تاريخ : 4 / 8 / 1391برچسب:, | 6:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عكس منتشر شده در صفحه گلشيفته فراهاني در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي از ديدار بهزاد فراهاني با وي در يكي از جشنواره‌هاي عربي حوزه خليج فارس حكايت دارد.
 



تاريخ : 5 / 8 / 1391برچسب:, | 1:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک زن باردار در دادگاه شهر کیپ آفریقای جنوبی دچار درد زایمان شد و به کمک یک قاضی زن، فرزندش را به دنیا آورد.

به گزارش جام جم آنلاین، پرل آندروز قاضی زن دادگاه وینبرگ در حومه شهر کیپ گفت: چند روز پیش یک زن باردار در دادگاه دچار درد زایمان شد؛ متوجه شدم که طاقتش به آخر رسیده و در شرف زایمان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این قاضی افزود: زن باردار را همراه دو زن دیگر به دستشویی دادگاه برده و به او در به دنیا آوردن نوزادش کمک کردیم.

وی ادامه داد: تا زمان رسیدن اورژانس نوزاد را که یک پسر بود، گرم نگه داشتم؛ خوشبختانه با رسیدن پزشک اورژانس، وی تأیید کرد که نوزاد کاملاً سالم است.

رسانه‌های آفریقای جنوبی در مورد دلیل حضور این زن باردار در دادگاه توضیحی نداده‌اند.



تاريخ : 2 / 8 / 1391برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

پليس امر به معروف سعودي در مدينه هنگام زيارت گروهي از زنان زائر در بقيع، به آنها يورش برده و با خشونت آنها را مجبور به بستن زيارتنامه‌ها و خاموش كردن تلفن‌هاي همراه و خروج از اين مكان كردند.

يكي از عناصر پليس ديني سعودي براي ايجاد رعب و وحشت، خود را به ميان جمعيت زنان در بقيع رساند تا آنان را متفرق كند؛ اين درحالي است كه هيأت موسوم به امر به معروف سعودي، مدعي مبارزه با هرگونه اختلاط زن و مرد نامحرم در عربستان است.عناصر امنيتي سعودي همچنين با توهين به زائران زن، آنها را به كفر و شرك متهم كرده و مانع از ادامه زيارت آنها شدند. اين زنان به همراه كاروان حج از استان شيعه نشين قطيف به مدينه رفته بودند.



تاريخ : 2 / 8 / 1391برچسب:, | 9:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک مقام مسئول در سازمان حج و زیارت از آغاز بازگشت حجاج سرزمین وحی به ایران از 10 تا 29 آبان ماه سالجاری خبر داد و اعلام کرد: پیش بینی می‌شود بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه منوره به مقصد 17 ایستگاه پروازی کشورمان انجام شود.

حسن سرخوش مدیرکل ثبت نام و اعزام سازمان حج و زیارت در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت بازگشت حجاج ایرانی از سرزمین وحی به ایران، گفت: از 10 آبان ماه سال جاری بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه های جده و مدینه منوره به مقصد کشور آغاز می شود.این مقام مسئول، افزود: بازگشت حجاج از بامداد دهم آبان ماه آغاز شده است و تا بیست و نهم آبان ماه ادامه می یابد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پروازهای برگشت حجاج ایرانی توسط 2 شرکت هواپیمائی داخلی هما و ماهان انجام خواهد شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه منوره به مقصد 17 ایستگاه پروازی کشورمان انجام شود.سیداحمد موسوی مدیرعامل سازمان حج و زیارت پیشتر و در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان سعودی در گفتگو با مهر از کاهش تاخیر پروازهای داخلی به حدود 7 تا 10 دقیقه خبر داده و اعلام کرده بود: با تدابیر اندیشیده شده پیش بینی می‌شود این روند کاهش تاخیر پروازهای داخلی تا پایان مناسک حج ادامه یابد.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای حج سال جاری اعزام تمامی زائران ایرانی به سرزمین وحی توسط دو شرکت هواپیمائی داخلی انجام می شود، تصریح کرد: عدم استفاده از ایرلاین‌های سعودی علاوه بر صرفه جویی حدود 15 میلیون دلاری منجر به افزایش رفاه و ارائه خدمات به زائران ایرانی خواهد شد.



تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

"من بروز هر گونه بحران یا هر مسئله ای از طرف ایران را پیش بینی نمی کنم. طرف ایرانی به دولت عربستان سعودی اطمینان داد که برای راحتی حجاج و ادای این مراسم توسط آنها به مانند دولت عربستان سعودی بلکه بیشتر ، پایبند است."
دولت عربستان سعودی اعلام کرد 14 ایرانی بازداشت شده به اتهام ورود غیرمجاز به خاک این کشور، دارای مقاصد بدی نبودند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، شاهزاده "احمد بن عبدالعزیز آل سعود" وزیر کشور عربستان سعودی (برادر کوچکتر پادشاه و ولیعهد) گفت پیش بینی می کنم در مراسم حج امسال، هیچ بحرانی از سوی حجاج ایرانی روی ندهد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با موضوع حج در جمع خبرنگاران افزود: دولت ریاض تمامی تلاش خود را برای خدمت و رفاه به حجاج به کار می گیرد.

شاهزاده "احمد" پسر 31 از پسران ملک عبدالعزیز پایه گذار پادشاهی عربی سعودی است. وزیر کشور 70 ساله، تحصیلات عالی خود را در آمریکا گذراند. او از سال 1975 تا 2012 (به مدت 37 سال) در سمت معاون وزیر کشور فعالیت کرد تا اینکه پس از مرگ برادرش شاهزاده نایف (ولیعهد و وزیر کشور وقت)، به عنوان وزیر کشور جدید منصوب شد.

وزیر کشور عربستان سعودی درباره منع شهروندان سوریه از ادای حج گفت: ریاض مانع از حج هیچ شهروند سوریه نشده است. سفارت عربستان سعودی در دمشق تعطیل شده است به همین دلیل شهروندان سوریه برای دریافت ویزای حج با محدودیت هایی برای سفر به عربستان سعودی و انجام اعمال حج روبه رو شده اند.

احمد بن عبدالعزیز در پاسخ به سوالی درباره "برخی نگرانی ها در زمینه حجاج ایرانی به ویژه با وجود بحران سنی شیعه در منطقه" گفت: "من بروز هر گونه بحران یا هر مسئله ای از طرف ایران را پیش بینی نمی کنم. طرف ایرانی به دولت عربستان سعودی اطمینان داد که برای راحتی حجاج و ادای این مراسم توسط آنها به مانند دولت عربستان سعودی بلکه بیشتر ، پایبند است."

این مقام ارشد دولت ریاض تایید کرد:" از ناحیه حجاج ایرانی، وضعیت مناسب خواهد بود."

وی با تکذیب "افزایش تجهیزات نظامی در اطراف حجاج ایرانی" گفت: "همیشه برای تسهیل در روند حمل و نقل و خدمات به حجاج، به افزایش تجهیزات امنیتی می پردازیم. ما به همه حجاج با یک چشم می نگریم. معتقدیم که هیچ بخش از حجاج از هر کشوری به دنبال تاثیر گذاری بر حج برای اهداف سیاسی یا اقدامات اختلاف برانگیز نیستند."

