تاريخ : 11 / 7 / 1393برچسب:, | 11:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

درحالیکه زائران خانه خدا در صحرای عرفات حضور دارند و مکه مکرمه خلوت شده، پرده جدید کعبه طی مراسمی امروز(جمعه) پس از شستشوی کعبه با گلاب ناب کاشان، بر این بنای مقدس نصب شد.

 

به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، در حالیکه زائران خانه خدا در صحرای عرفات حضور دارند، مطابق سنتی دیرینه، پرده خانه خدا نو شد و مسجدالحرام خود را آماده استقبال از زائرانش از فردا(عید قربان) ساخت.

براساس این گزارش، در مراسم تعویض پرده کعبه شماری از سران کشورهای اسلامی حضور داشتند.

این پرده از جنس حریر طبیعی خالص و به رنگ مشکی، منقش به آیات قرآن کریم است که با خط زیبا، با نخ های طلا و نقره بافته شده و دهها کیلوگرم طلا و نقره در ساخت این پرده استفاده شده است.

ارتفاع این پرده 14 متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتیمتر است که از 16 قطعه به شکل مربع تشکیل شده است.

نوار اطراف این پرده منقش به آیات قرآن کریم است که در فواصل معین عبارات «یا حی و یا قیوم»، «یا رحمن و یا رحیم» و «الحمدالله رب العالمین» با رنگ طلایی دوخته شده اند.

پوشش در کعبه نیز از حریری به ارتفاع 5 / 6 متر و عرض 5 / 3 متر منقش به آیات الهی و تزئینات اسلامی با طلا و نقره است.

پرده خانه خدا از پنج قطعه تشکیل شده که هر قسمت یک طرف کعبه را می پوشاند و قطعه پنجم هم در کعبه را دربرمی گیرد که هنگام نصب، وزن این پرده به حدود دو تُن می رسد.

در پرده کعبه نیز 150 کیلوگرم نخ طلا و نقره به کار رفته است.

این پرده با همکاری کارخانه های داخل و خارج عربستان تهیه می شود و پارچه حریر این پرده را هر سال یکی از کشورها هدیه می کند.

پرده قبلی نیز به رؤسا و سران کشورهای اسلامی اهدا می شود.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضرت معصومه(س) کرامت الله هستند، عنوان کرد: خدا خواست که حضرت معصومه(س) در پی دعوت برادر راهی خراسان شده و در بین راه به قم رسیده و پس از 17 روز اقامت، با وفات در حرم اهل بیت(ع)، مرجع و پناهگاهی برای شیعیان باشند.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله «سیدمحمدتقی آل هاشم» امام جمعه موقت تبریز با اشاره به ثواب زیارت حضرت ثامن الائمه(علیه السلام) ابراز داشت: هر کس حضرت امام رضا(علیه السلام) را زیارت کند مثل این است که چندین بار بیت خدا را زیارت کرده است.

وی با اشاره به اینکه زیارت هر کدام از ائمه مثل زیارت چهارده معصوم است، اظهار داشت: از امام موسی بن جعفر(علیه السلام) درباره ثواب زیارت امام رضا(علیه السلام) پرسیدند که ایشان فرمود: زیارت ایشان مانند ثواب 70 هزار حج مستحب است  و این نشان از اهمیت و جایگاه زیارت با معرفت حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) است.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: هر کسی به امامت امام رضا(علیه السلام) معتقد باشد و ایشان را زیارت کند نشانگر این است که شیعه بوده و قائل به ولایت چهارده معصوم(علیه السلام) است.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه این درها درهای کرامت و محبت و عنایت است، گفت: در حالات زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) وارد شده که از امام رضا(علیه السلام) نقل شده هر کسی خواهرم معصومه را زیارت کند مانند این است که مرا زیارت کرده و کسی که مرا زیارت کند مانند این است که خدا را زیارت کرده و این نشان دهنده جایگاه زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) است.

وی تاکید کرد: زائرانی که به قم سفر می کنند با قصد زیارت با معرفت حضرت معصومه(سلام الله علیها) به حرم مطهر مشرف شوند تا حاجت های خود را بگیرند.

امام جمعه موقت تبریز عنوان کرد: درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) روایات متعددی از سوی امامان معصوم صادر شده است که هم بر منزلت و قداست این بانوی بزرگوار دلالت دارد و هم پاداش زیارتش را بیان می کند، پاداشی بزرگ و بی مانند که همانند آن برای غیر امام معصوم کم نظیر است.

آیت الله آل هاشم با اشاره به شرط قبولی زیارت اظهار داشت: شرط قبولی زیارت، شناخت و معرفت نسبت به امام است، اینکه زائر به جایگاه و منزلت و مقام شامخ ایشان آگاهی پیدا کرده و به جلال و عظمت و کمال ایشان اذعان داشته باشد.

وی افزود: حضرت معصومه(سلام الله علیها) دختر و خواهر امام است و با امام رضا(علیه السلام) خواهر و برادر ابوینی هستند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با بیان اینکه حضرت معصومه(سلام الله علیها) کرامت الله هستند، عنوان کرد: خدا خواست که حضرت معصومه(سلام الله علیها) در پی دعوت برادر راهی خراسان شده و در بین راه به قم رسیده و پس از 17 روز اقامت، با وفات در حرم اهل بیت(علیه السلام)، مرجع و پناهگاهی برای شیعیان باشند.

آداب زیارت بانوی کرامت

آیت الله آل هاشم در این بخش با اشاره به آداب زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) گفت: در روایات اسلامی آمده است که زائر پیش از زیارت غسل نماید، با روح و جانى پاک و آماده توبه و استغفار از خداوند، عازم زیارت شود تا زیارتش مورد قبول درگاه الهى قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: زائر بهتر است با وضو بوده و با لباس هاى پاکیزه و خوش بو به حرم مطهر، مشرف شود و با اخلاص تمام و خضوع و خشوع و در حالى که قدم ها را کوتاه برمى دارد و زبانش به ذکر خداوند مشغول است، به زیارت برود.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه زائر هنگام ورود با پاى راست وارد و هنگام خروج با پاى چپ خارج شوند و اذن دخول را به نیت ثواب بخواند، عنوان کرد: هنگام مشاهده قبر و ضریح منور، صلوات فرستاده و ذکر بگوید، رو به قبله نزد سر حضرت بایستد و پس از گفتن 34 بار «الله اکبر»، 33 بار «سبحان الله» و 33 بار «الحمدالله» زیارت معروف حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) که از حضرت رضا(علیه السلام) نقل شده است را بخواند، سپس طرف راست و چپ صورت را بر ضریح مطهر گذاشته و با تضرع از خداوند متعال حاجات شرعى خود را طلب کند.

 

 



تاريخ : 17 / 5 / 1393برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: پا گذاشتن روی قبور اموات از روی عمد، حرام است.

حجت‎الاسلام مستأجران در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، درباره حکم پا گذاشتن روی قبور اموات مؤمنین، افزود: هتک حرمت قبور مؤمنین و بی احترامی به آنها از روی عمد حرام و ممنوع است.

وی با اشاره به این‌که «رفت و آمد روی قبور مؤمنین نیز ممنوع است» بیان کرد: در صورتی که این رفت و آمد بدون اهانت و از سر نبود جا و مکانی برای عبور و مرور باشد، ایرادی ندارد.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکیر بر این‌که «قبرستان و قبور مسلمانان و مؤمنین دارای احترام و ارزش هستند» اظهار کرد: دین ما اسلام است و ما معتقدیم که هر فردی بعد از مرگش حیات مجددی می‎یابد و بر همین اساس باید به قبور مؤمنین احترام گذاشت.

مستأجران با اشاره به این‌که «وهابیون به قبور اموات بی‎اعتنا هستند» ادامه داد: در دین، زیارت قبور اموات و شست‎وشو و تمیز نگه داشتن آنها ثواب دارد.



تاريخ : 4 / 5 / 1393برچسب:مقدار فطریه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 3:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفاتر آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی و شبیری زنجانی، میزان زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب گندم و قوت غالب برنج اعلام کردند؛ همچنین مبلغ کفاره روزه را نیز اطلاع رسانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، دفتر آیت الله نوری همدانی درباره میزان زکات فطره اعلام کرد: امسال زکات فطره به میزان سه کیلو قوت غالب گندم، به ازای هر کیلو گندم، 1700 تومان و بر اساس قوت غالب برنج مبلغ 15000 تومان است.

همچنین کفاره روزه غیرعمد مبلغ 1200 تومان است و مبلغ کفاره روزه عمد، دست کم روزی 72000 تومان است.

 

برابر فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ چهار هزار و پانصد تومان (4500 تومان) و بر اساس قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.


