تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 9:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و روز گذشته هواپیمای پروژه که مشغول فیلمبرداری سکانس پایانی فیلم بود، در صحرای کالاهاری سقوط کرد.

خبرگزاری فارس: سقوط هواپیمای عوامل «فرزند چهارم» در صحرای آفریقا + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون حدود 80 درصد از فیلمبرداری فیلم‌ انجام شده و روز گذشته کارگردان و تنی چند از عوامل اصلی فیلم «فرزند چهارم» که این روزها مشغول فیلمبرداری آخرین سکانس‌های مربوط به این فیلم در صحرای ‌کالاری آفریقا هستند، از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بردند.

گروه تولید «فرزند چهارم» که از حدود یک ماه پیش برای فیلمبرداری صحنه‌های خارج از کشور راهی آفریقا شده بودند، در طی فیلمبرداری صحنه‌های هوایی مربوط به سکانس فینال این فیلم، به دلیل نقص فنی هواپیمای ملخ‌داری که کارگردان و گروه فیلمبرداری را در خود جای داده بود دچار سانحه شدند که خوشبختانه جز برخی جراحات سطحی آسیب عمده‌ای به هیچ یک از اعضای گروه وارد نیامد.

وحید موسائیان کارگردان «فرزند چهارم» که خود از سرنشینان هواپیمای فوق بود در توضیح حادثه گفت: روز گذشته هنگام فیلمبرداری پلان‌های مربوط به سکانس آخر فیلم که طی آن قرار بود حامد بهداد با یک هواپیمای ملخ دار به دنبال مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی که در صحرا گم شده بودند بیاید هواپیمای حامل کارگردان، فیلمبردار و دستیارش به دلیل از کار افتادن موتور هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه زده و پس از برخورد با یک درخت از حرکت ایستاد.

موسائیان در ادامه گفت: ما روز قبل از این حادثه صحنه‌های مربوط به فرود هواپیمای بهداد و درگیری‌های منجر به تیر خوردن مهدی هاشمی را با استفاده از دو هواپیمایی که در اختیار داشتیم فیلمبرداری کرده و تصمیم داشتیم صحنه‌های مربوط به پلان‌های هوایی را فیلمبرداری کنیم. برای این منظور هنرپیشه‌های اصلی ما در یکی از هواپیماها و گروه فیلمبرداری در هواپیمایی دیگر سوار شده و پرواز کردیم. پس از یک دور فیلمبرداری با تمام شدن نگاتیو، هواپیمای حامل ما بر زمین نشست و پس از برداشتن نگاتیو دوباره به پرواز درآمدیم. نتیجه کار بسیار عالی بود اما در حین برگشت ناگهان ملخ هواپیمای ما از چرخش باز ایستاد و هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه رفت.

او ادامه داد: پس از چند لحظه‌ با برخورد دماغه هواپیما به یک درخت از حرکت باز ایستاده و تا به خود آمدیم متوجه شدیم بنزین از در و دیوار هواپیما به سر و رویمان سرازیر شده است. در آن لحظاتی که داخل هواپیمای در هم شکسته و مابین کمربند نجات و صندلی‌ها گیر کرده بودیم تنها نگرانی‌مان انفجار باک هواپیما بود که خوشبختانه به شکل معجزه‌آسایی این اتفاق نیفتاد و پس از چند لحظه توانستیم از هواپیما خارج شده و با هلی‌کوپتری که به دنبال‌مان آمده بود به بیمارستانی در کالاری منتقل شویم.

موسائیان با بیان اینکه خود و دیگر عواملی که درگیر این حادثه بودند جز زخم‌های سطحی آسیب جدی دیگری ندیده‌اند گفت: خوشبختانه پس از گذشت یک روز از این حادثه توانستیم فیلمبرداری را از سر بگیریم. تا این لحظه حدود 80 درصد از کار فیلمبرداری را پشت سر گذاشته‌ایم کما اینکه اگر با برخی موانع مواجه نمی‌شدیم تاکنون فیلمبرداری به پایان رسیده بود.

بنابراین گزارش، فیلمبرداری «فرزند چهارم» تازه ترین ساخته وحید موساییان چندی پیش طی مراسمی با حضور مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت تهران آغاز شد. گروه بعد از فیلمبرداری سکانس‌های تهران عازم افریقا شد.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده : وحید موسائیان/ مجری طرح : محمد حسن نجم/ مدیر تولید : آزیتا موگویی/ پشتیبانی تهیه : محمد پور راد/ مدیر فیلمبرداری : علی محمد قاسمی/ آهنگساز : فریدون شهبازیان/ طراح گریم : سودابه خسروی/ طراح صحنه ولباس: کامیاب امین عشایری/ صدا بردار: محمد شاهوردی/ جانشین تولید : محمد یمینی/ عکاس : علی نیک رفتار/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : مسعود میمی/ مدیر تدارکات : امرالله تجربه/ دستیار تولید : مهرداد زحمتکش/ گروه کارگردانی : علی درخشنده، حجت الله علیپور، خورشید نجم/ دستیار اول فیلمبرداری : همایون قربانی/ اجرای گریم : محمد علی ضرابی/ دستیاران صحنه : وهاب یحیی زاده ، ملودی اسماعیلی/ دستیار صدا : امیر شاهوردی/ گروه فیلمبرداری : حسین رجائی ، رضا سپهری ، سید مرتضی نجفی ، جعفر اصلانی/ گروه تدارکات : محمد حیدرقلی ، امیر  یمینی ، حسن عرب زاده ،حسین  رحیمی/ دستیار لباس : زهرا صمدی/ هماهنگی تولید : سعید علیپور شیرازی /هماهنگی  تولید آفریقا : پژمان هادوی/ مدیر مالی : شهریار کنعانی/ مشاور رسانه‌ای: مینا اکبری / بازیگران: مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی ،حسین محب اهری،  ناصر گیتی جاه ، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد، با حضور افتخاری یاسمین ملک نصر



تاريخ : 8 / 7 / 1391برچسب:, | 3:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آریا: مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام در حرکتی خودجوش جست‌وجوگر گوگل و سایت یوتیوب را تحریم کردند تا از این طریق ضمن اعلام اعتراض خود خسارت مالی سنگینی را به این شرکت ها تحمیل کنند. در پی این اقدامات و تنها با گذشت 12 ساعت از این تحریم ؛ گوگل که پربازدیدترین سایت در جهان به شمار می آمد، با از دست دادن تعداد زیادی از کاربران خود جایگاه خود را از دست داد و به رتبه دوم سقوط کرد.



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 6:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

باربارا اسلاوین خبرنگار پایگاه خبری آمریکایی ال مانیتور خبرنگار مشهور امریکایی که بارها به تهران سفر کرده است مدعی شد گفتگویی با دکتر احمدی نژاد انجام داده و رئیس جمهور در این گفتگو از موانع مقابلش در دوران ریاست جمهوری سخن گفته و اظهار داشته که برخی اوقات سخنانی که نباید می گفته ، زده است!

همچنین در این گفتگو به نقل از دکتر احمدی نژاد آمده است که آمریکا پشت صحنه فیلم موهن به پیامبر اعظم نیست.

