تاريخ : 21 / 10 / 1391برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

میلیونر انگلیسی و صاحب باشکوه ترین هتلهای انگلیس تصمیم گرفت که به دلیل پیری و بیماری،به زندگی خود پایان دهد.

به گزارش انتخاب ؛ "پیتر لورنس اسمیدلی" بهمراه خانواده اش به مرکز خودکشی پزشکی(اوتانازی) رفت و در حضور کشیش و خانواده اش آرام آرام در مقابل دوربین با زندگی وداع کرد.



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با آگاهی از مشکل، شماری از مهندسان روس به سرعت از مسکو، راهی بوشهر شدند. همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا این موضوع را پیگیری می کرد.
یک سایت خبری اسرائیلی مدعی کسب جزئیاتی درباره دلایل توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر و خارج کردن سوخت از راکتور این نیروگاه شد.
 
به گزارش "عصر خبر" ، به نوشته سایت خبری "دبکا" به نقل از یک منبع آگاه در صنایع انرژی هسته ای روسیه، بروز مشکل در راکتور نیروگاه اتمی بوشهر در نیمه اکتبر گذشته و نگرانی از وقوع انفجار ، دلیل توقف فعالیت این تاسیسات بود.
 
این منبع گفته است: برای ما آشکار شد که برخی از قطعات کوچک خارجی در مخزن راکتور زیر سلول های سوخت هسته ای افتاده بودند. این قطعات کوچک، شامل اتصالاتی بودند که شل شده و در مخزن سوخت هسته ای افتاده بودند.
 
سایت اسرائیلی دبکا به نقل از منابع خود در مسکو می نویسد:  این اطلاعات از منبعی در دفتر سرگی کریینکو رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه که بر ساخت نخستین نیروگاه اتمی ایران در بوشهر، نظارت می کرد، به دست آمده است.
 
با آگاهی از مشکل، شماری از مهندسان روس به سرعت از مسکو، راهی بوشهر شدند. همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا این موضوع را پیگیری می کرد.
 
به نوشته سایت اسرائیلی دبکا، پوتین همچنین دستور داد گروه های آموزش دیده در زمینه تعامل با فاجعه هسته ای، به بوشهر بروند تا زیرساخت های حضور گروه های فنی بیشتری را ایجاد کنند. مهندسان روسی نیز در برخورد با بروز مشکل در نیروگاه اتمی بوشهر، به سرعت این نیروگاه را تعطیل و 163 میله از میله های سوختی  آن را کنار گذاشتند و سپس به بررسی این مسئله پرداختند که منبع این قطعات اتصالات کجاست.
 
در این زمینه هم دو احتمال مطرح شده است. نخست خرابکاری است یعنی اینکه احتمالا فردی با باز کردن اتصالات آنها را به درون راکتور انداخته باشد و دوم امکان فعالیت دوباره ویروس استاکس نت است که توانسته وارد برنامه های کامپیوتری نیروگاه شود.



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:سفارت,ایران,برلین,عقاب نیوز,تعرض,, | 9:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساعاتی پیش گروهی از افراد وابسته به منافقین در اقدامی برنامه ریزی شده و هماهنگ با پلیس برلین، به سفارت ایران در آلمان یورش برده و به امکانات آن صدمه زدند.پرتاب سنگ و پاشیدن رنگ به تابلوها و دیواره سفارت از جمله اقدامات کور این افراد وابسته بوده است.



 






تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مقاومت فلسطین یکی از ناوهای رژیم اشغاگر را با چندین موشک هدف قرار داد.

شبکه العالم اعلام کرد، گردانهای قسام با شلیک چندین موشک، یکی از ناوهای جنگی رژیم اشغالگر  را هدف قرار داد.

گفتنی است که در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان ، مقاومت توانست علاوه بر هدف گرفتن و انهدام ناو پیشرفته این رژیم که از دریا لبنان را هدف قرار می داد، ۱۴ دستگاه تانك پیشرفته مركاوا را که به دژ معروف بود، منهدم کند.

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله لبنان و جنگ 22 روزه غزه هیمنه این رژیم را فرو ریخت.

در جنگ کنونی نیز مقاومت فلسطین در غزه با شلیک موشکهای پیشرفته و هدف قرار دادن جنگده اف 16، هواپیمای بدون سرنشین و تاسیسات این رژیم در تل آویو، بار دیگر پوشالی بودن قدرت نظامی آن را به همگان ثابت کرد.



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:مذاکره,روسیه,ایران,آمریکا,عقاب نیوز, | 7:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه فایننشال تایمز نوشت: دولت روسیه برای اولین بار به صورت آشکار ایران و آمریکا را تشویق به آغاز مذاکرات مستقیم و رودرو درباره موضوع هسته ای این کشور کرد و معتقد است که باز شدن یک کانال مستقیم میان ایران و آمریکا می‌تواند به حل کشمکش کمک کند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو مایل است که واشنگتن و تهران وارد مذاکرات مستقیم دیپلماتیک شوند تا طرح حمله اسرائیل به ایران را خنثی کنند.

ریابکوف که نماینده روسیه در مذاکرات گروه 1+5 و ایران است درمصاحبه با فایننشال تایمز افزود: ما هیچ بحثی راجع به این موضوع نداریم اما مسکو امیدوار است که از محتوای مذاکرات آگاه باشد.

ریابکوف گفت: درحال حاضر تماس‌های غیررسمی میان ایران و آمریکا برقرار است اما مذاکرات مستقیم هم ممکن است و ایجاد چنین ترتیباتی به هیچ وجه برای ما مشکل درست نمی‌کند و با آن مخالف نیستیم.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات گروه 1+5 و ایران تصریح کرد که هر آنچه که در مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا اتفاق بیافتد مذاکرات گروه 3+3 با ایران باید ادامه یابد.

وی گفت ما در مذاکرات استانبول به نتایج خاص و بی سابقه‌ای دست یافتیم و این دستاوردها نباید از دست برود.



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:سناتور,همجنسگرا,آمریکا,عقاب نیوز, | 1:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: انتخابات روز سه‌شنبه آمریکا علاوه بر آنکه اولین رئیس جمهور حامی همجنس بازان را بار دیگر راهی کاخ سفید کرد یک سناتور همجنسگرای زن را نیز وارد کنگره آمریکا کرد.

خبرگزاری فارس: اولین سناتور همجنسگرای زن آمریکا وارد کنگره شد

به گزارش فارس، بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، انتخابات سه‌شنبه در آمریکا دو دستاورد برای همجنس بازان آمریکا به همراه داشته است. در ایالت ویسکانسین «تمی بالدوین» به عنوان اولین سناتور همجنس‌باز زن انتخاب شد و «باراک اوباما» نیز به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا است که آشکارا حمایت خود از همجنس‌بازان را اعلام می‌کند و برای بار دوم انتخاب می‌شود.

همچنین طی همه پرسی که از مردم واشنگتن انجام شد، مردم با قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان موافقت کردند تا واشنگتن سومین ایالت آمریکا باشد که در آن ازدواج همجنس‌بازان قانونی می‌شود.

بعد از دو روز از شمارش آراء، یک میلیون و 269 هزار و 917 نفر با این موضوع اعلام موافق کرده در حالی که یک میلیون و 146 هزار و 439 نفر با این قانون اعلام مخالفت کردند.

این همه پرسی پیشتر و روز سه‌شنبه در دو ایالت «مین» و «مریلند» نیز برگزار شد و مردم این دو ایالت نیز با این قانون اعلام موافقت کردند این در حالی است که ایالت «مینسوتا» مخالفت خود با این قانون را ابراز داشت.

در ایالت مریلند، 51.9 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی با قانونی شدن ازدواج همجنس بازان موافقت کردند.

در ایالت مین نیز محوز ازدواج همجنس بازان از اواسط دسامبر صادر خواهد شد.

