تاريخ : 8 / 11 / 1391برچسب:, | 1:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: طلبه‌ای که فاتح قله ۵۸۹۵ متری «کلیمانجارو» است، می‌گوید: با برخی از دوستان در ایام تبلیغی با گذشتن از رودها، کوه‌ها و مناطق صعب العبور، خودمان را به روستاها می‌رسانیم تا بتوانیم احکام دین را برای مردم بازگو کنیم.

خبرگزاری فارس: طلبه کوهنوردی که کلیمانجارو را فتح کرد+تصاویر

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام  علی شریفیان مهر، طلبه اهل مشهد که در حوزه علمیه قم درس می‌خواند، از کوهنوردان موفق کشور  است که فاتح قله‌هایی مانند کلیمانجارو  (بلندترین کوه آفریقا)، دماوند، آرارات و ... شده است. 

وی مبلغ دینی مناطق کوهستانی و صعب‌العبور شمال است.

شریفیان می‌گوید:‌ با برخی از دوستان در ایام تبلیغی با گذشتن از کوه‌ها و محل‌‌های صعب‌العبور و پشت سر گذاشتن آب‌ها و رودخانه‌‌ها خودمان را به روستاها می‌رسانیم تا بتوانیم احکام دین را برای مردم بازگو کنیم.

مشروح مصاحبه خبرگزاری فارس با این مبلغ موفق و ورزشکار به زودی منتشر می‌شود.

در ادامه تصاویری از حجت‌الاسلام شریفیان مهر مشاهده می‌شود:

 

المپیاد ورزشی طلاب سراسر کشور

 

 

 

فتح قله دماوند در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اعظم

 

 

فتح قله برف انبار

 

 

قله آرارات ترکیه

 

 

 

قله آرارات ترکیه

 

 

 

فتح علم‌کوه

 

 

 

در مسیر جنگل‌های کردیچال به چالوس

 

 

 

قله کرکس اصفهان

 

 

فتح قله کلیمانجارو



تاريخ : 5 / 11 / 1391برچسب:, | 4:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رقابت‌های قرآنی نیروهای مسلح با حضور 21 کشور اسلامی به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تاریخ 2/11/91 تا 5/11/91 همزمان با هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در مجموعه سعد آباد تهران برگزار شد. اسامی برگزیدگان را که در 4 رشته ، حفظ کل قرآن، حفظ 15 جزء، حفظ 5 جزء قرائت قرآن کریم به رقابت پرداختند را به شرح زیر اعلام کرد:

در رشته حفظ کل قرآن کریم:
نفر اول: حسن رجبی از در رشته حفظ کل از ارتش جمهوری اسلامی ایران
نفر دوم: بلال احمد از کشور پاکستان.
نفر سوم: عثمان احمد محمود از کشور سودان.
نفر چهارم: محمد صالح بلدی از کشور گینه.
نفر پنجم: عبدالله محمد ابوصیل از کشور اردن.
در رشته حفظ 15 جز:
نفر اول: فلاح فضلان از کشور سودان.
نفر دوم: بسام محمود از کشور اردن.
نفر سوم: وقار احمد از کشور پاکستان.
نفر چهارم: سید حمید رضایی از سپاه پاسداران
نفر پنجم: رحیم الله رحمانی از کشور افغانستان.
در رشته حفظ 5 جزء:
نفر اول: محمد شریفی از نیروی انتظامی
نفر دوم: خلیل السعیدی از کشور عمان.
نفر سوم: محمد نورالسلام از کشور بنگلادش.
نفر چهارم: محمد شاهد از کشور پاکستان.
نفر پنجم: درید الدریدی از کشور اردن.
در رشته قرائت قرآن کریم:
نفر اول: مهدی ساعد از سپاه پاسداران
نفر دوم: علاء الدین بن حاجی از کشور برونئی.
نفر سوم: محمود نوراحمد از کشور مالزی.
نفر چهارم: طارق الهام از کشور فلسطین.
نفر پنجم: محمد یونس علوی از کشور افغانستان.

 

 

 

 

 



تاريخ : 4 / 11 / 1391برچسب:, | 6:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین توکلی با بیان اینکه لیست اسامی 1354 پذیرفته‌شده نهایی آزمون دکتری ساعت 20 امشب منتشر می‌شود، اظهارکرد: داوطلبان باید برای مشاهده نتایج خود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
 مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال 91 از ساعت 20 امشب، گفت: حدود 1354 داوطلب در این مرحله پذیرفته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حسین توکلی با بیان اینکه لیست اسامی 1354 پذیرفته‌شده نهایی آزمون دکتری ساعت 20 امشب منتشر می‌شود، اظهارکرد: داوطلبان باید برای مشاهده نتایج خود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که اسامی آنان در فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت اعلام شده است، باید با توجه به اطلاعیه مربوطه، ضمن مراجعه به وب سایت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و مطابق برنامه زمانی مشخص شده مربوط به هر کد رشته محل بر اساس جداول مندرج در سایت اطلاع رسانی موسسه ذیربط، با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای ثبت‌نام به نشانی مشخص شده در مراجعه کنند.

توکلی ادامه داد: همچنین در صورتی که دانشگاهی زمانبندی خاصی برای انجام ثبت‌نام ندارد، ثبت‌نام آنها طی روزهای 14 و 15 بهمن ماه انجام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه در این مرحله 20 هزار و 795 داوطلب فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده بودند، گفت:‌بر این اساس فهرست5024 داوطلب برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها بر حسب مورد در یک کد رشته محل و حداکثر در چهار کد رشته محل معرفی شدند که اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی امشب اعلام می‌شود.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 6:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
دکتر نوری مدیر پذیرش پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برای نیم سال دوم سال تحصیلی 91-92 در مقطع کارشناسی ارشد در 30 رشته تحصیلی دانشجو می پذیرد.

وی افزود: این پذیرش با بررسی سابقه تحصیلی و مصاحبه حضوری متقاضیان زیر نظر سازمان سنجش کشور انجام می شود.

نوری تصریح کرد: پذیرفته شدگان در این پردیس آزمون زبان هم گرفته می شود که این آزمون نیز زیر نظر سازمان سنجش کشور انجام می گیرد.

مدیر پذیرش پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران همچنین بیان داشت: به طور میانگین 40 درصد از متقاضیان پذیرفته می شوند و متقاضیان تا 29 دی ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت این پردیس به آدرس www.kish.ut.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تشکیل هر یک از کلاس های آزمونی منوط به حد نصاب رسیدن کلاس ها در هر یک از گروه های آموزشی است.



تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:, | 4:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 در پی انتصاب هیئت مدیره جدید موسسه فرهنگی مطبوعاتی «ایران» یک منبع آگاه از انتصاب مدیر عامل جدید این موسسه خبر داد.

به گزارش فارس، به گفته این منبع آگاه «حنیف حسین ستاریان» به عنوان مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منصوب شده است.

منصور واعظی، بهمن شریف زاده، حنیف حسین ستاریان، کاوه اشتهاردی، مجید امیدی شهرکی، حسن قاسمی و وحید شاکری نیز به عنوان اعضای هیئت مدیره موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منصوب شده اند.

طی روزهای اخیر نیز «مجید امیدی شهرکی» به عنوان مدیر عامل خبرگزاری ایرنا منصوب شده بود.



تاريخ : 3 / 10 / 1391برچسب:عقاب,نیوز, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش عصر امروز، تصاویر بالا محلی است که آمریکایی‌ها تفریح کرده و هیجانات خود را تخلیه می‌کنند؛ اگر چنین تصاویری از ایران در فضای سایبر منتشر می‌شد، رسانه‌های غربی چه تیتری برای آن انتخاب می‌کردند؟ آیا ایران و مسلمانان خشونت طلب معرفی نمی‌شدند؟ اگر کودکی که در اولین عکس به تصویر کشیده شده است، یک کودک ایرانی، فلسطینی و یا لبنانی بود، رسانه‌های غربی به خصوص آمریکایی چه عنوانی را برای او به کار می بردند؟

 

جالب اینجاست که در چند روز اخیر و در پی خشونت‌های مختلف در ایالت های مختلف آمریکا هیچ رسانه‌ای علل چنین اقدام‌هایی را ذکر نمی‌کند، اما همین رسانه‌ها چند وقت پیش و به دنبال انتشار عکس کودک فلسطینی با یک اسلحه اسباب بازی در دست، عنوان خشونت طلب را برای او استفاده کردند و مسلمانان را افرادی جنگ طلب معرفی کردند.

 



تاريخ : 1 / 10 / 1391برچسب:, | 1:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: شبکه تلویزیونی «تماشا» (شبکه ویژه سریال) پخش آزمایشی خود را آغاز کرد.

خبرگزاری فارس: پخش آزمایشی شبکه «تماشا» آغاز شد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، شبکه تلویزیونی «تماشا» با تبلیغ سریال‌های مختلف پخش آزمایشی خود را آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، هنوز هیچ آرمی برای این شبکه طراحی نشده و طبق اعلام قبلی علی دارابی معاون سیما این شبکه فقط سریال‌های ایرانی و خارجی را به روی آنتن می‌برد.

در حال حاضر مخاطبان می‌توانند با جستجو در گیرنده‌های دیجیتال خود، شبکه تماشا را به عنوان بیستمین شبکه دریافت کنند.

شبکه تماشا در حال حاضر تبلیغ مجموعه‌هایی نظیر متشکرم، انسان خوب، ارمغان تاریکی، خانه‌به دوش، فردا، مهارت دستان ترو، روزی روزگاری،‌ وفا، عمارت فرنگی، در چشم باد، نابرده رنج، کمیسر والانس و ... را به روی آنتن می‌برد.

«علی دارابی» پیش از این در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس راجع به تفاوت شبکه تماشا و آی فیلم گفته بود: آی فیلم برون مرزی است و برای خارج از کشور تاسیس شده و براساس اولویت مخاطبان زبان آن تعیین می‌شود. استفاده از زبان فارسی نیز فعلا به صورت موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد و بناست تنها پخش ما به زبان عربی و انگلیسی باشد. اکنون نیز تنها تا زمان راه‌اندازی شبکه فیلم و سریال با هدف رفع خلاءهای موجود از زبان فارسی استفاده کرده‌ایم.

معاون سیما افزود: نکته دیگر این است که در شبکه فیلم و سریال از سریال‌های خارجی استفاده خواهد شد اما در شبکه IFILM مطلقا فیلم‌های خارجی نخواهیم داشت و معرفی آثار ایرانی را در این شبکه دنبال می‌کنیم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سیدمحمد جوزی در اعتراض به وضعیت فعلی سینما، خاطرات خود در بازرسی از یکی از مراکز فیلمسازی را بیان کرد.

به گزارش انعکاس به نقل از خبرگزاری دانشجو، وی به خاطره‌ای از سال‌های مدیریت علی لاریجانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در دو نوبت به عنوان ناظر به مرکز تولید فیلم اسلامی در خیابان ولیعصر رفتیم؛ در بار دوم که به صورت سرزده بود، دیدیم در یکی از اتاق‌ها یک فیلم مستهجن به نمایش گذاشته‌اند.

دختر و پسر به اسم کلاس درس در آن اتاق حضور داشتند؛ این فیلم را از مسئول پخش گرفتیم، اما قبل از اینکه گزارش را تحویل وزیر بدهیم، علیه ما حرف درست کردند که اینها کلاس مقدس درس را بر هم زده‌ و مانع تدریس شده‌اند.

