تاريخ : 15 / 11 / 1393برچسب:, | 11:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مهتاب کرامتی: پاک هستم! مصطفی کیایی در نشست امروز گفت: فیلم «عصر یخبندان»، درباره اعتیاد است؛ اگرچه علاقه‌مند به ساخت فیلم کمدی هستم اما فیلمنامه مرا به سمت دیگری برد.

فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی عصر امروز 15 بهمن ماه در چهارمین سانس نمایش برج میلاد اکران شد و با وجود این که فیلم، داستان تلخی را روایت می‌کرد، برگزاری نشست نقد و بررسی آن با حضور بازیگران زیاد، پرانرژی و همراه با خنده و شوخی بود.

در این نشست بسیاری از عوامل فیلم حضور داشتند به طوری که تعدادی از آن‌ها در یک نوبت و مابقی در نوبتی دیگر با اهالی رسانه گفت‌وگو کردند.

مصطفی کیایی کارگردان این فیلم با اشاره به وجود 42 لوکیشن در این اثر و انتخاب موضوع اعتیاد، در پاسخ به لحن تلخ فیلم گفت: نمی‌دانم اگر تلخ بود، چرا در سالن نمایش همه می‌خندیدند؛ البته فکر می‌کنم یکی از دلایل آن به خاطر محسن کیایی باشد که هرکاری کنیم در کارش نوعی طنز وجود دارد.

او تاکید کرد: من به ساخت فیلم کمدی علاقه دارم، ولی این فیلمنامه خودش مرا به سمت این لحن می‌برد.

وی در پاسخ به پرسشی که درباره شباهت «عصر یخبندان» با فیلم «ماهی و گربه»ی شهرام مکری مطرح شد، بیان کرد: اگرچه از سوی شهرام برای دیدن فیلمش دعوت شدم، اما هنوز آن را ندیدم، ولی می‌دانم این نوع روایت غیرخطی در دنیا وجود دارد.

کیایی همچنین یادآور شد: سال گذشته هنگام نمایش فیلم «خط ویژه» از سیستم‌های صوتی برج میلاد گله کرده بودم و امشب بهترین صدا را برای این فیلم شنیده‌ام.

او به بازی مهتاب کرامتی در نقش یک معتاد اشاره و اظهار کرد: چند نفر از نماینده‌های متخصص سازمان ملل فیلم «عصر یخبندان» را دیده‌اند و به بازی خانم کرامتی توجه زیادی نشان دادند به طوری که یکی از آن‌ها معتقد بود این یکی از بهترین نقش‌های معتاد شیشه‌ای بوده که تاکنون تماشا کرده است.

مهتاب کرامتی هم که به عنوان یکی از بازیگران این فیلم در نشست حضور داشت، پس از اشاره به این که تمام آنچه که به ظاهر به عنوان مواد در فیلمش مصرف می‌کرده است کندور بوده است به شوخی گفت: قول می‌دهم که پاک هستم و اعتیادی ندارم.

بهرام رادان نیز در سخنانی با اشاره به این که وقتی در ساخت یک فیلم همه چیز حرفه‌ای باشد نتیجه مشخص است، گفت: موردتوجه قرارگرفتن فیلم قابل پیش‌بینی بوده است.

این بازیگر ادامه داد: مصطفی کیایی، شاید تنها کارگردانی باشد که سر هیچ چیزی با او بحث نداشتم. سال گذشته که قرار بود «خط ویژه» را بسازد، من نقشی را انتخاب کردم. اما او نقش دیگری را برایم درنظر گرفته بود. بعد از اینکه آن فیلم را دیدم ، متوجه شدم او درست می‌داند هر نقشی را برای چه کسی نوشته است.

رادان همچنین گفت: دوست داشتم در نقشی که محسن کیایی بازی کرده حضور داشته باشم، اما در نهایت به انتخاب کارگردان اعتماد کردم.

محسن کیایی هم که در فیلم برادرش بازی کرده است، ابتدا با لحنی جدی گفت: وقتی سال گذشته برای فیلم «خط ویژه» در همین مکان نشسته بودیم به فکر فیلم بعدی بودم و الان هم برای کار بعدی استرس دارم.

این جمله کیایی با واکنش مهتاب کرامتی و چند تن دیگر از بازیگران روبرو شد که از الان می‌داند در کار آینده برادرش هم حضور دارد.

محسن کیایی هم در پاسخ به این واکنش‌ها با لحنی شوخی گفت: مصطفی برادرم است و اگر به من نقشی ندهد، مادرم زنگ می‌زند و نقش را می‌گیرد. چون انتخاب نقش‌های مرا مادرم انجام‌ می‌دهد.

فرهاد اصلانی هم در سخنانی کوتاه با بیان این که کارت برنده برای مصطفی کیایی است گفت: «عصر یخبندان» برای بازیگران مثل یک دوی امدادی بود که باید به هم پاس می‌دادند و خدا را شکر که هیچ کدام از بازیگران دو کاره نبودند و همه با تمرکز کار کردند.

در پایان این نشست هم منصور لشکری قوچانی بیان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم، مطرح شدن بحث اعتیاد در خانواده، برایم قابل توجه بود. مخصوصا اینکه در کشور ما یک و نیم میلیون نفر معتاد به مواد صنعتی هستند و امیدوارم این فیلم از نظر محتوایی اثرات اعتیاد را نشان دهد.

مهتاب کرامتی: پاک هستم!

او همچنین با اشاره به اینکه شرایط زیاد مساعد نیست افزود: در تمام بحث‌هایی که در فیلم مطرح شد مانند خیانت، دروغ و بزه‌های اجتماعی و مواد مخدر، همه اثرگذار است و امیدوارم چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.

در نشست نقد و بررسی فیلم «عصر یخبندان» تعدادی دیگر از عوامل این فیلم از جمله مینا ساداتی، سحر دولتشاهی، بابک بهشاد، نیما جعفری جوزانی، آرمان موسی پور، مهدی جعفری، حجت اشتری و امیر نوبخت حضور داشتند.

 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 5:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی گزارش‌ها و اخبار مبنی بر صدور مجوز آلبوم تک خوانی زن جوابیه‌ای صادر کرد.

متن جوابیه به شرح ذیل است:

آلبوم «تو را‌ای کهن بوم دوستت دارم» در واقع آلبوم همخوانی  با صدای استاد محسن کرامتی، استاد برجستهٔ آواز و ردیف‌دان موسیقی دستگاهی ایران، از هنرمندان خوشنام ومتعهد موسیقی ایران و خانم نوشین طافی است.

این اثر در قالب موسیقی سنتی با اشعار و موسیقی وزین بوده که در شوراهای شعر و موسیقی دفتر که متشکل از اساتید و نخبگان متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی هستند، بررسی و مورد تأیید قرار گرفته است.

بر اساس ضوابط  که از بدو تاسیس دفتر موسیقی تا‌کنون به آن عمل شده است، هیچ‌ منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که همخوانی زن و مرد دارند، وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی طبق روال مجوز انتشار برای این‌ قبیل آثار نیز صادر می‌ شود. 

بنابراین اثر مذکور به دفعات در واحد تطبیق بررسی شده و بر اساس مستندات موجود در پرونده پس از اصلاحات مورد نظر دفتر موسیقی، نمونه نهایی با رعایت کلیه ضوابط و مقررات، به درستی و صحت اجازه انتشار دریافت کرده است.

پس از انتشار آثار نیز کار‌شناسان واحد تطبیق دوباره  بررسی‌های تطبیقی را انجام خواهند داد و در صورت عدم تطبیق با نمونه صوتی ثبت شده در دفتر برخوردهای قانونی با متخلف صورت خواهد گرفت.

این دفتر باردیگر بر این نکته تأکید می‌کند که تا‌کنون هیچ مجوز تک‌خوانی بانوان شامل آلبوم صوتی یا اجرای صحنه‌ ای، مگر در موارد کنسرت ویژه بانوان صادر نکرده است.



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی ساعت 9.33دقیقه امروز (یکشنبه) در مدارس دوره های مختلف تحصیلی نواخته شد.

به گزارش ایرنا زنگ گلبانگ انقلاب در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در 105 هزار مدرسه سراسر کشور به صدا در آمد.

در تهران زنگ انقلاب به صورت نمادین با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسئولان این وزارتخانه در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت معصومه (س) (دوره اول متوسطه) به صدا درآمد. مشابه این مراسم نیز در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

مدارس در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه، نمایش، سرود، مسابقه و.. به استقبال سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب می روند.



** آغاز جشنواره فیلم فجر

همزمان با آغاز دهه فجر امروز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران آغاز می شود و فیلم های راه یافته به جشنواره در سینماهای تعیین شده و برج میلاد به نمایش در می آید.

همچنین امروز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس از 12 روز فعالیت در مراسمی به کار خود در تهران پایان می دهد.

جشنواره هنرهای تجسمی از 14 بهمن و جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز از24 بهمن در تهران آغاز می شود.

امروز همزمان با یوم الله 12 بهمن مراسم ویژه در بهشت زهرا و فرودگاه مهرآباد برگزار می شود. 520 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند.

یکی دیگر از برنامه های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهراست.

مراسم امروز فرودگاه مهرآباد از ساعت 9 تا11 صبح در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و با اجرای سرود، برنامه های هنری و برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان در مسیر حرکت امام (ره) و گلباران مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگردها از دیگر ویژه برنامه های امروز است.

همچنین جشن های ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان برگزار می شود.

رژه موتورسواران مراکز استانی در سراسر کشور از فرودگاه ها تا گلزار شهدای استان، به صدادرآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی و برپایی مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) از برنامه های ویژه 12 بهمن امسال است که مراسم ویژه ای نیز در کلیسای کلدانی آشوریان در تهران برگزار می شود.



* گلباران منزل امام(ره) در شهرهای خمین و نجف

امروز گلباران منزل حضرت امام خمینی، در خمین و منزل ایشان در نجف اشرف و همچنین برنامه ویژه ای در نوفل لوشاتو (منزل حضرت امام در زمان هجرت ایشان به فرانسه) توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه انجام می شود.

همچنین بیش از هزار و 800 نمایشگاه کتاب، اسناد، عکس و نرم افزارهای چندرسانه ای مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی بیش از 30 هزار نمایشگاه مرتبط با انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه کشور از امروز آغاز می شود.

مراسم های ویژه ای نیز در برج میلاد، باغ موزه قصر، سرای محلات تهران، خانه موزه استاد انتظامی و تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می شود و مراسم ویژه ای در میدان امام حسین (ع) همراه با پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه از روز دوازدهم بهمن تا پایان دهه فجر برپا می شود.

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 3:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

در سال 1941 مقارن با جنگ جهانی دوم آرامگاه امیر تیمور گورکانی بدست محققان شوروی شکافته شد تا با بدست آوردن بقایای وی چهره اصلی اورا ترسیم کنند. در نبش قبر تایید شد که یک پای جنازه از پای دیگرش کوتاه تر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،در سال 1941 مقارن با جنگ جهانی دوم آرامگاه امیر تیمور گورکانی بدست محققان شوروی شکافته شد تا با بدست آوردن بقایای وی چهره اصلی اورا ترسیم کنند. در نبش قبر تایید شد که یک پای جنازه از پای دیگرش کوتاه تر است.