بررسی‌های ملی اخیر نشان می‌دهد که رویکرد مردم آمریکا در قبال ازدواج همجنس بازان در حال تغییر بوده و اکثریت مردم آمریکا هم اکنون با ازدواج دو هم جنس باز یکدیگر موافق هستند.

این چنین تغییر رویکردی در نظرسنجی که سی‌ان‌ان در ماه ژوئن انجام داد قابل رویت بود.



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:رئیس,سیا,جاسوسی,عقاب نیوز, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جاسوسی آمریکا با اعتراف به روابط غیراخلاقی از سمتش استعفا کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جاسوسی آمریکا استعفا کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید پترائوس، رئیس سازمان سیا با اعتراف به اینکه با فردی غیر از همسرش وارد روابط عاشقانه شده است، از سمت خود استعفا کرد.

پترائوس 60 ساله در نامه‌‌ای به بخش نیروی انسانی سازمان سیا گفت که روز پنجشنبه با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، ملاقات کرده و از وی خواسته است به دلایل شخصی از سمتش استعفا کند.

وی در این نامه نوشته است: «من بعد از 37 سال ازدواج، وارد روابط عاشقانه خارج از چارچوب همسری شدم و این یعنی اینکه از لحاظ وجدانی درست عمل نکرده‌ام. چنین رفتاری، چه در نقش یک همسر و چه در نقش رئیس یک سازمان پذیرفتنی نیست».

باراک اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استعفای پترائوس موافقت کرده است و از وی به خاطر انجام وظیفه در سازمان سیا تقدیر کرده است.

اوباما گفته است پترائوس آمریکا را امن‌تر و قدرتمندتر کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خبرگزاری فارس: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای روز 23 آذر را به عنوان موعد بعدی برای مذاکرات با ایران اعلام کرده و گفته است که این مذاکرات در تهران برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: دور جدید مذاکرات ایران و آژانس 23 آذر در تهران برگزار می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات ایران و آژانس روز 13 دسامبر (23 آذر) در تهران برگزار می‌شود.

«گیل تودور» سخنگوی آژانس هم با ارسال ایمیلی به خبرگزاری فرانسه با تائید این خبر گفته است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توافق کرده‌اند که مذاکرات بعدی روز 13 دسامبر در تهران برگزار شود».

رویترز پیش از این هم به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده بود که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها در اواسط دسامبر در تهران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

یک منبع ارشد دیپلماتیک در مصاحبه با رویترز گفته است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امیدوار است از طریق این گفت‌وگوها بتواند به بررسی ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران بپردازد.

این در حالی است که ایران بارها تاکید کرده برنامه هسته‌ایش تنها با اهداف صلح‌آمیز دنبال می‌شود و هیچگونه برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات اتمی ندارد.

آخرین دور گفت‌وگوهای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آگوست برگزار شد اما نتیجه مشخصی به همراه نداشت.

 



تاريخ : 17 / 8 / 1391برچسب:اوباما,کاخ سفید,عقاب نیوز, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: «باراک اوباما»، رئیس جمهور فعلی آمریکا با پیروزی مقابل «میت رامنی»، رقیب جمهوریخواه خود، اقامتش را در کاخ سفید به مدت 4 سال دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری فارس: اوباما ۴ سال دیگر در کاخ سفید ماند

به گزارش فارس، ماراتن چند ماهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرانجام با ابقای اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا در کاخ سفید به پایان رسید تا چهار سال دیگر جهان شاهد همان سیاست‌هایی باشد که چهار سال است با آنها آشناست.

اوباما در نهایت توانست با کسب 274 رای الکترال کالج، یک دور دیگر مستاجر کاخ سفید باقی بماند.

اوباما که در دوره قبل وارث جنگ‌های باقی مانده از دوران جورج بوش بود، این بار در حالی کلید کاخ سفید را در دست می‌گیرد که باید با مشکلات متنوعی در زمینه‌های متفاوت از جمله بحران اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

انتخابات آمریکا روز سه‌شنبه ساعت 7 صبح  به وقت محلی آغاز شد و تا 23 ادامه داشت. این انتخابات 7 میلیارد دلاری در شرایطی برگزار شد که دغدغه اصلی رای‌دهندگان مسائل اقتصادی و بیکاری در جامعه آمریکا بود. در این میان نظرسنجی‌های قبل از انتخابات از رقابت نزدیک و شانه به شانه دو رقیب دموکرات و جمهوریخواه حکایت داشت.

از طرفی انتخاب اوباما برای تکیه بر مسند قدرت در واشنگتن  همزمان با انتخابات میاندوره‌ای سنای آمریکا صورت می‌گیرد  که می‌تواند آن را انتخابات فراموش شده نامید.  با توجه به اینکه هیچکدام  از احزاب در سنا اکثریت 60 درصدی را نمی تواند از آن خود کند، اوباما برای دریافت مصوبه از سنا در آینده باید با جمهوریخواهان در سنا نیز دست و پنجه نرم کند، چرا که در صورتی که کنگره تایید نکند اوباما حتی قادر به پرداخت قبض تلفن خود نخواهد بود.

اما اوباما که چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری هر گونه تصمیم‌گیری درباره مسائل مهم و حیاتی را به بعد از مشخص شدن نتایج آراء موکول کرده بود، اکنون با چالش‌های داخلی و خارجی بیشماری روبروست که برخی از آنها همچون بحران اقتصادی میراث دوران جرج بوش است و بعضی دیگر یا ماحصل سیاست‌های اتخاذی او یا نتیجه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای بوده است.



عقاب نیوز :

یک زن شیرازی از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ، مسؤول پیگیری برقراری رابطه با ایران شده است.

به گزارش عصر ایران، به نقل از  یدیعوت آحارونت ، خانم "والری بومن جارت" از وکلای برجسته شیکاگو  و مشاور ارشد اوباما، بازیگر اصلی در پشت پرده گفتگوهای سری میان ایران و آمریکاست. او تلاش می کند تماس های دولت آمریکا با نمایندگان ایران را برقرار کند.

والری بومن جارت متولد ۱۹۵۶ میلادی در شیراز است و تا 9 سالگی در این شهر زندگی می‌کرد. پدر و مادر او آمریکایی هستند.


 
وی در سال ۱۹۷۸ در رشته روانشناسی از دانشگاه استنفورد آمریکا موفق به کسب مدرک کارشناسی شد و سپس دکترای خود را در رشته حقوق در سال ۱۹۸۱ از دانشگاه میشیگان دریافت کرد.

برخی نشریات و رسانه‌های ایالات متحده آمریکا وی را بانفوذترین مشاور باراک اوباما معرفی می‌کنند. وی دوستا خانوادگی ، اوباما و همسرش نیز هست.
پدر وی، جیمز بومن، از اولین پزشکان بیمارستان نمازی شیراز بود و خاطراتش از زندگی در ایران را، «خاطراتی بسیار شیرین» توصیف می‌کند.

میشل همسر اوباما در کنار "والری" مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا


نیویورک تایمز قبل از این نوشته بود: دولت آمریکا مذاکرات سری و محرمانه ای را با ایران انجام می دهد تا به محض پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خط تماس مستقیم میان دو طرف برقرار شود.
ایران و آمریکا هر دو این موضوع را تکذیب کردند.


 
صالحی وزیر خارجه در این باره گفته بود  هیچ مذاکره یا تماسی با آمریکا نداریم  اما مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 ادامه دارد.

حدود 32 سال پیش دولت واشنگتن پس از اشغال سفارتش در تهران روابط دیپلماتیک با ایران را به صورت کامل قطع کرد.
هم اکنون سوئیس و پاکستان، حفاظت از منافع آمریکا و ایران را در تهران و واشنگتن برعهده دارند.

 



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: قاچاقچیان بد شانس مکزیکی که قصد داشتند با روش عجیب خود از حصار فلزی بین مکزیک و آمریکایی عبور کنند شکست خوردند.

