تاريخ : 3 / 4 / 1392برچسب:کلاشینکف,طراح,اسلحه,بستر,بیماری, | 4:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«میخائیل کلاشنیکف» طراح 93 ساله اسلحه معروف AK-47 پس از آنکه در خانه‌اش در شهر ایژوسک روسیه بیمار شد، به منظور معالجه و بستری در بیمارستان با هواپیما به مسکو منتقل شد.
 

 

به گزارش ايسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، گزارش شده که وضعیت این طراح معروف اسلحه وخیم است.

خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داد، کلاشنیکف پرواز به مسکو را به خوبی تحمل کرده و در یک بیمارستان نظامی در پایتخت روسیه تحت معالجه قرار خواهد گرفت.

ایرینا روسیوس، سخنگوی وزارت امور اضطراری روسیه عنوان کرد: کلاشنیکف به دلیل وجود یک لخته خون در ریه در یک بیمارستان تخصصی قلب در شهر ایژوسک مورد پذیرش قرار گرفت اما پزشکان تصمیم گرفتند او را به منظور نظارت پزشکی به کلینیکی در مسکو بفرستند.

برای انتقال وی یک هواپیمای پزشکی مجهز به پزشکان و تجهیزات پیشرفته فرستاده شد. میخائیل کلاشنیکف، در پایان ماه مه سال جاری میلادی مدت دو هفته را در بیمارستان ایژوسک به منظور انجام آزمایشات گذراند.

کلاشنیکف حین بستری در بیمارستان تصمیم گرفت تا حق استفاده از نام تجاری کلاشنیکف را به کارخانه تسلیحات‌سازی ایژماش که بزرگترین تولید کننده مسلسل‌های اتوماتیک و تک‌تیرانداز روسیه است، واگذار کند.

براساس گزارش‌ها، وضعیت سلامت کلاشنیکف در ماه دسامبر 2012 رو به وخامت است. وی پس از یک معاینه عادی در تاریخ 20 دسامبر سال گذشته میلادی برای مدتی تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 3:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اين روزنامه در ادامه با اشاره به اينكه پزشكان فرانسوي نوع اين سم را مشخص كرده اند وآن را ماده اي شيميايي دانستند مي‌افزايد مقامات فرانسوي به دليل اينكه روابطشان با اسرائيل متشنج نشود از اعلام نتيجه آزمايش سرباز زدند.
باشگاه خبرنگاران: محافل نظامي وامنيتي از احتمال مسوم شدن ياسر عرفات رئيس سابق تشكيلات خودگردان فلسطين بوسيله ماده اي شيميايي كه بر روي بالش وي پاشيده شده خبر دادند.

روزنامه "الوطن" چاپ آمريكا در گزارشي به نقل از روزنامه "الديار لبنان" اعلام كرد براساس آنچه كه روزنامه هاي فرانسوي منتشر كردند آزمايش بر روي نمونه هاي جسد "ياسر عرفات" رئيس سابق تشكيلات خودگردان به نتيجه رسيده وبر وجود سم در جسد وي تاكيد دارد.
 
اين روزنامه در ادامه با اشاره به اينكه پزشكان فرانسوي نوع اين سم را مشخص كرده اند وآن را ماده اي شيميايي دانستند مي‌افزايد مقامات فرانسوي به دليل اينكه روابطشان با اسرائيل متشنج نشود از اعلام نتيجه آزمايش سرباز زدند.
 
در همين حال محافل نظامي وامنيتي احتمال دادند "عرفات" بوسيله ماده شيميايي ساده اي كه بر روي بالش وي كه روي آن مي خوابيده پاشيده شده  است مسموم شده است و اين كمحافل در ادامه افزودند اين ماده شيميايي بي بو وبدون رنگ بوده واز طريق گوش وارد بدن "عرفات" شده وبه تمامي پوستش سرايت كرده است.
 
اين روزنامه در ادامه مي‌نويسد فرانسه از اعلام هرگونه نتيجه درخصوص سرنوشت "ياسرعرفات" سرباز مي‌رند واين قضيه را به دادگاه ويژه محول كرده است واقدامات مقامات اين كشور زير فشار هاي اسرائيل به اعلام بيانيه هايي در خصوص آزمايش خون وتصوير برداري بدون ارائه هيچگونه اطلاعاتي درخصوص ماده شيميايي مسموم كننده رئيس سابق تشكيلات خودگردان فلسطين خلاصه شده است.



تاريخ : 17 / 3 / 1392برچسب:, | 6:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حمله تروریستی به کاروان های زائران ایرانی در منطقه هارونیه در 80 کیلومتری شمال شرق بغداد حداقل 60 نفر شهید و زخمی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از مسئولان سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در عراق، یک عامل انفجاری خودروی بمب گذاری شده را در میان دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی که از مرز خسروی عازم نجف بودند منفجر کرد.

اطلاعات اولیه از شهادت شانزده نفر و زخمی شدن چهل و چهار نفر دیگر در این حمله تروریستی  حکایت دارد.

به گفته سرگرد غالب العطیه سخنگوی پلیس استان دیاله خودروی بمب گذاری شده اتوبوس های زائران ایرانی را در نزدیک شهر مقدادیه در استان دیاله هدف قرار داد.

گزارش های دریافتی حاکی است مجروحان برای درمان به بیمارستان بغدادیه منتقل شدند.

این دو دستگاه اتوبوس حامل کاروان زائران ایرانی بود که از طریق حج و زیارت برای زیارت عتبات عالیات به عراق اعزام شده است.  یکی از اتوبوس ها حامل زائرانی بود که از استان همدان به عراق آمده بودند.



تاريخ : 15 / 3 / 1392برچسب:, | 3:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دولت آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران، چند شرکت دیگر را به فهرست تحریم‌های ضدایرانی اضافه کرد.
 
خبرگزاری فارس: دولت آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران، چند شرکت دیگر را به فهرست تحریم‌های ضدایرانی اضافه کرد.
 
آمریکا ادعا کرده آنچه به زعم این کشور شبکه‌ای از «شرکت‌های صوری» ارائه‌کننده خدمات به مقامات ایرانی است را شناسایی و آنها را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داده است.

بنا به گفته وزارت دارایی این آمریکا، ۳۷ شرکت تحریم شده مرتبط با «ستاد اجرایی فرمان امام» هستند.

مطابق ادعاها، 37 شرکت تحریم شده در زمینه وارد کردن پول از بنگاه‌های کسب و کار دولتی فعال بوده و همچنین به دور زدن تحریم‌های وضع شده علیه ایران کمک می‌کنند. ادعا شده این شرکت‌ها سالانه میلیاردها دلار درآمد برای رهبران ایران ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده دولت این کشور اعلام کرده EIKO و شرکت‌های تابع آن که به نیابت از دولت ایران در بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور و در قسمت‌های مختلف دنیا فعالیت می‌کنند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا، رژیم اسرائیل و تعدادی از متحدان آن‌ها بارها ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای‌اش متهم کرده‌اند. آمریکا و متحدان اروپایی‌اش بر اساس این اتهامات بی‌اساس تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

ایران ادعاها درباره برنامه انرژی هسته‌ای خود را قویا رد کرده است و تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فناوری اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با به عمل‌ آوردن بازرسی‌های متعدد سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران تا کنون موفق نشده مدرکی دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای، پیدا کند.
 



تاريخ : 12 / 3 / 1392برچسب:عقاب نیوز,urhf kd,c, | 8:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پژو ۳۰۸ یکی از محبوب‎ترین محصولات این خودروساز فرانسوی است. بدون شک نمی‎توان شباهت ۳۰۸ جدید با پژو ۲۰۰۸ متعلق به کلاس کراس‎اوور را انکار کرد.
 