زمانی که فیلم را به علی لاریجانی نشان دادیم، وی پس از دیدن تصویر اول حاضر نشد، ادامه فیلم را ببیند.

متاسفانه مدیر آن دستگاه هنوز هم در مسئولیت‌های فرهنگی کشور حضور دارد و همان‌ها که در آن کلاس حضور داشتند هنرمندان سینمای امروز ما هستند؛ با این اوضاع نمی‌توان توقعی از این گونه سینما داشت.

وی به اوضاع فساد در سینما اشاره کرد و گفت: اوضاع آنقدر خراب است که محمدعلی کشاورز گفته اگر دخترم هنرپیشه می شد، سرش را می‌بریدم.



تاريخ : 21 / 9 / 1391برچسب:عباس,بابایی,ارتش,عقاب نیوز, | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزهاي آخر که براي تأييد فارغ التحصيلي و اخذ مدرک نهايي و فارغ التحصيلي طبق قرار قبلي به دفتر يکي از ژنرال هاي آمريکايي مراجعه مي کند از قرار معلوم مدتي در اتاق ديگري معطل مي ماند.

به گزارش افکارنیوز، روزنامه خراسان نوشت: عباس بابايي قبل از انقلاب دوران تحصيلات عالي نظامي خود را در آمريکا و زير نظر استادان و نظاميان نيروي هوايي آن کشور گذرانده بود، روزهاي آخر که براي تأييد فارغ التحصيلي و اخذ مدرک نهايي و فارغ التحصيلي طبق قرار قبلي به دفتر يکي از ژنرال هاي آمريکايي مراجعه مي کند از قرار معلوم مدتي در اتاق ديگري معطل مي ماند.

دقايقي از وقت مقرر ملاقات مي گذرد، در آن لحظات بابايي به ساعت خود نگاه مي کند و متوجه مي شود وقت نماز است بلافاصله در همان اتاق انتظار با آن شرايط حاکم بر آمريکا و خصوصاً محيط نظامي و اين که او در حساس ترين شرايط قرار است تأييد نهايي چند سال آموزش و تحصيل خود را از ژنرال آمريکايي دريافت کند، همان جا زيراندازي براي خود پيدا مي کند و بلافاصله به نماز مي ايستد، لحظاتي مي گذرد و ژنرال آمريکايي وارد اتاق مي شود و عباس بابايي را در حال انجام حرکات مخصوصي (نماز) مي بيند. ژنرال همان جا مي ايستد و به حرکات بابايي خيره مي شود، نماز عباس که تمام مي شود، ژنرال آمريکايي مي پرسد چه مي کردي؟

بابايي بسيار منطقي و با متانت بحث نماز را براي ژنرال آمريکايي توضيح مي دهد، ژنرال به دقت به صحبت هاي بابايي گوش مي دهد و در کمال ناباوري در حضور ديگران به عباس بابايي مي گويد براي شما و اعتقادات تان ارزش قائل هستم و تنها به گفتن اين جملات بسنده نمي کند و با درجه نظامي ژنرالي و در حالي که عباس بابايي در آن زمان تازه تحصيلات نظامي اش را تمام کرده و افسري جزء بود ژنرال آمريکايي مراتب احترامش را با اداي «احترام نظامي» به شهيد عباس بابايي کامل مي کند.



تاريخ : 21 / 9 / 1391برچسب:ثبت نام,بدون,کنکور,دانشگاه,عقاب نیوز, | 9:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاور عالی سازمان سنجش به مهمترین نکات در خصوص ثبت نام کنکوریهای دانشگاه آزاد برای آزمون 92 اشاره و تاکید کرد که نام نویسی کنکوریهای دانشگاه آزاد همانند داوطلبان آزمون سراسری سنجش صورت می گیرد.

به گزارش مشرق، حسین توکلی در گفتگو با مهر، پس از تجمیع آزمونهای سراسری و دانشگاه آزاد برای سال 92 به برخی شرایط و ضوابط همچنین تاریخهای مهمی اشاره کرد که در فرایند ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد در سامانه سازمان سنجش اهمیت دارد.

نحوه ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون 

مشاور عالی سازمان سنجش درباره برخی جزئیات نحوه ثبت نام در پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه آزاد از طریق سامانه مرکز آزمون و سازمان سنجش توسط سامانه سنجش در دی ماه سال جاری دفترچه راهنمای کدرشته محلهای تحصیلی بدون آزمون را منتشر می کند.

وی گفت: گزینش در کدرشته محلهای بدون کنکور، هر سال در مهرماه و بهمن ماه صورت می گیرد و دفترچه های راهنمای ثبت نام در مرداد و دی ماه همان سال برای ثبت نام و راهنمای داوطلبان شرکت کننده در مرحله بدون آزمون، منتشر می شود.

توکلی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تعیین تکلیف تفکیک رشته های بدون آزمون و با آزمون برای داوطلبان، گفت: داوطلبان حتماً در مرحله ثبت نام با آزمون شرکت کنند و پس از اعلام اسامی رشته های بدون آزمون می توانند در مرحله بدون آزمون نیز شرکت کنند.

ضوابط ثبت نام دانشگاه آزادیها در کنکور سنجش

توکلی در خصوص داوطلبانی که علاقمند هستند در پذیرش با آزمون رشته های دانشگاه آزاد شرکت کنند، اظهار داشت: این داوطلبان تا شنبه 25 آذرماه می توانند همانند سایر داوطلبان آزمون سراسری سازمان سنجش به سامانه این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با خرید کارت اعتباری از دفاتر پست، دستگاههای خودپرداز بانک صادرات یا توسط کارتهای شتاب و مراجعه به سامانه سازمان سنجش نسبت به خرید کارت اعتباری برای آغاز ثبت نام اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان سنجش، روند ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با سایر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری ندارد و تنها در زمان مقتضی کدرشته محلهای دانشگاه آزاد و کنکور سراسری برای انتخاب رشته و پذیرش در این دانشگاهها از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد که پس از اعلام کدرشته ها، داوطلبان می توانند دانشگاه آزاد و سایر دانشگاههای دولتی و غیردولتی را هم انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی لازم است که در آزمون سراسری سال 1392 ثبت نام کنند و به همین منظور این داوطلبان می توانند از امروز دوشنبه 20/9/1391 لغایت روز شنبه 25/9/1391 از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام با تاخیر و اعلام نتایج

سخنگوی سازمان سنجش در خصوص آن دسته از داوطلبان دانشگاه آزاد که در موعد مقرر مهلت ثبت نام ندارند اعلام کرد که ثبت نام با تاخیر این عده از 30 بهمن ماه بار دیگر آغاز خواهد شد.

توکلی تاکید کرد که تمام ضوابط حاکم بر کنکور سراسری سازمان سنجش درباره دانشگاه آزاد هم صدق می کند و نتایج نهایی یک جا و در شهریورماه سال آینده اعلام خواهد شد.

عدم حذف کنکور در رشته های پزشکی آزاد

بر اساس اعلام سازمان سنجش و با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حذف کنکور در رشته های علوم پزشکی مورد نظر متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی صورت نگرفته است.

برگزاری آزمون در خردادماه 92

آزمون سراسری سال 92 در صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خردادماه و شنبه اول تیرماه در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد.



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 5:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز دانشجو، 25 توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان منتشر شد.

خبرگزاری فارس: 25 توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان+اینفوگرافی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، 25 توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان را منتشر کرد.

در این اینفوگرافی، به مرور توصیه‌های مطرح‌شده در دیدار اخیر دانشجویان که روز شانزدهم مردادماه سال جاری برگزار شد، پرداخته شده است.

این اینفوگرافی اینجا قابل دریافت است.



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:ثبت نام,کنکور,عقاب نیوز,, | 9:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری 92 از روز پنجشنبه 16 آذر، از شرایط ثبت‌نام و آغاز مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان در 30 بهمن ماه خبر داد.
به گزارش مشرق، حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری تا روز شنبه 25 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت‌نام با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و ثبت‌نام خود را در اولین روزها انجام دهند و از موکول کردن آن به روزهای آخر، خودداری کنند.

وی با اشاره به آغاز مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان از 30 بهمن ماه، گفت: اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان تا سوم اسفند ماه برای ویرایش و اصلاح بر روی سایت سازمان سنجش مستقر است.

3 روش ثبت‌نام در کنکور

توکلی با اشاره به پیش‌بینی روش‌های مختلف برای ثبت‌نام داوطلبان کنکور، گفت: ثبت‌نام کنکور، به یکی از روش‌های زیر و منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org امکان‌پذیر است، بنابراین داوطلبان باید به یکی از سه روش پرداخت اینترنتی، مراجعه به دفاتر پستی و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM)‌بانک صادرات ایران اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی در توضیح روش اول یعنی پرداخت اینترنتی، گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 106 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره پرونده و رمز ورود) اقدام کنند. چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی باشد، باید به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 106 هزار ریال دیگر پرداخت کند.

مشاور سازمان سنجش با تشریح روش دوم ثبت‌نام یعنی مراجعه به دفاتر پستی، تصریح کرد: مراجعه به دفاتر پستی برای تهیه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز اقدام اولیه است، بر این اساس متقاضی باید برای دریافت یک کارت اعتباری ثبت نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مبلغ 106 هزار ریال پرداخت کند. مبلغ 10 هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

وی ادامه داد:‌ برای توزیع هر کارت اعتباری (کارت اعتباری گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم و یا کارت اعتباری علاقمندی به گزینش رشته‌های دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی)، مبلغ 3 هزار ریال دیگر نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.

توکلی مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک صادرات ایران را روش سوم ثبت‌نام اعلام کرد و گفت:‌ دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق سایت اینترنتی سازمان، مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک صادرات و خرید کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز، پرداخت الکترونیکی وجه ثبت‌نام با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز و دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره پرونده و رمز ورود) از مراحل این روش است.

وی ادامه داد:‌چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی باشد، باید مبلغ 58 هزار ریال از طریق روش فوق پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کند.

شرایط ثبت‌نام در کنکور 92

وی با اشاره به شرایط شرکت‌کنندگان در کنکور 92، اظهارکرد: دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا 31 شهریور ماه 92 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی برای کلیه داوطلبان الزامی است.

توکلی با تاکید بر اینکه دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش‌ دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت‌نام و شرکت در کنکور 92 را ندارند، خاطرنشان کرد: این دسته از افراد در صورت شرکت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیانی که از سال تحصیلی 64-1363 به بعد، دو نوبت در آزمون‌های ورودی (دوره‌های روزانه) رشته‌های تحصیلی متمرکز و یا نیمه متمرکز پذیرفته شده باشند، حق ثبت‌نام و شرکت در کنکور 92 را ندارند، اظهارکرد: پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه آزمون سراسری سال 1391 اعم از رشته‌های متمرکز و یا نیمه متمرکز حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392 ندارند.

