تاريخ : 21 / 5 / 1391برچسب:, | 5:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بزرگی نخستین زلزله امروز تبریز 6.2 در مقیاس ریشتر اعلام شد.

خبرگزاری فارس: بزرگی اولین زلزله امروز تبریز 6.2 ریشتر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نخستین زمین لرزه تبریز را ساعت 16.53 به بزرگی 6.2 ریشتر اعلام کرد.

این زمین لرزه در موقعیت  38.49 شمالی و 46.87 شرقی و عمق 10 کیلومتر صورت گرفته است.

مرکز این زمین لرزه  17 کیلومتری اهر، 19 کیلومتری ورزقان، 35 کیلومتری هریس و  510 کیلومتری تهران، تهران اعلام شده است.

این زمین لرزه که مدت زمان آن بیشتر بود به قدری مردم تبریز را به وحشت انداخت که زن و بچه به حالت گریان به خیابان‌ها فرار کردند و برخی نیز از حال رفته‌اند.

هنوز از خسارت این زمین‌ها لرزه‌ها در تبریز و شهرهای مورد اشاره گزارش نشده است.

تا لحظه مخابره خبر هنوز تلفن‌های ثابت و همراه تبریز با اخلال مواجه هستند.

 



تاريخ : 20 / 4 / 1391برچسب:تجارت , آرایشگاه , اصفهان, عقاب نیوز, | 9:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از مشرق:

فرقی نمی کند بالای شهری باشی یا پایین شهری، همه جای اصفهان آرایشگاه هایی هستند که هزاران راه نرفته و رفته را به تو پیشنهاد می دهند تا زیباتر شوی اما ناآگاهی متقاضیان و دخالت این آرایشگاه ها در امور تخصصی پزشکی مشکلات مختلفی را برای شهروندان ایجاد می کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 10:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش از اهداء هشت تخته فرش به نوعروسان و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: کمیته امداد تفرش به نوعروسان فرش اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک قاسم مقدم صبح امروز در مراسم اهدای این فرش‌ها گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده با دفتر مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی مبنی بر مساعدت به نوعروسان و خانواده‌های تحت حمایت این تعداد تخته فرش بین آنها توزیع شده است.

به گفته وی برای تهیه این تعداد تخته فرش بالغ بر 26 میلیون ریال توسط این نهاد مردمی هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری با کمک و مساعدت نیکوکاران شهرستان شاهد خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به محرومین و نیازمندان باشیم.

مقدم بیان داشت: کمیته امداد علاوه بر کمک‌های مالی در امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت نیز طی سال‌های اخیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته است که در این راستا تابستان امسال طرح اوقات فراغت را برای بیش از هزار نفر از جوانان و نوجوانان زیر پوشش به اجرا درآورده است.

وی گفت: این کلاس‌ها در سرفصل‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی برگزار می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش همچنین از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان ویژه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد خبر داد.



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 11:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران :

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، آل هاشم   در حاشيه بازديد از پاياب سد ارسباران افزود: شهرک سئلين در منطقه اي به همين نام واقع در شهرستان کليبر با امکاناتي ويژه براي اسکان دائم عشاير منطقه پيش بيني و احداث شده است.

وي باتاکيد براينکه اسکان عشايردر اين شهرک داوطلبانه است افزود:با سياستهاي حمايتي دولت ، آندسته از عشاير منطقه که مايل باشند براي هميشه به يکجانشيني روي آورند با ارائه تسهيلات ويژه در شهرک سئلين اسکان داده مي‌شوند.



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: اگر دولت از تغییر استاندار قم ضرر نکند، مردم قم به شدت از تغییر حجت‌الاسلام موسی‌پور ضرر خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: مردم قم از تغییر استاندار ضرر خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، علی قاسمی‌ورجانی اظهار کرد: به اصل جابجایی اعتقاد دارم، اما با توجه به شرایط موجود و عملکرد مثبت حجت‌الاسلام موسی‌پور، این تصمیم درست نبود.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام موسی‌پور به عنوان نخستین استاندار روحانی توانست با فعالیت‌های شبانه‌روزی حق شهر کریمه اهل‌بیت (س) و مردم قم را به خوبی ادا کرده و توانست نظر مثبت مراجع عظام تقلید را نیز جلب کند.

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: این روحانی پر تلاش توانسته بود با خدمات گسترده و ارائه گزارش مناسب از فعالیت‌ها، قدم‌های مثبتی در راستای اصلاح روابط بین دولت و مراجع و علما بردارد.

قاسمی گفت: خدمات و فعالیت‌های حجت‌الاسلام موسی‌پور در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای شهر محروم قم ملموس بود و این خدمات باعث تغییر چهره شهر قم طی زمان تصدی وی در استانداری قم شده بود.

وی با تاکید بر اینکه انتصاب حجت‌الاسلام ‌موسی‌پور به عنوان استاندار قم کار خوبی بود ولی تغییر وی در زمان فعلی غلط بوده است تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال، سال پایانی کار دولت دهم است، بهتر بود که تغییراتی در استانداری قم به وجود نمی‌آمد، زیرا استاندار جدید وقت چندانی برای برنامه‌ریزی مناسب نخواهد داشت.

عضو شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: دود این تغییرات ناگهانی و پی در پی تنها به چشم مردم خواهد رفت و ایجاد خلل در پروژه‌های عمرانی و خدماتی قم یکی از پیامدهای این تغییرات خواهد بود.



تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 10:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از تابناک :

مدیرکل امور بیگانه و اتباع خارجی استان یزد گفت: فیلم درگیری اتباع بیگانه‌ای که از سوی رسانه‌های خارجی طی روزهای اخیر بر روی آن مانورهای بسیاری داده شده است، متعلق به یزد نیست.
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، هادی هادی‌نسب ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر فضاسازی رسانه‌های خارجی به دنبال قتل دختر 18 ساله در یزد اظهار داشت: اعتراضاتی در یزد به نحوه رفتار اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز صورت گرفته اما واقعیت آن چیزی نیست که رسانه‌های خارجی بر روی آن مانور می‌دهند.



ادامه مطلب
تاريخ : 31 / 3 / 1391برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از تاسیس مجتمع ورزشی ـ گردشگری در شهر سرعین توسط علی دایی خبر داد.

خبرگزاری فارس: علی دایی در سرعین مجتمع ورزشی تاسیس می‌کند

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در رایزنی که با علی دایی در حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی داشتیم قرار شد این افتخار استان، دهکده المپیک و مجتمع بزرگ ورزشی و گردشگری را در 30 هکتار در شهر سرعین با نام "نورا دایی" احداث کند.

عضو فراکسیون ورزش و کارگری مجلس نهم به ملاقات خود با شهردار تهران در بهره‌مندی سرمایه‌گذاران استان به ویژه در حوزه بازیافت از بانک شهر اشاره کرد و افزود: در این ملاقات قالیباف قول داد مکانی برای احداث حسینیه اردبیلی‌های مقیم تهران اختصاص دهد.

عضو فراکسیون محیط زیست و مدیریت شهری مجلس نهم به مذاکرات خود با مسئولان شرکت نفت و گاز پارسیان با هدف تسریع در استخراج نفت مغان اشاره کرد و گفت: در دیدار با رئیس دیوان محاسبات، تقویت مدیریت استان و بازرسی جدی از دستگاه‌های اجرایی را خواستار شده و همچنین پیگیر درخواست صنعتگران در مورد بهره‌مندی از عواید حاصله از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شدیم.

منتخب مردم اردبیل در ادامه به برخی دیگر از ملاقات‌های خود با وزیر اقتصاد و وزیر کشور برای تقویت مدیریت استان و حمایت از استاندار اردبیل اشاره کرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به سؤالی در مورد ضرورت حضور در کمیسیون صنایع و اولویت این حضور ابراز داشت: تلاش کردیم با عضویت در کمیسیون صنایع در دفاع از حق و حقوق صنعتگران و تولید‌کنندگان در این حوزه یاریگر آنها بوده و از این ظرفیت در توانمند کردن صنایع کشور و استان استفاده کنیم به طوری که تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های موجود را احیا و در جذب سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی چندین کارخانه مادر در استان اردبیل تلاش کنیم.

پیرموذن همچنین از برگزاری همایش صاحبان صنعت و تولید استان با همراهی سرمایه‌گذاران و همچنین حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در اردبیل خبر داد و گفت: در حد توان در این کمیسیون سعی خواهم کرد ضعف‌ها و خلا‌های استان را پوشش دهم.