وزیر کشور دولت عربستان سعودی درباره بازداشت شماری از اتباع ایرانی در هنگام ورود غیرقانونی به خاک عربستان سعودی از طریق دریا هم گفت: هنوز بازجویی ها و تحقیقات پایان نیافته ولی آنچه که تاکنون به دست آمده این است که آنها به دنبال رزق و روزی خود بودند و تلاش می کردند به کویت بروند اما ناخدای کشتی، این افراد را به صورت تصادفی در ساحل عربستان سعودی پیاده کرد.


وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی عربستان سعودی این افراد و ناخدای کشتی را بازداشت کردند . همه آنها تحت بازجویی هستند ولی مشخص نشده که دارای مقاصد بدی هستند.

14 شهروند ایرانی به تازگی در منطقه الخفجی (در ساحل خلیج فارس و در نزدیکی مرز کویت) به اتهام ورود غیرمجاز به عربستان سعودی دستگیر شدند.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه خبری بریکینگ نیوز لحظاتی پیش در خبری فوری از وقوع انفجار در دانشگاه نظامی ملک عبد العزیز در منطقه العینة در ریاض پایتخت این کشور خبر داد.
 
این پایگاه خبری نوشت: براثر این انفجار یک نظامی سعودی کشته‌ شد و ده‌ها نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی ایلاف اعلام کرد، انفجار روی داده در دانشگاه نظامی ملک عبد العزیز در شهر ریاض، پایتخت سعودی براثر انفجار نارنجک هنگام آموزش دانشجویان بوده است.
 
خبرگزاری شینهوا نیز با تایید این خبر اعلام کرد که یکی از دانشجویان دانشگاه افسری در این حادثه به شدت دچار جراحت شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
 
برخی منابع خبری تلفات این انفجار را یک کشته و ده زخمی اعلام کرده‌اند.
 
تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی وزارت دفاع عربستان سعودی در این‌باره منتشر نشده است.
 
بر اساس این گزارش، دانشکده نظامی ملک عبد العزیز دستور آزمایش تمام مهماتی را صادر کرده بود که به منظور آموزش دانشجویان افسری مورد استفاده قرار می‌گیرد.



تاريخ : 21 / 7 / 1391برچسب:, | 4:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

دومین دعای کمیل زائران ایرانی سرزمین وحی با اشک وداع با شهر خاتم پیامبران، محمد (ص) با نظمی ستودنی و بدون کوچکترین مشکلی شب گذشته در مدینه منوره برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مدینه منوره، دومین دعای کمیل مدینه منوره شب گذشته پنج شنبه 20 مهر ماه با حضور هزاران زائر ایرانی برگزار شد و مسافران قبله در آستانه وداع با شهر پیغمبر، ندای "الهی و ربی من لی غیرک" سر دادند.
 
با توجه به آنکه هفته گذشته نخستین دعای کمیل برگزار شده بود، این هفته نیز زائران ایرانی با نظم ستودنی در بین‌الحرمین حاضر شدند به طوری ‌که برنامه دعا راس ساعت 21:30 دقیقه شب آغاز شد.
 
پیش از برگزاری این دعای پر فیض و برکت هم تمامی خیابان‌ها و تقاطع‌های منتهی به بین‌الحرمین به ویژه خیابان‌های علی ابن ابی طالب (ع) و ابوذر توسط نیروهای پلیس و امنیتی عربستان سعودی مسدود شده و تنها زائران ایرانی اجازه حضور در این منطقه را داشتند.
 
از سوی دیگر با توجه به آنکه هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌ها برای برگزاری دعای کمیل از روزهای قبل انجام شده بودند و نیروهای داوطلب زیادی از کاروانها در کنار مسوولان اجرایی برای تامین نظم و امنیت مراسم تلاش‌های زیادی به خرج دادند عملا شرایط برای برگزاری این دعا در مدینه منوره بدون کوچکترین مشکل و حاشیه‌ای فراهم شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر ایران در عربستان سعودی و تعدادی از مرجع و علما از مهمترین حاضران سرشناس این دعا بودند.
 
این آخرین دعای کمیل زائران ایرانی مستقر در مدینه قبل از انجام مناسک حج بود از این رو بسیاری از زائران با پیامبر اکرم(ص) و ائمه بقیع وداع کردند تا به‌زودی عازم مکه مکرمه شوند.
 
بر این اساس شب گذشته بین‌الحرمین حال و هوای عجیبی داشت. زائران با اشک چشم از پیامبر اکرم درخواست می‌کردند که این سفر را آخرین سفر عمرشان قرار ندهد و یک بار دیگر توفیق حضور در مدینه‌النبی را پیدا کنند.
 
به گفته مجید آخوندزاده دبیر ستاد برگزاری دعای کمیل و مشاور نماینده ولی فقیه، پس از پایان مناسک حج و آمدن زائران مدینه بعد به شهر پیغمبر، یک بار دیگر مراسم دعای کمیل در مدینه برگزار خواهد شد.



تاريخ : 21 / 7 / 1391برچسب:, | 9:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار خبر داد که دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش سخنرانی درباره موضوع پهپاد نفوذ کرده به عمق رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

وی در ابتدا اظهار داشت: موضوع اصلی سخنرانی ام درباره هواپیمای بدون سرنشین وارد شده به عمق رژیم صهیونیستی است.


وی تاکید کرد: ما در یک مرحله از تحول عملیاتی در منطقه هستیم که اسرائیلی ها بسیار نگران کرده است.

نصرالله افزود: موضوع این است که حزب الله لبنان یک پهپاد را از طریق دریا بسوی فلسطین اشغالی فرستاد و این پهپاد با عبور از رادارهای رژیم صهیونیستی از بسیاری از نقاط حساس آنها گذشت و بر فراز تاسیسات دیمونا ساقط شد.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو امروز به طور رسمی اعتراف کرد که پهپاد وابسته به حزب الله بوده ، افزود: برای نخستین بار است که حزب الله لبنان به این توانمندی می رسد .

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: برخلاف برخی نظرات ارائه شده پهپاد روسی نیست و ساخت ایران است و توسط متخصصان حزب الله توسعه داده شده بود.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک روزنامه سعودی امروز در گزارشی مدعی شد که ایران در تلاش برای ساخت یک پایگاه نظامی در یمن برای حمله به مصالح کشورهای غربی بوده است.

به گزارش مهر، روزنامه عکاظ عربستان امروز در گزارشی مدعی شد یک گروه جاسوسی وابسته به ایران در نظر داشته با ایجاد یک پایگاه نظامی در یمن مصالح کشورهای غربی در منطقه را هدف قرار دهد. در این گزارش به اظهارات یک منبع یمنی که نامش فاش نشده، استناد شده و آمده است: تحقیقات اولیه نشان می دهد یک کارخانه کوچک ساخت موشک از سوی گروههای وابسته به ایران در عدن ایجاد شده و گروه فوق الذکر در نظر داشته از آن استفاده کند.
 
در ادامه اتهام پراکنی های این روزنامه سعودی آمده است: ایران به جنبش الحراک الجنوبی وعده داده در صورت موفقیت در تجزیه یمن، این پایگاه به آنها واگذار می شود. این اتهامات در حالی از سوی یک رسانه سعودی منتشر می شود که عربستان مدتهاست با کمک های مختلف سیاسی و نظامی سعی درکنترل تحولات درخاک همسایه خود یعنی یمن را دارد و از سوی دیگر برخی اظهارات مقامات یمنی نیز در متهم ساختن ایران در چارچوب سیاستهای تبلیغاتی مشترک دو کشور قابل درک است.



تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری مهر اسامی 9 زائر آسیب دیده ایرانی حادثه واژگونی اتوبوس زائران ایرانی را منتشر کرد و که هم اکنون هفت نفر از این حجاج در سلامت کامل بوده ضمن آنکه 2 زائر خانم ایرانی آسیب دیده در بیمارستان بستری شده اند.

صبح امروز 17 مهر ماه اتوبوس عمومی زائران در شهر مکه مکرمه به علت اختلال در سیستم ترمز واژگون شد.

این تصادف در تونل منتهی به مسجدالحرام که به منطقه "مظله" معروف است به وقوع پیوسته است. مسافران این اتوبوس از ملیت‌های مختلف از جمله زائران ترکیه، ایران، اندونزی و آفریقایی بوده اند.

این اتوبوس‌های عمومی که زیر نظر شهرداری مکه هستند به "نقل الجماعی" معروف بوده و وظیفه انتقال زائران در برخی از نقاط پر ترافیک شهر به مسجدالحرام را بر عهده دارند.

با این وجود دکتر سیدعلی ریاض رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مدینه منوره با بیان اینکه در این اتوبوس فقط 9 زائر ایرانی بوده اند که 5 مرد و 4 زن هستند، تصریح کرد: 5 نفر از مصدومان حادثه جراحت سطحی برداشته و هم اینک به محل استقرار هتل های خود بازگشته اند و 4 نفر دیگر در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفتند که در یکی دو روز آینده ترخیص خواهند شد.

این مقام مسئول حال مصدومان ایرانی را رضایت بخش اعلام کرد و اظهار داشت: فقط یک زائر پاکستانی در این حادثه جان خود را از دست داد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه در خصوص نام افراد حادثه دیده واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در مکه مکرمه به شرح ذیل است:

1-  ثریا حسین زاده کاروان تهران  (فردا از بیمارستان ترخیص می شود)
2- هوشنگ چریان کاروان اصفهان
3- نژادعلی بقالی کاروان بندرعباس
4- فاطمه نورالدین کاروان بندرعباس
5- فاطمه گل نذرزاده کاروان بندرعباس (فردا از بیمارستان ترخیص می شود)
6- محمد ملائی کاروان بندرعباس
7- مهری سادات جلالی کاروان تهران
8- محمد شاه طالبی کاروان اصفهان
در حال حاضر تمامی این حجاج ایرانی در سلامت کامل بوده و پس از مداوای سرپای و سطحی از بیمارستان ترخیص و به محل اسکان کاروان های خود منتقل شده اند.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 8:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: معاون امور کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از بازگشت هفت ایرانی ربوده شده در لیبی در بامداد یکشنبه به تهران خبر داد. 

حسن قشقاوی در گفتگو با مهر با اشاره به آزادی هفت گروگان ایرانی در لیبی گفت: ایرانیان ازاد شده در لیبی بامداد یکشنبه وارد تهران خواهند شد.
وی افزود: همه 7 ایرانی در صحت و سلامت به سر می برند. 

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ دهم مرداد امسال از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند .

طی مدت یاد شده هیئتهای مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند .

همچنین وزیرخارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفتگو کرد .

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با همتای لیبیایی اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود .



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 8:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: معاون امور کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از بازگشت هفت ایرانی ربوده شده در لیبی در بامداد یکشنبه به تهران خبر داد. 

حسن قشقاوی در گفتگو با مهر با اشاره به آزادی هفت گروگان ایرانی در لیبی گفت: ایرانیان ازاد شده در لیبی بامداد یکشنبه وارد تهران خواهند شد.
وی افزود: همه 7 ایرانی در صحت و سلامت به سر می برند. 

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ دهم مرداد امسال از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند .

طی مدت یاد شده هیئتهای مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند .

همچنین وزیرخارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفتگو کرد .

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با همتای لیبیایی اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود .



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: هفت تبعه ایرانی ربوده شده در لیبی آزاد و تحویل سفارت ایران در طرابلس شدند و طی ساعات آینده به کشور بازمی‌گردند.

خبرگزاری فارس: گروگان‌های ایرانی در لیبی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی خبر داد.

وی با اشاره به بیش از دو ماه تلاش‌های گسترده برای آزادی این افراد گفت: خوشبختانه در پی تماس‌ها و مذاکرات فشرده به عمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، امروز 7 گروگا‌ن‌ ربوده شده ایرانی در لیبی پس از 65 روز آزاد و تحویل مقامات سفارت ایران در طرابلس شدند.

 صالحی افزود: این افراد همگی در صحت و سلامت کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ 10/5/91 از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. طی مدت یاد شده هیئت‌های مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند.

همچنین وزیر خارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با همتای لیبیایی‌اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود.

 



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: هفت تبعه ایرانی ربوده شده در لیبی آزاد و تحویل سفارت ایران در طرابلس شدند و طی ساعات آینده به کشور بازمی‌گردند.

خبرگزاری فارس: گروگان‌های ایرانی در لیبی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی خبر داد.

وی با اشاره به بیش از دو ماه تلاش‌های گسترده برای آزادی این افراد گفت: خوشبختانه در پی تماس‌ها و مذاکرات فشرده به عمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، امروز 7 گروگا‌ن‌ ربوده شده ایرانی در لیبی پس از 65 روز آزاد و تحویل مقامات سفارت ایران در طرابلس شدند.

 صالحی افزود: این افراد همگی در صحت و سلامت کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ 10/5/91 از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. طی مدت یاد شده هیئت‌های مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند.

همچنین وزیر خارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با همتای لیبیایی‌اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود.



تاريخ : 11 / 7 / 1391برچسب:, | 6:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: در گزارش کمیته‌ي حج مدینه‌ي منوره آمده است، تعداد زائرانی که از طریق فرودگاه محمدبن عبدالعزیز و ایستگاه‌های استقبال نهم مهر وارد شده‌اند، 31هزار و 481 نفر و تعداد زائران خارج‌شده، 20هزار و 802 نفر هستند.

تعداد کل زائرانی که وارد مدینه‌ي منوره شده‌اند، 283هزار و 534 نفر و تعداد کل زائران خارج‌شده، 76هزار و 731 نفر و تعداد زائران باقی‌مانده، 206هزار و 786 نفر بوده است.

زائران اندونزیایی با تعداد 58هزار و 166 نفر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن‌ها، زائران هندی به تعداد 34هزار و 654 نفر و زائران پاکستانی به تعداد 20هزار و 129 نفر در رده‌های بعدی هستند.

عبدالعزیز بن ماجد ـ ريیس کمیته‌ي حج مدینه‌ي منوره ـ خواستار افزایش سطح خدمات‌رسانی تمام بخش‌های دولتی و غیردولتی به حجاج بیت‌الله الحرام شد تا مناسک خود را در فضایی آکنده از آرامش و امنیت بجا آورند.

قرار است بندر بن حجار ـ وزیر حج عربستان ـ سه‌شنبه نشستی با رؤسای گروه‌های خدماتی میدانی و مؤسسات طوافه برگزار کند که در آن، طرح‌ها و برنامه‌های این مؤسسات برای ارائه‌ي خدمات به حجاج بررسی خواهد شد.

این نشست با هدف اطمینان یافتن از آمادگی‌های این مؤسسات برای مواجهه با نیازهای موسم حج به‌منظور ارائه‌ي خدمت متمایز متناسب با دستورات پادشاه و ولیعهد عربستان برگزار می‌شود.