عصر ایران:  پژو ۳۰۸ یکی از محبوب‎ترین محصولات این خودروساز فرانسوی است. بدون شک نمی‎توان شباهت ۳۰۸ جدید با پژو ۲۰۰۸ متعلق به کلاس کراس‎اوور را انکار کرد.

نمای جلوی این خودرو به لطف بهره‎گیری از چراغ‎های LED و طراحی زیبای کاپوت و طرح جدید چراغ‎های مه‎شکن، بسیار زیبا و پویا به نظر می‎رسد.



 
خطوط برجسته بدنه که از جلوی خودرو تا عقب کشیده شده‎اند، در کنار رینگ‎های پنج پره، نمای کلی این اتومبیل را بسیار عضلانی و حجیم ساخته‎اند. هنوز از اطلاعات فنی این پژو جدید اخباری در دست نیست.


 
گفته شده است که این مدل، سبک‎تر از نسل قبلی خود است و دارای طیف عظیمی از امکانات رفاهی از قبیل صفحه نمایش لمسی ۹٫۷ اینچی می‎باشد. به نظر شما آیا ۳۰۸ می‎تواند به شهرت و محبوبیت ۲۰۶ دست پیدا کند؟



تاريخ : 4 / 3 / 1392برچسب:, | 8:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت گفت:‌ بر اثر انفجار در مسیر سامرا به سیدمحمد ۵ نفر از زائران ایرانی شهید و ۱۷ نفر مجروح شدند.

خبرگزاری فارس: انفجار تروریستی در سامرا/ ۵ زائر ایرانی شهید و ۱۷ نفر مجروح شدند

مسعود اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: انفجار در مسیر اتوبوس زائران اصفهان، گروه انصار‌المهدی اتفاق افتاده است که این گروه بدون مجوز از سازمان حج و زیارت به این سفر رفته‌اند و تحت پوشش سازمان حج و زیارت نیستند.

وی در خصوص تعداد مجروحان این حادثه افزود: تا این لحظه 5 نفر از زائران شهید و 17 زائر ایرانی مجروح شدند که در بیمارستان شهر بلد بستری هستند.

اخوان تصریح کرد: هانیه سبیلی، محمدعلی مختاری، آسیه شعرباف، فرزانه سادات قاضی عسگر و فردوس هادیان از زائرانی هستند که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: به دلیل انفجارهای صورت گرفته در سامرا ممکن است اعزام زائران به سامرا مورد بررسی مجدد کاروان‌ها قرار گیرد.



تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:, | 1:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به تازگی در فرودگاه بین المللی ابوظبی پایتخت امارات، کپسول هایی برای خواب نصب شده است.
آفتاب: به نقل از روزنامه اماراتی البیان، این کپسول ها با نام انگلیسی "Gosleep" برای نخستین بار در جهان است که در یک فرودگاه، مورد استفاده قرار می گیرند.

مسافران می توانند از این کپسول ها برای چرت و خواب قبل از پرواز استفاده کنند. هزینه استفاده هر ساعت از این کپسول ها، 45 درهم است. هر درهم اماراتی معادل حدود 950 تومان است.

به گزارش عصر ایران،هم اکنون 10 کپسول خواب در این فرودگاه نصب شده و قرار است به زودی 35 کپسول دیگر نیز نصب شوند. دراین کپسول ها علاوه بر تختخواب، اینترنت، صندوق نگهداری وسایل و انبار، شارژر کامپیوتر و موبایل نیز قرار دارد.
 




تاريخ : 22 / 2 / 1392برچسب:, | 10:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این فیلم یکی از عناصر ارتش آزاد سوریه با شکافتن سینه یک شهروند سوری قلب او را از سینه درآورده می‌خورد.
تسنیم: یکی از عناصر گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» با شکافتن سینه یک شهروند سوری قلب او را از سینه درآورد و خورد.

به گزارش پایگاه سوری الخبر پرس امروز یک‌شنبه فیلمی از یکی از عناصر گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» پخش کرده است که رفتاری غیر انسانی از خود نشان داده است.

در این فیلم یکی از عناصر ارتش آزاد سوریه با شکافتن سینه یک شهروند سوری قلب او را از سینه درآورده می‌خورد.

این پایگاه خبری از کاربران خود به دلیل صحنه‌های فجیع این فیلم عذرخواهی کرده و دیدن آن را به افراد زیر ۲۱ سال توصیه نکرده است.



تاريخ : 15 / 2 / 1392برچسب:, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاري عراقي براثا در خبري اختصاصي، با انتشار تصويري اعلام كرد كميته‎هاي مردمي وابسته به ارتش سوريه، موفق به دستگيري يكي از عاملين نبش قبر و هتك حرمت به مرقد شريف جناب حجر ابن عدي شده‎اند.
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري براثا؛ انتشار تصويري از يكي از عاملين هتك حرمت به مرقد جناب حجر ابن عدي اعلام كرد، اين فرد توسط كميته‎هاي مردمي وابسته به ارتش سوريه دستگير شده است.
 
 
اين در حالي است كه روز گذشته، دستگاه امنيتي سوريه با انتشار تصاوير عاملين اين جنايت غير انساني، از مردم سوريه درخواست كرده بود، دولت اين كشور را در شناسايي اين تروريست‎هاي وهابي ياري كنند.
 
همچنين اين خبرگزاري به نقل از منابع آگاه خود در اداره اوقاف ريف دمشق مدعي شد، علي رغم انتشار اخباري مبني بر خروج پيكر مطهر حجر ابن عدي توسط جريان تكفيري، اين عده به دليل نيافتن پيكر مطهر و همچنين عجله و نگراني از حضور نيروهاي ضدتروريسم، موفق به خروج پيكر مطهر حجر ابن عدي نشده و تنها فرصت تخريب مرقد شريف و نبش قبر را پيدا كرده‎اند، اين در حالي است كه تروريست‎هاي تكفيري، پنجشبه گذشته مدعي انتقال پيكر مطهر اين صحابه بزرگوار رسول خدا و اميرالمومنين عليهما السلام شده بودند.
 
گفتني است اين خبر از سوي منابع رسمي اوقاف سوريه تاييد نشده است.
 
هفته گذشته، جريان تكفيري حاضر در سوريه وابسته به جبهه النصرة از شاخه‎هاي القاعده كه از سوي عربستان و قطر تامين مالي و تجهيزاتي مي‎شوند، اقدام به تخريب و نبش قبر مرقد شريف حجر ابن عدي، صحابي پيامر اكرم امير المونين عليهما السلام نمودند.
 
انتشار تصاوير هتك حرمت به مزار شريف اين صحابي بزرگوار كه به دست معاويه و به جرم محبت اميرالمومنين عليه السلام به شهادت رسيده بود، در فضاي مجازي، موجي از اندوه و ناراحتي را در ميان مسلمانان به دنبال داشت، به نحوي كه روز گذشته حوزه‎هاي علميه قم و نجف در اعتراض به اين جنايت تعطيل شد.
 





تاريخ : 14 / 2 / 1392برچسب:, | 11:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تنها دو روز پس از نبش قبر «حجر بن عدی» از یاران حضرت امام علی(ع) در دمشق، وهابی‌ها آرامگاه برادر امیرالمومنین(ع) در جنوب اردن را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عربی پرس»، هنوز دو روز از اهانت به آرامگاه «حجر بن عدی» از یاران امام علی(ع) در دمشق نگذشته است که صدها تندروی تکفیری در «کرک» واقع در جنوب اردن مقام «جعفر بن ابی طالب» را به آتش کشیدند.