عضو فراکسیون محیط زیست و مدیریت شهری مجلس نهم در پایان سخنان خود وظیفه ذاتی نمایندگان را قانون‌گذاری و نظارت برشمرد و افزود: در مدت چهار سال تلاش خواهیم کرد نه تنها وکیل‌الدوله نباشیم بلکه شایسته‌ترین نماینده مردم استان در مجلس باشیم تا جایگاه و منزلت این استان نیز روز به روز ارتقا یابد.

 



تاريخ : 22 / 3 / 1391برچسب:, | 4:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز - خبرگزاری مهر : مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: مشکل عشایر استان چرای زودرس و دیررس دام های روستاییان در مراتع است.

سید محمد حسن آل هاشم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آذربایجان شرقی با برخورداری از دو میلیون و 400 هزار هکتار مرتع یکی از بکرترین مراتع کشور را در اختیار دارد که یک میلیون هکتار آن در اختیار عشایر استان است و از این مقدار 50 درصد مراتع را مراتع درجه یک تشکیل می دهند.

وی افزود: تعلیف دام های عشایر در قشلاق و ییلاق ها قانونمند است چرا که در غیر این صورت از سوی منابع طبیعی و محیط زیست جریمه می شوند اما تعلیف زودرس و دیررس دام های روستایی فاقد شناسنامه در این مراتع ذخیره علوفه ای را کاهش می دهد و برای عشایر ایجاد مشکل می کند.

آل هاشم تصریح کرد: عشایر استان یک و نیم میلیون واحد دامی از هشت میلیون واحد دامی استان را در اختیار دارند که 20 درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کند.

وی افزود: سالانه 65 هزار تن شیر، 112 هزار تن گوشت قرمز و دو هزار تن پشم از طریق دام های عشایر استان به دست می آید که نمونه بارز تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مکتب امام خمینی موجب ایجاد اقتدار، غرور ملی و شرافت ایران اسلامی در جهان شده است.

خبرگزاری فارس: مکتب امام خمینی‌ موجب ایجاد اقتدار و شرافت ایران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در زنجان اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت پیمودن راه امام راحل پیشرفت‌های علمی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق بخشیده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یاد داد که هر چه قدر در برابر دشمن عقب‌نشینی کنیم پشتوانه مردمی را از دست می‌دهیم، افزود: پیشروی در عرصه‌های مختلف موجب شده است تا ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند با رحلت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی از بین رفته واین چراغ برای همیشه خاموش می‌شود، اما تصمیم جدی مجلس خبرگان با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی خط بطلانی بر این تصورات کشید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار کشتی انقلاب امروز نه تنها رهبری نظام جمهوری اسلامی را در دست دارد، افزود: امروز مقام معظم رهبری، رهبری جهان اسلام را نیز عهده‌دار است.‌

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: با وجود مقام معظم رهبری، انقلاب با همان صلابت دوران امام خمینی (ره) اداره و رهبری می‌شود و در سال‌های پس از رحلت امام، مقام معظم رهبری با بصیرت و اطاعت و فرمانبرداری مردم از وی توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی می‌کند.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: فتنه 88، با تدبیر مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در صحنه موجب ایجاد حماسه 9 دی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به برکت وجود مقام معظم رهبری، اعتماد مردم به مسئولان و ایجاد امنیت در جامعه، مسئولان توانسته‌اند خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه دهند.

وی یادآور شد: شرط لازم برای پیشرفت هر کشوری وجود زیرساخت‌های لازم است که خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی این زیرساخت‌ها فراهم شده و عرصه‌های پیشرفت یکی پس از دیگری فتح می‌شود.

‌آل‌هاشم با اشاره به کسب رتبه‌های علمی شاخص در جهان از سوی دانشمندان و جوانان کشور یادآور شد: احساس مسئولیت عمومی موجب پیشرفت کشور به برکت مکتب امام خمینی (ره) شده است.

وی یادآور شد: حضور جوانان و اقشار مختلف مردم در مراسم معنوی اعتکاف بذری است که امام راحل در دل مردم کاشت و اکنون به ثمر نشسته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره) در جهان تصریح کرد: امام علاوه بر اینکه از برجسته‌ترین فقهای زمان خود بود، از جمله شخصیت‌های طراز اول حوزه و مجامع دینی و عرفانی جهان اسلام نیز محسوب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، همچون بنیان مرصوص در برابر دشمنان ایستادگی می‌کرد و دلش آکنده از عشق به خدا و ائمه اطهار (ع) بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه امام خمینی (ره) قرآن را از مجلس ترحیم و ختم به صحنه اجتماع آورده و وارد زندگی مردم کرد، افزود: امام به مردان جامعه اعتماد به نفس و شجاعت بخشید تا امروز شاهد موفقیت‌های بزرگ ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به شور و اخلاص مردم پایتخت شور و شعور حسینی به دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) یادآور شد: مردم زنجان با عرض ارادت خود به اباعبدالله الحسین (ع) نشان داده‌اند که عاشق امام، ولایت و ایران اسلامی هستند.



تاريخ : 13 / 3 / 1391برچسب:, | 7:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مراغه – رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حركت و بیداری اسلامی در منطقه به بركت راهی است كه امام راحل برایمان ترسیم كرد.

بیداری اسلامی به بركت حركت در مسیر امام راحل اتفاق افتاده است

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم روز شنبه در آیین بزرگداشت ارتحال امام در پادگان امام رضا (ع) مراغه افزود: آرزوی امام(ره) صدور فرهنگ انقلاب اسلامی بود و اكنون شاهد صدور آن به ملت های مسلمان هستیم.

وی یادآور شد: امام راحل با اندیشه های خود، مكتب اسلامی و ملت را از گردنه های سخت و خطرناك عبور داد و باعث سربلندی، عزت و شرافت ملی ایران اسلامی شد.

وی اظهار كرد: در زمان حاضر اقتدار ملی و موفقیت های بزرگ در عرصه های گوناگون علمی در كشور از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای به بركت اعتماد به نفسی است كه امام راحل در ملت ایران ایجاد كرد.

وی ادامه داد: راز زندگانی پر بركت امام راحل در آرمان های اسلامی، اجرای قانون اسلامی، مبارزه با ظلم و ستم و ایستادگی در برابر طاغوت نهفته است.

وی اضافه كرد: امام خمینی (ره) در حقیقت نوری بود كه سرچشمه اصلی آن به قرن ها اعتقاد مردم به ائمه معصومین(ع) بر می گردد و ایشان چهره ای شاخص پس از ائمه بود.

وی با اشاره به خصوصیات بارز امام راحل گفت: ایشان به عنوان رهبر و بنیانگذار انقلاب، آفتاب نابی بود كه در سیاه ترین روزهای ستمگری طاغوت بر قلب های افسرده محرومان نور امید پاشید و آنان را به پیكار با طاغوتیان رهمنون ساخت.

وی یادآور شد: در زمان حاضر وظیفه سنگینی درباره امام راحل و شناساندن راه ، سیره و هدف ایشان به جامعه بر دوش داریم و باید تلاش كنیم تا حقایق نابی را درباره امام(ره) به دیگران نشان دهیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنان انقلاب تصور می كردند كه با رحلت امام خمینی (ره) ، نظام جمهوری اسلامی از هم خواهد پاشید در حالی كه خبرگان رهبری با تصمیم بزرگ و سرنوشت ساز خود و انتخاب رهبر معظم انقلاب و به واسطه حمایت ملت از ایشان، دشمنان را مایوس كردند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در سال های پس از رحلت امام راحل، با بصیرتی كه رهبر معظم انقلاب در مردم ایجاد كردند و اطاعت امت اسلامی از ایشان، توطئه های دشمنان خنثی شد.

وی یادآور شد: پس از وقایع انتخابات سال 88 نیز ملت ایران با حضور حماسی خود در نهم دیماه در سراسر كشور با آرمان های امام راحل و رهبری تجدید میثاق كرده و فتنه را از بین بردند.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز در این آیین گفت: در زمان حاضر ملت ایران در سایه ولایت و پیروی از آرمان های امام راحل در برابر توطئه ها دشمنان قسم خورده انقلاب ایستاده است.

امیر سرتیپ دوم علیرضا عزتی آذر افزود: این ولایت است كه در مشكلات، بحران ها و در خط مقدم راهنمای ملت مسلمان ایران بوده و خواهد بود.

وی یادآور شد: 15 خرداد ماه یادآور مجاهدت های ملت ایران به رهبری امام راحل بوده و به بركت خون این شهدا، انقلاب اسلامی به پیروزی نایل شد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

 



تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: تعدادی از هموطنانی که نام خود و یا فرزندشان شاهین بوده، با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع)، تقاضای تغییر نام شاهین و انتخاب نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نسبت به نام‌های شخصیت‌های هنری و فرهنگی که بنا به دلایلی نقش و شخصیتی منفور پیدا می‌کنند عکس‌العمل نشان داده و تقاضای تغییر نام خود و فرزندانشان را از آن نام‌ها دارند، به طوری که به تازگی تعدادی از هموطنان با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع) تقاضای تغییر نام شاهین و درخواست نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نام علی و عناوین و القاب ایشان در این استان بیش از 100 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است،‌ گفت: تاکنون در این استان نام مبارک علی بیش از 60 هزار و 458 بار به ثبت رسیده که می‌توان گفت؛ این نام بعد از نام محمد در بین پسران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی به انتخاب نام نیکو برای فرزندان دارد، تصریح کرد: انتخاب نام ائمه‌اطهار(ع) نشانگر عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار(ع) است که خوشبختانه در جامعه اسلامی با اقبال بالایی همراه است.

چقایی با اشاره به اینکه والدین وظیفه دارند علاوه بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان نسبت به ترتیب دینی و اسلامی کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: والدین می‌توانند از دوران کودکی فرزندان خود را با سیره عملی اهل بیت‌(ع) آشنا کرده و در تربیت دینی آنان بکوشند.

وی گفت: در بین پسران نام علی و در بین دختران نام فاطمه و زهرا از زیباترین نام‌ها است که بخش اعظمی از خانواده‌ها نام فرزندان خود را به این اسامی مزین می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ملی در انتخاب نام از سوی والدین اظهار داشت: زمانی که سریال‌های پرمخاطب از تلویزیون پخش می‌شود، آمار انتخاب نام شخصیت‌های برجسته فیلم و سریال از سوی والدین افزایش می‌یابد که می‌طلبد رسانه ملی در این زمینه با دقت و حساسیت بیشتری عمل کند.

به گفته وی انتخاب نام امیرعلی در سال‌های گذشته در صدر نام‌های پسران قرار گرفته و 755 نوزاد پسر نام امیر علی برایشان انتخاب شده است.



تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ارومیه / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

یکی از جایگاههای سوخت در شهرستان خوی به پرداخت بیش از 626 میلیون ریال محکوم شد .
رییس اداره بازرگانی خوی گفت: این جایگاه اقدام به قاچاق و عرضه خارج از شبکه 65 هزار و 449 لیتر انواع سوخت کرده بود.
آقای کاظمی افزود: پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی، این واحد متخلف به پرداخت 626 میلیون و 240 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 1:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فردی که در جریان سفر رئیس جمهور به مشهد به عنوان یکی از دریافت کنندگان مسکن مهر در سیما با وی مصاحبه و درباره مزایای مسکن مهر تبلیغ کرده بود، مدعی شد پس از چند روز خانه را از وی پس گرفته اند.

به گزارش خبرنگارمهر، جهانبخش جهانی کارگر ساختمانی که عصر چهارشنبه به دفتر خبرگزاری مهر در مشهد مراجعه کرد، اعلام کرد: دو فقره حواله 9 میلیون تومان به شرکت "پرند کویر شرق" پرداخت کردم و خانه ای در خیابان "آسمان یک"، شهرک مهرگان مشهد دریافت کردم.

وی افزود: در زمان افتتاح واحدهای مسکونی توسط دکتر احمدی نژاد، وسایلم را به این منزل منتقل و در گزارش تبلیغی وزارت مسکن و شهرسازی که به همین مناسبت تهیه و از شبکه 3 پخش شد نیز من و همسرم مورد مصاحبه قرار گرفتیم.

جهانی بیان کرد: در حالیکه ما از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم به ما اعلام شد باید خانه را تخلیه کنیم.

وی با ابراز تاسف از این اتفاق و با بیان اینکه واقعا از این رخداد تلخ شوکه شده ام، افزود: مسکن مهر با هدف حل مشکل افراد فاقد سرپناه احداث شده است، ضمن اینکه من تمام مراحل را طی و واحد خودم را نیز دریافت کرده ام، چرا باید با من این گونه برخورد شود.

این شهروند مشهدی با اشاره به پخش چهره اش از تلویزیون و بازتاب منفی این اقدام مسئولان مسکن و شهرسازی و پیمانکار خواستار حل مشکل از طریق مسئولان شد.

به نظر می رسد در صورتی که واقعا چنین اتفاقی رخ داده است، با توجه به مشی دولت در خصوص مهرورزی به افراد نیازمند، برخورد با این مقوله تلخ امری ضروری است.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هفت مسافر كه بلیت سفر هوایی مسیر بجنورد - تهران را داشتند روز چهارشنبه به علت آنچه كه از سوی 'شركت هواپیمایی آسمان' شرایط نامساعد جوی عنوان شد، از این پرواز كنار گذاشته شدند.

برخی از مسافران جامانده از پرواز ساعت 13 امروز با ابزار نارضایی از این موضوع خواهان پرداخت غرامت از سوی شركت هواپیمایی آسمان به عنوان صادر كننده بلیت شدند.

نماینده شركت آسمان در بجنورد نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: خلبان این پرواز به علت شرایط خاص و نامساعد جوی اجازه سوار شدن هفت نفر از مسافران را نداد لذا پرواز با تعداد مسافرانی كمتر از ظرفیت عادی صورت گرفت.

'محمدرضا وفایی' افزود: پروازهای فرودگاه بجنورد از دو مسیر 07 و 25 انجام می شود كه در مسیر 07 هواپیما می تواند با تمام ظرفیت پرواز داشته باشد.

وی اضافه كرد: در پرواز از مسیر 25 كه به دلیل شرایط جوی و باد شدید انجام می شود هواپیما نمی تواند به دلیل سنگینی جو، با تمام ظرفیت پرواز كند و بعضا ناگزیر از كاهش شمار مسافران می شود.

او افزود: خلبان اعلام كرده كه در چنین شرایط پروازی صرفا می تواند با وزن 84 هزار و 500 تن پرواز كند كه بر این اساس تعداد هفت مسافر افزون بر وزن مجاز بودند لذا از پرواز كنار گذاشته شدند.

نماینده شركت آسمان در بجنورد اضافه كرد: ما برای 92 نفر از مسافران در پرواز مسیر بجنورد - تهران بلیت صادر كرده بودیم كه 85 نفر از افرادی كه زودتر كارت پرواز خود را دریافت كرده بودند موفق به پرواز شدند.

وی افزود: به مسافران بازمانده از پرواز نیز پیشنهاد شد كه در صورت تمایل از طریق فرودگاه مشهد و یا سبزوار به تهران عزیمت كنند.

مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد نیز گفت: این فرودگاه تابع قوانین و ضوابط سازمان هواپیمایی و خلبان است لذا هیچ دخالتی در امور پروازی ندارد.

'محمود امانی' به ایرنا گفت: خلبان به نماینده شركت هواپیمایی در بجنورد اعلام كرده كه به دلیل شرایط جوی نمی تواند تمام مسافران را سوار كند لذا تعدادی موفق به سوار شدن نشدند كه در این خصوص باید نماینده شركت پاسخگو باشد.

روزانه یك پرواز رفت و برگشت بین بجنورد مركز استان خراسان شمالی و تهران صورت می گیرد.

منبع: عصر ایران



تاريخ : 28 / 2 / 1391برچسب:, | 9:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعلام برنامه های ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در زنجان بر تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت به نسل امروز تاکید کرد و گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) امسال با شکوه بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حسینی، شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: همزمان با روز (14 خرداد)سالروز ارتحال امام خمینی (ره) مراسم سخنرانی "حجت الاسلام آل هاشم" نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جمهوری اسلامی در امامزاده سید ابراهیم (ره) زنجان برگزار می شود.

وی به سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه روز(12 خرداد) اشاره کرد و گفت: در این مراسم محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی می‌کند.

حسینی به برپایی دسته عزاداری همزمان با سالرو رحلت امام خمینی(ره) از محل حسینیه زنجان به طرف امامزاده سید ابراهیم خبر داد و گفت: در همین راستا ایستگاه های صلواتی در مسیر عزاداری دایر خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: در روز(13 خرداد) 20 تن از دوچرخه سواران دانشجو مسیر حرم امامزاده سید ابراهیم(ع) تا حرم امام خمینی(ره) را در قالب طرح حرم تا حرم رکاب می زنند.

حسینی به برپایی نمایشگاه کتابی از آثار امام خمینی(ره)در صحن امامزاده سید ابراهیم(ع) اشاره کرد و افزود: 600 عنوان کتاب از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

وی برگزاری مراسم شب شعر، اهداء ثواب طرح تلاوت نور به روح امام و شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی، مراسم سوگواری و عزاداری در اقصی نقاط استان، مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه امام خمینی(ره) و سیاه پوش کردن سردر مساجد و ادارات از دیگر برنامه های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اعلام شد.



تاريخ : 25 / 2 / 1391برچسب:, | 4:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رییس عقیدتی سیاسی ارتش؛ اقامه 750 نماز جماعت در پادگان‌های ارتش

  رییس عقیدتی سیاسی ارتش؛ اقامه 750 نماز جماعت در پادگان‌های ارتش 


  رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: روحانیون در پادگان‌های کشور حضور فعال دارندو روزانه 750 نماز در نهاد‌ها و پادگان‌ها توسط آنها برگزار می‌گردد.  

 

حجت الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز «25 اردیبهشت» در حاشیه امضا تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه با سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برنامه‌های روحانیون شاغل در ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: پیرو دستور مقام معظم رهبری برای ارتقای سطح علمی و مدارج روحانیون تا کنون برای 80 نفر از روحانیون در دو سطح در روز‌های تعطیل دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری، مبنی بر سامان بخشی و ارتقای تحصیلی روحانیون شاغل در ارتش ، افزود: در طی دوره‌های آموزشی امتحانات تقویتی میان دوره، برگزاری مباحثات علمی ، متن خوانی از کتاب کفایه و ادبیات عرب از عمده برنامه‌های آموزشی روحانیون به شمار می‌رود.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روحانیون در سراسر پادگان‌های کشور حضور فعال دارندو روزانه 750 نماز در نهاد‌ها و پادگان‌ها توسط آنها برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره به همکاری‌های ارتش و حوزه اضافه کرد: عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه زمینه با حوزه علمیه قم همکاری مستمردارد.

وی در خصوص همکاری عقیدتی سیاسی با معاونت دانش آموختگان حوزه؛ افزود: زمینه‌های جذب و گزینش نیروهای روحانی ، توسط معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه صورت می‌گیرد ؛ همکاری با مرکز پاسخ گویی به شبهات حوزه ؛ که بزودی تفاهم نامه هم با آنها به امضا خواهد رسید، تا از امکانات و پتانسیل موجود حوزه در ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم .

رییس عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: بیشترین توجه معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه در راستای اجرای سیاست‌های حوزه مبنی بر جذب و گزینش روحانیون توسط حوزه علمیه صورت خواهد گرفت که در تفاهم نامه هم مورد تاکید قرارگرفته است.



تاريخ : 22 / 2 / 1391برچسب:, | 4:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اسامی سه نفر از کشته شدگان حادثه برنامه"خاله شادونه"در شهرستان خرمدره اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، بر اثر ازدحام در زمان خروج از  سالن ورزشی خرمدره که  برنامه"خاله شاودنه" در آن در حال اجرا بوده است، نگار صالحی(7 ساله)، مهدی مولایی(7 ساله) و بهاره شادمهر(6 ساله) کشته شده اند.
 
همچنین در حال حاضر وضعیت سایر مصدومان حادثه خوب است.
 
ساعت 18 و 10 دقیقه روز پنج شنبه به دلیل ازدحام جمعیت در سالن شهدای خرمدره که برنامه خاله شادونه در آن محل در حال اجرا بود، هشت نفر از کودکان حاضر در برنامه در بین ازدحام جمعیت مصدوم شدند که دو نفر از کودکان در محل فوت کردند و  دو  نفر دیگر به دلیل جراحات وارده به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان منتقل می شوند.
 
همچنین دو نفر از کودکان انتقال داده شده به بیمارستان موسوی شهر زنجان که دچار ضربه مغزی شده بودند صبح روز جمعه فوت کرده ولی حال دیگر کودک منتقل شده به بیمارستان مطلوب است.
 
حال چهار مصدوم دیگر این حادثه خوب گزارش شده است.
 
بنا به گفته های نوری پور فرماندار شهرستان خرمدره، مسئولان برگزاری "برنامه خاله شادونه" هیچگونه هماهنگی برای اجرا برنامه با فرمانداری خرمدره نکرده بودند.
 
همچنین بنا به اعلام رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، به دلیل عدم هماهنگی برگزاری برنامه با نیروهای امدادی و اورژانس، این نیروهال در محل مستقر نبودند ولی بعد از اطلاع از وقوع حادثه در کمترین زمان در محل حادثه حاضر شدند و به امداد رسانی به مصدومان پرداختند.
 
عزیز رسولی افزود: پنج دستگاه آمبولانس در کمتر از شش دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: برابر سرشماری اخیر دو درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را عشایر تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری فارس: 2 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را عشایر تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمدحسین آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در دیدار مسئولان اداره امور عشایر و عشایرنشینان با امام جمعه اهر افزود: در دوره ییلاقی جمعیت عشایر آذربایجان‌شرقی 70 هزار و 572 نفر با 13 هزار و 295 خانوار و در دوره قشلاقی جمعیت عشایر آذربایجان‌شرقی 43 هزار و 857 نفر با 8 هزار و 97 خانوار است.

وی گفت: 20 درصد پروتئین، شیر خام، گوشت قرمز، پشم، قالی، قالیچه و ورنی توسط عشایر آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ریالی در حوزه فرهنگی نداریم، افزود: در کنار وظایف اساسنامه‌ای خود از مسائل فرهنگی هم غافل نبوده‌ایم و در مناسبت‌های مختلف دینی، مذهبی و ملی کارهای خوب فرهنگی انجام می‌شود.

وی از برگزاری یادواره شهدای عشایری آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی، ورزشی و سوارکاری عشایر در 29 اردیبهشت ماه 1391 در قشلاق صومعه شهرستان کلیبر خبر داد.

در این دیدار امام جمعه اهر نیز با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: عشایر در تولید ملی و اقتصادی نقش تأثیرگذاری دارند.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، خواستار حل مشکلات عشایر در حد توان در زمینه‌های علمی، بهداشتی و سایر زمینه‌ها از سوی مسئولان شد.

در پایان این دیدار حاضران با اهدای هدیه‌ای از خدمات حجت‌الاسلام حاجی‌زاده امام جمعه اهر در حوزه‌های علمی و فرهنگی تقدیر کردند.



تاريخ : 10 / 2 / 1391برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کلیبر –خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان کلیبر از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در منطقه عمومی قره قیه در 29 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله  اصغرپور، فرماندار کلیبر ظهر روز یکشنبه 10 اردیبهشت در جلسه هماهنگی این جشنواره با اعلام این خبر افزود: به منظور معرفی فرهنگ بومی عشایر همه ساله این جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: امسال علاوه بر اسب سواری برادران و خواهران مسابقات طناب کشی، کشتی سنتی، شترسواری، دو نیمه استقامت جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای کودکان خردسال نیز برنامه رهاسازی بادبادک نیز در این جشنواره اجرا خواهد شد که مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط را خواستاریم.

محمد حسن آل هاشم ، مدیرکل امور عشایری استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه امسال برای این منظور 250 میلیون اعتبار پیش بینی شده است و جوایز نقدی مسابقات به دو برابر افزایش یافته است.

وی از برگزاری نمایشگاه از توانمندیها و نقش زنان عشایر در جامعه نیزخبر داد و گفت: صنایع دستی و توانمندیهای زنان عشایر در قالب غرفه های نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد و در این مراسم از زنان برجسته عشایری از جمله مادران شهدا و نخبگان خواهر عشایری تجلیل بعمل خواهد آمد.   



تاريخ : 7 / 2 / 1391برچسب:, | 10:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

3 عضو يک خانواده طي جنايتي فجيع با ضربات چاقو درمشهد به قتل رسيدند.

به گزارش خراسان حدود ساعت ۷ صبح روز سه شنبه هنگامي که يکي از پسران اين خانواده طبق روال هر روز خود را به منزل پدري اش واقع در يکي از خيابان هاي انتهاي بلوار وکيل آباد رساند، ابتدا زنگ در منزل را به صدا درآورد اما جوابي نشنيد در همين هنگام وي صداي ناله اي را از سمت پارکينگ منزل و مقابل پله ها شنيد و براي بازکردن در منزل تلاش کرد. او سپس با شکستن شيشه در ورودي منزل موفق به بازکردن در شد و در کمال تعجب پيکر خونين پدر پيرش را ديد که در مقابل آخرين پله ساختمان در پارکينگ افتاده است و از درد ناله مي کند، پسر خانواده با ديدن اين صحنه تاسف بار سريع  همسايه روبه رو را با خبر کرد و ثانيه هايي بعد همگي به بالاي سر پدري رسيدند که بر اثر خونريزي فراوان دچار ضعف شديد شده بود اما در همان حال به آنها گفت که به طبقه دوم بروند و جان دو عضو ديگر را نجات دهند.



تاريخ : 3 / 2 / 1391برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ارسال به دوستان

29 اردیبهشت
جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی، 29 اردیبهشت‌ماه جاری در قشلاق صومعه شهرستان کلیبر برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسن آل‌هاشم مدیرکل امور عشایر استان گفت: این جشنواره همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره و در بخش ورزشی سوارکاران زن و مرد عشایر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که این بخش مورد استقبال مردم به خصوص میهمانان استان‌های همجوار است.

آل‌هاشم گفت: در بخش فرهنگی نیز نمایشگاهی از نحوه زندگی عشایر، سنت و آیین عشایری در محل جشنواره برپا خواهد شد تا بازدیدکنندگان بیشتر با فرهنگ و رسوم عشایر آشنا شوند.

وی بیان کرد: در کنار این جشنواره فرهنگی ورزشی فرآورده‌های لبنی، صنایع دستی، نان و آش سنتی تولید عشایر نیز به مردم عرضه خواهد شد.

آل‌هاشم گفت: نوزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی به خصوص استانداری آذربایجان‌شرقی، فرمانداری کلیبر، اداره ورزش و جوانان استان و اتحادیه تعاونی‌های عشایری برگزار خواهد شد.



تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خدابخش هاشم زهی عضو دسته رزمی لشکر مردم پایه 41 ثارلله و سر طایفه هاشم زهی به هنگام نماز صبح توسط افراد ناشناس ترور شد.

به گزارش مهر، صبح سه شنبه ساعت 6 و 25 دقیقه خدابخش هاشم زهی که برای نماز صبح از منزلش خارج می شد بیرون از منزل توسط دو نفر موتور سوار ترور شد.
 
سرهنگ داود بدر آبادی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان در گفتگو با مهر اظهارداشت: هاشم زهی یکی از بسیجیان فعال منطقه بود که در امنیت شهرستان و مناطق عشایری همکاری خوبی داشت.
 
وی افزود: این شهید سرطایفه عشایری هاشم زهی است که در روستای هشتصد متری زندگی می کرد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان گفت: این دو نفر که در ترور این بسیجی دست داشتند به مناطق کوهستانی شهرستان متواری شدند که بسیجیان شهرستان جهت دستگیری آنها به مناطق عشایری اعزام شدند.
 
سرهنگ بدر آبادی گفت: احتمال دارد که در ترور این بسیجی گروه "سابکی" دست داشته باشند.
 
وی افزود: چند سال قبل شرور مسلحی به نام جواد سابکی که باعث قتل و عام تعدادی شده بود و باعث رعب وحشت در بین مردم شده بود با همکاری هاشم زهی و سپاه مورد تعقیب قرار گرفته بود.
 
طوایف سنی ریگان با تاکید بر وحدت و یکدلی ترور هاشم زهی را محکوم کردند.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 3:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خرم آباد - كارمند متعهد و وظیفه شناس اداره پست شهرستان سلسله در استان لرستان، بسته پستی بدون نام و نشانی را كه حاوی مقداری اسناد بانكی به ارزش 10 میلیارد ریال بود را بر اساس تعهد و وظیفه شناسی به صاحبش بر گرداند.

1391/01/26 - 12:26

به گزارش روز شنبه ایرنا، رییس اداره پست شهرستان سلسله گفت: 'علی اشرف حسنوند' یكی از كاركنان این اداره در جریان بازكردن یكی از صندوق های پستی سطح شهر الشتر متوجه وجود یك پاكت باز شده حاوی مقداری پول نقد، چك، سفته و اسناد مالكیتی می شود كه هیچ نام و نشانی بر روی آن نیست.

'غلامرضا محمدی' افزود: این كارمند وظیفه شناس بر اساس تعهد و وظیفه انسانی و كاری خود پاكت بی نام و نشان را بلافاصله به اداره پست منتقل و مراتب را به مسئولین گزارش می كند.

وی افزود: با بررسی و پیگیری زیاد و دقیق ماموران، مشخصاتی از صاحب بسته یافت می شود كه با تماس و بررسی لازم، موفق به شناسایی صاحب اصلی بسته و تحویل به نامبرده می شود.

حسنوند, كارمند این اداره نیز در این خصوص گفت: نامه رسانی هستم كه وظیفه من امانتداری و حفظ اموال مردم است, بر همین اساس این كار را تنها بر اساس وظیفه انسانی و دینی خود انجام دادم.



تاريخ : 26 / 1 / 1391برچسب:, | 8:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

Image

به گزارش روابط عمومي اداره كل امورعشاير استان آذربایجانشرقی ، مهندس سيد محمد حسن آل هاشم مديركل امورعشاير اعلام نمود جهت حمايت از مشاغل خانگي تسهيلات بانكي به عشاير اعطاء مي گردد.
 
Image Image
وي گفت : باتوجه به ثبت نام از متقاضيان مشاغل خانگي جهت استفاده از تسهيلات بانكي ارائه شده به اين طرح اداره كل امورعشاير استان در مناطق عشايري و شركتهاي تعاوني و ادارات امورعشاير شهرستانها نسبت به اطلاع رساني در شهرستانهاي عشاير نشين اقدام نموده است . عشايري كه در رابطه با قالي بافي ، ورني بافي ، پرورش زنبور عسل ، تبديل فرآورده هاي دامي ، توليدات لبني ، جمع آوري گياهان خوراكي و داروئي و... فعاليت مي نمايند با مراجعه به ادارات امورعشاير شهرستانها و راهنمائي كارشناسان مربوطه جهت ثبت نام و استفاده از تسهيلات فوق اقدام نمايند . شايان ذكر است ليست كامل فهرست مشاغل خانگي در ادارات عشايري شهرستانها موجود مي باشد .
همچنين مهندس آل هاشم گفت : با تخصيص اعتبارات از محل عمليات طرحهاي تملك دارائيهاي سرمايه اي طبق موافقت نامه مابين معاون برنامه ريزي استانداري آذربايجان شرقي و اداره كل امورعشاير استان آبرساني سيار به قشلاقات فاقد منابع آبي در شهرستانهاي كليبر ، خداآفرين ، اهر و ميانه توسط تانكرهاي سيار انجام ميگيرد . خانوارهاي ساكن در قشلاقات فاقد منابع آبي از طريق تانكرهاي سيار آبرساني ، آب مورد نياز خود را درقالب اين پروژه دريافت مي نمايند. ضمنا مهندس آل هاشم اشاره نمودند : دراجراي طرح تامين گاز مايع مورد مصرف خانوارها در مناطق عشايري شش سايت گاز 10 تني در شهرستانهاي كليبر ، خداآفرين ، اهر ، سراب ، هريس و ميانه نسبت به شارژ كپسول هاي 11 كيلوئي اقدام و ارائه خدمات مي نمايند .
Image
اين طرح در جهت جلوگيري از تخريب مراتع و جنگلها از سالهاي قبل شروع شده و انجام ميگيرد . در اين رابطه كلاسهاي ترويجي و آموزشي استفاده از سوخت فسيلي و وسايل گاز سوز براي عشاير توسط اين اداره كل برگزار گرديده است .

