تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، العالم به نقل از آنچه منابع آگاه نامید، گزارش داد جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در پاسخ به تحریمهای اخیر اتحادیه اروپا، واردات از 100 شرکت اروپایی را تحریم کند.
 
گزارش مهر نشان می دهد: ایران در سال گذشته در حدود 500 ردیف تعرفه‌ای واردات و در حدود 3600 ردیف تعرفه‌ای صادرات داشته است. به عبارت دیگر، کشورمان در سال 90  از حدود 69 کشور دنیا کالا وارد و به حدود 169 کشور دنیا کالا صادر کرده است.
 
در همین حال، ایران در سال گذشته با حدود 160 کشور مراوده تجاری داشته است.



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جام نیوز: این زن اجازه می داد دوست پسرش در مقابل چشمانش به دخترانش تجاوز کند تنها به این بهانه که می خواهد در مورد مسائل جنسی به اطلاعاتی دست یابد!

 به گزارش روزنامه دیلی میل؛ یک مادر انگلیسی که دخترانش را وادار می کرد در مقابل چشمانش با دوست پسر سابق خود به عمل جنسی تن بدهند، بازداشت شد.

این راز زمانی در سال 2010 آشکار می شود و پلیس در جریان آن قرار می گیرد که دختران در می یابند مردی که روزگاری دوست پسر مادرشان بوده و به آنها تجاوز می کرده، از دنیا رفته و دیگر نمی تواند آنها را آزار دهد.  این مادر جنایتکار که هم اکنون 65 ساله است به جرم خود اعتراف کرده است، دادگاه نیز به همین دلیل او را به ده سال زندان محکوم کرده است. این اتفاق، هفت بار و بین سال‌های 1970 تا 1980 اتفاق افتاده بوده است و قربانیان هر سه زیر 16 سال سن داشته اند.
دادگاه، در حکم خود، جرم این مادر را سنگین‌تر از فرد متجاوز دانسته است.



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 12:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نیروهای ویژه پادشاه بحرین مانور نظامی مشترکی را با نیروهای ویژه آمریکایی آغاز کردند. این مناور مشترک که از صبح دیروز آغاز شد تا پانزدهم مه (26 اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.
 



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در بخشی از یک تمرین نظامی در روسیه سربازان یک خلبان که قصد دزدین جنگنده سوخو-27 برای عملیات تروریستی را داشت دستگیر کردند.



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس جمهور امريکا در حاشيه ديدار با نخست وزير ترکيه، با وزير امور خارجه اين کشور رفتار تحقير آميز داشته است.

به گزارش واحد مرکزي خبر از آنکارا؛ پس از گفتگوي باراک اوباما و رجب طيب اردوغان ، 2 نفر براي ادامه گفتگوها در حال ترک جايگاه بودند که اوباما با اشاره "انگشت" به طرز نامناسبي وزير امور خارجه ترکيه را به سمت خود فراخواند که دراين هنگام داود اوغلو ، دوان دوان به سمت اوباما حرکت کرد. اين رفتار اوباما با داود اوغلو ، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي ترکيه داشت. 





رسانه هاي ترکيه با انعکاس اين تصاوير در بخش هاي خبري خود نوشتند:اشاره انگشت اوباما به داود اوغلو موجب تحقير ترکيه شد. 

اين ديدار که درحاشيه اجلاس کره جنوبي اتفاق افتاده در رسانه هاي جمعي ترکيه بازتاب گسترده داشته است و احزاب مخالف حزب حاکم ترکيه واکنش شديد نشان دادند و خبر مربوط به آن در صدر خبرهاي ترکيه قرار گرفت.



تاريخ : 7 / 1 / 1391برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اسامی ۱۷ مقام ایرانی تحریم شده توسط اتحادیه اروپا
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا جمعه ۴ فروردین در بروکسل، ۱۷ مقام جمهوری اسلامی ایران را مشمول تحریم قرار دادند.

بر اساس این تصمیم، دارایی‌های احتمالی این افراد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسدود و صدور ویزای ورود به کشورهای عضو این اتحادیه برای آنها محدود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی،وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین در این جلسه تحریم‌های قبلی وضع شده در قبال ۶۱ نفر دیگر از مقامات ایران را برای یک سال دیگر تمدید کردند.

