تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 2:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عروج ملكوتي يكي ديگر از جانبازان نيروي زميني ارتش
امير سرلشگر اصلاني از فرماندهان فقيد لشگر 84 خرم آباد به شهادت رسيد


امير سرلشگر محمدباقر اصلاني از فرماندهان لشگر 84 پياده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران 8 سال دفاع مقدس و از حماسه آفرينان دفع غائله كردستان و مبارزه با منافقين كوردل در سالهاي اول پيروزي انقلاب اسلامي و جانباز 70 درصد، پس از تحمل 33 سال درد و رنج ناشي از مجروحيت ها و وجود تركشهاي متعدد در بدن، روز گذشته (26/7/91) دعوت حق را لبيك گفته و به جمع ياران شهيدش پيوست.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، شهيد سرلشگر اصلاني يكي از فرماندهان رشيد ارتش در جبهه مبارزه بي امان با منافقين و دفع غائله كردستان بود كه در سال 58 و در جريان نبرد با دشمنان انقلاب اسلامي در شهرستان سقز دچار مجروحيت هاي متعدد از جمله ضايعه نخاعي شده و به افتخار جانبازي نائل آمد.

گفتني است، مراسم تشييع پيكر پاك اين شهيد والامقام صبح امروز پنجشنبه با حضور جمعي از مسئولان و فرماندهان كشوري و لشگري و همرزمان وي از مقابل منزل شهيد اصلاني تشييع و در قطعه شهداي بهشت زهرا (س) به خاك سپرده شد.
روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران شهادت پرافتخار اين فرمانده دلاور نيروي زميني را به خانواده معزز وي و آحاد فرماندهان و پيشكسوتان نيروي زميني ارتش تبريك و تسليت مي گويد. 




روحش شاد و يادش گرامي باد  

 



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فارس: سرپرست حج و زیارت استان اصفهان از هزینه جدید سفر زمینی کربلا با نرخ نزدیک به یک میلیون تومان خبر داد و گفت: هزینه سفر به کربلا دو برابر شده و سایت ثبت‌نام برای زائران باز شده است.

غلام علی‌زاهدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی از زائران عتبات عالیات با سایت بسته ثبت نام برای کربلا مواجه شده‌اند، اظهار کرد: مدت کوتاهی سایت ثبت‌نام برای عتبات عالیات اصفهان بسته بود و متقاضیان قادر به ثبت‌نام جدید برای کربلا نبودند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، هزینه جدید سفر به عتبات عالیات هنوز مشخص نشده است.

سرپرست حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: طی دو روز گذشته جلسات متعددی در سازمان حج و زیارت کشور برگزار شده که به یک نتیجه واحد در مورد نرخ جدید کربلا در کشور برسند.

وی ادامه داد: قرار بود ثبت نام جدید 27 مهرماه از طریق سایت سازمان حج و زیارت صورت گیرد که به دلایل نوسان نرخ ارز این امر با تأخیر صورت گرفت.

زاهدی تاکید کرد: البته پیش از ثبت نام اولیه و قرعه کشی زائران انجام شده سایت برای ثبت‌نام اعزام بسته شده بود، که از امروز سایت باز شده است.

این مسئول با بیان اینکه افراد ثبت نامی با نرخ جدید به کربلا می‌روند، گفت: هزینه سفر به کربلا به صورت زمینی به صورت علی‌‌الحساب 981 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 177 هزار تومان است.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه سفرهای هوایی بر اساس کیفیت هتل‌ها متفاوت است، تصریح کرد: هزینه سفر هوایی حداقل از یک میلیون و 150 هزار تومان تا یک میلیون و 355 هزار تومان است.

وی اذعان داشت: این هزینه بر اساس ارز مبادلاتی محاسبه شده و به صورت علی‌الحساب از زائران گرفته و امکان اینکه بر اساس نرخ روزانه اضافه شود هست.



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به مناسبت یازده ذیقعده سالروز ولادت ثامن الحجج(ع) به توصیف مکانی به نام «مشربه ام ابراهیم» می‌پردازیم، چرا که در این مکان مزار مادر امام رضا(ع) قرار دارد.
 
«مشربه ام ابراهیم» نام مکانی است که در شارع علی ابن ابیطالب و در داخل یک کوچه قرار دارد، وقتی زائران در کنار این کوچه می‌ایستند، یک چهار دیواری با سیمان سفید مشاهده می‌کنند که درب آن قفل شده است، کسانی که این قفل را بر درب این خانه زده‌اند می‌پندارند که می‌توان با قفل کردن آن حوادث این مکان مقدس را نیز به فراموشی سپرد.
 
 
 
 
 
در واقع مَشربه امّ ابراهیم، باغ کوچکی بوده در مدینه و در منطقۀ عوالی-شرق قبا و شمال منطقه بنی قریظه بوده است که خانه ماریه قبطیه، همسر پیامبر(ص) و مادر ابراهیم فرزند رسول خدا(ص) بوده است.
 
ابراهیم در اینجا به دنیا آمد و پیامبر(ص) اقامتی طولانی در این محل داشته و در آنجا بسیار نماز گزارده‌اند، معروف است که رسول خدا(ص) در آنجا خمره‌های آب نهاده بود تا از آنها آب بنوشند، قبر حمیده خاتون مادر امام موسی کاظم(ع) و نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) در اینجا واقع است و امام صادق(ع) به زیارت این محل سفارش فرموده‌اند.
 
در روایت است که عقبه بن خالد از امام صادق(ع) پرسید: ما مساجدی را که پیرامون مدینه هستند، زیارت می‌کنیم، از کدامین مسجد آغاز کنیم بهتر است؟
 
امام صادق(ع) فرمود: «اِبْدَأْ بِقُبَا فَصَلِّ فِیهِ وَأَکْثِرْ فَإِنَّهُ أَوَّلُ مَسْجِد صَلَّی فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ(ص) فِی هَذِهِ الْعَرْصَةِ ثُمَّ ائْتِ مَشْرَبَةَ أُمِّ إِبْرَاهِیمَ فَصَلِّ فِیهَا وَهِیَ مَسْکَنُ رَسُولِ اللَّهِ(ص) وَمُصَلاَّهُ». (کافی 4/560)
 
از مسجد قبا آغاز کن و در آن زیاد نماز بخوان; زیرا آن نخستین مسجد در این منطقه است که رسول خدا(ص) در آنجا نماز خواند. پس از آن، به مشربه امّ ابراهیم برو و در آنجا نماز بگزار، زیرا آنجا مسکن دوم پیامبر خدا(ص) و محل نماز او است.
 
 
 
 
 
حال در این عصر این مکان نشان از غربت اهل بیت پیامبر(ص) دارد، مسئولان دولتی عربستان درب این خانه را قفل زده‌اند، ولی نمی‌دانند که محبت زائران به اهل بیت را نمی‌توان با بستن قفل‌های بزرگ به درب‌ها از میان برد، این کار تنها عشق مردم را به اهل بیت فزونتر می‌کند و دیگرانی را نیز که اهل بیت را نمی‌شناسند، به تفکر وا می‌دارد که چرا باید این محل به روی مردم بسته باشد و این خود موجب پیوند دیگران با اهل بیت خواهد شد.
 
