظرفیت پذیرش امسال این گروه آزمایشی 218 هزار نفر است ضمن اینکه ظرفیت چندگروهی ها نیز که شامل 145 هزار نفر می شود برای این گروه نیز لحاظ می شود.
 
 سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به تعداد داوطلبان این گروه آزمایشی و ظرفیت پذیرش، تمام داوطلبان حاظر در جلسه آزمون گروه علوم ریاضی کنکور 91 در دانشگاه های کشور پذیرش شوند.
 
 وی با بیان اینکه در کنکور سال گذشته تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کمتر از ظرفیت پذیرش در گروه علوم ریاضی بود، گفت: سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه علوم ریاضی 230 هزار نفر بود در حالی که تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون 220 هزار نفر بود.



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از ایرنا:

تهران- آزمون دوره های دكتری دانشگاه عالی دفاع ملی ستادكل نیروهای مسلح امروز پنج شنبه در رشته های تحصیلی علوم دفاعی و در گرایش های متعدد مطابق با مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

1391/04/08 - 10:00

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آزمون امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی و در رشته های تحصیلی علوم دفاعی راهبردی (در سه گرایش دفاع ملی، سیاست دفاعی و اندیشه نظامی)، مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل، فرماندهی و هدایت صحنه جنگ (عملیات مشترك و مركب)، مدیریت راهبردی، مدیریت راهبردی فرهنگی و امنیت ملی (در سه گرایش) برگزار می شود.

دراین آزمون جمعی از مسئولان عالی رتبه لشكری و كشوری از جمله فرماندهان ارشد نیروهای مسلح نظیر نیروهای چهارگانه دریایی، هوایی، زمینی،قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش، ستادكل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارند.

اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه،برخورداری از بنیه قوی اعتقادی و ایمان اسلامی،برخورداری از روحیه مسئولیت پذیری متعهدانه اسلامی ، داشتن صلاحیت امنیتی، مكتبی و كارآیی برابر مقررات و ضوابط مندرج در اساسنامه دانشگاه عای دفاع ملی از جمله شرایط شركت در این آزمون است .

متقاضیان این آزمون باید دانشنامه كارشناسی ارشد و یا تحصیلات حوزوی همطراز(سطح سه) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا دكتری عمومی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی را داشته باشند .

داشتن حداقل درجه سرهنگ دومی برای كاركنان نظامی و انتظامی و یا رتبه 16 برای كارمندان شاغل نیروهای مسلح، تصدی در محل های سرتیپ دومی و بالاتر برای كاركنان نیروهای مسلح، دارا بودن مسئولیت خدمات كشوری مرتبط با مشاغل دفاعی- امنیتی برای غیرنظامیان و داشتن پیشینه خدمت در یكی از سطوح مدیركل، رییس اداره و یا كارشناس ارشد وزارتخانه ها(حداقل رییس گروه) و یا سازمان های دولتی مستقل و داشتن حداكثر 50 سال سن ، از جمله شرایط شركت در آزمون دكتری دانشگاه عالی دفاع ملی اعلام شده است.

تحصیل در دانشگاه عالی دفاع ملی به صورت تمام وقت بوده و اشتغال همزمان با تحصیل به صورت تمام وقت، نیمه وقت پاره وقت و مشاوره در مدت آموزش خلاف مقررات تحصیل در این دانشگاه است.



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 10:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بولتن نیوز: در اردیبهشت  ماه سال جاری بولتن نیوز با انتشار گزارشی سعی کرد تا نسبت به عملکر و آینده سریال قهوه تلخ و احتمال بروز تخلافات در اهدای جوایز و نارضایتی مردم شفاف سازی کرده و از خسران مردمی که با دلی پاک به حرف‌های مهران مدیری گوش دادند و به تماشای سریال وی نشستند جلوگیری به عمل آورد. 

در بخشی از این گزارش آمده است:  اوایل ماه رمضان سال 90 بود که سری بیست و پنجم مجموعه قهوه تلخ توزیع شد و مهران مدیری در ابتدای نمایش این مجموعه ها به مردم توضیح داد که پس از یک ماه وقفه با انرژی مضاعف به میان مردم بازخواهد گشت اما نه تنها پس از اتمام ماه مبارک رمضان سری بعدی این سریال روانه فروشگاه ها نشد بلکه طولانی شدن مدت وقفه توزیع این سریال شبکه خانگی حاشیه های زیادی را برای این مجموعه به وجود آورد . 
 
گرچه ابتدا برخی قصد داشتند توقف این سریال را به توقیف وزارت ارشاد ربط دهند اما خیلی زود اخبار دیگری مبنی بر از هم پاشیدن تیم بازیگران ، افسردگی مهران مدیری، شکست تجاری تهیه کنندگان و... برای پایان این سریال مطرح شد و نهایتا در روزهای ابتدایی بهمن ماه سال جاری اعلام شد این مجموعه برای همیشه تمام شده است .
 
اخبار کذب فوق در حالی از سوی تهیه کنندگان سریال پخش شد که پس از همه این اتفاقات و خبر خانه نشینی مهران مدیری به دلیل افسردگی کمتر کسی فکر توزیع شماره بعدی این سریال را داشت قسمت 26 این مجموعه به ظاهر طنز از 12 اردیبهشت ماه روی میز مراکز خرید آمد . 
 
در باره چرایی از سر گرفته شدن این سریال مسائل مختلفی مطرح شد اما به نظر می رسد توقف پخش سریال و اخبار ضد و نقیض به وجود آمده پیرامون قهوه تلخ بیشتر یک ترفند تبلیغاتی ابرای نجات پروژه ای بود که جایگاه خود را در میان مردم از دست داده بود .
 
همچنین شایعه ورشکستگی تهیه کنندگان این مجموعه آنقدر قوی بود که بازگشت دوباره آن ها با همان روند قبلی سوالات زیادی را به وجود آورد. از بازگشت دوباره این مجموعه اینطور می شود استنباط کرد که تهیه کنندگان مجموعه در یک فرآیند نادرست تبلیغاتی برای مجموعه ای که دیگر کمتر در سبد خرید خانوار جا داشت تلاش کردند با کلید زدن یک مظلوم نمایی از پیش طراحی شده و انتشار اخبار کذب از جمله بیماری افسردگی خود، فضای عاطفی و احساسی استفاده کرده و با بازگشتی ناگهانی، سریال قهوه تلخ را از ورشکستگی نجات دهند.
 
مدیری همچنین در قسمت های جدید تلاش کرده است با تکه پرانی های سیاسی روز نشان دهد که تحت هیچ شرایطی نمی خواهد شکست را برای خود متصور باشد و از هر مستمسکی برای نشان دادن در اوج بودن خود استفاده می کند .
 
به هر حال و علی رقم پیش بینی ها و تذکرهای مکرر مبنی بر احتمال مغبون شدن خریداران CD های قهوه تلخ، امروز شاهد به واقعیت پیوستن برخی از آینده نگریها در خصوص اهداف احتمالی از قبل طرح ریزی شده تهیه کنندگان و گردانندگان قهوه تلخ هستیم که یک نمونه از آن مربوط می شود به موضوع شکایت برخی برندگان قرعه کشی ها و جوایز که هم اکنون نیز در پرده ای از ابهام قرار دارند و شاید با یک سناریوی از پیش طرح ریزی شده دیگر مانند اعلام ورشکستی هرگز هم تحویل داده نشوند.
 
