پایگاه خبری عقاب نیوز :

در شرایطی که مشکلاتی چون گرانی مرم کشور را دچار مشکل کرده،همه درگیر حاشیه هایی هستند که توسط احمدی نژاد و اطرافیانش به طور دائم به وجود می آید.
عصر ایران - حتی سفر 2 روزه هم کافی بود تا "حاشیه و احمدی نژاد" دوباره همنشین هم شوند. عکس های منتشره از مراسم یابود هوگو چاوز ، بعد از آن پیام تسلیت جنجالی باعث شد تا انتقادات از نوع رفتار احمدی نژاد ، بار دیگر مطرح شود.اکرمی

 سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در این رابطه در گفت و گو با عصر ایران می گوید: بنده هنوز عکس های مورد بحث را ندیدم، اما شنیده ام که آقای احمدی نژاد به طور نا متعارفی به مادر آقای چاوز تسلیت گفته اند که در این باره به جز تأسف کار دیگری از ما بر نمی آید.



احمدی نژاد و مادر چاوز
 
 نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط موجود و مشکلاتی که لایه های مختلف جامعه را به خود درگیر کرده است، ادامه داد: در شرایطی که مشکلاتی چون گرانی مردم کشور را دچار مشکل کرده است و بر همه واجب و لازم است که فکری برای رفع محدودیتها کنند، همه درگیر حاشیه هایی هستند که توسط احمدی نژاد و اطرافیانش به طور دائم به وجود می آید. پس باید همه متوجه این امر باشند که دولتی ها به چنین رفتارهایی عادت دارند و نباید توجه نشان دادن به این نوع بدرفتاری موجب شود تا مشکلات مهم مردم پابرجا بمانند.

احمدی نژاد بر سر تابوت چاوز
 
این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران همچنین ادامه داد: پیام آقای احمدی نژاد به مرگ چاوز و همچنین رفتاری که او در مراسم برگزار شده در ونزوئلا از خود نشان داد، این مساله را نشان می دهد که از او هیچ کاری بعید نیست و به همین دلیل همیشه باید منتظر باشیم تا رفتارهایی اینچنینی را از خود بروز بدهند. باید منتظر ماند تا بالاخره دولتش وقتش تمام شود و این روزها را پشت سرگذاشت.

اکرمی همچنین اظهاراتش را با این جمله به پایان برد: " وقتی احمدی نژاد در مقابل مقام معظم رهبری تمرد می کند، پس باید اینطور نتیجه گیری کرد که وقتی کسی به خود اجازه بی توجهی به فرمایشات رهبری را می دهد، هیچ یک از کارهایش را نباید تعجب بر انگیز خواند."
 



تاريخ : 13 / 12 / 1391برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت بیمه و حقوق کارکنان شورای حل اختلاف، گفت: به طور حتم رسیدگی به وضعیت کارکنان شوراهای حل اختلاف در سلامت دستگاه قضایی کشور و رعایت حقوق طرفین دعوا بسیار تاثیرگذار است.

سید حمیدرضا طباطبائی نائینی در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت کارکنان  شوراهای حل اختلاف مهم‌ترین موضوعی است که باید در تخصیص بودجه سال آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: رسیدگی به وضعیت کارکنان  شوراهای حل اختلاف تا جایی اهمیت دارد که نیاز است بودجه‌ای برای رفع وضعیت نابسامان این بخش از کارکنان دستگاه قضا اختصاص داده شود.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه کارکنان شورای حل اختلاف نه تنها بیمه نیستند بلکه حقوق هم دریافت نمی‌کنند، البته گاهی اوقات مبالغ جزئی به عنوان پاداش به این افراد داده می‌شود اما به طور حتم هیچ یک جای حقوق آنها را نمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت کارکنان شوراهای حل اختلاف در سلامت دستگاه قضایی کشور و رعایت حقوق طرفین دعوا بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: تامین نیازهای پرسنلی که در شورای حل اختلاف فعالیت می‌کنند و هیچ آینده شغلی روبروی آنها نیست امری ضروری به نظر می‌رسد که لازم است در بودجه سال آینده اعتباری برای رسیدگی به وضعیت این افراد در نظر گرفته شود.

طباطبائی نائینی، با بیان اینکه تامین نیازهای کارکنان دستگاه قضایی و فضای مناسب کار از جمله مسایلی است که باید در تخصیص بودجه سال آینده دیده شود، یادآور شد: یکی از عللی که به بی‌اعتمادی دستگاه قضا منجر می‌شود وجود برخی سوء‌استفاده‌هایی است که در دستگاه قضایی دیده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از توزیع نامناسب بودجه در سال ۹۱ به برخی از زیرمجموعه‌های دستگاه قضا، گفت: متاسفانه در حال حاضر دستگاه قضا پاسخ‌گوی نیاز مردم نیست به گونه‌ای که هم نوبت دادگاه‌ها با تاخیر انجام می‌گیرد و هم در حوزه مسایل کیفری در دادسراها، تراکم کاری شدیدی وجود دارد که بدون‌شک اگر این موراد اصلاح نشود دستگاه‌های قضا خروجی مناسبی نخواهد داشت بنابراین ضروری است علاوه بر تغییر در ساختار دستگاه قضایی، بودجه موردنیاز به آنها اختصاص داده شود.



تاريخ : 12 / 12 / 1391برچسب:, | 11:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از فقدان ثبات در سیاستگذاری و تصمیم‌گیری حکام عرب، تصریح کرد: جزایر سه‌گانه بر اساس توافق‌نامه دهه ۵۰ شمسی جزو اراضی ایران قلمداد می‌شود.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به ادعای دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه، گفت: این ادعا به دنبال تصمیم اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای سفر به جزایر سه‌گانه و بازدید از این مناطق بیان شده، در حالی‌که جمهوری اسلامی ایران، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را جزء لاینفک تمامیت ارضی خود می‌داند.

نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی افزود: هر کشوری مختار به تصمیم‌‌گیری درباره چگونگی اداره قلمرو حاکمیتی خود است و با توجه به اینکه این جزایر نیز جزء قلمرو حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وظیفه دارد نسبت به وضعیت امنیت ملی در این مناطق حساس باشد.

وی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس همان حساسیتی را که نسبت به مرزهای شمالی یا شرقی و غربی دارد،‌ نسبت به قلمرو آبی و جزایر سه‌گانه دارد و این سفر نیز در راستای سفرهای اعضای کمیسیون به استانها و نوارهای مرزی و به منظور بررسی وضعیت امنیتی مناطق مرزی صورت می‌گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: این جزایر بر اساس موازین حقوقی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است؛ اعضای کمیسیون نیز به ادعای شورای همکاری خلیج فارس وقعی نمی‌نهد، زیرا ممکن است هر کشوری ادعاهای فراوانی برای خود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نبود ثبات در سیاستگذاری و تصمیم گیری حکام عرب، یادآور شد: در دهه ۵۰ شمسی، توافق‌نامه‌ای بین دولت وقت ایران و دولت امارات منعقد شد که بر اساس آن، جزایر سه‌گانه جزو اراضی جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای عضو این شورا، ادعا کرده است: ایران، حل و فصل مشکل مالکیت جزایر سه گانه به شیوه های دیپلماتیک یا از طریق داوری بین المللی را نمی‌پذیرد.



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه از رئیس جمهور انتظار داریم در یک سخنرانی رسمی داده های تخصصی ارایه دهد گفت: متاسفانه سخنان رئیس جمهور درباره واگذاری جنگل ها به دامداران کاملاً غیرتخصصی و در جهت تخریب جنگل ها بود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان اولین سخنران پس از رئیس جمهور اظهار کرد: روی صحبت من با آقای رئیس جمهور و هیات دولت است و احتمال دارد این دوستان که تصمیم گیر هم هستند این سخنان من را نشنوند اما باید بگویم امروز بعد از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مشکل اساسی بخش اقتصادی و غیراقتصادی کشور عنصر مدیریتی است و اگر این موضوع را حل کنیم قطعاً خیلی از این مشکلات دیگر پیش نمی آید که ما با یک کلاف پیچیده مواجه باشیم.

وی افزود: ما باید نگاه مان را به بخش کشاورزی تغییر دهیم و آن گونه که به بخش های دیگر نگاه می کنیم به این بخش نگاه نکنیم چرا که در بخش کشاورزی ما با با موجودات زنده سر و کار داریم و نمی توانیم به موجود زنده بگوییم که علوفه نداریم و یا بسیاری دیگر از اقلام مورد نیاز این بخش را نمی توانیم تهیه کنیم چرا که اگر به موقع عوامل حیاتی این بخش به آن تزریق نشود حیاتش از بین می رود.

رجایی ادامه داد: نکته مهم دوم این است که تمامی کارکردهای بخش کشاورزی به ملت بر می گردد و اگر خللی در این بخش ایجاد شود برای همه مردم ایران مشکل ساز است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: موضوع مهم سوم این است که بخش کشاورزی با توجه به ساختارش اصلاً قادر نیست مسایل و هزینه هایش را به سایر بخش ها و اقشار جامعه انتقال دهد و باید به گونه ای در این بخش عمل شود که مسایل و مشکلات آن در درون خودش حل شود و این بخش درست برخلاف صنعت و خدمات بازرگانی است.

وی ادامه داد: متاسفانه بخش کشاورزی در کشور در این سالها نتوانسته است از سنتی بودن در بیاید و همچنان بخش اعظمی از مسایل ما سنتی است و هنوز اقتصادی و بهره ور نیست.

رجایی ادامه داد: ما باید متوجه باشیم که نگاه به بخش کشاورزی باید تغییر کند همچون دیگر بخش ها به این بخش نگاه نکنیم. به عنوان مثال اگر برق در یک منطقه پرورش ماهی قطع شود همه ماهی ها می میرند. این در حالی است که اگر این قطع برق در حوزه بازرگانی قطع شود آثار کوچک اقتصادی را به دنبال دارد.