پنجشنبه گذشته، آرامگاه حجربن عدی کندی که به دست معاویه به شهادت رسید، به وسیله مزدوران و تروریست‌های سلفی سوریه نبش قبر شد. گروهک‌های تروریستی، ابتدا ضریح حجر بن عدی را در منطقه «عدرا» تخریب و سپس نبش قبر کردند.

بنابر این گزارش، جسد «حجر بن عدی» هنوز سالم بوده و تروریست‌ها، پیکر وی را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

آرامگاه جعفر بن ابی‌طالب معروف به جعفر طیار، در منطقه «المزار» در استان کرک واقع در جنوب اردن قرار دارد و برای فرقه اسماعیلی که یکی از فرقه‌های شیعی است، اهمیت خاصی دارد.

در حالی که تجاوزها و اهانت‌های پیاپی به مقدسات اسلامی و قبور اولیاء الله از سوی وهابی‌ها خشم جهان اسلام را برانگیخته است، مقامات اردن در قبال این اهانت به آرامگاه جعفر بن ابی طالب، سکوت کرده و رسانه‌های این کشور نیز از انتشار این خبر خودداری کرده‌اند.



تاريخ : 14 / 2 / 1392برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ايم اما نمي دانند که بزودی همين کار را با بقيه قبور آنان هم خواهيم کرد و بزودي سراغ قبر سيده زينب و رقيه هم مي رويم و پيکر آنان را هم از خاک بيرون مي کشيم و سرهاي بت هاي آنان را خرد مي کنيم و از بين مي بريم.
گروه بين الملل مشرق -- همزمان با اعلام تعطيلي حوزه هاي علميه جهان شيعه در اعتراض به هتک حرمت به مزار "حجر بن عدي"، يکي از عناصر وهابي گروهک تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" با انتشار تصاوير جديدي از اين اقدام وقيحانه، تهديد کرد که بزودي مشابه همين کار را با مزار حضرت زينب(ع) و حضرت رقيه(ع) نيز انجام خواهند داد.

تصاوير زير از صفحه فيس‌بوک يکي از عناصر وهابي گروهک تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" گرفته شده که طی روزهای اخیر، اقدام به نبش قبر صحابی جلیل القدر پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين علي(ع) و حسنين(ع)، "حُجر بن عَدي الکِندي" کردند.


در اين تصاوير، نباشان اين گروهک تروريستي با افتخار تمام مقابل دوربين تلفن همراه يکي ديگر از دوستان خود، ژست گرفته و از اقدام شنيع خود، عکس گرفته اند.

اين تروريست عضو گروهک ارتش آزاد، در توضيح تصاويري که در فيسبوک خود منتشر کرده، با کمال وقاحت، اين گونه نوشته است: «ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ايم اما نمي دانند که بزودی همين کار را با بقيه قبور آنان هم خواهيم کرد و بزودي سراغ قبر سيده زينب و رقيه هم مي رويم و پيکر آنان را هم از خاک بيرون مي کشيم و سرهاي بت هاي آنان را خرد مي کنيم و از بين مي بريم.»


وي در زيرنويس عکس ديگر هم مي نويسد: «ما تا کنون از دفاع از عايشه هم واهمه داشتيم اما اين روزها به قدری مقتدر شده ايم که مزارهاي شان را هم نابود مي کنيم و قبور طواغيت آنان را ويران مي کنيم و مي بينيد که هيچ اتفاقي هم براي مان نيفتاده است.»


اين تروريست سلفي در توضيح عکس سوم هم نوشته است: اينجا [حرم حجر بن عدي]، مکاني شده بود براي شيعيان که به اينجا مي آمدند و به سر و سينه خود مي زدند و از صاحب اين قبر، بيش از خداوند پروا داشتند و به جاي خدا، او را عبادت مي کردند.»



تاريخ : 13 / 2 / 1392برچسب:, | 9:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان ملل معتقد است این خبرنگار روسی یکی از شاهدانی است که موارد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را تایید می کند.
به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند هفته قبل دولت سوریه اعلام کرد که تروریست های مخالف، در منطقه خان العسل واقع در اطراف شهر تاریخی حلب، از جنگ افزار شیمایی استفاده کرده و از سازمان ملل درخواست اعزام یک گروه حقیقت یاب کرد.

اما طبق معمول، رسانه های پرشمار غربی و عربی، تلاش کردند این موضوع را وارونه جلوه داده و اینگونه نشان دهند که دولت سوریه، عامل این موضوع بوده است.

اما اکنون مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از یک خبرنگار زن خواسته با پیوستن به تیم تجسس برای سلاح شیمیایی آن سازمان در سوریه، آن سازمان را در انجام ماموریتش یاری دهد.

سازمان ملل معتقد است این خبرنگار روسی به نام آناستازیا پوپووا یکی از شاهدانی است که موارد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را تایید می کند، لذا او باید با همکاری سازمان ملل مشخص کند که تاکنون چه نوع موادی در جنگ افزارهای بکار گرفته شده در منازعات داخلی سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند.


نمایندگی روسیه در سازمان ملل چند روز قبل با ارائه گزارشی با عنوان نگاهی از درون به بحران سوریه به مشاهدات خانم پوپووا استناد کرد که طی هشت ماه حضورش به عنوان خبرنگار در جنگ های داخلی شاهد استفاده گروه های مخالف دولت از سلاح شیمیایی بوده است.

وی در مقر سازمان ملل فیلم کوتاهی را به نمایش در آورده بود که نشان می داد نیروهای مخالف بشار اسد در منطقه خان العسل از سلاح شیمیایی استفاده کرده بودند. پوپووا در این فیلم مصاحبه هایی با شاهدان عینی، تیم پزشکی معالج قربانیان این حوادث و تیم های متخصص دانشگاه حلب انجام داده بود که کاملا این ادعا را ثابت می کرد.



تاريخ : 11 / 2 / 1392برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

نام های ایرانی آمده در این لیست عبارتند از : "آیت الله خامنه ای"(مقام معظم رهبری)، "رستم قاسمی" وزیر نفت، "محمد علی جعفری" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،"حیدر مصلحی" وزیر اظلاعات جمهوری اسلامی ایران و " محسن فخری زاده " استاد فیزیک هسته ای دانشگاه امام حسین (ع).
نام پنج شخصیت ایرانی در لیست 500 نفره قدرتمند ترین افراد جهان که روز دوشنبه از سوی نشریه آمریکایی " فارن پالیسی" منتشر شده است، دیده می شود.

به گزارش عصرایران در این لیست نام افراد سیاستمدار، فعالان اقتصادی ، رهبران مذهبی و... به چشم می خورد و آن گونه که نشریه فارن پالیسی نوشته این افراد در واقع 7 میلینیوم درصد از جمعیت کل جهان به شمار می روند اما بیشترین تاثیر گذاری را در سیاست و اقتصاد بین الملل دارا هستند.

نام های ایرانی آمده در این لیست عبارتند از : "آیت الله خامنه ای"(مقام معظم رهبری)، "رستم قاسمی" وزیر نفت، "محمد علی جعفری" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "حیدر مصلحی" وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و " محسن فخری زاده " استاد فیزیک هسته ای دانشگاه امام حسین (ع).

در این لیست 500 نفره نام 141 آمریکایی از جمله باراک اوباما رییس جمهور  و بیل گیتس رییس شرکت مایکروسافت، دیده می شود.

