تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دیدار جمعی از مسئولان با رهبر انقلاب برخی شخصیت های اهل سنت از جمله مولوی عبدالحمید امام جماعت اهل سنت زاهدان نیز حضور داشت.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 10:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با صدور پیامی انتصاب آیت‌الله احمد محسنی‌گرکانی را به تولیت حوزه علمیه مروی تبریک گفت.

 

 متن پیام تبریک آیت‌الله علی‌اکبر رشاد بدین شرح است:

 

«حضرت آیت‌الله حاج شیخ احمد محسنی گرکانی (دامت برکاته)

تولیت مکرم حوزه علمیه مروی(صانها الله عن الحدثان)

سلام علیکم بماصبرتم فنعم عقبیَ الدار

خدمات شایان و درخشان حضرت مستطاب‌عالی، طی چندین دهه‌ در ساحات و سنگرهای مختلف، هرگز از خاطر مردم مؤمن و قدرشناس نخواهد رفت؛ اکنون نیز تشخیص صائب نیابت عامه بقیه الله الاعظم(عج) و زعیم حکیم امت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله الوارف)، امر تولیت و تدبیر یکی از حوزه‌های علمیه دیرین و مهم تهران را به کف با کفایت حضرت عالی سپرده، و بدین سان ساحت خدمت خطیر دیگری فراروی آن جناب قرار گرفته است. بی‌شک به سرانگشت تدبیر، این فرصت فرخنده را به مجالی مبارک برای تقویت حصن حصین دین و کشور یعنی حوزه علمیه و تحکیم بنیان‌ اسلام و انقلاب اسلامی تبدیل خواهید فرمود.

اینک: ضمن عرض تهنیت میلاد مبارک حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت حضرت جعفربن محمد(ع)، به عنوان خادم حوزه‌های علمیه استان و از باب ادب‌گذاری و ارادت ورزی، این اتفاق میمون را از سوی خود و اعضای محترم شورا و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران، به جناب عالی، مدیران، مدرسان و طلاب معزز آن حوزه مبارکه، متواضعانه تبریک عرض می‌کنم؛ و به اقتضای ارادت قدیم و به حکم تکلیف شرعی و تعلقات صنفی، بدین وسیله آمادگی خویش و دوستان همکار در حوزه‌های علمیه استان را، برای هرگونه مساعدت و معاضدت با آن جناب اعلام می‌دارم.

 

فرصت را معتنم شمرده، بار دیگر یاد و خاطره فقیه فطن، مجاهد نستوه، یار باوفای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی (قدّس سرّه) را گرامی می‌دارم. آن عالم عظیم‌الشان از سرمایه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او در شرایط حاضر، مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام و نظام اسلامی قلمداد می‌شود. امید می‌برم با حضور بابرکت جناب عالی در آن سنگرگاه معنوی و تربیتی، خلأ فقدان آن بزرگوار جبران گردد.

 

از این که به جهت سفر، توفیق انجام وظیفه حضوری در آیین معارفه، از این کمترین سلب شد، ضمن ابراز غبن، عمیقاً از محضر حضرت عالی و حضرت مستطاب آیت الله محمدی گلپایگانی پوزش می‌خواهم.

ارادتمند: علی‌اکبر رشاد

 

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران»

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسنی غلامرضا

 رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه ایران اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امروز علی لاریجانی پس از شرکت در همایش وحدت و امنیت در مصلای ارومیه با همراهی قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در بیت آیت الله شیخ علامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه و نماینده پیشین ولی فقیه در استان آذربایجان غربی حضور یافت.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با آرزوی طول عمر و بهبودی حال آیت الله حسنی اظهار داشت: خدمات ارزنده و مجاهدت‌های بی‌دریغ آقای حسنی در راه اسلام  و انقلاب، هیچگاه از اذهان ملت ایران بویژه مردم آذربایجان غربی پاک نمی شود.

رئیس مجلش شورای اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی حضور یافته و با جمعی از صنعتگران و بازرگانان استان دیدار می کند.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری ونزوئلا دقایقی پیش برای دیدار با مقامات کشورمان وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا در سفر یک روزه خود به تهران، صبح شنبه با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان دیدار خواهد داشت.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و محمدرضا نعمت زاده صنعت، معدن و تجارت در مراسم استقبال مادورو در فرودگاه مهر آباد حضور داشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین معزی بعنوان نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر منصوب شد/ رهبر معظم انقلاب: روحیه اعتماد به نفس و آرامش بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث را گسترش دهید

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالحسین معزی را بعنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالحسین معزی دامت توفیقاته
با توجه به فقدان روحانی دلسوز و خدمتگزار جناب حجة‌الاسلام آقای غیوری که سالهای متمادی در جمعیّت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منشاء خدمات فراوان بودند، جنابعالی را که برخوردار از شایستگی و صلاحیت و احساس مسئولیت در قبال محرومیت‌های مادّی و فرهنگی هستید، بعنوان نماینده‌ی خود در آن جمعیّت منصوب می‌کنم.
جمعیت هلال احمر با اهداف والای بازآفرینی روحیه اعتماد به نفس و امید و آرامش بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث طبیعی، و فراهم کردن وسایل آسایش برای تن‌های رنجور، فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، دینی، قومی و نژادی تأسیس شده است و منطبق بر تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام است.
با توجه به اهمیّت و ظرفیت‌های فراوان مادّی و معنوی این جمعیّت و با آگاهی از توانمندی‌ها و تعهد جنابعالی، انتظار می‌رود که با هدایت و نظارت بر امور، به تقویت و گسترش این تعالیم گرانبها و زندگی‌بخش در مجموعه‌ی اعضای وابسته به این جمعیّت، بویژه جوانان، و پیشی جُستن و همیاری کردن در کار نیک خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث طبیعی و سایر وظایف جمعیّت همّت گمارید.
از خداوند متعال توفیق جنابعالی و همه‌ی مسئولین و دست‌اندرکاران هلال احمر را در تحقق هر چه بیشتر اهداف آن مجموعه خواستارم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۴/ دی ماه/

 

۱۳۹۳



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این اجلاس با اشاره به تاثیر حضور روحانیت در عرصه های مختلف کشور گفت : کمترین اثر این حضور حفظ دین مردم است .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزوی تصریح کرد حوزه و نهادهای مختلف برای رفع نیازها، مکمل یکدیگرند .

وی بر شناسایی، جذب، آموزش و بکارگیری و نظارت بر کار حوزویان شاغل در قم در تمام دستگاهها تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری هم در این اجلاس با اشاره به لزوم حضور روحانیت در دستگاهها خاطر نشان کرد: وظایف اصلی روحانیت شاغل در دستگاهها نباید تحت تاثیر مسائل اجرایی قرار گیرد.

وی رسالت اصلی حوزه را کار فرهنگی دانست و گفت : حوزه نباید گرفتار نظام بوروکراسی شود.
در این همایش پیش نویس سند تعامل حوزه با دستگاههای مختلف در 8 بند به بحث و بررسی گذاشته شد .
در این همایش معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه از ثبت کامل اطلاعات 30 هزار نفر از طلاب برای بکارگیری در نهادهای مختلف خبر داد و گفت : تاکنون 2500 نفر از این افراد به دستگاهها معرفی شدند .

 

 


در این همایش همچنین از آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهدای لوح سپاس قدردانی شد .

برای دیدن گزارش تصویری  کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبری را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری فارس  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع پرس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک ندای انقلاب را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مردمی ارتش را اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 27 / 9 / 1393برچسب:, | 5:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله سید علی غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت گفت.

 

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
در گذشت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله سید علی غیوری نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، موجب تالم، تاسف و تاثر خاطر فراوان گردید.
این انسان وارسته در کنار مبارزات درخشان انقلابی، سالیان متمادی از عمر پر برکت خود را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور گذراند و تا آخرین لحظات در خدمت مردم و انقلاب بود .
اینجانب مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح بلند آن فقید سعید، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی مسئلت دارم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز ::امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری هستند، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: روز 27 آذر به دلیل پاسداشت مقام شهید مفتح و زحمات ایشان در امر پیوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و می‌توان ایشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نامید.