وی همچنین با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در جلسه علنی امروز تاکید کرد: از رئیس جمهور انتظار داشتیم در یک سخنرانی رسمی داده های تخصصی بیان کند اما متاسفانه ایشان این گونه عمل نکردند. به عنوان مثال درباره موضوعی که مطرح کردند که جنگل ها را به دامدارها واگذار کنیم تا از جنگل حفظ و حراست کنند که دام ها از علوفه جنگل استفاده کنند باید بگویم کف جنگل اگر جنگل باشد علوفه ای نمی روید چرا که درختان بلند و تناوری هستند و آفتاب به کف جنگل نمی تابد که علوفه بروید.

رجایی با تاکید بر اینکه این سخنان کاملاً غیرتخصصی است گفت: اگر بخواهیم جنگل ها را به دامداران واگذار کنیم به این معنی است که دامدار درخت های جنگل را قطع کند و جنگل را تخریب کند تا نور آفتاب به زمین بتابد و بتواند علوفه ای برای دام هایش تهیه کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: چرا وقتی می توانیم در شرایطی که زمین خوب برای تامین امنیت غذایی داریم زمین های زراعی، مراتع و جنگل ها را در اختیار مسایلی بگذاریم که شاخص های رفاه یک سری افراد را ایجاد کنیم تا در این زمین ها ویلا بسازند.

وی تاکید کرد: متاسفانه داریم بخش کشاورزی را نابود می کنیم. از یک سو 8 میلیون تن گندم خریداری کردیم اما گندم از روستایی خود نخریدیم و مجبور شدند گندم ها را از مرزها به صورت دیگری خارج کنند.

رجایی ادامه داد: ما اصلاً مخالف هدفمندی در حوزه کشاورزی نیستیم اما باید مدلش اصلاح شود چرا که اکنون در وضعیت فعلی قیمت نهاده های کشاورزی آنقدر بالا رفته که حدود 5 باربر افزایش قیمت در این اقلام داریم. کودها و سم های شیمیایی همه افزایش قیمت زیادی داشته است، قیمت ماشین آلات کشاورزی حداقل دو برابر افزایش پیدا کرده است و هزینه تولید بخش کشاورزی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها افزایش زیادی داشته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مسایل مربوط به بخش کشاورزی هزینه تولید را بالا برده است و این در حالی است که تعزیرات به دامداران ایراد می گیرد که چرا مثلاً قیمت شیر افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: باید تعریف درستی در زمینه پرداخت یارانه وجود داشته باشد به این معنی که یارانه حوزه غذا و کشاورزی به صورت جداگانه تعریف شود. از یک طرف یارانه ای به تولید اختصاص پیدا کند و از طرف دیگر برای اینکه غذای ارزان به مصرف کننده برسد یارانه غذا نیز پرداخت شود. اینها موضوعاتی است که در حوزه کشاورزی باید به آن توجه کنیم.



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:, | 7:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نماینده اصولگرای کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: کیست که نداند جریان انحرافی در عزل و نصب‌های متعدد، نقش اول را برعهده داشته چرا که انگشت اشاره جریان انحرافی در عزل و نصب‌ها دیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: انگشت اشاره جریان انحرافی در عزل و نصب‌ها دیده می‌شود

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با ابراز تأسف از برکناری و عزل وزیر بهداشت اظهار کرد: به نظر من و بسیاری از کسانی که از نزدیک شاهد فعالیت وزرا و مسئولان کشور هستیم خانم دکتر دستجردی از وزرای فعال و پرکار و البته موفق دولت دهم بود.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس از حوزه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در عزل و نصب‌ها رئیس‌جمهور مختار است که زیر دستان خود را تغییر دهد ولیکن نباید آن‌هایی را که عملکرد خوبی دارند این‌گونه و با این شیوه عزل کرد.

بزرگواری افزود: برای نمونه در این دولت مدیران و وزرای توانمندی همچون فتاح، لنکرانی، صفار هرندی و محسنی ‌اژه‌ای توسط رئیس‌ جمهور حذف شدند که انگشت اشاره جریان انحرافی در همه این عزل‌ها دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که آن‌ها قصد داشتند مصلحی را نیز این‌گونه حذف کنند، تصریح کرد: دلایل این‌گونه عزل و نصب‌ها نه برای من و نه برای بسیاری از کسانی که نظاره‌گر امور هستند روشن نیست و هنوز نمی‌دانیم که این افراد که آخرین آن‌ها وزیر بهداشت بوده به چه دلیل عزل شده‌اند ولی همین را می‌دانم که در همه این عزل و نصب‌ها جریان انحرافی بازیگر اول میدان است.

وی گفت: علاوه بر عزل‌ها، در نصب‌ها نیز شاهد چنین روندی از سوی جریان انحرافی هستیم.



تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:, | 7:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده مردم اردستان با بیان اینکه حمله به سفارت ایران در دانمارک به دستور اسرائیل و توسط منافقین انجام شده است، ادامه داد: منافقین با داشتن نقش مزدوری، مجبورند برای احیای خود دست به هرکاری بزنند همان کاری که در گذشته به عنوان مزدور صدام حسین انجام می‌دادند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد که منافقین امروز به دستور اسرائیل به سفارت ایران در دانمارک حمله کرده‌اند.

 

 

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: یک گروه 50 نفری مجهز به تمامی تجهیزات وارد سفارت ایران در دانمارک شده و علاوه بر شکستن شیشه‌ها، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی بر روی دیوار سفارت نوشته است.

 

 

وی با بیان اینکه حمله به سفارت ایران در کانادا، در ادامه حمله به سفارت ایران در آلمان انجام شده است، در تشریح جزییات این موضوع گفت: گروهی 50 نفره از منافقین با داشتن تمامی امکانات حتی نردبان از دیوار سفارت بالا رفته و حتی با قیچی‌های خاص سیم‌های خاردار را بریدند و بعد از ورود به سفارت، شیشه‌ها را شکسته و شعار علیه جمهوری اسلامی نوشته‌اند با این مضمون که جمهوری اسلامی موشک به فلسطین در جنگ 8 روزه داده است، این همان شعارهایی است که بر روی دیوار سفارت ایران در آلمان نوشته شده بود.

 

 

وی افزود: در زمان حمله به سفارت جمهوری اسلامی در کانادا، نیروهای پلیس حضور نداشتند، البته ظاهرا ایران از ابتدای صبح اعلام کرده بود که امکان تعرض به سفارتخانه وجود دارد، اما متاسفانه پلیس زمانی به محل سفارت رسیده است که دیگر منافقین، سفارتخانه را ترک کرده بودند.

 

نماینده مردم اردستان با بیان اینکه حمله به سفارت ایران در دانمارک به دستور اسرائیل و توسط منافقین انجام شده است، ادامه داد: منافقین با داشتن نقش مزدوری، مجبورند برای احیای خود دست به هرکاری بزنند همان کاری که در گذشته به عنوان مزدور صدام حسین انجام می‌دادند.

 

بخشایش ادامه داد: اسرائیل منافقین را به استخدام خود در آورده تا افکار عمومی را از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 8 روزه با غزه منحرف کند و به سمت اتفاقاتی همچون حمله به سفارت ایران در کشورهای مختلف سوق دهد، شاید این کار در آینده علیه سایر سفارتخانه‌های ایران صورت گیرد، با این هدف که به افکار عمومی جهانی القا کنند که ایران، کشور منفوری است.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اسرائیل بازی حمله به سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف را آغاز کرده است، گفت: اسرائیل از دو ماه قبل تحت سناریویی هر شب جنگ روانی شدیدی درباره حمله به ایران راه انداخته بود، به طوری که همه منتظر جنگ اسرائیل و آمریکا علیه ایران بودند.

 

 

بخشایش افزود: بعد از شکست اسرائیل مقابل غزه و حضور خالد مشعل بعد از 25 سال در غزه، اسرائیل چاره‌ای جز تسلیم شدن برای خود ندید، بنابراین سناریویی شروع کرده تا افکار عمومی غرب را به خیال خود علیه ایران تهییج کند، این در حالی است که جمهوری اسلامی، افکار عمومی کشورهای اسلامی و عربی را به نفع خود مصادره کرده است.



تاريخ : 17 / 9 / 1391برچسب:, | 6:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس در پی تاخیر رئیس جمهوری، قانون حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور (ممنوعیت پرداخت یارانه نقدی از محل فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی سهم دولت ) را ابلاغ کرد.

 
به گزارش مهر، با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده "1" قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده "1" قانون مذکور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی "قانون حمایت از سرمایه گذاری های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور" ابلاغ کرد. 
 
در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از سرمایه گذاری های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور که با عنوان طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصوب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 1391.7.30 و تایید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می گردد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی- علی لاریجانی
 
قانون حمایت از سرمایه گذاری های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور به شرح ذیل است:
 
"ماده واحده - قانون بودجه سال 1391 کل کشور به شرح زیر اصلاح می شود:
 
الف - متن زیر به جزء (2-3) الحاق می شود:
 
"تمامی منابع حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی سهم دولت، بخشی از منابع عمومی دولت محسوب می شود و دولت حق هزینه کردن از این منبع را برای موارد خاص مانند پرداخت یارانه نقدی به استثنای جزء (2-44) قانون بودجه سال 1391 کل کشور ندارد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مابع مزیور را روزانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. عدم اجرای این حکم به منزله تصرف غیرقانونی در اموال عمومی و مستوجب تعقیب قضائی است.
 