۱۷ نفری که نامشان به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده عبارتند از:

۱.عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما

اتحادیه اروپا علت قرار دادن نام ضرغامی را پخش "اعترافات اجباری متهمان" و "دادگاه‌های نمایشی" از شبکه‌های تلویزیونی ایران در اوت سال ۲۰۰۹ و دسامبر ۲۰۱۱ عنوان کرده و مدعی شده که رئیس سازمان صدا و سیما حقوق متهمان برای داشتن محاکمه عادلانه را نقض کرده است.

۲. رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

اتحادیه اروپا مدعی شده که تقی‌پور بر سانسور و کنترل فعالیت‌های اینترنتی و حتی مکالمات تلفن همراه شهروندان نظارت دارد.

۳. تورج کاظمی معاون مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا)

اتحادیه اروپا عنوان کرده که کاظمی اخیراً اعلام کرده که کلیک پلیس می‌تواند از تخصص و توانمندی‌های برخی از هکرها برای کنترل بهتر در تبادل اطلاعات و حمله به سایت‌های خطرناک استفاده کند.

۴. صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه

اتحادیه اروپا عنوان کرده که صدور بسیاری از احکام اعدام، شلاق، قطع عضو و سنگسار و ... با امضا و تایید لاریجانی بوده است.

۵. اصغر میرحجازی معاون رئیس دفتر مقام معظم رهبری

۶. علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

۷. محمدعلی رامین معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد

ادعای اتحادیه اروپا در مورد محمدعلی رامین سانسور مطبوعات و مسئولیت مستقیم در توقیف چند روزنامه و برخورد و بازداشت روزنامه نگاران می‌باشد.

۸. صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور

۹. غلامعلی رضوانی معاون استاندار گیلان

۱۰. مالک اژدر شریفی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی

۱۱. موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز

نقض حقوق بشر در روند دادرسی قضایی از جمله ادعایی است که اتحادیه اروپا در قبال این سه نفر اخیر مطرح کرده است.

۱۲. علی فرهادی دادستان عمومی و انقلاب کرج

۱۳. علی رضوان‌منش معاون دادستان کرج

این اتحادیه عنوان کرده که فرهادی و رضوان‌منش حقوق بشر در روند دادرسی قضایی را نقض کرده و اقدام به صدور حکم اعدام برای مجرمان زیر ۱۸ سال کرده‌اند.

۱۴. غلامحسین رمضانی رئیس حفاظت اطلاعات وزارت دفاع

اتحادیه اروپا مدعی شده که رمضانی در بازداشت و شکنجه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به طور مستقیم مسئولیت داشته است.

۱۵. محمد صادقی از فرماندهان سپاه

۱۶. رضا جعفری رئیس دادسرای جرایم رایانه‌ای

این اتحادیه مدعی شده که صادقی و جعفری در بازداشت و شکنجه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران دخالت مستقیم داشته‌اند.

۱۷. بهرام رشته احمدی معاون دادستان تهران و سرپرست مجتمع قضایی شهید مقدس (اوین)

این اتحادیه عنوان کرده که رشته احمدی حقوق زندانیان را تضییع کرده است.



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یک کارشناس و محقق با بیان اینکه سازمان اطلاعات آمریکا در اقدامی قابل تامل کاربران ایمیل را تحت کنترل خود قرارداده گفت: هر پست الکترونیکی که در آن از کلمه ایران استفاده شود کنترل می‌شود.

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر از اقدام تازه سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) مبنی بر جستجوی ایمیلهای ایرانیان خبر داد و افزود: به دستور سازمان سیا تمام ایمیلهایی که در آن از کلمه ایران استفاده شده است رصد می شود.

وی افزود: همچنین این سازمان اطلاعاتی، حساسیت موتورهای جستجوگر خود را بر روی کلماتی مانند تاسیسات اتمی، اورانیوم، حزب الله، پنتاگون و زیردریایی بالابرده و اعلام کرده که ایمیلهایی که در آن از این کلمات استفاده می شود به طور مرتب اطلاعات و مکاتبات فرستنده و گیرنده ایمیل رصد و بررسی و رفتارهای او تحت نظر باشد.

این کارشناس و محقق اجتماعی اظهار داشت: اگر صاحبان ایمیلها خارج از آمریکا باشند تمامی مکاتبات آنها پیگیری شده و و عوامل سیا فعالیتهای این شخص را زیر نظر خواهند گرفت.



