پایگاه خبری عقاب نیوز :

از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور ایشان؛
مراسم ترحیم عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی برگزار شد

مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مهدوی‌کنی (رضوان الله علیه) عصر امروز (شنبه) از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای خانواده و بستگان و شاگردان آیت الله مهدوی کنی، رؤسای قوا، علما و روحانیون، شخصیتها و مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت در رثای حضرت سید الشهدا علیه السلام و در سوگ رحلت مرحوم آیت الله مهدوی کنی به مرثیه سرایی پرداختند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در سخنانی با اشاره به صلابت، قاطعیت، مواضع و مشی صحیح و فضایل اخلاقی و زیبایی های باطنی آیت الله مهدوی کنی، تاکید کرد: حوادث و ناملایمات مختلف هیچگاه ایشان را از پا در نیارود و در صحنه های مختلف انقلاب مقاوم ایستاد و از انقلاب و ولایت دفاع کرد.
وی با بیان اینکه بینش آیت الله مهدوی کنی، دینی و منطبق بر احکام الهی بود، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ به عنوان یک استاد شایسته، عمر خود را برای گسترش بینش صحیح اسلامی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه علمی و دانشگاهی صرف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی سه ویژگی آیت الله مهدوی کنی را تقوای دقیق، اخلاص کامل و نداشتن هوای نفس برشمرد و گفت: ایشان به موقعیت های مختلف زندگی خود از دوران مبارزات انقلابی و زندانهای رژیم طاغوت تا نخست وزیری و مسئولیت های مختلف حکومتی پس از انقلاب به عنوان یک تکلیف و عرصه خدمت می نگریست و در طول انقلاب همواره در قامت یک یار وفادار و فداکار، مورد اعتماد و تکیه گاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام تقوی به بیان چگونگی انتخاب جانشین آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری و جامعه روحانیت مبارز پرداخت.

 خبرگزاری فارس: چگونگی تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت و مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله کنی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم ایشان این بود که ایشان مربی و مربی اخلاق بودند و مباحث اخلاقی ایشان در کتاب اخلاق عملی ایشان به چاپ رسیده است.

تقوی تاکید کرد: ‌آیت‌الله مهدوی کنی همه تمرکز خود را بر روی مسائل تربیتی گذاشته بودند و یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان انصاف بود. از این رو آیت‌الله مهدی کنی فرد بسیار منصفی بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:‌آیت‌الله مهدوی کنی هیچگاه در عرصه سیاست مرزهای از اخلاقی عبور نکردند و همیشه حتی با کسانی که با ایشان معاند بودند و یا توهین می‌‌کردند، منصفانه برخورد می‌کردند.

وی درباره جایگزین احتمالی آیت‌الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان قائم مقام ایشان تاکنون اداره کرده‌اند و در آینده برای دبیرکلی بحث خواهد شد.

تقوی درباره جایگزین آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌چهره‌هایی مطرح در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند و در حال حاضر آیت‌الله هاشمی شاهرودی جلسات را اداره می‌کند. لذا در اولین جلسه رئیس مجلس خبرگان رهبری با رای خبرگان انتخاب خواهد شد.



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیکر آیت‌‌الله مهدوی کنی پنج‌شنبه تشییع و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی تدفین خواهد شد. داماد آیت‌الله مهدوی کنی گفت که پیکر آن مرحوم صبح پنج‌شنبه تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام میرلوحی داماد آیت‌الله مهدوی کنی گفت که پیکر آن مرحوم صبح پنج‌شنبه از مقابل دانشگاه تهران به سمت حرم شاه‌عبدالعظیم الحسنی(ع)تشییع خواهد شد.

وی افزود: طبق وصیتی که آیت‌‌الله مهدوی‌کنی داشتند، پیکر این مرحوم در کنار مزار آیت‌الله ملاعلی کنی در حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست.  آیت‌الله مهدوی‌کنی 14 خرداد امسال پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در منزل دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بودند.



تاريخ : 29 / 7 / 1393برچسب:, | 9:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل به ملکوت اعلی پیوست.
 
آیت الله مهدوی کنی به ملکوت اعلی پیوست
 

خبرگزاری ایرنا: روح ملکوتی عالم ربانی و یار دیرین امام و رهبری آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری از روز چهاردهم خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام امت و پس از بازگشت به منزل دچار حمله قلبی و در بیمارستان بستری شد.

در طول دوران بستری شدن آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی و آیت الله صادق لاریجانی روسای قوای مقننه و قضاییه و جمعی از شخصیت های سیاسی و مذهبی، از وی عیادت کردند.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 6:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، در پی شدت یافتن بیماری تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه خبر شفقنا می‌خوانید: حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی سیستانی که از دو هفته قبل دچار عارضه بیماری شده و از مکه مکرمه به تهران منتقل شده بود، در پی اقدامات درمانی اولیه و مشورت پزشکان با شدت یافتن عوارض بیماری و خونریزی داخلی، نهایتا شب گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

پزشکان معالج، از عمل جراحی که تحت بیهوشی کامل به انجام رسید و همچنین روند درمان تا حدی ابراز رضایت کردند اما به دلیل دیابت شدید و مزمن و مشکل انعقاد خون ایشان، چگونگی بهبود بعد از عمل جراحی را نیازمند زمان بیشتر و نظاارت و کنترل کامل بیماری در شرایط ملاقات ممنوع دانستند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

با صدور پیامی؛
رهبر معظم انقلاب درگذشت همسر حجت‌الاسلام سعیدی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر مکرمه حجت‌الاسلام سعیدی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسمه تعالی
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی دامت افاضاته
درگذشت همسر مکرمتان را به جنابعالی و دیگر بازماندگان محترم تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه و صبر و اجر برای خانواده های مصاب را از خداوند متعال مسئلت میکنم.
 سید علی خامنه ای
9 مهر



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 5:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه به وقت محلی، پس از پایان سفر به نیویورک و آستراخان روسیه، عازم تهران شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آخرین دور از سفر خود، پس از شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه‌ دریای خزر در آستراخان روسیه و سخنرانی در این اجلاس و نیز دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان ،آستراخان را به مقصد تهران ترک کرد.

ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان، پنج کشور حاشیه دریای خزر هستند. سه اجلاس پیشین سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ترتیب در ترکمنستان(عشق آباد - اردیبهشت ۸۱)، ایران (تهران - مهرماه ۸۶ ) و جمهوری آذربایجان(باکو - آبان ۸۹) برگزار شده است.



تاريخ : 2 / 7 / 1393برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی:
دفاع مقدس نشان داد می‌توان با عزم راسخ و توکل به خدا در مقابل زورگویی و توقعات بی‌جای قدرت‌ها ایستاد/ ایستادگی ملت ایران بسیاری از شخصیت‌های دنیا را به «دفاع مقتدرانه با دست خالی» معتقد کرد 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، دوران دفاع مقدس را مایه آبرو برای ملت ایران دانستند و تاکید کردند: تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داد که با وجود همه تنگناها و فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، می توان با عزم راسخ و توکل بر خدا، در مقابل زورگویی و توقعات بی جای قدرتهای جهانی ایستاد.
در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس را یک مسئله مهم و دارای ابعاد گوناگون برشمردند و گفتند: خاطرات و واقعیات و درس های هشت سال دفاع مقدس، یک فرهنگ ساری و جاری و سرچشمه ای است که اگر بدرستی درک و فهم شود، قطعاً بسود ملت ایران و آینده کشور خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تشکیل جبهه گسترده نظامی متشکل از غرب و شرق و کشورهای وابسته آنها در منطقه، در مقابل جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی، افزودند: قصد این جبهه گسترده، تضعیف و بی آبرویی نظام اسلامی و گرفتار کردن آن به مشکلات داخلی و در نهایت زمینه سازی برای فروپاشی جمهوری اسلامی بود اما نظام اسلامی و ملت ایران، با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و مشکلات فراوان آن زمان، در مقابل این جبهه ایستاد و سربلند از میدان خارج شد.
ایشان خاطرنشان کردند: بواسطه ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، بسیاری از شخصیت های اثرگذار و ذهن های فعال در کشورهای اسلامی و غیراسلامی، به دفاع مقتدرانه با دست خالی، اعتقاد راسخ پیدا کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به هزینه های جنگ تحمیلی بویژه شهدای گرانقدری که تقدیم انقلاب اسلامی شد، افزودند: با وجود آنکه هزینه های مادی و معنوی جنگ تحمیلی بالا بود اما دستاوردهای ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، در مقابل هزینه ها، بسیار عظیم است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان همه فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس را به ثبت خاطرات و واقعیات این دوران سفارش و خاطرنشان کردند: به لطف خداوند آثاری هم که تا به امروز از هشت سال دفاع مقدس منتشر شده است، آثار خوبی است.
در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنان کوتاهی، ضمن سپاسگزاری از موافقت با عیادت فرماندهان نظامی از رهبر معظم انقلاب و همچنین اظهار خرسندی از سلامتی کامل ایشان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی «علم و فناوري» را ابلاغ کردند؛
جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان/ تحول و ارتقاء علوم انساني/ افزايش بودجه تحقيق و پژوهش به حداقل ۴% توليد ناخالص داخلي/ ارتقاء منزلت و بهبود معيشت استادان و محققان و اشتغال دانش آموختگان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
متن سیاستهای کلی علم و فناوري که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:

بسم‌ الله‌ الرحمن ‌الرحيم
سياست‌هاي كلي علم و فناوري (نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري)

1- جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان با تأكيد بر:
1-1- توليد علم و توسعه نوآوري و نظريه پردازي.
2-1- ارتقاء جايگاه جهاني كشور در علم و فناوري و تبديل ايران به قطب علمي و فناوري جهان اسلام.
3-1- توسعه علوم پايه و تحقيقات بنيادي.
4-1- تحول و ارتقاء علوم انساني بويژه تعميق شناخت معارف ديني و مباني انقلاب اسلامي با: تقويت جايگاه و منزلت اين علوم، جذب افراد مستعد و با انگيزه، اصلاح و بازنگري در متون، برنامه‌ها و روش‌هاي آموزشي و ارتقاء كمي و كيفي مراكز و فعاليت‌هاي پژوهشي مربوط.
5-1- دستيابي به علوم و فناوري‌هاي پيشرفته با سياستگذاري و برنامه ريزي ويژه.
2- بهينه سازي عملكرد و ساختار نظام آموزشي و تحقيقاتي كشور به منظور دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز و شكوفايي علمي با تأ‌كيد بر:
1-2- مديريت دانش و پژوهش و انسجام بخشي در سياستگذاري، برنامه ريزي و نظارت راهبردي در حوزه علم و فناوري و ارتقاء مستمر شاخص‌ها و روزآمدسازي نقشه جامع علمي كشور با توجه به تحولات علمي و فني در منطقه و جهان.
2-2- اصلاح نظام پذيرش دانشجو و توجه ويژه به استعداد و علاقمندي دانشجويان در انتخاب رشته تحصيلي و افزايش ورود دانشجويان به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي.
3-2- ساماندهي و تقويت نظام هاي نظارت، ارزيابي، اعتبارسنجي و رتبه بندي در حوزه‌هاي علم و فناوري.
4-2- ساماندهي نظام ملي آمار و اطلاعات علمي، پژوهشي و فناوري جامع و كارآمد.
5-2- حمايت از تأسيس و توسعه شهرك ها و پارك‌هاي علم و فناوري.
6-2- توزيع عادلانه فرصت‌ها و امكانات تحصيل و تحقيق در آموزش عالي در سراسر كشور.
7-2- شناسايي نخبگان، پرورش استعدادهاي درخشان و حفظ و جذب سرمايه‌هاي انساني.
8-2- افزايش بودجه تحقيق و پژوهش به حداقل 4% توليد ناخالص داخلي تا پايان سال 1404 با تأكيد بر مصرف بهينه منابع و ارتقاء بهره‌وري.
3- حاكميت مباني، ارزش‌ها، اخلاق و موازين اسلامي در نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري و تحقق دانشگاه اسلامي با تأكيد بر:
1-3- اهتمام به نظام تعليم و تربيت اسلامي و اصل پرورش در كنار آموزش و پژوهش و ارتقاء سلامت روحي و معنوي دانش پژوهان و آگاهي‌ها و نشاط سياسي آنان.
2-3- تربيت اساتيد و دانشجويان مؤمن به اسلام، برخوردار از مكارم اخلاقي، عامل به احكام اسلامي، متعهد به انقلاب اسلامي و علاقمند به اعتلاي كشور.
3-3- حفظ موازين اسلامي و ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي در استفاده از علم و فناوري.
4- تقويت عزم ملي و افزايش درك اجتماعي نسبت به اهميت توسعه علم و فناوري:
1-4- تقويت و گسترش گفتمان توليد علم و جنبش نرم‌افزاري در كشور.
2-4- ارتقاء روحيه نشاط، اميد، خودباوري، نوآوري نظام‌مند، شجاعت علمي و كار جمعي و وجدان كاري.
3-4- تشكيل كرسي‌هاي نظريه پردازي و تقويت فرهنگ كسب و كار دانش‌بنيان و تبادل آراء و تضارب افكار، آزادانديشي علمي.
4-4- ارتقاء منزلت و بهبود معيشت استادان، محققان و دانش‌پژوهان و اشتغال دانش آموختگان.
5-4- احياء تاريخ علمي و فرهنگي مسلمانان و ايران و الگوسازي از مفاخر و چهره‌هاي موفق عرصه علم و فناوري.
6-4- گسترش حمايت‌هاي هدفمند مادي و معنوي از نخبگان و نوآوران و فعاليت‌هاي عرصه علم و فناوري.
5- ايجاد تحول در ارتباط ميان نظام آموزش عالي، تحقيقات و فناوري با ساير بخش‌ها با تأكيد بر:
1-5- افزايش سهم علم و فناوري در اقتصاد و درآمد ملي، ازدياد توان ملي و ارتقاء كارآمدي.
2-5- حمايت مادي و معنوي از فرآيند تبديل ايده به محصول و افزايش سهم توليد محصولات و خدمات مبتني بر دانش پيشرفته و فناوري داخلي در توليد ناخالص داخلي با هدف دستيابي به سهم 50 درصد.
3-5- تحكيم و تعميق پيوند حوزه و دانشگاه و تقويت همكاري‌هاي مستمر راهبردي.
4-5- تنظيم رابطه متقابل تحصيل با اشتغال و متناسب سازي سطوح و رشته‌هاي تحصيلي با نقشه جامع علمي كشور و نيازهاي توليد و اشتغال.
5-5- تعيين اولويت‌ها در آموزش و پژوهش با توجه به مزيت‌ها، ظرفيت‌ها و نيازهاي كشور و الزامات نيل به جايگاه اول علمي و فناوري در منطقه.
6-5- حمايت از مالكيت فكري و معنوي و تكميل زيرساخت‌ها و قوانين و مقررات مربوط.
7-5- افزايش نقش و مشاركت بخش‌هاي غيردولتي در حوزه علم و فناوري و ارتقاء سهم وقف و امور خيريه در اين حوزه.
8- 5- توسعه و تقويت شبكه‌هاي ارتباطات ملي و فراملي ميان دانشگاه‌ها، مراكز علمي، دانشمندان و پژوهشگران و بنگاه‌هاي توسعه فناوري و نوآوري داخلي و خارجي و گسترش همكاري‌ها در سطوح دولتي و نهادهاي مردمي با اولويت كشورهاي اسلامي.
6– گسترش همكاري و تعامل فعال، سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوري با ساير كشورها و مراكز علمي و فني معتبر منطقه‌اي و جهاني بويژه جهان اسلام همراه با تحكيم استقلال كشور، با تأكيد بر:
1-6- توسعه صنايع و خدمات مبتني بر علوم و فناوري‌هاي جديد و حمايت از توليد و صادرات محصولات دانش بنيان و متكي بر فناوري‌هاي بومي بويژه در حوزه هاي داراي مزيت و ظرفيت، با اصلاح امر واردات و صادرات كشور.
2-6- اهتمام بر انتقال فناوري و كسب دانش طراحي و ساخت براي توليد محصولات در داخل كشور با استفاده از ظرفيت‌ بازار ملي در مصرف كالاهاي وارداتي.
3-6- استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و فني ايرانيان مقيم خارج و جذب متخصصان و محققان برجسته ساير كشورها بويژه كشورهاي اسلامي حسب نياز.
4-6- تبديل ايران به مركز ثبت مقالات علمي و جذب نتايج پژوهش‌هاي محققان، نخبگان علمي و نوآوران ساير كشورها بويژه جهان اسلام.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب بیمارستان را ترک کردند؛
تشکر فراوان از محبت‌های اقشار مختلف مردم، شخصیت‌ها و مسئولان/ جزئیات درخواست همکاری امریکا از ایران در قضیه داعش و مخالفت صریح جمهوری اسلامی
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، بیمارستان شهید رجایی را ترک کردند.
رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.
ایشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان دهنده‌ تاکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانایی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند، به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است، به خود می‌بالد و افتخار می‌کند.
ایشان در بخش دیگری از این مصاحبه، نکته دیگری را نیز مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود.
رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.
ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.
ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.
ایشان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند در عراق و سوریه انجام دهند.
ایشان تاکید کردند: آمریکایی‌ها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز، صحبت‌های مقامات آمریکایی یک تفریح بر روی تخت بیمارستان بود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع تعدادی از کادر درمانی و پرستاران از آنان تشکر کردند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین پیش از ترک بیمارستان، از آیت الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان نیز عیادت کردند.
 
 



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 9:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

این رفتار خردگرایانه این دو نفر را به دوستان نشان دادم و بلافاصله یاد نهیب سرباز انتظامات دادسرا افتادم که فریاد زد آقا چه در کیفت پنهان کردی و بودن دو فلش‌مموری در کیفم را جرم‌انگاری کرد و تحویل همکارش داد. پرسش دیگر اینکه مگر آقای مرتضوی چه پست سازمانی مهم و خطرناکی دارد که باید چهار محافظ مسلح داشته باشد؟ موقعیت و طبقه اجتماعی او چیست که هنوز می‌تواند از چنین تبعیضات اجتماعی‌ای برخوردار باشد؟



ادامه مطلب

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر کشور با اشاره به اینکه از پاکستان و افغانستان چندین مورد برای ورود به کشور داشتیم که ۲ تا ۳ نفر بازداشت شدند گفت: اطلاع جدیدی از وضعیت دانایی‌فر نداریم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه نشست معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، با اشاره به جلسه امروز، گفت: این جلسه هر چند ماه یک بار برگزار می‌شود و آخرین شرایط سیاسی و امنیتی کشور را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا سیاست‌های وزارت کشور به معاونان ابلاغ شود.

او گفت: با توجه به شرایط مرزها مهمترین محور بحث جلسه امروز امنیت در مرزها بود. ما آمادگی کاملی در مرزها داریم و از معاونان استانداری‌ها خواستیم تا شرایط را مورد بررسی قرار دهند و سیاست‌های لازم را نیز ابلاغ کردیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا اعلام شده گروهک تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سراسر کشور اقدام به سربازگیری کردند و آیا وزارت کشور اطلاع دقیقی از این موضوع دارد؟ گفت: خبر سربازگیری در داخل کشور نداشتیم، البته این به معنای عدم تبلیغ آنها برای این کار نیست، اما مردم ما در مناطق مرزی هوشیار هستند و علاوه بر آن نیز نیروهای امنیتی آمادگی کامل دارند و بر منطقه مسلط هستند.

رحمانی‌فضلی گفت: گروه‌های تروریستی در عراق موفقیتی نداشته‌اند و فقط هزینه‌هایی را به ملت این کشور وارد کردند. او با بیان اینکه موردی مبنی بر سربازگیری در داخل کشور گزارش نشده است، گفت: البته از پاکستان و افغانستان چند مورد را داشتیم که قصد ورود به کشور را داشتند، اما ما از ورود آنها ممانعت کرده و دو تا سه مورد را نیز بازداشت کردیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت گروهبان دانایی‌فر، گفت: اطلاع جدیدی از دانایی‌فر نداریم، اما با همکاری دستگاه دیپلماسی کشور پیگیر آخرین وضعیت آقای دانایی‌فر هستیم.
او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رهبران گروهک تروریستی داعش اعلام کردند که ما بزودی وارد ایران می‌شویم و ارزیابی وزارت کشور در خصوص این اظهارات چیست؟ گفت: آنها در سطح وسیعی سخنان خود را اعلام می‌کنند و حتی می‌گویند ورود به ایران جزو برنامه‌های‌مان است و حتی نفراتی که بازداشت شدند در اعترافات خود این موضوع را اعلام کردند، اما قدرت ایران بالاتر از این حرف‌هاست.



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 شب گذشته مراسم ازدواج عماد هاشمی رفسنجانی، فرزند محسن هاشمی رفسنجانی با زهرا سیدروحانی در باشگاه فرمانیه برگزار شد.

ازدواج نوه هاشمی رفسنجانی

زهرا سیدروحانی فرزند سیدکاظم روحانی (نوه آیت الله محمدصادق روحانی از مراجع قم) و مادرش هم نفیسه اشراقی نوه دختری امام خمینی است.

