تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: 2 درصد جمعیت عشایر استان با 1.5 میلیون واحد دامی 20 درصد مواد پروتئینی استان را تولید می‌کنند.

خبرگزاری فارس: 13 هزار خانوار عشایر در آذربایجان ‌شرقی زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمدحسن آل‌هاشم ظهر امروز در شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طبق آخرین آمار سرشماری، 13 هزار و 297 خانوار عشایر آذربایجان‌شرقی معادل 70 هزار نفر عشایر کوچنده استان بوده است که این جمعیت در فصل قشلاق هشت هزار و 97 خانوار و در فصل ییلاق 5 هزار خانوار به صورت مهمان از استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون هکتار مرتع در اختیار عشایر استان قرار دارد، افزود: عشایر آذربایجان‌شرقی با تولید 20 درصد مواد پروتئینی و داشتن 20 درصد دام استان، نقش موثری در تولید لبنیات دارد.

آل‌هاشم با اشاره به نقش موثر عشایر آذربایجان‌شرقی در امر دامپروری و صنایع دستی گفت: عشایر استان در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، اهر، چاراویماق، هریس، میانه و سراب به امر دامداری اشتغال دارند که سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.



تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 11:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جاسک- رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حماسه 9 دی ماه، این روز را بیعت دوباره ملت با رهبر معظم انقلاب و آرمان های نظام اسلامی دانست.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت السلام والمسلمین ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ عصر روز دوشنبه با استقبال از برگزاری محفل انس با قرآن که در حاشیه رزمایش تخصصی دریایی ˈولایت 91ˈ برگزار شد،

افزود: آنهایی که در روز عاشورای سال 88 با امام حسین (ع) مقابله کردند، نیروهای قرآنی نبودند و با اهداف و برنامه های این کتاب آسمانی مخالفت داشتند که نمونه ای از آن آتش زدن مسجد توسط آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: اما نیروهای ارزشی و خودجوش به میدان آمدند و با همان انگیزه که در اول انقلاب به خیابان ها آمده بودند و رژیم طاغوت را سرنگون کردند، از رهبر معظم انقلاب حمایت کردند و تولی و تبری کرده و تمامی دشمنان را نا امید کردند.

وی بااشاره به تحریم های کشورمان توسط بیگانگان این کار را موضوعی جدید ندانست و اظهارداشت: دشمن بعد از انتخابات سال 88 به جریان فتنه امید بسته بود، اما این طرح شکست خورد و پس از آن برای رسیدن به مقاصد خود روبه تحریم های همه جانبه علیه کشورمان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با هشدار نسبت به نقشه های دشمنان در آستانه برگزاری انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، گفت: دشمنان درصدد هستند تا فشارهای زیادتری را به ملت ایران تحمیل کنند تا کشور را بحرانی جلوه دهند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که دشمن در انتخابات سال آینده به دنبال القای حس یاس و ناامیدی در بین جوانان است، تصریح کرد: هنوز حتی مقدمات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم آماده نشده است اما دشمنان با فضاسازی ناسالم، زمزمه تقلب در انتخابات سال آینده را مطرح کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دشمنان می خواهند وانمود کنند که این تحریم ها علیه ملت ایران به دلیل اصرار بر استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای است، اما تحریم ها چیز جدیدی نیست و ما از ابتدای انقلاب که حتی سخنی از انرژی هسته ای مطرح نبود، در تحریم هستیم.

وی اظهارداشت: دشمن به دنبال پخش کردن شایعات متعدد درصدد است تا افراد نظام را مورد انحراف قرار دهد و ما نیز باید به تکلیف دینی و ملی خود عمل کرده و در انتخابات با حضور گسترده شرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعمال تحریم ها علیه کشورمان توسط استکبار گفت: گرچه فشار زیادی به دلیل تحریم بر ملت ایران وارد شده است، اما با صبوری و متانت مقاومت می کنیم تا از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری محفل انس با قرآن در حاشیه رزمایش ولایت 91، افزود: ابتکار خوبی است که نیروی های ارتش در کنار برگزاری رزمایش های نظامی، شبی را به برگزاری محفل انس با قرآن اختصاص دهند.

وی با برشماری برخی از ویژگی های قرآن در دنیای کنونی، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح کشورمان اعم از ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی نه تنها در داخل کشور بلکه در بین کشورهای مسلمان عنوان های متعددی در زمینه های مختلف قرآنی کسب کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این که مسلمانان در برابر قرآن وظایف سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید قرآن را خوب خواند و وظیفه ما آموزش، قرائت، حفظ و تدبر در این کتاب آسمانی است.

وی با بیان این که اگر مفاهیم بلند قرآن را درک کنیم می توان در برابر تمامی دشمنان ایستادگی کرد، اظهار داشت: ایستادگی جوانان حزب الله در جنگ 33 روزه و یا مجاهدان حماس در جنگ های 22 و 8 روزه در برابر رژیم صهیونیستی به دلیل آن بود که مفاهیم قرآن در عمق وجود آنان رسوخ کرده است.

مراسم محفل انس با قرآن با حضور امیر دریادار ˈ حبیب الله سیاریˈ فرمانده نیروی دریایی، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ ˈمحمد محمودیˈ معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعداد دیگری از فرماندهان نیروی دریایی ارتش در بندر جاسک استان هرمزگان برگزار شد و قاریان قرآن به تلاوتی از کلام الله مجید پرداختند.



تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت این زمین لرزه 9 و 39 دقیقه و 57 ثانیه بوده است.
به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، زمین لرزه ای به بزرگی 3 و 5 دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش حوالی جلفا در استان آذربایجان شرقی را تکان داد.
 



تاريخ : 2 / 10 / 1391برچسب:, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌ خامنه‌ای پدر مقام معظم رهبری همزمان با روز ثبت احوال رونمایی می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: رونمایی از شناسنامه پدر رهبر انقلاب

علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: دوم دی همزمان با روز ثبت احوال و در حضور نماینده ولی‌فقیه در تبریز از سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌خامنه‌ای، پدر مقام معظم رهبری رونمایی می‌شود.

وی افزود:

این اقدام در راستای الگوسازی از شخصیت‌های برجسته و برای تحقق یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال تحت عنوان گنجینه مفاخیر و مشاهیر صورت می‌گیرد.

جعفری‌آذر با اشاره به جایگاه و نقش افراد برجسته و شخصیت‌های کشوری در همه زمینه‌ها گفت: برای معرفی هویت شناسنامه‌ای این افراد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، سیاسی، مذهبی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی باشد، به مناسبت‌های مختلف از سند آنها رونمایی می‌شود.

آذریان، از رونمایی از سند آیت‌الله قاضی و تعدادی از سرداران دفاع مقدس به عنوان نمونه یاد کرد و  افزود: این اقدام هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان و به منظور معرفی شخصیت‌های ملی هر شهرستان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از سند چند شخصیت برجسته استانی رونمایی شده است، گفت: تاکنون نزدیک به 80 سند رونمایی و در محل شهرداری مرکزی تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای در جمادی‌الآخر 1313 در نجف اشرف به دنیا آمد. دو یا سه ساله بود که در بازگشت خانواده به آذربایجان به تبریز آمد.

دوران نوجوانی را در جریان رخدادهای نهضت مشروطه گذراند، جنگ‌های محله امیرخیز، شهادت ثقه‌الاسلام و جنازه به دار کشیده او در روز عاشورا، سخنرانی‌های پرشور و بلند شوهر خواهر خود، شیخ محمد خیابانی را که گاه تا چهار ساعت ادامه می‌یافت، از نزدیک دیده بود.

وی علوم مقدماتی را در مدارس تبریز خواند، حدود 9 ماه در مشهد توقف کرد و سپس به تبریز بازگشت، در این مدت مادرش از دنیا رفته بود.

گفته می‌شود در این زمان شاهراه (جاده تهران به مشهد) ناامن بود و راهزن‌های منطقه استرآباد مدام در تاخت و تاز به این جاده بودند.

سید جواد به بادکوبه رفت و از طریق بحر خزر راهی عشق‌آباد شد و از آن صوب به خراسان رسید، در مشهد نزد آقایان حاج سید حسن قمی، میرزا محمد آیت‌الله‌زاده خراسانی، حاج فاضل خراسانی و میرزا مهدی اصفهانی تلمذ کرد.