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 11:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، فاش کرد: "ارتش اسرائیل یگان ویژه ای را ایجاد کرده تا سربازان را با جدیدترین ابزار و فناوری ها برای زیرنظر گرفتن اوضاع در کشورهای عربی آشنا کند".

بر اساس این گزارش، "اطلاعات نظامی اسرائیل از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و تویتر، برای آشنا شدن سربازان زن اسرائیلی با جوانان عرب استفاده می کند، تا ارتش اسرائیل بتواند از این راه با این جوانان ارتباط پیدا کند".

هاآرتص نوشت: هدف از این اقدام "سقوط جوانان عرب در باتلاق مزدوری و جاسوسی است".

به نوشته این روزنامه، "این یگان موظف است انقلابهای عربی را زیر نظر بگیرد، و سربازان زن و مرد که به زبانهای عربی و فارسی آشنا هستند، به صورت 24 ساعته تحولات خاورمیانه را زیر نظر می گیرند و تلاش می کنند تا مزدوران جدیدی را به کار گیرند".

هاآرتص تأکید کرد: "هنگامی که یک عضو تویتر یا فیس بوک شناسایی شد، یکی از افسران بررسی این فرد را آغاز کرده و تشخیص می دهد که از چه راهی می توان او را به ورطه انداخت .. هدف از این اقدامات تأثیر بر آینده انقلابهای عربی از طریق ایجاد آشوب بین کاربران، و فتنه انگیزی بین آنهاست".

 



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آمریکا 11 کشور از جمله ژاپن را از تحریم های خود علیه ایران، مستثنی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت کشورش تصمیم گرفته 11 کشور از جمله ژاپن، آلمان، ایتالیا و اسپانیا را از تحریم به دلیل واردات نفت خام از ایران، معاف کند.

کلینتون در بیانیه ای اضافه کرد: این معاف شدن به مدت 180 روز و قابل تمدید است. این وضعیت شامل کشورهایی شده که به میزان زیادی ، واردات نفت خام  از ایران را کاهش داده اند.

آمریکا به شدت در حال اعمال فشار بر کشورهای واردکننده نفت خام برای کاهش خرید نفت از ایران است.
آمریکا همچنین شرکت ها و مؤسسات تعامل کننده با بانک مرکزی ایران را تحت تحریم قرار می دهد. بانک مرکزی ایران مهمترین کانال دریافت پول نفت صادراتی این کشور است.

کلینتون ادامه داد: اقدامات انجام شده توسط این کشورها در رابطه با کاهش واردات نفت از ایران، آسان نبوده است. این کشورها می بایست در وضعیت حساس اقتصاد جهانی، در منابع انرژی خود تجدید نظر کرده و به سرعت برای نفت ایران، جایگزین پیدا می کردند.

11 کشور مستثنی شده از تحریم نفتی آمریکا، آلمان، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، یونان، ایتالیا، ژاپن، هلند، لهستان و چک هستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که ایران قبل از این در اقدامی پیش دستانه صادرات نفت به کشورهای فرانسه و انگلیس را متوقف کرده بود.

کشورهای ژاپن، ایتالیا، اسپانیا و یونان هم قبل از این برای توقف خرید نفت از ایران مقاومت بسیاری در برابر تحریم های آمریکا داشتند. همین موضوع باعث شد تا آمریکا به رغم های اولیه برای توقف کامل خرید نفت، به کاهش واردات رضایت دهد.
 



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:آتش زدن همسر , ویتنام , خروس جنگی , | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

یک ویتنامی به دلیل مخفی کردن خروسش، همسر خود را به آتش کشید.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان، این مرد ساکن جنوب ویتنام خود را به پلیس معرفی و اعتراف کرده است مادر فرزندانش را به دلیل اینکه خروس جنگی وی را پنهان کرده بود آتش زده است.

این مرد با استفاد از این خروس جنگی، در مسابقات خروج جنگی مشارکت می کرد.

سایت خبری "ویتنام نت"در این باره نوشت: این مرد هنگامی که همسرش خواب بود بر روی او بنزین ریخت و او را به آتش کشید. او معتقد بود همسرش عامل مخفی کردن این خروس جنگی است. خروس جنگی که تنها 50 دلار ارزش دارد.

همسر این مرد هم اکنون از سوختگی های شدیدی در مناطق مختلف بدنش، رنج می برد و حال وی وخیم است. سه پسر این مرد هم از این حادثه آتش سوزی نجات یافتند.