از این جمله، با توجه به حجم وسیع تبلیغات مجموعه قهوه تلخ بویژه در مورد قرعه کشی هدایای ویژه، شاهد بروز نارضایتی بین برندگان بعضاً اعلام شکایت رسمی از دست اندر کاران مجموعه هستیم که در یک مورد شکایت یکی از برندگان جایزه خودروی پراید که جایزه وی به او تحویل داده نشده (با ذکر نام محفوظ) در زیر آمده است:



ادامه مطلب
تاريخ : 7 / 4 / 1391برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، " گلشیفته فراهانی " فرزند " بهزاد فراهانی " از بازیگران سرشناس سینمای ایران ، پس از آنکه انحطاط اخلاقیش را با برهنگی و رقاصه‌گی در فیلمها به نمایش عموم گذاشت ، در آخرین گام سقوطش در گرداب مسائل غیر اخلاقی، با قبول نقش یک روسپی و توهین به هویت زنان افغانی ، بار دیگر تأسف اهالی هنر را بر انگیخته است.

 

در این فیلم که نویسنده فیلم نامه آن یک افغانی است ، این خواننده و بازیگر مستهجن نقش‌های سخیف ، عریان شده و روابط جنسی غیر اخلاقی با مردان دیگر برقرار می کند تا از این راه کسب معاش کند.

 

وی که نماد به اصطلاح یک زن افغانی است اعلام می کند که دیگر تسبیح را با یاد خدا نخواهد چرخاند!

 

گفتنی است "تهمینه میلانی" ، در مصاحبه ای درباره عریان شدن گلشیفته فراهانی اظهار داشته بود: " گلشیفته دختر من است



تاريخ : 3 / 4 / 1391برچسب:, | 9:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمـــون ســـراسری91فردا آغاز می شود.
دکتر حسین توکلی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: داوطلبان از چهارم تا هفتم تیر می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از کارت ورود به جلسه آزمون نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.
وی اضافه کرد: آزمون سراسری سال1391پنجشنبه هشتم، جمعه نهم و شنبه دهم تیر با شرکت یک میلیون و66هزار داوطلب برگزار خواهد شد.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان در صورت مشاهده هر گونه اشکال و نقص در کارت ورود به جلسه می توانند به مراکز رفع نقص کارت در هر شهرستان محل برگزاری آزمون مراجعه کنند.
دکتر حسین توکلی افزود: اطلاعات مربوط به نحوه برگزاری آزمون و همچنین دریافت کارت ورود به جلسه در پایگاه اطلاع رسانی ســـــازمان سنــــــــجش آمـــــــوزش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده و همچنین در نشریه پیک سنجش منتشر است.



تاريخ : 28 / 3 / 1391برچسب:, | 11:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هنگام حرکت به سمت کرمانشاه در مسیر صحنه به بیستون و از فاصله ۱۰ کیلومتری بیستون، کوه بیستون و صخره های پشت آن تصویر جالبی را در ذهن انسان تداعی میکنند. دست طبیعت صخره ها را به شکل یک زن که به به پشت بر روی زمین خوابیده درآورده است. از این اثر طبیعی در محل به نام شیرین خفته یا بانوی خفته یاد میشود. گویا فرهاد به علت نداشتن تبهر لازم نقاشی، بار دیگر دست به تیشه شده و پیکر محبوب خود را از سنگ تراشیده است.



 
 منبع: آتی نیوز



تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پارسینه: جمعه گذشته بازار حیوانات بندرعباس که هر هفته در سایه کم توجهی مسوولین محیط زیست استان رنگ و روی انواع حیوانات حمایت شده و در خطر انقراض و وحشی و اهلی را به خود می بیند، دچار شوکی قابل توجه شد. سه تن از اهالی تئاتر به نمایندگی از حامیان حیات وحش و دوستداران حیوانات برای اجرای یک نمایش آزمایشی به جمعه بازار رفتند تا توجه نهادهای مسوول را به فروش ممنوعه حیوانات و حیوان ازاری های این بازار جلب کنند…

هرمزگان نیوز نوشت صبح ۲۹ اردیبهشت ماه، اتفاقی افتاد که دهان به دهان در شهر چرخید: "در جمعه بازار کارگزاری آدم فروشی شده”. ماجرای این آدم فروشی آنقدر حساس می شود که برخی رهگذران در این بازار موضوع را به پلیس اطلاع می دهند. پلیس وارد عمل می شود و اقدام به بازداشت عاملین این نمایش مفهومی می کند.

