تاريخ : 22 / 7 / 1393برچسب:, | 10:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس منطقه عین العرب (کوبانی) از شکست گروهک تروریستی داعش در تمامی مناطق شهر عین العرب (کوبانی) خبر داد.
 

خبرگزاری تسنیم: "انور مسلم" رئیس منطقه عین العرب (کوبانی) از شکست گروهک تروریستی داعش در تمامی مناطق شهر کوبانی خبر داد.

وی اظهار داشت: ساعاتی پیش آخرین محل‌های که تحت کنترل تروریست های داعش بود از کنترل این گروهک خارج شد و نیروهای دفاع مردمی به طور کامل آنها را از شهر اخراج کردند.

به گفته مسلم، امشب جنگجویان کُرد به بلندی‌های "مشته نور" که در یک کیلومتری کوبانی قرار دارد و توسط داعش کنترل شده است، حمله خواهند کرد.

رئیس منطقه عین العرب (کوبانی) تاکید کرد هم اکنون کوبانی به طور کامل در اختیار نیروهای مردمی کُرد است و تروریست های داعش از شهر بیرون رانده شده‌اند.



تاريخ : 6 / 7 / 1393برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به ادعاهای تکراری وزیر خارجه امارات در این سازمان، بار دیگر بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد و سخنان این مقام اماراتی درباره این جزایر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران دانست.

 

به گزارش صبح یکشنبه ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وزیر خارجه امارات در سخنرانی روز شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

شیخ 'عبدالله بن زاید آل نهیان' همچنین درخواست کرد که اختلاف دو کشور در دیوان دادگستری بین المللی حل و فصل شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در پاسخ به این ادعاها، بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد.

وی این سه جزیره را جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اظهارات وزیرخارجه امارات درباره جزایر سه گانه مصداق دخالت در امور داخلی ایران است.

وی همچنین به سیاست حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی اشاره و مقام های این کشور را دعوت کرد تا سوء تفاهم های موجود در این خصوص را از طریق گفت وگوهای دوجانبه حل و فصل کنند.



تاريخ : 12 / 6 / 1393برچسب:, | 7:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

منابع خبری عراقی درباره جانشین البغدادی به سخنان ˈابو سلماˈ عضو داعش استناد کرده اند که سرکرده داعش 2 هفته پیش در پی زخمی شدن به سوریه انتقال یافت و براثر شدت جراحات به هلاکت رسید.

روزنامه ˈوطنˈ ترکیه روز چهارشنبه به نقل از نیروهای امنیتی عراق نوشت: در حمله روز گذشته به مواضع گروه تروریستی داعش در شمال این کشور، ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده این گروه تروریستی به هلاکت رسیده است.

روزنامه وطن ترکیه افزوده است: در حمله روز سه شنبه نیروهای ارتش عراق به مواضع داعش در شهر ˈآمرلیˈ در استان صلاح الدین عراق، البغدادی به هلاکت رسیده و به احتمال زیاد ˈابومسلم ترکمنیˈ جانشین او شده است.

منابع خبری عراقی درباره جانشین البغدادی به سخنان ˈابو سلماˈ عضو داعش استناد کرده اند که سرکرده داعش 2 هفته پیش در پی زخمی شدن به سوریه انتقال یافت و براثر شدت جراحات به هلاکت رسید.

وی گفته بود در صورت کشته شدن البغدادی، ˈابو مسلم ترکمنیˈ جانشین وی خواهد شد.

تاکنون هیچ منبع رسمی صحت و سقم این خبر را تایید نکرده اند.

نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی روز یکشنبه 9 شهریور، در عملیات گسترده ای، محاصره شهر شیعه نشین ˈآمرلیˈ را پس از 2 ماه درهم شکسته و تروریست های تکفیری را سرکوب کردند.



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 8:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیروهای کرد توانستند بخش شرقی سد موصل را به کنترل خود در آورند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد نیروهای کرد با حمایت هوایی نیروهای آمریکایی توانست بر بخش شرقی سد موصل مسلط شود.
 
به گزارش این شبکه تلویزیونی، نیروهای کرد پس از درگیری های خونین که با نیروهای داعش داشتند توانستند بخش شرقی سد موصل را به کنترل خود در آورند.
 
در این درگیری ها تعدادی از نیروهای داعش به هلاکت رسیدند.



تاريخ : 20 / 5 / 1393برچسب:, | 12:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همدردی عمیق خود را برای حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری در تهران که تعدادی تلفات انسانی در پی داشت ابراز می‌کنم. من خواستار آنم که حمایت و همدردی من به کسانی که اعضای خانواده و یا دوستانشان را در این سانحه از دست داده‌اند منتقل شود.

در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری در آسمان تهران، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه این حادثه را به حسن روحانی تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور طی پیامی که در پایگاه خبررسانی کاخ کرملین منتشر شد حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری در تهران را که مرگ حدود 40 تن را در پی داشت تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: من همدردی عمیق خود را برای حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری در تهران که تعدادی تلفات انسانی در پی داشت ابراز می‌کنم. من خواستار آنم که حمایت و همدردی من به کسانی که اعضای خانواده و یا دوستانشان را در این سانحه از دست داده‌اند منتقل شود

بر اساس این گزارش صبح روز یک‌شنبه یک هواپیمای ایران 140 که در مسیر تهران-طبس قرار داشت دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد دچار نقص فنی شد که این اتفاق به سقوط این هواپیما و مرگ 39 سرنشین آن انجامید.

گفته می‌شود 9 تن از این حادثه جان سالم به در بردند.



تاريخ : 1 / 5 / 1393برچسب:, | 5:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جنگنده اسرائیلی

 شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس در ادامه عملیات‌های موفقیت‌آمیز خود در نبرد با دشمن صهیونیست، یک فروند جنگنده «F۱۶» اسرائیلی را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «العربیه»، «گردان‌های عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد با استفاده از موشک زمین به هوا، یک فروند جنگنده F16 رژیم صهیونیستی را، عصر سه‌شنبه ساعت 19 و چهل دقیقه (به وقت محلی) در آسمان منطقه «دیر البلح» هدف قرار داده است.

براساس این گزارش،رژیم صهیونیستی که از موفقیت‌های پی در پی گروه‌های مبارز فلسطینی در جنگ غزه گیج و مبهوت شده، تاکنون درباره انهدام این جنگنده واکنشی نشان نداده است.



تاريخ : 30 / 4 / 1393برچسب:, | 2:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آخرین قسط از هشت قسط مربوط به شش ماهه اول گام اول توافقنامه ژنو امروز و بعد از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهدات ایران واریز می شود.

  به گزارش مشرق، براساس برنامه زمان بندی شده در برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) که بین ایران و شش کشور عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل آمریکا، فرانسه، روسیه چین ، انگلستان به همراه آلمان (1+5) در سوم آذر ماه 1392 (24 نوامبر) منعقد شد،توافق شد که در ازای یکسری اقدامات از سوی ایران مبلغ 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران طی هشت قسط و در شش ماه آزاد شود.

براین اساس قرار شد مبالغ 550 میلیون دلار در اول فوریه، 450 میلیون دلار در اول مارس، 550 میلیون دلار در هفت مارس، 550 میلیون دلار در 10 آوریل، 450 میلیون دلار در 15 آوریل، 550 میلیون دلار در 14 می، 550 میلیون دلار در 17 جولای و 550 میلیون دلار نیز در 20 جولای واریز شود.

این در حالی است که تاکنون هفت قسط از کل هشت قسط توافق شده با مجموع سه میلیارد و 650 میلیون دلار به حساب بانک مرکزی کشورمان واریز شده و یک قسط 550 میلیون دلاری دیگر باقی مانده است.

اکنون 3 میلیارد و 650 میلیون دلار از دارایی های نفتی ایران وصول شده و آنطور که مقامات بانک مرکزی اعلام کرده اند از این وجوه برای واردات کالاهای اساسی و کالاهایی که اجازه واردات آن را دارند، استفاده شده است.

امروز 29 تیر 93 مصادف با 20 جولای 2014 موعد واریز قسط هشتم توافق ژنو فرا رسیده است،اما با توجه به تاخیرهای چند روزه و گاهی هفته ای که به خاطر مناسبات بوروکراتیک و بین المللی در واریز اقساط قبلی وجود داشت، به نظر می رسد نباید انتظار دریافت این قسط 550 میلیون دلاری را در همین روز داشت.

البته «ولی الله سیف» رییس کل بانک مرکزی پیش از این گفته بود که مقدمات واریز قسط هشتم انجام شده و در زمان قانونی خود مبلغ مورد نظر واریز می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که بانک مرکزی دسترسی برای برداشت از این پول ها را دارد یا خیر؟ گفته بود «هیچ مشکلی در این زمینه برای برداشت نداریم».

«رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز از انتشار گزارش آژانس درباره تایید اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو توسط ایران در بعدازظهر یکشنبه خبر داد و گفت: این گزارش ساعت ١٦ امروز به وقت وین منتشر می شود.

وی عنوان کرد: بعد از این گزارش آخرین قسط از هشت قسط مربوط به شش ماهه اول گام اول توافقنامه ژنو واریز می شود.

طبق توافقات انجام شده قرار بر این بود که سه قسط آخر از طریق کشور هند در اختیار ایران قرار گیرد که در مورد قسط ششم و هفتم این اقدام انجام شده است اما هنوز مشخص نیست که قسط هشتم از چه منبعی قرار است پرداخت شود.

