تاريخ : 10 / 7 / 1392برچسب:, | 8:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کمک به دانش‌آموزان محروم در آستانه برگزاري جشن عاطفه‌ها

همزمان با برگزاری جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری كمك‌های ملت شریف ایران به دانش‌آموزان محروم، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اهدای 250 میلیون ریال در این امر خیر شرکت كردند



تاريخ : 30 / 6 / 1392برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

آرمیتا فرید 13.5 ساله، جوانترین داوطلب کنکور سراسری92 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، این داوطلب ساکن اصفهان است و امسال برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت کرده است.

وی می گوید:تا سال 86 دوره 5 سال ابتدایی را امتحان دادم و تا سال 88 سوم  راهنمایی را به پایان رساندم.از سال 88 به بعد وارد دبیرستان شدم و 4 سال دبیرستان را به صورت عادی گذراندم و امسال هم در کنکور شرکت کردم . من در مدرسه عادی درس خواندم و بدون اینکه کلاس خصوصی یا معلم خصوصی داشته باشم موفق شدم در کنکور سراسری قبول شوم.

آرمیتا با اشاره به تلاش خود برای قبولی در رشته پزشکی افزود : کسی که هدفش قبولی در رشته پزشکی در یک دانشگاه خوب و معتبر باشد،مسلماً باید یکسال خوب زحمت بکشد  و من هم این یک سال برایم خیلی سخت گذشت ،اما به هر حال این دوران تمام شد.

وی پس از لطف خداوند، نقش  پدر و مادر خود را در کسب این موفقیت مهم دانست و گفت: مادرم برای ایجاد آرامش من و در روزهایی که احساس خستگی و تنهایی می‌کردم خیلی کمکم می کرد.

آرمیتا از چگونگی شرایط جلسه آزمون کنکور گفت: وقتی در جلسه کنکور می‌نشینید، 4 ساعت سرنوشت فرد را تعیین می‌کند و این زمان را باید مدیریت کرد. در آنجا نه پدر و نه مادر و نه معلم هیچکدام حضور ندارد، فقط حضور خود فرد است و خدای او و آن  توکلی که باعث آرامش و ادامه کار می شود.

وی گفت هفته قبل از کنکور استرس زیادی داشتم اما خدا را شکر که در روز کنکور اضطراب من  خیلیکمتر بود. ولی در جلسه آزمون موقعی که به تستهای اختصاصی رسیدم یه مقدار استرس داشتم و حتی گریه کردم، اما خیلی سریع تصمیم گرفتم ادامه تستها را بزنم و کار را تمام  کنم .

وی با بیان اینکه خیلی خوشحال است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شده ،گفت: من قبل از برگزاری کنکور می دانستم که در رشته  پزشکی قبول خواهم شد.

آرمیتا گفت: از دوران کودکی علاقه داشتم پزشک شوم و این در دست نوشته‌های دو سالگی ام موجود است. علوم مرتبط با بدن انسان را خیلی دوست داشتم و به همین دلیل رشته پزشکی را انتخاب کردم و علاقه مندم پس از دوران پزشکی رشته تخصصی جراحی عمومی یا داخلی را انتخاب کنم.

 



تاريخ : 26 / 6 / 1392برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نقاره زن های حرم مطهر رضوی علی ابن موسی الرضا(ع) از این جایگاه نظاره گر حرم ثامن الحجج هستند.

 

 

 



تاريخ : 25 / 6 / 1392برچسب:, | 11:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ثبت نام برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پایان شهریور ماه از طریق سایت مرکز آزمون صورت می گیرد.

 ناصر اقبالی، رئیس مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران  افزود: کسانی که در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بودند می توانند  در تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند که در این مرحله حدود 400 رشته محل در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اضافه شده است که براساس برنامه زمانی تعیین شده اواخر شهریور ماه ثبت نام برای این مرحله آغاز خواهد شد.

 

 

وی گفت: 8 هزار ظرفیت جدید به همراه ظرفیت های باقیمانده اضافه شده و تا 15 مهر ماه نتیجه تکمیل ظرفیت اعلام می شود البته امسال 12 درصد ظرفیت دانشگاه ها نسبت به سالهای گذشته به دلیل همین رشته محل ها اضافه شده است.



تاريخ : 23 / 6 / 1392برچسب:, | 1:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر تهران
آئین بدرقه نخستین گروه زائران حج تمتع 92 در فرودگاه مهرآباد برگزار و این گروه بامداد امروز عازم مدینه منوره شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت گفت : زائران ایرانی سفیران تشیع و انقلاب اسلامی هستند و با نشان دادن حسن خلق درارتباط با دیگر مسلمانان ، اخلاق اسلامی را رعایت کنند.
وی افزود : هر فرد حاجی از آغاز حرکت برای انجام فریضه حج براساس روایات ، میهمان خداست و گناهان وی مانند برگ خزان زده می ریزد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: حج امسال نیز مانند سال های گذشته با هماهنگی عربستان در کمال آرامش برگزار شود.
وی با بیان اینکه 18 ارگان وسازمان دولتی در مراسم حج تمتع امسال به حجاج خدمات ارائه می دهند ، گفت : تقوی ، صبر و حسن خلق ویژگی هایی است که حجاج به رعایت آنها توصیه شده اند.
شیرازی مدیرکل فرودگاه مهرآباد نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت : 20 هزار و 700 زائر از استان های تهران ، البرز، همدان ، قزوین ،‌قم ، سمنان و لرستان از فرودگاه مهر آباد به حج تمتع اعزام می شوند.
وی افزود : 27 پرواز را شرکت ایران ایر، 23 پرواز را شرکت ماهان و 17 پرواز را هواپیمایی سعودی از فرودگاه مهرآباد انجام می دهند.
شیرازی اضافه کرد : آخرین گروه زائران خانه خدا 17 مهر اعزام و نخستین گروه برگشت حجاج از عربستان 28 مهر وارد فرودگاه مهرآباد می شوند.
رسولی نژاد مدیرکل شرکت فرودگاههای کشور نیز به خبرنگار ما گفت : زائران حج تمتع امسال از 17 فرودگاه به عربستان اعزام می شوند.
وی افزود : برای حج عمره فرودگاهها همدان ، اراک و زنجان نیز افزوده می شود.
رسولی نژاد اضافه کرد : تلاش کرده ایم فضای دلنشین و معنوی در فرودگاه ها کشور برای زائران بیت الله الحرام ایجاد
کنیم.
سرهنگ مهری فرمانده پلیس فرودگاههای کشور نیز در
مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر اولویت پلیس را اعزام
راحت تر زائران به حج بیان و اضافه کرد : بیشترین امکانات و نیروها را برای تسهیل تشریفات اعزام حجاج به کار گرفته ایم.
وی از زائران حج تمتع امسال خواست با توجه به قوانین عربستان از همراه داشتن مواد غیرمجاز ، خودداری کنند.



تاريخ : 18 / 6 / 1392برچسب:, | 11:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی را به سمت معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری فارس از انتصاب قطعی حسین انتظامی به عنوان معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

انتظامی در حال حاضر نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات است.

پیش از این محمدجعفر محمدزاده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار بود.



تاريخ : 14 / 6 / 1392برچسب:, | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب گفت: با افتتاحيه دانشکده هنر و معماري دانشگاه تهران جنوب در سال تحصيلي جديد در مقاطع تحصيلي کارشناس و کارشناسي ارشد دانشجو پذيرش مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر ليلا کريمي فرد عضو گروه معماري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: حدود 16 سال است که دانشگاه تهران جنوب در بخش دانشکده فني گروه معماري فعاليت مي‌کرد ولي اين گروه کم کم گسترش يافت و رشته‌هاي متعددي چون شهرسازي و طراحي لباس به آن افزوده شد.

وي افزود: از اين رو به فکر تاسيس دانشکده هنر و معماري افتاديم که کار اوليه آن حدود شش ماه پيش آغاز شد و دو ماه پيش نيز پروپزال آن ارائه شد و پس از صدور مجوز وزارت علوم دانشکده هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب امروز چهارشنبه 13 شهريور ماه افتتاح شد.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه رشته هنر و معماري مورد پسند و علاقه مردم و جوانان است ادامه داد: با استفاده و بهره‌گيري از اساتيد بنام و برجسته هنري مي‌توانيم دانشجويان بيشتري را جذب رشته هنر و معماري کنيم.