بنا بر روایات این مکان اولین خانه حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بوده است که این بزرگواران زندگی معنوی و پر خیر و برکت خود را در اینجا شروع کردند، اما این مشربه اتفاقات دیگری نیز در درون خود دارد، اینجا محل تولد امام موسی کاظم(ع) نیز است، چرا که بعد از رسول خدا(ص) این مکان در اختیار اهل بیت عصمت و طهارت قرار گفت.
 
 
 
شکل کنونی مشربه ام‌ ابراهیم
 
 
 
این روزها زائران در زیارت دوره تنها می‌توانند از دور با نگاه به این مشربه سلامی به اهل بیت(ع) پیامبر بدهند، اما این سلام از عمق جان و با کمال خلوص و ارادت است، مگر می‌توانی زائر پیامبر رحمت باشی و حتی از چند متری سلامی به دو تن از مادران ائمه در این مکان نکنی، این منطقی نیست که محبت پیامبر را در دل داشته باشی و سایر اهل بیت پیامبر را فراموش کنی.
 
 
 
 
 عکس هوایی از مشربه ام ابراهیم
 
 
 
 
 نمایی دیگر از مشربه ام ابراهیم
 
 
 
در زیر عکسی منتشر نشده از مزار حمیده خاتون مادر امام موسی کاظم(ع) و نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) را قبل از تخریب در مشربه ام ابراهیم مشاهده می‌کنید:
 
 
 



تاريخ : 3 / 7 / 1391برچسب:, | 4:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از رسا‌، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با فرشاد حیدری مدیرعامل بانک ملی ایران و اعضای هیأت مدیره این بانک، با بیان این که اروپا و آمریکا چوب رنسانس و سکولاریسم  را می خورند، اظهارداشت: مشکلات اقتصادی آن ها با طرح ریاضت اقتصادی قابل حل نخواهد بود، زیرا ثروت دست عده معدودی است که حاضر نیستند این موقعیت را از دست بدهند.

وی نظام حاکم بر آمریکا و اروپا را کاپیتالیستی عنوان کرد و گفت: مشکل اقتصادی آن ها با کشور ما کاملا متفاوت است، ثروت در آن کشورها دست افراد خاصی است و 99 درصد مردم زیر بار قرض و فشارهای مالی هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم طاغوت را بر سه نوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم بندی کرد و گفت: قرآن برای هر سه نوع طاغوت مثال می زند و می فرماید باید همه این ها از بین بروند.

عمل به دستورات اسلام مشکلات اقتصادی را ریشه کن خواهد کرد

این مرجع تقلید مشکل اقتصادی و فقر را یکی از بزرگ ترین معضلات اجتماعی دانست و اظهارکرد: برخی فکر می کنند فقر جزئی از برنامه های اسلام است، درحالی که اگر به دستورالعمل های اسلام به درستی عمل شود فقر ریشه کن خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع)، گفت:  احتیاج به غیر نوعی اسارت است و مسلمانان باید از این ذلت و اسارت نجات یابند؛ روایات فراوانی در مذمت فقر وجود دارد که نشان می دهد فقر مصیبتی است که باید از آن هم رهایی پیدا کرد.

وی اسلام را پاسخگوی همه مشکلات دانست و تصریح کرد: برای رفع فقر و تنگدستی نیز آموزه های فراوانی وجود دارد؛ اسلام می گوید اهل کار، کوشش و تدبیر باشید و از منابع طبیعی خداوند بهره برداری صحیح کنید، اگر این دستورالعمل اجرایی شود بخشی از مشکلات فقر حل می شود.

این مرجع تقلید، تدبیر، دلسوزی و هماهنگی بین مسؤولان را برای حل مشکل اقتصادی کشور ضروری خواند و گفت: مشکلات اقتصادی پیچیده است و باید با ایمان، جدیت، عزم ملی و اتحاد به حل آن اهتمام داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، طلب مال حلال را با فضیلت ترین عبادات عنوان کرد و ابراز داشت: مردم برخی کارها را عار می دانند در صورتی که عار این است که انسان دست نیاز خود را به سوی دیگری دراز کند.

اخذ جریمه دیرکرد حرام است

وی دریافت دیرکرد یا جریمه تأخیر در پرداخت اقساط هرماه در قبال تسهیلات بانکی را ربا دانست و گفت: باید از ربا پرهیز کرد؛ می توان در برخی عقود ضمن شرط جریمه ای در نظر گرفت ولی باید این جریمه را یک بار پرداخت کرد ولی اگر در زمان های متوالی و بر اساس میزان پول، دریافت شود حرام است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تأکید بر این که می توان برای تضمیین پرداخت اقساط  از ضامن یا رهن استفاده کرد، افزود: راهکار اسلامی این است که مقداری طلا یا چیز با ارزش دیگری را از شخص بگیرید و در صورت نپرداختن دین، آن را فروخته و بدهی فرد را بر دارید.

این مرجع تقلید ربا را یکی از گناهان کبیره دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن 7 مرتبه این گناه مذمت شده است؛ خداوند در قرآن از دو گناه کبیره بیش از همه تبری جسته است، یکی زیر سلطه کفار و طاغوت رفتن و دیگری ربا است و حرام خداوند با هیچ شرطی و به وسیله هیچ شخصی حلال نمی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام می خواهد فرهنگ کار کردن گسترش پیدا کند، گفت: مضاربه که یکی ازعقود اسلامی است، اصالتش به کار است ولی ربا اصالتش به پول است؛ اسلام می خواهد این طور نباشد.

برخی مشکلات اقتصادی ناشی ازسوء مدیریت است و ربطی به تحریم ها ندارد

وی پذیرش فرهنگ تورم  از سوی مردم را خطری جدی برای اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: این که برخی به راحتی می گویند نرخ امروز با دیروز تغییر کرده است باید اصلاح شود؛ مردم تورم را امری عادی می پندارند در صورتی که در برخی از کشورها سالیان سال قیمت ها یکسان باقی می ماند، چرا باید در کشور ما روز به روز قیمت ها بالا برود.

این مرجع تقلید یکی دیگر از معضلات اقتصادی کشور را نبودن نرخ واحد در بخش های مختلف کشور عنوان کرد و گفت: گاهی دو مغازه در کنار هم قیمت یکسانی ندارند؛ این وضعیت باید کنترل شود، بخشی از گرانی ها ناشی از ضعف در مدیریت این شرایط است و ربطی به تحریم ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تأکید در کسب قدرت و استقامت اقتصادی، اظهارکرد: باید مسایل اقتصادی را طوری مدیریت کنیم که تحریم ها هیچ اثری بر کشور ما نگذارد.

وی در توصیه به مسؤولان کشور برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: اکثر مردم در مضیقه هستند، این مردم که انقلاب را با جان خود به ثمر نشانده اند باید در رفاه باشند؛ سعی کنید همانطور که مقام معظم رهبری تأکید دارند مشکلات اقتصادی را حل کنید، بالا ترین خدمت به مردم ارزانی و فراوانی نعمت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، اقتصاد سالم را در گرو تولید کار و حمایت از سرمایه ایرانی دانست و ابرازداشت: برای تحقق این فرمایش رهبر معظم انقلاب  کارهای فراوانی می توان کرد؛ در کشور ما منابع طبیعی فراوانی وجود دارد، در روایت داریم هر ملتی که آب و خاک دارد ولی محتاج است از رحمت پروردگار به دور است.