البته با پرداخت قسط هشتم تنها گام نخست برنامه اقدام مشترک که تا 29 تیرماه بوده، اجرایی می شود اما این آخرین پرداختی به ایران نیست، چرا که ایران و گروه 1+5 در مذاکرات وین 6توافق کردند که گام اول توافق ژنو تا 24 نوامبر 2014 به مدت چهار ماه تمدید شود.

ایران و شش کشور قدرتمند دنیا در حدود دو هفته در شهر وین در خصوص گام پایانی توافق نامه ژنو به رایزنی پرداختند و علی رغم آنکه تلاش های زیادی صورت گرفت که توافق نامه جامع تا امروز حاصل شود ولی به دلیل وجود برخی اختلاف های عمده از جمله در زمینه غنی سازی ، ایران و 1+5 به این نتیجه رسیدند که این مذاکرات را برای 4 ماه دیگر تمدید کنند.

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای به دنبال انتشار این خبر اعلام کرد که بر اساس توافق اخیر در وین قرار شد در چهار ماه آینده دو میلیارد و800 میلیون دلار در 6 قسط به حساب ایران واریز شود.

به گفته وی این مبلغ در چهار قسط هرکدام به مبلغ 500 میلیون دلار و دو قسط هر یک به مبلغ 400 میلیون دلار پرداخت می شود که از اول ماه آگوست - دهم مرداد- به فاصله هر سه هفته، به ایران پرداخت خواهد شد.

عراقچی گفت : ایران نیز قرار است اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را که قبلا در 6 ماه اول توافق ژنو به اکسید تبدیل کرده بود، به سوخت راکتور تهران تبدیل کند.

بنابراین طی روزهای آینده مبالغ بیشتری به حساب بانک مرکزی ایران واریز خواهد شد که ایران می تواند با برداشت آنها نسبت به خرید کالاهای مورد نیاز و اساسی خود اقدام کند

 

 



تاريخ : 17 / 4 / 1393برچسب:, | 10:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تکفیری‌ها و تروریست‌های اجاره ای با ربودن بیماران روانی در عراق از آنها برای انجام عملیات‌های تروریستی استفاده می‌‌کند.

خبرگزاری فارس: سوء استفاده تکفیری ها از بیماران روانی و معلولان ذهنی برای عملیات انتحاری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از موسوعة، یک منبع  امنیتی در استان دیالی خبر داد که تروریست‌ها اقدام به ربودن شهروندان عراقی می‌کنند که دچار بیماری روانی هستند تا از آنها برای انجام حملات انتحاری استفاده کنند.

این مقام امنیتی گفته که در هفته گذشته سه بیمار روانی و معلول ذهنی در جلولا در شمال شرق بعقوبه ربوده شده‌اند تا از آنها به عنوان سپر انسانی و عامل عملیات انتحاری استفاده شود.

در همین زمینه موسسه حقوق بشر«العطا» عراق هم با هشدار به سازمان‌های بین المللی تاکید کرد که این اقدام تروریست‌ها جنایت جنگی است.



تاريخ : 13 / 4 / 1393برچسب:لغو تحریم,شرکت نفتکش,عقاب نیوز, | 9:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهریورماه پارسال هم دادگاه اتحادیه اروپا تحریم اعمال شده علیه هفت بانک و شرکت ایرانی و همچنین کشتیرانی ایران را به دلیل ناکافی بودن ادله و مدارک لغو کرد.


دادگاه اروپا به علت نبود ادله کافی تحریم شرکت ملی نفتکش ایران را لغو کرد

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران مانا ، تحریم اعمال شده از سوی کمیسیون اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران از جمله تحریم هایی است که به اذعان دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، به علت نبود ادله کافی لغو شده است.

لغو تحریم شرکت ملی نفتکش ایران

این دادگاه مدعی شده است که شورای اتحادیه اروپا در صورت داشتن هرگونه شکایتی در این باره می تواند مطابق زمان مشخص شده در قانون، درخواست تجدید نظر دهد.

این چندمین بار در ماه های اخیر است که با شکایت افراد، سازمان ها و بانک های تحریم شده ایرانی ؛ دادگاه عمومی اتحادیه اروپا به نفع طرف های تحریم شده رای می دهد.

در یکی از آخرین موارد، در شهریورماه پارسال، دادگاه اتحادیه اروپا تحریم اعمال شده علیه هفت بانک و شرکت ایرانی و همچنین کشتیرانی ایران را به دلیل ناکافی بودن ادله و مدارک لغو کرد.

علی اکبر صفایی شهریورماه سال گذشته خواستار حمایت ویژه دولت یازدهم از شرکت های کشتیرانی به منظور کاهش هزینه های عملیاتی این بخش در شرایط تحریم شده و گفته بود: کاهش تعرفه های بندری و قیمت سوخت ار جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود.

وی به تحریم های بین المللی به عنوان یکی از چالش های مهم کشتیرانی های کشور اشاره کرده بود: اعمال ناجوانمردانه تحریم ها علیه کشورمان باعث بروز مشکلاتی برای ادامه فعالیت های شرکت های کشتیرانی در ایران شده است.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش تشکیل کارگروه های تخصصی در سطح بالای دولت برای تصویب راهکارهای مقابله با تحریم های حمل و نقل و صنایع دریایی، تغییرات جدی در منابع در آمدی و بازار، تنوع سبد در آمدی شرکتهای کشتیرانی، حضور مؤثر در زنجیره تأمین، حمایت از بخش های خصوصی و کشتیرانی های کوچک از طریق اعطای وام های کم بهره برای سرمایه گذاری در خدمات جانبی مورد نیاز کشتیهای بزرگ را از دیگر مواردی دانست که می تواند به منظور رفع مشکلات این بخش مورد توجه دولتمردان کشور قرار گیرد.

 



تاريخ : 12 / 4 / 1393برچسب:تخیلات,داعش,نقشه ایران,عقاب نیوز, | 11:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش دیلی میل، داعش پس از اعلام "خلافت اسلامی" در عراق و سوریه، نقشه‌ای از سرزمین‌هایی منتشر کرده که در پی تسخیر و حکومت بر آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از دویچه وله(DW)، سازمان تروریستی داعش برنامه ۵ سال آینده خود برای سلطه بر جهان را اعلام کرد. به گزارش "دیلی‌میل" سازمان تروریستی داعش که نام خود را به "خلافت اسلامی" تغییر داده جغرافیای خلافت مورد ادعای خود را منتشر کرده که شامل تمام کشورهای اسلامی، نیمی از آفریقا و بخش بزرگی از اروپاست. جالب آن‌که در این نقشه ادعایی ایران به سه قسمت تقسیم شده است. 

 

 



تاريخ : 12 / 4 / 1393برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک منبع عراقی از حمله عناصر گروه بعثی- تکفیری داعش به مرقد یونس پیامبر (ع) در شهر موصل خبر داد و گفت: عناصر داعش با حمله به مرقد یونس پیامبر(ع) در شهر موصل دست به نبش قبر وی زدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از باشگاه خبرنگاران، یک منبع آگاه عراقی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری المسله عراق اعلام کرد: عناصر گروه بعثی- تکفیری داعش با حمله به مرقد یونس پیامبر(ع) در شهر موصل دست به نبش قبر وی زدند.
نبش قبر یونس پیامبر
این در حالی است که پیش از این یک منبع امنیتی در استان نینوا روز شانزدهم ماه ژوئن اعلام کرده بود که عناصر گروه تروریستی داعش پس از حمله به مرقد "یونس و دانیال نبی" تمامی کارکنان این دو مرقد را به گروگان گرفتند.



تاريخ : 11 / 4 / 1393برچسب:کربلا,بسته شد,عقاب نیوز, | 3:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیروهای امنیتی در استان کربلا تا اطلاع ثانوی منع آمد و رفت اعلام کرده اند. به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، عملیات نیروهای امنیتی برای تسلط بر اوضاع ادامه دارد، و همه ورودی های استان کربلا بسته شده است.

در پی درگیری هواداران مسلح محمود الحسنی الصرخی، با نیروهای امنیتی عراقی، همه ورودی های استان کربلا بسته شد.
 
به گزارش شبکه العالم، سایت عراقی سومریه نیوز به نقل از منبعی در پلیس این کشور اعلام کرد، مسؤولان امنیتی عراق تصمیم گرفته اند که در سراسر استان کربلا، قانون منع آمد و رفت اعلام شود.
 
وی علت این تصمیم را حوادث و درگیری ها دانست که در این استان بین عناصر هوادار "محمود الحسنی الصرخی" و نیروهای امنیتی عراق روی داد.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در استان کربلا تا اطلاع ثانوی منع آمد و رفت اعلام کرده اند.
به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، عملیات نیروهای امنیتی برای تسلط بر اوضاع ادامه دارد، و همه ورودی های استان کربلا بسته شده است.
 
شاهدان عراقی امروز اعلام کرد در درگیری های استان کربلا و دیوانیه شماری کشته و یا زخمی شدند.
 
پس از سال ۲۰۰۳ و زمانی که الصرخی خود را یک مرجع دینی اعلام کرد، روابط او با مراجع در نجف اشرف متشنج شده است.
 
الصرخی از سال ۲۰۰۴ و بعد از آن که به قتل چند نیروی آمریکایی متهم شد، ناپدید شده است. طی سالهای گذشته چندین مورد درگیری بین هواداران الصرخی و نیروهای امنیتی در استان های جنوبی عراق روی داده است.