یوسف بن احمد حواله ـ ريیس شورای اداری مؤسسه‌ي ادلاء ـ اعلام کرد: مراکز مؤسسه‌ي شامل سه مرکز استقبال و 18 دفتر خدمات میدانی و چهار مرکز راهنمایی حجاج گم‌شده و 10 دفتر پشتیبانی از حجاج استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا،وی پیش بینی کرد: این موسسه در موسم حج امسال به بیش از یک میلیون و 686 هزار حاجی که از طریق سه منفذ شامل فرودگاه امیر محمدبن عبدالعزیز مدینه منوره و مرکز استقبال الهجره و مرکز استقبال زمینی است تا تعداد حجاجی که این موسسه از زمان تاسیس در سال 1405 قمری افتخار خدمات رسانی به آنها را داشته است، 33 میلیون و 586 هزار نفر برسد.



تاريخ : 10 / 7 / 1391برچسب:, | 11:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی با بیان اینکه خلاصی از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافته در کتابی اعلام کرد که اسلام آورده و حجاب اختیار کرده است.

خبرگزاری فارس: خواننده فرانسوی اسلام آورد و حجاب اختیار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری نورت مصر، دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است.

دیامس با نام اصلی «میلانی جورجیادس» البته در نوامبر 2009 در حالی که حجاب داشت از یکی از دانشگاه‌های فرانسه خارج شده بود و در آنجا از بیان هرگونه مطلبی درباره وضعیت پوشش خود به رسانه‌ها امتناع کرده بود.

اما این روزها با انتشار کتابش با عنوان «حسب حال دیامس» همگان را از زندگی، سختی‌ها و نهایتا اسلام آوردن و انتخاب حجاب آگاه کرده است.

وی در این این کتاب از زندگی بدون پدر و ورود به عرصه نوازندگی و همراهی‌اش با خواننده‌های آمریکایی و بازیگران فرانسوی و به دست آوردن مال و شهرت سخن می‌گوید و می‌گوید: در اوج موفقیت از افسردگی شدیدی رنج می‌بردم و بارها به روانشناسان مختلفی مراجعه کردم اما هیچ کدام کمکی به من نکردند.

دیامس 32 ساله که دارای کودکی 4 ساله به نام مریم است، می‌افزاید: راه حل خلاص شدن از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافتم و نهایتا هنگامی که در دسامبر 2008 به جزیره موریس سفر کردم، شخصا اسلام گزیدم.

وی با بیان اینکه از آن زمان تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم و مرکزی برای حمایت از ایتام ایجاد کنم، درباره واکنش‌ها به اسلام آوردنش می‌گوید: انتخاب حجاب برای بسیاری از اطرافیانم عجیب‌تر از تغییر دینم بود.



تاريخ : 10 / 7 / 1391برچسب:, | 1:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، ميشل اوباما، همسر رئيس جمهور آمريکا در يک گفت‌وگوي مطبوعاتي با هدف جلب آراي بيشتر براي شوهر خود در انتخابات آينده رياست جمهوري، گفت: بسياري اوقات وقتي باراک در دسترسم نباشد با "بو" سگ پرتغالي‌الاصل خود روي تخت‌خوابم مي‌خوابم.

وي با بيان اينکه مهم‌ترين کاري که مي‌تواند در زندگي انجام دهد، رأي‌دادن در انتخابات رياست‌جمهوري است، گفت: بهترين لحظات زندگي من، لحظاتي است که با باراک به سفرهاي تبليغاتي انتخاباتي مي‌روم و در اين سفرها، طعم غذاهاي مختلف ايالت‌هاي آمريکا را مي‌چشم!

ميشل اوباما همچنين با هدف جمع‌آوري رأي بيشتر براي همسرش گفت: يک راز ديگري زندگي من که تا حالا آن را فاش نکرده بودم اين است که من کلاس سوم دبستان را جهشي خواندم و مستقيم از کلاس دوم به کلاس چهارم رفتم!

اين روزها، روي‌آوردن به امور سطحي و مضحک با هدف جابجايي آرا به نفع کانديداي مطلوب هر يک از دو جناح دموکرات و جمهوري‌خواه، به روند رايج در تبليغات انتخاباتي "باراک اوباما" و "ميت" رامني تبديل شده است.














 



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جوان 20 ساله‌ای که دیکتاتور لیبی را به قتل رسانده بود، پس از ربوده شدن توسط افراد ناشناس، به دلیل شدت جراحات و شکنجه‌ جان داد.

به گزارش فارس، «عمران شعبان» یکی از افرادی بود که در کشتن معمر قذافی، دیکتاتور لیبی مشارکت داشت و در انتظار دریافت جایزه 1 میلیون دلاری این اقدام بود.

عمران قبل از آنکه بتواند جایزه 1 میلیون دلاری خو د را از مصطفی عبدالجلیل رئیس مجلس ملی لیبی دریافت کند در شهر «بنی ولید» لیبی ربوده شد و حدود 57 روز از دیده‌ها مخفی بود و در این مدت تحت شکنجه و عذاب قرار داشت تا آنکه «محمد المقریف» یکی از مقامات بلندپایه لیبی برای آزادی وی پا در میانی کرد و وی در حالی که در شرایط جسمانی بغرنجی به سر می‌برد، آزاد شد.

وی قبل از آنکه به دلیل شدت جراحات بمیرد به بیمارستان آمریکایی در فرانسه منتقل شد اما پزشکان در آنجا نتوانستند برای وی کاری کنند و سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده و شکنجه جان سپرد.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حال یک مرد قطری که با یک ویروس مرتبط با سارس و سرماخوردگی معمولی آلوده شده بود در بیمارستانی در بریتانیا وخیم است.

خبرگزاری فارس: شناسایی ویروس شبیه سارس در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی با اعلام هشداری در مورد این ویروس اعلام کرده که این مرد 49 ساله اخیراً به عربستان سعودی سفر کرده است. مرد دیگری نیز بر اثر ابتلا به ویروسی مشابه در عربستان جان باخته است.

مقامهای بهداشتی بریتانیا و متخصصان بیماری های تنفسی اعلام کرده‌اند که هنوز جای نگرانی نیست با این وجود هرگونه تغییرات و نشانی از انتشار ویروس را به شدت مد نظر دارند و اعلام کرده‌اند که این ویروس کاملاً  متفاوت از ویروسهای قبلی شناخته شده در انسانهاست.

اثبات هر گونه ارتباط میان این ویروس و عربستان سعودی باعث نگرانی عمده خواهد بود چرا که ماه آینده مراسم حج مسلمانان در عربستان برگزار خواهد شد.

این ویروس با نام کوروناویروس شناخته شده و از خانواده سارس است که در سال 2002 منجر به مرگ حدود 800 تن شد.

به نوشته رویترز این مرد قطری ابتدا در قطر دچار نشانه‌های بیماری تنفسی می‌شود و سپس به بریتانیا منتقل می‌شود و بر اساس اعلام بیمارستان بریتانیایی حالش وخیم است.

ویروس سارس در سال 2002 در چین آشکار شد و به آلوده شدن بیش از 8 هزار نفر در سراسر جهان و مرگ 800 نفر منجر شد تا زمانی که تحت کنترل درآمد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که با مقامات کشورهای بریتانیا، قطر، عربستان سعودی و مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها در استکهلم سوئد در تماس است.