وی افزود: حوز‌های علمیه منشاء خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری است و این دو با هم و در کنار هم می‌توانند کشور را اداره کنند.

آل‌هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه‌داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی با بیان اینکه اربعین سالار شهیدان دین را بیمه کرد، از عزاداران و عاشقان سالار شهیدان خواست خط، مرام و سیره سیدالشهدا(ع) و احکام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید را مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضور میلیونی عاشقان سید الشهدا(ع) در اربعین را یک مانور سیاسی و دینی اعلام کرد و گفت: عاشقان سیدالشهدا(ع) سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

امضای طومار در مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از فارس، مردم ولایت‌مدار تبریز امروز در حالی نماز جمعه شهر تبریز را به امامت آیت‌الله آل‌هاشم اقامه کردند که نمازگزاران بر طوماری امضا زدند که نهایت تقدیر و تشکر خود را از مقام عظمای ولایت در جلوگیری از مهاجرت آیت‌الله شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اعلام کردند.

در این طومار بر نقش برجسته آیت‌الله مجتهدشبستری در حفظ جایگاه تبریز و آذربایجان تاکید شده و نمونه‌هایی چون روشنگری‌های ایشان در 8 دی 88 به عنوان سند مهمی از شایستگی وی برای تصدی نمایندگی ولی فقیه در استان مهمی چون آذربایجان شرقی تاکید شده است.

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  ایسنا  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  مهر را اینجا کلیک کنید

 لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید



تاريخ : 17 / 9 / 1393برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ پیشنهاد تازه ای در رابطه با معافیت دوره خدمت سربازی به مجلس ارائه کرده است.

دولت در بند «ط» تبصره ۱۶ بودجه پیشنهادی خود پیشنهادی مبنی بر فروش دوره سربازی مشمولانی که ده سال غیبت دارند را به مجلس داده است.

در این بند بودجه آمده است:

«به دولت اجازه داده میشود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ده سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف نماید.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، همچنین در ادامه آمده است:

«تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیـف ۱۵۰۱۲۸ نـزد خزانـه داری کـل کشـور واریـز و تـا سـقف ده هـزار میلیارد(۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال آن در قالب ردیف ۱۳۵-۵۳۰۰۰۰ بابت تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه ریـزی کشـور هزینه خواهد شد. آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر تعرفه های گروههای مختلف تحصیلی و مدت زمان غیبت به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تصویب هیأت وزیـران خواهـد رسید.»



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مطرح بودن سه گزینه حضرات آیات امامی‌کاشانی، مجتهدشبستری و موحدی‌کرمانی برای دبیرکلی این تشکل، گفت: هیچ‌کدام از این گزینه‌ها خواهان کاندیداتوری برای دبیرکلی نبودند.

خبرگزاری فارس: جزئیات انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت/ برگزاری نشست عمومی در آینده نزدیک/ شورای مرکزی ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل فقید این تشکل، اظهار داشت: شب گذشته جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز برگزار شد و آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اجماع اعضا به عنوان دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز انتخاب شد.

وی از گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در طول 2 هفته‌ گذشته روی 3 گزینه برای دبیرکلی خبر داد و افزود: آیت‌الله امامی‌کاشانی، آیت‌الله مجتهدشبستری و آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان گزینه‌های دبیرکلی مطرح بودند.

 

مصباحی‌مقدم بر همین اساس یادآور شد: دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منوط به این بود که ایشان تبریز را رها کند اما با مشورتی که با دفتر رهبر معظم انقلاب انجام دادند، از آنجا که معظم‌له جایگزینی برای ایشان نیافتند و روی ادامه حضور ایشان به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز تأکید داشتند، لذا بحث دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منتفی شد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز با اصرار خود کاندیداتوری برای دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را نپذیرفت، گفت: لذا کاندیداتوری از طرف خود هیچ کدام از گزینه‌ها مطرح نشده بود و صرفاً به آنان پیشنهاد شده بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد محتوای سخنان آیت‌الله موحدی‌کرمانی پس از انتخاب به عنوان دبیرکل این تشکل، تصریح کرد: آیت‌الله موحدی‌کرمانی بر فعال‌تر شدن جامعه روحانیت مبارز تأکید داشت به علاوه معتقد بود که شوراهای مناطق این تشکل باید تقویت شود.

وی وجود دفاتر جامعه روحانیت مبارز در چند منطقه و چند استان را یادآور شد و گفت: شوراهای استانی و مناطق کاندیداهای خود را برای ترمیم جامعه روحانیت مبارز مطرح خواهند کرد و در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اعلام خبر برگزاری نشست عمومی اعضای جامعه روحانیت مبارز در تهران در آینده نزدیک گفت: در این جلسه آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل، حجت‌الاسلام تقوی معاون سیاسی و اینجانب به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سخنرانی خواهیم کرد.

مصباحی‌مقدم از تعداد زیادی از روحانیون تهران برای شرکت در این جلسه به منظور برگزاری جلسه‌ای بزرگ و پربار خبر داد و در مورد جلسه دیشب گفت: همه اعضا در جلسه دیشب حضور نداشتند اما بیش از دوسوم اعضا شرکت کرده بودند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان تصریح کرد: در ترکیب این تشکل فعلاً بنای تغییر نداریم اما با توجه به وفات تعدادی از اعضا از جمله حجت‌الاسلام دعاگو، حجت‌الاسلام هزاوه‌ای و حجت‌الاسلام انواری باید برای آنها جایگزین یافته و در ترکیب جامعه روحانیت مبارز دست به ترمیم بزنند.

 



تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 11:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری با اعلام تصمیم دولت برای واگذاری بخشهایی از آموزش به مردم گفت: بر اساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود و دولت فقط سرانه تحصیلی دانش آموزان را پرداخت خواهد کرد.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت بحرین با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: مدتی است که کشور بحرین با مشکلاتی رو برو شده و از زمانی که عربستان سعودی به این کشور نیرو اعزام کرده است مردم در تنگنای شدیدی برای اظهارعقیده و تصمیم گیری قرار گرفتند که در اعتراض به این روند انتخابات بحرین با استقبال اندک مردم مواجه شد.

وی ادامه داد: با عدم شرکت مردم بحرین در انتخابات، دولت بحرین که علت اصلی این عدم حضور را روحانیون و علمای این کشور می دانست، با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم بحرین باید با هدایت روحانیت و با منطق و مقاومت، دولت آل خلیفه را وادار به احترام گذاشتن به عقاید و تفکرات اکثریت جامعه کند.

وی همچنین با اشاره به گسترش افراطی گری در منطقه گفت: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرماید: "دو نفر پشت من را می شکنند. یکی دانایی که حرمت شناس نیست و به علم و اعتقاداتش عمل نمی کند و دوم نادانی که آگاهی ندارد و با تعصب و جهالت کارشکنی می کند" و امروز گروه های تکفیری منطقه از همین افراد نادانی هستند که با ناآگاهی و جهالت خود و با نام اسلام و دین به جان مسلمین افتاده اند.

اکرمی ریشه این گروه های تکفیری را استکبار دانست و گفت: این افراد نادان ابزار دست و ملعبه آمریکا و انگلیس و ارتجاع عرب شده اند و این کشورها از سادگی و اعتقادات این افراد استفاده می کنند. یکی به آنها سلاح، دیگری پاسپورت و آموزش می دهد و این بلایا را در خاورمیانه به وجود آورده اند.