سید جواد در سال 1345 هجری قمری و در نخستین سال از سلطنت رضا شاه، راه نجف اشرف را پیش گرفت تا اندوخته‌های خود را کامل کند، پس از شش سال در بازگشت به ایران راه به سوی نجف گشود.

در آستانه چهارمین دهه زندگی خود بود که با ضایعه مرگ همسر که سه فرزند دختر از ایشان به یادگار داشت رو به رو شد.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد به عنوان یک مجتهد و عالمی صاحبنظر به تشکیل حوزه تدریس اقدام کرد، شاگردان خصوصی و گاه موقت داشت که غیر از فرزندان، می‌توان از حاج میرزا نصرالله شبستری از روحانیون تبریز و حاج میرزا حسین‌زاده عبایی از علمای مشهد یاد کرد. 

وی بسیار ساده‌زیست، قانع و زاهد بود ،دلبستگی دنیوی نداشت و به نظر می‌رسد تن دادن به این نوع زندگی نه از سر اجبار بلکه یک انتخاب بود، چون همسر ایشان نیز به این گزینش زندگی احترام می‌گذاشت.

وی امام خمینی را از نزدیک دیده و با ایشان آشنا شده بود، می‌توان گفت با حاج آقا روح‌الله رفاقت داشت، آشنایی آنها احتمالاً به اوایل دهه چهل قمری یعنی پیش از سفر علمی حاج سید جواد به نجف می‌رسد.

آقای خمینی در یکی از سفرهای زیارتی خود به مشهد میهمان حاج شیخ علی‌اکبر نوغانی بود، آقای نوغانی مقدمات دیدار آنها را فراهم کرد و حاج سید جواد به همراه حاج سید هاشم پدرزن خود به دیدار حاج آقا روح‌الله رفتند.

جدابیت،منش، متانت و سلوک امام خمینی همواره در یاد و ضمیر حاج سید جواد باقی بود و از آن یاد می‌کرد.

با آغاز نهضت امام خمینی و ورود پسران حاج سید جواد به صحنه مبارزه با حکومت پهلوی، خانواده آقای خامنه‌ای در مشهد تحت مراقبت و گاه فشار قرار گرفت، گاه سه پسر وی پشت میله‌ها به سر می‌بردند.

در نیمه دهه 40 رفت و آمد اجباری سیدعلی خامنه‌ای به شهربانی و ساواک فزونی گرفت، از این رو از دی سال 1345 شمسی ساواک به دنبال تهیه بیوگرافی الصاق شده به عکس آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای بود و از شهربانی خراسان خواست تا این کار را انجام دهد.

مامور شهربانی پس از مراجعه به حاج سید جواد دست او را بوسیده و از او می‌خواهد با دو قطعه عکس به اطلاعات شهربانی بیاید اما پاسخی که دریافت می‌کند این بود،"مرا با شهربانی کاری نیست، من با شهربانی سر و کاری ندارم".

این درخواست ساواک تا حدود چهار سال بعد به تعویق افتاد تا اینکه حاج سید جواد تهدید شد در صورتی که از تنظیم بیوگرافی و تسلیم عکس خودداری کند، قهراً برای وی عواقب ناراحت‌کننده‌ای دارد.

تهدیدها موثر افتاد و آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای با بی‌حوصلگی به 19 پرسش از 22 پرسش برگه مشخصات در حد یکی، دو  کلمه پاسخ داد.

نزدیکان حاج سید جواد درباره وی گفته‌اند که بسیار مطالعه می‌کرد، موضوع کتاب‌های مورد علاقه‌‌اش فقه، اصول، حدیث، تفسیر، رجال، سپس کتاب‌های تاریخی و دیگر موارد بود.

وی خلق و خوی و سلوک مدرسه‌ای داشت، این ویژگی چه بسا از تاثیرات دوران تحصیل طولانی و تنهایی در حجره‌ها نشات می‌گرفت. پیکری لاغر اما سالم داشت، کم غذا می‌خورد، بسیار قناعت‌پیشه بود و گذر زمان نیز کیفیت معیشت وی را دچار دگرگونی نکرد.

آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی وقتی در سال 1351 به مشهد رفت، هنگام ملاقات با آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای خطاب به فرزندان وی گفت، من 40 سال قبل همراه پدرم از تبریز به مشهد آمدم و برای دیدن آقا، سری به ایشان زدم، آقا در 40 سال پیش همان جای نشسته بود که الان نشسته و من همان جایی نشستم که پدرم نشسته بود و این اتاق و این خانه کمترین تغییری نکرده است.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای از بانو خدیجه میردامادی دارای چهار پسر و یک دختر شد، سید محمد، سید علی، بدرالسادات، سید هادی و سید محمدحسن. 

وی پس از 93 سال زندگی در 14 تیر 1365 درگذشت و در توحیدخانه رواق پشت سر مرقد امام رضا (ع) رخ در نقاب خاک کشید.

 

 



تاريخ : 2 / 10 / 1391برچسب:رونمایی ,شناسنامه, پدر رهبر,عقاب نیوز, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌ خامنه‌ای پدر مقام معظم رهبری همزمان با روز ثبت احوال رونمایی می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: رونمایی از شناسنامه پدر رهبر انقلاب

علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: دوم دی همزمان با روز ثبت احوال و در حضور نماینده ولی‌فقیه در تبریز از سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌خامنه‌ای، پدر مقام معظم رهبری رونمایی می‌شود.

وی افزود:

این اقدام در راستای الگوسازی از شخصیت‌های برجسته و برای تحقق یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال تحت عنوان گنجینه مفاخیر و مشاهیر صورت می‌گیرد.

جعفری‌آذر با اشاره به جایگاه و نقش افراد برجسته و شخصیت‌های کشوری در همه زمینه‌ها گفت: برای معرفی هویت شناسنامه‌ای این افراد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، سیاسی، مذهبی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی باشد، به مناسبت‌های مختلف از سند آنها رونمایی می‌شود.

آذریان، از رونمایی از سند آیت‌الله قاضی و تعدادی از سرداران دفاع مقدس به عنوان نمونه یاد کرد و  افزود: این اقدام هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان و به منظور معرفی شخصیت‌های ملی هر شهرستان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از سند چند شخصیت برجسته استانی رونمایی شده است، گفت: تاکنون نزدیک به 80 سند رونمایی و در محل شهرداری مرکزی تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای در جمادی‌الآخر 1313 در نجف اشرف به دنیا آمد. دو یا سه ساله بود که در بازگشت خانواده به آذربایجان به تبریز آمد.

دوران نوجوانی را در جریان رخدادهای نهضت مشروطه گذراند، جنگ‌های محله امیرخیز، شهادت ثقه‌الاسلام و جنازه به دار کشیده او در روز عاشورا، سخنرانی‌های پرشور و بلند شوهر خواهر خود، شیخ محمد خیابانی را که گاه تا چهار ساعت ادامه می‌یافت، از نزدیک دیده بود.

وی علوم مقدماتی را در مدارس تبریز خواند، حدود 9 ماه در مشهد توقف کرد و سپس به تبریز بازگشت، در این مدت مادرش از دنیا رفته بود.

گفته می‌شود در این زمان شاهراه (جاده تهران به مشهد) ناامن بود و راهزن‌های منطقه استرآباد مدام در تاخت و تاز به این جاده بودند.

سید جواد به بادکوبه رفت و از طریق بحر خزر راهی عشق‌آباد شد و از آن صوب به خراسان رسید، در مشهد نزد آقایان حاج سید حسن قمی، میرزا محمد آیت‌الله‌زاده خراسانی، حاج فاضل خراسانی و میرزا مهدی اصفهانی تلمذ کرد.

سید جواد در سال 1345 هجری قمری و در نخستین سال از سلطنت رضا شاه، راه نجف اشرف را پیش گرفت تا اندوخته‌های خود را کامل کند، پس از شش سال در بازگشت به ایران راه به سوی نجف گشود.

در آستانه چهارمین دهه زندگی خود بود که با ضایعه مرگ همسر که سه فرزند دختر از ایشان به یادگار داشت رو به رو شد.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد به عنوان یک مجتهد و عالمی صاحبنظر به تشکیل حوزه تدریس اقدام کرد، شاگردان خصوصی و گاه موقت داشت که غیر از فرزندان، می‌توان از حاج میرزا نصرالله شبستری از روحانیون تبریز و حاج میرزا حسین‌زاده عبایی از علمای مشهد یاد کرد. 