تاريخ : 30 / 3 / 1393برچسب:هلاکت سرکرده داعش,صلاح الدین عقاب نیوز, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین،حمایت رئیس اقلیم کردستان عراق از مبارزه با تروریستها،امن بودن بخش اعظم بابل و درخواست کمک یک مسئول دولت اقلیم کردستان عراق برای مقابله به اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، عدی الزایدی رئیس جبهه مردمی برای نجات عراق تاکید کرد: داعش از ورود به هر کشوری برای دست زدن به کشتار و سوزاندن دریغ نمی کند و این گروهک ساخته اطلاعات آمریکا و اسرائیل است.

از سوی دیگر صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامراء اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در بیجی در شمال تکریت موفق به هلاکت ابو خبیب الجزائری مسئول داعش در تکریت شدند.

وی همچنین از زخمی شدن خالد الهلالی سرکرده داعش در صلاح الدین و انتقال وی به بیمارستان تکریت و مرگ وی در این بیمارستان خبر داد.

این در حالی است که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگوی تلفنی با جو باید معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: اقلیم کردستان همواره جزیی از راه حل بوده است.تعامل برخی مسئولان در بغداد عامل مشکلات میان عراقی ها و به وجود آمدن بحران بزرگ شده است.

وی افزود: اوضاع اخیر عراق را وارد مرحله جدیدی کرده است همانطور که رابطه میان اقلیم کردستان و بغداد را نیز وارد مرحله جدید کرده است.

بارزانی تاکید کرد: موضع کردها در قبال تروریسم مشخص است و کردها با همه گروههای تروریستی مبارزه خواهند کرد زیرا گروههای تروریستی خطری برای همه محسوب می شوند.مشکلات عراق باید از راه سیاسی حل شود و نمایندگان همه طیف های عراقی بر اساس اصل مشارکت و توافق باید در عرصه حضور داشته باشند.

از سوی دیگر رعد الجبوری رئیس شورای استان بابل اعلام کرد: مناطق شمال بابل 95 درصد امن است و نیروهای امنیتی و همه داوطلبان اقدامی پیشگیرانه برای ضربه زدن به مخفیگاههای داعش انجام می دهند.

وی افزود: نیروهای امنیتی آموزش گروه جدید از داوطلبان را به پایان رسانده اند و تعداد داوطلبان آموزش دیده بیش از 60 هزار نفر است و آنها هم اکنون آماده جنگ با تروریسم در هر نقطه عراق بر اساس صلاح دید فرماندهی نیروهای مسلح هستند.

الجبوری تاکید کرد: مسئولان محلی در بابل اجازه تسلیح یا آموزش هیچ داوطلبی را خارج از چتر دولت یا دستگاه امنیتی نمی دهند.

از سوی دیگر یک مسئول امنیتی در دولت اقلیم کردستان عراق به روزنامه الشرق الاوسط گفت: ما شش ماه قبل به بغداد و دستگاههای اطلاعاتی غربی درباره هجوم قریب الوقوع داعش هشدار داده بودیم.دولت اقلیم کردستان اطلاعاتی را درباره شخصیت های اصلی داعش، مراکز آموزشی آنها در خاک عراق و اینکه این گروهک به طور گسترده ای اقدام به جابجایی نیرو و تجهیزات از مرز سوریه و عراق می کند ارسال کردیم اما اقدامی در این باره انجام نشد.

وی افزود: ما تا ابد نمی توانیم ادامه دهیم و به کمک نظامی و حمایت مالی، تسلیحاتی و مهمات نیاز داریم.اگر این مقدور نیست حداقل نیاز به پوشش هوایی داریم.ما مراکز این تروریست ها را می دانیم واین را همه می دانیم که بمبها و موشکهای خود را در کجا مخفی کرده اند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به دنبال ناآرامی‌های عراق،‌ وزیر دفاع آمریکا دستور داد تا ناو هواپیمابر "جورج بوش" به سمت خلیج فارس حرکت کند تا در صورت اقدام نظامی آمریکا در عراق در حالت آماده باش باشد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش"، (جورج پوش پدر) یک ناو کلاس نیمیتز است که بزرگ‌ترین کشتی‌های جنگی جهان محسوب می‌شوند.

این ناو دو رآکتور هسته‌ای دارد و می‌تواند حدود 6000 خدمه را حمل کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حکم فرمانده کل قوا را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز به انجام گزینه‌های نظامی برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها،‌ شهروندان و منافع در عراق وارد عمل شویم.

این ناور از سمت دریای عرب به سمت خلیج فارس در حرکت است و توسط یک رزم‌ناو مسلح به موشک‌های هدایت شونده و یک ناوشکن مسلح به موشک‌ همراهی می‌شود

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که چند روز زمان نیاز است تا مشخص شود که آمریکا چگونه می‌خواهد به عراق که درگیر جنگ با شبه نظامیان است مقابله کند. با این‌حال وی بعدا در سخنانش اعزام نیروهای آمریکایی را به عراق منتفی دانست و گفت که هرگونه مداخله احتمالی بستگی به تلاش رهبران عراقی برای حل اختلافات دیرینه فرقه‌ای و سیاسی دارد.

در حالی‌که آمریکا عملیات‌های شناسایی در خاک عراق را با استفاده از پهپادها به درخواست دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق افزایش داده است،‌ وزارت دفاع آمریکا یک سری گزینه برای اوباما از جمله انجام حملات هوایی پیشنهاد داده است.

رزم‌ناو و ناوشکن اعزامی به سمت خلیج فارس، علاوه بر جنگنده و هلی‌کوپتر و سایر هواپیماها با موشک‌های پیچیده ضد کشتی و ضد هواپیما مجهز هستند.

 

 



تاريخ : 16 / 3 / 1393برچسب:, | 7:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دانشمندان می‌گویند که تلاش چین برای صاف کردن مناطق کوهستانی با هدف ساختمان‌سازی می‌تواند مشکلات گسترده زیست محیطی در پی داشته باشد.

محققان در دانشگاه "چنگان" در چین می‌گویند تا کنون صاف کردن دهها کوه سبب آلودگی هوا و منابع آب، فرسایش خاک و سیلاب شده است.

دانشمندان در مقاله‌ای در نشریه علمی نیچر ابراز نگرانی کرده‌اند که برنامه تخریب مناطق کوهستانی در حال گسترش است.

پییو لی، استاد دانشکده علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه چنگان گفته است که طرحهای مشابهی در گذشته در هیچ جای دنیا اجرا نشده‌اند.

با رشد اقتصاد چین، شهرها در حال توسعه و گسترش هستند و صاف کردن کوهها یک راه افزایش زمین برای ساخت و ساز است.

حدود یک پنجم جمعیت چین اکنون در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند.

دهها کوه در حاشیه شهرهایی چون چونگکوینگ، شیان، ییچانگ، لنژو و ینان در سراسر چین صاف شده‌اند.

از خاک و سنگهای حاصل از صاف کردن کوهها برای پر کردن دره‌ها استفاده می شود و این شیوه تا کنون صدها کیلومتر مربع زمین صاف ایجاد کرده که بر آنها ساختمان سازی می‌شود.

محققان می‌گویند که تبدیل تپه‌ها به زمینهای صاف سبب افزایش ذرات معلق خاک در هوا می شود، آبراهها را آلوده می کند، سبب رانش زمین می‌شود و گیاهان و حیات وحش را به خطر می اندازد.

آنها همچنین می گویند زمینی که به طور مصنوعی صاف شده است برای ساختمان سازی مناسب نیست.

پروفسور لی از دانشگاه چنگان می‌گوید این گونه زمینهای نرم هنگام خیس شدن دچار فرونشینی می شوند و این امر سبب رانش زمین و ریزش ساختمانهای بنا شده بر آن می‌شود.

او می گوید "ساختمان سازی بر روی چنین زمینی خیلی خطرناک است. مدت بسیار زیادی طول می‌کشد تا چنین زمینی با ثبات شود."

دانشمندان در دانشگاه چنگان چین می‌گویند دولت آن کشور باید پیش از ادامه دادن عملیات صاف کردن کوهها، با همکاری متخصصان چینی و خارجی ریسکهای ادامه چنین کاری را به دقت ارزیابی کند.

پروفسور برایان مکگلین از دانشگاه دیوک در آمریکا گفته است گستردگی عملیات در چین در حدی است که هیچ طرح مشابهی در گذشته در آمریکا وجود نداشته است.

دکتر یان زالاسیوویس از دانشگاه لستر در بریتانیا نیز گفته است با این که در گذشته طرحهای کوچکی برای صاف کردن زمین یا جابجایی خاک در مناطق مختلف زمین اجرا شده اند، تجربه جدید چین بسیار گسترده است و به نوعی "سبقت گرفتن از طبیعت" محسوب می‌شود.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر فرود یک فروند هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما حامل یک هیئت عالی رتبه از کشور آفریقایی غنا بوده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مرضیه افخم افزود: بر اساس اعلام دولت غنا ‌این هواپیما تحت مالکیت آمریکا و دو سال است در اجاره ریاست جمهوری غناست.

هواپیمای آمریکا در مهرآباد
وی گفت : همه مسافران این هواپیما اعضای هیئت غنایی بوده اند و برادر رئیس جمهوری غنا ریاست این هیئت را بر عهده داشته است و هیچ کدام از خدمه آن آمریکایی نبوده اند.
افخم افزود: دو کشور ایران و غنا موضوع گسترش مناسبات را پیگیری می کنند و هیئت غنایی برای پیگیری توافقاتی که در سفر دو سال قبل رئیس جمهوری غنا به ایران به عمل آمد هفته گذشته به ایران سفر کرد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ، این هیئت پس از دیدار و گفتگو با چند تن از مقامات کشورمان از جمله معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، دیروز تهران را ترک کرده است.

