تاريخ : 11 / 9 / 1392برچسب:پرواز,تبریز,دبی,عقاب نیوز, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پرواز تبریز- دبی و برعکس از فرودگاه بین‌المللی تبریز برقرار شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پرواز روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان و با هواپیمای فوکر 100 انجام می‌شود.

بر این اساس پرواز تبریز - دبی روزهای دوشنبه و جمعه از فرودگاه تبریز انجام می‌شود.

در حال حاضر از فرودگاه تبریز به‌طور هفتگی 174 پرواز داخلی در مسیرهای تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، کیش، عسلویه و 30 پرواز خارجی در مسیرهای استانبول، باکو، نجف، تفلیس، بغداد، جده، مدینه انجام می‌شود.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 6:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرهنگ شیر محمدی خبر داد:
توقیف سواری رانا با 184 کیلومتر سرعت در زنجان
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: جانشین پلیس راه استان زنجان گفت: تیم گشت کنترل سرعت پلیس راه زنجان سواری رانا را که با سرعت سر سام آور 184 کیلومتر بر ساعت در محور اتوبان زنجان به قزوین در استان زنجان در حرکت بود متوقف کرد.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر،افزود: تیم گشت پلیس راه زنجان به قزوین روز گذشته حین کنترل سرعت خودروها در این محور به یک دستگاه سواری رانا را که با سرعت 184 کیلومتر در حرکت بود دستور توقف دادند.

وی اظهار داشت: این خودرو پس از متواری شدن توسط ماموران پلیس راه زنجان به قزوین متوقف و به علت عدم توجه به فرمان ایست به پارکینگ انتقال یافت.

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به لغزنده بودن محورهای استان گفت: متاسفانه برخی رانندگان با زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود ودیگران را به خطر می اندازند که پلیس مصمم است برابر قانون با افراد متخلف برخورد و ضمن توقیف خودرو آنان را از ادامه رانندگی منع کند.



تاريخ : 16 / 8 / 1392برچسب:تفرش,عاشوراییان,عقاب نیوز, | 7:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کاروان نمادین حسینی همزمان با سالروز حرکت کاروان امام حسین (ع) و یارانش از مدینه منوره تا سرزمین نینوا عصر روز چهار شنبه در تفرش به راه افتاد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازایرنا، حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) به همت گروه تئاتر یاران، هیئت مذهبی حسینیه ششناو و جوانان عاشق امام حسین (ع) بصورت خودجوش برای چهارمین سال در این شهرستان انجام و با استقبال گرم مردم روبرو شد.

امام جمعه شهرستان تفرش در این مراسم گفت:هدف از عزاداری امام حسین (ع) زنده نگه داشتن دین و اهداف این امام است.

حجت الاسلام ˈسید محمد مومنیˈ افزود: یکی از مظلومیت های اهل بیت در طول تاریخ ایجاد فتنه ها علیه آنان توسط دشمنان است واکنون نیز با ایجاد شبهه و فتنه در صدد گمراه نمودن جوانان و دور نمودن آنان از ارزشها و باورهای مذهبیشان است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: دشمن اینگونه ارزشها و قداستهای ما را با ترویج بی حجابی نشانه گرفته است از این رو بر عزاداران حسینی واجب است با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و ظلم ستیزی در مراسم های عزاداری، توطئه دشمنان مبنی بر دور نمودن آنان از امام حسین (ع) را خنثی نمایند.

کاروان نمادین امام حسین (ع)، تمام میادین و خیابانهای شهرستان تفرش را طی کرد تا مظلومیت و مقاومت سالار شهیدان و یاران وفادارش در راه سربلندی اسلام را برای مردم تبیین کند.

کاروان نمادین امام حسین و با همراهی مردم پس از طی خیابانهای اصلی شهرستان تفرش با حضور در امامزاده محمد (ع) و سپس حسینیه ششناو به عزاداری در سوگ سالار شهیدان پرداختند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت الله آل هاشم:
قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود/ با امر به معروف و نهی از منکر آبروی مسلمانان حفظ می شود
تبریز- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و مسلمانان با امر به معروف و نهی از منکر آبروی یکدیگر را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم در جمع نمازگران جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم مسلمانان از آرمان های امام حسین (ع) درس بگیرند و با امر به معروف و نهی از منکر کردن برادران خود بتوانند شاهد جامعه ای سالم تر باشند.

وی افزود: آیت الله قاضی طباطبایی، خمینی آذربایجان نامیده می شد و ایشان در حوزه علمیه قم یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بودند.

امام جمعه موقت تبریز اضافه کرد: آیت الله قاضی طباطبایی یک شخصیت روحانی و روحانی پرور داشتند و به این علت وی را خمینی آذربایجان می نامیدند.

آیت الله  آل هاشم با اشاره به شهادت حسین فهمیده شهید سیزده ساله در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ تحمیلی حسین فهمیده با بستن نارنجک بر کمر خود زیر تانگ دشمن رفت و آنها را نابود کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در روز سیزده آبان ماه سالجاری مردم هم صدا با یکدیگر از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و در مقابل دشمانان خواهند ایستاد.

آیت الله آل هاشم روز سیزده آبان ماه را روز مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: در روز سیزده آبان ماه در کشور حوادث مهمی رخ داده است و در این روز مردم زیادی از کشور برای دفاع از آرمان های امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند.

وی تکریم بازنشستگان را برای نهادها، سازمان ها و ادارات ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بازنشستگان آیینه شاغلان هستند، باید در هر زمان توسط نهادهای مربوطه از مقام آنها تجلیل شود، چرا که در کار تجربه مهم تر از علم به شمار می رود.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 3:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از برپایی نمایشگاه آثار نفیس استاد فتحعلی واشقانی‌فراهانی در اراک خبر داد.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار نفیس استاد واشقانی‌فراهانی برپا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محسن رحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت 13 آبان سالروز درگذشت استاد فتحعلی واشقانی‌فراهانی نمایشگاهی از آثار نفیس این هنرمند برجسته در نگارخانه استاد واشقانی‌فراهانی اراک برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار نفیس خوشنویسی استاد واشقانی به مدت یک هفته در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: همچنین به همین مناسبت مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد واشقانی با حضور هنرمندان و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

رحتمی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری تور یک روزه پرنده‌نگری و بازدید میدانی از تالاب میقان اراک خبر داد و گفت: این تور 15 آبان ماه همزمان با روز درنا با همکاری دفاتر گردشگری و اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

وی افزود: 15 آبان در کار گروه گردشگری استان مرکزی به عنوان روز استانی درنا نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در این روز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: به این منظور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای کارگروه گردشگری و محققان و علاقمندان به طبیعت در کشور در قالب تورهای گردشگری با حضور در تالاب کویری میقان اراک از نزدیک با شرایط زیست و ویژگی‌های پرندگان بومی و مهاجر این منطقه آشنا می‌شوند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

انا لله و انا الیه الراجعون

با خبر شدم حضرت ایت الله سید محمد تقی آل هاشم در غم از دست دادن یگانه خواهرشان عزادار هستند. بنده  نیز به نوبه خود و به نمایندگی از طرف بازدید کنندگان وبلاگ و پایگاه خبری عقاب نیوز این مصیبت را به خاندان معزی آل هاشم و علی الخصوص حضرت آیت الله آل هاشم  امام جمعه موقت تبریز تسلیت عرض نموده وبرای بازماندگان صبرجمیل  و برای آنمرحومه علّو درجات وطلب مغفرت مسئلت مینمایم.

برای شادی روح آن مرحومه صلوات.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار فارس  "ورنی" را یکی از محصولات تولیدی مهم جامعه عشایری استان که اکثراً در منطقه ارسباران سکونت دارند، ذکر کرد و افزود: ورنی، جاجیم، کلیم و برخی صنایع دستی دیگر از محصولات مهم تولیدی زنان عشایر هستند که با قدمتی 700 ساله از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است و هم اکنون نیز یکی از مشاغل اصلی زنان عشایری به شمار می‌رود.

مهندس محمدحسن آل‌هاشم گفت: با توجه به اینکه این صنعت از صنایع دستی بومی عشایری است،باید با اتخاذ تدابیر لازم و در راستای زنده نگه داشتن آداب و رسوم آنها به نحو مقتضی ترویج "ورنی" بافی تداوم یابد.وی افزود: بافت "ورنی" یکی از منابع مهم درآمدی جامعه عشایری بعد از دامداری است که در صورت حمایت‌های لازم و ارائه تمهیدات ویژه می‌توان گام‌های عملی در احیای این صنعت برداشت.