وی افزود: دانشجویان دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها، پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در کنکور 92 ثبت‌نام کنند، بنابراین این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در رشته جدید قبل از ثبت‌نام باید از رشته قبولی خود انصراف قطعی دهند و گواهی مربوطه را به موسسه ذیربط ارائه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی خود را ندارند، تصریح کرد: دانشجویان دوره‌های فوق که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، به منظور ثبت‌نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری باید پس از انصراف قطعی از تحصیل، خود را به بخش‌های وظیفه عمومی معرفی و به خدمت اعزام شوند، بنابراین این دسته از داوطلبان پس از اتمام دوران خدمت نظام وظیفه حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری را دارند.

توکلی در خاتمه با تاکید بر اینکه پذیرش آن دسته از داوطلبانی که قبلا با استفاده از امکانات دولتی (آموزش رایگان) تحصیلات خود را در رشته‌ای به اتمام رسانده‌اند، در همان مقطع قبولی و در همان دوره (روزانه) امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: این قبیل از داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند برای دوره نوبت دوم (شبانه) در همان مقطع متقاضی شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه، می‌توانند با پرداخت شهریه همانند دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوطه ادامه تحصیل دهند.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:شهردار,تهران,عقاب نیوز, | 12:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: حریم خانه تاریخی پنجمین شهردار تهران و خیابان ولیعصر(عج) با ساخت یک مجتمع تجاری ـ اداری 13 طبقه شکسته می‌شود.

خبرگزاری فارس: شهرداری حریم خانه پنجمین شهردار تهران را شکست

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، «کریم‌آقا بوذرجمهری» پنجمین شهردار تهران است که با ۱۰ سال و یک ماه خدمت در شهرداری، در رتبه اول طول عمر مدیریتی در بین 58 شهردار تهران قرار دارد.

بوذرجمهری در اواسط سال 1302 زمانی که رضاخان مقبور به سمت نخست وزیری رسید، به عنوان شهردار تهران منصوب شد و در کارنامه خود اقداماتی در نوین شدن، نوسازی و آسفالت کشی­های شهر تهران داشته و شکل گیری خیابان­های علاءالدوله(فردوسی)، برق (امیرکبیر)، باب همایون، بوذرجمهری(15خرداد) و مراکزی چون آتش نشانی، دارالمجانین و ...، در دوره مدیریتی وی رخ داده است و از سویی دروازه­های تهران به عنوان هویت فرهنگی و معماری شهر نیز توسط وی تخریب و خندق­ها پر شد تا شهر توسعه پیدا کند.

خانه پنجمین شهردار تهران از پس گرد و غبار تاریخ تا به امروز حفظ شده است و در خیابان ولیعصر، کوچه لقمان ادهم، کوچه بوذرجمهری قرار دارد تا خاطرات توسعه شهر را برای همگان بازگو کند.

طبق اعلام کمیته خانه‌های تاریخی تهران، این خانه در مساحت بالغ بر 1900 قرار دارد که امروز به 2 خانه به دوره­های اواخر قاجار و پهلوی دوم تفکیک شده است و بخش­های شمالی عمارت بوذرجمهری تخریب شده است. این خانه دارای 2 بادگیر از ۵ بادگیر تک و منحصر به فرد تهرانی است و متاسفانه بخشی از بنا کارگاه ریسندگی و بخش دیگر در طی این سال ها متروکه شده است.

 اخیراً در کنار خانه‌ای که اقدامات مهم توسعه و مدرنیته شدن تهران در آن تصمیم گیری و پی ریزی شده است، شهرداری منطقه 11 تهران بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، اجازه ساخت یک مجتمع تجاری و اداری 13 طبقه در کنار این بنا و در نبش خیابان ولیعصر به عنوان طولانی ترین خیابان خاورمیانه را صادر کرده است تا بار دیگر شاهد غلبه دیدگاه عمرانی مدیران شهری بر هویت شهر باشیم.

بر اساس پیگیری­های کمیته خانه‌های تاریخی تهران، شهرداری منطقه 11 دلیل عدم استعلام خود را نبودن هرگونه بنا و یا حریم اثر تاریخی عنوان کرده است که این خود جای سوال دارد که آیا مگر خیابان ولیعصر سال گذشته در چهارمین همایش ثبت آثار کشور به همت شهرداری تهران و شورای شهر ثبت نشد؟

 

آیا با وجود اینکه خانه بوذرجمهری ثبت نیست ولی مگر نه اینکه  بر اساس تبصره بند 6 دویست و یکمین مصوبه شورای اسلامی شهر تهران(دوره سوم) در رابطه با «تعیین سیاست­های اقتصادی، جذب مشارکت بخش خصوصی در حفظ و احیای اماکن تاریخی»، تمام بناهای ارزشمند ثبت شده و یا نشده فاقد حریم شهر تهران به عمق یک پلاک به عنوان حریم موقت بنا محسوب می­شود و نباید ارتفاع بنا در حال احداث از اثر موجود تجاوز کند؟

کمیته خانه‌های تاریخی تهران دلیل ارائه شده از سوی شهرداری منطقه 11 درباره عدم استعلام از اداره‌کل میراث فرهنگی تهران را غیرقابل قبول اعلام کرده است.



تاريخ : 10 / 9 / 1391برچسب:,عکس,بدل,دکتر,حسابی,عقاب نیوز,, | 6:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زنان بلاگ نوشت: تعدادی افراد، با اندیشه ای مخرب و ضد علم و فرهنگ، متاسفانه به واسطه آماده کردن زمینه های تخریب یک شخصیت متعهد، به سربلندی های کشورمان، تصاویری از دیگران را که نمونه هایی از آن در زیر آمده است به پروفسور حسابی نسبت نموده اند که بدین وسیله استدعا می شود به جز مراجعه به سایت بنیاد پروفسور حسابی از سایر موارد ساخته شده استفاده نفرمایند.
 







تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 11:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در پی پخش اپیزود «تاوان» از مجموعه تلویزیونی«تقاطع» از شبکه سه سیما، مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به موضوعات پزشکی مطرح شده در این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: گاف‌های پزشکی یک سریال

«شهرام خرازی‌ها» منتقد سینما و مدیر گروه سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، اظهار داشت: این برای اولین بار نیست که رسانه ملی با ارائه اطلاعات کاملًا غلط پزشکی سبب تشدید، تثبیت و تقویت باورهای اشتباه بینندگان می‌شود. در اپیزود «تاوان» از مجموعه تلویزیونی «تقاطع» با زنی به نام خانم نیازی (لیلا برخورداری) مواجه می‌شویم که در پی مصرف قرص اکستازی دچار «ترمور» - لرزش عمومی بدن -  درست شبیه تشنج بیماران مبتلا به صرع می‌شود! در حالی که تابلوی بالینی لرزش ناشی از مصرف اکستازی به تظاهرات صرع شبیه نیست.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خاطر نشان کرد: سپس می‌بینیم که خانم نیازی در دوران بارداری قرص‌های اکستازی و ضدافسردگی مصرف می‌کند و مادرش (گیتی ساعتچی) وی را از مصرف قرص ضدافسردگی منع می‌کند. پخش چنین توصیه‌ای در قالب سریال سبب خواهد شد تا این نگرش در گروهی از بینندگان پدید آید که مصرف هر گونه قرص ضدافسردگی در دوران بارداری مضر و ممنوع است، همچنین برخی از مادران باردار دچار افسردگی ممکن است در مورد مصرف قرص ضدافسردگی خود دچار تردید شوند، در حالی که درمان افسردگی در دوران بارداری خاتمه نمی‌یابد و مصرف برخی از قرص‌های ضدافسردگی در این دوران کاملاً مجاز است.

خرازی‌ها در ادامه یادآور شد: در پی مصرف قرص اکستازی و ضدافسردگی در دوران بارداری، فرزند خانم نیازی دچار آسیب مغزی می‌شود که این آسیب مغزی در کمال تعجب هیچ‌گونه تظاهری در دوران نوزادی و تا سن هفت، هشت سالگی ندارد و بعدها در سنین مدرسه خود را به صورت صرع نشان می‌دهد، در صورتی که از نظر علمی آسیب مغزی مذکور زودتر از آنچه که سریال نشان می‌دهد و در سنین پایین‌تر تظاهرات خود را آشکار می‌کند، آن هم نه به شکل صرع.

دبیر اجرائی همایش کشوری سالانه «رسانه و سلامت روان» در ادامه اظهار داشت: برخی از آزمایش‌ها و اقدامات تصویربرداری که توسط پزشک معالج در این سریال درخواست می‌شود غلط و نامربوط است و از آن عجیب‌تر توصیه و اقدام به عمل جراحی بچه برای رفع آسیب مغزی ناشی از مصرف دارو در دوران بارداری است که توجیه علمی متقنی ندارد. تصویر هولناکی که این سریال‌ از دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی و اقدامات تشخیصی مثل گرفتن نمونه مایع نخاع و... پیش چشم می‌گذارد به وحشت و پرهیز مردم بالاخص کودکان و نوجوانان از این دستگاه‌ها و اقدامات دامن می‌زند. 

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در ادامه به فارس، گفت: سریال «تقاطع» تصویر بسیار بدی از صرع پیش چشم مخاطب می‌گذارد. سوار کردن موسیقی اضطراب‌زا و ترسناک روی صحنه تشنج پسربچه، این عقیده غلط را در ذهن برخی بینندگان می‌نشاند که مصروعین افرادی جن‌زده و خطرناک هستند و باید از آن‌ها پرهیز کرد.

خرازی‌ها تصریح کرد: بزرگ‌ترین اشتباه رایج در فیلم‌ها و سریال‌هایی که به صرع می‌پردازند، مهار فرد مصروع و گرفتن دست و پایش توسط اطرافیان و شاهدان در لحظه وقوع حمله تشنج است که متأسفانه به این سریال هم راه یافته است؛ به این ترتیب بسیاری از بینندگان به غلط یاد می‌گیرند در مواجهه با فرد مصروع دچار حمله، وی را مهار کنند که این کار گاه سبب آسیب و شکستن دست و پای فرد مصروع می‌شود.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: باعث تأسف است که این سریال مشاور پزشکی هم داشته است! رسانه ملی باید بیش از پیش مراقب باشد و اگر بر پخش چنین مجموعه‌های بدآموزی اصرار دارد، باید آن‌ها را در ساعات پایانی شب و با اعلام درجه‌بندی سنی پخش کند.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:قمه زنی,عقاب نیوز, | 8:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسن موحدیان بعد از ظهرشنبه در جلسه هم اندیشی دستگاه های مرتبط دربرگزاری مراسم ماه محرم وصفر که در موسسه فرهنگی مکتب الزهراء مشهد برگزار شد، با اشاره به آگاهی بخشی به مردم در زمینه دین و عاشورا اظهار کرد: وقتی که مردم توسط هیئات مذهبی آگاه شوند درست انتخاب می کنند و اگر در جهل ونادانی باشند هنگام انتخاب به سوی باطل خواهند رفت.

وی از همه هیئت های مذهبی خواست تا در انجام کارهای شان با مسئولان هیئت های استان و سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگ باشند.

موحدیان همچنین در ادامه افزود: هیئت ها مراقب باشند برای همسایه های مساجد و خیمه های که در آن مراسم سوگواری برگزار می شود مزاحمت ایجاد نشود واز آنان خواست از بیرون گذاشتن بلند گوهای خود جدا خود داری کنند.

