تاريخ : 9 / 3 / 1393برچسب:شهید بصیرت,پایگاه خبری عقاب نیوز,شهید سرلشگر آشوری, | 8:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دیدار با خانواده محترم شهید سرلشکر مسعود آشوری از تولید مستند زندگینامه شهید آشوری توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خبر داده شد.

ساخت مستند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ حجت الاسلام و المسلمین خوشفکر رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۹۲ زرهی سرلشکر شهید مسعود آشوری واقع در دشت آزادگان و آقای شیخیان نماینده ایثارگران ارتش در بنیاد شهید روز گذشته در دیدار خانواده شهید آشوری ضمن پاسداشت خدمات و رشادت های این شهید گرانقدر، مراتب تقدیر و تشکر حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرماندهی پادگان شهید آشوری را به عرض خانواده بزرگوار شهید رساندند.

همچنین در این دیدار صمیمی از تولید مستند شهید آشوری توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "شهید بصیرت" خبر داده شد و مقرر گردید که پس از تهیه گزارشات و جمع آوری مستندات لازم در خصوص زندگینامه، مبارزات سیاسی قبل از انقلاب، ورود به ارتش و همچنین فعالیت های انجام داده شده در سمت سرپرست عقیدتی سیاسی پادگان دشت آزادگان، نسبت به ساخت این مستند اقدام شود.

لازم به ذکر است که وصیت نامه شهید سرلشکر مسعود آشوری توسط امام خامنه ای عزیز (مدظله العالى) که آن زمان رئیس جمهور وقت بودند، در خطبه های نماز جمعه سال 59 قرائت گردید و ایشان این وصیت نامه را با عباراتی همچون "کوتاه، پرمغز و حاکی از بصیرت" بیان کردند.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیر بوستان ولایت از اجرای طرح‌های ویژه اعیاد شعبانیه در این بوستان خبر داد.

محمدعلی نصر، مدیر بوستان ولایت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی، آموزشی، نمایشی، تفریحی، همایش بزرگ مهدویت در دستور کار بوستان ولایت قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح همزمان با اعیاد شعبانیه، ولادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع) و میلاد با سعادت امام زمان (عج) در ضلع جنوبی درب شماره دو ورودی قلعه شادی بوستان ولایت در دست اجرا است.

نصر اظهار داشت: در این طرح ویژه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، نمایشی، تفریحی، مولودی‌خوانی با همکاری و مشارکت هنرمندان و ورزشکاران برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: اجرای طرح‌های ویژه اعیاد شعبانیه در بوستان ولایت، برپایی جایگاه ویژه اعیاد شعبانیه به خصوص میلاد با سعادت امام زمان (عج) با حضور هنرمندان، برگزاری جشن بزرگ مهدویت، برگزاری همایش بزرگ مهدویت از اقدامات اجرایی این طرح است.

نصر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم آتش بازی و نورافشانی همزمان با شب میلاد با سعادت امام زمان (عج)، برگزاری مسابقات هنری، ورزشی و فرهنگی در اعیاد شعبانیه، از اقدامات دیگر بوستان ولایت است.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 5:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فردا به مناسبت روز جهانی موزه و نخستین روز از هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه‌ها رایگان است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسن طالبیان امروز در نشست خبری افزود: ساعت کار موزه‌ها فردا تا ساعت 9 شب تمدید خواهد شد.

طالبیان با بیان اینکه امسال در موزه‌ها برخی اشیای تاریخی نخستین بار به نمایش گذاشته می شود؛ افزود: 44 شی بسیار مهم و نفیس مربوط به زیویه به استان کردستان انتقال داده شده است و یک ماه به نمایش گذاشته می‌شود تا مردم کردستان با هویت و داشته های فرهنگی خود آشنا شوند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: 40 اثر نفیس دیگر مربوط به نوشیجان که حاصل کاوش های باستان شناسان از تپه های ملایر است برای بازدید مردم به استان همدان منتقل شده است.

طالبیان افزود: اشیای حاصل از کاوش 19 محوطه مهم تاریخی فرهنگی کشور به مناسبت کنگره باستان شناسی در موزه ملی به نمایش در می‌آید.

وی با برشمردن برخی برنامه های این سازمان در هفته میراث فرهنگی گفت: مسئولان میراث فرهنگی سه شنبه با حضور در شورای شهر تهران درباره موضوعات تاریخی و فرهنگی شهر تهران که نیاز به همکاری و همدلی دارند؛ گفتگو خواهند کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

من از کودکی علاقه فراوانی به کتاب و قصه داشتم و اکنون نیز همه ساله در چندین نوبت به نمایشگاه کتاب می آیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، از ایرنا فرزند مرحوم دکتر حسابی  افزود : پدرم از کودکی ما را به قصه و کتاب عادت داده بود و می گفت، کتاب و قصه دریچه ای از فرهنک های جدید را به روی آدم باز می کند.

ایرج حسابی  گفت:وقتی محلی ایجاد می شود که جدیدترین کتاب های روز در آن منتشر وعرضه شده است، این فرصت مغتنمی است که همه از آن باید استفاده کنیم.
این پژوهشگر در ادامه درباره استقبال از کتاب زندگینامه مرحوم حسابی با عنوان  استاد عشق " گفت :هر تیراژ از کتاب زندگی نامه مرحوم پدرم 20 هزار نسخه است که نشان می دهد، مردم با زندگی واقعی نوابغ خود انس دارند.


وی در پاسخ به این که چرا تاکنون فیلم یا سریالی از زندگی مرحوم دکتر حسابی ساخته نشده است، گفت :این سبب تعجب خود من هم شده است ، زیرا انواع سریال ها در صدا و سیما ساخته می شود، اما در مقابل به زندگی نوابع ما توجه کافی نمی شود
حسابی ادامه داد: وقتی مردم از موزه پروفسور بازدید می کنند، حتی ازکفشی که استاد 22 سال آن را پوشید و بارها خودش آن را وصله کرد، آنقدر برایشان جذاب است که تحت تاثیر قرار می گیرند بنابراین، گذشته از این که مرحوم حسابی پدر بنده است، اما گمان می کنم از این نظر در حق ایشان اجحاف شده است .
فرزند مرحوم حسابی با بیان این که نمی دانم چرا تاکنون کسی پیشنهاد ساخت فیلم زندگی پدرم را نداده است، گفت : امیدوارم روزی این فیلم ساخته شود.

 



تاريخ : 9 / 2 / 1393برچسب:, | 1:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز با حضور رئیس جمهور در مصلای امام خمینی گشایش می یابد. در نمایشگاه امسال دو هزار و ۳۳۰ تاشر با بیش از ۳۹۰ هزار عنوان کتاب حضور دارند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 10 صبح امروز سه‌شنبه 9 اردیبهشت با حضور رئیس جمهور در ضلع جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در تهران برگزار می‌شود.  در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، ناشران و اهالی رسانه نیز حضور خواهند داشت.

تقدیر از 20 ناشر برتر کشور در سال 1392 از دیگر برنامه‌های افتتاحیه نمایشگاه بیست و هفتم است. این ناشران بر اساس رتبه‌ای که کسب کرده‌اند، در سه بخش برگزیده، ویژه و شایسته دسته‌بندی شده‌اند، لوح تقدیر و جوایز خود را از دست رئیس جمهور دریافت می‌کنند.

علاوه بر این و با توجه به در پیش بودن روز ملی خلیج فارس (10 اردیبهشت) یک گروه سرود 25 نفره به نام «خیلج فارس» اجرای زنده‌ای را به همین مناسبت در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران خواهد داشت. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز و پیش از آغاز مراسم افتتاحیه، از نمایشگاه کتاب تهران بازدید خواهد کرد.
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه کتاب

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضایی به وسعت 135 هزار مترمربع و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برپا شده و در بخش داخلی 266 هزار و 429 کتاب از سوی 2330 ناشر از کشورمان عرضه خواهد شد. در این نمایشگاه همچنین 600 ناشر خارجی (در دو بخش لاتین و عربی) حضور دارند که 132 هزار عنوان کتاب را به معرض فروش می‌گذارند.

 

دانلود

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا تا 20 اردیبهشت برای بازدید عموم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپا خواهد بود. ساعت بازدید نمایشگاه از 10 صبح تا 8 شب است.
 
 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 2:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در حکمی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حجت الله ایوبی در حکمی سید مصطفی ابطحی را به عنوان قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری منصوب کرد.
سید مصطفی ابطحی متولد1345در زنجان و دارای دکترای علوم سیاسی است.
معاون فرهنگی و مشاور ارشد موسسه فرهنگی اکو، مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور،
قائم مقام ستاد برگزاری سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، دبیرکل شورای تجاری مشترک ایران و عربستان و رییس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و شیراز برخی مسئولیت های گذشته وی است.

 



تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فراهان

خبرگزاری تسنیم: فراهان سرزمین نام آوران و سیاستمداران تاریخ سرزمکین کهن ایران با جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار، میزبان هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فراهان، شهرستان فراهان همانند دیگر شهرستان های استان مرکزی تمامی اقدامات لازم در مورد پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی را انجام داده است.

لغت شناسان فراهان را فشرده واژه فراهامون می دانند دریاچه ای که امروز دریاچه مگان (میقان) نامیده می شود در روزگاران گذشته هامون نامیده می شد و همه روستاها و شهرهای کوچک پیرامون این دریاچه را فراهامون می نامیدند‌.