وی با تاکید براینکه روزی فراگیری این گروه های تکفیری بلای جان استکبار خواهد شد، گفت: در اخبار می خواندم که یک داعشی از بمبئی هند آمده ترکیه از آنجا به سوریه رفته و از سوریه در پوشش زائر وارد عراق شده و در فلوجه 52 نفر را سر بریده است و بعد به وی ماموریت داده اند به کشور خود برگردد و این ماموریت وحشیانه را در هند دنبال کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز کشورهای غربی برای رسیدن به منافع خود در منطقه با هدف سرکوب حکومت های مخالف سیاست هایشان و جلوگیری از وحدت دنیای اسلام از گروههای تکفیری حمایت های مادی و آموزشی می کنند و در کشورهای خود دم از حقوق بشر می زنند؛ لذا بیداری دنیای اسلام در برابر سیاست های استکبار ضروری است.

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 5:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علی عباسپور تهرانی‌فرد گزینه احتمالی دولت برای وزارت علوم است.
 

علی عباسپورتهرانی‌فرد رئیس فعلی واحد علوم و تحقیقات طبق شنیده‌ها جدیدترین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم است.

براساس این گزارش، امروز صبح نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان رئیس‌جمهور، گزینه پیشنهادی وزارت و ناطقان موافق و مخالف، با 171رأی مخالف، 70 رأی موافق و 16 رأی ممتنع به دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارتخانه علوم اعتماد نکردند.

به گفته حسینی عضو هیأت رئیسه مجلس مهلت سرپرستی وزارت علوم در روز 29 آبان پایان می‌یابد و با رأی عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم ادامه سرپرستی این وزارتخانه نیاز به حکم حکومتی مقام معظم رهبری خواهد داشت.



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی در سمنان بازداشت شد.

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وی که همراه با تعداد دیگری از مشهد مقدس به سمت سمنان حرکت کرده و در مسیر خود مورد استقبال ائمه جمعه شاهرود و دامغان قرار گرفته بود، خواستار سخنرانی در نماز جمعه سمنان شد ولی مسئولان ستاد نماز جمعه خواستار ارائه مجوز از او شدند و چون نتوانست مجوزی ارائه دهد موفق به سخنرانی نشد، اما در پایان نماز، هنگامی که می‌خواست به امام جمعه سمنان نزدیک شود با ممانعت محافظان نماینده ولی فقیه در استان سمنان مواجه و دستگیر شد.

این روحانی با توزیع اطلاعیه‌ای با عنوان "از خراسان تا فلسطین" و با امضای "ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف" که آن را طرحی برای نابودی اسرائیل و آزادسازی قدس شریف دانسته، اعلام کرده که این طرح از اول ماه محرم از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شده و تلاش می‌کند که بخشی از جمعیت ده‌ها میلیونی مراسم اربعین حسینی پس از اتمام برنامه‌های معمول به سوی آزادی قدس و نابودی اسرائیل هدایت شود.

بر اساس همین گزارش، در دامغان به این روحانی گفته شده بود از ادامه دادن به این حرکت خودداری کند ولی او به این خواسته بی‌توجهی کرد.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی که صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد، پایان یافت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، شانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده "مهدی هاشمی" که صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و به صورت غیرعلنی برگزار شد، پایان یافت.

گفتنی است، دهمین جلسه رسیدگی به این پرونده 28 مهر ماه برگزار شد و وکلای‌ مدافع مهدی هاشمی بعد از اتمام دادگاه حاضر به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران نشدند و در روز بعد نیز یازدهمین جلسه دادگاه برگزار شد.
 
در دوازدهمین جلسه دادگاه که دوشنبه 5 آبان برگزار شد، علیزاده طباطبایی بیان کرد که هیچ یک از اتهامات را قبول نداریم، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم چند اتهام در این پرونده وجود دارد، همچنین سیزدهمین جلسه دادگاه در 10 آبان ماه برگزار شد.
 
همچنین در پانزدهمین جلسه دادگاه، علیزاده طباطبایی تصریح کرد که اتهامات مهدی هاشمی سیاسی است و پرونده وی به دستور رئیس‌جمهور سابق کلید خورده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت: از دولت و وزیر بهداشت نسبت به مرحله اجرای گام سوم تحول سلامت که زیرمیزی‌های داده شده را محکوم و سه ماه تا سه سال محرومیت دارد، تشکر می‌کنیم همزمان از پزشکان […]

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه تحلیلی خبری علت ، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت: از دولت و وزیر بهداشت نسبت به مرحله اجرای گام سوم تحول سلامت که زیرمیزی‌های داده شده را محکوم و سه ماه تا سه سال محرومیت دارد، تشکر می‌کنیم همزمان از پزشکان خدوم که اکثریت را شامل می‌شود تشکر کرده و توفیق آنها را از خداوند درخواست داریم.

وی همچنین ادامه داد: از زحمات ده ساله جناب مهندس ضرغامی تشکر و برای دکتر سرافراز آرزوی موفقیت و عمل به توصیه مقام معظم رهبری را داریم.

‌آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: مسئله ساخت پهپاد ایرانی توسط متخصصین در هوا فضا از طریق مهندسی معکوس دستاوردی عظیم دانست و از قول فرمانده محترم هوافضا گفت که از طریق ساخت آن سپاه سکته ناقص آمریکا را کامل کرد.

وی تصریح کرد: البته هواپیمای به غنیمت گرفته شده نواقصی داشت مخصوصا در قسمت رادارگریزی آن، اما در نوع ایرانی این نقص برطرف شد آمریکایی‌ها ادعا داشتند ایران قادر به مهندسی معکوس و استخراج اطلاعات هواپیما نیست اما اکنون در کمال بهت قدرت تکنولوژی ایران را دیدند.

خطیب موقت نماز جمعه بیان داشت: موضوع دوم موشک‌های بالستیک است که این موشک‌ها می‌توانند تمام نقاط اسرائیل و پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه را با خاک یکسان کنند و هیچ مرکزی از مراکز اتمی و موشکی اسرائیل از تیررس این موشک پرقدرت، پرسرعت و مهیب ایرانی در امان نیست حتی سقف آهنی اسرائیل هم قابلیت دفاع ندارد و به برکت انقلاب است که عزت نصیب ایران شده است.

‌آیت الله موحدی کرمانی در ادامه گفت: این موشک لحظاتی پس از پرتاب از جو زمین با سرعت غیرقابل متصور که ۱۶ برابر سرعت صوت است به سوی مسیر می‌رود و هیچ قدرت دفاعی توانایی دیدن آن را ندارد چه برسد به انهدام آن.

وی بیان داشت: اگر اسرائیل روزی دیوانگی کرده و فکر تجاوز به ایران را در سر بپروراند ما قادر هستیم با این موشک‌ها که توان برد ۲ هزار کیلومتر دارد در صورتی که فاصله ما با اسرائیل ۱۲۰۰ کیلومتر است به گفته مقام معظم رهبری تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: بنابراین به کاربردن زبان تهدید و زور با کشور قوی چون ایران کاری بس احمقانه است و هیچ راهی جز مذاکره منطقی بر فضای احترام وجود ندارد و ایران حتی یک قدم از غنی‌سازی اورانیوم و حق مسلم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

‌آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: تمامی مردم ایران بر حفظ حقوق مسلم خود و پیشبرد دستاورد هسته‌ای اراده‌ای جدی دارند و این عزم و اراده بر هیئت مذاکره کننده هسته‌ای متبلور است به طوری که وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت شخصا با ۱+۵ صحبت کردم که آنها را متقاعد کنم ایران را از غنی سازی و از ادامه ساخت راکتور سنگین اراک منصرف کنند اما آنها پاسخ دادند چنین چیزی امکان ندارد.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما گفت: اوباما به جای نامه‌نگاری حسن نیت خود را در عمل نشان دهد نه اینکه مرکب نامه‌اش خشک نشده دستور تمدید وضعیت اضطراری ایران را صادر کند آمریکا می‌داند در مقابله با داعش نمی‌تواند قدرت ایران را نادیده بگیرد مصداق عینی آن نشریه آمریکایی است که نوشته آخرین امید آمریکا در مقابله با داعش ایران است و آمریکایی‌ها به تنهایی با قدرت خود نمی‌توانند با این گروه تروریستی مقابله کنند.