مسابقات خروس جنگی به شکل گسترده ای در ویتنام، رواج دارد. پلیس تنها در صورتی که این مسابقات با قمار همراه باشند از برگزاری آنها جلوگیری می کند.



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بازیگر آمریکایی که اخیرا مسلمان شد، در واکنش به تردیدافکنی‌ها درباره مسلمان شدنش، بار دیگر بر ذکر شهادتین خود تاکید کرد و گفت: من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

 
به گزارش فارس، "شان استون"، بازیگر آمریکایی که اخیرا به ایران سفر کرده بود، با اعلام خبر پذیرش اسلام و انتخاب نام علی به عنوان نام اسلامی خود، در رسانه‌های داخل و حتی خارج خبرساز شد.
 
این خبر با واکنش و هجمه رسانه‌های خارجی مواجه شد تا اینکه بتوانند به نحوی این موضوع را زیر سوال برده و آن را به حاشیه بکشانند.
 
اما در این میان اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر زیر سوال بردن مسلمان شدن شان استون منتشر شد؛ هر که چند انتشار این گزارش‌ها آن هم با تاخیر چند هفته‌ای محل تامل است.
 
این بازیگر آمریکایی وقتی اخبار مربوط به ابراز تردید درباره مسلمان شدنش را شنید، به شدت ناراحت و گله‌مند شد و حتی گفت که این موضوع را پیگیری می‌کند.
 
استون بار دیگر با خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را انجام داد تا به این واسطه بتواند به سوالات و تردیدها در این زمینه پاسخ دهد. 
 
خبرگزاری فارس به منظور پاسخ به سوالات مخاطبان و افکار عمومی در این زمینه و رفع هر گونه تردید، متن کامل اظهارات این بازیگر آمریکایی را در ادامه به زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌کند. متن انگلیسی نوشته شان استون بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است.
 
اظهارات وی بشرح زیر است:
 
 
من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام
 
من بر این باورم که اسلام ادامه رسالت پیامبران خدا از حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت عیسی (ع) است. اگر حضرت موسی (ع) شریعت را آورد، حضرت عیسی (ع) تقوا را، حضرت محمد (ص) الگوی معرفت و دانش است. من همیشه خداپرست بوده‌ام، در نتیجه تغییر خداپرستی که نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام به آغوش اسلام آمده‌ام. شهادتین من گسترش دین من است با اعلام این که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده خداوند است.
 
شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی من، استون اسم یهودی است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است و علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی. من از حضرت علی (ع) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم.
 
تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؟
 
من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.
 
با تشکر
 
Where have I ever denounced Islam?  I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge)
I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam.
 
My Shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God.
 
My name is Sean, which is my secular name.  Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who's risked his career for the pursuit of truth.
 
Ali is my divine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah.
 
Who are you to question my faith?  I submitted my heart to Allah.
 



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مصر اين روزها اگرچه به دليل تب و تاب‌هاي سياسي از فهرست تورهاي گردشگري دنيا خارج شده است، اما هنوز هم يكي از ديدني‌تري نقاط دنياست كه جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي‌اش به يك اندازه براي گردشگران خارجي جذابيت دارد. كشوري كه شايد تمام مردم نياز از عظمت اهرام ثلاثه‌اش باخبر باشند، اما قطعاً از عظمت كوير ناشناخته آن خبر ندارند. كوير سفيد رنگ بي‌نظيري كه تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به‌طور كامل كشف نشده است.

به گزارش خبرآنلاين، صحراي "بيضا" يا كوير سفيد، منطقه‌ وسيعي است كه در نزديكي روستاي "الفرافره" قرار دارد. صحرايي كه خاك آن نشاني از زردي سرخي كوير ندارد و خاك سفيد آن در سال‌هاي اخير، گردشگران زيادي را براي تماشاي آن به مصر كشانده است.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در پاكستان و همسرش در پی یك تصادف جاده‌ای زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیوز به نقل از پلیس پاكستان از اسلام آباد گزارش داد: سفیر ایران در پاكستان و همسرش یكشنبه در پی برخورد یك خودروی آتش نشانی در " گلوب چوك" مجروح شدند.

حكم خان، مسوول ایستگاه آتش نشانی در تایید این حادثه گفت سفیر و همسرش دارای جراحاتی مختصر شده‌اند و وضعیت آنها خوب است.