عضو هئيت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب اظهار داشت: در هر ترم تحصيلي تقريبا 90 دانشجو در مقطع کارشناسي و 50 دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد پذيرفته مي شود که تامين امکانات لازم از جمله نيازهاي دانشجويان رشته هنر و معماري است.



تاريخ : 11 / 6 / 1392برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طی حکمی از سوی سرپرست وزارت علوم، دکتر حسین سلیمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد.
آفتاب:  با حکم توفیقی دکتر حسین سلیمی جایگزین سید صدرالدین شریعتی، رییس قبلی دانشگاه علامه شد.
 
شریعتی حدود هشت سال ریاست دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت که در اواخر فعالیت وی، مسائل حاشیه‌ای زیادی از جمله موضوع جذب هیات علمی خارج از روند قانونی، بازنشستگی خارج از عرف اساتید و همچنین بورسیه‌های خارج از روال عادی درباره این دانشگاه مطرح شد.
 
 ایسنا، دکتر سلیمی از ظهر سه‌شنبه (دوازدهم شهریور ماه) کار خود را در دانشگاه علامه آغاز خواهد کرد.



تاريخ : 9 / 6 / 1392برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در حوزه فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه فرهنگی مشرق - یک رسانه برای رشد و پیشرفت بیشتر و البته جلوگیری از کج روی های احتمالی نیازمند نقد و بررسی مداوم و در مراحلی یاری گرفتن از مخاطبان خود است. نظر به اهمیت تعامل یک رسانه با مردم بر آن شدیم تا با برقراری ارتباطی منسجم و مدون با شما کاربران گرامی ضمن استفاده از تجارب و نظرات سازنده شما تغییری در روند انتشار اخبار فرهنگی ایجاد کنیم.

 

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.



لطفا در ارسال مطالب خود به این نکات توجه داشته باشید:

* رعایت قوانین و شئونات ایرانی و اسلامی در انتخاب موضوع و  تنظیم مطالب مورد توجه قرار بگیرد.

* موضوعات مناسبتی و متناسب با شرایط روز در اولویت انتشار هستند.

* سایت مشرق این اجازه را دارد که مطالب ارسالی شما را در چارچوب مقررات رسانه ای و خط مشی خود ویرایش کند.


امید است این طرح پل ارتباطی موثری میان مشرق و مخاطبانش باشد تا ضمن ایجاد تنوع در اخبار و گزارش های فرهنگی، استعداد های برتر نیز در حوزه های مختلف شناسایی شوند.



تاريخ : 10 / 6 / 1392برچسب:, | 12:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت نام آزمون زبان انگليسي EPTاز يكشنبه مورخ 10/6/92 آغاز و تا روز يكشنبه 92/6/17 ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از گروه علمي باشگاه  خبرنگاران ؛دكتر ناصر اقبالي با اعلام اين خبر به روابط عمومي مركز آزمون گفت: ثبت نام بيست و پنجمين دوره آزمون زبان انگليسي EPT از روز يكشنبه مورخ 92/6/10 آغاز و تا روز يكشنبه 92/6/17 ادامه دارد.

اقبالي در ادامه اظهار داشت: متقاضيان مي توانند به وب سايت ept.iauset.com مراجعه و نسبت به ثبت نام آنلاين خود اقدام كنند.

مشاور رياست دانشگاه در ادامه در خصوص دريافت كارت ورود به جلسه اين آزمون گفت: ثبت نام شوندگان در روز چهارشنبه 92/6/20 با مراجعه به سايت مذكور، پرينت كارت خود را دريافت و در روز آزمون همراه خود داشته باشند.

اقبالي در مورد زمان برگزاري اين آزمون افزود: اين آزمون در روز جمعه 92/6/22 در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات برگزار خواهد شد.

اقبالي تأكيد كرد: ثبت نام شوندگان يك ساعت قبل از آزمون يعني ساعت 7:30 صبح در محل برگزار حضور به هم رسانند.

اقبالي در پايان اشاره كرد: منابع آزمون EPT بر روي سايت مذكور قرار دارد و ثبت نام شوندگان مي توانند جهت مطالعه از منابع امتحاني مندرج در سايت استفاده نمايند.

اقبالي در پايان گفت: متقاضيان آزمون زبان EPT در صورت داشتن هرگونه سؤال درخصوص اين آزمون مي توانند به آدرس الكترونيكي porsesh@azmoon.net ايميل خود را ارسال تا كارشناسان مركز در اسرع وقت به سؤالات آنها پاسخ گويند.



تاريخ : 7 / 6 / 1392برچسب:, | 10:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حکم برکناری من را صادر کرده اند ولی من هنوز حکم را ندیده ام.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر محمداسماعیل همدانی گلشن رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با مهر در واکنش به خبر برکناری وی از ریاست این دانشگاه گفت: من استعفا نداده ام و اعلام کرده بودم که محکم پای کار و برنامه دانشگاه هستم.
 
وی افزود: روز گذشته از وزارت علوم ساعت 14 یک تماس تلفنی با من برقرار شد که به مدت 30 ثانیه بود. در این تماس گفتند اگر اجازه بدهید یک جابجایی در دانشگاه داشته باشیم که من گفتم من نباید اجازه بدهم اگر از اختیارات تان است انجام بدهید.
 
رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: سرپرست وزارت علوم هیچ جلسه ای با من نداشته است و هیچ گزارش و توضیحاتی از من نخواست که حتی با من آشنا شود چون ما هیچ گونه آشنایی قبلی نیز با هم نداشتیم.
 
رئیس دانشگاه سابق صنعتی اصفهان تصریح کرد: این حکم تغییر، یک حرکت غیر اعتدالی بود. آقایان در شعارها اعلام کرده بودند انتخاب روسای دانشگاهها با رای گیری در فضای دانشگاه انجام می شود اگر همین فرایند را اجرا می کردند بسیاری از روسای اصولگرای دانشگاهها که امروز رئیس دانشگاه هستند با توجه به این 4 سال تلاش و خدمتی که داشتند بیشترین رای را کسب می کردند.
 
وی اضافه کرد: حکم برکناری ام را صادر کردند ولی من هنوز حکم را ندیده ام.
 
همدانی گلشن یادآور شد: در همایش امروز روسای دانشگاهها و مراکز آموزشی دانشگاهها نیز که امروز با حضور سرپرست وزارت علوم برگزار شد شخصی که جایگزین من بوده شرکت کرده بود.



تاريخ : 7 / 6 / 1392برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال برای نخستین بار بانوان پزشک هم در کادر پزشکی حج تمتع برای ارائه خدمات درمانی اعزام می‌شوند و همچنین مطب و جایگاه مشخص پزشکی در منطقه منا و عرفات در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق و به نقل از فارس، سعید اوحدی صبح امروز در همایش پزشکی حج تمتع سال 92 که در سالن آمفی‌تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به کار بسیار سنگین و طاقت فرسایی که در سازمان حج و زیارت انجام شده این نوید را به مردم می‌دهیم که بستر اجرای عملیات برای اعزام زائران آماده شده و امیدواریم اولین پرواز در تاریخ 18 شهریور برای اعزام عوامل ستادی انجام شود و اولین گروه زائران 23 شهریور مشرف می‌شوند و تا این لحظه برای درفات ویزا مشکلی نداشته‌ایم.

وی  با اشاره به اینکه امسال در راستای کاهش سهمیه اعزام زائر به سرزمین وحی تعداد کادر پزشکی نیز کاهش یافته است، افزود: حدود 520 نفر از پزشکان و کادر پرستاری در حوزه های مختلف مشرف می‌شوند و برای نخستین بار از خواهران پزشک در مجموعه‌های پزشکی حج حضور می‌یابند.

اوحدی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار به جای حضور پزشک در کاروان از مجموعه پزشک استفاده می‌شود گفت: حدود 92 هتل برای استقرار زائران ایرانی برای حج امسال در نظر گرفته شده که پزشکان در 86 مجموعه پزشکی ارائه خدمات می‌کنند ضمن اینکه بیمارستان ایرانی در مکه و مدینه برای مسائل خاص و پیچیده‌تر آماده باش هستند.