خطیب جمعه موقت تهران افزود: اوباما ادعا دارد با تحریم توانستیم ایران را بر سر میز مذاکره بنشانیم اما ایران حاضر به مذاکره شد تا به دنیا و شما بفهماند دروغ می‌گویید و با بلوکه کردن دارایی ایران ذات خصمانه خود را نشان می‌دهید ما اهل منطق و خواهان صلح جهانی هستیم.

‌آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: اوباما با کری می‌گوید عدم توافق بهتر از توافق بد است  ما نیز به این جمله اعتقاد داریم عدم توافق بهتر از پذیرش زور و قلدری و تحمل پیشنهادهای ظالمانه آمریکاست.

وی افزود: گروه ۱+۵ به سخنان سخیف رژیم کودک‌کش اسرائیل اعتنا نکنند چرا که رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده با کمیته تحقیق شورای حقوق بشر همکاری نخواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه خطاب به احمدشهید گفت: احمدشهید اگر به دنبال پرونده حقوق بشر است دست همکارانش را گرفته به غزه یا سوریه ببرد و پای سخنان دخترکان دبستانی سوریه بنشیند که هم‌شاگردی‌هایش دیروز براثر اصابت موشک تکفیری‌ها در خون خود غلتیدند و یا از عراق از دست و پای و سرهای قطع شده گزارش تهیه کنند.

‌آیت الله موحدی کرمانی در رابطه با تحولات سوریه اظهار داشت: مخالفان نظام سوریه و رهبر آن “احمد معاذ خطیب” اعلام کرده ما در گذشته دچار اشتباه سیاسی شدیم و راضی به مذاکراه هستند و از این طریق دست به دامن روسیه برای برگزاری توافق مذاکرات صلح سوریه شدند.
وی پیرامون اتفاقات رخ داده در مسجد‌القصی گفت: ما شاهد یورش رژیم صهیونیستی به مسجد‌القصی و دسیسه برای تخریب قبله اول مسلمین هستیم و این امر موجب شکل‌گیری انتفاضه گسترده خواهد شد ما از علمای اسلامی می‌خواهیم در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی ساکت ننشیند.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: در بحرین قرار است همه‌پرسی انجام گیرد که این همه‌پرسی مورد تأیید علمای بحرین از جمله آیت‌الله “شیخ عیسی قاسم” می‌باشد در مقابل در تحریم انتخابات نمایشی پارلمانی که درآن حقوق مردم و به ویژه شیعیان که ۷۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد تأکید و پافشاری می‌کنیم و به مردم بحرین  توصیه می‌کنیم به هیچ وجه در این انتخابات نمایشی پارلمانی شرکت نکنند اما در همه‌پرسی شرکت گسترده‌ای داشته باشند.

موحدی کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند ان‌شاءالله مردم مظلوم مسلمان خاص شیعیان بحرین را نجات دهد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتصاب مهندس ضرغامی به عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی مهندس ضرغامی را به عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس سید عزت الله ضرغامی دام توفیقه
با عنایت به تجربیات طولانی و موفق جنابعالی در عرصه‌های فرهنگی و حوزه فضای مجازی، شما را به عضویت شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منصوب می کنم. انتظار دارم با توجه به حساسیّت‌های موجود در این دو عرصه، نقش مسئولانه و عالمانه و مؤثر در این دو شورا با رویکرد انقلابی و ارزشی ایفاء کنید. موفق و مؤید باشید.
سیّد علی خامنه ای
18 آبان 1393



تاريخ : 18 / 8 / 1393برچسب:, | 1:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قران تهدید می کند که لا تنازعوا فتفشلو و تذهب الریحکم.(ولی ما) ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به -اختلافات- سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی ها هم -انجامش را- عبادت می دانند!
انتخاب رهبری توسط منتخبان مردم است

 هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مسؤولین معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان به نکته مهمی درباره ایجاد داعش و القاعده اشاره کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در متن سخنان در نیمه مهرماه سال جاری آمده است:
 
بخشی مثلا همین اختلاف های نزاع برانگیز ، نزاع در امت اسلامی ممنوع است. قرآن با صراحت می گوید: لا تنازعوا فتفشلو و تذهب الریحکم. قران تهدید می کند که - لاتنازعوا-،(ولی ما) را ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به -اختلافات- سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی ها هم -انجامش را- عبادت می دانند!.
 
همین -کارهایی مثل عمرکشون و لعنت به صحابه- و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه اش این می شود -که- ما به این القاعده و داعش و طالبان و این چیزها می رسیم، به نظرم این گناه بزرگی که دارد اتفاق می افتد، همین کارها اختلاف افکنی می کند بین امت اسلامی، چرا که امت اسلامی یک میلیارد و هفتصد میلیون نفری را با 60 کشور مستقل را که می تواند بزرگترین وزنه قدرت جهانی باشد، ضعیف کرده که تو سری خور کشورهای دیگر باشند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستاوردهای اقتصادی از زبان نهاوندیان؛

جزئیات اصلاحات جدید اقتصادی دولت یازدهم/ قدرت برنامه‌ریزی به اقتصاد ایران بازگشت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تشریح جزئیات اصلاحات جدید اقتصادی دولت یازدهم، از کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد و بازگشت آرامش و کاهش التهابات اقتصادی به عنوان مهم‌ترین دستاوردهای بیش از یک سال فعالیت اقتصادی دولت تدبیر و امید یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان امروز شنبه در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در تهران در تشریح مهم‌ترین سیاست‌های اصلاحات اقتصادی در ادامه فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت، انتقال موقعیت فعلی اقتصاد ایران از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی به اقتصاد مبتنی بر فناوری و سپس اقتصاد مبتنی بر نوآوری است. تحقق این هدف بزرگ اقتصادی تنها با اجرای شعار "کاهش اتکا به درآمدهای نفتی" حاصل نخواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام اینکه ایجاد شرایطی برای رشد پایدار، اشتغال مولد و توسعه مطمئن اقتصادی مهم‌ترین استراتژی و برنامه دولت است، تصریح کرد: بر این اساس، صنعت برق می‌تواند یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای تحقق اهداف کلان اقتصادی دولت را فراهم کند.

نهاوندیان در تشریح مهم‌ترین سیاست‌های اصلاحات جدید اقتصادی دولت، توضیح داد: اصلاح محیط اقتصادی با کاهش فکر سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی‌پذیر شدن شرایط اقتصادی کشور، مهم‌ترین دستاوردی است که دولت یازدهم در طول بیش از یک سال گذشته تاکنون به آن دست یافته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون قدرت برنامه‌ریزی به اقتصاد ایران بازگشته است، از وجود آرامش در بازار و اقتصاد کشور، کاهش تورم، کاهش التهابات هیجانی اقتصاد و افزایش استقبال از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و خارجی به عنوان دیگر دستاوردهای اصلاحات اقتصادی در کشور نام برد.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه خروج اقتصاد از شرایط رکود و ایجاد انضباط مالی و پولی کشور از دیگر اهداف کلان اقتصادی دولت است، تاکید کرد: در کنار این مسائل، توسعه مناسبات بین‌المللی به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گشایش اعتبارات بانکی و مالی توسط بانک‌های معتبر جهان، حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار خارجی از دیگر اهداف اصلاحات اقتصادی دولت است.

وی با بیان اینکه صنعت برق ایران باید به هاب انرژی منطقه خاورمیانه تبدیل شود، خاطر نشان کرد: قطعا استفاده از ابزار دیپلماسی انرژی، تامین کمبود منابع مالی و اعتبارات وزارت نیرو توسط دولت و کاهش تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می تواند از مهم‌ترین راهکارها برای تحقق اهداف صنعت برق در کشور باشد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم‌اکنون کل شهرها و روستاهای پرجمعیت کشور تحت پوشش برق قرار گرفته‌اند و باید ایران به فکر برق‌رسانی به کشورهای همسایه همچون افغانستان، تاجیکستان و عراق باشد، اظهار داشت: قطعا توسعه صنعت برق منجر به ایجاد امنیت پایدار و مطمئن در سطح ایران و منطقه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران در کنار هفت کشور دیگر جهان از توانایی طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق برخوردار است، بیان کرد: در کنار ساخت و توسعه شبکه تولید، انتقال و توزیع برق باید افزایش بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی هم در دستور کار قرار بگیرد.

 



تاريخ : 3 / 8 / 1393برچسب:, | 8:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دستور رییس قوه قضایه خاطرنشان شده « چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند.»

رییس قوه‌ی‌قضاییه ضمن دستور فوری برای پیگیری حادثه اسیدپاشی، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مجرم یا مجرمان دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند.

به گزارش ایسنا، در دستور رییس قوه قضایه خاطرنشان شده « چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند.»

آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه که در حکمی به معاون اول قوه قضاییه این دستور را صادر کرده داد تاکید رده است «در اسرع وقت با حضور در استان اصفهان و بررسی مجدّانه موضوع اسیدپاشی و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به رئیس قوه قضاییه گزارش کنند.

اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه متن کامل حکم رئیس قوه قضاییه را به شرح ذیل منتشر کرده است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای محسنی اژه‌ای

معاون اول محترم قوه قضائیه

حادثه دلخراش اسید پاشی در اصفهان، موجب جریحه‌دار شدن قلوب همگان شده است. گرچه اینجانب از زمان وقوع حادثه،‌ مستمراً پیگیر تعقیب متّهم یا متّهمان بوده و در این خصوص، دستورات اکید به رئیس کل محترم دادگستری اصفهان داده‌ام، و حسب گزارش ایشان اقدامات وسیع و مهمّی برای دستگیری عامل یا عاملان، انجام پذیرفته است؛ ولکن با توجّه به شناعت این عمل غیر انسانی، لازم است حضرتعالی در اسرع وقت با حضور در استان و بررسی مجدّانه موضوع و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید.

امید است هرچه زودتر مجرم یا مجرمین دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند. بدیهی است چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند.

توفیق حضرتعالی را از خداوند منّان خواستارم .

رئیس قوه قضائیه

صادق آملی لاریجانی

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور ایشان؛
مراسم ترحیم عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی برگزار شد

مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی (رضوان الله علیه) عصر امروز (شنبه) از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای خانواده و بستگان و شاگردان آیت الله مهدوی کنی، رؤسای قوا، علما و روحانیون، شخصیتها و مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت در رثای حضرت سید الشهدا علیه السلام و در سوگ رحلت مرحوم آیت الله مهدوی کنی به مرثیه سرایی پرداختند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در سخنانی با اشاره به صلابت، قاطعیت، مواضع و مشی صحیح و فضایل اخلاقی و زیبایی های باطنی آیت الله مهدوی کنی، تاکید کرد: حوادث و ناملایمات مختلف هیچگاه ایشان را از پا در نیارود و در صحنه های مختلف انقلاب مقاوم ایستاد و از انقلاب و ولایت دفاع کرد.
وی با بیان اینکه بینش آیت الله مهدوی کنی، دینی و منطبق بر احکام الهی بود، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ به عنوان یک استاد شایسته، عمر خود را برای گسترش بینش صحیح اسلامی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه علمی و دانشگاهی صرف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی سه ویژگی آیت الله مهدوی کنی را تقوای دقیق، اخلاص کامل و نداشتن هوای نفس برشمرد و گفت: ایشان به موقعیت های مختلف زندگی خود از دوران مبارزات انقلابی و زندانهای رژیم طاغوت تا نخست وزیری و مسئولیت های مختلف حکومتی پس از انقلاب به عنوان یک تکلیف و عرصه خدمت می نگریست و در طول انقلاب همواره در قامت یک یار وفادار و فداکار، مورد اعتماد و تکیه گاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام تقوی به بیان چگونگی انتخاب جانشین آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری و جامعه روحانیت مبارز پرداخت.

 خبرگزاری فارس: چگونگی تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت و مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله کنی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم ایشان این بود که ایشان مربی و مربی اخلاق بودند و مباحث اخلاقی ایشان در کتاب اخلاق عملی ایشان به چاپ رسیده است.

تقوی تاکید کرد: ‌آیت‌الله مهدوی کنی همه تمرکز خود را بر روی مسائل تربیتی گذاشته بودند و یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان انصاف بود. از این رو آیت‌الله مهدی کنی فرد بسیار منصفی بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:‌آیت‌الله مهدوی کنی هیچگاه در عرصه سیاست مرزهای از اخلاقی عبور نکردند و همیشه حتی با کسانی که با ایشان معاند بودند و یا توهین می‌‌کردند، منصفانه برخورد می‌کردند.

وی درباره جایگزین احتمالی آیت‌الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان قائم مقام ایشان تاکنون اداره کرده‌اند و در آینده برای دبیرکلی بحث خواهد شد.

تقوی درباره جایگزین آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌چهره‌هایی مطرح در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند و در حال حاضر آیت‌الله هاشمی شاهرودی جلسات را اداره می‌کند. لذا در اولین جلسه رئیس مجلس خبرگان رهبری با رای خبرگان انتخاب خواهد شد.



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر آیت‌‌الله مهدوی کنی پنج‌شنبه تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی تدفین خواهد شد. داماد آیت‌الله مهدوی کنی گفت که پیکر آن مرحوم صبح پنج‌شنبه تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام میرلوحی داماد آیت‌الله مهدوی کنی گفت که پیکر آن مرحوم صبح پنج‌شنبه از مقابل دانشگاه تهران به سمت حرم شاه‌عبدالعظیم الحسنی(ع)تشییع خواهد شد.

وی افزود: طبق وصیتی که آیت‌‌الله مهدوی‌کنی داشتند، پیکر این مرحوم در کنار مزار آیت‌الله ملاعلی کنی در حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست.  آیت‌الله مهدوی‌کنی 14 خرداد امسال پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در منزل دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بودند.



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل به ملکوت اعلی پیوست.
 
آیت الله مهدوی کنی به ملکوت اعلی پیوست
 

خبرگزاری ایرنا: روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری از روز چهاردهم خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت و پس از بازگشت به منزل دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شد.

در طول دوران بستری شدن آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی و آیت الله صادق لاریجانی روسای قوای مقننه و قضاییه و جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی، از وی عیادت کردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 6:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، در پی شدت یافتن بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه خبر شفقنا می‌خوانید: حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی که از دو هفته قبل دچار عارضه بیماری شده و از مکه مکرمه به تهران منتقل شده بود، در پی اقدامات درمانی اولیه و مشورت پزشکان با شدت یافتن عوارض بیماری و خونریزی داخلی، نهایتا شب گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

پزشکان معالج، از عمل جراحی که تحت بیهوشی کامل به انجام رسید و همچنین روند درمان تا حدی ابراز رضایت کردند اما به دلیل دیابت شدید و مزمن و مشکل انعقاد خون ایشان، چگونگی بهبود بعد از عمل جراحی را نیازمند زمان بیشتر و نظاارت و کنترل کامل بیماری در شرایط ملاقات ممنوع دانستند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

با صدور پیامی؛
رهبر معظم انقلاب درگذشت همسر حجت‌الاسلام سعیدی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر مکرمه حجت‌الاسلام سعیدی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسمه تعالی
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی دامت افاضاته
درگذشت همسر مکرمتان را به جنابعالی و دیگر بازماندگان محترم تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه و صبر و اجر برای خانواده های مصاب را از خداوند متعال مسئلت میکنم.
 سید علی خامنه ای
9 مهر



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 5:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه به وقت محلی، پس از پایان سفر به نیویورک و آستراخان روسیه، عازم تهران شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آخرین دور از سفر خود، پس از شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه‌ دریای خزر در آستراخان روسیه و سخنرانی در این اجلاس و نیز دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان ،آستراخان را به مقصد تهران ترک کرد.

ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان، پنج کشور حاشیه دریای خزر هستند. سه اجلاس پیشین سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ترتیب در ترکمنستان(عشق آباد - اردیبهشت ۸۱)، ایران (تهران - مهرماه ۸۶ ) و جمهوری آذربایجان(باکو - آبان ۸۹) برگزار شده است.



تاريخ : 2 / 7 / 1393برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی:
دفاع مقدس نشان داد می‌توان با عزم راسخ و توکل به خدا در مقابل زورگویی و توقعات بی‌جای قدرت‌ها ایستاد/ ایستادگی ملت ایران بسیاری از شخصیت‌های دنیا را به «دفاع مقتدرانه با دست خالی» معتقد کرد 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، دوران دفاع مقدس را مایه آبرو برای ملت ایران دانستند و تاکید کردند: تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داد که با وجود همه تنگناها و فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، می توان با عزم راسخ و توکل بر خدا، در مقابل زورگویی و توقعات بی جای قدرتهای جهانی ایستاد.
در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس را یک مسئله مهم و دارای ابعاد گوناگون برشمردند و گفتند: خاطرات و واقعیات و درس های هشت سال دفاع مقدس، یک فرهنگ ساری و جاری و سرچشمه ای است که اگر بدرستی درک و فهم شود، قطعاً بسود ملت ایران و آینده کشور خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تشکیل جبهه گسترده نظامی متشکل از غرب و شرق و کشورهای وابسته آنها در منطقه، در مقابل جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی، افزودند: قصد این جبهه گسترده، تضعیف و بی آبرویی نظام اسلامی و گرفتار کردن آن به مشکلات داخلی و در نهایت زمینه سازی برای فروپاشی جمهوری اسلامی بود اما نظام اسلامی و ملت ایران، با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و مشکلات فراوان آن زمان، در مقابل این جبهه ایستاد و سربلند از میدان خارج شد.
ایشان خاطرنشان کردند: بواسطه ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از شخصیت های اثرگذار و ذهن های فعال در کشورهای اسلامی و غیراسلامی، به دفاع مقتدرانه با دست خالی، اعتقاد راسخ پیدا کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هزینه های جنگ تحمیلی بویژه شهدای گرانقدری که تقدیم انقلاب اسلامی شد، افزودند: با وجود آنکه هزینه های مادی و معنوی جنگ تحمیلی بالا بود اما دستاوردهای ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در مقابل هزینه ها، بسیار عظیم است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان همه فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس را به ثبت خاطرات و واقعیات این دوران سفارش و خاطرنشان کردند: به لطف خداوند آثاری هم که تا به امروز از هشت سال دفاع مقدس منتشر شده است، آثار خوبی است.
در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنان کوتاهی، ضمن سپاسگزاری از موافقت با عیادت فرماندهان نظامی از رهبر معظم انقلاب و همچنین اظهار خرسندی از سلامتی کامل ایشان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی «علم و فناوري» را ابلاغ کردند؛
جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان/ تحول و ارتقاء علوم انساني/ افزايش بودجه تحقيق و پژوهش به حداقل ۴% توليد ناخالص داخلي/ ارتقاء منزلت و بهبود معيشت استادان و محققان و اشتغال دانش آموختگان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
متن سیاستهای کلی علم و فناوري که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:

بسم‌ الله‌ الرحمن ‌الرحيم
سياست‌هاي كلي علم و فناوري (نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري)

1- جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان با تأكيد بر:
1-1- توليد علم و توسعه نوآوري و نظريه پردازي.
2-1- ارتقاء جايگاه جهاني كشور در علم و فناوري و تبديل ايران به قطب علمي و فناوري جهان اسلام.
3-1- توسعه علوم پايه و تحقيقات بنيادي.
4-1- تحول و ارتقاء علوم انساني بويژه تعميق شناخت معارف ديني و مباني انقلاب اسلامي با: تقويت جايگاه و منزلت اين علوم، جذب افراد مستعد و با انگيزه، اصلاح و بازنگري در متون، برنامه‌ها و روش‌هاي آموزشي و ارتقاء كمي و كيفي مراكز و فعاليت‌هاي پژوهشي مربوط.
5-1- دستيابي به علوم و فناوري‌هاي پيشرفته با سياستگذاري و برنامه ريزي ويژه.
2- بهينه سازي عملكرد و ساختار نظام آموزشي و تحقيقاتي كشور به منظور دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز و شكوفايي علمي با تأ‌كيد بر:
1-2- مديريت دانش و پژوهش و انسجام بخشي در سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت راهبردي در حوزه علم و فناوري و ارتقاء مستمر شاخص‌ها و روزآمدسازي نقشه جامع علمي كشور با توجه به تحولات علمي و فني در منطقه و جهان.
2-2- اصلاح نظام پذيرش دانشجو و توجه ويژه به استعداد و علاقمندي دانشجويان در انتخاب رشته تحصيلي و افزايش ورود دانشجويان به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي.
3-2- ساماندهي و تقويت نظام هاي نظارت، ارزيابي، اعتبارسنجي و رتبه بندي در حوزه‌هاي علم و فناوري.
4-2- ساماندهي نظام ملي آمار و اطلاعات علمي، پژوهشي و فناوري جامع و كارآمد.
5-2- حمايت از تأسيس و توسعه شهرك ها و پارك‌هاي علم و فناوري.
6-2- توزيع عادلانه فرصت‌ها و امكانات تحصيل و تحقيق در آموزش عالي در سراسر كشور.
7-2- شناسايي نخبگان، پرورش استعدادهاي درخشان و حفظ و جذب سرمايه‌هاي انساني.
8-2- افزايش بودجه تحقيق و پژوهش به حداقل 4% توليد ناخالص داخلي تا پايان سال 1404 با تأكيد بر مصرف بهينه منابع و ارتقاء بهره‌وري.
3- حاكميت مباني، ارزش‌ها، اخلاق و موازين اسلامي در نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري و تحقق دانشگاه اسلامي با تأكيد بر:
1-3- اهتمام به نظام تعليم و تربيت اسلامي و اصل پرورش در كنار آموزش و پژوهش و ارتقاء سلامت روحي و معنوي دانش پژوهان و آگاهي‌ها و نشاط سياسي آنان.
2-3- تربيت اساتيد و دانشجويان مؤمن به اسلام، برخوردار از مكارم اخلاقي، عامل به احكام اسلامي، متعهد به انقلاب اسلامي و علاقمند به اعتلاي كشور.
3-3- حفظ موازين اسلامي و ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي در استفاده از علم و فناوري.
4- تقويت عزم ملي و افزايش درك اجتماعي نسبت به اهميت توسعه علم و فناوري:
1-4- تقويت و گسترش گفتمان توليد علم و جنبش نرم‌افزاري در كشور.
2-4- ارتقاء روحيه نشاط، اميد، خودباوري، نوآوري نظام‌مند، شجاعت علمي و كار جمعي و وجدان كاري.
3-4- تشكيل كرسي‌هاي نظريه پردازي و تقويت فرهنگ كسب و كار دانش‌بنيان و تبادل آراء و تضارب افكار، آزادانديشي علمي.
4-4- ارتقاء منزلت و بهبود معيشت استادان، محققان و دانش‌پژوهان و اشتغال دانش آموختگان.
5-4- احياء تاريخ علمي و فرهنگي مسلمانان و ايران و الگوسازي از مفاخر و چهره‌هاي موفق عرصه علم و فناوري.
6-4- گسترش حمايت‌هاي هدفمند مادي و معنوي از نخبگان و نوآوران و فعاليت‌هاي عرصه علم و فناوري.
5- ايجاد تحول در ارتباط ميان نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري با ساير بخش‌ها با تأكيد بر:
1-5- افزايش سهم علم و فناوري در اقتصاد و درآمد ملي، ازدياد توان ملي و ارتقاء كارآمدي.
2-5- حمايت مادي و معنوي از فرآيند تبديل ايده به محصول و افزايش سهم توليد محصولات و خدمات مبتني بر دانش پيشرفته و فناوري داخلي در توليد ناخالص داخلي با هدف دستيابي به سهم 50 درصد.
3-5- تحكيم و تعميق پيوند حوزه و دانشگاه و تقويت همكاري‌هاي مستمر راهبردي.
4-5- تنظيم رابطه متقابل تحصيل با اشتغال و متناسب سازي سطوح و رشته‌هاي تحصيلي با نقشه جامع علمي كشور و نيازهاي توليد و اشتغال.
5-5- تعيين اولويت‌ها در آموزش و پژوهش با توجه به مزيت‌ها، ظرفيت‌ها و نيازهاي كشور و الزامات نيل به جايگاه اول علمي و فناوري در منطقه.
6-5- حمايت از مالكيت فكري و معنوي و تكميل زيرساخت‌ها و قوانين و مقررات مربوط.
7-5- افزايش نقش و مشاركت بخش‌هاي غيردولتي در حوزه علم و فناوري و ارتقاء سهم وقف و امور خيريه در اين حوزه.
8- 5- توسعه و تقويت شبكه‌هاي ارتباطات ملي و فراملي ميان دانشگاه‌ها، مراكز علمي، دانشمندان و پژوهشگران و بنگاه‌هاي توسعه فناوري و نوآوري داخلي و خارجي و گسترش همكاري‌ها در سطوح دولتي و نهادهاي مردمي با اولويت كشورهاي اسلامي.
6– گسترش همكاري و تعامل فعال، سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوري با ساير كشورها و مراكز علمي و فني معتبر منطقه‌اي و جهاني بويژه جهان اسلام همراه با تحكيم استقلال كشور، با تأكيد بر:
1-6- توسعه صنايع و خدمات مبتني بر علوم و فناوري‌هاي جديد و حمايت از توليد و صادرات محصولات دانش بنيان و متكي بر فناوري‌هاي بومي بويژه در حوزه هاي داراي مزيت و ظرفيت، با اصلاح امر واردات و صادرات كشور.
2-6- اهتمام بر انتقال فناوري و كسب دانش طراحي و ساخت براي توليد محصولات در داخل كشور با استفاده از ظرفيت‌ بازار ملي در مصرف كالاهاي وارداتي.
3-6- استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و فني ايرانيان مقيم خارج و جذب متخصصان و محققان برجسته ساير كشورها بويژه كشورهاي اسلامي حسب نياز.
4-6- تبديل ايران به مركز ثبت مقالات علمي و جذب نتايج پژوهش‌هاي محققان، نخبگان علمي و نوآوران ساير كشورها بويژه جهان اسلام.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب بیمارستان را ترک کردند؛
تشکر فراوان از محبت‌های اقشار مختلف مردم، شخصیت‌ها و مسئولان/ جزئیات درخواست همکاری امریکا از ایران در قضیه داعش و مخالفت صریح جمهوری اسلامی
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، بیمارستان شهید رجایی را ترک کردند.
رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.
ایشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان دهنده‌ تاکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانایی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند، به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است، به خود می‌بالد و افتخار می‌کند.
ایشان در بخش دیگری از این مصاحبه، نکته دیگری را نیز مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود.
رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.
ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.
ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.
ایشان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند در عراق و سوریه انجام دهند.
ایشان تاکید کردند: آمریکایی‌ها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز، صحبت‌های مقامات آمریکایی یک تفریح بر روی تخت بیمارستان بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع تعدادی از کادر درمانی و پرستاران از آنان تشکر کردند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین پیش از ترک بیمارستان، از آیت الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان نیز عیادت کردند.
 