همچنین نام 9 تن از مقامات و شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان (نخست وزیر) و عبدالله گل (رییس جمهور) نیزدر این لیست دیده می شود. در این لیست نام ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و ولید بن طلال ثروتمند ترین شاهزاده سعودی نیز دیده می شود.

همچنین در این لیست نام های معروفی چون " دالایی لاما " (رهبر در تبعید بوداییان تبت)، محمود عباس (رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین) ، ایمن الظواهری( رهبر مصری گروه القاعده)، بان کی مون (دبیر کل سازمان ملل) خانم " دیلما روسف" (رییس جمهور برزیل) تونی بلر( نخست وزیر سابق بریتانیا) " دیوید کامرون " ( نخست وزیر کنونی بریتانیا)، "شی جن پنگ " رییس جمهور جدید چین و و نیز روسای جمهور دو کره دیده می شود.
 



تاريخ : 9 / 2 / 1392برچسب:, | 11:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شنیده شد که نیروهای امنیتی ترکیه در عملیاتی با هدف دستگیری قاچاقچیان نفت، 2 خط لوله موقتی را در امتداد مرز ایران در استان «حکاری» در جنوب شرق ترکیه کشف کردند. بر اساس این گزارش، به‌نظر می‌رسد، این خط لوله‌ها به منظور انتقال نفت ایران به قاچاقچیان ترک نصب شده است؛ همچنین 15 تن سوخت گازوئیل به وسیله 400 قاطر از ایران به ترکیه انتقال داده شده است که توسط این ماموران توقیف شده است. نیروهای امنیتی ترکیه به قافله‌ای متشکل از 700 تا 800 قاطر که برای حمل قاچاق سوخت از آنها استفاده شده بود، حمله کردند و توانستند 400 راس از این حیوانات را توقیف کنند.



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 12:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسجد "فیتیا" واقع در بخش جنوبی "استکهلم" پایتخت سوئد، اولین مسجد در تاریخ سوئد است که روز جمعه، صدای اذان به مدت سه دقیقه، از مناره‌های آن به گوش رسید.
به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره نوشت: "اسماعیل اوقور" ریس مجمع فرهنگی اسلامی سوئد در سخنانی اعلام کرد: روز جمعه،‌ روز بسیار مهمی برای ما مسلمانان است.

روز 24 ژانویه سال جاری مجمع فرهنگی اسلامی، دادخواستی مبنی بر لغو قرار ممنوعیت پخش اذان به شورای شهر ارائه داد که شورای شهر با آن موافقت و اعلام کرد: از ابتدای ماه آینده مسلمانان می‌توانند صدای اذان را از مناره‌های مسجد جامع شهر بشنوند.

پلیس استکهلم که مجوز پخش اذان با صدای بلند را صادر کرده است، به مسلمانان اجازه می‌دهد که هر جمعه یک مرتبه به مدت 3 تا 5 دقیقه، صدای اذان را از گلدسته این مسجد بشنوند.

مسجد "فیتیا" که در سال 2007 بنا شده است، حدود 7 هزار نمازگزار دارد که اکثر آنها ترک هستند و اولین مسجد سوئدی است که درخواستی مبنی بر لغو قرار ممنوعیت پخش اذان ارائه داد و مسوولان سوئدی با آن موافقت کردند.

بر اساس این گزارش در سوئد حدود 200 مسجد وجود دارد و تنها برخی از آنها دارای گلدسته و مناره هستند.



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 1:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزنامه دیلی میل انگلیس عکسی را از همسر "تیمور لنگ تسارنایف" 26 ساله، مظنون اول بمب گذاری بوستون آمریکا منتشر کرده است. او بامداد جمعه گذشته در درگیری با پلیس، کشته شد.

به گزارش نامه به نقل از عصر ایران ، وی به همراه بردار 19 ساله اش، اهل چچن هستند و به بمب گذاری بوستون متهم هستند. در این بمب گذاری سه نفر کشته و 130 نفر زخمی شدند. برادر کوچکتر هم روز جمعه، دستگیر شد.

 


"کاترین راسل" همسر تیمور لنگ است که از او یک فرزند 3 ساله به نام زهره هم دارد.

کاترین و تیمورلنگ در سال 2009 در هنگام تحصیل، باهم آشنا شدند و پس از ازدواج، کاترین، مسلمان و محجبه شد.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 1:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان جغرافیایی آمریکا گزارش داد که زلزله‌ای به بزرگی ۶.۲ درجه در مقیاس ریشتر افغانستان را لرزاند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلزله 6.2 ریشتری شمال افغانستان را لرزاند و در شهرهای دهلی نو و اسلام آباد در پاکستان نیز احساس شد.
 
مرکز این زمین لرزه در 11 کیلومتری جنوب شهر «مهتار لام» در نزدیکی شهر جلال آباد و عمق آن در 25 کیلومتری زمین بوده است.
 
این درحالیست که برخی منابع خبری دیگر بزرگی این زلزله را 5.7  ریشتر گزارش کرده‌اند.



تاريخ : 23 / 1 / 1392برچسب:, | 12:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی ترکیه بعد از ظهر پنجشنبه در پی درگیری میان مسافران این پرواز،در فرودگاه بین المللی «هنری کواندا Henri Coanda » نزدیک بخارست فرود اضطراری داشت.
به گزارش مشرق، جهان نقل از خبرگزاری شین‌هوا نوشت: شرکت ملی فرودگاههای بخارست در بیانیه ای اعلام کرد این هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی «فریبرد ایرلاینز Freebird Airlines » با 196 سرنشین از آنتالیا راهی کپنهاگ بود.

بعد از فرود این هواپیما، پلیس فرودگاه داخل کابین مسافران شد و مسافر زخمی را به همراه همسرش از هواپیما خارج کردند.

«والنتین ایورداچه Valentin Iordache » مدیر ارتباطات این فرودگاه گفت در پی درگیری میان مسافران این پرواز، هواپیمای ایرباس 321 درخواست فرود اضطراری کرد.

ایورداچه افزود:« آنها درخواست پلیس و آمبولانس کردند.»

این هواپیما پس از مدتی توقف به مسیر خود به سمت کپنهاگ ادامه داد.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 7:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفتر شبکه خبری سی ان ان در دوبی اعلام کرد: زلزله 6.1 ریشتری بوشهر در کشورهای امارات متحده عربی، قطر و بحرین در حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه خبری سی ان ان در دفتر دوبی از تخلیه چندین ساختمان در ابوظبی پس از وقوع این زلزله خبر داد.

 

شبکه خبری بی بی سی نیز گزارش داد که شدیدترین پس لرزه این زلزله 5.4 ریشتر بوده است.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تاکید کرد که تاکنون کارگران چندین ساختمان مرتفع در قطر و امارات و بحرین این ساختمان ها را تخلیه کرده و گروهی هراسان به خیابان ها هجوم آورده‌ان



تاريخ : 16 / 1 / 1392برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

علاالدين بروجردي در گفتگو با خبرنگار  پارلماني باشگاه خبرنگاران، خبر فوت 2 زائر زن ايراني در فرودگاه جده عربستان را تأييد کرد و گفت: متأسفانه روز گذشته 2 زن ايراني در فرودگاه جده کشته و 2  نفر ديگر مصدوم شدند.
 

وي افزود: ما مسأله را پيگيري کرديم که برخورد تانکر سوخت در محل اسکان مسافران در فرودگاه جده باعث کشته شدن اين هموطنانمان شده است.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در اين رابطه 2 نظر وجود دارد، نخست آنکه اين ماشين در حال پارک بوده و خود به خود حرکت کرده و دوم آنکه راننده نتوانسته آن را کنترل کند و در نتيجه باعث اين حادثه شده است.