قابل ذکر است پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری انجام این گفتگو را تایید نکرده است.

در بخشی از این گفتگو رئیس جمهور در پاسخ به سوالی با این موضوع که برخی مطالب شما در باره هولوکاست ، بحث برانگیز شد، می گوید: می‌پذیرم که در برخی موارد نباید سخنانی بیان می‌شد.

 

در ادامه دکتر احمدی نزاد در پاسخ به این سوال که نگاه شما به فیلم ضداسلامی اخیر چیست، اظهار می دارد: من اعتقاد ندارم که دولت آمریکا پشت این کردار زشت و توهین آمیز بوده است اما واکنش‌ها در بسیاری از کشورهای اسلامی و البته ایران، انعکاس دهنده مخالفت ملت‌ها با سیاست اشغالگری و سلطه جویی آمریکا بود.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مایا ناصر» خبرنگار شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» صبح امروز به ضرب گلوله تک تیرانداز در دمشق به شهادت رسید.

حمیدرضا عمادی، مدیر اتاق خبر پرس تی وی در گفتگو با خبرنگار مهر، از شهادت یکی از خبرنگاران این شبکه تلویزیونی خبر داد و گفت: صبح امروز چهارشنبه ۵ مهرماه خبرنگار شبکه پرس تی وی «مایا ناصر» مورد اصابت گلوله تک تیرانداز در شهر دمشق قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی افزود: هنگام اصابت گلوله، مایا ناصر در حال انجام مصاحبه زنده تلفنی با شبکه پرس تی وی پس از وقوع انفجار بمب در دمشق بود.

به گفته مدیر اتاق خبر شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، مایا ناصر ۳۳ ساله و تبعه سوریه از یک سال گذشته در مناطق بحرانی سوریه گزارش‌های زنده تصویری و تلفنی به پرس تی وی می‌داد و به همین خاطر مرتباً توسط تروریست‌های تحت حمایت غرب از طریق توییتر تهدید می‌شد.

عمادی اضافه کرد: در روز حادثه مدیر دفتر پرس تی وی و العالم در دمشق آقای حسین مرتضی نیز مایا ناصر را همراهی می‌کرد که آقای مرتضی هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد. وی در حال حاضر در بیمارستانی در دمشق مشغول مداوا است.

وی ادامه داد: پرس تی وی مسئولیت مستقیم این ترور را بر عهده ترکیه، قطر و عربستان سعودی که سلاح و پول به تروریست‌ها می‌دهند، می‌گذارد و مدل این ترور را یک مدل آمریکایی - اسرائیلی می‌‌داند که در هنگام اشغال عراق نیز، آمریکا از ترور خبرنگاران و مردم عادی توسط تک تیراندازان برای ایجاد وحشت و سکوت خبری استفاده کرد.



تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 8:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

'بشائر عثمان' دختر 15 ساله فلسطینی به عنوان كوچك ترین شهردار فلسطین در شهر 'علار' واقع در كرانه غربی رود اردن (ضفه غربی) در شهر طولكرم فلسطین تعیین شده است.

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از منابع خبری فلسطین، این دختر طی مصاحبه با روزنامه های فلسطینی اعلام كرده كه وی به مقام و منصب به اندازه انجام وظیفه و خدمت به مردم اهمیت نمی دهد.

وی افزود: این ایده از سوی باشگاه جوانان روستایش و به تشویق رییس شهرداری به وی عرضه شده است.

بشائر ادامه داد: من ساعت هشت صبح سركار حاضر می شوم و به كارهای اداری و امضای معامله های اداری مردم مشغول می شوم و گاهی اوقات نیز برای حل مشكلات مردم و آشنایی با مشكلات آنها، جلساتی را با حضور مردم تشكیل می دهم.

بشائر در پایان گفت: من رأس ساعت 2 بعد از ظهر به خانه باز می گردم و مانند دختران هم سن و سال خودم به كارهای عادی و روتین خانه می پردازم.

وی گفت: مقام ریاست شهرداری برای من امری ظاهری و صوری نیست و من دارای اختیارات و صلاحیات كامل در این زمینه هستم.



تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 7:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، روزنامه‌ي عکاظ با بیان این‌که پرده‌ کعبه به‌زودی بافته می‌شود، نوشت: محمد باجوده ـ مدیر کارگاه بافت پرده‌ي کعبه‌ مشرفه ـ اعلام کرد ترتیب طرح‌هایی که وضع شده، از نظر میدانی مثمر ثمر بوده است و نتایج درخشانی در مراحل بافت پرده‌ کعبه به‌دست آمده است.

او افزود: بافت پرده‌ي جدید کعبه در حال پایان است تا نهم ذی‌الحجه‌ امسال، با پرده‌ قدیمی تعویض شود.
 



تاريخ : 17 / 5 / 1391برچسب:, | 4:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

رسانه های خارجی لحظاتی پیش از به شهادت رسیدن سه نفر از زائران ربوده شده در سوریه توسط تروریستهای مسلح خبر دادند.

به گزارش مهر، اسکای نیوز عربی خبر شهادت سه زائر ایرانی ربوده شده توسط گروههای مسلح تروریستی در سوریه را تایید کرده است.
 
گروههای تروریستی مدعی شدند این سه نفر در جریان بمباران دمشق از سوی ارتش سوریه به شهادت رسیده اند.
 
گروههای مسلح اخیرا 48 زائر ایرانی را هنگام رفتن برای زیارت مرقد مطهر حضرت زینب(س) ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل کردند و بعد با یک هیاهویی رسانه ای مدعی شدند این زائران، وابسته به نیروهای مسلح ایران هستند.
 
العربیه هم به نقل از گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد اعلام کرده است این گروه در صورتی که عملیات ارتش سوریه علیه گروههای مسلح متوقف نشود، تمام گروگانهای ایرانی را به شهادت خواهد رساند.

 



تاريخ : 3 / 5 / 1391برچسب:, | 9:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

از پارلمان فرانسه به خاطر تبعیض جنسیتی انتقادات فراوانی شده است.

حالا خانم «سیسیله دوفلو»، 37 ساله وزیر مسکن فرانسه به خاطر پوشیدن یک پیراهن گلدار با دامن کوتاه در هنگام سخنرانی خود در پارلمان فرانسه مورد تمسخر قرار گرفته است.

خانم دوفلو معمولا در جلسات کابینه دولت فرانسه نیز شلوار جین به پا می‌‌کند که تا حدی غیر معمول است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، وی به یکی از خبرنگاران گفت: من تا به حال با چنین صحنه‌ای رو به رو نشده بودم. این رفتار نمایندگان پارلمان نشان دهنده برخی خصوصیات آنهاست و من به همسران آنها فکر می‌کنم!

حزب اتحاد برای جنبش مردمی که متعلق به نیکولا سارکوزی، ‌ریس جمهوری سابق فرانسه است مقصر اصلی اتفاقاتی است که روز سه شنبه در پارلمان فرانسه روی داد.

گفته می‌شود اعضای این حزب به تمسخر خانم دوفلو پرداخته‌اند.

هم اکنون فیلمی منتشر شده از این رویداد باعث برانگیخته شدن انتقادات بیشتری در سراسر فرانسه شده است.