جمجمه تیمور لنگ +عکس 
جمجمه تیمور لنگ در دست دانشمندان اهل شوروی

جالب اینجاست که بر روی تابوت نوشته شده بود هرکس این قبر را بگشاید جنگ را به کشور خود آورده است. چندی پس از گشودن قبر تیمور آبمان‌ها طی عملیات بارباروسا را بر علیه شوروی شروع کردند. جسد تیمور اگرچه یکسال بیرون بود ولی چند روز پس از دفن مجدد وی تیمور قوای شوروی در نبرد استالینگراد پیروز شدند.
 
تیمور لنگ در سال 1336 میلادی در قبیله ای از قبایل ترکستان متولد شد. او پسر یکی از مالکان مشهور ناحیه کش از توابع سمرقند بود. در زمان جنگ های قبیله ای رشادت فراوانی از خود نشان داد که منجر به ازدواج وی با دختر یکی از بزرگترین خانات ترک شد. ازدواجی که وی را به رویای همیشگی اش رساند.. یعنی تبدیل شدن به قهرمان رویاهای خود چنگیز. او قبایل ترک آسیای میانه را متحد کرد و تمام آن مناطق را فتح نمود. در خوارزم او فرمان قتل عام خوارزمیان را صادر کرد.
 
تیمور پس از فتح آسیای میانه به ایران لشگر کشید. پس از قتل عامی هولناک در هرات از سر کشته شدگان مناره ساخت بلافاصله توس و نیشابور را فتح و مازندران و گیلان را اشغال کرد . از آنجا قصد آذربایجان کرد و پس از تصرف آذربایجان قفقاز ارمنستان و کردستان به لرستان لشگر کشید. مقاومت لرها برابر تیمور منجر به یکی از غم انگیز ترین فجایع تاریخ ایران شد که روایت هولناکش در منابع دوره تیموری به خوبی آمده است.
 
تیمور اصفهان را نیز فتح کرد و فرمان به کشتار مردم این شهر داد. منابع زمان وی هزاران کودک یتیم و بی پناه اصفهانی که تیمور ایشان را "خاک نشینان" می خواند گزارش می کند. پس از قتل عام اصفهان تیمور به اصفهانی های بازمانده دستور داد اجساد سربازان مقتولش را خاک کنند.
 
شیراز با درایت شاعر بزرگ شهر خواجه حافظ از قتل عام نجات یافت. تیمور بعدها پس از فتح و قتل عام در هندوستان، مسکو را نیز فتح کرده و به آتش کشید. حمله تیمور به خاک عثمانی نتیجه داد و خلیفه عثمانی اسیر تیمور شد. بعدها او مملوکین مصر نیز را به زانو در آورد.
 
کاتبانِ درکاب تیمور از وی چهره هولناکی به تصویر کشیده اند. مردی بیرحم که در راه کشورگشایی از قتل عام هراسی نداشت و خون خلق را براحتی بر زمین میریخت.
 
با اینحال تیمور مردی شاعرپیشه و ادب دوست نیز بود. قرآن را از بر داشت و حنفی مذهب بود. نمازش جز در میدان جنگ قضا نمی‌شد و هنرمندان و صنعتگران را تا زمانی که در رکابش بودند می‌نواخت.
 
می‌گویند اگر نام یکی از ده‌ها هزار سربازش را می‌شنید همیشه بخاطر می‌سپرد. با هر دو دست شمشیر می‌زد و با هر دو دست می‌نوشت. قرآن را از آخر به اول می خواند و با هر دو گوش سخنان دو نفر را مجزا همزمان می شنید و پردازش می کرد. خطی خوش نیز داشت.
 
او در 1407 میلادی درگذشت. آرامگاه او در سمرقند مورد احترام ازبکان است. جسد تیمور طی تحقیقات سرگئی گراسیموف مشخص شد که 170 سانتیمتر بوده و تبار وی مغولی سیبریایی تشخیص داده شد که احتمال دارد ادعای نسب بردن وی از چنگیز صحیح بوده باشد.

 



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این اجلاس با اشاره به تاثیر حضور روحانیت در عرصه های مختلف کشور گفت : کمترین اثر این حضور حفظ دین مردم است .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزوی تصریح کرد حوزه و نهادهای مختلف برای رفع نیازها، مکمل یکدیگرند .

وی بر شناسایی، جذب، آموزش و بکارگیری و نظارت بر کار حوزویان شاغل در قم در تمام دستگاهها تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری هم در این اجلاس با اشاره به لزوم حضور روحانیت در دستگاهها خاطر نشان کرد: وظایف اصلی روحانیت شاغل در دستگاهها نباید تحت تاثیر مسائل اجرایی قرار گیرد.

وی رسالت اصلی حوزه را کار فرهنگی دانست و گفت : حوزه نباید گرفتار نظام بوروکراسی شود.
در این همایش پیش نویس سند تعامل حوزه با دستگاههای مختلف در 8 بند به بحث و بررسی گذاشته شد .
در این همایش معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه از ثبت کامل اطلاعات 30 هزار نفر از طلاب برای بکارگیری در نهادهای مختلف خبر داد و گفت : تاکنون 2500 نفر از این افراد به دستگاهها معرفی شدند .

 

 


در این همایش همچنین از آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهدای لوح سپاس قدردانی شد .

برای دیدن گزارش تصویری  کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبری را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری فارس  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع پرس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک ندای انقلاب را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مردمی ارتش را اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 1:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بازیگر ایرانی که با هدف شهرت طلبی و خودنمایی در سینمای جهانی(!) به ملت خودش پشت کرد و به آمریکا رفت، در تازه‌ترین فعالیتش به یاری صنعت پورنوگرافی در غرب شتافت!

 گلشیفته فراهانی با گذشت هشت سال از حضور در سینمای غرب، هنوز به جز بازی در نقش‌های کوتاه و چند دقیقه‌ای در  فیلم‌های درجه سه اروپایی و آمریکایی، موفقیت دیگری را به دست نیاورده است. شاید همین دلیل هم این بازیگر را واداشته تا برای جبران ناکامی و سرخوردگی‌هایش، به طرح‌های غیراخلاقی کمک کند.
 در همین راستا نیز یکی از نشریات فرانسوی عکسی غیرانسانی را از فراهانی منتشر کرده است تا بار دیگر عمق فاجعه فرهنگی «مهاجران فرهنگی» در غرب به رخ کشیده شود. انتشار عکس‌های برهنه از بازیگران و شخصیت‌های مشهور، یکی از ترفندهای سرمایه‌دارهای صهیونیست برای تهی‌سازی اخلاقی و انسانی جوامع است که بازیگر ایران ساکن غرب نیز به دام این پروژه افتاده است.
انتشار این عکس، البته با واکنش‌ برخی از مردم در فضای مجازی همراه شده است. به طوری که برخی از کاربران وبگاه‌های خبری این حرکت گلشیفته فراهانی را دهن‌کجی به حاکمیت ایران قلمداد کرده‌اند و برخی دیگر در پاسخ به این نوع نظرات پرسیده‌اند که مگر ممکن است که یک ایرانی برای دهن‌کجی به سیاستمدارها غیرت و شرف و ناموس خود را به حراج بگذارد؟



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 


کتاب ذوالنون مصری از آثار عرفانی آقای سعید علیزاده توسط انتشارا ت تارونه به تیراژ1000 جلد به چاپ رسید  

 
 
‏سرشناسه : علیزاده، سعید، ‏‫۱۳۴۳ - ‏
‏عنوان و نام پديدآور : ذوالنون مصری/سعید علیزاده.
‏مشخصات نشر : تهران: تارونه‏‫، ‏‫۱۳۹۳.‬‬
‏مشخصات ظاهری : ‏‫۱۶۰ص.‬؛ ‏‫‎۲۱/۵×۱۴/۵س‌م.
‏شابک : ‏‫۹۰۰۰۰ریال‬‏‫:‏‫‭978-600-7176-09-2‬‬‬
‏وضعیت فهرست نویسی : فیپا
‏یادداشت : کتابنامه: ص. [۱۵۳] - ۱۵۷؛ همچنین به صورت زیرنویس.
‏موضوع : ذوال‍ن‍ون‌ م‍ص‍ری‌، ‏‫ثوبان‌بن ابراهیم‏‬، ‏‫۱۸۰؟ - ‏۲۴۵ق.‬
‏موضوع : عارفان -- مصر -- سرگذشتنامه
‏موضوع : عارفان -- قرن ‏‫۳ق.‏‬
‏رده بندی کنگره : ‏‫BP۲۷۸/۴‭‬ ‭/ذ۹‏‫‭ع۸ ۱۳۹۳
‏رده بندی دیویی : ‏‫‭۲۹۷/۸۹۲۴
‏شماره کتابشناسی ملی : ۳۶۱۲۱۷۹
 



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام جزییات تقویم آزمونی کنکور 94 ، گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری سال 94 از 19 تا 28 بهمن ماه 93 از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز حسین توکلی، در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: هر ساله شانزدهم آذرماه را به عنوان آغاز ثبت نام آزمون سراسری در نظر می‌گرفتیم اما متوجه شدیم که تعدادی از دانش آموزان سال آخر متوسطه (پیش دانشگاهی) در دی ماه دوره خود را به اتمام می‌رسانند به همین دلیل امسال در بهمن ماه ثبت نام صورت می‌گیرد تا این دسته از دانش آموزان نیز بتوانند در آزمون سراسری ثبت نام کنند

وی همچنین گفت: داوطلبان با توجه به ضوابط، همانند سال گذشته می‌توانند بدون توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی خود در یکی از گروه‌های پنج گانه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه شرکت کنند.

وی همچنین اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به داوطلبان گروه‌های تجربی، انسانی و ریاضی اجازه داده می‌شود در گروه‌های زبان‌های خارجه و هنر نیز شرکت کرده و به عبارت دقیق‌تر می‌توانند در دو یا سه رشته ثبت نام خود را انجام دهند.

برگزاری کنکور 94 از 21 خرداد

توکلی همچنین در ارتباط با زمان برگزاری کنکور سراسری گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از اواخر خرداد ماه ، به رغم اینکه آزمون سراسری هر ساله در تیر ماه برگزار می‌شد اما امسال قبل از شروع ماه مبارک رمضان و در روزهای 21، 22 و 23 خرداد ماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد

وی ادامه داد: نتیجه آزمون نیز به صورت کارنامه اینترنتی در نیمه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند براساس نمره کلی که حاصل حداکثر 25 درصد سوابق تحصیلی با تاثیر قطعی است، پذیرفته خواهند شد.