مقام های بهداشتی بریتانیا اعلام کرده‌اند که تحقیقات نشان داده ویروس مرد قطری 99.5 درصد مشابه با ویروسی بوده که چندی پیش یک مرد 60 ساله عربستانی بر اثر ابتلا به آن جان باخت.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 11:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از عصر ایران، بر اساس این گزارش پروفسور " یامان توکات " پزشک فوق تخصص ترکیه ای برای معاینه جولی از استانبول به آنکارا می رود و مدارک پزشکی آنجلینا جولی را مورد بررسی قرار می دهد.

ظاهرا جولی به هپاتیت C مبتلاست و بخش های زیادی از کبد خود را از اثر ابتلا به این بیماری از دست داده است  و پزشکان به وی گفته اند در صورتی که عمل پیوند کبد انجام ندهد ، خواهد مرد.

جولی در ملاقات با پزشک ترکیه ای که در زمینه پیوند کبد در جهان نام پرآوازه ای دارد ، نظر او را درباره وضعیت بیماری اش و نیز موضوع پیوند کبد درخواست کرده است.

جولی به پروفسور توکات گفته است : پزشکان می گویند اگر پیوند کبد انجام ندهم خواهم مرد ، چطور می توانم زنده بمانم ؟"

گفته می شود پروفسور توکات برای ویزیت آنجلینا جولی از استانبول به آنکارا رفته است و هنوز مشخص نیست نظر این پزشک صاحب نام پیوند کبد در زمینه مساله پیوند کبد جولی چیست.

جولی هم اکنون با "برد پیت " یکی دیگر از مشهورترین هنرپیشه های هالیوود زندگی می کند و صاحب 6 فرزند است.



تاريخ : 17 / 6 / 1391برچسب:, | 6:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

دولت کانادا اعلام کرد که سفارت خود در تهران را تعطیل می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، وزارت خارجه کانادا همچنین از دیپلمات های ایرانی در اوتاوا درخواست کرد که ظرف مدت 5 روز خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه ای با ادعای اینکه جمهوری اسلامی ایران تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی است ، از آنچه که کمک های نظامی ایران به حکومت بشار اسد در سوریه خوانده است و نیز ادامه برنامه هسته ای ایران انتقاد کرده است.

ایران اتهام کمک نظامی به دولت بشار اسد را رد کرده است . همچنین حکومت تهران با تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای اش  ، بر حق خود در زمینه غنی سازی اورانیوم تاکید دارد.

پیشتر کانادا بخش صدور وزیرا در سفارت خود در تهران را تعطیل کرده بود و صدور ویزا برای ایرانیان در سفارت کانادا در آنکارا انجام می شد.

گفتنی است دولت بریتانیا نیز در پی ماجرای حمله به سفارت این کشور در تهران در آذر ماه سال گذشته سفارت خود در ایران را تعطیل کرده بود.
 



تاريخ : 16 / 6 / 1391برچسب:, | 6:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: ناامیدی صهیونیست‌ها از تاثیرگذاری تحریم‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران، یکی از روزنامه‌های صهیونیست را به فکر درخواست از اوباما برای سفر به تهران، انداخته است.

خبرگزاری فارس: هاآرتص: اوباما به تهران برو

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار مقاله‌ای به قلم «آکیوا الدار» ستون‌نویس با سابقه خود، وضعیت روابط ایران و آمریکا را به روابط آمریکا و چین کمونیست در 40 سال قبل تشبیه کرده و از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا برای حل تنش‌ها به تهران سفر کند.

الدار در این مقاله ابتدا به وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و اذعان کرده است که تلاش‌های نتانیاهو برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای نتیجه بخش نبوده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 4:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دیوانگی‌های جونز، کشیش دیوانه آمریکایی ادامه دارد و وی در جدیدترین اقدام خود با توهین به پیامبر اکرم(ص) اعلام کرده قصد اقداماتی علیه آن حضرت در 11 سپتامبر دارد.
به گزارش مشرق، فارس به نقل از روسیا الیوم نوشت: تری جونز کشیش دیوانه آمریکایی بار دیگر و در ادامه اقدامات ضداسلامی‌اش قصد دارد این بار آنچه را که خودش «محاکمه مردمی پیامبر اسلام» خوانده است،برگزار کند.

بنابر این گزارش، منابع خبری از جونز نامه‌ای دریافت کرده‌اند که وی در آن بر اصرارش بر این کار تاکید کرده و مدعی شده که آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) عامل اصلی حملات 11 سپتامبر بوده است.

جونز دیوانه در این نامه سوالاتی را که در این دادگاه قصد دارد مطرح کند، آورده است که از جمله آنها سوال درباره آسمانی یا زمینی بودن آموزه‌های حضرت محمد(ص) و همچنین سوال درباره این امر که آموزه‌های آن حضرت برخاسته از کینه یا محبت است.

توهین‌های جونز دیوانه به پیامبر اکرم(ص) بی‌پایان است که ما در اینجا نمی‌آوریم، اما وی تصمیم گرفته دادگاه موهن خود را در 11 سپتامبر در همبستگی با کشته شدگان آن حادثه برگزار کند و در آن قرار است یک مسیحی مصری و دارنده مدرک الهیات شرکت کند.

وی امسال همچنین تصمیم گرفته دادگاه مورد نظر خود را به صورت زنده برگزار کند و برای این امر یک شبکه مجازی تهیه کرده است.

به گزارش فارس، «تری جونز» همان کشیش افراطی مسیحی است که به‌دلیل طرح پیشنهاد گستاخانه آتش زدن قرآن در روز 11 سپتامبر «احمق فلوریدا» لقب گرفت.

پیش از این برخی از تحلیل‌گران آمریکایی از جمله «ویکتوریا کلارک»، اقدامات «تری‌ جونز» را در راستای کسب شهرت و پول عنوان کرده‌اند.

جالب اینکه «گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان پیش از این کشیش افراطی آمریکایی را «دیوانه» خطاب کرده بود و حتی «اِما جونز» دختر «تری جونز» نیز پدر خود را «دیوانه» خوانده و در گفت‌وگو با اشپیگل گفته بود: پدرم مرتباً خود را با حضرت موسی مقایسه می‌کرد!



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 8:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل روز جمعه پيش از بازگشت به مقر سازمان ملل در نيويورك در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز در دوبي، گفت: من به قدرت ديپلماسي ايمان دارم و به گفت‌وگو و تعامل اعتقاد دارم. اين دقيقا كاري است كه در سفرم به تهران انجام دادم. 
 
بان اگرچه اذعان كرد كه از برخي از پاسخ‌هايي كه مقامات ايراني در گفت‌وگو با وي ارائه كردند چندان راضي نبود، برخي اتهامات آمريكا و رژيم صهيونيستي مبني بر اين كه وي با شركت در اجلاس جنبش غيرمتعهدها به خواست ايران عمل كرد را رد كرد. 
 
دبيركل سازمان ملل گفت: من فكر مي‌كنم كه اين سفر نبايد اين‌چنين مناقشه‌آميز مي‌شد. من به عنوان دبيركل سازمان ملل وظيفه دارم با همه كشورهاي عضو اين سازمان تعامل داشته باشم. 
 
بان‌كي‌مون كه شش سال پس از سفر دبيركل پيشين سازمان ملل، به تهران سفر مي‌كرد در شانزدهمين نشست 120 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها شركت كرد. برخي از ديگر مقامات حاضر در اين نشست وزيران ارشد دولت سوريه بودند كه به گفته بان،‌ با درخواست او براي دسترسي بيش‌تر امدادگران بين المللي به سوريه موافقت كردند. 
 
پيش از برگزاري نشست نم، واشنگتن با صراحت نشان داد كه مايل است بان اين نشست را بايكوت كند. 
 