کارت دعوت ازدواج نوه هاشمی رفسنجانی

به جز فائزه و فاطمه هاشمی که قبل از انقلاب با برادران لاهوتی ازدواج کرده بودند، پسران هاشمی رفسنجانی (مهدی و یاسر و محسن) همگی با دخترخاله یا دختر عموهای خود ازدواج کرده اند.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

مصاحبه رهبر معظم انقلاب پیش از عزیمت به بیمارستان؛
رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند/ بحمدلله عمل با موفقیت به پایان رسید
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ی عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.
ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت.
لازم به ذکر است: رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستانهای دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری؛
خدمات این روحانی بزرگوار در سنگر تبلیغ و استقامت در خط قویم انقلاب مایه‌ی نام نیک و ذخیره‌ی الهی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت روحانی مجاهد و عالمِ عامل، حجت الاسلام حاج سید صابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مجاهد و مردمی مرحوم حجة الاسلام آقای حاج سیّد صابر جباری رحمة الله علیه امام جمعه‌ی بهشهر و عضو مجلس خبرگان را به مردم مؤمن و انقلابی استان مازندران بویژه مردم عزیز بهشهر و به جامعه‌ی علمی آن استان و بخصوص به خاندان محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.
خدمات این روحانی بزرگوار در سنگر تبلیغ و تبیین و استقامت ایشان در خط قویم انقلاب و حضور در صحنه‌های مردمی، برای مردم آن سامان آشکار و مایه‌ی نام نیک و ذخیره‌ی الهی است ان‌شاء الله.
از خداوند متعال رحمت و غفران و حشر با اجداد طاهرینش را برای آن عالمِ عامل مسألت می‌نمایم.
سیّد علی خامنه‌ای
 ۱۱ / شهریور /



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار کشور؛
برگزاری کنگره شهدای اصناف به احیای نام این آبرومندان انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار کشور که در تاریخ 26 خرداد 1393برگزار شده بود صبح امروز در نشستی که به همین منظور در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، منتشر گردید.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ورود اصناف و بازاریان کشور در جریان مبارزات انقلابی را یکی حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: بازاریان متدین در سراسر کشور از اولین گروه هایی بودند که به ندای امام راحل در طول نهضت لبیک گفتند و فضای کشور را در سال 1341 گرم کردند.
ایشان با اشاره به تلاشهای ارزنده اصناف در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کردند: برخی از اصناف خود به جبهه ها رفتند یا کار خود را به جبهه بردند و یا به جبهه ها کمک مالی کردند که لازم است یادبودی همراه با محتواهای خوب و در خور آنها برگزار شود.
رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بسیاری از شهدای برجسته اصناف و بازار شناخته شده نیستند، برگزاری این کنگره را اقدامی بجا دانستند و تصریح کردند: برگزاری کنگره شهدای اصناف و بازار یقینا به احیای نام این آبرومندان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 7:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عصر امروز صورت گرفت؛
عیادت رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله مهدوی کنی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (یک‌شنبه) با حضور در یکی از بیمارستان‌‌های تهران از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در جریان مداوای رئیس مجلس خبرگان قرار گرفتند و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسألت کردند.
آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ۱۴ خردادماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده است و تحت مداوا قرار دارد.



تاريخ : 1 / 6 / 1393برچسب:, | 10:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مذاکراه کننده ارشد هسته ای کشورمان اعلام کرد: وزیر امورخارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۱۰ شهریورماه در بروکسل با یکدیگر دیدار و آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ و نحوه پیگیری این مذاکرات را بررسی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امورخارجه کشورمان افزود: در دیدار ظریف و اشتون که معاونان طرفین نیز حضور دارند، آخرین وضعیت مذاکرات ارزیابی خواهد شد.

وی گفت: دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 قبل از برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.

عراقچی  گفت: دیدارهای دوجانبه دیگری نیز قبل از نشست نیویورک برگزار خواهد شد که در حال تنظیم زمان و سطح آن هستیم.

پس از مذاکرات وین 6، معاونان وزیران  امور خارجه ایران و آمریکا 16 مردادماه در شهر ژنو سوئیس به طور دوجانبه با یکدیگر دیدار و گفت‌ و گو کردند.


پیش تر، مجید تخت روانچی و سید عباس عراقچی دو عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و نیز مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان  از دیدار ظریف و اشتون در اوایل ماه سپتامبر خبر داده بودند.

به گفته آنان این دیدار در چارچوب مذاکرات هسته ای و پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریک خواهد بود.

دیدار آینده ظریف و اشتون نخستین دیدار پس از مذاکرات وین 6، خواهد بود که به دلیل اختلافات بر سر موضوعاتی همچون میزان غنی سازی، به توافق نهایی دست نیافتند و در مذاکرات جامع هسته ای، توافق اولیه ژنو را به مدت چهار ماه دیگر تمدید کردند.

قرار است، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در  10 روز آینده به سه کشور اروپایی ایتالیا، لوکزامبورگ و بلژیک سفر و درباره مذاکرات هسته ای با خانم اشتون دیدار و گفت‌ و گو کند.

 

 



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 7:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر اطلاعات کشور گفت: بها دادن به مردم، دستاوردهای ارزشمند و ماندگاری برای کشور دارد.

علوی: شمشیر وزارت اطلاعات به روی اصولگرا و اصلاح طلب کشیده نمی شود

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: اگر به مردم بها داده شود، در جامعه شاهد ناهنجاری های مختلف نخواهیم بود و آنها ضامن امنیت جامعه می شوند.

علوی گفت: مردم وقتی که امنیت روانی و آرامش روحی داشته باشند به دنبال ایجاد ناهنجاری نمی روند.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات شمشیری است که برای گردن دشمنان نظام اسلامی تیز شده است.

وی افزود: این شمشیر به روی خودی ها، با هر نوع گرایش اصولگرایی و اصلاح طلبی کشیده نمی شود زیرا تمام این ها فرزندان نظام جمهوری اسلامی هستند .

علوی با بیان اینکه با این رویکرد وزارت اطلاعات آرامشی در جامعه به وجود می آید که امنیت برای نظام با کمترین هزینه تامین می شود، ادامه داد: مردم وقتی از امنیت برخوردار شوند، حضورشان در صحنه های مختلف پرشورتر می شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به هجمه ها و نا امنی های برخی کشورهای منطقه، گفت: امروز امنیتی در ایران اسلامی حکمفرماست که می تواند زمینه ساز تحقق آرمان رهبری در عرصه های اقتصادی و فرهنگی باشد.

او گفت: با تلاش دولتمردان شاهد جذب و دلگرمی سرمایه گذاران، تسهیل در امور اداری سرمایه گذاری و کارآفرینی برای توسعه کشور هستیم.

او گفت: با تعامل بخشهای مختلف کشور امیدواریم فرهنگ اسلامی و انسانی ارزشمندی در کشور شکوفا شود.

وی در ادامه گفت: امنیتی در جامعه پایدار است که متکی به باورهای مردم باشد و فرهنگی که بر اقتصادی شکوفا و امنیتی پایدار استوار باشد قابل اتکاست.

وزیر اطلاعات کشور سمنان را از استانهای با امنیت بالا و از کم مساله ترین استانهای کشور در مسایل امنیتی توصیف کرد که این امر برخاسته از طبع سالم مردم استان سمنان است.

در نشست شورای اداری استان سمنان، ˈموسویˈ به عنوان مدیرکل اطلاعات این استان معرفی شد.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان:
تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است/ راهکار نابودی رژیم صهیونیستی برگزاری رفراندوم است/ مقاومت مسلحانه و قاطع تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی است/ مقاومت مسلحانه به کرانه باختری گسترش یابد/ حمایت وقیحانه امریکا باید در شناخت و برخورد ما اثر بگذارد

حدود هزار دانشجو از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی عصر امروز با حضرت آیت الله خامنه ای دیداری 2 و نیم ساعته داشتند تا رودررو، دغدغه ها، مطالبات و دیدگاههای جامعه دانشجویی را با رهبر انقلاب اسلامی مطرح کنند و در سخنان و پاسخهای ایشان، به تأمل در اولویتها و مسائل مختلف منطقه و کشور بپردازند.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 4 / 1393برچسب:, | 8:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس ابلاغیه یک وزیر اقتصادی به مدیران این وزارتخانه که با قید فوریت برای تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه ارسال شده است، از همه بخش ها خواسته شده نسبت به ارسال مشخصات کلیه کارمندان بازنشسته اقدام کنند.

دستور فوری یک وزیر برای کشف مدیران بازنشسته

بر اساس ابلاغیه یک وزیر اقتصادی به مدیران این وزارتخانه که با قید فوریت برای تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه ارسال شده است، از همه بخش ها خواسته شده نسبت به ارسال مشخصات کلیه کارمندانی که از ابتدای فعالیت دولت دهم تا کنون بازنشسته شده اند و سطح مدیریتی آنها شامل معاون وزیر، مدیرکل، معاون مدیرکل، مدیر، رییس اداره، رییس بخش و رییس گروه است، اقدام و آن را به دفتر وی ارسال کنند.