 



عقاب نیوز:

حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا (س) در 40 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: 10برنامه شاخص  ویژه سالروز شهادت در امامزادگان بی بی فاطمه صغری سیاوشان، محمد عابد میقان، سهل بن علی آستانه، ابوطالب و ریحان خمین، یحی و فضل محلات، زبیده خاتون دلیجان، سید اسحاق ساوه، محمد فم تفرش، ابراهیم نوده خنداب برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هدف از برگزاری  این سوگواره را ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف بر اساس اجرای نیات واقفین عنوان کرد.
 
حسینی برپایی خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره مسائل خانوادگی و ایستگاه مشاوره وقف جهت ترغیب عزاداران به وقف جدید،ترویج و تبلیغ فرهنگ فاطمی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب خطبه فدکیه حضرت زهرا در سطح بقاع متبرکه، توزیع ویژه نامه احسان ماندگار را از برنامه های جانبی این سوگواره عنوان کرد.

 



تاريخ : 17 / 1 / 1391برچسب:, | 5:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ایرنا: مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ضمن تایید این مطلب افزود : این پرواز که ظهر روز پنجشنبه در فرودگاه مشهد به زمین نشست، حین حرکت بر روی باند به سمت توقفگاه هواپیما، دچار حادثه شد.

حسن جعفری گفت: در این حادثه هیچ مشکلی برای مسافران ایجاد نشد و تمام مسافران به سلامت تخلیه و فرودگاه را ترک کردند.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه امروز یکی از معضلات مهم کشور بوده که ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

خبرگزاری فارس: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه به صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزرگی زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی‌ آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: نامگذاری امسال توسط مقام عظمای ولایت نشانه درایت ایشان در شناخت نیاز به حق جامعه است که باید از سوی دولتمردان به خوبی مورد عنایت قرار گرفته و کاربردی شود که در اصل راهی برای مقابله با انواع تحریم‌های غرب و استکبار جهانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه اقتصادی، افزایش سطح رفاه عمومی و تامین امنیت و آسایش ملت اگر در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و اجرایی شود بی‌شک رفاه و امنیت کشور و ملت تامین خواهد شد.

آل‌هاشم افزود: از دولتمردان و مسئولان انتظار می‌رود در پایان هر سال با ارائه گزارش کاری در حیطه وظایف خود، اعلام کنند چقدر در تحقق شعار سال کوشیده‌اند و توانستند منویات رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا امروز یکی از معضلات مهم کشور است که در کنار واردات بی‌رویه ضربه‌های بزرگی به صنعت و اقتصاد کشور زده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کاربردی و مدون برای برخورد با آنها داشت.

امام جمعه موقت تبریز افزود: برای توسعه اقتصادی باید سعی کرد کسانی که در این زمینه فعال هستند مورد حمایت و تقدیر قرار گیرند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی در این زمینه گام‌های مثبت بردارند.

وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: زن مسلمان امروز با داشتن الگویی همچون صدیقه طاهره(س) توانسته است با حضور خود در صحنه‌های پرشور مختلف حماسه انقلاب اسلامی را به منصّه ظهور برساند و سختی‌ها و مرارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به جان بخرد و با ایثارگری‌های خود در پشت جبهه و گاه در درون جبهه و نیز تهاجم فرهنگی پیرو بی‌چون چرای این بانوی دو جهان باشد.

آل‌هاشم افزود: همه ما باید با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، تابع ولی فقیه زمان خود باشیم چرا که رمز اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی گفت: راضیه مرضیه(س) با زندگی و مبارزه خود در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و به خصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی نشان داد که یک زن می‌تواند با حفظ حریم عفّت و ارزش‌های انسانی در تمام عرصه‌های جامعه حضور داشته باشد.

وی در ادامه با تقدیر از ستاد تسهیلات سفر استان، از زحمات تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف به مردم طی ایام تعطیلات نوروز خدمات ارائه دادند، تقدیر کرد.

آل‌هاشم همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و سلامت جامعه و افراد را عامل توسعه هر کشوری در تمام زمینه‌ها ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در اسلام و آموزه‌های دینی مورد تاکید جدی قرار گرفته که توجه به آن باید در جامعه نهادینه شود ضمن آنکه از وزارت بهداشت و مسئولان استانی باید به دلیل ارائه خدمات بهداشتی به خصوص خدمات رایگان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به فرارسیدن سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این سردار رشید اسلام بی‌شک فرماندهی با تفکرات بسیجی بود که توانست نقش مهم و اساسی در انقلاب به خصوص در دفاع مقدس داشته باشد.

آل‌هاشم، شاخصه اصلی شهید صیاد شیرازی را پیروی بی‌چون و چرا از ولایت دانست و افزود: این شهید بزرگوار ارتش و سپاه را یک روح در دو بدن و در کل واحد می‌دانست که اتحاد آنان را عامل مهم توان نظامی بالا و اقتدار قوی ارزیابی می‌کرد.

امام جمعه موقت تبریز فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را نیز گرامی داشت و نقش هنرمندان متعهد را در تبیین ارزش‌های انقلاب تاثیرگذار دانست.

وی در ادامه به 20 فروردین و روز فناوری اشاره کرد و افزود: بی‌شک دستاوردهای مهم علمی امروز کشور نتیجه تلاش دانشمندان ایران اسلامی است که با تعهد و ایمان خود توانستند ایران را در تمام عرصه‌ها سربلند کنند.

اضافه می‌شود، امروز همزمان با برپایی نماز جمعه داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیج پزشکی سپاه عاشورا به ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران اقدام کردند.



تاريخ : 16 / 1 / 1391برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، كارشناس سازمان زمین شناسی شمال باختری ایران با بیان این خبر افزود: بافت کهن شهر تبریز و بخش مرکزی و جنوبی شهر بر روی گسل شمال تبریز بنا نشده لذا فقط با خسارت های ناشی از تکان زمین لرزه ای مواجه است، ولی بخش شمالی شهر و به ویژه شرق و شمال شرق آن که بر روی گسل توسعه یافته است در درجه اول با خسارت های مربوط به گسیختگی پی بناها تهدید می شود و تکان ناشی از زمین لرزه در درجه ثانوی به این بخشهای شهر خسارت وارد میکند. جمعیت بسیار متراکمی به سبب بلند مرتبه سازی در این بخش اسیب پذیر شهر اسکان داده شده است. باید به این موضوع توجه کرد که با توجه به بزرگی نیروهای زمین لرزه، هیچ سازه متصل به زمین که روی خط گسل بنا شده باشد نمی تواند از گسیختگی در حین زمین لرزه در امان باشد. 
 



ادامه مطلب
تاريخ : 4 / 1 / 1391برچسب:, | 6:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تبریز گفت: نباید امسال همانند سال های گذشته این شعار فقط در تابلوها نوشته شود، باید همگی به این امر توجه و فرمایشات رهبری را با اعمال خود به جا بیاوریم.

خبرگزاری فارس: شعار سال‌ نباید فقط در تابلوها نوشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم امروز در نخستین خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: جامعه اسلامی در همه عرصه‌ها باید روی پای خود بایستد، باید از کار و سرمایه ایرانی حمایت کنیم تا استقلال واقعی شکل بگیرد و تولید ملی رونق یابد.

وی تصریح کرد: شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را باید به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم.

آیت الله آل‌هاشم خاطرنشان کرد: فلسفه نامگذاری امسال را هدایت کردن مردم و مسیولان به سوی هدفی مهم و تاثیرگذار دانست و تا کید کرد: مقابل هجمه های شدید اقتصادی دشمن باید بر تولیدات داخلی تکیه کرد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد: صله ارحام، نظافت خانه و منزل و رأفت و عطوفت اسلامی و آشتی میان مردم از سنت‌‌های خوب این ایام است که باید تقویت شود.

آل‌هاشم افزود: در مقابل آیین سنت‌های خوب برخی مجالس معصیت و اختلاط زنان و مردان نیز باید در چنین ایامی حذف شود و زیبنده جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت تبریز گفت: محاسبه نفس در آستانه عید نوروز توسط مسلمان ضروری است و باید از خدا بخواهیم که در صراط مستقیم قرار گیریم.

وی با اشاره به معنای واقعی عید از نگاه اسلام و حضرات معصومان (ع) تاکید کرد: عید واقعی بنا به فرمایش امام صادق (ع) روزی است که در آن معصیت نشود و بنابراین هر روزی که در آن معصیت صورت نگیرد برای انسان مسلمان عید است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: عید نوروز فرصتی برای پاک‌سازی درونی و کسب فضایل اخلاقی است و همانگونه که ظواهر پاکیزه می‌شوند، درون نیز باید پاک و آراسته شود.



