تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:بارش,برف,باران,جاده,عقاب نیوز, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، از بارش برف و باران در جاده های 12 استان کشور خبر داد.

سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با مهر اظهار داشت: اکنون بارش برف در محور اسالم به خلخال در استان گیلان گزارش شده که رانندگان هنگام تردد در این جاده باید فاصله ایمنی را رعایت کرده و از رانندگی با سرعت غیر مجاز خودداری کنند. این در حالی است که بارش باران در تمامی محورهای استان اردبیل ادامه دارد.

وی ادامه داد: بارش باران در جاده های سراب - تبریز، مراغه - هشترود در استان آذربایجان غربی ادامه دارد.

همچنین بارش باران در جاده های استانهای البرز، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، زنجان، ایلام، گلستان، گیلان، تهران و مازندران ادامه دارد و سطح این جاده ها لغزنده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: هیچ محوری در کشور مسدود نیست و تردد در راههای کشور بدون مشکل ادامه دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از واژگونی اتوبوس مسافربری در جاده آذرشهر- عجب شیر و مرگ یک تن از 12 سرنشین این اتوبوس خبرداد و گفت: 10 سرنشین این اتوبوس زخمی شدند.

حبیب حسین‌قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با اعلام گزارش وقوع این سانحه به اپراتور مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، آمبولانس‌های آذرشهر، ممقان، شیرامین، گوگان و عجب‌شیر به محل حادثه اعزام و 10 مصدوم سانحه را به بیمارستان آذرشهر منتقل کردند.

وی با بیان اینکه سه مصدوم سانحه به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شده‌اند، گفت: وضعیت عمومی یکی از مصدومان این سانحه چندان رضایت‌بخش نیست.



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:شهادت,مأمورناجا,عقاب نیوز, | 8:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، مهدی میرزاده در گفت‌وگو با فارس در طبس به تشریح کامل ماجرای درگیری اخیر مأموران این فرماندهی با اشرار مسلح پرداخت و اظهار داشت: به دنبال گزارش واصله مبنی بر حضور دو دستگاه موتورسیکلت مشکوک در کویر شمال غرب شهرستان طبس و در ارتفاعات منطقه عمومی نستنج و ظن قوی دال بر ورود قاچاقچیان موتوری و اشرار مسلح مواد مخدر به حوزه استحفاظی شهرستان طبس، مقارن ساعت 10 صبح روز 16 آبان 1391 اکیپ‌های مجهز عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان طبس با اتخاذ تدابیر لازم به منظور بررسی موضوع به محل مورد نظر عزیمت کردند.
 
وی افزود: طی ردزنی‌های انجام شده، آثار تردد دو دستگاه موتورسیکلت مشاهده شد و در ادامه ردزنی در ساعت 14 همان روز موتورسیکلت‌های اشاره شده به همراه پنج نفر افراد مشکوک رؤیت شدند که اشرار به محض مشاهده مأموران شروع به تیراندازی کردند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان طبس ادامه داد: بلافاصله آتش متقابل از سوی مأموران اجرا و درگیری تا ساعات اولیه شامگاه ادامه یافت، تا اینکه قاچاقچیان مسلح با استفاده از تاریکی شب و عوارض زمین به صورت پیاده به سمت ارتفاعات متواری شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این عملیات تعداد یک نفر از قاچاقچیان مسلح به هلاکت رسید و تعداد دو دستگاه موتورسیکلت آنان به همراه مقادیر متنابهی وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر، تعداد دو قبضه اسلحه کلاشینکف و مقادیری فشنگ جنگی و نیز مقادیری وسایل شخصی دیگر کشف و ضبط شد و به غنیمت عوامل انتظامی درآمد.

میرزاده اضافه کرد: همچنین یک نفر از اشرار که مورد اصابت تیر عوامل انتظامی قرار گرفته و مجروح شده بود به وسیله سایر قاچاقچیان از صحنه درگیری متواری شد.
 
وی بیان کرد: در این عملیات یک نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان طبس به نام استواریکم مهدی شریفی مورد اصابت تیر مستقیم اشرار قرار گرفت و به بیمارستان طبس و سپس بیمارستان شهید رهنمون یزد اعزام شد که متأسفانه پس از چهار روز به علت شدت جراحات وارده در صبح امروز 20 آبان به فیض عظیم شهادت نایل شد و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
 
فرمانده انتظامی شهرستان طبس یادآور شد: طی 10 سال اخیر سه نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان طبس در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:گروگان , شهردار , خورموج,عقاب نیوز, | 6:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، سرتيپ «حيدر عباس زاده» در تشريح اين خبر گفت: طي تماس تلفني با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر اينكه فردي با سلاح وارد شهرداري خورموج شده و شهردار را به گروگان گرفته است، تيم هايي مجهز از پليس شهرستان، به محل موردنظر اعزام شدند.
وي افزود: با حضور ماموران در ساختمان شهرداري گروگانگير را به خروج از ساختمان متقاعد كردند.
عباس زاده گفت: هنگام خروج متهم از ساختمان شهرداري، يكي از ماموران نيروي انتظامي در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير كرد.
وي تصريح كرد: از متهم مزبور يك كلت كمري به همراه 4 فشنگ جنگي كشف و ضبط شد. فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر در پايان گفت: فرد گروگانگير علت اين اقدام خود را جمع آوري بساط دستفروشي خويش توسط شهرداري خورموج اعلام كرد.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 9:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رهبر انقلاب در هفتمین شب حضور در بجنورد ساعتی پیش در منازل سه خانواده شهید این شهر حضور یافتند.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب اسلامی، ایشان سپس حرم امامزاده عباس ابن موسی ابن جعفر و گلزار شهدای بجنورد را زیارت کردند.

‌آیت‌الله خامنه‌ای اوایل هفته نیز با حضور در منازل چهار خانواده شهید بجنورد آنان را مورد تفقد قرار دادند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی مدت حضور در استان در گلزار شهدای  اسفراین،شیروان و بجنورد حاضر و نسبت به مقام شهدا ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب از چهارشنبه هفته گذشته سفر هشت روزه‌ای را به خراسان شمالی آغاز کرده است.



تاريخ : 23 / 7 / 1391برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با توجه به شرایط آینده منطقه، آینده جهان اسلام و مسلمانان رقم می خورد، اظهار داشت: این تحولات موج بزرگ با ماهیت انقلاب اسلامی، منافع دشمنان بویژه اسرائیل و آمریکا را به چالش کشانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم پیش از ظهر یکشنبه در مراسم سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی در گرگان افزود: اعتراضات مردمی موجب به خطر افتادن منافع دشمنان شده و از سالگذشته دشمنی خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده است.

وی با اشاره به تشدید روز افزودن کینه دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی گفت: رویکرد جدید دشمنان تهدید نظامی نیست، بلکه تحریم و فشار اقتصادی بر ملت است.

وی عنوان کرد: در ماههای اخیر نیز شاهد تهدیدات رژیم صهینویستی بر ملت ایران بوده ایم ولی این رژیم در موقعیتی قرار ندارد که یکجانبه به ایران حمله کند.

حجت الاسلام آل هاشم بیان داشت: آمریکا نیز به دلیل هزینه های سنگین جنگ و دستاوردهای نیروهای مسلح و قدرت بازداندگی و افکار عمومی هرگز موقعیت جنگ را نخواهند داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکا نیز مخالف جنگ هستند گفت: با توجه به ضرورت بازدارندگی جمهوری اسلامی و مشکلات دخالی خودشان و غلبه بر تاثیر بیداری منطقه و باج گیری اسرائیل از آمریکا، گاه صحبت از حمله به ایران می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی بین مردم و مسئولان تاکید کرد: ملت باید با آگاهی و بصیرت کامل و شناخت دشمنان مواظب توطئه های آنان باشند.

