تاريخ : 3 / 2 / 1391برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ارسال به دوستان

29 اردیبهشت
جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی، 29 اردیبهشت‌ماه جاری در قشلاق صومعه شهرستان کلیبر برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسن آل‌هاشم مدیرکل امور عشایر استان گفت: این جشنواره همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره و در بخش ورزشی سوارکاران زن و مرد عشایر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که این بخش مورد استقبال مردم به خصوص میهمانان استان‌های همجوار است.

آل‌هاشم گفت: در بخش فرهنگی نیز نمایشگاهی از نحوه زندگی عشایر، سنت و آیین عشایری در محل جشنواره برپا خواهد شد تا بازدیدکنندگان بیشتر با فرهنگ و رسوم عشایر آشنا شوند.

وی بیان کرد: در کنار این جشنواره فرهنگی ورزشی فرآورده‌های لبنی، صنایع دستی، نان و آش سنتی تولید عشایر نیز به مردم عرضه خواهد شد.

آل‌هاشم گفت: نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی به خصوص استانداری آذربایجان‌شرقی، فرمانداری کلیبر، اداره ورزش و جوانان استان و اتحادیه تعاونی‌های عشایری برگزار خواهد شد.



تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خدابخش هاشم زهی عضو دسته رزمی لشکر مردم پایه 41 ثارلله و سر طایفه هاشم زهی به هنگام نماز صبح توسط افراد ناشناس ترور شد.

به گزارش مهر، صبح سه شنبه ساعت 6 و 25 دقیقه خدابخش هاشم زهی که برای نماز صبح از منزلش خارج می شد بیرون از منزل توسط دو نفر موتور سوار ترور شد.
 
سرهنگ داود بدر آبادی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان در گفتگو با مهر اظهارداشت: هاشم زهی یکی از بسیجیان فعال منطقه بود که در امنیت شهرستان و مناطق عشایری همکاری خوبی داشت.
 
وی افزود: این شهید سرطایفه عشایری هاشم زهی است که در روستای هشتصد متری زندگی می کرد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان گفت: این دو نفر که در ترور این بسیجی دست داشتند به مناطق کوهستانی شهرستان متواری شدند که بسیجیان شهرستان جهت دستگیری آنها به مناطق عشایری اعزام شدند.
 
سرهنگ بدر آبادی گفت: احتمال دارد که در ترور این بسیجی گروه "سابکی" دست داشته باشند.
 
وی افزود: چند سال قبل شرور مسلحی به نام جواد سابکی که باعث قتل و عام تعدادی شده بود و باعث رعب وحشت در بین مردم شده بود با همکاری هاشم زهی و سپاه مورد تعقیب قرار گرفته بود.
 
طوایف سنی ریگان با تاکید بر وحدت و یکدلی ترور هاشم زهی را محکوم کردند.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 3:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خرم آباد - كارمند متعهد و وظیفه شناس اداره پست شهرستان سلسله در استان لرستان، بسته پستی بدون نام و نشانی را كه حاوی مقداری اسناد بانكی به ارزش 10 میلیارد ریال بود را بر اساس تعهد و وظیفه شناسی به صاحبش بر گرداند.

1391/01/26 - 12:26

به گزارش روز شنبه ایرنا، رییس اداره پست شهرستان سلسله گفت: 'علی اشرف حسنوند' یكی از كاركنان این اداره در جریان بازكردن یكی از صندوق های پستی سطح شهر الشتر متوجه وجود یك پاكت باز شده حاوی مقداری پول نقد، چك، سفته و اسناد مالكیتی می شود كه هیچ نام و نشانی بر روی آن نیست.

'غلامرضا محمدی' افزود: این كارمند وظیفه شناس بر اساس تعهد و وظیفه انسانی و كاری خود پاكت بی نام و نشان را بلافاصله به اداره پست منتقل و مراتب را به مسئولین گزارش می كند.

وی افزود: با بررسی و پیگیری زیاد و دقیق ماموران، مشخصاتی از صاحب بسته یافت می شود كه با تماس و بررسی لازم، موفق به شناسایی صاحب اصلی بسته و تحویل به نامبرده می شود.

حسنوند, كارمند این اداره نیز در این خصوص گفت: نامه رسانی هستم كه وظیفه من امانتداری و حفظ اموال مردم است, بر همین اساس این كار را تنها بر اساس وظیفه انسانی و دینی خود انجام دادم.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

Image

به گزارش روابط عمومي اداره كل امورعشاير استان آذربایجانشرقی ، مهندس سيد محمد حسن آل هاشم مديركل امورعشاير اعلام نمود جهت حمايت از مشاغل خانگي تسهيلات بانكي به عشاير اعطاء مي گردد.
 
Image Image
وي گفت : باتوجه به ثبت نام از متقاضيان مشاغل خانگي جهت استفاده از تسهيلات بانكي ارائه شده به اين طرح اداره كل امورعشاير استان در مناطق عشايري و شركتهاي تعاوني و ادارات امورعشاير شهرستانها نسبت به اطلاع رساني در شهرستانهاي عشاير نشين اقدام نموده است . عشايري كه در رابطه با قالي بافي ، ورني بافي ، پرورش زنبور عسل ، تبديل فرآورده هاي دامي ، توليدات لبني ، جمع آوري گياهان خوراكي و داروئي و... فعاليت مي نمايند با مراجعه به ادارات امورعشاير شهرستانها و راهنمائي كارشناسان مربوطه جهت ثبت نام و استفاده از تسهيلات فوق اقدام نمايند . شايان ذكر است ليست كامل فهرست مشاغل خانگي در ادارات عشايري شهرستانها موجود مي باشد .
همچنين مهندس آل هاشم گفت : با تخصيص اعتبارات از محل عمليات طرحهاي تملك دارائيهاي سرمايه اي طبق موافقت نامه مابين معاون برنامه ريزي استانداري آذربايجان شرقي و اداره كل امورعشاير استان آبرساني سيار به قشلاقات فاقد منابع آبي در شهرستانهاي كليبر ، خداآفرين ، اهر و ميانه توسط تانكرهاي سيار انجام ميگيرد . خانوارهاي ساكن در قشلاقات فاقد منابع آبي از طريق تانكرهاي سيار آبرساني ، آب مورد نياز خود را درقالب اين پروژه دريافت مي نمايند. ضمنا مهندس آل هاشم اشاره نمودند : دراجراي طرح تامين گاز مايع مورد مصرف خانوارها در مناطق عشايري شش سايت گاز 10 تني در شهرستانهاي كليبر ، خداآفرين ، اهر ، سراب ، هريس و ميانه نسبت به شارژ كپسول هاي 11 كيلوئي اقدام و ارائه خدمات مي نمايند .
Image
اين طرح در جهت جلوگيري از تخريب مراتع و جنگلها از سالهاي قبل شروع شده و انجام ميگيرد . در اين رابطه كلاسهاي ترويجي و آموزشي استفاده از سوخت فسيلي و وسايل گاز سوز براي عشاير توسط اين اداره كل برگزار گرديده است .

 



عقاب نیوز:

حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا (س) در 40 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: 10برنامه شاخص  ویژه سالروز شهادت در امامزادگان بی بی فاطمه صغری سیاوشان، محمد عابد میقان، سهل بن علی آستانه، ابوطالب و ریحان خمین، یحی و فضل محلات، زبیده خاتون دلیجان، سید اسحاق ساوه، محمد فم تفرش، ابراهیم نوده خنداب برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هدف از برگزاری  این سوگواره را ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف بر اساس اجرای نیات واقفین عنوان کرد.
 
حسینی برپایی خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره مسائل خانوادگی و ایستگاه مشاوره وقف جهت ترغیب عزاداران به وقف جدید،ترویج و تبلیغ فرهنگ فاطمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب خطبه فدکیه حضرت زهرا در سطح بقاع متبرکه، توزیع ویژه نامه احسان ماندگار را از برنامه های جانبی این سوگواره عنوان کرد.

 



تاريخ : 17 / 1 / 1391برچسب:, | 5:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایرنا: مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ضمن تایید این مطلب افزود : این پرواز که ظهر روز پنجشنبه در فرودگاه مشهد به زمین نشست، حین حرکت بر روی باند به سمت توقفگاه هواپیما، دچار حادثه شد.

حسن جعفری گفت: در این حادثه هیچ مشکلی برای مسافران ایجاد نشد و تمام مسافران به سلامت تخلیه و فرودگاه را ترک کردند.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امروز یکی از معضلات مهم کشور بوده که ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

خبرگزاری فارس: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه به صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی‌ آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط مقام عظمای ولایت نشانه درایت ایشان در شناخت نیاز به حق جامعه است که باید از سوی دولتمردان به خوبی مورد عنایت قرار گرفته و کاربردی شود که در اصل راهی برای مقابله با انواع تحریم‌های غرب و استکبار جهانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه اقتصادی، افزایش سطح رفاه عمومی و تامین امنیت و آسایش ملت اگر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و اجرایی شود بی‌شک رفاه و امنیت کشور و ملت تامین خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: از دولتمردان و مسئولان انتظار می‌رود در پایان هر سال با ارائه گزارش کاری در حیطه وظایف خود، اعلام کنند چقدر در تحقق شعار سال کوشیده‌اند و توانستند منویات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا امروز یکی از معضلات مهم کشور است که در کنار واردات بی‌رویه ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

امام جمعه موقت تبریز افزود: برای توسعه اقتصادی باید سعی کرد کسانی که در این زمینه فعال هستند مورد حمایت و تقدیر قرار گیرند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه گام‌های مثبت بردارند.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: زن مسلمان امروز با داشتن الگویی همچون صدیقه طاهره(س) توانسته است با حضور خود در صحنه‌های پرشور مختلف حماسه انقلاب اسلامی را به منصّه ظهور برساند و سختی‌ها و مرارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به جان بخرد و با ایثارگری‌های خود در پشت جبهه و گاه در درون جبهه و نیز تهاجم فرهنگی پیرو بی‌چون چرای این بانوی دو جهان باشد.

آل‌هاشم افزود: همه ما باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، تابع ولی فقیه زمان خود باشیم چرا که رمز اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی گفت: راضیه مرضیه(س) با زندگی و مبارزه خود در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و به خصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی نشان داد که یک زن می‌تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش‌های انسانی در تمام عرصه‌های جامعه حضور داشته باشد.

وی در ادامه با تقدیر از ستاد تسهیلات سفر استان، از زحمات تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف به مردم طی ایام تعطیلات نوروز خدمات ارائه دادند، تقدیر کرد.

آل‌هاشم همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و سلامت جامعه و افراد را عامل توسعه هر کشوری در تمام زمینه‌ها ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در اسلام و آموزه‌های دینی مورد تاکید جدی قرار گرفته که توجه به آن باید در جامعه نهادینه شود ضمن آنکه از وزارت بهداشت و مسئولان استانی باید به دلیل ارائه خدمات بهداشتی به خصوص خدمات رایگان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام بی‌شک فرماندهی با تفکرات بسیجی بود که توانست نقش مهم و اساسی در انقلاب به خصوص در دفاع مقدس داشته باشد.

آل‌هاشم، شاخصه اصلی شهید صیاد شیرازی را پیروی بی‌چون و چرا از ولایت دانست و افزود: این شهید بزرگوار ارتش و سپاه را یک روح در دو بدن و در کل واحد می‌دانست که اتحاد آنان را عامل مهم توان نظامی بالا و اقتدار قوی ارزیابی می‌کرد.

امام جمعه موقت تبریز فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را نیز گرامی داشت و نقش هنرمندان متعهد را در تبیین ارزش‌های انقلاب تاثیرگذار دانست.

وی در ادامه به 20 فروردین و روز فناوری اشاره کرد و افزود: بی‌شک دستاوردهای مهم علمی امروز کشور نتیجه تلاش دانشمندان ایران اسلامی است که با تعهد و ایمان خود توانستند ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کنند.

اضافه می‌شود، امروز همزمان با برپایی نماز جمعه داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیج پزشکی سپاه عاشورا به ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران اقدام کردند.



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، كارشناس سازمان زمین شناسی شمال باختری ایران با بیان این خبر افزود: بافت کهن شهر تبریز و بخش مرکزی و جنوبی شهر بر روی گسل شمال تبریز بنا نشده لذا فقط با خسارت های ناشی از تکان زمین لرزه ای مواجه است، ولی بخش شمالی شهر و به ویژه شرق و شمال شرق آن که بر روی گسل توسعه یافته است در درجه اول با خسارت های مربوط به گسیختگی پی بناها تهدید می شود و تکان ناشی از زمین لرزه در درجه ثانوی به این بخشهای شهر خسارت وارد میکند. جمعیت بسیار متراکمی به سبب بلند مرتبه سازی در این بخش اسیب پذیر شهر اسکان داده شده است. باید به این موضوع توجه کرد که با توجه به بزرگی نیروهای زمین لرزه، هیچ سازه متصل به زمین که روی خط گسل بنا شده باشد نمی تواند از گسیختگی در حین زمین لرزه در امان باشد. 
 



ادامه مطلب
تاريخ : 4 / 1 / 1391برچسب:, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: نباید امسال همانند سال های گذشته این شعار فقط در تابلوها نوشته شود، باید همگی به این امر توجه و فرمایشات رهبری را با اعمال خود به جا بیاوریم.

خبرگزاری فارس: شعار سال‌ نباید فقط در تابلوها نوشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم امروز در نخستین خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: جامعه اسلامی در همه عرصه‌ها باید روی پای خود بایستد، باید از کار و سرمایه ایرانی حمایت کنیم تا استقلال واقعی شکل بگیرد و تولید ملی رونق یابد.

وی تصریح کرد: شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را باید به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم.

آیت الله آل‌هاشم خاطرنشان کرد: فلسفه نامگذاری امسال را هدایت کردن مردم و مسیولان به سوی هدفی مهم و تاثیرگذار دانست و تا کید کرد: مقابل هجمه های شدید اقتصادی دشمن باید بر تولیدات داخلی تکیه کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد: صله ارحام، نظافت خانه و منزل و رأفت و عطوفت اسلامی و آشتی میان مردم از سنت‌‌های خوب این ایام است که باید تقویت شود.

آل‌هاشم افزود: در مقابل آیین سنت‌های خوب برخی مجالس معصیت و اختلاط زنان و مردان نیز باید در چنین ایامی حذف شود و زیبنده جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت تبریز گفت: محاسبه نفس در آستانه عید نوروز توسط مسلمان ضروری است و باید از خدا بخواهیم که در صراط مستقیم قرار گیریم.

وی با اشاره به معنای واقعی عید از نگاه اسلام و حضرات معصومان (ع) تاکید کرد: عید واقعی بنا به فرمایش امام صادق (ع) روزی است که در آن معصیت نشود و بنابراین هر روزی که در آن معصیت صورت نگیرد برای انسان مسلمان عید است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: عید نوروز فرصتی برای پاک‌سازی درونی و کسب فضایل اخلاقی است و همانگونه که ظواهر پاکیزه می‌شوند، درون نیز باید پاک و آراسته شود.



تاريخ : 28 / 12 / 1390برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: به علت بارش شدید برف و کولاک شب گذشته مسیر قزوین به رشت همچنان مسدود است.

کولاک شب گذشته موجب مسدود شدن محور مواصلاتی قزوین به رشت و قزوین به زنجان شده که
علیرغم تلاش ماموران امدادی مسیر قزوین به رشت همچنان مسدود است.

محمد امین نصراللهی زاده دقایقی قبل اظهارداشت: کولاک شب گذشته تمامی محورهای مواصلاتی استان را در بر گرفت و بارش برف در مسیر آزاد راه قزوین به رشت همچنان ادامه دارد و پلیس راه از عبور خودروها در این مسیر جلوگیری می کند.

وی افزود: بلافاصله پس از کولاک 24 اکیپ راهداری استان قزوین با استفاده از 177 دستگاه موجود و 300 راهدار در تمامی محورها بسیج شدند و به یاری در راه ماندگان شتافتند.

مدیرکل راه و ترابری استان قزوین تصریح کرد: در محور قزوین به آوج نیز بارش برف ادامه دارد و تردد در این مسیر با کندی و احتیاط کامل امکان پذیر است.

نصراللهی زاده یادآور شد: مسیر قزوین به رشت همچنان مسدود است و تلاش راهداران و نیروهای امدادی برای بازگشایی مسیر با جدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در ساعات بامداد امروز بخشی از مسیر رشت بازگشایی شد اما به دلیل تداوم کولاک و بارش برف این مسیر نیز مجددا بسته شد.

این مسئول بیان کرد: مسیر قزوین به زنجان بازگشایی شده اما تردد در این مسیر هم با کندی و احتیاط کامل صورت می گیرد.

نصراللهی زاده از مردم ومسافران خواست تا حد ممکن سفرهای غیر ضروری خود را چند روز به تاخیر بیندازند تا در جاده دچار مشکل نشوند.

به گزارش مهر،شب گذشته هزاران نفر از مسافران عبوری از محورهای مواصلاتی استان قزوین به دلیل کولاک در جاده متوقف شده و توسط نیروهای امدادی در مدارس و مساجد استان اسکان داده شدند.
 



تاريخ : 27 / 12 / 1390برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی از بازسازی راههای عشایری استان ، طی سال 90 خبر داد و گفت: با هزینه کرد این اداره کل 330 کیلومتر از این راهها برای تسهیل تردد عشایر در شهرستانهای عشایر نشین استان مورد بازسازی قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسن آل هاشم روز شنبه در نشست امور عشایر استان و اعضای شرکتهای تعاونی و اتحادیه تعاونیهای عشایری آذربایجان شرقی که با هدف ارائه گزارش سالانه و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به عشایر استان تشکیل شده بود افزود: با همکاری و حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان، اقدامات لازم جهت واردات نهاده های دامی از کشور قزاقستان برای احشام عشایر و همچنین خرید زمین در جمهوری گرجستان برای کشت جو، سویا و ذرت برای مصارف دام عشایر استان و نیز چرای دامهای عشایر آذربایجان شرقی در مراتع کشور ارمنستان صورت پذیرفته و با نهایی شدن تفاهمنامه ها ، امید می رود بزودی در فاز اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در توسعه استفاده از انرژیهای پاک در مناطق عشایری استان، گفت: این امر در راستای حمایت از منابع طبیعی استان و مدیریت بهینه انرژی توسط این اداره کل درحال حاضر به صورت آزمایشی در مناطق عشایر نشین استان دنبال و بعد از رفع مشکلات احتمالی، به صورت گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
آل هاشم همچنین در این جلسه از راه اندازی "مجتمع ییلاقی عشایر"در فاز دوم ائل گلی تبریز از اوایل سال 91 خبر داد و افزود: این طرح در راستای آشنایی بیشتر مردم با شیوه ها و روشهای زندگی عشایری صورت می پذیرد.
 
احداث 14 آبشخور دامی در مناطق عشایری ، بازسازی و نزدیک سازی چشمه های مورد استفاده عشایر و اجرای 3 طرح مطالعاتی مربوط به مناطق عشایر نشین استان از دیگر اقدامات اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی طی سال 90 بوده است.

تعداد خانوارهای عشایر استان در فصل ییلاق 13 هزار و 297 خانوار و در فصل قشلاق 8 هزار و 97 خانوار بوده و 5 هزار خانوار نیز از استانهای اردبیل و آذر بایجان غربی و زنجان در این استان حضور می یابند .
 
شهرستانهای اهر، کلیبر، میانه، سراب، هشترود، چاراویماق وخداآفرین از شهرستانهای مهم عشایر نشین آذر بایجان شرقی محسوب می شود.
 
گوشت قرمز، شیر خام ، قالی و قالیچه موسوم به "ورنی" از مهمترین تولیدات عشایری استان بشمار می آید. ورنی تولید عشایر ارزش افزوده بالایی داشته و به کشورهای دیگر صادر می شود.

 

 



تاريخ : 25 / 12 / 1390برچسب:, | 12:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، رئیس جمهور امروز پنج شنبه در سفری که جزو سفرهای استانی هیئت دولت به حساب نمی آید وارد پایگاه چهارم شکاری دزفول شد و مورد استقبال استاندار و برخی مقامات استان خوزستان قرار گرفت.
دزفول در همسایگی شهرستان اندیمشک قرار دارد و سفرهای مقامات سیاسی کشور برای حضور در اندیمشک از طریق پایگاه چهارم شکاری دزفول انجام می شود.

احمدی نژاد با حضور در شهرستان اندیمشک به صورت نمادین روبان افتتاح 10 هزار و 444 واحد مسکن مهر در سراسر خوزستان را افتتاح می کند که از این تعداد هزار واحد در اندیمشک افتتاح می شوند.

احمدی نژاد در این سفر قرار است پل غدیر اهواز، ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز و تقاطع کمربندی دزفول – اندیمشک را نیز افتتاح کند.



تاريخ : 19 / 12 / 1390برچسب:, | 9:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به  نقل از بازتاب، روز سه شنبه در حمله ای ناجوانمردانه، استاد خانم رشته جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی زابل توسط یک دانشجوی پسر مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

این حمله زمانی صورت گرفت که استاد در حال تدریس در کلاس بوده است که دانشجوی پسر از پشت سر با چاقو به این استاد خانم حمله و وی را از ناحیه کتف زخمی می کند.

این گزارش حاکی است، دانشجوی پسر مذکور بعد از این حادثه فرار می کند که توسط کارکنان و دانشجویان دانشگاه دستگیر و تحویل نیروی انتظامی می شود. ظاهرا برای وی حکم اخراج نیز صادر شده است.

گفته می شود دانشجوی مذکور و این استاد از ترم گذشته بر سر "نمره" مشکلاتی داشته اند و در روز حادثه دانشجوی مذکور بعد از درگیری لفظی با استاد، وی را با چاقو مورد حمله قرار می دهد؛ اقدامی که تا کنون به این نحو سابقه نداشته است.

 حال این استاد خانم  وخیم گزارش شده است.

گفتنی است نیروهای اورژانس هم پس از اطلاع با مقداری تأخیر برای اعزام این استاد به محل حادثه آمدند، به گونه ای که استاد مذکور ابتدا با خودرو یکی از کارکنان تا بخشی از مسیر حمل شده و سپس با خودرو اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.
 
برخی شهروندان زابلی که از عملکرد اورژانس این شهر گلایه داشتند، تصویر زیر را که نشان دهنده حمل آهن است، در اختیار خبرنگار بازتاب قرار دادند





تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: از اصول حاکم برتبلیغات انتخاباتی، قانون گرایی و وفادار بودن

کاندیداها به قانون است.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در جمع دست اندرکاران و مجریان انتخابات شهرستان تبریز که در محل فرمانداری تبریز تشکیل یافته بود، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح و همچنین ولایتمداری محض آنان، از اهم موضوعات و تکالیف ارزشمند در برگزاری انتخابات نهم است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، تاکید کرد: با انتخاب افراد سالم و اصلح، خون تازه ای در رگهای کشور تزریق می شود و تیری بر چشم دشمنان فرود  می آورد که آنها را بیشتر نا امید و مایوس می کند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: مردم باید با احساس مسئولیت بیشتر، با گزینش افراد شایسته و خادم در ترکیب مناسب اعضای نمایندگان مجلس نهم  تلاش کنند.

وی با تاکید بر حفظ حریم شخصیت کاندیداها، اظهار داشت: رقابت سالم به جای خصومت، در زمان تبلیغات انتخابی، به کاهش مسایل حاشیه ای کمک می کند و زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند فراهم می کند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه باید، بهترین گزینش در پای صندوقهای رای صورت بگیرد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی، انتخابات باید نمادی از وحدت و اخلاق اسلامی باشد و کاندیداها و طرفداران آنها در این خصوص نقش مهمی دارند. 

امام جمعه موقت تبریز همچنین صداقت  در عمل و پرهیز ازدادن وعده های واهی از سوی کاندیداها را یادآور شد و از طرفداران و حامیان آنها خواست تا از تخریب رقبا و صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی خودداری کنند.

 



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: پس از کش و قوس و با تاخیری چند روزه لیست قطعی جبهه متحد اصولگرایان در آذربایجان‌شرقی امروز نهایی شد.

خبرگزاری فارس: لیست قطعی جبهه متحد اصولگرایان آذربایجان‌شرقی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز جبهه متحد اصولگرایان امروز با اعلام لیست نهایی خود به حرف و حدیث‌های چند هفته گذشته پایان داد و نامزدهای مورد حمایت خود را معرفی کرد.

بر اساس لیست نهایی این جبهه، نامزدهای مورد حمایت به شرح ذیل هستند:

تبریز: علاوه بر حجت الاسلام رسول جلیل‌زاده، محمدحسین فرهنگی و اسماعیل سعیدی که قبلا اعلام شده بودند، علی آجودان‌زاده، حجت‌الاسلام حمید رحیم‌همزبان و عشرت شایق نیز در این لیست قرار گرفتند.

شبستر: علی آقاعلیلو

ملکان: شهروز افخمی

بستان‌آباد: احد خیری

کلیبر و هوراند:  مهدی راثی

هشترود: غلامحسین شیری

ورزقان: الهوردی دهقانی

سراب: رسولی شربیانی

بناب: نامزدی معرفی نشد

میانه: حمیدرضا حاجی‌اصغری

مرند: نامزدی معرفی نشد

اهر و هریس: عباس فلاح

مراغه و عجب‌شیر: مهدی دواتگر



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس دانشگاه برنا، استاندار استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز در دانشگاه تفرش گفت: افتتاح مرکز ابر رایانه دانشگاه تفرش تحولی اساسی در امر آموزش وپژوهش و تحقیقات علمی در سراسر دانشگاه‌های استان مرکزی و کشور است.

" علی اکبر شعبانی فرد" با بیان این که دانشگاه تفرش با ایجاد این مرکز به جمع 10 دانشگاه برتر دارای سیستم ابررایانه کشور پیوسته است افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان کشور می‌توانند با توجه به این زیرساخت ایجاد شده در دانشگاه تفرش درتحقق منویات رهیر معظم انقلاب در جهت نهضت تولید علم گام برداشته و برتری علمی جوانان و دانشمندان ایرانی به جهانیان ثابت نمایند.

وی تصریح کرد: هم اکنون تولید مقالات علمی کشورمان نسبت به تولید مقاله در ترکیه افزایش یافته است که این امر سند افتخار کشور در حوزه علم و فن آوری با توجه به تحریم‌های صورت گرفته از سوی کشورهای اروپاپی در منطقه است.

شعبانی فرد افزود: ایجاد این مرکز علاوه بر ایجاد تحول در امر آموزش و پژوهش بستری لازم برای خدمتگزاری صادقانه به مردم ایران و کشورهای تازه استقلال یافته منطقه و بیداری اسلامی است.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: این مرکز تنها مرکز پردازش های فوق سریع در استان مرکزی و ابزار بسیار قدرتمند در جهت پیشرفت علمی استان با توجه به وجود صنایع بسیار مهم و مراکز متعدد دانشگاه‌هایی است.

"احمد رضا ربانی" افزود: ابر رایانه دانشگاه تفرش با 16 گیگابایت حافظه اصلی و 18 ترابایت حافظه ذخیره سازی می‌تواند حداکثر 3 میلیارد عمل در ثانیه پردازش نماید.

همچنین با حضور استاندار استان مرکزی ، کلنگ احداث سالن آمفی تئاتر 650 نفره دانشگاه تفرش در زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع وخانه بهداشت دانشگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع بر زمین زده شد.
 



تاريخ : 29 / 11 / 1390برچسب:, | 11:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فردي كه 45ميليارد ريال از بانك‌هاي استان چهارمحال و بختياري اختلاس كرده بود ؛ دستگير شد.

به گزارش واحدمركزي خبر، رئيس پليس آگاهي استان چهار محال و بختياري گفت: اين فرد با تاسيس شركت صوري ضمن تهيه فاكتورهاي جعلي، از يكي از بانك‌هاي اين استان وام گرفته بود.

سرهنگ برزوئي افزود: كارشناسان اداره بازرگاني در بررسي مدارك و اسناد اين شركت متوجه جعلي بودن اسناد شدند.

وي با بيان اينكه متهم پس از احضار به اداره آگاهي به كلاهبرداري خود اعتراف كرده است افزود: ماموران پليس پس از تشكيل پرونده متخلف را به اتهام جعل مهر و تحصيل مال نامشروع دستگير و تحويل مراجع قضايي دادند.

 



تاريخ : 26 / 11 / 1390برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان از انتصاب آیت‌الله علی خاتمی به عنوان امام جمعه زنجان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اصغر موسوی پیش از ظهر امروز در ستاد استقبال از نماینده ولی فقیه استان زنجان، اظهار داشت: با توجه به خداحافظی امام جمعه زنجان، آیت‌الله واعظی 45 روز است که استان زنجان از این نعمت بی‌نصیب است.



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرمانده انتظامي استان ايلام علت گروگانگيري صبح روز گذشته که در يکي از ادارات کل استان رخ داد را موضوع شخصي اعلام كرد و گفت: عامل اين گروگانگيري دستگير شد.

به گزارش ايسنا، امير حيدرعباس‌زاده دراين‌باره گفت: در ساعت 10 صبح روز يكشنبه فردي با در دست داشتن يک قبضه اسلحه سه نفر را در ساختمان يکي از ادارات شهر ايلام گروگان گرفته بود كه با اطلاع پليس از اين واقعه اکيپ‌هاي ويژه‌اي به همراه کارشناسان مرکز مشاوره معاونت اجتماعي نيروي انتظامي در محل حاضر و اقدامات امنيتي و عمليات رهايي گروگان‌ها را آغاز کردند.

فرمانده انتظامي استان ايلام ادامه داد: در بررسي اوليه پليس مشخص شد انگيزه اين فرد انتقام‌جويي بوده و اختلاف شخصي با يکي از کارکنان آن اداره باعث اين اقدام شده است.

عباس‌زاده با بيان اينكه پس از گذشت پنج ساعت پليس با انجام اقدامات پليسي و رواني گروگانگير را از محل گروگانگيري بيرون کشاند، گفت: ماموران پليس متهم را دستگير و سه گروگان را آزاد كردند.

وي با اشاره به پايان گروگانگيري در ساختمان اين اداره اضافه‌کرد: در اين عمليات ضمن دستگيري فرد گروگانگير يک قبضه اسلحه و تعدادي فشنگ نيز از وي کشف و ضبط شد.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دنیای اقتصاد – اراک – مجید نیک عهد: رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفرش از مهار 30 هزار مترمكعب روان آب‌هاي سطحي با ساخت بندخاكي در روستاي زرجين شهرستان تفرش خبر داد.

 
محمود عسگري گفت: با ساخت اين بندخاكي حدود 30 هزار متر مكعب روان آب سطحي كنترل شده كه اين آب‌ها جذب سفره‌هاي زيرزميني مي‌شود. وي ساخت بندهاي خاكي را با هدف جلوگيري از بروز فرسايش، ‌كنترل رسوب، پيشگيري از سيلاب، حفظ آب و تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني به منظور تقويت قنوات و چشمه‌سارها و جلوگيري از خطر سيل‌گيري مناطق پايين دست دانست.وی اعتبار هزينه شده براي اين بندخاكي را در روستاي زرجين 520 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي عنوان كرد.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 9:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئيس سازمان حفاظت از محيط‌زيست چندي پيش اعلام كرد كه هيچ مجوزي براي تكثير و پرورش هوبره به سرمايه‌گذاران خارجي واگذار نمي‌شود. «محمدجواد محمدي زاده» درحالي واگذاري مجوز به سرمايه‌گذاران خارجي را رد كرد كه به‌تازگي اين سازمان مجوز تکثير و پرورش هوبره در منطقه حفاظت شده بهرام گور را براي سرمايه‌گذار خارجي در 100 هکتار از اين منطقه صادر کرده است تا قصه دردناك واگذاري مناطق حفاظت شده و تكثير هوبره همچنان ادامه پيدا كند. البته قصه تلخ اين واگذاري به همين مسئله محدود نمي‌شود. اين سرمايه‌گذار عرب، قصد دارد كه منطقه حفاظت شده بهرام گور كه زيستگاه يوزپلنگ ايراني است را قرباني ساخت يك منطقه گردشگري كند تا ساخت‌و‌ساز به مناطقي برسد كه براساس قانون، حق هيچ‌گونه تغيير و تداخلي در آنها وجود ندارد. از سوي ديگر محمدجواد محمدي‌‌زاده در حالي ورود اعراب و شكار هوبره‌ها توسط اعراب شيخ نشين حاشيه خليج‌فارس را هم رد كرد كه اسماعيل كهرم، استاد محيط‌زيست با استناد به گفته‌هاي محلي‌ها از اعطاي ماشين‌هايي از سوي شيخ نشين‌هاي خليج‌فارس به سازمان حفاظت محيط‌زيست و اعطاي صدور مجوز از سوي اين سازمان به آنها براي شكار هوبره در چند سال گذشته خبر مي‌دهد.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 11 / 1390برچسب:زلزله,گیلان,عقاب نیوز, | 7:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - زمین لرزه ای به بزرگی 5 / 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر ) شنبه شب حوالی بندر انزلی - گیلان را لرزاند .

1390/11/15 - 09:16

به گزارش ایرنا به نقل از شكبه های لرزه نگاری وابسته مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران؛ این زمین لرزه در ساعت 23 و 34 دقیقه و 13 ثانیه به وقوع پیوسته است .

مختصات جغرافیایی این زمین لرزه به عرض شمالی 68/ 37 طول شرقی 71 / 49 بوده است .

تاكنون از خسارات و تلفات احتمالی گزارشی به دست نیامده است .



تاريخ : 15 / 11 / 1390برچسب:, | 10:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به قدرت 6/3 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بامداد امروز حوالی قصرشرین در استان كرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت 2 و 17 دقیقه و 29 ثانیه در موقعیت جغرافیایی 77/34 عرض شمالی و 62/45طول شرقی رخ داد.

زمین لرزه دیگری نیز در ساعت 22 و 37 دقیقه و 35 ثانیه به قدرت 8/3 ریشتر حوالی مراوه تپه در منطقه مرزی استان گلستان و تركمنستان را به لرزه درآورد.
 



تاريخ : 11 / 11 / 1390برچسب:, | 7:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - زمین لرزه ای به بزرگی 7/ 3 در مقیاس امواح درونی زمین (ریشتر) بامداد روز سه شنبه حوالی قنوات در استان قم را لرزاند.

1390/11/10 - 20:10

به گزارش گروه شب اخبار ایرنا به نقل از شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران ، این زلزله در ساعت 5 و 50 دقیقه و 25 ثانیه با موقعیت جغرافیایی 49/ 34 درجه عرض شمالی و 22/ 51 درجه طول شرقی روی داده است.

تا زمان ارسال این خبر هیچ گزارشی از خسارت احتمالی این زمین زلزله ارایه نشده است.



تاريخ : 7 / 11 / 1390برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: داوطلبان انتخاباتی كه به مجلس راه می یابند، باید اعتقاد و التزام عملی به ' ولایت مطلقه فقیه ' داشته باشند.

1390/11/08 - 09:08

آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تبریز افزود: افرادی كه دارای تقوا، تعهد و روحیه تعبد در مقابل خداوند باشند، برای مجلس انتخاب شوند.

وی، گفت: وظیفه ما در مقابل خون شهدا بسیار سنگین است و باید افرادی را انتخاب كنیم كه به منابع قدرت و ثروت متصل نباشند و فقط به فكر اسلام، انقلاب و خدمت به مردم بوده و ولایتمدار باشند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات جهانی خاطر نشان كرد: اهداف بلند امام خمینی (ره) در 33 سال گذشته هر سال بیش از سال پیش محقق می شود و امروز این انقلاب به جای جای دنیا صادر شده است.

وی اضافه كرد: با فرار عبدالله صالح از یمن دیكتاتور دیگری پس از دیكتاتور های تونس، مصر و لیبی سقوط كرد و امیدواریم آل خلیفه دیكتاتور بحرین نیز به وسیله مسلمانان با ایمان این كشور به زودی سقوط كند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: 22 بهمن ماه یكی از یوم الله ها بوده كه در حقیقت روز تجدید حیات اسلام است.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی اسلام ناب محمدی را احیا و امروز به عنوان الگو الهام بخش انقلاب ها و بیداری اسلامی ملت های جهان شده است.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسكری (ع) را تسلیت و آغاز دوران امامت حضرت ولی عصر(عج) و میلاد پر بركت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) را به مسلمانان و شیعیان تبریك گفت.



تاريخ : 2 / 11 / 1390برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب: امام جمعه , راسک , ترور, | 1:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل فارس، مولوی مصطفی جنگی زهی روز گذشته در مسیر چابهار ـ سرباز به دست عوامل استکبار جهانی به شهادت رسید.
 
وی از طرفداران انقلاب اسلامی و از حامیان وحدت شیعه وسنی در منطقه بشمار می‌رفت که به دست عوامل استکبار جهانی به شهادت رسید. 
 



تاريخ : 1 / 11 / 1390برچسب:, | 1:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

به گزارش مشرق به نقل از مهر ، یک گروه چهار تا هفت نفره پرسنل ارتش در خرم آباد که در ساعات اولیه صبح شنبه عازم محل کار بودند توسط دو نفر موتورسوار هدف گلوله قرار گرفتند که در جریان این حادثه یک نفر از نیروهای ارتش شهید و یک نفر دیگر مجروح شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید تیراندازی صورت گرفته در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز، اطلاع رسانی در این زمینه را منوط به بررسی بیشتر دانست.

حسن شریعت نژاد با بیان اینکه در تیراندازی صبح امروز 2 نفر موتورسوار مسلح یک گروه ارتشی را در محله کوی ارتش هدف گلوله قرار دادند، ادامه داد: در جریان این تیراندازی متاسفانه یکی از نیروهای ارتشی در خرم آباد به شهادت رسید.

وی با اشاره به مجروح شدن یک نفر دیگر در جریان این حادثه، یادآور شد: حال عمومی این فرد رضایتبخش است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه علت و انگیزه این تیراندازی در دست بررسی است هر گونه اظهار نظر را منوط به بررسی های بیشتر در این زمینه دانست.

شریعت نژاد با بیان اینکه تیم هایی از نیروهای نظامی و امنیتی برای بررسی موضوع تشکیل و موضوع در حال پیگیری است، یادآور شد: متاسفانه دو فرد موتورسوار ضارب از محل متواری شدند.



عقاب نیوز:

 

 

بر اساس آخرین گزارشها آمار تلفات زلزله‌ در نیشابور تا ساعت 21 پنجشنبه شب به 100 نفر رسید که اغلب آنان به صورت سر پایی مداوا شدند.  امدادرسانی به صدمه دیدگان زمین لرزه 5.5 ریشتری نیشابور ادامه دارد و تا کنون آمار دقیقی از خسارات مالی زمین لرزه گزارش نشده است اما طبق آخرین اخبار رسیده این زمین لرزه تاکنون تلفات جانی نداشته است.
 سیدجلال هاشمی- فرماندار نیشابور- اظهار داشت: بیمارستان های بهمن و حکیم نیشابور برای درمان مصدومان زلزله تخلیه شده و کار درمان زلزله زدگان در این دو مرکز به خوبی پیش می رود. وی گفت: محله خرو علیا و شهر 15 هزار نفری خرو از توابع بخش زبرخان نیشابور دارای بافت مسکونی بسیار فرسوده است که بیشترین خسارت مربوط به این منطقه بوده است.

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی از بروز 42 پس لرزه تا ساعت20 و30 دقیقه پنجشنبه شب در خراسان رضوی خبر داد و گفت: از نظر علمی انرژی زمین تخلیه شده و احتمال زلزله ای با قدرت بالاتر وجود ندارد. وی افزود: خوشبختانه به تاسیسات زیر بنایی استان آسیبی وارد نشده اما در مسیر خط لوله اصلی گاز به دلیل شکستگی لوله انفجار روی داده است که با تلاش متخصصان این مشکل بر طرف شد.

 

 زمین لرزه ای به قدرت 5/3 درجه ریشتر حوالی نیشابور را لرزاند 
ایرنا نوشت:
 زمین لرزه ای به قدرت 8/3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین 'ریشتر' در ساعت 21 و 12 دقیقه و 26 ثانیه حوالی نیشابور واقع در استان خراسان رضوی را لرزاند.
به گزارش شبکه های لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه براساس مختصات جغرافیایی به عرض شمالی 30/36 درجه و طول شرقی 88/58 درجه واقع در شمال شرقی کشور به ثبت رسیده است. از خسارات احتمالی این زمین لرزه تا مخابره خبر گزارشی دریافت نشده است.

 

زمین لرزه حوالی جویم جنوب شهرجهرم استان فارس را لرزاند
ایرنا نوشت:
زمین لرزه ای به قدرت 6/3 درجه در مقیاس امواج درونی 'ریشتر' ساعت 20 و 34 دقیقه و 40 ثانیه شامگاه پنجشنبه حوالی جویم واقع در جنوب شهر جهرم در استان فارس را لرزاند.
به گزارش شبکه های لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه براساس مقیاس مختصات جغرافیایی، عرض شمالی 27/28 درجه و طول شرقی 66/53 درجه واقع در جنوب کشور به ثبت رسید. گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه تا لحظه مخابره خبر، دریافت نشده است.

 



تاريخ : 29 / 10 / 1390برچسب:, | 10:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

اراك - دو زلزله هر دو به بزرگی سه و یك دهم ریشتر ساعت 3 و 14 دقیقه و 8 و 19دقیقه روز پنجشنبه برای چندمین بار در هفته جاری شهرستان اراك را لرزاندند.

1390/10/29 - 00:38

به گزارش ایرنا و به نقل از سایت مركز لرزه نگاری كشور، این زلزله ها در شهر داودآباد از توابع اراك در عمق 10 و دو كیلومتری زمین رخ داده اند .

مسوولان استان مركزی از مردم خواسته اند كه با توجه به خفیف بودن زلزله های رخ داده، نگران نباشند.