تاريخ : 28 / 12 / 1390برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: به علت بارش شدید برف و کولاک شب گذشته مسیر قزوین به رشت همچنان مسدود است.

کولاک شب گذشته موجب مسدود شدن محور مواصلاتی قزوین به رشت و قزوین به زنجان شده که
علیرغم تلاش ماموران امدادی مسیر قزوین به رشت همچنان مسدود است.

محمد امین نصراللهی زاده دقایقی قبل اظهارداشت: کولاک شب گذشته تمامی محورهای مواصلاتی استان را در بر گرفت و بارش برف در مسیر آزاد راه قزوین به رشت همچنان ادامه دارد و پلیس راه از عبور خودروها در این مسیر جلوگیری می کند.

وی افزود: بلافاصله پس از کولاک 24 اکیپ راهداری استان قزوین با استفاده از 177 دستگاه موجود و 300 راهدار در تمامی محورها بسیج شدند و به یاری در راه ماندگان شتافتند.

مدیرکل راه و ترابری استان قزوین تصریح کرد: در محور قزوین به آوج نیز بارش برف ادامه دارد و تردد در این مسیر با کندی و احتیاط کامل امکان پذیر است.

نصراللهی زاده یادآور شد: مسیر قزوین به رشت همچنان مسدود است و تلاش راهداران و نیروهای امدادی برای بازگشایی مسیر با جدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در ساعات بامداد امروز بخشی از مسیر رشت بازگشایی شد اما به دلیل تداوم کولاک و بارش برف این مسیر نیز مجددا بسته شد.

این مسئول بیان کرد: مسیر قزوین به زنجان بازگشایی شده اما تردد در این مسیر هم با کندی و احتیاط کامل صورت می گیرد.

نصراللهی زاده از مردم ومسافران خواست تا حد ممکن سفرهای غیر ضروری خود را چند روز به تاخیر بیندازند تا در جاده دچار مشکل نشوند.

به گزارش مهر،شب گذشته هزاران نفر از مسافران عبوری از محورهای مواصلاتی استان قزوین به دلیل کولاک در جاده متوقف شده و توسط نیروهای امدادی در مدارس و مساجد استان اسکان داده شدند.
 



تاريخ : 27 / 12 / 1390برچسب:, | 11:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی از بازسازی راههای عشایری استان ، طی سال 90 خبر داد و گفت: با هزینه کرد این اداره کل 330 کیلومتر از این راهها برای تسهیل تردد عشایر در شهرستانهای عشایر نشین استان مورد بازسازی قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسن آل هاشم روز شنبه در نشست امور عشایر استان و اعضای شرکتهای تعاونی و اتحادیه تعاونیهای عشایری آذربایجان شرقی که با هدف ارائه گزارش سالانه و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به عشایر استان تشکیل شده بود افزود: با همکاری و حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان، اقدامات لازم جهت واردات نهاده های دامی از کشور قزاقستان برای احشام عشایر و همچنین خرید زمین در جمهوری گرجستان برای کشت جو، سویا و ذرت برای مصارف دام عشایر استان و نیز چرای دامهای عشایر آذربایجان شرقی در مراتع کشور ارمنستان صورت پذیرفته و با نهایی شدن تفاهمنامه ها ، امید می رود بزودی در فاز اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در توسعه استفاده از انرژیهای پاک در مناطق عشایری استان، گفت: این امر در راستای حمایت از منابع طبیعی استان و مدیریت بهینه انرژی توسط این اداره کل درحال حاضر به صورت آزمایشی در مناطق عشایر نشین استان دنبال و بعد از رفع مشکلات احتمالی، به صورت گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
آل هاشم همچنین در این جلسه از راه اندازی "مجتمع ییلاقی عشایر"در فاز دوم ائل گلی تبریز از اوایل سال 91 خبر داد و افزود: این طرح در راستای آشنایی بیشتر مردم با شیوه ها و روشهای زندگی عشایری صورت می پذیرد.
 
احداث 14 آبشخور دامی در مناطق عشایری ، بازسازی و نزدیک سازی چشمه های مورد استفاده عشایر و اجرای 3 طرح مطالعاتی مربوط به مناطق عشایر نشین استان از دیگر اقدامات اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی طی سال 90 بوده است.

تعداد خانوارهای عشایر استان در فصل ییلاق 13 هزار و 297 خانوار و در فصل قشلاق 8 هزار و 97 خانوار بوده و 5 هزار خانوار نیز از استانهای اردبیل و آذر بایجان غربی و زنجان در این استان حضور می یابند .
 
شهرستانهای اهر، کلیبر، میانه، سراب، هشترود، چاراویماق وخداآفرین از شهرستانهای مهم عشایر نشین آذر بایجان شرقی محسوب می شود.
 
گوشت قرمز، شیر خام ، قالی و قالیچه موسوم به "ورنی" از مهمترین تولیدات عشایری استان بشمار می آید. ورنی تولید عشایر ارزش افزوده بالایی داشته و به کشورهای دیگر صادر می شود.

 

 



تاريخ : 25 / 12 / 1390برچسب:, | 12:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، رئیس جمهور امروز پنج شنبه در سفری که جزو سفرهای استانی هیئت دولت به حساب نمی آید وارد پایگاه چهارم شکاری دزفول شد و مورد استقبال استاندار و برخی مقامات استان خوزستان قرار گرفت.
دزفول در همسایگی شهرستان اندیمشک قرار دارد و سفرهای مقامات سیاسی کشور برای حضور در اندیمشک از طریق پایگاه چهارم شکاری دزفول انجام می شود.

احمدی نژاد با حضور در شهرستان اندیمشک به صورت نمادین روبان افتتاح 10 هزار و 444 واحد مسکن مهر در سراسر خوزستان را افتتاح می کند که از این تعداد هزار واحد در اندیمشک افتتاح می شوند.

احمدی نژاد در این سفر قرار است پل غدیر اهواز، ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز و تقاطع کمربندی دزفول – اندیمشک را نیز افتتاح کند.



تاريخ : 19 / 12 / 1390برچسب:, | 9:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به  نقل از بازتاب، روز سه شنبه در حمله ای ناجوانمردانه، استاد خانم رشته جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی زابل توسط یک دانشجوی پسر مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

این حمله زمانی صورت گرفت که استاد در حال تدریس در کلاس بوده است که دانشجوی پسر از پشت سر با چاقو به این استاد خانم حمله و وی را از ناحیه کتف زخمی می کند.

این گزارش حاکی است، دانشجوی پسر مذکور بعد از این حادثه فرار می کند که توسط کارکنان و دانشجویان دانشگاه دستگیر و تحویل نیروی انتظامی می شود. ظاهرا برای وی حکم اخراج نیز صادر شده است.

گفته می شود دانشجوی مذکور و این استاد از ترم گذشته بر سر "نمره" مشکلاتی داشته اند و در روز حادثه دانشجوی مذکور بعد از درگیری لفظی با استاد، وی را با چاقو مورد حمله قرار می دهد؛ اقدامی که تا کنون به این نحو سابقه نداشته است.

 حال این استاد خانم  وخیم گزارش شده است.

گفتنی است نیروهای اورژانس هم پس از اطلاع با مقداری تأخیر برای اعزام این استاد به محل حادثه آمدند، به گونه ای که استاد مذکور ابتدا با خودرو یکی از کارکنان تا بخشی از مسیر حمل شده و سپس با خودرو اورژانس به بیمارستان منتقل شده است.
 
برخی شهروندان زابلی که از عملکرد اورژانس این شهر گلایه داشتند، تصویر زیر را که نشان دهنده حمل آهن است، در اختیار خبرنگار بازتاب قرار دادند





تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: از اصول حاکم برتبلیغات انتخاباتی، قانون گرایی و وفادار بودن

کاندیداها به قانون است.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در جمع دست اندرکاران و مجریان انتخابات شهرستان تبریز که در محل فرمانداری تبریز تشکیل یافته بود، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح و همچنین ولایتمداری محض آنان، از اهم موضوعات و تکالیف ارزشمند در برگزاری انتخابات نهم است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، تاکید کرد: با انتخاب افراد سالم و اصلح، خون تازه ای در رگهای کشور تزریق می شود و تیری بر چشم دشمنان فرود  می آورد که آنها را بیشتر نا امید و مایوس می کند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: مردم باید با احساس مسئولیت بیشتر، با گزینش افراد شایسته و خادم در ترکیب مناسب اعضای نمایندگان مجلس نهم  تلاش کنند.