وی حفظ نظام و داشتن بصیرت را وظیفه همگان خواند و اظهار داشت: استقبال پرشور و بی نظیر مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری، پایندگی و حمایت مردم به نظام و ولایت را نشان داده است. شده است.



تاريخ : 22 / 7 / 1391برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: توافقنامه نهایی خروج پادگان ارتش از شهر بجنورد به امضا فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی رسید.

خبرگزاری فارس: امضای توافقنامه ارتش برای خروج پادگان بجنورد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، اظهار کرد: طی توافقات اخیر، توافقنامه نهایی خروج پادگان ارتش از شهر بجنورد نیز روز گذشته به امضا فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی رسید.

بنابراین گزارش با پیگیری‌های مکرر استاندار خراسان شمالی نهایتاً ؛ طی جلسات مکرر با حضور سرلشکر "صالحی " فرمانده کل ارتش ، معاونان و امیر سرتیپ "پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در محل تیپ مستقل بجنورد، توافقنامه خروج پادگان ارتش از شهر نهایی و به امضا فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

تسریع در اجرایی شدن این توافقنامه برای خروج پادگان ارتش بجنورد مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش فارس،استاندار خراسان شمالی در نشست خبری اخیر نیز از اختصاص 220 هکتار زمین در 15کیلومتری بجنورد جاده سنخواست برای استقرار پادگان جدید ارتش مستقر در خراسان شمالی خبر داده بود.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 11:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :



















 



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 4:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بارش باران از ظهر امروز در مناطق زلزله‌زده ارسباران آغاز شده و مشکلاتی را برای زلزله‌زدگان در این منطقه به وجود آورده است.

خبرگزاری فارس: باران پاییزه سر از چادر زلزله‌زدگان ورزقان درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، بارش باران از بعدازظهر امروز در منطقه ارسباران به ویژه ورزقان آغاز شده و در برخی روستاها و ورزقان به حدی بوده که آب وارد چادرهای زلزله‌زدگان شده است.

بارش باران که تا ساعاتی پیش ادامه داشت، باعث آبگرفتگی چند چادر زلزله‌زدگان شده و مشکلات چادرنشینان منطقه را دو‌چندان کرده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 6:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی، از آغاز کوچ پاییزه عشایر این استان خبر داد.
آقای آل هاشم امروز گفت: 13 هزار خانوار عشایر کوچ رو آذربایجان شرقی با جمعیتی بیش از 70 هزار نفر با دارا بودن بیش از 1.6 میلیون واحد دامی از مناطق ییلاقی( سردسیر) به مناطق قشلاقی (گرمسیر) کوچ می کنند.
وی افزود :‌ عشایر کوچنده استان متشکل از 2 ایل ارسباران و ایل سون و 10طایفه مستقل پس از گذراندن دوره ییلاقی با عبور از ایل راه های عشایری با طی مسیر بیش از 200 کیلومتر به سمت قشلاقات عشایری شهرستان های اهر، کلیبر، خداآفرین، میانه، چاراویماق، مرند و مراغه کوچ را آغاز کرده اند.
آقای آل هاشم گفت : همزمان با کوچ عشایر، فروشگاه های سیار شرکت های تعاونی عشایری نیز برای رفاه حال و ارائه مایحتاج عمومی عشایر از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی نقل مکان خواهند کرد.
وی افزود: عشایر آذربایجان شرقی به طور متوسط سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 23 هزار تن شیر، هزار و 600 تن پشم، 12 هزار مترمربع ورنی و 9 هزار متر مربع قالی تولید می کنند.
آذربایجان شرقی همه ساله در فصل ییلاق علاوه بر عشایر این استان میزبان پنج هزار خانوار عشایری از استان های اردبیل ، آذربایجان غربی و زنجان است.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تبریز- زمین لرزه ای به بزرگی3 ،4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' شهرستان ورزقان در 97 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی3 ،4 درجه ریشتر ورزقان را لرزاند

به گزارش روز یكشنبه مركز لرزه نگاری كشور وابسته به موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 13 و 20دقیقه و 11ثانیه امروز در مختصات 38،41 درجه عرض شمالی و 46،76 درجه طول شرقی و در عمق 10كیلومتری زمین به وقوع پیوست.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه تاكنون گزارشی دریافت نشده است.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 1:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

قم - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) از راه اندازی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در سال 92 خبر داد.

علیرضا باقری ثالث در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال جاری افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه(س) به صورت مقطعی خواهد بود‏، در واقع طبق روال سال گذشته پذیرش داریم و دانشجویان از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند.

وی تاکید کرد: هفته گذشته وزارت علوم‏، تحقیقات و فناوری اطلاعات با تاسیس دانشکده فنی و مهندسی از سال 92 موافقت کرد، به این ترتیب از سال آینده در 10 رشته فنی و مهندسی این دانشکده پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
 
 رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: در سال آینده همچنین در دو رشته علوم انسانی با عناوین الهیات و معارف اسلامی – گرایش علوم قرآنی و علوم تربیتی – راهنمایی و مشاوره نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
 
وی افزود: همچنین دانشگاه حضرت معصومه(س) برای تاسیس شش رشته کاشناسی ارشد به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری اطلاعات تقاضا داده است که هم اکنون این طرح نیز در دست بررسی است.
 
باقری ثالث اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه حضرت معصومه(س) در چهار رشته حقوق، زبان انگلیسی، مدیریت بازرگانی و حسابداری پذیرش دانشجو دارد و با اضافه شدن رشته های فنی و دو رشته دیگر انسانی، تعداد رشته های این دانشگاه به 21 رشته خواهد رسید.

وی در پایان گفت: هم اکنون تعداد 500 دانشجوی دختر در دانشگاه حضرت معصومه(س) در حال تحصیل اند و از این میان نزدیک به 30 درصد دانشجویان بومی استان قم هستند.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 1:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی با صدور حکمی مجید لطفعلیان را به عنوان شهردار تفرش منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حکم علی اکبر شعبانی فرد آمده است: در اجرای تبصره 3 ذیل بند 1 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران  و با توجه به پیشنهاد معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی، به موجب این ابلاغ به سمت شهردار تفرش منصوب می گردید.

وی تصریح کرد:  انتظار می رود در جهت پیشبرد دقیق سیاست های عمومی دولت در هماهنگی و همکاری متقابل با مسئولین و با بهره گیری و استفاده بهینه از کلیه امکانات مادی و معنوی در خدمت به مردم عزیز، حفظ و حراست از اموال عمومی، بهبود وضعیت رفاهی شهروندان، اعتلای فرهنگ شهرنشینی و ساماندهی جامعه شهری، کوشا و جدی باشید.



عقاب نیوز :

تبریز- پیکر مطهر شهید سرهنگ خلبان ˈ یوسف جهانبخش اصلˈ روز دوشنبه بر دوش امت شهیدپرور تبریز تشییع شد.

شهید جهانبخش خلبان نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور سه روز قبل به دلیل نقص فنی بالگرد در ارتفاعات آذربایجان غربی سقوط و به همراه چهار تن از همرزمان خود به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

این شهید والا مقام متولد 1346 تبریز بوده و از وی دو فرزند دختر 16 ساله و پسر 7 ساله به یادگار مانده است.

پیکر این شهید با حضور خانواده های معظم شهدا، فرماندهان لشکری مستقر در آذربایجان شرقی و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد شهدای تبریز تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله سید محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در خیابان ارتش شمالی، برای خاک سپاری به گلزار شهدای وادی رحمت تبریز منتقل شد.