عقاب نیوز:


نفرات برتر رشته حفظ و قرائت قرآن كريم چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان معرفي و تجليل شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تبريز، در مراسم اختتاميه چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان سه نفر برگزيده در دو رشته قرائت و حفظ قرآن كريم معرفي شدند. در رشته حفظ نفر اول ابوذر كريمي از ايران، نفر دوم ولد الشيخ احمد از كشور موريتاني، نفر سوم محمد محمد الهلباوي از كشور مصر برگزيده و معرفي شدند.

 

همچنين در رشته قرائت مجيد فقيه از ايران نفر اول، محمدمهدي عزالدين نفر دوم از كشور لبنان و عنايت‌الله عصمت نفر سوم از كشور افغانستان اعلام شدند.

 

 

براساس اين گزارش نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتيب مبلغ 10 هزار دلار، هفت هزار دلار و پنج هزار دلار جايزه نقدي به همراه تنديس اين دوره از مسابقات و لوح تقدير دريافت كردند.

 

 

همچنين در اين مراسم پيام سازمان آيسيسكو از سوي مدير كل منطقه‌اي اين سازمان و همچنين بيانيه‌ هيات داوران اين دوره از مسابقات قرائت شد و در پايان از محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي و ميزبان دوره قبلي و همچنين عيسي عليزاده دبير اجرايي سومين دوره مسابقات با اهداء لوح تقدير شد.

 

 

در مراسم اهداء جوايز به برگزيدگان رييس جهاد دانشگاهي، آيت‌الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز، حسن بياتي عضو شوراي شهر تهران، شهردار تبريز و مدير راديو قرآن حضور داشتند.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سینماگران در آستانهٔ روز سینما به قطعه هنرمندان رفتند و با حضور در مزار اهالی سینما و اهدای شاخه گل، یاد آن‌ها را گرامی داشتند اما در این حضور، بی‌نام و نشان بودن مزار پدر دوبلهٔ ایران جلب توجه می‌کرد.

علی کسمایی که نقش بسزایی در شکل‌گیری دوبله در ایران داشته است، ششم تیر ماه درگذشت و پیکرش هشتم تیر ماه در قطعهٔ هنرمندان به خاک سپرده شد و در حال حاضر مزارش تنها با تابلوی موقتی که روز خاکسپاری نصب شده است، مشخص می‌شود.


کسمایی متولد ۱۲۹۴ و فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد از دانشگاه تهران بود. او از سال ۱۳۲۹ فعالیتش را در زمینهٔ دوبله آغاز کرد و برای نخستین‌بار در سال ۱۳۳۳ به‌عنوان سرپرست گویندگان فیلم «شاهزادهٔ روباهان» را دوبله کرد.

او که به‌عنوان «پدر دوبله ایران» معروف است، سرپرستی دوبلاژ «شازده احتجاب»، «شطرنج باد»، «ملکوت»، «هجرت»، ‌ «پرواز در شب»، «هزاردستان»، «سربداران»، «آخرین پرواز»، «این خانه دور است»، «سال‌های جوانی»، «اتاق یک»، «حکایت آن مرد خوشبخت»، «کمیتهٔ مجازات» و «هور در آتش» و فیلم‌های خارجی «دکتر ژیواگو»، «بانوی زیبای من»، «آوای موسیقی» و «هملت» را در کارنامهٔ هنری‌اش ثبت کرده است.

به شواهد و تاریخ، بسیاری از مدیران دوبلاژ و گویندگان مطرح که هم‌اکنون مشغول کار هستند، از شاگردان این هنرمند محسوب می‌شوند، چنان‌که ابوالحسن تهامی‌نژاد ـ از دوبلوران پیش‌کسوت ـ دربارهٔ کسمایی به ایسنا گفته بود: «کسمایی استاد همهٔ ماست و ما دوبله را با ایشان شروع کردیم. آقای کسمایی در همهٔ ما تأثیر داشته و فیلم‌های خیلی خوبی را دوبله کرده است، که به‌خوبی آن‌ها را می‌فهمیده و می‌دانسته چه کاری باید انجام دهد.»

علی کسمایی تا پایان عمرش تنها زندگی کرد و بستگان درجه یکی نداشت.

امروز به یاد همه عزیزانمان که در خاک سرد خفته اند فاتحه ای قرائت کنیم.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:ثبت نام , عتبات , عقاب نیوز, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از تاریخ 27مهر 91 لغایت29 آذر 91 می‌توانند با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) برای خود و همراهان پیش ثبت‌نام کنند.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: شروع پیش ثبت نام از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ 18شهریور لغایت ساعت 24 روز جمعه 31 شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

روز شنبه 1مهر سال جاری مشخصات ثبت شده متقاضیان با پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 5 / 1391برچسب:, | 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: هلال ماه در لحظه غروب خورشید روز شنبه حداکثر دو درجه از افق ارتفاع دارد و مدت مکس آن بالای افق حدود یک ربع و درخشندگی آن کمتر از یک و نیم درصد است که با توجه به شرایط غبارآلود بودن منطقه و خشک بودن سطح زمین، احتمال رویت این هلال بسیار ضعیف است.



ادامه مطلب

عقاب نیوز :

تهران-مدیر دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، از موافقت رهبر معظم انقلاب با اختصاص یك‌سوم سهم امام از وجوهات شرعیه برای كمك به عزیزان زلزله‌زده‌ی آذربایجان خبر داد گفت: مؤمنانی كه خمس بدهكارند می‌توانند در مجموع یك ششم آن را برای كمك به هم‌وطنان زلزله‌زده هزینه نمایند.

اختصاص یك‌سوم سهم امام برای زلزله‌زدگان آذربایجان/مبلغ زكات فطره امسال، 2500 تومان

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین 'محمد رضایی' مبلغ زكات فطره را برای سال جاری 2500 تومان برای هر نفر اعلام كرد.

به گفته‌ی وی، فطریه عبارت است از سه كیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی كه به عنوان طعام محسوب می‌شوند. بر اساس محاسبات صورت گرفته میزان زكات فطره برای یك نفر با محاسبه‌ی سه كیلو گندم، 2500 تومان است و پرداخت این مبلغ به عنوان فطریه كفایت می‌كند. اما هموطنان می‌توانند با توجه به برنجی كه مصرف می‌كنند، سه كیلو از آن یا معادل قیمت آن را به عنوان فطریه بپردازند. اما در هر صورت پرداخت حداقل 2500 تومان برای هر نفر كفایت می‌كند.