.فراهان تا پیش از سال 1316 از توابع شهرستان قم بود و بعد از آنکه سلطان آباد عراق به شهرستان اراک تبدیل شد فراهان جزء شهرستان اراک شد  و در سال 1342 بعد از اینکه تفرش به شهرستان ارتقاء یافت، فراهان به دو بخش به فراهان سفلی  تابع بخش مرکزی اراک و فراهان علیاء تقسیم شد در تغییراتی که در سالهای 1366 و 1372 رخ داد تعداد 15 روستای دیگر از فراهان جدا و به شهرهای کمیجان و اراک ملحق گردید و در سال 1389 با مرکزیت فرمهین با جمعیت 26000 نفر ،دو بخش و 53 روستا به عنوان شهرستان فراهان هویت مستقل پیدا کرد‌.

بیش از 200روستای کوچک و بزرگ در فراهانِ بزرگ وجود دارد که در دشت فراهان و کو ههای اطراف پراکنده بوده و شهر فرمهین در مرکز فراهان و در سه راهی اراک - تفرش - فراهان قرار گرفته‌ و یک شهرک صنعتی در شهر فرمهین نیز وجود دارد.

قائم مقام فراهانی، امیرکبیر«میرزا تقی‌خان فراهانی»،دکتر ابوالقاسم بهرامی«پدر علم میکرب‌شناسی ایران»، استاد فتحعلی واشقانی فراهانی«خوشنویس نامی ایران»، بهزاد فراهانی«بازیگر نامی سینما وتئاتر»، آقا علی اکبر خان فراهانی موسیقی دان بزرگ ناصری، میرزا عبدالله فراهانی موسیقی دان بزرگ و تقسیم کننده دستگاه های ایرانی از جمله برخی از نام آوران و مشاهیر این سرزمین هستند.

 

این شهرستان با مساحت 1499 کیلومترمربع از فضای استان مرکزی را در بر گرفته است و در سال 1389 با داشتن دو بخش مرکزی و خنجین به طور رسمی به عنوان شهرستان به ثبت رسید.

شهر فرمهین در مرکز بخش مزکزی شهرستان فراهان واقع و مرکز شهرستان بوده و روستاها مهم دیگر فراهان دستجان، خوشدون، نظام آباد، تلخ آب، فشک، ماستر، شتریه، مشهدزلف آباد، فارسیجان واشقان هستند.

مکانهای تاریخی و مذهبی این شهرستان شامل امامزاده احمد بن علی در شهرمنطقه ذلف آباد فرمهین، محوطه تاریخی و شهر زیرزمینی ذلف آباد ، تکیه تاریخی فرمهین ، امامزاده حسن الافطس واقع در روستای اسفین است.

به واسطه مسطح بودن اراضی می توان در اکثر روستاهای فراهان می‌توان با خودرو سفرکرد.

اقتصاد منطقه فراهان بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است و این شهرستان به منطقه انبار غله و خطه زرخیزمشهور است که از عمده محصولات آن می توان به گندم، جو، یونجه،حبوبات،سیب زمینی و انگوراشاره کرد.

صنایع دستی بیانگر صنعت و هنر نیاکان و نمایشگر ذوق و هنر مردم هر کشور است  که در روزگاران گذشته، صنایع دستی به عنوان پدیده ای تمام عیار در هر عهد حضور فعال داشته است و از جمله صنایع دستی مربوط به این شهرستان می توان به بافت انواع قالی و قالیچه اشاره کرد.

فتیر ویژه این شهرستان یکی از سوغاتی های مربوط به فراهان است که توانسته به سبب  دارا بودن همین سوغاتی سالانه تعداد زیادی از مسافران را به این سمت بکشاند.

شهر زیرزمینی ذلف آباد  سرزمین جشن تیرگان

شهر زیرزمینی ذلف آباد یکی از مناطق نمونه گردشگری استان مرکزی است که سالانه میزبان عده زیادی از مسافران نوروزی می شود.

برپایی مراسم ویژه جشن تیرگان  یا آب پاشان که در روز اول تابستان برگزارمی گردد  که یکی از نادرترین مراسم های این منطقه است که در امامزاده محمد این روستا انجام می گردد و تحت عنوان میراث معنوی در سال 1389 به ثبت آثار ملی رسیده است.

این شهر تا 200 سال قبل محل زندگی مردم بوده که توسط حکومت قاجاریه به آن آب بسته می شود و مردم مجبور به ترک آن می گردند.

این شهر در سال 1388 حفاری و رونمایی شده و به عنوان یکی از سکونت گاه های دوران ایلخانان و به صورت سایت- موزه مورد بازدید مردم قرار دارد.

 

تکیه فرمهین یادگار تاریخ و سنت اسلامی

قدمت این تکیه مربوط به دوره قاجاریه بوده و از نظر معماری بناهای اسلامی دارای ویژگی ممتاز است و باید آنرا نمادی از تاریخ سنت اسلامی و عشق و ارادت مردم خطه عالم پرور و نخبه پرور فراهان که مهد مشاهیر چون امیرکبیر، قائم مقام و هزاران اندیشمند دیگر است، دانست.

کاربرد این تکیه برای برگزاری سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و همین طور مراسم های تعزیه بوده است.

وجود این تکیه این امکان را می داد که در روزهای سرد سال مراسم تعذیه دراین مکان برگزار شود که مردان در طبقه پایین و زنان در نیم طبقه دوم قرار می گرفتند.

در فصول گرم سال محوطه باز حیاط شاهد برگزاری مراسم تعزیه درسوگواری امام حسین (ع) است که این مراسم برروی سکوهای تعبیه شده در وسط حیاط برگزار می شود.

بقایایی از آتشکده فردقان

این آتشکده به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری بوده که در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 25019 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت و در لیست مناطق نمونه گردشگری قرارگرفت.

آتشکده فردجان  یا فردقان  در شمال غربی فراهان قرار دارد و آتشکده بر روی تپه ای مجاور فراهان دیده می شود که  تمام آتشکده و بخشی از دیوارهای قلعه خراب شده است.

ارتفاع دیوار اصلی باقی مانده حدود نه متر، قطر پی های آن حدود پنج متراست که جنس همگی آنها از سنگ و ساروج تهیه شده و در وسط قلعه، تعدادی پی های سنگی به قطر پنج متر وجود داردکه می توان بازمانده تالارهای متعدد و آتشگاه و نیایشگاه باشد.

در ضلع شمالی قلعه، در زیرزمینی که در حال حاضر آغل گوسفندان و انبار علوفه است  تعداد چهار ستون به قطر حدود دو و نیم متر از آجر و ساروج دیده می شود و ستون ها تقریباً در کنار هم قرار گرفته اند و حدود سه متر از آن ها نمایان و قسمت بیشتر آن ها داخل زمین و زیر آوار خاک است.

 

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:اگر چه این فیلم با زحمات فراوان به هنرنمایی های بسیار خوب ساخته شده اما حق نیروی زمینی ، حق شهید فلاحی و حق شهید کشوری در این فیلم ادا نشده است چرا که یکی از دلایل اصلی سقوط نکردن پاوه حضور جدی شهید کشوری به شمار می رود.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شبکه یک سیما مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی روز دنیا را برای پخش در نوروز ۹۳ تدارک دیده است.

خبرگزاری فارس: اسامی کامل فیلم‌های شبکه یک در نوروز ۹۳+ساعت پخش

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، شبکه یک سیما پخش فیلم‌های نوروزی خود را از 27 اسفندماه آغاز کرده و تا 16 فروردین ماه سال 93 ادامه خواهد داد.

این فیلم‌ها در ایام نوروز، هر روز ساعت 16 و تکرار آنها ساعت 9:30 روز بعد خواهد بود. همچنین در تعطیلات نوروزی فیلم‌هایی از سینمای ایران هم انتخاب شده‌اند که اسامی آنها هنوز قطعی نشده است.

اسامی فیلم‌ها به شرح زیر است:

-پنجمین روز نبرد (Cinco de Mayo: La Batalla) محصول سال 2013 کشور مکزیک

-حالا می‌بینی (Now you See Me) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی 

-تفنگدار تنها () محصول کشور آمریکا در سال 2013

-12 سال بردگی (Years of  a Slave 12) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-پیشتازان فضا (Star trek into Darkness) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-پائولت (Paullet) محصول کشور فرانسه در سال 2013

-فیلم ایرانی

-حمله به وال استریت (Assault in Wall Street)محصول کشور آمریکا در سال 2011

-فراری (The Company you Keep) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-فیلم ایرانی

-استاد بزرگ هنگ کنگ (The Grand master) محصول کشور چین در سال 2013

-جک غول کش (Jack the Giant Slayer) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-دنیای وارونه (Upside Down) محصول کشور کانادا در سال 2012

-نبرد سوداگران (Drug war) محصول کشور چین در سال 2012

-طعم انتقام آمریکا (Dead man down) محصول کشور آمریکا در سال 2013

همچین در کنار فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی فیلم‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

-یک ماه و ده روز (لجباز) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

-دنیای آقای سخی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

- 3 میلیون دلار ناقابل به تهیه‌کنندگی جمال شیرمحمدی و کارگردانی علی شیرمحمدی

-دکتر سه سوت به تهیه کنندگی عباس اکبری و کارگردانی کاظم راست گفتار

-شک  به تهیه کنندگی  و کارگردانی پیمان عباسی

-اشیاء از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند به کارگردانی نرگس آبیار

-به من نگو قراضه به کارگردانی محسن یوسفی

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور غرفه ارتش به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر شد.