يك سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در اين باره گفت: ايران از اين فرصت و نيز شركت‌كنندگان حاضر استفاده مي‌كند تا توجهات را از شكست‌هاي خود منحرف كند. 
 
بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نيز از بان خواست كه اين سفر را لغو كند و آن را يك اشتباه بزرگ خواند.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 6:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تهران - نخستین تماس تلفنی اعضای ربوده شده جمعیت هلال احمر ایران در بنغازی لیبی با خانواده هایشان صبح امروز(جمعه) برقرار شد.

ربوده شدگان هلال احمر با خانواده های خود تماس تلفنی برقرار كردند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال ‌احمر، بدنبال برقراری نخستین تماس تلفنی اعضای ربوده شده جمعیت هلال احمر ایران در بنغازی با خانواده‌های خود، 'ابوالحسن فقیه' رییس جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران و 'عاشور بن خیال' وزیر امور خارجه لیبی دومین نشست خود درباره پیگیری آزادی اعضای هلال‌احمر را امروز(جمعه) در حضور خانواده‌های ربوده شدگان، برگزار كردند.

وزیر امور خارجه لیبی با بیان آنكه بررسی موضوع ربودن تیم بشردوستانه هلال احمر ایران در لیبی اولویت سفر وی به تهران است، افزود: برقراری ارتباط این افراد با خانواده هایشان اقدامی اولیه بود كه حاصل شد و پس از این اقدام، تمام تلاش خود را برای آزادی آنها بكار خواهیم گرفت.

عاشور بن خیال، خطاب به خانواده های اعضای ربوده شده هلال احمر ایران گفت: خدا را شكر می كنم كه موفق به شنیدن صدای عزیزانتان شدید و پیگیری ها در این زمینه ادامه خواهد داشت، تا زمانیكه خوشحالی شما با حضور عزیزانتان در كنار یكدیگر تكمیل شود.

رییس جمعیت هلال احمر ایران نیز در این نشست با تاكید بر توانایی دولت لیبی در برقراری ارتباط با گروه گروگانگیر، گفت: پیگیری‌های دولت لیبی برای برقراری تماس و ارتباط این افراد با خانواده‌هایشان به نتیجه رسید و دریافت خبر صحت و سلامتی اعضای هلال ‌احمر ایران بسیار خوشایند بود.

ابوالحسن فقیه خاطر نشان كرد: اما انتظار داریم كه پیگیری‌ها و مذاكرات تا حصول نتیجه ادامه یابد و با توجه به امكان حاصل ‌شده این توان در دولت لیبی برای آزادی اعضای هلال‌احمر ایران دیده می‌شود.

وی با اشاره به مذاكرات صورت گرفته در نشست سه جانبه‌ روز هشتم شهریور ماه مبنی بر اعزام هیاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران به لیبی، ابراز امیدواری كرد این هیات به همراه افراد ربوده ‌شده به كشور بازگردند.



تاريخ : 11 / 6 / 1391برچسب:, | 6:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

شاه سعودی در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا به وی تضمین داد که در صورت حمله فراگیر به سوریه تمامی هزینه های این حمله را پرداخت می کند و مانع از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی می شود.

به گزارش فارس، هفته نامه فلسطینی المنار اعلام کرد که عربستان سعودی به دولت آمریکا اطلاع داده است که آمادگی این را دارد که تمام هزینه های تجاوز همه جانبه به سوریه و تخریب مراکز دولتی سوریه و تجزیه ارتش آن را پرداخت کند.
 
المنار به نقل از منابع نزدیک به خاندان آل سعود فاش کرد که شاه عربستان سعودی در پیامی دست نویس که برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فرستاده، تاکید کرد که عربستان تضمین می کند که در صورت حمله به سوریه قیمت نفت در همان معدل کنونی خود باقی بماند و افزایش پیدا نکند، عربستان همچنین تاکید کرده که در صورت حمله افزایش صادرات نفت عربستان به همراه افزایش صادرات نفت لیبی جبران کمبود نفت در بازارهای جهانی را خواهد کرد.
 
بنا بر اعلام این منابع، ریاض با وجود پایداری ملت و دولت سوریه در مقابل بحران ها به همراه آمریکا اعتقاد دارد که باید ملت سوریه را به فرسایش اقتصادی و نظامی کشاند تا در آینده در مقابل هر درگیری احتمالی بین ایران و اسرائیل بی طرف باشد.
 
همچنین در حال حاضر سناریوی مشابهی نیز در دست اجراست تا حزب الله لبنان نیز در درگیری احتمالی آینده میان ایران و اسرائیل بی طرف باشد. این سناریو از طریق ایجاد بحران های داخلی در لبنان و افزایش چالش های امنیتی در آن دنبال می‌شود و بحران های امنیتی در هفته های آینده در لبنان روند رو به رشدی خواهند داشت تا حزب الله لبنان در تامین منافع داخلی خود در قبال توطئه های فرانسه و رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس که با تامین مالی کشورهای خلیج فارس انجام می شود، سرگرم شود.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

برخی شرکت‌های انگلیسی در بازی‌های المپیک اقدام به واردات و قاچاق روسپی به این کشور کرده‌اند تا شاید بخشی از انتظارات مالی دولت‌مردان این کشور تامین شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي گفت: با توجه به اعلام عدم‌نياز به كمك‌هاي بين‌المللي در حوزه امداد و نجات و حضور بدون هماهنگي يك تيم از تركيه در منطقه، اين تيم با تشريفات خاصي به كشور خودشان راهي شدند.

دكتر نوري در گفت‌وگو با ايسنا گفت: مرحله اول و دوم شامل عمليات نجات و اسكان موقت به طور كامل در منطقه به اتمام رسيده است و برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم براي اسكان دائم حادثه‌ديدگان در منطقه در دست اقدام است.
 
وي با بيان اينكه در 36 ساعت گذشته از وقوع زلزله به تمامي روستاهاي حادثه‌ديده سر زده شده و اقلام مورد نياز آنان تهيه شده است، افزود: در مورد چادر و اقلام غذايي در حال حاضر هيچ مشكلي در منطقه وجود ندارد.
 
مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان آذربايجان شرقي افزود: فقط در منطقه‌ ورزقان مشكل امنيتي و توزيعي داشتيم كه الحمدالله در حال حاضر رفع شده و تمام اقلام مورد نياز توزيع شده است.
 
نوري در مورد كمبود چادر در منطقه افزود:‌ در اين مورد هيچ مشكلي وجود ندارد و چادر بيش از حد مورد نياز در منطقه موجود است و كمبود چادر به خاطر درخواست شهروندان شهرهاي اهر و ورزقان كه به خاطر ادامه پست‌لرزه‌ها نمي‌توانند به خانه‌هاي خود برگردند، است كه اميدواريم مردم در اين مورد همكاري لازم را با مسئولان حاضر در منطقه داشته باشند.
 
تشكيل كميته رفع مشكل زنان زلزله زده
 
با اينكه اين روزها دستگاه‌هاي امدادي به دنبال نجات جان مجروحان و بازسازي هستند اما مريم مجتهدزاده رييس مركز زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري كه صبح امروز به استان آذربايجان شرقي سفر و از اهر و ورزقان ديدار كرده است، اظهار كرد: قرار است در پايان امروز كميته‌اي به منظور رفع مشكلات كودكان و زنان مناطق زلزله‌زده تشكيل شود تا مسايل كوتاه مدت، ميان مدت و دراز مدت آنان در اين كميته بررسي شود.
 