به گزارش روزنامه نیویورک‌ تایمز روز سه‌شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است.

روز جمعه روزنامه نیویورک‌ تایمز خبر داد روز سه‌شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است. 
بر اساس این گزارش، این هواپیما به بانک محلی یوتا تعلق دارد. بانکی که در شهر اوگدن ایالت یوتا مستقر است و سیزده شعبه در این ایالت دارد.مدت‌ هاست ایران تحت تحریم‌های بانکی و بازرگانی سازمان ملل و آمریکا قرار دارد و بازرگانی با این کشور مشمول جریمه برای افراد و شرکت‌ هاست.

حتی پس از امضای توافق‌نامه موقت ژنو باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که شرکت‌ها و افراد همچنان نمی‌توانند با ایران وارد مبادلات تجاری شوند.
در همین حال معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ادعای روزنامه نیویورک تایمز پیرامون فرود یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد تهران گفت : تحریم‌های ایران به طور کلی پرواز هواپیماهای آمریکایی به ایران را منع می‌کنند.

 



تاريخ : 13 / 1 / 1393برچسب:, | 4:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

سخنگوی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به طور رسمی لیودمیلا همسر خود را طلاق داده است .


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری دولتی ایتارتاس ، پوتین از چند سال پیش از همسر خود جدا شده بود.

همچنین ذکر کلمه متاهل از زندگینامه ولادیمیر پوتین که در پایگاه اینترنتی دفتر ریاست جمهوری روسیه منتشر شد ، حذف شد.»

ولادیمیر پوتین که زندگی خصوصی او موضوع ممنوعه ای برای رسانه های روس است ژوئن گذشته در کنار همسر خود ، از جدایی از او خبر داد.

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود این تصمیمی مشترک پس از حدود 30 سال زندگی مشترک است .



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 1:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نخست وزیر اسبق اوکراین در اظهاراتی از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "یولیا تیموشنکو" دیروز پنجشنبه اعلام کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری اوکراین که قرار است روز چهارم خرداد برگزار شود، نامزد خواهد شد.

تیموشنکوی ۵۳ ساله تصمیم خود را در یک کنفرانس خبری در کی یف اعلام کرد. او که اصلی ترین رقیب ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور برکنار شده اوکراین بود، بعد از تغییر دولت در این کشور، و پس از حدود سه سال از زندان آزاد شد.

او در سال ۲۰۱۱ میلادی به اتهام سوءاستفاده از قدرت به تحمل هفت سال زندان محکوم شده بود. هواداران تیموشنکو و کشورهای غربی این اتهام را سیاسی خوانده بودند.

تیموشنکو دو دوره نخست وزیر اوکراین بود و در سال ۲۰۱۰ در انتخابات ریاست جمهوری در رقابتی نزدیک با ویکتور یانوکوویچ، شکست خورد. تیموشنکو کمی بعد در محاکمه ای جنجالی به اتهام سوء استفاده از قدرت و اختلاس به هفت سال زندان و ۱۸۸ میلیون دلار پرداخت غرامت محکوم شد. وی در ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ از زندان آزاد شد. آزادی او مقارن با اوج گرفتن انقلاب دیگری علیه یانوکوویچ در اوکراین بود که چند روز بعد به سرنگونی یانووکویچ از قدرت منتهی شد.

تیموشنکو در جریان انقلاب نارنجی مردم اوکراین از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، و از همراهان ویکتور یوشچنکو (رهبر حزب مخالف دولت) بود. وی پس از ورود به عرصه سیاست به فعالیت اقتصادی در صنعت گاز اوکراین مشغول بود و بر اساس برخی برآوردها یکی از ثروتمندترین افراد در این کشور است.



تاريخ : 29 / 12 / 1392برچسب:, | 6:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روزپنجشنبه در پیام نوروزی به مردم و مسوولان ایران از آن ها دعوت کرد تا ˈشروعی دوبارهˈ در روابط ایران و آمریکا رقم زده و به حدود سی سال دشمنی میان دو کشور خاتمه داده شود.

 

 

اوباما در پیام نوروزی خود در یوتیوب که در رسانه های جهان منتشر شد گفت که می خواهد به طور مستقیم با مردم ایران و رهبران جمهوری اسلامی ایران صحبت کند.

وی گفت با این کار او قصد دارد آشکارا نشان دهد که خواهان برقراری روابط سازنده میان ایران و آمریکا است.

اوباما افزود: این نوروز می تواند نه فقط آغاز یک سال جدید که فصلی جدید برای ایران و نقش آفرینی ایران در جهان باشد.

رییس جمهوری آمریکاخطاب به ایرانیان گفت: حدود سه دهه است که روابط میان کشورهای ما با دشواری و تنش همراه بوده است. اما تعطیلات نوروز به ما یادآوری می کند که همه انسان هستیم و به هم پیوسته ایم.

اوباما گفت که در این شروع تازه با تهدید به پیش نخواهیم رفت بلکه در عوض دنبال دوستی و رابطه خواهیم بود که امری قرین صداقت و متضمن احترام متقابل است.

اوباما گفت پیشرفت دیپلماتیک واقعی در سال جدید می تواند در سال های آینده فرصت ها و موفقیت های جدیدی را برای ایرانیان همراه بیاورد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۲ گفت که سال گذشته مردم ایران صدای خود را با انتخاب حسن روحانی رساندند.

وی گفت: دولت من امروز متعهد به دیپلماسی است و می خواهد با این روش همه مسائل گذشته را حل کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مردم ایران را دارای پیشینه تمدنی در فرهنگ و هنر و علم و فناوری جهان خواند و نسبت به حل اختلاف نظرها با ایران،به ویژه بر سر برنامه هسته ای اظهار امیدواری کرد.

باراک اوباما گفت که ˈتوهمی نداردˈ که حل اختلاف نظرها با ایران دشوار است، اما تاکید کرد که به پیشبرد دیپلماسی پایبند است، چرا که معتقد است امکان رسیدن به یک راه حل عملی فراهم است.

 

 



تاريخ : 21 / 12 / 1392برچسب:, | 7:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

تلاش هماهنگ و بی وقفه رسانه های امریکایی برای داستان سرایی و ایجاد فضایی هزار رنگ و پر از وهم و خیالپردازی درباره حادثه هواپیمای مسافربری مالزی، اگرچه در گرفتن وقت و انرژی اغلب رسانه ها موفقیت آمیز بوده اما نتوانست واقعیت را پنهان سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ساعاتی پس از ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد شنبه، فاکس نیوز، سی ان ان و تایمز به طور همزمان، با حذف واژه سقوط و تاکید روی موضوع ناپدید شدن هواپیما، به انتشار اخبار و اظهارنظرهایی پرداختند که ضمن انحراف افکار عمومی، توجه رسانه های دیگر را نیز از پیگیری عادی ماجرا، به داستان سرایی و دامن زدن به فضای پر از وهم و خیال منحرف کرد.


با وجود توضیحات کارشناسان فن آوری های الکترونیک و مخابرات درباره علت زنگ خوردن گوشی های همراه برخی از مسافران، بدون وجود ایستگاه های مخابراتی ثابت در اقیانوس، هنوز هم این رسانه ها با تکیه بر این موضوع، به ایجاد فضای رازآلود پیرامون حادثه دامن می زنند و مقامات مالزیایی را در پاسخ دادن به خانواده ها و بازماندگان امیدوار قربانیان که توقع دارند، محل سقوط هواپیما با استفاده از ردیاب و مکان نما و جی پی اس گوشی ها مشخص شود، تنها می گذارند و به سرعت، ادعای جادوگران و پیشگویان نقاط مختلف جهان و حتی دست داشتن اجنه را پوشش داده و تبدیل به خبر نخست رسانه های جهان می کنند.

زنگ خوردن تلف مسافران هواپیمای مالزی

سی ان ان، در تداوم تلاش برای غبار آلود کردن فضای رسانه ای، امروز بار دیگر با ارائه انواع سناریوهای تخیلی و غیرواقعی، نتیجه گیری کرد؛ از شدت مبهم بودن اطلاعات و جزئیات این ماجرا، جامعه حمل و نقل هوایی به شدت آشفته است ...!

این در حالی است که ماجرا آنقدرها نیز مبهم و اسرارآمیز نیست و نگاهی به گزارش ها و اخبار مربوط به سوانح هوایی گذشته، آشکار می سازد که ناپدید شدن یک هواپیما از صفحه رادار بارها حتی به دلیل وجود تکه ای ابر، رخ می دهد و در تمامی سقوط ها، هواپیما از صفحه رادار ناپدید می شود.

از پرواز شماره mh350 خطوط هواپیمایی مالزی، هیچ پیامی مبنی بر نقص فنی، تهدید، وضعیت اضطراری یا بدی آب و هوا مخابره نشده و سانحه به طور ناگهانی و به یک باره رخ داده است.
علاوه بر کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی، مردم عادی نیز به لطف گزارش ها و اخبار حوادث مشابه، می توانند حدس بزنند که در چنین شرایطی، هواپیما منفجر و متلاشی شده که علت آن می تواند عواملی چون برخورد پرنده یا شی دیگر، انفجار موتورها، کنده شدن قطعه ای بدنه باشد.