 

در دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با شرکت بیش از 200 نهاد مردمی و مؤسسه قرآنی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شده بود؛ غرفه ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر محمدی پیام، مدیر امور قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام خبر فوق افزود: دومین نمایشگاه دستاوردهای موسسات قرآنی کشور که از ششم بهمن ماه در مجتمع 13 آبان (محل سابق لانه جاسوسی امریکا) برگزار گردید، فرصت مناسبی بود تا عموم هموطنان عزیز با فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگی قرآنی نهادها و مؤسسات قرآنی مختلف از جمله ارتش بیشتر آشنا شوند و درکنار آن تعامل بین خود این مؤسسات نیز با افزایش چشمگیری روبرو گردد که بحمدالله نتایج بسیار خوبی به همراه داشت

وی در ادامه افزود: در غرفه ارتش در این نمایشگاه آثار مختلفی در زمینه سیر فعالیت ها در زمبنه های آموزشی، مسابقات، محافل و مجالس قرآنی طی 35 سال فعالیت ارتش در این حوزه، نمونه آثار قرآنی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های محترم کارکنان ارتش و معرفی چهره های شاخص قرآن و حدیث ارتش ارائه شده بود.

لازم به ذکر است، در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با حضور جمع کثیری از مسئولان، متولیان و دست اندرکاران امور قرآنی کشور برگزار شد از همکاری شایسته آجا با اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی بویژه تلاش های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت های قرآنی تقدیر به عمل آمد و غرفه فرهنگی در این نمایشگاه نیز به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی گردید.

 

 



تاريخ : 12 / 10 / 1392برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زائرانی که توفیق حضور در حرم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را نداشتند می‌توانند به صورت مجازی این آستان مقدس را زیارت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روز سی‌ام ماه صفر برای تمام شیعیان به خصوص شیعیان ایران از حزن و اندوه خاصی برخوردار است. میلیون ها میلیون عاشق دلسوخته در این روز سواره و پیاده خودشان را به حرم مطهر ثامن الاحجج حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا می‌رسانند. در این میان عده‌ بسیاری نیز که سعادت تشرف به این صحن و سرا را نداشتند کبوتر دلشان را به سوی این حرم پرواز دادند.

همچنین رشد و پیشرفت تکنولوژی نیز زیارت مجازی حرم هشتمین نور آسمان امامت و ولایت را فراهم آورده است.

اذن دخول حضرت امام رضا(ع)

اَللّهُمَّ اِنّى‏ وَقَفْتُ عَلى‏ بابٍ مِنْ اَبْوابِ بُیُوتِ نَبِیِّکَ، صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ الِهِ، وَقَدْ

مَنَعْتَ النَّاسَ اَنْ یَدْخُلوُا اِلاَّ بِاِذْنِهِ، فَقُلْتَ یا اَیُّهَا الَّذینَ امَنُوا لا

تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِّىِ اِلاَّ اَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ، اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَعْتَقِدُ حُرْمَةَ

صاحِبِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّریفِ فى‏ غَیْبَتِهِ، کَما اَعْتَقِدُها فى‏ حَضْرَتِهِ،

وَاَعْلَمُ اَنَّ رَسُولَکَ وَخُلَفآئَکَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ اَحْیآءٌ عِنْدَکَ یُرْزَقُونَ،

یَرَوْنَ مَقامى‏ وَیَسْمَعُونَ کَلامى‏، وَیَرُدُّونَ سَلامى‏، وَاَ نِّکَ حَجَبْتَ‏

عَنْ سَمْعى‏ کَلامَهُمْ، وَفَتَحْتَ بابَ فَهْمى‏ بِلَذیذِ مُناجاتِهِمْ، وَاِنّى‏

اَسْتَاذِنُکَ یا رَبِّ اوَّلاً، وَاَسْتَاْذِنُ رَسُولَکَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ ثانِیاً،

وَاَسْتَاْذِنُ خَلیفَتَکَ الْأِمامَ الْمَفْروُضَ عَلَىَّ طاعَتُهُ فُلانَ بْنَ فُلانٍ‏

عَلِىَّ بْنَ مُوسَى الرَّضاعلیه السلام وهکذا پس بگوید: وَالْمَلائِکَةَ الْمُوَکَّلینَ‏

بِهذِهِ الْبُقْعَةِ الْمُبارَکَةِ ثالِثاً، ءَاَدْخُلُ یا رَسُولَ اللَّهِ، ءَاَدْخُلُ یا حُجَّةَ اللَّهِ‏

ءَاَدْخُلُ یا مَلآئِکَةَ اللَّهِ الْمُقَرَّبینَ الْمُقیمینَ فى‏ هذَا الْمَشْهَدِ، فَاْذَنْ لى‏

یا مَوْلاىَ فى‏ الدُّخُولِ، اَفْضَلَ ما اَذِنْتَ لِأَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ، فَاِنْ لَمْ اَکُنْ‏

اَهْلاً لِذلِکَ، فَاَنْتَ اَهْلٌ لِذلِکَ پس ببوس عتبه مبارکه را و داخل شو و بگو: بِسْمِ اللَّهِ‏

وَبِاللَّهِ وَفى‏ سَبیلِ اللَّهِ، وَعَلى‏ مِلَّةِ رَسوُلِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ،

اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لى‏ وَارْحَمْنى‏ وَتُبْ عَلَىَّ، اِنَّکَ اَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ.

 

زائران می‌توانند برای زیارت مجازی حرم امام رضا علیه السلام اینجا کلیک کنند.

التماس دعا

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 
حجت‌الاسلام و المسلمین "سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آمریکا علی‌رغم هیاهوهای تبلیغاتی خود در توافق اخیر، حاضر به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ایران شد، گفت: اگر ایران فاقد نیروهای مسلح قوی بود، قطعا آمریکا حاضر به تن دادن به خواسته‌های مشروع و قانونی ما نمی‌شد.
 
 
 
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس  ، حجت‌الاسلام و المسلمین "سید محمدعلی آل هاشم"، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طی سخنانی با اشاره تلاش استعمارگران برای مسخ کردن نسل جوان کشورهای اسلامی گفت: استعمارگران برای دور کردن جوانان از اسلام ناب و خاموش کردن روحیه دینی و علمی، توطئه‌های گوناگونی را شکل دادند و یکی از محورهای اصلی این توطئه‌ها دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است.

وی با بیان این که در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: آنان به دنبال از بین بردن ایمان و اعتقادات دینی ملت‌های مسلمان بودند. در حالی که اعتقادات اسلامی در جنبش ها و حرکت های آزادی بخش، نقش مهمی داشته است.

 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خاطرنشان کرد: نهضت اسلامی ملت ایران و متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر است که وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان به وی‍‍ژه روشنفکران و اندیشمندان جهان اسلام و ایران را احیا کرد.
 
وی با بیان این که حوزه های علمیه  از گذشته های دور جایگاه رفیعی در میان مردم ایران داشته اند، اظهار داشت: در طول تاریخ معاصر، نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و تاثیر گذار بوده است. به گونه ای که  با نگاهی به تاریخ پر فراز و نشیب معاصر کشورمان در می‌یابیم، علما مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را بر عهده داشته‌اند و در مبازرات مردم ایران در مقابل حکومت‌های جائر، پیشاپیش مردم به قیام برخواسته اند و حرکت کرده اند.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش، افزود: در رژیم پهلوی تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و ترویج ملی‌گرایی در نهادهای فرهنگی و آموزشی صورت می گرفت و دانشگاه ها یکی از اهداف اصلی، برای تاثیرگذاری فرهنگی از سوی استعماگران بود.
 
وی گفت: اولین تحصیل کردگان ایرانی غالبا کسانی بودند که به دلیل تحصیل در غرب، نسبت به دین بی تفاوت، و در بسیاری موارد ستیزه‌جو بودند. در ادامه نیز نه تنها دین تضعیف شد، بلکه دین‌گریزی و دین ستیزی در ایران گسترش یافت. این در حالی بود که ملت ایران همواره پیشرفت‌های علمی را در پرتو باورهای دینی خود به دست آورده است.
 
وی تصریح کرد: دانشگاه جدا افتاده از دین و مبانی دینی، در آن زمان نه‌تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند، بلکه به مرکزی برای  ترویج اندیشه های غربی ،شرقی و فرهنگ لیبرالی تبدیل شد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه خواند که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) شکل گرفت و خاطرنشان کرد:امام در پیام نوروزی سال 59 خود گسترش پ‍وشش‌های علمی و معارف بلند و عمیق اسلامی را به عنوان هدف اصلی مطرح فرمودند. این اندیشه بلند موجب شد که حوزه و دانشگاه تلاش مشترکی برای عمق بخشی به پ‍ژوهش آغاز کنند که درفضای سیاسی کشور در آن دوران  وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ضرورت های انقلاب محسوب می شد و توانست با رفع خطرات انقلاب، روند حیات کشور را تضمین کند.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با آگاهی  نسبت به واقعیت های تاریخی، تحولات اجتماعی و با تکیه بر شعار نه شرقی و نه غربی، پیشرفت کشور را در گروی آمیخته شدن روشنفکران و تحصیل کردگان با دین و آشنایی روحانیون با پیشرفت های علمی جهان دانستند. و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد بودیم که این دو قشر در سایه رهبری حضرت امام(ره) برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی جزو اقشار پیشگام بودند و برای ایفای مسئولیت‌های حساس خود وارد عمل شدند.
 
وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت نقش این دو قشر وحدت میان آنها مورد توجه حضرت امام  و مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر این که  امروز دانشگاه و حوزه بیشتر از گذشته به اتحاد و یکانگی نیاز دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اصلی حضرت امام برای مقابله با ترفند دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی این وحدت لازم است. مقام معظم رهبری با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف. وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید  آیت الله مفتح، خاطرنشان کرد: این روز یادآور خدمات سربازی مجاهد و شاگردی خستگی ناپذیر از شاگردان حضرت امام و مجاهدی نستوه است که با بصیرت کامل مسئولیت خود را شناخت و به درستی در راه اهداف و آرمانهای مکتب متعالی اسلام جان خود را فدا کرد.
 
وی افزود: شهید آیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که  توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن این دو قشر را احساس کرد و به این جهت در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، وحدت این دو نهاد را وجهه همت خود قرار داد و با آنکه در قم به عنوان یک استاد بزرگ به درجه اجتهاد رسید ، پا به عرصه دانشگاه گذاشت و موفق به اخذ درجه دکترا شد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تقویت و گسترش در فضای این دو حوزه علمی است، اظهار داشت: شاید نخستین راه برای تقویت این گفتمان، تبین دقیق مفهوم وحدت نزد طرفین باشد.یکی دیگر از راههای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، شناخت طرفین از ظرفیت های خود است.چرا که امروز ظرفیت های عظیمی در حوزه و دانشگاه وجود دارد که در سایه ایمان و وحدت می تواند تحولات بزرگی را در همه عرصه های کشور به وجود بیاورد. از این رو، ضرورت دارد که هر گونه  فاصله میان حوزه و دانشگاه از بین برود  تا این وحدت مستحکم تر شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم،  با بیان اینکه برای همکاری حوزه و دانشگاه زمینه‌های فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از علمی‌ترین زمینه های وحدت و همکاری، سیاست گذاری و ترسیم چشم اندازهای مشترک است. به گونه ای که هر دو نهاد برای تحقق یک هدف فعالیت کنند.
 
وی ادامه داد: در برهه کنونی که انقلاب اسلامی و اندیشه های زلال امام و شهدای گردان قدرانقلاب با تهاجم فرهنگی گسترده غرب مواجه شده است و بیگانگان جنگ نرم را سرلوحه اقدام های خود قرار داده‌اند، توجه به فرهنگ و مسائل فرهنگی از اهمیت و ضرورت اساسی برخودار است.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با تاکید بر اینکه تهدید نظامی دشمن بیشتر تبلیغات است، چرا که آنها برخورد نظامی را با جمهوری اسلامی را پرهزینه ارزیابی می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این رو تلاش می کند از نظر فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.
 
وی ترویج مدگرایی، اختلاف مذهبی بین اقوام ایرانی و شیعه و سنی و گسترش فساد را از جمله شیوه‌های دشمن برای رسوخ در اعتقاد  جوانان دانست و با اشاره به تلاش برای ترویج مصرف مواد مخدر از سوی بیگانگان در کشور، تصریح کرد: توزیع گسترده مواد مخدردر ایران قطعا پشتوانه سیاسی دارد و یک مساله عادی نیست.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: گر چه مقام معظم رهبری از مراحل ابتدایی مذاکره فرمودند ما به نتیجه این مذاکرات خوش‌بین نیستیم، و در عمل هم تیزبینی مقام معظم رهبری را دیدید. اما در این زمینه باید به نکاتی چند توجه کرد. نخست آنکه لازم است از گروه مذاکره کننده هسته‌ای به دلیل تلاش فراون در پیگیری انجام مذاکرات با گروه 1+5، تقدیر کنیم. چرا که با رعایت خطوط قرمز کشورمان با طرف مقابل به یک توافق رسیدند.
 
 
وی با اشاره به تحریم های مجدد آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: توافق جمهوری اسلامی گرچه بخشی از اهداف جمهوری اسلامی است، اما با توجه به روند ادامه دار مذاکرات که تاریخچه‌ای نزدیک به یک دهه دارد، این توافق، محصول مقاومت نظام در برابر نظام سلطه است چرا که برخی از هیمن کشورها در سال 82 حق غنی سازی برای ایران ممنوع می دانستند.
 
او در بیان نکته سوم به تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا اشاره و اظهار داشت: آمریکا علی‌رغم هیاهوهای تبلیغاتی خود در توافق اخیر، حاضر به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ایران گردید، گرچه در ادامه حرف‌های دیگری زدند، ولی متن توافق ‍‍ژنو سندی گویا است و این موضوع یکی از دستاوردهای بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. اگر ایران فاقد نیروهای مسلح قوی بود، قطعا آمریکا حاضر به تن دادن به خواسته های مشروع و قانونی ما نمی‌شد.
 
شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه نکته چهارمی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به آن، افزود: این امر نشان‌دهنده فروپاشی ه‍‍ژمونی آمریکا در منطقه است.
 
وی نکته پنجم در این زمینه را مواضع برخی از کشورهای منطقه دانست و گفت:آمریکا در  سالهای اخیر با عملیات روانی به دنبال ترویج ایران هراسی را  بود، اما توافق ‍ژنو هر گونه بهانه در خصوص نظامی بودن برنامه هسته ای ایران را سلب کرد و  از این رو شاهد عصبانیت صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان بودیم.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، توافق ژنو را گام نخست  برای یک برنامه عمل مشترک خواند و در بیان نکته ششم، اظهار داشت: 1+5 متوجه شکست تحریم ها شدند و از این رو تلاش کردند از طریق دیپلماتیک و با حفظ وجهه بین‌الملی به توافقی با جمهوری اسلامی ایران  جهت رونق بخشیدن  به اقتصاد خود برسند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد هیئت محترم مذاکره کننده با همان نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه در رسیدن به مقصود اصلی موفق باشند.



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 9:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: یک شهروند مسیحی فرانسه به نام ˈمیشل گوژوˈ در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  ˈحسین یوسفیˈ روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تازه مسلمان که 60 سال دارد مدیر بین المللی یکی از شرکت های تجاری فرانسه است که پس از تشرف به حرم مطهر رضوی مصمم شد مسلمان شیعی شود.

وی بیان کرد: این مرد فرانسوی در آیینی از سوی اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار و پس از به زبان آوردن شهادتین مسلمان شد.

وی اظهار کرد: گوژو که به واسطه نوع شغل خود بارها به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران سفر کرده، علت گرایش اش به دین اسلام را کامل یافتن این دین از طریق مطالعات گسترده اش و ارتباط گیری مطلوب با مسلمانان عنوان کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 زائر غیرایرانی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شدند که به هر یک از آنان از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی یک جلد قرآن کریم، تندیس سنگ مضجع حضرت امام رضا (ع)، کتاب هایی درباره اصول اعتقادی اسلام و مذهب شیعه و بسته های فرهنگی و متبرک اهدا شده است.



تاريخ : 6 / 9 / 1392برچسب:, | 8:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارومیه / واحد مرکزی خبر/ فرهنگی
سی و سومین دوره مسابقات قرآن و اذان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با معرفی برترینها درارومیه به کار خود پایان داد.
دراین دوره از مسابقات 3 روزه در بخش کارکنان در حفظ کل قرآن آقای حسین اسلامی ، حفظ 20 جزء مهرداد خلیلی ، حفظ 15 جزء سعید بخشایش ، حفظ 10 جزء حامد عالیخانی ، حفظ 5 جزء حمید رضا فرضی ، مفاهیم سطح یک و 2 روح الله شعبانی و علی یار احمدی، اول شدند .
دربخش قرائت ترتیل مهدی سعادت ، قرائت تحقیق علیرضا نجفی و در بخش اذان روح الله فاطمی نیا به عنوان نفرات نخست معرفی شدند.
در بخش وظیفه نیز در حفظ کل قران محمد صابر فخار ،20 جز بهزاد قره باش ،15 جز یعقوب چشمه خاور ،10 جز صادق هوت،5 جزء عبدالقادر قولجائی ، قرائت تحقیق و ترتیل علی اصغر منصوری و محمد حسین نیک کار و در اذان جمال طالب شوشتری برتر شدند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران درمراسم پایانی این دوره از مسابقات قرآن با اشاره به اینکه خداوند متعال قرآن را برای هدایت انسان ها نازل کرده است گفت :تنها راه نجات و رستگاری بشریت عمل به دستورات الهی و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود : امروز نشر فرهنگ قرانی در میان کارکنان و خانواده های ارتش در اولویت برنامه های عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد .
امیر سرتیپ حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم با بیان اینکه ارتشیان سلحشور آماده اند با تبعیت از رهنمود های رهبر معظم انقلاب مقابل تمامی زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستند گفت : امروز به برکت قرآن وولایت است که ایران اسلامی در دنیا عزتمند و با اقتدار است
سی وسومین دوره مسابقات قرآن و اذان کارکنان نیروی زمینی ارتش 3 روز پیش با حضور 220 نفر قاری و موذن درارومیه برگزار شد.



تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 10:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از چهره های معتبر علمی ایران که نام و آوازه ای در جهان دارند، زیاد شنیده ایم. از پروفسور سمیعی تا ایرانیانی که گوگل و ناسا را اداره می کنند. اما این بار یکی از این چهره ها امروز به ایران آمده تا صدمین سالگرد تولدش را جشن بگیرد. فضل‌الله رضا یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان و از مهندسان به نام برق در جهان.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمجله مهر:فضل الله رضا بامداد امروز وارد ایران شد تا عصر روز چهارشنبه 29 آبان ماه و به مناسبت صدمین سال تولدش،کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران در تالار شهید چمران از مقام علمی و فرهنگی او تقدیر کنند. 

پروفسور رضا دانش آموخته دوره اول دانشکده فنی بود که پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه به یکی از چهره های برتر مهندسی برق جهان تبدیل شد. 