اما محمد سایبانی از فعالان تاتر در هرمزگان در وبلاگ شخصی خود "ماهی بالی” از راز این آدم فروشی پرده بر می دارد:”براده های آدم” نمایشی با اجرای محمد سایبانی و همکاری دو نفر از دوستان به نام های "جواد انصاری زاده” و "محسن کمالی” بود.

محسن کمالی هم در این زمینه می نویسد: «ماجرا از آن جا شروع شد که به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتیم صبح یک روز جمعه از بازار پرنده فروشان بندرعباس (جمعه بازار) واقع در کوچه‌ی کارگزاری دیدن کنیم تا از وضعیت انواع پرندگان و برخی از حیواناتی که در معرض فروش قرار می گیرند، آگاه شویم.

حقیقتی که اون روز دیدیم بسیار تلخ و تاسف برانگیز بود. حقیقتی که هر روز جمعه در جمعه بازار تکرار خواهد شد. در این بازار شما شاهد خرید و فروش پرندگان وحشی، محلی، زینتی و کارخانه ای در قفس های تنگ و پر ازدحام خواهید بود. شما خرگوش هایی را خواهید دید که در فضایی کوچک و غیرقابل حرکت به هم چسبیده اند و به شدت نفس نفس می زنند و گوساله های ۲۰ روزه ای که از شیر مادر، طبیعی ترین حق هر موجود پستانداری بی نصیب مانده اند و از فرط لاغری می شه دنده های اونا را شمرد.





شما در جمعه بازار روباه های به تله افتاده ای رو خواهید دید که فرسنگ ها از حیات وحش و محیط زندگی شون دور افتاده اند و هیچ معلوم نیست در این بازار پس از فروش چی به سرشون خواهد اومد. و مرغ میناهایی که هزاران کیلومتر رو در شرایطی نامناسب در قفس های شلوغ طی کرده اند تا از پاکستان با چه بیماری هایی به ایران برسند.

در این بازار و دیگر بازارهایی که به خرید و فروش حیوانات می پردازند، به معنای واقعی حیوانات به مثابه کالاهای بی جانی تلقی می شند که از نظر اغلب خریداران و فروشندگان از کوچک ترین حقوق حیاتی بی بهره اند؛ موجوداتی که بیشتر برای سرگرم کردن انسان ها و پر کردن خلوت و تنهایی شون، خریداری میشند.

این حقایق تلخ بهانه ای شد برای اجرای یک پرفرمنس آرت (نمایش) با موضوع فروش انسان در کوچه کارگزاری بندرعباس. پس در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۳ تن از ما به نمایندگی از حامیان حیات وحش و دوستداران حیوانات برای اجرای این نمایش آزمایشی به جمعه بازار رفتیم …»

این هنرمندان اظهار امیدواری می کنند که نیروهای متخصص حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان به شکل علنی و یا نامحسوس هر جمعه در این بازار حضور داشته باشند تا از سرمایه های این کشور حفاظت کنند و جانوران وحشی را به زیستگاه طبیعی خود بازگردانند. همچنین با توجه به در خطر بودن حیات وحش جزیره هرمز امیدوارند مدیریت حفاظت از محیط زیست هرمزگان موفق شود مجوز استخدام نیروی جدید را بگیرد تا به عنوان محیط بان به مناطقی مثل جزیره هرمز اعزام کند.

امیدوریم مسوولین محیط زیست هرمزگان وظیفه سازمانی خود را در قبال این معضل چنان عملی کنند که نیازی به اجرای نمایش، جلب توجه برای دیده شدن مسایل واضح و ورود پلیس نباشد!



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، داریوش اسماعیلی که از 11 آذرماه سال 88 تاکنون در کسوت مدیر کلی کوی دانشگاه تهران و به عنوان مشاور فرهاد رهبر فعالیت دارد به نمایندگی از مردم خرامه، سروستان و کوار از توابع استان فارس به دور نهم مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی پیش از این به مهر اعلام کرده بود که نماینده آنقدر مشغله دارد و نمی تواند همزمان مدیر کل کوی دانشگاه تهران هم باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، امروز در گفتگو با مهر اعلام کرد که استعفای خود از مدیر کلی کوی دانشگاه تهران را  اعلام کرده است.