نماينده بروجرد در ادامه تصريح کرد: ضمن تسليت به خانواده اين دو هموطن، ضرورت دارد وزارت امور خارجه هيئتي را به عربستان اعزام کند تا موضوع را بصورت جدي پيگيري کنند.


وي افزود: دولت عربستان از زماني که مسافران ايراني وارد اين کشور مي‌شوند، وظيفه تأمين امنيت زائران را داشته و بايد در اين راستا پاسخگو باشد.

بروجردي همچنين اظهار داشت: سازمان حج و زيارت نيز که مسئول نقل و انتقال زائران است بايد جوابگوي اين مسأله باشد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأکيد کرد: هيئت اعزامي بايد مسأله را بصورت دقيق بررسي و گزارش آن را ارائه کنند تا اگر محل استقرار زائران از امنيت لازم برخوردار نيست، از طريق مذاکره با دولت عربستان محل امني را در نظر بگيرند.

وي تصريح کرد: پيشنهاد اعزام تيمي جهت بررسي موضوع را به وزارت امور خارجه ارائه کرديم و آمادگي داريم يک نفر از اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس را نيز به همراه اين تيم اعزام کنيم.

 



تاريخ : 23 / 12 / 1391برچسب:, | 11:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرانجام پس از دو روز رهبر جدید کاتولیک‌های جهان انتخاب شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، پس از دو روز نشست پشت درهای بسته 115 کاردینال در کلیسای «سیستین» واتیکان دود سفید معروف به نشانه انتخاب پاپ از دودکش بیرون آمد و پس از ساعتی «جورج ماریلو برگوگلیو» ملقب به «پاپ فرانسیس» از کشور آرژانتین روی بالکن کلیسا آمد تا کاتولیک‌های جهان رهبر خود را بشناسند.
 



تاريخ : 23 / 12 / 1391برچسب:, | 8:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پايگاه هاي خبري تصوي جديدي از جنايت تازه تروريست‌ها كه در آن نيمي از مرقد سيده سكينه در دمشق را تخريب كردند، انتشار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران گروه تروريستي موسوم به ارتش آزاد با حمله موشكي به مرقد "سيده سكينه" در دمشق بيش از نيمي از اين مرقد را تخريب كرده وبه آن خسارات زيادي وارد كردند.
 
در همين حال منابع خبري شايعه انفجار در مرقد "عمار ياسر" و"اويس قرني" در سوريه را تكذيب كردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی



تاريخ : 15 / 12 / 1391برچسب:, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: ضریح جدید امام حسین(ع) که برای مراسم رونمایی در حال آماده سازی است صبح امروز با ۱۲ هزار شاخه گل، گل آرایی شد.

خبرگزاری فارس: گل‌آرایی ضریح جدید امام حسین(ع) با ۱۲ هزار شاخه گل

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به عراق، ضریح جدید امام حسین(ع) صبح امروز توسط هنرمندان ایرانی گل آرایی شد.

گل‌های ضریح جدید نیز از ایران به عراق منتقل شد که صبح امروز به صورت زیبایی در شش گوشه ضریح جدید سیدالشهدا نصب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از ضریح جدید امام حسین(ع) قرار است ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان ایرانی و عراقی برگزار شود.



تاريخ : 13 / 12 / 1391برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق گفت: ۳ زائر ایرانی پس از عملیات انتحاری در بین‌الحرمین عراق مجروح شدند که ۲ نفر سرپایی مداوا و یک نفر راهی اتاق عمل شد.

خبرگزاری فارس: اسامی ۳ مجروح ایرانی در حادثه امروز بین‌الحرمین

ماشاءالله رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اسامی زائران مجروح شده ایرانی در عملیات انتحاری اظهار داشت: حسین قدوسی، محسن رضازاده و مهدی حیدری افرادی هستند که مجروح شده‌اند که حسین قدوسی اکنون در اتاق عمل تحت عمل جراحی است و 2 نفر دیگر سرپایی مداوا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار فارس، حدود 2 ساعت پیش طی یک عملیات انتحاری در صحن بین الحرمین در شهر کربلا ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند.



تاريخ : 10 / 12 / 1391برچسب:, | 3:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزنامه صهیونیستی معاریو با انتشار تصاویری، از اقدام یک گروه از زنان تندرو اسرائیلی در کشف حجاب اجباری یک دختر فلسطینی در شهر قدس پرده برداشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه معاریو به نقل از شاهدان عینی فاش کرد که یکی از زنان اسرائیلی بدون هیچ دلیل و توجیهی، به این دختر فلسطینی حمله ور شد و با مشت به سر او کوبید و مشاجره با دختر را آغاز کرد، تا بقیه زنان تندرو اسرائیلی به او ملحق شوند و به طور دسته جمعی به ضرب و شتم دختر فلسطینی بپردازند.


به گفته شاهدان عینی، زنان اسرائیلی سعی کردند حجاب دختر فلسطینی را از سرش بردارند، اما او در برابر آن ها مقاومت کرد تا این که همۀ آنها به سمت او حمله ور شده و حجاب از سرش برگرفتند.


خانم " دوریت " از فعالان صلح اسرائیلی که توانست از این واقعه عکس هایی مستند بگیرد، تاکید کرد که شاهدان این حادثه، هیچ اقدامی برای جلوگیری از این تعدی زنان اسرائیلی انجام ندادند.

در پی انتشار عکس های این رسوایی، پلیس رژیم صهیونیستی به منظور سرپوش نهادن بر این جنایت، از تشکیل پرونده رسیدگی و تحقیق در این باره خبر داد.



تاريخ : 7 / 12 / 1391برچسب:, | 11:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پايگاه خبري النخيل تصاوير منتشر نشده اي از صدام حسين ديكتاتور سابق عراق منتشر كرد كه وي را در زندان اردوگاه الرضوانيه نشان مي دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پايگاه خبري النخيل با انتشار اين تصاوير به نقل از يك منبع رسانه اي آگاه در حزب "كنگره ملي" عراق نوشت اطلاعات موثقي در دست است كه صدام حسين پس از بازداشت شدن توسط نيروهاي آمريكايي به زندان اردوگاه الرضوانيه انتقال داده شده بود.بر اساس گفته هاي اين منبع آگاه، صدام روزانه 12 ساعت بازجويي شده و باقي ساعات روز را به نظافت سلول خود که بر روي ديوار آن تصاوير دو فرزندش، عدي و قصي نصب شده بود، مي گذراند.






 
 

 



تاريخ : 3 / 12 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیر کل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 112 زائر بیمار در بیمارستان‌های مکه و مدینه بستری شده‌اند گفت: متأسفانه از این مجموع 8 زائر به علت بیماری‌های ناشی از کهولت سن فوت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: فوت 8 زائر در مکه و مدینه/اعزام 75هزار عمره گزار به سرزمین وحی

به گزارش خبرنگار جامعه فارس حسن سرخوش مدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون تعداد 75هزار و 964 زائر از سراسر کشور در قالب 229 پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند که در 20 هتل مکه و 28 هتل در مدینه اسکان داشته‌اند.

وی افزود: تاکنون 146هزار و 296 نفر به روادید معرفی شده‌اند و 131هزار و 460 مورد ارسال اطلاعات به عربستان صورت گرفته است و بیش از 89 هزار ویزا اخذ شده است که به نسبت سال گذشته تعداد ویزای اخذ شده در این مرحله بیشتر است.