ب- متن زیر به عنوان تبصره (2) به جزء (2-5) الحاق می گردد:
 
تبصره 2- در اجرای اجزای (1-5) و (2-5) برای پرداخت تسهیلات ریالی مبنای تسعیر ارز، نرخ روز ارز تعیین می شود. تبدیل منابع صندوق توسعه ملی به ریال به استثنای اجزای فوق ممنوع است.
 
اجرای اجزای (1-5) و (2-5) فقط در حد منابع ناشی از اجرای قانون بودجه سال 1391 کل کشور می باشد.
 
ب- جزء (4-5) به شرح زیر اصلاح می گردد:
 
4-5 - هجده درصد (18 درصد) از منابع به سرمایه گذاران بخش غیردولتی برای طرحهای توسعه ای بالادستی نفت و گاز با اولویت مادین مشترک به ویژه پارس جنوبی
 
با تضمین وزارت نفت بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی، تخصیص می یابد.
 
ت- متن زیر به عنوان تبصره (2) به جزء (3-24) الحاق می شود:
 
تبصره 2- در اجرای جزء (3-24) وجوه ناشی از مطالبات فروش سهام، سهم الشرکه، امال، دارایی ها و حقوق مالی و نیروگاههای متعلق به دولت و موسسات و شرکتهای دولتی تابعه و وابسته مربوط به سنوات گذاشته الزاما باید به طور مستقیم به حساب خزانه واریز شده و قابل تسویه و تهاتر نمی باشد."
 
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سی ام مهرماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1391.8.3 به تایید شورای نگهبان رسید.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

در 12 آذرماه سال 1358 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که با فرمان رهبر کبیر انقلاب پیش‌نویس آن آماده و در مجلس خبرگان رهبری به تصویب رسید بود در یک همه پرسی مردمی به تایید ملت ایران رسید و بنیان قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران را بنا نهاد.

 

 

در همین ارتباط عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، تصویب قانون اساسی در مجلس خبرگان رهبری را نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم این نهاد دانست.

 

 

 

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با روشن‌بینی دستور به تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دادند و مجلس خبرگان پس از سه ماه کار فشرد،ه آن را تنظیم و به تصویب رساند.

 

 

 

صلاحی با اشاره به تنظیم قانون اساسی توسط فقهای عالم گفت: قانون اساسی با رای و نظر فقهای عالم زمان تنظیم شد و قوانین با حساسیتی که در آن زمان وجود داشت به تصویب رسید و پس از آن به رای گذاشته شد.

 

 

وی افزود: با توجه به آنکه این قوانین در اوایل انقلاب و با شرایط خاص آن زمان به تصویب رسید نیازمند آن هستیم با توجه به شرایط حال حاضر نسبت به بازنگری آن اقدام شود.

 

 

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان اظهار کرد: بایستی در بازنگری قانون اساسی توجه به اصل این قوانین شود و تنها جایی مورد بازنگری قرار گیرد که با توجه به شرایط کنونی قابل تغییر باشد.

 

 

 

وی در پایان با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر ضرورت اصلاح قانون اساسی توسط دولت گفت: با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شده است این بازنگری از وظایف مجلس است و قوه مجریه می‌بایست قوانینی که در مجلس به تصویب می‌رسد اجرا نماید.

 



تاريخ : 2 / 9 / 1391برچسب:, | 2:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
 
 

پیام تسلیت رئیس مجلس به نماینده ورزقان

رئیس مجلس شورای اسلامی، طی پیامی، مصیبت وارده به اللهوردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی که در پی سانحه تصادف رانندگی برخی از اعضای خانواده اش را از دست داد، تسلیت و تعزیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در پی سانحه تصادف شدید رانندگی الله وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، که منجر به فوت همسر، دو فرزند و مصدومیت وی و فرزند دیگر خردسال وی گردید، رییس مجلس با صدور پیامی این ضایعه را به وی تسلیت گفت.

در این پیام خطاب به نماینده ورزقان آمده است:

« و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبة قالو انا لله و انا الیه راجعون

وقوع سانحه تصادف رانندگی که موجب فوت همسر و دو فرزند عزیزتان و مصدومیت جناب عالی و فرزند دیگرتان گردید، موجب تاسف و تاثر فراوان است.

اینجانب ضمن تسلیت و تعزیت این مصیبت جانگداز و طلب شفای عاجل برای آن برادر ارزشمند و فرزند دلبندتان، آرزوی رحمت و مغفرت نیز برای درگذشتگان از درگاه خداوند متعال خواستارم. یقین دارم با استعانت از مدد الهی در برابر این تقدیر و ضایعه دردناک صبوری و شکیبایی خواهید داشت».



تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:استیضاح,مجلس,عقاب نیوز, | 10:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: این کمیسیون در جلسه امروز خود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش نرخ باروری را با حضور معاونین وزارت بهداشت و درمان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت ریاست جمهور مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
وی افزود: پس از بحثهای صورت گرفته پیرامون این مصوبه و علت ابلاغ آن برای اجرا، در نهایت مقرر شد که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون ویژه‌ای که در مجلس به منظور پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با رشد جمعیت تشکیل شده بررسی و مواردی که نیاز به قانونگذاری دارد مشخص شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته مواردی که در این مصوبه نیاز به قانونگذاری دارد بایستی از سوی دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه شود و بار مالی آن در لایحه بودجه سال 1392 مدنظر قرار گیرد.
 
نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون اصل نود در ادامه دستور کار خود موضوع خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی را که پیش از این نیز در کمیسیون بحثهایی پیرامون آن صورت گرفته بود، با حضور مقاماتی از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
افضلی‌فرد با بیان اینکه لیست اسامی افرادی که با ارز مرجع کالا به کشور وارد کرده و به قیمت ارز آزاد در کشور به فروش رسانده‌اند توسط مقامات مربوطه به کمیسیون ارائه شده، افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون مقرر شد تا از این پس واردکنندگان خودرو، خودروهای خود را با ارز مبادله‌ای وارد و حقوق گمرکی آنان نیز بر اساس ارز مبادله‌ای محاسبه شود.
 
وی ادامه داد: همچنین تصمیم گرفته شد تا به منظور محاسبه سود بخش خصوصی، این خودروها با افزایش قیمت معقول در بازار به فروش برسند که البته میزان مشخصی برای افزایش قیمت این خودروها پس از محاسبه حقوق گمرکی درنظر گرفته نشده است.
 
وی افزود: در صورت تخلف در این روند، در مرحله بعدی در واردات خودرو به کشور عوارض بیشتری از شخص متخلف دریافت می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه هیئت‌رئیسه مجلس تا کنون پاسخ خود در ارتباط با شکایت تعدادی از نمایندگان را به کمیسیون ارائه نکرده است، تصریح کرد: طبق قانون، هیئت‌رئیسه تا یک ماه فرصت دارد تا پاسخ خود را به کمیسیون ارائه کند اما در این مورد فرصت یک‌هفته‌ای برای هیئت‌رئیسه مجلس در نظر گرفت شده است.
 
افضلی‌فرد اظهار داشت: کمیسیون اصل نود این تأخیر در ارائه پاسخ از سوی هیئت‌رئیسه را پیگیری می‌کند و در صورت عدم وصول نتیجه، طبق قانون، هیئت‌رئیسه استیضاح می‌شود و ممکن است تعدادی از اعضای هیئت‌رئیسه کنار گذاشته شوند.



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 11:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

آفتاب: مجلس شورای اسلامی نخستین جلسه خود را در ماه محرم با برگزاری مداحی آغاز کرد .  



در ابتدای جلسه روز یکشنبه حاج علی انسانی مداح اهل بیت(ع) به ذکر مصایب سید و سالار شهیدان پرداخت.

در میانه برگزاری مداحی در صحن علنی مجلس سید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی دچار تالمات روحی شد و از حال رفت.

به گزارش مهر،نمایندگان مجلس بلافاصله وی را به درمانگاه مجلس شورای اسلامی انتقال دادند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس از خرید کلان سکه و ارز توسط یکی از بانک‌های کشور با استفاده از امکانات بانکی خبر داد.

خبرگزاری فارس: خرید کلان سکه و ارز توسط یکی از بانک‌های کشور

زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به خرید کلان سکه و ارز توسط یکی از بانک‌های کشور اظهار داشت: طی گزارشی اعلام شد که یکی از بانک‌های کشور در هفته‌های منتهی به نوسانات بازار ارز و سکه با استفاده از امکانات بانکی مبالغ بسیار زیادی را برای خرید ارز و سکه اختصاص داده است.

وی افزود: طبیعی است اگر قرار باشد که چه بانک دولتی و چه خصوصی چنین اقدام واسطه‌گری و دلالی را انجام دهد به واسطه اینکه از قدرت مالی هم برخوردار است می‌تواندبا جابه‌حایی رقم بالا به افزایش قیمت‌ها در جامعه دامن بزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: استفاده عمدی یا غیرعمدی بانک‌ها به دلیل داشتن قدرت مالی از بازار آزاد به نوعی اخلال در بازار ارز و سکه و تخلف محسوب می‌شود.

طبیب‌زاده تصریح کرد: بنده در ارتباط با رسیدگی به این موضوع از وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیح خواسته‌ام، چراکه این مسئله قابل رصد است که کدام بانک دولتی یا خصوصی مرتکب چنین تخلف عمدی یا غیرعمدی شده است.

طبیب‌زاده در پایان گفت: از آنجا که قوه قضائیه مسئول رسیدگی به امر متخلفان بازار سکه و ارز است باید جلوی اقدام این بانک را بگیرد و متخلفان را مورد پیگیرد قرار دهد.