اسماعیلی گفت: به علت حساسیتی که از سوی رئیس دانشگاه تهران در خصوص مدیر کل کوی این دانشگاه وجود دارد به دنبال جایگزین مناسبی برای این سمت هستم.

وی به مهر اعلام کرد که در کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی عضو می شود.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

abdolvahed-mirzazadeh-hfn-7.jpg

همايش ملي «فاتحان نور» شامگاه گذشته در تالار وزارت كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين همايش كه جمعي از خانواده‌هاي شهداي عمليات بيت‌المقدس، تعدادي از رزمندگان اين عمليات، حجت‌الاسلام آل هاشم رئيس عقيدتي سياسي ارتش، بهمن دري معاون وزير ارشاد و تعدادي ديگر از مسئولان لشكري و كشوري حضور داشتند، 80 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمايي شد كه 30 عنوان از اين كتاب‌ها مربوط به ارتش و 50 عنوان ديگر مربوط به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بود.

در اين همايش همچنين «نرم‌افزار گمنامي» ويژه تلفن همراه با محتواي دفاع مقدس رونمايي شد.

اهداي تنديس يادبود به «خديجه ميرشكار» از آزادگان جنگ تحميلي ديگر برنامه اين همايش بود و ميرشكار در خاطره‌اي از دوران اسارت خود در عراق گفت: تنها نگراني من در اسارت با وجود اينكه به شدت زخمي شده بودم حفظ حجابم بود و حتي حاضر نشدم از لباس‌هاي ويژه بيماران بيمارستان «الاماره» عراق استفاده كنم.

در اين همايش همچنين نظري، مادر دو شهيد و يكي از اعضاي خانواده 15 شهيدي دفاع مقدس تجليل شد.

سردار داوود غياثي راد دبير همايش نيز گزارشي از روند برگزاري همايش ارائه كرد.

اجراي چند برنامه هنري نيز از ديگر برنامه‌هاي اين همايش بود.

 



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 8:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر دوشنبه در بازدید از معاونت عمرانی این دانشگاه با اشاره به اینکه باید در طرح‌های ملی با مدیریت صحیح برآورد مالی صورت پذیرد، گفت: در گذشته به برخی افراد وام‌هایی داده می‌شد که روند بازپس دهی آنها صحیح نبود و همین عدم مدیریت صحیح بدهی 2600 میلیارد تومانی را در دامان دانشگاه آزاد انداخته است.

وی با بیان اینکه در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد مشاهده شده است که مجتمعی پیش از اینکه به بهره ‌برداری برسد، دچار رانش شده است، افزود: باید به مسائل فنی و استانداردها توجه شود؛ در گذشته بعضی امور خوب پیش می‌رفت اما گاهی شاهد مدیریت مناسبی نبودیم.

دانشجو با اشاره به اینکه درآمدهای دانشگاه آزاد به نوعی بیت‌المال به حساب می‌آید، اظهار داشت: در گذشته حدود 10 نفر از اساتید دانشگاه آزاد بودند که حقوق 90 میلیون تا 100 میلیونی می‌گرفتند و از طرفی اساتیدی را نیز داشتیم که حقوق کامل نمی‌گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به ماجرای انتصابش به ریاست این دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: ما پیشتر از این دعواهایمان را کرده‌ایم و زورشان نرسید که از این اتفاق (رسایت دانشجو بر دانشگاه آزاد) ممانعت کنند.

به گفته دانشجو، اگر بتوان از برخی پنهان‌کاری‌های مالی جلوگیری شود، 10 تا 20 درصد صرفه‌جویی مالی در بودجه‌ها داریم.