وی با تاکید بر حفظ حریم شخصیت کاندیداها، اظهار داشت: رقابت سالم به جای خصومت، در زمان تبلیغات انتخابی، به کاهش مسایل حاشیه ای کمک می کند و زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند فراهم می کند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به اینکه باید، بهترین گزینش در پای صندوقهای رای صورت بگیرد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی، انتخابات باید نمادی از وحدت و اخلاق اسلامی باشد و کاندیداها و طرفداران آنها در این خصوص نقش مهمی دارند. 

امام جمعه موقت تبریز همچنین صداقت  در عمل و پرهیز ازدادن وعده های واهی از سوی کاندیداها را یادآور شد و از طرفداران و حامیان آنها خواست تا از تخریب رقبا و صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی خودداری کنند.

 



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: پس از کش و قوس و با تاخیری چند روزه لیست قطعی جبهه متحد اصولگرایان در آذربایجان‌شرقی امروز نهایی شد.

خبرگزاری فارس: لیست قطعی جبهه متحد اصولگرایان آذربایجان‌شرقی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز جبهه متحد اصولگرایان امروز با اعلام لیست نهایی خود به حرف و حدیث‌های چند هفته گذشته پایان داد و نامزدهای مورد حمایت خود را معرفی کرد.

بر اساس لیست نهایی این جبهه، نامزدهای مورد حمایت به شرح ذیل هستند:

تبریز: علاوه بر حجت الاسلام رسول جلیل‌زاده، محمدحسین فرهنگی و اسماعیل سعیدی که قبلا اعلام شده بودند، علی آجودان‌زاده، حجت‌الاسلام حمید رحیم‌همزبان و عشرت شایق نیز در این لیست قرار گرفتند.

شبستر: علی آقاعلیلو

ملکان: شهروز افخمی

بستان‌آباد: احد خیری

کلیبر و هوراند:  مهدی راثی

هشترود: غلامحسین شیری

ورزقان: الهوردی دهقانی

سراب: رسولی شربیانی

بناب: نامزدی معرفی نشد

میانه: حمیدرضا حاجی‌اصغری

مرند: نامزدی معرفی نشد

اهر و هریس: عباس فلاح

مراغه و عجب‌شیر: مهدی دواتگر



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس دانشگاه برنا، استاندار استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز در دانشگاه تفرش گفت: افتتاح مرکز ابر رایانه دانشگاه تفرش تحولی اساسی در امر آموزش وپژوهش و تحقیقات علمی در سراسر دانشگاه‌های استان مرکزی و کشور است.

" علی اکبر شعبانی فرد" با بیان این که دانشگاه تفرش با ایجاد این مرکز به جمع 10 دانشگاه برتر دارای سیستم ابررایانه کشور پیوسته است افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان کشور می‌توانند با توجه به این زیرساخت ایجاد شده در دانشگاه تفرش درتحقق منویات رهیر معظم انقلاب در جهت نهضت تولید علم گام برداشته و برتری علمی جوانان و دانشمندان ایرانی به جهانیان ثابت نمایند.

وی تصریح کرد: هم اکنون تولید مقالات علمی کشورمان نسبت به تولید مقاله در ترکیه افزایش یافته است که این امر سند افتخار کشور در حوزه علم و فن آوری با توجه به تحریم‌های صورت گرفته از سوی کشورهای اروپاپی در منطقه است.

شعبانی فرد افزود: ایجاد این مرکز علاوه بر ایجاد تحول در امر آموزش و پژوهش بستری لازم برای خدمتگزاری صادقانه به مردم ایران و کشورهای تازه استقلال یافته منطقه و بیداری اسلامی است.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: این مرکز تنها مرکز پردازش های فوق سریع در استان مرکزی و ابزار بسیار قدرتمند در جهت پیشرفت علمی استان با توجه به وجود صنایع بسیار مهم و مراکز متعدد دانشگاه‌هایی است.

"احمد رضا ربانی" افزود: ابر رایانه دانشگاه تفرش با 16 گیگابایت حافظه اصلی و 18 ترابایت حافظه ذخیره سازی می‌تواند حداکثر 3 میلیارد عمل در ثانیه پردازش نماید.

همچنین با حضور استاندار استان مرکزی ، کلنگ احداث سالن آمفی تئاتر 650 نفره دانشگاه تفرش در زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع وخانه بهداشت دانشگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع بر زمین زده شد.
 



تاريخ : 29 / 11 / 1390برچسب:, | 11:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فردي كه 45ميليارد ريال از بانك‌هاي استان چهارمحال و بختياري اختلاس كرده بود ؛ دستگير شد.

به گزارش واحدمركزي خبر، رئيس پليس آگاهي استان چهار محال و بختياري گفت: اين فرد با تاسيس شركت صوري ضمن تهيه فاكتورهاي جعلي، از يكي از بانك‌هاي اين استان وام گرفته بود.

سرهنگ برزوئي افزود: كارشناسان اداره بازرگاني در بررسي مدارك و اسناد اين شركت متوجه جعلي بودن اسناد شدند.

وي با بيان اينكه متهم پس از احضار به اداره آگاهي به كلاهبرداري خود اعتراف كرده است افزود: ماموران پليس پس از تشكيل پرونده متخلف را به اتهام جعل مهر و تحصيل مال نامشروع دستگير و تحويل مراجع قضايي دادند.

 



تاريخ : 26 / 11 / 1390برچسب:, | 3:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان از انتصاب آیت‌الله علی خاتمی به عنوان امام جمعه زنجان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اصغر موسوی پیش از ظهر امروز در ستاد استقبال از نماینده ولی فقیه استان زنجان، اظهار داشت: با توجه به خداحافظی امام جمعه زنجان، آیت‌الله واعظی 45 روز است که استان زنجان از این نعمت بی‌نصیب است.



ادامه مطلب
تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرمانده انتظامي استان ايلام علت گروگانگيري صبح روز گذشته که در يکي از ادارات کل استان رخ داد را موضوع شخصي اعلام كرد و گفت: عامل اين گروگانگيري دستگير شد.

به گزارش ايسنا، امير حيدرعباس‌زاده دراين‌باره گفت: در ساعت 10 صبح روز يكشنبه فردي با در دست داشتن يک قبضه اسلحه سه نفر را در ساختمان يکي از ادارات شهر ايلام گروگان گرفته بود كه با اطلاع پليس از اين واقعه اکيپ‌هاي ويژه‌اي به همراه کارشناسان مرکز مشاوره معاونت اجتماعي نيروي انتظامي در محل حاضر و اقدامات امنيتي و عمليات رهايي گروگان‌ها را آغاز کردند.

فرمانده انتظامي استان ايلام ادامه داد: در بررسي اوليه پليس مشخص شد انگيزه اين فرد انتقام‌جويي بوده و اختلاف شخصي با يکي از کارکنان آن اداره باعث اين اقدام شده است.

عباس‌زاده با بيان اينكه پس از گذشت پنج ساعت پليس با انجام اقدامات پليسي و رواني گروگانگير را از محل گروگانگيري بيرون کشاند، گفت: ماموران پليس متهم را دستگير و سه گروگان را آزاد كردند.

وي با اشاره به پايان گروگانگيري در ساختمان اين اداره اضافه‌کرد: در اين عمليات ضمن دستگيري فرد گروگانگير يک قبضه اسلحه و تعدادي فشنگ نيز از وي کشف و ضبط شد.
 



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

دنیای اقتصاد – اراک – مجید نیک عهد: رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفرش از مهار 30 هزار مترمكعب روان آب‌هاي سطحي با ساخت بندخاكي در روستاي زرجين شهرستان تفرش خبر داد.

 
محمود عسگري گفت: با ساخت اين بندخاكي حدود 30 هزار متر مكعب روان آب سطحي كنترل شده كه اين آب‌ها جذب سفره‌هاي زيرزميني مي‌شود. وي ساخت بندهاي خاكي را با هدف جلوگيري از بروز فرسايش، ‌كنترل رسوب، پيشگيري از سيلاب، حفظ آب و تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني به منظور تقويت قنوات و چشمه‌سارها و جلوگيري از خطر سيل‌گيري مناطق پايين دست دانست.وی اعتبار هزينه شده براي اين بندخاكي را در روستاي زرجين 520 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي عنوان كرد.