فرماندار مشهد همچنین در مورد بحث تغذیه شرکت کنندگان در مراسم از مسئولان هیئت ها خواست تا در رعایت بهداشت دقت زیادی داشته باشند و خطاب به آنان گفت: ما در شهر مشهد دو نفر کشته به دلیل وجود تب کریمه کنگو را داشته ایم پس بنابراین از شما می خواهم از ذبح دام در خیابان و شرایط غیر بهداشتی خود داری کنید.

وی همچنین بااشاره به نظر مراجع نسبت به مراسم قمه زنی این عمل را غیر قانونی دانست و اظهار داشت : در صورت مشاهده این عمل غیر قانونی با آن برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: باید دهه اول محرم را به دهه آگاهی سازی مردم تبدیل کنیم و در صورتی که این اتفاق بیفتد مردم با هر نظر و گرایشی مکتب امام حسین (ع) را انتخاب خواهند کرد.



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:مهدیزاده,پدر,گرافیک,عقاب نیوز,جایزه, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: در مراسم سیزدهمین دوره جایزه ترویج علم ایران، در شامگاه روز پنجشنبه، انجمن ترویج علم ایران، جوایز این دوره را در پنج بخش به ۹ برگزیده اهدا کرد.

دکتر مهدی بهزاد به دلیل پایبندی به اخلاق حرفه‌یی و گستردگی فعالیت برای تمامی گروه‌های سنی و ایجاد بستری مناسب برای ارتقای بینش و تفکر علمی و فعالیت داوطلبانه و خلاقانه برای علاقه مند کردن تمام گروه‌های سنی به تفکر علمی و تألیف کتاب علمی - ادبی با عنوان «افسانه پادشاه و ریاضیات» شایسته دریافت این جایزه شناخته شد.

این جایزه افزون بر زمینه اصلی در بخش‌های «پژوهش در ترویج علم»، «رسانه‌ها و ترویج علم»، «نهاد مروج علم» و «جایزه بهمن بیگی – ویژه معلمان مناطق محروم کشور» نیز اهدا شد.

محمد وحیدی برای تألیف کتاب علم در جامعه برنده جایزه «پژوهش در ترویج علم»، اسماعیل میرفخرایی و فرج‌الله صبا برنده جایزه «رسانه ها و ترویج علم»، حمزه رزمجو، بوذر فریدون، رضا مال احمدی و کریم کاظمی- از معلمان عشایر ایران- برنده «جایزه بهمن بیگی – ویژه معلمان مناطق محروم کشور» و خانه کتابدار کودک و نوجوان و مؤسسه رنگین کمان سپید برنده جایزه «نهاد مروج علم» شدند.

دکتر مهدی زارع- دبیر جایزه ترویج علم ایران - در مراسم اهدا گفت: انجمن ترویج علم ایران از همین جایزه ترویج علم شکل گرفته و نماد بیرونی انجمن در طول سال‌های فعالیت آن نیز جایزه ترویج علم بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون نسبت به فعالیت‌های محدود انجمن که در حد این جایزه بوده، نقدهایی وارد شده است اما این جایزه نیز منشأ اثر بوده و پتانسیل‌های زیادی را در زمینه ترویج علم شناسایی و نیروهای خوبی به انجمن معرفی کرده است.

به گفته این عضو انجمن ترویج علم ایران از زمان اعلام برگزاری این جایزه در خردادماه، ۸۰ کاندیدا برای انتخاب در پنج بخش به انجمن معرفی شدند.

در مراسم اهدای ترویج علم دکتر داریوش فرهود- پدر علم ژنتیک ایران- نیز درباره اخلاق در علم گفت: آنچه که ما از اخلاق می شناسیم ادب مضاعف است، اما اخلاق پیشینه طولانی دارد. طبق مطالعات ما از زمان اسلام تا مشروطه در ایران نزدیک به چهار هزار ادیب، شاعر و اندیشمند در ایران زندگی می کرده اند اما تنها آنانی ماندگار شده اند که از اخلاق صحبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اخلاق در میان جامعه ایرانی سالهاست که شناخته شده است و از این نظر ایران تنها متعلق به خودش نیست و بخشی از یک فرهنگ جهانی شده است. بسیاری ایران را در دنیا به نام مفاخر آن می شناسند و ادبیات و اخلاق ایرانی را جزو مفاخر جهان می‌دانند.

به گزارش ایسنا، فرهود با اشاره به نقش سخن کوروش بر سردر سازمان ملل خاطرنشان کرد: این موضوع افتخارآفرین است، اما آنچه اهمیت آن را مضاعف می کند جامعه ای است که چنین فردی در آن رشد یافته است. اگر ارزشی هست باید برای تمام جامعه آن روز قائل شد.

به گفته وی اهمیت اخلاق در علم هم اکنون تا اندازه‌ای است که بسیاری از رشته های علمی خود را تولیت اخلاق در علم می‌دانند. اخلاق در علم شاخه‌های بسیار زیادی دارد و طبق دسته بندی انجام شده به بیش از ۸۰ زمینه مانند اخلاق در سیاست، اخلاق در کشورداری، اخلاق در جنگ، اخلاق در محیط زیست و اخلاق در پرستاری و حتی اخلاق در مذهب تقسیم می‌شود.



تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:العالم,هاتبرد,فرکانس جدید,عقاب نیوز, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از گذشت یک ماه از حذف شبکه العالم و مجموعه شبکه‌های ایران از ماهواره "هاتبرد" تحت فشار لابی صهیونیستی، شبکه العالم با فرکانس جدید به ماهواره هاتبرد بازگشت.
 
شرکت "یوتل ست" یک ماه پیش بلافاصله پس از قطع شبکه العالم و مجموعه شبکه‌های ایران از ماهواره "هاتبرد" مدعی شد که این اقدام با تصمیم اتحادیه اروپا صورت گرفته؛ ولی با شکل گیری اعتراضهای بین المللی گسترده به دلیل تناقض ادعاهای غرب در خصوص موضوع آزادی بیان و حق انسانها در دستیابی به جریان آزاد اطلاعات، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه نقشی در این موضوع ندارد.
 
یک هفته پس از این ماجرا، با تماسهای مکرر خبرنگار شبکه العالم در پاریس، جهت ارتباط با مسئولان شرکت یوتلست و اطلاع از دلیل حذف مجموعه شبکه‌های ایران و از جمله آنها شبکه‌ "العالم" از هاتبرد؛ درنهایت مسئول بخش اطلاع رسانی یوتلست پس از آنکه بارها در دادن پاسخ از خود تردید به خرج داد؛ تأکید کرد که این شرکت از هرگونه اظهار نظر در این خصوص خودداری می کند.
 
سرانجام پس از  پی گیری‌های شبکه العالم مشخص شد که اقدام شرکت اروپایی "یوتل ست" در واقع تحت تأثیر فشارهای لابی صهیونیستی انجام شده است.
 
در سال 2010 نیز تحت فشار "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع مصر و رژیم سعودی، شبکه العالم از ماهواره‌های "عرب ست" و "نایل ست" حذف شد.
 
شبکه العالم اکنون از ماهواره هاتبرد با فرکانس جدید قابل دریافت است؛ و اکثر مخاطبان می توانند از طریق ماهواره "یوتل ست 7" که در همان جهت نایل‌ست قرار دارد، به شبکه العالم دسترسی داشته باشند.
 
هم اکنون مخاطبان العالم در نقاط مختلف دنیا می توانند این شبکه را از 6 ماهواره مختلف دریافت کنند؛ و فشارهای رژیم های عربی و غربی و به ویژه آمریکا نتوانست از رسیدن صدای العالم به مخاطبان جلوگیری کند.
 



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:خبرگزاری,تسنیم,عقاب نیوز,افتتاح, | 6:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: خبرگزاری «تسنیم» با حضور علی‌اکبر ولایتی وزیر اسبق خارجه و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری «تسنیم» آغاز به کار کرد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار جامعه فارس علی‌اکبر ولایتی عصر امروز در مراسم آغاز به کار خبرگزاری «تسنیم» که در محل حوزه هنری برگزار شد گفت: بیداری اسلامی امری مهم و قدمتش به تاریخ اسلام که همان 1400 سال است برمی‌گردد. اسلام مثل خورشید است و گاهی پاره ابری جلوی خورشید را می‌گیرد و دیر یا زود این پاره ابر از خورشید عبور می‌کند.

وی گفت: در طول این 1400 سال ما غروبی در اسلام نداشتیم و تا زمان ظهور امام زمان (عج) نیز غروبی نخواهیم داشت هرگاه در طی این دهه‌ها و سده‌ها که اسلام دچار مشکل شده اسلام با یک فاصله‌ای و با کمک مسلمین و رهبران مسلمان احیا شده است.

ولایتی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) در حقیقت یک خیزش بزرگ الهی به دست منجی بزرگ اسلام بود و دیگر ائمه ما هم چنین نقشی را داشتند در عصر غیبت این نقش به علما رسیده و آنها اسلام را احیا کرده و ارزش‌های اسلامی را برقرار کردند.

وی با بیان اینکه کسانی‌که آمده‌اند صلیبیان جدید بودند که با سلاح فرهنگ به میدان ورود پیدا کردند، گفت: تأسیس مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رادیو‌هایی که هزینه‌ خودشان را در نمی‌آوردند الان در اختیار مجموعه سرمایه‌دارهای غرب است.

به گفته ولایتی رسانه یکی از ابزارهای سلطه و اعمال سلطه در کشورهای اسلامی است که دشمن اهداف خود را به وسیله آن دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در میان امواج بیداری اسلامی موج جدید اسلامی که در منطقه به وجود آمد در این 200 سال اخیر موفق‌تر بوده که این موج جدید از ایران شروع شد. توطئه‌ها، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و ... برای این بود که این انقلاب به شکست کشیده شود.

ولایتی تصریح کرد: امروز ایران برترین و مقتدرترین قدرت موجود در آسیای غربی و منطقه است. حامی اصلی حزب‌الله در جنوب لبنان فلسطین در جنگ 33 روزه غزه و ملت عراق و ایران بوده و از این حکومت‌های مردمی حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد که حکومت سوریه شکست خواهد خورد لذا با همه توان خود به میدان آمد، گفت: قطعا حمایت ایران از سوریه نقش اساسی در دوام حکومت موجود داشته است. بیش از 20 ماه از این حادثه می‌گذرد و امروز دولت سوریه قوی‌تر است و بدون تردید ایران در این زمینه نقش مؤثرتری داشته است.

به گفته ولایتی تمام ابزارهای تبلیغاتی غرب در خدمت این حرکت ضد بیداری اسلامی است و تلویزیون‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و ... همه آنها علیه نهضت بیداری اسلامی در کشورهای عربی موضع گرفته‌اند و شبانه روز در سینه مردم افکار شیطانی خود را می‌رانند.

وی ادامه داد: با اقدامات و تجهیزاتی که دارند شبکه‌های ما را قطع می‌کنند که در چنین شرایطی اطلاع‌رسانی درست و حمایت از بیداری اسلامی از مهمترین وظایف ما است.

ولایتی ادامه داد: رسانه اعم از تلویزیون، رادیو، روزنامه، خبرگزاری و غیره  اگر در خدمت دوست قرار گیرد ابزار است و اگر در خدمت دشمن باشد به عنوان یک ابزار از آن علیه خودمان استفاده می‌کنیم.

همچنین در این مراسم، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: نام این خبرگزاری از قرآن گرفته شده و امیدواریم تکیه‌گاه این خبرگزاری قرآن باشد.