آل‌هاشم گفت: تدابیری در زمینه حمایت از "ورنی‌بافان" با همکاری شرکت‌های تعاونی عشایری اتخاذ شده که تلاش داریم با تأمین مواد اولیه مرغوب و خرید محصولات "ورنی" عشایر منطقه با قطع دست واسطه‌ها زمینه فروش مستقیم تولیدات آنها را در تعاونی‌های عشایری و اتحادیه‌ها فراهم کرده و به نحو مقتضی بتوان صادرات این کالای مرغوب و مهم غیرنفتی را به خارج از کشور فراهم کرد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تبریز/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی

امام جمعه موقت تبریز خلق حماسه سیاسی ملت ایران را نشانگر علاقمندی مردم به نظام و بصیرت آنان دانست.
آیت الله آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود: ملت قهرمان ایران با خلق حماسه سیاسی در انتخابات به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و امید دشمنان اسلام را نا امید کردند .
وی افزود: در حالی که استکبار جهانی تصور می کرد مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد؛ اما هوشیاری و بصیرت مردم نشان داد انقلاب اسلامی همچنان پرفروغ است.
وی با قدردانی از مردم ایران در خلق حماسه سیاسی که با تدبیر رهبرمعظم انقلاب انجام شد،گفت: برگزاری انتخابات پرشکوه در کشور نقطه عطف دیگر در افتخارات انقلاب اسلامی است که موجب حیرت جهانیان شده است.
امام جمعه موقت تبریز همچنین سالروز سوء قصد به حضرت آیت الله خامنه ای در6 تیر سال 1360 را یادآور شد و گفت : خداوند متعال با حفظ این نعمت بزرگ به مردم ایران لطف بزرگی کرد چرا که بعد از امام راحل ، معظم له با درایت و هوشمندی تمام مشکلات موجود را حل و کشور را در تمام صحنه ها به خوبی هدایت کرده است.
امام جمعه موقت تبریز همچنین در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز به ولادت باسعادت حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و با تبریک آن به شیعیان گفت: نامگذاری این روز به عنوان روزسربازان گمنام امام زمان(عج) بسیار ارزنده است چون این جان برکفان با اخلاص برای دفاع از انقلاب و ارزش های نظام اسلامی شب و روز نمی شناسند و تاپای جان برای اعتلای ایران اسلامی تلاش می کنند.



تاريخ : 21 / 3 / 1392برچسب:, | 6:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز ضمن اشاره به فضائل ماه شعبان، و منوط به فرمایشات مقام معظم رهبری به بیان اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری پرداخت.

 

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، آیت‌الله آل‌هاشم در جمع کارکنان فرمانداری اظهار کرد: حضور آگاهانه و پرشور مردم در صحنه‌های سیاسی کشور به ویژه در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حماسه عظیم سیاسی را خلق کرده و وفاداری به انقلاب اسلامی و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه را به مردم دنیا ثابت خواهد کرد و این امر خطیر ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در عمران و آبادانی شهر، مقاوم سازی و زیباسازی فضای شهری و روستایی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب آگاهانه و اصلح، نشانگر ارزش‌گذاری مردم به حقوق فردی و شهروندی خویش است.



تاريخ : 24 / 2 / 1392برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سحرگاه امروز و همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) آیت‌الله سید عزالدین زنجانی از علمای برجسته مشهد دار فانی را وداع گفت.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه  خبرنگاران مشهد، آیت‌الله زنجانی سحرگاه امروز و در سالروز شهادت امام هادی (ع) به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله زنجانی که در روزهای اخیر در بستر بیماری به سر می‌برد؛ صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله سید عزالدین زنجانی از علمای برجسته مشهد و از شاگردان علامه طباطبایی و آیت‌الله العظمی بروجردی محسوب می‌شدند که در سال‌های اخیر همواره اساتید و جوانان بی‌شماری با حضور پای منبر ایشان از بیانات وی استفاده می‌کردند/س



تاريخ : 14 / 2 / 1392برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امورعشایر آذربایجان شرقی گفت: بیستمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان، در روستای صومعه بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر روز جمعه 20 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: سوارکاران عشایر 20 اردیبهشت در خط آغاز مسابقات اسب‌دوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهندس سید محمدحسن آل‌هاشم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران : بیستمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان با آغاز کوچ بهاره عشایر برای بیستمین سال متوالی با همکاری سازمان منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: این بخش مورد استقبال مردم به خصوص میهمانان استان‌های هم جوار نیز قرار داشته و تعداد حاضران برای تماشای مسابقات سال به سال افزایش می‌یابد و بر اساس آمار موجود، در سال گذشته این مسابقات در حضور بیش از 40 هزار نفر از علاقمندان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره فرهنگی ورزشی که با حضور علاقمندان به طبیعت و ورزش‌های روستایی، در رشته‌های دو میدانی، طناب‌کشی، کشتی پهلوانی و اسب‌دوانی با هم به رقابت پرداخته و به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایز نقدی و حکم قهرمانی از سوی اداره کل تربیت‌بدنی و فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری اهدا می‌شود، افزود: در بخش فرهنگی این جشنواره نیز نمایشگاه صنایع دستی عشایر استان در «آلاچیق»‌های عشایر بر پا می‌شود.

آل‌هاشم ادامه داد: عشایر استان آذربایجان‌شرقی با تولید یک هزار و 600 تن پشم در سال و همچنین بافت 12 هزار و 500 متر مربع ورنی و 9 هزار متر مربع قالی جایگاه ویژه‌ای را در تولید صنایع دستی در اختیار داشته و اکثر این دست بافته‌ها به دلیل مرغوبیت، از ارزش صادراتی بالایی برخوردار است.

مدیرکل امور عشایری استان با تاکید به این موضوع که سوماک یا ورنی نوعی گلیم فرش نماست که با توجه به خصوصیات آن می‌توان حلقه واسطی بین گلیم و قالی و آخرین منزلگاه بافت گلیم به قالی دانست، گفت: در سال حماسه اقتصادی، برگزاری نمایشگاه تولیدات عشایری استان، می تواند درمعرفی قابلیت‌های تولیدی و همچنین افزایش فروش این محصولات در راستای حمایت از عشایر نقش مهمی داشته باشد.

آل‌هاشم با تقدیر از همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور، فرمانداری شهرستان کلیبر، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و هیئت ورزش روستایی و عشایری و سوارکاری استان و سایر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مطلوب این جشنواره فرهنگی و ورزشی در سال‌های قبل افزود: با همکاری سازمان منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس، امید است جشنواره سال جاری، از کیفیت بالاتری برخوردار شود.



تاريخ : 13 / 2 / 1392برچسب:, | 4:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارخانه کوکاکولای مشهد که در سال های اخیر باعث ایجاد مزاحمت برای اهالی محل شده بود روز گذشته تخریب شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ محمد پژمان روز گذشته در حاشیه آغاز عملیات تخریب و انتقال کارخانه کوکا کولای مشهد، اظهار کرد: در گذشته این مجموعه یکی از مراکز تولیدی و تفریحی مشهد بود که با توسعه شهر در اطراف این کارخانه، سازگاری زیادی بین یک واحد تولیدی و انباری با بافت مسکونی وجود نداشت.

 

وی گفت: با درخواست‌های چندین ساله مردمی و پیگیری شهرداری و همکاری مدیران کارخانه موقعیت انتقال فراهم شد؛ البته محل جدید انبار هنوز آماده نیست، با این حال به جهت اطمینان مردم کار تخریب را آغاز کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مزاحمت‌های ایجاد شده برای شهروندان را برطرف خواهیم کرد و ظرف چند ماه آینده این مجموعه به صورت کامل انتقال یافته و از این وضعیت خارج می شود.



تاريخ : 8 / 2 / 1392برچسب:, | 2:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بانوی هنرمند تفرشی موفق به بافت قالیچه خلیج همیشه فارس در آستانه روز ملی خلیج فارس شد.

خبرگزاری فارس: بانوی هنرمند تفرشی موفق به بافت قالیچه خلیج همیشه فارس شد

معصومه رضایی بانوی 34 ساله تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این قالیچه در ابعاد پنج چهارک و کرک و خامه بافته شده که در آن نقشه ایران با نمایش خلیج همیشه فارس قرار دارد.

وی تصریح کرد: کار بافت این قالیچه بیش از دو ماه زمان برده است که من آن را به عشق ایران و خلیج همیشگی فارس بافته‌ام.

بانوی هنرمند تفرشی ادامه داد: لنگه اول این قالیچه را در سال 79 بافتم و در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به تفرش آن را به رهبری هدیه کردم.

رضایی گفت: در این قالیچه نقشه تمام استان‌های کشور با گل بوته‌ای که ریشه آنها در خلیج همیشه فارس است، به تصویر درآمده است.

این بانوی خوش ذوق تفرشی خاطر نشان ساخت: روز ملی خلیج فارس در تقویم جمهوری اسلامی ایران از روزهای مهم و با اهمیت است و همه ایرانیان به این روز علاقه بسیاری دارند.

وی تاکید کرد: هنرمندان باید بکوشند با استفاده از ابراز هنر میزان عشق و اراده این ملت به خلیج فارس را به تصویر بکشند.



تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: حدود یک میلیون هکتار از مراتع بکر و مرغوب و 1.5 میلیون واحد دامی استان در اختیار عشایر است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز آل هاشم عمده‌ترین شهرستان‌های عشایرنشین استان را خداآفرین ،کلیبر، اهر، میانه، چاراویماق، سراب و هریس نام برد.