ایجاد مطب و جایگاه مشخص در منا و عرفات در حوزه پزشکی خبر دیگری بود که رئیس سازمان حج و زیارت به آن اشاره کرد و گفت: تا سالهای گذشته پزشک مجبور بود تا برای ارائه خدمات در منطقه منا و عرفات در جمع زائران به عیادت بیمار برود ولی امسال برای نخستین بار این جایگاه‌ها ایجاد شده است.

اوحدی همچنین از تدوین "طرح تعالی" برای اجرای هرچه بهتر روند اعزام زائر به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح الگوی واحدی برای ارائه خدمات به زائران ایرانی داشته باشیم.



تاريخ : 16 / 5 / 1392برچسب:, | 5:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«محمدتقی روغنی‌ها» سرپرست موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران شد.

خبرگزاری فارس: محمدتقی روغنی‌ها سرپرست موسسه ایران شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، «محمدتقی روغنی‌ها» با حکم هیئت امنا، سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران شد.

در جلسه ای که در دفتر روزنامه ایران با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا صادق از نزدیکان حسن روحانی برگزار شد محمدتقی روغنی‌ها به عنوان سرپرست موسسه فرهنگی، مطبوعاتی ایران منصوب و از خدمات حنیف حسین ستاریان تقدیر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر رییس‌جمهور و مدیرعامل ایرنا اعضای هیئت امنای موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران را تشکیل می‌دهند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

  کشف حجاب یک مجری زن صداوسیما در شبکه ماهواره ای

اخیرا یکی از مجری های صدا و سیما به نام ( م-ه) به خارج از کشور رفته و با کشف حجاب در شبکه ماهواره ای جم مشغول فعالیت شده است.

به گزارش عقاب نیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا  اخیرا یکی از مجری های صدا و سیما به نام ( م-ه)  به خارج از کشور رفته و در آنجا اقدام به کشف حجاب کرده است.

این مجری تلویزیونی بعد از حضور در خارج از کشور به عنوان مجری برنامه های سرگرمی در حوزه کودکان در شبکه ماهواره ای جم تی وی فعالیت می کند.

این مجری ایرانی از سال 87 تا سال 90 مجری برنامه کودک و عروسک گردان در تلویزیون ایران بوده است.

 

*در پشت پرده شبکه "جم تی وی " چه می گذرد؟ + اسناد و تصاویر

 با گذشت زمان و عیان شدن تمرکز دشمنان ایران اسلامی بر روی قدرت نرم و مبادرت برای تسلط بر اذهان عمومی و در مرتبه ای بالاتر تلاش برای تغییر سبک زندگی مردمان جامعه اسلامی ، شبکه های رنگارنگ ماهواره ای در قد و قامت های متفاوت به معرض ظهور رسیدند.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در راستای ایجاد دفاتر خدمات الكترونیك قضایی از كلیه متقاضیان واجد شرایط در شهر تهران كه آمادگی ایجاد دفتر و ارائه خدمات مورد نظر را دارند، دعوت به همكاری می نماید. مهلت ثبت نام از مورخه 31/4/1392 لغایت 9/5/1392 به مدت 10 روز می باشد. ثبت نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir انجام می شود.
اطلاعات راجع به شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان در اطلاعیه شماره 2 از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir قابل دریافت است.
• پاسخ گویی به سئوالات تنها از طریق شماره تلفن 63974048 امکان پذیر است و به هیچ عنوان به مراجعات حضوری و یا تماس با تلفن‌های غیر مرتبط پاسخ داده نمی‌شود. • مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده با متقاضی می باشد و در صورت اشتباه یا مغایرت اطلاعات به تقاضای وی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نام نویسی در این مرحله به معنی تایید صدور مجوز نمی باشد و متعاقباً نسبت به تایید صلاحیت و اطلاع رسانی از طریق سامانه اینترنتی اقدام خواهد شد.
• فقط اطلاعیه هایی كه از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir اعلام می شود معتبر بوده و سایر اطلاعیه ها از نظر مركز غیر قابل استناد است.



ادامه مطلب

 

ماه چهره خلیلی بازیگر خوب کشورمان که این روزها با سریال «کلاه پهلوی» مهمان خانه های ماست، مصدوم شده.
 
بازیگر زن مشهور سینمای ایران درسانحه رانندگی بشدت مصدوم شد/عکس

 

به گزارش جام نیوز،خلیلی هفته پیش در سانحه رانندگی که در اتوبان چمران اتفاق افتاد از ناحیه کمر و دنده دچار آسیب دیدگی شدید شد و فعلا تحت مراقبت پزشکی است.

پیگیری ها برای گفتگو با خانم خلیلی به دلیل نامساعد بودن حال وی بی نتیجه ماند اما ظاهرا وضعیت نهایی وی طی روزهای آینده و بعد از روشن شدن نتایج آزمایشات و عکسبرداری مشخص خواهد شد.

 



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:تغییر,مدیرعامل,ایسنا,عقاب نیوز, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه در جهاد دانشگاهی تغییر مدیریت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: تغییر مدیر عامل ایسنا تایید شد

این مقام آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، تغییر مدیریت خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا» را تایید کرد.

به گفته این منبع در این تغییر مدیریت،ساسان والی‌زاده با حکم رئیس جهاد دانشگاهی جای خود را به علیرضا زجاجی داد.

 

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: زجاجی به عنوان سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران تعیین شده‌است.

 

نامبرده پیش از این نیز در سال ۹۰ به مدت کوتاهی به عنوان سرپرست ایسنا انتخاب شده بود.



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:فرنگیس,حیدرپور,شیرزن,ایرانی,عقاب نیوز, | 5:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

«فرنگیس حیدرپور»؛ نامش آشنا نیست! شیرزن کرد را هم که به پسوند اسمش اضافه کنی شاید کمتر کسی بداند او زنی است که با یک تبر به جنگ با سربازان عراقی در دوران دفاع مقدس رفته و اتفاقا پیروز هم شده است.

 

  اغلب ایرانیان داستان تخیلی آن پسرک فداکار که انگشتش را به سوراخ سد فرو برد بخاطر دارند و حتی بدون آوردن توصیف اضافه‌تری هم می‌دانند که آن پسرک فداکار اروپایی‌ها پتروس نام دارد؛ اما بخاطر ندارند که در همین گیلانغرب خودمان زن کُردیست که در ایام دفاع مقدس با یک تبر، یک نیروی مزدور عراقی را به هلاکت رسانده و یکی دیگر را نیز به اسارت گرفته ، شیرزنی که رهبر معظم انقلاب نیز در سفرشان به گیلانغرب شجاعتش را ستودند.

«فرنگیس حیدرپور»، در سال 1341 در یکی از روستاهای گیلانغرب در استان کرمانشاه متولد شد و 18 ساله بود که در سال 59 دشمن بعثی در ادامه تجاوزش به خاک ایران روستای محل سکونتش را هم با توپ و تانک نواخت تا بر اثر اصابت گلوله توپ برادر، دایی، عمو، پسر دایی، دختر دایی، دختر عمو و دیگر اعضای خانواده‌اش به شهادت برسند.

پس از آن شیرزن ایرانی در حالی که تنها یک تبر به همراه داشت به جنگ با سربازان دشمن بعثی رفت و یکی از آنان را به هلاکت رساند و یکی دیگر را نیز به اسارت گرفت.

به گزارش ایسنا، پس از پایان جنگ تحمیلی گرچه تندیسی از «فرنگیس حیدرپور» به عنوان شیرزن ایرانی در بوستان شیرین کرمانشاه تهیه و نصب شد اما امروزه با گذشت بیش از 20 سال از اتمام جنگ اقدام درخور و شایسته‌ای برای معرفی این زن ایرانی صورت نگرفته تا همچنان باربی و پتروس و بتمن و اسپایدرمن‌های تخیلی قهرمان کودکان ما باشند.