خبرگزاری فارس: قاچاقچیان بد شانس + ‌تصاویر

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، گروهی از قاچاقچیان مکزیکی که قصد داشتند با روش عجیب از مرز آمریکا و مکزیک عبور کنند در میانه راه و روی هوا! ناکام ماندند و پا به فرار گذاشتند.

این عده با استفاده از نردبان تاشو قصد داشتند ماشین خود را از روی حصار مرزی عبور دهند و تا حدودی هم در کار خود موفق بودند اما محاسباتشان درست از کار در نیامد و وقتی به بالای حصار رسیدند کف ماشین به نقطه میانی نردبان گیر کرد و آن‌ها میان زمین و آسمان معلق شدند.

تلاش آن‌ها برای رهایی از این وضع سودی نداشت و ناچار دست به فرار زدند و پلیس ماشین آن‌ها را رها شده بر فراز حصار پیدا کرد.



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق ، تا به اين لحظه اطلاعات دقيقي از تعداد كشته شدگان و زخمي ها در دست نيست اما اين رسانه ها اعلام كردند كه اين انفجار در يك هتل بين المللي به نام "انتركونتين تال" رخ داده است.
 
به محض وقوع اين انفجار مهيب، 15 گروه از آتش نشانان عربستاني به محل اعزام شدند تا بتوانند آتش به وجود آمده از اين انفجار را مهار كنند.
 
اين هتل در نزديكي زندان مركزي مكه مكرمه قرار دارد. زنداني كه در آن تعداد زيادي از زندانيان سياسي عربستان، حبس شده اند.
 
گفتنی است ساختمان "رابطه علماي جهان اسلام" كه رياست آن بر عهده مفتي اعظم عربستان، "عبدالعزيز آل الشيخ" است نيز در نزديكي اين هتل و محل انفجار قرار دارد.
 
همچنين يكي از بزرگ ترين لوله هاي انتقال گاز عربستان، در چند صد متري محل اين انفجار قرار دارد و اين به آن معني است كه احتمال گسترده تر شدن دامنه آتش سوزي و كشيده شدن آتش به اين لوله گازي نيز وجود دارد.
 
چند روز پيش نيز بر اثر وقوع انفجاري در شرق "رياض" پايتخت عربستان يك ساختمان صنعتي فرو ريخت. بر اثر آن انفجار نزديك به 200 نفر كشته و زخمي شدند.







تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 12:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

خبرگزاری فارس: علوم مهندسی آنقدر پیشرفت کرده‌اند که اگر لازم باشد مهندسان می‌توانند فرودگاهی را بر فراز یک دره هفتاد متری بنا کنند.

خبرگزاری فارس: فرودگاهی روی دره! + ‌تصاویر

به گزارش سرویس خواندی‌های خبرگزاری فارس، فرودگاه بین‌المللی مادیرا در پرتغال یکی از عجیب‌ترین فرودگاه‌های دنیاست این فرودگاه جالب در سال 1964 با دو باند 1600 متری افتتاح شد.

باند کوچک در این فرودگاه و شرایط آب و هوایی خاص این منطقه کار را برای خلبان‌ها دشوار می‌کرد تا این که در سال 1977 یک هواپیمای بوئینگ 727 در شرایط بد آب و هوایی در هنگام فرود از باند خارج شد و بامنهدم شدن هواپیما 131 نفر جان خود را از دست دادند.

این اتفاق باعث شد تا مهندسان به فکر گسترش طول باین فرودگاه باشند اما مانع کار دره ای بود که در انتهای باند قرار داشت از این رو آن‌ها تصمیم گرفتند تا سطحی هم تراز باند روی دره بسازند تا بتوانند طول باند را افزایش دهند.

8 سال پس از سانحه هوایی 200 متر به باند فرودگاه اضافه شد اما به نظر می‌رسید که این گسترش هم کافی نباشد تا این که در سال 2000 دوباره به طول باند اضافه شد که این باند توسط 180 ستون 70 متری روی دره نگه داشته شده است.

 

 



تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 10:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: یک زن ایرانی ۳۶ ساله در حالی که دستان و پاهایش بسته شده و آثار ضربات متعدد و عمیق چاقو بر تمام بدنش مشاهده می‌شد، از سوی پلیس آلمان در آپارتمانش در شهر برلین پیدا شد. 

وبسایت "ولت آنلاین" به نقل از پلیس گزارش داده است که دست و پای دختر ۱۰ ساله این زن نیز در اتاق بغلی بسته شده و گمان می‌رود که در تمام مدت شکنجه مادرش، در اتاق محبوس بوده و فریاد‌های وی را شنیده است.

این دختربچه هم اکنون تحت نظر روانپزشکان قرار دارد.

گزارش پلیس حاکی از آن است که فرد مهاجم نه تنها با چاقو صورت این زن را زخمی کرده بلکه ضربات متعددی نیز بر بالاتنه و زیر شکم وی وارد آورده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده است.

پلیس برلین در گزارش رسمی خود اعلام کرده است که این زن برای درمان به بیمارستان منتقل شده و به نظر می‌رسد خطر مرگ وی را تهدید نمی‌کند.

با این همه به دلیل جراحات جدی وارده احتمال داده می‌شود که قربانی برای بقیه عمر خود متحمل صدمات شدیدی شود. اتاق این زن در بیمارستان هم اینک به طور کامل تحت کنترل پلیس قرار گرفته است.
بر اساس گزارش "ولت آنلاین" یک عابر پیاده عصر روز سه‌شنبه (۳۰ اکتبر) از طریق پنجره خانه این زن که در طبقه همکف ساختمان قرار داشته‌، متوجه پیکر خونین وی می‌شود و به سرعت پلیس را در جریان قرار می‌دهد.

ساکنان محل گفته‌اند که این زن به همراه شریک زندگی ‌و دختر ۱۰ ساله‌اش به تازگی به این خانه نقل مکان کرده بودند و از آنجایی که دو فرد بزرگسال به خوبی قادر به تکلم به زبان آلمانی نبوده‌اند، این دختربچه سخنان آن را ترجمه می‌کرده است.

در همین حال وبسایت "برلینر کوریر" گزارش داده است حوالی ساعت شش بعد از ظهر روز سه‌شنبه ساکنان محل در پی شنیدن صدای فریاد و جیغ از داخل آپارتمان همکف این زن، با پلیس تماس گرفته‌اند و مأموران پلیس پس از حضور در صحنه جنایت ناگزیر به داخل آپارتمان هجوم برده‌اند و این زن ۳۶ ساله ایرانی را خونین بر روی زمین اتاق نشمین پیدا کرده‌‌اند.

به گزارش دویچه‌وله؛ از زمان کشف این جنایت از محل سکونت شریک زندگی‌ این زن اطلاعی در دست نیست. هنوز انگیزه فرد مهاجم روشن نشده وکمیسیون جنایی ویژه پلیس شهر برلین سرگرم انجام تحقیقات در این زمینه است.



تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 6:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: یک هواپیمای نروژی علی‌رغم اینکه از فرودگاه مقصدش پرواز کرده بود، برای اینکه خدمه‌اش را مجبور نکند بیش از حد کار کنند، به فرودگاهی که صدها کیلومتر با فرودگاه مبدأ فاصله داشت برگردانده شد.

قرار بود این هواپیما در شهر کوچک «موسره» در شمال نروژ فرود بیاید، اما خلبان هواپیما اعلام کرد به علت خستگی خدمه، هواپیما به فرودگاه «تراندهیم» در جنوب نروژ بازخواهد گشت.

یکی از مسافران این پرواز گفت: «خلبان اعلام کرد باورکردنی نیست، اما تصمیم گرفته شده است ما دور بزنیم و برگردیم».

شرکت مربوط به این پرواز گفت این تصمیمِ دقائق آخر بر اساس مقررات سخت‌گیرانه مربوط به زمان‌های کاری در نروژ گرفته شده است.

سخنگوی این شرکت به یک روزنامه نروژی گفت: «متأسفانه این هواپیما با خدمه‌ای پرواز کرد که زمان استراحتشان بود. زمان‌های کاری‌ای که مقامات برای ما درنظر گرفته‌اند بسیار سختگیرانه‌اند و ما نمی‌توانیم ساعات کاری بیشتری را به خدمه تحمیل کنیم».



تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: به تازگی تصویری در سایت‌های عرب‌زبان منتشر شده است که نماز خواندن اول وقت دامادی را کنار ماشین عروس و در پیاده‌رو نشان می‌دهد.

خبرگزاری فارس: پیاده‌شدن از ماشین عروس و نمازخواندن در پیاده‌رو + عکس

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، بر اساس روایات اسلامی هر قدر که نماز اول وقت به تأخیر بیفتد، از فضیلت آن کاسته می‌شود. اما این تأکید بر ادای فریضه نماز در اول وقت به چه دلیل است؟

امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند: «الصلوةُ تستحبُّ فی اَوَّلِ الأَوقاتِ»، خواندن نماز در اول وقت و در اولین فرصت، کاری مستحب و پاداش افزاست (بحارالانوار، جلد 80، صفحه 13). همچنین از آن حضرت نقل شده که نماز اول وقت، «خشنودی کردگار» را به همراه دارد.

برآورده شدن خواسته‌ها از دیگر اثرات و برکات خواندن نماز اول وقت است، چنانچه حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسکری(ع) روایت می‌کند که فرمود: «خداوند متعال با حضرت موسی تکلم کرد، حضرت موسی فرمود: خدای من! کسی که نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود: حاجت و درخواستش را به او عطا می‌کنم و بهشتم را برایش مباح می‌گردانم.» (بحارالانوار، جلد82، صفحه 204)

پیامبر اعظم(ص) در حدیثی برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی را به اقامه‌کنندگان نماز اول وقت نوید می‌دهند و می‌فرمایند: «بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم: برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.» (سفینة البحار،جلد 2، صفحه 42)

درست است که اگر نمازگزار، نماز خود را در آخر وقت هم بخواند انجام وظیفه کرده است، اما از آنجا که کار، مربوط به پروردگار و بر کارهای دیگر مقدم است، چنانچه آن را بدون عذر به عقب بیندازد، مسئول است و باید پاسخگو باشد.

 

در ادامه، تصویری از به جا آوردن فریضه نماز در اول وقت مشاهده می‌شود که جالب توجه و در خور تحسین است:

 

 

برای این تازه‌داماد اُردنی که در آغاز زندگی مشترک خود قرار دارد، آرزوی خوشبختی می‌کنیم.



تاريخ : 9 / 8 / 1391برچسب:, | 9:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مهر، مهندس محمد جواد محمدی زاده عصر دوشنبه با حضور در غرفه مهر در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با مهر افزود: از اینکه مسائل و چالش های زیست محیطی به خوبی در مجامع بین المللی منتقل شده و سازمان ملل پروتکل ها و کنوانسیونهای مربوطه اطلاعات کافی در خصوص مسائل و چالش های زیست محیطی ایران را دارند خیلی خوشحالیم.به گفته وی، قطعا انتقال این اطلاعات منجر به جلب توجه آنها و اختصاص منابعی از سوی آنها برای رفع این چالش ها شده است.رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: مشکل اصلی تالاب های کشور ما از جمله دریاچه ارومیه، تالار پریشان، گاوخونی و هامون در حال حاضر تامین نشدن حقابه این تالابها و یا به عبارتی بهره برداری های بی رویه و ناصحیح در بالادست این تالابهاست که اجازه ورود آب به آنها را نمی دهد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تمام تلاش ما با همکاری نمایندگان مجلس در کمیسیونهای کشاورزی و برنامه و بودجه ، فراکسیون محیط زیست و کمک های بین المللی این است که مشکل حقابه این تالابها و بویژه دریاچه ارومیه را برطرف کنیم.وی افزود: اما از آنجایی که برای احیاء دریاچه ارومیه اقدامات گوناگونی باید انجام شود که اصلی ترین آنها انتقال آب از دیگر حوزه های آبریز در کشور است به بودجه بسیار زیادی احتیاج داریم. رقم ۱۳۵ میلیون دلار کمک سازمان ملل که بخشی از آن به احیاء دریاچه ارومیه اختصاص داده می شود برای تمام این اقدامات کافی نیست اما می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.
پیش از این سرپرست برنامه توسعه و عمران ملل متحد گفته بود این برنامه ظرف پنج سال از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ، ۲۳۵ دلار بودجه برای برنامه های توسعه ای در ایران اختصاص داده که از این میزان ۵۷ درصد یعنی ۱۳۵ میلیون دلار به رفع چالشهای زیست محیطی از جمله احیای دریاچه ارومیه اختصاص می یابد.
Share/Save/Bookmark
 
 
 
 


 



تاريخ : 7 / 8 / 1391برچسب:, | 10:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش  ایسنا، بنابر اعلام مرکز لرزه‌نگاری آمریکا این زمین‌لرزه ساعت 3:04 امروز به وقت گرینویچ اتفاق افتاد و عمق آن در 17.5 کیلومتری سطح زمین گزارش شد.

مرکز هشدار سونامی اقیانوس‌آرام تاکنون احتمال خطر وقوع سونامی در این منطقه را اعلام نکرداما گزارش کرد: احتمال وقوع سونامی در ایالت هاوایی آمریکا وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، همچنین گزارشی از میزان تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه منتشر نشده است.



تاريخ : 7 / 8 / 1391برچسب:, | 12:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

يك روزنامه عربستانی از نارضایتی برخی حجاج ایرانی از محل استقرار خود در منا و حضور نیروهای عربستان برای حل مشکل در روز عید قربان خبر داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه عربستانی"المدینه" در شماره امروز خود نوشت: مشکلی که جمعه مصادف با عید سعید قربان در محل سکونت شماری از حجاج ایرانی در منا پیش آمده بود، برطرف شده است و نیروهای امنیتی مستقر در محل نیز پس از رفع مشکل، محل را ترک کرده اند.
 
به نوشتۀ این روزنامه، «شماری از زائران ایرانی نارضایتی خود را از محل استقرار در منا اعلام کرده بودند و نیروهای امنیتی نیز بلافاصله باحضور در محل، نسبت به رفع مشکل اقدام کرده اند».
 
سرتیپ خالد قرار المحمدی رییس نیروهای ویژۀ امنیت حجاج در گفتگو با این روزنامه تصریح کرد: «حضور نیروهای امنیتی در محل، جهت احتیاط و پیشگیری بوده و پس از رفع مشکل، محل را به سرعت ترک کرده اند».
 
این روزنامه دربارۀ جزئیات حادثه توضیحی نداده و تاکنون اظهار نظری نیز از سوی مقامات ذی ربط یا منابع خبری ایرانی در این باره منتشر نشده است.



تاريخ : 5 / 8 / 1391برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در حالی که زائران خانه‌ی خدا در صحرای عرفات حضور دارند و مکه‌ی مکرمه خلوت شده است، مطابق سنتی دیرینه پرده‌ی خانه خدا نو شد و مسجدالحرام خود را آماده‌ی استقبال از زائرانش از فردا - عید قربان - کرد.

این پرده‌ی جدید که با صرف هزینه‌ای حدود 20میلیون ریال سعودی تهیه شده از جنس حریر طبیعی خالص و به رنگ مشکی، منقش به آیات قرآن کریم است که با خط زیبا، با نخ‌های طلا و نقره بافته و ده‌ها کیلو طلا و نقره در بافت آن استفاده شده است.