وی تاکید کرد: سه هدف اصلی در روند عمرانی پروژه‌ها باید بر مبنای رعایت استانداردها،‌ مشخص شدن منابع مالی و مدیریت صحیح و عدم دوباره کاری‌ها استوار باشد.

رئیس دانشگاه  آزاد خطاب به کسانی که به دنبال پیشرفت دانشگاه آزاد هستند، گفت: اگر کسی برای دانشگاه آزاد دلسوزی می‌کند باید حمایت کند، همان‌گونه که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز تاکنون حمایت خود را اعلام کردند.

در پایان این مراسم دانشجو در پاسخ به یکی از کارمندان معاونت عمرانی درخصوص اختلاف حقوق کارمندان دانشگاه آزاد با کارمندان نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: پیش از این افزایش حقوق کارمندان دانشگاه آزاد سالانه 10 درصد بود؛ اگر از 10 سال پیش مدیران قبلی به این مساله توجه می‌کردند شاید اکنون حقوق کارمندان دانشگاه آزاد بالاتر از این بود ولیکن پیشنهادی دادیم تا با آنالیز هزینه، این رقم را افزایش دهیم و به 15درصد برسانیم که البته صحیح این است که این درصد باید در حداقل حالت با افزایش حقوق سالیانه کارمندان دولتی یکی باشد.



تاريخ : 28 / 2 / 1391برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

صراط: بر اساس این گزارش، در روزهایی که وضعیت حجاب و اشاعه منکر در سطح پایتخت ام القرای جهان اسلام دل بسیاری از دلسوزان انقلاب را به درد آوده است افرادی فرصت طلب حاشیه یکی از میدان های مهم و اصلی را که یادآور بسیاری از خاطرات انقلابی شهر تهران از جمله حماسه بزرگ ۹ دی است را به محلی برای فروش آثار مبتذل که به صورت قاچاق و غیرقانونی تهیه شده است تبدیل کرده اند. این افراد در حالی به راحتی اقدام به فروش سی دی های مستهجن، آلات قمار و ... می کنند که هیچ نهاد مسئولی از جمله نیروی انتظامی کاری به کار آن ها نداشته و این افراد بسیار راحت تر از فروشندگان فیلم های مورد تأیید وزارت ارشاد اقدام به توزیع این اقلام می کنند.


بنا بر این گزارش میدان انقلاب یکی از شلوغ ترین میدان های شهر تهران است که به دلیل قرار گرفتن در محور اصلی مواصلاتی شمال جنوب و شرق و غرب و همچنین قرار گرفتن مراکز مهم دانشگاهی، فروش کتاب و همچنین چند سینمای مهم تهران یکی از مکان هایی است که روزانه بسیاری از خانواده ها و جوان ها در آن به رفت و آمد می پردازند حال آنکه فروشندگان این سی دی های مستهجن تصویر این میدان فرهنگی تهران را مخدوش کرده و محیط نا امنی را برای عبور خانواده ها به وجود آورده اند.

این افراد که ظاهرا از پشتوانه های بسیار مطمئنی برخوردار هستند در ضلع جنوب غربی و جنوب شرقی میدان با صدای رسا! به تبلیغ اجناس خود می پردازند و به راحتی فریاد می زنند " سی دی س ... " " پاسور" " فیلم... " . همه این ها در حالی است که مغازه داران این راسته نیز به شدت از وجود این افراد ناراحت بوده چرا که بسیاری از مردم به دلیل این وضعیت از آن مسیر ها عبور نمی کنند اما ظاهرا پیگیری های آن ها از نیروی انتظامی برای جمع آوری این افراد که عده ای معتاد نیز در میان آن ها است راه به جایی نبرده است.

به نظر می رسد نیروی انتظامی که این روزها با راه اندازی دوباره گشت ارشاد بحث های مختلفی را در میان محافل اجتماعی به راه انداخته است به جای برخورد های سطحی و نامناسب باید با اینگونه اشاعه منکرات که به صورت علنی در سطح جامعه وجود دارد برخورد کند تا خدایی ناکرده فکر مردم به این سمت نرود که این افراد فاسد از مصونیت دستگاه پلیس برخوردارند.