مهندس آل‌هاشم هم چنین گفت: اگرچه جمعیت عشایر نسبت به کل جمعیت استان دو درصد است ولی این جمعیت اندک اما پرکار نزدیک به 20 درصد دام کوچ استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی برعهده دارند.

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی گفت: عشایر استان سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و 9 هزار مترمربع قالی تولید می‌کنند./ع

 



تاريخ : 9 / 12 / 1391برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گنبد بزرگی از دور در شهر تفرش خود نامیی میکند . با طی مسیر ، مسجدی را در محله فم می توان دید ؛ مسجدی به نام شش ناو .
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، نرسیده به مسجد ، گنبد بزرگی با ارتفاع نزدیک 15 متر و قطری حدود 16 متر به چشم می آید .

با ورود به مسجد رشته ای قنان توجه را جلب میکند؛ همین قنات که توسط شش ناو در بیرون مسجد و با عبور از درخت چنار بزرگ و قدیمی تقسیم شده و به محله های اطراف جریان بیدا میکنند ؛ احتمالا علت نامگذاری ای مسجد به شش ناو می باشد .

بر پایه ی این گزارش ؛ درو مسجد ، سقف ودیواره با کاشی کاری های زیبا تزیین شده است . معماری مناره مسجد توجا بیننده را جلب میکند . مناری از جنس آجر و به شکل بلکانی ماربیچ هست . این معماری ، قدیمی ترین بنای مسجد شش ناو است ؛ زیرا با خط کوفی نوشته شده است وهیچ کلمه ای به جز لا الله االی الله در کتیبه باقی نمانده است .

به گوشه غربی مسجد که نگاه می شود ؛ حسینه خیلی بزرگی همرا با سکوی برجته ای در وسط آن و حجره هایی در اطراف آن قرار دارد . افرادی که درون مسجد و از اهالی تفرش هستند می گویند: این مکان از دیر باز در ماه محرم و صفر برای تعزیه خوانی استفاده می شود .

گنبد کلاه خودی از جنس آجر در مسجد گویای احداث بنا در عهد سلجوقی است . درون ایوان مسجد شش ناو ، کتیبه ای است که نام بانی مسجد در آن با خط زیبای نستعلیق که نام محمد بن ابراهیم بن عباس در سال 1277 ه.ق حک شده است .

باز هم مرور می کنیم ....مسجد شش ناو در دوره سلجوقی در محله فم تفرش بنا شده است و در دوره های بعد قسمتهایی به آن اضافه شده است .

در این مسجد ، مزار یکی از صحابه امام حسن عسگری(ع) به نام محمد محدث در قرن شش هجری به خاک سرده شده است .

این مسجد در سال 1379در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .



تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 10:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خبرگزاری فارس: نماینده اتحادیه تعاونی‌های عشایری آذربایجان‌شرقی از تولید 22 هزار و 854 متر مربع قالی و 9 هزار و 839 متر مربع قالیچه توسط عشایر استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: عشایر آذربایجان 30 هزار متر مربع قالی و گلیم تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب جهدی صبح امروز در جلسه نحوه حضور موثر و مطلوب عشایر استان در جشنواره ملی عشایر کشور در تهران نیز در این نشست اظهار کرد: اهم تولیدات سالانه عشایر استان، شامل گوشت قرمز به مقدار 9 هزار و 958 تن، شیر به مقدار 30 هزار و 100 تن، پشم به مقدار 893 تن، گلیم و ورنی 22 هزار و 854 متر مربع و قالی و قالیچه به مقدار 9 هزار و 839 مترمربع است.

وی افزود: هنر در زندگی عشایر آذربایجان‌شرقی، نقش بسزایی داشته و در این زمینه می‌توان به گلیم، ورنی و موسیقی اشاره کرد و این جشنواره فرصتی قابل توجه و ارزشمند برای عشایر استان در معرفی هنر و فرهنگ اصیل ایرانی خود را ایجاد و تلاش بر این است با همکاری و تعامل با تمام نهادهای مرتبط، برگزاری و ارائه آن به مطلوب‌ترین و بهترین شیوه ممکن امکانپذیر شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: عشایر استان در جشنواره ملی عشایر، با هدف معرفی قابلیت‌های عینی غنای  فرهنگی، تاریخی و تمدنی عشایر استانی در بعد ملی، حضوری پررنگ خواهند داشت.

سید محمدحسن آل‌هاشم افزود: آذربایجان‌شرقی از ایل‌ها و عشایر متعددی برخوردار است که مهم‌ترین و منسجم‌ترین آن‌ها ایل‌های شاهسون و ارسباران هستند که در مناطق مختلف زندگی و به فعالیت تولیدی و اقتصادی اشتغال دارند. ایل شاهسون، از مهم‌ترین و معروف‌ترین ایل‌های استان آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در زمینه برپایی جشنواره در بعد استانی اضافه کرد: جشنواره سوارکاری، همزمان با آغاز کوچ بهاره هر ساله برگزار در بخش ورزشی، سوارکاران زن و مرد عشایر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و این مسابقات مورد استقبال مردم به خصوص میهمانان استان‌های همجوار قرارگرفته است.

آل‌هاشم ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز نمایشگاهی از نحوه زندگی عشایر، سنت و آیین عشایری در محل جشنواره برپا می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند با فرهنگ و رسوم عشایر آشنا شوند و در حاشیه این جشنواره فرهنگی ورزشی، فرآورده‌های لبنی، صنایع دستی، نان و آش سنتی تولید عشایر نیز به مردم عرضه می‌شود. 

مدیرکل امور عشایری استان آذربایجان‌شرقی گفت: در این نمایشگاه ملی، تلاش بر این است، با تعامل و همکاری اتحادیه تعاونی‌های عشایری و بسیج عشایر استان، در کنار حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان جهادسازندگی، حضور قابل توجه، موثر و مطلوب در عرصه ملی تحقق یابد.

نخستین جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران زمین، از تاریخ 14 تا 19 بهمن ماه سال‌جاری با حضور 31 استان کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در آن، صنایع دستی، جلوه‌های زندگی عشایر، جلوه‌های ویژه آثار هنری عشایری، بازی‌های محلی و قومی، نمایشگاه عکس کوچ عشایرکشور، آداب ورسوم عشایر، محصولات دامی و کشاورزی، سوغات، انواع شیرینی‌جات و ترشیجات، آش، حلواهای محلی عشایر استان‌های کشور، در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد بود.

عشایر استان آذربایجان‌شرقی، در فضایی به وسعت 3 هزار متر مربع، شامل یک هزار متر مربع فضای باز و دو هزار متر مربع فضای مسقف، به عرضه توانمندی‌های فرهنگی و تولیدی خود خواهد پرداخت.

 



تاريخ : 4 / 11 / 1391برچسب:, | 6:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بناب، تبریز - پدر بزرگوار نخستین شهید بناب در دوران دفاع مقدس به دیار باقی شتافت.

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر مرحوم ˈمحمدحسین بنابیان باروقˈ، پدر معظم شهید والامقام ˈرحیم بنابیان باروقˈ که سه شنبه شب در سن 81سالگی بر اثر بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد، روز چهارشنبه تشییع و در بهشت زهرا بناب به خاک سپرده شد.

آیین ترحیم بنابیان از ساعت 15 تا 17 امروز در مسجد شیخ مناف بناب برگزار شد.

از آن مرحوم هشت فرزند پسر و دو دختر به یادگار مانده است.

شهید والامقام گروهبان یکم رحیم بنابیان، نخستین شهید جنگ تحمیلی در بناب بود که ششم مهر سال 59 در مناطق عملیاتی جنوب کشور به درجه رفیع شهادت نایل شد.



تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:, | 1:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دقایقی پیش صدای انفجار مهیبی منطقه کمپلو اهواز را لرزاند و مردم را در این منطقه وحشت زده کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دقایقی پیش صدای انفجار مهیبی منطقه کمپلو اهواز را لرزاند و مردم بر اثر این حادثه وحشت زده شدند.

بر این اساس، تیم‌های فوریت‌های پزشکی و امدادرسانی برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شده و آژیر خودروهای امدادی در منطقه شنیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، هنوز اطلاع دقیقی از دلیل انفجار و تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها در این حادثه در دست نیست و به محض دریافت اخبار تکمیلی در این باره اطلاع‌رسانی می‌شود.



تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:کرمان,فهرج,ریگان,توفان,عقاب نیوز, | 4:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کرمان - توفان شن با سرعت 80 کیلومتر، روز پنجشنبه دو شهرستان همجوار ریگان و فهرج در استان کرمان را درنوردید.

 

 

فرماندار ریگان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این توفان باعث خسارت به فضای سبز شهری و کاهش دید رانندگان در محور ترانزیتی ریگان - چابهار شده است.

ˈمحمد برزنگˈ افزود: تعدادی از راه های روستایی شهرستان ریگان نیز دچار شن گرفتگی شده که تردد در این محورها به کندی انجام می شود و نیروهای راهداری در حال جلوگیری از مسدود شدن این راه ها هستند.