وي افزود: قرار است با مشاركت زنان خير و نمايندگان سازمان‌هاي مردم‌نهاد فعال در امور زنان، مشاوران و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي، كميته رفع مشكلات زنان و كودكان مناطق زلزله زده تشكيل شود و تا رفع كامل مسايل آنان به كار خود ادامه مي‌دهد.



تاريخ : 16 / 5 / 1391برچسب:, | 1:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارشسرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شام تايمز ،مقامات امنیتی سوریه اعلام کردند که در جریان ربوده شدن 48 زائر ایرانی در حلب سوریه، راننده اتوبوس زائران ايراني که وابسته به گروه‌های مخالف حکومت سوریه بوده و حضور آنها را به گروه هاي تروریستی  اطلاع داده است.

اين راننده، بدنبال اطلاع يافتن از ايراني بودن مسافران، تغيير مسير داده و زائران را به شورشياني که در انتظار وي بودند، تحويل داده است.

گفتني است، زائران ایرانی که برای زیارت به حرم حضرت زینب(س) رفته بودند مورد حمله تروریست‌های مخالف سوریه قرار گرفتند.

 



تاريخ : 16 / 5 / 1391برچسب:, | 1:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اعدام کودک شیعه عراقی پس از کشتار اعضای خانواده‌اش در سوریه



تاريخ : 16 / 5 / 1391برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، در مراسم اعطاي مدال هاي مسابقه تنيس زنان در المپيک 2012 لندن که سرنا ویلیامز آمریکایی قهرمان شد، در اتفاقی نادر پرچم امريکا هنگام پخش سرود ملی این کشور از جای خود کنده شد و سقوط کرد! اين صحنه باعث خنده تماشاچيان شد.



تاريخ : 11 / 5 / 1391برچسب:, | 8:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان هلال احمر لیبی از ربوده شدن هفت تن از اعضای هلال احمر ایران در لیبی خبر داده است.

براساس این گزارش، هلال احمر لیبی در بیانیه ای گفته است که "یک گروه مسلح در ساعت یک بامداد به وقت محلی هفت نفر از اعضای هلال احمرایران را به هنگام ترک ساختمان هلال احمر لیبی در شهر بنغازی ربودند."

هلال احمر لیبی افزوده است که این گروه ایرانی در حالی که عازم هتل محل اقامتشان بودند، به اسارت افراد مسلح درآمدند و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.

افراد ربوده شده روز دوشنبه ۳۰ ژوئیه به دعوت هلال احمر لیبی برای گفتگو درباره همکاری دو کشور در زمینه کمک های بشردوستانه وارد لیبی شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هلال احمر لیبی در بیانیه خود از آدم ربایان خواسته است که به پاس حمایت و کمک ایران در جریان انقلاب مردمی سال گذشته در این کشور، شهروندان ایرانی را آزاد کنند.

در ماه جاری رئیس کمیته المپیک لیبی هم در شهر طرابلس توسط گروهی مسلح بوده شده که سرانجام پس از یک هفته آزاد شد.



تاريخ : 5 / 5 / 1391برچسب:, | 7:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بولتن نیوز نوشت: بهانه ی تاسیس تلویزیون بی بی سی فارسی را آنهایی که از ابتدای تاسیس یعنی از سال ۸۷ با این شبکه سر و کار دارند خوب می دانند چه بود؛ سرویس جهانی بی بی سی که وابسته به وزارت امور خارجه ی انگلیس می باشد در راستای تحت تاثیر قرار دادن فضای انتخابات ریاست جمهوری ایران سال 1388 دست به تاسیس بخش فارسی بی بی سی زد.
 


به گزارش بولتن نیوز این شبکه از همان بدو تاسیس گزارشات روزانه ای را در راستای اهداف خود و کشور متبوعش در مورد انتخابات بر روی آنتن برد؛ البته پس از انتخابات هم نقش تاثیرگذاری در آشوب های خیابانی ایفا کرد.

درست است که این روزها بی بی سی فارسی به تبعیت از ویلیام هیگ وزیر امور خارجه ی انگلستان تمام توان خود را بر سر مساله ی سوریه گذاشته و با گزارش ها و تحلیل های متعدد به حمایت تمام قد از تروریست های مسلح در سوریه می پردازد تا شاید بتواند قطره ای باشد در دریای انتقام گیرندگان از دولت حامی مقاومت بشار اسد، ولی در اثنای برنامه های خود سعی می کند به مساله ی انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است تا یک سال آینده برگزار شود بپردازد.
 
در برنامه ی دوشنبه شب بخش خبری "شصت دقیقه"، بی بی سی فارسی به گمانه زنی در مورد افراد و گروه های حاضر در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته پرداخت.



۱. بی بی سی علی لاریجانی را از گزینه های اصلی اصولگرایان برای حضور در انتخابات می داند، این شبکه لاریجانی را یکی از شکست خوردگان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و از نزدیکان سیاسی به رهبری در جمهوری اسلامی معرفی می کند.
 
۲. نفر بعدی که بی بی سی به آن می پردازد غلامعلی حداد عادل می باشد. وی نیز از سوی بی بی سی به واسطه ی روابط خانوادگی از نزدیکان سیاسی به رهبری در جمهوری اسلامی معرفی می شود.
 
۳. نفر سوم دکتر سعید جلیلی می باشد که بی بی سی آن را مردی می داند که حساس ترین پرونده ی این روزهای ایران زیر دست او است؛ مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران.

۴. محمدباقر قالیباف کسی که تجربه ی شکست در انتخابات سال ۸۴ را دارد نفر بعدی می باشد و بی بی سی وی را این گونه معرفی می کند: "او از فرماندهان سابق سپاه است".

۵. محسن رضایی نفر پنچم است که از سوی بی بی سی به عنوان گزینه مطرح معرفی می گردد.
 
۶. علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ی ایران هم به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی سال آینده معرفی می گردد. بی بی سی او را مردی می داند که می تواند امیدوار باشد که طیف های دیگری را هم با خود همرا ه کند.
 
۷. محمد رضا عارف، معاون اول دولت آقای خاتمی و وزیر پیشین پست تلگراف نفر بعدی است.
 
۸. عبدالله نوری؛ بی بی سی وی را کسی می داند که دوران وزارتش در وزات کشور و دفاعیاتش در دادگاه ویژه روحانیت به یاد خیلی ها مانده.
 
۹. بی بی سی این بخش از گزارش را این گونه ادامه می دهد که "اما آیا از نزدیکان فعلی محمود احمدی نژاد هم کسی بخت جانشینی او را دارد؟! فعلا نام مردی به گوش می رسد که بسیاری سایه اش را با تیر می زنند؛ اسفندیار رحیم مشایی! این شبکه معتقد است که احتمال نامزدی وی برای ریاست جمهوری وجود دارد.

اما بی بی سی هدف اصلی خود را از ساخت این گزارش در ادامه با این سئوال نشان می دهد: "در کنار این پرسش که چه کسی برای انتخابات ریاست جمهوری می آید، سئوال دیگر این است که این بار چه تعداد پای صندوق می روند!؟"



تاريخ : 3 / 5 / 1391برچسب:, | 9:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تیم مشاوران منطقه خاورمیانه و آفریقا در ششم جولای ۲۰۱۲ در نشستی با مدیران ارشد کمپین 'میت رامنی' اعلام موجودیت کردند.