کفاره روزه غیر عمد مبلغ هزار و پانصد تومان (1500 تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ نود هزار تومان (90000 تومان) است.

 

همچنین عضو شورای استفتائات دفتر آیت الله شبیری زنجانی اعلام کرد:  مبلغ زکات فطره 4000 تومان است. عضو شورای استفتائات دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را 4000 تومان اعلام کرد.

 



تاريخ : 1 / 5 / 1393برچسب:زکات فطره,آیت الله شبیری زنجانی,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 4:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو شورای استفتائات دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را چهار هزار تومان اعلام کرد.
 

خبرگزاری ایسنا: عضو شورای استفتائات دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را چهار هزار تومان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام کاظمی، با اعلام این خبر افزود: دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی امسال آمادگی دریافت زکات فطریه مومنان روزه‌دار را دارد و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، مقلدین می‌توانند از طریق دفتر و سایت این مرجع تقلید برای پرداخت فطریه اقدام کنند.

کاظمی درباره موارد مصرف زکات فطره افزود: مصرف زکات فطره همان مصارف زکات است، ولی احتیاط مستحب آن است زکات فطره فقط به مصرف مساکین شیعه برسد، لذا دفتر آیت‌الله‌ شبیری تدابیر ویژه‌ای را در این راستا اتخاذ کرده تا زکات روزه‌داران و مومنان به مصرف نیازمندان برسد.

وی بلوغ، عاقل بودن و تمکن مالی را از شرایط وجوب زکات فطره بر مسلمانان دانست و افزود: هر شخص باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفر یک صاع از خوراکی‌های رایج در آن منطقه، همچون گندم، جو، خرما، کشمش، برنج و مانند اینها، به مستحقّ بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است.

کاظمی افزود: وزن هر صاع بنا بر مشهور تقریبا دو کیلو و 830 گرم است، ولی به عقیده آیت‌الله شبیری، وزن درهم بیش از مقداری است که مبنای محاسبه فوق است و ظاهرا اگر وزن حدود سه کیلو و شصت گرم را برای گندم محاسبه کنند، کافی باشد.



تاريخ : 26 / 4 / 1393برچسب:محل ضربت خوردن,مسجد کوفه,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محراب مسجد کوفه،محل ضربت خوردن "حضرت علی(ع) " در هنگام نماز می‌باشد.

"حضرت علی(ع)"در 19ماه مبارک رمضان در محراب مسجد کوفه زخمی شدند و در 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.

نقل شده است که بعد از شهادت "امام علی(ع)"، جبرئیل در میان آسمان و زمین ندا داد: "سوگند به خدا که ارکان هدایت در هم شکست و ستاره‌های دانش نبوت تاریک و نشانه‌های پرهیزکاری بر طرف شد و عروه الوثقی الهی گسیخته شد، زیرا پسر عموی "رسول خدا(ص)" شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید، وی را سیاه بخت‌ترین اشقیاء به شهادت رسانید."





تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:, | 3:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌های مرحله جدید عتبات عالیات که از ابتدای ماه مبارک رمضان متوقف شده بود، فردا آغاز می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: مرحله جدید اعزام‌های عتبات عالیات فردا آغاز می‌شود

 

 

محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان اینکه هر سال در ایام ماه مبارک رمضان اعزام‌ها به مدت 15 روز متوقف می‌شود، گفت: این وقفه فرصتی را برای بازسازی هتل‌ها و رسیدگی به سیستم‌های حمل و نقل در اختیار بخش اجرایی قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل امسال نیز از آغاز ماه مبارک رمضان سفرها متوقف شده بود و ثبت نام‌ها در این مدت برای دور جدید اعزام‌ها که از فردا آغاز می‌شود انجام شد که زائران برای اعزام در لیالی قدر استقبال خوبی داشتند.

 

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج تصریح کرد: نخستین گروه زائران ایرانی فردا به زیارت عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند و لیالی قدر را در کربلای معلی یا نجف اشرف خواهند بود.

 

نظافتی با بیان اینکه اعزام‌ها در این دوره تنها به صورت هوایی انجام می‌شود، اظهار داشت: در این دوره از اعزام‌ها سفر به کاظمین از برنامه زیارتی زائران حذف شده است و زائران سه روز در کربلا و چهار روز در نجف و یا بالعکس اقامت خواهند داشت.

 

به گزارش فارس، هزینه سفر به عتبات عالیات در مرحله جدید اعزام ها 8 تا 10 درصد کاهش یافته که این رقم در ایام ماه مبارک رمضان 16 تا 20 درصد است و مرحله جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات تا چهارم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

 

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، اعزام های مرحله جدید از هشت ایستگاه پروازی در کشور به سمت نجف اشرف انجام می‌شود.

 



تاريخ : 17 / 4 / 1393برچسب:روزه,خلبانان,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رضا رمضانی از کهنه سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در عملیات «کمان 99» حضور داشته و از سال 59 تا 63 در پایگاه چهارم شکاری دزفول، از سال 63 تا 64 در تبریز و بعد از آن در اصفهان تهران به انجام مسئولیت‌های خود در کسوت خلبانی جنگنده پرداخته است درباره خاطراتش از ماه رمضان و چگونگی روزه‌داری خلبانان در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌گوید: اگر اشتباه نکنم سال دوم جنگ، ماه مبارک رمضان با مردادماه مصادف شده بود، آن زمان اگرچه برای پرواز خلبانان باید از شرایط ویژه جسمانی برخوردار باشند شاهد بودم که آن دسته از خلبانان که روزه می‌گرفتند طوری برنامه‌ریزی می‌کردند که در صبح پرواز کنند و عملیات‌های هوایی را انجام دهند.

گاهی آن‌ها باید زمان زیادی را پرواز می‌کردند برای همین همواره خود در داخل جیب g-suitهایشان (لباس مخصوص فشار هوانوردی) مقداری بادام، مغز گردو یک قمقمه کوچک آب می‌بردند تا در شرایطی که روزه‌داری بر آن‌ها غلبه کرد، روزه خود را بشکنند و علاوه بر انجام درست مأموریت‌های خود، افت قند خون و فشارشان موجب این نشود که اموال بیت‌المال که بسیار هم به آن‌ها نیاز داشتیم آسیب ببیند.

رزمندگان و خلبانان در شرایط جنگی براساس حکم و فتوای امام (ره) می‌توانستند روزه نگیرند و بعد از آن قضای روزه‌های خود را بجا بیاورند اما باز هم برخی دلشان نمی‌آمد که از این‌ ماه پرفیض و برکت بی‌نصیب بمانند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ماه رمضان شد، می و میخانه بر افتاد


عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد


افطار به می کرد برم پیر خرابات


گفتم که تو را روزه به برگ و ثمر افتاد


با باده وضو گیر که در مذهب رندان


در حضرت حق این عملت بارور افتاد

 

 

حضرت امام خمینی

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اعزام زائران عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان متوقف شده است و پس از ماه مبارک نیز تصمیم جدید متناسب با اوضاع عراق خواهد بود.

توقف اعزام به عتبات عالیات

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان حج و زیارت اعزام زائران عتبات عالیات در ماه مبارک متوقف می شود.

بنابر این گزارش ، تصمیم گیری برای اعزام به عتبات عالیات در پایان ماه مبارک رمضان نیز با توجه به اوضاع عراق گرفته خواهد شد.



تاريخ : 6 / 3 / 1393برچسب:, | 3:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یکی از ماموران امنیتی خانه کعبه در اقدامی محکوم شده به این خانه هتک حرمت کرد. روزنامه الکترونیکی انحاء نوشت: فعالان شبکه اجتماعی تصویری از یکی از ماموران پلیس عربستان در حین انجام وظیفه اش منتشر کردند که او بدون توجه به مقدس بودن خانه کعبه، پای خود را به دیواره آن تکیه داده است. در همین حال "سرتیپ یحیی الزهرانی" فرمانده امنیتی خانه کعبه با اشاره به اینکه تصویر منتشر شده از این مامور درست است و 48 ساعت پیش گرفته شده، به توجیه این اقدام پرداخت و اظهار داشت: در واقع کارکنان خانه کعبه جوراب پلاستیکی پوشیده و در این تصویر کفش به پای این فرد نیست(!)

عکس/هتک‌حرمت‌ مامور صعودی به کعبه‌



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

این مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادی‌الثّانی برابر با دوشنبه ۹۳/۰۱/۱۱ تا جمعه ۹۳/۰۱/۱۵ پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه‌ امام خمینی (رحمةالله‌علیه) واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا خواهد بود.

همچنین پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام شرعی خواهد پرداخت.

از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام دعوت شده تا در این مراسم شرکت کنند.