وی گفت كه پس از این حادثه كه به علت از دست دادن كنترل ماشین آتش نشانی رخ داده، سفیر و همسر وی به بیمارستان منتقل شدند و پس از مداوای فوری از بیمارستان مرخص شدند.

راننده خودروی آتش نشانی برای انجام تحقیقات بیشتر در بازداشت به سر می‌برد.



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 4:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بر اساس توصیه "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان، نمازهای جمعه در مساجد، باید روز شنبه اقامه شود.

به گزارش فارس به نقل از منابع محلی، توصیه اخیر "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان به دینداران، نارضایتی مجدد بین دینداران و حکومت آذربایجان را می‌تواند بیش از پیش عمیق‌تر کند. بر اساس توصیه کمیته مزبور، نمازهای جمعه خوانده شده در مساجد، باید روز شنبه خوانده شود.

علت این توصیه اینگونه توجیه می‌شود که چون روز جمعه، روز کاری در آذربایجان می‌باشد، برگزاری نماز جمعه در آهنگ کارها مانع ایجاد می‌کند.

کمیته دولتی برای تحقق این توصیه، دست به اقدامات عملی نیز زده است. بدینگونه که هفته پیش به "مسجد مشهدی داداش" یادداشت ویژه فرستاده است.

این یادداشت ویژه در خصوص خودداری از برپایی نماز جمعه در خارج از مسجد می‌باشد.

به گفته حاج شاهین حسنلی، امام جماعت این مسجد، هر هفته 2000 تا 2500 نفر در نماز جمعه مسجد مشهدی داداش شرکت می‌کنند.

گوندوز اسماعیل اف مدیر شعبه نهادهای دینی کمیته دولتی امور دینی آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری آپای این کشور می‌گوید، نمازگزاران باید نماز را در داخل مسجد بجا بیاورند.

این توصیه به هیچ وجه با واقعیات تطابق ندارد. دست کم، نام جمعه روی این نماز است. توصیه به برپایی آن در روز شنبه یا از بی سوادی توصیه کنندگان آن خبر می‌دهد و یا اقدامی است در جهت تعمیق بحران ایجاد شده در زمینه مسائل دینی در جامعه، چرا که در این اواخر بازداشت دینداران، تخریب مساجد و ممنوعیت ایجاد شده برای حجاب، باعث عصبانیت دینداران شده است.

اجبار دینداران به برپایی نماز جمعه در روز شنبه به معنای این است که حکومت آذربایجان در صدد رویارویی با دینداران است، چرا که راه دیگری برای دینداران باقی نمی‌ماند.

بیش از 90 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما مدتی است که دولت باکو با نزدیکی بیشتر به صهیونیست‌ها، اسلام ستیزی در این کشور را در پیش گرفته و تلاش دارد با از بین بردن مساجد و بازداشت دینداران این کشور، به مقابله با اسلام برخیزد که این موضوع واکنش تند مسلمانان را در پی داشته است.



تاريخ : 13 / 12 / 1390برچسب:, | 10:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز با اشاره به حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رای، برگزاری انتخابات مجلس را باعث افزایش اقتدار رهبر معظم انقلاب دانست.

خبرگزاری فارس: رویترز: انتخابات مجلس اقتدار رهبر ایران را افزایش می دهد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، انتخابات پارلمانی ایران باعث افزایش قدرت آیت‌الله "علی خامنه‌ای" رهبر جمهوری اسلامی می‌شود و اقتدار وی را افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مواجه ایران با تحریم‌های اقتصادی غرب در راستای برنامه هسته‌ای این کشور که باعث تهدیدات نظامی از جانب آمریکا و اسرائیل نیز شده است باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه در ایران شد.

رای گیری در ایران نوعی آزمایش سیاسی بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری و به حاشیه رانده شدن اصلاح طلبان بود.

طبق گزارش رویترز، تجربه نشان می‌دهد هرگاه دشمنی غرب با ایران بیشتر شده، اهمیت انتخابات نیز افزایش یافته است.

این درحالی است که خواسته رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مشارکت حداکثری مردم ایران در انتخابات مجلس باعث شد مهلت رای گیری تا پنج ساعت تمدید شود و انتخابات تا ساعت ۱۱ شب ادامه یافت.

طبق گفته مقامات ایران، نتیجه انتخابات ظرف حداکثر سه روز اعلام خواهد شد.