وی ادامه داد: شن گرفتگی 30 دهانه پل، مزارع کشاورزی و باغات نخیلات و مرکبات در بخش گنبگی و کانال های آبرسانی از جمله خسارات این توفان است.

فرماندار ریگان گفت: کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت ریالی این توفان هستند.

بخشدار بخش نگین کویر فهرج نیز شعاع دید در این منطقه را کمتر از یک متر عنوان کرد و گفت: در بعضی از نقاط دید به طور کامل مختل شده است.

ˈحسین سعید نیاˈ افزود: این توفان خسارات زیادی به مزارع کشاورزی و قنوات این شهرستان وارد کرده است.

ریگان و فهرج به ترتیب در فاصله 300 و 260 کیلومتری شرق کرمان قرار دارند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: امروز مردم تبریز هفت لاله دشت نینوای ایران را بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان تأکید داشتند، این خونین بالان حرم علوی را تشییع کردند.

خبرگزاری فارس: تبریز حال و هوای عاشورایی گرفت / مسئولان این بار نیز خجالت‌زده شهدا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) مردم تبریز هفت لاله دشت نینوای ایران را بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان و ولایت تاکید داشتند؛ خونین‌بالان حرم علوی را از میدان شهدای تبریز تا میدان ساعت تشییع کردند.

‌امروز و ‌پس از سال‌ها فراق و دوری پیکر پاک سرداران قبیله خورشید از راه رسید، دلاورمردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی (ع)، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.

فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک هفت حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای معلی شد، حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخاری بزرگ برای امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

آری هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثربخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق و عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصرمن‌الله است را فراموش کنیم.

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس حفظ و احیا شود.

مردم تبریز در این مراسم تشییع با نثار دسته گل روی تابوت شهدا، یاد و خاطر آنان را گرامی داشتند و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در خصوص شهدا و اجرای مداحی در این مراسم چشمگیر بود.

 

 

تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران با حضور در جمعیت انبوه و تهیه فیلم و عکس از این بیعت دوباره با آرمان شهیدان، صحنه‌های بی‌بدیلی را به تصویر کشیدند.

برخی از تشییع‌کنندگان نیز دل نوشته‌های خود را روی پوشش تابوت می‌نوشتند و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت داشتند.

تشییع شهدا در طول مراسم با همراهی مارش نظامی گروه موزیک سپاه عاشورا و ادای احترام همراه بود.

مردم شهید‌پرور و همیشه در صحنه تبریز با دود کردن اسپند، پاشیدن گلاب و ذکر «یاحسین یاحسین» این پیکر‌های مطهر را تشییع کردند.

بعد از تشییع و اقامه نماز توسط آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز، پیکر سه تن از این شهیدان برای تشییع در شهرستان کلیبر و سه پیکر پاک به شهرستان مرند انتقال یافتند.

یکی از شهیدان گمنام نیز در محوطه اداره اطلاعات تبریز در کنار سربازان گمنام و هم‌رزمان خود به خاک سپرده شده و در این مکان آرام گرفت.

حضور کمرنگ مدیر‌ان و روسای ادارات که مدیریت خود را مدیون شهدا هستند در مراسم تشییع شهدا موجب اعتراض امت حزب‌الله تبریز بود.

باید گفت مسئولان در این آزمون نیز رد شدند و شهدای ما با پیشانی‌بند یا زهرا (‌س) و یا حسین (ع) سرافرازانه ثابت کردند اسیر بند دنیا و مادیات نبوده و با ندای لبیک به مقتدای خود عاشورایی شدند.



تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: 2 درصد جمعیت عشایر استان با 1.5 میلیون واحد دامی 20 درصد مواد پروتئینی استان را تولید می‌کنند.

خبرگزاری فارس: 13 هزار خانوار عشایر در آذربایجان ‌شرقی زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمدحسن آل‌هاشم ظهر امروز در شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طبق آخرین آمار سرشماری، 13 هزار و 297 خانوار عشایر آذربایجان‌شرقی معادل 70 هزار نفر عشایر کوچنده استان بوده است که این جمعیت در فصل قشلاق هشت هزار و 97 خانوار و در فصل ییلاق 5 هزار خانوار به صورت مهمان از استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون هکتار مرتع در اختیار عشایر استان قرار دارد، افزود: عشایر آذربایجان‌شرقی با تولید 20 درصد مواد پروتئینی و داشتن 20 درصد دام استان، نقش موثری در تولید لبنیات دارد.

آل‌هاشم با اشاره به نقش موثر عشایر آذربایجان‌شرقی در امر دامپروری و صنایع دستی گفت: عشایر استان در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، اهر، چاراویماق، هریس، میانه و سراب به امر دامداری اشتغال دارند که سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار تن شیر و در کنار آن با توسعه صنایع دستی، سالانه 12 هزار و 500 مترمربع ورنی و همچنین 91 هزار مترمربع قالی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.



تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 11:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جاسک- رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حماسه 9 دی ماه، این روز را بیعت دوباره ملت با رهبر معظم انقلاب و آرمان های نظام اسلامی دانست.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت السلام والمسلمین ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ عصر روز دوشنبه با استقبال از برگزاری محفل انس با قرآن که در حاشیه رزمایش تخصصی دریایی ˈولایت 91ˈ برگزار شد،

افزود: آنهایی که در روز عاشورای سال 88 با امام حسین (ع) مقابله کردند، نیروهای قرآنی نبودند و با اهداف و برنامه های این کتاب آسمانی مخالفت داشتند که نمونه ای از آن آتش زدن مسجد توسط آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: اما نیروهای ارزشی و خودجوش به میدان آمدند و با همان انگیزه که در اول انقلاب به خیابان ها آمده بودند و رژیم طاغوت را سرنگون کردند، از رهبر معظم انقلاب حمایت کردند و تولی و تبری کرده و تمامی دشمنان را نا امید کردند.

وی بااشاره به تحریم های کشورمان توسط بیگانگان این کار را موضوعی جدید ندانست و اظهارداشت: دشمن بعد از انتخابات سال 88 به جریان فتنه امید بسته بود، اما این طرح شکست خورد و پس از آن برای رسیدن به مقاصد خود روبه تحریم های همه جانبه علیه کشورمان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با هشدار نسبت به نقشه های دشمنان در آستانه برگزاری انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، گفت: دشمنان درصدد هستند تا فشارهای زیادتری را به ملت ایران تحمیل کنند تا کشور را بحرانی جلوه دهند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که دشمن در انتخابات سال آینده به دنبال القای حس یاس و ناامیدی در بین جوانان است، تصریح کرد: هنوز حتی مقدمات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم آماده نشده است اما دشمنان با فضاسازی ناسالم، زمزمه تقلب در انتخابات سال آینده را مطرح کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دشمنان می خواهند وانمود کنند که این تحریم ها علیه ملت ایران به دلیل اصرار بر استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای است، اما تحریم ها چیز جدیدی نیست و ما از ابتدای انقلاب که حتی سخنی از انرژی هسته ای مطرح نبود، در تحریم هستیم.

وی اظهارداشت: دشمن به دنبال پخش کردن شایعات متعدد درصدد است تا افراد نظام را مورد انحراف قرار دهد و ما نیز باید به تکلیف دینی و ملی خود عمل کرده و در انتخابات با حضور گسترده شرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعمال تحریم ها علیه کشورمان توسط استکبار گفت: گرچه فشار زیادی به دلیل تحریم بر ملت ایران وارد شده است، اما با صبوری و متانت مقاومت می کنیم تا از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری محفل انس با قرآن در حاشیه رزمایش ولایت 91، افزود: ابتکار خوبی است که نیروی های ارتش در کنار برگزاری رزمایش های نظامی، شبی را به برگزاری محفل انس با قرآن اختصاص دهند.

وی با برشماری برخی از ویژگی های قرآن در دنیای کنونی، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح کشورمان اعم از ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی نه تنها در داخل کشور بلکه در بین کشورهای مسلمان عنوان های متعددی در زمینه های مختلف قرآنی کسب کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این که مسلمانان در برابر قرآن وظایف سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید قرآن را خوب خواند و وظیفه ما آموزش، قرائت، حفظ و تدبر در این کتاب آسمانی است.

وی با بیان این که اگر مفاهیم بلند قرآن را درک کنیم می توان در برابر تمامی دشمنان ایستادگی کرد، اظهار داشت: ایستادگی جوانان حزب الله در جنگ 33 روزه و یا مجاهدان حماس در جنگ های 22 و 8 روزه در برابر رژیم صهیونیستی به دلیل آن بود که مفاهیم قرآن در عمق وجود آنان رسوخ کرده است.

مراسم محفل انس با قرآن با حضور امیر دریادار ˈ حبیب الله سیاریˈ فرمانده نیروی دریایی، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ ˈمحمد محمودیˈ معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعداد دیگری از فرماندهان نیروی دریایی ارتش در بندر جاسک استان هرمزگان برگزار شد و قاریان قرآن به تلاوتی از کلام الله مجید پرداختند.



تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت این زمین لرزه 9 و 39 دقیقه و 57 ثانیه بوده است.
به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، زمین لرزه ای به بزرگی 3 و 5 دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش حوالی جلفا در استان آذربایجان شرقی را تکان داد.
 



تاريخ : 2 / 10 / 1391برچسب:, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌ خامنه‌ای پدر مقام معظم رهبری همزمان با روز ثبت احوال رونمایی می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: رونمایی از شناسنامه پدر رهبر انقلاب

علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: دوم دی همزمان با روز ثبت احوال و در حضور نماینده ولی‌فقیه در تبریز از سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌خامنه‌ای، پدر مقام معظم رهبری رونمایی می‌شود.

وی افزود:

این اقدام در راستای الگوسازی از شخصیت‌های برجسته و برای تحقق یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال تحت عنوان گنجینه مفاخیر و مشاهیر صورت می‌گیرد.

جعفری‌آذر با اشاره به جایگاه و نقش افراد برجسته و شخصیت‌های کشوری در همه زمینه‌ها گفت: برای معرفی هویت شناسنامه‌ای این افراد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، سیاسی، مذهبی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی باشد، به مناسبت‌های مختلف از سند آنها رونمایی می‌شود.

آذریان، از رونمایی از سند آیت‌الله قاضی و تعدادی از سرداران دفاع مقدس به عنوان نمونه یاد کرد و  افزود: این اقدام هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان و به منظور معرفی شخصیت‌های ملی هر شهرستان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از سند چند شخصیت برجسته استانی رونمایی شده است، گفت: تاکنون نزدیک به 80 سند رونمایی و در محل شهرداری مرکزی تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای در جمادی‌الآخر 1313 در نجف اشرف به دنیا آمد. دو یا سه ساله بود که در بازگشت خانواده به آذربایجان به تبریز آمد.

دوران نوجوانی را در جریان رخدادهای نهضت مشروطه گذراند، جنگ‌های محله امیرخیز، شهادت ثقه‌الاسلام و جنازه به دار کشیده او در روز عاشورا، سخنرانی‌های پرشور و بلند شوهر خواهر خود، شیخ محمد خیابانی را که گاه تا چهار ساعت ادامه می‌یافت، از نزدیک دیده بود.

وی علوم مقدماتی را در مدارس تبریز خواند، حدود 9 ماه در مشهد توقف کرد و سپس به تبریز بازگشت، در این مدت مادرش از دنیا رفته بود.

گفته می‌شود در این زمان شاهراه (جاده تهران به مشهد) ناامن بود و راهزن‌های منطقه استرآباد مدام در تاخت و تاز به این جاده بودند.

سید جواد به بادکوبه رفت و از طریق بحر خزر راهی عشق‌آباد شد و از آن صوب به خراسان رسید، در مشهد نزد آقایان حاج سید حسن قمی، میرزا محمد آیت‌الله‌زاده خراسانی، حاج فاضل خراسانی و میرزا مهدی اصفهانی تلمذ کرد.

سید جواد در سال 1345 هجری قمری و در نخستین سال از سلطنت رضا شاه، راه نجف اشرف را پیش گرفت تا اندوخته‌های خود را کامل کند، پس از شش سال در بازگشت به ایران راه به سوی نجف گشود.

در آستانه چهارمین دهه زندگی خود بود که با ضایعه مرگ همسر که سه فرزند دختر از ایشان به یادگار داشت رو به رو شد.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد به عنوان یک مجتهد و عالمی صاحبنظر به تشکیل حوزه تدریس اقدام کرد، شاگردان خصوصی و گاه موقت داشت که غیر از فرزندان، می‌توان از حاج میرزا نصرالله شبستری از روحانیون تبریز و حاج میرزا حسین‌زاده عبایی از علمای مشهد یاد کرد. 

وی بسیار ساده‌زیست، قانع و زاهد بود ،دلبستگی دنیوی نداشت و به نظر می‌رسد تن دادن به این نوع زندگی نه از سر اجبار بلکه یک انتخاب بود، چون همسر ایشان نیز به این گزینش زندگی احترام می‌گذاشت.

وی امام خمینی را از نزدیک دیده و با ایشان آشنا شده بود، می‌توان گفت با حاج آقا روح‌الله رفاقت داشت، آشنایی آنها احتمالاً به اوایل دهه چهل قمری یعنی پیش از سفر علمی حاج سید جواد به نجف می‌رسد.

آقای خمینی در یکی از سفرهای زیارتی خود به مشهد میهمان حاج شیخ علی‌اکبر نوغانی بود، آقای نوغانی مقدمات دیدار آنها را فراهم کرد و حاج سید جواد به همراه حاج سید هاشم پدرزن خود به دیدار حاج آقا روح‌الله رفتند.

جدابیت،منش، متانت و سلوک امام خمینی همواره در یاد و ضمیر حاج سید جواد باقی بود و از آن یاد می‌کرد.

با آغاز نهضت امام خمینی و ورود پسران حاج سید جواد به صحنه مبارزه با حکومت پهلوی، خانواده آقای خامنه‌ای در مشهد تحت مراقبت و گاه فشار قرار گرفت، گاه سه پسر وی پشت میله‌ها به سر می‌بردند.

در نیمه دهه 40 رفت و آمد اجباری سیدعلی خامنه‌ای به شهربانی و ساواک فزونی گرفت، از این رو از دی سال 1345 شمسی ساواک به دنبال تهیه بیوگرافی الصاق شده به عکس آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای بود و از شهربانی خراسان خواست تا این کار را انجام دهد.

مامور شهربانی پس از مراجعه به حاج سید جواد دست او را بوسیده و از او می‌خواهد با دو قطعه عکس به اطلاعات شهربانی بیاید اما پاسخی که دریافت می‌کند این بود،"مرا با شهربانی کاری نیست، من با شهربانی سر و کاری ندارم".

این درخواست ساواک تا حدود چهار سال بعد به تعویق افتاد تا اینکه حاج سید جواد تهدید شد در صورتی که از تنظیم بیوگرافی و تسلیم عکس خودداری کند، قهراً برای وی عواقب ناراحت‌کننده‌ای دارد.

تهدیدها موثر افتاد و آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای با بی‌حوصلگی به 19 پرسش از 22 پرسش برگه مشخصات در حد یکی، دو  کلمه پاسخ داد.

نزدیکان حاج سید جواد درباره وی گفته‌اند که بسیار مطالعه می‌کرد، موضوع کتاب‌های مورد علاقه‌‌اش فقه، اصول، حدیث، تفسیر، رجال، سپس کتاب‌های تاریخی و دیگر موارد بود.

وی خلق و خوی و سلوک مدرسه‌ای داشت، این ویژگی چه بسا از تاثیرات دوران تحصیل طولانی و تنهایی در حجره‌ها نشات می‌گرفت. پیکری لاغر اما سالم داشت، کم غذا می‌خورد، بسیار قناعت‌پیشه بود و گذر زمان نیز کیفیت معیشت وی را دچار دگرگونی نکرد.

آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی وقتی در سال 1351 به مشهد رفت، هنگام ملاقات با آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای خطاب به فرزندان وی گفت، من 40 سال قبل همراه پدرم از تبریز به مشهد آمدم و برای دیدن آقا، سری به ایشان زدم، آقا در 40 سال پیش همان جای نشسته بود که الان نشسته و من همان جایی نشستم که پدرم نشسته بود و این اتاق و این خانه کمترین تغییری نکرده است.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای از بانو خدیجه میردامادی دارای چهار پسر و یک دختر شد، سید محمد، سید علی، بدرالسادات، سید هادی و سید محمدحسن. 

وی پس از 93 سال زندگی در 14 تیر 1365 درگذشت و در توحیدخانه رواق پشت سر مرقد امام رضا (ع) رخ در نقاب خاک کشید.

 

 



تاريخ : 2 / 10 / 1391برچسب:رونمایی ,شناسنامه, پدر رهبر,عقاب نیوز, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌ خامنه‌ای پدر مقام معظم رهبری همزمان با روز ثبت احوال رونمایی می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: رونمایی از شناسنامه پدر رهبر انقلاب

علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: دوم دی همزمان با روز ثبت احوال و در حضور نماینده ولی‌فقیه در تبریز از سند شناسنامه‌ای آیت‌الله سیدجواد حسینی‌خامنه‌ای، پدر مقام معظم رهبری رونمایی می‌شود.

وی افزود:

این اقدام در راستای الگوسازی از شخصیت‌های برجسته و برای تحقق یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال تحت عنوان گنجینه مفاخیر و مشاهیر صورت می‌گیرد.

جعفری‌آذر با اشاره به جایگاه و نقش افراد برجسته و شخصیت‌های کشوری در همه زمینه‌ها گفت: برای معرفی هویت شناسنامه‌ای این افراد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، سیاسی، مذهبی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی باشد، به مناسبت‌های مختلف از سند آنها رونمایی می‌شود.