ارتفاع این پرده 14متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتی‌متر است که از 16 قطعه به‌شکل مربع تشکیل شده است. نوار اطراف این پرده منقش به آیات قرآن کریم است که در فواصل معین عبارات «یا حی و یا قیوم» ،«یا رحمن و یا رحیم» و «الحمدالله رب‌العامین» با رنگ طلایی دوخته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، پوشش در کعبه نیز از حریری به ارتفاع 5/ 6 متر و عرض 5 / 3 متر منقش به آیات الهی و تزیینات اسلامی با طلا و نقره است. پرده‌ی خانه خدا از پنج قطعه تشکیل شده است که هر قسمت یک طرف کعبه را می‌پوشاند و قطعه‌ی پنجم هم در کعبه را دربرمی‌گیرد. هنگام نصب، وزن این پرده به حدود دو تُن می‌رسد.کد مطلب :



تاريخ : 4 / 8 / 1391برچسب:, | 6:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عكس منتشر شده در صفحه گلشيفته فراهاني در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي از ديدار بهزاد فراهاني با وي در يكي از جشنواره‌هاي عربي حوزه خليج فارس حكايت دارد.
 



تاريخ : 5 / 8 / 1391برچسب:, | 1:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک زن باردار در دادگاه شهر کیپ آفریقای جنوبی دچار درد زایمان شد و به کمک یک قاضی زن، فرزندش را به دنیا آورد.

به گزارش جام جم آنلاین، پرل آندروز قاضی زن دادگاه وینبرگ در حومه شهر کیپ گفت: چند روز پیش یک زن باردار در دادگاه دچار درد زایمان شد؛ متوجه شدم که طاقتش به آخر رسیده و در شرف زایمان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این قاضی افزود: زن باردار را همراه دو زن دیگر به دستشویی دادگاه برده و به او در به دنیا آوردن نوزادش کمک کردیم.

وی ادامه داد: تا زمان رسیدن اورژانس نوزاد را که یک پسر بود، گرم نگه داشتم؛ خوشبختانه با رسیدن پزشک اورژانس، وی تأیید کرد که نوزاد کاملاً سالم است.

رسانه‌های آفریقای جنوبی در مورد دلیل حضور این زن باردار در دادگاه توضیحی نداده‌اند.



تاريخ : 2 / 8 / 1391برچسب:, | 9:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

پليس امر به معروف سعودي در مدينه هنگام زيارت گروهي از زنان زائر در بقيع، به آنها يورش برده و با خشونت آنها را مجبور به بستن زيارتنامه‌ها و خاموش كردن تلفن‌هاي همراه و خروج از اين مكان كردند.

يكي از عناصر پليس ديني سعودي براي ايجاد رعب و وحشت، خود را به ميان جمعيت زنان در بقيع رساند تا آنان را متفرق كند؛ اين درحالي است كه هيأت موسوم به امر به معروف سعودي، مدعي مبارزه با هرگونه اختلاط زن و مرد نامحرم در عربستان است.عناصر امنيتي سعودي همچنين با توهين به زائران زن، آنها را به كفر و شرك متهم كرده و مانع از ادامه زيارت آنها شدند. اين زنان به همراه كاروان حج از استان شيعه نشين قطيف به مدينه رفته بودند.



تاريخ : 2 / 8 / 1391برچسب:, | 9:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک مقام مسئول در سازمان حج و زیارت از آغاز بازگشت حجاج سرزمین وحی به ایران از 10 تا 29 آبان ماه سالجاری خبر داد و اعلام کرد: پیش بینی می‌شود بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه منوره به مقصد 17 ایستگاه پروازی کشورمان انجام شود.

حسن سرخوش مدیرکل ثبت نام و اعزام سازمان حج و زیارت در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت بازگشت حجاج ایرانی از سرزمین وحی به ایران، گفت: از 10 آبان ماه سال جاری بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه های جده و مدینه منوره به مقصد کشور آغاز می شود.این مقام مسئول، افزود: بازگشت حجاج از بامداد دهم آبان ماه آغاز شده است و تا بیست و نهم آبان ماه ادامه می یابد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پروازهای برگشت حجاج ایرانی توسط 2 شرکت هواپیمائی داخلی هما و ماهان انجام خواهد شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه‌های جده و مدینه منوره به مقصد 17 ایستگاه پروازی کشورمان انجام شود.سیداحمد موسوی مدیرعامل سازمان حج و زیارت پیشتر و در آستانه اعزام زائران ایرانی به عربستان سعودی در گفتگو با مهر از کاهش تاخیر پروازهای داخلی به حدود 7 تا 10 دقیقه خبر داده و اعلام کرده بود: با تدابیر اندیشیده شده پیش بینی می‌شود این روند کاهش تاخیر پروازهای داخلی تا پایان مناسک حج ادامه یابد.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای حج سال جاری اعزام تمامی زائران ایرانی به سرزمین وحی توسط دو شرکت هواپیمائی داخلی انجام می شود، تصریح کرد: عدم استفاده از ایرلاین‌های سعودی علاوه بر صرفه جویی حدود 15 میلیون دلاری منجر به افزایش رفاه و ارائه خدمات به زائران ایرانی خواهد شد.



تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

"من بروز هر گونه بحران یا هر مسئله ای از طرف ایران را پیش بینی نمی کنم. طرف ایرانی به دولت عربستان سعودی اطمینان داد که برای راحتی حجاج و ادای این مراسم توسط آنها به مانند دولت عربستان سعودی بلکه بیشتر ، پایبند است."
دولت عربستان سعودی اعلام کرد 14 ایرانی بازداشت شده به اتهام ورود غیرمجاز به خاک این کشور، دارای مقاصد بدی نبودند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، شاهزاده "احمد بن عبدالعزیز آل سعود" وزیر کشور عربستان سعودی (برادر کوچکتر پادشاه و ولیعهد) گفت پیش بینی می کنم در مراسم حج امسال، هیچ بحرانی از سوی حجاج ایرانی روی ندهد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با موضوع حج در جمع خبرنگاران افزود: دولت ریاض تمامی تلاش خود را برای خدمت و رفاه به حجاج به کار می گیرد.

شاهزاده "احمد" پسر 31 از پسران ملک عبدالعزیز پایه گذار پادشاهی عربی سعودی است. وزیر کشور 70 ساله، تحصیلات عالی خود را در آمریکا گذراند. او از سال 1975 تا 2012 (به مدت 37 سال) در سمت معاون وزیر کشور فعالیت کرد تا اینکه پس از مرگ برادرش شاهزاده نایف (ولیعهد و وزیر کشور وقت)، به عنوان وزیر کشور جدید منصوب شد.

وزیر کشور عربستان سعودی درباره منع شهروندان سوریه از ادای حج گفت: ریاض مانع از حج هیچ شهروند سوریه نشده است. سفارت عربستان سعودی در دمشق تعطیل شده است به همین دلیل شهروندان سوریه برای دریافت ویزای حج با محدودیت هایی برای سفر به عربستان سعودی و انجام اعمال حج روبه رو شده اند.

احمد بن عبدالعزیز در پاسخ به سوالی درباره "برخی نگرانی ها در زمینه حجاج ایرانی به ویژه با وجود بحران سنی شیعه در منطقه" گفت: "من بروز هر گونه بحران یا هر مسئله ای از طرف ایران را پیش بینی نمی کنم. طرف ایرانی به دولت عربستان سعودی اطمینان داد که برای راحتی حجاج و ادای این مراسم توسط آنها به مانند دولت عربستان سعودی بلکه بیشتر ، پایبند است."

این مقام ارشد دولت ریاض تایید کرد:" از ناحیه حجاج ایرانی، وضعیت مناسب خواهد بود."

وی با تکذیب "افزایش تجهیزات نظامی در اطراف حجاج ایرانی" گفت: "همیشه برای تسهیل در روند حمل و نقل و خدمات به حجاج، به افزایش تجهیزات امنیتی می پردازیم. ما به همه حجاج با یک چشم می نگریم. معتقدیم که هیچ بخش از حجاج از هر کشوری به دنبال تاثیر گذاری بر حج برای اهداف سیاسی یا اقدامات اختلاف برانگیز نیستند."

وزیر کشور دولت عربستان سعودی درباره بازداشت شماری از اتباع ایرانی در هنگام ورود غیرقانونی به خاک عربستان سعودی از طریق دریا هم گفت: هنوز بازجویی ها و تحقیقات پایان نیافته ولی آنچه که تاکنون به دست آمده این است که آنها به دنبال رزق و روزی خود بودند و تلاش می کردند به کویت بروند اما ناخدای کشتی، این افراد را به صورت تصادفی در ساحل عربستان سعودی پیاده کرد.


وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی عربستان سعودی این افراد و ناخدای کشتی را بازداشت کردند . همه آنها تحت بازجویی هستند ولی مشخص نشده که دارای مقاصد بدی هستند.

14 شهروند ایرانی به تازگی در منطقه الخفجی (در ساحل خلیج فارس و در نزدیکی مرز کویت) به اتهام ورود غیرمجاز به عربستان سعودی دستگیر شدند.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه خبری بریکینگ نیوز لحظاتی پیش در خبری فوری از وقوع انفجار در دانشگاه نظامی ملک عبد العزیز در منطقه العینة در ریاض پایتخت این کشور خبر داد.
 
این پایگاه خبری نوشت: براثر این انفجار یک نظامی سعودی کشته‌ شد و ده‌ها نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی ایلاف اعلام کرد، انفجار روی داده در دانشگاه نظامی ملک عبد العزیز در شهر ریاض، پایتخت سعودی براثر انفجار نارنجک هنگام آموزش دانشجویان بوده است.
 
خبرگزاری شینهوا نیز با تایید این خبر اعلام کرد که یکی از دانشجویان دانشگاه افسری در این حادثه به شدت دچار جراحت شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
 
برخی منابع خبری تلفات این انفجار را یک کشته و ده زخمی اعلام کرده‌اند.
 
تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی وزارت دفاع عربستان سعودی در این‌باره منتشر نشده است.
 
بر اساس این گزارش، دانشکده نظامی ملک عبد العزیز دستور آزمایش تمام مهماتی را صادر کرده بود که به منظور آموزش دانشجویان افسری مورد استفاده قرار می‌گیرد.



تاريخ : 21 / 7 / 1391برچسب:, | 4:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

دومین دعای کمیل زائران ایرانی سرزمین وحی با اشک وداع با شهر خاتم پیامبران، محمد (ص) با نظمی ستودنی و بدون کوچکترین مشکلی شب گذشته در مدینه منوره برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مدینه منوره، دومین دعای کمیل مدینه منوره شب گذشته پنج شنبه 20 مهر ماه با حضور هزاران زائر ایرانی برگزار شد و مسافران قبله در آستانه وداع با شهر پیغمبر، ندای "الهی و ربی من لی غیرک" سر دادند.
 
با توجه به آنکه هفته گذشته نخستین دعای کمیل برگزار شده بود، این هفته نیز زائران ایرانی با نظم ستودنی در بین‌الحرمین حاضر شدند به طوری ‌که برنامه دعا راس ساعت 21:30 دقیقه شب آغاز شد.
 
پیش از برگزاری این دعای پر فیض و برکت هم تمامی خیابان‌ها و تقاطع‌های منتهی به بین‌الحرمین به ویژه خیابان‌های علی ابن ابی طالب (ع) و ابوذر توسط نیروهای پلیس و امنیتی عربستان سعودی مسدود شده و تنها زائران ایرانی اجازه حضور در این منطقه را داشتند.
 
از سوی دیگر با توجه به آنکه هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌ها برای برگزاری دعای کمیل از روزهای قبل انجام شده بودند و نیروهای داوطلب زیادی از کاروانها در کنار مسوولان اجرایی برای تامین نظم و امنیت مراسم تلاش‌های زیادی به خرج دادند عملا شرایط برای برگزاری این دعا در مدینه منوره بدون کوچکترین مشکل و حاشیه‌ای فراهم شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر ایران در عربستان سعودی و تعدادی از مرجع و علما از مهمترین حاضران سرشناس این دعا بودند.
 
این آخرین دعای کمیل زائران ایرانی مستقر در مدینه قبل از انجام مناسک حج بود از این رو بسیاری از زائران با پیامبر اکرم(ص) و ائمه بقیع وداع کردند تا به‌زودی عازم مکه مکرمه شوند.
 
بر این اساس شب گذشته بین‌الحرمین حال و هوای عجیبی داشت. زائران با اشک چشم از پیامبر اکرم درخواست می‌کردند که این سفر را آخرین سفر عمرشان قرار ندهد و یک بار دیگر توفیق حضور در مدینه‌النبی را پیدا کنند.
 
به گفته مجید آخوندزاده دبیر ستاد برگزاری دعای کمیل و مشاور نماینده ولی فقیه، پس از پایان مناسک حج و آمدن زائران مدینه بعد به شهر پیغمبر، یک بار دیگر مراسم دعای کمیل در مدینه برگزار خواهد شد.



تاريخ : 21 / 7 / 1391برچسب:, | 9:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار خبر داد که دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش سخنرانی درباره موضوع پهپاد نفوذ کرده به عمق رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

وی در ابتدا اظهار داشت: موضوع اصلی سخنرانی ام درباره هواپیمای بدون سرنشین وارد شده به عمق رژیم صهیونیستی است.


وی تاکید کرد: ما در یک مرحله از تحول عملیاتی در منطقه هستیم که اسرائیلی ها بسیار نگران کرده است.

نصرالله افزود: موضوع این است که حزب الله لبنان یک پهپاد را از طریق دریا بسوی فلسطین اشغالی فرستاد و این پهپاد با عبور از رادارهای رژیم صهیونیستی از بسیاری از نقاط حساس آنها گذشت و بر فراز تاسیسات دیمونا ساقط شد.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو امروز به طور رسمی اعتراف کرد که پهپاد وابسته به حزب الله بوده ، افزود: برای نخستین بار است که حزب الله لبنان به این توانمندی می رسد .

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: برخلاف برخی نظرات ارائه شده پهپاد روسی نیست و ساخت ایران است و توسط متخصصان حزب الله توسعه داده شده بود.



تاريخ : 19 / 7 / 1391برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک روزنامه سعودی امروز در گزارشی مدعی شد که ایران در تلاش برای ساخت یک پایگاه نظامی در یمن برای حمله به مصالح کشورهای غربی بوده است.

به گزارش مهر، روزنامه عکاظ عربستان امروز در گزارشی مدعی شد یک گروه جاسوسی وابسته به ایران در نظر داشته با ایجاد یک پایگاه نظامی در یمن مصالح کشورهای غربی در منطقه را هدف قرار دهد. در این گزارش به اظهارات یک منبع یمنی که نامش فاش نشده، استناد شده و آمده است: تحقیقات اولیه نشان می دهد یک کارخانه کوچک ساخت موشک از سوی گروههای وابسته به ایران در عدن ایجاد شده و گروه فوق الذکر در نظر داشته از آن استفاده کند.
 
در ادامه اتهام پراکنی های این روزنامه سعودی آمده است: ایران به جنبش الحراک الجنوبی وعده داده در صورت موفقیت در تجزیه یمن، این پایگاه به آنها واگذار می شود. این اتهامات در حالی از سوی یک رسانه سعودی منتشر می شود که عربستان مدتهاست با کمک های مختلف سیاسی و نظامی سعی درکنترل تحولات درخاک همسایه خود یعنی یمن را دارد و از سوی دیگر برخی اظهارات مقامات یمنی نیز در متهم ساختن ایران در چارچوب سیاستهای تبلیغاتی مشترک دو کشور قابل درک است.



تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 3:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری مهر اسامی 9 زائر آسیب دیده ایرانی حادثه واژگونی اتوبوس زائران ایرانی را منتشر کرد و که هم اکنون هفت نفر از این حجاج در سلامت کامل بوده ضمن آنکه 2 زائر خانم ایرانی آسیب دیده در بیمارستان بستری شده اند.

صبح امروز 17 مهر ماه اتوبوس عمومی زائران در شهر مکه مکرمه به علت اختلال در سیستم ترمز واژگون شد.