 



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 9:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

این رفتار خردگرایانه این دو نفر را به دوستان نشان دادم و بلافاصله یاد نهیب سرباز انتظامات دادسرا افتادم که فریاد زد آقا چه در کیفت پنهان کردی و بودن دو فلش‌مموری در کیفم را جرم‌انگاری کرد و تحویل همکارش داد. پرسش دیگر اینکه مگر آقای مرتضوی چه پست سازمانی مهم و خطرناکی دارد که باید چهار محافظ مسلح داشته باشد؟ موقعیت و طبقه اجتماعی او چیست که هنوز می‌تواند از چنین تبعیضات اجتماعی‌ای برخوردار باشد؟



ادامه مطلب

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر کشور با اشاره به اینکه از پاکستان و افغانستان چندین مورد برای ورود به کشور داشتیم که ۲ تا ۳ نفر بازداشت شدند گفت: اطلاع جدیدی از وضعیت دانایی‌فر نداریم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، با اشاره به جلسه امروز، گفت: این جلسه هر چند ماه یک بار برگزار می‌شود و آخرین شرایط سیاسی و امنیتی کشور را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا سیاست‌های وزارت کشور به معاونان ابلاغ شود.

او گفت: با توجه به شرایط مرزها مهمترین محور بحث جلسه امروز امنیت در مرزها بود. ما آمادگی کاملی در مرزها داریم و از معاونان استانداری‌ها خواستیم تا شرایط را مورد بررسی قرار دهند و سیاست‌های لازم را نیز ابلاغ کردیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا اعلام شده گروهک تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر کشور اقدام به سربازگیری کردند و آیا وزارت کشور اطلاع دقیقی از این موضوع دارد؟ گفت: خبر سربازگیری در داخل کشور نداشتیم، البته این به معنای عدم تبلیغ آنها برای این کار نیست، اما مردم ما در مناطق مرزی هوشیار هستند و علاوه بر آن نیز نیروهای امنیتی آمادگی کامل دارند و بر منطقه مسلط هستند.

رحمانی‌فضلی گفت: گروه‌های تروریستی در عراق موفقیتی نداشته‌اند و فقط هزینه‌هایی را به ملت این کشور وارد کردند. او با بیان اینکه موردی مبنی بر سربازگیری در داخل کشور گزارش نشده است، گفت: البته از پاکستان و افغانستان چند مورد را داشتیم که قصد ورود به کشور را داشتند، اما ما از ورود آنها ممانعت کرده و دو تا سه مورد را نیز بازداشت کردیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت گروهبان دانایی‌فر، گفت: اطلاع جدیدی از دانایی‌فر نداریم، اما با همکاری دستگاه دیپلماسی کشور پیگیر آخرین وضعیت آقای دانایی‌فر هستیم.
او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رهبران گروهک تروریستی داعش اعلام کردند که ما بزودی وارد ایران می‌شویم و ارزیابی وزارت کشور در خصوص این اظهارات چیست؟ گفت: آنها در سطح وسیعی سخنان خود را اعلام می‌کنند و حتی می‌گویند ورود به ایران جزو برنامه‌های‌مان است و حتی نفراتی که بازداشت شدند در اعترافات خود این موضوع را اعلام کردند، اما قدرت ایران بالاتر از این حرف‌هاست.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 شب گذشته مراسم ازدواج عماد هاشمی رفسنجانی، فرزند محسن هاشمی رفسنجانی با زهرا سیدروحانی در باشگاه فرمانیه برگزار شد.

ازدواج نوه هاشمی رفسنجانی

زهرا سیدروحانی فرزند سیدکاظم روحانی (نوه آیت الله محمدصادق روحانی از مراجع قم) و مادرش هم نفیسه اشراقی نوه دختری امام خمینی است.