توکلی در این باره تصریح کرد: تاثیر قطعی به این معناست که برخلاف کنکور 92 و قبل از آن که سوابق تحصیلی تنها تاثیر مثبت داشت، در حال حاضر 25 درصد سوابق تحصیلی شامل تاثیر مثبت و یا منفی است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست قبول شدگان نهایی در رشته‌های متمرکز در اوایل نیمه دوم شهریور ماه 94 اعلام شده و نتیجه رشته‌های نیمه متمرکز مانند نقاشی، موسیقی،‌ تئاتر، سینما و مجسمه سازی و غیره که نیاز به مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و غیره دارند نیز در نیمه مهرماه 94 اعلام خواهند شد.

توکلی همچنین در ارتباط با حذف کنکور سراسری نیز گفت: در تلاش هستیم در جهت قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است در جهت حذف کنکور اقدام کنیم. در این راستا در برخی از رشته‌های دانشگاه‌های آزاد و پیام نور که افراد کمتری متقاضی آن هستند از طریق سوابق تحصیلی و بدون کنکور پذیرش صورت گرفته است.

وی دراین باره ادامه داد: همچنین افرادی که در کنکور سراسری سال 93 ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند درصورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام در این رشته ها اقدام و براساس نمره امتحان نهایی گزینش و به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری ایسنا گفت: وظیفه خود می‌دانم از خبرگزاری ایسنا به علت سرعت و صحت انتقال اخبار تشکر ویژه داشته باشم.

 

 



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 9:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر منصور فهیم استاد دانشگاه و نویسنده‌ و مترجمی بود که چند روز پیش از دنیا رفت.

به گزارش ایسنا، فهیم استاد بازنشسته گروه آموزشی زبان انگلیسی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود که پیکرش 16 آبان‌ماه به خاک سپرده شد.

منصور فهیم متولد سال 1325 در خانواده‌ای فرهنگی در شهر نهاوند، در طول 35 سال تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی، سرفصل‌های بسیاری را تدریس کرد. او همچنین در دوران کاری خود ده‌ها کتاب و مقاله به صورت ترجمه یا تالیف به جامعه علمی کشور ارائه کرد.

معلم راهگشای نور، اصول یادگیری و آموزش زبان، ایمان و اعتقادات هلن کلر، اصول یادگیری و آموزش زبان و اعتماد به نفس برتر از جمله ترجمه‌های منتشرشده او هستند.

هادی خورشاهیان در پی درگذشت منصور فهیم شعری را به ایسنا ارسال کرده و نوشته است:

«برای حضرت استاد دکتر منصور فهیم، استاد زبان و زبان‌شناسی، که سیمرغ منطق‌الطیر سلیمانی ما بود و پرِ پروازش تا کائنات رسید

مشتی پرنده‌ایم در این اوج مختصر

*

اندازه تمام جهان بود و بیش‌تر

سیمرغ قاف‌های اساطیری سفر

 

پشت سرش تمام درختان گریستند

وقتی پرنده رفت به دروازه سحر

برگ درخت‌ها همه از شاخه می‌چکید

روی کلاه و پالتوی مرد رهگذر

ما عابران خسته این کوچه مانده‌ایم

مبهوت و دل‌شکسته این کوچ بی‌خبر

منصور فتح قاف شده هدهدی فهیم

سی‌ مرغ را به قاف جهان‌های خود ببر

قاف سترگ، دور جهان را گرفته است

تا کائنات آن طرف قاف‌ها ببر

ما هیچ، ما نگاه به سیمرغ در محاق

مشتی پرنده‌ایم در این اوج مختصر

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
در پی انتصاب محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی این انتصاب را به وی تبریک گفت.
 
 
 
 
 
 
 

Hojatoleslam al-Hashem appoints new head of IRIB congratulated

Following the appointment of Mohammed honored the President of Islamic Republic of Iran Broadcasting, President of the Islamic Republic of Iran's army during a message of congratulations on her appointment.

 



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایشگاه مطبوعات

اینترنت رایگان در نمایشگاه مطبوعات

 بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی برگزار می‌شود که برای تمامی غرفه‌ها اینترنت رایگان پُر سرعت به شکل بی‌سیم وای‌فا در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که از امروز شنبه 17 آبان در مصلّای امام خمینی تهران برگزار خواهد شد، همه غرفه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها‌، روزنامه‌ها و سایر غرفه‌ها، از اینترنت رایگان به شکل بی‌سیم وای‌فای برخوردار هستند.

همچنین اعلام شده است که بازدیدکنندگان از نمایشگاه مطبوعات، به محض ورود به سالن مصلّای می‌توانند از اینترنت رایگان نمایشگاه بهره‌مند شده و از خدمات غرفه‌ها نیز استفاده کنند.

به گفته مسئولان نمایشگاه، غرفه‌ها و بازدیدکنندگان بیستمین نمایشگاه رسانه برای استفاده از اینترنت رایگان هیچ محدودیتی نخواهند داشت و اینترنت در این نمایشگاه به شکل پُر سرعت طراحی شده است.
بر اساس آنچه اعلام شده، سالن مصلّای تهران در حال حاضر دارای اینترنت رایگان به شکل بی‌سیم وای فای است و از امروز که بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها افتتاح می‌شود، به غرفه‌ها برای استفاده از اینترنت رایگان تخفیف داده می‌شود.



تاريخ : 6 / 8 / 1393برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شایان‌ذکر است که این دوره یک‌ساله در سه ترم برگزار خواهد شد که به دانش‌آموختگان در پایان دوره گواهینامه‌ای معتبر از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعطا خواهد گردید.

مركز آموزشهاي كاربردي دانشكده مديريت دانشگاه تهران به منظور ارتقاء توانمنديهاي تخصصي و حرفه اي مديران و كارشناسان شركت ها و سازمان ها و توسعه ارتباط بخش صنعت با دانشگاه؛ دوره هاي آموزشي DBA را براي مديران و كارشناسان برگزار مي نمايد.

اين دوره ها جهت آمادگي هرچه بيشتر مديران و كاركنان سازمانهاي مختلف دولتي و خصوصي در نظر گرفته شده  است.

روابط عمومی این مرکز آموزشی اعلام کرد: رويكرد دوره هاي آموزشي علمي كاربردي دانشكده مديريت دانشگاه تهران، بكارگيري اعضاء هيئت علمي دانشگاه و اساتيد با تجربه جهت آمادگي بيشتر دانشپذيران درسطوح مختلف شغلي جامعه مي باشد.

شایان‌ذکر است که این دوره یک‌ساله در سه ترم برگزار خواهد شد که به دانش‌آموختگان در پایان دوره گواهینامه‌ای معتبر از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعطا خواهد گردید.

داوطلبان پس از ثبت‌نام اولیه در سایت مرکز به نشانی www.utmba.ir دعوت به مصاحبه خواهند شد و ثبت‌نام نهایی داوطلبان مشروط به قبولی در مصاحبه می‌باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 مداحی کربلایی مهدی قربانی درروز عید سعید غدیر خم

(بیت حضرت آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم)



تاريخ : 1 / 7 / 1393برچسب:, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هرچند مهلت ثبت نام هفتمین دوره از مسابقات تفسیر قرآن کریم «نورالهدی» 31 شهریور پایان یافت اما سازمان دارالقرآن الکریم از تمدید این مهلت تا بیستم آبان ماه امسال خبر داد.

 

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان درالقرآن الکریم، هفتمین دوره مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی در دو رشته تفسیر یک جزء (جزء 21 قرآن کریم) و تفسیر سه جزء (اجزای 21، 22 و 23 قرآن کریم) اواخر آبانماه امسال برگزار می شود.

مسابقات تفسیر نورالهدی هر سال به همت سازمان دارالقرآن برگزار می شود اما با توجه به تحقق مطالبه رهبری برای واگذاری اجرای برنامه ها به نهادهای مردمی، امسال برگزاری این مسابقات به اتحادیه موسسات قرآنی و مردمی کشور واگذار شده است.

نام نویسی در این مسابقات از پنجم شهریورماه سال جاری آغاز شد و قرار بود تا 31 شهریورماه پایان یابد اما با توجه به استقبال مردم قرآن دوست، ثبت نام هفتمین دوره مسابقات نورالهدی تا 20 آبان ماه تمدید شد.

هفتمین دوره مسابقات قرآنی نورالهدی پایان آبان ماه به صورت هم زمان در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

سال گذشته در ششمین دوره مسابقه تفسیر قرآن نورالهدی بیش از 13 هزار نفر شرکت کردند که امسال با توجه به پیش بینی صورت گرفته، شمار متقاضیان بیشتر خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقه به اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان ها مراجعه کنند.



تاريخ : 12 / 6 / 1393برچسب:, | 6:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

چهاردهمین دوره مسابقات قران کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد امروز با قدردانی از افراد برتر پایان یافت.
به گزارش خبرنگار ما جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: نیروی زمینی ارتش از طریق برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی توجه خاصی به ترویج فرهنگ و معارف قرآنی برای کارکنان کادر و وظیفه و خانواده های آنان دارد.
امیر سرتیپ ستاد کیومرث حیدری افزود: انس با قرآن سبب افزایش قدرت و آمادگی رزمی می شود.
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ و معارف قرآن و حاکمیت فضای قرآنی در جامعه پاسخی محکمی به تحرکات و اهداف ضد فرهنگی و سیاستهای خصمانه معاندان و مستکبران است.
چهاردهمین دوره مسابقات قران کریم خواهران شاغل و خانواده های کارکنان نزاجا با شرکت 217 نفراز خواهران شاغل وخانواده های نیروی زمینی ارتش از یکشنبه نهم شهریور ماه در مشهد آغاز شده بود.
در این مسابقات که با هدف ترویج فرهنگ علوم قرآنی بین کارکنان ارتش برگزار شد شرکت کنندگان در رشته های مفاهیم، قرائت و حفظ به رقابت پرداختند.
در پایان این مسابقات از 48 نفر از برگزیدگان قدردانی شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن کریم از تمدید دوباره این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس تا روز سه شنبه سی و یکم تیر ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، علت تمدید دوباره این نمایشگاه، استقبال مردم و فراهم کردن زمینه لازم برای حضور بیشتر مردم در باغ موزه دفاع مقدس اعلام شده است.

این کمیته از جامعه قرآنی و عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن خواسته است تا برای مراجعه به محل برگزاری این نمایشگاه در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ایستگاه های مترو شهید حقانی و شهید همت 2 ایستگاهی هستند که برای مراجعه به نمایشگاه بین المللی قرآن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سازمان اتوبوسرانی از 30 نقطه اصلی شهر تهران بازدیدکنندگان را به محل برگزاری نمایشگاه قرآن می رساند.

این نمایشگاه که از چهارم تیرماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس دایر شده، روزانه پذیرای هزاران نفر از علاقه مندان است و 18 موسسه دولتی و 35 موسسه مردمی آثار قرآنی خود را به نمایش گذاشته اند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی هر روز از ساعت 18 تا 24 شب میزبان بازدیدکنندگان است.




تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور احکام جداگانه سجاد نوروزی را به سمت مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 و رئیس فرهنگسرای اندیشه و حامد حریری را به سمت رئیس فرهنگسرای شفق منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید این دو فرهنگسرا عصر روز 22 تیرماه با حضور احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورا، حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران، سیدهادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اردشیر نوریان مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، محمد احسانی معاون سازمان سینمایی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی مسجدجامعی، ایازی و حجت‌الاسلام مرادی همراه بود و حاج احمد نیکبختیان هم به مناسبت میلاد امام حسن(ع) مداحی کرد. نوروزی که پیش از این ریاست فرهنگسرای شفق را بر عهده داشت، از روز گذشته جایگزین سیدمحمدحسین حجازی شد که به معاونت اجتماعی فرهنگی شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد منصوب شده است. حریری هم که پیش از این مدیر کنترل و پیگیری سازمان بود، جانشین نوروزی در فرهنگسرای شفق شد.



تاريخ : 18 / 4 / 1393برچسب:, | 8:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هنگام اجرای حکم اولیای دم متوجه می‌شوند که جوان قاتل در طول مدت زندان موفق به حفظ کل قرآن مجید شده است لذا پدر و مادر مقتول با طرح چند سوال از صحت و سقم مطلب آگاهی پیدا کرده و به خواست خودشان از حق قصاص این جوان گذشت می‌کنند.۰

به گزارش مشرق، سیدمرتضی بختیاری معاون سیاسی-امنیتی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه به مناسبت ماه مبارک رمضان به بیان خاطره‌ای شیرین از برکت قرآن کریم در رهایی یک جوان از مجازات قصاص پرداخت و گفت: در دوره ای که رئیس سازمان زندان‌ها بودم پرونده ای در استان کرمان در جریان بود که طی آن یکی از دو جوانی در حین بازی با پرتاب سنگ دیگری را به قتل رسانده بود. با اعلام شکایت اولیاء دم قاتل شناسایی و بازداشت شده و به زندان می افتد.

وی افزود: فرایند رسیدگی به پرونده و اجرای حکم قصاص چند سالی به طول می‌انجامد و در طول این سال‌ها قاتل موفق به حفظ کل قرآن کریم شد. از آنجایی که طبق قانون در حین قصاص اولیای دم باید در محل حضور داشته و خودشان طناب دار را بکشند و یا اجازه انجام قصاص از طرف ایشان داده شود؛ هنگام اجرای حکم اولیای دم متوجه می‌شوند که جوان قاتل در طول مدت زندان موفق به حفظ کل قرآن مجید شده است لذا پدر و مادر مقتول با طرح چند سوال از صحت و سقم مطلب آگاهی پیدا کرده و به خواست خودشان از حق قصاص این جوان گذشت می‌کنند.

بختیاری گفت: نجات یافتن این جوان از قصاص که به برکت قرآن کریم انجام شد همواره از زمان وقوع ماجرا در ذهن من باقی مانده است. این برکتی بود که قرآن کریم داشت و شخص زندانی از فرصت زندان استفاده کرد و خانواده متدین از حق خود بواسطه انس جوان با کلام الهی در دوران زندان گذشت کرد.



تاريخ : 2 / 4 / 1393برچسب:شهر سوخته,یونسکو,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 8:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهر سوخته جهانی شد

شهر سوخته عصر دیروز و در اجلاس سالانه یونسکو به فهرست میراث جهانی بشر افزوده شد.

  محمدحسن طالبيان معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي كه به‌منظور حضور در سي‌وهشتمين اجلاس سالانه شوراي جهاني ثبت يونسكو در دوحه قطر به سر مي‌برد با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: پرونده ثبت جهاني «شهر سوخته» به‌عنوان يك سايت فرهنگي در اجلاس يونسكو مطرح و بدون رأي مخالف به فهرست جهاني يونسكو افزوده شد. طالبيان با تأكيد بر صلح طلبي ساكنان شهر سوخته در دوره باستان و اينكه باستان‌شناس‌ها تاكنون حتي يك ابزار دفاعي در اين شهر باستاني نيافته‌اند، گفت: ثبت جهاني اين سايت به موضوع «صلح جهاني» ميان كشورها و فرهنگ‌ها كمك مي‌كند. پيش‌تر احتمال داده مي‌شد به‌دليل برخي موضوعات جزئي در سايت باستاني شهر سوخته، يونسكو با جهاني شدن شهر سوخته موافقت نكند كه توضيحات ايران توانست داوران يونسكو را براي ثبت جهاني اين سايت باستاني متقاعد كند. محمدحسن طالبيان گفته است كه شهر سوخته با اكثريت آراي كشورهاي حاضر در اجلاس ازجمله آلمان، پرتغال، كرواسي، لهستان، ژاپن، تركيه، قزاقستان و به شكل كاملا شايسته در فهرست ميراث جهاني قرار گرفت. به گفته او، كشورهاي رأي‌دهنده معتقد بودند كه اين ميراث جهاني با توجه به قرار گرفتن در مرز ايران و افغانستان مي‌تواند به صلح جهاني كمك كند. آنطور كه طالبيان اعلام كرده است، حفاظت، مديريت و حريم اين محوطه باستاني مورد تأييد كشورهاي حاضر در اجلاس بود. شهرسوخته با قدمت 5هزار سال در 56كيلومتري زابل در حاشيه جاده زاهدان- زابل در جنوب شرق ايران قرار دارد كه در دوره‌هاي تاريخي از پيشرفته‌ترين شهر‌هاي باستاني جهان بود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانباز

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز نماهنگی ویژه جانبازان با عنوان "پر پرواز" تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز نماهنگی ویژه جانبازان با عنوان "پر پرواز" تولید کرد. در بخشی از این نماهنگ که تدوین آن را "علیرضا مرادعلی بیگی" انجام داده است، دیدارهای امام خامنه‌ای با جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مرور شده است. همچنین اشعار زیبایی که رهبری در خلال یکی از این دیدارها خوانده‌اند در "پرپرواز" به تصویر کشیده شده است. این ابیات به شرح زیر است:

هر بلایی کز تو آید رحمتیست / هر که را رنجی دهی خود رحمتیست

زان به تاریکی گذاری بنده را / تا ببیند آن رخ تابنده را

تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند/ تا که با عشق تو پیوندم زنند

نماهنگ «پر پرواز» در ادامه می‌آید:

 

 



تاريخ : 9 / 3 / 1393برچسب:شهید بصیرت,پایگاه خبری عقاب نیوز,شهید سرلشگر آشوری, | 8:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دیدار با خانواده محترم شهید سرلشکر مسعود آشوری از تولید مستند زندگینامه شهید آشوری توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خبر داده شد.

ساخت مستند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ حجت الاسلام و المسلمین خوشفکر رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۹۲ زرهی سرلشکر شهید مسعود آشوری واقع در دشت آزادگان و آقای شیخیان نماینده ایثارگران ارتش در بنیاد شهید روز گذشته در دیدار خانواده شهید آشوری ضمن پاسداشت خدمات و رشادت های این شهید گرانقدر، مراتب تقدیر و تشکر حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرماندهی پادگان شهید آشوری را به عرض خانواده بزرگوار شهید رساندند.

همچنین در این دیدار صمیمی از تولید مستند شهید آشوری توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "شهید بصیرت" خبر داده شد و مقرر گردید که پس از تهیه گزارشات و جمع آوری مستندات لازم در خصوص زندگینامه، مبارزات سیاسی قبل از انقلاب، ورود به ارتش و همچنین فعالیت های انجام داده شده در سمت سرپرست عقیدتی سیاسی پادگان دشت آزادگان، نسبت به ساخت این مستند اقدام شود.

لازم به ذکر است که وصیت نامه شهید سرلشکر مسعود آشوری توسط امام خامنه ای عزیز (مدظله العالى) که آن زمان رئیس جمهور وقت بودند، در خطبه های نماز جمعه سال 59 قرائت گردید و ایشان این وصیت نامه را با عباراتی همچون "کوتاه، پرمغز و حاکی از بصیرت" بیان کردند.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیر بوستان ولایت از اجرای طرح‌های ویژه اعیاد شعبانیه در این بوستان خبر داد.

محمدعلی نصر، مدیر بوستان ولایت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی، آموزشی، نمایشی، تفریحی، همایش بزرگ مهدویت در دستور کار بوستان ولایت قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح همزمان با اعیاد شعبانیه، ولادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع) و میلاد با سعادت امام زمان (عج) در ضلع جنوبی درب شماره دو ورودی قلعه شادی بوستان ولایت در دست اجرا است.

نصر اظهار داشت: در این طرح ویژه برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، نمایشی، تفریحی، مولودی‌خوانی با همکاری و مشارکت هنرمندان و ورزشکاران برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: اجرای طرح‌های ویژه اعیاد شعبانیه در بوستان ولایت، برپایی جایگاه ویژه اعیاد شعبانیه به خصوص میلاد با سعادت امام زمان (عج) با حضور هنرمندان، برگزاری جشن بزرگ مهدویت، برگزاری همایش بزرگ مهدویت از اقدامات اجرایی این طرح است.

نصر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم آتش بازی و نورافشانی همزمان با شب میلاد با سعادت امام زمان (عج)، برگزاری مسابقات هنری، ورزشی و فرهنگی در اعیاد شعبانیه، از اقدامات دیگر بوستان ولایت است.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 5:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فردا به مناسبت روز جهانی موزه و نخستین روز از هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه‌ها رایگان است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسن طالبیان امروز در نشست خبری افزود: ساعت کار موزه‌ها فردا تا ساعت 9 شب تمدید خواهد شد.

طالبیان با بیان اینکه امسال در موزه‌ها برخی اشیای تاریخی نخستین بار به نمایش گذاشته می شود؛ افزود: 44 شی بسیار مهم و نفیس مربوط به زیویه به استان کردستان انتقال داده شده است و یک ماه به نمایش گذاشته می‌شود تا مردم کردستان با هویت و داشته های فرهنگی خود آشنا شوند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: 40 اثر نفیس دیگر مربوط به نوشیجان که حاصل کاوش های باستان شناسان از تپه های ملایر است برای بازدید مردم به استان همدان منتقل شده است.

طالبیان افزود: اشیای حاصل از کاوش 19 محوطه مهم تاریخی فرهنگی کشور به مناسبت کنگره باستان شناسی در موزه ملی به نمایش در می‌آید.

وی با برشمردن برخی برنامه های این سازمان در هفته میراث فرهنگی گفت: مسئولان میراث فرهنگی سه شنبه با حضور در شورای شهر تهران درباره موضوعات تاریخی و فرهنگی شهر تهران که نیاز به همکاری و همدلی دارند؛ گفتگو خواهند کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

من از کودکی علاقه فراوانی به کتاب و قصه داشتم و اکنون نیز همه ساله در چندین نوبت به نمایشگاه کتاب می آیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، از ایرنا فرزند مرحوم دکتر حسابی  افزود : پدرم از کودکی ما را به قصه و کتاب عادت داده بود و می گفت، کتاب و قصه دریچه ای از فرهنک های جدید را به روی آدم باز می کند.