رویترز نوشت: اگر چه انتخابات تاثیر اندکی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد اما برگزاری انتخابات باعث تقویت و ارتقای اقتدار آیت‌الله خامنه‌ای می‌شود.



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی حج در مدینه منوره، محمدی فرد مسوول امداد و پیگیری ستاد مدینه منوره اظهار داشت: این سانحه به علت بی‌احتیاطی راننده اتوبوس رخ داد.

مسوول امداد و پیگیری ستاد مدینه منوره ادامه داد: بلافاصله پس از این تصادف، موضوع به واحد پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مدینه منتقل شد و این عزیزان به همراه آمبولانس در محل حاضر شده و سانحه دیدگان را به بیمارستان منتقل کردند.

در همین زمینه مسوول گروه پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مدینه گفت: پس از انتقال زائران به بیمارستان، مراحل عکسبرداری و درمان طی شد که خوشبختانه به جر چند جراحت و یک شکستگی بینی، مشکل جدی برای زائران پیش نیامده بود.

موسوی خاطر نشان کرد: پزشکان این مرکز بیماران را تا آخرین مرحله درمان و ترخیص از بیمارستان همراهی کردند و هم اینک حال این زائران خوب گزارش شده است.

گفتنی است؛ برخی از رانندگان شرکت‌های سعودی که در اجازه جمهوری اسلامی ایران هستند متاسفانه احتیاط لازم را در رانندگی رعایت نمی‌کنند و در سال‌های گذشته نیز بارها شاهد چنین حوادثی بوده‌ایم.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:پایگاه موساد , مرز ایران, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق نوشت:
روزنامه انگلیسی تایمز نوشت که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) بتازگی یک پایگاه جاسوسی علیه ایران را در کشور آذربایجان که در شمال غربی این واقع است، دایر کرده است.

به نوشته این روزنامه این پایگاه خارج از شهر باکو پایتخت آذربایجان قرار دارد و دهها نفر از عناصر موساد در همین راستا در کنار عناصر جاسوسی از آمریکا علیه ایران فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش اعلام شده که رژیم صهیونیستی یک کارخانه تولید لوازم یدکی هواپیماهای شناسایی و جاسوسی نیز در آذربایجان تأسیس کرده و از این طریق علاوه بر تأمین نیازهای خود، نیاز های آذربایجان به این لوازم را نیز بر طرف می کند.

رژیم صهیونیستی ظرف روزهای اخیر اخبار متعددی را منتشر کرده تا تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران را فراتر از آنچه هست جلوه دهد و شکست و نقص خود در توازن قوای منطقه ای در جبهه سوریه و مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه جبران کند.
 



تاريخ : 20 / 11 / 1390برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رسانه ها و نشریات وابسته به کلیسای کاتولیک خبر داده اند که سفیر ایران در واتیکان ،اعلام کرده که محموداحمدی نژاد رئیس جمهور ایران،از «پاپ بندیکت شانزدهم » دعوت کرده است که از ایران دیدار کند. دعوتی که با واکنش وتیکان هم مواجه شده است



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:زایرین ایرانی ,سوریه,ربودن,عقاب نیوز, | 9:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

منابع خبری ترک از آزادی 11 زائر ایرانی که اخیرا در جریان سفر به سوریه ربوده شده بودند خبر دادند. 

به نقل از رسانه های ترک، مخالفان مسلح سوری موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در بیانیه ای تاکید کردند که با میانجیگری مقامات ترک، 11 زائر ایرانی را که اخیرا ربوده بودند آزاد کرده اند.

در بیانیه ای این گروه از مخالفان مسلح سوری ادعا شده که آنها با مردم ایران دشمنی ندارند و تنها نسبت به موضع حمایتی از نظام اسد انتقاد دارند.

به گزارش مهر،خاطرنشان می شود منابع خبری روز چهارشنبه گذشته از ربوده شدن 11 زائر ایرانی در جریان حرکت اتوبوس حامل آنها از مسیر حماه به دمشق خبر داده بودند. مخالفان مسلح در این حادثه با ورود به اتوبوس حامل ایرانیان 11 زائر را ربوده بودند.



