تاريخ : 18 / 4 / 1391برچسب:تنگه هرمز - عوارض - عقاب نیوز, | 4:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از ایسنا :

علیرضا خسروی در خصوص طرح اخذ عوارض و مالیات از کشتی های عبوری از تنگه هرمز خلیج فارس گفت: یکسری کشورهای حوزه خلیج فارس در بحث محیط زیست و وضعیت سلامت خلیج فارس به صورت مستقیم دخیل هستند، پیشنهاد ما در مجلس شورای اسلامی این بود که حداقل آن کشورهایی که با عبور کشتی های نفتی و ... خود از این تنگه به محیط زیست خلیج فارس آسیب می زنند به همان میزان کمک کنند تا شرایط قبل و ایده آل خلیج فارس برگردد.
 
وی افزود: تا کنون بیش از 60 نماینده موافقت خود را با این طرح اعلام کرده اند و بسیاری از نمایندگان نیز در حال بررسی و کار بر روی این طرح هستند ،همچنین این طرح در کنوانسیونهای مختلف که کشورمان عضو آنها است و قردادهای بین المللی مطرح شده است تا مشکلات احتمالی و تداخلات آن برطرف شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان اینکه این طرح به نفع کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس خواهد بود، افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته و یا ناخواسته در عوارض و تبعات ناشی از محیط زیست در خلیج فارس دخیل هستند و می توانند روی کیفیت کار، میزان و نوع و موارد این برنامه و ریزه کاری‌های های آن بحث‌هایی را داشته باشند اما در موارد کلی باید این طرح را قبول کنند چرا که به نفع آنها خواهد بود و نباید روی کلیات طرح بحثی داشته باشند.
 
به گفته وی، با وجود مشکلاتی از قبیل دزدان دریایی و نا امنی آبهای خلیج فارس، طرح اخذ عوارض و مالیات از کشتی های عبوری از تنگه هرمز می تواند امنیت صنعت حمل و نقل را فراهم کند.



تاريخ : 18 / 4 / 1391برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از تابناک :

ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر درخصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها توسط قوه مجریه اظهارداشت: کسی نمی تواند اجرای این قانون را متوقف کند.

وی درعین حال تصریح کرد: البته درصورتی که دولت با نمایندگان مجلس بر سر اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه ها به تفاهم برسد، می تواند اجرای این قانون را تا زمان تصویب اصلاحیه آن به تاخیر بیندازد؛ در غیراین صورت قانون باید عینا به مرحله اجرا درآید.

نماینده منتخب مردم کلیبر در مجلس نهم اضافه کرد: بنابراین، اگر دولت قانونی را که مجلس برای اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها تصویب کرده است، بدون اعمال نظر اجرا کند، مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مجلس شیب تند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را گرفته است به طوری‌که قیمت حاملهای انرژی به صورت تدریجی افزایش پیدا کند تا به بخش تولیدی و خدماتی کشور فشار نیاید، گفت: براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، دولت بیش از 20 درصد نمی تواند قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

فتحی پور خاطرنشان کرد: دولت نباید از محل دیگری پول قرض بگیرد و به مردم یارانه نقدی بدهد بلکه باید براساس قانون مصوب مجلس قیمت حاملهای انرژی را به صورت تدریجی اصلاح کند تا به مردم فشار نیاید و از محل درآمد اصلاح قیمت حاملهای انرژی یارانه نقدی مردم را پرداخت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: درحال بررسی طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس هستیم که براساس آن، دولت به جای پرداخت مستقیم یارانه نقدی به مردم، کارت‌هایی را صادر کند تا مردم به‌وسیله آن، یارانه نقدی خود را دریافت کنند و همچنین بتوانند از طریق این کارت‌ها بهای انرژی‌های مصرفی خودرا بپردازند.



تاريخ : 12 / 3 / 1391برچسب:, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تاخیر احمدی‌نژاد، قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد. 

با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده (1) قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده (1) قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده (1) قانون مذکور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه را برای اجرا ابلاغ کرد.

در نامه رئیس مجلس به محمود احمدی‌نژاد آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها که با عنون طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 1391.2.17 و تایید شورای نگهبان، به پیوست ابلاغ می گردد.

به گزارش مهر، قانون اصلاح ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها به شرح ذیل است:

ماده واحده – بندهای (الف) و (ب) ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 1388.10.15 به شرح زیر اصلاح گردید:

الف- در بند (الف) ماده (1) بعد از عبارت "نود درصد (90 %) قیمت" عبارت "و بیشتر از قیمت" اضافه گردید.

ب- در بند (ب) ماده (1) بعد از عبارت "معادل هفتاد و پنج درصد (75%) عبارت "و حداکثر معادل" اضافه گردید.

پ- در تبصره بند (ب) ماده (1) بعد از عبارت "قیمت خوراک" عبارت "گاز و مایع" اضافه گردید.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هفدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1391.2.19 به تایید شورای نگهبان رسید.

منبع : آفتاب



تاريخ : 8 / 3 / 1391برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق ، انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس اولین دستورکار دومین جلسه مجلس نهم بود که طی آن غلامعلی حدادعادل و علی لاریجانی برای ریاست مجلس نهم کاندیدا شدند.


* از تعداد 275 رای ماخوذه علی لاریجانی موفق به کسب 173 رای موافق شد. حداد عادل نیز با کسب 100 رای موافق از ریاست مجلس نهم باز ماند. ۲ رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

* در این جلسه پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس ، حجت‌ الاسلام احمد سالک منتخب اصفهان ، حجت‌ الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ، ‌محمدرضا باهنر ‌و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم منتخبان ‌تهران و عباسعلی منصوری منتخب کاشان و آران بیدگلکه کاندیدای نواب رئیسی موقت مجلس نهم شدند که در نهایت باهنر با 177 رای به عنوان نائب رئیس اول مجلس و ابوترابی فرد با کسب 167 رای به عنوان نائب رئیس دوم مجلس انتخاب شدند که به این ترتیب ، ترکیب اعضای هیئت رئیسه مجلس تا کنون تغییری نسبت به مجلس هشتم نداشته است و نمایندگان مجددا به اعضای هیئت رئیسه قبلی اعتماد کرده و به آنها رای دادند.

*  پس از انتخاب رئیس مجلس و اعلام نامزدهای نایب رئیسی مجلس، نوبت به انتخابات دبیران هیات رئیسه رسید که منادی، جهانگیرزاده، سبحانی نیا، فرهنگ، شجاعی کیاسری، کامران، سید مرتضی حسینی، کاتب، دهقانی ، شاهین محمد صادقی، ضرغام صادقی، قاضی زاده، ، موسوی لارگانی، سلیمی و کوچک زاده 15 کاندیدای سمت دبیری هیئت رئیسه موقت مجلس نهم شدند که در نهایت حسین سبحانی‌نیا با 147 رأی، علیرضا منادی با 147 رأی، شاهین محمدصادقی با 144 رأی، محمدحسین فرهنگی با 135 رأی، جواد جهانگیرزاده با 127 رأی و محمد دهقان با 123 رأی از مجموع 276 رأی مأخوذه به عنوان دبیران هیئت رئیسه موقت مجلس نهم انتخاب شدند.

* پس از اعلام رئیس سنی مجلس نهم برای ثبت نام داوطلبین تصدی کارپردازی هیئت رئیسه ، بیژن نوباوه، مهرداد بذرپاش، محمدصالح جوکار، محمد آشوری، عبدالرضا مصری، محمد فیروزی، سیدحمیدرضا طباطبایی، آقاصفری و عباسعلی منصوری و سید‌شریف حسینی برای تصدی ناظران (کارپردازان) هیئت رئیسه مجلس نهم داوطلب شدند که با شمارش آراء آقایان عبدالرضا مصری با 164 رأی،‌ سیدشریف حسینی با 150 رأی و  محمد آشوری با 132 رأی از مجموع 268 رأی مأخوذه به عنوان ناظران(کارپردازان) هیئت رئیسه موقت مجلس نهم برگزیده شدند.