برنامه‌ مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) به این شرح است:

ایام مراسم           سخنران                                                     عزاداری

شب اول
دوشنبه
۹۳/۰۱/۱۱             حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی                         جناب آقای میثم مطیعی

شب دوم
سه‌شنبه
۹۳/۰۱/۱۲     -       حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی                       جناب آقای محمدرضا طاهری

شب سوم
چهارشنبه
۹۳/۰۱/۱۳     -       حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی           جناب آقای محمود کریمی

شب چهارم
پنجشنبه
۹۳/۰۱/۱۴              جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین عالی           جناب آقای مرتضی طاهری

شب پنجم
جمعه
۹۳/۰۱/۱۵     -        حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان                       جناب آقای سعید حدادیان

 

 



تاريخ : 28 / 12 / 1392برچسب:, | 8:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله فرمودند:‌ خرج كردن يك درهم براى خضاب، برتر از خرج كردن يك درهم در راه خداست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق- پيامبر خدا حضرت محمد صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم فرمودند: خرج كردن يك درهم براى خضاب، برتر از خرج كردن يك درهم در راه خداست.
در خضاب كردن، چهارده خاصيت است: باد(يا بو) را از گوش‏‌ها مى‏‌بَرَد، تيرگى را از چشمان مى‏‌گيرد، ديده را جلا مى‏‌دهد، حفره‏‌هاى بينى را نرم مى‏‌كند، بوى دهان را خوش مى‏‌سازد، لثه را استحكام مى‏‌دهد، حالت غش را از ميان مى‏‌برد، از وسوسه شيطان مى‏‌كاهد، فرشتگان از آن شادمان مى‏‌شوند، مؤمن از آن خرسند مى‏‌گردد، كافر از آن به خشم مى‏‌آيد، زينت است، عطر است، برائتى در قبر است، و منكر و نكير از آن شرم مى‏‌كنند.

متن حدیث:

رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :
نَفَقَةُ دِرهَمٍ فِي الخِضابِ أفضَلُ مِن نَفَقَةِ دِرهَمٍ في سَبيلِ اللّه‏ِ ، إنَّ فيهِ أربَعَ عَشرَةَ خَصلَةً : يَطرُدُ الرّيحَ مِنَ الاُذُنَينِ ، ويَجلُو الغِشاءَ عَنِ البَصَرِ ، ويُلَيِّنُ الخَياشيمَ ، ويُطَيِّبُ النَّكهَةَ ، ويَشُدُّ اللِّثَةَ ، ويَذهَبُ بِالغَشَيانِ ، ويُقِلُّ وَسوَسَةَ الشَّيطانِ ، وتَفرَحُ بِهِ المَلائِكَةُ ، ويَستَبشِرُ بِهِ المُؤمِنُ ، ويَغيظُ بِهِ الكافِرُ ، وهُوَ زينَةٌ ، وهُوَ طيبٌ ، وبَراءَةٌ في قَبرِهِ ، ويَستَحيي مِنهُ مُنكَرٌ ونَكيرٌ.


«كافي،جلد6، صفحه 482 -من لايحضره الفقيه،جلد1،صفحه123»



تاريخ : 29 / 10 / 1392برچسب:, | 8:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در میراث ادبی مسیحی لبنان به ‎دلیل تعامل و ارتباط متقابل میان ادیان و مذاهب، نمونه‎هایی متعدد از تجلیل و تکریم شخصیت پیامبر اکرم (که درود خدا بر او باد) به چشم می‎خورد. گلچین خبرآنلاین از برخی نوشته های ادیبان و نویسنده های مسیحی لبنانی را به نقل از کتاب «کتاب مقدس» نوشته حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری در ادامه می خوانید.

به روایت جبران خلیل جبران

* نویسنده بزرگ لبنان، «جبران خلیل جبران»

که کتاب «پیامبر» او با شخصیت «المصطفی» از برجسته ترین آثار ادبی معاصر جهان است می گوید:
«من مسیحی ام و به این افتخار می کنم؛ ولی پیامبر اسلام و عظمت این دین را دوست دارم. حضور پیامبر در میان عرب این قوم را به طوفانی تبدیل کرد که همه چیز را از سر راه خود برداشت و پیش رفت. «محمد» رمز و اساس بیداری عرب بود که همچنان باقی است. من قرآن را دوست دارم؛ اما نمی پسندم کسی از آن برای ناکام کردن تلاش مسلمانان دیگر سوءاستفاده کند.
ای مسلمانان، این کلام را از یک مسیحی بشنوید که یک پاره قلبش را عیسی گرفته و پاره دیگرش را محمد، اگر شما اسلام را نجات ندهید و به جایگاه حقیقی اش بازنگردانید غربیان بر اسلام چیره می شوند.»

به روایت جورج خضر


* «جورج خضر» ، اسقف برجسته ارتدوکس به مناسبت میلاد مبارک رسول خدا چنین می نویسد:
«ای محمد، در زادروز تو که مسلمانان به جشن نشسته اند من به همراه ایشان به اندیشیدن درباره برخی از ابعاد تو برخاسته ام. هر که خدا را اطاعت کند و تسلیم او باشد -خواه دین تو را بپذیرد یا نه- اگر تو را نادیده بگیرد انصاف نداده است، زیرا تو در خط پدر همه ما، ابراهیم، هستی. ای پیامبر امّی، با تواضعی بزرگ دریافتی که خداوند علم را به انسان ارزانی می دارد و هر چه گفتی به اسم خداوند بیان کردی و خود را جز بشیر و نذیری ندانستی و هر گونه آزاری را تحمل کردی و دنیا را به علت دین ترک کردی. سلام بر تو در زادروزت که می خواستی مردم را از تاریکی ها به نور برسانی.»

به روایت می زیاده

* «می زیاده»، بانوی نویسنده و روزنامه نگار مشهور لبنانی که از ارکان نهضت ادبی جهان عرب به شمار می آید، قطعه ای نثر ادبی بسیار زیبا و دلنشین با نام «مساجلة الرمال» به معنی گفت و گوی شن ریزه ها دارد که در آن با زبانی شاعرانه به تجلیل از رسول گرامی می پردازد. از جمله می نویسد:
«جوانمرد صحرا، که خدا او را برگزید تا کتاب را برگیرد و از دیار خود هجرت کرد و سلاحش کتاب بود و با همین کتاب جهان را فتح کرد. جهانگشایی که هیچ فاتحی او را ماننده نیست، او تنها سرزمین ها را فتح نکرد؛ بلکه دل ها را به جادوی خود گشود و جان ها را تسخیر کرد. روزی که او از دیار خود هجرت کرد، مبدا تاریخ هجری شد و اینک قرن هاست که مردم از شیفتگی جذبه نورانی اش سرزمین و دارایی خود را رها می کنند و سختی ها و مشقت ها را به جان می خرند تا بارگاه کوچک، اما عظیمش را زیارت کنند که معنای وطن و خاک در آن خلاصه شده و اطمینان یقین در آن گرد آمده و نور ایمان از آن برمی خیزد.»

به روایت شبلی شمیل

* دانشمند و متفکر برجسته «شبلی شمیل» چنین می نویسد:
«هر چند من دین محمد را نپذیرفته ام آیات و نشانه های قاطع و روشن را انکار نمی کنم. او برترین مدیر و والاترین حکیم و مولای فصاحت و بیان است. او کسی است که هم مرد سیاست است و هم در جنگ و پیکار همیشه پیروز میدان بوده است. و هیچ دینی نمی تواند با پیشرفت های اجتماعی کاملا همپایی کند مگر آیین قرآن.»

به روایت جورج شدیاق

* «جورج شدیاق»

پژوهشگر و روزنامه نگار مهاجر لبنانی می نویسد:
«تقدیر چنین بوده که برخی از مسیحیان عرب از جهت مذهبی زیر پرچم حضرت عیسی باشند، اما هیچ قدرتی از قدرت های جهان نمی تواند آنها را از همراهی اجتماعی با برادرش محمدبن عبدالله بازدارند. گذشت آن روزگاری که برخی رهبران مسیحی می کوشیدند با غرض ورزی برای دورکردن مسیحیان عرب از حقیقت، چهره ای ناشایست از محمد ترسیم کنند.
محمد در عرب روحی که از تنگناهای جهالت نجاتشان بخشید و در نیم قرن، کاری کرد که دیگران در پنج قرن هم نمی توانستند بکنند، پس ای برادران مسیحی بیایید دست به دست برادران مسلمانمان دهیم و در بزرگداشت بزرگ ترین رهبری که بر پهنه جهان خلق شده با هم مشارکت کنیم.»