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بهار و کبودر‌آهنگ به یکی از اعضای هیئت رئیسه ماموریت داد تا علت اهانت به مجلس در صداوسیما را بررسی کند.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکر آئین نامه‌ای اظهار داشت: در حالی که رهبر معظم انقلاب از دو سال قبل مطالبی را درباره مناظرات مطرح کردند، اما از حدود چند هفته قبل متاسفانه صدا و سیما در برنامه دیروز امروز و فردا مطالبی را مطرح کرد که با فرمایشات رهبری تطابق ندارد.

وی افزود: برخی از نمایندگان مجلس به این برنامه دعوت شدند و به شدت به شان مجلس و نمایندگان ملت در این برنامه اهانت کردند. به عنوان مثال گفتند اگر این مجلس به نام مجلس جمهوری اسلامی ایران نبود هیچ وقت در آن حضور پیدا نمی‌کردم، آنها گفتند مجلس نهم از خط امام و شهدا به دور است.

پور مختار همچنین یادآور شد: صدا و سیما در ابتدای برنامه دیروز، امروز، فردا همین را تکرار می‌کند باید پرسید آیا چنین اختیاری دارد یا خیر؟ آیا مدرک و دلیلی در این زمینه دارند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین طبق بند 11 ماده 23 آئین نامه داخلی از هیئت رئیسه خواست که از شان مجلس دفاع کند و گفت متاسفانه مسائل سیاسی بر این اظهار نظر‌ها سایه انداخته است.

به گزارش مهر،در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه نباید چنین حرف‌هایی مطرح شود، گفت: صدا و سیما هم باید دقت کند تا چنین مطالبی بیان نشود.

لاریجانی همچنین عبدالرضا مصری عضو هیئت رئیسه را مامور پیگیری این امور کرد تا مشخص شود چرا این موضوعات پیش آمده است.



تاريخ : 11 / 7 / 1391برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میانه در مورد بازانتشار کاریکاتور موهن علیه آذری‌زبان‌ها در بی‌بی‌سی فارسی، اظهار داشت: از جیره خوار‌های انگلیس توقعی نباید داشت و بی‌بی‌سی قاعدتاً به دنبال اختلاف‌افکنی است.

خبرگزاری فارس: زمان اختلاف افکنی بین قومیت‌های ایرانی به سر آمده است

سیدبهلول حسینی نماینده مردم میانه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار کاریکاتور موهن علیه آذری‌زبان‌ها در بی‌بی‌سی فارسی، اظهار داشت: از جیره خوار‌های انگلیس توقعی نباید داشت و بی‌بی‌سی فارسی قاعدتاً به دنبال اختلاف‌افکنی است اما باید بداند که با اختلاف افکنی در قومیت‌های ایرانی راه به جایی نخواهد برد چرا که زمان اختلاف افکنی در قومیت‌های ایرانی به پایان رسیده است.

وی با طرح این پرسش که سایت بی‌بی‌سی فارسی با بازانتشار کاریکاتور سال 85 در یکی از روزنامه‌های کشور به دنبال چه چیزی است، گفت: انگلیسی‌ها همواره نشان داده‌اند که با اختلاف افکنی بین قومیت‌ها می‌خواهند بر آنان سلطه داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه ما نمایندگان آذری‌زبان این اقدام بی بی سی را بشدت محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: مردم ایران وحدت و همدلی خود را همواره به رخ دشمنان کشیده‌اند و در راستای تاکیدات پیشوا و رهبر خود بر این موضوع دست از برادری و همدلی برنخواهند داشت.

به گزارش فارس سایت بی بی سی فارسی در اقدامی مشکوک کاریکاتور موهن در اهانت به آذری‌زبانان مربوط به یکی از روزنامه‌های کشور در سال 85 را باز انتشار داده و به بررسی آن پرداخته است.



تاريخ : 9 / 7 / 1391برچسب:, | 5:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن رد ادعاهای وزیر خارجه بحرین درباره دخالت کشورمان در امور داخلی کشورهای منطقه، بار دیگر جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک خاک ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزرات امور خارجه کشورمان با مردود دانستن ادعای بی اساس وزیر خارجه بحرین در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد به اصطلاح دخالت کشورمان در امور داخلی کشورهای منطقه، اظهار داشت:‌ این گونه ادعاهای قدیمی و تکراری دیگر کاربردی نداشته و بیش از آنکه با واقعیت همراه باشد، برای فرار از پاسخگویی به مطالبات مدنی مردم صورت گرفته و تکرار این ادعاها واقعیت‌های منطقه را تغییر نخواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین ضمن رد ادعاهای واهی مطرح شده اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل درباره جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ، تأکید کرد: این جزایر جزء لاینفک سرزمین جمهوری اسلامی ایران بوده و تا ابد ایرانی باقی خواهند ماند.



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 1:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: قوه قضاییه باید بدون هیچ‌گونه اغماض و ملاحظه‌ای پرونده مهدی هاشمی را بررسی کرده و حکم او را صادر کند.

خبرگزاری فارس: قوه قضاییه بدون اغماض حکم مهدی هاشمی را صادر کند

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود مهدی هاشمی به کشور اظهار کرد: انتظار می‌رود قوه قضاییه که مجری عدالت در کشور است درباره تمام کسانی که در هر سطح و وابسته به هر شخصیتی هستند عادلانه حکم را اجرا کند.

وی با بیان اینکه برای تنویر افکار عمومی باید مسئله مهدی هاشمی در جریان فتنه و دانشگاه آزاد مشخص شود، افزود: قوه قضاییه باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه به جرایم مهدی و فائزه هاشمی رسیدگی کرده و حکم را صادر و مجازات کند.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز کرد: قوه قضاییه در اجرای حق تلاش کند.

وی افزود: پرونده مهدی هاشمی زیر دست قاضی است و برای مشخص شدن واقعیت موضوع فعالیت مهدی هاشمی در جریان فتنه و دیگر مسایل باید منتظر حکم قوه قضاییه باشیم.

کوچکی‌نژاد در ادامه درباره دیدگاه خاتمی و اظهارات اخیرش در زمینه تورم و اقتصاد کشور اظهار کرد: خاتمی دیدگاه خود را درباره تورم و اقتصاد و مشکلاتی که وجود داشت مطرح کرد و اگر چه ممکن است دولت نتوانسته به خوبی بر ارز، تورم و بیکاری مدیریت کند اما خاتمی نیز در زمان خودش در اقتصاد کشور موفق نبود و حتی گرفتاری‌های بخش اقتصادی را رها کرده و در بخش سیاسی ورود کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه دولت احمدی‌نژاد نیز همان راه خاتمی را نرود باید به اقتصاد کشور بیشتر بها دهد.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه هنوز تصمیم کمیسیون درباره محدودیت‌های سنی و تحصیلی نامزدهای ریاست جمهوری نهایی نشده است، گفت: حداقل سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۴۰ سال و حداقل مدرک تحصیلی، مدرک فوق لیسانس تعیین شده است.

به گزارش خانه ملت، امیر خجسته در تشریح آخرین تغییرات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: جلسات کارشناسی مجلس همچنان ادامه دارد و در آینده‌ نزدیک طرح اصلاح قانون انتخابات برای تصویب در صحن علنی مجلس مهیا می‌شود.

درباره حداکثر سن نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بحث نشده است


نماینده مردم همدان، قهاوند و فامنین با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در خصوص موضوعاتی از قبیل شاخص‌های تعیین رجل سیاسی، سن  و مدرک تحصیلی نامزدها بحث و تبادل نظر شد، یادآور شد: حداقل سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۴۰ سال و حداقل مدرک تحصیلی، مدرک فوق لیسانس تعیین شده است، البته امکان تغییر این شرایط وجود دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که حداکثر سن نامزدهای ریاست‌ جمهوری چند سال خواهد بود، گفت: در رابطه با تعیین این محدودیت صحبتی در کمیسیون نشده است.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مناطق زلزله زده به آذربایجان سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مناطق آسیب دیده در زلزله اخیر و دیدار با مردم استانهای شمال غربی کشور، امروز  به مناطق زلزله زده سفر می کند.

نمایندگان استان آذربایجان شرقی و برخی روسای کمیسیونها و تنی چند از اعضای هیات رئیسه مجلس در این سفر یک روزه رئیس مجلس را همراهی می کنند.
 



عقاب نیوز به نقل از فارس :

نماینده مردم در خانه ملت گفت: بر اساس طرح انسداد تنگه هرمز این تنگه تا زمان لغو تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بسته خواهد ماند و پس از آن تنگه با رعایت 14 شرط باز خواهد شد.

خبرگزاری فارس: تنگه هرمز تا لغو تمام تحریم‌ها بسته می‌ماند/14شرط برای باز کردن تنگه هرمز

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: طرح انسداد تنگه هرمز تاکنون به امضای 150 نفر از نمایندگان رسیده و قرار است که این طرح پس از امضای 250 نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شود.

وی با اشاره به روند جمع آوری امضاء در این باره گفت: اکثریت امضاء‌کنندگان این طرح به هنگام امضا عنوان می‌کردند که آمادگی دارند تا همانند یک سرباز در زمان اجرای طرح به وظیفه خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جهان غرب سرنوشت آینده خود را وابسته به صدور نفت از تنگه هرمز می‌داند افزود: طبق گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یکی از طرح‌های روی میز کار این ستاد طرح بستن تنگه هرمز است، نیروهای مسلح ما اعم از ارتش و سپاه رزمایش‌های موفقی را در حوزه دریایی در تنگه هرمز داشته‌اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انسداد تنگه هرمز تا زمان لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ادامه داشته و پس از لغو تمامی تحریم‌ها دولت می‌تواند با رعایت 14 شرط تنگه را برای عبور و مرور کشتی‌ها باز کند که اخذ 3 درصد از بهای نفت صادر شده از تنگه هرمز از کشورهای واردکننده نفت منطقه خلیج فارس (کشورهای اروپایی و آمریکا) و واریز آن به حساب خزانه‌داری بانک مرکزی از جمله این شرایط است.