منبع : تسنیم



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت


آیت‌الله محمد محمدی گیلانی که از ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل مشکل ریوی در بخش «آی.‌سی.یو» یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در سال 1307 در روستای دعوی سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به دنیا آمد و در سال 1323 همزمان با تاسیس حوزه علمیه رودسر توسط سید محمد هادی روحانی به حوزه علمیه رودسر رفت و جامع المقدمات را فرا گرفت. در سال 1325 به حوزه علمیه قم رفت و به تکمیل دروس ادبیات و فراگیری دروس دوره سطح پرداخت. با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیت‌الله بروجردی راه یافت و در مدت 12سال کتاب صلوه را به اتمام رساند، به موازات آن در درس اصول امام خمینی (ره) نیز حضور پیدا کرد. آیت‌الله بروجردی، علامه سید محمدحسین طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) از استادان آیت الله محمدی گیلانی بودند و کتاب های قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در کتاب و سنت، قرآن و سنن الهی در اجتماع بشر و ترجمه کتاب شفا ابوعلی سینا از آثار این استاد برجسته حوزه علمیه است. وی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را بر عهده داشته است. همچنین در سال 1388 به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت ایشان در عرصه‌های مختلف قضا نشان درجه یک عدالت از سوی رئیس دولت دهم به وی اهدا شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام:
هدف دشمن ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان با تهدید و تطمیع است/ برنامه‌ریزی‌های اقتصادی با فرض کوتاه نیامدن دشمن از تحریمها باشد/ نیاز قطعی کشور در بحث ظرفیت غنی سازی «190 هزار سو» است/ تیم مذاکره کننده مطمئنا اجازه دست اندازی به حقوق ملت را نخواهد داد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاههای مختلف کشوری و لشگری، ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه مسائل داخلی و خارجی، تلاش پیچیده و چند جانبه برای ایجاد اختلال در محاسبات مسئولان و دستگاههای جمهوری اسلامی را مهمترین هدف کنونی استکبار بویژه امریکا خواندند و با اشاره به اوضاع حساس منطقه و جهان و قرار گرفتن در یک پیچ حقیقی تاریخی تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر مبنای عناصر اصلی محاسبات عقلانی خود یعنی «اعتماد به پروردگار و سنن آفرینش» و «شناخت دشمن و بی اعتمادی به او»، راه پرافتخار خود را با تکیه بر مردم، بهره گیری از تجربه ها و تلاش و مجاهدت پیگیر برای تحقق آرمانهای ملت ادامه می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای ماه مبارک رمضان را عرصه تقابل «شیطان و رفتارهای شیطانی» با «تقوا و عبودیت و رفتارهای رحمانی» دانستند و گفتند: در این صحنه ی تقابل، شیطان دارای یک هدف مهم و تقوا نیز دارای یک کارکرد بسیار مهم است. شیطان به دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی انسانها و کشاندن آنها به خطای محاسباتی و اقدام بر اساس این خطا است در حالیکه تقوا، زمینه ساز آگاهی و دانایی انسان و تمایز بخش حق و باطل است.
ایشان تهدید و تطمیع را دو وسیله اصلی شیطان برای ایجاد خطای محاسباتی در انسانها برشمردند و افزودند: شیطان از یک طرف با تهدید، انسانها را می ترساند و از طرف دیگر با وعده های فریبنده، آینده ای دروغین و خیالی همچون سراب در مقابل چشمان آنها قرار می دهد.
رهبر انقلاب اسلامی در این بخش از سخنان خود، نکته مهمی را درخصوص رفتارشناسی امریکا و قدرتهای سلطه گر بیان کردند و گفتند: رفتار امریکا و قدرتهای سلطه گر مانند رفتار شیطان است چرا که آنها همواره تلاش دارند با تهدید و تطمیع و بویژه با وعده هایی که هیچگاه به آنها عمل نمی کنند، کشورهای دیگر را مرعوب و تحت سلطه خود درآورند، و شیطان نیز تلاش دارد با تهدید و تطمیع، دستگاه محاسباتی انسان را از کار بیاندازد و او را دچار خطای در محاسبه کند.
حضرت آیت الله خامنه ای، خطای در محاسبه را از بزرگترین خطرها خواندند و خاطرنشان کردند: همه باید مراقب این خطر بزرگ باشند زیرا خطای در محاسبه باعث می شود که اراده و توانایی های انسان در جهت تصمیم اشتباهی که اتخاذ می شود، عملاً به هدر رود.
ایشان مراقبت در این زمینه را برای مسئولان بسیار حساس تر و ضروری تر دانستند و افزودند: یکی از خطاهای بزرگ محاسباتی این است که انسان عوامل معنوی و سنت های الهی را نادیده بگیرد و فقط در چارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادی محدود بماند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه علل سعادت و شقاوت، و پیشرفت و پسرفت، فقط در چارچوب عوامل مادی محدود نیست، افزودند: عوامل معنوی و سنت های غیرقابل تغییر الهی، از عوامل بسیار تأثیرگذاری هستند که نادیده گرفتن آنها، اشتباهی جبران ناپذیر خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای برای تبیین اهمیت و جایگاه عوامل معنوی و سنت های الهی به چند آیه قرآن کریم، و مصادیق عینی تحقق آن در دوره معاصر اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال می فرماید اگر در راه خدا حرکت و دین خدا را نصرت کنید، یاری و کمک الهی قطعی خواهد بود. این سنت الهی بارها در تاریخ تکرار شده است که نزدیک ترین نمونه آن، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از برجسته ترین مقاطع تاریخی جهان، است.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود که درخصوص اهمیت مراقبت مسئولان از گرفتار شدن به خطای محاسباتی بود، تأکید کردند: نگذارید دشمن با استفاده از تهدید و تطمیع در دستگاه محاسباتی شما اثر بگذارد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان نبرد بی وقفه و جدی جمهوری اسلامی با استکبار را ادامه نبرد پیامبران با طواغیت و شیاطین انس و جن خواندند و خاطرنشان کردند: با وجود همه زرق و برق ظاهری شیاطین، حرکت الهی ملت ایران، روز به روز عمق و توسعه بیشتری خواهد یافت.
ایشان ناکارآمدی دو ابزار اصلی دشمن یعنی «تهدید نظامی» و «تحریم» را باعث روی آوردن استکبار به ایجاد اختلال در نظام محاسباتی دستگاهها و مقامات ایرانی برشمردند و تأکید کردند: تحریم را باید با مجاهدت در باب اقتصاد مقاومتی خنثی کرد و تهدید نظامی نیز به علت مقرون به صرفه نبودن، در حد تهدید لفظی باقی می ماند.
رهبر انقلاب در تبیین بیشتر راه اصلی مقابله با تحریم ها افزودند: همانگونه که رئیس جمهور محترم گفت: برنامه ریزی اقتصادی باید با این فرض انجام و پیگیری شود که دشمن سر سوزنی از تحریم ها کم نخواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان برخی مقامات امریکایی مبنی بر باقی ماندن تحریم ها حتی پس از توافق احتمالی هسته ای خاطرنشان کردند: همانگونه که بارها گفته ایم، موضوع هسته ای فقط یک بهانه است و اگر نباشد بهانه های جعلی دیگری مانند حقوق بشر، حقوق زنان و مسائل دیگر مطرح خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای درباره دومین ابزار اصلی امریکا یعنی تهدید نظامی نیز خاطرنشان کردند: مسائلی مانند کشتار مردم و قتل و جنایت و غارت، هیچکدام عامل بازدارنده ای برای امریکایی ها محسوب نمی شود بلکه واقعیت این است که حمله نظامی، امروز برای امریکا مقرون به صرفه نیست به همین علت ناظران و آگاهان جهانی نیز مانند ملت ایران، تهدیدهای آن را جدی نمی گیرند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت امریکا از گرگی به نام صدام، حمله به هواپیمای مسافربری ایران و قتل عام صدها زن و مرد و کودک بیگناه، کشتار صدها هزار نفر در عراق و افغانستان و بحران سازی خونین در کشورهای مختلف تحت عنوان انقلابهای رنگی افزودند: برای امریکایی ها، زندگی و آرامش و امنیت ملتها، هیچ ارزشی ندارد و اگر صرفه خود را در حمله ببیند لحظه ای درنگ نمی کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی حرفها مبنی بر ممانعت امریکا از حمله رژیم صهیونیستی افزودند: اگر این حرفها راست باشد علت ممانعت امریکا این است که حمله را مقرون به صرفه نمی داند و ما نیز قاطعانه تأکید می کنیم که حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کس مقرون به صرفه نخواهد بود.
ایشان در جمع بندی این بخش از سخنانشان افزودند: دست دشمن، هم در زمینه تحریم و هم در زمینه تهدید، خالی است به شرط اینکه ما اهل ایمان بوده و واقعاً در میدان حضور داشته باشیم.
رهبر انقلاب سپس در زمینه محور اصلی سخنانشان یعنی تلاش سلطه گران بویژه امریکا برای ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مسئولان ایرانی، نکته ظریفی را بیان کردند.
ایشان گفتند: دشمن می داند که جمهوری اسلامی اگر هدفی را بخواهد آن را به دست می آورد بنابراین درصدد است با ایجاد اختلال در نظام محاسباتی مسئولان ایرانی، کاری کند که آنها اهداف مغایر با منافع امریکا را، در دستور کار قرار ندهند که این، همان جنگ نرم است که سالها پیش بیان شد.
رهبر انقلاب، این طرح امریکا را نیز منتهی به شکست خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی از همان روز اول براساس منطق عقلانی و تکیه بر دو عنصر اساسی یعنی: «اعتماد به خدا و سنن آفرینش» و «شناخت و بی اعتمادی به دشمن»، سیاستها و رفتار خود را بر قوه عاقله متمرکز کرده است و از این پس نیز، چنین خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح عوامل این دو عنصر اصلی عقلانی افزودند: اعتماد به مردم و محبتها و انگیزه های صادقانه آنها، اعتقاد به "ما می توانیم" ، تکیه بر عمل و پرهیز از بیکارگی و تنبلی، اعتماد به نصرت الهی، مجاهدت در راه تکلیف، بهره گیری از تجربه ها، ایستادگی بر استقلال و دقت در رفتار مستکبران با ملتها، از جمله عواملی است که قوه عقلانی جمهوری اسلامی یعنی زیربنای سیاستها و اقدامات نظام را شکل داده و می دهد.
ایشان خاطرنشان کردند: مخالفت استکبار با جمهوری اسلامی ایران نیز در واقع مخالفت با همین عقلانیت است وگرنه «صرفِ اسم و تشریفات اسلامی» برای آنها مهم و مخالفت برانگیز نیست.
رهبر انقلاب با اشاره به حرف یک کارشناس دولتی امریکا مبنی بر امکان پذیر بودن آشتی میان «ایران و امریکا» و امکان پذیر نبودن آشتی میان «جمهوری اسلامی و امریکا» افزودند: این حرف درستی است چرا که امریکا با ایرانِ وابسته ی زمان پهلوی هیچ مشکلی نداشت اما نمی تواند با جمهوری اسلامی که به «استقلال، ایمان، ایستادگی در مقابل ظلم و اتحاد اسلامی» دعوت می کند دشمنی نکند.
رهبر انقلاب اسلامی ادامه بیانات خود در جمع مسئولان و کارگزاران نظام را به چند توصیه مهم اختصاص دادند.
در اولین توصیه، ایشان با اشاره به اوضاع کاملاً حساس منطقه و جهان، به همه مسئولان کشور خاطرنشان کردند: به معنای واقعی کلمه در یک پیچ تاریخی قرار داریم و اگر قوی نباشیم همه به ما زور خواهند گفت بنابراین باید قوی تر شویم.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین بیشتر عناصر افزایش قدرت کشور افزودند: داشتن روحیه، نگاه امیدوارانه، کار و تلاش، شناخت رخنه های «اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و بستن این رخنه ها»، هم افزایی دستگاهها و هم افزایی دستگاههای مسئول با مردم از جمله عناصر افزایش قدرت ایران است.
توصیه دوم رهبر به همه مسئولان کشور، قدر دانستن فرصت برای کار و تلاش و خدمت به مردم بود.
ایشان افزودند: نگویید نمی گذارند، چرا که این حرف که در دوره های قبل نیز گفته می شد ، قابل قبول نیست و باید با استفاده از امکانات موجود، حتی لحظه ای را برای کار و تلاش از دست نداد.
ایشان در سومین توصیه خطاب به همه مسئولان نظام تأکید کردند: حرکت های خود را براساس اصول انقلاب تنظیم کنید و با پرهیز از حاشیه سازی و حاشیه پردازی، بر حل مشکلات مردم، متمرکز شوید.
هم گرایی سه قوه و هم گرایی بخشی چهارمین توصیه رهبر انقلاب به مسئولان و کارگزاران نظام بود. تشکیل جلسه مشترک سران قوا، شکل دهی جلسات مشترک و دو جانبه میان قوا، تبادل نظر و استفاده از مشورتهای متقابل و نیز مدیریت جهادی نکات مهم این بخش از سخنان رهبری بود.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه درخصوص رفتار با دولت داشتند و چند توصیه هم خطاب به دولت بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص رفتار با دولت تأکید کردند: بنده دولت را تأیید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم.
ایشان با اشاره به حمایت رهبری از همه دولتهای منتخب مردم، در دورانهای گذشته، افزودند: همه این دولتها دارای نقاط مثبت و نقاط منفی بودند و نقد دولتهای گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته درخصوص دولت کنونی نیز هرگونه نقدی، باید منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گیری و اذیت رساندن به دولت باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای توصیه هایی هم به دولت داشتند. جدی گرفتن سیاستهای اقتصاد مقاومتی اولین توصیه ایشان بود که گفتند: رئیس جمهور محترم و برخی مسئولان، کم و بیش درخصوص حمایت از سیاستهای اقتصاد مقاومتی سخن گفته اند اما نیاز اصلی، عمل است و نباید اینگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما در عمل، حرکت ما کُند باشد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: رونق اقتصادی نیز فقط با تولید و فعال کردن ظرفیت های درونی محقق می شود و نه با چیز دیگر.
ایشان درخصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی توصیه هایی هم به بانکها و همچنین بخش صنعت و معدن داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی درباره بانک ها گفتند: بانکها باید برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نقش مثبت ایفا کنند و خود را با این سیاستها و برنامه ریزی های دولت برای اجرای آنها، تطبیق دهند.
اما توصیه مؤکد حضرت آیت الله خامنه ای به بخش صنعت و معدن این بود که تحرک و تلاش خود را مضاعف کنند زیرا بار اصلی خروج از رکود بر عهده بخش صنعت و معدن است.
ایشان اهمیت بخش کشاورزی را نیز حیاتی دانستند و با تأکید بر لزوم سیاستهای حمایتی دولت از این بخش بسیار مهم، گفتند: در کنار حمایت از بخش کشاورزی باید مشکلات کشاورزان و دامداران نیز برطرف شود.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به شعار دولت یازدهم، یعنی «اعتدال» اشاره کردند و افزودند: اعتدال شعار بسیار خوب و مورد تأیید است زیرا افراط همواره محکوم است.
حضرت آیت الله خامنه ای یک سفارش به دولت درخصوص شعار «اعتدال» کردند و گفتند: مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند زیرا همین جریان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می کند و در مشکلات نیز، دولت را به طور واقعی کمک می کند.
ایشان تأکید کردند: اعتدال همان اسلام است. یعنی مقابله شدید با کفار و مهربانی با یکدیگر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر. اعتدال به این معنا نیست که از کارهایی که جریان مؤمن، احساس وظیفه می کند، جلوگیری کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی سپس یک توصیه مهم به برخی جریانهای سیاسی و مطبوعاتی داشتند و خطاب به آنها گفتند: امنیت فکری و ذهنی برای مردم مهم است و نباید با طرح برخی مطالب بی مبنا و تکرار حرفهای مطبوعات بیگانه با اعصاب و روان مردم بازی کرد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع هسته ای، آنرا مسئله ای حساس خواندند و با تأیید سخنان رئیس جمهور درخصوص موضوع هسته ای گفتند: واقعیت این است که در این موضوع، طرف مقابل به مرگ گرفته است که به تب راضی شویم.
حضرت آیت الله خامنه ای مسئله بسیار مهم ظرفیت غنی سازی را یکی از موارد اختلافی با طرف مقابل خواندند و افزودند: هدف آنها این است که در موضوع ظرفیت غنی سازی، جمهوری اسلامی ایران را به 10 هزار سو راضی کنند البته ابتدا از 500 سو و 1000 سو شروع کردند، که «10 هزار سو محصول حدود 10 هزار سانتریفیوژ از نوع قدیمی است که داشتیم و داریم»، در حالیکه به گفته مسئولان مربوط، نیاز قطعی کشور، 190 هزار سو است.
ایشان حرف امریکاییها را که به بهانه نگرانی از سلاح هسته ای، با دانش و فناوری بومی هسته ای ایران مخالفت می کنند، ناحق و غیر منطقی دانستند و گفتند: تضمین برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای، راههای مشخص و دستگاههای مسئولی دارد که جمهوری اسلامی ایران اشکالی در این موضوع نمی بیند و تضمین هم شده است، اما امریکا حق ندارد در مورد احتمال دستیابی کشورها به سلاح هسته ای اظهار نگرانی کند، زیرا خود امریکا از این سلاح استفاده کرده و اکنون نیز چند هزار بمب هسته ای دارد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به امریکاییها افزودند: با پرونده ای که شما درباره  استفاده از سلاح هسته ای دارید نگرانی در مورد سلاح هسته ای به شما مربوط نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.
ایشان مسئله تحقیق و توسعه در موضوع هسته ای را یکی دیگر از مواردی دانستند که باید قطعاً در مذاکرات رعایت شود و افزودند: یکی دیگر از موارد مهم که طرف مقابل تکیه و حساسیت زیادی دارد، حفظ تشکیلاتی است که تخریب آنها برای دشمن امکان پذیر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آنها در مورد تأسیسات فردو می گویند، چون این تأسیسات قابل دسترسی و ضربه زدن نیست، بنابراین باید تعطیل شود که این سخن، خنده آور است!
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه همچنین به مسائل منطقه و بویژه فتنه عراق اشاره کردند و گفتند: به توفیق الهی مردم مؤمن عراق، این فتنه را خاموش خواهند کرد و ملتهای منطقه نیز روز به روز بسوی رشد و اعتلای مادی و معنوی پیش خواهند رفت.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه اِنابه و توبه و زمینه ساز حرکت از دوزخ بدکرداری و بددلی و بداندیشی بسوی بهشت نیک کرداری، نیک اندیشی و نیک رفتاری دانستند و گفتند: از جمله معارف والایی که ادعیه ماه مبارک رمضان به انسان می آموزد، عمل همراه با معرفت و هدف، دوری از تنبلی و بیکارگی و پرهیز از دل زدگی، سهل انگاری، سخت دلی، تحجر و غفلت است که وظیفه مسئولان برای رعایت این معارف ارزشمند بسیار سنگین تر و سخت تر از افراد عادی است.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با اشاره به برکات و هدایتهای اخلاقی و فرهنگی ماه مبارک رمضان، هدف اصلی انقلاب اسلامی را همان هدف بعثت انبیاء، یعنی تکمیل مکارم اخلاقی خواند و گفت: دولت مهم ترین وظیفه خود را وظیفه فرهنگی و همچنین اجرای سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی میداند بخصوص در سالی که به نام «فرهنگ و اقتصاد» نامگذاری شده است.
آقای روحانی اجرای 3 سند مهم «مهندسی فرهنگی»، «تحول بنیادین در آموزش و پرورش» و «نخبگان» را به عنوان مهمترین برنامه های اجرایی دولت در عرصه فرهنگ در سالجاری برشمرد و افزود: بخش بزرگی از وظایف فرهنگی نیز بر عهده نهادهای دینی و اجتماعی نظیر حوزه های علمیه، فرهیختگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان است.
وی نقش مراجع تقلید و محافل دینی را بسیار ارزشمند و بی بدیل خواند و افزودند: امروز نهاد مرجعیت، سدی قوی در مقابل توطئه های استکباری و صهیونیستی است که نمونه آشکار آن در عراق پیش چشم همگان قرار دارد.
رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تقویت شرکتهای دانش بنیان را در دستور کار قرار داده و هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از این شرکتها اختصاص داده است.
بخش بعدی گزارش رئیس جمهور به عملکرد اقتصادی دولت با تمرکز بر دو شاخص مهم «تورم» و «رونق اقتصادی» اختصاص داشت.
آقای روحانی در یک ارزیابی کلی، عملکرد اقتصادی 11 ماهه دولت را در برخی شاخصها فراتر از انتظار خواند و با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه از 45 درصد در خرداد ماه 92 به 6/14 درصد در خرداد ماه سالجاری گفت: این میزان کاهش رشد تورم در طول یکسال، که با کمک و حمایت مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت و نیروهای مسلح انجام شد در تاریخ دولتهای گذشته بی نظیر است.
وی در همین زمینه افزود: دولت بنا دارد در سال 94 تورم را به پایین تر از 20 درصد و درسال 95، تک رقمی کند.
رئیس جمهور ایجاد رونق پایدار اقتصادی را سخت تر از مهار تورم خواند و خاطرنشان کرد: دولت مصمم به شکستن رکود  بر مبنای سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی و هدایت تولید به سمت رقابت پذیری و صادرات است و برنامه های خروج از رکود به زودی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
آقای روحانی گفت: لازمه رونق، ارتباط و تعامل خوب و سازنده با جهان، بخصوص همسایگان است و در این زمینه دولت قدمهای مؤثری برداشته است.
گزارش از وضعیت «سلامت» و طرح تحول آن، بخش بعدی گزارش رئیس جمهور بود. وی از برخورداری یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم از مزایای طرح تحول سلامت و قرار گرفتن بیش از 4 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد.
آقای روحانی در ادامه به تشریح راهبرد و عملکرد دولت در بخش سیاست خارجی پرداخت و با بیان اینکه دیوار «ایران هراسی» و «بهانه جویی» های جبهه استکبار فروریخته است، گفت: در دیواره تحریمهای ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی بوجود آمده است.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی با منطق و استدلال در مذاکرات هسته ای حاضر شده و ذره ای از حقوق ملت عقب نشینی نخواهد کرد، و در کنار حق مسلم ملت در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای به دنبال استیفای حق دسترسی ملت به بازار سرمایه و فناوری نیز است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز اگر مذاکرات به دلیل زیاده خواهی دشمن شکست بخورد، دنیا متوجه است که مسئولیت این شکست بر دوش طرف مقابل است و ایران در مسیری قانونی حرکت خود را با پشتیبانی بیش از پیش ملت ادامه خواهد داد.
آقای روحانی یک راهبرد مهم دولت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه تحول اقتصادی دولت در سالجاری و در سالهای آینده بر مبنای شکسته شدن و پایان تحریم ها، استوار نشده است و حتی اگر دشمن لجبازی کند، به حول و قوه الهی، راه توسعه و پیشرفت را ادامه خواهیم داد.
بخش آخر سخنان رئیس جمهور درخصوص اتفاقات و ناآرامی های اخیر در منطقه بود. آقای روحانی، ایجاد جریانهای تفرقه انگیز در میان مسلمانان با سوءاستفاده از عناوین مقدسی مانند جهاد اسلامی را ترفند بدخواهان امت اسلامی برای جلوگیری از فراگیر شدن پیام های مهم انقلاب اسلامی نظیر مردم سالاری دینی، استقلال، ایستادگی و ایجاد امت واحده اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی به وظیفه خود در ایجاد ثبات، امنیت و مبارزه با جهالت، افراطی گری خشونت و توحش متعهد است و معتقدیم خونریزی و آدمکشی و بی ثباتی در منطقه به نفع هیچکس نخواهد بود.
رئیس جمهور در پایان، خاطرنشان کرد: دولت تمام موفقیتهای خود را در سایه مشارکت، همبستگی و انسجام مردم و در ذیل هدایتهای رهبر انقلاب و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولی عصر (عج) می داند.
 