آذریان، از رونمایی از سند آیت‌الله قاضی و تعدادی از سرداران دفاع مقدس به عنوان نمونه یاد کرد و  افزود: این اقدام هم‌اکنون در تمام شهرستان‌های استان و به منظور معرفی شخصیت‌های ملی هر شهرستان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از سند چند شخصیت برجسته استانی رونمایی شده است، گفت: تاکنون نزدیک به 80 سند رونمایی و در محل شهرداری مرکزی تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای در جمادی‌الآخر 1313 در نجف اشرف به دنیا آمد. دو یا سه ساله بود که در بازگشت خانواده به آذربایجان به تبریز آمد.

دوران نوجوانی را در جریان رخدادهای نهضت مشروطه گذراند، جنگ‌های محله امیرخیز، شهادت ثقه‌الاسلام و جنازه به دار کشیده او در روز عاشورا، سخنرانی‌های پرشور و بلند شوهر خواهر خود، شیخ محمد خیابانی را که گاه تا چهار ساعت ادامه می‌یافت، از نزدیک دیده بود.

وی علوم مقدماتی را در مدارس تبریز خواند، حدود 9 ماه در مشهد توقف کرد و سپس به تبریز بازگشت، در این مدت مادرش از دنیا رفته بود.

گفته می‌شود در این زمان شاهراه (جاده تهران به مشهد) ناامن بود و راهزن‌های منطقه استرآباد مدام در تاخت و تاز به این جاده بودند.

سید جواد به بادکوبه رفت و از طریق بحر خزر راهی عشق‌آباد شد و از آن صوب به خراسان رسید، در مشهد نزد آقایان حاج سید حسن قمی، میرزا محمد آیت‌الله‌زاده خراسانی، حاج فاضل خراسانی و میرزا مهدی اصفهانی تلمذ کرد.

سید جواد در سال 1345 هجری قمری و در نخستین سال از سلطنت رضا شاه، راه نجف اشرف را پیش گرفت تا اندوخته‌های خود را کامل کند، پس از شش سال در بازگشت به ایران راه به سوی نجف گشود.

در آستانه چهارمین دهه زندگی خود بود که با ضایعه مرگ همسر که سه فرزند دختر از ایشان به یادگار داشت رو به رو شد.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد به عنوان یک مجتهد و عالمی صاحبنظر به تشکیل حوزه تدریس اقدام کرد، شاگردان خصوصی و گاه موقت داشت که غیر از فرزندان، می‌توان از حاج میرزا نصرالله شبستری از روحانیون تبریز و حاج میرزا حسین‌زاده عبایی از علمای مشهد یاد کرد. 

وی بسیار ساده‌زیست، قانع و زاهد بود ،دلبستگی دنیوی نداشت و به نظر می‌رسد تن دادن به این نوع زندگی نه از سر اجبار بلکه یک انتخاب بود، چون همسر ایشان نیز به این گزینش زندگی احترام می‌گذاشت.

وی امام خمینی را از نزدیک دیده و با ایشان آشنا شده بود، می‌توان گفت با حاج آقا روح‌الله رفاقت داشت، آشنایی آنها احتمالاً به اوایل دهه چهل قمری یعنی پیش از سفر علمی حاج سید جواد به نجف می‌رسد.

آقای خمینی در یکی از سفرهای زیارتی خود به مشهد میهمان حاج شیخ علی‌اکبر نوغانی بود، آقای نوغانی مقدمات دیدار آنها را فراهم کرد و حاج سید جواد به همراه حاج سید هاشم پدرزن خود به دیدار حاج آقا روح‌الله رفتند.

جدابیت،منش، متانت و سلوک امام خمینی همواره در یاد و ضمیر حاج سید جواد باقی بود و از آن یاد می‌کرد.

با آغاز نهضت امام خمینی و ورود پسران حاج سید جواد به صحنه مبارزه با حکومت پهلوی، خانواده آقای خامنه‌ای در مشهد تحت مراقبت و گاه فشار قرار گرفت، گاه سه پسر وی پشت میله‌ها به سر می‌بردند.

در نیمه دهه 40 رفت و آمد اجباری سیدعلی خامنه‌ای به شهربانی و ساواک فزونی گرفت، از این رو از دی سال 1345 شمسی ساواک به دنبال تهیه بیوگرافی الصاق شده به عکس آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای بود و از شهربانی خراسان خواست تا این کار را انجام دهد.

مامور شهربانی پس از مراجعه به حاج سید جواد دست او را بوسیده و از او می‌خواهد با دو قطعه عکس به اطلاعات شهربانی بیاید اما پاسخی که دریافت می‌کند این بود،"مرا با شهربانی کاری نیست، من با شهربانی سر و کاری ندارم".

این درخواست ساواک تا حدود چهار سال بعد به تعویق افتاد تا اینکه حاج سید جواد تهدید شد در صورتی که از تنظیم بیوگرافی و تسلیم عکس خودداری کند، قهراً برای وی عواقب ناراحت‌کننده‌ای دارد.

تهدیدها موثر افتاد و آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای با بی‌حوصلگی به 19 پرسش از 22 پرسش برگه مشخصات در حد یکی، دو  کلمه پاسخ داد.

نزدیکان حاج سید جواد درباره وی گفته‌اند که بسیار مطالعه می‌کرد، موضوع کتاب‌های مورد علاقه‌‌اش فقه، اصول، حدیث، تفسیر، رجال، سپس کتاب‌های تاریخی و دیگر موارد بود.

وی خلق و خوی و سلوک مدرسه‌ای داشت، این ویژگی چه بسا از تاثیرات دوران تحصیل طولانی و تنهایی در حجره‌ها نشات می‌گرفت. پیکری لاغر اما سالم داشت، کم غذا می‌خورد، بسیار قناعت‌پیشه بود و گذر زمان نیز کیفیت معیشت وی را دچار دگرگونی نکرد.

آیت‌الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی وقتی در سال 1351 به مشهد رفت، هنگام ملاقات با آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای خطاب به فرزندان وی گفت، من 40 سال قبل همراه پدرم از تبریز به مشهد آمدم و برای دیدن آقا، سری به ایشان زدم، آقا در 40 سال پیش همان جای نشسته بود که الان نشسته و من همان جایی نشستم که پدرم نشسته بود و این اتاق و این خانه کمترین تغییری نکرده است.

آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای از بانو خدیجه میردامادی دارای چهار پسر و یک دختر شد، سید محمد، سید علی، بدرالسادات، سید هادی و سید محمدحسن. 

وی پس از 93 سال زندگی در 14 تیر 1365 درگذشت و در توحیدخانه رواق پشت سر مرقد امام رضا (ع) رخ در نقاب خاک کشید.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 10 / 1391برچسب:زلزله,تسوج,عقاب نویز, | 11:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شبستر گفت: زلزله 4.8 ریشتری صبح امروز تسوج خسارتی نداشته است.

خبرگزاری فارس: زلزله 4.8 ریشتری در شهر تسوج خسارتی نداشته است

جمشید عقلمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: زلزله 4.8 ریشتری صبح امروز به مرکز تسوج هیچ‌گونه خسارتی در شهر تسوج نداشته است.

وی افزود: اکیپ‌هایی به روستاهای دور‌افتاده اعزام شده‌اند و امیدواریم این زمین لرزه خسارتی در این مناطق نیز نداشته باشد.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:استاندار,جعلی,زاهدان,عقاب نیوز, | 11:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یک استاندار جعلی و 5 نفر دیگر از اعضا یک باند جاعل و کلاهبرداری در زاهدان خبر داد.
به گزارش مشرق، علی ایزدی امشب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پنج نفر از جاعلان با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان به اتهام کلاهبرداری با استفاده از عناوین جعلی دستگیر شدند.
 
وی افزود: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبالغ هنگفتی تحت عنوان یک شرکت جعلی از آنان، پرونده قضایی تشکیل و مأموران با پیگیری‌های شبانه‌روزی و تحت نظر قرار دادن اماکن پذیرایی و مهمانسراها و هتل‌ها و استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند افراد ذکر شده را که در یکی از هتل‌های شهر زاهدان اتاق گرفته بودند، شناسایی و دستگیر کنند.
 
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به چگونگی و نحوه کلاهبرداری اشاره کرد و بیان داشت: این کلاهبرداران با اسامی و عناوین جعلی با موضوع فروش گازوئیل قراردادی به مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال با شاکیان منعقد کرده بودند که مبلغ مذکور طی سه مرحله به حساب آنان واریز شد.
 
ایزدی اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی مأموران مشخص شد این جاعلان با پیشنهاد فروش مقدار 70 هزار لیتر گازوئیل و با مجوز همان شرکت جعلی با شاکیان قرارداد منعقد کرده بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: «فریبرز.خ» که عنوان جعلی استاندار قزوین را داده بود و همه اسناد و مدارک با امضاء وی است در بازجویی اولیه اتهام انتسابی را نپذیرفته اما نهایتاً با ارائه مدارک مستدل و مواجه حضوری با شاکیان، به جرم خود اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات و اقدامات قانونی تحویل مقامات قضایی شد.