سرخوش در خصوص ثبت نام های مرحله دوم عمره ادامه داد: 831 کاروان با ظرفیت بیش از 113 هزار نفر در مرحله دوم اعلام شد و با توجه به اینکه برخی از مراجعین محترم موفق به ثبت نام نشده‌اند گروه‌های جدیدی را نیز در آینده نزدیک به تدریج اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام افزود : از 112 بیمار بستری شده در مکه و مدینه متاسفانه 8 نفر فوت کرده اندکه عمدتا به علت بیماریهای ناشی از کهولت سن بوده است.



تاريخ : 28 / 11 / 1391برچسب:, | 8:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حالی که تنها حدود 10 روز به زمان برگزاری مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان باقی مانده، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار خبری مدعی شده از پیشنهادی که قرار است اعضای این گروه به ایران ارائه دهند آگاهی یافته است. پیشنهادی عجیب که در صورت صحت، می تواند نتیجه مذاکرات را از هم اکنون مشخص سازد.
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، در حالی که تنها حدود 10 روز به زمان برگزاری مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان باقی مانده، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار خبری مدعی شده از پیشنهادی که قرار است اعضای این گروه به ایران ارائه دهند آگاهی یافته است. پیشنهادی عجیب که در صورت صحت، می تواند نتیجه مذاکرات را از هم اکنون مشخص سازد.
 
خبرگزاری «رویترز» ساعاتی پیش با انتشار خبری اعلام کرد از محتوای پیشنهادی که قرار است کشورهای عضو 1+5 به ایران ارائه دهند، آگاهی یافته است. اما در کمال تعجب، این پیشنهاد تنها عبارت است از کاهش تحریم های وضع شده بر تجارت طلا با ایران!
 
این خبرگزاری که منبع خبر خود را «مقامات غربی» اعلام کرده، در این رابطه می نویسد قدرت های غربی قصد دارند تا در ازای تعطیل شده تأسیسات غنی سازی اورانیوم ایران در «فردو»، تحریم های وضع شده بر تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها با ایران را کاهش دهند.
 
این مقامات تأیید کرده اند که قرار است این پیشنهاد در مذاکرات روز 26 فوریه در آلماتی قزاقستان به ایران ارائه شود و  اظهار داشته اند این پیشنهاد، نوعی اصلاح و به روز رسانی پیشنهاداتی است که در دوره های پیشین به ایران ارائه شده بود.
 
اما این خبر در حالی توسط رویترز مطرح می شود که در صورت صحت، این پیشنهاد نه تنها عجیب، بلکه عملاً برای ایران تحقیرآمیز خواهد بود. از مدت ها پیش یکی از مباحث مطرح درباره مذاکرات هسته ای ایران آن بود که غرب در فرایندی مستمر، تحریم ها علیه ایران را افزایش می دهد و سپس در مذاکرات از همان تحریم هایی که به تازگی وضع کرده به عنوان ابزار برای چانه زنی استفاده می کند.
 
مقامات غربی در حالی از لزوم حصول پیشرفت در مذاکرات هسته ای دم زده و با انداختن توپ به زمین ایران، خواستار انجام «اقدامات عملی و واقعی» از سوی ایران می شوند که خود عملاً اصلی ترین شروط پیشبرد یک فرایند دیپلماتیک را به دست فراموشی سپرده اند.
 
به هر حال، آنچه مشخص است، تا زمانی که غرب دست از رویکرد غیرواقع بینانه و متکبرانه خود در مذاکرات هسته ای برنداشته و پیشنهاداتی واقعی و عملی به ایران ارائه ندهد، نباید انتظار اقدامی از سوی ایران را داشته باشد و چنین پیشنهادی نیز عملاً از پیش راه هرگونه توافقی را در مذاکرات آلماتی می بندد.



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 5:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سفارت ايران در طرابلس از شهروندان كشورمان خواست به اين كشور سفر نكنند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:به نقل از شبكه الميادين:سفارت كشورمان درطرابلس پايتخت ليبي طي بيانيه اي از شهروندان كشورمان خواست به ليبي سفر نكنند.

همچنين اين سفارتخانه از اتباع ايراني در ليبي خواست كه هرچه سريعتر اين كشور را ترك كنند.
 



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 1:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

براساس اخبار منتشر شده وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش، با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است.
گروه بین‌الملل مشرق – پس از بحث‌ها و انتقادات فراوان به انتخاب جان کری به عنوان نامزد تصدی پست وزارت خارجه دولت جدید اوباما بدلیل مواضع قبلی وی در قبال ایران و سوریه، برخی اخبار منتشر شده از ایرانی بودن داماد وزیر جدید امور خارجه آمریکا حکایت دارد.

بهروز - برایان - والا ناهید و وانسا کری دختر وزیر امور خارجه آمریکا

با مشخص شدن نامزد وزارت کلیدی امور خارجه در دولت جدید اوباما، بسیاری از جمهوری‌خواهان و نومحافظه‌کاران نزدیک به لابی اسرائیل روند تخریب جان کری و عدم تایید وی در سنا را آغاز کردند.


انتقادات به جان کری بیشتر به مواضع وی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و تاکید بر حل دیپلماتیک آن، روابط نزدیک با بشار اسد، ابراز تمایل برای سفر به تهران و ... متمرکز شده بود. اما در نهایت جان کری با تاکید بر بکارگیری تمام توان خود برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، خیال جمهوری‌خواهان راحت شد و سنا جان کری را برای تصدی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد.


پس از رای مثبت سنا به جان کری، اخباری مبنی بر ایرانی بودن داماد وزیر امور خارجه آمریکا منتشر شد.

براساس این اخبار، وانسا کری دختر کوچک جان کری از همسر اولش در سال 2009 با یک پزشک ایرانی ساکن آمریکا ازدواج کرده است. جولیا ترون همسر اول جان کری و مادر وانسا در سال 2006 درگذشت.


دکتر بهروز برایان - والا ناهید جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند. دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب نیز هست.

مراسم عروسی بهروز ناهید و وانسا کری

دکتر وانسا کری و بهروز والا ناهید در همین بیمارستان در سال 2005 با یکدیگر آشنا شدند و پس از 4 سال در سال 2009 رسما ازدواج کردند. بنابر برخی اخبار غیررسمی، این زوج پیش‌تر به ایران نیز سفر کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل مشرق، بهروز والا ناهید فرزند دکتر نوشین پور حسن و دکتر رضا ناهید است که آن‌ها نیز سا‌ل‌هاست در آمریکا و در شهر لس‌آنجلس ساکن هستند.

منتقدان کری پس از انتشار این خبر ابراز نگرانی کرده‌اند که احساسات جان کری نسبت به ایران که بعضا آن‌ را ابراز کرده است مانند تمایل به سفر به ایران و مخالفت با تشدید فشارها و حمله نظامی به ایران بدلیل وجود روابط عاطفی با یک خانواده ایرانی است و این ارتباطات می‌تواند بر سیاست‌های وی در قبال ایران تاثیرگذار باشد.



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 7:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شروین سرابی، کودک نابغه سه ساله ایرانی مقیم انگلستان، از سوی انجمن جهانی تیزهوشان – منسا (MENSA) حائز عنوان خردسال‌ترین نابغه جهان شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، اگرچه اغلب والدین در باهوشی فرزندانشان مبالغه می‌کنند، اما این قضیه در مورد والدین شروین سرابی صدق نمی‌کند، چرا که فرزند آنان می‌تواند در سن سه سالگی تا عدد 200 شمرده و نام تمام کشورهای جهان را از حفظ بازگو کند.