مدیر دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی زمان پرداخت فطریه گفت: موعد پرداخت زكات فطره از غروب روز آخر ماه مبارك رمضان تا ظهر روز عید است و برای كسانی كه در نماز عید فطر شركت می‌كنند،‌ بهتر است قبل از نماز عید این مبلغ را پرداخت و یا از مجموع اموالشان جدا كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی درباره‌ی موارد تعلق زكات فطره خاطرنشان كرد: افرادی كه خودشان فقیری را می‌شناسند و از نیازمندی او اطمینان دارند می‌توانند مبلغ فطریه را به او بپردازند.

وی ادامه داد: البته این افراد باید فقط طعام یا پول معادل آن را به فقیر بپردازند و چیزی غیر از طعام و پول مثل لباس و وسایل منزل پذیرفته نیست. همچنین كسانی كه از سادات نیستند نمی‌توانند زكات‌شان را به سادات فقیر بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: بنابراین شخصی كه سید نیست، ولو همسر او سید باشد، نمی‌تواند زكاتش را به سید فقیر بدهد؛ چرا كه ملاك فرد پرداخت كننده است. همچنین فرد دریافت كننده اگر آقایی سید و فقیر باشد، او نمی‌تواند زكات فطره‌ی افراد غیر سید را دریافت كند.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 

 



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 8:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 

 

 



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب مردم اعلام کرد.
 
مسئول دفتر این مرجع تقلید با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت زکات فطره و ضرورت آگاه شدن مردم از میزان آن، آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره را بر اساس قوت غالب هر فرد تعیین کرد.
 
ترابعلی دولتمند افزود: بر این اساس، اگر قوت غالب خانواده‌ای گندم باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، دو هزار و 500 تومان خواهد بود.
 
وی ابراز داشت: اگر قوت غالب خانواده‌ای برنج باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، هفت هزار تومان خواهد بود.
 
زکات فطره باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است کنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عید فطر به فرد مستمند داده شود.



تاريخ : 16 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمائیم كن در آن به كارهاى شایسته و اعمال نیك و برآور برایم حاجت‌ها و آرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است درود فرست بر محمد و آل او پاكیزگان.



تاريخ : 11 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ
واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکفافِ
واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ
وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ
بِعِصْمَتِک یا عِصْمَةَ الخائِفین

بنام خداوند بخشنده مهربان
خدایا در این روز مرا به حجاب و عفاف زینت ده
و مرا به جامه قناعت و عدل و خوددارى بپوشان
و در آن مرا بر عدل و انصاف وادار نما
و آسوده ام دار در آن از هر چیز که می ترسم
به حق نگاهداری ات اى حافظ ترسندگان



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در دعای روز یازدهم ماه مبارك رمضان می‌خوانیم:

'اَللّهُمَّ حَبِّبْ اِلَيَّ فیهِ الاِْحْسانَ وَكَرِّهْ اِلَيَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ وَحَرِّمْ عَلَيَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ بِعَوْنِكَ یا

غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ.

' 'خدایا دوست گردان نزد من در این ماه احسان و نیكي را و ناخوش دار در پیش من در این روز فسق و

نافرماني و گناه را و حرام گردان در این روز بر من خشم كیفربار و آتش (سوزان) را به كمك خودت، اي

فریادرس فریادخواهان.'



تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلینَ عَلَیْکَ
وَاجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْفاَّئِزینَ لَدَیْکَ
وَاجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْمُقَرَّبینَ اِلَیْکَ
بِاِحْسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبینَ.

 
به نام خداوند بخشنده مهربان

خدایا مرا در این روز از متوکلان درگاهت قرار ده
و مقرر نما در این روز از کامروایان حضرتت
و مقربان درگاهت باشم
به حق احسانت ای نهایت همه جویندگان



تاريخ : 8 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در دعای روز نهم ماه مبارك رمضان می خوانیم:

'اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِكَ الْواسِعَتِ وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِكَ السّاطِعَتِ وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِكَ

الْجامِعَتِ بِمَحَبَّتِكَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ.'

خدایا قرار ده برایم در این روز بهره ای از رحمت وسیعت و راهنمایی ام كن در این ماه به سوی دلیل های

درخشانت و مرا به سوی موجبات خوشنودی همه جانبه ات سوق ده به حق محبتت ای آرزوی مشتاقان.



تاريخ : 7 / 5 / 1391برچسب:, | 8:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اللهمّ ارْزُقني فيهِ رحْمَةَ الأيتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَةِ الكِرامِ بِطَوْلِكَ يا ملجأ الآمِلين

خدايا روزيم كن در آن ترحم بر يتيمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت كريمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان



تاريخ : 6 / 5 / 1391برچسب:, | 10:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ اعنّي فيهِ على صِيامِهِ و قيامِهِ و جَنّبني فيهِ من هَفَواتِهِ و آثامِهِ وارْزُقْني فيهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفيقِكَ يا هاديَ المُضِلّين

خدايا يارى كن مرا در اين روز بر روزه گرفتن و عبادت، و بركنارم ‌دار در آن از بيهودگى و گناهان، و روزيم كن در آن يادت را براى هميشه، به توفيق خودت اى راهنماى گمراهان



تاريخ : 5 / 5 / 1391برچسب:, | 9:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم و مزن مرا با تازیانه کیفر و دور و برکنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان و نعمتهاى بى‌شمار تو اى حد نهایى علاقه و اشتیاق مشتاقان.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.

خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم و مزن مرا با تازیانه کیفر و دور و برکنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان و نعمتهاى بى‌شمار تو اى حد نهایى علاقه و اشتیاق مشتاقان.



تاريخ : 4 / 5 / 1391برچسب:, | 8:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحيم


اللهمّ اجْعَلْني فيهِ من المُسْتَغْفرينَ واجْعَلْني فيهِ من عِبادَكَ الصّالحينَ القانِتين واجْعَلْني فيهِ من اوْليائِكَ المُقَرّبينَ بِرَأفَتِكَ يا ارْحَمَ الرّاحِمين




خدايا قرار بده مرا در اين روز از آمرزش جويان، و قرار بده مرا در اين روز از بندگان شايسته و فرمانبردارت، و قرار بده مرا در اين روز از دوستان نزديكت، به مهربانى خودت اى مهربان‌ترين مهربانان



تاريخ : 3 / 5 / 1391برچسب:, | 9:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِکَ  واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ

وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ و احْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ

یا أبْصَرَ النّاظرین.

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

خدایا نیرومندم نما در این روز عزیز به فرمانبرداری ات و بچشان در آن شیرینى یادت را

و مهیا کن مرا در آنروز براى انجام سپاس‌گزاریت به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشى خودت

اى بیناترین بینایان.

 



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 2:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، كلاس‌های آنلاین زائران حج تمتع ویژه ماه مبارك رمضان از روز گذشته با برگزاری كلاس «احكام مرتبط با حج» آغاز شده است و ساعت 18 تا 19 امروز یك‌شنبه اول مرداد ماه نیز كلاس «آشنایی با اماكن مقدسه مكه و مدینه»، توسط حجت‌الاسلام عبدالوهاب نواب تدریس می‌شود.

همچنین دوشنبه دوم مرداد ، كلاس مناسك حج با تدریس استاد موسوی شاهرودی، سه شنبه سوم مرداد ، مسئله وهابیت، چهارشنبه چهارم مرداد ، اخلاق و آداب سفر حج و پنج‌شنبه پنجم مرداد ماه نیز مناسك حج در كلاس آنلاین به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.