کارت دعوت ازدواج نوه هاشمی رفسنجانی

به جز فائزه و فاطمه هاشمی که قبل از انقلاب با برادران لاهوتی ازدواج کرده بودند، پسران هاشمی رفسنجانی (مهدی و یاسر و محسن) همگی با دخترخاله یا دختر عموهای خود ازدواج کرده اند.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

مصاحبه رهبر معظم انقلاب پیش از عزیمت به بیمارستان؛
رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند/ بحمدلله عمل با موفقیت به پایان رسید
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.
ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.
لازم به ذکر است: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری؛
خدمات این روحانی بزرگوار در سنگر تبلیغ و استقامت در خط قویم انقلاب مایه‌ی نام نیک و ذخیره‌ی الهی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت روحانی مجاهد و عالمِ عامل، حجت الاسلام حاج سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مجاهد و مردمی مرحوم حجة الاسلام آقای حاج سیّد صابر جباری رحمة الله علیه امام جمعه‌ی بهشهر و عضو مجلس خبرگان را به مردم مؤمن و انقلابی استان مازندران بویژه مردم عزیز بهشهر و به جامعه‌ی علمی آن استان و بخصوص به خاندان محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.
خدمات این روحانی بزرگوار در سنگر تبلیغ و تبیین و استقامت ایشان در خط قویم انقلاب و حضور در صحنه‌های مردمی، برای مردم آن سامان آشکار و مایه‌ی نام نیک و ذخیره‌ی الهی است ان‌شاء الله.
از خداوند متعال رحمت و غفران و حشر با اجداد طاهرینش را برای آن عالمِ عامل مسألت می‌نمایم.
سیّد علی خامنه‌ای
 ۱۱ / شهریور /



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار کشور؛
برگزاری کنگره شهدای اصناف به احیای نام این آبرومندان انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار کشور که در تاریخ 26 خرداد 1393برگزار شده بود صبح امروز در نشستی که به همین منظور در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، منتشر گردید.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ورود اصناف و بازاریان کشور در جریان مبارزات انقلابی را یکی حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: بازاریان متدین در سراسر کشور از اولین گروه هایی بودند که به ندای امام راحل در طول نهضت لبیک گفتند و فضای کشور را در سال 1341 گرم کردند.
ایشان با اشاره به تلاشهای ارزنده اصناف در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کردند: برخی از اصناف خود به جبهه ها رفتند یا کار خود را به جبهه بردند و یا به جبهه ها کمک مالی کردند که لازم است یادبودی همراه با محتواهای خوب و در خور آنها برگزار شود.
رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بسیاری از شهدای برجسته اصناف و بازار شناخته شده نیستند، برگزاری این کنگره را اقدامی بجا دانستند و تصریح کردند: برگزاری کنگره شهدای اصناف و بازار یقینا به احیای نام این آبرومندان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عصر امروز صورت گرفت؛
عیادت رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله مهدوی کنی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (یک‌شنبه) با حضور در یکی از بیمارستان‌‌های تهران از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در جریان مداوای رئیس مجلس خبرگان قرار گرفتند و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسألت کردند.
آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ۱۴ خردادماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده است و تحت مداوا قرار دارد.



تاريخ : 1 / 6 / 1393برچسب:, | 10:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مذاکراه کننده ارشد هسته ای کشورمان اعلام کرد: وزیر امورخارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۱۰ شهریورماه در بروکسل با یکدیگر دیدار و آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ و نحوه پیگیری این مذاکرات را بررسی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه کشورمان افزود: در دیدار ظریف و اشتون که معاونان طرفین نیز حضور دارند، آخرین وضعیت مذاکرات ارزیابی خواهد شد.

وی گفت: دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 قبل از برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.

عراقچی  گفت: دیدارهای دوجانبه دیگری نیز قبل از نشست نیویورک برگزار خواهد شد که در حال تنظیم زمان و سطح آن هستیم.

پس از مذاکرات وین 6، معاونان وزیران  امور خارجه ایران و آمریکا 16 مردادماه در شهر ژنو سوئیس به طور دوجانبه با یکدیگر دیدار و گفت‌ و گو کردند.


پیش تر، مجید تخت روانچی و سید عباس عراقچی دو عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و نیز مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان  از دیدار ظریف و اشتون در اوایل ماه سپتامبر خبر داده بودند.

به گفته آنان این دیدار در چارچوب مذاکرات هسته ای و پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریک خواهد بود.

دیدار آینده ظریف و اشتون نخستین دیدار پس از مذاکرات وین 6، خواهد بود که به دلیل اختلافات بر سر موضوعاتی همچون میزان غنی سازی، به توافق نهایی دست نیافتند و در مذاکرات جامع هسته ای، توافق اولیه ژنو را به مدت چهار ماه دیگر تمدید کردند.

قرار است، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در  10 روز آینده به سه کشور اروپایی ایتالیا، لوکزامبورگ و بلژیک سفر و درباره مذاکرات هسته ای با خانم اشتون دیدار و گفت‌ و گو کند.

 

 



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 7:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر اطلاعات کشور گفت: بها دادن به مردم، دستاوردهای ارزشمند و ماندگاری برای کشور دارد.

علوی: شمشیر وزارت اطلاعات به روی اصولگرا و اصلاح طلب کشیده نمی شود

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: اگر به مردم بها داده شود، در جامعه شاهد ناهنجاری های مختلف نخواهیم بود و آنها ضامن امنیت جامعه می شوند.

علوی گفت: مردم وقتی که امنیت روانی و آرامش روحی داشته باشند به دنبال ایجاد ناهنجاری نمی روند.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات شمشیری است که برای گردن دشمنان نظام اسلامی تیز شده است.

وی افزود: این شمشیر به روی خودی ها، با هر نوع گرایش اصولگرایی و اصلاح طلبی کشیده نمی شود زیرا تمام این ها فرزندان نظام جمهوری اسلامی هستند .

علوی با بیان اینکه با این رویکرد وزارت اطلاعات آرامشی در جامعه به وجود می آید که امنیت برای نظام با کمترین هزینه تامین می شود، ادامه داد: مردم وقتی از امنیت برخوردار شوند، حضورشان در صحنه های مختلف پرشورتر می شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به هجمه ها و نا امنی های برخی کشورهای منطقه، گفت: امروز امنیتی در ایران اسلامی حکمفرماست که می تواند زمینه ساز تحقق آرمان رهبری در عرصه های اقتصادی و فرهنگی باشد.

او گفت: با تلاش دولتمردان شاهد جذب و دلگرمی سرمایه گذاران، تسهیل در امور اداری سرمایه گذاری و کارآفرینی برای توسعه کشور هستیم.

او گفت: با تعامل بخشهای مختلف کشور امیدواریم فرهنگ اسلامی و انسانی ارزشمندی در کشور شکوفا شود.

وی در ادامه گفت: امنیتی در جامعه پایدار است که متکی به باورهای مردم باشد و فرهنگی که بر اقتصادی شکوفا و امنیتی پایدار استوار باشد قابل اتکاست.

وزیر اطلاعات کشور سمنان را از استانهای با امنیت بالا و از کم مساله ترین استانهای کشور در مسایل امنیتی توصیف کرد که این امر برخاسته از طبع سالم مردم استان سمنان است.

در نشست شورای اداری استان سمنان، ˈموسویˈ به عنوان مدیرکل اطلاعات این استان معرفی شد.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان:
تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است/ راهکار نابودی رژیم صهیونیستی برگزاری رفراندوم است/ مقاومت مسلحانه و قاطع تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی است/ مقاومت مسلحانه به کرانه باختری گسترش یابد/ حمایت وقیحانه امریکا باید در شناخت و برخورد ما اثر بگذارد

حدود هزار دانشجو از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی عصر امروز با حضرت آیت الله خامنه ای دیداری 2 و نیم ساعته داشتند تا رودررو، دغدغه ها، مطالبات و دیدگاههای جامعه دانشجویی را با رهبر انقلاب اسلامی مطرح کنند و در سخنان و پاسخهای ایشان، به تأمل در اولویتها و مسائل مختلف منطقه و کشور بپردازند.



ادامه مطلب