تاريخ : 19 / 4 / 1391برچسب:, | 9:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از خانه ملت :

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام موافقت اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران، گفت: با توجه به اینکه پدر نقش مؤثری در تولد و تربیت نوزادان دارد؛ از این‌رو پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای افزایش مرخصی آقایان حدود یک ماه است.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در دولت مبنی‌بر افزایش مرخصی مادران به ۹ ماه و مرخصی پدران به ۱۰ روز٬ تصریح کرد: شروع و پیشنهاد این طرح در درون مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان کلید خورد و به دولت ارائه شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ طرح افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در زمان زایمان٬ مادر و به تبع‌آن نوزاد باید مورد توجه خاص از سوی پدر قرار گیرند؛ از این‌‌رو اجرای این طرح می‌تواند در افزایش شکل‌گیری درست بنیاد خانواده نقش مؤثری داشته باشد.

تأمینی‌لیچایی با تاکید بر افزایش تدریجی مرخصی زایمان در سال‌های اخیر٬ یاد‌آورشد: در سال‌های دور، مرخصی زایمان مادران حدود سه ماه بود که این زمان بعد از گذشت مدتی به شش ماه و هم‌اکنون هم  پیشنهاد افزایش  آن به ۹ ماه ارائه شده است.

وی با اعلام این که مجلس موافق اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان مادران و پدران است٬ ادامه داد: با توجه به اینکه پدران نقش مؤثری در تولد و حمایت نوزادان دارند؛ باید زمان مرخصیشان افزایش پیدا کند از این‌رو پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای افزایش مرخصی آقایان حدود یک ماه است.

این نماینده مجلس نهم٬ با مد نظر قرار دادن اینکه دولت باید طرح‌های حمایتی ازمادران و پدران را افزایش دهد؛ گفت: به‌طور حتم افزایش حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی از بنیان خانواده می‌تواند در تثبیت زندگی‌ها نقش به‌سزایی داشته باشد.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به  موافقت مجلس در تغییر مدت زنان مرخصی پس از زایمان ، از دولت خواست تا از طریق مجلس شورای اسلامی به اصلاح و تغییر قوانین اقدام کند.



تاريخ : 18 / 4 / 1391برچسب:تنگه هرمز - عوارض - عقاب نیوز, | 4:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از ایسنا :

علیرضا خسروی در خصوص طرح اخذ عوارض و مالیات از کشتی های عبوری از تنگه هرمز خلیج فارس گفت: یکسری کشورهای حوزه خلیج فارس در بحث محیط زیست و وضعیت سلامت خلیج فارس به صورت مستقیم دخیل هستند، پیشنهاد ما در مجلس شورای اسلامی این بود که حداقل آن کشورهایی که با عبور کشتی های نفتی و ... خود از این تنگه به محیط زیست خلیج فارس آسیب می زنند به همان میزان کمک کنند تا شرایط قبل و ایده آل خلیج فارس برگردد.
 
وی افزود: تا کنون بیش از 60 نماینده موافقت خود را با این طرح اعلام کرده اند و بسیاری از نمایندگان نیز در حال بررسی و کار بر روی این طرح هستند ،همچنین این طرح در کنوانسیونهای مختلف که کشورمان عضو آنها است و قردادهای بین المللی مطرح شده است تا مشکلات احتمالی و تداخلات آن برطرف شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان اینکه این طرح به نفع کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس خواهد بود، افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته و یا ناخواسته در عوارض و تبعات ناشی از محیط زیست در خلیج فارس دخیل هستند و می توانند روی کیفیت کار، میزان و نوع و موارد این برنامه و ریزه کاری‌های های آن بحث‌هایی را داشته باشند اما در موارد کلی باید این طرح را قبول کنند چرا که به نفع آنها خواهد بود و نباید روی کلیات طرح بحثی داشته باشند.
 
به گفته وی، با وجود مشکلاتی از قبیل دزدان دریایی و نا امنی آبهای خلیج فارس، طرح اخذ عوارض و مالیات از کشتی های عبوری از تنگه هرمز می تواند امنیت صنعت حمل و نقل را فراهم کند.



تاريخ : 18 / 4 / 1391برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از تابناک :

ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر درخصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها توسط قوه مجریه اظهارداشت: کسی نمی تواند اجرای این قانون را متوقف کند.

وی درعین حال تصریح کرد: البته درصورتی که دولت با نمایندگان مجلس بر سر اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه ها به تفاهم برسد، می تواند اجرای این قانون را تا زمان تصویب اصلاحیه آن به تاخیر بیندازد؛ در غیراین صورت قانون باید عینا به مرحله اجرا درآید.

نماینده منتخب مردم کلیبر در مجلس نهم اضافه کرد: بنابراین، اگر دولت قانونی را که مجلس برای اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها تصویب کرده است، بدون اعمال نظر اجرا کند، مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مجلس شیب تند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را گرفته است به طوری‌که قیمت حاملهای انرژی به صورت تدریجی افزایش پیدا کند تا به بخش تولیدی و خدماتی کشور فشار نیاید، گفت: براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، دولت بیش از 20 درصد نمی تواند قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

فتحی پور خاطرنشان کرد: دولت نباید از محل دیگری پول قرض بگیرد و به مردم یارانه نقدی بدهد بلکه باید براساس قانون مصوب مجلس قیمت حاملهای انرژی را به صورت تدریجی اصلاح کند تا به مردم فشار نیاید و از محل درآمد اصلاح قیمت حاملهای انرژی یارانه نقدی مردم را پرداخت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: درحال بررسی طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس هستیم که براساس آن، دولت به جای پرداخت مستقیم یارانه نقدی به مردم، کارت‌هایی را صادر کند تا مردم به‌وسیله آن، یارانه نقدی خود را دریافت کنند و همچنین بتوانند از طریق این کارت‌ها بهای انرژی‌های مصرفی خودرا بپردازند.



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تاخیر احمدی‌نژاد، قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد. 

با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده (1) قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده (1) قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده (1) قانون مذکور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه را برای اجرا ابلاغ کرد.

در نامه رئیس مجلس به محمود احمدی‌نژاد آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها که با عنون طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 1391.2.17 و تایید شورای نگهبان، به پیوست ابلاغ می گردد.

به گزارش مهر، قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها به شرح ذیل است:

ماده واحده – بندهای (الف) و (ب) ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 1388.10.15 به شرح زیر اصلاح گردید:

الف- در بند (الف) ماده (1) بعد از عبارت "نود درصد (90 %) قیمت" عبارت "و بیشتر از قیمت" اضافه گردید.

ب- در بند (ب) ماده (1) بعد از عبارت "معادل هفتاد و پنج درصد (75%) عبارت "و حداکثر معادل" اضافه گردید.

پ- در تبصره بند (ب) ماده (1) بعد از عبارت "قیمت خوراک" عبارت "گاز و مایع" اضافه گردید.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هفدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1391.2.19 به تایید شورای نگهبان رسید.

منبع : آفتاب



تاريخ : 8 / 3 / 1391برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق ، انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس اولین دستورکار دومین جلسه مجلس نهم بود که طی آن غلامعلی حدادعادل و علی لاریجانی برای ریاست مجلس نهم کاندیدا شدند.


* از تعداد 275 رای ماخوذه علی لاریجانی موفق به کسب 173 رای موافق شد. حداد عادل نیز با کسب 100 رای موافق از ریاست مجلس نهم باز ماند. ۲ رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

* در این جلسه پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس ، حجت‌ الاسلام احمد سالک منتخب اصفهان ، حجت‌ الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ، ‌محمدرضا باهنر ‌و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم منتخبان ‌تهران و عباسعلی منصوری منتخب کاشان و آران بیدگلکه کاندیدای نواب رئیسی موقت مجلس نهم شدند که در نهایت باهنر با 177 رای به عنوان نائب رئیس اول مجلس و ابوترابی فرد با کسب 167 رای به عنوان نائب رئیس دوم مجلس انتخاب شدند که به این ترتیب ، ترکیب اعضای هیئت رئیسه مجلس تا کنون تغییری نسبت به مجلس هشتم نداشته است و نمایندگان مجددا به اعضای هیئت رئیسه قبلی اعتماد کرده و به آنها رای دادند.

*  پس از انتخاب رئیس مجلس و اعلام نامزدهای نایب رئیسی مجلس، نوبت به انتخابات دبیران هیات رئیسه رسید که منادی، جهانگیرزاده، سبحانی نیا، فرهنگ، شجاعی کیاسری، کامران، سید مرتضی حسینی، کاتب، دهقانی ، شاهین محمد صادقی، ضرغام صادقی، قاضی زاده، ، موسوی لارگانی، سلیمی و کوچک زاده 15 کاندیدای سمت دبیری هیئت رئیسه موقت مجلس نهم شدند که در نهایت حسین سبحانی‌نیا با 147 رأی، علیرضا منادی با 147 رأی، شاهین محمدصادقی با 144 رأی، محمدحسین فرهنگی با 135 رأی، جواد جهانگیرزاده با 127 رأی و محمد دهقان با 123 رأی از مجموع 276 رأی مأخوذه به عنوان دبیران هیئت رئیسه موقت مجلس نهم انتخاب شدند.

* پس از اعلام رئیس سنی مجلس نهم برای ثبت نام داوطلبین تصدی کارپردازی هیئت رئیسه ، بیژن نوباوه، مهرداد بذرپاش، محمدصالح جوکار، محمد آشوری، عبدالرضا مصری، محمد فیروزی، سیدحمیدرضا طباطبایی، آقاصفری و عباسعلی منصوری و سید‌شریف حسینی برای تصدی ناظران (کارپردازان) هیئت رئیسه مجلس نهم داوطلب شدند که با شمارش آراء آقایان عبدالرضا مصری با 164 رأی،‌ سیدشریف حسینی با 150 رأی و  محمد آشوری با 132 رأی از مجموع 268 رأی مأخوذه به عنوان ناظران(کارپردازان) هیئت رئیسه موقت مجلس نهم برگزیده شدند.

* هیئت رئیسه موقت مجلس نهم شورای اسلامی پس از انتخاب از سوی نمایندگان در جایگاه هیئت رئیسه حاضر شده و سوگندنامه خود را قرائت کردند. متن سوگندنامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شوراى اسلامى در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌‏کنم که حداکثر توان خود را براى اجراء آئین‏نامه داخلى مجلس شوراى اسلامى با مراعات بى‌طرفى کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آئین‏نامه اجتناب نمایم."



تاريخ : 8 / 3 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، جلسه علنی امروز منتخبین مجلس نهم که دومین جلسه علنی این دوره از مجلس شورای اسلامی است، صبح امروز دوشنبه برگزار شد.

مهمترین دستور‌کار نمایندگان مجلس نهم در جلسه امروز انتخاب هیئت رئیسه موقت مجلس است که نمایندگان مجلس از صبح امروز با انتخاب رئیس و نواب آن خود را آماده رای‌گیری برای انتخاب کارپردازان هیئت رئیسه موقت کردند.

پس از اعلام رئیس سنی مجلس نهم برای ثبت نام داوطلبین تصدی کارپردازی هیئت رئیسه، بیژن نوباوه، مهرداد بذرپاش، محمدصالح جوکار، محمد آشوری، عبدالرضا مصری، محمد فیروزی، سیدحمیدرضا طباطبایی، آقاصفری و عباسعلی منصوری و سید‌شریف حسینی برای تصدی ناظران (کارپردازان) هیئت رئیسه مجلس نهم داوطلب شدند.

هیئت رئیسه مجلس 3 ناظر یا کارپرداز دارد که این 6 نفر از دو فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت برای تصدی این مسئولیت کاندیدا شده‌اند.
 



تاريخ : 8 / 3 / 1391برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی‌فرد به عنوان نائب رئیس موقت اول و دوم مجلس نهم انتخاب شدند.

به گزارش فارس، مهمترین دستور‌کار دومین جلسه علنی منتخبین مجلس نهم که از صبح امروز دوشنبه آغاز شد، ‌انتخاب هیئت رئیسه موقت مجلس است.

در این جلسه پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس نهم با 173 رأی، ‌حجت‌الاسلام احمد سالک منتخب اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، ‌محمدرضا باهنر ‌و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم منتخبان ‌تهران به عنوان کاندیدای تصدی نواب رئیس موقت مجلس نهم داوطلب شدند.

پس از رأی‌گیری، باهنر با 177 رأی و محمدحسن ابوترابی‌فرد با 167 رأی به ترتیب به عنوان نائب رئیس موقت اول و نائب رئیس موقت دوم مجلس نهم انتخاب شدند. همچنین مصباحی مقدم  ۱۰۶ رای و سالک ۸۳ رای به خود اختصاص دادند.

مجلس نهم پس از انتخاب نواب رئیس موقت‌، وارد انتخاب دبیران و کارپردازان هیئت رئیسه موقت مجلس نهم خواهد شد.



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه مجلس نهم فردا (یکشنبه) 7 خردادماه در صحن علنی مجموعه بهارستان برگزار می‌شود.

رؤسای قوای سه‌گانه، مقامات ارشد نظامی، انتظامی و لشکری کشور، اعضای هیئت دولت و معاونان رئیس‌جمهور، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، خانواده و همسران شهدای هسته‌ای شهید احمدی‌روشن، شهید رضایی‌نژاد، شهید علیمحمدی، شهید قشقاوی، شهید شهریاری، همسر شهید سردار طهرانی‌مقدم، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور، نمایندگای‌های ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، استانداران و سفرای کشورهای خارجی و رئیس نمایندگی‌های کشورهای خارجی برای حضور در مراسم افتتاحیه مجلس نهم دعوت شده‌اند.

همچنین همسران برخی از مسئولان کشور از جمله همسر رئیس‌جمهور نیز برای حضور در این جلسه دعوت شده است.

قرار است بیش از 300 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم افتتاحیه مجلس نهم را پوشش خبری دهند.

خبرگاران شبکه‌های مختلف خارجی از جمله خبرنگار خبرگزاری آمریکا، خبرگزاری ترکیه، خبرگزاری اسپانیا، تلویزیون ژاپن، تلویزیون الجزیره، تلویزیون دبی، شبکه‌های مختلف تلویزیون عراق، تلویزیون APTN آمریکا، تلویزیون ARD آلمان، تلویزیون روسیه، تلویزیون فونیکس چین، شبکه‌های مختلف تلویزیون لبنان، تلویزیون کویت، روزنامه فایننشال تایمز،‌ رادیو آلمان، خبرگزاری چین، روزنامه‌های ژاپنی و رسانه‌های انگلیس قرار است این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

مراسم افتتاحیه مجلس نهم ساعت 8:30 فردا آغاز می‌شود و حدود دو ساعت به طول می‌انجامد.

منتخبین ملت فردا پس از استماع پیام مقام معظم رهبری به مجلس نهم و نیز گزارش مصطفی محمدنجار وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات مجلس نهم، طبق ماده 67 قانون اساسی سوگند یاد کرده و سپس با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق می‌کنند.



تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تعیین مهریه بر اساس تمکن مالی مرد غیرممکن است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، گفت: اجرای این موضوع غیر ممکن است زیرا مهریه توافقی دو جانبه میان زن و مرد است و هیچ گاه نمی توان مرد را مجبور کرد براساس تمکن مالی خود مهریه زن را تعیین کند.

سیدعلی میرخلیلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزای خانه ملت در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، تصریح کرد: ما نمی توانیم قانونی وضع کنیم که به موجب آن میزان مهریه براساس تمکن مالی مرد تعیین شود زیرا مهریه یک توافق دو طرفه است و بنا به شرایطی که زن و مرد به هنگام ازدواج در آن قرار دارند، ممکن است میزان مهریه خود را بسیار کم یا بالا تعیین کنند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی اوقات میزان مهریه یک خانم بسیار پایین است و این شخص چندین سال با همسر خود زندگی می کند و در طول این زندگی مشترک صاحب ثروتی می‌شوند که به نام مرد است و در چنین شرایطی برای برقراری عدالت باید سهمی از دارایی مرد به همسر وی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه هنوز قانون مشخصی در این رابطه وجود ندارد، گفت: می توان قانونی را پیش بینی کرد که به موجب آن سهمی از ثروت حاصل شده در یک زندگی مشترک نسبتاً طولانی به زن نیز اختصاص یابد تا اگر میزان مهریه خانمی بسیار کم بود از این طریق جبران مافات شود.

 میرخلیلی تاکید کرد: اگر شرایطی فراهم شود که هر زنی سهمی از دارایی‌ها و ثروت همسرش داشته باشد ضمن برقراری عدالت از تضییع حقوق زنان نیز جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه طبق شرع و قانون تعیین مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد غیر ممکن است، اظهار داشت: میزان مهریه در توافق زن و مرد به هنگام ازدواج تعیین می‌شود و نمی‌توان قانونی برای آن وضع کرد.



تاريخ : 16 / 2 / 1391برچسب:, | 6:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 آخرین نتیجه غیر‌رسمی شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از بین ۵۵۱ هزار رأی مأخوذه مشخص شد.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج غیر رسمی و تاییدنشده، از بین 551 هزار رأی مأخوذه و شمارش دو هزار و 488 صندوق به ترتیب کاندیداهای زیر در حوزه انتخابات تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر حائز رأی بیشتر شدند.

1- بیژن نوباوه

2- ‌اسماعیل کوثری

3- احمد توکلی

4- علی مطهری

5-محمدرضا باهنر

6-سیدمهدی هاشمی

7-سیدمحمود نبویان

8-علی‌اصغر زارعی

9-علیرضا زاکانی

10-فاطمه رهبر

11-زهره طبیب‌زاده

12-فاطمه آلیا

13-حسین مظفر

14-روح‌الله حسینیان

15-لاله افتخاری

16-علیرضا محجوب

17-مهدی کوچک‌زاده

18-غلامرضا مصباحی‌مقدم

19-مجتبی رحماندوست

20-محمدنبی رودکی

21- مهرداد بذرپاش

22-حمید رسایی

23-محمد سلیمانی

24-حسین طلا

25-الیاس نادران

26-سهیلا جلودارزاده



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 4:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معرفی کاندیداهای اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست جمهوری با مطرح شدن «عبدالله نوری»، «محمدرضا عارف»، و «کمال خرازی» وزیر امور خارجه کابینه اصلاحات وارد فاز جدیدی شد. امروز نیز یک چهره اصلاح‌طلب از «اسحاق جهانگیری» وزیر صنایع دولت اصلاحات به عنوان چهره مطرح برای انتخابات نام برد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم که در مجالس ششم و هفتم نیز در پارلمان حضور داشته است در گفتگویی مشروح با همشهری آنلاین از اسحاق جهانگیری وزیر صنایع دولت اصلاحات به عنوان کاندیدای مطرح اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی نام برد.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:قالیباف , مجلس , عقاب نیوز, | 2:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته در جلساتی رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور را ادامه می‌دهند.

هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ظهر روز یکشنبه هفته جاری در جلسه‌ای گزارش این هیئت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس این هفته در جلسات روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، بررسی طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران را ادامه داده و سپس لایحه تصویب پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را بررسی می‌کنند.