 



تاريخ : 15 / 4 / 1392برچسب:همایش,اندیشه,قلم,ارتش,آل هاشم,عقاب نیوز, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش با حضور جمعی از مقامات و مسئولان ارتش و دو تن از وزرای دولت صبح امروز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم جمعی از امیران، فرماندهان و مسئولان ارتش و همچنین وزاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات حضور داشتند و طی آن، از نویسندگان و اهالی قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل آمد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به چهاردهم تیرماه روز قلم، اظهار کرد: لازم است به مناسبت این روز، قلم به دستان ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارج نهیم و به آنها تبریک بگوییم چراکه آنها از قلم به نیکی استفاده کرده‌اند و در راه انسان‌سازی تلاش و کوشش می‌کنند.

 

وی افزود: بی‌گمان قلم یکی از نعمت‌های بی‌بدیلی است که پروردگار در اختیار ما قرار داده است. میوه درخت قلم شیرین و ماندگار است و نویسنده متعهد نیز تک‌تیراندازی در میدان نبرد اندیشه‌هاست.

 

آل‌هاشم همچنین اظهار کرد: تک‌تیرانداز میدان نبرد اندیشه‌ها برای پیروزی نیازمند مهارت، دقت، هدف‌گیری، لحظه‌شناسی و سرعت عمل است و اصحاب قلم که سنگرنشینان فکر و اندیشه‌اند، تمام این ویژگی‌ها را دارند. همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، قلم‌ها شهیدپرورند و مرکب قلم‌های قلمدانان انسان‌ساز است.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 4 / 1392برچسب:آموزش,زبان,چینی,طلاب,عقاب نیوز, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حوزه علمیه قم

خبرگزاری تسنیم:به همت مرکز تربیت مبلغ بین الملل ثبت نام دوره آموزش زبان چینی ویژه طلاب حوزه علمیه قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل، ثبت نام  دوره آموزش زبان چینی را برای طلاب حوزه علمیه قم آغاز کرده است که در این دوره آموزشی از اساتید و کارشناسان مجرب استفاده می‌‌کند. 

از شرایط پذیرش در دوره آموزشی زبان چینی، اتمام پایه 7 حوزه، دارابودن سابقه و انگیزه تبلیغی، شرکت در مصاحبه حضوری و تعهد مبنی بر اتمام دوره و همکاری تبلیغی است.

از مزایای شرکت در این دوره برخورداری از کمک هزینه تحصیلی، حمایت از مبلغان جهت تبلیغ در عرصه بین الملل و اعطای فرصت‌های مطالعاتی در خارج از کشور به نفرات برتر دوره است.

هم اکنون 50 میلیون مسلمان در چین زندگی می‌‌کنند که تعداد مسلمان چین از کل جمعیت عربستان سعودی، قطر، تونس، امارات و کویت بیشتر است.

حدود سی هزار مسجد در چین وجود دارد که تعداد مساجد از تعداد معابد بودائیان بیشتر است.

سهم ایرانیان در نفوذ اسلام در چین سهم عظیمی بوده است و در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت در چین، احادیت امام صادق و فضائل اهل بیت گفته می‌‌شود.

وهابیون عربستان در سال‌های اخیر برای وهابی سازی مسلمانان چین سرمایه گذاری هنگفتی کرده و مسجد و حوزه علمیه ساخته اند.

همه ساله تعدادی از جوانان مستعد چینی برای آموزش‌های وهابیت به عربستان فرستاده می‌‌شودند و مسیحیان برای تبلیغ آیین خود شبکه تلویزیونی مستقلی دارند، اما تعداد روحانیون و مبلغان شیعی آشنا به زبان چینی که بتوانند در این کشور تبلیغ کنند، بسیار اندک است.



تاريخ : 12 / 4 / 1392برچسب:دانشگاه, پودمانی,عقاب نیوز, | 11:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

انتخاب پودمان آموزشي دانشجويان كارداني علمي كاربردي پودماني (حين كار) غير حضوري مديريت خانواده در تابستان از 15 تيرماه آغاز و تا پنجشنبه 20 تير ماه ادامه خواهد داشت.

مهندس معصوميان، رئيس مركز آموزش‌هاي عالي آنها خاص دانشگاه جامع علمي كاربردي در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انتخاب پودمان آموزش دانشجويان دوره كارداني علمي كاربردي پودماني (حين كار ) غير حضوري مديريت خانواده در تابستان 92 از 15 تيرماه آغاز و تا 20 تير ماه ادامه دارد. 
 
وي تصريح كرد: در پودمان‌هاي جاري دانشجويان صرفا مجاز به انتخاب يك پودمان و يا دورس مجدد يك پودمان خواهند بود. 
 
وي با بيان اينكه كليه دانشجويان مي‌توانند در تاريخ‌هاي مذكور به سامانه جامع آموزش‌هاي تكميلي بين سطوح تحصيلي (ساتب) به نشاني www.sateb.uast.ac.ir مراجعه و پودمان مورد نظر خود را انتخاب كنند. 
 

وي يادآور شد: پرداخت شهريه پودمان‌ها در دوره غير حضوري به صورت اينترنتي انجام مي‌شود و دانشجويان به وسيله كارت‌هاي عضو شتاب نسبت به پرداخت الكترونيكي خود اقدام كنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز از پذیرش دانشجو در رشته روان شناسی بالینی در مقطع دکتری تا سال آینده خبر داد.

 

منصور بیرامی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این دانشکده در چهار رشته روانشناسی بالینی و عمومی، بالینی کودوک و نوجوان و روان شناسی تربیتی و همچنین در سه گرایش علوم اعصاب شناختی، روان شناسی عمومی و تربیتی در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد، افزود: شرایط برای پذیرش دانشجو در رشته روانشناسی بالینی مقطع دکتری فراهم است و تنها کارهای اداری برای اخذ مجوز باقی مانده است.

 

وی در ادامه درباره وضعیت خوابگاه‌ها در دانشگاه تبریز، افزود: همه دانشجویان متقاضی یا در خوابگاه‌های دولتی و یا در خوابگاه‌های خودگردان ساکن هستند و از نظر وضعیت پذیرش دانشجو در خوابگاه‌ها با مشکلی مواجه نیستیم.

 

بیرامی با بیان اینکه در سال گذشته با کسری بودجه مواجه نبوده‌ایم، گفت: میزان بودجه امسال نسبت به سال گذشته با توجه به نرخ تورم افزایش یافته است.



تاريخ : 1 / 4 / 1392برچسب:معمار,استادیوم آزادی درگذشت,عقاب نیوز, | 2:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عبدالعزیز فرمانفرماییان معمار معاصر، استاد دانشگاه تهران و از بنیانگذاران نظام مهندسی جدید در ایران روز گذشته بر اثر بیماری طولانی‌مدت در شهر "پالما د مایورکا" درگذشت و فردا در آرامگاه "مون‌پارناس” پاریس به خاک سپرده خواهد شد.

 به گزارش جهان به نقل از مهر: عبدالعزیز فرمانفرماییان معمار استادیوم آزادی، از بنیانگذاران نظام مهندسی جدید در ایران و از تهیه‌کنندگان "نقشه جامع شهر تهران" جمعه 31 خرداد در سن 93 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

عبدالعزیز فرمانفرماییان معمار معاصر، استاد دانشگاه تهران و از بنیانگذاران نظام مهندسی جدید در ایران روز گذشته بر اثر بیماری طولانی‌مدت در شهر "پالما د مایورکا" درگذشت و فردا در آرامگاه "مون‌پارناس” پاریس به خاک سپرده خواهد شد.

 

وی که فرزند عبدالحسین میرزا فرمانفرما یکی از رجال اواخر دوره قاجار بود، در سال ۱۲۹۹ متولد شد و تحصیلاتش را در دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس (دانشکده بوزار) گذراند. وی در آوریل دهه 30 فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت و در گاراژ پدرش کار طراحی را آغاز کرد.

 

زنده‌یاد فرمانفرماییان پس از آن در یکی از آتلیه‌های دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران زیر نظر محسن فروغی همراه با مهندس "آفتن دلیان"، هوشنگ سیحون و حیدر غیایی به کار و تدریس مشغول شد.

 

استادیوم ورزشی، ساختمان شرکت نفت، مسجد دانشگاه تهران، ساختمان وزارت کشاورزی، برج‌های سامان، برج‌های ونک پارک، ساختمان بورس، دانشکده دامپزشکی، کاخ مادر سعدآباد، کاخ نیاوران، ساختمان اداری صدا و سیما و موزه فرش تهران برخی از آثار این هنرمند معمار به‌شمار می‌روند. شناخته‌شده‌ترین فعالیت شهرسازی زنده‌یاد فرمانفرماییان، تهیه نقشه جامع شهر تهران با همکاری "ویکتور گروئن" بود.

 

نام زنده‌یاد عبدالعزیز فرمانفرماییان در کتاب معماران ایران که دایره‌المعارفی دوزبانه (فارسی - انگلیسی) در زمینه معماری است و به معرفی 114 معمار پیشکسوت ایران می‌پردازد، آمده است.

 

وی که به روش From flow the function کار می‌کرد، علاوه‌بر طراحی معماری در طراحی شهری و شهرسازی به‌فعالیت مشغول شد و در سال‌های 1346 تا 1354 تمامی کارهای غیرصنعتی کنسرسیوم نفت شامل شهرسازی، مدرسه‌سازی، خانه‌سازی و ساخت دفاتر اداری در مناطق نفت‌خیز را به عهده داشت و شهرسازی و خانه‌سازی مجموعه شرکت مس سرچشمه کرمان، شرکت خانه در کرج، شرکت خانه در اصفهان و شرکت خانه در شرق تهران را نیز انجام داد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون دکترای تخصصی داروسازی در روز پنجشنبه ششم تیر ماه خبر داد.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر غلامرضا حسن‌زاده با اعلام این خبر، گفت: 907 نفر در آزمون دکترای داروسازی ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 200 نفرظرفیت پذیرش برای این دوره از آزمون در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه این آزمون در 12 تیر ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، گفت: مصاحبه حضوری پذیرفته‌شدگان در روزهای 17 و 18 تیر ‌ماه انجام می‌شود.

 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکترای تخصصی داروسازی، گفت: نتایج نهایی این آزمون 30 تیر ماه اعلام می‌شود. است.



تاريخ : 28 / 3 / 1392برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: جهش تحصیلی به پایه بالاتر، از سه پایه دوم، سوم و چهارم ابتدایی امکان‌پذیر است.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرناز بیگی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: جهش تحصیلی در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است و تعدادی از دانش‌آموزان نیز تابستان هر سال بر اساس این طرح، به یک پایه بالاتر می‌روند.

وی با بیان اینکه طرح جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه اول و ششم ابتدایی اجرا نمی‌شود، ادامه داد: این طرح امسال برای دانش‌آموزان از پایه‌های «دوم به سوم ابتدایی»، «سوم به چهارم ابتدایی» و «چهارم به پنجم ابتدایی» اجرا می‌شود.

بیگی در خصوص روند انجام جهش تحصیلی گفت: خانواده‌هایی که احساس می‌کنند فرزندشان آمادگی جهش تحصیلی را دارند به مدرسه محل تحصیل فرزندشان مراجعه کرده و با هماهنگی مدیر مدرسه، نامه‌ جهت معرفی به اداره آموزش و پرورش استثنایی دریافت می‌کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی از دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی آزمون برگزار می‌کند که این موضوع با هماهنگی آنها انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: اکثر خانواده‌ها علاقه‌مند هستند که فرزندانشان روال طبیعی تحصیل را طی کنند.



تاريخ : 22 / 3 / 1392برچسب:, | 9:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

متقاضیان مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب می توانند تا 25 خرداد در سامانه این دانشگاه ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 92 و 93 بدون آزمون ورودی در 11 رشته در مقطع دکتری تخصصی ثبت نام کنند.
رشته های تصوف و عرفان اسلامی ، حکمت هنر دینی، دین پژوهی مطالعات و تحقیقات زنان در 3 گرایش از جمله رشته های مذکور است.
شایان ذکر است : واجدین شرایط تا 25 خرداد جهت ثبت نام به سامانه به آدرس www.Azmoon.urd.ac.ir مراجعه کنند.



تاريخ : 20 / 3 / 1392برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جزئیات آزمون، تعداد سؤالات و زمان‌های در نظر گرفته شده برای گروه‌های پنج‌گانه آزمایشی کنکور ۹۲ اعلام شد.

خبرگزاری فارس: جزئیات آزمون سراسری ۹۲ اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایش پنج‌گانه ضرورت دارد در یک نیمروز (یک جلسه) به سوالات عمومی و اختصاصی مشخص شده پاسخ دهند. سوالات آزمون عمومی هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است. در این دفترچه جمعا صد سوال عمومی شامل 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف و 25 سوال زبان انگلیسی درج شده است.

گفتنی است؛ داوطلبان هر کدام از گروه‌های پنج‌گانه باید در مدت 75 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

داوطلبانی که به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند یا زبان خارجی آنها غیرانگلیسی است لازم است به ترتیب به سوالات اقلیت‌های مذهبی مربوط (مسیحی، کلیمی یا زرتشتی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی یا روسی) که به ضمیمه دفترچه عمومی آنان قرار دارد پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه 6 تیرماه در آزمون شرکت خواهند کرد و علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی باید به سوالات اختصاصی نیز پاسخ دهند.

همچنین دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی ریاضی‌و فنی (گروه 1) برای تمام داوطلبان شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره دو است. در دفترچه شماره 2 جمعا 135 سوال اختصاصی درج شده که همه داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی باید به 55 سوال ریاضیات، 45 سوال فیزیک و 35 سوال شیمی جمعا در زمان 175 دقیقه پاسخ دهند.

همچنین داوطلبان گروه تجربی لازم است، در صبح جمعه 7 تیرماه علاوه بر پاسخگویی به سوالات آزمون عمومی به سوالات اختصاصی مربوط نیز پاسخ دهند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (گروه 2) برای تمام داوطلبان (به جز دارندگان دیپلم بهیاری یا شاغلین به حرفه بهیاری) که دارای دو دفترچه است شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره 2خواهد بود.

دفترچه شماره دو حاوی 170 سوال اختصاصی است که داوطلبان باید به این سوالات شامل 25 سوال زمین‌شناسی، 30 سوال ریاضی، 50 سوال زیست‌شناسی، 30 سوال فیزیک و 35 سوال شیمی دفترچه شماره 2 در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند.

همچنین دفترچه شماره 3 شامل 50 سوال دروس تخصصی بهیاری است که داوطلبان دارای مدرک دیپلم بهیاری یا بهیاران شاغل باید در مدت 30 دقیقه به سوالات دفترچه علاوه بر دفترچه‌های یک و دو پاسخ دهند.

به علاوه داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که در صبح شنبه 8 تیرماه در آزمون شرکت می‌کنند باید علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی به سوالات اختصاصی این گروه نیز پاسخ دهند.

دفترچه آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی (شماره 3) هم برای تمام داوطلبان (به جز داوطلبان دارنده گواهی‌نامه دوره پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که شامل دو دفترچه است) شامل یک دفترچه شماره 2 می‌باشد. در این دفترچه تعداد 180 سوال اختصاصی درج شده و تمام داوطلبان باید به این سوالات در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند.

دفترچه شماره 2 حاوی 20 سوال ریاضی، 15 سوال اقتصاد، 30 سوال زبان و ادبیات فارسی، 20 سوال عربی، 15 سوال تاریخ، 15 سوال جغرافیا، 20 سوال علوم اجتماعی، 25 سوال فلسفه و منطق و همچنین 20 سوال روانشناسی است.

لازم به ذکر است آن دسته از داوطلبانی که گواهی‌نامه مدرک علوم معارف اسلامی دارند باید درس اصول عقاید و فقه را امتحان دهند و علاوه بر پاسخگویی به سوالات آزمون دفترچه شماره 2 به 20 سوال درس اصول عقاید و فقه دفترچه شماره 3 در مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.

همچنین داوطلبان گروه آزمایشی  هنر که در بعدازظهر پنج‌شنبه 6 تیرماه در آزمون شرکت خواهند کرد و سوالات اختصاصی آنان در دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی شماره 4 چاپ شده باید به 160 سوال اختصاصی شامل 30 سوال درک عمومی هنر، 30 سوال درک عمومی ریاضی-فیزیک، 20 سوال ترسیم فنی، 20 سوال خلاقیت تصویری و تجسمی، 20 سوال خلاقیت نمایشی، 20 سوال خلاقیت موسیقی و 20 سوال خواص مواد درج شده در دفترچه شماره 2 در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی زبان خارجی نیز که آزمون آنها در بعدازظهر جمعه 7 تیرماه برگزار می‌شود، باید علاوه بر پاسخگویی به سوالات عمومی  به سوالات اختصاصی دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان خارجی (گروه 5) پاسخ دهند.

در دفترچه شماره 2 گروه زبان خارجی، جمعا 70 سوال زبان انگلیسی (برای داوطلبانی که زبان خارجی آنها انگلیسی‌باشد) 70 سوال اختصاصی زبان آلمانی و 70 سوال زبان فرانسه (برای داوطلبانی که زبان خارجی آنها آلمانی و فرانسه باشد) درج شده است و داوطلبان باید بر حسب مورد به 70 سوال در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

شایان ذکر است، داوطلبانی که در گروه‌های زبان خارجی، زبان انتخابی آنها ایتالیایی و روسی باشد نیازی به پاسخگویی به سوالات اختصاصی ندارند و به جز دفترچه عمومی دفترچه‌ای به آنها داده نخواهد شد.



تاريخ : 17 / 3 / 1392برچسب:رهبری , انقلاب , حجاب,آرمیتا,urhf kd,c, | 3:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آرمیتا (دختر شهید رضایی نژاد) و مادرش در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب حضور داشتند.
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارمند 21 ساله سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران کیف حاوی 220 میلیون تومان چک در وجه حامل را به صاحبش بازگرداند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سعید طغرایی کارمند جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز یکشنبه در حوالی بیمارستان 501 ارتش یک کیف اداری پیدا کرده و پس از بررسی محتویات آن متوجه یک چک به مبلغ 220 میلیون تومان که در وجه حامل صادر شده بود، می شود.

وی با استفاده از اطلاعات موجود در کیف، شماره تلفن صاحب چک را پیدا و نسبت به تماس با وی اقدام می کند و در نهایت کیف و محتویات دیگر آن که شامل مدارک شناسایی، دو کارت سوخت، 4 عابر بانک به همراه رمزهای آنها و چک مذکور بوده به وی تحویل می دهد.

این کارمند ارتشی درباره انگیزه خود از این اقدام خداپسندانه به خبرنگار مشرق گفت: من فقط به وظیفه شرعی و انسانی خودم عمل کردم و به نظرم هر کس دیگری هم جای من بود همین کار را انجام می داد.


وی اضافه کرد: بعد از پیداکردن کیف و بررسی آن یک لحظه خودم را به جای صاحب آن گذاشتم و پس از آن بود که بدون کمترین درنگ تلاش برای یافتن ایشان را آغاز کردم. خدارا شاکرم که توانستم این کیف را به صاحب آن برگردانم و از این آزمون سربلند بیرون بیایم و این لطف خدا را مدیون دعای مادرم می دانم.



تاريخ : 14 / 3 / 1392برچسب:, | 10:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

مراسم تشییع پیکر امام خمینی(ره) به عنوان مراسم با بیشترین تعداد شرکت‌کننده در کتاب گینس‌ ثبت شده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مراسم تشییع پیکر امام خمینی(ره) با 10 میلیون و 200 هزار نفر شرکت‌کننده که در حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است در کتاب رکوردهای‌ گینس‌ ثبت شد.
در کتاب رکوردهای‌ گینس‌ سال 2012 میلادی نام امام‌خمینی(ره) 2 بار به عنوان رهبری ثبت شده است.
این کتاب نام امام را در بخش پرجمعیت‌ترین و با شکوه‌ترین استقبال‌ها و نیز گسترده‌ترین مراسم تشییع مردمی در طول تاریخ ثبت کرده است.



تاريخ : 21 / 2 / 1392برچسب:, | 9:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آفتاب: دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه ساعت 20 فردا یکشنبه اعلام می‌شود، گفت:‌ نتایج از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود باید شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) را وارد کنند.

 

 

تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی

 

توکلی با اشاره به تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در گزینش داوطلبان، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه و بر اساس نمرات علمی مکتسبه توسط هر داوطلب و با لحاظ شرایط و مقررات مصوب اعلام می‌شود.

 

وی افزود: نمره کل داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصیلی یک سال بر اساس حداقل 75 درصد نمرات آزمون و حداکثر 25 درصد سوابق تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب محاسبه می‌شود، همچنین بار دیگر نمره کل داوطلبان بر اساس 100 درصد نمرات آزمون محاسبه می‌شود و ماکزیمم این دو نمره کل، ملاک گزینش داوطلب می‌باشد.

 

به گفته توکلی، برای داوطلبان غیرمشمول، احتساب سوابق تحصیلی، نمرات آزمون 100 درصد نمرات کل‌سازی خواهد بود.

 

 

انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته در فردا

 

وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته در روز یکشنبه، گفت: این دفترچه که حاوی شرایط و ضوابط آزمون، سهمیه‌ها، توزیع ظرفیت، بومی‌گزینی و نواحی بومی، شرایط و ضوابط دانشجو در هر یک از گروه‌های آزمایشی، مقاطع تحصیلی، جنس پذیرش، نوبت پذیرش و سایر اطلاعات مورد نیاز است، در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

 

آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون کارشناسی ارشد از سه‌شنبه

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد از روز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه، افزود: داوطلبان می‌توانند کد رشته محل‌های انتخابی را تا روز شنبه 28 اردیبهشت به ترتیب اولویت علاقه در فرم الکترونیکی انتخاب رشته ثبت کنند.

 

وی افزود: به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد توصیه می‌شود، ابتدا نسبت به دریافت و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مربوط به این دفترچه، اقدام و سپس کد رشته محل‌های مورد نظر خود را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند.

 

توکلی ادامه داد: انتخاب رشته توسط داوطلبان به صورت اینترنتی انجام می‌شود، بنابراین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته هستند باید با توجه به نتایج مندرج در کارنامه، شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای شماره یک و دو آزمون مطالعه و در مدت زمان مذکور نبست به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

 

وی افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی و در آزمون آنها شرکت‌ کرده‌اند، در صورتی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در هر دو یا سه گروه آزمایشی مجاز به انتخاب رشته شوند، همانند سایر داوطلبانی که در یک گروه آزمایشی شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، منحصرا یک فرم انتخاب رشته خواهند داشت، بنابراین این دسته از داوطلبان باید کلیه کد رشته‌های مورد علاقه خود را از هر یک از گروه‌های آزمایشی مجاز به انتخاب رشته، انتخاب و بر اساس علاقه، در اولویت‌های مورد نظر در فرم انتخاب رشته درج کنند.

 

 

امکان انتخاب 100 رشته محل

 

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون مذکور در روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: داوطلبان مجاز می‌توانند ضمن مطالعه دقیق دفترچه و اطلاعیه‌های منتشره، حداکثر 100 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های امتحانی مجاز انتخاب کنند.



تاريخ : 16 / 2 / 1392برچسب:, | 8:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: کتاب ماندگارترین رسانه در انتقال پیام و فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و غرفه‌های نشر آجا گفت: خوشحالیم که انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با 20 عنوان کتاب جدید و در مجموع با 120 عنوان کتاب در حوزه‌های گوناگون علوم نظامی، دفاع مقدس، فرهنگی-اجتماعی و کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال حضوری فعال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش در ادامه،‌ برضرورت ترویج فرهنگ و کتابخوانی در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج فرهنگ و انتقال پیام دفاع مقدس و شناساندن ایثارگران و پایمردی رزمندگان ارتش به نسل جوان و پویای امروز، همواره در این گونه نمایشگاه‌ها حضوری فعال دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این مطلب که کتاب محدود به مکان و زمان نیست افزود: کتاب رسانه ماندگاری است که بوسیله آن می‌تواند ضمن معرفی رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، منبع قابل اعتمادی برای نسل‌های آینده باشد.

گفتنی است انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، راهروی 21، غرفه شماره 34 پذیرایی علاقمندان است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
اراک - خبرگزاری مهر: تابلوی بافته شده با موضوع خلیج فارس به دست هنرمند زن تفرشی در نمایشگاه تهران به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه رضایی بانوی هنرمند 34 ساله تفرشی اظهار داشت: این قالیچه در ابعاد پنج چهارک و کرک و خامه بافته شده که در آن نقشه ایران با نمایش خلیج همیشه فارس قرار دارد ودر نمایشگاه فرهنگی وگردشگری درتهران به نمایش درخواهد آمد.

وی تصریح کرد: کار بافت این قالیچه بیش از دو ماه زمان برده است که من آن را به عشق ایران و خلیج همیشگی فارس بافته‌ام.

لنگه اول این قالیچه را به رهبر معظم انقلاب هدیه کردم

بانوی هنرمند تفرشی ادامه داد: لنگه اول این قالیچه را در سال 79 بافتم و در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به تفرش آن را به رهبری هدیه کردم.

رضایی گفت: در این قالیچه نقشه تمام استان‌های کشور با گل بوته‌ای که ریشه آنها در خلیج همیشه فارس است، به تصویر درآمده است.

این بانوی خوش ذوق تفرشی خاطر نشان ساخت: روز ملی خلیج فارس در تقویم جمهوری اسلامی ایران از روزهای مهم و با اهمیت است و همه ایرانیان به این روز علاقه بسیاری دارند.

وی تاکید کرد: هنرمندان باید بکوشند با استفاده از ابراز هنر میزان عشق و اراده این ملت به خلیج فارس را به تصویر بکشند.
 



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 
مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات حفظ قرآن نیروهای مسلح کشور ایران و عمان امروز شنبه ۷ اردیبهشت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و افراد برتر تجلیل شدند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، پنجمین دوره مسابقات حفظ قرآن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان که به صورت سالیانه برگزار می‌شود کار خود را پایان داد و در رشته حفظ کل، 18 جزء، 10 جزء و 5 جزء قرآن کریم نفرات اول تا چهارم معرفی شدند.

بنا بر این گزارش، در رشته حفظ کل قرآن مرتضی محمد‌نژاد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله اسلامی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حسن رجبی از ارتش جمهوری اسلامی ایران و ابراهیم بن سعید بن غافری از کشور عمان به ترتیب حایز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.

 

در این مراسم، در رشته حفظ 18 جزء قرآن از علی احمدی شرکت‌کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، حسین کشاورز شرکت‌کننده از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و خلیل بن محمد السعیدی از کشور عمان و مهدی جوکار از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول تا چهارم معرفی شدند. همچنین در رشته 10 جزء قرآن کریم یوسف بن سعید از کشور عمان، محمدحسین قائمی از ارتش جمهوری اسلامی ایران و مصطفی سعیدی از نیروی انتظامی و رحیم یوسف‌وند از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حایز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.

 

در این رقابت‌ها، محمد شریفی از نیروی انتظامی، عمار نمازی قمصری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عمار بن خمیس النخیلی از کشور عمان و سجاد شیعه علی صالح از وزارت دفاع و پشتیبانی حایز رتبه‌های اول تا چهارم در رشته حظ 5 جزء شدند.

شایان ذکر است، مسابقات قرآن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان سالیانه برگزار می‌شود که دوره بعدی این رقابت‌ها به میزبانی کشور عمان خواهد بود.

 

 



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون آموزشی وزیر بهداشت از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی طی روزهای 9 و 10 خرداد در 61 رشته و در 31 حوزه امتحانی خبر داد.

 

دکتر بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه 71 هزار داوطلب برای شرکت در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد 51 هزار داوطلب زن و مابقی مرد در این آزمون شرکت می‌کنند.

 

وی در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون، گفت: در این آزمون از بین 71 هزار داوطلب در نهایت 4000 نفر پذیرش می‌شوند.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نحوه توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از هشتم خرداد ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir توزیع می‌شود.

 

 

رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرف 2 سال آینده

 

عین‌اللهی از رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی ظرف 2 سال آینده خبر داد و اظهار داشت: بدین ترتیب سایر دانشگاه‌ها، تیپ دو محسوب می‌شوند و دیگر دانشگاه تیپ سه نداریم اما به دلیل اینکه در دنیا رتبه‌بندی دانشگاهی وجود دارد قرار شده ظرف 2 سال، سیستم رتبه‌بندی را راه‌اندازی کنیم تا تیپ یک و دو دیگر در دانشگاه‌ها مطرح نباشد.

 

معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین در ادامه از اضافه شدن 8 دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه‌های تیپ یک خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، مازندران، بقیه‌الله، زنجان، همدان، کرمانشاه، زاهدان و کاشان تیپ یک شدند.



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ثبت‌نام آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز می‌شود و تا روز جمعه 13 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،بر اساس اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد، کارت ورود به جلسه این آزمون در روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه توزیع می‌شود، همچنین آزمون در روز جمعه 20 اردیبهشت ماه سال 92 برگزار می‌شود.

 

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به سایت Ept.iauset.com مراجعه کنند تا از جزئیات بیشتر این آزمون مطلع شوند.

 

همچنین اگر متقاضیان در مراحل ثبت‌نام با سؤال یا ابهامی مواجه شدند، می‌توانند از طریق سایت روابط عمومی مرکز آزمون به نشانی www.pubr-azmoon.com سؤال خود را مطرح یا به نشانی porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

 



تاريخ : 6 / 2 / 1392برچسب:, | 7:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تاکنون صداهای بی‌شماری را از افراد شنیده‌ایم که به زعم ما بعضی‌ از آنها خوب و برخی بد بوده‌اند، اما امام صادق(ع) در این باره نظر ویژه‌ای دارد.

خبرگزاری فارس: خوش‌صداترین افراد جهان را بشناسید

خبرگزاری فارس ـ گروه فعالیت‌های قرآنی: «ابوالفضل علّامی» در کتاب «آداب تلاوت قرآن کریم» می‌نویسد: یکی از نعمت‌های خدادادی صدای نیکو و زیباست که خداوند به برخی از انسان‌ها عطا کرده است. آواز خوش و صدای نیکو سرآمد تمام زیبایی‌ها است.

پیامبر خدا(ص) فرمود: «إنَّ مِن أَجمَلِ الجَمالِ الشَّعرَ الحَسَنَ و نَغمَةَ الصَّوتِ الحَسَنِ؛ از زیباترین زیبایی‌ها موی زیبا و نغمه صدای نیکوست». (اصول کافی، باب ترتیل القرآن بالصوت الحسن، صفحه 450)

از این رو خدای رحمان این موهبت بزرگ را به انسان‌های برگزیده عنایت فرموده است تا موجب جاذبه بیشتر دعوت آنان شود.

امام صادق(ع) فرموده است: «ما بَعَثَ اللهُ عَزَّ و جَلَّ نَبیاً إِلّا حَسَنَ الصَّوتِ؛ خدای عزیز و بزرگ هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر اینکه آواز نیکو داشت». (اصول کافی، باب ترتیل القرآن بالصوت الحسن، صفحه 450)

حال که آواز خوش از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است، وظیفه خوش‌صداهای امت اسلام این است که شکر این نعمت را به جای آورند، شکر آن تلاوت قرآن با آواز خوش است تا هم خود از آن بهره برد و هم افراد جامعه را با نوای گوش‌نواز و دل‌انگیز نوای قرآن، جذب قرآن کند.

وحی الهی بر لب قاری

نوری است از جان بر زبان جاری

صوت لطیف این تلاوت‌ها

در کام جان ریزد حلاوت‌ها

شاید کسی بپرسد چرا این همه روی زیباخواندن قرآن تأکید می‌شود، مهم آن است که قرآن را احترام کنند، با عجله نخوانند و شمرده بخوانند، در پاسخ باید گفت: زبان‌شناسان و ادبیان عرب اعتقاد دارند قرآن با اینکه شعر نیست ولی آهنگ‌پذیر است و آهنگی مخصوص دارد، هیچ نثری در زبان عربی چنین خصوصیتی ندارد و درست به همین جهت است که وقتی قرآن با آواز خوش خوانده شود، تأثیر معنوی عجیبی در شنونده (حتی غیرمسلمان) می‌گذارد.

در زندگینامه قاریان مشهور فراوان خوانده‌ایم که قرائت قرآن آنان علاوه بر مسلمانان در غیرمسلمانان نیز اثر عمیقی داشته به طوری که موجب هدایت و مسلمان شدن آنان شده است.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 7:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تداوم با نشاط یک زندگی زناشویی نیازمند گذشت و ایثار است، چرا که وقتي همسران ندانند چگونه گذشت كنند، ناراحتي ها انباشت مي شوند و دست آخر به یک روابط سرد و ناراحت کننده منجر مي شود.

به گزارش مهر، زندگی زناشویی اگر بر اساس محبت و صداقت بنا نهاده شود می تواند خوشبختی و آرامش را برای طرفین درپی داشته باشد. البته اصولی وجود دارد که که رعایت آنها می تواند روند کلی زندگی زناشویی را با موفقیت و شادکامی همراه کند.

در زندگي زناشويي تمركز روي چيزهاي مثبتي كه يك رابطه را خوب و زنده نگه مي دارد، بسيار مهم است. محققان مي گويند براي اينكه يك رابطه به كاركرد خود ادامه دهد، لازم است كه نسبت خاصي از خوبي در مقابل بدي وجود داشته باشد واين رقم حيرت آورپنجاه پنجاه نيست بلكه پنج به يك است.در مقابل هر تعامل منفي يا تنش زا بايد پنج تعامل مثبت وجود داشته باشد.به برخي از اين ابعاد مثبت اشاره مي كنيم.

دوستي
خصلتی كه در صدر ليست زن وشوهرهاي خوشبخت به چشم مي خورد، دوستي است كه شامل سهيم شدن علايق و افكار است. هم فرمول از پيش تعيين شده اي در مورد اينكه همسران چه مدتي را بايد با هم صرف فعاليت هاي مشترك كنند تا يك پيوند زناشويي به تاثيرگذاري خود ادامه دهد، وجود ندارد، اما به طور قطع، واضح است زن وشوهرهايي كه علايق مشتركي براي اينكه در مورد آن صحبت كنند دارند، مزيت ويژه اي درخوب نگه داشتن زندگي زناشويي خود دارند.

وقتي زن و شوهر در چيزي غير از خانه وبچه ها با هم مشترك نيستند، گفتگوهايشان خيلي سريع بر روي مشكلات متمركز مي شود. پدر ومادر نه فقط به عنوان دستيار يكديگر در تربيت بچه ها بلكه به عنوان يار ومونس همديگر بايد با هم خوش بگذرانند و از وجود يكديگر لذت ببرند. پدر ومادرهايي كه علايق و سرگرمي هاي مشترك دارند، گفتگو هاي شاد ودلپذيري براي شنيدن بچه هايشان دارند. به خاطر اينكه اين نوع رابطه زناشويي جذاب و با مزه است، احتمالا بچه ها باور"ازدواج يعني دوستي"را به طرحواره شان وارد مي كنند. وارد كردن دوستي وخوشي به زندگي زناشويي منبع تغذيه اي براي زن وشوهر فراهم مي كند كه آنها را در لحظات دشوار سر پا نگه مي دارد و حتي به آنها انگيزه بيشتر براي ادامه تلاش در جهت سرزنده نگه داشتن زندگي زناشويي مان مي دهد.

سپاسگزاري
زوج هاي خوشبخت قادرند كه احساس خوشبختي همسران خود را با ابراز قدرداني مضاعف كنند. زنان شاغل مي گويند كه وقتي شوهرانشان از آنها سپاسگزاري مي كنند، آن وقت هر كاري "شدني" است. تنها زماني كه احساس مي كنند كسي قدر آنها را نمي داند فشار كار از يك طرف و گرداندن خانه از طرف ديگر موجب آزردگي آنها مي شود.

بيشتر پدر ومادرها از اينكه مي توانند از وجود يكديگر در نگهداري بچه ها كمك بگيرند سپاسگزار هستند، اما تعداد كمي از آنها وقتي را براي گفتن اين مسئله مي گذارند. بچه هايي كه در اطراف والدين دلخور و دور از هم هستند مي آموزند كه روياي"عشق جاويد" فريبي بيش نيست. عدم سپاسگزاري از سوي والدين در بچه ها احساسي از بي ارزشي و ناخوشايندي نسبت به ازدواج ايجاد مي كند. بچه هايي كه والدينشان قادر هستند همكاري يكديگر را تصديق و براي آن ارزش قائل شوند، مي بينند كه همسرانشان چقدر مي توانند براي هم مهم باشند. حسن نيت و اساس مثبتي كه از طريق سپاسگزاري به وجود مي آيد به بچه ها اهميت تشويق و تحسين را ياد مي دهد وبيشتر احتمال دارد كه در دادن و دريافت آن در روابطشان با ديگران راحت باشند.

خنده و شوخي
توانايي با هم خنديدن نيز به عنوان يكي از مولفه هاي كليدي يك زندگي زناشويي سعادتمندانه محسوب مي شود. شوخ طبعي مي تواند به زوجين كمك كند نگذارند مشكلات پايشان را از گليمشان دراز تر كنند. البته اين بدان معنا نيست كه بايد از تمام مسائل و اختلافات با مسخره بازي گذشت. زماني كه والدين مي توانند با همديگر بخندند و از شوخي براي پشت سر گذاشتن لحظات دشوار استفاده كنند بچه ها هم از تنشي كه در ساير خانواده ها منجر به ايجاد دلهره و نگراني مي شود جان سالم به در مي برند.

گذشت
عليرغم وجود حسن نيت، زنان وشوهران اغلب يكديگر را نااميد يا اذيت مي كنند. زن وشوهرهايي كه قادرند با هم وقتي گفتگويي پيش مي آيد صحبت كنند و خشمشان را تخليه كنند، از امتيازبي نظيري در زندگي شان برخوردارند. دانستن اينكه چگونه گذشت كنيم توانايي در اعتماد كردن به يكديگر است و باور به اينكه خوبي احيا شدني است.اين امر تنها در صورتي روي مي دهد كه طرفي كه آزرده شده بتواند آزردگي اش را با طرف مقابل مطرح كند كه او هم بايد به تبع آن، مسئوليت ايجاد اين ناراحتي را بر عهده بگيرد. توانايي همكاري كردن براي حل مسائل و باز گرداندن صميميت به رابطه به خوبي فرصت پيروزي در زندگي زناشويي را به ما مي دهد.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 5:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرمت و بازسازی مهدیه تهران در دستور کار جدی شهرداری منطقه ۱۱ قرار گرفت.

به گزارش شهرخبر از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، تنها دقایقی بعد از بروز مشکلاتی در ساختمان مهدیه تهران در نیمه شب گذشته، کلیه عوامل خدمات شهری، عمران، زیبا سازی و... شهرداری منطقه ۱۱، نسبت به آغاز عملیات مرمت و رفع مشکلات مهدیه تهران با هماهنگی و همکاری مدیران مجموعه اقدام کردند و با طرح فوریتی و بسیج امکانات موجود، به صورت شبانه روزی رسیدگی به امور مهدیه و رفع معضلات را در دستور کار جدی قرار دادند.



تاريخ : 4 / 2 / 1392برچسب:, | 11:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

توزيع کتاب هاي بهائيان بر روي موبابل در بستري از غفلت مسولان هرروزه در حال انجام است.
به گزارش مشرق به نقل از تهران پرس، تمام کساني که پس از خريد موبايل اپل خواهان نصب نرم افزارهاي مربوطه مي شوند پس از نگاهي به برنامه هاي نصب شده درمي يابند که ؛کتاب "کلمات مکنونه"بهاييان هم به دو زبان فارسي و انگليسي بر روي موبايل هاي آنها نصب شده است.

هر روزه دهها و بلکه صدها مورد از اين نصب هاي عمدتا ناآگاهانه صورت مي گيردو متاسفانه نمي توان خوشبين بود و دست هاي پشت توزيع حسابشده اين کتب انحرافي آنهم در پايتخت جمهوري اسلامي را نديد.