وی بسیار ساده‌زیست، قانع و زاهد بود ،دلبستگی دنیوی نداشت و به نظر می‌رسد تن دادن به این نوع زندگی نه از سر اجبار بلکه یک انتخاب بود، چون همسر ایشان نیز به این گزینش زندگی احترام می‌گذاشت.

وی امام خمینی را از نزدیک دیده و با ایشان آشنا شده بود، می‌توان گفت با حاج آقا روح‌الله رفاقت داشت، آشنایی آنها احتمالاً به اوایل دهه چهل قمری یعنی پیش از سفر علمی حاج سید جواد به نجف می‌رسد.

آقای خمینی در یکی از سفرهای زیارتی خود به مشهد میهمان حاج شیخ علی‌اکبر نوغانی بود، آقای نوغانی مقدمات دیدار آنها را فراهم کرد و حاج سید جواد به همراه حاج سید هاشم پدرزن خود به دیدار حاج آقا روح‌الله رفتند.

جدابیت،منش، متانت و سلوک امام خمینی همواره در یاد و ضمیر حاج سید جواد باقی بود و از آن یاد می‌کرد.

با آغاز نهضت امام خمینی و ورود پسران حاج سید جواد به صحنه مبارزه با حکومت پهلوی، خانواده آقای خامنه‌ای در مشهد تحت مراقبت و گاه فشار قرار گرفت، گاه سه پسر وی پشت میله‌ها به سر می‌بردند.

در نیمه دهه 40 رفت و آمد اجباری سیدعلی خامنه‌ای به شهربانی و ساواک فزونی گرفت، از این رو از دی سال 1345 شمسی ساواک به دنبال تهیه بیوگرافی الصاق شده به عکس آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای بود و از شهربانی خراسان خواست تا این کار را انجام دهد.

مامور شهربانی پس از مراجعه به حاج سید جواد دست او را بوسیده و از او می‌خواهد با دو قطعه عکس به اطلاعات شهربانی بیاید اما پاسخی که دریافت می‌کند این بود،"مرا با شهربانی کاری نیست، من با شهربانی سر و کاری ندارم".

این درخواست ساواک تا حدود چهار سال بعد به تعویق افتاد تا اینکه حاج سید جواد تهدید شد در صورتی که از تنظیم بیوگرافی و تسلیم عکس خودداری کند، قهراً برای وی عواقب ناراحت‌کننده‌ای دارد.

تهدیدها موثر افتاد و آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای با بی‌حوصلگی به 19 پرسش از 22 پرسش برگه مشخصات در حد یکی، دو  کلمه پاسخ داد.

نزدیکان حاج سید جواد درباره وی گفته‌اند که بسیار مطالعه می‌کرد، موضوع کتاب‌های مورد علاقه‌‌اش فقه، اصول، حدیث، تفسیر، رجال، سپس کتاب‌های تاریخی و دیگر موارد بود.

وی خلق و خوی و سلوک مدرسه‌ای داشت، این ویژگی چه بسا از تاثیرات دوران تحصیل طولانی و تنهایی در حجره‌ها نشات می‌گرفت. پیکری لاغر اما سالم داشت، کم غذا می‌خورد، بسیار قناعت‌پیشه بود و گذر زمان نیز کیفیت معیشت وی را دچار دگرگونی نکرد.

آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی وقتی در سال 1351 به مشهد رفت، هنگام ملاقات با آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای خطاب به فرزندان وی گفت، من 40 سال قبل همراه پدرم از تبریز به مشهد آمدم و برای دیدن آقا، سری به ایشان زدم، آقا در 40 سال پیش همان جای نشسته بود که الان نشسته و من همان جایی نشستم که پدرم نشسته بود و این اتاق و این خانه کمترین تغییری نکرده است.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای از بانو خدیجه میردامادی دارای چهار پسر و یک دختر شد، سید محمد، سید علی، بدرالسادات، سید هادی و سید محمدحسن. 

وی پس از 93 سال زندگی در 14 تیر 1365 درگذشت و در توحیدخانه رواق پشت سر مرقد امام رضا (ع) رخ در نقاب خاک کشید.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 10 / 1391برچسب:زلزله,تسوج,عقاب نویز, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شبستر گفت: زلزله 4.8 ریشتری صبح امروز تسوج خسارتی نداشته است.

خبرگزاری فارس: زلزله 4.8 ریشتری در شهر تسوج خسارتی نداشته است

جمشید عقلمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: زلزله 4.8 ریشتری صبح امروز به مرکز تسوج هیچ‌گونه خسارتی در شهر تسوج نداشته است.

وی افزود: اکیپ‌هایی به روستاهای دور‌افتاده اعزام شده‌اند و امیدواریم این زمین لرزه خسارتی در این مناطق نیز نداشته باشد.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:استاندار,جعلی,زاهدان,عقاب نیوز, | 11:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یک استاندار جعلی و 5 نفر دیگر از اعضا یک باند جاعل و کلاهبرداری در زاهدان خبر داد.
به گزارش مشرق، علی ایزدی امشب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پنج نفر از جاعلان با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان به اتهام کلاهبرداری با استفاده از عناوین جعلی دستگیر شدند.
 
وی افزود: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبالغ هنگفتی تحت عنوان یک شرکت جعلی از آنان، پرونده قضایی تشکیل و مأموران با پیگیری‌های شبانه‌روزی و تحت نظر قرار دادن اماکن پذیرایی و مهمانسراها و هتل‌ها و استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند افراد ذکر شده را که در یکی از هتل‌های شهر زاهدان اتاق گرفته بودند، شناسایی و دستگیر کنند.
 
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به چگونگی و نحوه کلاهبرداری اشاره کرد و بیان داشت: این کلاهبرداران با اسامی و عناوین جعلی با موضوع فروش گازوئیل قراردادی به مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال با شاکیان منعقد کرده بودند که مبلغ مذکور طی سه مرحله به حساب آنان واریز شد.
 
ایزدی اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی مأموران مشخص شد این جاعلان با پیشنهاد فروش مقدار 70 هزار لیتر گازوئیل و با مجوز همان شرکت جعلی با شاکیان قرارداد منعقد کرده بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: «فریبرز.خ» که عنوان جعلی استاندار قزوین را داده بود و همه اسناد و مدارک با امضاء وی است در بازجویی اولیه اتهام انتسابی را نپذیرفته اما نهایتاً با ارائه مدارک مستدل و مواجه حضوری با شاکیان، به جرم خود اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات و اقدامات قانونی تحویل مقامات قضایی شد.



تاريخ : 27 / 9 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: تصویربردار تنها شبکه خبری خصوصی در مولداوی گفت: زیبایی‌های ایران و به ویژه اصفهان بسیار زیاد و خیره‌کننده بود و من هرچه تلاش می‌کردم نمی‌توانستم تمام آنها را در دریچه دوربین خود جای دهم.

خبرگزاری فارس: زیبایی‌های ایران به روایت یک تصویربردار ‌شبکه خبری ‌مولداوی

کنستانتین روگنتسِف در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که از پشت دریچه دوربین فیلم‌برداری خود چه چیزهایی را در ایران مشاهده کرده است، اظهار کرد: همیشه عادت داشتم طرف دیگر دوربین بوده و از دیگران سوال کنم اما این بار خودم در دام مصاحبه افتاده‌ا‌م و این احساس برایم جالب است.

وی تاکید کرد: من با کلمه و حرف نمی‌توانم دیدگاه خود و آنچه را که در ایران و به ویژه اصفهان دیدم توصیف کنم و اصفهان را مطابق این ضرب‌المثل روسی دیدم که فردی بخواهد به آنچه دسترسی ندارد، دست پیدا کند.

تصویربردار شبکه تلویزیونی پوبلیکا تی‌وی مولداوی افزود: اصفهان شگفت‌آور بود و من  دلم می‌خواست تمام آنها را فیلمبردای کنم اما نمی‌توانستم این زیبایی‌ها را در دریچه دورربین جای دهم و برایم بسیار سخت بود.

وی تاکید کرد: در فیلمبرداری اصطلاحی به نام عرض دوربین وجود دارد که این عرض برای اینکه بتوانم با فیلمبرداری آنچه را که با چشمانم دیده‌ام به مخاطب انتقال دهم بسیار کم است.

روگنتسِف تصریح کرد: مشاهده زیبایی‌های اصفهان شبیه یک داستان بسیار زیباست که انسان از خواندن آن سیر نمی‌شود.