 



تاريخ : 12 / 4 / 1393برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بدون شک جامعه روحانیت مبارز که تا غیاب آیت‌الله مهدوی کنی بواسطه آیت‌الله موحدی کرمانی اداره می‌شود، تحت رهنمون‌های ایشان همچون گذشته به راه خود پر فروغ ادامه خواهد داد.
گروه سیاسی مشرق - حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جلسه این هفته جامعه روحانیت مبارز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان قائم مقام برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیت‌الله موحدی کرمانی از پیش به عنوان قائم مقام ریاست جامعه روحانیت انتخاب شده بودند و حتی گاهی برخی جلسات جامعه روحانیت با حضور آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار می‌شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد که پس از عارضه آیت‌الله مهدوی کنی، جلسات دیگری نیز به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شده است.

مشرق به بهانه تشکیل جلسه جامعه روحانیت به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی گوشه‌ای از زندگی نامه ایشان را منتشر می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارز

 

تولد و تحصیلات

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزآیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در سال 1310 در کرمان متولد شدند. پدر ایشان حجت‌الاسلام‌ حاج‌ شیخ‌ عباس موحدی کرمانی از روحانیون‌ و وعاظ‌ معروف‌ شهر بود و در زمان‌ رضاشاه‌ با وجود تأکید بر لباس متحدالشکل، جواز لباس‌ روحانیت‌ دریافت‌ کرده‌ بود. [1] آیت الله موحدی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه‌ معصومیه‌ کرمان گذراندند و سپس برای ادامه تحصیل به قم، نجف و مشهد رفتند.

ایشان در کرمان از محضر آیت‌الله صالحی، حجت‌الاسلام‌ حقیقی‌ و شیخ الرئیس، در قم از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله داماد، امام خمینی (ره) و در نجف از محضر مرحوم آیت الله العظمی خوئی، آیت الله محقق‌ داماد، آیت الله اراکی، آیت الله میرزا هاشم‌ آملی‌، ‌آیت الله سید محمود شاهرودی، آیت الله العظمی میرزا باقر زنجانی بهره برده‌اند. ایشان مدت كوتاهی نیز در مشهد از محضر آیت الله میلانی بهره­مند شده‌اند.[2]

 

آغاز مبارزه

آیت الله موحدی کرمانی پس از اتمام تحصیلات و با آغاز نهضت امام خمینی(ره) در کرمان شروع به فعالیت نمودند. وی که در این زمان یکی از وعاظ‌ و خطبای‌ معروف‌ منطقه شده‌ بود، از بیان‌ مسائل‌ سیاسی‌ در سخنرانی‌هایش‌ ابایی‌ نداشت‌، به‌ همین‌ سبب‌ در سال‌ ۱۳۴۳ توسط‌ ساواک‌ احضار و از همان‌ زمان‌ ممنوع‌المنبر شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزآیت‌الله موحدی‌ کرمانی‌ در حالی‌ که‌ فعالیت‌های‌ سیاسی‌ خود را به‌ صورت‌ پنهانی‌ ادامه‌ می‌داد، در سال‌ ۱۳۴۸ به توصیه شهید باهنر به تهران مهاجرت و در مسجد مسلم بن عقیل شروع به فعالیت نمودند.[3] ایشان خود در اینباره می‌گویند: «در تهران در دوران انقلاب و مبارزه به تربیت جوانان در مسجد پرداختم و بهمین دلیل مسجد در شرق تهران یکی از پایگاه‌های مبارزهبود.»[4] آیت الله موحدی کرمانی ضمن‌ برگزاری‌ جلسات‌ تفسیر قرآن‌ در مسجد، با آیات‌ محمدرضا مهدوی‌ کنی‌، محمد امامی‌ کاشانی‌، محمد بهشتی‌، مرتضی‌ مطهری‌، محمدجواد باهنر، فضل‌الله محلاتی‌، مهدی‌ شاه‌آبادی‌ و اکبر هاشمی‌ رفسنجانی‌ جلساتی‌ را برای‌ مبارزه‌ با رژیم‌ شاه‌ برگزار می‌کردند که این‌ جلسات هسته‌ اولیه‌ «جامعه‌‌ روحانیت‌ مبارز» را شکل داد.[5]

 

 

جامعه روحانیت مبارز تهران

در سال 1356 که جامعه روحانیت تاسیس شد، آیت الله موحدی‌ کرمانی‌ با عضویت‌ در شورای‌ مرکزی‌ جامعه همراه‌ آیت‌الله امامی‌ کاشانی‌ مسئولیت‌ جامعه‌ روحانیت‌ مبارز منطقه‌‌ شرق تهران‌ را بر عهده‌ گرفتند‌.[6] ایشان هنگام اقامت امام خمینی(ره) در نجف اشرف از سوی جامعه روحانیت مبارزبه ملاقات امام(ره) می‌رفت و سخنان و رهنمودهای ایشان و برنامه‌های جامعه روحانیت مبارز را با ایشان در میان می‌گذاشت. در جریان یکی از این سفرها که رژيم بعثی عراق اقدام به محاصره منزل امام خمینی(ره) در نجف اشرف کرد، آیت الله موحدی کرمانی با انتشار بیانیه‌ای در تقبیح‌ این عمل‌ رژیم‌ عراق به مقابله با آن پرداختند. [7] ایشان به همراه دیگر اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران در مهرماه 57 که امام خمینی(ره) به پاریس رفتند، در نامه‌ای به ژیسکاردستن رئیس جمهور فرانسه خواستار مهمان‌نوازی از رهبر انقلاب اسلامی شدند.[8]

 

 

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارز

فعالیت‌های پس از انقلاب

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 فعالیت‌های ایشان نیز نظیر دیگر یاران امام شدت گرفت. در این دوره آیت الله موحدی کرمانی به عنوان عضو شورای مرکزی و عضو داوری به حزب جمهوری اسلامی می‌پیوندند. همچنین ایشان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کرمان را بر عهده گرفتند. از آن پس ایشان نمایندگی مردم تهران در دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بر عهده داشتند. آیت الله موحدی کرمانی در مجلس شورای اسلامی ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس، ریاست کمیسیون امور دفاعی بر عهده داشته و دو دوره نیز به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به انقلاب خدمت کرده‌اند. ایشان پس از شهادت شهید اشرفی اصفهانیدر کرمانشاه با حکم امام خمینی(ره) مسئولیت امامت جمعه این منطقه را عهده دار شدند.[9]

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزایشان در این دوره مرتبا در جبهه‌ها حضور می‌یابند و درباره این دوره از حیات خود می‌فرمایند:« می‌تواند حضور در جبهه و انس با رزمندگان را در دوران امامت جمعه باختران از توفیقات دوران انقلاب باشد. شاهد بمباران­ها و موشک خوردن‌های مردم و مقاومت آن دلیران بودم که در این زمینه خاطرات فراوان دارم.»[10]

آیت الله موحدی کرمانی از ابتدای تشکیل مجلس خبرگان رهبری تاکنون نمایندگی مردم کرمان در این مجلس را برعهده دارند. ایشان بعد از جنگ به مدت چهارده سال نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشته‌اند و بعد از آن به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمده‌اند و در پاییزسال 1391 از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران انتخاب شدند.

 

 

برخی مواضع آیت الله موحدی کرمانی

 

  • انقلاب اسلامی

آیت الله موحدی کرمانی در باره پیروزی انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) گفته‌اند: «این انقلاب به بعثت حضرت رسول(ص) شبیه است، دوران جاهلیت، فسادها، جنایت‌ها، چپاول و خونریزی‌ها را همه می‌دانیم. رسول اکرم(ص) در بین آن جمع قدم گذاشت و بعد از گذشت 23 سال جامعه را متحول کرد و این‌ها به برکت اسلام بود.

امام خمینی(ره) با خودش برای امت اسلامی عزت و شرف آورد و طاغوت زمان را سرنگون کرد و حکومت اسلامی را به وجود آورد.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزامام(ره) در شرایط سختی این حرکت را آغاز کردند، امام(ره) در شرایطی این حرکت را آغاز کردند که عده زیادی از نخبگان می‌گفتند آقا به جایی نمی‌رسی و فایده‌ای ندارد چون شاه پشتیبان قوی دارد.»[11]

  • فتنه 88

آیت الله موحدی کرمانی در قبال فتنه 88 چنین اظهار داشته‌اند:« ضدانقلاب در ایام فتنه 88 به نظام اسلامی جسارت کردند. متأسفانه با دیدن این صحنه‌ها گردانندگان این برنامه عقب‌نشینی نکردند؛ برنامه‌های این افراد به گونه‌ای بود که نشان داد با این حرکات زشت همراه هستند. چرا سران فتنه از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده و ابراز ندامت نکردند؟ برنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب حداکثری و دفع حداقلی است اما متأسفانه برخی بدون توجه به نظام، مردم، انقلاب، قانون و شهدا دهن‌کجی کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزدر فتنه 88 بیگانگان خوشحال شده و به کف زدن می‌پرداختند. ضد انقلاب‌ها در آن سال جسارت بسیاری کردند و متأسفانه گردانندگان این برنامه هم هیچ عقب‌نشینی از مواضع خود نداشتند.

گردانندان فتنه 88 برنامه‌ها را به طریقی پیش بردند که موجب خوشحالی دشمنان شد و از مواضع خود هیچ عقب‌نشینی نکردند. باید از سران فتنه پرسید که چرا تاکنون ابراز ندامت نداشته‌اند و در مقابل برنامه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام که همان جذب حداکثری و دفع حداقلی بود، ایستادگی کردند. رویکرد فتنه گران ناپسند و دهن کجی به انقلاب محسوب می‌شد و کاری انجام ندادند که مردم آن‌ها را حر وار بپذیرند.»[12]

 

  • حماسه 9 دی

آیت الله موحدی کرمانی درباره حماسه بزرگ 9 دی فرموده‌اند:« مردم در نهم دی وفاداری خود را به انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب ثابت کردند.به تعبیر رهبر معظم انقلاب این روز در تاریخ انقلاب ثبت شده زیرا در این روز حماسی مردم نشان دادند که آگاه، بیدار، کثیر، دشمن شناس و خطر شناس هستند. مردم نسبت به آن حرکات زشتی که رخ داد قیام کردند و در مقابل آن‌ها ایستادند.... 9 دی روز بزرگی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری در تاریخ انقلاب ثبت شد.مردم در 9 دی نشان دادند آگاه و بیدار هستند و همواره دشمن و خطر را می‌شناسند. 9 دی را قیام مردم مقابل آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارزحرکت‌های فتنه‌گران بود. متأسفانه فتنه موجب خوشحالی بیگانگان شد و آنان با کف زدن و تشویق فتنه‌گران را همراهی کردند. » [13]

  • فرهنگ و اخلاق

 

 

آیت الله موحدی کرمانی در یکی از مهمترین خطبه‌های نماز جمعه خود در 19 اردیبهشت ماه 1393 خطاب به دولت اظهار داشتند:« به وزارت ارشاد، علوم و رسانه‌ها هشدار می‌دهم مبادا نظام ما به انحطاط اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات بازگردد؛ مراقب باشید. مبادا اباحه‌گری در رسانه‌ها ترویج شود و دولت تماشاگر باشد؛ مبادا مبانی دینی در رسانه‌‌هایی که از بیت‌المال تغذیه می‌شود زیر سوال برود. ‌مبادا مدیرانی که در فتنه 88 نقش اساسی داشته و ساختارشکنی کردند به کار گرفته شوند.»[14]

آیت‌الله موحدی کرمانی و تداوم سازمان روحانیت مبارز

آیت الله موحدی کرمانی از شخصیت‌های برجسته نظام و انقلاب به شمار می‌روند که نظیر آیت الله مهدوی کنی از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم و بزرگان انقلاب برخوردارند. بدون شک جامعه روحانیت مبارز که تا غیاب آیت‌الله مهدوی کنی به وسیله آیت‌الله موحدی کرمانی اداره می‌شود، تحت رهنمون‌های ایشان همچون گذشته به راه خود پر فروغ ادامه خواهد داد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

يک عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري گفت: تا مشخص شدن وضعيت آيت الله مهدوي کني نايب رييس اول مجلس خبرگان(آيت الله شاهرودي) اين مجلس را اداره مي‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  ايسنا، سيد احمد خاتمي در حاشيه جلسه مشترک هيات رييسه و روساي کميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران درباره نحوه اداره مجلس خبرگان در نبود رييس اين مجلس گفت: ماده 10 آيين‌نامه تکليف را تعيين کرده است، به گونه‌اي که اگر عضوي از هيات رييسه استعفا دهد يا فوت کند در اولين جلسه مجلس خبرگان انتخاب مجددي انجام مي‌شود تا جايگزين اين فرد مشخص شود.

وي افزود: درباره جايگزين آيت الله مهدوي بايد بگويم تا مشخص شدن وضعيت ايشان نايب‌رييس اول خبرگان (آيت الله شاهرودي) را اداره خواهد کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
چند روزی است که یک خودروی سواری در یکی از شهر های شمال غربی کشور در حال تردد است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از دانا: چند روزی است که خبری مبنی بر اینکه یک خودروی سواری در یکی از شهر های شمال غربی کشور در حال تردد است در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

ویژگی خاص این خودرو نصب علامت گروهک تروریستی داعش بر روی شیشه عقب خود است.