به روایت رشید سلیم الخوری


* ادیب و شاعر نامدار «رشید سلیم الخوری» ملقب به شاعر قروی می گوید:
«پیامبر هر سال بر زبان شما مسلمان ها متولد می شود و هر روز در دل هایتان می میرد و اگر او در دل هایتان زنده می شد هر یک از شما محمدی کوچک بودید و از هزار سال پیش همه مردم عالم، مسلمان بودند و همه دنیا به یک اندلس بزرگ تبدیل می شد.

ای مسلمانان، دشمنان غربی شما تهمت هایی به دینتان می زنند که هیچ کدام واقعیتی ندارد؛ لیکن شما با رفتار خود و بی توجهی به حقیقت دینتان همان حرف ها را عملا تایید می کنید! دین شما دین آسانی است، اما خود دشوارش کرده اید. دینتان دین نیکی است؛ اما خود خوار و ذلیل می شوید. دینتان دین زکات است؛ اما خود بخل می ورزید...

ای محمد، ای پیامبر راستین خدا، ای افتخار انسانیت! آیین تو آیین فطرت است و من یقین دارم که وقتی بشریت از همه مکاتب و فلسفه ها خسته و ناامید شد، آن گاه برای آرامش جان و اصلاح جهان هیچ راه نجاتی جز پناه آوردن به دامن اسلام نخواهد داشت؛ چرا که فقط در اسلام راه حل مشکلات زندگی و طریق جمع بین قدرت های مختلف انسانی را در می یابد و سزاوار است در روز میلاد تو سربرافرازد و بگوید، میلاد مبارک تو، روز عید همه انسان هاست.»

 

 



تاريخ : 19 / 10 / 1392برچسب:, | 4:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرود موفق یک خلبان جوان ایرانی در یکی از مسیرهای شلوغ و برفی شهری در ایالت آلاسکا مورد توجه رسانه‌های آمریکا قرار گرفته است. 

شگفتی آمریکایی‌ها از هنر خلبان ایرانی

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از تسنیم، آرمین تبریزی،خلبان ۲۷ ساله که توانست با نقص فنی در هواپیمای خود آن را با موفقیت در خیابانی شلوغ به زمین بنشاند به یک چهره در آمریکا تبدیل شده است. این خلبان که به تازگی گواهی آموزش پرواز خود را هم دریافت کرده در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرده که در هنگام پرواز با دو سرنشین دیگر موتور هواپیما دچار نقص عمل‌کرد شده و به خاطر از دست دادن قدرت پیشرانه دست به فرود اضطراری زده است. 

به علت شرایط فنی هوایپما آرمین تبریزی تصمیم می‌گیرد تا فرود خود را در یکی خیابان‌های شلوغ شهر آنکوریج در ایالت آلاسکا انجام دهد که اتفاقاً با برف پوشیده شده بود. این خلبان جوان با عبور از چرا‌غ‌های سبز راهنمایی وقتی می‌بیند که ترافیک مسیر با عبور از یک چراغ قرمز به شکلی است که می‌تواند فرود را انجام دهد با خونسردی هواپیمای مدلCessna ۱۷۲RG خود را به زمین می‌نشاند.

با وجود برخورد با موانع جاده آرمین تبریزی و دو سرنشین دیگر هواپیما هیچ جراحتی ندیدند. تبریزی در مصاحبه‌ای گفته است که از سالم بودن همه در این پرواز خوشحال است و تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات نمی‌تواند درباره علت نقص فنی حرفی بزند. گفته می‌شود پرواز این خلبان برای کنترل وضعیت هواپیما بوده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :


رئیس دیوان عالی کشور گفت: هر فردی در هر جا برای ایجاد ترس به روی مردم اسلحه بکشد، محارب است.

به گزارش مهر، آیت‌الله احمد محسنی گرکانی در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با بیان این مطلب گفت: قوانین جزائی به ویژه قوانین جزایی اسلام درباره کلیه کسانی اعمال می‌شود که در قلمرو حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی کشورهای اسلامی که از جمله آنها نظام جمهوری اسلامی ایران است زندگی می‌کنند.

وی افزود: در مقررات و نظامات حکومتی مجازات و اقدامات تامینی و تربیتی باید طبق قوانین اسلام باشد.

علوی گرکانی خاطرنشان کرد: مجازات‌های مقرر در قوانین اسلام که هدف از تدوین و تصویب آن امنیت اجتماعی و تربیتی جامعه اسلامی است پنج قسم و عبارتند از حدود، قصاص، دیات، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: حد، به مجازاتی گفته می‌شود که میزان و اندازه و کیفیت آن در کتاب و سنّت تعیین شده است و قصاص، کیفری است که شخص جنایتکار به آن محکوم می‌شود و دیه، مالی است که ازطرف شارع برای جنایت تعیین کرده است و تعزیر، عقوبتی است که نوع و میزان آن در شرع معین نشده و به نظر حاکم واگذار شده است.

وی تصریح کرد: مجازات بازدارنده، عقوبتی است که از طرف حکومت به منظور حفظ نظم و مصلحت اجتماع در مقابل تخلف از مقررات و نظام حکومت اسلامی تعیین می‌شود مثل حبس، جزای نقدی، تعطیلی محل کسب، لغو پروانه کسب و محرومیت از حقوق اجتماعی و تبعید از محل زندگی به نقطه دیگر.

محسنی گرکانی گفت: یکی از قوانین مترقی حقوق جزایی اسلام در مورد کیفر افرادی است که جان و مال مردم را مورد تجاوز و حمله قرار می‌دهند و مجازات افرادی که به روی مسلمانان اسلحه می‌کشند و محارب هستند. فقهای اسلام در تعریف محارب گفته‌اند «کل من جرد السلاح لاخافه الناس». هر کس در هر جا به روی مردم برای ترساندن اسلحه بکشد محارب است. محارب کسی است که با تهدید به مرگ، اموال مردم را غارت کند. افراد شرور که با چاقوکشی به جان و مال و نوامیس مردم تجاوز می‌کنند محارب هستند.

وی ادامه داد: لذا اگر قانون اسلامی به نحو احسن اجراء شود جلوی خیلی از تخلفات گرفته می‌شود و اگر دست سارقی قطع شد این عمل در اصل به نفع جامعه مسلمین است و اگر کسی که با احکام خدا مخالفت کند مثل آن است که با خداوند در جنگ است.

محسنی گرکانی با قرائت آیه 33 سوره مائده افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید کیفر آنانکه با خدا و رسولش در ستیزند و پیوسته در روی زمین فساد می‌کنند این است که، کشته شوند یا به دار مجازات آویخته شوند و یا دستان و پاهایشان برخلاف یکدیگر قطع شود یا از جایگاه زندگی‌شان تبعید شوند. این تنها رسوائی دنیائی آنان است و در آخرت عذابی بزرگ خواهند داشت.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: مجازات‌های چهارگانه را حکومت اسلامی متناسب با چگونگی جرم و جنایتی که جانی مرتکب شده برای اجرای آن در نظر می‌گیرد. اگر افراد محارب دست به کشتن انسان‌های بی گناهی زده‌اند مجازات آنها کشتن است اگر اموال مردم را با تهدید به اسلحه غارت کنند دست و پای آنها قطع می‌شود تا عبرتی باشد که دیگران جرات نکنند با ارتکاب جنایات و ریختن خون بی گناهان جامعه را ناامن کنند لذا در نظام جمهوری اسلامی ایران برای هر جرمی، جزایی طبق قوانین و شریعت در نظر گرفته شده است.

 

 



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم اربعین

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل ازگروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری المدینة نیوز، زایران ایرانی که امسال در مسیر عشق حسینی حرکت می کردند، گزارش دادند: یک زن که به نظر می رسید خسته است، برای استراحت وارد یکی از خیمه ها شد و در خواب عمیقی و طولانی فرو رفت.

طولانی شدن خواب این زن باعث شد تا دیگران را متوجه خودش کنند، به همین دلیل به سمت زن آمدند و او را صدا زدند اما جوابی نداد و اینگونه متوجه شدند که وی مرده است و در کنارش عقربی را پیدا کردند که آن نیز مرده است و متوجه شدند که این زن توسط نیش عقرب مرده است.