وی با اشاره به دیدگاه خود پیش از سفر به ایران گفت: من پیش از سفر به ایران به اطلاعاتی به جز سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های غربی دسترسی نداشتم و نظری مطابق با این اطلاعات داشتم اما دیدگاه کنونی من تغییر کرده و بسیار متفاوت از ابتدای سفرم به ایران است.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 4:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در تصادف زنجیره‌ای ۶۱ دستگاه خودرو، ۱۲۳ تن دچار حادثه شدند، گفت: از این میان ۳۲ تن دچار مصدومیت شده‌اند.

به گزارش ايسنا، حسین درخشان، در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک در محور ساوه – همدان، گفت: بر اثر بارش برف و کولاک، ۶۱ دستگاه خودرو با یکدیگر تصادف کردند.

وی با بیان اینکه در این تصادف زنجیره‌ای ۱۲۳ تن دچار حادثه شده‌اند، گفت: از این میان ۳۲ تن دچار مصدومیت شدند.

درخشان با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام این خبر، نیروهای امدادی به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند، گفت: علاوه بر نجات افراد حادثه‌دیده، امدادگران اقدام به پخش ۱۰۰ بسته‌غذایی و ۵۰ست اقلام زیستی کردند.



تاريخ : 24 / 9 / 1391برچسب:, | 5:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر عباسی افزود: علائم حیاتی بیمار کاملا نرمال بوده و خوشبختانه در آزمایشات و سی تی اسکن انجام شده مورد خاصی یافت نشده است.
آیت الله سید صابر جباری نماینده محترم خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در حال ایراد خطبه در نماز جمعه بیهوش شد.
 
به گزارش خبرنگار بلاغ از بهشهر، آیت الله سید صابر جباری نماینده محترم خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در حال ایراد خطبه در نماز جمعه بیهوش شد.
 
امام جمعه بهشهر بعد از خطبه اول نماز جمعه به بیمارستان منتقل و در بخش سی سی یو بیمارستان امام بهشهر بستری شد . 
 
پزشک معالج آیت الله جباری در گفتگو با خبرنگار بلاغ وضعیت جسمانی وی را  مساعد اعلام کرد.
 
در حال حاضر دکتر رضایی جراح قلب و دکتر عباسی متخصص داخلی و رئیس بیمارستان امام   در حال رسیدگی به وضعیت وی هستند.
 
همچنین رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در گفتگویی با خبرنگار ما اعلام کرد: در زمان  اولیه انتقال حضرت آیت الله  به بیمارستان بررسی های اولیه انجام شد که فشار پایین در وضعیت بیمار مشاهده شد که با تزریق سرم و اکسیژن درمانی به حالت عادی برگشته  و در حال حاضر کاملا هشیار می باشد.
 
دکتر عباسی افزود: علائم حیاتی بیمار کاملا نرمال بوده  و خوشبختانه در آزمایشات و سی تی اسکن انجام شده مورد خاصی یافت نشده است.
 
همچنین دکتر عباسی متخصص داخلی گفت: آیت الله جباری حداقل  48 ساعت باید در بیمارستان بوده و تحت مراقبت باشند تا بهبود کامل پیدا کنند.
 
نماز جمعه به امامت حسینی رکاوندی اقامه شد.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:آسانسور,علوی,خوانساری,فوت,عقاب نیوز, | 4:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرماندار خوانسار گفت : این عالم برجسته در سن 63 سالگی بر اثر حادثه سقوط آسانسور در خانه خود مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان الزهرا اصفهان دارفانی را وداع گفت.
 

 

آیت الله سید مرتضی فرزند آیت الله سید حسین موسوی علوی خوانساری بود و مدیریت حوزه علمیه مریم بیگم صفوی خوانسار را بر عهده داشت.

به گزارش پارس به نقل از واحدمرکزی خبر،فرماندار خوانسار گفت : این عالم برجسته در سن 63 سالگی بر اثر حادثه سقوط آسانسور در خانه خود مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان الزهرا اصفهان دارفانی را وداع گفت.

آقای پوراحمدی افزود : پیكر این عالم برجسته صبح امروز در شهرستان خوانسار تشییع و در جوار امامزاده احمد این شهر به خاك سپرده میشود.

آقای ذاكر اصفهانی استاندار اصفهان در پیامی ضمن ابراز تاسف و تالم و تسلیت ضایعه جانگداز رحلت اسوه زهد و تقوی آیت الله موسوی علوی خوانساری، در سوگ این عالم ربانی و عارف روشن ضمیر در این شهرستان ، سه روز عزای عمومی اعلام كرد.



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 5:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در آتش‌سوزی کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر، عصر امروز بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

خبرگزاری فارس: یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده پیرانشهر فوت کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، بر اثز حادثه آتش‌سوزی کلاس درس دبستان «انقلاب اسلامی» روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی، 28 دانش‌آموزان دختر کلاس چهارم دبستانی مصدوم شدند که یکی از دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات فوت کرد.

عباس مقتدایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن اعلام این خبر به فارس، فوت این دانش‌آموز را به خانواده وی و جامعه تسلیت گفت.

به گزارش فارس، حادثه آتش‌سوزی کلاس درس، صبح روز 15 آذر به دلیل آتش گرفتن بخاری کلاس درس روی داد.



تاريخ : 20 / 9 / 1391برچسب:, | 2:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حاجی بابایی درباره حادثه مدرسه شین آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: صورت و دست دانش آموزان از طریق حرارت مستقیم آسیب ندیده است بلکه حرارت شدیدی به صورت غیرمستقیم به دست و صورت آنان می خورد. وی ادامه داد: اگر به این کلاس درس نگاه کنید، متوجه می شوید تابلو، درب کلاس و صندلی ها آسیب ندیده اند زیرا حرارت مستقیم نخورده اند.



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بخشدار زهان گفت: پنج نفر از قربانیان زلزله زهان از اعضای یک خانواده بودند.

خبرگزاری فارس: 5 نفر از قربانیان زلزله زهان از یک خانواده هستند

محمدرضا قرائی دقایقی پیش در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار  به دست آمده تعداد شش نفر از همشهریان در اثر رخداد این زلزله جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: پنج نفر از قربانیان این زمین لرزه اعضای یک خانواده بودند.

بخشدار زهان افزود: این خانواده دارای پنج نفر بوده که هر پنج نفر آنها جان خود را از دست دادند.

قرائی اضافه کرد: یک نفر دیگر از قربانیان این زلزله خانمی از روستای بن‌خونیک این بخش بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون این زمیی لرزه بیش از 17 مصدوم و مجروح داشته است، تصریح کرد: جستجوها برای نجات افراد زیر آوار همچنان ادامه دارد.

بخشدار زهان با اشاره به اینکه در برخی از روستاها خانه‌های قدیمی تخریب شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون اسکان موقت برای حادثه‌دیدگان انجام شده و وسایل گرمایشی نیز در اختیار آنها قرار داده شده است.

قرائی گفت: در برخی از روستاها مردم به دلیل ترس از وقوع زلزله دیگر از ورود مجدد به



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد تلفات زلزله زهان به شش نفر رسیده است.

خبرگزاری فارس: تعداد قربانیان زلزله زهان به 6 نفر رسید
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

محمد علی آخوندی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: میزان خسارات در زلزله زهان هنوز مشخص نیست و تیم‌های ارزیاب در منطقه هستند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد تلفات زلزله زهان به شش نفر رسیده است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان جنوبی در مورد کمک استان‌های معین تاکید کرد: هنوز درخواستی برای کمک نشده است.

آخوندی گفت: شخص استاندار مسئولیت هدایت تیم‌های بحران خراسان جنوبی را بر عهده دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از تأمین بیش از 20 درصد پروتئین و گوشت قرمز استان از سوی جامعه عشایر خبر داد.
 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدحسن آل هاشم در جمع عشایر ارسباران گفت: عشایر آذربایجان شرقی 2.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که با وجود این امر نقش اساسی در تأمین نیاز فرآورده های گوشتی و لبنی را به عهده دارند.

وی، عشایر را مصداق عینی تحقق شعار سال در حمایت از تولید ملی برشمرد و افزود: عشایر غیور و شلحشور با تفکر بسیجی توانسته اند گام های اساسی در رسیدن به خودکفایی در حوزه فعالیت خود بردارند.