شهردار و اعضای شورای اسلامی و مسئول منطقه آزاد شهر قشم عصر روز یکشنبه برای ارائه گزارشی در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شوند.

روز سه‌شنبه کمیسیون عمران در جلسه مهمی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و ارشادمنش رئیس سازمان شهرداری‌های کشور و مسئولین وزارت نیرو موضوع علت آب گرفتگی خط 4 متروی تهران را بررسی می‌کند.

نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته در جلساتی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی را بررسی می‌کنند.
 



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 12:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق ، حسن بيادي سخنگوي جبهه ايستادگي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره ليست پيشنهادي اين جبهه براي دور دوم انتخابات مجلس نهم گفت: اين ليست 25 نفره شامل؛ حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم،
علي مطهري،
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن كازروني،
حسين مظفر،
محمدرضا باهنر،
مهرداد بذرپاش،
 الهام امين‌زاده،
 لاله افتخاري،
نبي رودكي،
 پرويز سروري،
محمد سليماني،
 حسن غفوري‌فرد،
حسين فدايي‌آشتياني،
اسماعيل كوثري،
جواد محمدي،
 احمد توكلي،
 زهره طبيب‌زاده،
الياس نادران،
 فاطمه رهبر،
زهره الهيان،
 اسدالله بادامچيان،
 محمدنبي حبيبي،
علي‌اصغر خاني،
 عليرضا صفارزاده،
 ابراهيم انصاريان
 



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

چک پولهای منتشر شده توسط بانک مرکزی از آن زمان تاکنون با توجه به فقدان اسکناس درشت و اینکه پشت نویسی نمی شد، عملا نقش پول درشت را ایفا می کرد، هم اکنون نیز این دغدغه به وجود آمده که با خروج چک پولها از بازار مبادلات پولی مردم با مشکلاتی مواجه شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) سؤال ابوالفتح نیکنام نماینده تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
پس از توضیحات نیکنام درباره سؤالش و پاسخ‌های وزیر اقتصاد به پرسش مطروحه نماینده سؤال‌کننده اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشده است و باید در زمینه قانع کننده بودن یا نبودن پاسخ‌های وزیر از مجلس رأی‌گیری شود.
 
وکلای ملت با 74 رأی موافق، 68 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از 194 نماینده حاضر در جلسه، پاسخ‌های وزیر اقتصاد به پرسش مطرح شده را قانع‌کننده ندانستند.
 
سؤال نماینده تنکابن درباره مأموریت اداره نظارت بر امور بانک‌های تجاری بود.
 
طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که تعداد کارت زرد و اخطارهای مجلس به یک وزیر به عدد 3 برسد، استیضاح وزیر مربوطه در دستور‌کار مجلس قرار می‌گیرد.



تاريخ : 25 / 1 / 1391برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

رییس فراکسیون اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امارات درباره سفر رییس‌جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی را شبیه به شوخی دانست .

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛مهدی سنایی به ایسنا گفت:حضور رییس‌جمهور ایران در ابوموسی مثل حضور وی در خوزستان ، فارس ، همدان ، کردستان و آذربایجان است و تفاوتی با آنها ندارد، اما اینکه امارات داعیه‌هایی در این رابطه دارد موضوعی است که باید در جای خود و در شرایط عادی بررسی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور رییس‌جمهور کشورمان در ابوموسی را اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی و امری طبیعی دانست و افزود: متاسفانه مسائلی از این دست و همچنین مسائل مربوط به جزایر سه گانه هم به بخشی از دخالت قدرت‌های بیگانه در منطقه تبدیل شده و امارات نباید اجازه دهد مسائل فی‌مابین به بخشی از جنجال‌های تبلیغاتی موجود برخی از کشورهای غربی علیه ایران اضافه شود.

وی افزود: شرایط حفظ صلح و ثبات در منطقه اقتضا می‌کند امارات و شورای همکاری خلیج فارس از صدور بیانیه‌های تکراری در این زمینه اجتناب کنند به هر حال موضوع روابط با کشورهای عربی و خلیج فارس برای ایران حائز اهمیت است و باور ما این است که روابط با این کشورها به حفظ صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند اگر هم دغدغه و سوالاتی هست باید در مذاکرات دو کشور بررسی شود./



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با کلیات طرح دو‌فوریتی اصلاح ماده 197 آئین‌نامه داخلی و الحاق 2 تبصره به آن مخالفت کردند. 

وکلای ملت با 130 رای موافق، 17 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 198 نماینده حاضر در جلسه به کلیات طرح دوفوریتی مذکور رای ندادند.

این طرح که به امضای 41 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، به دلیل تغییر آئین‌نامه داخلی، نیازمند دو‌سوم آرای مثبت تعداد نمایندگان حاضر در صحنه علنی بود که به مخالفت نمایندگان ملت مواجه شد.

با توجه به این که هیچ‌ مخالفی درباره این طرح در صحن علنی سخنرانی نکرد موافقان نیز سخن نگفتند.

نمایندگان مجلس روز گذشته به دوفوریت این طرح رأی مثبت داده بودند.

علی مطهری نماینده تهران یکی از نمایندگانی امضاء‌‌کننده این طرح بود که بعد از بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس، خواستار تغییر آئین‌نامه داخلی در زمینه نحوه بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس به دلیل ضعف‌های آئین‌نامه بود اما کلیات آن با مخالفت مجلس مواجه و از دستور‌کار خارج شد.

به گزارش فارس،این طرح شامل یک ماده واحده بود که اگر به تصویب می‌رسید، در صورتی که تعداد سؤالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور به عدد 6 می‌رسید، طرح استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی و مواد آئین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت.
 



عقاب نیوز:

عصرایران - نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساند که طبق آن امکان رای گیری پس از هر سؤال از رئیس جمهور فراهم می‌شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان سوالات به قوه قضائیه فرستاده شده و اگر تعداد سؤالاتی که نمایندگان از آن قانع نشده‌اند به شش برسد استیضاح مطرح می‌شود.
مجلسی ها با 138 رای موافق، 31 رای مخالف، 13 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح موافقت کردند.


مطهری: مجلس هشتم کار خود را تکمیل کند


علی مطهری در جلسه امروز مجلس خواستار اصلاح روند قانونی سوال از رئیس جمهور شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رسمی مجلس (خانه ملت)  وی که از طراحان سوال از احمدی نژاد بود گفت: تجربه اخیر سؤال از رئیس جمهور نقاط ضعف آیین نامه را در خصوص این موضوع آشکار کرد و علی رغم برکات برگزار شدن سؤال از رئیس جمهور در مجلس هشتم از قبیل تنویر افکار عمومی، آشکار شدن حقانیت و ظرفیت دموکراسی در جامعه و روشن شدن حق اما محدودیت آیین نامه برای سؤال کنندگان ابهامات زیادی را برای آنها باقی گذاشت.

مطهری با تأکید بر اینکه اصلاح مواد مربوط به طرح سؤال از رئیس جمهور باید در مجلس هشتم پیگیری شود افزود: با توجه به اینکه مجلس هشتم به طور کامل محدودیت این ماده را درک کرد ضروری است تا اصلاح آن نیز در مجلس هشتم صورت پذیرد چرا که ممکن است نمایندگان مجلس نهم اهمیت موضوع را به خوبی لمس نکرده باشند.

طراح اولیه طرح سؤال از رئیس جمهور در خصوص محدودیت های آئین نامه فعلی پیرامون طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در آیین نامه فعلی مدت زمان قانونی تعیین شده برای صحبت سؤال کنندگان بسیار کم است که این مسئله در طرح پیشنهادی اصلاح شده است و علاوه بر این آیین نامه فعلی صراحت دارد فقط یک تن از نمایندگان به عنوان نماینده سؤال کنندگان اجازه صحبت دارد که این موضوع چندان عادلانه به نظر نمی رسد.

وی در این خصوص ادامه داد: در متن فعلی آیین نامه سؤال کنندگان فقط اجازه صحبت در یک نوبت را دارند بنابراین در مورد ابهاماتی که در پاسخ های رئیس جمهور وجود خواهد داشت حق اظهار نظر ندارند و این موضوع نقص جدی تلقی می شود همچنین براساس آیین نامه فعلی پس از اظهارات رئیس جمهور امکان رأی گیری و اظهارنظر مجلس وجود ندارد که این امر منجر می شود رئیس جمهور موضوع طرح سؤال را چندان جدی تلقی نکند.

مطهری در تشریح طرح اصلاح ماده ۱۹۷ آئین نامه داخلی در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در طرح فعلی پیش بینی شده است در مورد هر سؤال به طور جداگانه رأی گیری شود و در صورت قانع نشدن مجلس از پاسخ رئیس جمهور این سؤال به قوه قضائیه ارسال و اگر تعداد سؤال های ارسال شده به قوه قضائیه به عدد ۶ برسد زمینه استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی فراهم شود.

وی تأکید کرد: در این طرح باید یک سوم نمایندگان طرح استیضاح را امضا بکنند و به این شکل نیست استیضاح به طور خودکار صورت گیرد و نیت از در نظر گرفتن عدد ۶ نیز این است که با یک بار طرح سؤال از رئیس جمهور بحث استیضاح مطرح نشود بلکه دست کم ۲ بار سؤال مطرح و بعد از آن گزینه استیضاح بررسی شود.

مطهری این تمهیدات را برای حفظ جایگاه رئیس جمهور با توجه به اینکه با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح پیچیدگی خاصی ندارد احتیاجی به بررسی آن در کمیسیون نیست و از نمایندگان تقاضا می کنم تا به این طرح رأی مثبت دهند تا کار قبلی خود را اتمام کنند.