زنان وقتی تلاش می کردند که جسد وی را به خیمه کناری ببرند، احساس کردند که جسم عجیبی در وسط بدن زن است وفتی لباس وی را کنار زدند کمربندی انفجاری را دیدند که به دور کمرش بسته شده بود.
پس از کشف کمربند انفجاری، نیروهای امنیتی خود را به محل رساندند و به راحتی و بدون هیچ تلفاتی آن را خنثی کردند



تاريخ : 2 / 10 / 1392برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان، با عزاداری هیاتهای دانشجویی از سراسر كشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسینیه امام خمینی(ره) یكپارچه احساس و شور و شعور حسینی بود.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان به تبیین ابعاد نورانی نهضت تاریخ ساز امام حسین(ع) و روشنگری‌های درس آموز کاروان اسرای کربلا پرداخت.
در ادامه‌ی این مراسم معنوی آقای مطیعی -ذاكر اهل بیت(ع)- بر مصائب حضرت سیدالشهدا و كاروان اسرا مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی كرد و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
همچنین دانشگاهیان نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه كردند.
در پایان این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی از اجتماع پرشور دانشجویان عزادار در اربعین حسینی تشکر کردند و افزودند: این جلسه گرم و پرشور با حضور نخبگان و با این شور و شعور و اخلاص از جمله جلسات بی نظیر است.
ایشان ضمن دعا برای جوانان کشور تاکید کردند: این کشور و آینده آن متعلق به جوانان است و شما باید بار این مسوولیت سنگین و پر افتخار را به سر منزل مقصود برسانید.



تاريخ : 1 / 10 / 1392برچسب:, | 11:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آستانه اربعین حسینی، تازه ترین عکسی که از بین الحرمین منتشر شده، بیانگر حضور گسترده و میلیونی زائرانی است که خود را برای شرکت در این مراسم آماده می‌کنند.
به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این عکس که به صورت هوایی از شهر مقدس کربلا گرفته شده، به خوبی نشان می دهد که خیابانهای منتهی به بین الحرمین کاملا سرشار از جمعیت شده است.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دین و اندیشه
حرکت کاروان پیاده روی عزاداران حسینی از میدان امام حسین(ع) به حرم عبدالعظیم حسنی(ع)
بعد از چهل روز عزاداری سید و سالار شهیدان مردم عزادار تهران از ساعت ابتدایی صبح در سرمای روز دوم زمستان 92 از هر طرف وارد میدان امام حسین(ع)شده و حرکت خود را به سمت حرم عبدالعظیم(ع) آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه در کربلا نیستیم تا کاروان اسرا را با گریه ها و ناله های خویش استقبال کنیم و تسلیت گوئیم، اما دلهای کربلایی مان را به سوی کربلایی در شهر خویش می کشانیم.

چند سالی است که سنت حسنه زیارت اربعین حسینی(ع)، سیل مشتاقان و شیعیان حضرتش را از سراسر دنیا با پای پیاده روانه کربلا می کند و خوشا به حال قطره هایی که از ایران به این دریای بیکران در کربلا می پیوندند. اما چگونه است حال بازماندگان و جاماندگانی که توفیق همراهی کاروان حضرت اباعبدالله(ع) را نداشته اند؟

چه زیباست خروش سیل عشاق حسینی(ع) در تهران که «لبیک یا حسین» گویان و اشک ریزان سوی «کربلای تهران» یعنی حرم ملکوتی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روانه اند. آری! از جای جای شهرمان به قصد همراهی، همنوایی و همگامی با زائران کربلای حسینی(ع) با پای پیاده به سوی «قبله تهران» یعنی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رهسپار خواهیم شد.

پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی حرکت کاملاً خودجوش و مردمی است. افراد می توانند به صورت فردی یا در قالب هیئات مذهبی از هر کجای تهران به قصد زیارت حضرت عبدالعظیم حرکت نمایند. زیارت حرم با صفای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مورد تأکید و توجه بوده است، در روایتی از امام هادی(ع) آمده است که هرکس قبر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را زیارت کند، خدای متعال بهشت را به او پاداش می دهد!

همچنین در نقل دیگری آمده است که مردی از اهل ری، خدمت امام هادی(ع) رسید اما از او پرسید: کجا بودی؟ گفت: به زیارت سیدالشهدا (ع) رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که قبر عبدالعظیم حسنی را زیارت کنی، گویا حسین بن علی(ع) را زیارت کرده ای.

 بعد از چهل روز عزاداری سید و سالار شهیدان مردم عزادار تهران از ساعت ابتدایی صبح در سرمای روز دوم زمستان 92 از هر طرف وارد میدان امام حسین(ع) می شوند. برخی با خانواده و حتی فرزندان کوچک و خردسال خود آمدند تا حسینی بودن را به آنها بیاموزند.

تجمع عزاداران سیاه پوش با پرچم و تصاویر عاشورایی همراه است و جمعیت با لبیک یا حسین(ع) گویان و با چشمهای اشک آلود در حال حرکت به سوی میدان شهدا هستند. 

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده عزاداران ساعت 8:20 از میدان خراسان، ساعت 9 از میدان شوش و ساعت 11 از سه راه ورامین عبور می کنند و ساعت 11:15 به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) می رسند.

قرائت زیارت حضرت اباعبدالله(ع) در ظهر اربعین (دوشنبه دوم دی ماه) در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

 



تاريخ : 23 / 9 / 1392برچسب:فیس بوک,عقاب نیوز,پایگاه خبری,علت, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این روزها بحث بر سر رفع فیلتر از شبکه اجتماعی فیسبوک و یا ممنوعیت آن زبانزد مردم و محافل ایران است. عده ای استفاده از آن را جرم می دانند و عده ای دیگر می گویند قانون مشخصی در باره آن وجود ندارد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و مشاور قضایی غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور، از شبکه اجتماعی فیس بوک به عنوان یک سایت جاسوسی نام می برد که به گفته وی کسی در ضرورت ادامه فیلتر کردن آن تردید ندارد.
 
وی چند روز پس از انتشار خبر بررسی موضوع ممنوعیت عضویت و فیلترینگ فیس بوک در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تفکیک محتوای مجرمانه از محتوای غیرمجرمانه در این سایت را امکان پذیر ندانست و تاکید کرد: فعالیت چنین سایتی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی است.
 
خرم آبادی، به وجود اشاره صریح مقام معظم رهبری در باره نقش مؤثر فیس بوک در فتنه 88 و همچنین هشدارهایی که برخی از مراجع محترم تقلید، علما و دلسوزان نظام در این خصوص دادند، استناد کرد و گفت بعید است دیگر کسی در ضرورت ادامه فیلتر این سایت تردیدی داشته باشند.
 
اینک شایسته است در این زمینه به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و چند تن از مراجع تقلید رجوعی دوباره داشته باشیم. متن پرسش از حضرت آیت الله خامنه ای و پاسخ معظم له را همراه با توضیح بخش اسلامی سایت تبیان به شرح زیر است:
 
متن سوال:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
حضرت آیت الله خامنه ای
 
با سلام و احترام
 
با توجه به اینکه وب سایت فیس بوک در ایران فیلتر شده است، آیا ورود به چنین سایتی صرفا برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟ با تشکر»
 
متن جواب:
 
«باسمه تعالی
 
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
به طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعی ندارد.
 
موفق و مؤید باشید».
 
توضیح بخش احکام اسلامی تبیان: «حکم بالا در شکل فتوا بیان شده است یعنی تشخیص مصداق به عهده مکلف گذاشته شده است و تنها به بیان حکم کلی بیان شده است؛ تشخیص اینکه آیا این شرایط در مورد فعالیت در فیس بوک صادق می باشد یا خیر به عهده مکلفین گذاشته شده است.
 
نکته ای که در حکم بالا مشخص است این است که در صورتی که این فعالیت موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست در حالی که ماهیت شبکه های مجازی بر پایه جمع آوری اطلاعات می باشد و هر چه استفاده کنندگان آن بیشتر باشند و در استفاده از آن، محدودیت کمتری برای خویش قائل باشند اطلاعات بیشتری را برای این شبکه های اطلاعاتی فراهم می کنند و در نتیجه منجر به تقویت دشمنان می شود. به نظر می آید این حکم نه حرام بودن مطلق فعالیت در این سایت را می رساند و نه جایز بودن آن را اثبات می کند، بلکه به نوعی فیمابین است. به هر حال تشخیص مصداق این حکم به عهده خود شماست».
 
****
 
نظرات مراجع دیگر در باره فیس بوک به شرح زیر است:
 
سوال: در شبکه های مجازی، مثل فیس بوک چه حکمی دارد؟
 
آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظله): به طور کلی استفاده از فضاهای مجازی برای جهات مشروع و صحیح که موجب فساد عقیده و اخلاق نشود بلکه بتوان از آن در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی استفاده کرد مانعی ندارد بلکه مطلوب است، اما رفتن در سایت هایی که باعث سست شدن عقیده و فساد اخلاق و یا ترویج باطل باشد، حرام است.
 
مۆمنین باید در چنین فضاهایی که افراد با اهداف متعددی فعالیت می کنند و اندیشه های گمراه کننده خود را تبلیغ و ترویج می نمایند، با همین وسائل و همین فضا، به شبهات آن ها پاسخ دهند و احکام اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام را به همگان، ابلاغ نمایند و در این خصوص از علماء اعلام و اهل تخصص در کلام کمک بگیرند.
 
****
 
سوال: استفاده و بازدید وهمچنین عضویت در شبکه های مجازی مثل فیس بوک چه حکمی دارد؟
 
آیة الله مکارم شیرازی(دام ظله): چنانچه بر خلاف قوانین و مقررات باشد و مفسده داشته باشد جایز نیست.



تاريخ : 14 / 9 / 1392برچسب:, | 1:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه از برگزاری مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه تهران از ابتدای زمستان در مصلا خبر داد.

خبرگزاری فارس: نماز جمعه تهران، زمستان در مصلا برگزار می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزحجت‌الاسلام سیدیدالله شیرمردی رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه تهران از ابتدای زمستان در مصلا خبر داد. 

 

 

 

 

شیرمردی افزود: پس از جلسات مشترک با مسئولان مصلا و اعلام آمادگی آنها قرار است، مراسم نماز جمعه در فصل زمستان و تابستان به دلیل شرایط خاص آب‌و هوایی در مصلا برگزار شود.  

رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه تهران افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم در مصلا با دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط مانند شهرداری، هلال احمر، راهور و مرکز فوریت‌های پزشکی در حال هماهنگی هستیم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

پنجمین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، امشب(جمعه) در حسینیه امام خمینی(ره)، با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد.



به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،در این مراسم که سران قوا و هزاران نفر از سوگواران عاشق حسینی شرکت داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در تبیین ابعاد حادثه عاشورا سخنرانی کرد و آقایان سادات رضوی و محمدرضا طاهری نیز مداحی کردند.

لازم به ذکر است این مراسم که از دوشنبه 20 آبان شروع شده بود، امشب پایان یافت.

 

 

 

 

گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------



تاريخ : 19 / 8 / 1392برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، در بیوت مراجع تقلید در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در دهه اول محرم در بیوت آیات عظام سبحانی، صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی و جوادی‌آملی در حال برگزاری است.
 
مراسم عزاداری در دهه اول محرم از ششم این ماه به مدت پنج روز از ساعت 7 صبح در بیت آیت الله سبحانی در چهارراه شهداء برگزار خواهد شد.
 
مراسم عزاداری در بیت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز از اول تا 13 محرم ساعت 9 و 30 تا 11 در کوچه شماره شش چهارمردان برگزار می‌شود.
 
بنابر این گزارش، مراسم عزاداری در دفتر آیت‌الله جوادی آملی در دهه اول محرم شب‌ها در بنیاد بین‌المللی اسراء برگزار می‌شود.
 
همچنین مراسم عزاداری در دهه اول محرم در بیت آیت‌الله نوری‌همدانی هر روز بعد از اذان ظهر برگزار می‌شود.



تاريخ : 16 / 8 / 1392برچسب:, | 9:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 پاسخ رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائی در مورد برهنه کردن بدن هنگام عزاداری سیدالشهداء در برنامه زمزم احکام رادیو معارف بیان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرگزاری رسا نوشت: برنامه «زمزم احکام» رادیو معارف به استفتاء شنوندگان این رادیو پیرامون برهنه شدن عزاداران در مجالس حسینی پرداخته که سوال و پاسخ رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح ذیل است:

سوال: عریان کردن بدن و لخت شدن به هنگام سینه زنی و عزاداری برای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ لطفاً توضیح دهید.

آیت‌الله مکارم شیرازی:
«احتیاط آن است که عزاداران حسینی لخت نشوند عریان نشوند؛ آیا فردی در مجلس ترحیم پدرش اگر لخت شود این جزء آداب عزاداری است؟! برادران بر لخت شدن اصرار نداشته باشند. اما برای عزاداری می‌توان مقداری از سینه را باز گذاشت. سابقا پیراهن‌هایی بود که قسمتی از آن دکمه می‌شد و جلوی سینه را باز می‌کردند و لخت هم نمی‌شدند که بدن نما باشد. با این کار دشمنان هم نمی‌توانند سرزنش کنند.»

حضرت آیت الله سید علی خامنه ای: حجت‌الاسلام فلاح زاده نماینده پاسخ به احکام مقام معظم رهبری در جواب به این استفتاء گفت: «به نظر حضرت آقا در مجالس عزاداری هرکاری که سبب شود دشمنان از این کار ما علیه مکتب تشیع یا شیعیان سوء استفاده کنند و سبب تفرقه بین مسلمانان باشد، حرام است و باید پرهیز کرد.»



تاريخ : 15 / 8 / 1392برچسب:, | 10:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران بزرگ - جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، شورای اصناف کشور، مجامع امور صنفی تولیدی و توزیعی تهران و جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار با صدور اطلاعیه ای درگذشت یاردیرین امام(ره) و رهبری را تسلیت گفتند.

 

در اطلاعیه جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار که روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: درگذشت یاردیرین امام(ره) و رهبری و مبارز دیرین نهضت اسلامی ˈحاج حبیب الله عسگراولادیˈ همه علاقمندان انقلاب اسلامی و یاران امام راحل را اندوهگین کرد.

آن مرحوم بی شک از خالص ترین مبارزان با رژیم ستم شاهی و از امین ترین عاشقان امام(ره) و رهبری بود.

این اطلاعیه می افزاید: ایشان که نام خود را با سالهای طولانی مبارزه، تلاش و تحمل فشارهای فراوان مجاهدت مزین نموده سردمدار صیانت از ارزش های نظام و رهبری بوده و همواره خود را به عنوان شخصیتی اخلاقی و حافظ منافع نظام و پیرو بی چون و چرای رهبری و ولایت فقیه در اذهان ملت ایران ثبت و سابقه ای درخشان از خود برجای گذارد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری، شورای اصناف کشور، مجامع امور صنفی تولیدی و توزیعی تهران و جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار رحلت آن فقید سعید را به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت محترم و خانواده های عزادار صمیمانه تسلیت عرض می کند.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 2:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی استفتاء جمعی از مؤمنین درباره اعدام مجدد شخص قاچاقچی اعلام کرد: در فرض سؤال، اعدام چنین شخصی جایز نمی‌باشد؛ والله العالم.

خبرگزاری فارس: اعدام مجدد شخص قاچاقچی جایز نیست

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قم و به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، متن نامه ارائه شده خدمت آیت‌الله صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسمه تعالی

محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

با عرض سلام و احترام؛

اگر شخصی به واسطه قاچاق مواد مخدر محکوم به اعدام شده و بعد از اجرای حکم، حیات خود را باز یافته باشد، آیا چنین شخصی را می‌توان اعدام کرد؟ خواهشمند است حکم شرعی آن را بیان فرمایید.

باتشکر/جمعی از مؤمنین

متن پاسخ معظم له به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام و رحمة الله

در فرض سؤال، اعدام چنین شخصی جایز نمی‌باشد؛ والله العالم.

13 ذی الحجة الحرام 1434

لطف الله صافی

شایان ذکر است قاچاقچی مواد مخدر که سه سال قبل بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاحیه سال 1389 و به جرم حمل یک کیلوگرم مخدر شیشه به اعدام محکوم شده بود، سحرگاه چهارشنبه در بجنورد اعدام شد. پیکر وی 12 دقیقه بالای چوبه دار بود تا در نهایت با تأیید پزشک، به سردخانه منتقل شد. اما یک روز بعد، کارگر سردخانه متوجه زنده‌بودن علیرضا-م 37 ساله شد.

پس از این اتفاق، برخی خبرگزاری‌ها از اعدام مجدد وی پس از بهبودی خبر دادند و به استفتائات علما از جمله جلد دوم جامع‌الاحکام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی استناد کردند که این استناد از سوی دفتر این مرجع تقلید تکذیب شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفتر استفتائات آیت‌الله صافی گلپایگانی پیرامون اعدام مجدد یک قاچاقچی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این اطلاعیه آمده است: « در پی سؤالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی دامت برکاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم‌له اعلام کرد که مسأله‌ای که در کتاب جامع الأحکام جلد دوم می‌باشد ارتباطی به موضوع مذکور ندارد و معظم له نسبت به این مسأله نظر دیگری دارند.»

 

بر اساس این گزارش، اواخر هفته گذشته خبر زنده‌شدن مرد اعدامی در زندان بجنورد در رسانه‌ها منتشر شد که برخی خبرها حاکی از اعدام مجدد وی پس از بهبودی به استناد استفتائات برخی علما بود.



تاريخ : 21 / 7 / 1392برچسب:, | 1:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز : 

وقتی به حج آمدم هیچی نمی دیدم و در مسجد النبی(ص) از خداوند خواستم تا بینایی ام را به من برگرداند و در آن لحظه ربّانی سیاهی از جلوی چشمانم کنار رفت و نوری را مقابلم احساس کردم و به چپ و راستم نگاه کردم و فریاد شوق برآوردم و خداوند را شکر کردم.