آل هاشم، خدمات دولت خدمتگزار را در رسیدگی به مناطق عشایری بسیار مؤثر در توسعه این مناطق برشمرد و افزود: با وجود همه این مسائل مناطق عشایری بیش از پیش اختصاص اعتبار لازم و کافی را در تقویت زیرساختهای عشایری را می طلبد که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولین کشور و استان شاهد ارائه خدمات مطلوب این قشر خدوم و غیور باشیم.

مدیرکل امور عشایری استان شناساندن قابلیت های بالقوه جامعه عشایری را از برنامه های اولویت دار این اداره کل اعلام کرد و برگزاری جشنواره های عشایری در حوزه فعالیتهای جامعه عشایری از برنامه های آتی این اداره کل برشمرد.

وی افزود: در جهت افزایش درآمد عشایر در کنار توجه به توسعه دام و اصلاح نژاد آنها به مشاغل جانبی از جمله زنبورداری، پرورش ماهی، صنایع دستی و سایر شغل های مرتبط که نقش اساسی در ارتقای درآمد آنها داشته باشد برنامه ریزی شده است.

مدیرکل امور عشایری استان با اشاره به اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران یکی از مناطق مهم عشایرنشین استان می باشد ایجادمکانی مناسب را برای جشنواره سوارکاری دراین شهرستان در جهت جذب گردشگران خواستار همراهی مسئولان منطقه در تحقق این امر شد.

آل هاشم ارائه خدمات بیشتر به این قشر زحمتکش را نیازمند تأمین اعتبارات لازم با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از خشکسالی و سایر حوادث غیر مترقبه اعلام کرد و خواستار اختصاص اعتبارات ویژه در توسعه مناطق عشایری شد.

وی، بازسازی راه ها، مرمت و بهسازی و احداث راه های عشایری، احداث آبشخورها، بازسازی چشمه ها و نزدیک رسانی آبها، مرمت و لایروبی طرح های مهم از جمله سد چولقشلاقی و مغار، طر ح های مطالعاتی، آبرسانی سیار ، توزیع گاز مایع و توزیع نهاده های دامی توسط شرکت ها را از کارهای مهم انجام شده در مناطق عشایری اهر اعلام کرد.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:کرمان,زلزله,عقاب نیوز,, | 8:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کم قدرت ترین این پس لرزه هـا ۲ ریشتر و پـرقدرت تـرین آنهـا ۳ و ۸ دهـم ریشتر بود که کـرمـان ، چترود و هجدک را لرزاند .

پیش از زلزله ۵ ریشتری نیز زمین لرزه ای به قدرت سه و نیم ریشتر
ساعت ۱۶و۱۲دقیقه چترود کرمان را لرزانده بود .

محمد جواد کامیاب جانشین ستاد بحران استان کرمان صبح امروز به خبرنگار مـا گفت : هیـچ گـزارش جدیدی از خسارات و تلفات واصل نشده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر،کاووس محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم دیشب اعلام کرد: در۲۰ روستایی که بررسی هـای امـدادی صورت گـرفته هیچگونه تلفـات جانی گزارش نشده اما در روستای ۶۰ خانواری فوسک افزون بر ریزش کوه و مسدود شدن جاده چند خانه هم تخریب شده است .
کد مطلب :



تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 11:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار شماره تلفن‌های همراه در فضای مجازی در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسملو، در این باره گفت: نوجوان 14 ساله تبریزی پس از آشنایی با نحوه ایجاد وبلاگ، اقدام به راه‌اندازی وبلاگ با نام و شماره تلفن مادر خود کرده و کلیه شماره تلفن‌های ثبت شده در دفترچه تلفن مادرش را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی افزود: در پی شکایت چند خانم مبنی بر تماس‌های مشکوک با آنان موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و پس از بررسی متوجه شدند تماس گیرندگان، شماره‌ها را از طریق وبلاگ اینترنتی به دست آورده‌اند.

قاسملو ادامه‌داد: مأموران در مرحله بعدی، آی پی ایجادکننده وبلاگ را شناسایی، به این پلیس احضار و مشخص شد که نوجوان 14 ساله در عید امسال با مطالعه نحوه ایجاد وبلاگ، اقدام به راه‌اندازی وبلاگ با نام و شماره همراه مادرش کرده و کلیه شماره‌های دفترچه تلفن مادرش را منتشر کرده است.

رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی افزود: اینترنت ابزاری چند جانبه است و عدم‌شناخت از نحوه استفاده از آن، اثرات و خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد دشت و والدین باید با توجه به نیاز فرزندان به استفاده از اینترنت و رایانه، بستر اسفاده از فن آوری‌های نوین را مهیا کنند چون نظارت آگاهانه آنان نقش موثری در استفاده بهینه فرزندان خواهد داشت.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 5:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش ایسنا، دکتر هرمز محمودوند پزشک معالجی که به همراه چند تیم پزشکی کار درمان این خبرنگار را برعهده دارند افزود: صبح امروز مردی 40 ساله خبرنگار که سرپرستی یکی از روزنامه‎ها را در لرستان برعهده دارد؛ به دلیل 26 ضربه متعدد و عمیق در ناحیه سر و گردن، پیشانی و جمجمه، شانه، اندام فوقانی چپ و راست، قفسه‌سینه، اندام تحتانی چپ به اورژانس بیمارستان شهدای عشایر خرم‎آباد منتقل شد.
 
وی با بیان اینکه تیم اورژانس به محض ورود مضروب به اورژانس اقدامات احیا و کنترل موقت خونریزی را انجام داد، گفت: همزمان تیم جراحی و اتاق عمل آماده و بیمار توسط سه تیم جراحی عروق و تروما، جراح سر و گردن و ارتوپدی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
این پزشک متخصص گفت: در حال حاضر بیمار در اتاق عمل تحت جراحی قرار دارد، البته علائم حیاتی‎اش پایدار بوده و بعد از عمل با همکاری سرویس بیهوشی به بخش ویژه(ICU) منتقل می‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تبریز – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش در کربلا فرهنگ نماز را در جامعه پیاده و نهادینه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: سید شهدا در این زمینه یکی از ارکان مهم اسلام است و ایشان به خوبی نشان دادند که دین مبین اسلام بسیار والاتر و شیرین تر از جان خود و اقوامشان است و در راه تبلیغ اسلام از جان گذشتگی کردند.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت اباعبدالله حسین و یارانش اسلام را بیمه کرد ، افزود: ما نیز باید در نخستین گام ، خود و خانواده مان را در مسیر اسلام قرار داده و سپس دیگران را به دین اسلام دعوت کنیم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پس از حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایفا کردند و در مقابل مستکبرین دنیا و دشمنان اسلام همچنان ایستاده و از اسلام دفاع می کنند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه از عزاداران حسینی خواست ضمن مراعات شئونات عزاداری ، در برگزاری سنتی عزارداری و مکتب قدیمی و شرعی عزاداری در کوچه ، بازار و مساجد ضمن برگزاری هر چه باشکوه تر ، دقت کافی داشته باشند.

وی در خصوص خودکفایی گندم در کشور نیز گفت: کشاورزان و روستاییان که نقش مهمی در آسایش مردم کشور و همچنین مانع دست دراز کردن ملت ایران به بیگانان ایفا می کنند ، در بخش کشت و برداشت تلاش مضاعفی انجام داده و توجه خاصی داشته باشند چراکه خداوند در زراعت برکت خاصی قائل است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از رزمندگان رزمایش مشترک پدافند هوایی ارتش و سپاه در نیمه شرقی کشور اظهار کرد: این رزمایش دشمن شکن بوده و موجب شادی دوستان شده است و دشمنان اسلام به قدرت نظامی کشور پی برده و اعتراف کرده اند.



تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:بارش,برف,باران,جاده,عقاب نیوز, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، از بارش برف و باران در جاده های 12 استان کشور خبر داد.

سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با مهر اظهار داشت: اکنون بارش برف در محور اسالم به خلخال در استان گیلان گزارش شده که رانندگان هنگام تردد در این جاده باید فاصله ایمنی را رعایت کرده و از رانندگی با سرعت غیر مجاز خودداری کنند. این در حالی است که بارش باران در تمامی محورهای استان اردبیل ادامه دارد.

وی ادامه داد: بارش باران در جاده های سراب - تبریز، مراغه - هشترود در استان آذربایجان غربی ادامه دارد.