در مورد هواپیمای خطوط هوایی مالزی، با وجود جستجوهای گسترده و استفاده از بیش از ده ماهواره، هیچ قطعه ای از هواپیما یافت نشده و می توان حدس زد که علت سقوط، هیچ یک از عوامل فوق نبوده و هواپیما با عاملی مخرب تر، منفجر و به شدت متلاشی شده است.

رسانه های همسوی امریکایی با اشراف به این امر، تلاش کردند با برجسته کردن حضور دو ایرانی در میان مسافران و تاکید بر مشکوک بودن آنها، سرنخ کامل کننده ای در اختیار معتقدان به فرضیه انفجار هواپیما بگذارند و آنها را به این نتیجه برسانند که اگر هم انفجاری درکار بوده، کار تروریست های ایرانی بوده است.

دو مسافر ایرانی هواپیمای مالزی

با وجود توضیحات مدیرکل اینترپل و مقامات مالزیایی درباره این دو مسافر ایرانی و رد اتهام از آنها، موج تبلیغاتی و جوسازی این رسانه ها هنوز ادامه دارد و سی ان ان، حتی در روزشمار حادثه نیز، داستان خود را از دو روز قبل از حادثه و با خرید بلیت برای این دو جوان ایرانی آغاز می کند و سپس به اتفاقات روز شنبه، از سوار شدن مسافران گرفته تا چک کردن وضعیت آب و هوا توسط خلبان می پردازد.

امروز در جدیدترین تلاش برای انحراف اذهان عمومی، خبر تغییر مسیر هواپیما و ردگیری آن تا تنگه مالاکا منتشر شد تا باز هم مقامات مالزی ناچار به توضیح و تکذیب اینگونه شایعات بی انتها شوند.
در حالی که تایمز، واشنگتن پست و سی ان ان با قاطعیت از تغییر مسیر هواپیما خبر داده و حتی نقشه مسیر را نیز ترسیم کرده بودند، فرمانده نیروی هوایی مالزی اعلام کرد جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده این کشور در تنگه ملاکا صحت ندارد!

علت تمام این داستان پردازی ها و رازآلود کردن این حادثه، به ناوگان هفتم نیروی دریایی امریکا ربط دارد. آنها نمی خواهند کسی فرصت فکر کردن به ماجرا را داشته باشد و با پیگیری عادی خبرها، به این واقعیت پی ببرد که بدون تردید، هواپیما با اسلحه ای قوی و بسیار مخرب تر از بمب دست ساز یا مواد منفجره ای که بتوان آنها را از حلقه های امنیتی عبور داده و درون هواپیما برد، منفجر و تکه تکه شده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی امریکا


این نخستین نکته ای است که یک تفنگدار سابق نیروی دریایی امریکا در صفحه اینترنتی خود به آن اشاره کرده و از فرماندهان ناوگان هفتم سوال کرده است که چرا حضور ناوشکن پینک نی، بزرگترین ناو در کلاس برک و تنها ناو مجهز به انواع موشک های ضد هوایی، ضد سطحی و ضد زیر دریایی مستقر در جنوب شرقی آسیا را در چند مایلی نقطه ناپدید شدن هواپیما انکار کرده و سپس، همین ناوشکن و ناوچه دیگری را برای جستجوی قطعات هواپیما اعزام کرده اید؟

ناوشکن پینک نی،   USS Pinckney DDG مجهز به سامانه شناسایی و ردیابی قدرتمند و موشک های هدایت شونده به اهداف پروازی، می تواند هرگونه هدفی را در محدده بسیار طولانی با استفاده از سیستم پرتاب عمودی، نابود کند.
این ناوشکن، چند هفته پیش به عنوان نخستین ناو امریکایی پس از 70 سال وارد آبهای منطقه شد و پس از پنج روز اقامت در بندر مانیل، به هنگ کنگ رفت و از 27 فوریه، دو هفته قبل، وارد آبهای خلیج تایلند و دریای چین جنوبی شد. این ناوشکن درست روز جمعه و شنبه سرگرم انجام رزمایش در منطقه ای بود که هواپیمای مالزی ناپدید شده است.

کارکنان این ناوشکن در فیسبوک فعالند و گزارش و خاطرات سفرهای آنها هنوز در دسترس است.

ناوشکن پینکنی

این ناوشکن به قدری به نقطه ناپدید شدن هواپیما نزدیک بود که کاربران امریکایی، پس از اطلاع از سانحه هوایی، در صفحه اینترنتی ناوشکن کامنت گذاشته و از آنها خواسته اند منطقه را جستجو کنند. جالب آنکه یکی از کاربران در کامنت خود به آنها اطلاع داده که یک هواپیما درست در نقطه ای که شما هستید ناپدید شده، سعی کنید به آنها کمک کنید!
این ناوشکن و نیروی دریایی امریکا در ساعات نخستین حادثه، مانور خود را متوقف کرده و سکوت می کنند. در شرایطی که ناوگان ویتنام که بسیار دورتر از آنها به این نقطه بوده، از دریافت آخرین سیگنال هواپیما خبر داده است، این ناوشکن مجهز به رادارهای پیشرفته، از هواپیمایی بوئینگی که بالای سرش پرواز می کرده، اظهار بی اطلاعی کرده است!

محل ناوشکن پینک نی امریکا روز جمعه

* محل استقرار مانور ناوشکن پینکنی جمعه و شنبه - تصویر روز 8 مارس گزارش یکی از کارکنان
 

پس از حدود هشت ساعت، به ناوشکن ماموریت داده می شود به جستجوگران ملحق شود، اما کاربری که خود را تفنگدار سابق نیروی دریایی معرفی می کند، معتقد است که پینک نی ماموریت دارد ضمن پنهان ساختن محل سقوط از دید جستجوگران، زودتر از دیگران، شواهد احتمالی اصابت موشک خود به هواپیما را نابود کند.

اگرچه هیچ سند قاطعی برای فرضیه شلیک موشک توسط ناو امریکایی به هواپیمای مالزی وجود ندارد، اما این موضوع به مراتب منطقی تر از دست داشتن جن ها و جادوگران و یا داستان تخیلی دست داشتن دو جوان ایرانی است که هرگز نمی توانسته اند بمبی با حجم و قدرت انفجاری در حد تکه تکه کردن یک بوئینگ 777 را از حلقه های مختلف امنیتی عبور داده و درون هواپیما ببرند.

ماموریت ناوشکن پینک نی

در این میان، تعلل مقامات مالزی در این ماجرا و عدم قاطعیت آنها در اعلام نظر صریح، فرضیه هدف قرارگرفتن هواپیما توسط نیروی دریایی امریکا را تقویت کرده و تحلیلگران معتقدند به احتمال فراوان، مقامات امریکایی، حتی در صورت نیاز به عذرخواهی و پرداخت خسارت، همتایان مالزیایی خود را قانع کرده اند که در این مورد سکوت کنند.

اعتراض چین به مقامات مالزی در این باره نیز به همین امر ربط داده شده و گفته می شود، چین اصرار دارد که مقامات مالزی موضوع را فاش کنند.

دو سوم از مسافرین پرواز شماره ام  اچ 370 هواپیمایی مالیزی شهروند چین بودند و این کشور خود را طرف حساب اصلی ماجرا می داند. مالزی به همین علت فرستاده ویژه ای برای بررسی این مساله و گفت و گو با مقام های چین به پکن اعزام کرده است.
"اونک کاتینک " فرستاده ویژه نخست وزیر مالزی روز چهارشنبه در پکن با "شیه هونک شونک " معاون وزیر امور خارجه چین گفت وگو کرد و گفت:  ما می دانیم مالزی صداقت دارد و در تلاش است اما باید با چین نیز همکاری لازم راداشته باشد. این مقام چینی اظهار امیدواری کرد مالزی به خواسته چینی ها توجه کرده و شک و شبهات آنها را برطرف کند.

با این وجود، به ناوهای چینی اعلام شده است برای یافتن هواپیما آماده ورود به خلیج تایلند باشند.

ویتنام نیز با اطلاع از واقعیت، امروز اعلام کرد بخش هایی از جستجو را به دلیل آنکه اطلاعات دقیقی از مالزی دریافت نمی کند متوقف کرده است . برخی از رسانه های منطقه گزارش کرده اند که اطلاعات دقیق نیست و باید مشخص شود که مالزی دقیقا چه چیزهایی را در باره علایم مربوط به هواپیما می داند.

 



تاريخ : 11 / 12 / 1392برچسب:, | 6:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روز جمعه پنج مظنون، شامل دو پسر وزیران سابق کابینه ترکیه و یک بازرگان ایرانی که در جریان پرونده ارتشا، اواخر سال گذشته میلادی بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

 

«رضا ضراب»، بازرگان ایرانی متهم به فساد مالی که روز جمعه با قید وثیقه از زندان ترکیه آزاد شد روز گذشته به روزنامه «بوگون دیلی» گفت: «معمر گولر»، وزیر کشور مستعفی ترکیه سه پلاک خودرو و سه گواهینامه مختلف در اختیارش قرار داده بود تا او بتواند به‌راحتی تردد کند.

به نوشته شرق، هنوز سه پلاکی که ضراب مدعی است وزیر کشور پیشین ترکیه در اختیارش قرار داده شناسایی نشده اما ضراب متهم به سوءاستفاده از پلاک این خودروهاست. به نوشته روزنامه «بوگون دیلی» رضا ضراب که همسر «ابرو گونش»، خواننده معروف این کشور است پس از آزادی به قید وثیقه موظف شده که هر هفته خود را به پلیس منطقه معرفی کند.