بر اثر سانحه هوایی که روز شنبه گذشته در شهرستان سردشت روی داد یک فروند بالگرد قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر نقص فنی سقوط کرد و سه نفر از کادر پروازی و یک پاسدار جمعی این قرارگاه به شهادت رسیدند.



عقاب نیوز :

 

 

اهداي يك ميليارد ريال كمك هاي نقدي كاركنان ارتش به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي


همزمان با روز عيد سعيد فطر و به منظور كمك به امر بازسازي مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، كاركنان سرافراز ارتش جمهوري اسلامي ايران مبلغ يك ميليارد ريال كمك نقدي به مردم آسيب ديده اين استان اهدا كردند.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، اين مبلغ اهدايي توسط حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ديدار با آيت الله شبستري، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز تقديم گرديد.

در اين ديدار همچنين حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي امداد رساني يگانهاي مختلف ارتش به مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي گفت: يگانهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار سپاه پاسداران، بسيج مردمي و ساير نيروهاي نظامي و انتظامي از همان نخستين دقايق سانحه در مناطق زلزله زده استان حضور پيدا كرده   و در انجام آواربرداري و امدادرساني به مردم نقش مهمي برعهده داشتند.

وي در ادامه با اشاره به امدادرساني به موقع هوانيروز در ارسال كمكهاي اوليه و دارو به روستاهاي صعب العبور، حضور يگانهاي مخابراتي لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان در منطقه و برقراري ارتباط بي سيم مناطق اهر، ورزقان و هريس با تبريز، امدادرساني مناسب تيم هاي پزشكي و پرستاري نيروي زميني ارتش، استقرار تانكرهاي آب آشاميدني و دستگاه هاي مجهز پخت نان (تكنوپخت)، اعزام وسايل و تجهيزات سنگين ازجمله لودر و بولدوزر توسط يگانهاي مهندسي لشگر 21، ارسال كمكهاي نقدي و غير نقدي كاركنان غيور ارتش از جمله اهداي مبلغ 200 ميليون ريال توسط آزادگان سرافراز نيروي هوايي ارتش و ... بخشي از فعاليت هاي ارتش در كمك رساني به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي مي باشد

.

حجت الاسلام آل هاشم همچنين با قدرداني از همراهي، همدلي و كمك رساني همه جانبه مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي و تمامي دستگاه ها و نهادها در اين سانحه؛گفت: حضور پربركت مقام معظم رهبري در مناطق زلزله زده نيز در كاهش آلام مردم  آسيب ديده و بازگشت آرامش به چهره آنان بسيار تاثيرگذار بود.   

 

گفتني است، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش پس از ديدار با آيت الله شبستري با حضور در منطقه زلزله زده ورزقان ضمن ديدار و گفتگو با مردم اين منطقه از نزديك در جريان مشكلات و نارسائي هاي موجود در مناطق آسيب ديده قرار گرفت.

وي دراين ديدار صميمانه ضمن ابراز همدردي با مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اظهار اميدواري كرد: با همت مضاعف تمامي دستگاه هاي مسئول، كار بازسازي و نوسازي مناطق آسيب ديده در كمترين زمان ممكن به پايان برسد.

شايان ذكر است، در بازديد رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، امير سرتيپ دوم ستاد ميربيرنگ، فرمانده لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان و تعداد ديگري از فرماندهان و مسئولان يگانهاي سرزميني آجا در اين استان حضور داشتند.





تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دقایقی قبل اجساد جدیدی از مدفون‌شدگان زلزله در روستاهای آذربایجان شرقی با همت امداد‌گران هلال‌احمر از خاک بیرون کشیده شد.

خبرگزاری فارس: اجساد جدیدی در روستاهای زلزله‌زده از زیر خاک بیرون کشیده شد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اجساد جدیدی از مدفون‌شدگان زلزله شنبه روستاهای آذربایجان شرقی دقایقی پیش، از زیر انبوهی از خاک بیرون کشیده شد.

در این عملیات جست‌وجو و نجات که به کمک سگ‌های زنده‌یاب انجام شد. جسد زن 27 ساله‌ای در روستای سرخ‌گاو از توابع استان آذربایجان شرقی از خاک بیرون کشیده شد.

تیم‌های امداد و نجات به همراه سگ‌های زنده‌یاب در حال جست‌وجو برای پیدا کردن اجساد دیگری از مدفون‌شدگان این زلزله هستند.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی معروف به صدام در این شهرستان خبر داد که با همدستی چند نفر اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش زاهدان پرس، محمدرضا کاظمی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت با سلاح سرد که منجر به ضرب و جرح مالباختگان و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی خود را برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.
 
وی ادامه داد: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد سارقان، اموال مالباختگان را با برنامه‌ریزی‌های قبلی در مسیرهای تاریک و خلوت و اغلب در اواخر شب با پوشش‌های محلی به گونه‌ای که سر و صورت خود را کاملأ می‌پوشانند، سرقت می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: ماموران با بررسی شیوه و شگرد مورد استفاده سارقان در نهایت فردی به نام "حسین ـ الف" معروف به "صدام" را به همراه تعدادی دیگر از اعضاء باند را مورد شناسایی قرار داده و موفق شدند در یک اقدام سریع و غافلگیرانه تمامی افراد را دستگیر کنند.
 
گفتنی است، متهمان صراحتا به سرقت‌ها اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کمری به همراه یک تیغه خشاب کشف و ضبط شد.



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از تخریب کامل 25 روستا خبرداد و گفت: تاکنون 55هزار نفر از زلزله زدگان اسکان اضطراری یافتند.

مرتضی اکبر‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: 224 روستا در شهرستان‌های اهر،هریس و ورزقان در استان‌ آذربایجان شرقی در اثر زلزله 6.2 ریشتری آسیب دیدند که از این تعداد 25 روستا 100 درصد تخریب شده است.
 
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص امداد رسانی بیان داشت: 10 هزار و 400 تخته چادر، 12 هزار تخته پتو و 31 هزار تخته موکت تا کنون در بین زلزله زدگان توزیع شده است.
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تاکنون 55هزار نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اسکان اضطراری یافتند.
 
اکبر‌پور با بیان اینکه بازسازی روستا‌های تخریب شده از امروز آغاز شده است گفت: 40 اکیپ فنی از دیروز در منطقه و زیر نظر بنیاد مسکن مستقر شده‌اند.
 
وی یادآور شد: امدادرسانی به زلزله زدگان به اتمام رسیده است و تا کنون تمام افرادی که در زیرآوار مانده بودند بیرون کشیده شده‌اند و تا ساعاتی دیگر آخرین آمار تلفات جانی در این زلزله اعلام می‌شود.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به فاصله تنها دو روز از سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتقاد از خرافه گرایی ها، ایرادات جناح های کشور و سخنان نامربوط درباره رهبری، اغتشاشگران مدعی بصیرت در مقدسترین شب سال و مقدسترین مکان کشور با وی به تسویه حساب پرداختند و حرمت شب بیست و سوم ماه رمضان و حرم مطهر رضوی را هم شکستند.
   
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ تعدادی از جوانان افراطی که البته تعدادشان نسبت به خیل زائران حرم رضوی بسیار اندک بود، در میانه مراسم تلاش به بر هم زدن مراسم صحن جامع رضوی داشتند که تلاششان ناکام ماند و تنها چند بار با صلوات های مداوم سخنرانی را قطع کردند.
   
این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.
 
  اقدامات این گروه در میانه سخنرانی رئیس بازرسی دفتر رهبری در حالی است که تنها یک هفته از سخنان اخیر رهبری می گذرد که حتی ضد ولایت خواندن سخنان کارشناسی مخالف نظرات خود را نادرست خواندند.
   
در این حال سایت سفیر در گزارشی درباره این مراسم نوشت: تلاش تعداد معدودی جوان و نوجوان افراطی در برهم زدن مراسم معنوی و پرفیض شب قدر در حرم حضرت علی ابن موسی (ع) در مشهد مقدس ناکام ماند.
      
در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف و با حضور خیل عظیم مردم متدین و خداجو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برگزار شد، عده ای جوان تندرو که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
 
رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه ها در جامعه برای رفع تبعیض های ناروا و نابرابری ها به بیان برخی ناعدالتی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان اغتشاشگران با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتنا به جنجال سازماندهی شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به پایان رساند.
 
 غوغاسالاران درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد ،امت خداجو و مومن حاضر در مراسم با اظهار تاسف از اقدام این عده خواستار برخورد و پیگیری برهم زنندگان نظم عمومی شدند .
 
 این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس ازمدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت. 



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به فاصله تنها دو روز از سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتقاد از خرافه گرایی ها، ایرادات جناح های کشور و سخنان نامربوط درباره رهبری، اغتشاشگران مدعی بصیرت در مقدسترین شب سال و مقدسترین مکان کشور با وی به تسویه حساب پرداختند و حرمت شب بیست و سوم ماه رمضان و حرم مطهر رضوی را هم شکستند.
   
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ تعدادی از جوانان افراطی که البته تعدادشان نسبت به خیل زائران حرم رضوی بسیار اندک بود، در میانه مراسم تلاش به بر هم زدن مراسم صحن جامع رضوی داشتند که تلاششان ناکام ماند و تنها چند بار با صلوات های مداوم سخنرانی را قطع کردند.
   
این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.
 
  اقدامات این گروه در میانه سخنرانی رئیس بازرسی دفتر رهبری در حالی است که تنها یک هفته از سخنان اخیر رهبری می گذرد که حتی ضد ولایت خواندن سخنان کارشناسی مخالف نظرات خود را نادرست خواندند.
   
در این حال سایت سفیر در گزارشی درباره این مراسم نوشت: تلاش تعداد معدودی جوان و نوجوان افراطی در برهم زدن مراسم معنوی و پرفیض شب قدر در حرم حضرت علی ابن موسی (ع) در مشهد مقدس ناکام ماند.
      
در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف و با حضور خیل عظیم مردم متدین و خداجو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برگزار شد، عده ای جوان تندرو که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
 
رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه ها در جامعه برای رفع تبعیض های ناروا و نابرابری ها به بیان برخی ناعدالتی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان اغتشاشگران با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتنا به جنجال سازماندهی شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به پایان رساند.
 
 غوغاسالاران درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد ،امت خداجو و مومن حاضر در مراسم با اظهار تاسف از اقدام این عده خواستار برخورد و پیگیری برهم زنندگان نظم عمومی شدند .
 
 این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس ازمدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت. 



تاريخ : 21 / 5 / 1391برچسب:, | 5:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بزرگی نخستین زلزله امروز تبریز 6.2 در مقیاس ریشتر اعلام شد.

خبرگزاری فارس: بزرگی اولین زلزله امروز تبریز 6.2 ریشتر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نخستین زمین لرزه تبریز را ساعت 16.53 به بزرگی 6.2 ریشتر اعلام کرد.

این زمین لرزه در موقعیت  38.49 شمالی و 46.87 شرقی و عمق 10 کیلومتر صورت گرفته است.

مرکز این زمین لرزه  17 کیلومتری اهر، 19 کیلومتری ورزقان، 35 کیلومتری هریس و  510 کیلومتری تهران، تهران اعلام شده است.

این زمین لرزه که مدت زمان آن بیشتر بود به قدری مردم تبریز را به وحشت انداخت که زن و بچه به حالت گریان به خیابان‌ها فرار کردند و برخی نیز از حال رفته‌اند.

هنوز از خسارت این زمین‌ها لرزه‌ها در تبریز و شهرهای مورد اشاره گزارش نشده است.

تا لحظه مخابره خبر هنوز تلفن‌های ثابت و همراه تبریز با اخلال مواجه هستند.

 



تاريخ : 20 / 4 / 1391برچسب:تجارت , آرایشگاه , اصفهان, عقاب نیوز, | 9:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از مشرق:

فرقی نمی کند بالای شهری باشی یا پایین شهری، همه جای اصفهان آرایشگاه هایی هستند که هزاران راه نرفته و رفته را به تو پیشنهاد می دهند تا زیباتر شوی اما ناآگاهی متقاضیان و دخالت این آرایشگاه ها در امور تخصصی پزشکی مشکلات مختلفی را برای شهروندان ایجاد می کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 10:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش از اهداء هشت تخته فرش به نوعروسان و خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: کمیته امداد تفرش به نوعروسان فرش اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک قاسم مقدم صبح امروز در مراسم اهدای این فرش‌ها گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده با دفتر مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی مبنی بر مساعدت به نوعروسان و خانواده‌های تحت حمایت این تعداد تخته فرش بین آنها توزیع شده است.

به گفته وی برای تهیه این تعداد تخته فرش بالغ بر 26 میلیون ریال توسط این نهاد مردمی هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری با کمک و مساعدت نیکوکاران شهرستان شاهد خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به محرومین و نیازمندان باشیم.

مقدم بیان داشت: کمیته امداد علاوه بر کمک‌های مالی در امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت نیز طی سال‌های اخیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته است که در این راستا تابستان امسال طرح اوقات فراغت را برای بیش از هزار نفر از جوانان و نوجوانان زیر پوشش به اجرا درآورده است.

وی گفت: این کلاس‌ها در سرفصل‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی برگزار می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش همچنین از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان ویژه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد خبر داد.



تاريخ : 8 / 4 / 1391برچسب:, | 11:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران :

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، آل هاشم   در حاشيه بازديد از پاياب سد ارسباران افزود: شهرک سئلين در منطقه اي به همين نام واقع در شهرستان کليبر با امکاناتي ويژه براي اسکان دائم عشاير منطقه پيش بيني و احداث شده است.

وي باتاکيد براينکه اسکان عشايردر اين شهرک داوطلبانه است افزود:با سياستهاي حمايتي دولت ، آندسته از عشاير منطقه که مايل باشند براي هميشه به يکجانشيني روي آورند با ارائه تسهيلات ويژه در شهرک سئلين اسکان داده مي‌شوند.



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: اگر دولت از تغییر استاندار قم ضرر نکند، مردم قم به شدت از تغییر حجت‌الاسلام موسی‌پور ضرر خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: مردم قم از تغییر استاندار ضرر خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، علی قاسمی‌ورجانی اظهار کرد: به اصل جابجایی اعتقاد دارم، اما با توجه به شرایط موجود و عملکرد مثبت حجت‌الاسلام موسی‌پور، این تصمیم درست نبود.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام موسی‌پور به عنوان نخستین استاندار روحانی توانست با فعالیت‌های شبانه‌روزی حق شهر کریمه اهل‌بیت (س) و مردم قم را به خوبی ادا کرده و توانست نظر مثبت مراجع عظام تقلید را نیز جلب کند.

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: این روحانی پر تلاش توانسته بود با خدمات گسترده و ارائه گزارش مناسب از فعالیت‌ها، قدم‌های مثبتی در راستای اصلاح روابط بین دولت و مراجع و علما بردارد.

قاسمی گفت: خدمات و فعالیت‌های حجت‌الاسلام موسی‌پور در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای شهر محروم قم ملموس بود و این خدمات باعث تغییر چهره شهر قم طی زمان تصدی وی در استانداری قم شده بود.

وی با تاکید بر اینکه انتصاب حجت‌الاسلام ‌موسی‌پور به عنوان استاندار قم کار خوبی بود ولی تغییر وی در زمان فعلی غلط بوده است تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال، سال پایانی کار دولت دهم است، بهتر بود که تغییراتی در استانداری قم به وجود نمی‌آمد، زیرا استاندار جدید وقت چندانی برای برنامه‌ریزی مناسب نخواهد داشت.

عضو شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: دود این تغییرات ناگهانی و پی در پی تنها به چشم مردم خواهد رفت و ایجاد خلل در پروژه‌های عمرانی و خدماتی قم یکی از پیامدهای این تغییرات خواهد بود.



تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 10:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از تابناک :

مدیرکل امور بیگانه و اتباع خارجی استان یزد گفت: فیلم درگیری اتباع بیگانه‌ای که از سوی رسانه‌های خارجی طی روزهای اخیر بر روی آن مانورهای بسیاری داده شده است، متعلق به یزد نیست.
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، هادی هادی‌نسب ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر فضاسازی رسانه‌های خارجی به دنبال قتل دختر 18 ساله در یزد اظهار داشت: اعتراضاتی در یزد به نحوه رفتار اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز صورت گرفته اما واقعیت آن چیزی نیست که رسانه‌های خارجی بر روی آن مانور می‌دهند.



ادامه مطلب
تاريخ : 31 / 3 / 1391برچسب:, | 9:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از تاسیس مجتمع ورزشی ـ گردشگری در شهر سرعین توسط علی دایی خبر داد.

خبرگزاری فارس: علی دایی در سرعین مجتمع ورزشی تاسیس می‌کند

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در رایزنی که با علی دایی در حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی داشتیم قرار شد این افتخار استان، دهکده المپیک و مجتمع بزرگ ورزشی و گردشگری را در 30 هکتار در شهر سرعین با نام "نورا دایی" احداث کند.

عضو فراکسیون ورزش و کارگری مجلس نهم به ملاقات خود با شهردار تهران در بهره‌مندی سرمایه‌گذاران استان به ویژه در حوزه بازیافت از بانک شهر اشاره کرد و افزود: در این ملاقات قالیباف قول داد مکانی برای احداث حسینیه اردبیلی‌های مقیم تهران اختصاص دهد.

عضو فراکسیون محیط زیست و مدیریت شهری مجلس نهم به مذاکرات خود با مسئولان شرکت نفت و گاز پارسیان با هدف تسریع در استخراج نفت مغان اشاره کرد و گفت: در دیدار با رئیس دیوان محاسبات، تقویت مدیریت استان و بازرسی جدی از دستگاه‌های اجرایی را خواستار شده و همچنین پیگیر درخواست صنعتگران در مورد بهره‌مندی از عواید حاصله از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شدیم.

منتخب مردم اردبیل در ادامه به برخی دیگر از ملاقات‌های خود با وزیر اقتصاد و وزیر کشور برای تقویت مدیریت استان و حمایت از استاندار اردبیل اشاره کرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به سؤالی در مورد ضرورت حضور در کمیسیون صنایع و اولویت این حضور ابراز داشت: تلاش کردیم با عضویت در کمیسیون صنایع در دفاع از حق و حقوق صنعتگران و تولید‌کنندگان در این حوزه یاریگر آنها بوده و از این ظرفیت در توانمند کردن صنایع کشور و استان استفاده کنیم به طوری که تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های موجود را احیا و در جذب سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی چندین کارخانه مادر در استان اردبیل تلاش کنیم.

پیرموذن همچنین از برگزاری همایش صاحبان صنعت و تولید استان با همراهی سرمایه‌گذاران و همچنین حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در اردبیل خبر داد و گفت: در حد توان در این کمیسیون سعی خواهم کرد ضعف‌ها و خلا‌های استان را پوشش دهم.

عضو فراکسیون محیط زیست و مدیریت شهری مجلس نهم در پایان سخنان خود وظیفه ذاتی نمایندگان را قانون‌گذاری و نظارت برشمرد و افزود: در مدت چهار سال تلاش خواهیم کرد نه تنها وکیل‌الدوله نباشیم بلکه شایسته‌ترین نماینده مردم استان در مجلس باشیم تا جایگاه و منزلت این استان نیز روز به روز ارتقا یابد.

 



تاريخ : 22 / 3 / 1391برچسب:, | 4:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز - خبرگزاری مهر : مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: مشکل عشایر استان چرای زودرس و دیررس دام های روستاییان در مراتع است.

سید محمد حسن آل هاشم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آذربایجان شرقی با برخورداری از دو میلیون و 400 هزار هکتار مرتع یکی از بکرترین مراتع کشور را در اختیار دارد که یک میلیون هکتار آن در اختیار عشایر استان است و از این مقدار 50 درصد مراتع را مراتع درجه یک تشکیل می دهند.

وی افزود: تعلیف دام های عشایر در قشلاق و ییلاق ها قانونمند است چرا که در غیر این صورت از سوی منابع طبیعی و محیط زیست جریمه می شوند اما تعلیف زودرس و دیررس دام های روستایی فاقد شناسنامه در این مراتع ذخیره علوفه ای را کاهش می دهد و برای عشایر ایجاد مشکل می کند.

آل هاشم تصریح کرد: عشایر استان یک و نیم میلیون واحد دامی از هشت میلیون واحد دامی استان را در اختیار دارند که 20 درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کند.

وی افزود: سالانه 65 هزار تن شیر، 112 هزار تن گوشت قرمز و دو هزار تن پشم از طریق دام های عشایر استان به دست می آید که نمونه بارز تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مکتب امام خمینی موجب ایجاد اقتدار، غرور ملی و شرافت ایران اسلامی در جهان شده است.

خبرگزاری فارس: مکتب امام خمینی‌ موجب ایجاد اقتدار و شرافت ایران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در زنجان اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت پیمودن راه امام راحل پیشرفت‌های علمی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق بخشیده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یاد داد که هر چه قدر در برابر دشمن عقب‌نشینی کنیم پشتوانه مردمی را از دست می‌دهیم، افزود: پیشروی در عرصه‌های مختلف موجب شده است تا ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند با رحلت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی از بین رفته واین چراغ برای همیشه خاموش می‌شود، اما تصمیم جدی مجلس خبرگان با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی خط بطلانی بر این تصورات کشید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار کشتی انقلاب امروز نه تنها رهبری نظام جمهوری اسلامی را در دست دارد، افزود: امروز مقام معظم رهبری، رهبری جهان اسلام را نیز عهده‌دار است.‌

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: با وجود مقام معظم رهبری، انقلاب با همان صلابت دوران امام خمینی (ره) اداره و رهبری می‌شود و در سال‌های پس از رحلت امام، مقام معظم رهبری با بصیرت و اطاعت و فرمانبرداری مردم از وی توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی می‌کند.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: فتنه 88، با تدبیر مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در صحنه موجب ایجاد حماسه 9 دی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به برکت وجود مقام معظم رهبری، اعتماد مردم به مسئولان و ایجاد امنیت در جامعه، مسئولان توانسته‌اند خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه دهند.

وی یادآور شد: شرط لازم برای پیشرفت هر کشوری وجود زیرساخت‌های لازم است که خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی این زیرساخت‌ها فراهم شده و عرصه‌های پیشرفت یکی پس از دیگری فتح می‌شود.

‌آل‌هاشم با اشاره به کسب رتبه‌های علمی شاخص در جهان از سوی دانشمندان و جوانان کشور یادآور شد: احساس مسئولیت عمومی موجب پیشرفت کشور به برکت مکتب امام خمینی (ره) شده است.

وی یادآور شد: حضور جوانان و اقشار مختلف مردم در مراسم معنوی اعتکاف بذری است که امام راحل در دل مردم کاشت و اکنون به ثمر نشسته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره) در جهان تصریح کرد: امام علاوه بر اینکه از برجسته‌ترین فقهای زمان خود بود، از جمله شخصیت‌های طراز اول حوزه و مجامع دینی و عرفانی جهان اسلام نیز محسوب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، همچون بنیان مرصوص در برابر دشمنان ایستادگی می‌کرد و دلش آکنده از عشق به خدا و ائمه اطهار (ع) بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه امام خمینی (ره) قرآن را از مجلس ترحیم و ختم به صحنه اجتماع آورده و وارد زندگی مردم کرد، افزود: امام به مردان جامعه اعتماد به نفس و شجاعت بخشید تا امروز شاهد موفقیت‌های بزرگ ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به شور و اخلاص مردم پایتخت شور و شعور حسینی به دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) یادآور شد: مردم زنجان با عرض ارادت خود به اباعبدالله الحسین (ع) نشان داده‌اند که عاشق امام، ولایت و ایران اسلامی هستند.



تاريخ : 13 / 3 / 1391برچسب:, | 7:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مراغه – رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حركت و بیداری اسلامی در منطقه به بركت راهی است كه امام راحل برایمان ترسیم كرد.

بیداری اسلامی به بركت حركت در مسیر امام راحل اتفاق افتاده است

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم روز شنبه در آیین بزرگداشت ارتحال امام در پادگان امام رضا (ع) مراغه افزود: آرزوی امام(ره) صدور فرهنگ انقلاب اسلامی بود و اكنون شاهد صدور آن به ملت های مسلمان هستیم.

وی یادآور شد: امام راحل با اندیشه های خود، مكتب اسلامی و ملت را از گردنه های سخت و خطرناك عبور داد و باعث سربلندی، عزت و شرافت ملی ایران اسلامی شد.

وی اظهار كرد: در زمان حاضر اقتدار ملی و موفقیت های بزرگ در عرصه های گوناگون علمی در كشور از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای به بركت اعتماد به نفسی است كه امام راحل در ملت ایران ایجاد كرد.

وی ادامه داد: راز زندگانی پر بركت امام راحل در آرمان های اسلامی، اجرای قانون اسلامی، مبارزه با ظلم و ستم و ایستادگی در برابر طاغوت نهفته است.

وی اضافه كرد: امام خمینی (ره) در حقیقت نوری بود كه سرچشمه اصلی آن به قرن ها اعتقاد مردم به ائمه معصومین(ع) بر می گردد و ایشان چهره ای شاخص پس از ائمه بود.

وی با اشاره به خصوصیات بارز امام راحل گفت: ایشان به عنوان رهبر و بنیانگذار انقلاب، آفتاب نابی بود كه در سیاه ترین روزهای ستمگری طاغوت بر قلب های افسرده محرومان نور امید پاشید و آنان را به پیكار با طاغوتیان رهمنون ساخت.

وی یادآور شد: در زمان حاضر وظیفه سنگینی درباره امام راحل و شناساندن راه ، سیره و هدف ایشان به جامعه بر دوش داریم و باید تلاش كنیم تا حقایق نابی را درباره امام(ره) به دیگران نشان دهیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنان انقلاب تصور می كردند كه با رحلت امام خمینی (ره) ، نظام جمهوری اسلامی از هم خواهد پاشید در حالی كه خبرگان رهبری با تصمیم بزرگ و سرنوشت ساز خود و انتخاب رهبر معظم انقلاب و به واسطه حمایت ملت از ایشان، دشمنان را مایوس كردند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در سال های پس از رحلت امام راحل، با بصیرتی كه رهبر معظم انقلاب در مردم ایجاد كردند و اطاعت امت اسلامی از ایشان، توطئه های دشمنان خنثی شد.

وی یادآور شد: پس از وقایع انتخابات سال 88 نیز ملت ایران با حضور حماسی خود در نهم دیماه در سراسر كشور با آرمان های امام راحل و رهبری تجدید میثاق كرده و فتنه را از بین بردند.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز در این آیین گفت: در زمان حاضر ملت ایران در سایه ولایت و پیروی از آرمان های امام راحل در برابر توطئه ها دشمنان قسم خورده انقلاب ایستاده است.

امیر سرتیپ دوم علیرضا عزتی آذر افزود: این ولایت است كه در مشكلات، بحران ها و در خط مقدم راهنمای ملت مسلمان ایران بوده و خواهد بود.

وی یادآور شد: 15 خرداد ماه یادآور مجاهدت های ملت ایران به رهبری امام راحل بوده و به بركت خون این شهدا، انقلاب اسلامی به پیروزی نایل شد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

 



تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: تعدادی از هموطنانی که نام خود و یا فرزندشان شاهین بوده، با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع)، تقاضای تغییر نام شاهین و انتخاب نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نسبت به نام‌های شخصیت‌های هنری و فرهنگی که بنا به دلایلی نقش و شخصیتی منفور پیدا می‌کنند عکس‌العمل نشان داده و تقاضای تغییر نام خود و فرزندانشان را از آن نام‌ها دارند، به طوری که به تازگی تعدادی از هموطنان با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع) تقاضای تغییر نام شاهین و درخواست نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نام علی و عناوین و القاب ایشان در این استان بیش از 100 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است،‌ گفت: تاکنون در این استان نام مبارک علی بیش از 60 هزار و 458 بار به ثبت رسیده که می‌توان گفت؛ این نام بعد از نام محمد در بین پسران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی به انتخاب نام نیکو برای فرزندان دارد، تصریح کرد: انتخاب نام ائمه‌اطهار(ع) نشانگر عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار(ع) است که خوشبختانه در جامعه اسلامی با اقبال بالایی همراه است.

چقایی با اشاره به اینکه والدین وظیفه دارند علاوه بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان نسبت به ترتیب دینی و اسلامی کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: والدین می‌توانند از دوران کودکی فرزندان خود را با سیره عملی اهل بیت‌(ع) آشنا کرده و در تربیت دینی آنان بکوشند.

وی گفت: در بین پسران نام علی و در بین دختران نام فاطمه و زهرا از زیباترین نام‌ها است که بخش اعظمی از خانواده‌ها نام فرزندان خود را به این اسامی مزین می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ملی در انتخاب نام از سوی والدین اظهار داشت: زمانی که سریال‌های پرمخاطب از تلویزیون پخش می‌شود، آمار انتخاب نام شخصیت‌های برجسته فیلم و سریال از سوی والدین افزایش می‌یابد که می‌طلبد رسانه ملی در این زمینه با دقت و حساسیت بیشتری عمل کند.

به گفته وی انتخاب نام امیرعلی در سال‌های گذشته در صدر نام‌های پسران قرار گرفته و 755 نوزاد پسر نام امیر علی برایشان انتخاب شده است.



تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ارومیه / واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

یکی از جایگاههای سوخت در شهرستان خوی به پرداخت بیش از 626 میلیون ریال محکوم شد .
رییس اداره بازرگانی خوی گفت: این جایگاه اقدام به قاچاق و عرضه خارج از شبکه 65 هزار و 449 لیتر انواع سوخت کرده بود.
آقای کاظمی افزود: پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی، این واحد متخلف به پرداخت 626 میلیون و 240 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 1:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فردی که در جریان سفر رئیس جمهور به مشهد به عنوان یکی از دریافت کنندگان مسکن مهر در سیما با وی مصاحبه و درباره مزایای مسکن مهر تبلیغ کرده بود، مدعی شد پس از چند روز خانه را از وی پس گرفته اند.

به گزارش خبرنگارمهر، جهانبخش جهانی کارگر ساختمانی که عصر چهارشنبه به دفتر خبرگزاری مهر در مشهد مراجعه کرد، اعلام کرد: دو فقره حواله 9 میلیون تومان به شرکت "پرند کویر شرق" پرداخت کردم و خانه ای در خیابان "آسمان یک"، شهرک مهرگان مشهد دریافت کردم.

وی افزود: در زمان افتتاح واحدهای مسکونی توسط دکتر احمدی نژاد، وسایلم را به این منزل منتقل و در گزارش تبلیغی وزارت مسکن و شهرسازی که به همین مناسبت تهیه و از شبکه 3 پخش شد نیز من و همسرم مورد مصاحبه قرار گرفتیم.

جهانی بیان کرد: در حالیکه ما از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم به ما اعلام شد باید خانه را تخلیه کنیم.

وی با ابراز تاسف از این اتفاق و با بیان اینکه واقعا از این رخداد تلخ شوکه شده ام، افزود: مسکن مهر با هدف حل مشکل افراد فاقد سرپناه احداث شده است، ضمن اینکه من تمام مراحل را طی و واحد خودم را نیز دریافت کرده ام، چرا باید با من این گونه برخورد شود.

این شهروند مشهدی با اشاره به پخش چهره اش از تلویزیون و بازتاب منفی این اقدام مسئولان مسکن و شهرسازی و پیمانکار خواستار حل مشکل از طریق مسئولان شد.

به نظر می رسد در صورتی که واقعا چنین اتفاقی رخ داده است، با توجه به مشی دولت در خصوص مهرورزی به افراد نیازمند، برخورد با این مقوله تلخ امری ضروری است.



تاريخ : 4 / 3 / 1391برچسب:, | 5:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

هفت مسافر كه بلیت سفر هوایی مسیر بجنورد - تهران را داشتند روز چهارشنبه به علت آنچه كه از سوی 'شركت هواپیمایی آسمان' شرایط نامساعد جوی عنوان شد، از این پرواز كنار گذاشته شدند.

برخی از مسافران جامانده از پرواز ساعت 13 امروز با ابزار نارضایی از این موضوع خواهان پرداخت غرامت از سوی شركت هواپیمایی آسمان به عنوان صادر كننده بلیت شدند.

نماینده شركت آسمان در بجنورد نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: خلبان این پرواز به علت شرایط خاص و نامساعد جوی اجازه سوار شدن هفت نفر از مسافران را نداد لذا پرواز با تعداد مسافرانی كمتر از ظرفیت عادی صورت گرفت.

'محمدرضا وفایی' افزود: پروازهای فرودگاه بجنورد از دو مسیر 07 و 25 انجام می شود كه در مسیر 07 هواپیما می تواند با تمام ظرفیت پرواز داشته باشد.

وی اضافه كرد: در پرواز از مسیر 25 كه به دلیل شرایط جوی و باد شدید انجام می شود هواپیما نمی تواند به دلیل سنگینی جو، با تمام ظرفیت پرواز كند و بعضا ناگزیر از كاهش شمار مسافران می شود.

او افزود: خلبان اعلام كرده كه در چنین شرایط پروازی صرفا می تواند با وزن 84 هزار و 500 تن پرواز كند كه بر این اساس تعداد هفت مسافر افزون بر وزن مجاز بودند لذا از پرواز كنار گذاشته شدند.

نماینده شركت آسمان در بجنورد اضافه كرد: ما برای 92 نفر از مسافران در پرواز مسیر بجنورد - تهران بلیت صادر كرده بودیم كه 85 نفر از افرادی كه زودتر كارت پرواز خود را دریافت كرده بودند موفق به پرواز شدند.

وی افزود: به مسافران بازمانده از پرواز نیز پیشنهاد شد كه در صورت تمایل از طریق فرودگاه مشهد و یا سبزوار به تهران عزیمت كنند.

مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد نیز گفت: این فرودگاه تابع قوانین و ضوابط سازمان هواپیمایی و خلبان است لذا هیچ دخالتی در امور پروازی ندارد.

'محمود امانی' به ایرنا گفت: خلبان به نماینده شركت هواپیمایی در بجنورد اعلام كرده كه به دلیل شرایط جوی نمی تواند تمام مسافران را سوار كند لذا تعدادی موفق به سوار شدن نشدند كه در این خصوص باید نماینده شركت پاسخگو باشد.

روزانه یك پرواز رفت و برگشت بین بجنورد مركز استان خراسان شمالی و تهران صورت می گیرد.

منبع: عصر ایران



تاريخ : 28 / 2 / 1391برچسب:, | 9:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اعلام برنامه های ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در زنجان بر تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت به نسل امروز تاکید کرد و گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) امسال با شکوه بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حسینی، شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: همزمان با روز (14 خرداد)سالروز ارتحال امام خمینی (ره) مراسم سخنرانی "حجت الاسلام آل هاشم" نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جمهوری اسلامی در امامزاده سید ابراهیم (ره) زنجان برگزار می شود.

وی به سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه روز(12 خرداد) اشاره کرد و گفت: در این مراسم محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی می‌کند.

حسینی به برپایی دسته عزاداری همزمان با سالرو رحلت امام خمینی(ره) از محل حسینیه زنجان به طرف امامزاده سید ابراهیم خبر داد و گفت: در همین راستا ایستگاه های صلواتی در مسیر عزاداری دایر خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: در روز(13 خرداد) 20 تن از دوچرخه سواران دانشجو مسیر حرم امامزاده سید ابراهیم(ع) تا حرم امام خمینی(ره) را در قالب طرح حرم تا حرم رکاب می زنند.

حسینی به برپایی نمایشگاه کتابی از آثار امام خمینی(ره)در صحن امامزاده سید ابراهیم(ع) اشاره کرد و افزود: 600 عنوان کتاب از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

وی برگزاری مراسم شب شعر، اهداء ثواب طرح تلاوت نور به روح امام و شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی، مراسم سوگواری و عزاداری در اقصی نقاط استان، مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه امام خمینی(ره) و سیاه پوش کردن سردر مساجد و ادارات از دیگر برنامه های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اعلام شد.



تاريخ : 25 / 2 / 1391برچسب:, | 4:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رییس عقیدتی سیاسی ارتش؛ اقامه 750 نماز جماعت در پادگان‌های ارتش

  رییس عقیدتی سیاسی ارتش؛ اقامه 750 نماز جماعت در پادگان‌های ارتش 


  رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: روحانیون در پادگان‌های کشور حضور فعال دارندو روزانه 750 نماز در نهاد‌ها و پادگان‌ها توسط آنها برگزار می‌گردد.  

 

حجت الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز «25 اردیبهشت» در حاشیه امضا تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه با سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برنامه‌های روحانیون شاغل در ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: پیرو دستور مقام معظم رهبری برای ارتقای سطح علمی و مدارج روحانیون تا کنون برای 80 نفر از روحانیون در دو سطح در روز‌های تعطیل دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری، مبنی بر سامان بخشی و ارتقای تحصیلی روحانیون شاغل در ارتش ، افزود: در طی دوره‌های آموزشی امتحانات تقویتی میان دوره، برگزاری مباحثات علمی ، متن خوانی از کتاب کفایه و ادبیات عرب از عمده برنامه‌های آموزشی روحانیون به شمار می‌رود.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روحانیون در سراسر پادگان‌های کشور حضور فعال دارندو روزانه 750 نماز در نهاد‌ها و پادگان‌ها توسط آنها برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره به همکاری‌های ارتش و حوزه اضافه کرد: عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه زمینه با حوزه علمیه قم همکاری مستمردارد.