او فرزند «شیخ اسدالله رضا» (روحانی و مالک) و از نبیره های امیر «هدایت‌الله‌خان فومنی» است که در سال1293 خورشیدی در رشت به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی اش را در همین شهر به پایان برد و بعد از گرفتن دیپلم در تهرانو در سال1317، لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران گرفت. 

پروفسور رضا که در همان زمان تحصیل در علوم ریاضی تحقیق می کرد،  اولین کتاب علمی خود را در سالهای 1319 تا 1320 با عنوان دوره هندسه علمی و عملی نوشت و بعد از گذراندن دوران سربازی، راهی امریکا شد.

سفری سخت که باعث شد او دیر به نیویورک و دانشگاه برسد. پروفسور رضا می گوید:«وقتی به نیویورک رسیدم گفتند که یک ماه از شروع سال تحصیلی گذشته شما هم خارجی هستید، مدرک و اسمی هم از شما اینجا نیست، و باید تا ترم آینده یا سال آینده صبر کنید. من هم پس از صحبت با معاون دانشگاه، به ملاقات رئیس دانشگاه مهندسی رفتم. او گفت ما نمی توانیم شما را بپذیریم. به هر حال با دستور معاون دانشگاه که وضعیت مرا ممتاز تشخیص داده بود، چند نفر از استادان نشستند و سوالاتی کردند که روی کاغذ نوشتند و به من دادند. من هم جواب ها را نوشتم و به آنها دادم. بلافاصله قبولم کردند. هیچ از دیپلم و مدرک دانشگاهی من –در دانشگاه تهران- نپرسیدند و به اصطلاح، نفوذِ کلام من کافی بود تا مرا بپذیرند. من با مفاهیم علمی (ریاضی و فیریک) آشنا بودم و به این دلیل کم کم جای خودم را پیدا کردم و همزمان در دو دانشگاه «کلمبیا» و «پلی تکنیک نیویورک» مشغول تحصیل شدم.»

در کشور جدید هم همان رشته را ادامه داد تا اینکه در سال 1324 مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشگاه کلمبیا  و در سال 1328 مدرک دکترا در رشته مهندسی برق از دانشگاه پلی تکنیک نیویورک گرفت.

او در دوره های مختلف عضو گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی برق دانشگاه ام ای تی در بوستون دانشگاه سراکیوز ،استاد مهمان در دانشگاه پلی تکنیک زوریخ سوییس، استاد مهمان دانشگاه فناوری سلطنتی دانشگاه کپنهاگ دانمارک، استاد مهمان دانشگاه کلرادو در بلدر امریکا و دانشگاه پاریس فرانسه بود. رییس افتخاری کنفرانس مهندسی برق ایران . استاد افتخاری دانشگاه تربیت مدرس، رییس انجمن علمی ایرانیان در آمریکای شمالی ، رییس گسترش زبان و ادب فارسی و مشاور و همکار فعال مؤسسات علمی و ادبی، از دیگر فعالیت هایی است که در کارنامه کاری پروفسور رضا ثبت شده است. 

او که یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده و با این تحقیقات، چهار کتاب درسی به زبان انگلیسی و یازده کتاب به زبان فارسی تالیف کرده که به اکثر زبانهای زنده دنیا هم ترجمه شده است .

پروفسور رضا در ایران هم سمت های زیادی داشته است. او از سال 46 تا 48 ریاست دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران را برعهده داشت و  از سال 48 تا 53 هم سفیر ایران در یونسکو بود. او که حالا در کانادا زندگی می کند، از سال 53 تا 57 هم سفیر ایران در این کشور بود و در دانشگاه های کاندا هم تدریس کرد. 

پروفسور رضا پس از این راه طولانی و در آستانه صد سالگی به ایران سفر کرده است و قرار است به شهرهای رشت، مشهد و اصفهان هم سفر کند و در دفتری که در دانشکده فنی دانشگاه تهران به او اختصاص داده شده، پاسخگوی سوالات دانشجویان و استادان این رشته باشد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:, | 1:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«ام عمرو بكر» یك بانوی عراقی سنی مذهب است كه در منطقه "اعظمیه" واقع در جنوب بغداد زندگی می‌كند. وی به مدت 26 سال پی در پی برای امام حسین(ع) در مناسبت‌های عاشورا و اربعین در كسوت آشپزی خدمت كرده و با مشاركت و مساعدت فرزندانش مخارج خدمت به عزاداران حسینی را برعهده گرفته است.



تاريخ : 15 / 8 / 1392برچسب:, | 9:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از افکارنیوز،این عکس هنری مربوط به سایت پیوندها می باشد که اغلب در زمان بازدید صفحات اینترنتی و گاهی نیز بطور خودکار بدون درج وب گاه های فیلتر شده رویت می شود. تارنمای مذکور بعد از بلاگفا بالاترین رتبه در بین سایت های ایرانی از نگاه سایت معروف الکسا دارد.
 
بر اساس اطلاعات سایت های آماردهنده ، تعداد بازدید روزانه این تارنما نزدیک به ۲ میلیون بار در روز می باشد [ در اینصورت عکس قرار گرفته در این صفحه، پربیننده ترین عکس در یک روز در کل دنیا می باشد] و پهنای باندی نزدیک به ۱۳۰ گیگ ماهانه مصرف دارد از نظر این سایت ها ارزش این صفحه اینترنتی با توجه به میزان بازدیدش معادل ۲/۵ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

 

کد مطلب: 280089

 



تاريخ : 9 / 8 / 1392برچسب:تغییرنام,آرمان,عقاب نیوز, | 9:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرمسئول روزنامه آرمان از تغییر نام این روزنامه به «آرمان امروز» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمشرق، حسین عبدالهی در گفت‌وگو با فارس از تغییر نام روزنامه «آرمان روابط عمومی» خبر داد و گفت: درصدد هستیم که نام این روزنامه را به «آرمان امروز» تغییر دهیم.

مدیرمسئول روزنامه آرمان افزود: هم‌اکنون طراح‌ها درصدد هستند که طرح لازم را برای تغییر نام این روزنامه در لوگوی آن طراحی کنند.

وی بیان داشت: روزنامه آرمان بدون هیچ تغییری در تعداد صفحات و قیمت همانند سابق در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه می‌شود با این تفاوت که نام این روزنامه به «آرمان امروز» تغییر می‌کند.

روزنامه آرمان در 16 صفحه و با قیمت 1000 تومان در حال عرضه است.



تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 12:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشگاه صنعتي شريف از بین دانشجويان ممتاز در دوره كارشناسي ارشد 13 دانشگاه سراسری برای سال تحصيلي 94-93 بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند.

به گزارش مهر، دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئين‎نامه "ارائه تسهيلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر" وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، از ميان دانشجويان کارشناسی ورودی 89 و دورشته‌اي‌های ورودی 88 اين دانشگاه و سایر دانشگاه‌های منتخب به شرح پیوست، تعداد محدودي را بدون آزمون ورودي جهت ورود به دوره‎هاي كارشناسي ارشد مي‎پذيرد.
 
متقاضيان مي‎بايست فرم درخواست و مدارک خود را از تاريخ 4 آبان تا 19 آبان 92 به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه ارائه كنند. زمان تقریبی اعلام نتایج پذیرش، نیمه دوم آذر 92 و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت پذیرش از میان تقاضاهای ارائه شده در مهلت فوق‌الذکر، مرداد 1393 خواهد بود.
 
داوطلبان باید دارای حداقل معدل 17 بوده و حداقل 100 واحد درسی در مقطع کارشناسی را گذرانده باشند از دیگر شرایط برای پذیرش می توان به  اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ 31شهریور93، داشتن رتبه‌های یک تا سه برای داوطلبان سایر دانشگاه‌ها (پرونده داوطلبان سایر دانشگاه‌ها که رتبه یک تا سه را ندارند امّا معدّل آنان 18 و بالاتر است نیز قابل بررسی است) اشاره کرد.
 
صرفا در مورد داوطلبان رشته‌های شیمی، علوم کامپیوتر و مهندسی وعلم مواد، پرونده داوطلبانی که معدل بالای 16.5داشته و جزء 10% نخست دوره کارشناسی رشته خود باشند، قابل بررسی است.
 
پذيرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به جهت تشويق و حمايت از دانشجويان با وضعيت تحصيلی ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادي کارشناسی ارشد است. لذا تاكيد مي‎شود كه ارائه تقاضا از اين طريق  هيچگونه حقي در رابطه با برخورد ویژه با متقاضي در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ايجاد نمي‎نمايد و به كليه متقاضيان توصيه مي‎شود مراحل و پيش‌نيازهاي آزمون عادي کارشناسی ارشد را دقيقاً رعايت کنند.
 
پذیرش دانشجو فقط ازدانشگاه‌های، 1-صنعتی شریف 2- دانشگاه تهران 3- دانشگاه صنعتی امیرکبیر 4- دانشگاه صنعتی اصفهان 5- دانشگاه شیراز 6- دانشگاه علم و صنعت 7- دانشگاه فردوسی مشهد 8- دانشگاه تبریز 9- دانشگاه شهید بهشتی 10- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 11- دانشگاه صنعت نفت(رشته مهندسی نفت) 12- دانشگاه اصفهان (رشته‌های علوم پایه) 13- دانشگاه علامه طباطبایی (رشته‌های اقتصاد و مدیریت) خواهد بود.



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایش "شوق سرزمین"، به کارگردانی جواد پیشگر، درباره زندگی دکتر حسابی، سه شنبه، 16 مهرماه، از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش را علی افضل  بر اساس زندگی دکتر محمود حسابی نوشته و در خلاصه آن آمده است: دکتر حسابی پس از بازگشت به ایران به استخدام وزارت راه درآمد و اولین مأموریتش، نقشه برداری جاده ای در مناطق جنوبی ایران بود؛ مأموریتی که او و همراهانش را هر روز با خطر تازه ای مواجه می کند و....
 

"شوق سرزمین" به تهیه کنندگی محمد مهاجر و با حضور بهرام سروری نژاد، ایوب آقاخانی، اسماعیل بختیاری، کرامت رود ساز، صدابرداری علی حاجی نوروزی، افکتور محمدرضا قبادی فر و با گویندگی مهرداد عشقیان، سه شنبه، 16 مهرماه، ساعت 10 از رادیو نمایش پخش می شود.



تاريخ : 10 / 7 / 1392برچسب:, | 8:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کمک به دانش‌آموزان محروم در آستانه برگزاري جشن عاطفه‌ها

همزمان با برگزاری جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری كمك‌های ملت شریف ایران به دانش‌آموزان محروم، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اهدای 250 میلیون ریال در این امر خیر شرکت كردند



تاريخ : 30 / 6 / 1392برچسب:, | 12:8 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

آرمیتا فرید 13.5 ساله، جوانترین داوطلب کنکور سراسری92 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، این داوطلب ساکن اصفهان است و امسال برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت کرده است.

وی می گوید:تا سال 86 دوره 5 سال ابتدایی را امتحان دادم و تا سال 88 سوم  راهنمایی را به پایان رساندم.از سال 88 به بعد وارد دبیرستان شدم و 4 سال دبیرستان را به صورت عادی گذراندم و امسال هم در کنکور شرکت کردم . من در مدرسه عادی درس خواندم و بدون اینکه کلاس خصوصی یا معلم خصوصی داشته باشم موفق شدم در کنکور سراسری قبول شوم.

آرمیتا با اشاره به تلاش خود برای قبولی در رشته پزشکی افزود : کسی که هدفش قبولی در رشته پزشکی در یک دانشگاه خوب و معتبر باشد،مسلماً باید یکسال خوب زحمت بکشد  و من هم این یک سال برایم خیلی سخت گذشت ،اما به هر حال این دوران تمام شد.

وی پس از لطف خداوند، نقش  پدر و مادر خود را در کسب این موفقیت مهم دانست و گفت: مادرم برای ایجاد آرامش من و در روزهایی که احساس خستگی و تنهایی می‌کردم خیلی کمکم می کرد.

آرمیتا از چگونگی شرایط جلسه آزمون کنکور گفت: وقتی در جلسه کنکور می‌نشینید، 4 ساعت سرنوشت فرد را تعیین می‌کند و این زمان را باید مدیریت کرد. در آنجا نه پدر و نه مادر و نه معلم هیچکدام حضور ندارد، فقط حضور خود فرد است و خدای او و آن  توکلی که باعث آرامش و ادامه کار می شود.

وی گفت هفته قبل از کنکور استرس زیادی داشتم اما خدا را شکر که در روز کنکور اضطراب من  خیلیکمتر بود. ولی در جلسه آزمون موقعی که به تستهای اختصاصی رسیدم یه مقدار استرس داشتم و حتی گریه کردم، اما خیلی سریع تصمیم گرفتم ادامه تستها را بزنم و کار را تمام  کنم .

وی با بیان اینکه خیلی خوشحال است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شده ،گفت: من قبل از برگزاری کنکور می دانستم که در رشته  پزشکی قبول خواهم شد.

آرمیتا گفت: از دوران کودکی علاقه داشتم پزشک شوم و این در دست نوشته‌های دو سالگی ام موجود است. علوم مرتبط با بدن انسان را خیلی دوست داشتم و به همین دلیل رشته پزشکی را انتخاب کردم و علاقه مندم پس از دوران پزشکی رشته تخصصی جراحی عمومی یا داخلی را انتخاب کنم.

 



تاريخ : 26 / 6 / 1392برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نقاره زن های حرم مطهر رضوی علی ابن موسی الرضا(ع) از این جایگاه نظاره گر حرم ثامن الحجج هستند.

 

 

 



تاريخ : 25 / 6 / 1392برچسب:, | 11:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ثبت نام برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پایان شهریور ماه از طریق سایت مرکز آزمون صورت می گیرد.

 ناصر اقبالی، رئیس مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران  افزود: کسانی که در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بودند می توانند  در تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند که در این مرحله حدود 400 رشته محل در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اضافه شده است که براساس برنامه زمانی تعیین شده اواخر شهریور ماه ثبت نام برای این مرحله آغاز خواهد شد.

 

 

وی گفت: 8 هزار ظرفیت جدید به همراه ظرفیت های باقیمانده اضافه شده و تا 15 مهر ماه نتیجه تکمیل ظرفیت اعلام می شود البته امسال 12 درصد ظرفیت دانشگاه ها نسبت به سالهای گذشته به دلیل همین رشته محل ها اضافه شده است.



تاريخ : 23 / 6 / 1392برچسب:, | 1:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر تهران
آئین بدرقه نخستین گروه زائران حج تمتع 92 در فرودگاه مهرآباد برگزار و این گروه بامداد امروز عازم مدینه منوره شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت گفت : زائران ایرانی سفیران تشیع و انقلاب اسلامی هستند و با نشان دادن حسن خلق درارتباط با دیگر مسلمانان ، اخلاق اسلامی را رعایت کنند.
وی افزود : هر فرد حاجی از آغاز حرکت برای انجام فریضه حج براساس روایات ، میهمان خداست و گناهان وی مانند برگ خزان زده می ریزد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: حج امسال نیز مانند سال های گذشته با هماهنگی عربستان در کمال آرامش برگزار شود.
وی با بیان اینکه 18 ارگان وسازمان دولتی در مراسم حج تمتع امسال به حجاج خدمات ارائه می دهند ، گفت : تقوی ، صبر و حسن خلق ویژگی هایی است که حجاج به رعایت آنها توصیه شده اند.
شیرازی مدیرکل فرودگاه مهرآباد نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت : 20 هزار و 700 زائر از استان های تهران ، البرز، همدان ، قزوین ،‌قم ، سمنان و لرستان از فرودگاه مهر آباد به حج تمتع اعزام می شوند.
وی افزود : 27 پرواز را شرکت ایران ایر، 23 پرواز را شرکت ماهان و 17 پرواز را هواپیمایی سعودی از فرودگاه مهرآباد انجام می دهند.
شیرازی اضافه کرد : آخرین گروه زائران خانه خدا 17 مهر اعزام و نخستین گروه برگشت حجاج از عربستان 28 مهر وارد فرودگاه مهرآباد می شوند.
رسولی نژاد مدیرکل شرکت فرودگاههای کشور نیز به خبرنگار ما گفت : زائران حج تمتع امسال از 17 فرودگاه به عربستان اعزام می شوند.
وی افزود : برای حج عمره فرودگاهها همدان ، اراک و زنجان نیز افزوده می شود.
رسولی نژاد اضافه کرد : تلاش کرده ایم فضای دلنشین و معنوی در فرودگاه ها کشور برای زائران بیت الله الحرام ایجاد
کنیم.
سرهنگ مهری فرمانده پلیس فرودگاههای کشور نیز در
مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر اولویت پلیس را اعزام
راحت تر زائران به حج بیان و اضافه کرد : بیشترین امکانات و نیروها را برای تسهیل تشریفات اعزام حجاج به کار گرفته ایم.
وی از زائران حج تمتع امسال خواست با توجه به قوانین عربستان از همراه داشتن مواد غیرمجاز ، خودداری کنند.



تاريخ : 18 / 6 / 1392برچسب:, | 11:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی را به سمت معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری فارس از انتصاب قطعی حسین انتظامی به عنوان معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

انتظامی در حال حاضر نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات است.

پیش از این محمدجعفر محمدزاده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار بود.



تاريخ : 14 / 6 / 1392برچسب:, | 4:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب گفت: با افتتاحيه دانشکده هنر و معماري دانشگاه تهران جنوب در سال تحصيلي جديد در مقاطع تحصيلي کارشناس و کارشناسي ارشد دانشجو پذيرش مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر ليلا کريمي فرد عضو گروه معماري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: حدود 16 سال است که دانشگاه تهران جنوب در بخش دانشکده فني گروه معماري فعاليت مي‌کرد ولي اين گروه کم کم گسترش يافت و رشته‌هاي متعددي چون شهرسازي و طراحي لباس به آن افزوده شد.

وي افزود: از اين رو به فکر تاسيس دانشکده هنر و معماري افتاديم که کار اوليه آن حدود شش ماه پيش آغاز شد و دو ماه پيش نيز پروپزال آن ارائه شد و پس از صدور مجوز وزارت علوم دانشکده هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب امروز چهارشنبه 13 شهريور ماه افتتاح شد.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه رشته هنر و معماري مورد پسند و علاقه مردم و جوانان است ادامه داد: با استفاده و بهره‌گيري از اساتيد بنام و برجسته هنري مي‌توانيم دانشجويان بيشتري را جذب رشته هنر و معماري کنيم.

عضو هئيت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب اظهار داشت: در هر ترم تحصيلي تقريبا 90 دانشجو در مقطع کارشناسي و 50 دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد پذيرفته مي شود که تامين امکانات لازم از جمله نيازهاي دانشجويان رشته هنر و معماري است.



تاريخ : 11 / 6 / 1392برچسب:, | 12:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طی حکمی از سوی سرپرست وزارت علوم، دکتر حسین سلیمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد.
آفتاب:  با حکم توفیقی دکتر حسین سلیمی جایگزین سید صدرالدین شریعتی، رییس قبلی دانشگاه علامه شد.
 