گفتنی است روز جمعه پنج مظنون، شامل دو پسر وزیران سابق کابینه ترکیه و یک بازرگان ایرانی که در جریان پرونده ارتشا، اواخر سال گذشته میلادی بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به نوشته «حریت» این افراد به حکم دادگاه، ممنوع‌الخروج هستند. دادگاه گفته است که هیچ فرصتی برای اینکه این متهمان فرار کنند یا مجددا رشوه پرداخت کنند، وجود ندارد چراکه نشانی محل اقامت آنها ثبت شده و همه شواهد نیز جمع‌آوری شده است.

با آزادشدن این افراد، دیگر هیچ‌یک از 24مظنون پرونده فساد مالی که در مراحل اولیه بازداشت شده بودند، در زندان نیستند. «باریش گولر» و «کان چاغالایان» متهم به تسهیل پرداخت رشوه بودند در حالی که «ضراب» متهم به پرداخت رشوه و پایه‌گذاری سازمانی برای جرایم سازمان‌یافته است. آزادی این مظنون‌ها، موجب اعتراض عمومی به‌ویژه در میان نزدیکان به پرونده متهمان به کودتا شده است که سال‌های زیادی قبل از اثبات اتهام‌شان در زندان به‌سر برده‌اند.

رهبر حزب مردمی جمهوریخواه «کمال قلیج‌دار‌اوغلو» گفته است که تصمیم دادگاه تعجب‌برانگیز نبوده است: «ما پیش‌تر گفته بودیم که آنها آزاد خواهند شد، آنها در تلاشند تا فساد را بپوشانند.» وزیر دادگستری «باقر بزداغ» گفته است: «تصمیم بازداشت و آزادی آنها تنها در دست دادگاه است. من هیچ‌چیز بیشتری درباره تحقیقاتی که هم‌اکنون در حال انجام است، نمی‌توانم بگویم.»

«ضراب»، متهم به پرداخت رشوه به «باریش گولر»، «کان چاغالایان» و سلیمان اصلان، مدیرکل «هالک‌بانک» برای تسهیل در قراردادهای پولی و تجارت طلا میان ایران، ترکیه و روسیه است. 17دسامبر پلیس با حمله به محل اقامت «اصلان» 5/4میلیون‌دلار پول نقد را در جعبه‌های کفش او، کشف کرد، اما این مظنون روز 14فوریه از زندان آزاد شد. «ظفر چاغالایان»، وزیر اقتصاد و «معمر گولر»، وزیر کشور یک‌هفته بعد از شروع عملیات ضدفساد مالی از کابینه کنار گذاشته شدند. بررسی‌ پرونده فساد مالی از 17دسامبر شروع شد، اما دولت مصرانه تاکید کرد که این اتفاقات «توطئه‌ای» شکل‌گرفته از سوی جامعه طرفداران «فتح‌الله گولن» است.

 

 



تاريخ : 23 / 11 / 1392برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دختر نوجوان مقیم فلوریدا زندگی آرامی می‌گذراند تا اینکه حدود ۲ ماه پیش تصمیم گرفت از حجاب اسلامی استفاده کند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سایت جام نیوز نوشت: زهرا حبیب‌الله، نوجوان مقیم فلوریدا زندگی آرامی می‌گذراند تا اینکه حدود 2 ماه گذشته تصمیم به استفاده از حجاب اسلامی گرفت.

پس از شروع استفاده از حجاب اسلامی، زندگی زهرا وارد مرحله جدیدی شد که با فشارهای روانی، توهین‌ها و حملات لفظی و فیزیکی متعدد در مدرسه همراه بود.


این دانش‌آموز 14 ساله که در یکی از مدارس «پولک کانتی» فلوریدا درس می‌خواند، می‌گوید: پیش از استفاده از حجاب روابط خوبی با همکلاسی‌هایم داشتم اما به محض استفاده از حجاب دیگر رفتار هیچ‌کس مثل قبل نبود.

وی می‌گوید: یک روز هنگامی که داشتم از ساختمان مدرسه خارج می‌شدم یکی از همکلاسی‌هایم ناگهان شروع کرد به فریاد زدن که «تروریست، ترویست، فرار کنید» و خودش هم فرار کرد. تحمل این رفتارها برای من بسیار دردناک است.

مادر زهرا حبیب‌الله ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش، گفت: به دنبال مدرسه‌ای بهتر برای زهرا هستم و هر روز که او از خانه خارج می‌شود، تا زمانی که برگردد در اضطراب و نگرانی به سر می‌برم. با مسئولان مدرسه نیز صحبت کرده‌ام اما آن‌ها با انکار این مسئله، ادعا می‌کنند که این مدرسه برای همه دانش‌آموزان محیط امنی فراهم آورده است.

مادر زهرا، به تازگی با استخدام یک وکیل، تلاش می‌کند تا از حقوق دخترش حمایت کند.


زهرا با مطرح کردن بحرانی که او و دیگر دانش‌آموزان مسلمان در مدارس آمریکا مواجه هستند، امیدوار است که راهی برای حل این مشکلات پیدا شود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزارت خزانه‌داری آمریکا، صدور مجوز پرداخت نخستین قسط ایران از منابع مالی بلوکه‌شده‌اش را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: تأیید پرداخت قسط اول دارایی‌های بلوکه‌شده ایران/ کاهش سطح غنی‌سازی اورانیوم؛ شرط پرداخت قسط دوم

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تایید کرد که مجوز انتقال نخستین قسط ایران به مبلغ 550 میلیون دلار از مبالغ بلوکه شده پول‌های نفت این کشور در بانک‌های خارجی بر اساس توافق هسته‌ای ژنو را صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: فرآیند انتقال این مبلغ از پایان ماه ژانویه شروع شده است و در اوایل هفته جاری (دوشنبه) تکمیل خواهد شد اما از افشای نام بانکی خارجی که این نقل و انتقالات را انجام داده خودداری کرد.

وی افزود: هیچ بانک آمریکایی در تراکنش‌های بانکی دخیل نبوده است اما آمریکا که تحریم‌های وسیعی علیه ایران اعمال کرده‌، در تسهیل امور مربوط به این نقل و انتقال کمک کرده است.

بر اساس توافق هسته‌ای ژنو در سوم آذر ماه که از 30 دی ماه به اجرا گذاشته شد، ایران در مدت 6 ماه، در 8 نوبت، 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی بلوکه شده خود در بانک‌های خارجی را دریافت خواهد کرد.

این مبلغ، نخستین قسط از این رقم محسوب می‌شود و ایران مبالغ بعدی را در ازای عملِ گام به گام به تعهدات هسته‌ای خود در چهارچوب توافق ژنو دریافت خواهد کرد.

بر اساس فکت شیت وزارت خزانه‌داری  امریکا، قسط دوم ایران، اول مارس (10 اسفند ماه) به مبلغ 450 میلیون دلار در صورتی که آژانس بین‌المللی اتمی تایید کند که ایران میزان غنی‌سازی اروانیوم خود را کاهش داده است، به این کشور انتقال داده خواهد شد.



تاريخ : 10 / 11 / 1392برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک زن اتریشی برای افزایش درآمد، اقدام به کرایه دادن شوهر خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مطبوعات اتریش در شماره امروز خود نوشتند؛ رینه کوگلر، زن 34 ساله روش جالبی را برای به دست آوردن درآمد اضافی ابداع کرده است.

این زن، شوهر خود آندره را به زنانی که برای انجام کارهای خانه به مرد نیاز دارند، کرایه می دهد. او ابتدا شوهرش را برای جابجا کردن مبلمان یکی از دوستانش فرستاد و برای هر ساعت 20 یورو تعیین کرد، اما به سرعت با درخواست هایی ازسوی سایرین که برای خرید روزانه، جابجایی وسایل سنگین و باغبانی نیاز به مرد داشتند، مواجه شد.

رناته به خبرنگاران گفته است که شوهرش هیچ اعتراضی به این کار ندارد.



تاريخ : 1 / 11 / 1392برچسب:, | 3:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دبیرکل سازمان ملل تحت فشارهای آمریکا و مخالفان دولت سوریه با عقب نشینی از موضع خود دعوت از ایران برای شرکت در نشست ژنو 2 را پس گرفت.


بان کی مون در بیانیه‌ای که «مارتین نسیرکی»، سخنگوی سازمان ملل آن را قرائت کرد با ادعای اینکه اظهارات عمومی ایران با گفت‌گوهای قبلی این کشور سازگار نیست،  اعلام کرد نشست ژنو 2 بدون حضور ایران برگزار خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران بارها با اعلام آمادگی برای کمک به حل بحران سوریه تاکید کرده است هیچ پیش شرطی را برای حضور در نشست ژنو 2 نمی پذیرد.
دبیرکل سازمان ملل یکشنبه شب در نشست خبری خود با اعلام دعوت رسمی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست ژنو دو گفته بود ایران باید بخشی از راه حل بحران سوریه باشد.

پس از انتشار این خبر کاخ سفید با تکرار مواضع و شروط خود مبنی بر ضرورت پذیرش مفاد نشست ژنو یک برای حضور در نشست ژنو دو، از بان کی مون خواست در دعوت از ایران تجدید نظر کند. گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه هم که پس از نشست های بی نتیجه و در اوج اختلافات داخلی تصمیم گرفته بود در نشست ژنو 2 شرکت کند با موضع گیری در برابر سخنان بان کی مون اعلام کرد: اگر دبیرکل سازمان ملل از دعوت ایران عقب نشینی نکند، این ائتلاف از حضور در این نشست خودداری خواهد کرد. نشست گفتگوهای سوریه از روز چهارشنبه در شهر مونترو سوئیس برگزار می شود.