داشتن ضریب هوشی 136، شروین را در زمره معدود افراد باهوش دنیا قرار داده است، زیرا تنها یک درصد در جهان دارای این ضریب هوشی منحصر به فرد هستند.


شروین از 10ماهگی شروع به تکلم کرد و در20 ماهگی می‌توانست جملات را کامل ادا کند. در سن دوسالگی قادر بود ضمن شروع به خواندن، تا 200 شمرده و با تشخیص پرچم‌ کشورها نام آنها را بگوید.

وی همچنین توانایی نام بردن سیارات منظومه‌شمسی و اعضای بدن انسان و اندام‌های داخلی آن را داشت.

آماندا سرابی، مادر شروین می‌گوید در سن 18 ماهگی متوجه شوق شروین به یادگیری شده اما این مسئله برای آنان طبیعی به نظر می‌رسید تا این که مردم عنوان کردند که این قابلیت وی بسیار غیرمعمول و منحصر به فرد است.

در حال حاضر شروین به عضویت جامعه تیزهوشان منسا درآمده است و تنها 100 کودک زیر 10 سال از مجموع 22 هزار عضو آن در سراسر انگلستان حائز این عنوان هستند.



تاريخ : 7 / 11 / 1391برچسب:, | 10:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

منابع خبری لحظاتی پیش از حمله گروههای مسلح سوری به زینبیه سوریه و تخریب یکی از مناره های حرم خبر دادند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، منابع خبری لحظاتی پیش از حمله گروههای مسلح تروریستی به زینبیه سوریه خبر دادند.

براثر این حمله تروریستی یکی ازمناره های زینبیه در دمشق تخریب شد.
خاطرنشان می شود که گروههای تروریستی سوریه اخیرا در پی ناکامی در  رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود ، اهداف غیر نظامی و اماکن مذهبی را مورد حملات تروریستی قرار می دهند.

پیش از این نیز تروریستها تلاشهای متعددی برای حمله به حرم زینبیه(س) داشتند.



تاريخ : 29 / 10 / 1391برچسب:, | 11:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزارت محيط زيست آلمان برای زيباسازی شهرهای اين كشور از تابلوهايی استفاده كرده كه حديثی از پيامبر اسلام(ص) بر روی آن‌ها نقش بسته است.
 به گزارش  باشگاه خبرنگاران، وزارت محيط‌ زيست آلمان كه وظیفه زيباسازی فضای شهر را بر عهده دارد، در یکی از تازه‌ترين اقداماتش، حديث نبوی «لبخند شما صدقه‌ای است كه به برادرتان تقديم می‌كنيد» را در برخی از شهرهای بزرگ اين كشور نصب كرده است.

حدیث نبوی 
اين حديث به زبان آلمانی بر روی تابلوها و بنرهای اماكن عمومی شهرهای بزرگ آلمان نصب شده و در زير آن نام مبارک پيامبر اسلام(ص) نوشته شده است.
 
گفته می‌شود كه اين اقدام وزارت محيط زيست آلمان با هدف معرفی اسلام به شهروندان غيرمسلمان و مبارزه با اسلام‌هراسی صورت گرفته است.
 
همچنين طی ماه گذشته نيز، يك شركت استراليايی توليدكننده آب معدنی، بر روی بطری‌های آب حديثی از پيامبر(ص) را حك كرده بود كه بر مبنای آن هدر دادن آب گناه شمرده شده است.



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 6:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

"راگنار" جوان نروژي که در سال 1981ميلادي در قالب نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل (يونيفل) مستقر در جنوب به اين کشور آمده بود، در دوران مأموريت خود با "نجاح هاشم" دختر شيعي ساکن روستاي "...تبنين" در جنوب آشنا مي شود.
 
به گزارش ايران آباد به نقل از منابع لبناني؛ اين سرباز نروژي سال‌هاي طولاني را در کنار خانواده نجاح سپري کرد ولي زماني فرا رسيد که مي‌بايست به کشورش نروژ باز مي‌گشت. او که درک کرده بود كه قادر به تأمين زندگي و ازدواج با نجاح نيست لذا تصميم گرفت رابطه خود را با نجاح قطع کند و به کشورش بازگردد.
 
راگنار بعدها فهميد که پدرش که چندان از ايجاد رابطه پسرش با يک دختر شيعي جنوب لبنان راضي نبوده، از مسئول وي در يونيفل خواسته بود، او را به نروژ بازگرداند. اين قطع رابطه که 15 سال به طول انجاميد، سرانجام با بازگشت راگنار به لبنان از سر گرفته شد و عشق بيست ساله اين نظامي نروژي دوباره زنده شد.
 
راگنار تصميم گرفت اسلام آورده و مذهب تشيع را اختيار كند تا بدين ترتيب عشق بيست ساله خود را از دست ندهد؛ اين تصميم با استقبال خانواده نجاح و خويشاوندان وي روبرو شد.
 
نجاح هاشم قبل از ازدواج درباره نظر پدرش با ازدواج وي با يک جوان خارجي و غير مسلمان گفت: مدت زمان زيادي طول کشيد که پدرم با ازدواج من موافقت کند ولي او مي‌خواست من با مردي شيعي و لبناني ازدواج کنم.
 
وي ادامه داد: هنگامي که آشنايان و اقوام از وجود رابطه من با يک سرباز خارجي با هدف ازدواج، استقبال کردند؛ پدرم نيز راضي به ادامه رابطه ما شد.         
 
"تميور غوکسل" که به عنوان مشاور در نيروهاي يونيفل در جنوب لبنان در دهه هاي 80 و 70 ميلادي مشغول به خدمت بود، درباره ايجاد اين نوع رابطه‌هاي عاشقانه ميان سربازان يونيفل و ساکنان محلي مناطق جنوب لبنان گفت: اينگونه رابطه‌ها اتفاق افتاده ولي زياد رايج نشده است و من داستان‌هايي درباره سربازان نروژي که با دختران ساکن در منطقه مأموريت خود ازدواج کرده‌اند؛ به خاطر دارم و الان اين خانواده‌ها در نروژ زندگي مي‌کنند.  



تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:, | 2:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وقتي صورت حساب را ديدم کمي جا خوردم اما هم دلگرم شدم و هم احساس خوبي به من دست داد از اينکه يک فرد غريبه براي من و شاد کردن من کاري انجام داده است.

افکارنیوز: يک خانم باردار امريکايي که ماههاي آخر بارداري اش را سپري ميکرد براي ميل کردن يک وعده غذايي وارد يک رستوران شيک شد. او خسته و سنگين روي يکي از صندليها نشست و غذاي خود را سفارش داد و بعد از خوردن غذا درخواست صورت حساب کرد او روي فيش صورت حساب جمله اي ديد که باعث تعجب ودر عين حال خوشحالي اش شد.

اين خانم باردار که نامش فاش نشده است ميگويد: وقتي صورت حساب را ديدم کمي جا خوردم اما هم دلگرم شدم و هم احساس خوبي به من دست داد از اينکه يک فرد غريبه براي من و شاد کردن من کاري انجام داده است.