تاريخ : 26 / 2 / 1391برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دانشگاه شهيد بهشتي براي سال تحصيلي 92-91 در دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري بدون آزمون دانشجو مي‌پذيرد.

به گزارش ايسنا، دانشگاه شهيد بهشتي از بين دانش آموختگان دوره كارشناسي پيوسته و از بين دانشجويان نيم سال آخر كارشناسي ارشد در 40 رشته دكتري، دانشجو مي‌پذيرد.

متقاضيان تا 15 خرداد مهلت دارند تا از طريق سايت دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه شهيد بهشتي نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارك خود اقدام كنند.

متقاضيان دوره دكتري علاوه بر داشتن شرايط عمومي، بايد حداقل يكي از شرايط دارا بودن حداقل ميانگين 17 (بدون پايان نامه) در مقطع ارشد و حداقل دو مقاله در مجلات علمي پژوهشي نمايه شده معتبر ملي و بين‌المللي و دانشجويان نمونه كشوري در دوره كارشناسي ارشد با معرفي معاون دانشجويي وزارت علوم را داشته باشند.

در دوره كارشناسي ارشد نيز دانشگاه مي تواند حداقل يك نفر و حداكثر 20درصد از ظرفيت پذيرش هر يك از رشته هاي دوره بالاتر موجود را به دانشجويان ممتاز دوره پايين تر اختصاص دهد.

شرايط لازم براي دانشجويان دوره كارشناسي ارشد عبارتند از: رتبه هاي اول تا 15 مرحله نهايي المپيادهاي علمي كشور، دانشجويان نمونه كشوري، رتبه هاي اول تا سوم مرحله نهايي جشنواره بين المللي خوارزمي، جوان خوارزمي، رازي و فارابي، نفر اول مسابقه ها و جشنواره هاي معتبر علمي بين‌المللي، رتبه اول كشوري.

همچنين متقاضيان اين دوره بايد حداقل ميانگين كل دوره كارشناسي 16 و بيش از يك سال از فراغت از تحصيل وي نگذشته باشد.



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی دخترها و پسرها در این دانشگاه خبرداد.

همایش بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری به همت بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین شریعتی با اشاره به اینکه استاد مطهری یکی از شخصیت‌های بزرگ کشورمان و جامعه روحانیت شیعه است، عنوان کرد: این استاد فرزانه و فرهیخته به عنوان یک شخصیت علمی و دانشگاهی در کشور مطرح است که امام(ره) او را محصول عمر و پاره تن خود معرفی کردند.

وی افزود: امام(ره) کتب و تالیفات استاد مطهری را ارزشمند و قابل بهره‌برداری می‌دانستند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در مورد روش مبارزه شهید مطهری یادآور شد: شهید مطهری فیلسوف بزرگی بود که برای دفاع از اسلام و دفاع از مبانی دینی و مکتب تشیع در قضایای علمی و اجرایی در صحنه حضور داشت.

وی در مورد وظیفه اساتید امروز در پیروی از استاد شهید مطهری گفت: امروز باید این راه را به تبعیت از این استاد بزرگ ادامه دهیم و در دفاع از آرمان‌های اسلامی و برخورد با مکاتب الهی و شرک از آبرو و حیثیت خود مایه بگذاریم.

شریعتی با اشاره به آیات قرآن در مورد ویژگی‌های انسان راستین و مومن اظهار داشت: انسان مومن کسی است که در میدان زندگی در مقابل مومنین خاضع است و در مقابل کافرین می‌ایستد و پوزه کافر را به خاک می‌مالد.