* هیئت رئیسه موقت مجلس نهم شورای اسلامی پس از انتخاب از سوی نمایندگان در جایگاه هیئت رئیسه حاضر شده و سوگندنامه خود را قرائت کردند. متن سوگندنامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شوراى اسلامى در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌‏کنم که حداکثر توان خود را براى اجراء آئین‏نامه داخلى مجلس شوراى اسلامى با مراعات بى‌طرفى کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آئین‏نامه اجتناب نمایم."



تاريخ : 8 / 3 / 1391برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، جلسه علنی امروز منتخبین مجلس نهم که دومین جلسه علنی این دوره از مجلس شورای اسلامی است، صبح امروز دوشنبه برگزار شد.

مهمترین دستور‌کار نمایندگان مجلس نهم در جلسه امروز انتخاب هیئت رئیسه موقت مجلس است که نمایندگان مجلس از صبح امروز با انتخاب رئیس و نواب آن خود را آماده رای‌گیری برای انتخاب کارپردازان هیئت رئیسه موقت کردند.

پس از اعلام رئیس سنی مجلس نهم برای ثبت نام داوطلبین تصدی کارپردازی هیئت رئیسه، بیژن نوباوه، مهرداد بذرپاش، محمدصالح جوکار، محمد آشوری، عبدالرضا مصری، محمد فیروزی، سیدحمیدرضا طباطبایی، آقاصفری و عباسعلی منصوری و سید‌شریف حسینی برای تصدی ناظران (کارپردازان) هیئت رئیسه مجلس نهم داوطلب شدند.

هیئت رئیسه مجلس 3 ناظر یا کارپرداز دارد که این 6 نفر از دو فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت برای تصدی این مسئولیت کاندیدا شده‌اند.
 



تاريخ : 8 / 3 / 1391برچسب:, | 10:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی‌فرد به عنوان نائب رئیس موقت اول و دوم مجلس نهم انتخاب شدند.

به گزارش فارس، مهمترین دستور‌کار دومین جلسه علنی منتخبین مجلس نهم که از صبح امروز دوشنبه آغاز شد، ‌انتخاب هیئت رئیسه موقت مجلس است.

در این جلسه پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس نهم با 173 رأی، ‌حجت‌الاسلام احمد سالک منتخب اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، ‌محمدرضا باهنر ‌و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم منتخبان ‌تهران به عنوان کاندیدای تصدی نواب رئیس موقت مجلس نهم داوطلب شدند.

پس از رأی‌گیری، باهنر با 177 رأی و محمدحسن ابوترابی‌فرد با 167 رأی به ترتیب به عنوان نائب رئیس موقت اول و نائب رئیس موقت دوم مجلس نهم انتخاب شدند. همچنین مصباحی مقدم  ۱۰۶ رای و سالک ۸۳ رای به خود اختصاص دادند.

مجلس نهم پس از انتخاب نواب رئیس موقت‌، وارد انتخاب دبیران و کارپردازان هیئت رئیسه موقت مجلس نهم خواهد شد.



تاريخ : 6 / 3 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه مجلس نهم فردا (یکشنبه) 7 خردادماه در صحن علنی مجموعه بهارستان برگزار می‌شود.

رؤسای قوای سه‌گانه، مقامات ارشد نظامی، انتظامی و لشکری کشور، اعضای هیئت دولت و معاونان رئیس‌جمهور، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، خانواده و همسران شهدای هسته‌ای شهید احمدی‌روشن، شهید رضایی‌نژاد، شهید علیمحمدی، شهید قشقاوی، شهید شهریاری، همسر شهید سردار طهرانی‌مقدم، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور، نمایندگای‌های ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، استانداران و سفرای کشورهای خارجی و رئیس نمایندگی‌های کشورهای خارجی برای حضور در مراسم افتتاحیه مجلس نهم دعوت شده‌اند.

همچنین همسران برخی از مسئولان کشور از جمله همسر رئیس‌جمهور نیز برای حضور در این جلسه دعوت شده است.

قرار است بیش از 300 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم افتتاحیه مجلس نهم را پوشش خبری دهند.

خبرگاران شبکه‌های مختلف خارجی از جمله خبرنگار خبرگزاری آمریکا، خبرگزاری ترکیه، خبرگزاری اسپانیا، تلویزیون ژاپن، تلویزیون الجزیره، تلویزیون دبی، شبکه‌های مختلف تلویزیون عراق، تلویزیون APTN آمریکا، تلویزیون ARD آلمان، تلویزیون روسیه، تلویزیون فونیکس چین، شبکه‌های مختلف تلویزیون لبنان، تلویزیون کویت، روزنامه فایننشال تایمز،‌ رادیو آلمان، خبرگزاری چین، روزنامه‌های ژاپنی و رسانه‌های انگلیس قرار است این مراسم را پوشش خبری می‌دهند.

مراسم افتتاحیه مجلس نهم ساعت 8:30 فردا آغاز می‌شود و حدود دو ساعت به طول می‌انجامد.

منتخبین ملت فردا پس از استماع پیام مقام معظم رهبری به مجلس نهم و نیز گزارش مصطفی محمدنجار وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات مجلس نهم، طبق ماده 67 قانون اساسی سوگند یاد کرده و سپس با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق می‌کنند.



تاريخ : 5 / 3 / 1391برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تعیین مهریه بر اساس تمکن مالی مرد غیرممکن است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، گفت: اجرای این موضوع غیر ممکن است زیرا مهریه توافقی دو جانبه میان زن و مرد است و هیچ گاه نمی توان مرد را مجبور کرد براساس تمکن مالی خود مهریه زن را تعیین کند.

سیدعلی میرخلیلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزای خانه ملت در واکنش به بررسی موضوع تعیین سقف مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد در شورای فرهنگی اجتماعی زنان، تصریح کرد: ما نمی توانیم قانونی وضع کنیم که به موجب آن میزان مهریه براساس تمکن مالی مرد تعیین شود زیرا مهریه یک توافق دو طرفه است و بنا به شرایطی که زن و مرد به هنگام ازدواج در آن قرار دارند، ممکن است میزان مهریه خود را بسیار کم یا بالا تعیین کنند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی اوقات میزان مهریه یک خانم بسیار پایین است و این شخص چندین سال با همسر خود زندگی می کند و در طول این زندگی مشترک صاحب ثروتی می‌شوند که به نام مرد است و در چنین شرایطی برای برقراری عدالت باید سهمی از دارایی مرد به همسر وی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه هنوز قانون مشخصی در این رابطه وجود ندارد، گفت: می توان قانونی را پیش بینی کرد که به موجب آن سهمی از ثروت حاصل شده در یک زندگی مشترک نسبتاً طولانی به زن نیز اختصاص یابد تا اگر میزان مهریه خانمی بسیار کم بود از این طریق جبران مافات شود.

 میرخلیلی تاکید کرد: اگر شرایطی فراهم شود که هر زنی سهمی از دارایی‌ها و ثروت همسرش داشته باشد ضمن برقراری عدالت از تضییع حقوق زنان نیز جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه طبق شرع و قانون تعیین مهریه براساس عرف و تمکن مالی مرد غیر ممکن است، اظهار داشت: میزان مهریه در توافق زن و مرد به هنگام ازدواج تعیین می‌شود و نمی‌توان قانونی برای آن وضع کرد.



تاريخ : 16 / 2 / 1391برچسب:, | 6:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 آخرین نتیجه غیر‌رسمی شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از بین ۵۵۱ هزار رأی مأخوذه مشخص شد.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج غیر رسمی و تاییدنشده، از بین 551 هزار رأی مأخوذه و شمارش دو هزار و 488 صندوق به ترتیب کاندیداهای زیر در حوزه انتخابات تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر حائز رأی بیشتر شدند.

1- بیژن نوباوه

2- ‌اسماعیل کوثری

3- احمد توکلی

4- علی مطهری

5-محمدرضا باهنر

6-سیدمهدی هاشمی

7-سیدمحمود نبویان

8-علی‌اصغر زارعی

9-علیرضا زاکانی

10-فاطمه رهبر

11-زهره طبیب‌زاده

12-فاطمه آلیا

13-حسین مظفر

14-روح‌الله حسینیان

15-لاله افتخاری

16-علیرضا محجوب

17-مهدی کوچک‌زاده

18-غلامرضا مصباحی‌مقدم

19-مجتبی رحماندوست

20-محمدنبی رودکی

21- مهرداد بذرپاش

22-حمید رسایی

23-محمد سلیمانی

24-حسین طلا

25-الیاس نادران

26-سهیلا جلودارزاده



تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:, | 4:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

معرفی کاندیداهای اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست جمهوری با مطرح شدن «عبدالله نوری»، «محمدرضا عارف»، و «کمال خرازی» وزیر امور خارجه کابینه اصلاحات وارد فاز جدیدی شد. امروز نیز یک چهره اصلاح‌طلب از «اسحاق جهانگیری» وزیر صنایع دولت اصلاحات به عنوان چهره مطرح برای انتخابات نام برد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم که در مجالس ششم و هفتم نیز در پارلمان حضور داشته است در گفتگویی مشروح با همشهری آنلاین از اسحاق جهانگیری وزیر صنایع دولت اصلاحات به عنوان کاندیدای مطرح اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی نام برد.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 2 / 1391برچسب:قالیباف , مجلس , عقاب نیوز, | 2:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته در جلساتی رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور را ادامه می‌دهند.

هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ظهر روز یکشنبه هفته جاری در جلسه‌ای گزارش این هیئت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس این هفته در جلسات روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، بررسی طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران را ادامه داده و سپس لایحه تصویب پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را بررسی می‌کنند.

شهردار و اعضای شورای اسلامی و مسئول منطقه آزاد شهر قشم عصر روز یکشنبه برای ارائه گزارشی در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شوند.

روز سه‌شنبه کمیسیون عمران در جلسه مهمی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و ارشادمنش رئیس سازمان شهرداری‌های کشور و مسئولین وزارت نیرو موضوع علت آب گرفتگی خط 4 متروی تهران را بررسی می‌کند.

نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته در جلساتی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی را بررسی می‌کنند.
 



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 12:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق ، حسن بيادي سخنگوي جبهه ايستادگي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره ليست پيشنهادي اين جبهه براي دور دوم انتخابات مجلس نهم گفت: اين ليست 25 نفره شامل؛ حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم،
علي مطهري،
حجت‌الاسلام والمسلمين محسن كازروني،
حسين مظفر،
محمدرضا باهنر،
مهرداد بذرپاش،
 الهام امين‌زاده،
 لاله افتخاري،
نبي رودكي،
 پرويز سروري،
محمد سليماني،
 حسن غفوري‌فرد،
حسين فدايي‌آشتياني،
اسماعيل كوثري،
جواد محمدي،
 احمد توكلي،
 زهره طبيب‌زاده،
الياس نادران،
 فاطمه رهبر،
زهره الهيان،
 اسدالله بادامچيان،
 محمدنبي حبيبي،
علي‌اصغر خاني،
 عليرضا صفارزاده،
 ابراهيم انصاريان
 



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 12:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

چک پولهای منتشر شده توسط بانک مرکزی از آن زمان تاکنون با توجه به فقدان اسکناس درشت و اینکه پشت نویسی نمی شد، عملا نقش پول درشت را ایفا می کرد، هم اکنون نیز این دغدغه به وجود آمده که با خروج چک پولها از بازار مبادلات پولی مردم با مشکلاتی مواجه شود.



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) سؤال ابوالفتح نیکنام نماینده تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
پس از توضیحات نیکنام درباره سؤالش و پاسخ‌های وزیر اقتصاد به پرسش مطروحه نماینده سؤال‌کننده اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشده است و باید در زمینه قانع کننده بودن یا نبودن پاسخ‌های وزیر از مجلس رأی‌گیری شود.
 
وکلای ملت با 74 رأی موافق، 68 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از 194 نماینده حاضر در جلسه، پاسخ‌های وزیر اقتصاد به پرسش مطرح شده را قانع‌کننده ندانستند.
 
سؤال نماینده تنکابن درباره مأموریت اداره نظارت بر امور بانک‌های تجاری بود.
 
طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که تعداد کارت زرد و اخطارهای مجلس به یک وزیر به عدد 3 برسد، استیضاح وزیر مربوطه در دستور‌کار مجلس قرار می‌گیرد.



تاريخ : 25 / 1 / 1391برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

رییس فراکسیون اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه امارات درباره سفر رییس‌جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی را شبیه به شوخی دانست .

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛مهدی سنایی به ایسنا گفت:حضور رییس‌جمهور ایران در ابوموسی مثل حضور وی در خوزستان ، فارس ، همدان ، کردستان و آذربایجان است و تفاوتی با آنها ندارد، اما اینکه امارات داعیه‌هایی در این رابطه دارد موضوعی است که باید در جای خود و در شرایط عادی بررسی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور رییس‌جمهور کشورمان در ابوموسی را اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی و امری طبیعی دانست و افزود: متاسفانه مسائلی از این دست و همچنین مسائل مربوط به جزایر سه گانه هم به بخشی از دخالت قدرت‌های بیگانه در منطقه تبدیل شده و امارات نباید اجازه دهد مسائل فی‌مابین به بخشی از جنجال‌های تبلیغاتی موجود برخی از کشورهای غربی علیه ایران اضافه شود.

وی افزود: شرایط حفظ صلح و ثبات در منطقه اقتضا می‌کند امارات و شورای همکاری خلیج فارس از صدور بیانیه‌های تکراری در این زمینه اجتناب کنند به هر حال موضوع روابط با کشورهای عربی و خلیج فارس برای ایران حائز اهمیت است و باور ما این است که روابط با این کشورها به حفظ صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند اگر هم دغدغه و سوالاتی هست باید در مذاکرات دو کشور بررسی شود./



تاريخ : 23 / 1 / 1391برچسب:, | 11:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با کلیات طرح دو‌فوریتی اصلاح ماده 197 آئین‌نامه داخلی و الحاق 2 تبصره به آن مخالفت کردند. 

وکلای ملت با 130 رای موافق، 17 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 198 نماینده حاضر در جلسه به کلیات طرح دوفوریتی مذکور رای ندادند.

این طرح که به امضای 41 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، به دلیل تغییر آئین‌نامه داخلی، نیازمند دو‌سوم آرای مثبت تعداد نمایندگان حاضر در صحنه علنی بود که به مخالفت نمایندگان ملت مواجه شد.

با توجه به این که هیچ‌ مخالفی درباره این طرح در صحن علنی سخنرانی نکرد موافقان نیز سخن نگفتند.

نمایندگان مجلس روز گذشته به دوفوریت این طرح رأی مثبت داده بودند.

علی مطهری نماینده تهران یکی از نمایندگانی امضاء‌‌کننده این طرح بود که بعد از بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس، خواستار تغییر آئین‌نامه داخلی در زمینه نحوه بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس به دلیل ضعف‌های آئین‌نامه بود اما کلیات آن با مخالفت مجلس مواجه و از دستور‌کار خارج شد.

به گزارش فارس،این طرح شامل یک ماده واحده بود که اگر به تصویب می‌رسید، در صورتی که تعداد سؤالات ارسال شده به قوه قضائیه درباره یک رئیس جمهور به عدد 6 می‌رسید، طرح استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی و مواد آئین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت.
 



عقاب نیوز:

عصرایران - نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساند که طبق آن امکان رای گیری پس از هر سؤال از رئیس جمهور فراهم می‌شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان سوالات به قوه قضائیه فرستاده شده و اگر تعداد سؤالاتی که نمایندگان از آن قانع نشده‌اند به شش برسد استیضاح مطرح می‌شود.
مجلسی ها با 138 رای موافق، 31 رای مخالف، 13 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح موافقت کردند.


مطهری: مجلس هشتم کار خود را تکمیل کند


علی مطهری در جلسه امروز مجلس خواستار اصلاح روند قانونی سوال از رئیس جمهور شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رسمی مجلس (خانه ملت)  وی که از طراحان سوال از احمدی نژاد بود گفت: تجربه اخیر سؤال از رئیس جمهور نقاط ضعف آیین نامه را در خصوص این موضوع آشکار کرد و علی رغم برکات برگزار شدن سؤال از رئیس جمهور در مجلس هشتم از قبیل تنویر افکار عمومی، آشکار شدن حقانیت و ظرفیت دموکراسی در جامعه و روشن شدن حق اما محدودیت آیین نامه برای سؤال کنندگان ابهامات زیادی را برای آنها باقی گذاشت.

مطهری با تأکید بر اینکه اصلاح مواد مربوط به طرح سؤال از رئیس جمهور باید در مجلس هشتم پیگیری شود افزود: با توجه به اینکه مجلس هشتم به طور کامل محدودیت این ماده را درک کرد ضروری است تا اصلاح آن نیز در مجلس هشتم صورت پذیرد چرا که ممکن است نمایندگان مجلس نهم اهمیت موضوع را به خوبی لمس نکرده باشند.

طراح اولیه طرح سؤال از رئیس جمهور در خصوص محدودیت های آئین نامه فعلی پیرامون طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در آیین نامه فعلی مدت زمان قانونی تعیین شده برای صحبت سؤال کنندگان بسیار کم است که این مسئله در طرح پیشنهادی اصلاح شده است و علاوه بر این آیین نامه فعلی صراحت دارد فقط یک تن از نمایندگان به عنوان نماینده سؤال کنندگان اجازه صحبت دارد که این موضوع چندان عادلانه به نظر نمی رسد.

وی در این خصوص ادامه داد: در متن فعلی آیین نامه سؤال کنندگان فقط اجازه صحبت در یک نوبت را دارند بنابراین در مورد ابهاماتی که در پاسخ های رئیس جمهور وجود خواهد داشت حق اظهار نظر ندارند و این موضوع نقص جدی تلقی می شود همچنین براساس آیین نامه فعلی پس از اظهارات رئیس جمهور امکان رأی گیری و اظهارنظر مجلس وجود ندارد که این امر منجر می شود رئیس جمهور موضوع طرح سؤال را چندان جدی تلقی نکند.

مطهری در تشریح طرح اصلاح ماده ۱۹۷ آئین نامه داخلی در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در طرح فعلی پیش بینی شده است در مورد هر سؤال به طور جداگانه رأی گیری شود و در صورت قانع نشدن مجلس از پاسخ رئیس جمهور این سؤال به قوه قضائیه ارسال و اگر تعداد سؤال های ارسال شده به قوه قضائیه به عدد ۶ برسد زمینه استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی فراهم شود.

وی تأکید کرد: در این طرح باید یک سوم نمایندگان طرح استیضاح را امضا بکنند و به این شکل نیست استیضاح به طور خودکار صورت گیرد و نیت از در نظر گرفتن عدد ۶ نیز این است که با یک بار طرح سؤال از رئیس جمهور بحث استیضاح مطرح نشود بلکه دست کم ۲ بار سؤال مطرح و بعد از آن گزینه استیضاح بررسی شود.

مطهری این تمهیدات را برای حفظ جایگاه رئیس جمهور با توجه به اینکه با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح پیچیدگی خاصی ندارد احتیاجی به بررسی آن در کمیسیون نیست و از نمایندگان تقاضا می کنم تا به این طرح رأی مثبت دهند تا کار قبلی خود را اتمام کنند.

مخالف طرح مطهری: به کم و کیف پاسخ رئیس جمهور کاری ندارم

اسدالله عباسی نماینده رودسر در مخالفت با اظهارات مطهری، این طرح را انتخاباتی خواند و گفت: من به کم و کیف پاسخ رئیس جمهور و سوال کنندگان کاری ندارم اما چه ضرورتی دارد که اکنون چنین طرحی را تصویب کنیم؟
 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در روند طرح سوال از وزرا نیز عدالت اجر نمی شود و در حق وزرا و زمان پاسخگویی انها اجحاف می​شود، ادامه داد: چرا با انگیزه سیاسی به دنبال احقاق حقوق دیگری هستید؟ این کار چه فوریت و ضرورتی دارد؟ چون شما از سوال از رئیس جمهور قانع نشدید؟ آن هم در شرایطی که التهابات مختلفی فراروی ما است؟
 
به گفته وی، چون رئیس جمهور منتخب مردم است، مجلس نمی​تواند با آرای خود، رای به استیضاح او بدهد و یا پنج هفته پشت سر هم او را به مجلس فراخواند و در هفته ششم نیز او را برکنار کرد!
 
هیاهوی حامیان دولت

در ادامه محمد دهقان نماینده چناران هم در موافقت با این طرح، با بیان اینکه آیین نامه موجود مجلس اشکالات واقعی دارد، افزود: اینکه سوال کنندگان فقط یک ربع فرصت دارند و رئیس​جمهور 45 دقیقه وقت پاسخگویی دارد و پس از آن هم نتیجه ای درباره قانع کننده بودن یا نبودن پاسخ​ها حاصل نمی​شود، روال صحیحی نیست.
 
وی با بیان اینکه سوال از رئیس​جمهور و ناکارآمدی آیین نامه برای نمایندگان مجلس هشتم، ملموس شده است، ادامه داد: از این رو این نمایندگان بهتر می​توانند به اصلاح آیین​نامه بپردازند و نباید این کار را به مجلس نهم واگذار کنیم.
 
به گفته وی، تخلفات رئیس جمهور پس از هربار رای گیری باید به قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری ارجاع شود تا ضمانت اجرای قوانین لحاظ شود.
گفتنی است مذاکرات که به اینجا رسید نمایندگان حامی دولت، با تذکرات خود مانع از ادامه مذاکرات شدند.


 مصباحی مقدم : اصلاح طرح سوال از رئیس جمهور از توهین به مجلس جلوگیری می کند

عضو فراکسیون اصولگرایان با تأکید بر اینکه مجلس باید در جهت اصلاح قوانین به منظور ممانعت از توهین به قوه مقننه گام بردارد افزود: دو فوریت این طرح از آن جهت مطرح است که مجلس فعلی به طور کامل نقص قانون را درک کرده و با توجه به اینکه در اواخر دوره خود قرار دارد و از پختگی لازم برای اصلاح این طرح برخوردار است لذا اصلاح آن ضروری است.

 غلامرضا مصباحی مقدم در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ فروردین) مجلس شورای اسلامی در موافقت با دو فوریت طرح اصلاح ماده ۱۹۷ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: تجربه اخیر مجلس در طرح سؤال از رئیس جمهور ضعف قانون فعلی را به مجلس هشتم نشان داد و طرح فعلی مبنی بر اصلاح آیین نامه داخلی مجلس ناظر به این دوره مجلس یا ریاست جمهوری فعلی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با یادآوری تجربه اصلاح نحوه طرح سؤال از وزرا در آیین نامه افزود: سؤال از وزرا به شکلی که در آیین نامه در گذشته بود خاصیتی نداشت و با تجربه ای که از اصلاح نحوه طرح سؤال از وزیر داریم امروز باید قدم های مثبتی در زمینه اصلاح نحوه سؤال از رئیس جمهور داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری نحوه برخورد رئیس قوه مجریه در روز طرح سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: با تجربه سؤال و پاسخ هایی که رئیس جمهور در روز طرح سؤال در صحن علنی مجلس ارائه داد و توهین سخیفی که در آن روز به مجلس شد اصلاح آیین نامه ضروری به نظر می رسد.

وی تأکید کرد: دو فوریت این طرح از آن جهت مطرح است که مجلس فعلی به طور کامل نقص قانون را درک کرده و با توجه به اینکه مجلس هشتم در اواخر دوره خود قرار دارد از پختگی لازم برای اصلاح این طرح برخوردار است.
 



تاريخ : 15 / 1 / 1391برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت:غرب یکسره در تلاش است تا بگوید جمهوری اسلامی به زنان بها نمی دهد؛پیشنهاد می کنم هم برای تجربه و هم نشان دادن اعتقاد به ارزش زنان،رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کار پردازان و منشی ها به عهده خانم ها گذاشته شود.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به اعتدال،گفت:پیشنهاد شخص من در جبهه پایداری این است که ما این بار ریاست مجلس را به عهده خانم ها بگذاریم.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادم برای اینکه بگو و مگو هایی که غرب علیه نظام جمهوری اسلامی دارد ، خنثی شود ، این مورد مطرح شود ؛ غرب یکسره در تلاش است تا بگوید جمهوری اسلامی به زن بها نمی دهد ؛ پیشنهاد می کنم هم برای تجربه و هم نشان دادن اعتقاد به ارزش زنان ، رییس و نایب رییس اول و دوم و کل کار پردازان و منشی ها به عهده خانم ها گذاشته شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده این پیشنهاد را با بسیاری از خانم ها و آقایان مطرح کردم که البته آقایان نظر مثبتی بر این موضوع ندارند ، اما خانمها نظر مثبتی نشان دادند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ما نسبت به ریاست آقایان حداد و لاریجانی ذهنیت منفی داریم؛ در ریاست آقای حداد نگران این هستیم که ریاستش در دست یک عده افراد خاص از جمله آقای توکلی بیفتد و نگران این هستیم که چرخاننده مجلس با ریاست آقای حداد به دست یکی ، دو نفر آدم خاص باشد ؛ در جبهه پایداری نیز نگران این داستان هستیم.
نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی افزود:از آقای لاریجانی هم نگرانی هایی داریم و می ترسیم باز هم مدیریت مجلس هشتم ادامه یابد ؛ البته نکات مثبت هم دیده می شود که از جمله آقای لاریجانی در برخی مسائل قاطع تر است و حداد محافظه کار است و این نظر شخص بنده است.

وی درخاتمه گفت:انتخاب ریاست مجلس نیازمند یک مشاوره و مشورت جدی با نمایندگان انتخاب شده است؛در جبهه پایداری درباره ریاست مجلس نهم بحث مشخصی نشده است و ما برنامه هایی داریم که در وقت خود بیان می کنیم./



تاريخ : 24 / 12 / 1390برچسب:, | 8:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جدول اسامی و گرایش 79 امضا کننده سئوال از رئیس جمهور

ایران > قانونگذاری  - همشهری آنلاین - لیلا شریف:
سرانجام پس از 11 بار تلاش ناکام نمایندگان مجلس هفتم و هشتم برای سؤال از رئیس جمهور این بار تیر نمایندگان ملت به هدف خورد و تابوی سؤال از رئیس جمهور شکسته شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمدی‌نژاد تا کنون 12 بار با درخواست سؤال از سوی نمایندگان مجلس هفتم و هشتم مواجه شده است. تلاش برای پاسخگو کردن رئیس جمهور در برابر مجلس 11 بار  به نتیجه نرسید اما در ایستگاه دوازدهم، پس از فراز و فرودهای بسیار، سرانجام قرار است احمدی نژاد برای اولین بار در جایگاه رئیس جمهور در بیست و چهارمین روز اسفند پاسخگوی سؤال‌های نمایندگان مجلس باشد.

طرح سؤال از رئیس جمهور که با نام «علی مطهری» عجین شده است، در ابتدای مسیر با امضای 100 نماینده مجلس همراه بود اما پس از گذشت زمان، برخی از نظر خود برگشتند و امضای خود را پس گرفتند و سرانجام طرح سؤال از رئیس جمهور با امضای 79 نماینده راهی هیئت رئیسه شد.

اسامی نهایی امضاکنندگان سئوال از رئیس جمهور به ترتیب حروف الفبا به قرار زیر است:

 



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 12 / 1390برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

  رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت:درباره تشابهات اسمی، اگر مقابل اسمی در برگه رای کد انتخاباتی نوشته نشود، رای متعلق به فرد مشهور است و بر این اساس در حال تصحیح آرای برخی شعبات درباره اسماعیل کوثری هستیم.

سعید احمدی شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در خصوص تشابه اسمی کاندیداهای مشهور و غیر مشهور و آراء آنها اظهار داشت: فرد مشهور و غیر مشهور دارای یک کد هستند که شامل محل تولد، محل سکونت و یک عدد می‌شود و فرد غیر مشهور بر اساس این کد که در حوزه‌های انتخابیه نیز وجود دارد تبلیغ می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران ادامه داد: اگر این کد نوشته شود رأی متعلق به فرد غیر مشهور است در غیر این صورت طبق قانون رأی متعلق به فرد مشهور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر جلوی اسم فرد غیر مشهور کد مورد نظر یعنی محل تولد، نام پدر و عدد نوشته شود، آرا متعلق به فرد غیر مشهور هستند، افزود: در غیر این صورت، آراء به فرد مشهور تعلق می‌گیرد.

احمدی‌شهرکی بر همین اساس به اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس اشاره کرد و یادآور شد: اگر کد فرد دیگری که نام اسماعیل کوثری دارد جلوی نامش نوشته نشده باشد طبق قانون رأی متعلق به آقای اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس است.

احمدی‌شهرکی همچنین گفت که اکنون در حال تصحیح آرای برخی از شعبات برای آقای اسماعیل کوثری هستیم تا حق کسی ضایع نشود.



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 5:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


 

خبرگزاري موج - اولين اعتراض به تشابه اسمي يک نماينده مجلس و شکسته شدن راي وي در نهمين دوره رقم خورد.

محمد اسماعيل کوثري نماينده هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي درباره ليست تهران و حضور نام مشابه خود به خبرنگار خبرگزاري موج اعلام کرد: در اين راستا شکايت خود را به ستاد انتخابات کشور رسانده ايم.
وي ادامه داد: بحث شکايت قبل از انتخابات مطرح شد و به طور قانوني پيگير اين موضوع هستيم.
وي افزود: قرار شده که طي امروز يا فردا نتيجه اين بررسي به ما اعلام شود.
اسماعيل كوثري با 169 هزار و 560 راي نوزدهمين نفر در ليست تهران است.



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 3:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:


اکرمي:

برد و باخت در انتخابات براي کانديداها وجود ندارد

خبرگزاري موج -
هر كانديدايي كه وارد مجلس مي‌شود وظيفه سنگيني به عهده دارد؛ مطمئنا كساني كه از گردونه رقابت خارج شدند، مي‌توانند در سمت ديگري انجام وظيفه كنند.

سيد رضا اکرمي نماينده مردم تهران در خانه ملت درباره کانديداهاي راه نيافته به مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار داشت: در نظام جمهوري اسلامي برخلاف نظام‌هاي غربي برد و باخت در انتخابات وجود ندارد؛ چرا كه نامزدها بنابر تكليف و وظيفه شرعي خود در انتخابات حاضر مي‌شوند.
وي با تاکيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري افزود: مردم ايران طبق فرمايشات مقام معظم رهبري با حضور در انتخابات مجلس نهم سيلي سخت‌تري بر چهره استكبار زدند و اين حضور بانشاط مردم اشك شوق را به چشمان مسئولان نشاند؛ چرا كه مردم نشان دادند که همواره و با وجود همه سختي‌ها تحريم، تهديد و اخيرا ترورها، اين قدر با بصيرت و پيرو نظام جمهوري اسلامي هستند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس يادآور شد: مردم ما به جهانيان نشان دادند در اين انتخابات هم همانند صحنه‌هاي سياسي ديگر پشت سر رهبري هستند و پويايي نظام سياسي جمهوري اسلامي را رقم زدند. آنان ثابت كردند علاقمند به كشورشان بوده و مي‌خواهند خودشان و تنها خودشان آينده كشورشان را رقم بزنند.

 



تاريخ : 14 / 12 / 1390برچسب:, | 10:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، تاكنون در 2304 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، یك میلیون و 162 هزار و 331 رای شمارش شده كه از این میزان، یك میلیون و 57 هزار و 633 رای ماخوذه صحیح بوده است.

بر این اساس، تازه‌ترین آمار از 60 نامزد اول تهران به شرح زیر است:
1- غلامعلی حدادعادل با 551 هزار و 521 رای
2- سیدمحمدحسن ابوترابی فرد با 339 هزار و 646 رای
3- سیدعلیرضا مرندی با 336 هزار 534 رای
4- مرتضی آقاتهرانی با 331 هزار و 284 رای
5- مسعود میركاظمی با 277 هزار و 727 رای
6- بیژن نوباوه وطن با 228هزار و 775 رای
7- احمد توكلی با 221 هزار و 459 رای
8- علی مطهری با 210 هزار و 083 رای
9- روح‌الله حسینیان با 205 هزار و 663 رای
10- علی‌اصغر زارعی با 198 هزار و 928 رای
11- علیرضا زاكانی با 192 هزار و 249 رای
12- حسین مظفر با 191 هزار و 758 رای
13- زهره طبیب‌زاده نوری با 189 هزار و 134 رای
14- غلامرضا مصباحی‌مقدم با 187 هزار و 724 رای
15- محمد سلیمانی با 185 هزار و 380 رای
16- سیدمهدی هاشمی با 181 هزار و 417 رای
17- سیدمحمود نبویان با 176 هزار و 463 رای
18- مهرداد بذرپاش با 171 هزار و 110 رای
19- اسماعیل كوثری با 169 هزار و 560 رای
20- حمید رسایی با 169 هزار و 447 رای
21- مهدی كوچك‌زاده با 166 هزار و 2805 رای
22- الیاس نادران با 165 هزار و 748 رای
23- حسین فدایی آشتیانی با 165 هزار و 667 رای
24- لاله افتخاری با 165 هزار و 363 رای
25- مجتبی رحماندوست با 163 هزار و 724 رای
26- محمدرضا باهنر با 158 هزار و 611 رای
27- پرویز سروری با 157 هزار و 099 رای
28- فاطمه رهبر با 152 هزار و 786 رای
29- فاطمه آلیا با 151 هزار و 979 رای
30- حسین نجابت با 147 هزار و 972 رای
31- زهره الهیان با 139 هزار و 6745 رای
32- قاسم روانبخش با 137 هزار و 629 رای
33- علیرضا محجوب با 135 هزار و 385 رای
34- محسن كازرونی با 129 هزار و 530 رای
35- الهام امین‌زاده با 127 هزار و 372 رای
36- محمدناصر سقای بی‌ریا با 126 هزار و 877 رای
37- زهره سادات لاجوردی با 124 هزار و 823 رای
38- اسماعیل كوثری با 120 هزار و 962 رای
39- اسدالله بادامچیان با 120 هزار و 906 رای
40- حسین طلا با 120 هزار و 531 رای
41- سهیلا جلودارزاده با 117 هزار و 321 رای
42- حسن حمیدزاده با 110 هزار و 946 رای
43- حسن غفوری‌فرد با 110 هزار و 246 رای
44- محمدنبی رودكی با 107 هزار و 741 رای
45- محمدنبی حبیبی با 103 هزار و 421 رای
46- بتول نامجو با 100 هزار و 020 رای
47- محمدحسین استادآقا با 99 هزار و 056 رای
48- فرهاد جوانمردی با 90 هزار و 827 رای
49- علی‌اصغر خانی با 86 هزار و 883 رای
50- محمدجواد خلیلیان اشكذری با 84 هزار و 224 رای
51- محمداسماعیل كفایتی با 81 هزار و 802 رای
52- علیرضا صفارزاده با 81 هزار و 731 رای
53- جواد محمدی با 78 هزار و 857 رای
54- ابراهیم انصاریان با 76 هزار و 973 رای
55- حمیدرضا كاتوزیان با 75 هزار و 913 رای
56- علی خطیبی شریفیه با 74 هزار و 790 رای
57- حسین ابراهیمی با 74 هزار و 489 رای
58- محمدمهدی باباپور گل‌افشانی با 72 هزار و 317 رای
59- علیرضا دهقانی با 71 هزار و 204 رای
60- محمود دهقانی محمودآبادی با 70 هزار و 271 رای



تاريخ : 13 / 12 / 1390برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پروین احمدی نژاد، نامزد نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه گرمسار از راهیابی به مجلس بازماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از شمارش آرا در حوزه انتخابیه گرمسار غلامرضا کاتب با ۱۶۲۲۸ رای نفر اول و پروین احمدی نژاد با ۱۵۵۰۰ رای نفر دوم شد.

دکتر غلامرضا کاتب کاندیدای اصولگرایان است.

 



عقاب نیوز:

تهران - جانشین رییس ستاد انتخابات كل كشور صبح شنبه و دقایقی پیش با اعلام نتایج شمارش آرا در 14 حوزه انتخابیه گفت كه منتخبان مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این 14 حوزه مشخص شدند.

1390/12/13 - 07:56

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور 'حسنعلی نوری' در گفت وگو با خبرنگاران گفت كه منتخبان مردم در حوزه های انتخابیه میانه، اسد آباد، مهاباد، قائنات، مباركه ، شهركرد، قم، بوكان، كلیبر و بوران، گرمی، صومعه سرا، تفت و میبد، رودبار و فردوس و طبس مشخص شدند.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور با اشاره به اطلاعیه شماره 34 ستاد انتخابات كشور‘ نتایج اولیه 14 حوزه انتخابیه كه تاكنون مشخص شده اند را اعلام كرد.

نوری تاكید كرد: با توجه به نتایج جدید اعلام شده تعداد كل منتخبین كه تا ساعت 10:30 صبح شنبه موفق به كسب حداقل یك چهارم آرای حوزه انتخابیه در مرحله اول انتخابات گردیده اند بالغ بر 21 نفر می باشد.

' سید صولت مرتضوی' رییس ستاد انتخابات كشور نیز قبلا نتایج 7 حوزه دیگر را اعلام كرده بود.

 

** نتایج 14 حوزه انتخابیه

میانه - محمدعلی مدنی با كسب 44 هزار و 850 رای و سید بهلول حسینی با كسب 25 هزار و 848 رای از مجموع 88 هزار آرای صحیح ماخوذه راهی بهارستان شدند.

اسد آباد - بهروز نعمتی با كسب 26 هزار و 129 رای از مجموع 53 هزار و 970 آرای صحیح ماخوذه به بهارستان راه یافت.

مهاباد - عثمان احمدی با كسب 48 هزار و 128 رای از مجموع 86 هزار و 965 آرای صحیح ماخوذه توانست به مجلس راه یابد.

قائنات - جواد هروی با كسب 31 هزار و 717 رای از مجموع 83 هزار و 770 آرای صحیح ماخوذه راهی خانه ملت شد.

مباركه - علی ایرانپور با كسب 17 هزار و 843 رای از مجموع 64 هزار و 246 آرای صحیح ماخوذه به بهارستان راه یافت.

شهركرد - سید سعید زمانیان دهكردی با كسب 62 هزار و 765 رای از مجموع 153 هزار و 514 آرای صحیح ماخوذه راهی مجلس شد.

قم - علی اردشیر لاریجانی با كسب 270 هزار و 382 رای ؛ رضا آشتیانی عراقی با كسب یكصد و 64 هزار و 219 رای و احمد امیر آبادی فراهانی با كسب 147 هزار و 765 رای از مجموع 414 هزار و 865 آرای صحیح ماخوذه توانستند به خانه ملت راه یابند.

بوكان - محمد قسیم عثمانی با كسب 68 هزار و 191 رای از مجموع 97 هزار و 791 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

كلیبر، بخش هوراند و خداآفرین - ارسلان فتحی پور با كسب 29 هزار و 879 رای از مجموع 63 هزار و 41 آرای صحیح ماخوذه وارد خانه ملت شد.

گرمی - میرقسمت موسوی اصل با كسب 18 هزار و 4 رای از مجموع 49 هزار و 834 آرای صحیح ماخوذه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

صومعه سرا - حمیدرضا خصوصی ثانی با كسب 39 هزار و 135 رای از مجموع 86 هزار و 396 آرای صحیح ماخوذه به خانه ملت راه یافت.

تفت و میبد- سید جلال یحیی زاده فیروزآباد با كسب 25 هزار و 382 هزار رای از مجموع 58 هزار و 102 آرای صحیح ماخوذه به خانه ملت راه یافت.

رودبار- عطاء الله حكیمی با كسب 27 هزار و 728 رای از مجموع 64 هزار و 17 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

فردوس، طبس، بشرویه و سرایان - محمدعلی عبدالله زاده با كسب 43 هزار و 198 رای از مجموع 90 هزار و 808 آرای صحیح ماخوذه راهی بهارستان شد.

نتایج آرای انتخابات هر دو ساعت یك بار اعلام خواهد شد.



تاريخ : 13 / 12 / 1390برچسب:, | 10:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: جواد خسروی کاندیدای مشترک اصولگرایان در حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر وارد مجلس نهم شد.

خبرگزاری فارس: خسروی نماینده سمنان شد / کواکبیان باز ماند

یک منبع آگاه دقایقی پیش در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: پس از پایان شمارش آراء در شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر، علیرضا (جواد) خسروی توانست وارد مجلس شورای اسلامی شود.

 

وی افزود: خسروی توانسته است بیش از 23 هزار رأی از مجموع آرای مأخوذه را از آن خود کند.

 

این منبع آگاه ادامه داد: مصطفی کواکبیان نماینده فعلی مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی و کاندیدای اصلاح‏طلبان نیز با بیش از 19 هزار رأی از حضور در مجلس شورای اسلامی برای بار دوم باز ماند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان در حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر، محمد سعیدی در رتبه سوم دریافت آراء قرار دارد.

 

خسروی کاندیدای مشترک جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری و شهردار سابق سمنان است.



تاريخ : 13 / 12 / 1390برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

آفتاب: قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که سابقه حضور در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را داشت، در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم حذف شد.

در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی همچنین احمد ناطق نوری نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی که پر سابقه ترین نماینده مجلس شورای اسلامی است نیز از حضور در مجلس نهم باز ماند.

به گزارش مهر،علاوه بر این محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی و ستار هدایت خواه نماینده مردم بویر احمد در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نیز از حضور در مجلس آینده باز ماندند.
 



تاريخ : 13 / 12 / 1390برچسب:, | 10:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: تعیین نماینده مجلس در حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان به دور دوم کشیده شد.

خبرگزاری فارس: تعیین نماینده تفرش و آشتیان به دور دوم کشیده شد

حجت‌الاسلام رضا نوراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با شمارش آراء در حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان، کاظم سپاسی و عباس صلاحی هر دو حائز حداکثر آراء شدند که باید در دور دوم انتخابات با یکدیگر به رقابت بپردازد.

وی تصریح کرد: مردم این شهرستان روز گذشته با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های اخذ رای حماسه‌ دیگری آفریدند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با اشاره به نتایج اولیه شمارش آراء گفت: قاسم عزیزی از حوزه انتخابیه شازند، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه دلیجان و محلات، شهلا میرگلوبیات از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، محمد ابراهیم رضایی از حوزه انتخابیه خمین، محمدحسن آصفری و عباس رجایی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب توانستند جواز حضور در دوره نهم مجلس شورای اسلامی را از مردم استان مرکزی کسب کنند.

نوراللهی اذعان داشت: با توجه به اینکه امروز روز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) است، نامزدهای که به عنوان نمایندگان مردم رای آوردند باید از شادی  پرهیز کنند.



تاريخ : 13 / 12 / 1390برچسب:, | 10:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

پس از شمارش آرای صندوق‌های حوزه انتخابیه استان قم، علی لاریجانی، حجت‌الاسلام آشتیانی و احمد امیرآبادی به ترتیب بیشترین آرای مردم را به خود اختصاص دادند.

همچنین حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور و حجت‌الاسلام علی بنایی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

علی لاریجانی برای دومین بار از حوزه انتخابیه قم راهی مجلس شد، محمدرضا آشتیانی برای سومین بار و احمد امیرآبادی نیز برای نخستین بار توانستند کرسی‌های مجلس را از آن خود کنند.
 



تاريخ : 7 / 12 / 1390برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

ستاد انتخابات كشور در اطلاعیه شماره هشت خود اعلام كرد:با توجه به رایانه ای شدن فرایند ثبت نام رأی دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن كارت ملی نیز الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، در اطلاعیه ستاد انتخابات كشور آمده است: با توجه به رایانه ای شدن فرایند ثبت نام رأی دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره 7 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی دائر بر نوین سازی شیوه های اخذ رأی برای شركت درانتخابات علاوه بر شناسنامه همراه داشتن كارت ملی نیز الزامی می باشد.
 
در این اطلاعیه از هموطنان دعوت شد روز جمعه 12 اسفند ماه با همراه داشتن كارت ملی و شناسنامه خود، با حضوری آگاهانه و پرشور، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران افزوده و مجریان انتخابات را نیز در هر چه بهتر برگزار كردن آن یاری كنند. 



تاريخ : 6 / 12 / 1390برچسب:, | 2:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز یکشنبه خود در پاسخ به این سئوال که نظر شورای نگهبان درباره تشکیل هیئت نظارت بر قانون اساسی که توسط رئیس جمهور مجددا مطرح شده است چیست گفت: شورای نگهبان در این خصوص هنوز نظری اعلام نکرده و نظرش همان نظری است که در ادوار گذشته اعلام شده است.

وی گفت: در زمان یکی از روسای جمهور سابق چنین هیئتی تشکیل شد و نظر شورا مخالف اعلام شد این نظر همچنان به قوت خود باقی است.
 
کدخدایی همچنین درباره تعداد نمایندگان ردصلاحیت شده مجلس هشتم نیز گفت: 35 نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند که کمتر از 5 نفر آنان در مسئله فساد اقتصادی اخیر ارتباط دارند و دلیل رد صلاحیتشان این موضوع است.
 
سخنگوی شورای نگهبان در نشست امروز خود از رد صلاحیت کمتر از 1250 نفر از کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این تعداد کسانی هستند که یا صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته و یا احراز صلاحیت نشده اند که این آمار نسبت به ادوار گذشته بسیار اندک است.



عقاب نیوز:

وسعت لیست های انتخاباتی در کشور و به ویژه تهران این روزها بسیاری از مردم را در میان آنها سرگردان کرده است. تقریبا تمام گروه های سیاسی در کشور سعی کرده اند لیست خود در تهران را قوی تر از شهرستان ها ارائه کنند و به نظر می رسد گروه های سیاسی اهمیت حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را درک کرده اند.



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 4:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

علوی: از شورای نگهبان درخواست کردم که طبق قانون موارد و مصادیق عدم التزام به اسلام و نظام را بیان کنند درحالیکه متاسفانه هنوز خبری دریافت نکردم.


ایلنا: نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در ارتش اعلام کرد: به استناد بند ۱ ماده ۲۸ قانون اساسی مبنی بر «عدم التزام عملی به اسلام و نظام» رد صلاحیت شدم.

حجت الاسلام سید محمود علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تایید خبر رد صلاحیت خود، خاطر نشان کرد: در نامه‌ای که به دست من رسیده است به استناد بند ۱ ماده ۲۸ قانون اساسی مبنی بر «عدم التزام عملی به اسلام و نظام» رد صلاحیت شدم.

نماینده سابق ولی فقیه در ارتش ادامه داد: از شورای نگهبان درخواست کردم که طبق قانون موارد و مصادیق عدم التزام به اسلام و نظام را بیان کنند درحالیکه متاسفانه هنوز خبری دریافت نکردم.

وی با بیان اینکه طبق قانون همه می‌توانند از فرصت اعتراض و دفاع از خود برخوردار باشند، تصریح کرد: اگرچه این وقت به من داده نشد ولی من خود را همچنان سرباز نظام می‌دانم. بنابراین تنها در صورتی که اجازه داشته باشیم در عرصه حضور پیدا می‌کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مساله رد صلاحیت خود را به عنوان یک امتحان الهی و نه تعارض با نظام و رهبری قلمداد می‌کنم و از هیچ خدمتی برای انقلاب دریغ نخواهم کرد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت جبهه ایستادگی پس از رد صلاحیت خود تاکید کرد: اگر چه در این مرحله رد صلاحیت شدم ولی همچنان در دیگر عرصه‌ها احساس تکلیف می‌کنم و از نظام جدا نخواهم شد. ضمن اینکه هم اکنون با خیال آسوده در جبهه ایستادگی حضور خواهم داشت.



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، 'عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه برآوردهای ما نشان می‌دهد حدود 70 درصد از ثبت‌نام کنندگان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، گفت: حدود 1200 نفر از ثبت‌نام کنندگان انتخابات آتی مجلس به دلایل مختلف صلاحیت‌شان تایید نشده است.

 وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون صلاحیت نامزدهای انتخابات را مورد بررسی قرار داده است، تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه‌ای که داشت، صلاحیت ثبت‌نام کنندگان را مورد بررسی قرار داد.

 وی در پایان گفت: نتایج قطعی بررسی صلاحیت داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه از سوی ستاد انتخابات کشور به حوزه های انتخابیه ارسال خواهد شد.



تاريخ : 2 / 12 / 1390برچسب:, | 12:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: شهاب‌الدین صدر و حجت‌الاسلام علوی کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس ردصلاحیت شدند.

خبرگزاری فارس: صدر و علوی رد صلاحیت شدند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه اسامی نهایی تأئید صلاحیت شدگان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد که بر این اساس شهاب‌الدین صدر سرلیست جبهه بصیرت و بیداری اسلامی و حجت‌الاسلام علوی سرلیست جبهه ایستادگی ردصلاحیت شدند.

 

شهاب‌الدین صدر پس از قرار نگرفتن در لیست جبهه متحد اصولگرایان، جبهه بصیرت و بیداری اسلامی را راه‌اندازی کرده بود.

 

حجت‌الاسلام علوی هم‌اینک رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی است.



تاريخ : 30 / 11 / 1390برچسب:, | 3:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فهرست 21 نفره ائتلاف فراگیر اصولگرایان با سرلیستی حسن غفوری فرد اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فهرست 21 نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان به سرلیستی حسن غفوری فرد امروز یکشنبه در نشست خبری این ائتلاف منتشر شد.

کاندیداهای این فهرست عبارتند از:
1- حسن غفوری فرد
2- حجت الاسلام نواب
3- علی عباسپور تهرانی
4- حمیدرضا کاتوزیان
5- علی مطهری
6- حجت الاسلام ابراهیمی
7- حجت الاسلام مصباحی مقدم
8- حجت الاسلام کازرونی
9- حجت الاسلام عسگری
10- حجت الاسلام تسخیری
11- خانم طاهره نظری(متكي)
12- خانم خانمحمد زاده
13- سید کمال الدین سجادی
14- نیکفر
15- حسن لاسجردی
16- علی نقی خاموشی
17- حسین شیخ الاسلام
18- رضا حسینی
19- دهقان
20- حسن زمانی
21- فرمانی



تاريخ : 29 / 11 / 1390برچسب:, | 11:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

برخي از نامزدهاي ردصلاحيت شده مجلس نهم دست به اقدامات غير معمولي براي بيان اعتراضشان زده اند.

به گزارش خبرآنلاين، از جمله اين اقدامات که توسط برخي از نامزدهاي ردصلاحيت شده انجام مي شود پيامکهايي به شماره تلفنهاي شهروندان در آن حوزههاي انتخابيه ارسال مي شود و از آنان خواسته مي شود به سامانه پيام کوتاه هيات بازرسي انتخابات کشور در حمايت از آن نامزد حمايت کنند.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 4:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم، حجت‌الاسلام علوی رئیس‌ شورای عالی جبهه ایستادگی و سرلیست این جبهه، رد صلاحیت شد.

خبرگزاری فارس: سرلیست جبهه ایستادگی رد صلاحیت شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم، حجت‌الاسلام سید محمود علوی رئیس‌ شورای عالی جبهه ایستادگی که قرار بود سرلیست این جبهه باشد، رد صلاحیت شد.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود صلاحیت علوی از سوی مراجع چهارگانه رد شده بود و هیئت نظارت استانی و شورای نگهبان نیز اعترض وی را به نظر مراجع چهارگانه وارد ندانسته است.



تاريخ : 24 / 11 / 1390برچسب:, | 2:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت كه به دليل بيماري قلبي از شركت در انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي انصراف داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدابراهيم نكونام در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اخبار منتشره در برخي سايت‌هاي خبري مبني بر ردصلاحيت خود، يادآور شد: هيات مركزي نظارت و فرمانداري شهرستان نام من را به عنوان كانديدا اعلام كرد اما به دليل مشكلات شخصي از حضور در انتخابات دوره بعد انصراف دادم.

نماينده مردم گلپايگان در مجلس، از سايت‌هاي خبري خواست تا در وادي وانفساي دنيافروشي با خبرهاي دروغ، ‌آخرت خود را به دنيايشان نفروشند.



تاريخ : 23 / 11 / 1390برچسب:, | 8:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، دکتر علی اکبر ولایتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان، با اشاره به جلسه شورای مرکزی جبهه متحد گفت: آقایان دکتر غلامعلی حداد عادل و حجت السلام محمدحسن ابوترابی به عنوان سرلیست های جبهه متحد اصولگرایان در تهران برگزیده شدند.
 
وی افزود: سرلیست های جبهه متحد اصولگرایان نشانه، علامت و مظهر تمام ارزشهاي مورد قبول اعضاي فهرست و پرچمي براي شناخت مردم نسبت به خطوط مشي ايجابي و سلبي فهرست است.
 
سخنگوی جبهه متحد همچنین اضافه کرد: سر ليست های جبهه متحد اصولگرايان نسبت به بقیه افراد لیست امتیازات بیشتری داشتند و بدون تردید سابقه این افراد، به لحاظ جايگاه  اجتماعی، به لحاظ اعتقادی و سیاسی و مقبولیت در نظر مردم که بر اساس نظرسنجی ها مشخص شده نسبت به ديگران در جايگاه بالاتري قرار دارند.
 
سوابق سرلیست های جبهه متحد اصولگرایان:
غلامعلي حداد عادل (عضو هیئت‌امنای بنیاد دایرةالمعارف اسلامی‌ و مدیرعامل بنیاد دانشنامۀ جهان اسلام از ۷۴ تاکنون‌، معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، عضو شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما، عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی شریف،نمایندۀ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دورۀ ششم، هفتم و هشتم، عضو هیئت‌علمی گروه فلسفۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، دانشیار فلسفۀ دانشگاه تهران‌،رئیس مجلس شورای اسلامی دورۀ هفتم و رييس كميسيون فرهنگي مجلس هشتم.)
 
محمد حسن ابوترابی فرد (نماينده مردم قزوين در شورای اسلامی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی؛ عضو جامعه روحانیت مبارز و برادر شهید بزرگوار سید علی اکبر ابوترابی که به سید الاسرا معروف بود)