این كلاس‌ها از ساعت 18 تا 19 هر روز در بخش كلاس‌های آنلاین سامانه آموزش مجای وابسته به بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش ،مدت هر دوره آموزشی یك هفته و در مجموع در ماه مبارك رمضان چهار دوره برگزار كه عموم زائران می توانند برای دریافت این آموزش ها و بهره مندی از كلاس های آنلاین به سامانه آموزش زائر به نشانی اینترنتی zaer.hajj.ir مراجعه كنند.



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 1:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزای آریا- بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می توانند با حضور در بخش حوزوی به زیارت حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع) مشرف شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسئول بین المللی و فرهنگی حرم حضرت ابالفضل العباس(ع)،  با بیان این مطلب که بازدیدکنندگان بزرگترین رویداد معنوی جهان اسلام می توانند با حضور در بخش حوزوی به زیارت این حضرت مشرف شوند، افزود: علاقمندان باید در پایگاه جهانی اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع)ثبت نام کنند، به این صورت که هر شخص با ثبت نام در سیستم مجازی و پر کردن فرم اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، کشور و شهر محل زندگی، آدرس ایمیل و اینکه نیت زیارت به نیابت از چه کسی است؟  به زیارت مشرف شوند.
جسام محمد سعیدی گفت: با پرکردن فرم مربوطه، نام هر شخص در لیست انتظار زیارت حرم ثبت می شود و غروب همان روز گروهی از خادمان حرم حضرت ابالفضل(ع) به نیابت از همه ثبت نام کنندگان، به حرم مطهر مشرف می‌شوند در صورتی که زیارت انجام شود به آدرس ایمیل هر شخص پیغامی با این عنوان که زیارت شما به نیابت از خادمان حرم انجام شده است، ارسال می‌شود.
سعیدی تصریح کرد: فراهم آوردن زیارت از راه دور برای کسانی که امکان حضور در کربلا را ندارند مهمترین هدف اجرای طرح معنوی، زیارت حرم حضرت ابالفضل (ع) به نیابت است.
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیر با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای بزرگ تهران حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ماه ادامه دارد.



عقاب نیوز به نقل از مهر :

مراسم اولین سالگرد شهید داریوش رضایی نژاد روز یکشنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، مراسم اولین سالگرد عروج شهید عرصه دانش و جهاد علمی، شهید مهندس داریوش رضایی نژاد با حضور مقامات لشکری و کشوری و همراهان و همرزمان آن شهید والامقام روز یکشنبه اول مرداد از ساعت 11 در مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی ایران واقع در سایت شهید شهریاری (سایت امیرآباد) برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش سازمان انرژی اتمی از آحاد مردم برای حضور در این مراسم دعوت کرده است .

شهید داریوش رضایی‌نژاد اول مرداد سال 1390 توسط عوامل تروریستی موتور سوار با شلیک گلوله به شهادت رسید.



تاريخ : 29 / 4 / 1391برچسب:, | 11:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ۱۵۰ گروه رصدی در سرتاسر کشور امر استهلال ماه رمضان را انجام می‌دهند، امکان رویت هلال امروز را ناممکن دانست و «شنبه» را به عنوان روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: «شنبه» اول ماه مبارک رمضان است

به گزارش خبرنگار آئین‌ و اندیشه فارس، حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در نشست رسانه‌ای به تشریح فعالیت‌های این ستاد در آستانه ماه مهمانی خدا پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 4 / 1391برچسب:روادید*حج*عقاب نیوز, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از مشرق:

حجت الاسلام و المسلمین سید 'احمد موسوی' شمار زایرانی كه روادید خود را دریافت كرده و در حال اعزام به سرزمین وحی هستند را چهار هزار و 651 نفر عنوان كرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین تا كنون چهار هزار و 606 نفر از زائران ایرانی كه روادید خود را دریافت كرده بودند، به دلایل مختلف از اعزام به سرزمین وحی انصراف داده اند.

موسوی گفت: اخیرا پس از تماسی كه با وزیر حج عربستان سعودی داشتم و رایزنی هایی كه صورت گرفت، حدود 30 هزار سهمیه جدید اخذ شد كه تا كنون از این تعداد، 28 هزار و 700 عدد روادید اخذ شده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از رایزنی این سازمان برای دریافت یك هزار و 300 عدد روادید باقی مانده از 30 هزار سهمیه جدید خبرداد.

موسوی تصریح كرد: كسانی كه محق هستند و به هر دلیلی از جمله ایجاد مشكل در سیستم ارسال مدارك یا عدم دریافت روادید، موفق به اعزام به سرزمین وحی نشدند، پس از موسم حج تمتع و بازگشایی مجدد عمره، به سرزمین وحی اعزام می شوند.



تاريخ : 12 / 4 / 1391برچسب:, | 9:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل ازآفتاب :

پس از انتشار اطلاعیه‌ای در سایت سازمان حج و زیارت مبنی بر متوقف شدن سیستم صدور ویزا و ارسال اطلاعات افراد برای اخذ ویزا از سوی مؤسسه ارائه خدمات عمره عربستان گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد علت وقوع این رخداد مطرح شد. رخدادی‌ که سردرگمی حجاج عازم به این سفر معنوی را به دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا، در حالی که سازمان حج و زیارت تاکنون در مورد چرایی اقدام عربستان موضع گیری شفافی نکرده است و به وجود آمدن این مشکل را یک اقدام پیش بینی نشده از سوی مؤسسه ارائه خدمات عمره عربستان اعلام می‌کند اما نتایج پیگیری‌های خبرنگار ما نشان از اهمال کاری سازمان حج و زیارت در تمدید قرارداد عمره مفرده با عربستان سعودی دارد که به نظر می‌رسد تغییر و تحولات اخیر در این سازمان در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

در همین راستا طی گفتگویی با معاون سازمان حج و زیارت صحت این خبر را جویا شدیم که وی در پاسخ گفت: هیچ سوالی را در مورد مشکل تاخیر صدور ویزا برای زائران پاسخ نمی‌دهم و پاسخگویی دراین زمینه به عهده حوزه ریاست و روابط عمومی گذاشته شده است.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل به وجود آمده در صدور ویزا برای زائران ایرانی به دلیل عدم تمدید قرارداد با عربستان از سوی سازمان حج و زیارت است، افزود: این تفسیر خود خبرنگاران است و من چنین سوالی را جواب نمی‌دهم.

معاون سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه که آیا شما این موضوع را تایید می کنید، تصریح کرد: این موضوع را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

رضایی درمورد مشکل به وجود آمده در صدور ویزا برای زائران افزود: ارسال اطلاعات افراد برای اخذ ویزا از سوی عربستان به صورت یک طرفه مسدود شده است و سازمان حج و زیارت نمی‌تواند اطلاعات ویزا را ارسال کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مؤسسه ارائه خدمات عمره عربستان سیستم صدور ویزا را برای ایران مسدود کرده است، تصریح کرد: این در حیطه اختیارات عربستان است که می‌تواند سیستم صدور ویزا و ارسال اطلاعات افراد برای اخذ ویزا مسدود کند.

رضایی با اشاره به اینکه تمامی اقدمات لازم از سوی ایران انجام شده است، افزود: سیستم ارائه خدمات عمره عربستان درحالی از اوایل ماه شعبان بسته شد، که برای ارسال اطلاعات زائران باید از طریق این سیستم اقدام می‌کردیم و از همین رو دست ما بسته شده است.

با اقدام عربستان مبنی بر توقف صدور ویزا از ۳۱خردادماه امکان ارسال اطلاعات از سازمان حج و زیارت گرفته شد و امکان تغییر تاریخ اعزام آن دسته از افرادی که ویزا برای آن‌ها اخذ شده قوت یافته است. به طوری که معاون سازمان حج و زیارت روز گذشته در مورد تاریخ‌های مشخص پرواز زائران اعلام کرد: پروازهای روزهای ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ تیر به روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم مردادماه تغییر یافته و ویزای پرواز‌های تاریخ دهم، یازدهم و دوازدهم مردادماه صادر نشده است.کد مطلب :



تاريخ : 27 / 3 / 1391برچسب:, | 10:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام قرائتی به دلیل کثرت اشتغالات از ریاست ستاد احیای زکات استعفا کرد و حجت‌الاسلام حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی جایگزین وی شد.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام قرائتی از ریاست ستاد احیای زکات استعفا کرد

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی که این روزها در حال آماده‌سازی برنامه‌های درس‌هایی از قرآن برای ماه مبارک رمضان است، به دلیل کثرت اشتغالات از ریاست ستاد احیای زکات استعفا کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 3 / 1391برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پای صحبت فرمانده پیشین سپاه حضرت ولی امر(عج) نشستیم تاپس از 23سال ناگفته هایی را از مراسم تدفین امام(ره) بیان کند که با توجه به مسئولیت مستقیم سپاه تحت امراو در این کار خطیر، جالب و شنیدنی خواهد بود.



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 7:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: طرح اعزام زائران با خودروهای شخصی براساس توافق میان وزیر راه و مسئولان عراقی انجام شده و در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی شهسواری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: توافقات لازم برای اعزام زائران با خودروهای شخصی به عراق در سفری که مدتی قبل وزیر راه و شهرسازی کشورمان به عراق داشت با مقامات آن کشور انجام شده است.

به گفته وی، براساس این طرح قرار است اقدامات لازم جهت تردد زائران ایرانی و همچنین عراقی با خودروهای شخصی به دو کشور فراهم شود.

معاون عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به اینکه طرح اعزام زائران با خودروهای شخصی به عتبات عالیات عراق از سوی سازمان حج مطرح نشده تاکید کرد: به همین دلیل سازمان حج نیز مسئولیتی در این خصوص بر عهده ندارد.

شهسواری افزود: پس از انجام ساز و کارهای لازم ، امکان سفر زائران با خودرو از مرز مهران فراهم خواهد شد.



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 4:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یک منبع مسئول در وزارت حقوق بشر عراق از پیدا شدن شماری از پیکرهای شهدای ایرانی جنگ تحمیلی در منطقه فاو عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، "حسین الزهری" گفت : اجساد 94 عراقی در منطقه فاو در جنوب عراق پیدا شده است.

به گفته این مقام عراقی، همچنین پیکرهای 57 ایرانی در این منطقه پیدا شده است.

وی در نشستی با حضور مسئولان مربوط به امور اسیران، مفقودین و اجساد قربانیان جنگ گفت : موضوع مفقودین جنگهای کویت و ایران از مسائل مهم و اساسی وزارت حقوق بشر است.

یک مسئول وزارت حقوق بشر عراق بیان کرد: ما مایل به پایان مشکلات با طرف کویتی با هدف خروج از بند هفتم منشور سازمان ملل و نیز طرف ایرانی با هدف اجرای تعهدات بین المللی و منطقه ای هستیم.

الزهیری بیان کرد: ما گامهای مهمی برای رفع مشکلات اکتشاف گورهای دسته جمعی در همه استانها برداشته ایم و تعداد زیادی از اجساد جنایات رژیم سابق را کشف کرده ایم.



تاريخ : 9 / 2 / 1391برچسب:, | 10:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایسنا: امروز شنبه نهم ارديبهشت‌ماه، روزنامه‌ها بخشي از مطالب و اخبار خود را به دفاع مقدس اختصاص داده‌اند.

 روزنامه ملت ما مطالبي با عناوين شلمچه بوي چادر خاكي زهرا مي‌دهد...، نخستين يادواره سرداران فاطمي برگزار مي‌شود، فاطمه زهرا (س) در واپسين پيام شهيدان،‌احداث نماد مهرباني و ايثار بر مزار ننه علي و خلباني كه ركورددار پرواز جنگي در جهان شد را به چاپ رسانده است.

همچنين گرامي داشت عمليات «بازي‌دراز» در يادمان شهداي گمنام سرپل ذهاب نيز از ديگر مطالب اين روزنامه است.

شهيدي كه مقام معظم رهبري به او اقتداء كرد نيز يادبود روزنامه تهران امروز از شهيد «علي اكبر شيرودي» است.

يادواره 8000 هزار شهيد شيميايي در لرستان و يادواره سردار شهيد عبدالحسين برونسي همزمان با روز كارگر در خراسان رضوي برگزار مي‌شود اخباري هستند در روزنامه ايران منتشر شده است.

ستون «حديث دشت عشق» روزنامه كيهان در يادداشتي با عنوان «متولد عاشورا، شهيد كربلا» اختصاص يافته، به معرفي شهيد «حسين املاكي» پرداخته است.

خانواده‌هاي معظم شهدا جزو افتخارات نظام و كشور هستند،تشييع پيكر يك شهيد دوران دفاع مقدس در چالوس نيز اخبار چاپ شده در روزنامه جمهوري اسلامي هستند.



عقاب نیوز:

قهرمان سوسنگرد و فرمانده فقيد لشكر92 زرهي ارتش

اميرسرتيپ قاسمي به جمع همرزمان شهيدش پيوست



 

 

قهرمان عمليات آزادسازي سوسنگرد و حماسه ساز جبهه هاي جنوب  امير سرتيپ دوم غلامرضا قاسمي از يادگاران دوران دفاع مقدس روزگذشته  به ديار باقي شتافت.

وي پس از دريافت نامه حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله العالي) و دستور حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) به ياري همرزمانش شتافت و با فرماندهي صحيح و به كارگيري امكانات و تجهيزات تيپ هاي لشگر 92 نيروي زميني ارتش آزادسازي سوسنگرد و نجات جان صدها رزمنده محاصره شده توسط دشمن بعثي را رقم زد.

گفتني است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا حضرت امام خامنه اي عزيز در سال گذشته به پاس رشادت ها و دلاورمردي هاي آن قهرمان دوران دفاع مقدس و بنابر پيشنهاد ارتش و  رياست ستاد كل نيروهاي مسلح با اعطاي درجه سرتيپ دومي به ايشان از زحمات بي بديل آن بزرگ مرد دفاع مقدس تقدير نمودند.