 



روي فيش صورتحساب به جاي نام خريدار نوشته شده بود" مادر زيبا و خوش شانس آينده" صاحب اين رستوران که خود يک زن مهربان و خوش قلب است از دريافت پول غذا نيز خودداري کرده و به مادر باردار گفت اين وعده غذايي هديه رستوران ما به شما و فرزندتان است و اميدواريم از اين غذا لذت برده باشيد.
اين مسئله عکس العمل مثبت وسيع رسانه اي به همراه داشته است . يک پزشک متخصص بارداري ميگويد:ماههاي آخر بارداري خانمها به دليل سنگيني زياد و اختلالات در خواب راحت و خستگي مداوم اکثرا دچار افسردگي ميشوند و اين بسيار مهم است که از سوي اطرافيان حمايت شده و مورد توجه قرار گيرند. اين اتفاق اگرچه ساده و پيش پا افتاده تاثير بسيار زيادي روي اين خانم خواهد داشت.

اين زن باردار ميگويد به قدري تحت تاثير اين اتفاق قرار گرفته و احساس خوشايندي را تجربه کرده است که تصميم دارد نام صاحب رستوران را روي فرزندش که يک دختر است بگذارد.



تاريخ : 13 / 10 / 1391برچسب:, | 8:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قاچاقچی‌ها برای انتقال محموله‌های خود دست به کار‌های عجیبی می‌زنند که کار پلیس برای مقابله با آن‌ها را هر روز سخت‌تر می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، قاچاقچی‌های مواد مخدر سعی می‌کند تا از هر طریقی شده محموله‌های خود را منتقل کنند،‌ اگر از روی زمین نتوانستند در زیر زمین تونل می‌زنند و اگر پلیس در زیر زمین به سراغشان بیاید به فکر انتقال مواد مخدر از راه هوا می‌افتند!



تاريخ : 10 / 10 / 1391برچسب:, | 9:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یساعی ابتدا مدیریت یک شرکت کوچک به نام " ویدئو لوجیک " را با حدود 40 کارمند بر عهده گرفت، ولی پس از حدود 20 سال شرکت تحت مدیریت وی (ایمجینیشن تکنولوژی ) هم اینک در دوازده کشور مختلف جهان بیش از 1300 کارمند دارد و ارزش تقریبی شرکت بیش از 1 میلیارد پوند برآورد می شود.
حسین یساعی انگلیسی ایرانی تبار مدیر اجرایی شرکت " ایمجینیشن تکنولوژی" (imagination technology) از ملکه بریتانیا لقب شوالیه دریافت می کند.

به گزارش عصر ایران یساعی مدیر شرکتی است که پردازنده های گرافیکی تولیدی آن در قطعات تولیدی محصولات شرکت های معتبری چون اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، سونی و ال جی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین موفق شد شرکت ایمجینیشن تکنولوژی را در طی مدت 6 سال وارد بازار سهام لندن کند.

دکتر یساعی 55 ساله در سال 1355 وارد انگلستان شد و در دانشگاه بیرمنگام تحصیل کرد.

شرکت ایمجینیشن تکنولوژی روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یساعی به واسطه خدماتی که به صنعت داشته است نشان شوالیه و لقب سر را از ملکه بریتانیا دریافت کرده است.

دکتر یساعی پس از دریافت مدرک دکترای خود از دانشگاه بیرمنگام بریتانیا به عنوان محقق این دانشگاه بر روی پردازش سیگنال‌های دیجیتال و معماری سیستم با کارایی بالا تحقیقات گسترده ای انجام داده‌است.

طراحی گوشی های تلفن همراه هوشمند تا حدود زیادی مدیون این مدیر موفق ایرانی ساکن لندن است.

یساعی ابتدا مدیریت یک شرکت کوچک به نام " ویدئو لوجیک " را با حدود 40کارمند بر عهده گرفت که این شرکت کوچک برخی از فناوری های به کاررفته در سیستم «ام اس داس» مایکروسافت را تولید می کرد، ولی پس از حدود 20 سال شرکت تحت مدیریت وی (ایمجینیشن تکنولوژی ) هم اینک در دوازده کشور مختلف جهان بیش از 1300 کارمند دارد و ارزش سهام آن در بازار بورس لندن بیش از 1 میلیارد پوند است.

یساعی قرار است در اوایل ماه ژانویه به همراه "ای ین لیوینگستون" سازنده مشهور بازیهای کامپیوتری نشان خود را از ملکه بریتانیا دریافت کند.
 



تاريخ : 10 / 10 / 1391برچسب:, | 6:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اول نيوز،عربستان سعودی خود را برای مقابله با حمله احتمالی ایران آماده می کند! 

روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" ؛ این کشور خواستار بستن قرارداد تسلیحاتی دیگری با آلمان شده است.

عربستان خواستار بستن قراردادی ۱۰۰ میلیون یورویی با آلمان برای خرید تسلیحات است.

این کشور در ابتدا خواستار خرید ۱۰۰ تانک از نوع (Dingo ۲) است و در نظر دارد، شمار تانک‌های خریداری شده را تا ۱۰۰ واحد افزایش دهد.

عربستان اعلام کرده است، با خرید این تانک‌ها در نظر دارد قوه دفاعی خود را در مقابل حمله احتمالی ایران افزایش دهد.

گفته می‌شود، گرچه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و شورای امنیت فدرال آلمان با این قرارداد موافق هستند، اما هنوز توافق نهایی انجام نشده و قراردادی در این باره میان دو کشور موجود نیست.
 



تاريخ : 10 / 10 / 1391برچسب:, | 10:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از رفع نقص فني يک فروند هواپيماي جت آمريکايي که در فرودگاه بين المللي اهواز فرود آمده بود خبر داد.
 
 جزئيات فرود اضطراري جت آمريکايي در فرودگاه اهواز

 

به گزارش پارس،خلبان حميدرضا پهلواني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق افزود: براساس مفاد کنوانسيون شيکاگو (ايکائو) که ايران نيز يکي از امضا کنندگان آن به شمار مي رود کشورهاي متعهد موظفند به وسايل پرنده عبوري از فضاي خودشان در صورت به وجود آمدن وضع اضطراري خدمات لازم را ارايه کنند.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: برهمين اساس جمهوري اسلامي ايران نيز به وظايف قانوني خود عمل کرده و با فرود اضطراري يک فروند هواپيماي جت آمريکايي که دچار نقص فني شده بود موافقت کرد.

وي در ادامه تصريح کرد: سازمان هواپيمايي کشوري اطلاعيه هاي هوانوردي لازم به مبادي ذيربط از جمله ايکائو را اعلام کرد و هواپيماي مذکور بعد از تعميرات و اشکالات لازم صدور مجوز ترخيص را دريافت و کشور را روز گذشته ترک کرد.

کاپيتان پهلواني خاطر نشان کرد: هواپيماي فوق در تاريخ 24 آذر ماه در فرودگاه بين المللي اهواز فرود آمد و داراي 3 سر نشين بوده است .



تاريخ : 1 / 10 / 1391برچسب:, | 7:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دولت کانادا نیز در تبعیت از آمریکا و اتحادیه اروپا نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست گروههای تروریستی حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، دولت کانادا در تبعیت از آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرد که نام گروه تروریستی منافقین را که یک سلاح در مبارزات مخفی غرب علیه برنامه اتمی ایران محسوب می شود، از فهرست گروههای تروریستی حذف کرده است.

این اقدام درحالیست که گروهک تروریستی منافقین در جریان جنگ عراق علیه ایران، به صدام کمک کرد تا کردهای عراق و شیعیان را قتل عام کند. این اقدامات تروریستی هم در ایران و هم در عراق برای هیچ کس فراموش شدنی نیست.

اقدام خصمانه و غیر قابل توجیه کانادا و دیگر کشورهای غربی در خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروههای تروریستی که جنایات وحشتناکی علیه ملت ایران مرتکب شده و می شوند، بار دیگر نقاب از چهره دروغین مدعیان مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر برداشت.