تاريخ : 27 / 9 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: تصویربردار تنها شبکه خبری خصوصی در مولداوی گفت: زیبایی‌های ایران و به ویژه اصفهان بسیار زیاد و خیره‌کننده بود و من هرچه تلاش می‌کردم نمی‌توانستم تمام آنها را در دریچه دوربین خود جای دهم.

خبرگزاری فارس: زیبایی‌های ایران به روایت یک تصویربردار ‌شبکه خبری ‌مولداوی

کنستانتین روگنتسِف در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که از پشت دریچه دوربین فیلم‌برداری خود چه چیزهایی را در ایران مشاهده کرده است، اظهار کرد: همیشه عادت داشتم طرف دیگر دوربین بوده و از دیگران سوال کنم اما این بار خودم در دام مصاحبه افتاده‌ا‌م و این احساس برایم جالب است.

وی تاکید کرد: من با کلمه و حرف نمی‌توانم دیدگاه خود و آنچه را که در ایران و به ویژه اصفهان دیدم توصیف کنم و اصفهان را مطابق این ضرب‌المثل روسی دیدم که فردی بخواهد به آنچه دسترسی ندارد، دست پیدا کند.

تصویربردار شبکه تلویزیونی پوبلیکا تی‌وی مولداوی افزود: اصفهان شگفت‌آور بود و من  دلم می‌خواست تمام آنها را فیلمبردای کنم اما نمی‌توانستم این زیبایی‌ها را در دریچه دورربین جای دهم و برایم بسیار سخت بود.

وی تاکید کرد: در فیلمبرداری اصطلاحی به نام عرض دوربین وجود دارد که این عرض برای اینکه بتوانم با فیلمبرداری آنچه را که با چشمانم دیده‌ام به مخاطب انتقال دهم بسیار کم است.

روگنتسِف تصریح کرد: مشاهده زیبایی‌های اصفهان شبیه یک داستان بسیار زیباست که انسان از خواندن آن سیر نمی‌شود.

وی با اشاره به دیدگاه خود پیش از سفر به ایران گفت: من پیش از سفر به ایران به اطلاعاتی به جز سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های غربی دسترسی نداشتم و نظری مطابق با این اطلاعات داشتم اما دیدگاه کنونی من تغییر کرده و بسیار متفاوت از ابتدای سفرم به ایران است.



تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 4:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در تصادف زنجیره‌ای ۶۱ دستگاه خودرو، ۱۲۳ تن دچار حادثه شدند، گفت: از این میان ۳۲ تن دچار مصدومیت شده‌اند.

به گزارش ايسنا، حسین درخشان، در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک در محور ساوه – همدان، گفت: بر اثر بارش برف و کولاک، ۶۱ دستگاه خودرو با یکدیگر تصادف کردند.

وی با بیان اینکه در این تصادف زنجیره‌ای ۱۲۳ تن دچار حادثه شده‌اند، گفت: از این میان ۳۲ تن دچار مصدومیت شدند.

درخشان با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام این خبر، نیروهای امدادی به همراه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند، گفت: علاوه بر نجات افراد حادثه‌دیده، امدادگران اقدام به پخش ۱۰۰ بسته‌غذایی و ۵۰ست اقلام زیستی کردند.



تاريخ : 24 / 9 / 1391برچسب:, | 5:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر عباسی افزود: علائم حیاتی بیمار کاملا نرمال بوده و خوشبختانه در آزمایشات و سی تی اسکن انجام شده مورد خاصی یافت نشده است.
آیت الله سید صابر جباری نماینده محترم خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در حال ایراد خطبه در نماز جمعه بیهوش شد.
 
به گزارش خبرنگار بلاغ از بهشهر، آیت الله سید صابر جباری نماینده محترم خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در حال ایراد خطبه در نماز جمعه بیهوش شد.
 
امام جمعه بهشهر بعد از خطبه اول نماز جمعه به بیمارستان منتقل و در بخش سی سی یو بیمارستان امام بهشهر بستری شد . 
 
پزشک معالج آیت الله جباری در گفتگو با خبرنگار بلاغ وضعیت جسمانی وی را  مساعد اعلام کرد.
 
در حال حاضر دکتر رضایی جراح قلب و دکتر عباسی متخصص داخلی و رئیس بیمارستان امام   در حال رسیدگی به وضعیت وی هستند.
 
همچنین رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در گفتگویی با خبرنگار ما اعلام کرد: در زمان  اولیه انتقال حضرت آیت الله  به بیمارستان بررسی های اولیه انجام شد که فشار پایین در وضعیت بیمار مشاهده شد که با تزریق سرم و اکسیژن درمانی به حالت عادی برگشته  و در حال حاضر کاملا هشیار می باشد.
 
دکتر عباسی افزود: علائم حیاتی بیمار کاملا نرمال بوده  و خوشبختانه در آزمایشات و سی تی اسکن انجام شده مورد خاصی یافت نشده است.
 
همچنین دکتر عباسی متخصص داخلی گفت: آیت الله جباری حداقل  48 ساعت باید در بیمارستان بوده و تحت مراقبت باشند تا بهبود کامل پیدا کنند.
 
نماز جمعه به امامت حسینی رکاوندی اقامه شد.



تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:آسانسور,علوی,خوانساری,فوت,عقاب نیوز, | 4:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرماندار خوانسار گفت : این عالم برجسته در سن 63 سالگی بر اثر حادثه سقوط آسانسور در خانه خود مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان الزهرا اصفهان دارفانی را وداع گفت.
 

 

آیت الله سید مرتضی فرزند آیت الله سید حسین موسوی علوی خوانساری بود و مدیریت حوزه علمیه مریم بیگم صفوی خوانسار را بر عهده داشت.

به گزارش پارس به نقل از واحدمرکزی خبر،فرماندار خوانسار گفت : این عالم برجسته در سن 63 سالگی بر اثر حادثه سقوط آسانسور در خانه خود مصدوم شد و پس از انتقال به بیمارستان الزهرا اصفهان دارفانی را وداع گفت.

آقای پوراحمدی افزود : پیكر این عالم برجسته صبح امروز در شهرستان خوانسار تشییع و در جوار امامزاده احمد این شهر به خاك سپرده میشود.

آقای ذاكر اصفهانی استاندار اصفهان در پیامی ضمن ابراز تاسف و تالم و تسلیت ضایعه جانگداز رحلت اسوه زهد و تقوی آیت الله موسوی علوی خوانساری، در سوگ این عالم ربانی و عارف روشن ضمیر در این شهرستان ، سه روز عزای عمومی اعلام كرد.



تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 5:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در آتش‌سوزی کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر، عصر امروز بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

خبرگزاری فارس: یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده پیرانشهر فوت کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، بر اثز حادثه آتش‌سوزی کلاس درس دبستان «انقلاب اسلامی» روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی، 28 دانش‌آموزان دختر کلاس چهارم دبستانی مصدوم شدند که یکی از دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات فوت کرد.

عباس مقتدایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن اعلام این خبر به فارس، فوت این دانش‌آموز را به خانواده وی و جامعه تسلیت گفت.

به گزارش فارس، حادثه آتش‌سوزی کلاس درس، صبح روز 15 آذر به دلیل آتش گرفتن بخاری کلاس درس روی داد.



تاريخ : 20 / 9 / 1391برچسب:, | 2:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حاجی بابایی درباره حادثه مدرسه شین آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: صورت و دست دانش آموزان از طریق حرارت مستقیم آسیب ندیده است بلکه حرارت شدیدی به صورت غیرمستقیم به دست و صورت آنان می خورد. وی ادامه داد: اگر به این کلاس درس نگاه کنید، متوجه می شوید تابلو، درب کلاس و صندلی ها آسیب ندیده اند زیرا حرارت مستقیم نخورده اند.



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: بخشدار زهان گفت: پنج نفر از قربانیان زلزله زهان از اعضای یک خانواده بودند.

خبرگزاری فارس: 5 نفر از قربانیان زلزله زهان از یک خانواده هستند

محمدرضا قرائی دقایقی پیش در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار  به دست آمده تعداد شش نفر از همشهریان در اثر رخداد این زلزله جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: پنج نفر از قربانیان این زمین لرزه اعضای یک خانواده بودند.

بخشدار زهان افزود: این خانواده دارای پنج نفر بوده که هر پنج نفر آنها جان خود را از دست دادند.

قرائی اضافه کرد: یک نفر دیگر از قربانیان این زلزله خانمی از روستای بن‌خونیک این بخش بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون این زمیی لرزه بیش از 17 مصدوم و مجروح داشته است، تصریح کرد: جستجوها برای نجات افراد زیر آوار همچنان ادامه دارد.

بخشدار زهان با اشاره به اینکه در برخی از روستاها خانه‌های قدیمی تخریب شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون اسکان موقت برای حادثه‌دیدگان انجام شده و وسایل گرمایشی نیز در اختیار آنها قرار داده شده است.

قرائی گفت: در برخی از روستاها مردم به دلیل ترس از وقوع زلزله دیگر از ورود مجدد به



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد تلفات زلزله زهان به شش نفر رسیده است.