همچنین بارش باران در جاده های استانهای البرز، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، زنجان، ایلام، گلستان، گیلان، تهران و مازندران ادامه دارد و سطح این جاده ها لغزنده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: هیچ محوری در کشور مسدود نیست و تردد در راههای کشور بدون مشکل ادامه دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از واژگونی اتوبوس مسافربری در جاده آذرشهر- عجب شیر و مرگ یک تن از 12 سرنشین این اتوبوس خبرداد و گفت: 10 سرنشین این اتوبوس زخمی شدند.

حبیب حسین‌قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با اعلام گزارش وقوع این سانحه به اپراتور مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، آمبولانس‌های آذرشهر، ممقان، شیرامین، گوگان و عجب‌شیر به محل حادثه اعزام و 10 مصدوم سانحه را به بیمارستان آذرشهر منتقل کردند.

وی با بیان اینکه سه مصدوم سانحه به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شده‌اند، گفت: وضعیت عمومی یکی از مصدومان این سانحه چندان رضایت‌بخش نیست.



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:شهادت,مأمورناجا,عقاب نیوز, | 8:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، مهدی میرزاده در گفت‌وگو با فارس در طبس به تشریح کامل ماجرای درگیری اخیر مأموران این فرماندهی با اشرار مسلح پرداخت و اظهار داشت: به دنبال گزارش واصله مبنی بر حضور دو دستگاه موتورسیکلت مشکوک در کویر شمال غرب شهرستان طبس و در ارتفاعات منطقه عمومی نستنج و ظن قوی دال بر ورود قاچاقچیان موتوری و اشرار مسلح مواد مخدر به حوزه استحفاظی شهرستان طبس، مقارن ساعت 10 صبح روز 16 آبان 1391 اکیپ‌های مجهز عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان طبس با اتخاذ تدابیر لازم به منظور بررسی موضوع به محل مورد نظر عزیمت کردند.
 
وی افزود: طی ردزنی‌های انجام شده، آثار تردد دو دستگاه موتورسیکلت مشاهده شد و در ادامه ردزنی در ساعت 14 همان روز موتورسیکلت‌های اشاره شده به همراه پنج نفر افراد مشکوک رؤیت شدند که اشرار به محض مشاهده مأموران شروع به تیراندازی کردند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان طبس ادامه داد: بلافاصله آتش متقابل از سوی مأموران اجرا و درگیری تا ساعات اولیه شامگاه ادامه یافت، تا اینکه قاچاقچیان مسلح با استفاده از تاریکی شب و عوارض زمین به صورت پیاده به سمت ارتفاعات متواری شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این عملیات تعداد یک نفر از قاچاقچیان مسلح به هلاکت رسید و تعداد دو دستگاه موتورسیکلت آنان به همراه مقادیر متنابهی وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر، تعداد دو قبضه اسلحه کلاشینکف و مقادیری فشنگ جنگی و نیز مقادیری وسایل شخصی دیگر کشف و ضبط شد و به غنیمت عوامل انتظامی درآمد.

میرزاده اضافه کرد: همچنین یک نفر از اشرار که مورد اصابت تیر عوامل انتظامی قرار گرفته و مجروح شده بود به وسیله سایر قاچاقچیان از صحنه درگیری متواری شد.
 
وی بیان کرد: در این عملیات یک نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان طبس به نام استواریکم مهدی شریفی مورد اصابت تیر مستقیم اشرار قرار گرفت و به بیمارستان طبس و سپس بیمارستان شهید رهنمون یزد اعزام شد که متأسفانه پس از چهار روز به علت شدت جراحات وارده در صبح امروز 20 آبان به فیض عظیم شهادت نایل شد و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
 
فرمانده انتظامی شهرستان طبس یادآور شد: طی 10 سال اخیر سه نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان طبس در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:گروگان , شهردار , خورموج,عقاب نیوز, | 6:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، سرتيپ «حيدر عباس زاده» در تشريح اين خبر گفت: طي تماس تلفني با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر اينكه فردي با سلاح وارد شهرداري خورموج شده و شهردار را به گروگان گرفته است، تيم هايي مجهز از پليس شهرستان، به محل موردنظر اعزام شدند.
وي افزود: با حضور ماموران در ساختمان شهرداري گروگانگير را به خروج از ساختمان متقاعد كردند.
عباس زاده گفت: هنگام خروج متهم از ساختمان شهرداري، يكي از ماموران نيروي انتظامي در يك اقدام غافلگيرانه وي را دستگير كرد.
وي تصريح كرد: از متهم مزبور يك كلت كمري به همراه 4 فشنگ جنگي كشف و ضبط شد. فرمانده نيروي انتظامي استان بوشهر در پايان گفت: فرد گروگانگير علت اين اقدام خود را جمع آوري بساط دستفروشي خويش توسط شهرداري خورموج اعلام كرد.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 9:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رهبر انقلاب در هفتمین شب حضور در بجنورد ساعتی پیش در منازل سه خانواده شهید این شهر حضور یافتند.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب اسلامی، ایشان سپس حرم امامزاده عباس ابن موسی ابن جعفر و گلزار شهدای بجنورد را زیارت کردند.

‌آیت‌الله خامنه‌ای اوایل هفته نیز با حضور در منازل چهار خانواده شهید بجنورد آنان را مورد تفقد قرار دادند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی مدت حضور در استان در گلزار شهدای  اسفراین،شیروان و بجنورد حاضر و نسبت به مقام شهدا ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب از چهارشنبه هفته گذشته سفر هشت روزه‌ای را به خراسان شمالی آغاز کرده است.



تاريخ : 23 / 7 / 1391برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با توجه به شرایط آینده منطقه، آینده جهان اسلام و مسلمانان رقم می خورد، اظهار داشت: این تحولات موج بزرگ با ماهیت انقلاب اسلامی، منافع دشمنان بویژه اسرائیل و آمریکا را به چالش کشانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم پیش از ظهر یکشنبه در مراسم سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی در گرگان افزود: اعتراضات مردمی موجب به خطر افتادن منافع دشمنان شده و از سالگذشته دشمنی خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده است.

وی با اشاره به تشدید روز افزودن کینه دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی گفت: رویکرد جدید دشمنان تهدید نظامی نیست، بلکه تحریم و فشار اقتصادی بر ملت است.

وی عنوان کرد: در ماههای اخیر نیز شاهد تهدیدات رژیم صهینویستی بر ملت ایران بوده ایم ولی این رژیم در موقعیتی قرار ندارد که یکجانبه به ایران حمله کند.

حجت الاسلام آل هاشم بیان داشت: آمریکا نیز به دلیل هزینه های سنگین جنگ و دستاوردهای نیروهای مسلح و قدرت بازداندگی و افکار عمومی هرگز موقعیت جنگ را نخواهند داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکا نیز مخالف جنگ هستند گفت: با توجه به ضرورت بازدارندگی جمهوری اسلامی و مشکلات دخالی خودشان و غلبه بر تاثیر بیداری منطقه و باج گیری اسرائیل از آمریکا، گاه صحبت از حمله به ایران می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی بین مردم و مسئولان تاکید کرد: ملت باید با آگاهی و بصیرت کامل و شناخت دشمنان مواظب توطئه های آنان باشند.

وی حفظ نظام و داشتن بصیرت را وظیفه همگان خواند و اظهار داشت: استقبال پرشور و بی نظیر مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری، پایندگی و حمایت مردم به نظام و ولایت را نشان داده است. شده است.



تاريخ : 22 / 7 / 1391برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: توافقنامه نهایی خروج پادگان ارتش از شهر بجنورد به امضا فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی رسید.

خبرگزاری فارس: امضای توافقنامه ارتش برای خروج پادگان بجنورد
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، اظهار کرد: طی توافقات اخیر، توافقنامه نهایی خروج پادگان ارتش از شهر بجنورد نیز روز گذشته به امضا فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی رسید.

بنابراین گزارش با پیگیری‌های مکرر استاندار خراسان شمالی نهایتاً ؛ طی جلسات مکرر با حضور سرلشکر "صالحی " فرمانده کل ارتش ، معاونان و امیر سرتیپ "پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در محل تیپ مستقل بجنورد، توافقنامه خروج پادگان ارتش از شهر نهایی و به امضا فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

تسریع در اجرایی شدن این توافقنامه برای خروج پادگان ارتش بجنورد مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش فارس،استاندار خراسان شمالی در نشست خبری اخیر نیز از اختصاص 220 هکتار زمین در 15کیلومتری بجنورد جاده سنخواست برای استقرار پادگان جدید ارتش مستقر در خراسان شمالی خبر داده بود.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 11:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :



















 



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 4:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بارش باران از ظهر امروز در مناطق زلزله‌زده ارسباران آغاز شده و مشکلاتی را برای زلزله‌زدگان در این منطقه به وجود آورده است.