به گزارش جام نیوز ؛ وب سایت "سبز نامه ایرانیان" دوشنبه 2 مرداد در خبری یادآور شد یک جوان ایرانی جز مشاوران "میت رامنی" شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 5 / 1391برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نخستین زن فضانورد آمریکایی دوشنبه پس از ۱۷ ماه مبارزه با سرطان لوزالمعده در سن ۶۱ سالگی درگذشت.

به گزارش قانون به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سالی راید" نخستین بار در سال ۱۹۸۳ هنگامی که ۳۲ سال داشت با سفینه "چلنجر" به فضا رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) دوشنبه مرگ این فضانورد را تایید کرد و "باراک اوباما"، رییس جمهوری آمریکا، در پیامی به این مناسبت از وی به عنوان یک قهرمان ملی یاد کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای گفت او "شدیدا از خبر درگذشت سالی راید ناراحت است."

سالی راید در شهر لس آنجلس کالیفرنیا متولد و در همان جا بزرگ شد. او در دانشگاه استانفورد تحصیل کرد و مدرک فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته فیزیک به دست آورد.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

درهای حرم حضرت زینب (س) در منطقه زینبیه واقع در استان 'ریف دمشق' و 16 كیلومتری شهر دمشق پس از یك هفته تعطیلی به خاطر ناآرامی در اطراف آن بار دیگر از امروز (دوشنبه) به روی زایران آن حضرت باز شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، دوشنبه هفته گذشته به علت ناآرامی در منطقه زینبیه، الحجیره و اطراف آن و همچنین افزایش فعالیت های افراد مسلح در این مناطق درهای حرم حضرت زینب (س) به دلیل تدابیر احتیاطی بسته شد.
 
عصر دیروز نیز قبل از باز شدن درهای حرم حضرت زینب (س) نماز در مصلای صحن اقامه شد.
 
بخش هایی از مصلای صحن پیشتر بر اثر وقوع انفجار در نزدیك یكی از مراكز امنیتی سوریه واقع در پشت مصلا تخریب شده بود.
 
بازشدن درهای حرم حضرت زینب (س) در پی انجام عملیات پاكسازی ارتش سوریه در مناطق اطراف آن از وجود افراد مسلح صورت می گیرد.
 
افراد مسلح هفته گذشته شدیدترین حملات خود را متوجه مناطق اطراف زینبیه كردند.
 
بیشتر عراقی های آواره و شماری از افغان ها و مهاجران رانده شده از شهرهای حمص و مناطق ناامن سوریه در ماه های اخیر در منطقه زینبیه و اطراف آن سكونت گزیده اند.
 
حرم حضرت رقیه (س) نیز در شهر دمشق این روزها باز است ولی ساعات فعالیت آن به 8 صبح تا 16 تغییر یافته است.
 
پیشتر ساعت فعالیت حرم حضرت رقیه (س) از قبل از اذان صبح تا بعد از اذان مغرب بود.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از  باشگاه خبرنگاران، در این حادثه کامیون حمل 30 تن زغال‌سنگ روی پل شهر ژوانامای چین ناگهان از مسیرش خارج شد و به روی گاردریل‌‌های پل افتاد.

در اثر این اتفاق راننده کامیون از پنجره به بیرون پرتاب شد اما در یک خوش‌شانسی پا و دستش به بدنه خودرو گیر کرد در حالی که هر آن ممکن بود به اعماق 9 متری دره که زیر پایش قرار داشت ر‌ها شود.


او که تا رسیدن نیرو‌های امداد و آتش‌نشانی 3 ساعتی را در همان حالت پا در هوا مانده بود با هر تکان کامیون، مرگ را جلوی چشمانش می‌دید.

به گفته شاهدان، فاصله پل تا زمین زیر پاهایش حدود 9 متر بود و اگر تحت هر شرایطی این راننده از کامیون ر‌ها شده و به پائین سقوط می‌کرد مرگ هولناکی در انتظارش بود.


بر اساس نظر کارشناسان در این تصادف تخلفی از سوی راننده صورت نگرفته و به علت زیرساخت‌‌های نامناسب جاده چنین حوادثی معمولاً برای خودرو‌های سنگین پیش می‌آید.

 



تاريخ : 29 / 4 / 1391برچسب:, | 7:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از آفتاب :

عبد ربه منصور هادی معاون پیشین علی عبدالله صالح و رییس جمهوری موقت دولت انتقالی یمن، روز گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی حملات تندی علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش عصر ایران، منصور هادی با متهم کردن ایران به فعالیت های جاسوسی در یمن تهدید کرد که در صورت ادامه این رفتار دولت ایران قطعا هزینه آن را خواهد پرداخت.

رییس جمهوری مین مدعی شد : " ما آنها ( ایران) را در دنیا رسوا خواهیم کرد.

اظهارات منصور هادی در پی ادعای مقام های امنیتی این کشور مطرح می شود که خبر از دستگیری یک ایرانی به اتهام جاسوسی و ورود با گذرنامه جعلی به یمن داده اند.

منصور هادی با تهدید به اینکه اطلاعات خود را از فعالیت های جاسوسی ایران در یمن منتشر می کند ، مدعی شد :" من قدم های ضروری در این باره را برخواهم داشت و اگر شما ( ایران) به این رفتار خودتان ادامه دهید هزینه سنگینی را خواهید پرداخت.

وی افزود : " مهم نیست که آنها( ایران) چقدر پول در اینجا خرج کرده و چقدر تلاش دارند با احساسات مردم یمن بازی کنند ، آنها قطعا شکست خواهند خورد.

گفتنی است پیشتر سفارت آمریکا در یمن نیز مدعی فعالیت های جاسوسی ایران در یمن شده بود.



تاريخ : 29 / 4 / 1391برچسب:مرسی* مصر*ممنوعیتایرانیلن*عقاب نیوز, | 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از آفتاب :

محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر چند روز قبل در دستوری جدید ورود اتباع عراق و ایران را به این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع مطلع دولتی در مصر دو روز قبل خبر داد بر اساس دستور العمل جدید، دولت جدید این کشور ورود اتباع عراقی و ایرانی را به این کشور ممنوع اعلام کرده در حالی که اسرائیلی ها همچنان آزادانه اجازه رفت و آمد در مصر را دارند.

از سوی دیگر خبرگزاری براثا روز گذشته در خبری مرتبط اعلام کرد الیزابت دوم ملکه انگلستان با ارسال نامه ای شدید اللحن به مرسی اقدام وی در ممانعت از ورود ایرانی ها و عراقی ها به خاک مصر را مورد نکوهش قرار داد.
این نامه را صبح دیروز جیمز وات سفیر انگلیس در قاهره تسلیم محمد عمرو وزیر خارجه مصر کرد.

در این نامه که وزارت خارجه انگلیس آن را شدید اللحن توصیف کرده مراتب عدم رضایت مندی دیوان پادشاهی نسبت به برخی تصمیات مرسی از جمله ممنوعیت ورود اتباع عراق و ایران به خاک مصر اعلام شده است. الیزابت از مرسی خواسته است تا ملت ها را وارد بازی های سیاسی نکند.

این تصمیم مقامات مصری در حالی صادرشده که اتباع رژیم صهیونیستی به آسانی به مصر سفر می کنندکد مطلب :



تاريخ : 25 / 4 / 1391برچسب:آنتالیا*زنان*عقاب نیوز, | 2:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از آفتاب :

تلاش بانوان آنتالیایی برای کسب لقمه‌ای نان در دمای۴۶ درجه‌ای