این تصادف در تونل منتهی به مسجدالحرام که به منطقه "مظله" معروف است به وقوع پیوسته است. مسافران این اتوبوس از ملیت‌های مختلف از جمله زائران ترکیه، ایران، اندونزی و آفریقایی بوده اند.

این اتوبوس‌های عمومی که زیر نظر شهرداری مکه هستند به "نقل الجماعی" معروف بوده و وظیفه انتقال زائران در برخی از نقاط پر ترافیک شهر به مسجدالحرام را بر عهده دارند.

با این وجود دکتر سیدعلی ریاض رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مدینه منوره با بیان اینکه در این اتوبوس فقط 9 زائر ایرانی بوده اند که 5 مرد و 4 زن هستند، تصریح کرد: 5 نفر از مصدومان حادثه جراحت سطحی برداشته و هم اینک به محل استقرار هتل های خود بازگشته اند و 4 نفر دیگر در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفتند که در یکی دو روز آینده ترخیص خواهند شد.

این مقام مسئول حال مصدومان ایرانی را رضایت بخش اعلام کرد و اظهار داشت: فقط یک زائر پاکستانی در این حادثه جان خود را از دست داد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه در خصوص نام افراد حادثه دیده واژگونی اتوبوس زائران ایرانی در مکه مکرمه به شرح ذیل است:

1-  ثریا حسین زاده کاروان تهران  (فردا از بیمارستان ترخیص می شود)
2- هوشنگ چریان کاروان اصفهان
3- نژادعلی بقالی کاروان بندرعباس
4- فاطمه نورالدین کاروان بندرعباس
5- فاطمه گل نذرزاده کاروان بندرعباس (فردا از بیمارستان ترخیص می شود)
6- محمد ملائی کاروان بندرعباس
7- مهری سادات جلالی کاروان تهران
8- محمد شاه طالبی کاروان اصفهان
در حال حاضر تمامی این حجاج ایرانی در سلامت کامل بوده و پس از مداوای سرپای و سطحی از بیمارستان ترخیص و به محل اسکان کاروان های خود منتقل شده اند.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 8:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: معاون امور کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از بازگشت هفت ایرانی ربوده شده در لیبی در بامداد یکشنبه به تهران خبر داد. 

حسن قشقاوی در گفتگو با مهر با اشاره به آزادی هفت گروگان ایرانی در لیبی گفت: ایرانیان ازاد شده در لیبی بامداد یکشنبه وارد تهران خواهند شد.
وی افزود: همه 7 ایرانی در صحت و سلامت به سر می برند. 

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ دهم مرداد امسال از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند .

طی مدت یاد شده هیئتهای مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند .

همچنین وزیرخارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفتگو کرد .

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با همتای لیبیایی اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود .



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 8:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: معاون امور کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از بازگشت هفت ایرانی ربوده شده در لیبی در بامداد یکشنبه به تهران خبر داد. 

حسن قشقاوی در گفتگو با مهر با اشاره به آزادی هفت گروگان ایرانی در لیبی گفت: ایرانیان ازاد شده در لیبی بامداد یکشنبه وارد تهران خواهند شد.
وی افزود: همه 7 ایرانی در صحت و سلامت به سر می برند. 

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ دهم مرداد امسال از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند .

طی مدت یاد شده هیئتهای مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند .

همچنین وزیرخارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفتگو کرد .

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با همتای لیبیایی اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود .



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: هفت تبعه ایرانی ربوده شده در لیبی آزاد و تحویل سفارت ایران در طرابلس شدند و طی ساعات آینده به کشور بازمی‌گردند.

خبرگزاری فارس: گروگان‌های ایرانی در لیبی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی خبر داد.

وی با اشاره به بیش از دو ماه تلاش‌های گسترده برای آزادی این افراد گفت: خوشبختانه در پی تماس‌ها و مذاکرات فشرده به عمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، امروز 7 گروگا‌ن‌ ربوده شده ایرانی در لیبی پس از 65 روز آزاد و تحویل مقامات سفارت ایران در طرابلس شدند.

 صالحی افزود: این افراد همگی در صحت و سلامت کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ 10/5/91 از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. طی مدت یاد شده هیئت‌های مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند.

همچنین وزیر خارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با همتای لیبیایی‌اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود.

 



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: هفت تبعه ایرانی ربوده شده در لیبی آزاد و تحویل سفارت ایران در طرابلس شدند و طی ساعات آینده به کشور بازمی‌گردند.

خبرگزاری فارس: گروگان‌های ایرانی در لیبی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی خبر داد.

وی با اشاره به بیش از دو ماه تلاش‌های گسترده برای آزادی این افراد گفت: خوشبختانه در پی تماس‌ها و مذاکرات فشرده به عمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، امروز 7 گروگا‌ن‌ ربوده شده ایرانی در لیبی پس از 65 روز آزاد و تحویل مقامات سفارت ایران در طرابلس شدند.

 صالحی افزود: این افراد همگی در صحت و سلامت کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

هیئت 7 نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ 10/5/91 از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. طی مدت یاد شده هیئت‌های مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند.

همچنین وزیر خارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با همتای لیبیایی‌اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود.



تاريخ : 11 / 7 / 1391برچسب:, | 6:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: در گزارش کمیته‌ي حج مدینه‌ي منوره آمده است، تعداد زائرانی که از طریق فرودگاه محمدبن عبدالعزیز و ایستگاه‌های استقبال نهم مهر وارد شده‌اند، 31هزار و 481 نفر و تعداد زائران خارج‌شده، 20هزار و 802 نفر هستند.

تعداد کل زائرانی که وارد مدینه‌ي منوره شده‌اند، 283هزار و 534 نفر و تعداد کل زائران خارج‌شده، 76هزار و 731 نفر و تعداد زائران باقی‌مانده، 206هزار و 786 نفر بوده است.

زائران اندونزیایی با تعداد 58هزار و 166 نفر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن‌ها، زائران هندی به تعداد 34هزار و 654 نفر و زائران پاکستانی به تعداد 20هزار و 129 نفر در رده‌های بعدی هستند.

عبدالعزیز بن ماجد ـ ريیس کمیته‌ي حج مدینه‌ي منوره ـ خواستار افزایش سطح خدمات‌رسانی تمام بخش‌های دولتی و غیردولتی به حجاج بیت‌الله الحرام شد تا مناسک خود را در فضایی آکنده از آرامش و امنیت بجا آورند.

قرار است بندر بن حجار ـ وزیر حج عربستان ـ سه‌شنبه نشستی با رؤسای گروه‌های خدماتی میدانی و مؤسسات طوافه برگزار کند که در آن، طرح‌ها و برنامه‌های این مؤسسات برای ارائه‌ي خدمات به حجاج بررسی خواهد شد.

این نشست با هدف اطمینان یافتن از آمادگی‌های این مؤسسات برای مواجهه با نیازهای موسم حج به‌منظور ارائه‌ي خدمت متمایز متناسب با دستورات پادشاه و ولیعهد عربستان برگزار می‌شود.

یوسف بن احمد حواله ـ ريیس شورای اداری مؤسسه‌ي ادلاء ـ اعلام کرد: مراکز مؤسسه‌ي شامل سه مرکز استقبال و 18 دفتر خدمات میدانی و چهار مرکز راهنمایی حجاج گم‌شده و 10 دفتر پشتیبانی از حجاج استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا،وی پیش بینی کرد: این موسسه در موسم حج امسال به بیش از یک میلیون و 686 هزار حاجی که از طریق سه منفذ شامل فرودگاه امیر محمدبن عبدالعزیز مدینه منوره و مرکز استقبال الهجره و مرکز استقبال زمینی است تا تعداد حجاجی که این موسسه از زمان تاسیس در سال 1405 قمری افتخار خدمات رسانی به آنها را داشته است، 33 میلیون و 586 هزار نفر برسد.



تاريخ : 10 / 7 / 1391برچسب:, | 11:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی با بیان اینکه خلاصی از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافته در کتابی اعلام کرد که اسلام آورده و حجاب اختیار کرده است.