هنوز هیچ یک از مراجع قانونی با مالک این خودرو برخورد نکرده اند و همچنین هدف راننده این خودرو از انجام این کار مشخص نیست.

 



تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:دیپلمات ربوده شده,صنعا,عقاب نیوز, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده مردم زاهدان در مجلس از پیگیری مجلس و وزارت امور خارجه برای آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم؛ حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت "نوراحمد نیکبخت" دیپلمات ربوده شده ایران در صنعا اظهار داشت: تنها اطلاعی که از این فرد داریم، این است که وی سالم است.

وی افزود: امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه هم چند هفته پیش یمن بود و پس از سفر امیدواری داد که وزارت خارجه در تلاش است هرچه زودتر این مسئله را حل کند و این دیپلمات ایرانی آزاد شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هم چند وقت پیش سوالی از وزیر خارجه داشتم و پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم وزارت خارجه بتواند هرچه زودتر این فرد را آزاد کند و شاهد بازگشت این دیپلمات ربوده شده به کشورمان باشیم.
 
گفتنی است؛ نوراحمد نیکبخت، یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن، تیرماه سال گذشته در حال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صنعا از سوی افرادی مسلح ربوده شد و این افراد مسلح، وی را به محلی نامعلوم منتقل کردند.
پس از آن اخبار ضد و نقیضی مبنی بر کشته شدن این دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن در برخی خبرگزاری‌های خارجی منتشر شد که تایید و تکذیب‌هایی را در پی داشت.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز چندی پیش در دیدار با همتای یمنی خود بر تداوم پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در این کشور و اقدامات دولت یمن در این زمینه تاکید کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی منصوب شدند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی را منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای دکتر خرازی
نظر به ضرورت تکمیل اعضای شورای راهبردی روابط خارجی، آقایان: دکتر سعید جلیلی، دکتر ابراهیم شیبانی، حسین طارمی، مهدی مصطفوی اهری، سردار احمد وحیدی بعنوان اعضای جدید آن شورا با ریاست جنابعالی منصوب می شوند.
با توجه به تجربیات دوره ی گذشته و نقش این شورا در یاری رساندن مسئولان برای تصمیم گیریهای کلان و بهره مندی از نخبگان در این عرصه، امید است در دوره ی جدید شاهد حضور موثرتر آن شورا در وظائف محوله باشیم.
سید علی خامنه ای
25/خرداد/1393



تاريخ : 21 / 3 / 1393برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث؛
رهبر معظم انقلاب: دانشنامه امام مهدی(عج)، هدیه‌ای ارزشمند به جامعه اسلامی/ پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ای اطمینان بخش برای تحقق وعده بزرگ ظهور امام زمان(عج) است .

در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند. در جریان این بازدید، دانشنامه امام مهدی (عج) که به همت این مؤسسه تهیه شده است، ارائه شد.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از این بازدید، در جمع اساتید، محققان، مسئولان و کارکنان مؤسسه دارالحدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث، ضمن تشکر صمیمانه از تدوین دانشنامه امام مهدی (عج)، آن را نمونه برجسته ای از شناسایی خلاءها و مسئله یابی درست، و هدیه ای ارزشمند به جامعه اسلامی و جامعه علمی، در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، خواندند و افزودند: موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) وعده قطعی الهی است که محقق شدن وعده هایی که در طول تاریخ، به بشریت، داده شده، در واقع نوعی اطمینان بخشی به انسانها است که آن وعده بزرگ نیز حتماً محقق خواهد شد.
ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحقق یکی از همان وعده های اطمینان بخش به بشریت دانستند و گفتند: چه کسی تصور می کرد که در این منطقه بسیار حساس و در این کشور بسیار مهم و در جایی که یک رژیم مورد حمایت کامل قدرتهای بین المللی حضور داشت، انقلابی براساس دین و فقه و شریعت به پیروزی برسد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به یک نمونه قرآنی نیز اشاره کردند و افزودند: در قرآن کریم هنگامی که داستان کودکی حضرت موسی (ع) نقل می شود، خداوند دو وعده به مادر آن حضرت می دهد . اول بازگرداندن آن کودکی که به دریا انداخته شده است و دوم رسیدن حضرت موسی (ع) به مقام پیامبری .
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: تحقق وعده اول از جانب خداوند متعال، در مدت کوتاهی، در واقع اطمینان بخشی برای وعده دوم بود که در سالهای بعد محقق شد.
ایشان با اشاره به اینکه اعتقاد به امام زمان (عج) و سرانجامِ حرکت کاروان بشریت در این دنیا، یکی از بخشهای مهم جهان بینی ادیان الهی است، افزودند: همه ادیان الهی معتقدند که کاروان بشریت در پایان راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشینی خواهد رسید که مهمترین ویژگی آن عدالت است.
ایشان گفتند: کاروان بشریت از ابتدای خلقت، در حال عبور از پیچ و خم های دشوار، خارزارها و لجنزارها است تا به یک مسیر هموار و باز برسد که این مسیر هموار، همان دوران ظهور حضرت مهدی (عج) است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق شرایط مطلوب در دوران امام زمان (عج) بصورت دفعی نخواهد بود، خاطرنشان کردند: در آن دوران نیز تنازع میان خیر و شر در طبیعت بشر ادامه خواهد داشت و در کنار افراد خوب، افراد بد نیز خواهند بود اما شرایط آن دوران به گونه ای است که زمینه خوب شدن انسانها و تحقق عدالت بسیار فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، پایان راه کاروان بشریت را بسیار امیدبخش خواندند و تأکید کردند: انتظار فرج، انتظاری امیدبخش و نیروبخش است و روحیه انتظار یکی از بزرگترین دریچه های فرج برای جامعه اسلامی است.
ایشان در پایان از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام و المسلمین ری شهری و اساتید و محققان مؤسسه دار الحدیث در تهیه دانشنامه امام مهدی (عج) قدردانی کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری رییس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در گزارشی با اشاره به رونمایی از دانشنامه امام مهدی (عج) در آستانه ولادت آن حضرت، اعتبارسنجی مضاعف منابع، استناد گسترده به منابع شیعه و سنی، نقد و ارزیابی دلایل غیرنقلی مهدویت، جامعیت و گزیده‌نگاری، برخورداری از تبیین و تحلیل و همچنین نقد و بررسی دیدگاههای مختلف، تبیین عقاید دیگر ادیان درباره منجی، جمع بندی و تحلیل گزارش‌های متعارض، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و هشدار درباره خرافه گرایی را از مهمترین خصوصیات دانشنامه امام مهدی(عج) خواند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به دنبال وقوع سیل در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با دستور دکترروحانی عازم مناطق سیل زده شد.

به دنبال وقوع سیل در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با دستور دکترروحانی عازم مناطق سیل زده شد.

دکتر محمد باقر نوبخت با دستور رییس جمهوری در این سفر قرار است ضمن بررسی اوضاع مناطق سیل زده برنامه ریزی ها و دستورات لازم در راستای رسیدگی بهتر به سیل زدگان را ارائه کند.



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:, | 6:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرآیند جدیدی در درمان آیت‌الله مهدوی کنی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ،وکیلی یکی از نزدیکان آیت‌الله مهدوی کنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: در حال حاضر آهسته آهسته تزریق داروهای بیهوشی به آیت‌الله مهدوی کنی در حال کاهش است تا سطح هوشیاری ایشان سنجیده شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا گفت: تیم پزشکی آیت‌الله مهدوی کنی وضعیت ایشان را به صورت دقیق زیر نظر دارند و تزریق داروهای بیهوشی را آهسته آهسته کاهش داده است تا سطح هوشیاری ایشان مورد بررسی قرار بگیرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این عیادت از آخرین وضعیت درمانی آیت الله مهدوی کنی اطلاع یافتند و سلامتی و بهبودی ایشان را از خداوند متعال مسألت کردند.
شب گذشته نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی از رهبر انقلاب در بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی کنی حضور یافته بود.
آیت‌الله مهدوی کنی بعد از ظهر چهارشنبه (۱۴ خردادماه) به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت مداوا قرار دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وضعیت جسمانی آیت الله مهدوی کنی وخیم است/ مردم دعا کنند

یکی از پزشکان معالج آیت الله محمد رضا مهدوی کنی وضعیت عمومی رییس مجلس خبرگان رهبری را وخیم اعلام کرد و گفت: مردم برای سلامتی این عالم بزرگ دعا کنند.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از نامه نیوز، وی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایرنا افزود: رییس دانشگاه امام صادق (ع) عصر روز گذشته (چهارشنبه ) به کما رفته است و ضریب هوشیاری وی زیر 20 درصد است.

وی با بیان اینکه هیچ تغییر خاصی در وضعیت بهبودی آیت الله مهدوی کنی حاصل نشده است، افزود: وضعیت نگران کننده است و فقط لطف خدا و دعای خیر مردم می تواند کمک کند.

در همین حال یکی از دو داماد آیت الله مهدوی کنی که بسیار نگران بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت آیت الله بسیار نگران کننده است و تیم پزشکی بیمارستان تلاش گسترده ای انجام داده اند که وضعیت وی بهبود یابد.

سیدمصطفی میرلوحی افزود: از شب گذشته تغییر خاصی در روند بهبودی آیت الله ایجاد نشده است و از مردم درخواست می کنیم که برای سلامتی وی دعا کنند.

وی اضافه کرد در این میان تنها امید به الطاف خدواند متعال داریم تا بار دیگر آیت الله مهدوی کنی را به ما بازگرداند.

به گزارش  ایرنا به نقل از تکنسین های بیمارستان بهمن، دستگاههای تنفسی همچنان در حال فعالیت هستند اما وضعیت هوشیاری آیت الله مهدوی کنی متاسفانه در وضعیت نامساعدی قراردارد. نامه نیوز، وی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایرنا افزود: رییس دانشگاه امام صادق (ع) عصر روز گذشته (چهارشنبه ) به کما رفته است و ضریب هوشیاری وی زیر 20 درصد است.