شریعتی حدود هشت سال ریاست دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت که در اواخر فعالیت وی، مسائل حاشیه‌ای زیادی از جمله موضوع جذب هیات علمی خارج از روند قانونی، بازنشستگی خارج از عرف اساتید و همچنین بورسیه‌های خارج از روال عادی درباره این دانشگاه مطرح شد.
 
 ایسنا، دکتر سلیمی از ظهر سه‌شنبه (دوازدهم شهریور ماه) کار خود را در دانشگاه علامه آغاز خواهد کرد.



تاريخ : 9 / 6 / 1392برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در حوزه فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازگروه فرهنگی مشرق - یک رسانه برای رشد و پیشرفت بیشتر و البته جلوگیری از کج روی های احتمالی نیازمند نقد و بررسی مداوم و در مراحلی یاری گرفتن از مخاطبان خود است. نظر به اهمیت تعامل یک رسانه با مردم بر آن شدیم تا با برقراری ارتباطی منسجم و مدون با شما کاربران گرامی ضمن استفاده از تجارب و نظرات سازنده شما تغییری در روند انتشار اخبار فرهنگی ایجاد کنیم.

 

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.



لطفا در ارسال مطالب خود به این نکات توجه داشته باشید:

* رعایت قوانین و شئونات ایرانی و اسلامی در انتخاب موضوع و  تنظیم مطالب مورد توجه قرار بگیرد.

* موضوعات مناسبتی و متناسب با شرایط روز در اولویت انتشار هستند.

* سایت مشرق این اجازه را دارد که مطالب ارسالی شما را در چارچوب مقررات رسانه ای و خط مشی خود ویرایش کند.


امید است این طرح پل ارتباطی موثری میان مشرق و مخاطبانش باشد تا ضمن ایجاد تنوع در اخبار و گزارش های فرهنگی، استعداد های برتر نیز در حوزه های مختلف شناسایی شوند.



تاريخ : 10 / 6 / 1392برچسب:, | 12:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ثبت نام آزمون زبان انگليسي EPTاز يكشنبه مورخ 10/6/92 آغاز و تا روز يكشنبه 92/6/17 ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از گروه علمي باشگاه  خبرنگاران ؛دكتر ناصر اقبالي با اعلام اين خبر به روابط عمومي مركز آزمون گفت: ثبت نام بيست و پنجمين دوره آزمون زبان انگليسي EPT از روز يكشنبه مورخ 92/6/10 آغاز و تا روز يكشنبه 92/6/17 ادامه دارد.

اقبالي در ادامه اظهار داشت: متقاضيان مي توانند به وب سايت ept.iauset.com مراجعه و نسبت به ثبت نام آنلاين خود اقدام كنند.

مشاور رياست دانشگاه در ادامه در خصوص دريافت كارت ورود به جلسه اين آزمون گفت: ثبت نام شوندگان در روز چهارشنبه 92/6/20 با مراجعه به سايت مذكور، پرينت كارت خود را دريافت و در روز آزمون همراه خود داشته باشند.

اقبالي در مورد زمان برگزاري اين آزمون افزود: اين آزمون در روز جمعه 92/6/22 در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات برگزار خواهد شد.

اقبالي تأكيد كرد: ثبت نام شوندگان يك ساعت قبل از آزمون يعني ساعت 7:30 صبح در محل برگزار حضور به هم رسانند.

اقبالي در پايان اشاره كرد: منابع آزمون EPT بر روي سايت مذكور قرار دارد و ثبت نام شوندگان مي توانند جهت مطالعه از منابع امتحاني مندرج در سايت استفاده نمايند.

اقبالي در پايان گفت: متقاضيان آزمون زبان EPT در صورت داشتن هرگونه سؤال درخصوص اين آزمون مي توانند به آدرس الكترونيكي porsesh@azmoon.net ايميل خود را ارسال تا كارشناسان مركز در اسرع وقت به سؤالات آنها پاسخ گويند.



تاريخ : 7 / 6 / 1392برچسب:, | 10:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حکم برکناری من را صادر کرده اند ولی من هنوز حکم را ندیده ام.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر محمداسماعیل همدانی گلشن رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با مهر در واکنش به خبر برکناری وی از ریاست این دانشگاه گفت: من استعفا نداده ام و اعلام کرده بودم که محکم پای کار و برنامه دانشگاه هستم.
 
وی افزود: روز گذشته از وزارت علوم ساعت 14 یک تماس تلفنی با من برقرار شد که به مدت 30 ثانیه بود. در این تماس گفتند اگر اجازه بدهید یک جابجایی در دانشگاه داشته باشیم که من گفتم من نباید اجازه بدهم اگر از اختیارات تان است انجام بدهید.
 
رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: سرپرست وزارت علوم هیچ جلسه ای با من نداشته است و هیچ گزارش و توضیحاتی از من نخواست که حتی با من آشنا شود چون ما هیچ گونه آشنایی قبلی نیز با هم نداشتیم.
 
رئیس دانشگاه سابق صنعتی اصفهان تصریح کرد: این حکم تغییر، یک حرکت غیر اعتدالی بود. آقایان در شعارها اعلام کرده بودند انتخاب روسای دانشگاهها با رای گیری در فضای دانشگاه انجام می شود اگر همین فرایند را اجرا می کردند بسیاری از روسای اصولگرای دانشگاهها که امروز رئیس دانشگاه هستند با توجه به این 4 سال تلاش و خدمتی که داشتند بیشترین رای را کسب می کردند.
 
وی اضافه کرد: حکم برکناری ام را صادر کردند ولی من هنوز حکم را ندیده ام.
 
همدانی گلشن یادآور شد: در همایش امروز روسای دانشگاهها و مراکز آموزشی دانشگاهها نیز که امروز با حضور سرپرست وزارت علوم برگزار شد شخصی که جایگزین من بوده شرکت کرده بود.



تاريخ : 7 / 6 / 1392برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال برای نخستین بار بانوان پزشک هم در کادر پزشکی حج تمتع برای ارائه خدمات درمانی اعزام می‌شوند و همچنین مطب و جایگاه مشخص پزشکی در منطقه منا و عرفات در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق و به نقل از فارس، سعید اوحدی صبح امروز در همایش پزشکی حج تمتع سال 92 که در سالن آمفی‌تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به کار بسیار سنگین و طاقت فرسایی که در سازمان حج و زیارت انجام شده این نوید را به مردم می‌دهیم که بستر اجرای عملیات برای اعزام زائران آماده شده و امیدواریم اولین پرواز در تاریخ 18 شهریور برای اعزام عوامل ستادی انجام شود و اولین گروه زائران 23 شهریور مشرف می‌شوند و تا این لحظه برای درفات ویزا مشکلی نداشته‌ایم.

وی  با اشاره به اینکه امسال در راستای کاهش سهمیه اعزام زائر به سرزمین وحی تعداد کادر پزشکی نیز کاهش یافته است، افزود: حدود 520 نفر از پزشکان و کادر پرستاری در حوزه های مختلف مشرف می‌شوند و برای نخستین بار از خواهران پزشک در مجموعه‌های پزشکی حج حضور می‌یابند.

اوحدی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار به جای حضور پزشک در کاروان از مجموعه پزشک استفاده می‌شود گفت: حدود 92 هتل برای استقرار زائران ایرانی برای حج امسال در نظر گرفته شده که پزشکان در 86 مجموعه پزشکی ارائه خدمات می‌کنند ضمن اینکه بیمارستان ایرانی در مکه و مدینه برای مسائل خاص و پیچیده‌تر آماده باش هستند.

ایجاد مطب و جایگاه مشخص در منا و عرفات در حوزه پزشکی خبر دیگری بود که رئیس سازمان حج و زیارت به آن اشاره کرد و گفت: تا سالهای گذشته پزشک مجبور بود تا برای ارائه خدمات در منطقه منا و عرفات در جمع زائران به عیادت بیمار برود ولی امسال برای نخستین بار این جایگاه‌ها ایجاد شده است.

اوحدی همچنین از تدوین "طرح تعالی" برای اجرای هرچه بهتر روند اعزام زائر به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح الگوی واحدی برای ارائه خدمات به زائران ایرانی داشته باشیم.



تاريخ : 16 / 5 / 1392برچسب:, | 5:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«محمدتقی روغنی‌ها» سرپرست موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران شد.

خبرگزاری فارس: محمدتقی روغنی‌ها سرپرست موسسه ایران شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، «محمدتقی روغنی‌ها» با حکم هیئت امنا، سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران شد.

در جلسه ای که در دفتر روزنامه ایران با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا صادق از نزدیکان حسن روحانی برگزار شد محمدتقی روغنی‌ها به عنوان سرپرست موسسه فرهنگی، مطبوعاتی ایران منصوب و از خدمات حنیف حسین ستاریان تقدیر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر رییس‌جمهور و مدیرعامل ایرنا اعضای هیئت امنای موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران را تشکیل می‌دهند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

  کشف حجاب یک مجری زن صداوسیما در شبکه ماهواره ای

اخیرا یکی از مجری های صدا و سیما به نام ( م-ه) به خارج از کشور رفته و با کشف حجاب در شبکه ماهواره ای جم مشغول فعالیت شده است.

به گزارش عقاب نیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا  اخیرا یکی از مجری های صدا و سیما به نام ( م-ه)  به خارج از کشور رفته و در آنجا اقدام به کشف حجاب کرده است.