خبرگزاری فارس: باران پاییزه سر از چادر زلزله‌زدگان ورزقان درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، بارش باران از بعدازظهر امروز در منطقه ارسباران به ویژه ورزقان آغاز شده و در برخی روستاها و ورزقان به حدی بوده که آب وارد چادرهای زلزله‌زدگان شده است.

بارش باران که تا ساعاتی پیش ادامه داشت، باعث آبگرفتگی چند چادر زلزله‌زدگان شده و مشکلات چادرنشینان منطقه را دو‌چندان کرده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 6:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تبریز/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی، از آغاز کوچ پاییزه عشایر این استان خبر داد.
آقای آل هاشم امروز گفت: 13 هزار خانوار عشایر کوچ رو آذربایجان شرقی با جمعیتی بیش از 70 هزار نفر با دارا بودن بیش از 1.6 میلیون واحد دامی از مناطق ییلاقی( سردسیر) به مناطق قشلاقی (گرمسیر) کوچ می کنند.
وی افزود :‌ عشایر کوچنده استان متشکل از 2 ایل ارسباران و ایل سون و 10طایفه مستقل پس از گذراندن دوره ییلاقی با عبور از ایل راه های عشایری با طی مسیر بیش از 200 کیلومتر به سمت قشلاقات عشایری شهرستان های اهر، کلیبر، خداآفرین، میانه، چاراویماق، مرند و مراغه کوچ را آغاز کرده اند.
آقای آل هاشم گفت : همزمان با کوچ عشایر، فروشگاه های سیار شرکت های تعاونی عشایری نیز برای رفاه حال و ارائه مایحتاج عمومی عشایر از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی نقل مکان خواهند کرد.
وی افزود: عشایر آذربایجان شرقی به طور متوسط سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 23 هزار تن شیر، هزار و 600 تن پشم، 12 هزار مترمربع ورنی و 9 هزار متر مربع قالی تولید می کنند.
آذربایجان شرقی همه ساله در فصل ییلاق علاوه بر عشایر این استان میزبان پنج هزار خانوار عشایری از استان های اردبیل ، آذربایجان غربی و زنجان است.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

تبریز- زمین لرزه ای به بزرگی3 ،4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' شهرستان ورزقان در 97 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی3 ،4 درجه ریشتر ورزقان را لرزاند

به گزارش روز یكشنبه مركز لرزه نگاری كشور وابسته به موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 13 و 20دقیقه و 11ثانیه امروز در مختصات 38،41 درجه عرض شمالی و 46،76 درجه طول شرقی و در عمق 10كیلومتری زمین به وقوع پیوست.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه تاكنون گزارشی دریافت نشده است.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 1:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

قم - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) از راه اندازی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در سال 92 خبر داد.

علیرضا باقری ثالث در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در سال جاری افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه(س) به صورت مقطعی خواهد بود‏، در واقع طبق روال سال گذشته پذیرش داریم و دانشجویان از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند.

وی تاکید کرد: هفته گذشته وزارت علوم‏، تحقیقات و فناوری اطلاعات با تاسیس دانشکده فنی و مهندسی از سال 92 موافقت کرد، به این ترتیب از سال آینده در 10 رشته فنی و مهندسی این دانشکده پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
 
 رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ادامه داد: در سال آینده همچنین در دو رشته علوم انسانی با عناوین الهیات و معارف اسلامی – گرایش علوم قرآنی و علوم تربیتی – راهنمایی و مشاوره نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
 
وی افزود: همچنین دانشگاه حضرت معصومه(س) برای تاسیس شش رشته کاشناسی ارشد به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری اطلاعات تقاضا داده است که هم اکنون این طرح نیز در دست بررسی است.
 
باقری ثالث اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه حضرت معصومه(س) در چهار رشته حقوق، زبان انگلیسی، مدیریت بازرگانی و حسابداری پذیرش دانشجو دارد و با اضافه شدن رشته های فنی و دو رشته دیگر انسانی، تعداد رشته های این دانشگاه به 21 رشته خواهد رسید.

وی در پایان گفت: هم اکنون تعداد 500 دانشجوی دختر در دانشگاه حضرت معصومه(س) در حال تحصیل اند و از این میان نزدیک به 30 درصد دانشجویان بومی استان قم هستند.



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 1:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی با صدور حکمی مجید لطفعلیان را به عنوان شهردار تفرش منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حکم علی اکبر شعبانی فرد آمده است: در اجرای تبصره 3 ذیل بند 1 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران  و با توجه به پیشنهاد معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی، به موجب این ابلاغ به سمت شهردار تفرش منصوب می گردید.

وی تصریح کرد:  انتظار می رود در جهت پیشبرد دقیق سیاست های عمومی دولت در هماهنگی و همکاری متقابل با مسئولین و با بهره گیری و استفاده بهینه از کلیه امکانات مادی و معنوی در خدمت به مردم عزیز، حفظ و حراست از اموال عمومی، بهبود وضعیت رفاهی شهروندان، اعتلای فرهنگ شهرنشینی و ساماندهی جامعه شهری، کوشا و جدی باشید.



عقاب نیوز :

تبریز- پیکر مطهر شهید سرهنگ خلبان ˈ یوسف جهانبخش اصلˈ روز دوشنبه بر دوش امت شهیدپرور تبریز تشییع شد.

شهید جهانبخش خلبان نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در مناطق عملیاتی شمالغرب کشور سه روز قبل به دلیل نقص فنی بالگرد در ارتفاعات آذربایجان غربی سقوط و به همراه چهار تن از همرزمان خود به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

این شهید والا مقام متولد 1346 تبریز بوده و از وی دو فرزند دختر 16 ساله و پسر 7 ساله به یادگار مانده است.

پیکر این شهید با حضور خانواده های معظم شهدا، فرماندهان لشکری مستقر در آذربایجان شرقی و اقشار مختلف مردم از مقابل مسجد شهدای تبریز تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله سید محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز در خیابان ارتش شمالی، برای خاک سپاری به گلزار شهدای وادی رحمت تبریز منتقل شد.

بر اثر سانحه هوایی که روز شنبه گذشته در شهرستان سردشت روی داد یک فروند بالگرد قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر نقص فنی سقوط کرد و سه نفر از کادر پروازی و یک پاسدار جمعی این قرارگاه به شهادت رسیدند.



عقاب نیوز :

 

 

اهداي يك ميليارد ريال كمك هاي نقدي كاركنان ارتش به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي


همزمان با روز عيد سعيد فطر و به منظور كمك به امر بازسازي مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، كاركنان سرافراز ارتش جمهوري اسلامي ايران مبلغ يك ميليارد ريال كمك نقدي به مردم آسيب ديده اين استان اهدا كردند.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، اين مبلغ اهدايي توسط حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ديدار با آيت الله شبستري، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز تقديم گرديد.

در اين ديدار همچنين حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي امداد رساني يگانهاي مختلف ارتش به مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي گفت: يگانهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار سپاه پاسداران، بسيج مردمي و ساير نيروهاي نظامي و انتظامي از همان نخستين دقايق سانحه در مناطق زلزله زده استان حضور پيدا كرده   و در انجام آواربرداري و امدادرساني به مردم نقش مهمي برعهده داشتند.

وي در ادامه با اشاره به امدادرساني به موقع هوانيروز در ارسال كمكهاي اوليه و دارو به روستاهاي صعب العبور، حضور يگانهاي مخابراتي لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان در منطقه و برقراري ارتباط بي سيم مناطق اهر، ورزقان و هريس با تبريز، امدادرساني مناسب تيم هاي پزشكي و پرستاري نيروي زميني ارتش، استقرار تانكرهاي آب آشاميدني و دستگاه هاي مجهز پخت نان (تكنوپخت)، اعزام وسايل و تجهيزات سنگين ازجمله لودر و بولدوزر توسط يگانهاي مهندسي لشگر 21، ارسال كمكهاي نقدي و غير نقدي كاركنان غيور ارتش از جمله اهداي مبلغ 200 ميليون ريال توسط آزادگان سرافراز نيروي هوايي ارتش و ... بخشي از فعاليت هاي ارتش در كمك رساني به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي مي باشد

.