 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان، سفيران كشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم:
«شیعه هراسی» و «ایران هراسی»، ابزار جبهه استکبار برای حفاظت از رژیم صهیونیستی/ پرچم اِعتزاز به اسلام برافراشته و احساس هویت اسلامی در میان مسلمانان قوی‌تر شده است/ امت واحده اسلامی باید تشکیل شود/ بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست

همزمان با خجسته عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلّی الله علیه و آله وسلّم رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن و سفرای کشورهای اسلامی، مهمترین نیاز دنیای اسلام را روی آوردن به اندیشه، فکر و بصیرت و شناخت حقیقی جبهه دشمنان امت اسلامی و همچنین اتحاد و پرهیز از اختلاف های عقیدتی و طایفه ای دانستند و تأکید کردند: امروز پرچم اِعتزاز به اسلام برافراشته شده و احساس هویت اسلامی در میان مسلمانان دنیا قوی تر از گذشته شده است و ملت ایران نیز با حسن ظن و اعتماد به وعده نصرت الهی در حال پیشرفت و پشت سر گذاشتن مشکلات و فتح یک به یک سنگرها در مسیر مبارزه با ظلم و جهل و بی عدالتی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم مهمترین علت بعثت پیامبران الهی بویژه پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم را هدایت انسانها به سوی استفاده از عقل و خرد و اندیشه خواندند و افزودند: اگر در جامعه اسلامی، بکارگیری نیروی فکر و اندیشه بصورت متداول و رایج درآید، بسیاری از مشکلات دنیای اسلام حل خواهد شد.
ایشان با اشاره به برداشت های غلط و سطحی از اسلام و قرآن گفتند: نداشتن نگاه صحیح و درک عمیق از تعالیم اسلام و مفاهیم قرآنی باعث شده است که امروز عده ای به نام اسلام، به مسلمانان ظلم و آنان را قتل عام کنند و حتی در کشوری آفریقایی، به نام اسلام، دختران بیگناه را بربایند.
رهبر انقلاب اسلامی به یکی دیگر از نمونه های بکارگرفته نشدن نیروی فکر و اندیشه در شرایط کنونی دنیای اسلام اشاره کردند و افزودند: امروز دشمنان به مقابله علنی با اسلام روی آورده اند و مهمترین وسیله آنها، ایجاد اختلاف های عقیدتی و جنگ شیعه و سنی است که اگر نیروی خرد و اندیشه بکارگرفته شود، می توان دست دشمن و انگیزه های او را دید و در مسیر اهداف بدخواهان اسلام قرار نگرفت.
حضرت آیت الله خامنه ای اتحاد و تشکیل امت واحده را یکی دیگر از نیازهای ضروری دنیای اسلام برشمردند و با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ترویج شیعه هراسی و ایران هراسی، سرپوش گذاشتن جبهه استکبار بر مشکلات خود و حفاظت از رژیم غاصب صهیونیستی است، افزودند: انتظار از ملتهای مسلمان بویژه زبدگان و نخبگان امت اسلامی این است که با تدبر و بصیرت، شناخت صحیحی از جبهه دشمنان امت اسلامی پیدا کنند و این حقایق روشن را  بخوبی متوجه شوند.
ایشان با تأکید بر اینکه دستگاههای سیاسی غرب، مروج همان جاهلیتی هستند که هدف از بعثت پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله وسلّم زدودن آنها بود، گفتند: بی عدالتی، تبعیض، نادیده گرفتن کرامت انسانی، عمده کردن مسائل جنسی و تبلیغ گسترده تبرّج زنانه، همه از مظاهر تمدن فاسد غربی است که در واقع بازگشت به همان جاهلیت است اما با شیوه ها و ابزار مدرن.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش گسترده برای سرکوب بیداری اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه این سرکوب در برخی مناطق، به ظاهر به نتیجه رسید اما واقعیت آن است که  بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای به پیشرفتهای ملت ایران در پرتو اعتقاد به پیام بعثت و اتحاد درونی و شجاعت در مقابل دشمن و احساس امید به وعده نصرت الهی، اشاره کردند و گفتند: امروز به لطف خداوند دولت تازه نفس و مسئولان آن، با احساس اعتزاز به اسلام مشغول به کار و تلاش در عرصه های گوناگون هستند.
رهبر انقلاب اسلامی وجود مشکلات و چالش ها را در مسیر زندگی انسان طبیعی دانستند و افزودند: انسانهای دارای خرد و تدبیر، مشکلات را برای رسیدن به عزت و شرف انسانی و نزدیکی به خداوند، تحمل می کنند اما انسانهای بی خرد بجای قبول ولایت الهی، به ولایت شیاطین تمسک می جویند و در مقابل آنها دچار ذلت می شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص به یک چارچوب قرآنی اشاره کردند و افزودند: براساس آیات قرآن، انسانهایی که برای رسیدن به عزت، به جای هدایت و ولایت الهی، به دشمنان اسلام و بشریت و ولایت شیاطین متوسل می شوند، در نهایت به عزت نخواهند رسید و همان شیاطین از آنها سپاسگزاری هم نخواهند کرد.
ایشان تأکید کردند: باید از این فرمول قرآنی درس گرفت و راه صحیح و مسیر واقعی سعادت را که همان خط هدایت قرآنی است، شناخت.
رهبر انقلاب اسلامی، رمز موفقیت ها و پیروزیهای نظام جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف و مبارزات گوناگون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی را اعتماد و حسن ظن به وعده الهی دانستند و خاطرنشان کردند: راه ملت ایران، همین است و در آینده هم همینگونه خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان گفتند: رحمت خداوند بر امام بزرگوار که این راه را بر ما گشود. رحمت خداوند بر شهیدانی که در این راه جان خود را فدا کردند، رحمت خداوند بر ملت ایران که در همه مراحل این راه، از خود آمادگی نشان دادند و رحمت خداوند بر مسئولان و دولتمردان ما که در این مسیر، آماده کار و تلاش و فداکاری هستند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور، با تبریک عید بزرگ مبعث، بعثت را رستاخیز بزرگ تاریخ و نعمتی برای استفاده درست از عقل براساس وحی الهی خواند و گفت: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله وسلّم با مهربانی و اخلاق عظیم دلها را مجذوب کرد و دانش، آزادگی و معنویت را برای بشریت به ارمغان آورد.
رئیس جمهور از تفرقه، بی عدالتی، خشونت و افراطی گری به عنوان بزرگترین گرفتاریهای تحمیلی جبهه کفر بر دنیای اسلام یاد کرد و افزود: امروز انقلاب اسلامی منادی اتحاد و همدلی و کنار گذاشتن اختلافات امت اسلامی در مقابل جبهه کفر است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در آستانه مبعث پیامبر اعظم(ص) و سالروز فتح خرمشهر؛
رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادی از محكومان سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند 

در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه وآله وسلّم و همچنین سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 72 نفر از محكومانِ سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت كردند.
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در آستانه مبعث پیامبر اعظم صلّی الله علیه وآله وسلّم و همچنین سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 72 نفر از محكومان سازمان قضایی نیروهای مسلح را كه در كمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه كرد كه این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 9:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه Dagens Næringsliv چاپ نروژ نوشت:

ویلایی خارج از اسلو به قیمت 29 میلیون و 350 هزار کرون معادل 165 میلیارد ریال به سفارت ایران فروخته شده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «انتخاب»، این خانه مجلل که در سال 1919 ساخته شده، به مساحت ۷۰۰ متر مربع در محله «هولت کیل» واقع در منطقه «با اوروم» قرار دارد.



ادوارد چپسنگ مشاور املاک می گوید: سفارت مرا مامور یافتن اقامتگاهی «در شان سفیر» کرد که «بشود در آن پذیرایی کرد» .

وی افزود: شخصا چندین بار با صاحب خانه وارد مذاکره شدم و سرانجام بر روی قیمت توافق کردیم.

این ویلا، عظیم، نادر، زیبا، فوق العاده و در محلی پنهان از انظار توصیف شده است.

این دلال مسکن گفت: قیمت این خانه نسبت به سایر مسکن های این نواحی به شدت بالاست.

گفتنی است، مجید نیلی سفیر ایران در نروژ است و در دولت احمدی نژاد در تاریخ  ۱۳۹۲/۳/۴ استوارنامه خود را تقدیم دولت نروژ کرده و هنوز ماموریت وی به اتمام نرسیده است.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 6:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

اگر این خبر صحت داشته باشد به نظر می رسد دایره مفاسد مالی در دولت قبل به نهاد ریاست جمهوری هم کشیده شده بود.

به گزارش ایسنا، مشرق نوشت: شنیده ایم که یکی از مسوولان سابق نهاد ریاست جمهوری که در بخش مالی و اداری مشغول به کار بود بازداشت شده است. بخشی از اتهامات وی کسب مال نامشروع از طریق اخذ پورسانت از مدیران و موسسات فرهنگی جهت اعطای بودجه و تسهیلات به آنان بوده است. گفته می شود در حال حاضر سرمایه وی ده ها میلیارد تومان برآورد می شود.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 8:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون اجتماعی ناجا گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق،‌ سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا درباره تمدید فعالیت فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده محترم ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.
 
سردار اسماعیل احمدی مقدم در تاریخ ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۸۴ پس از محمد باقر قالیباف از سوی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور انتخاب شد.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 6:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه ساز ایران:
مدرسه‌سازی یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه است/ مشارکت مردم و نیروی عظیم و بی‌پایان آنان موجب شکوفایی و رشد کار می‌شود (

عصر امروز (شنبه) در جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان تهران در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صداوسیما، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز ایران که در تاریخ 15 اردیبهشت 1393 مطرح شده بود، منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، وجود مجموعه‌ی خیّرین مدرسه‌ساز در کشور را از پدیده‌های مبارکِ انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به احساس تکلیف مردم برای مشارکت در فعالیتهای خیرخواهانه، خاطر نشان کردند: این نکته‌ی بسیار مهمّی است که مردم با انگیزه خدمت و انجام کار خوب، هر جایی که احساس کنند لازم  است، ابایی از مشارکت و حضور فعال ندارند.
ایشان افزودند: در هرجایی که توانستیم خوبیِ یک کار و درستیِ یک راه را نشان بدهیم، بدون اینکه خواسته شده باشد، مردم در آن کار مشارکت کردند که از نمونه های آن میتوان به دوره دفاع مقدّس اشاره کرد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: توجّه مردم به امر مدرسه سازی نشان‌دهنده‌ی درک درست جامعه از اهمّیّت تعلیم فرزندان است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در هر کاری که مسئولان و مدیران اصلی کشور امور را به مردم محوّل کردند، کار موفّق شد و پیشرفت کرد، افزوند: این یک تجربه است که وقتی کار به نیروی عظیم و بی‌پایانِ مردم واگذار شد آن کار شکوفا می شود و رشد پیدا میکند.
رهبر انقلاب در ارتباط با امر حسنه‌ی مدرسه سازی سه توصیه نیز داشتند.
اولین توصیه اینکه؛ کسانیکه خود را درگیر حسنه‌ی بزرگ مدرسه سازی کرده اند این کار را به عنوان صدقه جاریه، با شوق و رغبت و انگیزه ادامه دهند.
دومین توصیه ایشان به رسانه‌ها بویژه صدا و سیما بود که لازم است به افکار عمومی وجودِ یک چنین کار مهمی را معرفی کنند.
و توصیه‌ی پایانی رهبر معظم انقلاب نیز ضرورت همکاری وزارت آموزش و پرورش با خیرین مدرسه ساز و توجه به مسأله مقاوم سازی مدارس بود.



تاريخ : 16 / 2 / 1393برچسب:, | 11:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«غلامحسین محسنی اژه ای» سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفت: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

یک منبع آگاه ضمن تایید بازداشت «محمد رویانیان» مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس و رییس سابق ستاد سوخت، افزود، وی در ارتباط با پرونده ستاد سوخت بازداشت شده است.

این منبع آگاه روز سه شنبه به ایرنا گفت: قرار بازداشت رویانیان از سوی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت صادر شده است.

بر اساس این گزارش، رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار و تفهیم اتهام شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفت: تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.

رویانیان نیز پیشتر درباره احضار خود به دادسرا در ارتباط با پرونده ستاد سوخت گفته بود: به دادسرا رفتن جرم نیست و قوه قضاییه و دادسرا خانه من است.