مخالف طرح مطهری: به کم و کیف پاسخ رئیس جمهور کاری ندارم

اسدالله عباسی نماینده رودسر در مخالفت با اظهارات مطهری، این طرح را انتخاباتی خواند و گفت: من به کم و کیف پاسخ رئیس جمهور و سوال کنندگان کاری ندارم اما چه ضرورتی دارد که اکنون چنین طرحی را تصویب کنیم؟
 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در روند طرح سوال از وزرا نیز عدالت اجر نمی شود و در حق وزرا و زمان پاسخگویی انها اجحاف می​شود، ادامه داد: چرا با انگیزه سیاسی به دنبال احقاق حقوق دیگری هستید؟ این کار چه فوریت و ضرورتی دارد؟ چون شما از سوال از رئیس جمهور قانع نشدید؟ آن هم در شرایطی که التهابات مختلفی فراروی ما است؟
 
به گفته وی، چون رئیس جمهور منتخب مردم است، مجلس نمی​تواند با آرای خود، رای به استیضاح او بدهد و یا پنج هفته پشت سر هم او را به مجلس فراخواند و در هفته ششم نیز او را برکنار کرد!
 
هیاهوی حامیان دولت

در ادامه محمد دهقان نماینده چناران هم در موافقت با این طرح، با بیان اینکه آیین نامه موجود مجلس اشکالات واقعی دارد، افزود: اینکه سوال کنندگان فقط یک ربع فرصت دارند و رئیس​جمهور 45 دقیقه وقت پاسخگویی دارد و پس از آن هم نتیجه ای درباره قانع کننده بودن یا نبودن پاسخ​ها حاصل نمی​شود، روال صحیحی نیست.
 
وی با بیان اینکه سوال از رئیس​جمهور و ناکارآمدی آیین نامه برای نمایندگان مجلس هشتم، ملموس شده است، ادامه داد: از این رو این نمایندگان بهتر می​توانند به اصلاح آیین​نامه بپردازند و نباید این کار را به مجلس نهم واگذار کنیم.
 
به گفته وی، تخلفات رئیس جمهور پس از هربار رای گیری باید به قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری ارجاع شود تا ضمانت اجرای قوانین لحاظ شود.
گفتنی است مذاکرات که به اینجا رسید نمایندگان حامی دولت، با تذکرات خود مانع از ادامه مذاکرات شدند.


 مصباحی مقدم : اصلاح طرح سوال از رئیس جمهور از توهین به مجلس جلوگیری می کند

عضو فراکسیون اصولگرایان با تأکید بر اینکه مجلس باید در جهت اصلاح قوانین به منظور ممانعت از توهین به قوه مقننه گام بردارد افزود: دو فوریت این طرح از آن جهت مطرح است که مجلس فعلی به طور کامل نقص قانون را درک کرده و با توجه به اینکه در اواخر دوره خود قرار دارد و از پختگی لازم برای اصلاح این طرح برخوردار است لذا اصلاح آن ضروری است.

 غلامرضا مصباحی مقدم در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ فروردین) مجلس شورای اسلامی در موافقت با دو فوریت طرح اصلاح ماده ۱۹۷ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: تجربه اخیر مجلس در طرح سؤال از رئیس جمهور ضعف قانون فعلی را به مجلس هشتم نشان داد و طرح فعلی مبنی بر اصلاح آیین نامه داخلی مجلس ناظر به این دوره مجلس یا ریاست جمهوری فعلی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با یادآوری تجربه اصلاح نحوه طرح سؤال از وزرا در آیین نامه افزود: سؤال از وزرا به شکلی که در آیین نامه در گذشته بود خاصیتی نداشت و با تجربه ای که از اصلاح نحوه طرح سؤال از وزیر داریم امروز باید قدم های مثبتی در زمینه اصلاح نحوه سؤال از رئیس جمهور داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری نحوه برخورد رئیس قوه مجریه در روز طرح سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: با تجربه سؤال و پاسخ هایی که رئیس جمهور در روز طرح سؤال در صحن علنی مجلس ارائه داد و توهین سخیفی که در آن روز به مجلس شد اصلاح آیین نامه ضروری به نظر می رسد.

وی تأکید کرد: دو فوریت این طرح از آن جهت مطرح است که مجلس فعلی به طور کامل نقص قانون را درک کرده و با توجه به اینکه مجلس هشتم در اواخر دوره خود قرار دارد از پختگی لازم برای اصلاح این طرح برخوردار است.
 



تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت:غرب یکسره در تلاش است تا بگوید جمهوری اسلامی به زنان بها نمی دهد؛پیشنهاد می کنم هم برای تجربه و هم نشان دادن اعتقاد به ارزش زنان،رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کار پردازان و منشی ها به عهده خانم ها گذاشته شود.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به اعتدال،گفت:پیشنهاد شخص من در جبهه پایداری این است که ما این بار ریاست مجلس را به عهده خانم ها بگذاریم.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادم برای اینکه بگو و مگو هایی که غرب علیه نظام جمهوری اسلامی دارد ، خنثی شود ، این مورد مطرح شود ؛ غرب یکسره در تلاش است تا بگوید جمهوری اسلامی به زن بها نمی دهد ؛ پیشنهاد می کنم هم برای تجربه و هم نشان دادن اعتقاد به ارزش زنان ، رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کار پردازان و منشی ها به عهده خانم ها گذاشته شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده این پیشنهاد را با بسیاری از خانم ها و آقایان مطرح کردم که البته آقایان نظر مثبتی بر این موضوع ندارند ، اما خانمها نظر مثبتی نشان دادند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ما نسبت به ریاست آقایان حداد و لاریجانی ذهنیت منفی داریم؛ در ریاست آقای حداد نگران این هستیم که ریاستش در دست یک عده افراد خاص از جمله آقای توکلی بیفتد و نگران این هستیم که چرخاننده مجلس با ریاست آقای حداد به دست یکی ، دو نفر آدم خاص باشد ؛ در جبهه پایداری نیز نگران این داستان هستیم.
نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی افزود:از آقای لاریجانی هم نگرانی هایی داریم و می ترسیم باز هم مدیریت مجلس هشتم ادامه یابد ؛ البته نکات مثبت هم دیده می شود که از جمله آقای لاریجانی در برخی مسائل قاطع تر است و حداد محافظه کار است و این نظر شخص بنده است.

وی درخاتمه گفت:انتخاب ریاست مجلس نیازمند یک مشاوره و مشورت جدی با نمایندگان انتخاب شده است؛در جبهه پایداری درباره ریاست مجلس نهم بحث مشخصی نشده است و ما برنامه هایی داریم که در وقت خود بیان می کنیم./



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 8:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جدول اسامی و گرایش 79 امضا کننده سئوال از رئیس جمهور

ایران > قانونگذاری  - همشهری آنلاین - لیلا شریف:
سرانجام پس از 11 بار تلاش ناکام نمایندگان مجلس هفتم و هشتم برای سؤال از رئیس جمهور این بار تیر نمایندگان ملت به هدف خورد و تابوی سؤال از رئیس جمهور شکسته شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمدی‌نژاد تا کنون 12 بار با درخواست سؤال از سوی نمایندگان مجلس هفتم و هشتم مواجه شده است. تلاش برای پاسخگو کردن رئیس جمهور در برابر مجلس 11 بار  به نتیجه نرسید اما در ایستگاه دوازدهم، پس از فراز و فرودهای بسیار، سرانجام قرار است احمدی نژاد برای اولین بار در جایگاه رئیس جمهور در بیست و چهارمین روز اسفند پاسخگوی سؤال‌های نمایندگان مجلس باشد.

طرح سؤال از رئیس جمهور که با نام «علی مطهری» عجین شده است، در ابتدای مسیر با امضای 100 نماینده مجلس همراه بود اما پس از گذشت زمان، برخی از نظر خود برگشتند و امضای خود را پس گرفتند و سرانجام طرح سؤال از رئیس جمهور با امضای 79 نماینده راهی هیئت رئیسه شد.

اسامی نهایی امضاکنندگان سئوال از رئیس جمهور به ترتیب حروف الفبا به قرار زیر است:

 



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

  رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت:درباره تشابهات اسمی، اگر مقابل اسمی در برگه رای کد انتخاباتی نوشته نشود، رای متعلق به فرد مشهور است و بر این اساس در حال تصحیح آرای برخی شعبات درباره اسماعیل کوثری هستیم.

سعید احمدی شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در خصوص تشابه اسمی کاندیداهای مشهور و غیر مشهور و آراء آنها اظهار داشت: فرد مشهور و غیر مشهور دارای یک کد هستند که شامل محل تولد، محل سکونت و یک عدد می‌شود و فرد غیر مشهور بر اساس این کد که در حوزه‌های انتخابیه نیز وجود دارد تبلیغ می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران ادامه داد: اگر این کد نوشته شود رأی متعلق به فرد غیر مشهور است در غیر این صورت طبق قانون رأی متعلق به فرد مشهور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر جلوی اسم فرد غیر مشهور کد مورد نظر یعنی محل تولد، نام پدر و عدد نوشته شود، آرا متعلق به فرد غیر مشهور هستند، افزود: در غیر این صورت، آراء به فرد مشهور تعلق می‌گیرد.

احمدی‌شهرکی بر همین اساس به اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس اشاره کرد و یادآور شد: اگر کد فرد دیگری که نام اسماعیل کوثری دارد جلوی نامش نوشته نشده باشد طبق قانون رأی متعلق به آقای اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس است.

احمدی‌شهرکی همچنین گفت که اکنون در حال تصحیح آرای برخی از شعبات برای آقای اسماعیل کوثری هستیم تا حق کسی ضایع نشود.