این مجری تلویزیونی بعد از حضور در خارج از کشور به عنوان مجری برنامه های سرگرمی در حوزه کودکان در شبکه ماهواره ای جم تی وی فعالیت می کند.

این مجری ایرانی از سال 87 تا سال 90 مجری برنامه کودک و عروسک گردان در تلویزیون ایران بوده است.

 

*در پشت پرده شبکه "جم تی وی " چه می گذرد؟ + اسناد و تصاویر

 با گذشت زمان و عیان شدن تمرکز دشمنان ایران اسلامی بر روی قدرت نرم و مبادرت برای تسلط بر اذهان عمومی و در مرتبه ای بالاتر تلاش برای تغییر سبک زندگی مردمان جامعه اسلامی ، شبکه های رنگارنگ ماهواره ای در قد و قامت های متفاوت به معرض ظهور رسیدند.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در راستای ایجاد دفاتر خدمات الكترونیك قضایی از كلیه متقاضیان واجد شرایط در شهر تهران كه آمادگی ایجاد دفتر و ارائه خدمات مورد نظر را دارند، دعوت به همكاری می نماید. مهلت ثبت نام از مورخه 31/4/1392 لغایت 9/5/1392 به مدت 10 روز می باشد. ثبت نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir انجام می شود.
اطلاعات راجع به شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان در اطلاعیه شماره 2 از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir قابل دریافت است.
• پاسخ گویی به سئوالات تنها از طریق شماره تلفن 63974048 امکان پذیر است و به هیچ عنوان به مراجعات حضوری و یا تماس با تلفن‌های غیر مرتبط پاسخ داده نمی‌شود. • مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده با متقاضی می باشد و در صورت اشتباه یا مغایرت اطلاعات به تقاضای وی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نام نویسی در این مرحله به معنی تایید صدور مجوز نمی باشد و متعاقباً نسبت به تایید صلاحیت و اطلاع رسانی از طریق سامانه اینترنتی اقدام خواهد شد.
• فقط اطلاعیه هایی كه از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir اعلام می شود معتبر بوده و سایر اطلاعیه ها از نظر مركز غیر قابل استناد است.



ادامه مطلب

 

ماه چهره خلیلی بازیگر خوب کشورمان که این روزها با سریال «کلاه پهلوی» مهمان خانه های ماست، مصدوم شده.
 
بازیگر زن مشهور سینمای ایران درسانحه رانندگی بشدت مصدوم شد/عکس

 

به گزارش جام نیوز،خلیلی هفته پیش در سانحه رانندگی که در اتوبان چمران اتفاق افتاد از ناحیه کمر و دنده دچار آسیب دیدگی شدید شد و فعلا تحت مراقبت پزشکی است.

پیگیری ها برای گفتگو با خانم خلیلی به دلیل نامساعد بودن حال وی بی نتیجه ماند اما ظاهرا وضعیت نهایی وی طی روزهای آینده و بعد از روشن شدن نتایج آزمایشات و عکسبرداری مشخص خواهد شد.

 



تاريخ : 26 / 4 / 1392برچسب:تغییر,مدیرعامل,ایسنا,عقاب نیوز, | 10:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه در جهاد دانشگاهی تغییر مدیریت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: تغییر مدیر عامل ایسنا تایید شد

این مقام آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، تغییر مدیریت خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا» را تایید کرد.

به گفته این منبع در این تغییر مدیریت،ساسان والی‌زاده با حکم رئیس جهاد دانشگاهی جای خود را به علیرضا زجاجی داد.

 

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: زجاجی به عنوان سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران تعیین شده‌است.

 

نامبرده پیش از این نیز در سال ۹۰ به مدت کوتاهی به عنوان سرپرست ایسنا انتخاب شده بود.



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:فرنگیس,حیدرپور,شیرزن,ایرانی,عقاب نیوز, | 5:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

«فرنگیس حیدرپور»؛ نامش آشنا نیست! شیرزن کرد را هم که به پسوند اسمش اضافه کنی شاید کمتر کسی بداند او زنی است که با یک تبر به جنگ با سربازان عراقی در دوران دفاع مقدس رفته و اتفاقا پیروز هم شده است.

 

  اغلب ایرانیان داستان تخیلی آن پسرک فداکار که انگشتش را به سوراخ سد فرو برد بخاطر دارند و حتی بدون آوردن توصیف اضافه‌تری هم می‌دانند که آن پسرک فداکار اروپایی‌ها پتروس نام دارد؛ اما بخاطر ندارند که در همین گیلانغرب خودمان زن کُردیست که در ایام دفاع مقدس با یک تبر، یک نیروی مزدور عراقی را به هلاکت رسانده و یکی دیگر را نیز به اسارت گرفته ، شیرزنی که رهبر معظم انقلاب نیز در سفرشان به گیلانغرب شجاعتش را ستودند.

«فرنگیس حیدرپور»، در سال 1341 در یکی از روستاهای گیلانغرب در استان کرمانشاه متولد شد و 18 ساله بود که در سال 59 دشمن بعثی در ادامه تجاوزش به خاک ایران روستای محل سکونتش را هم با توپ و تانک نواخت تا بر اثر اصابت گلوله توپ برادر، دایی، عمو، پسر دایی، دختر دایی، دختر عمو و دیگر اعضای خانواده‌اش به شهادت برسند.

پس از آن شیرزن ایرانی در حالی که تنها یک تبر به همراه داشت به جنگ با سربازان دشمن بعثی رفت و یکی از آنان را به هلاکت رساند و یکی دیگر را نیز به اسارت گرفت.

به گزارش ایسنا، پس از پایان جنگ تحمیلی گرچه تندیسی از «فرنگیس حیدرپور» به عنوان شیرزن ایرانی در بوستان شیرین کرمانشاه تهیه و نصب شد اما امروزه با گذشت بیش از 20 سال از اتمام جنگ اقدام درخور و شایسته‌ای برای معرفی این زن ایرانی صورت نگرفته تا همچنان باربی و پتروس و بتمن و اسپایدرمن‌های تخیلی قهرمان کودکان ما باشند.

 



تاريخ : 15 / 4 / 1392برچسب:همایش,اندیشه,قلم,ارتش,آل هاشم,عقاب نیوز, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش با حضور جمعی از مقامات و مسئولان ارتش و دو تن از وزرای دولت صبح امروز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم جمعی از امیران، فرماندهان و مسئولان ارتش و همچنین وزاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات حضور داشتند و طی آن، از نویسندگان و اهالی قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل آمد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به چهاردهم تیرماه روز قلم، اظهار کرد: لازم است به مناسبت این روز، قلم به دستان ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارج نهیم و به آنها تبریک بگوییم چراکه آنها از قلم به نیکی استفاده کرده‌اند و در راه انسان‌سازی تلاش و کوشش می‌کنند.

 

وی افزود: بی‌گمان قلم یکی از نعمت‌های بی‌بدیلی است که پروردگار در اختیار ما قرار داده است. میوه درخت قلم شیرین و ماندگار است و نویسنده متعهد نیز تک‌تیراندازی در میدان نبرد اندیشه‌هاست.

 

آل‌هاشم همچنین اظهار کرد: تک‌تیرانداز میدان نبرد اندیشه‌ها برای پیروزی نیازمند مهارت، دقت، هدف‌گیری، لحظه‌شناسی و سرعت عمل است و اصحاب قلم که سنگرنشینان فکر و اندیشه‌اند، تمام این ویژگی‌ها را دارند. همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، قلم‌ها شهیدپرورند و مرکب قلم‌های قلمدانان انسان‌ساز است.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 4 / 1392برچسب:آموزش,زبان,چینی,طلاب,عقاب نیوز, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حوزه علمیه قم

خبرگزاری تسنیم:به همت مرکز تربیت مبلغ بین الملل ثبت نام دوره آموزش زبان چینی ویژه طلاب حوزه علمیه قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل، ثبت نام  دوره آموزش زبان چینی را برای طلاب حوزه علمیه قم آغاز کرده است که در این دوره آموزشی از اساتید و کارشناسان مجرب استفاده می‌‌کند. 

از شرایط پذیرش در دوره آموزشی زبان چینی، اتمام پایه 7 حوزه، دارابودن سابقه و انگیزه تبلیغی، شرکت در مصاحبه حضوری و تعهد مبنی بر اتمام دوره و همکاری تبلیغی است.

از مزایای شرکت در این دوره برخورداری از کمک هزینه تحصیلی، حمایت از مبلغان جهت تبلیغ در عرصه بین الملل و اعطای فرصت‌های مطالعاتی در خارج از کشور به نفرات برتر دوره است.

هم اکنون 50 میلیون مسلمان در چین زندگی می‌‌کنند که تعداد مسلمان چین از کل جمعیت عربستان سعودی، قطر، تونس، امارات و کویت بیشتر است.

حدود سی هزار مسجد در چین وجود دارد که تعداد مساجد از تعداد معابد بودائیان بیشتر است.

سهم ایرانیان در نفوذ اسلام در چین سهم عظیمی بوده است و در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت در چین، احادیت امام صادق و فضائل اهل بیت گفته می‌‌شود.

وهابیون عربستان در سال‌های اخیر برای وهابی سازی مسلمانان چین سرمایه گذاری هنگفتی کرده و مسجد و حوزه علمیه ساخته اند.

همه ساله تعدادی از جوانان مستعد چینی برای آموزش‌های وهابیت به عربستان فرستاده می‌‌شودند و مسیحیان برای تبلیغ آیین خود شبکه تلویزیونی مستقلی دارند، اما تعداد روحانیون و مبلغان شیعی آشنا به زبان چینی که بتوانند در این کشور تبلیغ کنند، بسیار اندک است.