وی اظهار داشت: رسانه‌های نظام سلطه برخی اخبار را بایکوت می‌کنند یا در اخبار خود دخل و تصرف انجام می‌دهند بنابراین نقش این رسانه‌ها مشخص نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این به ظاهر چند صدایی که رسانه‌‌های غرب ادعا می‌کنند اما پشت صحنه این رسانه‌ها سرمایه‌دارانی هستند که آنها را اداره می‌کنند بنابراین هر صدایی که مخالف آنها باشند و آنها را به چالش بکشد با آنها مخالف هستند.

حسینی افزود: وقتی پیامی به طور جدی مطرح شود می‌خواهند که این صدا به گوش مردم نرسد. امیدواریم این خبرگزاری با عملکردی که خواهد داشت صدایش به گوش مردم دنیا برسد و مرزهای جغرافیایی را در نوردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن اساس اسلام، مکتب اهل بیت و ایران را هدف قرار داده است و ما باید اینجا وظیفه خودمان را در مقابل دشمن انجام دهیم. اگر چه از جهت امکانات نمی‌توانیم با رسانه‌های غرب برابری کنیم اما آنچه که باقی ماندنی است حرف و ندای حق است.

حسینی ادامه داد: مطبوعات ما به رشد رسیده‌اند و می‌توانند با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف اثرگذار باشند. مسئولان نیاز دارند در تصمیم‌گیری‌های خود از رسانه‌ها استفاده کرده تا تصمیمات درست بگیرند.

وی گفت: در حال حاضر یک نبرد و درگیری رسانه‌ای وجود دارد و باید مثل دوران جنگ وارد میدان شویم.

مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم نیز در این مراسم افتتاحیه گفت: بعد از وقوع اتفاقات در کشورهای منطقه که بنا به فرمایش رهبری دنیا را در پیچ تاریخی قرار داد به نظر رسید که ضرورت یک خبرگزاری که به صورت یک کارگروه ویژه به این مسئله بپردازد ضرورت دارد.

قلی‌زاده گفت: اعتقاد داریم در این نبرد بین حق و باطل رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند. امروزه تأثیر رسانه‌ها از سلاح و موشک بیشتر است که این نقش رسانه را می‌رساند.

وی گفت: در رویارویی ما با نظام سلطه یک نکته مهم بوده و آن اینکه پیامی که انقلاب ما دارد مرز نمی‌شناسد و آن همین نکته‌ای است که امام راحل به نام صدور انقلاب از آن یاد کردند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم گفت: باید در مقابل نظام سلطه رسانه‌ای که همه‌شان دشمنان اسلام هستند باید یک جبهه رسانه‌ای اسلامی شکل بگیرد.

قلی‌زاده تبیین دقیق ماهیت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش برای جلوگیری از خطر انحراف را از وظایف رسانه‌های اسلامی در مقابل رسانه‌های نظام سلطه عنوان کرد.

به گفته وی با چنین رسالتی و با ماه‌ها کار کارشناسی پا به عرصه حیات خبرگزاری‌ها گذاشتیم و امیدواریم بتوانیم در کنار سایر رسانه‌ها یک جبهه مستحکمی در مقابل نظام رسانه‌ای دشمنان اسلام بوجود آوردیم تا صدای انقلاب اسلامی و همه مسلمانان را به گوش همه مردم دنیا برسانیم.

وی گفت: این خبرگزاری در حال حاضر با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی کار خود را آغاز کرده و به زودی سایر زبان‌های دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه این خبرگزاری، مهرداد بذرپاش و الیاس نادران نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر و برخی از مدیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها حضور داشتند.



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:ولایتِی,مشاور,عقاب نیوز, | 1:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«علي اكبر ولايتي» به عنوان مشاور فيلمنامه با محمدحسين لطيفي در مجموعه «دستي بر ثريا» همكاري مي كند.
به گزارش مشرق به نقل از کیهان، در اين مجموعه به حوادث زمان شروع حمله مغول به ايران تا زمان درگذشت خواجه نصيرالدين طوسي پرداخته مي شود. دكتر ولايتي علاوه بر مشاور، به عنوان ناظر پژوهشي با اين سريال همكاري مي كند.
 در ساخت سريال «دستي بر ثريا» جمعي از اساتيد فلسفه نيز مشاركت دارند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام راحل حق حیات به گردن همه ما دارند گفت: تفکیک روحانیت از نظام محال است چون روحانیت با نظام جمهوری اسلامی عجین شده است.

خبرگزاری فارس: محمدی گلپایگانی: تفکیک روحانیت از نظام محال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در کنگره فقیه آگاه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله گلپایگانی با وجود فقدان والدین و در سایه سعی و تلاش خود به این جایگاه و مقام رفیع رسید.

وی با اشاره به نکات آموزنده در پیام رهبری گفت: یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله گلپایگانی صلابت در اجرای احکام الهی بود به این معنا که ایشان وقتی به چیزی معتقد می‌شدند هرگز از آن گذشت نمی‌کردند و پای نظر خود می‌ایستادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان فقط در یک مورد استثناء عمل کردند و آن جایی بود که پس از ابلاغ سلام رهبری به ایشان عرض کردم حرفی ندارید که فرمودند «اگر چیزی که به نظرم خلاف برسد، ببینم گفتنش موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌شود، نخواهم گفت و اگر ببینم اظهارش موجب تضعیف نظام نمی‌شود می‌گویم چون من تضعیف نظام جمهوری اسلامی را حرام می‌دانم».

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بعد از اسلام تاکنون هیچ کشوری به این صورت برپا نبوده است، گفت: هنر بزرگ امام این بود که تمام مجاهدت‌ها در طول تاریخ را که سبب شد این پتانسیل مبارزه با ظلم و تشکیل حکومت اسلامی از قوه به فعل برسد به همراه نیروهای زیر فشار و دربند را آزاد کرده و خوب از آنها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حق حیات بر گردن همه ما دارند، اذعان کرد: رمز دشمنی دول استعماری در همین نکته است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف نظام تاکید کرد: تفکیک این نظام از روحانیت محال است چرا که این نظام با روحانیت عجین شده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: به برکت نظام اسلامی و خون شهدایی که برای استحکام نظام ریخته شده است، ریشه‌های این نظام آن چنان محکم است که کسی جرأت تعرض به آن را ندارد.

وی تاکید کرد: آنچه موجب شده است در این دنیای طوفانی ایران از امنیت بالایی برخوردار باشد، قدرت ماست چرا که اگر اینها درصدی احتمال می‌دادند می‌توانند این نظام را سرنگون کنند لحظه‌ای تردید نمی‌کردند اما می‌دانند ایران بیشه شیران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی قدرت نیروهای نظامی و مسلح کشور را بالا توصیف کرد و با اشاره به درماندگی استکبار از مهار بیداری اسلامی گفت: این بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است و بنابراین حفظ حوزه علمیه با توجه به نقش روحانیت در این بیداری مهم و حساس است.

وی با اشاره به مرارت‌ها و رنج‌های بزرگان حوزه از جمله آیت‌الله العظمی گلپایگانی بیان کرد: ایشان با تمام وجود تلاش می‌کرد این شیرازه از هم نپاشد و الحمدلله به نتیجه رسید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان تاکید کرد: روحانیت باید از زحمات اسلاف خود مطلع باشد و این دستور قرآن کریم است.



تاريخ : 18 / 8 / 1391برچسب:مسجدجامع,کاشان,شبستان,عقاب نیوز, | 7:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در سال 79 دو گمانه‌زنی باستان‌شناسی نیز برای مشخص شدن فضای معماری دیگری زیر فضای موجود مطرح شد که در نهایت مشخص شد فضای اولیه شبستان زیرین مسجد همین مکان است.

مسئول باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از کشف شبستان اصلی مسجد جامع این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: شبستان اصلی مسجد جامع کاشان از زیر خاک بیرون آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، زهرا ساروخانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین عملیات حفاری باستان‌شناسی شبستان اصلی مسجد جامع کاشان در سال ۷۹ انجام گرفت که در نهایت منجر به کشف شبستان اصلی مسجد جامع کاشان در زیر شبستان فعلی این مسجد شد.

وی افزود: بخش‌هایی از فضای شبستان زیرین مسجد که اتاق اول و بخشی از اتاق دوم بود خاک‌برداری شد اما پرونده آن به دلایل نامعلومی در همان سال بسته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۷۹ دو گمانه‌زنی باستان‌شناسی نیز برای مشخص شدن فضای معماری دیگری زیر فضای موجود مطرح شد که در نهایت مشخص شد فضای اولیه شبستان زیرین مسجد همین مکان است.

به گفته وی پس از انجام اقدامات اولیه و بسته شدن پرونده آن برای ادامه عملیات حفاری حتی یک برگ از گزارشات باستان‌شناسی صورت گرفته از شبستان زیرین مسجد در اداره میراث فرهنگی کاشان ثبت نشده بود.

ساروخانی تصریح کرد: پیگیری حسین یزدان‌مهر سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان برای ادامه کار باستان‌شناسی در شبستان نتیجه داد و با اختصاص یک میلیارد ریال از اعتبارات ملی به مسجد جامع کاشان کار آواربرداری و خاک‌برداری از شبستان زیرین آغاز شد.

وی افزود: با وجود آنکه تاکنون حدود ۹۰۰ متر مکعب خاک‌برداری این بخش انجام گرفته و بخش زیادی از شبستان زیرین از خاک خارج شده است اما همچنان عملیات خاک‌برداری ادامه دارد.

به گفته وی همزمان با عملیات خاک‌برداری کار باستان‌شناسی و مرمت نیز انجام می‌شود تا در آینده از این محل برای بازدید گردشگران استفاده شود.

مسئول باستان شناسی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد: یکی از بناهای تاریخی که در زلزله مشهور کاشان به شدت آسیب دید و تمام داده‌های تاریخی را به زیر خاک برد مسجد جامع کاشان بود.

ساروخانی یادآور شد: با مطالعات انجام گرفته مشخص شد بعد از زلزله برای صرفه‌جویی در هزینه، سقف شبستان اصلی را سوراخ و تمامی خاک و آوار ناشی از زلزله را داخل شبستان ریخته‌اند که این اقدام موجب دفن شدن شبستان اصلی زیر انبوهی از خاک شده است.

وی افزود: در دور دوم عملیات خاک‌برداری از شبستان زیرین مسجد و کار باستان‌شناسی در این سازه تاریخی، انواع کتیبه‌های گچی حتی بخش‌های مهمی از محراب‌های زرین‌فام کشف شده است.

ساروخانی اضافه کرد: سفال‌های کشف شده، سفال‌های زرین‌فام و قلم سیاه مربوط به قرن هفتم و دوره ایلخانی است که در آن دوره خاندان ابوطاهر در سفال‌گری فعالیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کارهای این خاندان در موزه‌های داخل و خارج از کشور، محراب‌های آستان قدس رضوی و مسجد میرعماد کاشان استفاده شده است.

مسئول باستان‌شناسی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد: داده‌های سفالی به دست آمده در شبستان زیرین مسجد جامع کاشان یک بانک اطلاعاتی مهم و مفید از سفال منطقه کاشان است.