ارتش جمهوري اسلامي ايران عروج آن رزمنده قهرمان و فداكار را به خانواده و همرزمان ايشان تسليت مي گويد.

زمان و مكان مراسم تشييع پيكر پاك آن مرحوم متعاقبا اعلام مي گردد

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 27 / 1 / 1391برچسب:, | 2:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خراسان: در استفتائاتي که از حضرت آيت ا...خامنه اي و آيت ا...مکارم شيرازي درباره «يارانه» شده است، اين دو مرجع يارانه را در حکم هبه و هديه دانسته اند.
مقام معظم رهبري به دو استفتا در اين زمينه پاسخ داده اند که متن اين دو به نقل از سايت معظم له به اين شرح است:

آيا به بن کارمندي يا به اجناسي که از طريق بن کارمندي خريداري مي شود، خمس تعلق مي گيرد؟

هديه و بخشش خمس ندارد.

به اجناسي که از کوپن شهري تهيه مي شود، چطور؟

اجناسي را که با کوپن تهيه کرده ايد شامل دو بخش است، بخشي از آن را با يارانه دولت و بخش ديگر را با پول خود تهيه کرده ايد. آن چه را با يارانه دولت بوده هديه محسوب شده و خمس ندارد و آن چه با پول خود تهيه کرده ايد در سر سال خمسي مشمول وجوب خمس است و طريقه محاسبه به اين صورت مي تواند باشد که جنس مذکور را در بازار قيمت مي کند و پولي را هم که خود شخص داده مشخص است و باقي مانده همان مبلغي است که دولت يارانه داده است.

اکنون هر مقدار از جنس کوپني سر سال باقي مانده اگر به طور دقيق نمي تواند مشخص کند، به طور تخمين مقداري که با پول خود خريده و زياد آمده، مشمول وجوب خمس مي باشد.

همچنين آيت ا...مکارم شيرازي به چند استفتا در اين زمينه پاسخ داده اند که به نقل از سايت ايشان در پي مي آيد.

با توجه به اين که دولت مبلغي بابت يارانه پرداخت مي کند آيا اين پول از نظر شرعي حلال است يا نه؟ چون از قديم گفته اند نابرده رنج گنج ميسر نمي شود/ مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. وقتي من بابت اين زحمتي نکشيدم با اين پول چه کار مي توانم بکنم؟ آيا اين مبلغ به عنوان صدقه پرداخت مي شود يا مقطعي اين دولت پرداخت مي کند و احتمال دارد دولت بعدي اين کار را نکند.

ظاهرا اين پول ها در حکم هبه است و استفاده از آن ها اشکالي ندارد.

آيا به پولي که دولت به عنوان يارانه به حساب ريخته است، خمس تعلق مي گيرد؟

اين پول ظاهرا هبه است و چنان چه هديه تا پايان سال خمسي مورد استفاده قرار نگيرد و سال خمسي بر آن بگذرد، بنابر احتياط واجب خمس دارد.



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 12:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیّدعلی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان را تسلیت گفتند.

به گزارش مهر متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت روحانی عالیقدر مرحوم مغفور جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیّدعلی اکبر قره باغی را به عموم مردم شریف آذربایجان غربی و ارادتمندان و علاقمندان ایشان بالخصوص خاندان مکرّم و فرزندان محترم ایشان و حوزه ی علمیه و روحانیت استان تسلیت می گویم. ایشان از علمای برجسته ای بودند که سالهای طولانی از عمر خود را در خدمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی مصروف داشتند و نماینده مردم آن منطقه در مجلس خبرگان بودند.

از خداوند متعال علوّ درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می کنم.

سیّدعلی خامنه ای



تاريخ : 2 / 1 / 1391برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، به نقل از ستاد نماز جمعه تهران، 'محمد جواد محمدی زاده' معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت بهار طبیعت سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران درباره مقوله حفظ محیط زیست ایراد خواهد كرد.

بر این اساس، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تهران ساعت 12:05 جمعه با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید توسط قاری ممتاز در دانشگاه تهران آغاز می شود.

بر اساس این اطلاعیه، خطبه های نماز جمعه تهران 15 دقیقه قبل از اذان ظهر به افق تهران ایراد خواهد شد.



تاريخ : 25 / 12 / 1390برچسب:, | 11:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: پذیرش و ثبت‌نام دارندگان اولویت‌های تشرف به "حج تمتع" از 17 فروردین 91 آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: پذیرش "حج تمتع" 91 از فروردین آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، مقدمات لازم برای پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف "حج تمتع" در سال 1391 فراهم شده است و دارندگان اولویت‌های تشرف می‌توانند برای ثبت‌نام در کاروان‌های منتخب اقدام کنند.

مشمولان تشرف به حج تمتع 91

تمامی دارندگان قبوض حج تمتع از 10 شهریور 84 و متقاضیان دارای اسناد ثبت‌نامی سال‌های 1360 و 1363 مشمول تشرف به حج تمتع در این دوره هستند.

اسامی، نشانی و تلفن مدیران منتخب کاروان‌های حج سال 1391 در روزهای 16 و 17 فروردین 91 از طریق نشریات محلی اعلام می‌شود.

زمان پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در کاروان‌ها برای تمامی استان‌ها به غیر از تهران، قم و البرز روز 17 فروردین 91 و در استان‌های تهران، قم و البرز روز  18 فروردین 91 آغاز می‌شود.

دارندگان اولویت‌های تشرف برای پذیرش و نام‌نویسی در کاروان‌ها 10 روز مهلت دارند.

امکان ثبت‌نام حضوری و اینترنتی

دارندگان اولویت برای ثبت‌نام علاوه بر امکان مراجعه حضوری به کاروان‌های منتخب، در صورت تمایل می‌توانند از ظرفیت 50 درصدی هر کاروان برای ثبت‌نام غیرحضوری نیز استفاده کنند.

این دسته از زائران برای ثبت‌نام اینترنتی باید با مراجعه به آدرس http://haj91.haj.ir مراحل ثبت‌نام در کاروان استان محل سکونت خود را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی در کاروان‌ها

اصل و کپی قبض ودیعه‌گذاری حج تمتع، اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن، 2 قطعه عکس 4×6، اصل و کپی کارت ملی یا شماره تایید شده آن از جمله مدارک لازم برای نام‌نویسی زائران است.

متقاضیان پس از نام‌نویسی باید رسید مربوطه را از مدیر کاروان دریافت و نزد خود نگهداری کنند و چنانچه نشانی و تلفن متقاضی نسبت به زمان ثبت‌نام اولیه در بانک تغییر کرده باشد باید نشانی و شماره جدید تلفن خود را هنگام ثبت‌نام به مدیرکاروان اعلام کنند.