خبرگزاری فارس: تعداد قربانیان زلزله زهان به 6 نفر رسید
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

محمد علی آخوندی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: میزان خسارات در زلزله زهان هنوز مشخص نیست و تیم‌های ارزیاب در منطقه هستند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد تلفات زلزله زهان به شش نفر رسیده است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان جنوبی در مورد کمک استان‌های معین تاکید کرد: هنوز درخواستی برای کمک نشده است.

آخوندی گفت: شخص استاندار مسئولیت هدایت تیم‌های بحران خراسان جنوبی را بر عهده دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از تأمین بیش از 20 درصد پروتئین و گوشت قرمز استان از سوی جامعه عشایر خبر داد.
 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدحسن آل هاشم در جمع عشایر ارسباران گفت: عشایر آذربایجان شرقی 2.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که با وجود این امر نقش اساسی در تأمین نیاز فرآورده های گوشتی و لبنی را به عهده دارند.

وی، عشایر را مصداق عینی تحقق شعار سال در حمایت از تولید ملی برشمرد و افزود: عشایر غیور و شلحشور با تفکر بسیجی توانسته اند گام های اساسی در رسیدن به خودکفایی در حوزه فعالیت خود بردارند.

آل هاشم، خدمات دولت خدمتگزار را در رسیدگی به مناطق عشایری بسیار مؤثر در توسعه این مناطق برشمرد و افزود: با وجود همه این مسائل مناطق عشایری بیش از پیش اختصاص اعتبار لازم و کافی را در تقویت زیرساختهای عشایری را می طلبد که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولین کشور و استان شاهد ارائه خدمات مطلوب این قشر خدوم و غیور باشیم.

مدیرکل امور عشایری استان شناساندن قابلیت های بالقوه جامعه عشایری را از برنامه های اولویت دار این اداره کل اعلام کرد و برگزاری جشنواره های عشایری در حوزه فعالیتهای جامعه عشایری از برنامه های آتی این اداره کل برشمرد.

وی افزود: در جهت افزایش درآمد عشایر در کنار توجه به توسعه دام و اصلاح نژاد آنها به مشاغل جانبی از جمله زنبورداری، پرورش ماهی، صنایع دستی و سایر شغل های مرتبط که نقش اساسی در ارتقای درآمد آنها داشته باشد برنامه ریزی شده است.

مدیرکل امور عشایری استان با اشاره به اینکه شهرستان اهر و منطقه ارسباران یکی از مناطق مهم عشایرنشین استان می باشد ایجادمکانی مناسب را برای جشنواره سوارکاری دراین شهرستان در جهت جذب گردشگران خواستار همراهی مسئولان منطقه در تحقق این امر شد.

آل هاشم ارائه خدمات بیشتر به این قشر زحمتکش را نیازمند تأمین اعتبارات لازم با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از خشکسالی و سایر حوادث غیر مترقبه اعلام کرد و خواستار اختصاص اعتبارات ویژه در توسعه مناطق عشایری شد.

وی، بازسازی راه ها، مرمت و بهسازی و احداث راه های عشایری، احداث آبشخورها، بازسازی چشمه ها و نزدیک رسانی آبها، مرمت و لایروبی طرح های مهم از جمله سد چولقشلاقی و مغار، طر ح های مطالعاتی، آبرسانی سیار ، توزیع گاز مایع و توزیع نهاده های دامی توسط شرکت ها را از کارهای مهم انجام شده در مناطق عشایری اهر اعلام کرد.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:کرمان,زلزله,عقاب نیوز,, | 8:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کم قدرت ترین این پس لرزه هـا ۲ ریشتر و پـرقدرت تـرین آنهـا ۳ و ۸ دهـم ریشتر بود که کـرمـان ، چترود و هجدک را لرزاند .

پیش از زلزله ۵ ریشتری نیز زمین لرزه ای به قدرت سه و نیم ریشتر
ساعت ۱۶و۱۲دقیقه چترود کرمان را لرزانده بود .

محمد جواد کامیاب جانشین ستاد بحران استان کرمان صبح امروز به خبرنگار مـا گفت : هیـچ گـزارش جدیدی از خسارات و تلفات واصل نشده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر،کاووس محمودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم دیشب اعلام کرد: در۲۰ روستایی که بررسی هـای امـدادی صورت گـرفته هیچگونه تلفـات جانی گزارش نشده اما در روستای ۶۰ خانواری فوسک افزون بر ریزش کوه و مسدود شدن جاده چند خانه هم تخریب شده است .
کد مطلب :



تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 11:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار شماره تلفن‌های همراه در فضای مجازی در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قاسملو، در این باره گفت: نوجوان 14 ساله تبریزی پس از آشنایی با نحوه ایجاد وبلاگ، اقدام به راه‌اندازی وبلاگ با نام و شماره تلفن مادر خود کرده و کلیه شماره تلفن‌های ثبت شده در دفترچه تلفن مادرش را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی افزود: در پی شکایت چند خانم مبنی بر تماس‌های مشکوک با آنان موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و پس از بررسی متوجه شدند تماس گیرندگان، شماره‌ها را از طریق وبلاگ اینترنتی به دست آورده‌اند.

قاسملو ادامه‌داد: مأموران در مرحله بعدی، آی پی ایجادکننده وبلاگ را شناسایی، به این پلیس احضار و مشخص شد که نوجوان 14 ساله در عید امسال با مطالعه نحوه ایجاد وبلاگ، اقدام به راه‌اندازی وبلاگ با نام و شماره همراه مادرش کرده و کلیه شماره‌های دفترچه تلفن مادرش را منتشر کرده است.

رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی افزود: اینترنت ابزاری چند جانبه است و عدم‌شناخت از نحوه استفاده از آن، اثرات و خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد دشت و والدین باید با توجه به نیاز فرزندان به استفاده از اینترنت و رایانه، بستر اسفاده از فن آوری‌های نوین را مهیا کنند چون نظارت آگاهانه آنان نقش موثری در استفاده بهینه فرزندان خواهد داشت.



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 5:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش ایسنا، دکتر هرمز محمودوند پزشک معالجی که به همراه چند تیم پزشکی کار درمان این خبرنگار را برعهده دارند افزود: صبح امروز مردی 40 ساله خبرنگار که سرپرستی یکی از روزنامه‎ها را در لرستان برعهده دارد؛ به دلیل 26 ضربه متعدد و عمیق در ناحیه سر و گردن، پیشانی و جمجمه، شانه، اندام فوقانی چپ و راست، قفسه‌سینه، اندام تحتانی چپ به اورژانس بیمارستان شهدای عشایر خرم‎آباد منتقل شد.
 
وی با بیان اینکه تیم اورژانس به محض ورود مضروب به اورژانس اقدامات احیا و کنترل موقت خونریزی را انجام داد، گفت: همزمان تیم جراحی و اتاق عمل آماده و بیمار توسط سه تیم جراحی عروق و تروما، جراح سر و گردن و ارتوپدی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
این پزشک متخصص گفت: در حال حاضر بیمار در اتاق عمل تحت جراحی قرار دارد، البته علائم حیاتی‎اش پایدار بوده و بعد از عمل با همکاری سرویس بیهوشی به بخش ویژه(ICU) منتقل می‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تبریز – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تبریز گفت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش در کربلا فرهنگ نماز را در جامعه پیاده و نهادینه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: سید شهدا در این زمینه یکی از ارکان مهم اسلام است و ایشان به خوبی نشان دادند که دین مبین اسلام بسیار والاتر و شیرین تر از جان خود و اقوامشان است و در راه تبلیغ اسلام از جان گذشتگی کردند.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت اباعبدالله حسین و یارانش اسلام را بیمه کرد ، افزود: ما نیز باید در نخستین گام ، خود و خانواده مان را در مسیر اسلام قرار داده و سپس دیگران را به دین اسلام دعوت کنیم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پس از حضرت امام خمینی(ره) نقش بسزایی در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایفا کردند و در مقابل مستکبرین دنیا و دشمنان اسلام همچنان ایستاده و از اسلام دفاع می کنند.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه از عزاداران حسینی خواست ضمن مراعات شئونات عزاداری ، در برگزاری سنتی عزارداری و مکتب قدیمی و شرعی عزاداری در کوچه ، بازار و مساجد ضمن برگزاری هر چه باشکوه تر ، دقت کافی داشته باشند.

وی در خصوص خودکفایی گندم در کشور نیز گفت: کشاورزان و روستاییان که نقش مهمی در آسایش مردم کشور و همچنین مانع دست دراز کردن ملت ایران به بیگانان ایفا می کنند ، در بخش کشت و برداشت تلاش مضاعفی انجام داده و توجه خاصی داشته باشند چراکه خداوند در زراعت برکت خاصی قائل است.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از رزمندگان رزمایش مشترک پدافند هوایی ارتش و سپاه در نیمه شرقی کشور اظهار کرد: این رزمایش دشمن شکن بوده و موجب شادی دوستان شده است و دشمنان اسلام به قدرت نظامی کشور پی برده و اعتراف کرده اند.