خبرگزاری فارس: خواننده فرانسوی اسلام آورد و حجاب اختیار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری نورت مصر، دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است.

دیامس با نام اصلی «میلانی جورجیادس» البته در نوامبر 2009 در حالی که حجاب داشت از یکی از دانشگاه‌های فرانسه خارج شده بود و در آنجا از بیان هرگونه مطلبی درباره وضعیت پوشش خود به رسانه‌ها امتناع کرده بود.

اما این روزها با انتشار کتابش با عنوان «حسب حال دیامس» همگان را از زندگی، سختی‌ها و نهایتا اسلام آوردن و انتخاب حجاب آگاه کرده است.

وی در این این کتاب از زندگی بدون پدر و ورود به عرصه نوازندگی و همراهی‌اش با خواننده‌های آمریکایی و بازیگران فرانسوی و به دست آوردن مال و شهرت سخن می‌گوید و می‌گوید: در اوج موفقیت از افسردگی شدیدی رنج می‌بردم و بارها به روانشناسان مختلفی مراجعه کردم اما هیچ کدام کمکی به من نکردند.

دیامس 32 ساله که دارای کودکی 4 ساله به نام مریم است، می‌افزاید: راه حل خلاص شدن از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافتم و نهایتا هنگامی که در دسامبر 2008 به جزیره موریس سفر کردم، شخصا اسلام گزیدم.

وی با بیان اینکه از آن زمان تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم و مرکزی برای حمایت از ایتام ایجاد کنم، درباره واکنش‌ها به اسلام آوردنش می‌گوید: انتخاب حجاب برای بسیاری از اطرافیانم عجیب‌تر از تغییر دینم بود.



تاريخ : 10 / 7 / 1391برچسب:, | 1:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، ميشل اوباما، همسر رئيس جمهور آمريکا در يک گفت‌وگوي مطبوعاتي با هدف جلب آراي بيشتر براي شوهر خود در انتخابات آينده رياست جمهوري، گفت: بسياري اوقات وقتي باراک در دسترسم نباشد با "بو" سگ پرتغالي‌الاصل خود روي تخت‌خوابم مي‌خوابم.

وي با بيان اينکه مهم‌ترين کاري که مي‌تواند در زندگي انجام دهد، رأي‌دادن در انتخابات رياست‌جمهوري است، گفت: بهترين لحظات زندگي من، لحظاتي است که با باراک به سفرهاي تبليغاتي انتخاباتي مي‌روم و در اين سفرها، طعم غذاهاي مختلف ايالت‌هاي آمريکا را مي‌چشم!

ميشل اوباما همچنين با هدف جمع‌آوري رأي بيشتر براي همسرش گفت: يک راز ديگري زندگي من که تا حالا آن را فاش نکرده بودم اين است که من کلاس سوم دبستان را جهشي خواندم و مستقيم از کلاس دوم به کلاس چهارم رفتم!

اين روزها، روي‌آوردن به امور سطحي و مضحک با هدف جابجايي آرا به نفع کانديداي مطلوب هر يک از دو جناح دموکرات و جمهوري‌خواه، به روند رايج در تبليغات انتخاباتي "باراک اوباما" و "ميت" رامني تبديل شده است.














 



تاريخ : 5 / 7 / 1391برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

جوان 20 ساله‌ای که دیکتاتور لیبی را به قتل رسانده بود، پس از ربوده شدن توسط افراد ناشناس، به دلیل شدت جراحات و شکنجه‌ جان داد.

به گزارش فارس، «عمران شعبان» یکی از افرادی بود که در کشتن معمر قذافی، دیکتاتور لیبی مشارکت داشت و در انتظار دریافت جایزه 1 میلیون دلاری این اقدام بود.

عمران قبل از آنکه بتواند جایزه 1 میلیون دلاری خو د را از مصطفی عبدالجلیل رئیس مجلس ملی لیبی دریافت کند در شهر «بنی ولید» لیبی ربوده شد و حدود 57 روز از دیده‌ها مخفی بود و در این مدت تحت شکنجه و عذاب قرار داشت تا آنکه «محمد المقریف» یکی از مقامات بلندپایه لیبی برای آزادی وی پا در میانی کرد و وی در حالی که در شرایط جسمانی بغرنجی به سر می‌برد، آزاد شد.

وی قبل از آنکه به دلیل شدت جراحات بمیرد به بیمارستان آمریکایی در فرانسه منتقل شد اما پزشکان در آنجا نتوانستند برای وی کاری کنند و سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده و شکنجه جان سپرد.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: حال یک مرد قطری که با یک ویروس مرتبط با سارس و سرماخوردگی معمولی آلوده شده بود در بیمارستانی در بریتانیا وخیم است.

خبرگزاری فارس: شناسایی ویروس شبیه سارس در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی با اعلام هشداری در مورد این ویروس اعلام کرده که این مرد 49 ساله اخیراً به عربستان سعودی سفر کرده است. مرد دیگری نیز بر اثر ابتلا به ویروسی مشابه در عربستان جان باخته است.

مقامهای بهداشتی بریتانیا و متخصصان بیماری های تنفسی اعلام کرده‌اند که هنوز جای نگرانی نیست با این وجود هرگونه تغییرات و نشانی از انتشار ویروس را به شدت مد نظر دارند و اعلام کرده‌اند که این ویروس کاملاً  متفاوت از ویروسهای قبلی شناخته شده در انسانهاست.

اثبات هر گونه ارتباط میان این ویروس و عربستان سعودی باعث نگرانی عمده خواهد بود چرا که ماه آینده مراسم حج مسلمانان در عربستان برگزار خواهد شد.

این ویروس با نام کوروناویروس شناخته شده و از خانواده سارس است که در سال 2002 منجر به مرگ حدود 800 تن شد.

به نوشته رویترز این مرد قطری ابتدا در قطر دچار نشانه‌های بیماری تنفسی می‌شود و سپس به بریتانیا منتقل می‌شود و بر اساس اعلام بیمارستان بریتانیایی حالش وخیم است.

ویروس سارس در سال 2002 در چین آشکار شد و به آلوده شدن بیش از 8 هزار نفر در سراسر جهان و مرگ 800 نفر منجر شد تا زمانی که تحت کنترل درآمد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که با مقامات کشورهای بریتانیا، قطر، عربستان سعودی و مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها در استکهلم سوئد در تماس است.

مقام های بهداشتی بریتانیا اعلام کرده‌اند که تحقیقات نشان داده ویروس مرد قطری 99.5 درصد مشابه با ویروسی بوده که چندی پیش یک مرد 60 ساله عربستانی بر اثر ابتلا به آن جان باخت.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 11:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از عصر ایران، بر اساس این گزارش پروفسور " یامان توکات " پزشک فوق تخصص ترکیه ای برای معاینه جولی از استانبول به آنکارا می رود و مدارک پزشکی آنجلینا جولی را مورد بررسی قرار می دهد.

ظاهرا جولی به هپاتیت C مبتلاست و بخش های زیادی از کبد خود را از اثر ابتلا به این بیماری از دست داده است  و پزشکان به وی گفته اند در صورتی که عمل پیوند کبد انجام ندهد ، خواهد مرد.

جولی در ملاقات با پزشک ترکیه ای که در زمینه پیوند کبد در جهان نام پرآوازه ای دارد ، نظر او را درباره وضعیت بیماری اش و نیز موضوع پیوند کبد درخواست کرده است.

جولی به پروفسور توکات گفته است : پزشکان می گویند اگر پیوند کبد انجام ندهم خواهم مرد ، چطور می توانم زنده بمانم ؟"

گفته می شود پروفسور توکات برای ویزیت آنجلینا جولی از استانبول به آنکارا رفته است و هنوز مشخص نیست نظر این پزشک صاحب نام پیوند کبد در زمینه مساله پیوند کبد جولی چیست.

جولی هم اکنون با "برد پیت " یکی دیگر از مشهورترین هنرپیشه های هالیوود زندگی می کند و صاحب 6 فرزند است.