حجت الاسلام آل هاشم همچنين با قدرداني از همراهي، همدلي و كمك رساني همه جانبه مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي و تمامي دستگاه ها و نهادها در اين سانحه؛گفت: حضور پربركت مقام معظم رهبري در مناطق زلزله زده نيز در كاهش آلام مردم  آسيب ديده و بازگشت آرامش به چهره آنان بسيار تاثيرگذار بود.   

 

گفتني است، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش پس از ديدار با آيت الله شبستري با حضور در منطقه زلزله زده ورزقان ضمن ديدار و گفتگو با مردم اين منطقه از نزديك در جريان مشكلات و نارسائي هاي موجود در مناطق آسيب ديده قرار گرفت.

وي دراين ديدار صميمانه ضمن ابراز همدردي با مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اظهار اميدواري كرد: با همت مضاعف تمامي دستگاه هاي مسئول، كار بازسازي و نوسازي مناطق آسيب ديده در كمترين زمان ممكن به پايان برسد.

شايان ذكر است، در بازديد رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، امير سرتيپ دوم ستاد ميربيرنگ، فرمانده لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان و تعداد ديگري از فرماندهان و مسئولان يگانهاي سرزميني آجا در اين استان حضور داشتند.





تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دقایقی قبل اجساد جدیدی از مدفون‌شدگان زلزله در روستاهای آذربایجان شرقی با همت امداد‌گران هلال‌احمر از خاک بیرون کشیده شد.

خبرگزاری فارس: اجساد جدیدی در روستاهای زلزله‌زده از زیر خاک بیرون کشیده شد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اجساد جدیدی از مدفون‌شدگان زلزله شنبه روستاهای آذربایجان شرقی دقایقی پیش، از زیر انبوهی از خاک بیرون کشیده شد.

در این عملیات جست‌وجو و نجات که به کمک سگ‌های زنده‌یاب انجام شد. جسد زن 27 ساله‌ای در روستای سرخ‌گاو از توابع استان آذربایجان شرقی از خاک بیرون کشیده شد.

تیم‌های امداد و نجات به همراه سگ‌های زنده‌یاب در حال جست‌وجو برای پیدا کردن اجساد دیگری از مدفون‌شدگان این زلزله هستند.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقی معروف به صدام در این شهرستان خبر داد که با همدستی چند نفر اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش زاهدان پرس، محمدرضا کاظمی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت با سلاح سرد که منجر به ضرب و جرح مالباختگان و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی خود را برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.
 
وی ادامه داد: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد سارقان، اموال مالباختگان را با برنامه‌ریزی‌های قبلی در مسیرهای تاریک و خلوت و اغلب در اواخر شب با پوشش‌های محلی به گونه‌ای که سر و صورت خود را کاملأ می‌پوشانند، سرقت می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: ماموران با بررسی شیوه و شگرد مورد استفاده سارقان در نهایت فردی به نام "حسین ـ الف" معروف به "صدام" را به همراه تعدادی دیگر از اعضاء باند را مورد شناسایی قرار داده و موفق شدند در یک اقدام سریع و غافلگیرانه تمامی افراد را دستگیر کنند.
 
گفتنی است، متهمان صراحتا به سرقت‌ها اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه اسلحه کمری به همراه یک تیغه خشاب کشف و ضبط شد.



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 7:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از تخریب کامل 25 روستا خبرداد و گفت: تاکنون 55هزار نفر از زلزله زدگان اسکان اضطراری یافتند.

مرتضی اکبر‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: 224 روستا در شهرستان‌های اهر،هریس و ورزقان در استان‌ آذربایجان شرقی در اثر زلزله 6.2 ریشتری آسیب دیدند که از این تعداد 25 روستا 100 درصد تخریب شده است.
 
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در خصوص امداد رسانی بیان داشت: 10 هزار و 400 تخته چادر، 12 هزار تخته پتو و 31 هزار تخته موکت تا کنون در بین زلزله زدگان توزیع شده است.
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تاکنون 55هزار نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اسکان اضطراری یافتند.
 
اکبر‌پور با بیان اینکه بازسازی روستا‌های تخریب شده از امروز آغاز شده است گفت: 40 اکیپ فنی از دیروز در منطقه و زیر نظر بنیاد مسکن مستقر شده‌اند.
 
وی یادآور شد: امدادرسانی به زلزله زدگان به اتمام رسیده است و تا کنون تمام افرادی که در زیرآوار مانده بودند بیرون کشیده شده‌اند و تا ساعاتی دیگر آخرین آمار تلفات جانی در این زلزله اعلام می‌شود.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به فاصله تنها دو روز از سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتقاد از خرافه گرایی ها، ایرادات جناح های کشور و سخنان نامربوط درباره رهبری، اغتشاشگران مدعی بصیرت در مقدسترین شب سال و مقدسترین مکان کشور با وی به تسویه حساب پرداختند و حرمت شب بیست و سوم ماه رمضان و حرم مطهر رضوی را هم شکستند.
   
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ تعدادی از جوانان افراطی که البته تعدادشان نسبت به خیل زائران حرم رضوی بسیار اندک بود، در میانه مراسم تلاش به بر هم زدن مراسم صحن جامع رضوی داشتند که تلاششان ناکام ماند و تنها چند بار با صلوات های مداوم سخنرانی را قطع کردند.
   
این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.
 
  اقدامات این گروه در میانه سخنرانی رئیس بازرسی دفتر رهبری در حالی است که تنها یک هفته از سخنان اخیر رهبری می گذرد که حتی ضد ولایت خواندن سخنان کارشناسی مخالف نظرات خود را نادرست خواندند.
   
در این حال سایت سفیر در گزارشی درباره این مراسم نوشت: تلاش تعداد معدودی جوان و نوجوان افراطی در برهم زدن مراسم معنوی و پرفیض شب قدر در حرم حضرت علی ابن موسی (ع) در مشهد مقدس ناکام ماند.
      
در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف و با حضور خیل عظیم مردم متدین و خداجو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برگزار شد، عده ای جوان تندرو که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
 
رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه ها در جامعه برای رفع تبعیض های ناروا و نابرابری ها به بیان برخی ناعدالتی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان اغتشاشگران با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتنا به جنجال سازماندهی شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به پایان رساند.
 
 غوغاسالاران درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد ،امت خداجو و مومن حاضر در مراسم با اظهار تاسف از اقدام این عده خواستار برخورد و پیگیری برهم زنندگان نظم عمومی شدند .
 
 این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس ازمدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت. 



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به فاصله تنها دو روز از سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتقاد از خرافه گرایی ها، ایرادات جناح های کشور و سخنان نامربوط درباره رهبری، اغتشاشگران مدعی بصیرت در مقدسترین شب سال و مقدسترین مکان کشور با وی به تسویه حساب پرداختند و حرمت شب بیست و سوم ماه رمضان و حرم مطهر رضوی را هم شکستند.
   
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ تعدادی از جوانان افراطی که البته تعدادشان نسبت به خیل زائران حرم رضوی بسیار اندک بود، در میانه مراسم تلاش به بر هم زدن مراسم صحن جامع رضوی داشتند که تلاششان ناکام ماند و تنها چند بار با صلوات های مداوم سخنرانی را قطع کردند.
   
این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.
 
  اقدامات این گروه در میانه سخنرانی رئیس بازرسی دفتر رهبری در حالی است که تنها یک هفته از سخنان اخیر رهبری می گذرد که حتی ضد ولایت خواندن سخنان کارشناسی مخالف نظرات خود را نادرست خواندند.
   
در این حال سایت سفیر در گزارشی درباره این مراسم نوشت: تلاش تعداد معدودی جوان و نوجوان افراطی در برهم زدن مراسم معنوی و پرفیض شب قدر در حرم حضرت علی ابن موسی (ع) در مشهد مقدس ناکام ماند.
      
در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف و با حضور خیل عظیم مردم متدین و خداجو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برگزار شد، عده ای جوان تندرو که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.
 
رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه ها در جامعه برای رفع تبعیض های ناروا و نابرابری ها به بیان برخی ناعدالتی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان اغتشاشگران با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتنا به جنجال سازماندهی شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به پایان رساند.
 
 غوغاسالاران درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد ،امت خداجو و مومن حاضر در مراسم با اظهار تاسف از اقدام این عده خواستار برخورد و پیگیری برهم زنندگان نظم عمومی شدند .
 
 این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس ازمدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت.