تاريخ : 18 / 4 / 1393برچسب:, | 8:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس ابلاغیه یک وزیر اقتصادی به مدیران این وزارتخانه که با قید فوریت برای تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه ارسال شده است، از همه بخش ها خواسته شده نسبت به ارسال مشخصات کلیه کارمندان بازنشسته اقدام کنند.

دستور فوری یک وزیر برای کشف مدیران بازنشسته

بر اساس ابلاغیه یک وزیر اقتصادی به مدیران این وزارتخانه که با قید فوریت برای تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه ارسال شده است، از همه بخش ها خواسته شده نسبت به ارسال مشخصات کلیه کارمندانی که از ابتدای فعالیت دولت دهم تا کنون بازنشسته شده اند و سطح مدیریتی آنها شامل معاون وزیر، مدیرکل، معاون مدیرکل، مدیر، رییس اداره، رییس بخش و رییس گروه است، اقدام و آن را به دفتر وی ارسال کنند.

منبع : تسنیم



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت


آیت‌الله محمد محمدی گیلانی که از ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل مشکل ریوی در بخش «آی.‌سی.یو» یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در سال 1307 در روستای دعوی سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به دنیا آمد و در سال 1323 همزمان با تاسیس حوزه علمیه رودسر توسط سید محمد هادی روحانی به حوزه علمیه رودسر رفت و جامع المقدمات را فرا گرفت. در سال 1325 به حوزه علمیه قم رفت و به تکمیل دروس ادبیات و فراگیری دروس دوره سطح پرداخت. با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیت‌الله بروجردی راه یافت و در مدت 12سال کتاب صلوه را به اتمام رساند، به موازات آن در درس اصول امام خمینی (ره) نیز حضور پیدا کرد. آیت‌الله بروجردی، علامه سید محمدحسین طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) از استادان آیت الله محمدی گیلانی بودند و کتاب های قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در کتاب و سنت، قرآن و سنن الهی در اجتماع بشر و ترجمه کتاب شفا ابوعلی سینا از آثار این استاد برجسته حوزه علمیه است. وی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را بر عهده داشته است. همچنین در سال 1388 به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت ایشان در عرصه‌های مختلف قضا نشان درجه یک عدالت از سوی رئیس دولت دهم به وی اهدا شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:
هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است/ برنامه‌ریزی‌های اقتصادی با فرض کوتاه نیامدن دشمن از تحریمها باشد/ نیاز قطعی کشور در بحث ظرفیت غنی سازی «190 هزار سو» است/ تیم مذاکره کننده مطمئنا اجازه دست اندازی به حقوق ملت را نخواهد داد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاههای مختلف کشوری و لشگری، ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه مسائل داخلی و خارجی، تلاش پیچیده و چند جانبه برای ایجاد اختلال در محاسبات مسئولان و دستگاههای جمهوری اسلامی را مهمترین هدف کنونی استکبار بویژه امریکا خواندند و با اشاره به اوضاع حساس منطقه و جهان و قرار گرفتن در یک پیچ حقیقی تاریخی تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر مبنای عناصر اصلی محاسبات عقلانی خود یعنی «اعتماد به پروردگار و سنن آفرینش» و «شناخت دشمن و بی اعتمادی به او»، راه پرافتخار خود را با تکیه بر مردم، بهره گیری از تجربه ها و تلاش و مجاهدت پیگیر برای تحقق آرمانهای ملت ادامه می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای ماه مبارک رمضان را عرصه تقابل «شیطان و رفتارهای شیطانی» با «تقوا و عبودیت و رفتارهای رحمانی» دانستند و گفتند: در این صحنه ی تقابل، شیطان دارای یک هدف مهم و تقوا نیز دارای یک کارکرد بسیار مهم است. شیطان به دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی انسانها و کشاندن آنها به خطای محاسباتی و اقدام بر اساس این خطا است در حالیکه تقوا، زمینه ساز آگاهی و دانایی انسان و تمایز بخش حق و باطل است.
ایشان تهدید و تطمیع را دو وسیله اصلی شیطان برای ایجاد خطای محاسباتی در انسانها برشمردند و افزودند: شیطان از یک طرف با تهدید، انسانها را می ترساند و از طرف دیگر با وعده های فریبنده، آینده ای دروغین و خیالی همچون سراب در مقابل چشمان آنها قرار می دهد.
رهبر انقلاب اسلامی در این بخش از سخنان خود، نکته مهمی را درخصوص رفتارشناسی امریکا و قدرتهای سلطه گر بیان کردند و گفتند: رفتار امریکا و قدرتهای سلطه گر مانند رفتار شیطان است چرا که آنها همواره تلاش دارند با تهدید و تطمیع و بویژه با وعده هایی که هیچگاه به آنها عمل نمی کنند، کشورهای دیگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شیطان نیز تلاش دارد با تهدید و تطمیع، دستگاه محاسباتی انسان را از کار بیاندازد و او را دچار خطای در محاسبه کند.
حضرت آیت الله خامنه ای، خطای در محاسبه را از بزرگترین خطرها خواندند و خاطرنشان کردند: همه باید مراقب این خطر بزرگ باشند زیرا خطای در محاسبه باعث می شود که اراده و توانایی های انسان در جهت تصمیم اشتباهی که اتخاذ می شود، عملاً به هدر رود.
ایشان مراقبت در این زمینه را برای مسئولان بسیار حساس تر و ضروری تر دانستند و افزودند: یکی از خطاهای بزرگ محاسباتی این است که انسان عوامل معنوی و سنت های الهی را نادیده بگیرد و فقط در چارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادی محدود بماند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه علل سعادت و شقاوت، و پیشرفت و پسرفت، فقط در چارچوب عوامل مادی محدود نیست، افزودند: عوامل معنوی و سنت های غیرقابل تغییر الهی، از عوامل بسیار تأثیرگذاری هستند که نادیده گرفتن آنها، اشتباهی جبران ناپذیر خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای برای تبیین اهمیت و جایگاه عوامل معنوی و سنت های الهی به چند آیه قرآن کریم، و مصادیق عینی تحقق آن در دوره معاصر اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال می فرماید اگر در راه خدا حرکت و دین خدا را نصرت کنید، یاری و کمک الهی قطعی خواهد بود. این سنت الهی بارها در تاریخ تکرار شده است که نزدیک ترین نمونه آن، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از برجسته ترین مقاطع تاریخی جهان، است.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود که درخصوص اهمیت مراقبت مسئولان از گرفتار شدن به خطای محاسباتی بود، تأکید کردند: نگذارید دشمن با استفاده از تهدید و تطمیع در دستگاه محاسباتی شما اثر بگذارد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان نبرد بی وقفه و جدی جمهوری اسلامی با استکبار را ادامه نبرد پیامبران با طواغیت و شیاطین انس و جن خواندند و خاطرنشان کردند: با وجود همه زرق و برق ظاهری شیاطین، حرکت الهی ملت ایران، روز به روز عمق و توسعه بیشتری خواهد یافت.
ایشان ناکارآمدی دو ابزار اصلی دشمن یعنی «تهدید نظامی» و «تحریم» را باعث روی آوردن استکبار به ایجاد اختلال در نظام محاسباتی دستگاهها و مقامات ایرانی برشمردند و تأکید کردند: تحریم را باید با مجاهدت در باب اقتصاد مقاومتی خنثی کرد و تهدید نظامی نیز به علت مقرون به صرفه نبودن، در حد تهدید لفظی باقی می ماند.
رهبر انقلاب در تبیین بیشتر راه اصلی مقابله با تحریم ها افزودند: همانگونه که رئیس جمهور محترم گفت: برنامه ریزی اقتصادی باید با این فرض انجام و پیگیری شود که دشمن سر سوزنی از تحریم ها کم نخواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان برخی مقامات امریکایی مبنی بر باقی ماندن تحریم ها حتی پس از توافق احتمالی هسته ای خاطرنشان کردند: همانگونه که بارها گفته ایم، موضوع هسته ای فقط یک بهانه است و اگر نباشد بهانه های جعلی دیگری مانند حقوق بشر، حقوق زنان و مسائل دیگر مطرح خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای درباره دومین ابزار اصلی امریکا یعنی تهدید نظامی نیز خاطرنشان کردند: مسائلی مانند کشتار مردم و قتل و جنایت و غارت، هیچکدام عامل بازدارنده ای برای امریکایی ها محسوب نمی شود بلکه واقعیت این است که حمله نظامی، امروز برای امریکا مقرون به صرفه نیست به همین علت ناظران و آگاهان جهانی نیز مانند ملت ایران، تهدیدهای آن را جدی نمی گیرند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت امریکا از گرگی به نام صدام، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و قتل عام صدها زن و مرد و کودک بیگناه، کشتار صدها هزار نفر در عراق و افغانستان و بحران سازی خونین در کشورهای مختلف تحت عنوان انقلابهای رنگی افزودند: برای امریکایی ها، زندگی و آرامش و امنیت ملتها، هیچ ارزشی ندارد و اگر صرفه خود را در حمله ببیند لحظه ای درنگ نمی کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی حرفها مبنی بر ممانعت امریکا از حمله رژیم صهیونیستی افزودند: اگر این حرفها راست باشد علت ممانعت امریکا این است که حمله را مقرون به صرفه نمی داند و ما نیز قاطعانه تأکید می کنیم که حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کس مقرون به صرفه نخواهد بود.
ایشان در جمع بندی این بخش از سخنانشان افزودند: دست دشمن، هم در زمینه تحریم و هم در زمینه تهدید، خالی است به شرط اینکه ما اهل ایمان بوده و واقعاً در میدان حضور داشته باشیم.
رهبر انقلاب سپس در زمینه محور اصلی سخنانشان یعنی تلاش سلطه گران بویژه امریکا برای ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مسئولان ایرانی، نکته ظریفی را بیان کردند.
ایشان گفتند: دشمن می داند که جمهوری اسلامی اگر هدفی را بخواهد آن را به دست می آورد بنابراین درصدد است با ایجاد اختلال در نظام محاسباتی مسئولان ایرانی، کاری کند که آنها اهداف مغایر با منافع امریکا را، در دستور کار قرار ندهند که این، همان جنگ نرم است که سالها پیش بیان شد.
رهبر انقلاب، این طرح امریکا را نیز منتهی به شکست خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی از همان روز اول براساس منطق عقلانی و تکیه بر دو عنصر اساسی یعنی: «اعتماد به خدا و سنن آفرینش» و «شناخت و بی اعتمادی به دشمن»، سیاستها و رفتار خود را بر قوه عاقله متمرکز کرده است و از این پس نیز، چنین خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح عوامل این دو عنصر اصلی عقلانی افزودند: اعتماد به مردم و محبتها و انگیزه های صادقانه آنها، اعتقاد به "ما می توانیم" ، تکیه بر عمل و پرهیز از بیکارگی و تنبلی، اعتماد به نصرت الهی، مجاهدت در راه تکلیف، بهره گیری از تجربه ها، ایستادگی بر استقلال و دقت در رفتار مستکبران با ملتها، از جمله عواملی است که قوه عقلانی جمهوری اسلامی یعنی زیربنای سیاستها و اقدامات نظام را شکل داده و می دهد.
ایشان خاطرنشان کردند: مخالفت استکبار با جمهوری اسلامی ایران نیز در واقع مخالفت با همین عقلانیت است وگرنه «صرفِ اسم و تشریفات اسلامی» برای آنها مهم و مخالفت برانگیز نیست.
رهبر انقلاب با اشاره به حرف یک کارشناس دولتی امریکا مبنی بر امکان پذیر بودن آشتی میان «ایران و امریکا» و امکان پذیر نبودن آشتی میان «جمهوری اسلامی و امریکا» افزودند: این حرف درستی است چرا که امریکا با ایرانِ وابسته ی زمان پهلوی هیچ مشکلی نداشت اما نمی تواند با جمهوری اسلامی که به «استقلال، ایمان، ایستادگی در مقابل ظلم و اتحاد اسلامی» دعوت می کند دشمنی نکند.
رهبر انقلاب اسلامی ادامه بیانات خود در جمع مسئولان و کارگزاران نظام را به چند توصیه مهم اختصاص دادند.
در اولین توصیه، ایشان با اشاره به اوضاع کاملاً حساس منطقه و جهان، به همه مسئولان کشور خاطرنشان کردند: به معنای واقعی کلمه در یک پیچ تاریخی قرار داریم و اگر قوی نباشیم همه به ما زور خواهند گفت بنابراین باید قوی تر شویم.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین بیشتر عناصر افزایش قدرت کشور افزودند: داشتن روحیه، نگاه امیدوارانه، کار و تلاش، شناخت رخنه های «اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و بستن این رخنه ها»، هم افزایی دستگاهها و هم افزایی دستگاههای مسئول با مردم از جمله عناصر افزایش قدرت ایران است.
توصیه دوم رهبر به همه مسئولان کشور، قدر دانستن فرصت برای کار و تلاش و خدمت به مردم بود.
ایشان افزودند: نگویید نمی گذارند، چرا که این حرف که در دوره های قبل نیز گفته می شد ، قابل قبول نیست و باید با استفاده از امکانات موجود، حتی لحظه ای را برای کار و تلاش از دست نداد.
ایشان در سومین توصیه خطاب به همه مسئولان نظام تأکید کردند: حرکت های خود را براساس اصول انقلاب تنظیم کنید و با پرهیز از حاشیه سازی و حاشیه پردازی، بر حل مشکلات مردم، متمرکز شوید.
هم گرایی سه قوه و هم گرایی بخشی چهارمین توصیه رهبر انقلاب به مسئولان و کارگزاران نظام بود. تشکیل جلسه مشترک سران قوا، شکل دهی جلسات مشترک و دو جانبه میان قوا، تبادل نظر و استفاده از مشورتهای متقابل و نیز مدیریت جهادی نکات مهم این بخش از سخنان رهبری بود.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه درخصوص رفتار با دولت داشتند و چند توصیه هم خطاب به دولت بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص رفتار با دولت تأکید کردند: بنده دولت را تأیید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم.
ایشان با اشاره به حمایت رهبری از همه دولتهای منتخب مردم، در دورانهای گذشته، افزودند: همه این دولتها دارای نقاط مثبت و نقاط منفی بودند و نقد دولتهای گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته درخصوص دولت کنونی نیز هرگونه نقدی، باید منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گیری و اذیت رساندن به دولت باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای توصیه هایی هم به دولت داشتند. جدی گرفتن سیاستهای اقتصاد مقاومتی اولین توصیه ایشان بود که گفتند: رئیس جمهور محترم و برخی مسئولان، کم و بیش درخصوص حمایت از سیاستهای اقتصاد مقاومتی سخن گفته اند اما نیاز اصلی، عمل است و نباید اینگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما در عمل، حرکت ما کُند باشد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: رونق اقتصادی نیز فقط با تولید و فعال کردن ظرفیت های درونی محقق می شود و نه با چیز دیگر.
ایشان درخصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی توصیه هایی هم به بانکها و همچنین بخش صنعت و معدن داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی درباره بانک ها گفتند: بانکها باید برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نقش مثبت ایفا کنند و خود را با این سیاستها و برنامه ریزی های دولت برای اجرای آنها، تطبیق دهند.
اما توصیه مؤکد حضرت آیت الله خامنه ای به بخش صنعت و معدن این بود که تحرک و تلاش خود را مضاعف کنند زیرا بار اصلی خروج از رکود بر عهده بخش صنعت و معدن است.
ایشان اهمیت بخش کشاورزی را نیز حیاتی دانستند و با تأکید بر لزوم سیاستهای حمایتی دولت از این بخش بسیار مهم، گفتند: در کنار حمایت از بخش کشاورزی باید مشکلات کشاورزان و دامداران نیز برطرف شود.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به شعار دولت یازدهم، یعنی «اعتدال» اشاره کردند و افزودند: اعتدال شعار بسیار خوب و مورد تأیید است زیرا افراط همواره محکوم است.
حضرت آیت الله خامنه ای یک سفارش به دولت درخصوص شعار «اعتدال» کردند و گفتند: مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند زیرا همین جریان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می کند و در مشکلات نیز، دولت را به طور واقعی کمک می کند.
ایشان تأکید کردند: اعتدال همان اسلام است. یعنی مقابله شدید با کفار و مهربانی با یکدیگر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر. اعتدال به این معنا نیست که از کارهایی که جریان مؤمن، احساس وظیفه می کند، جلوگیری کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی سپس یک توصیه مهم به برخی جریانهای سیاسی و مطبوعاتی داشتند و خطاب به آنها گفتند: امنیت فکری و ذهنی برای مردم مهم است و نباید با طرح برخی مطالب بی مبنا و تکرار حرفهای مطبوعات بیگانه با اعصاب و روان مردم بازی کرد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع هسته ای، آنرا مسئله ای حساس خواندند و با تأیید سخنان رئیس جمهور درخصوص موضوع هسته ای گفتند: واقعیت این است که در این موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است که به تب راضی شویم.
حضرت آیت الله خامنه ای مسئله بسیار مهم ظرفیت غنی سازی را یکی از موارد اختلافی با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی سازی، جمهوری اسلامی ایران را به 10 هزار سو راضی کنند البته ابتدا از 500 سو و 1000 سو شروع کردند، که «10 هزار سو محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم»، در حالیکه به گفته مسئولان مربوط، نیاز قطعی کشور، 190 هزار سو است.
ایشان حرف امریکاییها را که به بهانه نگرانی از سلاح هسته ای، با دانش و فناوری بومی هسته ای ایران مخالفت می کنند، ناحق و غیر منطقی دانستند و گفتند: تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای، راههای مشخص و دستگاههای مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی بیند و تضمین هم شده است، اما امریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود امریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته ای دارد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به امریکاییها افزودند: با پرونده ای که شما درباره  استفاده از سلاح هسته ای دارید نگرانی در مورد سلاح هسته ای به شما مربوط نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.
ایشان مسئله تحقیق و توسعه در موضوع هسته ای را یکی دیگر از مواردی دانستند که باید قطعاً در مذاکرات رعایت شود و افزودند: یکی دیگر از موارد مهم که طرف مقابل تکیه و حساسیت زیادی دارد، حفظ تشکیلاتی است که تخریب آنها برای دشمن امکان پذیر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آنها در مورد تأسیسات فردو می گویند، چون این تأسیسات قابل دسترسی و ضربه زدن نیست، بنابراین باید تعطیل شود که این سخن، خنده آور است!
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه همچنین به مسائل منطقه و بویژه فتنه عراق اشاره کردند و گفتند: به توفیق الهی مردم مؤمن عراق، این فتنه را خاموش خواهند کرد و ملتهای منطقه نیز روز به روز بسوی رشد و اعتلای مادی و معنوی پیش خواهند رفت.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه اِنابه و توبه و زمینه ساز حرکت از دوزخ بدکرداری و بددلی و بداندیشی بسوی بهشت نیک کرداری، نیک اندیشی و نیک رفتاری دانستند و گفتند: از جمله معارف والایی که ادعیه ماه مبارک رمضان به انسان می آموزد، عمل همراه با معرفت و هدف، دوری از تنبلی و بیکارگی و پرهیز از دل زدگی، سهل انگاری، سخت دلی، تحجر و غفلت است که وظیفه مسئولان برای رعایت این معارف ارزشمند بسیار سنگین تر و سخت تر از افراد عادی است.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با اشاره به برکات و هدایتهای اخلاقی و فرهنگی ماه مبارک رمضان، هدف اصلی انقلاب اسلامی را همان هدف بعثت انبیاء، یعنی تکمیل مکارم اخلاقی خواند و گفت: دولت مهم ترین وظیفه خود را وظیفه فرهنگی و همچنین اجرای سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی میداند بخصوص در سالی که به نام «فرهنگ و اقتصاد» نامگذاری شده است.
آقای روحانی اجرای 3 سند مهم «مهندسی فرهنگی»، «تحول بنیادین در آموزش و پرورش» و «نخبگان» را به عنوان مهمترین برنامه های اجرایی دولت در عرصه فرهنگ در سالجاری برشمرد و افزود: بخش بزرگی از وظایف فرهنگی نیز بر عهده نهادهای دینی و اجتماعی نظیر حوزه های علمیه، فرهیختگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان است.
وی نقش مراجع تقلید و محافل دینی را بسیار ارزشمند و بی بدیل خواند و افزودند: امروز نهاد مرجعیت، سدی قوی در مقابل توطئه های استکباری و صهیونیستی است که نمونه آشکار آن در عراق پیش چشم همگان قرار دارد.
رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تقویت شرکتهای دانش بنیان را در دستور کار قرار داده و هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از این شرکتها اختصاص داده است.
بخش بعدی گزارش رئیس جمهور به عملکرد اقتصادی دولت با تمرکز بر دو شاخص مهم «تورم» و «رونق اقتصادی» اختصاص داشت.
آقای روحانی در یک ارزیابی کلی، عملکرد اقتصادی 11 ماهه دولت را در برخی شاخصها فراتر از انتظار خواند و با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه از 45 درصد در خرداد ماه 92 به 6/14 درصد در خرداد ماه سالجاری گفت: این میزان کاهش رشد تورم در طول یکسال، که با کمک و حمایت مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت و نیروهای مسلح انجام شد در تاریخ دولتهای گذشته بی نظیر است.
وی در همین زمینه افزود: دولت بنا دارد در سال 94 تورم را به پایین تر از 20 درصد و درسال 95، تک رقمی کند.
رئیس جمهور ایجاد رونق پایدار اقتصادی را سخت تر از مهار تورم خواند و خاطرنشان کرد: دولت مصمم به شکستن رکود  بر مبنای سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی و هدایت تولید به سمت رقابت پذیری و صادرات است و برنامه های خروج از رکود به زودی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
آقای روحانی گفت: لازمه رونق، ارتباط و تعامل خوب و سازنده با جهان، بخصوص همسایگان است و در این زمینه دولت قدمهای مؤثری برداشته است.
گزارش از وضعیت «سلامت» و طرح تحول آن، بخش بعدی گزارش رئیس جمهور بود. وی از برخورداری یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم از مزایای طرح تحول سلامت و قرار گرفتن بیش از 4 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد.
آقای روحانی در ادامه به تشریح راهبرد و عملکرد دولت در بخش سیاست خارجی پرداخت و با بیان اینکه دیوار «ایران هراسی» و «بهانه جویی» های جبهه استکبار فروریخته است، گفت: در دیواره تحریمهای ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی بوجود آمده است.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی با منطق و استدلال در مذاکرات هسته ای حاضر شده و ذره ای از حقوق ملت عقب نشینی نخواهد کرد، و در کنار حق مسلم ملت در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای به دنبال استیفای حق دسترسی ملت به بازار سرمایه و فناوری نیز است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز اگر مذاکرات به دلیل زیاده خواهی دشمن شکست بخورد، دنیا متوجه است که مسئولیت این شکست بر دوش طرف مقابل است و ایران در مسیری قانونی حرکت خود را با پشتیبانی بیش از پیش ملت ادامه خواهد داد.
آقای روحانی یک راهبرد مهم دولت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه تحول اقتصادی دولت در سالجاری و در سالهای آینده بر مبنای شکسته شدن و پایان تحریم ها، استوار نشده است و حتی اگر دشمن لجبازی کند، به حول و قوه الهی، راه توسعه و پیشرفت را ادامه خواهیم داد.
بخش آخر سخنان رئیس جمهور درخصوص اتفاقات و ناآرامی های اخیر در منطقه بود. آقای روحانی، ایجاد جریانهای تفرقه انگیز در میان مسلمانان با سوءاستفاده از عناوین مقدسی مانند جهاد اسلامی را ترفند بدخواهان امت اسلامی برای جلوگیری از فراگیر شدن پیام های مهم انقلاب اسلامی نظیر مردم سالاری دینی، استقلال، ایستادگی و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی به وظیفه خود در ایجاد ثبات، امنیت و مبارزه با جهالت، افراطی گری خشونت و توحش متعهد است و معتقدیم خونریزی و آدمکشی و بی ثباتی در منطقه به نفع هیچکس نخواهد بود.
رئیس جمهور در پایان، خاطرنشان کرد: دولت تمام موفقیتهای خود را در سایه مشارکت، همبستگی و انسجام مردم و در ذیل هدایتهای رهبر انقلاب و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر (عج) می داند.
 
 



تاريخ : 12 / 4 / 1393برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بدون شک جامعه روحانیت مبارز که تا غیاب آیت‌الله مهدوی کنی بواسطه آیت‌الله موحدی کرمانی اداره می‌شود، تحت رهنمون‌های ایشان همچون گذشته به راه خود پر فروغ ادامه خواهد داد.
گروه سیاسی مشرق - حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جلسه این هفته جامعه روحانیت مبارز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان قائم مقام برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیت‌الله موحدی کرمانی از پیش به عنوان قائم مقام ریاست جامعه روحانیت انتخاب شده بودند و حتی گاهی برخی جلسات جامعه روحانیت با حضور آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار می‌شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد که پس از عارضه آیت‌الله مهدوی کنی، جلسات دیگری نیز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شده است.

مشرق به بهانه تشکیل جلسه جامعه روحانیت به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی گوشه‌ای از زندگی نامه ایشان را منتشر می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارز

 

تولد و تحصیلات

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزآیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در سال 1310 در کرمان متولد شدند. پدر ایشان حجت‌الاسلام‌ حاج‌ شیخ‌ عباس موحدی کرمانی از روحانیون‌ و وعاظ‌ معروف‌ شهر بود و در زمان‌ رضاشاه‌ با وجود تأکید بر لباس متحدالشکل، جواز لباس‌ روحانیت‌ دریافت‌ کرده‌ بود. [1] آیت الله موحدی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه‌ معصومیه‌ کرمان گذراندند و سپس برای ادامه تحصیل به قم، نجف و مشهد رفتند.

ایشان در کرمان از محضر آیت‌الله صالحی، حجت‌الاسلام‌ حقیقی‌ و شیخ الرئیس، در قم از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله داماد، امام خمینی (ره) و در نجف از محضر مرحوم آیت الله العظمی خوئی، آیت الله محقق‌ داماد، آیت الله اراکی، آیت الله میرزا هاشم‌ آملی‌، ‌آیت الله سید محمود شاهرودی، آیت الله العظمی میرزا باقر زنجانی بهره برده‌اند. ایشان مدت كوتاهی نیز در مشهد از محضر آیت الله میلانی بهره­مند شده‌اند.[2]

 

آغاز مبارزه

آیت الله موحدی کرمانی پس از اتمام تحصیلات و با آغاز نهضت امام خمینی(ره) در کرمان شروع به فعالیت نمودند. وی که در این زمان یکی از وعاظ‌ و خطبای‌ معروف‌ منطقه شده‌ بود، از بیان‌ مسائل‌ سیاسی‌ در سخنرانی‌هایش‌ ابایی‌ نداشت‌، به‌ همین‌ سبب‌ در سال‌ ۱۳۴۳ توسط‌ ساواک‌ احضار و از همان‌ زمان‌ ممنوع‌المنبر شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزآیت‌الله موحدی‌ کرمانی‌ در حالی‌ که‌ فعالیت‌های‌ سیاسی‌ خود را به‌ صورت‌ پنهانی‌ ادامه‌ می‌داد، در سال‌ ۱۳۴۸ به توصیه شهید باهنر به تهران مهاجرت و در مسجد مسلم بن عقیل شروع به فعالیت نمودند.[3] ایشان خود در اینباره می‌گویند: «در تهران در دوران انقلاب و مبارزه به تربیت جوانان در مسجد پرداختم و بهمین دلیل مسجد در شرق تهران یکی از پایگاه‌های مبارزهبود.»[4] آیت الله موحدی کرمانی ضمن‌ برگزاری‌ جلسات‌ تفسیر قرآن‌ در مسجد، با آیات‌ محمدرضا مهدوی‌ کنی‌، محمد امامی‌ کاشانی‌، محمد بهشتی‌، مرتضی‌ مطهری‌، محمدجواد باهنر، فضل‌الله محلاتی‌، مهدی‌ شاه‌آبادی‌ و اکبر هاشمی‌ رفسنجانی‌ جلساتی‌ را برای‌ مبارزه‌ با رژیم‌ شاه‌ برگزار می‌کردند که این‌ جلسات هسته‌ اولیه‌ «جامعه‌‌ روحانیت‌ مبارز» را شکل داد.[5]

 

 

جامعه روحانیت مبارز تهران

در سال 1356 که جامعه روحانیت تاسیس شد، آیت الله موحدی‌ کرمانی‌ با عضویت‌ در شورای‌ مرکزی‌ جامعه همراه‌ آیت‌الله امامی‌ کاشانی‌ مسئولیت‌ جامعه‌ روحانیت‌ مبارز منطقه‌‌ شرق تهران‌ را بر عهده‌ گرفتند‌.[6] ایشان هنگام اقامت امام خمینی(ره) در نجف اشرف از سوی جامعه روحانیت مبارزبه ملاقات امام(ره) می‌رفت و سخنان و رهنمودهای ایشان و برنامه‌های جامعه روحانیت مبارز را با ایشان در میان می‌گذاشت. در جریان یکی از این سفرها که رژيم بعثی عراق اقدام به محاصره منزل امام خمینی(ره) در نجف اشرف کرد، آیت الله موحدی کرمانی با انتشار بیانیه‌ای در تقبیح‌ این عمل‌ رژیم‌ عراق به مقابله با آن پرداختند. [7] ایشان به همراه دیگر اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران در مهرماه 57 که امام خمینی(ره) به پاریس رفتند، در نامه‌ای به ژیسکاردستن رئیس جمهور فرانسه خواستار مهمان‌نوازی از رهبر انقلاب اسلامی شدند.[8]

 

 

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارز

فعالیت‌های پس از انقلاب

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 فعالیت‌های ایشان نیز نظیر دیگر یاران امام شدت گرفت. در این دوره آیت الله موحدی کرمانی به عنوان عضو شورای مرکزی و عضو داوری به حزب جمهوری اسلامی می‌پیوندند. همچنین ایشان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کرمان را بر عهده گرفتند. از آن پس ایشان نمایندگی مردم تهران در دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بر عهده داشتند. آیت الله موحدی کرمانی در مجلس شورای اسلامی ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس، ریاست کمیسیون امور دفاعی بر عهده داشته و دو دوره نیز به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به انقلاب خدمت کرده‌اند. ایشان پس از شهادت شهید اشرفی اصفهانیدر کرمانشاه با حکم امام خمینی(ره) مسئولیت امامت جمعه این منطقه را عهده دار شدند.[9]

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزایشان در این دوره مرتبا در جبهه‌ها حضور می‌یابند و درباره این دوره از حیات خود می‌فرمایند:« می‌تواند حضور در جبهه و انس با رزمندگان را در دوران امامت جمعه باختران از توفیقات دوران انقلاب باشد. شاهد بمباران­ها و موشک خوردن‌های مردم و مقاومت آن دلیران بودم که در این زمینه خاطرات فراوان دارم.»[10]

آیت الله موحدی کرمانی از ابتدای تشکیل مجلس خبرگان رهبری تاکنون نمایندگی مردم کرمان در این مجلس را برعهده دارند. ایشان بعد از جنگ به مدت چهارده سال نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشته‌اند و بعد از آن به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمده‌اند و در پاییزسال 1391 از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران انتخاب شدند.

 

 

برخی مواضع آیت الله موحدی کرمانی

 

  • انقلاب اسلامی

آیت الله موحدی کرمانی در باره پیروزی انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) گفته‌اند: «این انقلاب به بعثت حضرت رسول(ص) شبیه است، دوران جاهلیت، فسادها، جنایت‌ها، چپاول و خونریزی‌ها را همه می‌دانیم. رسول اکرم(ص) در بین آن جمع قدم گذاشت و بعد از گذشت 23 سال جامعه را متحول کرد و این‌ها به برکت اسلام بود.

امام خمینی(ره) با خودش برای امت اسلامی عزت و شرف آورد و طاغوت زمان را سرنگون کرد و حکومت اسلامی را به وجود آورد.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزامام(ره) در شرایط سختی این حرکت را آغاز کردند، امام(ره) در شرایطی این حرکت را آغاز کردند که عده زیادی از نخبگان می‌گفتند آقا به جایی نمی‌رسی و فایده‌ای ندارد چون شاه پشتیبان قوی دارد.»[11]

  • فتنه 88

آیت الله موحدی کرمانی در قبال فتنه 88 چنین اظهار داشته‌اند:« ضدانقلاب در ایام فتنه 88 به نظام اسلامی جسارت کردند. متأسفانه با دیدن این صحنه‌ها گردانندگان این برنامه عقب‌نشینی نکردند؛ برنامه‌های این افراد به گونه‌ای بود که نشان داد با این حرکات زشت همراه هستند. چرا سران فتنه از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده و ابراز ندامت نکردند؟ برنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب حداکثری و دفع حداقلی است اما متأسفانه برخی بدون توجه به نظام، مردم، انقلاب، قانون و شهدا دهن‌کجی کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزدر فتنه 88 بیگانگان خوشحال شده و به کف زدن می‌پرداختند. ضد انقلاب‌ها در آن سال جسارت بسیاری کردند و متأسفانه گردانندگان این برنامه هم هیچ عقب‌نشینی از مواضع خود نداشتند.

گردانندان فتنه 88 برنامه‌ها را به طریقی پیش بردند که موجب خوشحالی دشمنان شد و از مواضع خود هیچ عقب‌نشینی نکردند. باید از سران فتنه پرسید که چرا تاکنون ابراز ندامت نداشته‌اند و در مقابل برنامه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام که همان جذب حداکثری و دفع حداقلی بود، ایستادگی کردند. رویکرد فتنه گران ناپسند و دهن کجی به انقلاب محسوب می‌شد و کاری انجام ندادند که مردم آن‌ها را حر وار بپذیرند.»[12]

 

  • حماسه 9 دی

آیت الله موحدی کرمانی درباره حماسه بزرگ 9 دی فرموده‌اند:« مردم در نهم دی وفاداری خود را به انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب ثابت کردند.به تعبیر رهبر معظم انقلاب این روز در تاریخ انقلاب ثبت شده زیرا در این روز حماسی مردم نشان دادند که آگاه، بیدار، کثیر، دشمن شناس و خطر شناس هستند. مردم نسبت به آن حرکات زشتی که رخ داد قیام کردند و در مقابل آن‌ها ایستادند.... 9 دی روز بزرگی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری در تاریخ انقلاب ثبت شد.مردم در 9 دی نشان دادند آگاه و بیدار هستند و همواره دشمن و خطر را می‌شناسند. 9 دی را قیام مردم مقابل آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزحرکت‌های فتنه‌گران بود. متأسفانه فتنه موجب خوشحالی بیگانگان شد و آنان با کف زدن و تشویق فتنه‌گران را همراهی کردند. » [13]

  • فرهنگ و اخلاق

 

 

آیت الله موحدی کرمانی در یکی از مهمترین خطبه‌های نماز جمعه خود در 19 اردیبهشت ماه 1393 خطاب به دولت اظهار داشتند:« به وزارت ارشاد، علوم و رسانه‌ها هشدار می‌دهم مبادا نظام ما به انحطاط اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات بازگردد؛ مراقب باشید. مبادا اباحه‌گری در رسانه‌ها ترویج شود و دولت تماشاگر باشد؛ مبادا مبانی دینی در رسانه‌‌هایی که از بیت‌المال تغذیه می‌شود زیر سوال برود. ‌مبادا مدیرانی که در فتنه 88 نقش اساسی داشته و ساختارشکنی کردند به کار گرفته شوند.»[14]

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارز

آیت الله موحدی کرمانی از شخصیت‌های برجسته نظام و انقلاب به شمار می‌روند که نظیر آیت الله مهدوی کنی از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم و بزرگان انقلاب برخوردارند. بدون شک جامعه روحانیت مبارز که تا غیاب آیت‌الله مهدوی کنی به وسیله آیت‌الله موحدی کرمانی اداره می‌شود، تحت رهنمون‌های ایشان همچون گذشته به راه خود پر فروغ ادامه خواهد داد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

يک عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري گفت: تا مشخص شدن وضعيت آيت الله مهدوي کني نايب رييس اول مجلس خبرگان(آيت الله شاهرودي) اين مجلس را اداره مي‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  ايسنا، سيد احمد خاتمي در حاشيه جلسه مشترک هيات رييسه و روساي کميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران درباره نحوه اداره مجلس خبرگان در نبود رييس اين مجلس گفت: ماده 10 آيين‌نامه تکليف را تعيين کرده است، به گونه‌اي که اگر عضوي از هيات رييسه استعفا دهد يا فوت کند در اولين جلسه مجلس خبرگان انتخاب مجددي انجام مي‌شود تا جايگزين اين فرد مشخص شود.

وي افزود: درباره جايگزين آيت الله مهدوي بايد بگويم تا مشخص شدن وضعيت ايشان نايب‌رييس اول خبرگان (آيت الله شاهرودي) را اداره خواهد کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
چند روزی است که یک خودروی سواری در یکی از شهر های شمال غربی کشور در حال تردد است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از دانا: چند روزی است که خبری مبنی بر اینکه یک خودروی سواری در یکی از شهر های شمال غربی کشور در حال تردد است در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

ویژگی خاص این خودرو نصب علامت گروهک تروریستی داعش بر روی شیشه عقب خود است.

هنوز هیچ یک از مراجع قانونی با مالک این خودرو برخورد نکرده اند و همچنین هدف راننده این خودرو از انجام این کار مشخص نیست.

 



تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:دیپلمات ربوده شده,صنعا,عقاب نیوز, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده مردم زاهدان در مجلس از پیگیری مجلس و وزارت امور خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم؛ حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت "نوراحمد نیکبخت" دیپلمات ربوده شده ایران در صنعا اظهار داشت: تنها اطلاعی که از این فرد داریم، این است که وی سالم است.

وی افزود: امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه هم چند هفته پیش یمن بود و پس از سفر امیدواری داد که وزارت خارجه در تلاش است هرچه زودتر این مسئله را حل کند و این دیپلمات ایرانی آزاد شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هم چند وقت پیش سوالی از وزیر خارجه داشتم و پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم وزارت خارجه بتواند هرچه زودتر این فرد را آزاد کند و شاهد بازگشت این دیپلمات ربوده شده به کشورمان باشیم.
 
گفتنی است؛ نوراحمد نیکبخت، یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن، تیرماه سال گذشته در حال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صنعا از سوی افرادی مسلح ربوده شد و این افراد مسلح، وی را به محلی نامعلوم منتقل کردند.
پس از آن اخبار ضد و نقیضی مبنی بر کشته شدن این دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن در برخی خبرگزاری‌های خارجی منتشر شد که تایید و تکذیب‌هایی را در پی داشت.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز چندی پیش در دیدار با همتای یمنی خود بر تداوم پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در این کشور و اقدامات دولت یمن در این زمینه تاکید کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی منصوب شدند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی را منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای دکتر خرازی
نظر به ضرورت تکمیل اعضای شورای راهبردی روابط خارجی، آقایان: دکتر سعید جلیلی، دکتر ابراهیم شیبانی، حسین طارمی، مهدی مصطفوی اهری، سردار احمد وحیدی بعنوان اعضای جدید آن شورا با ریاست جنابعالی منصوب می شوند.
با توجه به تجربیات دوره ی گذشته و نقش این شورا در یاری رساندن مسئولان برای تصمیم گیریهای کلان و بهره مندی از نخبگان در این عرصه، امید است در دوره ی جدید شاهد حضور موثرتر آن شورا در وظائف محوله باشیم.
سید علی خامنه ای
25/خرداد/1393



تاريخ : 21 / 3 / 1393برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث؛
رهبر معظم انقلاب: دانشنامه امام مهدی(عج)، هدیه‌ای ارزشمند به جامعه اسلامی/ پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ای اطمینان بخش برای تحقق وعده بزرگ ظهور امام زمان(عج) است .

در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند. در جریان این بازدید، دانشنامه امام مهدی (عج) که به همت این مؤسسه تهیه شده است، ارائه شد.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از این بازدید، در جمع اساتید، محققان، مسئولان و کارکنان مؤسسه دارالحدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث، ضمن تشکر صمیمانه از تدوین دانشنامه امام مهدی (عج)، آن را نمونه برجسته ای از شناسایی خلاءها و مسئله یابی درست، و هدیه ای ارزشمند به جامعه اسلامی و جامعه علمی، در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، خواندند و افزودند: موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) وعده قطعی الهی است که محقق شدن وعده هایی که در طول تاریخ، به بشریت، داده شده، در واقع نوعی اطمینان بخشی به انسانها است که آن وعده بزرگ نیز حتماً محقق خواهد شد.
ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحقق یکی از همان وعده های اطمینان بخش به بشریت دانستند و گفتند: چه کسی تصور می کرد که در این منطقه بسیار حساس و در این کشور بسیار مهم و در جایی که یک رژیم مورد حمایت کامل قدرتهای بین المللی حضور داشت، انقلابی براساس دین و فقه و شریعت به پیروزی برسد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به یک نمونه قرآنی نیز اشاره کردند و افزودند: در قرآن کریم هنگامی که داستان کودکی حضرت موسی (ع) نقل می شود، خداوند دو وعده به مادر آن حضرت می دهد . اول بازگرداندن آن کودکی که به دریا انداخته شده است و دوم رسیدن حضرت موسی (ع) به مقام پیامبری .
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: تحقق وعده اول از جانب خداوند متعال، در مدت کوتاهی، در واقع اطمینان بخشی برای وعده دوم بود که در سالهای بعد محقق شد.
ایشان با اشاره به اینکه اعتقاد به امام زمان (عج) و سرانجامِ حرکت کاروان بشریت در این دنیا، یکی از بخشهای مهم جهان بینی ادیان الهی است، افزودند: همه ادیان الهی معتقدند که کاروان بشریت در پایان راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشینی خواهد رسید که مهمترین ویژگی آن عدالت است.
ایشان گفتند: کاروان بشریت از ابتدای خلقت، در حال عبور از پیچ و خم های دشوار، خارزارها و لجنزارها است تا به یک مسیر هموار و باز برسد که این مسیر هموار، همان دوران ظهور حضرت مهدی (عج) است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق شرایط مطلوب در دوران امام زمان (عج) بصورت دفعی نخواهد بود، خاطرنشان کردند: در آن دوران نیز تنازع میان خیر و شر در طبیعت بشر ادامه خواهد داشت و در کنار افراد خوب، افراد بد نیز خواهند بود اما شرایط آن دوران به گونه ای است که زمینه خوب شدن انسانها و تحقق عدالت بسیار فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، پایان راه کاروان بشریت را بسیار امیدبخش خواندند و تأکید کردند: انتظار فرج، انتظاری امیدبخش و نیروبخش است و روحیه انتظار یکی از بزرگترین دریچه های فرج برای جامعه اسلامی است.
ایشان در پایان از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین ری شهری و اساتید و محققان مؤسسه دار الحدیث در تهیه دانشنامه امام مهدی (عج) قدردانی کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در گزارشی با اشاره به رونمایی از دانشنامه امام مهدی (عج) در آستانه ولادت آن حضرت، اعتبارسنجی مضاعف منابع، استناد گسترده به منابع شیعه و سنی، نقد و ارزیابی دلایل غیرنقلی مهدویت، جامعیت و گزیده‌نگاری، برخورداری از تبیین و تحلیل و همچنین نقد و بررسی دیدگاههای مختلف، تبیین عقاید دیگر ادیان درباره منجی، جمع بندی و تحلیل گزارش‌های متعارض، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و هشدار درباره خرافه گرایی را از مهمترین خصوصیات دانشنامه امام مهدی(عج) خواند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به دنبال وقوع سیل در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با دستور دکترروحانی عازم مناطق سیل زده شد.

به دنبال وقوع سیل در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با دستور دکترروحانی عازم مناطق سیل زده شد.

دکتر محمد باقر نوبخت با دستور رییس جمهوری در این سفر قرار است ضمن بررسی اوضاع مناطق سیل زده برنامه ریزی ها و دستورات لازم در راستای رسیدگی بهتر به سیل زدگان را ارائه کند.



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرآیند جدیدی در درمان آیت‌الله مهدوی کنی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،وکیلی یکی از نزدیکان آیت‌الله مهدوی کنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: در حال حاضر آهسته آهسته تزریق داروهای بیهوشی به آیت‌الله مهدوی کنی در حال کاهش است تا سطح هوشیاری ایشان سنجیده شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا گفت: تیم پزشکی آیت‌الله مهدوی کنی وضعیت ایشان را به صورت دقیق زیر نظر دارند و تزریق داروهای بیهوشی را آهسته آهسته کاهش داده است تا سطح هوشیاری ایشان مورد بررسی قرار بگیرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این عیادت از آخرین وضعیت درمانی آیت الله مهدوی کنی اطلاع یافتند و سلامتی و بهبودی ایشان را از خداوند متعال مسألت کردند.
شب گذشته نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی از رهبر انقلاب در بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی کنی حضور یافته بود.
آیت‌الله مهدوی کنی بعد از ظهر چهارشنبه (۱۴ خردادماه) به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت مداوا قرار دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وضعیت جسمانی آیت الله مهدوی کنی وخیم است/ مردم دعا کنند

یکی از پزشکان معالج آیت الله محمد رضا مهدوی کنی وضعیت عمومی رییس مجلس خبرگان رهبری را وخیم اعلام کرد و گفت: مردم برای سلامتی این عالم بزرگ دعا کنند.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از نامه نیوز، وی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایرنا افزود: رییس دانشگاه امام صادق (ع) عصر روز گذشته (چهارشنبه ) به کما رفته است و ضریب هوشیاری وی زیر 20 درصد است.

وی با بیان اینکه هیچ تغییر خاصی در وضعیت بهبودی آیت الله مهدوی کنی حاصل نشده است، افزود: وضعیت نگران کننده است و فقط لطف خدا و دعای خیر مردم می تواند کمک کند.

در همین حال یکی از دو داماد آیت الله مهدوی کنی که بسیار نگران بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت آیت الله بسیار نگران کننده است و تیم پزشکی بیمارستان تلاش گسترده ای انجام داده اند که وضعیت وی بهبود یابد.

سیدمصطفی میرلوحی افزود: از شب گذشته تغییر خاصی در روند بهبودی آیت الله ایجاد نشده است و از مردم درخواست می کنیم که برای سلامتی وی دعا کنند.

وی اضافه کرد در این میان تنها امید به الطاف خدواند متعال داریم تا بار دیگر آیت الله مهدوی کنی را به ما بازگرداند.

به گزارش  ایرنا به نقل از تکنسین های بیمارستان بهمن، دستگاههای تنفسی همچنان در حال فعالیت هستند اما وضعیت هوشیاری آیت الله مهدوی کنی متاسفانه در وضعیت نامساعدی قراردارد. نامه نیوز، وی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایرنا افزود: رییس دانشگاه امام صادق (ع) عصر روز گذشته (چهارشنبه ) به کما رفته است و ضریب هوشیاری وی زیر 20 درصد است.


 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان، سفيران كشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم:
«شیعه هراسی» و «ایران هراسی»، ابزار جبهه استکبار برای حفاظت از رژیم صهیونیستی/ پرچم اِعتزاز به اسلام برافراشته و احساس هویت اسلامی در میان مسلمانان قوی‌تر شده است/ امت واحده اسلامی باید تشکیل شود/ بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست

همزمان با خجسته عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلّی الله علیه و آله وسلّم رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن و سفرای کشورهای اسلامی، مهمترین نیاز دنیای اسلام را روی آوردن به اندیشه، فکر و بصیرت و شناخت حقیقی جبهه دشمنان امت اسلامی و همچنین اتحاد و پرهیز از اختلاف های عقیدتی و طایفه ای دانستند و تأکید کردند: امروز پرچم اِعتزاز به اسلام برافراشته شده و احساس هویت اسلامی در میان مسلمانان دنیا قوی تر از گذشته شده است و ملت ایران نیز با حسن ظن و اعتماد به وعده نصرت الهی در حال پیشرفت و پشت سر گذاشتن مشکلات و فتح یک به یک سنگرها در مسیر مبارزه با ظلم و جهل و بی عدالتی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم مهمترین علت بعثت پیامبران الهی بویژه پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم را هدایت انسانها به سوی استفاده از عقل و خرد و اندیشه خواندند و افزودند: اگر در جامعه اسلامی، بکارگیری نیروی فکر و اندیشه بصورت متداول و رایج درآید، بسیاری از مشکلات دنیای اسلام حل خواهد شد.
ایشان با اشاره به برداشت های غلط و سطحی از اسلام و قرآن گفتند: نداشتن نگاه صحیح و درک عمیق از تعالیم اسلام و مفاهیم قرآنی باعث شده است که امروز عده ای به نام اسلام، به مسلمانان ظلم و آنان را قتل عام کنند و حتی در کشوری آفریقایی، به نام اسلام، دختران بیگناه را بربایند.
رهبر انقلاب اسلامی به یکی دیگر از نمونه های بکارگرفته نشدن نیروی فکر و اندیشه در شرایط کنونی دنیای اسلام اشاره کردند و افزودند: امروز دشمنان به مقابله علنی با اسلام روی آورده اند و مهمترین وسیله آنها، ایجاد اختلاف های عقیدتی و جنگ شیعه و سنی است که اگر نیروی خرد و اندیشه بکارگرفته شود، می توان دست دشمن و انگیزه های او را دید و در مسیر اهداف بدخواهان اسلام قرار نگرفت.
حضرت آیت الله خامنه ای اتحاد و تشکیل امت واحده را یکی دیگر از نیازهای ضروری دنیای اسلام برشمردند و با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ترویج شیعه هراسی و ایران هراسی، سرپوش گذاشتن جبهه استکبار بر مشکلات خود و حفاظت از رژیم غاصب صهیونیستی است، افزودند: انتظار از ملتهای مسلمان بویژه زبدگان و نخبگان امت اسلامی این است که با تدبر و بصیرت، شناخت صحیحی از جبهه دشمنان امت اسلامی پیدا کنند و این حقایق روشن را  بخوبی متوجه شوند.
ایشان با تأکید بر اینکه دستگاههای سیاسی غرب، مروج همان جاهلیتی هستند که هدف از بعثت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم زدودن آنها بود، گفتند: بی عدالتی، تبعیض، نادیده گرفتن کرامت انسانی، عمده کردن مسائل جنسی و تبلیغ گسترده تبرّج زنانه، همه از مظاهر تمدن فاسد غربی است که در واقع بازگشت به همان جاهلیت است اما با شیوه ها و ابزار مدرن.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش گسترده برای سرکوب بیداری اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه این سرکوب در برخی مناطق، به ظاهر به نتیجه رسید اما واقعیت آن است که  بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای به پیشرفتهای ملت ایران در پرتو اعتقاد به پیام بعثت و اتحاد درونی و شجاعت در مقابل دشمن و احساس امید به وعده نصرت الهی، اشاره کردند و گفتند: امروز به لطف خداوند دولت تازه نفس و مسئولان آن، با احساس اعتزاز به اسلام مشغول به کار و تلاش در عرصه های گوناگون هستند.
رهبر انقلاب اسلامی وجود مشکلات و چالش ها را در مسیر زندگی انسان طبیعی دانستند و افزودند: انسانهای دارای خرد و تدبیر، مشکلات را برای رسیدن به عزت و شرف انسانی و نزدیکی به خداوند، تحمل می کنند اما انسانهای بی خرد بجای قبول ولایت الهی، به ولایت شیاطین تمسک می جویند و در مقابل آنها دچار ذلت می شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص به یک چارچوب قرآنی اشاره کردند و افزودند: براساس آیات قرآن، انسانهایی که برای رسیدن به عزت، به جای هدایت و ولایت الهی، به دشمنان اسلام و بشریت و ولایت شیاطین متوسل می شوند، در نهایت به عزت نخواهند رسید و همان شیاطین از آنها سپاسگزاری هم نخواهند کرد.
ایشان تأکید کردند: باید از این فرمول قرآنی درس گرفت و راه صحیح و مسیر واقعی سعادت را که همان خط هدایت قرآنی است، شناخت.
رهبر انقلاب اسلامی، رمز موفقیت ها و پیروزیهای نظام جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف و مبارزات گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی را اعتماد و حسن ظن به وعده الهی دانستند و خاطرنشان کردند: راه ملت ایران، همین است و در آینده هم همینگونه خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان گفتند: رحمت خداوند بر امام بزرگوار که این راه را بر ما گشود. رحمت خداوند بر شهیدانی که در این راه جان خود را فدا کردند، رحمت خداوند بر ملت ایران که در همه مراحل این راه، از خود آمادگی نشان دادند و رحمت خداوند بر مسئولان و دولتمردان ما که در این مسیر، آماده کار و تلاش و فداکاری هستند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با تبریک عید بزرگ مبعث، بعثت را رستاخیز بزرگ تاریخ و نعمتی برای استفاده درست از عقل براساس وحی الهی خواند و گفت: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله وسلّم با مهربانی و اخلاق عظیم دلها را مجذوب کرد و دانش، آزادگی و معنویت را برای بشریت به ارمغان آورد.
رئیس جمهور از تفرقه، بی عدالتی، خشونت و افراطی گری به عنوان بزرگترین گرفتاریهای تحمیلی جبهه کفر بر دنیای اسلام یاد کرد و افزود: امروز انقلاب اسلامی منادی اتحاد و همدلی و کنار گذاشتن اختلافات امت اسلامی در مقابل جبهه کفر است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در آستانه مبعث پیامبر اعظم(ص) و سالروز فتح خرمشهر؛
رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادی از محكومان سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند 

در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه وآله وسلّم و همچنین سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 72 نفر از محكومانِ سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت كردند.
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در آستانه مبعث پیامبر اعظم صلّی الله علیه وآله وسلّم و همچنین سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 72 نفر از محكومان سازمان قضایی نیروهای مسلح را كه در كمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه كرد كه این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 9:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه Dagens Næringsliv چاپ نروژ نوشت:

ویلایی خارج از اسلو به قیمت 29 میلیون و 350 هزار کرون معادل 165 میلیارد ریال به سفارت ایران فروخته شده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «انتخاب»، این خانه مجلل که در سال 1919 ساخته شده، به مساحت ۷۰۰ متر مربع در محله «هولت کیل» واقع در منطقه «با اوروم» قرار دارد.



ادوارد چپسنگ مشاور املاک می گوید: سفارت مرا مامور یافتن اقامتگاهی «در شان سفیر» کرد که «بشود در آن پذیرایی کرد» .

وی افزود: شخصا چندین بار با صاحب خانه وارد مذاکره شدم و سرانجام بر روی قیمت توافق کردیم.

این ویلا، عظیم، نادر، زیبا، فوق العاده و در محلی پنهان از انظار توصیف شده است.

این دلال مسکن گفت: قیمت این خانه نسبت به سایر مسکن های این نواحی به شدت بالاست.

گفتنی است، مجید نیلی سفیر ایران در نروژ است و در دولت احمدی نژاد در تاریخ  ۱۳۹۲/۳/۴ استوارنامه خود را تقدیم دولت نروژ کرده و هنوز ماموریت وی به اتمام نرسیده است.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 6:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اگر این خبر صحت داشته باشد به نظر می رسد دایره مفاسد مالی در دولت قبل به نهاد ریاست جمهوری هم کشیده شده بود.

به گزارش ایسنا، مشرق نوشت: شنیده ایم که یکی از مسوولان سابق نهاد ریاست جمهوری که در بخش مالی و اداری مشغول به کار بود بازداشت شده است. بخشی از اتهامات وی کسب مال نامشروع از طریق اخذ پورسانت از مدیران و موسسات فرهنگی جهت اعطای بودجه و تسهیلات به آنان بوده است. گفته می شود در حال حاضر سرمایه وی ده ها میلیارد تومان برآورد می شود.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 8:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون اجتماعی ناجا گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق،‌ سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا درباره تمدید فعالیت فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده محترم ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.
 
سردار اسماعیل احمدی مقدم در تاریخ ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۸۴ پس از محمد باقر قالیباف از سوی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور انتخاب شد.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 6:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه ساز ایران:
مدرسه‌سازی یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه است/ مشارکت مردم و نیروی عظیم و بی‌پایان آنان موجب شکوفایی و رشد کار می‌شود (

عصر امروز (شنبه) در جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان تهران در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صداوسیما، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز ایران که در تاریخ 15 اردیبهشت 1393 مطرح شده بود، منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، وجود مجموعه‌ی خیّرین مدرسه‌ساز در کشور را از پدیده‌های مبارکِ انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به احساس تکلیف مردم برای مشارکت در فعالیتهای خیرخواهانه، خاطر نشان کردند: این نکته‌ی بسیار مهمّی است که مردم با انگیزه خدمت و انجام کار خوب، هر جایی که احساس کنند لازم  است، ابایی از مشارکت و حضور فعال ندارند.
ایشان افزودند: در هرجایی که توانستیم خوبیِ یک کار و درستیِ یک راه را نشان بدهیم، بدون اینکه خواسته شده باشد، مردم در آن کار مشارکت کردند که از نمونه های آن میتوان به دوره دفاع مقدّس اشاره کرد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: توجّه مردم به امر مدرسه سازی نشان‌دهنده‌ی درک درست جامعه از اهمّیّت تعلیم فرزندان است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در هر کاری که مسئولان و مدیران اصلی کشور امور را به مردم محوّل کردند، کار موفّق شد و پیشرفت کرد، افزوند: این یک تجربه است که وقتی کار به نیروی عظیم و بی‌پایانِ مردم واگذار شد آن کار شکوفا می شود و رشد پیدا میکند.
رهبر انقلاب در ارتباط با امر حسنه‌ی مدرسه سازی سه توصیه نیز داشتند.
اولین توصیه اینکه؛ کسانیکه خود را درگیر حسنه‌ی بزرگ مدرسه سازی کرده اند این کار را به عنوان صدقه جاریه، با شوق و رغبت و انگیزه ادامه دهند.
دومین توصیه ایشان به رسانه‌ها بویژه صدا و سیما بود که لازم است به افکار عمومی وجودِ یک چنین کار مهمی را معرفی کنند.
و توصیه‌ی پایانی رهبر معظم انقلاب نیز ضرورت همکاری وزارت آموزش و پرورش با خیرین مدرسه ساز و توجه به مسأله مقاوم سازی مدارس بود.



تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«غلامحسین محسنی اژه ای» سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفت: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

یک منبع آگاه ضمن تایید بازداشت «محمد رویانیان» مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس و رییس سابق ستاد سوخت، افزود، وی در ارتباط با پرونده ستاد سوخت بازداشت شده است.

این منبع آگاه روز سه شنبه به ایرنا گفت: قرار بازداشت رویانیان از سوی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت صادر شده است.

بر اساس این گزارش، رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفت: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

رویانیان نیز پیشتر درباره احضار خود به دادسرا در ارتباط با پرونده ستاد سوخت گفته بود: به دادسرا رفتن جرم نیست و قوه قضاییه و دادسرا خانه من است.



تاريخ : 15 / 2 / 1393برچسب:, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله «مسلم ملکوتی» نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه سابق تبریز در مسجد نور تهران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم که امروز (دوشنبه) در مسجد نور تهران برگزار شد، اقشار مختلف مردم و برخی از مسوولان حضور داشتند.

آیت الله ملکوتی که به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود، دوم اردیبهشت ماه در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

آن مرحوم که از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود و نقش موثری در جریان مبارزات قبل از انقلاب ایفا کرد، از نخستین اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان و از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رفت.

آیت الله ملکوتی پس از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی و همچنین مدت کوتاهی که مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه تبریز بود، از سوی حضرت امام، به امامت جمعه تبریز و نمایندگی ایشان در آذربایجان منصوب شد و حدود 14 سال در این سمت، هدایت آن خطّه شهیدپرور را به عهده داشت.

در مراسم امروز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات،حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در ارتش ، سید حسین هاشمی استاندار تهران، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، عباس تقی پور سخنگوی شورای شهر، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حاضران بودند.

 

 

93/02/15 - 17:03
شماره: 13930215001271
نسخه چاپيارسال به دوستان
افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تفاهم‌نامه آموزشی و اطلاع رسانی امضا می‌کند.

خبرگزاری فارس: افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیر رادیو معارف ضمن قدردانی از فعالیت‌های این رسانه دینی بر افزایش تعامل و همکاری هر چه بیشتر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای رادیو معارف در تعالی و بصیرت افزایی پرسنل کادر و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برنامه‌سازی از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان منشور راهبردی حوزه فرهنگ از جمله نکات مورد اهتمام بیش از پیش رادیو معارف و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مومن و متدین در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو معارف می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای ارتقای بینش و معرفت دینی مخاطبان خود بویژه در نیروهای مسلح باشد.

مدیر رادیو معارف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در شبکه سراسری معارف، تهیه برنامه در مورد زندگی سرداران شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه‌های «شاهد»، «مقاومت»، «مجله روز» و «باغ تماشا» را از اقدامات انجام شده با همکاری ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و بر ادامه این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای دوره آموزش از طریق رادیو و فضای مجازی برای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی را از جمله اقدامات در دست اجراء برشمرد.

در پایان این دیدار طرفین بر تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه اطلاع رسانی و آموزشی تاکید کردند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930215001271#sthash.RjUbmfhT.dpuf



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت بمناسبت درگذشت امام جمعه اهل سنت سنندج:
ماموستا مجتهدی عالمی برجسته و خدوم و از وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت جناب ماموستا مجتهدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مُصلح و فاضل، جناب ماموستا حسام الدین مجتهدی از علمای برجسته‌ی شافعی و نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه‌ی اهل سنت سنندج رحمة الله علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کردستان و به خانواده و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض میکنم.
این شخصیت خدوم و کهنسال که بسیاری از علمای منطقه شاگردان وی به شمار میرفتند، از جمله‌ی وفاداران به پیام انقلابی اتحاد مسلمانان بوده و با روحیّه‌ی تقریب میان فِرَق اسلامی، به وظایف روحانی اشتغال داشت.
رحمت و مغفرت حق متعال را برای ایشان مسألت میکنم.
سیّد علی خامنه‌ای
6 اردیبهشت 1393



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پيام تسليت بمناسبت درگذشت آيت الله ملكوتي؛
سوابق طولاني مجاهدات و خدمات آيت الله ملكوتي از حافظه تاريخ انقلاب محو نخواهد شد

در پی درگذشت آیت الله ملکوتی، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام تسلیت، فقدان این عالم جلیل القدر را به خاندان و شاگردان و ارادتمندان ایشان و همچنین به عموم مردم آذربایجان تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم جلیل مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ مسلم ملکوتی رضوان‌الله علیه را که از علمای مبرّز حوزه‌های علمیه بوده و مفتخر به سوابق طولانی مجاهدات و خدمات به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی میباشند، به خاندان مکرم و معزّز و شاگردان و ارادتمندان ایشان و به عموم مردم عزیز آذربایجان و نیز به مراجع عظام و علمای اعلام حوزه‌ی علمیه‌ی قم تسلیت عرض میکنم.
حضور همیشگی این عالم مجاهد در فعالیتهای سیاسی جامعه‌ی مدرسین قم در دوران اختناق و سپس خدمات ایشان در سنگر امامت جمعه‌ی تبریز قهرمان و همراهی و همگامی با رزمندگان دفاع مقدس، سوابق ثبت شده‌ئی است که از حافظه‌ی تاریخ انقلاب و از دیوان کرام‌الکاتبین محو نخواهد شد انشاءالله. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
 ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

    

 

آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی درگذشت آیت الله ملکوتی را تسلیت گفت.

 
 
 
 
 
به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، متن پیام آیت الله صادق آملی لاریجانی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


انالله و اناالیه راجعون


خبر درگذشت آیت الله حاج میرزا مسلم ملکوتی موجب تاثر اینجانب گردید.


ارتحال این عالم جلیل القدر را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت محترم آن مرحوم و مردم ولایتمدار آذربایجان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.
 
 



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:عقاب نیوز,درگذشت ملکوتی,رییس مجلس, | 3:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس در پیامی ارتحال «آیت‌الله مسلم ملکوتی» را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس

شورای اسلامی با صدور پیامی ارتحال «آیت‌الله مسلم ملکوتی» را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی و روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله مسلم ملکوتی یار دیرین انقلاب و از

ذخایر ارزشمند و معنوی نظام جمهوری اسلامی موجب تأسف فراوان گردید.

آیت‌الله مسلم ملکوتی از شاگردان و یاران برجسته امام‌خمینی (ره) بودند و درس‌های فراوانی نیز از بنیانگذار جمهوری اسلامی آموختند.

ایشان در سراسر عمر خویش به تعلیم و نشر اصول و معارف دینی و اسلامی همت فراوان داشتند و از اساتید و صاحب‌نظران برجسته در فقه و اصول و فلسفه بودند و همواره در جهت بهره‌مندی از علوم و معرفت مذهبی تلاش می‌کردند و سرانجام نیز با اجازه مراجع به درجه اجتهاد نائل گشتند.

آیت‌الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب با حکم حضرت امام‌خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان و امام جمعه تبریز خدمات زیادی را به مردم و اهالی این منطقه عرضه داشتند و پس از مدتی نیز به دلیل علاقه به معارف دینی و درخواست آیات عظام به شهر قم بازگشتند و تا آخر عمر نیز در راه کسب علم و معرفت فعالیت کردند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه مقام معظم رهبری، حوزه‌های محترم علمیه و ملت شریف ایران به ویژه مردم سلحشور آذربایجان و نیز بیت مکرم ایشان برای روح آن روحانی گرانقدر رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت الله میرزا مسلم ملکوتی،  امام جمعه سابق تبریز روز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  عرش نیوز؛ آیت الله العظمی ملکوتی که  مدتی بود به علت بیماری ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری شده بود ، امروز دار فانی را وداع گفت.

 
حضرت آیت الله میرزا مسلم ملکوتی سرابی از مراجع تقلید شیعه بود. وی درسال1302 هجری شمسی در حومه سراب و در خانواده ای مذهبی و خوشنام به دنیا آمد، از پنج سالگی به آموختن و روخوانی و حفظ قران کریم پرداخت. پدرش او را درشش سالگی به شهر سراب برد تا در نزد علمای آن زمان مشغول تحصیل شود.

 

وی علوم مقدمات حوزوی را در نزدعلمای شهر همچون آقایان میرزا رضاقلی،میرزا یعقوب،میرزا غلامعلی اصغری و میرزا حسین محدثی فراگرفت و سپس در هفده سالگی برای ادامه تحصیل به شهر تبریز مهاجرت کرد و در مدرسه طالبیه مشغول تحصیل شد.

 
 پس از فراگرفتن دروس کتابهای لمعه،رسائل مکاسب و کفایه در سال 1321 برای ادامه تحصیل به شهر قم رفت. استقرار در حوزه علمیه قم با آن کیفیت آموزشی و تربیتی بالا نهایت آرزوی او بود چون می توانست با حضور در کلاس های درس اساتید و علمای مشهور آن زمان همچون امام خمینی(ره) از دانش و علوم فقهی مستفیض شود. آیت الله ملکوتی پس از سالها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم برای تکمیل اندوخته های علمی و کسب معارف بیشتر از استادان حوزه علمیه نجف اشرف عازم این شهر شد و پس از ورود در درسهای خارج فقه و اصول علمای طراز اول حوزه علمیه نجف اشرف از این استادان بهره برد و به درجه اجتهاد رسید.

 
حضرت آیت الله در سال 1347به شهر مقدس قم بازگشت و در حوزه علمیه به تدریس دروس فقه و اصول پرداخت.

 
 وی در مبارزات علیه رژیم پهلوی در کنار رهبر نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نقش برجسته ای را ایفا نمود که امضاء بیانیه های صادره علیه رژیم شاهنشاهی موید این مطلب است.

 
 آیت الله ملکوتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب اسلامی به امامت جمعه تبریز و نماینده امام در آذربایجان منصوب شد.

 
وی گرچه از بنیانگذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو این نهاد به شمار می رفت اما در جایگاه امامت جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان فراجناحی عمل نموده و همه گروه های چپ و راست و جناح های دیگر را زیر بال خود گرفت و حتی در آنسوی مرزها به خصوص جمهوری آذربایجان هم محبوبیت یافت بطوریکه بسیاری از مسلمانان جمهوری آذربایجان مقلد ایشان هستند.

 
شورآفرینی و کمک های معنوی و مادی حضرت آیت الله در زمان دفاع مقدس به رزمندگان اسلام و مناطق جنگی فراموش نشدنی است.

 
وی در طول عمر بابرکت خود هزاران نفر طلاب علوم دینی را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل داده اند که منشا خیر و برکات فراوانی برای مسلمانان هستند و با تالیف ده ها کتاب و رساله قدم مهمی در اشاعه و نشر فرهنگ و تعالیم اسلامی برداشته اند.

 
 یکی از این تالیفات کتاب ارزشمند شرح مبسوط بر کفایه الاصول است که مورد استفاده و تدریس در حوزه های علمیه است.

 
حضرت آیت الله میرزا مسلم ملکوتی سرابی در سال 1374 بنا به درخواست حضرات آیات لنکرانی و مشکینی و با موافقت رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای از تبریز به قم مراجعت نموده و در حوزه علمیه به تدریس علوم حوزوی پرداخت.

 

 



تاريخ : 31 / 1 / 1393برچسب:, | 2:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛
رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان زن موافقت کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
متن نامه آیت الله آملی لاریجانی و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ادام الله ظله الوارف
رهبر معظم انقلاب اسلامی
با اهداء سلام و تحیات
احتراماً ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پربرکت و مسعود الگوی فضیلت و عفاف و تجلی مهر و عطوفت و سخاوت و مظهر ایثار و عفو و گذشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و با عنایت به جایگاه رفیع و ارزش والای زنان و مادران در دین مبین اسلام و با پیروی از تعالیم الهام بخش مکتب غنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم اسلام و اهتمام ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه به رفعت شأن و منزلت اجتماعی و رعایت حقوق بانوان و اهمیت به کانون گرم خانواده و در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله شرایط و ضوابط عفو محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که تا تاریخ 31/1/1393 محکومیت آنان قطعیت یافته و به شرح آتی واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می شوند به محضر مبارک تقدیم می شود تا در صورت تصویب معظم له مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع و از رأفت اسلامی بهره مند شوند.
الف) محکومیت حبس محکومان اناث که در زندان و یا کانون های اصلاح و تربیت بسر می برند:
1-    باقیمانده محکومیت محکومان به حبس تا شش ماه
2-    نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از شش ماه تا یکسال
3-     نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از یکسال تا پنج سال
4-    نصف محکومیت محکومان به حبس بیش از پنج سال
5-    باقیمانده محکومیت محکومان به حبس ابد مشروط بر اینکه تا تاریخ 1393/1/31 ده سال تحمل حبس نموده باشند.
6-    باقیمانده محکومیت حبس محکومان جرائم غیرعمدی
7-    باقیمانده محکومیت حبس محکومان دارای بیماری صعب العلاج یا لاعلاج که به تشخیص پزشکی قانونی قادر به تحمل حبس نبوده و یا تحمل حبس برای آنان مستلزم مراقبتهای ویژه باشد. بدیهی است اقدامات دادگاه در جهت اجرای ماده 291 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری مانع اعمال این عفو نمی باشد.
8-    محکومیت حبس محکومانی که همزمان شوهر آنان در زندان بسر می برد و یا اعدام گردیده است و نیز محکومیت حبس زنانی که به حکم قانون سرپرستی فرزندانشان را عهده دار می باشند، در محکومیت حبس ابد به هشت سال و در محکومیت های موضوع بندهای 3 و 4 به یک سوم تقلیل می یابد.
ب) محکومیت جزای نقدی محکومان اناث که به لحاظ عجز از پرداخت جزای نقدی در زندان بسر می برند:
1-    باقیمانده محکومیت جزای نقدی تا یک میلیارد ریال.
2 – چهار پنجم محکومیت جزای نقدی بیش از یک میلیارد ریال.
ج) شرایط استفاده از عفو:
1-    نداشتن شاکی خصوصی یا جلب رضایت وی (در صورت ورود ضرر و زیان مادی) یا جبران ضرر و زیان وارده به مدعی خصوصی (اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی) تا تاریخ 93/12/29
2-    عدم ارتکاب جرم عمدی جدید مستوجب مجازات درجه یک تا پنج موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392/2/1 در ایام تحمل حبس یا در زمان اعطاء مرخصی.
3-    عدم استفاده از عفو در محکومیت های قبلی
بدیهی است سابقه استفاده از عفو در محکومیت فعلی مانع برخورداری از این عفو نبوده و مبنای محاسبه، باقیمانده محکومیت پس از اعمال عفو قبلی می باشد.
4-    نداشتن بیش از دو فقره سابقه محکومیت مؤثر کیفری.
د) مرتکبین جرائم ذیل از شمول این عفو مستثنی می باشند:
1-    سرقت مسلحانه و راهزنی
2-    قاچاق مسلحانه مواد مخدر
3-    قاچاق اسلحه و مهمات
4-    اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی
5-    آدم ربایی
6-    دایرکردن مرکز فساد و فحشا
7-    جاسوسی
8-    اسیدپاشی
9-    جرائم مربوط به مشروبات الکلی
والامر الیکم و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
صادق آملی لاریجانی
بسمه تعالی
با سلام و تحیت و تبریک میلاد مسعود حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها با پیشنهاد عفو اشخاص موصوف موافقت میشود.
والسلام علیکم و رحمه الله
سیدعلی خامنه ای

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) انجام شد؛
دیدار جمعی از بانوان نخبه و برگزیده کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی

در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، صبح امروز جمعی از بانوان نخبه و برگزیده کشور با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.
مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این دیدار متعاقباً منتشر خواهد شد.



تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 11:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگران به نقل از خبر شامگاه یکشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه از شکایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریکا برای ˈحمید ابوطالبی ˈ سفیر و نماینده دایم پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک خبر داد.

مرضیه افخم افزود: ساز و کارهای رسمی موجود برای رسیدگی به این موضوع فعال شده و در دست اقدام است.

افخم اظهار داشت: اقدام آمریکا در عدم صدور روادید برای ˈحمید ابوطالبیˈ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات بین المللی بوده و برخلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ساز وکارهای موجود در سازمان ملل شامل رجوع موضوع به کمیته ارتباط با دولت میزبان که وظیفه نظارت بر اجرای قرارداد مقر را دارد، در دستور کار است و دستور العمل لازم در این زمینه به نمایندگی کشورمان در نیویورک داده شده که از فردا و متعاقب شروع هفته کاری اقدامات لازم از سوی نمایندگی کشورمان بعمل خواهد آمد و با جدیت و حساسیت روند کار دنبال می شود.

با اتمام دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شده است.

بدنبال معرفی ابوطالبی، ابتدا سنای آمریکا در 7 آوریل /18 فروردین ماه و سپس مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل/21 فروردین با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 1:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه سياسي: گروه تروریستی جیش العدل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر کرد از تجدیدنظر در مورد اعدام یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داده و اعلام کرده است تا پایان مذاکرات با مسئولان ایرانی هیچ گونه خطری جان مرزبانان را تهدید نمی کند.
جیش‌العدل: مرزبان ایرانی اعدام نمی‌شود

در بیانیه سازمان تروریستی جیش العدل آمده است: به اطلاع عموم مردم مي‌رساند که به وجود هشدار قبلی سازمان مبنی بر اینکه اگر نظام به درخواست سازمان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از پاسداران اعدام خواهد گشت لذا سازمان در حکم صادره نسبت به اعدام پاسداران جهت بخشیدن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است. در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص آزادی اسرا جاری است لذا به اطلاع عموم مي‌رساند که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این باره بیشتر روشنگری خواهد شد.

گفتنی است گروه تروریستی جیش العدل در سوم فروردین ماه ادعا کرد که گروهبان یکم جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده و به مسئولان ایرانی فرصت ده روزه‌ای برای آزادی زندانیان وابسته به خود داد که در غیر این صورت مرزبانان ایرانی را خواهد کشت.



تاريخ : 6 / 1 / 1393برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم و پر شور زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس:
ملت ایران نشان داد در سایه اتحاد، ایمان و ایستادگی می‌توان دشمن را شکست داد/ همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود/ برخی بدنبال تخطئه جانفشانی‌های دفاع مقدس و جهت‌گیری امام بزرگوار(ره) هستند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در میان هزاران نفر از زائران کاروانهای راهیان نور در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون، با مغتنم شمردن کاروانهای راهیان نور و تاکید مجدد بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطرات، مجاهدتها و جانفشانی های مناطق مختلف عملیاتی دوران دفاع مقدس و رزمندگان و شخصیتهای نقش آفرین آن گفتند: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند.
رهبر انقلاب اسلامی حضور قشرهای مختلف مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در طول سال، اقدامی پسندیده، صحیح و عاقلانه خواندند و افزودند: همه مناطق دفاع مقدس از جمله خوزستان، صحنه برترین فداکاریها، مجاهدتها و از خود گذشتگی ها بوده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری فرمان امام (ره) برای شکست حصر آبادان و طراحی و برنامه ریزی عملیات ثامن الائمه در مهر ماه سال 1360، در منطقه مارِد در شرق کارون، خاطرنشان کردند: پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات سرآغاز سلسله عملیات بعدی طریق القدس، فتح المبین و الی بیت المقدس شد که می توانست در همان سالها به جنگ تحمیلی پایان دهد.
ایشان افزودند: جبهه دشمنان نظام اسلامی یعنی همین دولتهای اروپایی و دولت آمریکا با دادن امکانات و تجهیزات جدید و پیشرفته به رژیم بعثی صدام، او را به ادامه جنگ تشویق می کردند و همین مسئله باعث شد، جنگ تحمیلی، 8 سال بطول انجامد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هدف جبهه استکبار برای سربلند بیرون نیامدن ملت ایران از این جنگ و ضعیف نشان دادن نظام اسلامی در مواجهه با دشمن بعثی که مورد حمایت کامل آنها بود، تاکید کردند: اما خداوند متعال دست قدرت خود را نشان داد و با مشت پولادین سنت الهی، دهان دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خٌرد کرد و بینی آنها را به خاک مالید.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از آنجایی که نظام اسلامی متکی به ایمانها و عواطف مردم است، در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که می تواند در مقابل همه قدرتهای مادی جهان از خود دفاع و همچنین می تواند طرف مقابل را وادار به اظهار عجز کند.
ایشان یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی را، القای امکان نداشتن ایستادگی در مقابل قدرتهای مادی جهان، دانستند و گفتند: شکست یک ملت، هنگامی است که آن ملت باور کند که کاری را نمی تواند انجام دهد، اما ملت ایران در دفاع مقدس، عکس این موضوع را به جهانیان نشان داد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عامل اصلی سربلندی و عزت یک ملت در میان ملتها و همچنین در طول تاریخ، مجاهدت و تلاش آن ملت در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و تعاون اجتماعی و از همه مهمتر در عرصه آمادگی برای جانفشانی است.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: بزرگترین درس انقلاب اسلامی به ملت ایران این بود که نشان داد، راه رسیدن به آرمانهای بلند، مجاهدت و جانفشانی و ایستادگی بر سر این آرمانها است.
ایشان دوران دفاع مقدس و جنگ پرماجرای هشت ساله را نمونه بارز ایستادگی ملت ایران و جوانان کشور بر سر آرمانها و مقابله با جبهه کفر و استکبار خواندند و افزودند: باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بدخواهان ملت ایران و همچنین برخی، بدنبال آن هستند که فداکاریهای دوران دفاع مقدس و شخصیتهای نقش آفرین آن از یاد بروند و بر همین اساس تلاش دارند جانفشانی های دفاع مقدس و جهت گیری و مسیری را که امام بزرگوار (ره)، آن حکیم و بنده بصیر الهی معین کرده بود، تخطئه کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: لحظه لحظه حوادث دوران دفاع مقدس، برای ملت ایران فراموش نشدنی است و تاثیرات بزرگی در مسیر حرکت ملت بسوی آرمانها دارد.
ایشان در پایان از قشرهای مختلف مردم که در قالب کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می کنند، قدردانی و اظهار امیدواری کردند: توشه این سفرِ معنوی، تجریه آموزی، بصیرت و انوار الهی باشد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان، بر مزار 9 شهید گمنام و والامقام دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه برای علوّ درجات آنان دعا کردند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

 

 

 

 

 

 

رییس جمهوری در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد و گفت: همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.

متن کامل پیام نوروزی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
السلام علیکِ یا فاطمه یا بنت رسول الله یا سیده النساء العالمین

نوروزِ فرخنده، آغاز سال ۱۳۹۳ را به همه آحاد ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ مخصوصاً به آن عزیزانی که اکنون در کنار خانواده خود و در کنار سفره نوروزی و شادی حضور ندارند. به آنهایی که به دلیل خدمت به مردم در کنار خانواده شان نیستند، خسته نباشید عرض می‌کنم و برای آنهایی هم که به دلایلی در کنار خانه و خانواده خود نیستند، آرزوی رفع مشکل می‌کنم.
تبریک ویژه به خانواده عزیز شهدا، جانبازان و ایثارگران. همچنین به همه ملل و اقوامی هم که در این منطقه و در هر جا که نوروز را گرامی می‌دارند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بهار اعتدال و میانه‌روی است
کینه‌ها، کدورت‌ها و کبرها را کنار بگذاریم و همه به هم با نگاه مهر و محبت بنگریم.
بهار به معنای روزی است که دیگر از سرمای جانسوز زمستان خبری نیست و از گرمای سوزان و طاقت‌فرسا هم خبری نیست؛ پس بهار اعتدال و میانه‌روی است و ملت ما هم از دیرباز در مسیر اعتدال بوده است.
سالی که گذشت، ‌با حماسه‌های عظیم و بزرگ همراه بود که تاریخ هرگز آن را از یاد نخواهد برد. مردم به‌رغم مشکلات در زندگی، پای صندوق آراء آمدند و همه، فارغ از آن که به چه کسی رأی دادند، به امید رأی دادند.
در سالی که گذشت، مردم عزیز ایران به این بنده و همکارانم اجازه خدمت دادند و اکنون افتخار می‌کنم که در کنار سفره شادی شما اجازه حضور دارم.
در هفت ماهی که از فعالیت این دولت گذشته، قدم‌های بزرگی با حمایت شما مردم برداشته شده است؛ مهمترین آن، ایجاد فضای آرامش، همدلی، نشاط و تحرک بیشتر برای سربلندی ایرانِ عزیز و توسعه کشوری است که زادگاه و محبوب همه ماست.

سال جاری اقدامات جدّی تری برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت
بسیار خوشحالم به عرض ملت ایران برسانم که در زمینه اقتصادی دولت توانست با کمک کارشناسان و کاردانان و متخصصان، سرعت تورم را مهار کند؛ از مهرماه تا پایان بهمن، در هر ماهی که ملاحظه می‌کنیم رشد تورم از متوسط یک درصد کمتر بوده است؛ گاهی ۱.۲ دهم، گاهی نیم درصد و در بهمن امسال[سال۹۲] رشد تورم از نیم درصد هم کمتر بوده است؛ یعنی چهار دهم درصد. اگر بخواهیم با بهمن سال گذشته[سال۹۱] مقایسه کنیم که آن موقع رقم تورم در یک ماه ۵.۳ دهم بوده، به این معناست که تورم بهمن پارسال[سال۹۱] نسبت به امسال [سال۹۲] ، ۱۳ برابر بوده است و امسال[سال۹۲] به یک سیزدهم کاهش پیدا کرده است. همچنان در سال آینده[سال۹۳] اقدامات مجدانه‌ای برای کاهش رشد تورم خواهیم داشت.
همچنین مسأله مهم ما در موضوع اقتصاد، مبارزه با رکود و شروع رونق اقتصادی است. سال آینده[سال۹۳]، سالِ رونق اقتصادی خواهد بود و در کنار رونق اقتصادی، شاهد رشد و شکوفایی صنعت، کشاورزی و بخش‌های خدمات در اقتصاد خواهیم بود.
در سالی که گذشت، تلاش کردیم در بازار کالا، طلا، سکه، ارز و بورس آرامش حاکم باشد و خبری از نوسانات شدید نباشد. این آرامش را در سال جاری ادامه خواهیم داد.
همچنین سال جدید در زمینه کشاورزی شاهد تحول مثبت خواهیم بود و اکنون آثار آن را در بخش کشاورزی مشاهده می‌کنیم. در اینجا لازم می‌دانم از همه روستائیان، کشاورزان، کارآفرینان، صنعتگران، کسبه، کارمندان،‌ کارگران، دانش‌آموزان و ‌دانشجویان، زنان و مردان و به ویژه جوانان، به خاطرحمایتشان از برنامه‌های خودشان - برنامه‌های دولت تدبیر و امید- تشکر و سپاسگزاری کنم.