ساروخانی خاطرنشان کرد: حتی یک قطعه کوچک از داده‌هایی که حاصل از خاک‌برداری شبستان بوده دور انداخته نشده و پس از جمع‌آوری منتظر تأمین اعتبار است تا کار مطالعاتی روی آن انجام شود.

وی همچنین عنوان کرد: تکمیل کار مطالعاتی و تحقیقات لایه‌نگاری مسجد جامع کاشان با تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

ساروخانی با بیان اینکه اندازه خشت‌های شبستان زیرین مسجد جامع کاشان در ابعاد خشت‌های دوره ساسانی است، متذکر شد: با توجه به نوع خشت‌ها که در اوایل دوره اسلامی و آل بویه استفاده می‌شده است، می‌توان قدمت این سازه تاریخی را به بیش از یک‌هزار سال تخمین زد که در این صورت این بنا بعد از تپه‌های تاریخی سیلک دومین سازه تاریخی کاشان است.



تاريخ : 18 / 8 / 1391برچسب:فیلم,سینمایی,آخرهفته,عقاب نیوز, | 5:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آخر هفته (18 و 19 آبان ماه)مجموعه اي از فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني ايراني و خارجي و انيميشن از شبكه هاي سيما پخش مي شود.

آخر هفته اي ديدني با فيلم هاي سينمايي تلويزيون

 



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 8 / 1391برچسب:, | 9:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج تکمیل ظرفیت آزمون نیمه متمرکز دکترای 91 ساعت 18 امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکترای 91 ساعت 18 امروز

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتایج و کارنامه متقاضیان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون نیمه متمرکز دکترای 91 ساعت 18 امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون نیمه متمرکز دکترا 20 هزار و 795 نفر فرم انتخاب رشته را پر کرده‌اند که در نهایت از این تعداد 1600 نفر در مؤسسات و دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان داشت: نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون نیمه متمرکز دکترای 91 پس از اعلام نمرات مصاحبه حضوری شرکت کنندگان از سوی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به سازمان سنجش در هفته دوم دی ماه اعلام می‌شود.



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 1:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

حدیث فولادوند و علی ابوالحسنی‌ در کنار علیرضا خمسه و مهران احمدی در فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» ایفای نقش می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حدیث فولادوند به همراه علی ابوالحسنی و غزل ذوالفقاری در فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان‌، تهیه‌کنندگی سعید هاشمی ‌و با گریم‌هایی متفاوت حضور خواهند داشت.

 

بنا بر این گزارش، حدیث فولادوند در این فیلم نقش «حبه‌ انگور»، علی ابوالحسنی در دو نقش «دایی شنگول» و «دایی منگول» و غزل ذوالفقاری نیز نقش «تتل» را ایفا خواهند کرد.

فولادوند در فیلم‌هایی چون «دست‌های آلوده»، «مارال»، «مسافر ری»، «غزل» و... و همچنین ابوالحسنی نیز‌ در فیلم‌هایی چون «مانی و ندا» و «نامزد آمریکایی من» حضور داشته‌اند.

 

 

 

پیش‌تر حضور علیرضا خمسه و مهران احمدی در این فیلم قطعی شده بود.

فیلمنامه فیلم «تتل و راز صندوقچه» به طور مشترک توسط وحید گلستان و منصور غلامی نوشته شده است.

فیلمبرداری این فیلم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در شمال کشور و منطقه تنکابن، اواخر هفته جاری آغاز می‌شود.

 

این فیلم که در ژانر کودک و با فضای فانتزی است، در شهرهای تهران، تنکابن، رامسر و چابهار فیلم‌برداری خواهد شد.

موضوع این فیلم درباره بزغاله‌ای است که با اشتباه خود موجب بروز یک سری مشکلات برای خود و دیگران می‌شود و تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند خودش می‌باشد.

فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» که به صورت رئال و انیمیشن تولید می‌شود اولین همکاری مشترک بنیاد سینمایی فارابی و وزارت آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

صبح دیروز تفاهم نامه ای میان محمدرضا مدیر وبلاگ عقاب نیوز و جناب آقای سعید ایریلوزادیان مدیر محترم خبرگزاری فافانیوز به امضاء رسید و در روز عید سعید غدیر خم  این دو برادر خوانده شدند.



تاريخ : 13 / 8 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

همزمان با عید سعید غدیر خم خبرگزاری فافا نیوز بصورت رسمی کار خود را آغاز کرد.



تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تازه ترین بخشنامه انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل در دانشگاه آزاد تصویب و نرخ شهریه های این عده از دانشجویان ابلاغ شد.

 

به گزارش مهر، دانشجویان ایرانی خارج از کشور مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته که در یکی از دانشگاههای معتبر خارج از کشور در حال تحصیل هستند می توانند به یکی از واحدهای مشخص شده دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور( به غیر از استانهای تهران و البرز) در همان رشته معرفی شوند.

ادامه تحصیل این دانشجویان در ترمهای بعدی مشروط به رضایت مندی علمی و عمومی وفق مقررات و آئین نامه ها است.

دانشجویان ایرانی خارج از کشور مقاطع کارشناسی ارشد که در یکی از دانشگاههای معتبر خارج از کشور در حال تحصیل هستند می توانند به یکی از واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور جهت ادامه تحصیل در همان رشته و گرایش معرفی شوند. ادامه تحصیل این قبیل دانشجویان در ترمهای بعدی مشروط به رضایت مندی علمی و عمومی وفق مقررات و آئین نامه ها است.

ظرفیت پذیرش این قبیل از دانشجویان برای دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد حداکثر 10 درصد ظرفیت پذیرش سال 91 در هر رشته محل تعیین می شود.

شهریه دانشجویان بر اساس جدول زیر اعلام شد.

جدول شهریه انتقال خارج به داخل دانشجویان دانشگاه آزاد

مقطع تحصیلی میزان شهریه
کاردانی 40 درصد کمتر از شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور
کارشناسی پیوسته 25 درصدکمتر از شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور
کارشناسی ناپیوسته 35 درصد کمتر از شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور
کارشناسی ارشد برابر شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور

بر اساس یکی از تبصره های این آیین نامه، آغاز تحصیل دانشجویان از بهمن ماه سال جاری است و در موارد خاص با موافقت واحد مربوطه می توانند در ترم مهرماه 92-91 نیز ثبت نام کنند.

دانشجویان دوره­های کارشناسی ارشد که در واحدهای بین الملل ثبت نام می کنند، می توانند در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی (به غیر از استان تهران و البرز) وفق مقررات میهمان شوند و ادامه میهمانی دانشجویان در ترم های بعدی مشروط به رضایتمندی از عملکرد علمی و عمومی آنها است.

پس از جمع آوری تقاضاهای دانشجویان، شورای جذب دانشجویان ایرانی خارج از کشور در خصوص اعتبار علمی دانشگاه محل تحصیل متقاضی در خارج از کشور و همخوانی واحدهای گذرانده شده در رشته و گرایش تحصیلی و توانمندی و سطح علمی دانشجویان متقاضی، بررسی و ارزیابی لازم را انجام می دهد و بر این اساس یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل متقاضی معرفی می کند.

انتقال این افراد از واحدهای تعیین شده به واحدهای دیگر تا پایان تحصیل ممنوع است.

مواردی که در این بخشنامه مشخص نشده، حسب مورد در شورای پذیرش دانشجویان ایران خارج از کشور بررسی و با تایید رئیس دانشگاه تصمیم گیری می شود.



تاريخ : 7 / 8 / 1391برچسب:, | 1:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها دقایقی پیش‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

خبرگزاری فارس: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها دقایقی پیش با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک،‌ عبدالرضا عزیزی ‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، حسین هژبری معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه نوزدهم به مدت 8 روز از 7 تا 14 آبان ماه دایر خواهد بود و علاقمندان و بازدید کنندگان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 20 شب از غرفه‌های نمایشگاه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بازدید کنند.

بر اساس این گزارش، در نمایشگاه امسال 31 استان هر کدام با 50 نشریه حضور دارند که در مجموع در بخش مطبوعات استان‌‌ها 2 هزار و 380 نشریه حضور خواهند داشت.

در بخش بین‌الملل نمایشگاه نیز مانند سال گذشته 50 غرفه طراحی شده است که تا کنون 30 کشور حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و حدود 80 روزنامه‌نگار و خبرنگار از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

از جمله ویژگی‌های نمایشگاه نوزدهم افزایش تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته است به طوری که امسال 830 غرفه برپا شده و این در حالی است که سال گذشته 570 غرفه در نمایشگاه ایجاد شده‌ بود.

نمایشگاه امسال 51 هزار متر مربع فضای داخلی دارد و علاوه بر این شش هزار متر مربع فضای خارجی برای برنامه‌های جنبی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، برپایی غرفه سامانه اشتراک، توزیع بن خرید مطبوعات به مبلغ پنج میلیارد ریال، برپایی دکه‌های موضوعی، موزه مطبوعات، رونمایی از اطلس فراوانی مطبوعات در سراسر کشور، افتتاح کلینیک چاپ و رونمایی سردیس 10 روزنامه‌نگار برتر از مشروطه تا امروز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه نوزدهم است.

اخبار تکمیلی مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی مطبوعات متعاقباً منتشر خواهد شد.



تاريخ : 7 / 8 / 1391برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: امکان خرید و دریافت کارت ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد 92 از امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال شد.

خبرگزاری فارس: خرید کارت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، امکان خرید و دریافت کارت اعتباری کنکور کارشناسی ارشد 92 از امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال شد، داوطلبان برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام باید 17 هزار و 800 تومان پرداخت کنند البته مبلغ خرید کارت اعتباری علاقمندی دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی نیز مبلغ 5 هزار و 800 تومان است.

براساس این گزارش، داوطلبان حداکثر می‌توانند 3 عدد کارت با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب خریداری کنند.

ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1392 و هجدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور، از 9 آبان ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و تا 16 آبان‌ماه ادامه دارد.

آزمون کارشناسی ارشد 92 صبح و عصر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، 18، 19 و 20 بهمن ماه 1391 برگزار خواهد شد.



تاريخ : 4 / 8 / 1391برچسب:, | 1:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی تاکید کرد که پیوند تاریخی و تمسک ملت شریف و بزرگ ایران به اهل بیت و استعانت به خاندان عصمت و طهارت و آستان مقدس نبوت و امامت، سنت دیرین و عهدی ناگسستنی است.

خبرگزاری فارس: پیام لاریجانی به چهارمین همایش تخصصی تعزیه

به گزارش حوزه مجلس خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به چهارمین همایش تخصصی تعزیه و نکوداشت استاد رضا حیدری پیامی را صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیوند تاریخی و تمسک ملت شریف و بزرگ ایران به اهل بیت و استعانت به خاندان عصمت و طهارت و آستان مقدس نبوت و امامت سنت دیرین و عهدی ناگسستنی می‌باشد که همواره در همه احوال با زندگی مردم عجین گشته است.

آئین‌‌های بزرگداشت تکریم و یادآوری سرگذشت، مبارزات و مجاهدت اهل بیت بخش مهمی از فرهنگ وهنر ملی و دینی ملت ما را شامل می‌شود و هنر مقدس تعزیه و نمایش‌ حماسی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین عرصه‌های تجلی این فرهنگ می‌باشد که استاد رضا حیدری هنرمند برجسته و ممتاز دینی ومل کشورمان که از شهرستان تفرش پا به این عرصه و طریق عاشقی و شیدانی نهاده از سرآمدان و بزرگان تعزیه خوانی ونام آوران، هنر مقدس در ذکر اهل بیت می‌باشد.