تاريخ : 17 / 10 / 1392برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هیات پارلمانی انگلیس متشکل از 4 نفر از اعضای پارلمان این کشور به ریاست «جک استراو» رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور، بامداد امروز وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، نشست خبری جک استراو رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران عصر چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

عباسعلی منصوری آرانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اعلام کرد که هیات پارلمانی انگلیس به مدت سه روز در تهران اقامت خواهد داشت و در طول مدت اقامت خود ، با تعدادی از مسوولان سیاسی و اقتصادی و برخی مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

نخستین برنامه کاری هیات پارلمانی انگلیس در تهران ، دیدار با گروه دوستی ایران و انگلیس، است که صبح روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

تلاش برای بهبود روابط تهران – لندن در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های سیاسی و اقتصادی از جمله اهداف اصلی سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران است.

جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران آمده بود.



تاريخ : 7 / 10 / 1392برچسب:, | 12:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

موفق الربیعی، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق که شاهد اعدام صدام در سال ۲۰۰۶ بوده است، می‌گوید که دیکتاتور سابق عراق تا لحظه آخر قوی ماند و هیچ اثری از پشیمانی در او دیده نشد.
 
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا: موفق الربیعی، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق که شاهد اعدام صدام در سال ۲۰۰۶ بوده است، می‌گوید که دیکتاتور سابق عراق تا لحظه آخر قوی ماند و هیچ اثری از پشیمانی در او دیده نشد.

موفق الربیعی، مشاور سابق امنیت ملی نخست‌وزیر عراق که از دفتر خود در شمال بغداد، در نزدیکی همان زندانی که صدام در آن هفت سال پیش اعدام شد با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می‌کرد، گفت: «یک جنایت‌کار؟ صحیح. یک قاتل؟ صحیح. یک سلاخ؟ صحیح. اما او تا پایان قوی ماند.»

خبرگزاری فرانسه در گزارش منتشره خود در روز جمعه می‌نویسد، الربیعی که خود به هنگام به‌ دار آویختن صدام حضور داشت می‌گوید، اثری از ندامت و ضعف در دیکتاتور سابق عراق ندیده است.

الربیعی می‌گوید: «من صدام را دم در تحویل گرفتم. هیچ کس با ما وارد نشد. هیچ خارجی‌ای و هیچ آمریکایی‌ای. او ژاکتی با پیراهن سفید به تن داشت، عادی و آرام. من هیچ نشانه‌ای از ترس در او ندیدم.»

مشاور پیشین نخست‌وزیر عراق متذکر می‌شود: «البته بسیاری از مردم می‌خواهند، من بگویم که او داشت از حال می‌رفت یا اینکه دارو مصرف کرده بود، اما این‌ها (توضیحات من) حقایقی هستند برای تاریخ.»

وی خاطرنشان می‌سازد: «من هیچ‌ ابراز تأسفی از او نشنیدم، هیچ تفاضایی برای این که خدا او را ببخشد یا تقاضایی برای عفو از او شنیده نشد.»

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، صدام که بیش از دو دهه مملو از سرکوب‌های بیرحمانه، جنگ‌های فلاکت‌بار و تحریم‌های تنبیهی بین‌المللی بر عراق حکومت راند، سرانجام بعد از اینکه به دلیل جنایت علیه بشریت در سال ۱۹۸۲ و قتل‌عام ۱۴۸ تن از شیعیان روستای دوجیل محکوم شد، به دار آویخته شد.

وی از ژوئیه سال ۱۹۷۹ تا مارس ۲۰۰۳ و حمله نیروهای بین‌المللی به رهبری آمریکا به عراق، حاکم این کشور بود. در دسامبر همان سال نیروهای آمریکایی صدام را در در گودالی در نزدیکی یک خانه روستایی در زادگاهش، تکریت پیدا کردند. سه سال بعد او اعدام شد؛ در سی‌ام دسامبر سال ۲۰۰۶.

موفق الربیعی‌، مشاور پیشین نخست‌وزیر عراق با واکاوی در خاطراتش ادامه می‌دهد: «وقتی او را آوردم دستبند به دستش زده بودند و قرآنی در دست داشت. او را به اتاق اجرای حکم آوردم؛ جایی که قرار بود فهرست کیفرخواست‌اش خوانده شود. صدام مرتبا می‌گفت، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، زنده باد فلسطین، مرگ بر مغان پارسی.»

الربیعی عنوان می‌کند، صدام سپس به اتاقی که باید در آنجا جان می‌داد، آورده شد. در آن جا بود که «ایستاد، به دریچه‌های اعدام نگاه کرد، بعد سراپایم را برانداز کرد و گفت، دکتر این برای مردان است.»

درست قبل از اعدام او چند نفر شعار دادند: «زنده باد محمدباقر صدر...مقتدی مقتدی.» تا یادی از فقیه شیعه‌ای که به دست صدام کشته شده بود و همچنین شناخته‌ شده‌ترین چهره از بازماندگان خانواده او و دشمن صدام کرده باشند. صدام جواب داد: «این مردانگی است؟»

موفق الربیعی می‌گوید، خود اهرم دریچه‌های اعدام را کشیده است، اما اهرم عمل نکرد. بعد فردی دیگر که نامش برده نشد، اهرم را برای دومین بار کشید، اهرم عمل کرد و صدام به دار آویخته شد.

صدام حسین کمی پیش از اعدام خود شروع به خواندن "اشهد" کرد اما به گفته الربیعی، اعدام او قبل از اینکه "اشهد"ش به پایان برسد انجام شد.

الربیعی می‌گوید، بعد به پایین رفته است تا جسد صدام را ببیند. جسد با هلی‌کوپتری آمریکایی از زندان محل اجرای حکم به مقر نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق حمل شد. به گفته الربیعی، اطراف هلی‌کوپتر را مردم احاطه کرده بودند، جسد صدام را بر کف هلی‌کوپتر گذاشتند و درهای هلی‌کوپتر نیز در طول پرواز باز ماند.

وی می‌گوید: «به‌روشنی به خاطر دارم، زمانی که هلی‌کوپتر به سمت بغداد پرواز کرد خورشید هم طلوع کرد.»

به گزارش دویچه وله، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق عنوان می‌کند که در آن زمان احساس "غریبی" داشته است. وی می‌گوید، صدام جنایات زیادی انجام داد و سزاوار هزاران بار اعدام بود اما در هر صورت احساس او "غریب" است.

به گفته وی، اعدام صدام بعد از کنفرانس ویدئویی مالکی و جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجام گرفت. بوش از نخست‌وزیر پرسید: «شما می‌خواهید با این جنایت‌کار چه کنید؟» مالکی جواب داد: «به دارش می‌آویزیم.» بوش در پاسخ انگشت خود را بالا برد و با این علامت موافقت خود را اعلام کرد.



تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 1:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نلسون ماندلا رئیس‌جمهور اسبق آفریقای جنوبی و رهبر جنبش ضدآپارتاید و مبارز راه آزادی در ۹۵ سالگی درگذشت.

خبرگزاری فارس: «نلسون ماندلا» رهبر ضدآپارتاید درگذشت+زندگینامه

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، نلسون ماندلا رئیس جمهور پیشین آفریقا جنوبی در 95 سالگی درگذشته است. وی مدتی بود از عفونت ریه رنج می‌برد.

«ژاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی با اعلام خبر درگذشت ماندلا گفت: او(نلسون ماندلا) الان استراحت می‌کند و در آرامش است. ملت ما بزرگترین فرزند خود را از دست داده است. مردم ما یک پدر را از دست داده‌اند.

 



-------------------------------

ماندلا از سال 1962 به دلیل مبارزه با نظام تبعیض نژادی حاکم بر آفریقای جنوبی به زندان افتاد و تا سال 1990 در زندان بود.

در حالی که اقلیت سفیدپوستان آفریقای جنوبی از بالاترین استاندارد زندگی قاره آفریقا که برابر سطح زندگی در کشورهای غربی جهان اول بود، برخوردار شده بودند، اکثریت سیاه‌پوستان از لحاظ هرگونه استانداردی همچون درآمد، تحصیل و حتی ورود به ادارات دولتی مورد تبعیض قرار داشتند در این شرایط بود که نلسون ماندلا رهبری جنبش ضد آپارتاید را به دست گرفت.

ماندلا پس از رهبری جنبش ضدآپارتاید (تبعیض نژادی)، اولین سیاهپوستی بود که از سال 1994 تا 1999 ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی را بر عهده گرفت.

ماندلا در 83 سالگی به سرطان پروستات مبتلا شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و در سال 2004 اعلام کرد که فعالیت‌های عمومی خود را کاهش می‌دهد تا بقیه عمر خود را با خانواده و دوستان در زادگاه خود در روستا با آرامش بیشتر سپری کند.

وی را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان «مادیبا» می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند و بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را «مخولو» (پدربزرگ) صدا می‌زنند.

نلسون ماندلا چهره‌ای شناخته شده در جهان و از احترام جهانی فراوانی‌ برخوردار است. کمتر کسی در ایران است که نام نلسون ماندلا را به زبان نشنیده باشد مبارزات او علیه ظلم و تبیعیض زمان نزد عام و خاص است و این ویژگی است که او را در نزد مردم ایران معروف و شناخته کرده است. ماندلا جوایز و نشان های متعدد افتخار دریافت کرده که جایزه صلح نوبل از جمله آنهاست.