ایرج حسابی  گفت:وقتی محلی ایجاد می شود که جدیدترین کتاب های روز در آن منتشر وعرضه شده است، این فرصت مغتنمی است که همه از آن باید استفاده کنیم.
این پژوهشگر در ادامه درباره استقبال از کتاب زندگینامه مرحوم حسابی با عنوان  استاد عشق " گفت :هر تیراژ از کتاب زندگی نامه مرحوم پدرم 20 هزار نسخه است که نشان می دهد، مردم با زندگی واقعی نوابغ خود انس دارند.


وی در پاسخ به این که چرا تاکنون فیلم یا سریالی از زندگی مرحوم دکتر حسابی ساخته نشده است، گفت :این سبب تعجب خود من هم شده است ، زیرا انواع سریال ها در صدا و سیما ساخته می شود، اما در مقابل به زندگی نوابع ما توجه کافی نمی شود
حسابی ادامه داد: وقتی مردم از موزه پروفسور بازدید می کنند، حتی ازکفشی که استاد 22 سال آن را پوشید و بارها خودش آن را وصله کرد، آنقدر برایشان جذاب است که تحت تاثیر قرار می گیرند بنابراین، گذشته از این که مرحوم حسابی پدر بنده است، اما گمان می کنم از این نظر در حق ایشان اجحاف شده است .
فرزند مرحوم حسابی با بیان این که نمی دانم چرا تاکنون کسی پیشنهاد ساخت فیلم زندگی پدرم را نداده است، گفت : امیدوارم روزی این فیلم ساخته شود.

 



تاريخ : 9 / 2 / 1393برچسب:, | 1:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز با حضور رئیس جمهور در مصلای امام خمینی گشایش می یابد. در نمایشگاه امسال دو هزار و ۳۳۰ تاشر با بیش از ۳۹۰ هزار عنوان کتاب حضور دارند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 10 صبح امروز سه‌شنبه 9 اردیبهشت با حضور رئیس جمهور در ضلع جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در تهران برگزار می‌شود.  در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان، ناشران و اهالی رسانه نیز حضور خواهند داشت.

تقدیر از 20 ناشر برتر کشور در سال 1392 از دیگر برنامه‌های افتتاحیه نمایشگاه بیست و هفتم است. این ناشران بر اساس رتبه‌ای که کسب کرده‌اند، در سه بخش برگزیده، ویژه و شایسته دسته‌بندی شده‌اند، لوح تقدیر و جوایز خود را از دست رئیس جمهور دریافت می‌کنند.

علاوه بر این و با توجه به در پیش بودن روز ملی خلیج فارس (10 اردیبهشت) یک گروه سرود 25 نفره به نام «خیلج فارس» اجرای زنده‌ای را به همین مناسبت در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران خواهد داشت. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز و پیش از آغاز مراسم افتتاحیه، از نمایشگاه کتاب تهران بازدید خواهد کرد.
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه کتاب

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضایی به وسعت 135 هزار مترمربع و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برپا شده و در بخش داخلی 266 هزار و 429 کتاب از سوی 2330 ناشر از کشورمان عرضه خواهد شد. در این نمایشگاه همچنین 600 ناشر خارجی (در دو بخش لاتین و عربی) حضور دارند که 132 هزار عنوان کتاب را به معرض فروش می‌گذارند.

 

دانلود

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا تا 20 اردیبهشت برای بازدید عموم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپا خواهد بود. ساعت بازدید نمایشگاه از 10 صبح تا 8 شب است.
 
 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 2:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در حکمی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی؛ حجت الله ایوبی در حکمی سید مصطفی ابطحی را به عنوان قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری منصوب کرد.
سید مصطفی ابطحی متولد1345در زنجان و دارای دکترای علوم سیاسی است.
معاون فرهنگی و مشاور ارشد موسسه فرهنگی اکو، مدیرکل امور شوراهای وزارت کشور،
قائم مقام ستاد برگزاری سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، دبیرکل شورای تجاری مشترک ایران و عربستان و رییس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و شیراز برخی مسئولیت های گذشته وی است.

 



تاريخ : 5 / 1 / 1393برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فراهان

خبرگزاری تسنیم: فراهان سرزمین نام آوران و سیاستمداران تاریخ سرزمکین کهن ایران با جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار، میزبان هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فراهان، شهرستان فراهان همانند دیگر شهرستان های استان مرکزی تمامی اقدامات لازم در مورد پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی را انجام داده است.

لغت شناسان فراهان را فشرده واژه فراهامون می دانند دریاچه ای که امروز دریاچه مگان (میقان) نامیده می شود در روزگاران گذشته هامون نامیده می شد و همه روستاها و شهرهای کوچک پیرامون این دریاچه را فراهامون می نامیدند‌.

.فراهان تا پیش از سال 1316 از توابع شهرستان قم بود و بعد از آنکه سلطان آباد عراق به شهرستان اراک تبدیل شد فراهان جزء شهرستان اراک شد  و در سال 1342 بعد از اینکه تفرش به شهرستان ارتقاء یافت، فراهان به دو بخش به فراهان سفلی  تابع بخش مرکزی اراک و فراهان علیاء تقسیم شد در تغییراتی که در سالهای 1366 و 1372 رخ داد تعداد 15 روستای دیگر از فراهان جدا و به شهرهای کمیجان و اراک ملحق گردید و در سال 1389 با مرکزیت فرمهین با جمعیت 26000 نفر ،دو بخش و 53 روستا به عنوان شهرستان فراهان هویت مستقل پیدا کرد‌.

بیش از 200روستای کوچک و بزرگ در فراهانِ بزرگ وجود دارد که در دشت فراهان و کو ههای اطراف پراکنده بوده و شهر فرمهین در مرکز فراهان و در سه راهی اراک - تفرش - فراهان قرار گرفته‌ و یک شهرک صنعتی در شهر فرمهین نیز وجود دارد.

قائم مقام فراهانی، امیرکبیر«میرزا تقی‌خان فراهانی»،دکتر ابوالقاسم بهرامی«پدر علم میکرب‌شناسی ایران»، استاد فتحعلی واشقانی فراهانی«خوشنویس نامی ایران»، بهزاد فراهانی«بازیگر نامی سینما وتئاتر»، آقا علی اکبر خان فراهانی موسیقی دان بزرگ ناصری، میرزا عبدالله فراهانی موسیقی دان بزرگ و تقسیم کننده دستگاه های ایرانی از جمله برخی از نام آوران و مشاهیر این سرزمین هستند.

 

این شهرستان با مساحت 1499 کیلومترمربع از فضای استان مرکزی را در بر گرفته است و در سال 1389 با داشتن دو بخش مرکزی و خنجین به طور رسمی به عنوان شهرستان به ثبت رسید.

شهر فرمهین در مرکز بخش مزکزی شهرستان فراهان واقع و مرکز شهرستان بوده و روستاها مهم دیگر فراهان دستجان، خوشدون، نظام آباد، تلخ آب، فشک، ماستر، شتریه، مشهدزلف آباد، فارسیجان واشقان هستند.

مکانهای تاریخی و مذهبی این شهرستان شامل امامزاده احمد بن علی در شهرمنطقه ذلف آباد فرمهین، محوطه تاریخی و شهر زیرزمینی ذلف آباد ، تکیه تاریخی فرمهین ، امامزاده حسن الافطس واقع در روستای اسفین است.

به واسطه مسطح بودن اراضی می توان در اکثر روستاهای فراهان می‌توان با خودرو سفرکرد.

اقتصاد منطقه فراهان بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است و این شهرستان به منطقه انبار غله و خطه زرخیزمشهور است که از عمده محصولات آن می توان به گندم، جو، یونجه،حبوبات،سیب زمینی و انگوراشاره کرد.

صنایع دستی بیانگر صنعت و هنر نیاکان و نمایشگر ذوق و هنر مردم هر کشور است  که در روزگاران گذشته، صنایع دستی به عنوان پدیده ای تمام عیار در هر عهد حضور فعال داشته است و از جمله صنایع دستی مربوط به این شهرستان می توان به بافت انواع قالی و قالیچه اشاره کرد.

فتیر ویژه این شهرستان یکی از سوغاتی های مربوط به فراهان است که توانسته به سبب  دارا بودن همین سوغاتی سالانه تعداد زیادی از مسافران را به این سمت بکشاند.

شهر زیرزمینی ذلف آباد  سرزمین جشن تیرگان

شهر زیرزمینی ذلف آباد یکی از مناطق نمونه گردشگری استان مرکزی است که سالانه میزبان عده زیادی از مسافران نوروزی می شود.

برپایی مراسم ویژه جشن تیرگان  یا آب پاشان که در روز اول تابستان برگزارمی گردد  که یکی از نادرترین مراسم های این منطقه است که در امامزاده محمد این روستا انجام می گردد و تحت عنوان میراث معنوی در سال 1389 به ثبت آثار ملی رسیده است.

این شهر تا 200 سال قبل محل زندگی مردم بوده که توسط حکومت قاجاریه به آن آب بسته می شود و مردم مجبور به ترک آن می گردند.

این شهر در سال 1388 حفاری و رونمایی شده و به عنوان یکی از سکونت گاه های دوران ایلخانان و به صورت سایت- موزه مورد بازدید مردم قرار دارد.

 

تکیه فرمهین یادگار تاریخ و سنت اسلامی

قدمت این تکیه مربوط به دوره قاجاریه بوده و از نظر معماری بناهای اسلامی دارای ویژگی ممتاز است و باید آنرا نمادی از تاریخ سنت اسلامی و عشق و ارادت مردم خطه عالم پرور و نخبه پرور فراهان که مهد مشاهیر چون امیرکبیر، قائم مقام و هزاران اندیشمند دیگر است، دانست.

کاربرد این تکیه برای برگزاری سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و همین طور مراسم های تعزیه بوده است.

وجود این تکیه این امکان را می داد که در روزهای سرد سال مراسم تعذیه دراین مکان برگزار شود که مردان در طبقه پایین و زنان در نیم طبقه دوم قرار می گرفتند.

در فصول گرم سال محوطه باز حیاط شاهد برگزاری مراسم تعزیه درسوگواری امام حسین (ع) است که این مراسم برروی سکوهای تعبیه شده در وسط حیاط برگزار می شود.

بقایایی از آتشکده فردقان

این آتشکده به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری بوده که در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 25019 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت و در لیست مناطق نمونه گردشگری قرارگرفت.

آتشکده فردجان  یا فردقان  در شمال غربی فراهان قرار دارد و آتشکده بر روی تپه ای مجاور فراهان دیده می شود که  تمام آتشکده و بخشی از دیوارهای قلعه خراب شده است.

ارتفاع دیوار اصلی باقی مانده حدود نه متر، قطر پی های آن حدود پنج متراست که جنس همگی آنها از سنگ و ساروج تهیه شده و در وسط قلعه، تعدادی پی های سنگی به قطر پنج متر وجود داردکه می توان بازمانده تالارهای متعدد و آتشگاه و نیایشگاه باشد.