وی افزود: استاد شهید مطهری ویژگی‌های انسان مومن را دارا بود و با وجود آنکه یک شخصیت علمی بزرگ بود اما برای آنکه جواب مجله‌های متجدد زمان خود را بدهد و مبانی اسلام را معرفی کند، خود را اینقدر نازل می‌کرد تا آنکه در مجله "زن روز" که مجله‌ای عجیب و بی‌هویت بود مقالات خود را در حوزه حقوق زن و جایگاه آن منتشر می‌کرد تا جواب غرب زده‌های مرتد و منحرف را که با تمام وجود فرهنگ غرب را ملاک قرار داده بودند، بدهد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در مورد کتاب نظام حقوقی زن که نوشته شهید مطهری است، گفت: این کتاب منشا همان برخورد استاد شهید است که با نوک قلم و با تمام دلسوزی برای دفاع از اسلام می‌نوشتند.

عضو شورای تحول در علوم انسانی، با اشاره به معیارهایی که رهبر معظم انقلاب برای علوم انسانی معرفی کردند، در خصوص وظیفه اساتید بسیجی گفت: باید با استفاده از سابقه اسلامی ایرانی که بیش از 1400 سال فرهنگ و تمدن بزرگ است، بهره برد و مانند استاد مطهری در کلاس و محیط‌های علمی سیستم اداری غرب زده را پالایش و آن چه را که با اسلام سازگار است، بپذیریم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص فعالیت‌ خود برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها در دانشگاه متبوعش گفت: با همکاری و همراهی همکاران در سال گذشته طرحی را در رابطه با ساماندهی کلاس‌های دانشگاه شروع کردیم که در این دانشگاه 3 هزار و 218 کلاس به تفکیک خواهران و برادران انجام شد.

وی در مورد تاثیرات این طرح در دانشگاه افزود: پس از تفکیک آمار مشروطی دانشجویان کاهش یافت.



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 4:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سکه‌هایی که روسای ۲۴ دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دریافت کردند، حتی کمتر از سکه‌هایی بود که به صاحبان غرفه‌های برتر نمایشگاه امسال داده شد.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظهر امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت در حالی برگزار شد که مراسم تقدیر از روسای بیست و پنجمین دوره قبلی این رویداد فرهنگی باز هم خبرساز شد.

تقدیر از روسای قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برنامه‌ای بود که به گفته خودِ رئیس نمایشگاه زمان آن ۲ بار تغییر یافت و سرانجام به امروز موکول شد.

در این مراسم از صباح زنگنه، علیرضا برازش، محمدعلی شعاعی، محسن پرویز، احمد مسجدجامعی، محمدمهدی کرباسچی و احسان‌الله حجتی تقدیر شد اما غیبت ۳ تن از این افراد بر مراسم تقدیر از روسای قبلی نمایشگاه کتاب تهران سایه انداخت.

همچنین بر اساس اطلاع خبرنگار مهر در این مراسم به هریک از روسای قبلی این نمایشگاه (اعم از حاضران و غایبان) یک لوح تقدیر، یک تندیس و ۲ قطعه سکه تمام بهار آزادی اعطا شد.

بر این اساس سکه‌هایی که روسای ۲۴ دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دریافت کردند، حتی کمتر از سکه‌هایی بود که به صاحبان غرفه‌های برتر داده شد.

در این مراسم به صاحبان هر یک از غرفه‌های برتر در بخش داخلی - که ۲ غرفه بودند - علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، ۱۰ سکه بهار آزادی و به صاحبان غرفه‌های شایسته تقدیر ۵ سکه بهار آزادی به علاوه لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

در بخش بین‌الملل هم به صاحبان هر یک از غرفه‌های برتر - که ۷ غرفه بودند - علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، ۲ قطعه سکه بهار آزادی هم اهدا شد.

همچنین بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، در این مراسم از ۹ رسانه به عنوان رسانه‌های برتر تقدیر و به هر یک از آنها هم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، یک قطعه سکه تمام بهار آزادی اهدا شد.

بر اساس این گزارش به هر یک از ناشران برگزیده سال ۱۳۹۰ علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، ۳ قطعه سکه بهار آزادی اهدا شد. ۲ ناشر هم به صورت مشترک تقدیر شدند و هریک ۱.۵ سکه بهار آزادی - علاوه بر تندیس و لوح تقدیر - دریافت کردند.