پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پر شکوه و کم نظير مردم در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي:

 

تبيين اصول مکتب امام/ راه جلوگيري از تحريف امام بازخواني اصول امام است/ امام تا روز آخر از بن دندان اعتقاد داشت که امريکا شيطان بزرگ است/ امام طرفدار جدی حمایت از مستضعفان بود/ دشمن با هرکس که در مقابل او بيشتر ايستادگي کند بيشتر مخالف است (۱۳۹۴/۰۳/۱۴ - ۱۴:۳۵)

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(پنجشنبه) در اجتماع پر شکوه و کم نظير مردم وفادار ايران در حرم مطهر بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي، مکتب امام خميني را نقشه راه پر اميد ملت ايران خواندند و با اشاره به ضرورت مقابله با تحريف شخصيت امام، تاکيد کردند: بازخواني اصول مستند مکتب امام، تنها راه مقابله با تحريف شخصيت آن بزرگوار است، اصولي مانند: اثبات اسلام ناب محمدي و نفي اسلام آمريکايي، اعتماد به صدق وعده الهي و بي اعتمادي به مستکبران، اعتماد به اراده و نيروي مردم و مخالفت با تمرکزهاي دولتي، حمايت جدي از محرومان و مخالفت با اشرافيگري، حمايت از مظلومان جهان و مخالفت صريح و بي ملاحظه با قلدران بين المللي، استقلال و رد سلطه پذيري، و تاکيد بر وحدت ملي.

 

رهبر انقلاب اسلامي در مقدمه سخنانشان در بيست و ششمين سالگرد عروج امام خميني (رض)، با اشاره به نيمه شعبان، سالگرد ميلاد حضرت وليعصر (عج) موضوع منجي آخرالزمان را مورد اتفاق همه اديان ابراهيمي خواندند و افزودند: همه مذاهب اسلامي اين منجي را از ذريه پيامبر خاتم و به نام مهدي (عج) مي شناسند که در اين ميان، شيعيان با ادله مسلم و قطعي، حضرت وليعصر را با خصوصيات مشخص و معين، فرزند امام يازدهم مي دانند و او را معرفي و اثبات مي کنند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم:
هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است/ نسخه علاج مشکلات، تسليم در برابر قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميل‌های جاهليت مدرن است
در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در این ديدار با تأکيد بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان، لازمه رسيدن به اين هدف والا را دو عنصر «بصيرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنوني دنياي اسلام، تسليم بودن در برابر دستورات قرآن و تسليم نشدن در برابر تحميلهاي جاهليت مدرن و مقاومت در برابر زورگويي هاي اين جاهليت است.
ايشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآني و شکل گيري جامعه اي بر اساس دستورات قرآني برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنياي اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگهاي داخلي ناشي از فشار نظام‌هاي جاهلي به‌شدت رنج مي برد که تنها راه مقابله با اين فشارهاي تحميلي، تسليم شدن در برابر قرآن و عزم جدي براي حرکت به سمت اهداف والاي آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: اگر يک قدم به سمت اهداف قرآني برداشته شود، خداوند نيروي مضاعفي خواهد بخشيد و اين، موضوعي است که ملت ايران تجربه کرده و با مقاومت در برابر زورگويي‌ها، به توانايي‌ها و اميد بيشتري دست پيدا کرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي استفاده از تجربه ملت ايران در ايستادگي مقابل قدرت ها را نسخه علاج مشکلات دنياي اسلام دانستند و گفتند: ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان امت اسلامي، امروز يکي از برنامه هاي اصلي دشمنان است، بنابراين همه بايد مراقب باشند تا مبادا فرياد اختلاف سر دهند و بلندگوي دشمنان اسلام و قرآن شوند.
ايشان با تاکيد بر اينکه هر حنجره اي که در جهت اختلاف‌افکني کار کند، بلندگوي دشمن است، خاطر نشان کردند: ايجاد اختلاف تحت عناوين شيعه و سني، عرب و عجم، و قوميتها و مليتها و تعصبهاي ناسيوناليستي، در دستور کار بدخواهان امت اسلامي قرار دارد که بايد با «بصيرت» و «عزم» در مقابل آن ايستاد.
رهبر انقلاب، بصيرت و تشخيص صحيحِ «دوست» و «دشمن» را بسيار ضروري دانستند و تأکيد کردند: هنگامي که عزم و اراده در کنار بصيرت قرار گيرد، پيمودن مسير و ايستادگي در برابر فشارها و تحميل‌ها و توطئه‌ها، آسان خواهد شد و اين، همان نصرت الهي است.
حضرت آيت الله خامنه اي گسترش روزافزون انس با قرآن در جامعه را نويدبخش و اميدوار کننده خواندند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان به موضوع قرآن، گفتند: بايد جوانان و روشنفکران، انس بيشتري با قرآن پيدا کنند، زيرا غني شدن ذهن از معارف قرآن، تاثير خود را بر گفتار و رفتار و تصميم گيريهاي کلان خواهد گذاشت.
ايشان انس با قرآن را تضمين کننده آينده روشن و همراه با سعادت دانستند و تأکيد کردند: امروز خوشبختانه حرکت به سمت اسلام و قرآن در ميان جوامع اسلامي نيز شروع شده که بيداري اسلامي از برکات آن است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بيداري اسلامي حقيقتي است که از بين رفتني نيست و آثار آن روزبروزگسترش خواهد يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي وظيفه علما، روشنفکران، نويسندگان، دانشجويان، دانش پژوهان و قاريان و حافظان قرآن را در گسترش روزافزون بيداري اسلامي، مضاعف برشمردند و تأکيد کردند: بايد مردم را به راهي که قرآن بشارت مي دهد، اميدوار کرد.
ايشان در پايان اظهار اميدواري کردند دولتهاي اسلامي بيشتر از آنکه درباره قرآن حرف بزنند، در عمل با آن آشنا شوند و دستورات آن را اجرا کنند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از روند برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآنی بیان کرد.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی امسال در مقایسه با سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی از امتیازات بیشتری برخوردار بود، گفت: توجه بدون تبعیض به همه شرکت‌کنندگان در مسابقات و انس و الفت میان آنان، حضور قاریان نوجوان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان‌ها با حضور قاریان خارجی، تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآنی و حضور پرشور مردم و مسئولان در مسابقات از مهمترین ویژگی‌ها و برنامه‌های این دوره از مسابقات بود.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مقام معظم رهبری
با صدور پیامی

امام خامنه‌ای درگذشت اخوی آیت‌الله موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخویِ آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخویِ آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی دامت برکاته

درگذشت اخوی مکرّم مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدمهدی موحدی رحمة‌ الله علیه را که خطیبی توانا و دارای خدمات ارزشمندی در دوران جمهوری اسلامی و پیش از آن و مفتخر به تقدیم فرزند شهید و فاضل خود در دفاع مقدس بودند، به جناب‌عالی و خاندان شریف و فرزندان معزّز و به قاطبه دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله

سیدعلی خامنه‌ای

 
 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک عضو مجلس خبرگان گفت: تا زمانی که دولت عربستان امنیت حجاج و زائران ایرانی را تضمین نکند، ادامه اعزام عمره به مصلحت نیست.

به گزارش مشرق، یک عضو مجلس خبرگان گفت: تا زمانی که دولت عربستان امنیت حجاج و زائران ایرانی را تضمین نکند، ادامه اعزام عمره به مصلحت نیست.

آیت​الله محسن حیدری در واکنش به اتفاقات فرودگاه جده و سکوت دولت عربستان دراین زمینه، اظهار کرد: این اتفاق دل هر انسانی را به درد می‌آورد و حادثه​ای بسیار زشت و آزاردهنده بوده است. این‌گونه جنایت​ها جز از آدم​های لاابالی و جنایتکار یا رژیم‌های سرسپرده صهیونیست و تکفیری​ها برنمی​آید.

وی ادامه داد: عزت و حرمت یک مسلمان بسیار باارزش​تر از این است که برای یک سفر مستحبی، لکه​دار شود.

حیدری عنوان کرد: چنانچه این حادثه، عمل فردی آن دو مامور جنایتکار فرودگاه بوده، سهل​انگاری عربستان در مجازات این دو نفر قطعا برای آن​ها گران تمام می​شود. این اقدام همانطور که آبروی آنها را مقابل ملت ایران برده، بی​شک آبروی آنها را پیش همه ملت‌ها خواهد برد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: عواقب بسیار بدی در انتظار آنها است، زیرا هیچ دولت عاقلی دست به چنین کاری نمی​زند یا به نیروهای تحت امر خود، آزادی چنین کاری را نمی​دهد. بنابراین تا زمانی که وزارت حج عربستان تضمین​های لازم برای امنیت حجاج و زائران ایرانی را تامین نکند، باید در اعزام حجاج ایرانی به عمره تجدیدنظر شده و تصمیم قاطعانه​ای در این زمینه گرفته شود.

حیدری افزود: پیشنهاد مشخص به سازمان حج و زیارت کشور این است که بعد از اخذ تضمین​های لازم و این‌که دولت عربستان نیز متعهد شود که این حوادث ننگین تکرار نشود، اعزام​ها انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به طبیعت حکام عربستان بعید نیست که این کارهای زشت بدون برنامه بوده باشد.



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت.

پیام رئیس مجلس در پی بازگشت پیکر شهید دانایی فر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت و بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت؛ متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مرزبان سرافراز و دلاور گروهبان دوم جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی جیش العدل را به پیشگاه فرماندهی کل قوا، ملت شریف ایران و خانواده صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

در طول یکسال گذشته شایعات بی اساسی درباره وضعیت شهید دانایی فر از سوی دشمنان طرح ریزی شد که بیانگر مظلومیت و مقاومت این عزیز جان بر کف و سرباز وطن در برابر توطئه آنان می باشد.

اینک که پیکر مطهر این شهید قهرمان به کشور بازگشته است از تلاش شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری عوامل شهادت و شناسایی و انتقال پیکر بزرگوار شهید دانایی فر تقدیر کرده، امیدوارم روح متعالی این رزمنده قهرمان مشمول علو درجات در پیشگاه خداوند متعال شود.

علی لاریجانی- رئیس مجلس شورای اسلامی



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 4:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا الیه راجعون
حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی

درگذشت همشیره مومنه و مکرمه، مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» موجب تاثر و تالم گردید.
این ضایعه را به حضرتعالی، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت عرض می کنم. از خداوند متعال، رحمت واسعه و حشر آن بانوی پرهیزگار با جدّه بزرگوار سادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، صبر و اجر برای همه مصیبت دیدگان و سلامتی و توفیق روز افزون برای حضرتعالی مسالت می نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)؛
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) و ترحیم همشیره مکرمه حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار شد .

در شب شهادت ریحانه‌ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام و همچنین مجلس ترحیم و بزرگداشت بانوی انقلابی سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای همشیره مکرمه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور سران قوا، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عالی به تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ذکر مصائب و مناقب ایشان پرداخت و آقایان انسانی و کریمی در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت مدیحه سرایی کردند.
مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تا جمعه هفتم فروردین 1394 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق گزارش یکی از روزنامه‌های امروز کشور، سازمان ملل متحد دو دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس به دولت جمهوری اسلامی ایران اهدا کرده است.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی به مدیران ارشد اجرایی، اعلام شده است که با توجه به اهدای دو دستگاه وانت تویوتا هایلوکس تک کابین از سوی سازمان ملل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از دولت کشورمان، شرایطی فراهم شود تا امکان ورود، ترخیص قطعی و شماره‌گذاری این خودروهای اهدایی با رعایت ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدون پرداخت مالیات و برخی از عوارض قانونی مصوب، فراهم شود



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: براساس برنامه ریزی‌ها، دولت سال آینده ۳۸ هزارنفر از جوانان را استخدام خواهد کرد.

 محمدباقر نوبخت دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اعلام اینکه براساس برنامه ریزهای صورت گرفته و با تامین بودجه مورد نیاز، بیش از ۳۸ هزارنفر از جوانان کشور به استخدام دولت در خواهند آمد، گفت: البته سیاست دولت در استخدام، کم کردن حجم دولت است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرادی که در گذشته برای استخدام امتحان و آزمون داده بودند اما بودجه لازم برای بکارگیری آنان تامین نشده بود، در بودجه سال آینده تامین اعتبار شده و ادارات و استانداری ها می توانند از اکنون تشریفات لازم برای استخدام را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تورم در کشور هنوز بالا است و فقط از رشد منفی اقتصاد تا حدودی کاسته شده است، افزود: دولت توانسته نسبت به سال های گذشته تورم را کنترل و از رشد منفی آن بکاهد. این روند کاهش تورم ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر نرخ تورم حدود ۱۵ درصد است، ادامه داد: دولت در مهار تورم نقطه به نقطه، سالیانه و ماهانه نسبت به سال و ماه مشابه کنترل مناسبی داشته اما باید تورم را تک رقمی کند و این ایده آل ترین هدف دولت است.

نوبخت با یادآوری اینکه تلاش ریاست جمهوری و دولت، مهار تورم و رونق بخش تولید است، افزود: باید منابع مالی به سمت و سوی تولید سوق پیدا کنند و میزان عرضه از تقاضا بیشتر باشد تا کشور از تورم ساختاری نجات یابد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت قصد ندارد از بانکها استقراض کند، افزود: اینگونه استقراض ها خود زمینه ساز تورم و رشد نقدینگی می شود و چنین سیاستی در برنامه های کلان و کوتاه مدت دولت جای ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت سعی دارد در اصلاح قیمت حامل های انرژی کمترین فشار را بر مردم وارد کند، افزود: در صورتی که منافع اقتصاد کلان کشور بر ضرورت اصلاح حامل های انرژی باشد، باید این اقدام را عملی کرد اما این اصلاحات با شیبی ملایم عملیاتی می شود.

 

 



تاريخ : 13 / 12 / 1393برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛
انتصاب نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام شیخ عبدالکریم عابدینی را به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجة الاسلام آقای حاج شیخ عبدالکریم عابدینی دامت افاضاته
اکنون که جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای باریک‌بین دامت برکاته پس از خدمات ارزشمند انقلابی و جهادی در حوزه‌ی تبلیغ و تربیت دینی که سالهای دراز با کمال سلامت و صداقت بدان اشتغال داشتند، از مسئولیت امامت جمعه کناره‌گیری کرده‌اند، جنابعالی را که بحمدالله متصف به علم و عمل انقلابی می‌باشید، به امامت جمعه‌ی شهر قزوین و نمایندگی خود در آن استان منصوب می‌کنم.
مجاهدتها و تلاشهای ارزشمند مردم شریف قزوین چه در دوران مبارزات انقلابی و چه در سالهای دفاع مقدس، برگ افتخارآفرین دیگری بر دفتر قطور افتخارات علمی و سیاسی آن منطقه‌ی پر استعداد افزوده است. انتظار می‌رود جنابعالی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های علمی و تبلیغی و اجتماعی خود، گام‌های بلند دیگری در این راه بردارید و بویژه نسل جوان و پر انگیزه را در جهت هدف‌های انقلاب اسلامی، پدرانه و صمیمانه راهنمائی نمائید. توفیق شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد معتقد است: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که کلاس‌ها را مختلط برگزار کنیم، اما در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.
 
به گزارش ایسنا، امام جمعه اصفهان در مجمع کمیسیون‌های فرهنگی ـ اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها همچنین با اشاره به این‌که یک زن معتاد می‌تواند حداکثر 14 نفر را معتاد کند و یک مرد که دچار اعتیاد شده است تنها می‌تواند حداکثر 6 نفر را به اعتیاد بکشاند، خاطرنشان کرده که ما باید از لحاظ فرهنگی به خوبی کار کنیم و اگر بخواهیم برای از زیر در رفتن مسئولیت‌مان دیگران را مسئول اعتیاد جوانان بدانیم تا ده سال آینده که هیچ تا صد سال آینده نیز به هدفمان نخواهیم رسید و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی در باره انتخاب رهبر انقلاب گفت: به غیر از آیت‌الله خامنه‌ای چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند.
 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی در باره انتخاب رهبر انقلاب گفت: همان موقع برای غیر از امام(ره)، شورای پنج نفری در قانون اساسی بود.

 البته شاید مدیریتش ضعیف می‌شد، ولی اطمینانش بیشتر بود و ما هم که گرداننده بودیم، به شورا رسیدیم و سه نفر را معرفی کردیم. درست هم انتخاب کردیم. آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله مشکینی بودند.

گفتیم اینها شورا باشند و به مجلس خبرگان آوردیم، اول موضوع رهبری فردی یا شورایی بودن مطرح شد و آیت‌الله خامنه‌ای از رهبری شورایی حمایت کردند و من هم وقت خواسته بودم که نوبت نرسید و رهبری فردی با اکثریت رای آورد. وقتی فردی رای آورد، نوبت به انتخاب فرد رسید.

خودم را می‌گویم و شاید نظر همه کسانی که رای دادند همین باشد، که کسی مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای نبود. الان هم همین است.

به غیر از آیت‌الله خامنه‌ای چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت آمده است که سیدرضا اکرمی "رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی" است، نه یک مقام دولتی
حصر سران فتنه 88/ اختلاف نظر با روحانی/ نیاز اهالی فرهنگ به ارشاد و گشت ارشاد/ ناگفته‌ها از روز رحلت امام(ره)به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس اطلاعیه‌ای که دفتر سخنگوی دولت آمده است سیدرضا اکرمی "رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی" است، نه یک مقام دولتی.

 متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

"نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون "مشاور رئیس جمهور"، "رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری"، "مقام دولتی" برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده نموده‌اند، لازم به اطلاع رسانی است که جناب آقای اکرمی "رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی" است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است. بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست".

گفتنی است حجت الاسلام اکرمی روز جمعه 17 بهمن ماه در برنامه شناسنامه در تلویزیون نظرات خود را درباره وقایع سال 88 و حصر بیان کرد.

متن نظرات حجت‌الاسلام اکرمی در برنامه شناسنامه را در اینجا بخوانید.



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یعنی آمده بودند در مقابل امامشان و رهبرشان رژه بروند، اعلام وفاداری کنند و بگویند فرمانده ما شما هستید. این حادثه به قدری عجیب و هیجان‌انگیز بود که اینها بی‌اختیار همه را به دنبال خودشان راه می‌انداختند.
نوزدهم بهمن‌ماه سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش رژیم سابق با بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(س) بود.
 
به همین مناسبت، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را از این روز فراموش‌نشدنی، منتشر کرده است:
 
«یکی از مسائل مهمی که در هفته‌ی گذشته در زمینه‌ی انقلاب پرشکوه اسلامی به آن اشاره کردم، مسئله‌ی حفظ جهت گیری این انقلاب در طول فراز و نشیبهای بیشمار دوران بعد از پیروزی تا امروز است؛ که امروز با اندکی تفصیل به این مطلب می پردازم و جوانب گوناگون آن را عرض می کنم. اما قبل از آنکه وارد این بحث شوم، لازم می دانم از خاطره‌ی باشکوه امروز - که روز نوزدهم بهمن و روز نیروی هوائی است - یاد کنم و در بین خاطرات شیرین و پرهیجان و تعیین‌کننده‌ی آن روزهای حساس، این یک خاطره را به مناسبت بیان کنم.
 
البته این روزها، بلکه ساعت ها، سرتاپا خاطره بود. هر ساعتی یک حادثه بود و همان طوری که در هفته‌ی گذشته هم عرض کردم، حفظ این خاطره‌ها در حافظه‌ی تاریخ و برای نسل های آینده، یکی از عمده‌ترین وظائف ماست. اما این خاطره، یک خاطره‌ی عجیبی است.
 
من فراموش نمی کنم؛ در خیابان ایران، نزدیک به مقر امام عزیز و عظیم و بزرگوار - این بنده‌ی صالح خدا - آنجائی که آن روز دل همه‌ی ایران در آنجا می تپید و همه‌ی عاطفه‌ها و روحها از سراسر کشور به آنجا پر می کشید؛ آنجائی که همه‌ی مردمی که در سراسر دنیا از حادثه‌ی ایران اندک خبری داشتند – همه‌ی محافل سیاسی، همه‌ی قدرتهای بزرگ، همه‌ی دولت های مستضعف، همه‌ی روشنفکران، همه‌ی علاقه‌مندان به اسلام، همه‌ی انقلابیون عالم - متوجه بودند ببینند آنجا چه می گذرد؛ آن محلی که مخصوص تبلیغات مربوط به آن روزها بود؛ خبر دادن به مردم و توجیه ذهن های مردم، که ما به آن می گفتیم دفتر تبلیغات، و بنده آنجا مشغول کار بودم، دیدم یک همهمه‌ی فوق‌العاده‌ای است. نگاه کردم؛ از حیرت به یک حالتی دچار شدم که واقعاً در مقابل حوادث آن روز، از همه‌ی حوادثی که تا آن روز بنده دیده بودم - یا از بیشتر آنها - حیرت‌انگیزتر بود. دیدم عده‌ی کثیری از پرسنل نظامی نیروی هوائی در گروه‌های منظم و صف‌کشیده، کارتهای شناسائی‌شان را در آوردند سر دست گرفتند و آشکارا و با شجاعت دارند به طرف بیت امام راهپیمائی می کنند.
 
همه عکس این را انتظار می بردند، همه غیر از این را تصور می کردند؛ خیال می کردند که نظامی‌ها در مقابل مردم، در حساس ترین لحظات و آخرین لحظات، خواهند ایستاد؛ اما حقیقت غیر از این بود و این برادران ملت و فرزندان ملت و بزرگ‌شدگان آغوش ملت که جزو مردم بودند، معلوم بود که سرنوشتشان جز همکاری با مردم و قرار گرفتن در کنار مردم، چیز دیگری نخواهد بود. البته آن سران مزدور یا افراد پست و ضعیف و بی‌ارزشی که نمی توانستند قدر آغوش گرم مردم را بفهمند، یا مقاومت می کردند، یا می گریختند، یا کارشکنی می کردند، یا لااقل حضور پیدا نمی کردند؛ اما عناصر مؤمن و قاطع - این جوانها، این آگاه‌ترها - دلشان با مردم بود. حالا از همه هم شجاع‌تر و گستاخ‌تر برادران نیروی هوائی بودند که آمده بودند حساسترین کار را انجام بدهند؛ یعنی آمده بودند در مقابل امامشان و رهبرشان رژه بروند، اعلام وفاداری کنند و بگویند فرمانده ما شما هستید. این حادثه به قدری عجیب و هیجان‌انگیز بود که اینها بی‌اختیار همه را به دنبال خودشان راه می‌انداختند.
 
من با عجله رفتم در مقر امام در دبستان علوی، که فاصله‌ی کوتاهی داشت با آنجائی که ما بودیم. آمادگی‌هائی به وجود آمد و امام عزیز ایستادند و این جوانها، این دلاورها، این سلحشورها آمدند در مقابل امام رژه رفتند و امام با همان ایمان و باوری که همیشه از اول شروع نهضت به مسئولیت خود و به نقش خود در اداره‌ی این انقلاب و این ملت داشتند، از اینها رژه گرفتند؛ آنها را نصیحت کردند، به آنها دل دادند، به آنها شجاعت دادند، پرچم آنها را امضا کردند؛ طوماری نوشته بودند، آن را تحویل گرفتند و برای آنها دعا کردند و آنها رفتند و این کمر دستگاه را شکست؛ دستگاه احساس کرد بی‌پشت و پناه شده. تنها امید آن نظامی که جز با سرنیزه و زور نمی تواند حکومت کند، چیست؟ جز نیروهای نظامی؟ به مردم که اتکائی نداشتند. اما نیروهای نظامی هم با این صراحت و با این قاطعیت در خدمت مردم قرار گرفتند و ما خدا را شکر می کنیم که نیروی هوائی و همه‌ی ارتش جمهوری اسلامی ایران امتحان خوبی به مردم دادند.»
 
بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران‌ به امامت حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای‌( ۱۳۶۳/۱۱/۱۹)

 

 



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 2:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو مجلس خبرگان رهبری از تعیین ریاست مجلس خبرگان همزمان با اولین روز تشکیل جلسات خبرگان رهبری(19 اسفندماه) خبر داد.

تعیینآیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، از انتخاب رییس مجلس خبرگان در ماه آینده خبرداد و گفت: اجلاس خبرگان در روزهای 19 و 20 اسفند (سه‌شنبه و چهارشنبه) برگزار می‌شود و در روز اول یعنی 19 بهمن رییس خبرگان رهبری تعیین خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اعضای مجلس خبرگان پس از برگزاری اجلاس در روز پنجشنبه 21 اسفند به دیدار مقام معظم رهبری شرفیاب خواهند شد.



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 12:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در حسینیه امام خمینی(ره)؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو بازدید کردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند.
مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این بازدید متعاقباً منتشر خواهد شد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر احمد غلامی، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، استعفا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده و دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با استعفای وی موافقت کرده است.

وی علت استعفای خود را خستگی ناشی کار عنوان کرد و افزود: پیش از این، استعفای خود را ارائه کرده بود و امروز با استعفای وی موافقت شد.


دکتر احمد غلامی، دانشیار رشته مهندسی برق و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است و پس از استعفا، به فعالیت اصلی خود که تدریس در دانشگاه است، می پردازد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
اکبری، نویسنده، از تدوین و انتشار خاطرات خودگفته مقام معظم رهبری از دهه ۶۰ تا دهه ۹۰ خبر داد و گفت: این اثر با عنوان «حضرت آقا» از سوی نشر یا زهرا(س) روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی اکبری نویسنده با اشاره به آثار جدید در دست انتشار خود گفت: برای بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب چند اثر را در دست تهیه دارم که از جمله این مواردی، اثری است با عنوان «حضرت آقا» که شامل خاطرات خودگفته مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف است که تا پایان سال جاری از سوی نشر یازهرا(س) روانه بازار کتاب خواهد شد.

وی ادامه داد: این اثر چهاردهمین جلد از مجموعه «یاران ناب» است که در کنار خاطرات به ارائه تصاویری از مقام معظم رهبری نیز می‌پردازد. برای تهیه این اثر به بررسی سخنرانی‌های ایشان از دهه 60 تا دهه 90 پرداختم.

نشر یا زهرا(س) از جمله ناشران فعال در حوزه دفاع مقدس است که در قالب عناوین مختلف به معرفی شخصیت‌ها و فرماندهان جنگ و انقلاب اسلامی می‌پردازد.
از جمله مجموعه‌هایی که از سوی این انتشارات روانه بازار کتاب شده، «یاران ناب» است که تاکنون 13 جلد از این مجموعه منتشر شده و به بازار کتاب راه یافته است.
«سید اسدالله» آخرین مجلد منتشر شده از این مجموعه است که به زندگی آیت‌الله سیداسدالله مدنی اختصاص دارد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌ الله اعرافی امام جمعه قم شد

آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس جامعة المصطفی(ص) و استاد حوزه علمیه قم به جمع ائمه جمعه استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم، محمد جواد خالقی رئیس دفتر آیت‌الله سعیدی، امام جمعه فعلی شهر قم گفت : با توجه به عدم حضور آیت‌ الله ابراهیم امینی و آیت‌الله رضا استادی در نماز عبادی سیاسی جمعه قم، تغییراتی در ائمه جمعه  قم صورت گرفت و بر این اساس آیت‌الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی به جمع ائمه جمعه قم افزوده شد.

وی با اشاره به زمان معارفه آیت‌الله اعرافی بیان کرد: قرار است تا روز جمعه و هم‌ زمان با برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در حرم حضرت معصومه(س) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مراسم معارفه آیت‌الله اعرافی برگزار شود.
وی بیان کرد: آیت‌الله حسینی بوشهری دچار کسالت هستند که پس از رفع آن به نماز جمعه قم و جهت قرائت نماز عبادی سیاسی بازمی‌گردند.
آیت‌  الله علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و از اساتید حوزه علمیه قم هستند.
وی مسئولیت‌های فرهنگی و سیاسی نظیر عضویت در شورای پژوهش‌های علمی کشور، ریاست مرکز جهانی علوم اسلامی، ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه کاری خود دارد.
آیت الله اعرافی‌ در سال‌های‌ عمر خود تا به‌ امروز در عرصه‌ سیاست‌ فعالیتهای‌ بسیاری‌ را به‌ منصه‌ ظهور نهاده‌ است‌. او که‌ فرزند پدری‌ عالم‌ و مجاهد بود همواره‌ با نهضت‌ امام‌ (ره‌) همراه‌ بود و در بسیاری‌ از سمت هایی‌ که‌ پیش‌تر ذکر آن‌ها گذشت‌، فعالیت‌های‌ سیاسی‌ نیز داشته‌ و به‌ تحقق‌ آرمان های‌ انقلاب‌ کمک‌ شایانی‌ کرده است‌.
وی در سال‌ 1371 با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ امامت‌ جمعه شهر میبد برگزیده‌ شد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 8:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ ، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز با اعضای تیم هسته ای کشورمان در تهران دیدار می کند . روز ۲۸ دی هم دوازدهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در سطح معاونان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سرگئی ریابکوف که ریاست تیم مذاکره کننده هسته ای روسیه را برعهده دارد ، قرار است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و همچنین عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه  گفتگو کند.

پس از تمدید هفت ماه و هفت روز  توافقنامه ژنو در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در وین، رایزنی‌ ها برای حصول توافقنامه جامع آغاز و یازدهمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+ 5 26 آذر  در شهر ژنو برگزار شد .
بر همین اساس چهارشنبه 24 دی وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در ژنو  دیدار خواهند داشت . 25 تا 27 دی نیز هیات های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت و روز 28 دی هم دوازدهمین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در سطح معاونان برگزار خواهد شد.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دیدار جمعی از مسئولان با رهبر انقلاب برخی شخصیت های اهل سنت از جمله مولوی عبدالحمید امام جماعت اهل سنت زاهدان نیز حضور داشت.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 10:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با صدور پیامی انتصاب آیت‌الله احمد محسنی‌گرکانی را به تولیت حوزه علمیه مروی تبریک گفت.

 

 متن پیام تبریک آیت‌الله علی‌اکبر رشاد بدین شرح است:

 

«حضرت آیت‌الله حاج شیخ احمد محسنی گرکانی (دامت برکاته)

تولیت مکرم حوزه علمیه مروی(صانها الله عن الحدثان)

سلام علیکم بماصبرتم فنعم عقبیَ الدار

خدمات شایان و درخشان حضرت مستطاب‌عالی، طی چندین دهه‌ در ساحات و سنگرهای مختلف، هرگز از خاطر مردم مؤمن و قدرشناس نخواهد رفت؛ اکنون نیز تشخیص صائب نیابت عامه بقیه الله الاعظم(عج) و زعیم حکیم امت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله الوارف)، امر تولیت و تدبیر یکی از حوزه‌های علمیه دیرین و مهم تهران را به کف با کفایت حضرت عالی سپرده، و بدین سان ساحت خدمت خطیر دیگری فراروی آن جناب قرار گرفته است. بی‌شک به سرانگشت تدبیر، این فرصت فرخنده را به مجالی مبارک برای تقویت حصن حصین دین و کشور یعنی حوزه علمیه و تحکیم بنیان‌ اسلام و انقلاب اسلامی تبدیل خواهید فرمود.

اینک: ضمن عرض تهنیت میلاد مبارک حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدالله(ص) و ولادت با سعادت حضرت جعفربن محمد(ع)، به عنوان خادم حوزه‌های علمیه استان و از باب ادب‌گذاری و ارادت ورزی، این اتفاق میمون را از سوی خود و اعضای محترم شورا و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران، به جناب عالی، مدیران، مدرسان و طلاب معزز آن حوزه مبارکه، متواضعانه تبریک عرض می‌کنم؛ و به اقتضای ارادت قدیم و به حکم تکلیف شرعی و تعلقات صنفی، بدین وسیله آمادگی خویش و دوستان همکار در حوزه‌های علمیه استان را، برای هرگونه مساعدت و معاضدت با آن جناب اعلام می‌دارم.

 

فرصت را معتنم شمرده، بار دیگر یاد و خاطره فقیه فطن، مجاهد نستوه، یار باوفای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی (قدّس سرّه) را گرامی می‌دارم. آن عالم عظیم‌الشان از سرمایه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او در شرایط حاضر، مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام و نظام اسلامی قلمداد می‌شود. امید می‌برم با حضور بابرکت جناب عالی در آن سنگرگاه معنوی و تربیتی، خلأ فقدان آن بزرگوار جبران گردد.

 

از این که به جهت سفر، توفیق انجام وظیفه حضوری در آیین معارفه، از این کمترین سلب شد، ضمن ابراز غبن، عمیقاً از محضر حضرت عالی و حضرت مستطاب آیت الله محمدی گلپایگانی پوزش می‌خواهم.

ارادتمند: علی‌اکبر رشاد

 

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران»

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسنی غلامرضا

 رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله شیخ غلامرضا حسنی مجاهد نستوه ایران اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امروز علی لاریجانی پس از شرکت در همایش وحدت و امنیت در مصلای ارومیه با همراهی قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در بیت آیت الله شیخ علامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه و نماینده پیشین ولی فقیه در استان آذربایجان غربی حضور یافت.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با آرزوی طول عمر و بهبودی حال آیت الله حسنی اظهار داشت: خدمات ارزنده و مجاهدت‌های بی‌دریغ آقای حسنی در راه اسلام  و انقلاب، هیچگاه از اذهان ملت ایران بویژه مردم آذربایجان غربی پاک نمی شود.

رئیس مجلش شورای اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی حضور یافته و با جمعی از صنعتگران و بازرگانان استان دیدار می کند.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری ونزوئلا دقایقی پیش برای دیدار با مقامات کشورمان وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا در سفر یک روزه خود به تهران، صبح شنبه با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان دیدار خواهد داشت.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و محمدرضا نعمت زاده صنعت، معدن و تجارت در مراسم استقبال مادورو در فرودگاه مهر آباد حضور داشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین معزی بعنوان نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر منصوب شد/ رهبر معظم انقلاب: روحیه اعتماد به نفس و آرامش بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث را گسترش دهید

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالحسین معزی را بعنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالحسین معزی دامت توفیقاته
با توجه به فقدان روحانی دلسوز و خدمتگزار جناب حجة‌الاسلام آقای غیوری که سالهای متمادی در جمعیّت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منشاء خدمات فراوان بودند، جنابعالی را که برخوردار از شایستگی و صلاحیت و احساس مسئولیت در قبال محرومیت‌های مادّی و فرهنگی هستید، بعنوان نماینده‌ی خود در آن جمعیّت منصوب می‌کنم.
جمعیت هلال احمر با اهداف والای بازآفرینی روحیه اعتماد به نفس و امید و آرامش بخشیدن به جان‌های خسته از حوادث طبیعی، و فراهم کردن وسایل آسایش برای تن‌های رنجور، فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، دینی، قومی و نژادی تأسیس شده است و منطبق بر تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام است.
با توجه به اهمیّت و ظرفیت‌های فراوان مادّی و معنوی این جمعیّت و با آگاهی از توانمندی‌ها و تعهد جنابعالی، انتظار می‌رود که با هدایت و نظارت بر امور، به تقویت و گسترش این تعالیم گرانبها و زندگی‌بخش در مجموعه‌ی اعضای وابسته به این جمعیّت، بویژه جوانان، و پیشی جُستن و همیاری کردن در کار نیک خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث طبیعی و سایر وظایف جمعیّت همّت گمارید.
از خداوند متعال توفیق جنابعالی و همه‌ی مسئولین و دست‌اندرکاران هلال احمر را در تحقق هر چه بیشتر اهداف آن مجموعه خواستارم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۴/ دی ماه/

 

۱۳۹۳



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 2:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این اجلاس با اشاره به تاثیر حضور روحانیت در عرصه های مختلف کشور گفت : کمترین اثر این حضور حفظ دین مردم است .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزوی تصریح کرد حوزه و نهادهای مختلف برای رفع نیازها، مکمل یکدیگرند .

وی بر شناسایی، جذب، آموزش و بکارگیری و نظارت بر کار حوزویان شاغل در قم در تمام دستگاهها تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری هم در این اجلاس با اشاره به لزوم حضور روحانیت در دستگاهها خاطر نشان کرد: وظایف اصلی روحانیت شاغل در دستگاهها نباید تحت تاثیر مسائل اجرایی قرار گیرد.

وی رسالت اصلی حوزه را کار فرهنگی دانست و گفت : حوزه نباید گرفتار نظام بوروکراسی شود.
در این همایش پیش نویس سند تعامل حوزه با دستگاههای مختلف در 8 بند به بحث و بررسی گذاشته شد .
در این همایش معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه از ثبت کامل اطلاعات 30 هزار نفر از طلاب برای بکارگیری در نهادهای مختلف خبر داد و گفت : تاکنون 2500 نفر از این افراد به دستگاهها معرفی شدند .

 

 


در این همایش همچنین از آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهدای لوح سپاس قدردانی شد .

برای دیدن گزارش تصویری  کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک واحدمرکزی خبری را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری فارس  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع پرس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک ندای انقلاب را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مردمی ارتش را اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 27 / 9 / 1393برچسب:, | 5:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله سید علی غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت گفت.

 

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
در گذشت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله سید علی غیوری نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، موجب تالم، تاسف و تاثر خاطر فراوان گردید.
این انسان وارسته در کنار مبارزات درخشان انقلابی، سالیان متمادی از عمر پر برکت خود را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور گذراند و تا آخرین لحظات در خدمت مردم و انقلاب بود .
اینجانب مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح بلند آن فقید سعید، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و سلامتی مسئلت دارم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز ::امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری هستند، گفت: حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: روز 27 آذر به دلیل پاسداشت مقام شهید مفتح و زحمات ایشان در امر پیوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و می‌توان ایشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نامید.

وی افزود: حوز‌های علمیه منشاء خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر باید در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون حرکت کنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در کنار هم عامل پیشرفت و دین‌مداری است و این دو با هم و در کنار هم می‌توانند کشور را اداره کنند.

آل‌هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه‌داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی با بیان اینکه اربعین سالار شهیدان دین را بیمه کرد، از عزاداران و عاشقان سالار شهیدان خواست خط، مرام و سیره سیدالشهدا(ع) و احکام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید را مراعات کنند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه حضور میلیونی عاشقان سید الشهدا(ع) در اربعین را یک مانور سیاسی و دینی اعلام کرد و گفت: عاشقان سیدالشهدا(ع) سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

وی در ادامه تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم‌ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

امضای طومار در مصلای امام خمینی(ره) شهر تبریز

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از فارس، مردم ولایت‌مدار تبریز امروز در حالی نماز جمعه شهر تبریز را به امامت آیت‌الله آل‌هاشم اقامه کردند که نمازگزاران بر طوماری امضا زدند که نهایت تقدیر و تشکر خود را از مقام عظمای ولایت در جلوگیری از مهاجرت آیت‌الله شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اعلام کردند.

در این طومار بر نقش برجسته آیت‌الله مجتهدشبستری در حفظ جایگاه تبریز و آذربایجان تاکید شده و نمونه‌هایی چون روشنگری‌های ایشان در 8 دی 88 به عنوان سند مهمی از شایستگی وی برای تصدی نمایندگی ولی فقیه در استان مهمی چون آذربایجان شرقی تاکید شده است.

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  ایسنا  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  خبرگزاری جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری  مهر را اینجا کلیک کنید

 لینک واحدمرکزی خبر  را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید



تاريخ : 17 / 9 / 1393برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ پیشنهاد تازه ای در رابطه با معافیت دوره خدمت سربازی به مجلس ارائه کرده است.

دولت در بند «ط» تبصره ۱۶ بودجه پیشنهادی خود پیشنهادی مبنی بر فروش دوره سربازی مشمولانی که ده سال غیبت دارند را به مجلس داده است.

در این بند بودجه آمده است:

«به دولت اجازه داده میشود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ده سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف نماید.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، همچنین در ادامه آمده است:

«تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیـف ۱۵۰۱۲۸ نـزد خزانـه داری کـل کشـور واریـز و تـا سـقف ده هـزار میلیارد(۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال آن در قالب ردیف ۱۳۵-۵۳۰۰۰۰ بابت تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه ریـزی کشـور هزینه خواهد شد. آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر تعرفه های گروههای مختلف تحصیلی و مدت زمان غیبت به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تصویب هیأت وزیـران خواهـد رسید.»



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مطرح بودن سه گزینه حضرات آیات امامی‌کاشانی، مجتهدشبستری و موحدی‌کرمانی برای دبیرکلی این تشکل، گفت: هیچ‌کدام از این گزینه‌ها خواهان کاندیداتوری برای دبیرکلی نبودند.

خبرگزاری فارس: جزئیات انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت/ برگزاری نشست عمومی در آینده نزدیک/ شورای مرکزی ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل فقید این تشکل، اظهار داشت: شب گذشته جلسه فوق‌العاده جامعه روحانیت مبارز برگزار شد و آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اجماع اعضا به عنوان دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز انتخاب شد.

وی از گفت‌وگوها و رایزنی‌ها در طول 2 هفته‌ گذشته روی 3 گزینه برای دبیرکلی خبر داد و افزود: آیت‌الله امامی‌کاشانی، آیت‌الله مجتهدشبستری و آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان گزینه‌های دبیرکلی مطرح بودند.

 

مصباحی‌مقدم بر همین اساس یادآور شد: دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منوط به این بود که ایشان تبریز را رها کند اما با مشورتی که با دفتر رهبر معظم انقلاب انجام دادند، از آنجا که معظم‌له جایگزینی برای ایشان نیافتند و روی ادامه حضور ایشان به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز تأکید داشتند، لذا بحث دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منتفی شد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز با اصرار خود کاندیداتوری برای دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را نپذیرفت، گفت: لذا کاندیداتوری از طرف خود هیچ کدام از گزینه‌ها مطرح نشده بود و صرفاً به آنان پیشنهاد شده بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد محتوای سخنان آیت‌الله موحدی‌کرمانی پس از انتخاب به عنوان دبیرکل این تشکل، تصریح کرد: آیت‌الله موحدی‌کرمانی بر فعال‌تر شدن جامعه روحانیت مبارز تأکید داشت به علاوه معتقد بود که شوراهای مناطق این تشکل باید تقویت شود.

وی وجود دفاتر جامعه روحانیت مبارز در چند منطقه و چند استان را یادآور شد و گفت: شوراهای استانی و مناطق کاندیداهای خود را برای ترمیم جامعه روحانیت مبارز مطرح خواهند کرد و در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اعلام خبر برگزاری نشست عمومی اعضای جامعه روحانیت مبارز در تهران در آینده نزدیک گفت: در این جلسه آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل، حجت‌الاسلام تقوی معاون سیاسی و اینجانب به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سخنرانی خواهیم کرد.

مصباحی‌مقدم از تعداد زیادی از روحانیون تهران برای شرکت در این جلسه به منظور برگزاری جلسه‌ای بزرگ و پربار خبر داد و در مورد جلسه دیشب گفت: همه اعضا در جلسه دیشب حضور نداشتند اما بیش از دوسوم اعضا شرکت کرده بودند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پایان تصریح کرد: در ترکیب این تشکل فعلاً بنای تغییر نداریم اما با توجه به وفات تعدادی از اعضا از جمله حجت‌الاسلام دعاگو، حجت‌الاسلام هزاوه‌ای و حجت‌الاسلام انواری باید برای آنها جایگزین یافته و در ترکیب جامعه روحانیت مبارز دست به ترمیم بزنند.

 



تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 11:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری با اعلام تصمیم دولت برای واگذاری بخشهایی از آموزش به مردم گفت: بر اساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود و دولت فقط سرانه تحصیلی دانش آموزان را پرداخت خواهد کرد.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت بحرین با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: مدتی است که کشور بحرین با مشکلاتی رو برو شده و از زمانی که عربستان سعودی به این کشور نیرو اعزام کرده است مردم در تنگنای شدیدی برای اظهارعقیده و تصمیم گیری قرار گرفتند که در اعتراض به این روند انتخابات بحرین با استقبال اندک مردم مواجه شد.

وی ادامه داد: با عدم شرکت مردم بحرین در انتخابات، دولت بحرین که علت اصلی این عدم حضور را روحانیون و علمای این کشور می دانست، با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قصد تهدید مردم را داشت؛ اما باید بداند که اینگونه رفتارها موجب اتحاد بیشتر مردم و روحانیون می شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم بحرین باید با هدایت روحانیت و با منطق و مقاومت، دولت آل خلیفه را وادار به احترام گذاشتن به عقاید و تفکرات اکثریت جامعه کند.

وی همچنین با اشاره به گسترش افراطی گری در منطقه گفت: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرماید: "دو نفر پشت من را می شکنند. یکی دانایی که حرمت شناس نیست و به علم و اعتقاداتش عمل نمی کند و دوم نادانی که آگاهی ندارد و با تعصب و جهالت کارشکنی می کند" و امروز گروه های تکفیری منطقه از همین افراد نادانی هستند که با ناآگاهی و جهالت خود و با نام اسلام و دین به جان مسلمین افتاده اند.

اکرمی ریشه این گروه های تکفیری را استکبار دانست و گفت: این افراد نادان ابزار دست و ملعبه آمریکا و انگلیس و ارتجاع عرب شده اند و این کشورها از سادگی و اعتقادات این افراد استفاده می کنند. یکی به آنها سلاح، دیگری پاسپورت و آموزش می دهد و این بلایا را در خاورمیانه به وجود آورده اند.

وی با تاکید براینکه روزی فراگیری این گروه های تکفیری بلای جان استکبار خواهد شد، گفت: در اخبار می خواندم که یک داعشی از بمبئی هند آمده ترکیه از آنجا به سوریه رفته و از سوریه در پوشش زائر وارد عراق شده و در فلوجه 52 نفر را سر بریده است و بعد به وی ماموریت داده اند به کشور خود برگردد و این ماموریت وحشیانه را در هند دنبال کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز کشورهای غربی برای رسیدن به منافع خود در منطقه با هدف سرکوب حکومت های مخالف سیاست هایشان و جلوگیری از وحدت دنیای اسلام از گروههای تکفیری حمایت های مادی و آموزشی می کنند و در کشورهای خود دم از حقوق بشر می زنند؛ لذا بیداری دنیای اسلام در برابر سیاست های استکبار ضروری است.

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 5:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علی عباسپور تهرانی‌فرد گزینه احتمالی دولت برای وزارت علوم است.
 

علی عباسپورتهرانی‌فرد رئیس فعلی واحد علوم و تحقیقات طبق شنیده‌ها جدیدترین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم است.

براساس این گزارش، امروز صبح نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان رئیس‌جمهور، گزینه پیشنهادی وزارت و ناطقان موافق و مخالف، با 171رأی مخالف، 70 رأی موافق و 16 رأی ممتنع به دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارتخانه علوم اعتماد نکردند.

به گفته حسینی عضو هیأت رئیسه مجلس مهلت سرپرستی وزارت علوم در روز 29 آبان پایان می‌یابد و با رأی عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم ادامه سرپرستی این وزارتخانه نیاز به حکم حکومتی مقام معظم رهبری خواهد داشت.



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 8:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی در سمنان بازداشت شد.

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وی که همراه با تعداد دیگری از مشهد مقدس به سمت سمنان حرکت کرده و در مسیر خود مورد استقبال ائمه جمعه شاهرود و دامغان قرار گرفته بود، خواستار سخنرانی در نماز جمعه سمنان شد ولی مسئولان ستاد نماز جمعه خواستار ارائه مجوز از او شدند و چون نتوانست مجوزی ارائه دهد موفق به سخنرانی نشد، اما در پایان نماز، هنگامی که می‌خواست به امام جمعه سمنان نزدیک شود با ممانعت محافظان نماینده ولی فقیه در استان سمنان مواجه و دستگیر شد.

این روحانی با توزیع اطلاعیه‌ای با عنوان "از خراسان تا فلسطین" و با امضای "ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف" که آن را طرحی برای نابودی اسرائیل و آزادسازی قدس شریف دانسته، اعلام کرده که این طرح از اول ماه محرم از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شده و تلاش می‌کند که بخشی از جمعیت ده‌ها میلیونی مراسم اربعین حسینی پس از اتمام برنامه‌های معمول به سوی آزادی قدس و نابودی اسرائیل هدایت شود.

بر اساس همین گزارش، در دامغان به این روحانی گفته شده بود از ادامه دادن به این حرکت خودداری کند ولی او به این خواسته بی‌توجهی کرد.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی که صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد، پایان یافت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، شانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده "مهدی هاشمی" که صبح امروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و به صورت غیرعلنی برگزار شد، پایان یافت.

گفتنی است، دهمین جلسه رسیدگی به این پرونده 28 مهر ماه برگزار شد و وکلای‌ مدافع مهدی هاشمی بعد از اتمام دادگاه حاضر به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران نشدند و در روز بعد نیز یازدهمین جلسه دادگاه برگزار شد.
 
در دوازدهمین جلسه دادگاه که دوشنبه 5 آبان برگزار شد، علیزاده طباطبایی بیان کرد که هیچ یک از اتهامات را قبول نداریم، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم چند اتهام در این پرونده وجود دارد، همچنین سیزدهمین جلسه دادگاه در 10 آبان ماه برگزار شد.
 
همچنین در پانزدهمین جلسه دادگاه، علیزاده طباطبایی تصریح کرد که اتهامات مهدی هاشمی سیاسی است و پرونده وی به دستور رئیس‌جمهور سابق کلید خورده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت: از دولت و وزیر بهداشت نسبت به مرحله اجرای گام سوم تحول سلامت که زیرمیزی‌های داده شده را محکوم و سه ماه تا سه سال محرومیت دارد، تشکر می‌کنیم همزمان از پزشکان […]

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه تحلیلی خبری علت ، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه در دانشگاه تهران گفت: از دولت و وزیر بهداشت نسبت به مرحله اجرای گام سوم تحول سلامت که زیرمیزی‌های داده شده را محکوم و سه ماه تا سه سال محرومیت دارد، تشکر می‌کنیم همزمان از پزشکان خدوم که اکثریت را شامل می‌شود تشکر کرده و توفیق آنها را از خداوند درخواست داریم.

وی همچنین ادامه داد: از زحمات ده ساله جناب مهندس ضرغامی تشکر و برای دکتر سرافراز آرزوی موفقیت و عمل به توصیه مقام معظم رهبری را داریم.

‌آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: مسئله ساخت پهپاد ایرانی توسط متخصصین در هوا فضا از طریق مهندسی معکوس دستاوردی عظیم دانست و از قول فرمانده محترم هوافضا گفت که از طریق ساخت آن سپاه سکته ناقص آمریکا را کامل کرد.

وی تصریح کرد: البته هواپیمای به غنیمت گرفته شده نواقصی داشت مخصوصا در قسمت رادارگریزی آن، اما در نوع ایرانی این نقص برطرف شد آمریکایی‌ها ادعا داشتند ایران قادر به مهندسی معکوس و استخراج اطلاعات هواپیما نیست اما اکنون در کمال بهت قدرت تکنولوژی ایران را دیدند.

خطیب موقت نماز جمعه بیان داشت: موضوع دوم موشک‌های بالستیک است که این موشک‌ها می‌توانند تمام نقاط اسرائیل و پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه را با خاک یکسان کنند و هیچ مرکزی از مراکز اتمی و موشکی اسرائیل از تیررس این موشک پرقدرت، پرسرعت و مهیب ایرانی در امان نیست حتی سقف آهنی اسرائیل هم قابلیت دفاع ندارد و به برکت انقلاب است که عزت نصیب ایران شده است.

‌آیت الله موحدی کرمانی در ادامه گفت: این موشک لحظاتی پس از پرتاب از جو زمین با سرعت غیرقابل متصور که ۱۶ برابر سرعت صوت است به سوی مسیر می‌رود و هیچ قدرت دفاعی توانایی دیدن آن را ندارد چه برسد به انهدام آن.

وی بیان داشت: اگر اسرائیل روزی دیوانگی کرده و فکر تجاوز به ایران را در سر بپروراند ما قادر هستیم با این موشک‌ها که توان برد ۲ هزار کیلومتر دارد در صورتی که فاصله ما با اسرائیل ۱۲۰۰ کیلومتر است به گفته مقام معظم رهبری تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: بنابراین به کاربردن زبان تهدید و زور با کشور قوی چون ایران کاری بس احمقانه است و هیچ راهی جز مذاکره منطقی بر فضای احترام وجود ندارد و ایران حتی یک قدم از غنی‌سازی اورانیوم و حق مسلم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

‌آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: تمامی مردم ایران بر حفظ حقوق مسلم خود و پیشبرد دستاورد هسته‌ای اراده‌ای جدی دارند و این عزم و اراده بر هیئت مذاکره کننده هسته‌ای متبلور است به طوری که وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت شخصا با ۱+۵ صحبت کردم که آنها را متقاعد کنم ایران را از غنی سازی و از ادامه ساخت راکتور سنگین اراک منصرف کنند اما آنها پاسخ دادند چنین چیزی امکان ندارد.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما گفت: اوباما به جای نامه‌نگاری حسن نیت خود را در عمل نشان دهد نه اینکه مرکب نامه‌اش خشک نشده دستور تمدید وضعیت اضطراری ایران را صادر کند آمریکا می‌داند در مقابله با داعش نمی‌تواند قدرت ایران را نادیده بگیرد مصداق عینی آن نشریه آمریکایی است که نوشته آخرین امید آمریکا در مقابله با داعش ایران است و آمریکایی‌ها به تنهایی با قدرت خود نمی‌توانند با این گروه تروریستی مقابله کنند.

خطیب جمعه موقت تهران افزود: اوباما ادعا دارد با تحریم توانستیم ایران را بر سر میز مذاکره بنشانیم اما ایران حاضر به مذاکره شد تا به دنیا و شما بفهماند دروغ می‌گویید و با بلوکه کردن دارایی ایران ذات خصمانه خود را نشان می‌دهید ما اهل منطق و خواهان صلح جهانی هستیم.

‌آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: اوباما با کری می‌گوید عدم توافق بهتر از توافق بد است  ما نیز به این جمله اعتقاد داریم عدم توافق بهتر از پذیرش زور و قلدری و تحمل پیشنهادهای ظالمانه آمریکاست.

وی افزود: گروه ۱+۵ به سخنان سخیف رژیم کودک‌کش اسرائیل اعتنا نکنند چرا که رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده با کمیته تحقیق شورای حقوق بشر همکاری نخواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه خطاب به احمدشهید گفت: احمدشهید اگر به دنبال پرونده حقوق بشر است دست همکارانش را گرفته به غزه یا سوریه ببرد و پای سخنان دخترکان دبستانی سوریه بنشیند که هم‌شاگردی‌هایش دیروز براثر اصابت موشک تکفیری‌ها در خون خود غلتیدند و یا از عراق از دست و پای و سرهای قطع شده گزارش تهیه کنند.

‌آیت الله موحدی کرمانی در رابطه با تحولات سوریه اظهار داشت: مخالفان نظام سوریه و رهبر آن “احمد معاذ خطیب” اعلام کرده ما در گذشته دچار اشتباه سیاسی شدیم و راضی به مذاکراه هستند و از این طریق دست به دامن روسیه برای برگزاری توافق مذاکرات صلح سوریه شدند.
وی پیرامون اتفاقات رخ داده در مسجد‌القصی گفت: ما شاهد یورش رژیم صهیونیستی به مسجد‌القصی و دسیسه برای تخریب قبله اول مسلمین هستیم و این امر موجب شکل‌گیری انتفاضه گسترده خواهد شد ما از علمای اسلامی می‌خواهیم در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی ساکت ننشیند.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: در بحرین قرار است همه‌پرسی انجام گیرد که این همه‌پرسی مورد تأیید علمای بحرین از جمله آیت‌الله “شیخ عیسی قاسم” می‌باشد در مقابل در تحریم انتخابات نمایشی پارلمانی که درآن حقوق مردم و به ویژه شیعیان که ۷۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهد تأکید و پافشاری می‌کنیم و به مردم بحرین  توصیه می‌کنیم به هیچ وجه در این انتخابات نمایشی پارلمانی شرکت نکنند اما در همه‌پرسی شرکت گسترده‌ای داشته باشند.

موحدی کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند ان‌شاءالله مردم مظلوم مسلمان خاص شیعیان بحرین را نجات دهد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتصاب مهندس ضرغامی به عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی مهندس ضرغامی را به عضویت در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس سید عزت الله ضرغامی دام توفیقه
با عنایت به تجربیات طولانی و موفق جنابعالی در عرصه‌های فرهنگی و حوزه فضای مجازی، شما را به عضویت شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منصوب می کنم. انتظار دارم با توجه به حساسیّت‌های موجود در این دو عرصه، نقش مسئولانه و عالمانه و مؤثر در این دو شورا با رویکرد انقلابی و ارزشی ایفاء کنید. موفق و مؤید باشید.
سیّد علی خامنه ای
18 آبان 1393



تاريخ : 18 / 8 / 1393برچسب:, | 1:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قران تهدید می کند که لا تنازعوا فتفشلو و تذهب الریحکم.(ولی ما) ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به -اختلافات- سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی ها هم -انجامش را- عبادت می دانند!
انتخاب رهبری توسط منتخبان مردم است

 هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مسؤولین معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان به نکته مهمی درباره ایجاد داعش و القاعده اشاره کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در متن سخنان در نیمه مهرماه سال جاری آمده است:
 
بخشی مثلا همین اختلاف های نزاع برانگیز ، نزاع در امت اسلامی ممنوع است. قرآن با صراحت می گوید: لا تنازعوا فتفشلو و تذهب الریحکم. قران تهدید می کند که - لاتنازعوا-،(ولی ما) را ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به -اختلافات- سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی ها هم -انجامش را- عبادت می دانند!.
 
همین -کارهایی مثل عمرکشون و لعنت به صحابه- و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه اش این می شود -که- ما به این القاعده و داعش و طالبان و این چیزها می رسیم، به نظرم این گناه بزرگی که دارد اتفاق می افتد، همین کارها اختلاف افکنی می کند بین امت اسلامی، چرا که امت اسلامی یک میلیارد و هفتصد میلیون نفری را با 60 کشور مستقل را که می تواند بزرگترین وزنه قدرت جهانی باشد، ضعیف کرده که تو سری خور کشورهای دیگر باشند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دستاوردهای اقتصادی از زبان نهاوندیان؛

جزئیات اصلاحات جدید اقتصادی دولت یازدهم/ قدرت برنامه‌ریزی به اقتصاد ایران بازگشت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تشریح جزئیات اصلاحات جدید اقتصادی دولت یازدهم، از کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد و بازگشت آرامش و کاهش التهابات اقتصادی به عنوان مهم‌ترین دستاوردهای بیش از یک سال فعالیت اقتصادی دولت تدبیر و امید یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان امروز شنبه در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق در تهران در تشریح مهم‌ترین سیاست‌های اصلاحات اقتصادی در ادامه فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت، انتقال موقعیت فعلی اقتصاد ایران از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی به اقتصاد مبتنی بر فناوری و سپس اقتصاد مبتنی بر نوآوری است. تحقق این هدف بزرگ اقتصادی تنها با اجرای شعار "کاهش اتکا به درآمدهای نفتی" حاصل نخواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام اینکه ایجاد شرایطی برای رشد پایدار، اشتغال مولد و توسعه مطمئن اقتصادی مهم‌ترین استراتژی و برنامه دولت است، تصریح کرد: بر این اساس، صنعت برق می‌تواند یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای تحقق اهداف کلان اقتصادی دولت را فراهم کند.

نهاوندیان در تشریح مهم‌ترین سیاست‌های اصلاحات جدید اقتصادی دولت، توضیح داد: اصلاح محیط اقتصادی با کاهش فکر سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی‌پذیر شدن شرایط اقتصادی کشور، مهم‌ترین دستاوردی است که دولت یازدهم در طول بیش از یک سال گذشته تاکنون به آن دست یافته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون قدرت برنامه‌ریزی به اقتصاد ایران بازگشته است، از وجود آرامش در بازار و اقتصاد کشور، کاهش تورم، کاهش التهابات هیجانی اقتصاد و افزایش استقبال از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و خارجی به عنوان دیگر دستاوردهای اصلاحات اقتصادی در کشور نام برد.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه خروج اقتصاد از شرایط رکود و ایجاد انضباط مالی و پولی کشور از دیگر اهداف کلان اقتصادی دولت است، تاکید کرد: در کنار این مسائل، توسعه مناسبات بین‌المللی به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گشایش اعتبارات بانکی و مالی توسط بانک‌های معتبر جهان، حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار خارجی از دیگر اهداف اصلاحات اقتصادی دولت است.

وی با بیان اینکه صنعت برق ایران باید به هاب انرژی منطقه خاورمیانه تبدیل شود، خاطر نشان کرد: قطعا استفاده از ابزار دیپلماسی انرژی، تامین کمبود منابع مالی و اعتبارات وزارت نیرو توسط دولت و کاهش تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می تواند از مهم‌ترین راهکارها برای تحقق اهداف صنعت برق در کشور باشد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه هم‌اکنون کل شهرها و روستاهای پرجمعیت کشور تحت پوشش برق قرار گرفته‌اند و باید ایران به فکر برق‌رسانی به کشورهای همسایه همچون افغانستان، تاجیکستان و عراق باشد، اظهار داشت: قطعا توسعه صنعت برق منجر به ایجاد امنیت پایدار و مطمئن در سطح ایران و منطقه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران در کنار هفت کشور دیگر جهان از توانایی طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق برخوردار است، بیان کرد: در کنار ساخت و توسعه شبکه تولید، انتقال و توزیع برق باید افزایش بهره‌وری و کاهش اتلاف انرژی هم در دستور کار قرار بگیرد.

 



تاريخ : 3 / 8 / 1393برچسب:, | 8:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در دستور رییس قوه قضایه خاطرنشان شده « چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند.»

رییس قوه‌ی‌قضاییه ضمن دستور فوری برای پیگیری حادثه اسیدپاشی، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مجرم یا مجرمان دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند.

به گزارش ایسنا، در دستور رییس قوه قضایه خاطرنشان شده « چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند.»

آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه که در حکمی به معاون اول قوه قضاییه این دستور را صادر کرده داد تاکید رده است «در اسرع وقت با حضور در استان اصفهان و بررسی مجدّانه موضوع اسیدپاشی و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به رئیس قوه قضاییه گزارش کنند.

اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه متن کامل حکم رئیس قوه قضاییه را به شرح ذیل منتشر کرده است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای محسنی اژه‌ای

معاون اول محترم قوه قضائیه

حادثه دلخراش اسید پاشی در اصفهان، موجب جریحه‌دار شدن قلوب همگان شده است. گرچه اینجانب از زمان وقوع حادثه،‌ مستمراً پیگیر تعقیب متّهم یا متّهمان بوده و در این خصوص، دستورات اکید به رئیس کل محترم دادگستری اصفهان داده‌ام، و حسب گزارش ایشان اقدامات وسیع و مهمّی برای دستگیری عامل یا عاملان، انجام پذیرفته است؛ ولکن با توجّه به شناعت این عمل غیر انسانی، لازم است حضرتعالی در اسرع وقت با حضور در استان و بررسی مجدّانه موضوع و دستورات اکید به نیروهای امنیّتی و انتظامی و دادگستری، مسأله را پیگیری و نسبت به کلّیه مراحل شناسایی، تعقیب و رسیدگی، نظارت لازمه را مبذول و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید.

امید است هرچه زودتر مجرم یا مجرمین دستگیر و بسزای اعمال زشتشان برسند. بدیهی است چناچه کسانی بخواهند به بهانه این امر، امنیّت و آرامش جامعه را برهم زنند، باید توسط نیروهای امنیتی و انتظامی شناسایی و توسط دادستان حوزه قضایی مربوط تحت تعقیب قرار گیرند.

توفیق حضرتعالی را از خداوند منّان خواستارم .

رئیس قوه قضائیه

صادق آملی لاریجانی