ایشان در خانواده‌ای مذهبی که هنر تغزیه خوانی و ذاکری اهل بیت نسل به نسل در بین آنان منتقل شده بود پرورش یافت و از همان دوران نوجوانی خواندن تعزیه و شبیه خوانی را زیر نظر اساتید بزرگ فرا گرفت و توانست به تدریج در این مکتب رشد پیدا کند و با تبحری که داشت، هنرشان به سرعت در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفت.

استاد رضا حیدری با همت و تلاشی که داشته‌اند تمام عمر خود را صرف تصحیح نسخ و تعزیه و شبیه خوانی کرده‌اند و توانستند با ابتکار و دقت نظر خویش به سبک‌های جدیدی در زمینه‌ این هنر دینی دست یابند و علاوه بر آن همچنین در امر شناخت و کاربرد ردیف‌های موسیقی سنتی ایران در تعزیه نیز نظریات خوبی را عرضه کنند که از این منظر آثار استاد همواره مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است.

اینجانب ضمن تقدیر از اقدام شایسته برگزاری آئین نکوداشت استاد رضا حیدری ذاکر توانمند اهل بیت از سوی دست اندرکاران آن اعتقاد دارم این برنامه‌ها رسم پسندیده‌ای است که می‌تواند الگویی مناسب برای همگان باشد که ضرورت تجلیل و سپاس از ذخایر فرهنگی و ارزشمند کشور را باری خود یک اصل و ضرورت بدانند.

در پایان آرزوی سلامتی طول عمر و توفیق خدمت را برای استاد حیدری از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

 

بر این اساس، این پیام پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در محل همایش در شهرستان تفرش توسط عباس صلاحی نماینده مردم تفرش و آشتیان قرائت شد.



تاريخ : 29 / 7 / 1391برچسب:, | 8:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 را، روز 9 آبان‌ماه اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 از 9 آبان/ برگزاری آزمون در بهمن

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، زمان آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 را از روز 9 آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1392 باید از روز سه شنبه، 9 آبان ماه تا روز سه شنبه، 16 آبان ماه 91 برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

به گفته وی زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 92 روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 18، 19 و 20 بهمن ماه 91 است.



عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 از روز اول آبان ماه آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 از دوشنبه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 از روز اول آبان ماه آغاز می‌شود و تا روز سوم آبان ماه ادامه دارد.

داوطلبان برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

براساس این گزارش، 13 هزار و 500 ظرفیت برای پذیرش داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد 91 در نظر گرفته شده است.

تمام داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد حضور داشته‌اند اعم از قبول شدگان و قبول نشدگان به غیر از پذیرفته‌شدگان رشته‌های بورسیه و شرایط خاص، می‌توانند در این مرحله نسبت به انتخاب کد رشته محل اقدام کنند.



عقاب نیوز :

۱۰:۳۲

اطلاعیه ‌سازمان‌ سنجش‌ درباره‌ اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، سازمان‌ سنجش‌ اعلام کرد: نظر به‌ اینکه‌ بعضی‌ از دانشگاه‌ها پس از اعلام نتایج، علاوه‌ بر ظرفیت‌های‌ مندرج‌ در دفترچه‌ راهنمای ‌انتخاب‌ رشته‌های‌ تحصیلی (شماره‌2)، برای‌ پذیرش‌ دانشجو اعلام‌ ظرفیت‌ کرده‌اند و همچنین برخی از مؤسسات آموزش عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را دارند، لذا داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و در جلسه امتحانی حاضر بودند، براساس ضوابط و شرایط می‌توانند از روز دوشنبه اول تا چهارشنبه 3 آبان ماه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه کنند.

 

آندسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کدرشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

 

چنانچه‌ هر یک ‌از داوطلبان که ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌شده، در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یک ‌از کدرشته‌ محل‌های این اطلاعیه قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ لغو می‌شود و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ کنند.

 

ضمناً چنانچه قبولی قبلی آنان مربوط به دوره روزانه باشد حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق شرکت در آزمون سال بعد را نخواهند داشت. لذا به‌ پذیرفته‌شدگان‌ تأکید می‌شود در انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه دقت‌ کافی‌ را داشته باشند، در غیر این صورت‌ هیچگونه‌ اعتراضی‌ قابل‌ قبول‌ نخواهد بود.

 

گفتنی است نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، نیمسال اول یا نیمسال دوم سال تحصیلی 92-1391 خواهد بود.

 

در آن‌ دسته‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداکثر تا 20 کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند.

 

هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در رشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ و براساس کارنامه نتایج اولیه در آن رشته و گرایش مربوط دارای نمره کل مثبت می‌باشد.همچنین کدرشته محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً داوطلبانی که قبلاً در آزمون‌های عملی و تشریحی شرکت نموده‌اند می‌توانند انتخاب کنند.

 

داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند باید نسبت به واریز مبلغ 28.000 ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.

 

به گزارش ایسنا، فایل کدرشته محلهای مورد پذیرش در تکمیل ظرفیت ارشد 91 در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 5:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مخاطبان شبکه‌های ایرانی در خارج از کشور می‌توانند شبکه‌های ایران را روی ماهواره «اینتل‌ست» دریافت کنند.

خبرگزاری فارس: شبکه‌های ایرانی را از ماهواره «اینتل‌ست» دریافت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی توقف ارسال برنامه‌های صدا و سیما از ماهواره هاتبرد، ماهواره اینتل‌ست 20 به عنوان جایگزین معرفی شد.

بنا بر این گزارش، خلاف ادعاهای غرب در خصوص وجود جریان اطلاعات آزاد در کشورهای غربی، پخش شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد متوقف شده است.

بنا بر این گزارش، در پی اقدام شرکت یوتل ست در خصوص تحت فشار قرار دادن شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای از روز دوشنبه 15 اکتبر 2012 (24 مهر) فرکانس ماهواره 12437 قطع شده و سرویس مذکور به شبکه‌های این پکیج ماهواره‌ای از جمله جام جم 1و 2 ارائه نمی‌شود.

در این رابطه روابط عمومی شبکه جام جم اعلام کرد:

بینندگان محترم و معزز شبکه جهانی جام جم می‌توانند برنامه‌های این شبکه را از طریق ماهواره اینتل‌ست 20 دریافت کنند. موقعیت مداری، فرکانس و سایر مشخصات به شرح زیر ارائه شده است:

نام ماهواره : اینتل‌ست 20

موقعیت مداری: 68.5 درجه شرقی (‌شصت وهشت و نیم‌)

فرکانس: 11090 مگاهرتز

نرخ سمبل: 25.600 بیست و پنج و ششصد مگا سمبل بر ثانیه

نرخ تصحیح خطا: 2.3قطبیت: عمودی

SateliteName IS-20

ORBITAL LOCATION : 68.5

FREQUENCY : 11090

SYMBOL RATE: 25.6 MS/S

FEC: 2.3

Polarity: Vertical

شبکه های تلویزیونی موجود:

1- جام جم 1

2- جام جم 2

3- سحر 1

4- سحر 2

5- الکوثر

6- خبر

7- قرآن

Television channels:

1- IRIB 1

2- IRIB 2

3- SAHAR 1

4- SAHAR 2

5- ALKAWTHAR

6- IRINN

7- IRIB QURAN



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد دانشجو در حاشیه مراسم تشییع دو شهید گمنام در واحد علوم تحقیقات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه آزاد به دنبال حذف کنکور در برخی مقاطع است، گفت: دانشگاه آزاد این توان را دارد که آزمون‌های دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را حذف کند.

 

وی افزود: به دنبال اخذ مجوز از وزارت علوم برای حذف آزمون کارشناسی ناپیوسته هستیم.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص سیاست دانشگاه برای ایجاد واحدهای تک جنسیتی، گفت: امکان ایجاد مجتمع‌های جداگانه برای خواهران وجود دارد.

 

وی افزود: البته حدود 9-8 سال است که واحد‌های تک جنسیتی در برخی از واحدها از جمله اصفهان وجود داشته است و اخیرا نیز واحد دماوند به این صورت است.

 

دانشجو با اشاره به تخصیص وام به دانشجویان دوره دکتری، اظهار کرد: به دنبال تخصیص وام به دانشجویان ارشد نیز هستیم که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم این امر را محقق کنیم.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 3:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمين موسوي، معاون تربيت و آموزش سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسم رونمايي از اين سامانه آموزشي ضمن ارائه گزارشي از مراحل آماده سازي و اجراي آن گفت: اين سامانه با هدف توسعه و ارتقاي سطح فراگيري آموزشهاي عقيدتي سياسي در سطح نيروهاي تابعه ارتش و صرفه جويي در منابع نيروي انساني و هزينه هاي آموزشي به مورد اجرا گذاشته شده است.

وي افزود: با اجراي اين سامانه 30 درصد از آموزش هاي عقيدتي سياسي از طريق فضاي مجازي و به صورت اينترنتي ارائه خواهد شد كه بيش از 46 درصد، معادل يك و نيم ميليارد تومان در سال در رديف بودجه و اعتبارات آموزشي صرفه جويي خواهد شد.

در ادامه مراسم، با حضور حجت الاسلام والمسلمين صفايي، رئيس دفتر عقيدتي سياسي فرمانده معظم كل قوا، حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم، نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش و حجت الاسلام والمسلمين سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن تقدير از دست اندركاران راه اندازي سامانه آموزش مجازي در سازمان عقيدتي سياسي ارتش به صورت نمادين از اين سامانه آموزشي رونمايي به عمل آمد.

گفتني است، سامانه آموزش مجازي سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايگاه اطلاع رساني آجا به آدرس اينترنتي www.Aja.ir بارگذاري شده و هم اكنون بخش برگزاري آزمون آن لاين سامانه مذكور در اين وب سايت فعال گرديده است



عقاب نیوز :

گروه فرهنگی مشرق - شرح اسم" عنوان کتاب زندگینامه رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ است که توسط هدایت الله بهبودی به رشته تحریر در آمده و توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به چاپ رسیده است. البته این کتاب اولین بار همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد؛ اما به دلیل وجود برخی اغلاط تاریخی، توزیع آن متوقف شد تا اینکه مدتی قبل پس از برطرف شدن اغلاط، چاپ و در اختیار علاقه مندان گرفت. در نظر داریم هر روز بخشی از این کتاب را منتشر کنیم.
آنچه در ادامه از نظرتان می گذرد بخش سی و دوم ام این کتاب است.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 11:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمجید سید قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با فارس، از آغاز ثبت نام ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ثبت‌نام‌ ازدواج‌های دانشجویی از هفته آینده به صورت سراسری در کشور آغاز می‌شود.

قریشی در مورد نحوه برنامه‌های آموزشی ازدواج‌های دانشجویی نیز تصریح کرد:‌ هر دانشگاه به صورت مستقل برنامه‌های آموزشی را برای زوجین برگزار می‌کند.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مورد برگزاری مراسم ازدواج‌های دانشجویی، اظهار داشت: مراسم ازدواج‌های دانشجویی توسط دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و با همکاری دانشجویان برگزار می‌شود و در صورتی که دانشگاه بتواند، برای سفر مشهد مقدس زوج‌های دانشجو اقدام خواهند کرد.

قریشی در مورد تفاوت ثبت نام ازدواج‌های دانشجویی امسال با سال‌های گذشته نیز تصریح کرد: در سال‌های گذشته به صورت متمرکز ثبت‌نام ازدواج‌‌های دانشجویی انجام می‌شد، ولی امسال هر مرکز دانشجویی به صورت مستقل بر اساس وضعیت دانشگاه‌ها برنامه ازدواج دانشجویی را برگزار می‌کند.



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

روحیه نشاط و احساس مسئولیت جوانان نخبه؛ فتح الفتوح انقلاب اسلامی / علت اصلی همه فشار ها جایگاه مستقل ملت ایران و تسلیم نشدن در برابر نظام سلطه است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار يكهزار نفر از نخبگان و استعدادهاي برتر جوان، حفظ و تقويت فضاي نشاط و اميد كنوني در ميان جوانان نخبه،فراهم كردن امكان پيشرفت هاي علمي و پژوهشي بيشتر در ميان استعدادهاي جوان، توجه به درون زايي علمي بجاي مرعوب شدن در مقابل پيشرفتهاي علمي غرب، تقويت روحيه احساس مسئوليت نخبگان نسبت به آينده ملت و راضي نشدن به پيشرفتهاي علمي كنوني را از ضروريات ادامه حركت پرشتاب علمي كشور برشمردند و تأكيد كردند: به فضل الهي ملت ايران با تكيه بر ثروت نيروي انساني جوان و مستعد خود و ايستادگي در مقابل فشارها، ازهمه گردنه هاي خطرناك عبور خواهد كرد و به قله سعادت خواهد رسيد.
در اين ديدار كه در فضايي صميمانه و پرنشاط برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي با تبريك به جوانان نخبه به خاطر توفيق به فعليت رساندن استعدادها و توانايي ها، خطاب به آنان خاطرنشان كردند: شما جوانان عزيز نبايد به اين حد از نخبگي قانع باشيد بلكه بايد اين بذر به ثمر نشسته به نهالي برومند و ثمربخش تبديل شود كه در همه زمانها و موقعيت ها بتواند ميوه شيرين خود را به كام كشور، ملت، تاريخ و در نهايت بشريت، بچشاند .
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ديدگاهها و پيشنهادهاي تعدادي از جوانان نخبه كه در اين ديدار مطرح شد، آنها را سنجيده و همراه با تفكر و برخاسته از صدق و صفا خواندند و ضمن توصيه به مسئولان براي توجه به اين ديدگاهها و بررسي دقيق پيشنهادهاي ارائه شده، افزودند: هنگامي كه جوانان اينگونه با نشاط و اميد و از روي سنجيدگي و با احساس مسئوليت، مطالبي را درخصوص پيشرفت و آينده كشور بيان مي كنند، فضاي شيرين بوجود مي آيد كه بايد اين روحيه در ميان جوانان بويژه نخبگان تقويت شود.
ايشان با يادآوري پيام امام خميني (ره) به مناسبت پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات طريق القدس در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان كردند: امام (ره)‌ در آن پيام، تربيت جواناني كه توانستند آن پيروزي را در چنان شرايط سختي بيافرينند، فتح الفتوح انقلاب اسلامي خواندند و امروز نيز روحيه نشاط و احساس مسئوليت جوانان نخبه نسبت به آينده كشور، همان فتح الفتوح انقلاب اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي نتيجه حفظ و تقويت اين روحيه را، سود بردن كشور و ملت از ويژگي نخبگي دانستند و تأكيد كردند: جوان نخبه اي كه با چنين انگيزه و روحيه اي در مسير پيشرفت علمي گام برمي دارد،‌در واقع سرمايه شخصي خود را كه همان نخبگي است،‌به سرمايه ملي تبديل مي كند و همه، از آن سود خواهند بُرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از فضاي گفتماني حركت و پيشرفت علمي در كشور افزودند: البته يك نگراني هم وجود دارد و آن اينكه با حركت پرشتاب علمي در كشور ، حالت اقناع و رضايت ايجاد شود در حاليكه ما در آغاز راه هستيم و اين شتاب علمي نبايد كُند و يا متوقف شود.
ايشان با اشاره به عقب ماندگي علمي تاريخي كشور به دليل تسلط حاكمان و زمامداران وابسته و غافل، خاطرنشان كردند: فاصله علمي زياد با دنيا و وجود رقباي نسبتاً قوي در منطقه،‌ از واقعيت هايي هستند كه ضرورت استمرار حركت پرشتاب علمي تا رسيدن به نقطه متناسب با شأن و جايگاه ملت ايران را دو چندان مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي از جمله لوازم ادامه حركت پرشتاب علمي را همت مضاعف جوانان و مرعوب نشدن در قبال پيشرفتهاي علمي غرب دانستند و تأكيد كردند: در مسير پيشرفت علمي بايد درون زايي و درون جوششي علمي، اصل قرار گيرد و تقويت شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه، توصيه هايي را به مسئولان بنياد ملي نخبگان و مسئولان مراكز و دستگاههاي مرتبط با حركت علمي كشور بيان كردند. ايشان فعاليتهاي انجام گرفته در بنياد ملي نخبگان را براساس ارزيابي هاي انجام گرفته، خوب ارزيابي كردند و در عين حال اين نكات را متذكر شدند: لزوم توجه به تفاوت در معيارهاي نخبگي در علوم فني و علوم انساني، فراهم كردن ميدان وسيع علمي و پژوهشي براي نخبگان به عنوان اولويت اول و اساسي، و نگاه شبكه اي به نخبگان.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين نگاه شبكه اي به نخبگان افزودند:‌ در مورد نخبگان بايد يك حركت شبكه اي درون زا بوجود آيد كه مرحله اول آن، شناسايي و پرورش نخبگان در آموزش و پرورش است و در مراحل بعد، شامل انتخاب بهترين ها، و سپس حفظ و ارتقاء نخبگان به رتبه هاي بالاتر است و در نهايت اين نخبگان، بايد خود زمينه ساز پرورش نخبگان جديد شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به تدوين سند راهبردي نخبگان، از مسئولان ذيربط خواستند تا اين سند را سريعاً تصويب نهايي و سپس ابلاغ كنند.
ايشان توصيه هايي را نيز خطاب به نخبگان جوان بيان كردند.
باقي ماندن در طراز نخبگي و اثرگذاري در فضاي پيراموني خود و سوق دادن آن به سمت نخبگي از جمله توصيه هاي رهبر انقلاب اسلامي به نخبگان بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، توجه به نيازهاي كشور در فعاليتهاي علمي و پژوهشي را نيز مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: برخي گزارشها حاكي از آن است كه هنوز بخش عمده اي از مقالات علمي ناظر به نيازهاي كشور نيست كه اين، خسارت است و بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه صددرصد مقالات علمي در جهت رفع نيازهاي داخل قرار گيرند.
ايشان معيار اصلي در همكاري با ISI را نيز، ناظر بودن مقالات به نيازهاي داخلي دانستند و خاطرنشان كردند: اين موضوع نيازمند روش سيستمي و تلاش بيشتر بنياد ملي نخبگان است.
رهبر انقلاب اسلامي سه توصيه ديگر نيز به نخبگان جوان بيان كردند: ارتقاء معنويت و تهذيب نفس، تفكر در مسائل اصولي و اساسي زندگي، و تحليل صحيح و دقيق از جايگاه كشور و نظام در شرايط كنوني جهان.
حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص دارا بودن تحليل درست از وضعيت كشور به تبيين شرايط نظام اسلامي پرداختند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران در طول ۳۳ سال گذشته با طيف مختلفي از فشارها اعم از سياسي، امنيتي، نظامي، اقتصادي و تحريم ها مواجه بوده است اما ملت ايران با ايستادگي خود نه تنها اين فشارها را خنثي كرد بلكه قوي تر نيز شده ا ست.
ايشان لازمه رسيدن به تحليل درست از جايگاه و موقعيت كشور را، وجود ارزيابي صحيح از توانايي ها و نقاط قوت نظام اسلامي، فشارهاي جبهه دشمن، و در عين حال ناكامي هاي اين جبهه دانستند و تأكيد كردند: اين تصور كه علت دشمني جبهه استكبار با ملت ايران، اتخاذ برخي مواضع يا تصميم ها بوده، غلط است. علت اصلي همه اين فشارها، جايگاه مستقل ملت ايران و تسليم نشدن در برابر نظام سلطه است.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف اصلي از افزايش فشارها به ملت ايران را، وادار كردن ملت به تسليم دانستند و افزودند: ملت ايران هيچگاه تسليم فشارها نشده و نخواهد شد و علت عصبانيت دشمن نيز، همين موضوع است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: ملت ايران با تكيه بر ثروت طبيعي و انساني مستعدي كه در اختيار دارد، از گردنه هاي دشوار و گذرگاههاي سخت عبور خواهد كرد و به توفيق الهي، به قله سعادت دنيا و آخرت،‌ و آرامش و آسايش خواهد رسيد.
 
در ابتداي اين ديدار آقايان و خانم ها:
-امير جعفرقلي – رتبه اول جشنواره خوارزمي و فارغ التحصيل دكتراي مهندسي برق
-شيما شاهجويي – دارنده مدال نقره المپياد كشوري در رشته زيست شناسي
-مهدي صفر نژاد بروجني – دارنده ي مدال طلا در رشته ي كامپيوتر و دانشجوي دكتراي مهندسي كامپيوتر
-محمدحسين اشتري – دانشجوي دكتراي علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي
-نسرين جعفري – دانشجوي دكتراي مهندسي عمران و رتبه اول حفظ قرآن كريم در مسابقات كشوري
-علي آرام – دانش آموخته دكتراي مهندسي مكانيك و دارنده ي مدال نقره المپياد كامپيوتر
-آرزو محمودزاده – دارنده ي مدال برنز المپياد دانش آموزي و دانشجوي رشته روانشناسي باليني
-محمد حسين بادامچي – دارنده ي مدال نقره المپياد فيزيك و دانشجوي دكتراي جامعه شناسي
-و قاسم درزي – دانشجوي دكتراي علوم قرآني و رتبه اول المپياد دانشجويي در رشته الهيات
ديدگاههاي خود را درخصوص حركت علمي كشور و اقدامات بنياد ملي نخبگان بيان و پيشنهادهايي را نيز مطرح كردند.
خانم سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز در گزارشي از عملكرد يكساله بنياد ملي نخبگان، به اجرايي شدن آيين نامه تسهيلات جذب و نگهداري نيروهاي نخبه، تسهيل در جذب نخبگان در مراكز آموزشي و تحقيقاتي و اجرايي شدن آيين نامه تسهيل ادامه تحصيل نخبگان در مقطع دكترا اشاره كرد.
تدوين سند راهبردي كشور در امور نخبگان، تدوين آيين نامه بكارگيري نخبگان در شركتهاي دانش بنيان، ساماندهي و برنامه ريزي علمي و حمايت از استعدادهاي برتر براي حضور متوازن در همه نقاط كشور، و ارائه خدمات هدفمند به مخترعان و برگزيدگان المپيادها از ديگر مواردي بود كه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در گزارش خود بيان كرد.