برخی می‌گویند این رویداد نشان دهنده تنفر از زن در طبقه سیاسی کشور است.

یکی از اعضای حزب سارکوزی که یکی از دوستان شخصی و نزدیک وی محسوب می‌شود، در اظهار نظری عجیب گفته بود: من خانم دوفلو را تحسین می‌کنم زیرا با پوشیدن این لباس‌ها باعث می‌شود که ما دیگر به حرف‌های او گوش نکنیم!

یکی دیگر از اعضای قدیمی این حزب نیز اظهار داشت: اعضای پارلمان در احترام به زیبایی این خانم سوت کشیدند!



عقاب نیوز به نقل از  عصرایران :

افشین جم گفت : به طور کلی من در این کشور احساس امنیت می کنم اما هر چه می گذرد بیشتر و بیشتر احساس ناامنی می کنم. وی با ادعای این قضیه افزود که برای تامین امنیت خود مجبور شده است برای برخی سخنرانی های عمومی خود ماموران محافظ مخفی استخدام کند.
نازنین افشین جم مدل ایرانی ساکن کانادا که در سال های گذشته به انجام فعالیت های سیاسی علیه حکومت ایران اشتغال داشته است ، خواستار بسته شدن سفارت ایران در اوتاوا شد.

به گزارش عصر ایران این مدل ایرانی که همسر " پیتر مک کی" وزیر دفاع کانادا نیز است ، با اشاره به اینکه سفارت ایران در کانادا می کوشد به بهانه های فرهنگی به تبلیغات سیاسی بپردازد خواستار تعطیل کردن این سفارتخانه شد.

سخنان افشین جم در پی آن بیان می شود که در روزهای اخیر برخی رسانه های کانادایی با انتشار گزارش هایی از فعالیت های سفارت ایران در کانادا جنگ روانی وسیعی را علیه کادر دیپلماتیک کشورمان به راه انداخته اند.

بهانه این جنگ روانی نیز مصاحبه "حمید محمدی " رایزنی فرهنگی سفارت ایران در کانادا بود که این دیپلمات ایرانی در آن مصاحبه خواستار استفاده از ظرفیت ایرانیان مهاجر مقیم کانادا برای اهداف و مقاصد در چارچوب منافع ملی شده بود.

افشین جم با متهم کردن دیپلمات های ایرانی در اوتاوا به حضور در کنفرانس آزادی های مدنی در تورنتو (در 28 مارس سال جاری) و ضبط سخنرانی وی در این کنفرانس ، اعضای کادر دیپلماتیک ایران در اوتاوا را به طور تلویحی به تهدید برای قتل خود متهم کرد!

افشین جم با اشاره به اینکه برخی افراد ناشناس وی را تهدید کرده اند که اگر علیه حکومت ایران حرفی  بزند وی را دستگیر خواهند کرد ، مدعی شد : به طور کلی من در این کشور احساس امنیت می کنم اما هر چه می گذرد بیشتر و بیشتر احساس ناامنی می کنم.

وی با ادعای این قضیه افزود که برای تامین امنیت خود مجبور شده است برای برخی سخنرانی های عمومی خود ماموران محافظ مخفی استخدام کند. 



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 6:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب:‌ یک زن آمریکایی اهل ایالت ماساچوست می گوید: با شنیدن صدای جوجه پرنده در حیاط خانه‌ام و جستجوی منبع صدا، متوجه حضور یک جوجه سهره سرخ شدم که دو سر و سه منقار داشت. 



آپریل بریت و همسرش که در منطقه ای به نام «نورتامپتون» زندگی می کنند صدای جیک جیک چند پرنده را از روی درختی در حیاط پشتی خانه‌ شان شنیدند و پس از پیدا کرده جوجه‌ ها، متوجه شدند یکی از آنها که ماده است، شکلی غیرعادی و ناقص دارد. 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بریت و همسرش از دیدن جوجه بیچاره بسیار متعجب شدند. آنها می گویند: چند ساعت بعد، حیوان بیچاره از روی درخت به زمین افتاد و ما تلاش کردیم دوباره آن را داخل لانه‌اش بگذاریم اما صبح روز بعد هیچ اثری از جوجه سهره سرخ بر روی درخت نبود و احتمال می دهیم در حیاط خانه همسایه‌مان افتاده باشد.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 12:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بلومبرگ نوشت: ناو نیروی دریایی ایران، یک کشتی باری آمریکایی را از دست دزدان دریایی نجات داد.

به گزارش انتخاب به نقل از بلومبرگ،کوین اسپیرز، مدیر ارشد بازاریابی کمپانی مائرسک تگزاسگفت: ایرانیان اولین کسانی بود که به درخواست کمک ما پاسخ دادند.

به گفته ی این مقام ارشد کمپانی مائرسک تگزاس، پس از حمله ی 20 قایق دزدان دریایی به این کشتی باری آمریکایی، نیروهای مسلح ناو ایران به سمت دزدان دریایی تیر اندازی کردند.

این درگیری دریایی در شمال شرقی فجیره(بزرگترین بندر خاورمیانه برای سوخت گیری نفت کش ها) اتفاق افتاد.

اسپیرز گفت: ناو ایران از طریق بی سیم، خدمه ی کشتی را راهنمایی کرد.

وی از بیان جزئیات بیشتر در این خصصوص خودداری کرد.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 10:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

يك منبع امنيتي عراق اعلام كرد تعداد كشته و مجروحان حمله به اتوبوس حامل زائراني لبناني و ايراني كه از سوريه وارد عراق شده بودند افزايش يافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از " براثا " : در حمله مسلحانه به اتوبوس حامل زائراني در استان انبار دو زن ايراني و يك زن لبناني كشته  و 4 لبناني و شش ايراني نيز مجروح شدند.
 
افراد مسلح ناشناس  ظهر روز چهارشنبه در 7 كيلومتري غرب شهر الرمادي  مركز استان انبار با تيربار اتوبوس حامل زائراني را كه از سوريه بازمي گشتند هدف قرار دادند.

 



تاريخ : 25 / 2 / 1391برچسب:, | 1:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: امام جماعت حرم حضرت رقیه (س) به ضرب گلوله 2تروریست ناشناس به شهادت رسید.

خبرگزاری فارس: شهادت امام جماعت حرم حضرت رقیه(س) دمشق

به گزارش خبرنگار فارس از دمشق، حدود ساعت 20 و 30 دقیقه امشب به وقت سوریه 2 فرد مسلح در اطراف حرم مطهر حضرت رقیه(س) با شلیک چند گلوله شیخ عباس لحام امام جماعت حرم آن حضرت را به شهادت رساندند.

بنابر گزارش‌های ارسالی تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است.

در چند روز گذشته حملات و انفجارهای زیادی در سوریه از سوی گروه های معاند به وقوع پیوست که موجب کشته شدن تعداد زیادی از مردم بی گناه در این کشور شده است.

 



تاريخ : 23 / 2 / 1391برچسب:, | 4:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دو خبرنگار ترک تبار که پس از دو ماه بازداشت در سوریه آزاد شده اند، روز شنبه وارد تهران شدند تا همراه با خانواده های خود عازم ترکیه شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیمای حامل آدم اوزکوشه و حمید جوشکون دو خبرنگار ترک تبار امروز شنبه در تهران به زمین نشست و این دو خبرنگار در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، وضع سلامت خود را مطلوب اعلام کردند و گفتند قرار است با خانواده های خود در تهران دیدار کنند.
 



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 11:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فساد محافظین اوباما در کلمبیا که موجب اخراج آنها از این کشور شد با اقدام واشنگتن در بیکار کردن این افراد و اظهارات یکی از آنها درباره فرماندار سابق آلاسکا وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، یکی از محافظینی که به دلیل به بار آوردن رسوایی در کلمبیا از واحد نیروهای ویژه آمریکا اخراج شده "دیوید چنی" نام دارد.
 
این فرد پس از اخراج شدن عکس هایی را بر روی صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک قرار داده که یکی از این تصاویر مربوط به زمانی است که وی محافظ "سارا پیلین" فرماندار سابق آلاسکا و چهره نام آشنای جمهوریخواهان آمریکاست.
 
در این عکس چنی در حال باز کردن درب یک خودروی سیاه رنگ برای سارا پیلین دیده می شود. در این عکس چنی به پیلین خیره شده است.
 
 
 
"دیوید چنی" و "سارا پیلین"
 
چنی در توضیحی که برای این عکس نوشته آورده است که "من پیلین را امتحان کردم ... می دانی منظورم چیست؟" و یکی از دوستان چنی هم در زیر عکس پیام هایی را نوشته که متن مکاتبات چنی با دوستش بسیار وقیحانه است.
 
فضاحت به بار آمده در آمریکا به دلیل انتشار این عکس به حدی است که کاخ سفید مجبور به واکنش شده و به شدت این اقدام را نکوهش کرده است.
 
این موضوع در حالی در آمریکا رخ داده که یکی از روزنامه های این کشور به نام "نیویورک دیلی" اقدام به انتشار عکس و گزارش هایی جدیدی از رسوایی محافظان اوباما در کلمبیا کرده است.
 
در گزارش نیویورک دیلی به دلایل به بار آمدن این رسوایی اشاره شده و آمده است که یکی از زنانی که این محافظین با وی ارتباط نامشروع داشته اند اقدام به شکایت از محافظین اوباما کرده و همین امر موجب شد تا مقامات کلمبیا اقدام به اخراج این محافظین از این کشور کنند.  



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 11:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ملیت باراک اوباما بزرگ در 5 سال گذشته همواره خنجری بر گردن رئیس جمهوری امریکا بوده است.

به گزارش خبرآنلاین همزمان با آغاز فصل انتخابات در امریکا باز هم مخالفان باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات آمریکا به دنبال بهانه ای برای بر زمین کوبیدن وی و زیر سوال بردن هویت آمریکایی اش هستند. این بار گاردین با انتشار یک سند اثبات کرده که نام پدر باراک اوباما زمانی در لیست کنیایی هایی بوده است که حضور آنها در امریکا خطرناک اعلام شده بود. این روزنامه انگلیسی در این خصوص می نویسد: نام باراک اوباما پدر در سندی دیده می شود که در آن امریکایی ها در مخابره اطلاعاتی به انگلیس اعلام کرده اند که  کنیایی هایی که نامشان در این لیست دیده می شود می توانند برای امریکا خطرآفرین باشند.
 
 تاریخ این مکاتبه به سال 1959 بازمی گردد و در آن مقام های امریکایی ابراز نگرانی کرده اند که جوانان کنیایی که به اسم تحصیل به امریکا می آیند پس از مدتی احساس تنفر از سفیدپوستان را در خود پرورش داده و البته احساساتی کاملا ضدامریکایی هم پیدا می کنند. در ادامه مدارک افشا شده دیده شده است که امریکایی ها نسبت به اعطای پذیرش به پدر رئیس جمهوری فعلی امریکا برای تحصیل در دانشگاه هاوایی نیز اعتراض هایی را وارد کرده اند.

یک سال پس از تاریخ این سند ، باراک اوباما پدر در کلاس زبان روسی دختری امریکایی را دیده و در سال 1961 با او ازدواج می کند. حاصل این ازدواج پسری است با همان نام باراک اوباما که در سال 2008 میلادی نامش به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا ثبت شد. پدر باراک اوباما در سال 1982 در سانحه رانندگی در نایروبی کشته شد. پدربزرگ کنیایی او در سال 1949 به اتهام شرکت در جنبش استقلال کنیا توسط انگلیسی ها شش ماه بازداشت شده بود.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که رژیم آل سعود 8 تن از هموطنان کشورمان که در زندان شهر «دمام» در شرق سعودی بازداشت بودند را اعدام کرد.

به گزارش شیعه آنلاین، گفته می شود اعدام این 8 ایرانی بدون هرگونه محاکمه و یا اقدامات لازم قانونی انجام شد. زمان دقیق اعدام این هموطنانمان روز یکشنبه 15/4/2012 بوده اما این خبر تا به این لحظه از ترس واکنش جمهوری اسلامی ایران، توسط رسانه های سعودی محرمانه مانده بود.

در همین حال یک فعال سیاسی سعودی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که علت اعلام نشدن این خبر، اختلاف شدید درون خاندان حاکم سعودی بر سر اجرای حکم اعدام این 8 ایرانی بوده است.

دستور اعدام این ایرانی ها مستقیما توسط شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز آل سعود» وزیر کشور سعودی صادر شده بود. وی بدون اجازه و هماهنگی با «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی این کار را کرده است.

گفتنی است این 8 ایرانی که از هموطنان شهرهای جنوبی کشورمان بوده اند، حدود شش سال پیش در یک لنج ماهیگیری در آب های بین المللی در نزدیکی مرز آبی عربستان سعودی بازداشت شده بودند.

نام این 8 ایرانی اعدام شده بدین شرح است: 1- شاکر يعقوب إسحاق 2- عادل عبد الباري رضوی 3- سيد جواد موسوي 4- سالم شرهان 5- سعيد حميد عطار 6- صباح عاشور 7- قاسم رضوی 8- يعقوب فارسي نجات.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 8:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

عباس پهلوان در حال مستی جملاتی را در برنامه تلویزیونی اش به زبان می آورد که اوج وقاحت و بی حیایی این جماعت را در برابر دوربین به نمایش می گذارد.

به گزارش ندای انقلاب به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حال و روز اسف بار اپوزسیون خارج از کشور حتی به برنامه های تلویزیونی آنها هم کشیده و آبرو ریزی تمام عیاری را برایشان رقم زده است. عباس پهلوان در حال مستی جملاتی را در برنامه تلویزیونی اش به زبان می آورد که اوج وقاحت و بی حیایی این جماعت را در برابر دوربین به نمایش می گذارد.
این سلطنت طلب دائم الخمر می گوید : " دخترم می گه که چرا با بینندگان تون تجاوز نکردید ! چند دقیقه دیگه هم میاد تا برنامه رو اجرا کنه!
پهلوان در پایان برنامه نیز میگوید :" روی همتون رو می بوسم محرم و نامحرم هم برام توفیری نمی کنه، دیگه از سن من گذشته این حرفها.



تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 12:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

پس از انتشار اخباری در خصوص ارتباط نامشروع مأموران امنیتی آمریکا در کلمبیا،  این کشور آمریکای لاتین خبرساز شد.
به گزارش مشرق، فارس به نقل از رویترز نوشت:  “هیلاری کلینتون” پس از گذراندن یک روز همراهی با “باراک اوباما” در نشست ۳۰ کشور آمریکایی که کوبا در آن حضور نداشت، پس از نوشیدن مشروبات الکی به همراه مأموران امنیتی در یک باشگاه شبانه “کافه هاوانا” با یک آهنگ کوبایی مشغول به رقاصی شد.

 



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 69، رويه 11

 

در سال 1336 خورشیدی، بحرین همراه با دیگر جزیره‌های ایران در خلیج‌فارس به عنوان یکی از استانهای ایران، اعلام شد. در آن سال، ایران دارای 13 استان بود که با تشکیل استان بحرین، شمار آنها، به 14 استان رسد.
برپایه‌ی اصل بیست و دوم قانون اساسی مشروطیت: «تا تغییری در حدود و ثغور مملکت لزوم پیدا کند، به تصویب مجلس شورای ملی خواهد بود.»
اصل بیست و سوم متمم قانون اساسی مشروطیت، صراحت دارد که: «حدود مملکت ایران و ایالات و ولایات و بلوکات آن تغییرناپذیر است، مگر به موجب قانون.»
با توجه به دو اصل بالا، روشن می‌شود که برای جدا کردن بحرین به عنوان یکی از استانهای ایران، نیاز به تصویب مجلس شورای ملی و حسب قانون بوده است.  در حالی که هرگز چنین قانونی به تصویب مجلس شورای ملی نرسیده است. آنچه در مجلس بیست و دوم گذشت، درباره‌ی گزارش دولت درباره اقدام‌های دولت و قطعنامه‌ی شورای امنیت بود، نه لایحه‌ی قانونی درباره‌ی جدایی بحرین.
از اینرو، برپایه‌ی قوانین دوران مشروطیت، هنوز بحرین یکی از استانهای ایران است و هرگز قانونی برای جدایی آن از مجلس شورای ملی  و یا مجلس شورای اسلامی نگذشته است.



تاريخ : 24 / 1 / 1391برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، العالم به نقل از آنچه منابع آگاه نامید، گزارش داد جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در پاسخ به تحریمهای اخیر اتحادیه اروپا، واردات از 100 شرکت اروپایی را تحریم کند.
 
گزارش مهر نشان می دهد: ایران در سال گذشته در حدود 500 ردیف تعرفه‌ای واردات و در حدود 3600 ردیف تعرفه‌ای صادرات داشته است. به عبارت دیگر، کشورمان در سال 90  از حدود 69 کشور دنیا کالا وارد و به حدود 169 کشور دنیا کالا صادر کرده است.
 
در همین حال، ایران در سال گذشته با حدود 160 کشور مراوده تجاری داشته است.



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جام نیوز: این زن اجازه می داد دوست پسرش در مقابل چشمانش به دخترانش تجاوز کند تنها به این بهانه که می خواهد در مورد مسائل جنسی به اطلاعاتی دست یابد!

 به گزارش روزنامه دیلی میل؛ یک مادر انگلیسی که دخترانش را وادار می کرد در مقابل چشمانش با دوست پسر سابق خود به عمل جنسی تن بدهند، بازداشت شد.

این راز زمانی در سال 2010 آشکار می شود و پلیس در جریان آن قرار می گیرد که دختران در می یابند مردی که روزگاری دوست پسر مادرشان بوده و به آنها تجاوز می کرده، از دنیا رفته و دیگر نمی تواند آنها را آزار دهد.  این مادر جنایتکار که هم اکنون 65 ساله است به جرم خود اعتراف کرده است، دادگاه نیز به همین دلیل او را به ده سال زندان محکوم کرده است. این اتفاق، هفت بار و بین سال‌های 1970 تا 1980 اتفاق افتاده بوده است و قربانیان هر سه زیر 16 سال سن داشته اند.
دادگاه، در حکم خود، جرم این مادر را سنگین‌تر از فرد متجاوز دانسته است.



تاريخ : 21 / 1 / 1391برچسب:, | 12:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

نیروهای ویژه پادشاه بحرین مانور نظامی مشترکی را با نیروهای ویژه آمریکایی آغاز کردند. این مناور مشترک که از صبح دیروز آغاز شد تا پانزدهم مه (26 اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.
 



تاريخ : 19 / 1 / 1391برچسب:, | 12:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

در بخشی از یک تمرین نظامی در روسیه سربازان یک خلبان که قصد دزدین جنگنده سوخو-27 برای عملیات تروریستی را داشت دستگیر کردند.



تاريخ : 18 / 1 / 1391برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس جمهور امريکا در حاشيه ديدار با نخست وزير ترکيه، با وزير امور خارجه اين کشور رفتار تحقير آميز داشته است.

به گزارش واحد مرکزي خبر از آنکارا؛ پس از گفتگوي باراک اوباما و رجب طيب اردوغان ، 2 نفر براي ادامه گفتگوها در حال ترک جايگاه بودند که اوباما با اشاره "انگشت" به طرز نامناسبي وزير امور خارجه ترکيه را به سمت خود فراخواند که دراين هنگام داود اوغلو ، دوان دوان به سمت اوباما حرکت کرد. اين رفتار اوباما با داود اوغلو ، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي ترکيه داشت. 





رسانه هاي ترکيه با انعکاس اين تصاوير در بخش هاي خبري خود نوشتند:اشاره انگشت اوباما به داود اوغلو موجب تحقير ترکيه شد. 

اين ديدار که درحاشيه اجلاس کره جنوبي اتفاق افتاده در رسانه هاي جمعي ترکيه بازتاب گسترده داشته است و احزاب مخالف حزب حاکم ترکيه واکنش شديد نشان دادند و خبر مربوط به آن در صدر خبرهاي ترکيه قرار گرفت.



تاريخ : 7 / 1 / 1391برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اسامی ۱۷ مقام ایرانی تحریم شده توسط اتحادیه اروپا
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا جمعه ۴ فروردین در بروکسل، ۱۷ مقام جمهوری اسلامی ایران را مشمول تحریم قرار دادند.

بر اساس این تصمیم، دارایی‌های احتمالی این افراد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسدود و صدور ویزای ورود به کشورهای عضو این اتحادیه برای آنها محدود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی،وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین در این جلسه تحریم‌های قبلی وضع شده در قبال ۶۱ نفر دیگر از مقامات ایران را برای یک سال دیگر تمدید کردند.

۱۷ نفری که نامشان به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده عبارتند از:

۱.عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما

اتحادیه اروپا علت قرار دادن نام ضرغامی را پخش "اعترافات اجباری متهمان" و "دادگاه‌های نمایشی" از شبکه‌های تلویزیونی ایران در اوت سال ۲۰۰۹ و دسامبر ۲۰۱۱ عنوان کرده و مدعی شده که رئیس سازمان صدا و سیما حقوق متهمان برای داشتن محاکمه عادلانه را نقض کرده است.

۲. رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

اتحادیه اروپا مدعی شده که تقی‌پور بر سانسور و کنترل فعالیت‌های اینترنتی و حتی مکالمات تلفن همراه شهروندان نظارت دارد.

۳. تورج کاظمی معاون مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا)

اتحادیه اروپا عنوان کرده که کاظمی اخیراً اعلام کرده که کلیک پلیس می‌تواند از تخصص و توانمندی‌های برخی از هکرها برای کنترل بهتر در تبادل اطلاعات و حمله به سایت‌های خطرناک استفاده کند.

۴. صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه

اتحادیه اروپا عنوان کرده که صدور بسیاری از احکام اعدام، شلاق، قطع عضو و سنگسار و ... با امضا و تایید لاریجانی بوده است.

۵. اصغر میرحجازی معاون رئیس دفتر مقام معظم رهبری

۶. علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

۷. محمدعلی رامین معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد

ادعای اتحادیه اروپا در مورد محمدعلی رامین سانسور مطبوعات و مسئولیت مستقیم در توقیف چند روزنامه و برخورد و بازداشت روزنامه نگاران می‌باشد.

۸. صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور

۹. غلامعلی رضوانی معاون استاندار گیلان

۱۰. مالک اژدر شریفی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی

۱۱. موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز

نقض حقوق بشر در روند دادرسی قضایی از جمله ادعایی است که اتحادیه اروپا در قبال این سه نفر اخیر مطرح کرده است.

۱۲. علی فرهادی دادستان عمومی و انقلاب کرج

۱۳. علی رضوان‌منش معاون دادستان کرج

این اتحادیه عنوان کرده که فرهادی و رضوان‌منش حقوق بشر در روند دادرسی قضایی را نقض کرده و اقدام به صدور حکم اعدام برای مجرمان زیر ۱۸ سال کرده‌اند.

۱۴. غلامحسین رمضانی رئیس حفاظت اطلاعات وزارت دفاع

اتحادیه اروپا مدعی شده که رمضانی در بازداشت و شکنجه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به طور مستقیم مسئولیت داشته است.

۱۵. محمد صادقی از فرماندهان سپاه

۱۶. رضا جعفری رئیس دادسرای جرایم رایانه‌ای

این اتحادیه مدعی شده که صادقی و جعفری در بازداشت و شکنجه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران دخالت مستقیم داشته‌اند.

۱۷. بهرام رشته احمدی معاون دادستان تهران و سرپرست مجتمع قضایی شهید مقدس (اوین)

این اتحادیه عنوان کرده که رشته احمدی حقوق زندانیان را تضییع کرده است.



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

یک کارشناس و محقق با بیان اینکه سازمان اطلاعات آمریکا در اقدامی قابل تامل کاربران ایمیل را تحت کنترل خود قرارداده گفت: هر پست الکترونیکی که در آن از کلمه ایران استفاده شود کنترل می‌شود.

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر از اقدام تازه سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) مبنی بر جستجوی ایمیلهای ایرانیان خبر داد و افزود: به دستور سازمان سیا تمام ایمیلهایی که در آن از کلمه ایران استفاده شده است رصد می شود.

وی افزود: همچنین این سازمان اطلاعاتی، حساسیت موتورهای جستجوگر خود را بر روی کلماتی مانند تاسیسات اتمی، اورانیوم، حزب الله، پنتاگون و زیردریایی بالابرده و اعلام کرده که ایمیلهایی که در آن از این کلمات استفاده می شود به طور مرتب اطلاعات و مکاتبات فرستنده و گیرنده ایمیل رصد و بررسی و رفتارهای او تحت نظر باشد.

این کارشناس و محقق اجتماعی اظهار داشت: اگر صاحبان ایمیلها خارج از آمریکا باشند تمامی مکاتبات آنها پیگیری شده و و عوامل سیا فعالیتهای این شخص را زیر نظر خواهند گرفت.



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 11:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، فاش کرد: "ارتش اسرائیل یگان ویژه ای را ایجاد کرده تا سربازان را با جدیدترین ابزار و فناوری ها برای زیرنظر گرفتن اوضاع در کشورهای عربی آشنا کند".

بر اساس این گزارش، "اطلاعات نظامی اسرائیل از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و تویتر، برای آشنا شدن سربازان زن اسرائیلی با جوانان عرب استفاده می کند، تا ارتش اسرائیل بتواند از این راه با این جوانان ارتباط پیدا کند".

هاآرتص نوشت: هدف از این اقدام "سقوط جوانان عرب در باتلاق مزدوری و جاسوسی است".

به نوشته این روزنامه، "این یگان موظف است انقلابهای عربی را زیر نظر بگیرد، و سربازان زن و مرد که به زبانهای عربی و فارسی آشنا هستند، به صورت 24 ساعته تحولات خاورمیانه را زیر نظر می گیرند و تلاش می کنند تا مزدوران جدیدی را به کار گیرند".

هاآرتص تأکید کرد: "هنگامی که یک عضو تویتر یا فیس بوک شناسایی شد، یکی از افسران بررسی این فرد را آغاز کرده و تشخیص می دهد که از چه راهی می توان او را به ورطه انداخت .. هدف از این اقدامات تأثیر بر آینده انقلابهای عربی از طریق ایجاد آشوب بین کاربران، و فتنه انگیزی بین آنهاست".

 



تاريخ : 3 / 1 / 1391برچسب:, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آمریکا 11 کشور از جمله ژاپن را از تحریم های خود علیه ایران، مستثنی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت کشورش تصمیم گرفته 11 کشور از جمله ژاپن، آلمان، ایتالیا و اسپانیا را از تحریم به دلیل واردات نفت خام از ایران، معاف کند.

کلینتون در بیانیه ای اضافه کرد: این معاف شدن به مدت 180 روز و قابل تمدید است. این وضعیت شامل کشورهایی شده که به میزان زیادی ، واردات نفت خام  از ایران را کاهش داده اند.

آمریکا به شدت در حال اعمال فشار بر کشورهای واردکننده نفت خام برای کاهش خرید نفت از ایران است.
آمریکا همچنین شرکت ها و مؤسسات تعامل کننده با بانک مرکزی ایران را تحت تحریم قرار می دهد. بانک مرکزی ایران مهمترین کانال دریافت پول نفت صادراتی این کشور است.

کلینتون ادامه داد: اقدامات انجام شده توسط این کشورها در رابطه با کاهش واردات نفت از ایران، آسان نبوده است. این کشورها می بایست در وضعیت حساس اقتصاد جهانی، در منابع انرژی خود تجدید نظر کرده و به سرعت برای نفت ایران، جایگزین پیدا می کردند.

11 کشور مستثنی شده از تحریم نفتی آمریکا، آلمان، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، یونان، ایتالیا، ژاپن، هلند، لهستان و چک هستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که ایران قبل از این در اقدامی پیش دستانه صادرات نفت به کشورهای فرانسه و انگلیس را متوقف کرده بود.

کشورهای ژاپن، ایتالیا، اسپانیا و یونان هم قبل از این برای توقف خرید نفت از ایران مقاومت بسیاری در برابر تحریم های آمریکا داشتند. همین موضوع باعث شد تا آمریکا به رغم های اولیه برای توقف کامل خرید نفت، به کاهش واردات رضایت دهد.
 



تاريخ : 21 / 12 / 1390برچسب:آتش زدن همسر , ویتنام , خروس جنگی , | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

یک ویتنامی به دلیل مخفی کردن خروسش، همسر خود را به آتش کشید.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان، این مرد ساکن جنوب ویتنام خود را به پلیس معرفی و اعتراف کرده است مادر فرزندانش را به دلیل اینکه خروس جنگی وی را پنهان کرده بود آتش زده است.

این مرد با استفاد از این خروس جنگی، در مسابقات خروج جنگی مشارکت می کرد.

سایت خبری "ویتنام نت"در این باره نوشت: این مرد هنگامی که همسرش خواب بود بر روی او بنزین ریخت و او را به آتش کشید. او معتقد بود همسرش عامل مخفی کردن این خروس جنگی است. خروس جنگی که تنها 50 دلار ارزش دارد.

همسر این مرد هم اکنون از سوختگی های شدیدی در مناطق مختلف بدنش، رنج می برد و حال وی وخیم است. سه پسر این مرد هم از این حادثه آتش سوزی نجات یافتند.

مسابقات خروس جنگی به شکل گسترده ای در ویتنام، رواج دارد. پلیس تنها در صورتی که این مسابقات با قمار همراه باشند از برگزاری آنها جلوگیری می کند.



تاريخ : 20 / 12 / 1390برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بازیگر آمریکایی که اخیرا مسلمان شد، در واکنش به تردیدافکنی‌ها درباره مسلمان شدنش، بار دیگر بر ذکر شهادتین خود تاکید کرد و گفت: من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

 
به گزارش فارس، "شان استون"، بازیگر آمریکایی که اخیرا به ایران سفر کرده بود، با اعلام خبر پذیرش اسلام و انتخاب نام علی به عنوان نام اسلامی خود، در رسانه‌های داخل و حتی خارج خبرساز شد.
 
این خبر با واکنش و هجمه رسانه‌های خارجی مواجه شد تا اینکه بتوانند به نحوی این موضوع را زیر سوال برده و آن را به حاشیه بکشانند.
 
اما در این میان اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر زیر سوال بردن مسلمان شدن شان استون منتشر شد؛ هر که چند انتشار این گزارش‌ها آن هم با تاخیر چند هفته‌ای محل تامل است.
 
این بازیگر آمریکایی وقتی اخبار مربوط به ابراز تردید درباره مسلمان شدنش را شنید، به شدت ناراحت و گله‌مند شد و حتی گفت که این موضوع را پیگیری می‌کند.
 
استون بار دیگر با خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را انجام داد تا به این واسطه بتواند به سوالات و تردیدها در این زمینه پاسخ دهد. 
 
خبرگزاری فارس به منظور پاسخ به سوالات مخاطبان و افکار عمومی در این زمینه و رفع هر گونه تردید، متن کامل اظهارات این بازیگر آمریکایی را در ادامه به زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌کند. متن انگلیسی نوشته شان استون بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است.
 
اظهارات وی بشرح زیر است:
 
 
من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام
 
من بر این باورم که اسلام ادامه رسالت پیامبران خدا از حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت عیسی (ع) است. اگر حضرت موسی (ع) شریعت را آورد، حضرت عیسی (ع) تقوا را، حضرت محمد (ص) الگوی معرفت و دانش است. من همیشه خداپرست بوده‌ام، در نتیجه تغییر خداپرستی که نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام به آغوش اسلام آمده‌ام. شهادتین من گسترش دین من است با اعلام این که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده خداوند است.
 
شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی من، استون اسم یهودی است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است و علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی. من از حضرت علی (ع) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم.
 
تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؟
 
من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.
 
با تشکر
 
Where have I ever denounced Islam?  I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge)
I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam.
 
My Shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God.
 
My name is Sean, which is my secular name.  Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who's risked his career for the pursuit of truth.
 
Ali is my divine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah.
 
Who are you to question my faith?  I submitted my heart to Allah.
 



تاريخ : 18 / 12 / 1390برچسب:, | 8:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مصر اين روزها اگرچه به دليل تب و تاب‌هاي سياسي از فهرست تورهاي گردشگري دنيا خارج شده است، اما هنوز هم يكي از ديدني‌تري نقاط دنياست كه جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي‌اش به يك اندازه براي گردشگران خارجي جذابيت دارد. كشوري كه شايد تمام مردم نياز از عظمت اهرام ثلاثه‌اش باخبر باشند، اما قطعاً از عظمت كوير ناشناخته آن خبر ندارند. كوير سفيد رنگ بي‌نظيري كه تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به‌طور كامل كشف نشده است.

به گزارش خبرآنلاين، صحراي "بيضا" يا كوير سفيد، منطقه‌ وسيعي است كه در نزديكي روستاي "الفرافره" قرار دارد. صحرايي كه خاك آن نشاني از زردي سرخي كوير ندارد و خاك سفيد آن در سال‌هاي اخير، گردشگران زيادي را براي تماشاي آن به مصر كشانده است.



تاريخ : 17 / 12 / 1390برچسب:, | 7:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در پاكستان و همسرش در پی یك تصادف جاده‌ای زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیوز به نقل از پلیس پاكستان از اسلام آباد گزارش داد: سفیر ایران در پاكستان و همسرش یكشنبه در پی برخورد یك خودروی آتش نشانی در " گلوب چوك" مجروح شدند.

حكم خان، مسوول ایستگاه آتش نشانی در تایید این حادثه گفت سفیر و همسرش دارای جراحاتی مختصر شده‌اند و وضعیت آنها خوب است.

وی گفت كه پس از این حادثه كه به علت از دست دادن كنترل ماشین آتش نشانی رخ داده، سفیر و همسر وی به بیمارستان منتقل شدند و پس از مداوای فوری از بیمارستان مرخص شدند.

راننده خودروی آتش نشانی برای انجام تحقیقات بیشتر در بازداشت به سر می‌برد.



تاريخ : 16 / 12 / 1390برچسب:, | 4:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:



تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 8:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بر اساس توصیه "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان، نمازهای جمعه در مساجد، باید روز شنبه اقامه شود.

به گزارش فارس به نقل از منابع محلی، توصیه اخیر "کمیته دولتی امور دینی" جمهوری آذربایجان به دینداران، نارضایتی مجدد بین دینداران و حکومت آذربایجان را می‌تواند بیش از پیش عمیق‌تر کند. بر اساس توصیه کمیته مزبور، نمازهای جمعه خوانده شده در مساجد، باید روز شنبه خوانده شود.

علت این توصیه اینگونه توجیه می‌شود که چون روز جمعه، روز کاری در آذربایجان می‌باشد، برگزاری نماز جمعه در آهنگ کارها مانع ایجاد می‌کند.

کمیته دولتی برای تحقق این توصیه، دست به اقدامات عملی نیز زده است. بدینگونه که هفته پیش به "مسجد مشهدی داداش" یادداشت ویژه فرستاده است.

این یادداشت ویژه در خصوص خودداری از برپایی نماز جمعه در خارج از مسجد می‌باشد.