 

 

 

 

یک خانم زائر نابینای سودانی پس از هفت سال معالجه بی فایده، در مسجد النبی(ص) شفا یافت.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از برخی منابع عربی، یک خانم زائر نابینای سودانی که پیش از ادای مناسک حج به مدینه النبی(ص) مشرف شده بود، بینایی خود را در مسجد النبی(ص) به دست آورد.
«فاطمه الماحی» زائر سودانی هفت سال پیش بینایی خود را از دست داده بود و بارها عمل جراحی انجام داده بود که همه این جراحی ها بی فایده بوده است.
وی گفت: وقتی به حج آمدم هیچی نمی دیدم و در مسجد النبی(ص) از خداوند خواستم تا بینایی ام را به من برگرداند و در آن لحظه ربّانی سیاهی از جلوی چشمانم کنار رفت و نوری را مقابلم احساس کردم و به چپ و راستم نگاه کردم و فریاد شوق برآوردم و خداوند را شکر کردم.
وی اظهار داشت: برای نخستین بار بود که پس از هفت سال خودم را دیدم و پسرم را دیدم در حالی که اشک شوق می ریخت.
وی تصریح کرد: از اینکه برای ادای مناسک حج به مکه مکرمه می روم و خانه خدا را می بینم، خوشحال هستم.



تاريخ : 20 / 7 / 1392برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از ظهر فردا یکشنبه ۲۱ مهر مصادف با هشتم ذی‌الحجه (یوم الترویه)، اعمال حج تمتع امسال با محرم شدن زائران در شهر مکه و حرکت به سمت صحرای عرفات آغاز می‌شود و زائران طی فاصله زمانی ظهر تا شب وارد صحرای عرفات شده و در چادرهای عرفات مستقر می‌شوند.


  به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با محرم شدن زائران در مکه و حرکت به سمت عرفات از فردا یکشنبه (21 مهر) اعمال حج تمتع آغاز می‌شود.

وقوف (یعنى ماندن) در سرزمین عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومین عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز دوشنبه 22 مهرماه مصادف با 9‬ ذی‌الحجه (روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند کرد.

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب، حرکت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشیدن سر و بیتوته در منا ادامه می‌یابد و روز سه‌شنبه 23 مهرماه مصادف با10 ذی‌الحجه (روز عید قربان)، زائران در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب وقوف می‌کنند.

در ادامه روز چهارشنبه 24 مهرماه مصادف با 11‬ ذی‌الحجه، زائران در منا بیتوته کرده و سپس رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) خواهند پرداخت.

روز پنج‌شنبه 25 مهر مصادف با 12‬ ذی‌الحجه نیز زائران اعمال بیتوته در منا، رمی جمرات (پرتاب سنگ به شیطان سه گانه) و حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر را انجام می‌دهند.

اعمال زائران پس از ورود دوباره به مکه مکرمه شامل طواف، نماز زیارت، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء است و نماز پس از روز عید قربان نیز تا حداکثر پایان ماه ذی‌الحجه انجام می‌پذیرد و به این ترتیب اعمال حج تمتع به پایان رسیده و زائران حاجی می‌شوند.

 64 ‬هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران در مناسک معنوی حج تمتع امسال حضور دارند.



تاريخ : 16 / 6 / 1392برچسب:, | 7:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی‏ با تسلیت درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله آقای حاج سیّدحسن طاهری‌خرم‌آبادی‏، از نقش این عالم بزرگوار در نهضت امام خمینی(ره) و همچنین حضور اثرگذار و وفادارانه ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تجلیل كردند.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی‏ با تسلیت درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله آقای حاج سیّدحسن طاهری‌خرم‌آبادی‏، از نقش این عالم بزرگوار در نهضت امام خمینی(ره) و همچنین حضور اثرگذار و وفادارانه ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تجلیل كردند.

ايشان افزودند: تقوا و اخلاص همراه با هوشمندی و متانت از شاخصه‌های برجسته‌ی این روحانی مجاهد و مبارز بود.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله آقای حاج سیّدحسن طاهری خرم‌‌آبادی رحمة‌الله علیه را که پس از دوران طولانی بیماری رنجبار اتفاق افتاده است، با تأسف و تأثر دریافت کردم. این عالم بزرگوار که از آغاز نهضت امام بزرگوار در صفوف مبارزه قرار داشت، در دوران پس از پیروزی نیز همواره دارای نقش اثرگذار بوده و در عرصه‌‌های گوناگون فکری و سیاسی و جهادی، وفادارانه نقش آفرینی می‌کرد و تقوا و اخلاص همراه با هوشمندی و متانت از شاخصه‌‌های برجسته‌ی این روحانی مجاهد و مبارز بود.

اینجانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به فرزندان و بازماندگان مکرّم و همه‌ی ارادتمندان و دوستان ایشان تقدیم میدارم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
16 شهریور 1392



تاريخ : 16 / 6 / 1392برچسب:, | 9:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات از امروز خبر داد و گفت: پیش ثبت نام اعزام به عتبات عالیات تا تاریخ 29 شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، مسعود اخوان گفت: از امروز و همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) و آغاز هفته حج و زیارت ثبت نام عتبات عالیات آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت (http://atabat.haj.ir) ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام‌ها تا 29 شهریور ماه ادامه دارد و نتایج قرعه کشی روز 30 شهریورماه قرعه کشی انجام می‌شود و روز 31 شهریور از طریق سامانه (http://atabat.haj.ir) اعلام می‌شود تا برای ثبت نام نهایی اقدام کنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: متقاضیانی که در این مدت ثبت نام کنند از 16 مهرماه سال جاری تا 22 آذرماه به عتبات مقدسه اعزام می‌شوند و در این مدت روز عرفه، عید قربان و عید غدیر را داریم که امیدواریم زائران بتوانند از این ایام به بهترین نحو استفاده کنند.

اخوان تصریح کرد: به منظور رفاه حال زائران و به منظور اینکه تمام افرادیکه تمایل دارند در این ایام در عتبات عالیات حضور داشته باشند ظرفیت‌های اعزام را افزایش دادیم تا تعداد بیشتری بتوانند اعزام شوند.

وی به تمام زائران توصیه کرد: تنها در قالب کاروان‌های مجاز سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات سفر کنند و از اعزام انفرادی به مرزها به طور جدی خودداری کنند همچنین از طریق دفاتر غیرمجاز و واسطه‌ها اقدام به سفر نکنند.

اخوان خاطرنشان کرد: قیمت‌ها نیز هیچ تغییری نداشته و مانند دوره‌های قبل است.



تاريخ : 1 / 6 / 1392برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئولیت طراحی و نظارت بر ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در جلسه‌ای با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به استاد فرشچیان سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از فارس: مسئولیت طراحی و نظارت بر ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به استاد فرشچیان سپرده شد.

آیت الله محمد محمدی ری شهری در این نشست که با حضور جمعی از مدیران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار شد، با تاکید بر این نکته که باید ضریح جدید در حال ساخت یک اثر هنری ماندگار و اثرگذار معنوی باشد، گفت: حدیث عرضه دین حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام که در آن مبانی اعتقادی حضرت مورد تائید واقع شده و ایشان مشمول دعای امام زمان خویش شده‌اند، باید با ظرافت و دقت در ساخت ضریح جدید به مخاطبان منتقل شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری گفت: اهالی تهران و اطراف آن و نیز همه زائران این حرم مطهر از جهان تشیع از این اثر ارزشمند معنوی و ماندگار برخوردار خواهند شد، از این رو باید با حساسیت و جدیت خاصی ساخت این ضریح منور انجام شود.

در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مراحل ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام مطرح شد.

استاد فرشچیان در این جلسه گفت: من در زندگی شخصی خود تاکنون حاجات بسیاری را با توسل به حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام و یاری خدای متعال گرفته‌ام و خودم را مدیون این حضرت می‌دانم.

وی همچنین با تشریح نکاتی که به لحاظ هنری باید در ساخت ضریح منور، مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: باید نقطه عطف همه طرح‌های هنری در اماکن متبرکه، ذکر و یاد خدا و کلام و منقبت ائمه معصومین علیهم‌السلام باشد.

ضریح در حال ساخت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با ابعاد 390 سانتی متر طول، 290 سانتی‌متر عرض و 296 سانتی‌متر ارتفاع با اسکلت ورق استیل و روکش چوب ساج در حال ساخت است.