در ضلع شمالی قلعه، در زیرزمینی که در حال حاضر آغل گوسفندان و انبار علوفه است  تعداد چهار ستون به قطر حدود دو و نیم متر از آجر و ساروج دیده می شود و ستون ها تقریباً در کنار هم قرار گرفته اند و حدود سه متر از آن ها نمایان و قسمت بیشتر آن ها داخل زمین و زیر آوار خاک است.

 

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:اگر چه این فیلم با زحمات فراوان به هنرنمایی های بسیار خوب ساخته شده اما حق نیروی زمینی ، حق شهید فلاحی و حق شهید کشوری در این فیلم ادا نشده است چرا که یکی از دلایل اصلی سقوط نکردن پاوه حضور جدی شهید کشوری به شمار می رود.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شبکه یک سیما مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی روز دنیا را برای پخش در نوروز ۹۳ تدارک دیده است.

خبرگزاری فارس: اسامی کامل فیلم‌های شبکه یک در نوروز ۹۳+ساعت پخش

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، شبکه یک سیما پخش فیلم‌های نوروزی خود را از 27 اسفندماه آغاز کرده و تا 16 فروردین ماه سال 93 ادامه خواهد داد.

این فیلم‌ها در ایام نوروز، هر روز ساعت 16 و تکرار آنها ساعت 9:30 روز بعد خواهد بود. همچنین در تعطیلات نوروزی فیلم‌هایی از سینمای ایران هم انتخاب شده‌اند که اسامی آنها هنوز قطعی نشده است.

اسامی فیلم‌ها به شرح زیر است:

-پنجمین روز نبرد (Cinco de Mayo: La Batalla) محصول سال 2013 کشور مکزیک

-حالا می‌بینی (Now you See Me) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی 

-تفنگدار تنها () محصول کشور آمریکا در سال 2013

-12 سال بردگی (Years of  a Slave 12) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-پیشتازان فضا (Star trek into Darkness) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-پائولت (Paullet) محصول کشور فرانسه در سال 2013

-فیلم ایرانی

-حمله به وال استریت (Assault in Wall Street)محصول کشور آمریکا در سال 2011

-فراری (The Company you Keep) محصول کشور آمریکا در سال 2012

-فیلم ایرانی

-استاد بزرگ هنگ کنگ (The Grand master) محصول کشور چین در سال 2013

-جک غول کش (Jack the Giant Slayer) محصول کشور آمریکا در سال 2013

-فیلم ایرانی

-دنیای وارونه (Upside Down) محصول کشور کانادا در سال 2012

-نبرد سوداگران (Drug war) محصول کشور چین در سال 2012

-طعم انتقام آمریکا (Dead man down) محصول کشور آمریکا در سال 2013

همچین در کنار فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی فیلم‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

-یک ماه و ده روز (لجباز) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

-دنیای آقای سخی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی یاسینی

- 3 میلیون دلار ناقابل به تهیه‌کنندگی جمال شیرمحمدی و کارگردانی علی شیرمحمدی

-دکتر سه سوت به تهیه کنندگی عباس اکبری و کارگردانی کاظم راست گفتار

-شک  به تهیه کنندگی  و کارگردانی پیمان عباسی

-اشیاء از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند به کارگردانی نرگس آبیار

-به من نگو قراضه به کارگردانی محسن یوسفی

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور غرفه ارتش به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر شد.

 

در دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با شرکت بیش از 200 نهاد مردمی و مؤسسه قرآنی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شده بود؛ غرفه ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر محمدی پیام، مدیر امور قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام خبر فوق افزود: دومین نمایشگاه دستاوردهای موسسات قرآنی کشور که از ششم بهمن ماه در مجتمع 13 آبان (محل سابق لانه جاسوسی امریکا) برگزار گردید، فرصت مناسبی بود تا عموم هموطنان عزیز با فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگی قرآنی نهادها و مؤسسات قرآنی مختلف از جمله ارتش بیشتر آشنا شوند و درکنار آن تعامل بین خود این مؤسسات نیز با افزایش چشمگیری روبرو گردد که بحمدالله نتایج بسیار خوبی به همراه داشت

وی در ادامه افزود: در غرفه ارتش در این نمایشگاه آثار مختلفی در زمینه سیر فعالیت ها در زمبنه های آموزشی، مسابقات، محافل و مجالس قرآنی طی 35 سال فعالیت ارتش در این حوزه، نمونه آثار قرآنی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های محترم کارکنان ارتش و معرفی چهره های شاخص قرآن و حدیث ارتش ارائه شده بود.

لازم به ذکر است، در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با حضور جمع کثیری از مسئولان، متولیان و دست اندرکاران امور قرآنی کشور برگزار شد از همکاری شایسته آجا با اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی بویژه تلاش های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت های قرآنی تقدیر به عمل آمد و غرفه فرهنگی در این نمایشگاه نیز به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی گردید.

 

 



تاريخ : 12 / 10 / 1392برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زائرانی که توفیق حضور در حرم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را نداشتند می‌توانند به صورت مجازی این آستان مقدس را زیارت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روز سی‌ام ماه صفر برای تمام شیعیان به خصوص شیعیان ایران از حزن و اندوه خاصی برخوردار است. میلیون ها میلیون عاشق دلسوخته در این روز سواره و پیاده خودشان را به حرم مطهر ثامن الاحجج حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا می‌رسانند. در این میان عده‌ بسیاری نیز که سعادت تشرف به این صحن و سرا را نداشتند کبوتر دلشان را به سوی این حرم پرواز دادند.

همچنین رشد و پیشرفت تکنولوژی نیز زیارت مجازی حرم هشتمین نور آسمان امامت و ولایت را فراهم آورده است.

اذن دخول حضرت امام رضا(ع)

اَللّهُمَّ اِنّى‏ وَقَفْتُ عَلى‏ بابٍ مِنْ اَبْوابِ بُیُوتِ نَبِیِّکَ، صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ الِهِ، وَقَدْ

مَنَعْتَ النَّاسَ اَنْ یَدْخُلوُا اِلاَّ بِاِذْنِهِ، فَقُلْتَ یا اَیُّهَا الَّذینَ امَنُوا لا

تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِّىِ اِلاَّ اَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ، اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَعْتَقِدُ حُرْمَةَ

صاحِبِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّریفِ فى‏ غَیْبَتِهِ، کَما اَعْتَقِدُها فى‏ حَضْرَتِهِ،

وَاَعْلَمُ اَنَّ رَسُولَکَ وَخُلَفآئَکَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ اَحْیآءٌ عِنْدَکَ یُرْزَقُونَ،

یَرَوْنَ مَقامى‏ وَیَسْمَعُونَ کَلامى‏، وَیَرُدُّونَ سَلامى‏، وَاَ نِّکَ حَجَبْتَ‏

عَنْ سَمْعى‏ کَلامَهُمْ، وَفَتَحْتَ بابَ فَهْمى‏ بِلَذیذِ مُناجاتِهِمْ، وَاِنّى‏

اَسْتَاذِنُکَ یا رَبِّ اوَّلاً، وَاَسْتَاْذِنُ رَسُولَکَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ ثانِیاً،

وَاَسْتَاْذِنُ خَلیفَتَکَ الْأِمامَ الْمَفْروُضَ عَلَىَّ طاعَتُهُ فُلانَ بْنَ فُلانٍ‏

عَلِىَّ بْنَ مُوسَى الرَّضاعلیه السلام وهکذا پس بگوید: وَالْمَلائِکَةَ الْمُوَکَّلینَ‏

بِهذِهِ الْبُقْعَةِ الْمُبارَکَةِ ثالِثاً، ءَاَدْخُلُ یا رَسُولَ اللَّهِ، ءَاَدْخُلُ یا حُجَّةَ اللَّهِ‏

ءَاَدْخُلُ یا مَلآئِکَةَ اللَّهِ الْمُقَرَّبینَ الْمُقیمینَ فى‏ هذَا الْمَشْهَدِ، فَاْذَنْ لى‏

یا مَوْلاىَ فى‏ الدُّخُولِ، اَفْضَلَ ما اَذِنْتَ لِأَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ، فَاِنْ لَمْ اَکُنْ‏

اَهْلاً لِذلِکَ، فَاَنْتَ اَهْلٌ لِذلِکَ پس ببوس عتبه مبارکه را و داخل شو و بگو: بِسْمِ اللَّهِ‏

وَبِاللَّهِ وَفى‏ سَبیلِ اللَّهِ، وَعَلى‏ مِلَّةِ رَسوُلِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ،

اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لى‏ وَارْحَمْنى‏ وَتُبْ عَلَىَّ، اِنَّکَ اَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ.

 

زائران می‌توانند برای زیارت مجازی حرم امام رضا علیه السلام اینجا کلیک کنند.

التماس دعا

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 
حجت‌الاسلام و المسلمین "سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آمریکا علی‌رغم هیاهوهای تبلیغاتی خود در توافق اخیر، حاضر به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ایران شد، گفت: اگر ایران فاقد نیروهای مسلح قوی بود، قطعا آمریکا حاضر به تن دادن به خواسته‌های مشروع و قانونی ما نمی‌شد.
 
 
 
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس  ، حجت‌الاسلام و المسلمین "سید محمدعلی آل هاشم"، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طی سخنانی با اشاره تلاش استعمارگران برای مسخ کردن نسل جوان کشورهای اسلامی گفت: استعمارگران برای دور کردن جوانان از اسلام ناب و خاموش کردن روحیه دینی و علمی، توطئه‌های گوناگونی را شکل دادند و یکی از محورهای اصلی این توطئه‌ها دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است.

وی با بیان این که در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: آنان به دنبال از بین بردن ایمان و اعتقادات دینی ملت‌های مسلمان بودند. در حالی که اعتقادات اسلامی در جنبش ها و حرکت های آزادی بخش، نقش مهمی داشته است.

 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خاطرنشان کرد: نهضت اسلامی ملت ایران و متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر است که وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان به وی‍‍ژه روشنفکران و اندیشمندان جهان اسلام و ایران را احیا کرد.
 
وی با بیان این که حوزه های علمیه  از گذشته های دور جایگاه رفیعی در میان مردم ایران داشته اند، اظهار داشت: در طول تاریخ معاصر، نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و تاثیر گذار بوده است. به گونه ای که  با نگاهی به تاریخ پر فراز و نشیب معاصر کشورمان در می‌یابیم، علما مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را بر عهده داشته‌اند و در مبازرات مردم ایران در مقابل حکومت‌های جائر، پیشاپیش مردم به قیام برخواسته اند و حرکت کرده اند.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش، افزود: در رژیم پهلوی تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و ترویج ملی‌گرایی در نهادهای فرهنگی و آموزشی صورت می گرفت و دانشگاه ها یکی از اهداف اصلی، برای تاثیرگذاری فرهنگی از سوی استعماگران بود.
 
وی گفت: اولین تحصیل کردگان ایرانی غالبا کسانی بودند که به دلیل تحصیل در غرب، نسبت به دین بی تفاوت، و در بسیاری موارد ستیزه‌جو بودند. در ادامه نیز نه تنها دین تضعیف شد، بلکه دین‌گریزی و دین ستیزی در ایران گسترش یافت. این در حالی بود که ملت ایران همواره پیشرفت‌های علمی را در پرتو باورهای دینی خود به دست آورده است.
 
وی تصریح کرد: دانشگاه جدا افتاده از دین و مبانی دینی، در آن زمان نه‌تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند، بلکه به مرکزی برای  ترویج اندیشه های غربی ،شرقی و فرهنگ لیبرالی تبدیل شد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه خواند که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) شکل گرفت و خاطرنشان کرد:امام در پیام نوروزی سال 59 خود گسترش پ‍وشش‌های علمی و معارف بلند و عمیق اسلامی را به عنوان هدف اصلی مطرح فرمودند. این اندیشه بلند موجب شد که حوزه و دانشگاه تلاش مشترکی برای عمق بخشی به پ‍ژوهش آغاز کنند که درفضای سیاسی کشور در آن دوران  وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ضرورت های انقلاب محسوب می شد و توانست با رفع خطرات انقلاب، روند حیات کشور را تضمین کند.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) با آگاهی  نسبت به واقعیت های تاریخی، تحولات اجتماعی و با تکیه بر شعار نه شرقی و نه غربی، پیشرفت کشور را در گروی آمیخته شدن روشنفکران و تحصیل کردگان با دین و آشنایی روحانیون با پیشرفت های علمی جهان دانستند. و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد بودیم که این دو قشر در سایه رهبری حضرت امام(ره) برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی جزو اقشار پیشگام بودند و برای ایفای مسئولیت‌های حساس خود وارد عمل شدند.
 
وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت نقش این دو قشر وحدت میان آنها مورد توجه حضرت امام  و مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر این که  امروز دانشگاه و حوزه بیشتر از گذشته به اتحاد و یکانگی نیاز دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اصلی حضرت امام برای مقابله با ترفند دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی این وحدت لازم است. مقام معظم رهبری با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف. وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید  آیت الله مفتح، خاطرنشان کرد: این روز یادآور خدمات سربازی مجاهد و شاگردی خستگی ناپذیر از شاگردان حضرت امام و مجاهدی نستوه است که با بصیرت کامل مسئولیت خود را شناخت و به درستی در راه اهداف و آرمانهای مکتب متعالی اسلام جان خود را فدا کرد.
 
وی افزود: شهید آیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که  توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن این دو قشر را احساس کرد و به این جهت در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، وحدت این دو نهاد را وجهه همت خود قرار داد و با آنکه در قم به عنوان یک استاد بزرگ به درجه اجتهاد رسید ، پا به عرصه دانشگاه گذاشت و موفق به اخذ درجه دکترا شد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تقویت و گسترش در فضای این دو حوزه علمی است، اظهار داشت: شاید نخستین راه برای تقویت این گفتمان، تبین دقیق مفهوم وحدت نزد طرفین باشد.یکی دیگر از راههای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، شناخت طرفین از ظرفیت های خود است.چرا که امروز ظرفیت های عظیمی در حوزه و دانشگاه وجود دارد که در سایه ایمان و وحدت می تواند تحولات بزرگی را در همه عرصه های کشور به وجود بیاورد. از این رو، ضرورت دارد که هر گونه  فاصله میان حوزه و دانشگاه از بین برود  تا این وحدت مستحکم تر شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم،  با بیان اینکه برای همکاری حوزه و دانشگاه زمینه‌های فراوانی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از علمی‌ترین زمینه های وحدت و همکاری، سیاست گذاری و ترسیم چشم اندازهای مشترک است. به گونه ای که هر دو نهاد برای تحقق یک هدف فعالیت کنند.
 
وی ادامه داد: در برهه کنونی که انقلاب اسلامی و اندیشه های زلال امام و شهدای گردان قدرانقلاب با تهاجم فرهنگی گسترده غرب مواجه شده است و بیگانگان جنگ نرم را سرلوحه اقدام های خود قرار داده‌اند، توجه به فرهنگ و مسائل فرهنگی از اهمیت و ضرورت اساسی برخودار است.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با تاکید بر اینکه تهدید نظامی دشمن بیشتر تبلیغات است، چرا که آنها برخورد نظامی را با جمهوری اسلامی را پرهزینه ارزیابی می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این رو تلاش می کند از نظر فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.
 
وی ترویج مدگرایی، اختلاف مذهبی بین اقوام ایرانی و شیعه و سنی و گسترش فساد را از جمله شیوه‌های دشمن برای رسوخ در اعتقاد  جوانان دانست و با اشاره به تلاش برای ترویج مصرف مواد مخدر از سوی بیگانگان در کشور، تصریح کرد: توزیع گسترده مواد مخدردر ایران قطعا پشتوانه سیاسی دارد و یک مساله عادی نیست.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: گر چه مقام معظم رهبری از مراحل ابتدایی مذاکره فرمودند ما به نتیجه این مذاکرات خوش‌بین نیستیم، و در عمل هم تیزبینی مقام معظم رهبری را دیدید. اما در این زمینه باید به نکاتی چند توجه کرد. نخست آنکه لازم است از گروه مذاکره کننده هسته‌ای به دلیل تلاش فراون در پیگیری انجام مذاکرات با گروه 1+5، تقدیر کنیم. چرا که با رعایت خطوط قرمز کشورمان با طرف مقابل به یک توافق رسیدند.
 
 
وی با اشاره به تحریم های مجدد آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: توافق جمهوری اسلامی گرچه بخشی از اهداف جمهوری اسلامی است، اما با توجه به روند ادامه دار مذاکرات که تاریخچه‌ای نزدیک به یک دهه دارد، این توافق، محصول مقاومت نظام در برابر نظام سلطه است چرا که برخی از هیمن کشورها در سال 82 حق غنی سازی برای ایران ممنوع می دانستند.
 
او در بیان نکته سوم به تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا اشاره و اظهار داشت: آمریکا علی‌رغم هیاهوهای تبلیغاتی خود در توافق اخیر، حاضر به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ایران گردید، گرچه در ادامه حرف‌های دیگری زدند، ولی متن توافق ‍‍ژنو سندی گویا است و این موضوع یکی از دستاوردهای بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. اگر ایران فاقد نیروهای مسلح قوی بود، قطعا آمریکا حاضر به تن دادن به خواسته های مشروع و قانونی ما نمی‌شد.
 
شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه نکته چهارمی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به آن، افزود: این امر نشان‌دهنده فروپاشی ه‍‍ژمونی آمریکا در منطقه است.
 
وی نکته پنجم در این زمینه را مواضع برخی از کشورهای منطقه دانست و گفت:آمریکا در  سالهای اخیر با عملیات روانی به دنبال ترویج ایران هراسی را  بود، اما توافق ‍ژنو هر گونه بهانه در خصوص نظامی بودن برنامه هسته ای ایران را سلب کرد و  از این رو شاهد عصبانیت صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان بودیم.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، توافق ژنو را گام نخست  برای یک برنامه عمل مشترک خواند و در بیان نکته ششم، اظهار داشت: 1+5 متوجه شکست تحریم ها شدند و از این رو تلاش کردند از طریق دیپلماتیک و با حفظ وجهه بین‌الملی به توافقی با جمهوری اسلامی ایران  جهت رونق بخشیدن  به اقتصاد خود برسند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد هیئت محترم مذاکره کننده با همان نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه در رسیدن به مقصود اصلی موفق باشند.



تاريخ : 16 / 9 / 1392برچسب:, | 9:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: یک شهروند مسیحی فرانسه به نام ˈمیشل گوژوˈ در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  ˈحسین یوسفیˈ روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تازه مسلمان که 60 سال دارد مدیر بین المللی یکی از شرکت های تجاری فرانسه است که پس از تشرف به حرم مطهر رضوی مصمم شد مسلمان شیعی شود.

وی بیان کرد: این مرد فرانسوی در آیینی از سوی اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار و پس از به زبان آوردن شهادتین مسلمان شد.

وی اظهار کرد: گوژو که به واسطه نوع شغل خود بارها به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران سفر کرده، علت گرایش اش به دین اسلام را کامل یافتن این دین از طریق مطالعات گسترده اش و ارتباط گیری مطلوب با مسلمانان عنوان کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 زائر غیرایرانی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شدند که به هر یک از آنان از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی یک جلد قرآن کریم، تندیس سنگ مضجع حضرت امام رضا (ع)، کتاب هایی درباره اصول اعتقادی اسلام و مذهب شیعه و بسته های فرهنگی و متبرک اهدا شده است.



تاريخ : 6 / 9 / 1392برچسب:, | 8:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارومیه / واحد مرکزی خبر/ فرهنگی
سی و سومین دوره مسابقات قرآن و اذان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با معرفی برترینها درارومیه به کار خود پایان داد.
دراین دوره از مسابقات 3 روزه در بخش کارکنان در حفظ کل قرآن آقای حسین اسلامی ، حفظ 20 جزء مهرداد خلیلی ، حفظ 15 جزء سعید بخشایش ، حفظ 10 جزء حامد عالیخانی ، حفظ 5 جزء حمید رضا فرضی ، مفاهیم سطح یک و 2 روح الله شعبانی و علی یار احمدی، اول شدند .
دربخش قرائت ترتیل مهدی سعادت ، قرائت تحقیق علیرضا نجفی و در بخش اذان روح الله فاطمی نیا به عنوان نفرات نخست معرفی شدند.
در بخش وظیفه نیز در حفظ کل قران محمد صابر فخار ،20 جز بهزاد قره باش ،15 جز یعقوب چشمه خاور ،10 جز صادق هوت،5 جزء عبدالقادر قولجائی ، قرائت تحقیق و ترتیل علی اصغر منصوری و محمد حسین نیک کار و در اذان جمال طالب شوشتری برتر شدند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران درمراسم پایانی این دوره از مسابقات قرآن با اشاره به اینکه خداوند متعال قرآن را برای هدایت انسان ها نازل کرده است گفت :تنها راه نجات و رستگاری بشریت عمل به دستورات الهی و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود : امروز نشر فرهنگ قرانی در میان کارکنان و خانواده های ارتش در اولویت برنامه های عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد .
امیر سرتیپ حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم با بیان اینکه ارتشیان سلحشور آماده اند با تبعیت از رهنمود های رهبر معظم انقلاب مقابل تمامی زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستند گفت : امروز به برکت قرآن وولایت است که ایران اسلامی در دنیا عزتمند و با اقتدار است
سی وسومین دوره مسابقات قرآن و اذان کارکنان نیروی زمینی ارتش 3 روز پیش با حضور 220 نفر قاری و موذن درارومیه برگزار شد.



تاريخ : 29 / 8 / 1392برچسب:, | 10:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از چهره های معتبر علمی ایران که نام و آوازه ای در جهان دارند، زیاد شنیده ایم. از پروفسور سمیعی تا ایرانیانی که گوگل و ناسا را اداره می کنند. اما این بار یکی از این چهره ها امروز به ایران آمده تا صدمین سالگرد تولدش را جشن بگیرد. فضل‌الله رضا یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان و از مهندسان به نام برق در جهان.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمجله مهر:فضل الله رضا بامداد امروز وارد ایران شد تا عصر روز چهارشنبه 29 آبان ماه و به مناسبت صدمین سال تولدش،کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران در تالار شهید چمران از مقام علمی و فرهنگی او تقدیر کنند. 

پروفسور رضا دانش آموخته دوره اول دانشکده فنی بود که پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه به یکی از چهره های برتر مهندسی برق جهان تبدیل شد. 

او فرزند «شیخ اسدالله رضا» (روحانی و مالک) و از نبیره های امیر «هدایت‌الله‌خان فومنی» است که در سال1293 خورشیدی در رشت به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی اش را در همین شهر به پایان برد و بعد از گرفتن دیپلم در تهرانو در سال1317، لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران گرفت. 

پروفسور رضا که در همان زمان تحصیل در علوم ریاضی تحقیق می کرد،  اولین کتاب علمی خود را در سالهای 1319 تا 1320 با عنوان دوره هندسه علمی و عملی نوشت و بعد از گذراندن دوران سربازی، راهی امریکا شد.

سفری سخت که باعث شد او دیر به نیویورک و دانشگاه برسد. پروفسور رضا می گوید:«وقتی به نیویورک رسیدم گفتند که یک ماه از شروع سال تحصیلی گذشته شما هم خارجی هستید، مدرک و اسمی هم از شما اینجا نیست، و باید تا ترم آینده یا سال آینده صبر کنید. من هم پس از صحبت با معاون دانشگاه، به ملاقات رئیس دانشگاه مهندسی رفتم. او گفت ما نمی توانیم شما را بپذیریم. به هر حال با دستور معاون دانشگاه که وضعیت مرا ممتاز تشخیص داده بود، چند نفر از استادان نشستند و سوالاتی کردند که روی کاغذ نوشتند و به من دادند. من هم جواب ها را نوشتم و به آنها دادم. بلافاصله قبولم کردند. هیچ از دیپلم و مدرک دانشگاهی من –در دانشگاه تهران- نپرسیدند و به اصطلاح، نفوذِ کلام من کافی بود تا مرا بپذیرند. من با مفاهیم علمی (ریاضی و فیریک) آشنا بودم و به این دلیل کم کم جای خودم را پیدا کردم و همزمان در دو دانشگاه «کلمبیا» و «پلی تکنیک نیویورک» مشغول تحصیل شدم.»

در کشور جدید هم همان رشته را ادامه داد تا اینکه در سال 1324 مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشگاه کلمبیا  و در سال 1328 مدرک دکترا در رشته مهندسی برق از دانشگاه پلی تکنیک نیویورک گرفت.

او در دوره های مختلف عضو گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی برق دانشگاه ام ای تی در بوستون دانشگاه سراکیوز ،استاد مهمان در دانشگاه پلی تکنیک زوریخ سوییس، استاد مهمان دانشگاه فناوری سلطنتی دانشگاه کپنهاگ دانمارک، استاد مهمان دانشگاه کلرادو در بلدر امریکا و دانشگاه پاریس فرانسه بود. رییس افتخاری کنفرانس مهندسی برق ایران . استاد افتخاری دانشگاه تربیت مدرس، رییس انجمن علمی ایرانیان در آمریکای شمالی ، رییس گسترش زبان و ادب فارسی و مشاور و همکار فعال مؤسسات علمی و ادبی، از دیگر فعالیت هایی است که در کارنامه کاری پروفسور رضا ثبت شده است. 

او که یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده و با این تحقیقات، چهار کتاب درسی به زبان انگلیسی و یازده کتاب به زبان فارسی تالیف کرده که به اکثر زبانهای زنده دنیا هم ترجمه شده است .

پروفسور رضا در ایران هم سمت های زیادی داشته است. او از سال 46 تا 48 ریاست دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران را برعهده داشت و  از سال 48 تا 53 هم سفیر ایران در یونسکو بود. او که حالا در کانادا زندگی می کند، از سال 53 تا 57 هم سفیر ایران در این کشور بود و در دانشگاه های کاندا هم تدریس کرد. 

پروفسور رضا پس از این راه طولانی و در آستانه صد سالگی به ایران سفر کرده است و قرار است به شهرهای رشت، مشهد و اصفهان هم سفر کند و در دفتری که در دانشکده فنی دانشگاه تهران به او اختصاص داده شده، پاسخگوی سوالات دانشجویان و استادان این رشته باشد.



تاريخ : 25 / 8 / 1392برچسب:, | 1:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«ام عمرو بكر» یك بانوی عراقی سنی مذهب است كه در منطقه "اعظمیه" واقع در جنوب بغداد زندگی می‌كند. وی به مدت 26 سال پی در پی برای امام حسین(ع) در مناسبت‌های عاشورا و اربعین در كسوت آشپزی خدمت كرده و با مشاركت و مساعدت فرزندانش مخارج خدمت به عزاداران حسینی را برعهده گرفته است.



تاريخ : 15 / 8 / 1392برچسب:, | 9:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از افکارنیوز،این عکس هنری مربوط به سایت پیوندها می باشد که اغلب در زمان بازدید صفحات اینترنتی و گاهی نیز بطور خودکار بدون درج وب گاه های فیلتر شده رویت می شود. تارنمای مذکور بعد از بلاگفا بالاترین رتبه در بین سایت های ایرانی از نگاه سایت معروف الکسا دارد.
 
بر اساس اطلاعات سایت های آماردهنده ، تعداد بازدید روزانه این تارنما نزدیک به ۲ میلیون بار در روز می باشد [ در اینصورت عکس قرار گرفته در این صفحه، پربیننده ترین عکس در یک روز در کل دنیا می باشد] و پهنای باندی نزدیک به ۱۳۰ گیگ ماهانه مصرف دارد از نظر این سایت ها ارزش این صفحه اینترنتی با توجه به میزان بازدیدش معادل ۲/۵ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

 

کد مطلب: 280089

 



تاريخ : 9 / 8 / 1392برچسب:تغییرنام,آرمان,عقاب نیوز, | 9:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرمسئول روزنامه آرمان از تغییر نام این روزنامه به «آرمان امروز» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمشرق، حسین عبدالهی در گفت‌وگو با فارس از تغییر نام روزنامه «آرمان روابط عمومی» خبر داد و گفت: درصدد هستیم که نام این روزنامه را به «آرمان امروز» تغییر دهیم.

مدیرمسئول روزنامه آرمان افزود: هم‌اکنون طراح‌ها درصدد هستند که طرح لازم را برای تغییر نام این روزنامه در لوگوی آن طراحی کنند.

وی بیان داشت: روزنامه آرمان بدون هیچ تغییری در تعداد صفحات و قیمت همانند سابق در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه می‌شود با این تفاوت که نام این روزنامه به «آرمان امروز» تغییر می‌کند.

روزنامه آرمان در 16 صفحه و با قیمت 1000 تومان در حال عرضه است.



تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 12:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشگاه صنعتي شريف از بین دانشجويان ممتاز در دوره كارشناسي ارشد 13 دانشگاه سراسری برای سال تحصيلي 94-93 بدون آزمون دانشجو پذیرش می کند.

به گزارش مهر، دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئين‎نامه "ارائه تسهيلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر" وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، از ميان دانشجويان کارشناسی ورودی 89 و دورشته‌اي‌های ورودی 88 اين دانشگاه و سایر دانشگاه‌های منتخب به شرح پیوست، تعداد محدودي را بدون آزمون ورودي جهت ورود به دوره‎هاي كارشناسي ارشد مي‎پذيرد.
 
متقاضيان مي‎بايست فرم درخواست و مدارک خود را از تاريخ 4 آبان تا 19 آبان 92 به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه ارائه كنند. زمان تقریبی اعلام نتایج پذیرش، نیمه دوم آذر 92 و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت پذیرش از میان تقاضاهای ارائه شده در مهلت فوق‌الذکر، مرداد 1393 خواهد بود.
 
داوطلبان باید دارای حداقل معدل 17 بوده و حداقل 100 واحد درسی در مقطع کارشناسی را گذرانده باشند از دیگر شرایط برای پذیرش می توان به  اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ 31شهریور93، داشتن رتبه‌های یک تا سه برای داوطلبان سایر دانشگاه‌ها (پرونده داوطلبان سایر دانشگاه‌ها که رتبه یک تا سه را ندارند امّا معدّل آنان 18 و بالاتر است نیز قابل بررسی است) اشاره کرد.
 
صرفا در مورد داوطلبان رشته‌های شیمی، علوم کامپیوتر و مهندسی وعلم مواد، پرونده داوطلبانی که معدل بالای 16.5داشته و جزء 10% نخست دوره کارشناسی رشته خود باشند، قابل بررسی است.
 
پذيرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به جهت تشويق و حمايت از دانشجويان با وضعيت تحصيلی ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادي کارشناسی ارشد است. لذا تاكيد مي‎شود كه ارائه تقاضا از اين طريق  هيچگونه حقي در رابطه با برخورد ویژه با متقاضي در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ايجاد نمي‎نمايد و به كليه متقاضيان توصيه مي‎شود مراحل و پيش‌نيازهاي آزمون عادي کارشناسی ارشد را دقيقاً رعايت کنند.
 
پذیرش دانشجو فقط ازدانشگاه‌های، 1-صنعتی شریف 2- دانشگاه تهران 3- دانشگاه صنعتی امیرکبیر 4- دانشگاه صنعتی اصفهان 5- دانشگاه شیراز 6- دانشگاه علم و صنعت 7- دانشگاه فردوسی مشهد 8- دانشگاه تبریز 9- دانشگاه شهید بهشتی 10- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 11- دانشگاه صنعت نفت(رشته مهندسی نفت) 12- دانشگاه اصفهان (رشته‌های علوم پایه) 13- دانشگاه علامه طباطبایی (رشته‌های اقتصاد و مدیریت) خواهد بود.



تاريخ : 16 / 7 / 1392برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایش "شوق سرزمین"، به کارگردانی جواد پیشگر، درباره زندگی دکتر حسابی، سه شنبه، 16 مهرماه، از رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش را علی افضل  بر اساس زندگی دکتر محمود حسابی نوشته و در خلاصه آن آمده است: دکتر حسابی پس از بازگشت به ایران به استخدام وزارت راه درآمد و اولین مأموریتش، نقشه برداری جاده ای در مناطق جنوبی ایران بود؛ مأموریتی که او و همراهانش را هر روز با خطر تازه ای مواجه می کند و....
 

"شوق سرزمین" به تهیه کنندگی محمد مهاجر و با حضور بهرام سروری نژاد، ایوب آقاخانی، اسماعیل بختیاری، کرامت رود ساز، صدابرداری علی حاجی نوروزی، افکتور محمدرضا قبادی فر و با گویندگی مهرداد عشقیان، سه شنبه، 16 مهرماه، ساعت 10 از رادیو نمایش پخش می شود.