به گفته حاج شاهین حسنلی، امام جماعت این مسجد، هر هفته 2000 تا 2500 نفر در نماز جمعه مسجد مشهدی داداش شرکت می‌کنند.

گوندوز اسماعیل اف مدیر شعبه نهادهای دینی کمیته دولتی امور دینی آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری آپای این کشور می‌گوید، نمازگزاران باید نماز را در داخل مسجد بجا بیاورند.

این توصیه به هیچ وجه با واقعیات تطابق ندارد. دست کم، نام جمعه روی این نماز است. توصیه به برپایی آن در روز شنبه یا از بی سوادی توصیه کنندگان آن خبر می‌دهد و یا اقدامی است در جهت تعمیق بحران ایجاد شده در زمینه مسائل دینی در جامعه، چرا که در این اواخر بازداشت دینداران، تخریب مساجد و ممنوعیت ایجاد شده برای حجاب، باعث عصبانیت دینداران شده است.

اجبار دینداران به برپایی نماز جمعه در روز شنبه به معنای این است که حکومت آذربایجان در صدد رویارویی با دینداران است، چرا که راه دیگری برای دینداران باقی نمی‌ماند.

بیش از 90 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما مدتی است که دولت باکو با نزدیکی بیشتر به صهیونیست‌ها، اسلام ستیزی در این کشور را در پیش گرفته و تلاش دارد با از بین بردن مساجد و بازداشت دینداران این کشور، به مقابله با اسلام برخیزد که این موضوع واکنش تند مسلمانان را در پی داشته است.



تاريخ : 13 / 12 / 1390برچسب:, | 10:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز با اشاره به حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رای، برگزاری انتخابات مجلس را باعث افزایش اقتدار رهبر معظم انقلاب دانست.

خبرگزاری فارس: رویترز: انتخابات مجلس اقتدار رهبر ایران را افزایش می دهد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، انتخابات پارلمانی ایران باعث افزایش قدرت آیت‌الله "علی خامنه‌ای" رهبر جمهوری اسلامی می‌شود و اقتدار وی را افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مواجه ایران با تحریم‌های اقتصادی غرب در راستای برنامه هسته‌ای این کشور که باعث تهدیدات نظامی از جانب آمریکا و اسرائیل نیز شده است باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه در ایران شد.

رای گیری در ایران نوعی آزمایش سیاسی بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری و به حاشیه رانده شدن اصلاح طلبان بود.

طبق گزارش رویترز، تجربه نشان می‌دهد هرگاه دشمنی غرب با ایران بیشتر شده، اهمیت انتخابات نیز افزایش یافته است.

این درحالی است که خواسته رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مشارکت حداکثری مردم ایران در انتخابات مجلس باعث شد مهلت رای گیری تا پنج ساعت تمدید شود و انتخابات تا ساعت ۱۱ شب ادامه یافت.

طبق گفته مقامات ایران، نتیجه انتخابات ظرف حداکثر سه روز اعلام خواهد شد.

رویترز نوشت: اگر چه انتخابات تاثیر اندکی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد اما برگزاری انتخابات باعث تقویت و ارتقای اقتدار آیت‌الله خامنه‌ای می‌شود.



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی حج در مدینه منوره، محمدی فرد مسوول امداد و پیگیری ستاد مدینه منوره اظهار داشت: این سانحه به علت بی‌احتیاطی راننده اتوبوس رخ داد.

مسوول امداد و پیگیری ستاد مدینه منوره ادامه داد: بلافاصله پس از این تصادف، موضوع به واحد پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مدینه منتقل شد و این عزیزان به همراه آمبولانس در محل حاضر شده و سانحه دیدگان را به بیمارستان منتقل کردند.

در همین زمینه مسوول گروه پزشکی جمهوری اسلامی ایران مستقر در مدینه گفت: پس از انتقال زائران به بیمارستان، مراحل عکسبرداری و درمان طی شد که خوشبختانه به جر چند جراحت و یک شکستگی بینی، مشکل جدی برای زائران پیش نیامده بود.

موسوی خاطر نشان کرد: پزشکان این مرکز بیماران را تا آخرین مرحله درمان و ترخیص از بیمارستان همراهی کردند و هم اینک حال این زائران خوب گزارش شده است.

گفتنی است؛ برخی از رانندگان شرکت‌های سعودی که در اجازه جمهوری اسلامی ایران هستند متاسفانه احتیاط لازم را در رانندگی رعایت نمی‌کنند و در سال‌های گذشته نیز بارها شاهد چنین حوادثی بوده‌ایم.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:پایگاه موساد , مرز ایران, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مشرق نوشت:
روزنامه انگلیسی تایمز نوشت که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) بتازگی یک پایگاه جاسوسی علیه ایران را در کشور آذربایجان که در شمال غربی این واقع است، دایر کرده است.

به نوشته این روزنامه این پایگاه خارج از شهر باکو پایتخت آذربایجان قرار دارد و دهها نفر از عناصر موساد در همین راستا در کنار عناصر جاسوسی از آمریکا علیه ایران فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش اعلام شده که رژیم صهیونیستی یک کارخانه تولید لوازم یدکی هواپیماهای شناسایی و جاسوسی نیز در آذربایجان تأسیس کرده و از این طریق علاوه بر تأمین نیازهای خود، نیاز های آذربایجان به این لوازم را نیز بر طرف می کند.

رژیم صهیونیستی ظرف روزهای اخیر اخبار متعددی را منتشر کرده تا تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران را فراتر از آنچه هست جلوه دهد و شکست و نقص خود در توازن قوای منطقه ای در جبهه سوریه و مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه جبران کند.
 



تاريخ : 20 / 11 / 1390برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رسانه ها و نشریات وابسته به کلیسای کاتولیک خبر داده اند که سفیر ایران در واتیکان ،اعلام کرده که محموداحمدی نژاد رئیس جمهور ایران،از «پاپ بندیکت شانزدهم » دعوت کرده است که از ایران دیدار کند. دعوتی که با واکنش وتیکان هم مواجه شده است



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 11 / 1390برچسب:زایرین ایرانی ,سوریه,ربودن,عقاب نیوز, | 9:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

منابع خبری ترک از آزادی 11 زائر ایرانی که اخیرا در جریان سفر به سوریه ربوده شده بودند خبر دادند. 

به نقل از رسانه های ترک، مخالفان مسلح سوری موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در بیانیه ای تاکید کردند که با میانجیگری مقامات ترک، 11 زائر ایرانی را که اخیرا ربوده بودند آزاد کرده اند.

در بیانیه ای این گروه از مخالفان مسلح سوری ادعا شده که آنها با مردم ایران دشمنی ندارند و تنها نسبت به موضع حمایتی از نظام اسد انتقاد دارند.

به گزارش مهر،خاطرنشان می شود منابع خبری روز چهارشنبه گذشته از ربوده شدن 11 زائر ایرانی در جریان حرکت اتوبوس حامل آنها از مسیر حماه به دمشق خبر داده بودند. مخالفان مسلح در این حادثه با ورود به اتوبوس حامل ایرانیان 11 زائر را ربوده بودند.