امروز صدای ملت ایران در دنیا بهتر شنیده می شود
سال گذشته در زمینه سیاست خارجی قدم بسیار مهمی برداشته شد و امسال هم ادامه خواهد یافت. توانستیم درباره مشکلی که به نام پرونده هسته‌ای و تحریمی که به ناروا علیه ملت ما وضع کرده بودند، در اولین قدم موفقیت‌آمیز، به توافقی ولو کوتاه‌مدت دست پیدا کنیم و در واقع، ارّابه تحریم را متوقف کردیم؛ این مسیر ادامه خواهد یافت و در سال جاری امیدواریم بتوانیم به توافق نهایی دست یابیم.
در سیاست خارجی، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی کاملاً عوض شده است. امروز چهره واقعی این ملت بزرگ برای جهانیان بیشتر نمایان شده است و می‌بینیم که صدای ملت در دنیا بهتر شنیده می‌شود. شاهد رفت‌ و آمدهای سیاسی و اقتصادی در مسیر توسعه و رشد کشور هستیم و در سال جاری نیز شاهد آن خواهیم بود.
دولت، درمان و امنیت غذایی برای اقشار محروم را به عنوان دو سیاست در سال جاری دنبال خواهد کرد.
به طور کلی، وضعیت درمان کشور و سلامت و بیمه درمانی به نفع مردم تحول مثبت خواهد یافت. مردم در ماه‌های آینده شاهد اوضاع بهتری در مسیر سلامت خودشان و فرزندانشان خواهند بود.
همه تلاش این دولت این است که مردم زندگی راحت‌تر، نگرانی کمتر و نسبت به آینده کشور و فرزندانشان مطمئن‌تر باشند.
در سال جاری قدم دوم در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برداشته خواهد شد و در این زمینه اطمینان می‌دهم که اقشار محرومِ جامعه از کمک بیشتری برخوردار خواهند شد؛ مخصوصاً امنیت غذایی اقشار محروم جامعه مورد توجه ویژه دولت خواهد بود.

باید بداخلاقی، تندی و دروغ از جامعه رخت بربندد
مسأله سیاست داخلی و فرهنگی برای این دولت بسیار اهمیت دارد. می‌خواهیم اخلاق در جامعه ما حاکم شود و تندی‌ها و افراط‌ها رخت بر بندد. در یک جامعه اسلامی، محمدی، علوی و فاطمی، نباید تهمت و افترا و دروغ جای پایی داشته باشد؛ باید دشنام برای همیشه از فضای جامعه ما رخت بربندد؛ ما پیرو همان قرآنیم که به ما امر می‌کند حتی نسبت به کفّار، سَبُّ و دشنام روا نداریم.
انتقاد حق همه است، اما یادمان باشد که با زبانِ نرم و دلسوزانه با هم سخن بگوییم. ما نیاز به انسجام و وحدت داریم. اگر همه دست به دست هم ندهیم، گل‌های جامعه ما شکفته نخواهد شد. اگر گُلی شکفته می‌شود، در سایه هماهنگی آب و خاک و نور است؛ اگر این سه با هم نباشند، سبزه‌ای نخواهد بود و گُلی شکفته نخواهد شد.
همه دست به دست هم دهیم؛ دارای هر فکر و اندیشه‌ای هستیم، هویت ایرانی‌ و اسلامی‌مان را پاس بداریم. فضای رشد فرهنگ را در جامعه‌مان بوجود بیاوریم. این دولت به مردم اطمینان می دهد که دو چندان برای بهبود معیشت مردم، تعالی اخلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قدم‌های مجدانه‌ای را در سال جاری برخواهد داشت.

فضای صمیمیت و مهربانی درکشور بیش از پیش باشد
نوروز امسال با عطر دل‌انگیز کوثر توأم است. همه ما از این فضای معطّر استفاده کنیم و خود را به خاندان رسالت نزدیک‌تر کنیم؛ ساعاتِ دعا و ساعات توجه به خداست؛ قلب‌ها به خدا نزدیک‌تر شده است. همه مردم باید تلاش کنند به خداوند متعال، قرآن مجید و راهِ حق نزدیک‌تر شوند و فضای صمیمیت و برادری و مهربانی در این کشور بیش از پیش حاکم شود.
در پایان، درود و سلام و تحیّتم بر انبیاء ، اولیاء و معصومین و به ویژه امام هشتم سلام‌الله‌علیه که کشور ما در پناه اوست و همچنین سلام و تحیّت به محضر امام زمان، ولی‌عصر ارواحنا له الفداه.
یاد شهیدان و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و در سال جدید همه برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه و رونق بیشتر کشور تلاش خواهیم کرد.
روز و شب شادی داشته باشید؛ ایام تعطیلات بسیار خوب باشد و همه تلاش کنیم به محیط زیست‌مان توجه کنیم. نوروز آراستگی است. تلاش کنیم ایران را بیاراییم و نگذاریم خدای ناکرده ایرانِ عزیز ما، زمین، هوا، دریا و تالاب‌هایش آلودگی پیدا کنند.
شاد و سربلند باشید
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳
امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری می کنیم/ تلاش مشترک و مجاهدانه مردم و مسئولان لازمه تحقق شعار سال

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه ی هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تقارن سال جدید با ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از خداوند متعال مسالت کردند: این تقارن، امکان بهره گیری مضاعف از انوار هدایت الهی و برکات فاطمی را برای ملت ایران فراهم سازد.
ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله ی اقتصاد و فرهنگ را مهم تر از مسائل دیگر بر شمردند و تاکید کردند: برای تحقق شعار سال ۹۳ یعنی «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش مشترک مسئولان  و آحاد مردم ضروری است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش اساسی و برجسته ی مشارکت و حضور مردم در «زندگی و سازندگی کشور» خاطرنشان کردند: هم در اقتصاد و هم در فرهنگ، کار بدون حضور مردم پیش نخواهد رفت و گروههای گوناگون مردمی باید با اراده و عزم راسخ ملّی در این عرصه ها نقش آفرینی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئولان هم موظفند با توکل به خداوند و با تکیه ی بر مردم، در هر دو عرصه ی اقتصاد و فرهنگ، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند.
ایشان تاکید کردند: آنچه در سال جديد پيش رو داريم، عبارت است از اقتصادى كه به كمك مسئولان و مردم شكوفايى پيدا كند، و فرهنگى كه با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوى حركت بزرگ كشور و ملت ما را معين كند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه ها و عبرتهای گذشته در تصمیم گیری های آینده، به ارزیابی کیفیت تحقق شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» پرداختند و گفتند: در سال ۹۲، حماسه سیاسی با حضور مردم و تلاش مسئولان در عرصه های مختلف نظیر انتخابات، راهپیمایی های بزرگ و عرصه های دیگر به بهترین شکل تحقق پیدا کرد و با دست بدست شدن قدرت اجرایی در کمال امنیت و آرامش، حلقه ی جدیدی از سلسله ی طولانی مدیریت کشور شکل گرفت.
رهبر انقلاب مسئله اقتصاد را برای مردم و کشور مسئله ای مهم خواندند و با اشاره به برخی تلاشهای قابل تقدیر در زمینه ی حماسه ی اقتصادی افزودند: البته در سال گذشته حماسه اقتصادی به شکل مورد انتظار محقق نشد که لازم است این حماسه در سال جدید به وجود آید.
ایشان «سیاستهای اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند و تأکید کردند: در پرتو این سیاستها اکنون زمینه ی لازم برای تلاش مضاعف فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی همچنین از خداوند متعال برای همه ی ایرانیان عزیز، جوانان، خانواده ها، کودکان و مردان و زنان این سرزمین پر افتخار، در سال جدید تنِ سالم، شادابی، آرامش روحی، محبت، پیشرفت و تعالی و سعادت آرزو کردند.

 



تاريخ : 25 / 12 / 1392برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی اسبق وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان انتخاب شد. مهمانپرست در سال 1388 به عنوان دستیار ویژه وزیر خارجه و سخنگوی جدید وزارت امور خارجه انتخاب شد.

وی پیش از آن مسئولیت معاون امور کنسولی، امور مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه را عهده‌دار بود.

مهمانپرست همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و قزاقستان و مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی و معاون مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه را دارد.



تاريخ : 16 / 12 / 1392برچسب:, | 4:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت قزوین:
استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت نکند

 

 

 

 
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایلنا: استاندار قزوین گفت: نباید استاندار قزوین در امور نماز جمعه دخالت کند چراکه امور نماز جمعه در حیطه وظایف ایشان نیست و من از موضع خطیب موقت جمعه و امر به معروف و نهی از منکر و از طرف نمازگزاران به استاندار قزوین می‌گویم که حق دخالت در نماز جمعه را ندارید.

به گزارش خبرگزاری"ایلنا" از قزوین؛ حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین در مسجد‌النبی(ص) خطاب به استاندار افزود: اگر شما به عنوان مسئول ارشد دولت به مشکلات و مسائل مردم پرداخته و در خصوص آن‌ها فکری کنید دیگر وقتی نخواهد ماند که در امور نماز جمعه دخالت کرده و از حیطه وظایف خود خارج شوید.

وی با اعلام اینکه البته باید گفت که بخشی از امور نماز جمعه به شما ارتباط پیدا می‌کند که آن هم فراهم‌سازی مصلی نماز جمعه و ایجاد رفاه و آسایش مردم برای اقامه نماز جمعه است، ادامه داد: دخالت در امور نماز جمعه در حیطه وظایف استاندار نیست.

مدرس عالی حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه استاندار قزوین حق دخالت در امور نماز جمعه را ندارد، افزود: مسئول ارشد دولت در استان وظیفه دارد برای بیکاران اشتغال ایجاد کرده و مایحتاج مردم را تأمین کند و برای کسانی که فاقد مسکن هستند، مسکن ایجاد کند و معیشت مردم را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه موقت قزوین با اظهار اینکه ائمه جمعه وامدار هیچ دولتی نیستند، افزود: اگر مسئولان به آرشیو خطبه‌های نماز جمعه مراجعه کنند متوجه خواهند شد که در هر زمانی که عملکرد دولت‌ها مورد نقد بوده، این نقدها در خطبه‌های نماز جمعه بازگو شده است.

عابدینی با اعلام اینکه اگر کسی بگوید که در دولت احمدی‌نژاد نقدی در خطبه‌های نماز جمعه نشده و امروز دولت مورد نقد واقع می‌شود، بدون سند صحبت کرده و از روی بی‌اطلاعی بوده است، افزود: ائمه جمعه در برابر امور خلافی که در جامعه انجام می‌پذیرد نمی‌توانند سکوت پیشه کنند و آن‌ها را مورد نقد قرار می‌دهند اما هیچگاه نقد را با توهین پاسخ نمی‌دهند و این درست نیست.

وی با اشاره به اینکه من از موضع امر به معروف و نهی از منکر و نماز جمعه صحبت می‌کنم، بیان کرد: آقای استاندار حیطه وظایف شما تأمین آب و نان نیازمندان است، تأمین مسکن، ازدواج جوانان، فراهم آوردن آب و نان نیازمندان و مشکلات درمانی در حیطه وظایف شما است که به آن اهمیت می‌دهید.

شایان ذکر است؛ یک ماه پیش در پی انتقاد حجت الاسلام عابدینی امام جمعه موقت قزوین از عملکرد دولت جدید با واکنش رسمی مرتضی روزبه استاندار قزوین مواجه شد که موجب تجمع یک صدنفری از طرفداران امام جمعه موقت در جلوی استانداری و صدور بیاینه از سوی طرفداران طرفین گردید  و در آن موقع با دخالت آیت اله باریک بین امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان احساس می شد این موضوع تمام شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر انقلاب در حكمي حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اصغر دستغيب را به توليت حرم حضرت احمد ابن موسي(ع) منصوب كردند 

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد علي اصغر دستغيب را به توليت حرم مطهر حضرت احمد ابن موسي عليهما السلام معروف به شاهچراغ منصوب كردند.
متن حكم رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسمه تعالی
جناب حجة‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علی اصغر دستغیب دامت افاضاته
با قدردانی و تشكر از جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سید مهدی دستغیب دامت افاضاته كه سالیانی به تولیت حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام معروف به شاه‌چراغ مفتخر بودند، جنابعالی را به تولیت امور مجموعه آن بارگاه بلندآستان كه سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در كشور عزیزمان به شمار میرود منصوب میكنم.
پایگاه معنوی و روحانی آن مرقد تابناك در شیراز همواره مایه‌ی لطف و صفای معنوی در آن خطه‌ی فرزانه‌پرور و قبله‌ی امید و آرامش برای آن مردم عزیز و دیگر ارادتمندان اهل بیت علیهم‌السلام از سراسر كشور بوده و شایسته‌ی اهتمام بیش از پیش است.
از خداوند متعال توفیقات جنابعالی و دیگر دست‌اندركاران آن بارگاه مقدس را مسألت مینمایم.
سيّد علي خامنه‌اي

 



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 11:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع آگاه از صدور قرار مجرمیت علیه محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، این منبع آگاه به خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا گفت: شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای آقای رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است.

پیشتر وکیل مدافع رحیمی از تکمیل تحقیقات این پرونده و ارسال آن برای دادستان تهران به منظور اظهار نظرنهایی خبر داده بود اما وی از صدور قرارمجرمیت یا منع تعقیب در این پرونده اظهار بی اطلاعی کرده و گفته بود اطلاع ندارد پرونده با کدام حالت برای اظهار نظر به دادستان تهران ارجاع شده است.

رحیمی معاون اول دولت دهم نیز پیش از این درباره پرونده خود گفته بود که این پرونده سیاسی شده و از دو سال قبل حدود یازده جلسه به بازپرس توضیح داده است.

رحیمی گفته برای این پرونده 55 ساعت توسط بازپرس بازجویی شده است.

دادستانی تهران همچنین دهم دی ماه امسال در ماجرای اعلام جرم علیه علی مطهری و پاسخ به اظهارات وی بیانیه ای را صادر کرد که در بخشی از آن بیانیه آمده بود: ادعای وی(علی مطهری) مبنی بر این که «قوه قضاییه ما پس از گذشت بیش از چهار سال هنوز نتوانسته تکلیف معاون اول رییس جمهور سابق را در پرونده ی بیمه ایران مشخص کند»، مبتنی بر کذب است؛ زیرا از آقای رحیمی تحقیق به عمل آمده و در حال حاضر وی با صدور قرار وثیقه مناسب و تأمین آن، آزاد است.

این بیانیه دادستانی تهران با انتقاد وکیل مدافع رحیمی مواجه شد و وی گفت: قرار وثیقه تودیع شده ارتباطی به پرونده بیمه ایران ندارد.

بر اساس این گزارش، پرونده ها پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس با صدور قرار مجرمیت یا منع تعقیب به دادستانی برای اظهارنظر نهایی ارسال می شود.

اگر پرونده با قرار مجرمیت به دادستان ارجاع شود و دادستان قرار مجرمیت را قبول کند، کیفرخواست صادر می شود که البته ممکن است دادستان مواردی را که بازپرس جرم تشخیص داده جرم تشخیص ندهد.

در حالت صدور منع تعقیب نیز ممکن است دادستان اعتراض کند و منع تعقیب صادر نکند.

 

 



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 3:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جمهور چقدر دارایی و اموال دارد؟ آیا او هم مانند برخی از اعضای کابینه آنطور که مجلسی ها می گویند مردی 1000میلیاردی است؟!
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، دارایی های شخصیت های سیاسی موضوعی جذاب برای مردم است. مردم دوست دارند بدانند که یک مسئول چقدر دارایی دارد، چگونه و با چه میزان دارایی و حقوق زندگی خود را می گذراند و زندگی او به عنوان یک چنین فردی چگونه می گذرد؟ البته تنها موضوع جذابیت نیست بلکه حساسیت هایی هم دراینباره وجود دارد. شفافیت میزان دارایی های یک مسئول هم به شکل گیری سیستمی سالم و به دور از فساد کمک خواهد کرد و هم رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت. مسئولینی که دارایی های زیادی دارند باید پاسخگو باشند که در سیستم اداری چگونه این چنین دارایی هایی را به دست آورده اند؟

البته نظارت بر این مسئله طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی وظیفه ای است که بر دوش قوه قضاییه نهاده شده است اصلی که تحت عنوان عامیانه "از کجا آورده اید؟" مطرح می شود. این اصل می گوید "دارایی رهبر، رییس جمهور، معاونان رییس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد"

این مسئله که در هر دوره ریاست جمهوری که شخص برگزیده ملت چه مقدار دارایی دارد، همواره مطرح بوده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی

شاید اطلاعات دقیقی از دارایی های رئیس دولت های پنجم و ششم در دست نباشد و بهترین راه برای اطلاع از دارایی های وی جستجو در خاطرات و گفتگوهای وی است.

هاشمی در کتاب خاطرات خود که مربوط به وقایع سال ۶۸ است و با عنوان «بازسازی و سازندگی» منتشر شده، در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۱۳۶۸ درباره موضوع اظهار اموالش به قوه قضائیه می نویسد: شب در مقر خوابیدم تا کارهای فردا را صبح زود شروع کنم. فرم صورت اموال خود و بستگان درجه اول را در اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی برای قوه قضائیه پر کردم .

اکبر هاشمی ظاهرا در همان روزهای ابتدایی دولت خود که کمی دیرتر از زمان معمول (به دلیل فوت امام راحل) آغاز شده بود، لیست اموال خود و افراد درجه یک خانواده اش را به رئیس وقت قوه قضائیه ارسال کرده است.

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه تاریخی و ۱۶ ساعته خود با روزنامه کیهان که بعدها با عنوان «بی پرده با هاشمی» منتشر شد، تا حدودی اموالش را تشریح کرد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان که درباره حواشی اموال وی می پرسد، می گوید:" در مورد قم، من وقتی وارد کار ساختمان و زمین شدم، مقداری زمین با قیمت متری یک یا دو تومان در بیرون شهر خریدم. اینها را کم کم خیابان بندی کردند و بعد گران تر شد که یک مقدار را فروختم و آن را آباد کردم. مقداری را برای خودش مصرف کرده بودم. چند سال هم در زندان بودم و اینها یک مقدار مصرف شد. وقتی که از زندان آزاد شدم، مقداری را مجانی به طلبه های نیازمند دادم. عده زیادی از طلبه ها از این زمین ها گرفتند به هر فرزندم پنج قطعه دویست یا سیصدمتری دادم که برای خودشان استفاده کنند. بچه ها هم کم کم فروختند و هزینه زندگی و ساخت منزل کردند. در تهران و کرج هم مستغلات داشتم و آن را هم فروختم و خرج کردم. زمینهایمان را هم به تدریج فروختیم و برای بچه ها خانه ساختیم. ولی سطح معاش را نگه داشتیم.

وی تاکید می کند: بعد از انقلاب هم کاسبی نکردم." بنابراین از لحاظ دارایی، در حد متوسط است و همین است که من می گویم!

سید محمد خاتمی

خاتمی رئیس جمهوری است که هیچ خبری مبنی بر اعلام عمومی دارایی هایش وجود ندارد محمد علی ابطحی رئیس دفتر وی در اوایل دولت هفتم می گوید در همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خاتمی، دفترچه ای برای اظهار اموال رئیس جمهور، خانواده و وزرایش ارسال شد که در همان روزهای اول لیست اموال به قوه قضائیه تقدیم شد.

وی ادامه می دهد: البته لیست اموال خاتمی به عنوان رئیس جمهور رسانه ای نشد . ابطحی می گوید حتی وی لیست دارایی های خاتمی را ندیده این لیست در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و در اسناد آنها موجود است.

محمود احمدی نژاد

در میان چند رئیس جمهور قبلی این تنها محمود احمدی نژاد است که در این زمینه شفاف ترین عملکرد را داشته و ساختار شکنی کرده است وی در نامه اش اموال خود در سال ۸۴ را اینگونه اظهار کرد:

۱- یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۷۵ متر، با ۱۲۷ متر مربع زیربنا، ۴۰ سال سابقه ساخت در منطقه‌ نارمک تهران

۲- حساب جاری بانک ملت شعبه دانشگاه علم و صنعت ایران برای دریافت حقوق از دانشگاه

۳- حساب جاری بانک ملی شعبه‌ وزارت کشور مربوط به دوره‌ استانداری اردبیل که در حال حاضر موجودی ندارد

۴- یک دستگاه اتومبیل پژو ۵۰۴ مدل ۱۹۷۷ سفید رنگ


۵- دو خط تلفن ثابت شهری

رئیس دولت دهم بار دیگر در پایان ۸ سال مسئولیتش طی نامه ای تغییرات صورت گرفته در اموالش را اینگونه به رییس قوه قضاییه اظهار کرد:در اجرای اصل یکصد و چهل و دوم قانون اساسی و پیرو اعلام اموال اینجانب در سال ۱۳۸۴ به اطلاع می رساند که در این مدت تغییری که در اموال اینجانب پدید آمده است بازسازی و نوسازی منزل مسکونی قدیمی نارمک است که با کمک همسر و فرزندان و با استقراض از بانک و همچنین صندوق نهاد و برخی بستگان چهار واحد حدود یکصد متر مربعی احداث گردیده که با فرزندان در آن سکونت داریم. مساحت زمین ۱۷۵ متر مربع و زیربنای فرسوده قبلی حدود ۱۳۰ متر مربع بوده است.

حسن روحانی

دارایی های برخی از اعضای دولت روحانی این روزها درمجلس محل گفتگو شده است اما مسئله ای که در این دولت هنوز شفاف مشخص نشده اظهار اموال اعضای آن است در روزهای ابتدایی کار دولت خبری که بر روی رسانه ها قرار گرفت مبنی بر عدم تمایل برخی دولتی ها به ابراز دارایی های خود که باعث شد رسانه ها به سراغ وزرا رفته و در اینباره از آنها سوال هایی کنند که در آن زمان پور محمدی، جنتی، دهقان، چیت چیان ،رحمانی فضلی اعلام کردند لیست اموالشان را به قوه قضائیه ارسال کرده اند.

پولدارترین اعضای دولت چه کسانی هستند؟


بعد از این خبر، پور مختار در ان زمان اعلام کرد به غیر از دو سه وزیر همه لیست خود را اعلام کرده اند. اما فارغ از این مسئله موضوعی که باعث شد چندی قبل کمی این موضوع دوباره بر سر زبان ها بیفتد و حاشیه ساز شود بحث میزان حقوق رئیس جمهور و عدم دریافت روحانی از این محل و بحث یارانه ها بود اما این موضوع با همه ابعاد خود باعث شده است موضوعی اصلی تر میان جنجال ها گم شود.

دارایی هایی که اعلام نمی شوند!

دقت در دارایی مسئولین و حساس بودن روی آن برای احقاق بند ۱۴۲ قانون اساسی، امری است که باید قوه قضاییه تحقق آن را پیگیر باشد و نباید سایر ارگان ها، جناح های سیاسی و افراد، فراتر از مسئولیت خود با پیگیری های غیر مسئولانه و حاشیه ساز دولت را دچار حاشیه  کنند.

طرح "رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام" به کجا رسید؟/ ۱۹ ماه بلاتکلیفی در مجمع

دولت یازهم در زمینه مادی دارایی های خود را اکثرا اعلام کرده است و در عملکرد هم سعی در مدیریت این موضوع دارد از جمله دستور رییس جمهور برای عدم عضویت اعضا در شرکت های خصوصی و... البته باید پیرامون دوری از اشرافیت و برطرف کردن ابهامات به وجود آمده نیز اقداماتی صورت گیرد.

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی یک کارمند دولتی چگونه بوجود آمد؟

رواج استفاده از هواپیمای اختصاصی و تغییر دکوراسیون در بین برخی دولتمردان

به گزارش جهان، سرمایه های معنوی دولت هم مسئله ای مهمی است که باید حفظ، حراست و مورد اهتمام و پی گیری جهت تحقق قرار گیرند از جمله اعتدال گرایی، که به نظر می رسد چندان اجرایی نشده، جوان گرایی که اساسا به حاشیه رفته است، نقد پذیری که در برخی مواقع ناظران را ناامید کرده و انتظارها سعه صدر بیشتر دولت است، تدبیر گرایی که باید از حرف به عمل برسد، امید آفرینی که موج آن در جامعه جریان پیدا کرده و سیاست خارجی که نباید بی توجه به توان و استعداد داخلی ملت دنبال شود و رفع مشکلات اقتصادی که تنها در سایه اقتصاد مقاومتی بدست می آید و.....

حسن روحانی مردی هزار میلیاردی است اگر شعارهایش که همانا سرمایه های اوست و بیش از هزاران میلیارد می ارزد، به مرحله عمل برساند و روی کمک مردم و منتقدان دلسوز حساب کند.



تاريخ : 30 / 11 / 1392برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلوئنس قرمز دارم و ترجیح می دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.

خانم میلیاردر شورای شهر را بشناسیم + عکسبه گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه سياسي مشرق - "او در شورای شهر، شاید از سرِ زندگی آرمانی و بدون دغدغهِ مالی، حضور دارد چون حقوق ماهانه شورای شهر حتی کفاف شیر خشک، لباس ها و اسباب بازی کودکانش را هم نمی‌دهد."

"این وصفی است که گزارشگر یک روزنامه تازه تأسیس اصلاح‌طلب از "فاطمه دانشور" از زنان اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم، نوشته است. شورایی که ازهمان ابتدای شروع به کارش، درباره انتخاب رئیس و شهردار تهران، دچار حاشیه‌های فراوان شد و شاید بتوانیم دومین شورای شهر پر حاشیه تهران بنامیمش.

دانشور خانه 500 متری در یکی از کوچه‌های دنج نیاوران دارد، خانه‌اي که خبرنگار اینگونه وصفش می‌كند: حیات را که با درخت‌های سر به فلک کشیده و انواع درختچه‌ها و گل‌های هرس شده پشت سر می‌گذاری، همه وسیله‌های زندگی و تزئینی رنگ‌های شاد و تند دارند، از یخچال گرفته تا کف پوش‌ها و دیوارهای اتاق کودکان!

خانم دانشور درباره فرزند دار شدن مي‌گويد: مسلما من اگر اینقدر پول نداشتم، برای داشتن چهار بچه برنامه‌ریزی نمی‌کردم! الان با شرایط نگه‌داری بچه‌ها و کار بسیار زیادم در مؤسسه خیریه‌ای که دارم و شرکتی که بیشترین درآمدم از آن است، وقتی به خانه بر می‌گردم، کمی اضطراب دارم.

دانشور با تأييد اينكه مشغله كاري اجازه رسيدگي و تربيت فرزندان را به اونمي‌دهد، مي‌گويد: مادر بودن براي اين چهارتا بچه در كنار كارهاي اتاق بازرگاني تهران و شوراي شهر خيلي سخت است، اما چون از اول برنامه‌ريزي كرده بودم كه فقط درشرايط تمكن مالي فرزندآوري كنم، با يك مقدار برنامه‌ريزي و گرفتن دو پرستار شبانه‌روزي،الان حس مي‌كنم زياد هم سختي ندارد!

دانشور با تكيه بر تمكن مالي و نفي بچه‌دار شدن در فقر از ترس تلف شدن نوزاد مي‌گويد: بچه داشتن واقعاً بيش از هرچيزي به پول خيلي زيادي نياز دارد، نوزاد دارو مي‌خواهد، شيرخشك مي‌خواهد، داروها الان خيلي گران شده‌اند و اگر نتواني يك كدام را هم تهيه كني، به بچه آسيب مي‌رسد و گاهي ممكن است از بين برود.

خبرنگار با ارائه آمار از مال و اموال دانشور و درباره جزئيات خانه مجلل و شلوغ آنها به چهار خدمه‌ ایشان اشاره مي‌كند كه امور خانه را در دست دارند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه می‌گوید: وقتي به خانه برمي‌گردم، كمي اضطراب دارم، چون به هرحال مردهاي ايراني هميشه غر مي‌زنند، باز هم هركاري بكني، يكجا بايد غر بزنند: چرا براي بچه‌ها وقت بيشتر نمي گذاري؟ چرا ديرتر آمدي؟ چرا به مسافرت كاري مي‌روي؟ ...
وي درباره علاقه خودش و همسرش به ماشين مي‌گويد: همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلورانس قرمز دارم و ترجیح می‌دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.

پیش از این خانم فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم تهران، در گفتگویی درباره رای خانم الهه راستگو به شهردار شدن قالیباف، این گونه معرفی کرد: دروغ، نفاق و تهمت سه ویژگی راستگو است و حزب اسلامی کار باید وی را اخراج کند

 

 



تاريخ : 22 / 11 / 1392برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

.
سخنگوی وزارت خارجه ازدواج کرد

گروه سياسي: اولین سخنگوی زن وزارت خارجه کشورمان، ازدواج کرد. سايت عصر خبر نوشت: خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان که اولین سخنگوی زن وزارت خارجه کشورمان است، چندی پیش ازدواج کرده است. این ازدواج در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، افخم با یکی از همکارانش که از کارشناسان وزارتخارجه می‌باشد، ازدواج نموده است.