تاريخ : 17 / 11 / 1390برچسب:, | 12:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

"خالد العطیه" که به همراه "احمد داوداوغلو" در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران شرکت کرده بود با مخالفت با هرگونه حمله نظامی به ایران گفت که تحریمها شرایط را وخیم تر می کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 11 / 1390برچسب:, | 12:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، معترضان در این تظاهرات خواستار پایان دادن به تحریم های امریكا علیه ایران شدند و همچنین ترور دانشمندان هسته ای كشورمان را به شدت محكوم كردند.

عصر شنبه صدها نفر از مردم این شهر با راه اندازی تظاهراتی بزرگ ضمن مخالفت شدید با هرگونه تهدید حمله نظامی به كشورمان، از دولتمردان خود خواستند تا هرچه سریعتر به تحریم های غیرقانونی خود علیه ملت ایران خاتمه دهند.


سارا فلاندرز رییس گروه اقدام بین المللی ضد جنگ به عنوان بانی برگزاری این اعتراضات در حاشیه تظاهرات نیویورك، گفت كه راهپیمایی علیه سیاست های ضد ایرانی آمریكا در بیش از 50 شهر برگزار شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فردا: در پی اطلاع‌رسانی دقیق سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری از اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی و در آستانه اقامه نماز جمعه توسط ایشان، مسئولین عربستانی این سایت را از دسترس کاربران عربستانی خارج کردند.

آگاهان معتقدند که به دلیل شرایط ویژه منطقه در پی بیداری اسلامی و بهار عربی، خطبه‌های نماز جمعه آتی که توسط مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد حاوی پیام‌های ویژه‌ای به ملت‌های مسلمان است.

از این رو و در پی انعکاس ابراز ارادت ویژه جوانان مسلمان شرکت کننده در اجلاس اخیر بیداری اسلامی که نشان از تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در روند بیداری اسلامی دارد، دولت عربستان محدودیت ویژه‌ای را برای انتشار اخبار مربوط به بیانات مقام معظم رهبری تدارک دیده است.



تاريخ : 14 / 11 / 1390برچسب:, | 11:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

شبکه خبری  العربیه گزارش داد 6 ایرانی دیگر در سوریه ربوده شدند.

به گزارش عصر ایران، این 6 ایرانی در منطقه مرزی ادلب سوریه در نزدیکی خاک ترکیه ربوده شدند.

قبل از این هم در چهار مرحله تروریست های مسلح چند مهندس ایرانی شاغل در یک نیروگاه برق سوریه و 22 زائر را که با اتوبوس و به همراه خانواده هایشان وارد سوریه شده بودند را ربوده اند که تعداد این افراد به 29 نفر می رسد و با احتساب شش نفر اخیر ایرانیان در بند گروه های مسلح سوری 35 نفر می شود.

ناآرامی های سوریه که از ابتدای سال جاری خورشیدی آغاز شده در ماه های اخیر تشدید شده و اخیراً به ربایش اتباع ایرانی در این کشور رسیده است.
با وجود ناامنی های سوریه ، انفجارهای تروریستی و ربایش مستمر ایرانیان در این کشور ، اعزام زائر به سوریه ادامه دارد و مسوولان وزارت خارجه هشدار عدم سفر به این کشور را نداده اند!



تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در کلیپ تبلیغاتی کوتاهی که از سوی شرکت سامسونگ و یک شرکت تبلیغاتی اسرائیلی ساخته شده و از شبکه تلویزیون کابلی "هات" رژیم صهیونیستی پخش شده است، شرکت سامسونگ با خوش‌خدمتی قابل توجهی به این رژیم، به کشور و مردم ایران و به خصوص زنان ایرانی توهین‌های خاصی کرده است.

به گزارش سایت اوباما، در این تیزر تبلیغاتی که درست چند روز بعد از ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی پخش شده، شرکت سامسونگ که محصولات آن به طور وسیع در ایران به فروش می‌رسد، به نوعی موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را به سخره گرفته و آن را به مثابه آب خوردن برای جاسوسان رژیم صهیونیستی دانسته است.

داستان این کلیپ که با همکاری مشترک یک شرکت بازرگانی اسرائیلی و شرکت سامسونگ کره جنوبی ساخته شده، به 4 بازیگر اسرائیلی مربوط می‌شود که شوهای خاصی برگزار می‌کنند و شنیده‌اند که حتی در ایران نیز طرفدار دارند. به همین منظور، برای دیدار با طرفداران خود در ایران، به اصفهان سفر می‌کنند.