وی در خصوص همکاری عقیدتی سیاسی با معاونت دانش آموختگان حوزه؛ افزود: زمینه‌های جذب و گزینش نیروهای روحانی ، توسط معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه صورت می‌گیرد ؛ همکاری با مرکز پاسخ گویی به شبهات حوزه ؛ که بزودی تفاهم نامه هم با آنها به امضا خواهد رسید، تا از امکانات و پتانسیل موجود حوزه در ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم .

رییس عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: بیشترین توجه معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه در راستای اجرای سیاست‌های حوزه مبنی بر جذب و گزینش روحانیون توسط حوزه علمیه صورت خواهد گرفت که در تفاهم نامه هم مورد تاکید قرارگرفته است.



تاريخ : 22 / 2 / 1391برچسب:, | 4:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اسامی سه نفر از کشته شدگان حادثه برنامه"خاله شادونه"در شهرستان خرمدره اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، بر اثر ازدحام در زمان خروج از  سالن ورزشی خرمدره که  برنامه"خاله شاودنه" در آن در حال اجرا بوده است، نگار صالحی(7 ساله)، مهدی مولایی(7 ساله) و بهاره شادمهر(6 ساله) کشته شده اند.
 
همچنین در حال حاضر وضعیت سایر مصدومان حادثه خوب است.
 
ساعت 18 و 10 دقیقه روز پنج شنبه به دلیل ازدحام جمعیت در سالن شهدای خرمدره که برنامه خاله شادونه در آن محل در حال اجرا بود، هشت نفر از کودکان حاضر در برنامه در بین ازدحام جمعیت مصدوم شدند که دو نفر از کودکان در محل فوت کردند و  دو  نفر دیگر به دلیل جراحات وارده به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان منتقل می شوند.
 
همچنین دو نفر از کودکان انتقال داده شده به بیمارستان موسوی شهر زنجان که دچار ضربه مغزی شده بودند صبح روز جمعه فوت کرده ولی حال دیگر کودک منتقل شده به بیمارستان مطلوب است.
 
حال چهار مصدوم دیگر این حادثه خوب گزارش شده است.
 
بنا به گفته های نوری پور فرماندار شهرستان خرمدره، مسئولان برگزاری "برنامه خاله شادونه" هیچگونه هماهنگی برای اجرا برنامه با فرمانداری خرمدره نکرده بودند.
 
همچنین بنا به اعلام رئیس بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، به دلیل عدم هماهنگی برگزاری برنامه با نیروهای امدادی و اورژانس، این نیروهال در محل مستقر نبودند ولی بعد از اطلاع از وقوع حادثه در کمترین زمان در محل حادثه حاضر شدند و به امداد رسانی به مصدومان پرداختند.
 
عزیز رسولی افزود: پنج دستگاه آمبولانس در کمتر از شش دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.



عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: برابر سرشماری اخیر دو درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را عشایر تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری فارس: 2 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را عشایر تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمدحسین آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در دیدار مسئولان اداره امور عشایر و عشایرنشینان با امام جمعه اهر افزود: در دوره ییلاقی جمعیت عشایر آذربایجان‌شرقی 70 هزار و 572 نفر با 13 هزار و 295 خانوار و در دوره قشلاقی جمعیت عشایر آذربایجان‌شرقی 43 هزار و 857 نفر با 8 هزار و 97 خانوار است.

وی گفت: 20 درصد پروتئین، شیر خام، گوشت قرمز، پشم، قالی، قالیچه و ورنی توسط عشایر آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ریالی در حوزه فرهنگی نداریم، افزود: در کنار وظایف اساسنامه‌ای خود از مسائل فرهنگی هم غافل نبوده‌ایم و در مناسبت‌های مختلف دینی، مذهبی و ملی کارهای خوب فرهنگی انجام می‌شود.

وی از برگزاری یادواره شهدای عشایری آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی، ورزشی و سوارکاری عشایر در 29 اردیبهشت ماه 1391 در قشلاق صومعه شهرستان کلیبر خبر داد.

در این دیدار امام جمعه اهر نیز با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: عشایر در تولید ملی و اقتصادی نقش تأثیرگذاری دارند.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، خواستار حل مشکلات عشایر در حد توان در زمینه‌های علمی، بهداشتی و سایر زمینه‌ها از سوی مسئولان شد.

در پایان این دیدار حاضران با اهدای هدیه‌ای از خدمات حجت‌الاسلام حاجی‌زاده امام جمعه اهر در حوزه‌های علمی و فرهنگی تقدیر کردند.



تاريخ : 10 / 2 / 1391برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

کلیبر –خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان کلیبر از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر در منطقه عمومی قره قیه در 29 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله  اصغرپور، فرماندار کلیبر ظهر روز یکشنبه 10 اردیبهشت در جلسه هماهنگی این جشنواره با اعلام این خبر افزود: به منظور معرفی فرهنگ بومی عشایر همه ساله این جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: امسال علاوه بر اسب سواری برادران و خواهران مسابقات طناب کشی، کشتی سنتی، شترسواری، دو نیمه استقامت جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای کودکان خردسال نیز برنامه رهاسازی بادبادک نیز در این جشنواره اجرا خواهد شد که مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط را خواستاریم.

محمد حسن آل هاشم ، مدیرکل امور عشایری استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه امسال برای این منظور 250 میلیون اعتبار پیش بینی شده است و جوایز نقدی مسابقات به دو برابر افزایش یافته است.

وی از برگزاری نمایشگاه از توانمندیها و نقش زنان عشایر در جامعه نیزخبر داد و گفت: صنایع دستی و توانمندیهای زنان عشایر در قالب غرفه های نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار داده خواهد شد و در این مراسم از زنان برجسته عشایری از جمله مادران شهدا و نخبگان خواهر عشایری تجلیل بعمل خواهد آمد.   



تاريخ : 7 / 2 / 1391برچسب:, | 10:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

3 عضو يک خانواده طي جنايتي فجيع با ضربات چاقو درمشهد به قتل رسيدند.

به گزارش خراسان حدود ساعت ۷ صبح روز سه شنبه هنگامي که يکي از پسران اين خانواده طبق روال هر روز خود را به منزل پدري اش واقع در يکي از خيابان هاي انتهاي بلوار وکيل آباد رساند، ابتدا زنگ در منزل را به صدا درآورد اما جوابي نشنيد در همين هنگام وي صداي ناله اي را از سمت پارکينگ منزل و مقابل پله ها شنيد و براي بازکردن در منزل تلاش کرد. او سپس با شکستن شيشه در ورودي منزل موفق به بازکردن در شد و در کمال تعجب پيکر خونين پدر پيرش را ديد که در مقابل آخرين پله ساختمان در پارکينگ افتاده است و از درد ناله مي کند، پسر خانواده با ديدن اين صحنه تاسف بار سريع  همسايه روبه رو را با خبر کرد و ثانيه هايي بعد همگي به بالاي سر پدري رسيدند که بر اثر خونريزي فراوان دچار ضعف شديد شده بود اما در همان حال به آنها گفت که به طبقه دوم بروند و جان دو عضو ديگر را نجات دهند.