طراح اولیه اسکلت داخلی این طرح محمد میرزا علی تهرانی از متخصصان معماری کشور است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب میزان زکات فطره را بر مبنای گندم برای هر نفر حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب میزان زکات فطره را اعلام کرد

بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤال فارس، میزان زکات فطره امسال بر مبنای گندم را برای هر نفر حداقل 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

بخش استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب میزان زکات فطره در شهرستان‌ها را نیز برای هر نفر حداقل 3 هزار تومان دانست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، زکات فطره باید شب اول ماه شوال و در پایان آخرین روز ماه رمضان کنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عید سعید فطر، به فرد مستمند داده شود.

این نوع زکات، بر هر فرد مسلمان عاقل و بالغ که توانایی گرفتن روزه در ماه رمضان را دارد و همچنین معذورین و کسانی که عمدا روزه خود را خورده‌اند، واجب است.

میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب مردم اعلام می‌شود و کسانی که قوت غالب آنها در طول سال برنج است، باید میزان فطریه را بر حسب قیمت آن بپردازند که رقم آن 15 هزار تومان اعلام شده است.



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:امامزاده,قل قلی,عقاب نیوز, | 10:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آن‌ها جلوی ورودی اما‌مزاده دراز می‌کشند، نیت می‌کنند و سپس غلت می‌زنند و از پله‌ها پایین می‌روند، همان‌طور هم غلت‌زنان به سر جای اول‌شان برمی‌گردند و معتقدند اگر در این غلت زدن آسیب نبینند، حاجت خود را می‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ نام اصلی‌اش «محمد بن حَنفیه» است؛ اما مردم محلی آن را «امامزاده قل‌قلی» یا «غلتان» نامیده‌اند، حکایت این نام هم در روایت برخی مردم ریشه دارد که معتقدند برای حاجت گرفتن باید مسیری را غلتان طی کرد.

امامزاده حنفیه یا قل‌قلی را در راه قزوین - گیلان می‌توان یافت، در 15 کیلومتری شهر «لوشان» و در روستای مرتفع «بیورزن». آرامگاه این امامزاده را در ارتفاع 1045 متری ساخته‌اند. سنگ بنای آن در زمان آل‌ بویه گذاشته شد و در هر دوره، این بنا را به نحوی بازسازی کرده‌اند؛ اما ساختمان تاریخی امامزاده در زلزله‌ی رودبار سال 1368 کاملا فرو ریخت و دوباره ساخته شد. حالا شکل آن شبیه بیشتر امامزاده‌هایی است که در شمال کشور دیده می‌شود، ساختمانی آجری و مکعبی‌شکل با درها و پنجره‌های فلزی سبز رنگ و گنبد و مناره‌هایی طلایی.

 

امامزاده حنفیه را بیشتر، مردم محلی و گیلک‌ها می‌شناسند؛ ولی با همان نام «قل‌قلی». هر سال هم جمعیت زیادی به‌مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) برای زیارت به این امامزاده می‌آیند، خیلی‌ها هم این باور را دارند که برای گرفتن حاجت‌شان باید در این امامزاده غلت بزنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 4 / 1392برچسب:پیش,ثبت نام,عتبات,عقاب نیوز, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از انجام پیش‌ثبت‌نام برای سفر به عتبات عالیات در ماههای شهریور و مهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مسعود اخوان گفت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 29 مردادماه سال جاری  لغایت  15 مهر سال جاری هستند، با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) می توانند برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
 
شروع پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز یکشنبه مورخ 23 تیرماه  لغایت ساعت 24 روز یکشنبه 30 تیرماه خواهد بود.



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 4 / 1392برچسب:توقف,اعزام,زائر,عتبات,عالیات,عقاب نیوز, | 4:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعزام زائران ايراني به عتبات از امروز ۱۳ تير ماه، تا يكم مرداد ماه امسال متوقف شد.

به گزارش مهر، آخرين گروه زائران ايراني، روز چهارشنبه - ۱۲ تير ماه، عازم عتبات عاليات شدند و اعزام زائران ايراني به عتبات از امروز ۱۳ تير ماه، تا يكم مرداد ماه امسال متوقف شد. بر اساس اين گزارش، آخرين گروه زائران ايراني عتبات عاليات ۱۹ تير ماه جاري به كشور باز خواهند گشت.

به علت بازسازي و نوسازي مراكز اقامتي زائران ايراني، اعزام زائران به مدت ۱۸ روز متوقف خواهد بود كه در اين مدت نيز يك هيات ايراني از شركت شمسا با حضور در عراق به بررسي وضعيت اسكان و تغذيه زائران ايراني عتبات مي‌پردازند.

مرحله جديد اعزام‌هاي عتبات پس از پايان تعطيلات ۱۸ روزه از يكم مرداد ماه آغاز مي‌شود و تا ۲۸ مردادماه ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت اعزام‌هاي اين مرحله بدون انجام پيش ثبت نام اينترنتي انجام مي‌شود و متقاضيان اعزام در اين ايام مي‌توانند با مراجعه مستقيم به دفاتر حج و زيارت نسبت به نام نويسي در كاروان‌ها اقدام كنند.

مسعود اخوان اضافه كرد: پس از اتمام اعزام‌هاي مرحله جديد، دور دوم اعزام‌ها از ۲۹ مرداد ماه آغاز مي‌شود و تا ۱۵ مهر ماه سال ۹۲ ادامه خواهد داشت.

مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت يادآور شد: اعزام‌هاي مرحله دوم مانند اعزام‌هاي گذشته به صورت پيش ثبت نام اينترنتي خواهد بود كه زمان آن و چگونگي مراجعه به سامانه، متعاقبا از طريق رسانه‌هاي جمعي اعلام مي‌شود.



تاريخ : 3 / 4 / 1392برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیرالمومنین امام علی علیه السلام در حدیثی زیبا یکی از نشانه های قطعی ظهور حضرت مهدی علیه السلام را بیان فرموده‌اند.
مشرق- امیرالمومنین امام على عليه‏ السلام فرمودند :

هرگاه آواز دهنده‌‏اى از آسمان آواز داد كه «همانا حق در ميان خاندان محمّد است»، در آن هنگام نام مهدى(ع) بر سر زبان‌‏هاى مردم مى‏‌افتد و از جام محبّت او مى‌‏نوشند و جز نام او بر زبان ندارند .



متن حدیث: 
                       
امام على عليه‏‌ السلام :
إذا نادى مُنادٍ مِنَ السَّماءِ : «إنَّ الحَقَّ في آلِ مُحَمّدٍ» فَعِندَ ذلِكَ يَظهَرُ
المَهدِيُّ عَلى أفواهِ النّاسِ و يَشرَبونَ حُبَّهُ فلايَكونُ لَهُم ذِكرٌ غَيرُهُ ؛ ‏


 

«كنزالعمّال، حدیث 39665»



تاريخ : 28 / 3 / 1392برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همشیره مکرمه آیت الله نوری همدانی درگذشت.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، همشیره مکرمه حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم، به دیار معبود شتافت.

مراسم تشییع و تدفین پیکر آن بانوی بزرگوار عصر دیروز در شهر مقدس قم و در جوار حرم کریمه اهل بیت(س)‌ برگزار گردید و آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) بر پیکر آن مرحومه نماز اقامه کرد.

پیکر همشیره حضرت آیت الله نوری همدانی سپس جهت خاکسپاری به گلزار شهدای قم منتقل شد و در این مکان آرام گرفت.

  پروه وبگردی با گاه خبرنگاران ؛ درگذشت این بانوی مکرمه را به آیت الله نوری همدانی و بیت آن مرحوم تسلیت می گوید.



تاريخ : 12 / 3 / 1392برچسب:, | 9:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز آیت‌الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی دیدار حق را لبیک گفت.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  آیت‌الله سید جلال الدین طاهری صبح امروز بر اثر بیماری تنفسی و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

وی در سن 87 سالگی و بر اثر بیماری در بیمارستان الزهرا اصفهان که چندی است در این بیمارستان نیز بستری است به دیار حق شتافت.
آیت‌الله طاهری نخستین امام جمعه اصفهان بود.

احتمال تدفین در گلستان شهدای اصفهان

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فوت آیت‌الله طاهری بیان کرد: پدرم در اثر بیماری تنفسی و کهولت سن به رحمت خدا پیوست.

وی در پاسخ به سوالی در مورد بیان جزئیات فوت آیت‌الله گفت: در حال حاضر در شرایطی نیستم که بتوانم بیان کنم.

پسر آیت الله طاهری در مورد برگزاری مراسم فوت پدر بزرگوارشان افزود: تا ظهر اطلاعات دقیق از برگزاری مراسم را در این زمینه خواهم داد.

وی ادامه داد: پدرم وصیت کرده است که در کنار مرقد حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شود البته با توجه به اینکه برادرم سید علی نیز مفقوالاثر است احتمال اینکه در گلستان شهدای اصفهان نیز آرام بگیرد وجود دارد.