متقاضیان واجد شرایط در صورتی که گذرنامه معتبر با تاریخ اعتبار تا 31 فروردین 92  در اختیار ندارند، نسبت تمدید یا تعویض یا دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

از آنجایی که ودیعه اولیه دریافت شده توسط بانک ملی به‌صورت علی الحساب بوده است بنابراین مدیران کاروان‌ها هنگام ثبت‌نام متقاضی برگه واریز قطعی هزینه سفر ویژه حج تمتع سال 1391 را برای واریز هزینه مابه‌التفاوت به متقاضی تحویل خواهند داد.

چگونگی نقل و انتقال فیش حج تمتع

افرادی که به هر دلیلی تمایل دارند اسناد حج تمتع خود را به بستگان درجه یک خود شامل پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر و همسر واگذار کنند باید قبل از ثبت‌نام در کاروان، ابتدا به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مراجعه و نسبت به درج اطلاعات و طی مراحل بعدی انتقال اقدان کنند.



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در عملیات عمره سال ۹۱ تمامی افراد دارای اولویت قبل از ۳۰۰ به عمره مفرده اعزام خواهند شد.

علی لیالی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزهای انجام شده و همچنین رایزنیهای به عمل آمده با مقامات حج عربستان سعی داریم تا پایان عمره سال ۹۱ زمینه اعزام تمامی افراد دارای اولویت تا ۳۰۰ بانک ملت را فراهم کنیم .

به گفته وی ، در این صورت تمامی افراد دارای اولویت یک تا ۳۰۰ دوره قبل عمره ، اعزام شده اند و از آن پس دوره جدید اعزامها آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تاکنون افراد دارای اولویت تا ۲۵۰ بانک ملت و همچنین ثبت نام کنندگان بانک ملی به عمره اعزام شده اند و از اواخر اردیبهشت سال ۹۱ ، زمینه ثبت نام اولویت های ۲۵۰ تا ۳۰۰ در کارونهای اعزامی ، آغاز می شود.

لیالی گفت: متقاضیانی که از اولویت کمتر از ۲۵۰ برخوردارند نیزمی توانند در هنگام فراخوان برای اعزام در کاروانهای مجاز سازمان حج ثبت نام کنند.



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 4:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، برای این مرحله از ثبت نام در کاروان‌های عمره، اولویت‌های 1 تا 250 بانک ملت و تمام ودیعه‌گذاران بانک ملی فراخوانده شده‌اند که اعزام آن‌ها نیز از 27 اردیبهشت‌ماه تا 29 تیرماه 1391 خواهد بود.

ثبت نام مرحله‌ی دوم به‌طور همزمان از ساعت 8 صبح (با رعایت نوبت) در روز جمعه (19 اسفندماه) آغاز می‌شود و تا تکمیل ظرفیت هریک از کاروان‌ها حداکثر تا ساعت 16 روز پنج‌شنبه (25 اسفندماه) 1390 ادامه خواهد داشت.

در صورت تکمیل نشدن ظرفیت گروه‌های اعلامی بعد از این تاریخ، چگونگی دعوت از اولویت 250 به بعد اعلام می‌شود.

براساس اطلاعیه‌ی جدید مدیریت حج و زیارت استان تهران، سازمان حج و زیارت در سال‌های گذشته بارها تمام دارندگان قبوض «بانک ملی ایران» را که در سال‌های 1363، 1376 و 1382 تا 1386 ثبت نام کرده بودند، فراخوانده که امسال برای آخرین‌بار از این افراد دعوت کرده است. بدیهی است مراجعه نکردن آن‌ها برای ثبت نام در عمره به منزله‌ی انصراف از سفر عمره است.

متقاضیان برای اطلاع یافتن از اولویت تشرف خود می‌توانند با مراجعه به سایت بانک ملت به نشانی www.bankmellat.ir یا مراجعه به شعب این بانک و یا تماس با شماره‌ی تلفن 1556 (مرکز ارتباطات مردمی بانک ملت) یا فرستادن شماره‌ی ثبت نام خود از طریق پیامک به مرکز پیامک بانک ملت به شماره‌ی 200034 از اولویت تشرف خود آگاه شوند.

فهرست کارگزاران یا همان دفاتر خدمات زیارتی و نیز شرایط مشمولان برای ثبت نام و چگونگی تشرف مرحله‌ی دوم عمره‌ی 1391 ـ 1390 علاوه بر این‌که در پایگاه اینترنتی http://tehran.haj.ir قابل دسترس است، فردا (چهارشنبه، 17 اسفندماه) در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای رزرواسیون زمان مورد نظر برای اعزام و ثبت نام در کارگزار مقدماتی (دفتر یا شرکت زیارتی که خدمات ذخیره جا را انجام می‌دهد)، اصل قبض سپرده‌گذاری اولیه (بانک ملی ایران) یا کارت ثبت نام بانک ملت، اصل شناسنامه‌ی زائر، اصل کارت ملی زائر و صلح‌نامه‌ی رسمی برای دارندگان اسناد انتقالی بانک ملی ایران است.

همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام قطعی، برگه‌ی رزرواسیون اولیه ممهور به مُهر کارگزار مقدماتی، اصل و تصویر قبض سپرده‌گذاری اولیه (بانک ملی ایران) یا کارت ثبت نام بانک ملت، اصل شناسنامه و تصویر صفحه‌ی اول آن، مدرک زوجیت (شناسنامه یا عقدنامه) برای افرادی که با همسرشان در یک گروه ثبت نام می‌کنند، اصل و تصویر کارت ملی، داشتن گذرنامه‌ی معتبر با حداقل هفت‌ماه اعتبار از تاریخ پرواز، یک قطعه عکس 4*6 رنگی با زمینه‌ی روشن مطابق عکس گذرنامه و دو قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه‌ی روشن است.

بخش عمده‌ی هزینه‌ی سفر زائران از طریق قبوض پرداختی مابه‌التفاوت، به حساب بانکی مربوط واریز می‌شود و فقط هزینه‌های تکلیفی برای پذیرش، آموزش و ... به مبلغ 280هزار ریال (28هزار تومان) به حساب بانکی کارگزار (دفتر خدمات زیارتی انتخاب‌شده) واریز می‌شود. لازم است این هزینه‌ها به‌طور مشخص در قرارداد درج شود.

به‌جز این هزینه‌ها و هزینه‌ی ذخیره‌ی جا (20هزار ریال نقدی هنگام ثبت نام مقدماتی در کارگزار مبدأ)، کارگزاران به دریافت هیچ وجهی تحت هیچ عنوانی مجاز نیستند.

اعزام پذیرش‌شدگان به صدور به‌موقع روادید توسط سفارت عربستان در ایران منوط است و در صورت بروز هرگونه موارد پیش‌بینی‌نشده، تأخیر یا تأیید نشدن و یا انجام نشدن پرواز در زمان و مقصد مقرر، مسؤولیتی متوجه‌ی مدیریت حج و زیارت استان تهران نیست.

بر اساس این گزارش، مرحله‌ی نخست ثبت نام عمره 14 دی‌ماه امسال انجام و اعزام این گروه از 12 بهمن‌ماه آغاز شد و تا 26 اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد. قرار بود مرحله‌ی دوم ثبت نام از نیمه‌ی فروردین‌ماه سال آینده آغاز شود که سازمان حج و زیارت این تصمیم‌ را زودتر عملی کرده است.