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 7:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایرنا: سفیر ایران در لبنان گفت: هموطنان ایرانی از تاریخ 12 بهمن می توانند بدون اخذ روادید از سفارت لبنان در تهران و به محض ورود به مبادی زمینی، هوایی و حتی دریایی لبنان با اخذ روادید رایگان یك ماهه به لبنان سفر كنند.

غضنفر ركن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به موضوع اعطای روادید به مسافران لبنانی و ایرانی در مبادی ورودی دو كشور گفت: به مناسبت 12 بهمن (تاریخ ورود امام خمینی(ره) به ایران) مصوبه دولت لبنان در این خصوص اجرا خواهد شد.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان  ضمن شرح روند اعطای روادید به مسافران ایرانی و لبنانی در مبادی ورودی دو كشور گفت: اگر مسافران ایرانی به مدت یك ماه به لبنان سفر كنند، نیازی به دریافت روادید از سفارت این كشور در تهران ندارند ولی این بدان معنا نیست كه روادید میان دو كشور مانند آنچه میان سوریه و ایران وجود دارد، لغو شده است.
 
وی افزود: اگر این مسافران بیشتر از یك ماه در لبنان اقامت داشته باشند، باید نسبت به دریافت روادید از سفارت لبنان در تهران یا مراجع ذی ربط در بیروت اقدام كنند.
 
ركن آبادی افزود: بنا به اعلام رسمی مراجع ذی صلاح لبنان به سفارت ایران در بیروت، از 12 بهمن مصوبه اعطای روادید مجانی در مبانی ورودی لبنان به مدت دو ماه اجرا خواهد شد و پس از آن این امر تابع اقدام متقابل ایران خواهد بود كه با توجه به موافقت دولت ایران با رایگان بودن روادید یك ماهه برای شهروندان لبنانی، مشكلی در اجرای دائم این مصوبه ایجاد نخواهد شد.
 
هیأت دولت لبنان در تاریخ هفتم ماه جاری میلادی اعطای روادید به مسافران ایرانی در مبادی ورودی را تصویب كرد.



تاريخ : 10 / 11 / 1390برچسب:, | 12:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران- كنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون جهانی فوتبال خواست استفاده از روسری با ویژگیهای ایمنی را برای بازیكنان زن مسلمان تایید كند.

1390/11/10 - 09:57

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی كنفدراسیون فوتبال آسیا، ژانگ جیلونگ رییس موقت كنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه ای در روز دوشنبه اعلام كرد، تصمیم مساعد هیئت بین المللی فوتبال (IFAB) در نشست سوم مارس در لندن كه قرار است این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد، برای آینده فوتبال زنان سراسر جهان حیاتی است.

جیلونگ كه عضو كمیته اجرایی فیفاست، حمایت قاطع كنفدراسیون آسیا از بازنگری در این مسئله را اعلام كرد. قرار است ال حسین نایب رییس فیفا این موضوع را در جلسه اعضای هیئت بین المللی فوتبال مطرح كند.

فیفا در سال 2007 به بهانه مسائل ایمنی حجاب یا روسری را منع كرد كه این اقدام با محكومیت مقامات ورزشی و رهبران كشورهای اسلامی روبرو شد.

تیم فوتبال زنان ایران در ماه ژوئن به علت امتناع از بازی بدون حجاب مسابقه انتخابی المپیك در برابر اردن را از دست داد.

جیلونگ گفت: روسری های جدید با یك دكمه كه در گردن باز می شود ایمنی بازیكنان را تضمین می كند.

به گفته جیلونگ بسیاری از زنان فوتبالیست در آسیا روسری می پوشند.

وی از هیئت بین المللی فوتبال با بازنگری در این قانون اجازه پوشیدن روسری امن كه گردن را می پوشاند به زنان بدهد.

وی افزود همكاران من در كمیته اجرایی كنفدارسیون آسیا از بازنگری این قانون حمایت می كنند و فكر می كنم به نفع فوتبال زنان سراسر جهان باشد.

به گفته جیلونگ در حال حاضر چندین طرح جدید روسری در بازار موجود است كه ایمنی بازیكنان را تضمین می كند.

وی افزود طرح روسری با یك چسب در ناحیه گردن كه در صورت كشیده شدن روسری آزاد می شود و ایمنی بازیكنان را تضمین می كند.

كمیته اجرایی ای اف سی در اجلاس ماه نوامبر به اعضای آسیایی كمیته اجرایی فیفا برای پیگیری این موضوع وكالت داد.