ماندلا سه فرزند دختر دارد، در سال 2009 سازمان ملل برای گرامیداشت وی روز تولدش را روزی جهانی اعلام کرد.

اما نلسون ماندلا کیست؟

«نلسون ماندلا» 27 سال از عمر خود را در دوره رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی در زندان سپری کرد اما پس از آن به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست روی کار آمد و برنده جایزه صلح نوبل نیز شده است.

این مرد 95 ساله که به دلیل کهولت سن و ابتلا به عفونت ریوی درگذشت از محبوبترین شخصیت‌های مردمی در جهان است اگر چه وی از سال 2010 در انظار عمومی ظاهر نشده است.

ماندلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد، وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.

ماندلا به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد.

وی روز یازدهم فوریه 1990 زمانی که پس از قریب به سه دهه تحمل حبس در رژیم آپارتاید از زندان آزاد شد، همه چشم‌های جهان به وی دوخته شد و پس از آزادی رئیس جمهور کشورش شد و مسیر آشتی ملی در آفریقای جنوبی را بنیان نهاد، اعتبار اکثریت سیاهپوست این کشور را به آنها بازگرداند و البته به سفیدپوستان نیز اطمینان خاطر داد که تغییر چیز نگران کننده‌ای برای آنها نمی‌تواند باشد.

اسقف اعظم دسموند توتو که خود نیز برنده جایزه صلح نوبل است می‌گوید: ماندلا در سال 1994 به قدرت رسید اما بخشش و مهربانی که در روحش موج می‌زد به وی اجازه نداد که کسانی را که روزی در حق وی ظلم و جفا روا داشته بودند مجازات کند.

ماندلا از کودکی تا جوانی

نلسون رولیهلاهلا ماندلا در هجدهم ژوئیه 1918 (برابر با 26 تیر 1297 خورشیدی) در خانواده تمبو در روستای کوچک موزو در ناحیه متاتا، مرکز مناطق ترانسکی از استان کیپ از اتحادیه آفریقای جنوبی به دنیا آمد. پدر ماندلا، گادلا هنری مپهاکانییسوا، عضو شورای سلطنتی مردم تمبو بود، او از زمان تولد این مقام را به ارث برده بود و ماندلا نیز قرار بود چنین مقامی را به ارث ببرد. پدر ماندلا نقشی اساسی در به سلطنت رسیدن جونگینتابا دالیندیبو در تمبو داشت، دالیندیبو نیز پس از مرگ گادلا با به فرزندی گرفتن ماندلا به صورت غیر رسمی این لطف وی را جبران کرد.

رولیهلاهلا ماندلا در 7 سالگی، نخستین عضو خانواده خود بود که به مدرسه پا گذاشت، وی در مدرسه توسط یک معلم متدیست، با تبعیت از نام هوراسیو نلسون دریاسالار انگلیسی «نلسون» نام نهاده شد. پدر رولیهلاهلا وقتی وی 9 ساله بود در نتیجه بیماری سل درگذشت، و جونگینتابا، نایب السلطنه سرپرستی وی را بر عهده گرفت. ماندلا در یک مدرسه تبلیغی وسلی در همسایگی محل زندگی نایب السلطنه مشغول به تحصیل شد. بر اساس رسوم تمبو، او در شانزده سالگی تشریف، و در موسسه شبانه روزی کلارک بری، مشغول به تحصیل فرهنگ غرب شد. او به جای سه سال، در دو سال مدرک مقدماتی خود را اخذ کرد.

ماندلا در نوزده سالگی، در سال 1937، به هلدتون، دانشکده وسلی در فورت بیوفورت که بیشتر خانواده سلطنتی در آن مشغول به تحصیل بودند عزیمت کرد و به ورزش‌های بوکس و دو و میدانی علاقه‌مند شد. پس از شرکت در کنکور، وی شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی در دانشگاه فورت هار کرد، او در این دانشگاه با اولیور تامبو، آشنا شد و آنها تبدیل به دوست و همکار همیشگی یکدیگر شدند.

ماندلا در پایان سال اول تحصیلات خود، در تحریم شورای نمایندگی دانشجویان که در اعتراض به سیاست‌های دانشگاه انجام گرفت شرکت کرد، و پس از آن از فورت هار اخراج شد. کمی پس از آن، جونیگنتابا به ماندلا و جاستیس (پسر نایب السلطنه که وارث تاج و تخت بود) اعلام کرد که قصد دارد برای هر دوی آنها مراسم ازدواج ترتیب دهد. هر دو مرد جوان با ناراحتی از این مساله به جای آنکه ازدواج کنند، تصمیم گرفتند راحتی قلمرو نایب‌السلطنه را رها کرده و به ژوهانسبورگ تنها جایی که امکانش بود بگریزند.

ماندلا به محض ورود به ژوهانسبورگ، به عنوان نگهبان معدن شروع به کار کرد اما، بلافاصله پس از آنکه کارفرمای وی پی برد که ماندلا پسر ناتنی نایب‌السطنه ‌است که از خانه گریخته وی را اخراج کرد. پس از آن ماندلا به لطف ارتباطی که با دوست و همکار خود والتر سیسولو داشت به عنوان منشی یک شرکت حقوقی شروع به کار کرد. ماندلا در حین کار، تحصیلات خویش را به صورت مکاتبه‌ای در دانشگاه آفریقای جنوبی (UNISA) به اتمام رساند، و پس از آن شروع به تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه ویتواترسرند کرد. ماندلا در این مدت در شهرکی به نام الکساندرا زندگی می‌کرد.

مقاومت مسلحانه ماندلا علیه رژیم آپارتاید

ماندلا در سال 1961 فرمانده عالی جناح مسلح محرمانه کنگره ملی آفریقا بود سپس یک سال بعد در الجزایر و اتیوپی آموزش‌های نظامی دید و پس از یک سال مقاومت مخفیانه دستگیر و در سال 1964 به حبس ابد محکوم شد.

ماندلا پس از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول زندگی خود برای ملت آفریقا مبارزه کردم و با سیطره سفید پوستان مبارزه کردم با سیطره سیاه پوستان مبارزه کردم و از نمونه یک جامعه دموکراتیک آزاد دفاع کردم و من آماده‌ام در این راه جان خود را از دست بدهم.

ماندلا 18 سال از دوران حبس خود را در جزیره روبن سپری کرد و پس از آن در سال 1982 به زندان بولزمور در کیپ تاون منتقل شد و سپس در زندان ویکتور فیرستر در شهر بارل زندانی بود.

ماندلا پس از آزادی از زندان در سال 1990، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت، و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ شد که نماینده تمامی اقشار مردم باشد.

تبعیض نژادی در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم

در سال 1948 حزب ملی آفریقای جنوبی (رژیم آپارتاید) از طریق رای‌گیری به قدرت رسید و شروع به انجام یک رشته قوانین مبنی بر جداسازی نژادی که به نام «آپارتاید» شناخته می‌شود، کرد. این تبعیض در مورد ثروت به دست آمده از صنعتی سازی سریع دهه‌های 50، 60 و 70 میلادی نیز به کار رفت.

در حالی که اقلیت سفیدپوستان آفریقای جنوبی از بالاترین استاندارد زندگی قاره آفریقا، که برابر سطح زندگی در کشورهای غربی جهان اول بود، برخوردار شده بودند، اکثریت سیاه‌پوستان از لحاظ هرگونه استانداردی همچون درآمد، تحصیل و حتی ورود به ادارات دولتی مورد تبعیض قرار داشتند.

آپارتاید نژادی در آفریقای جنوبی روز به روز در جهان باعث جنجال بیشتر می‌شد و به تحریم‌های خارجی کشورهای غربی و شورش و سرکوب‌های داخلی انجامید.

سرکوب شدید توسط دولت متشکل از سفیدپوستان و مقاومت، اعتصاب، راهپیمایی، اعتراض و خرابکاری توسط احزاب ضد آپارتاید به‌ویژه کنگره ملی آفریقا (ANC) در آفریقای جنوبی دیر زمانی ادامه داشت تا در سال 1990 دولت حزب ملی نخستین گام برای مذاکره کناره‌گیری از قدرت را با لغو ممنوعیت کنگره ملی آفریقا و دیگر نهادهای سیاسی چپ‌گرا برداشت و نلسون ماندلا را بعد از 27 سال زندان آزاد کرد.

قوانین آپارتاید به تدریج از کتاب‌های قانون حذف شدند و اولین انتخابات چند نژادی در سال 1994 برگزار شد. حزب کنگره ملی آفریقا (ANC) با اکثریت آراء پیروز انتخابات شد و از آن زمان تاکنون قدرت را در دست داشته‌ است.

ماندلا از ترک قدرت تا دست و پنجه نرم کردن با بیماری

ماندلا تا سال 1999 برای یک دوره پنج ساله ریاست جمهوری در آفریقای جنوبی را در اختیار داشت اما پس از آن از صحنه سیاست خارج شد.

وی پس از آن نقش میانجیگر در مناقشات مختلف کشورها به خصوص در جنگ بوروندی بر عهده داشت.

ماندلا پس از دریافت جوایزی در طول چهار دهه، هم اکنون یک چهره سرشناس دولتمرد است که همچنان در مورد مسائل مهم عقاید خود را ابراز می‌دارد.

وی را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان «مادیبا» می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند و بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را «مخولو» (پدربزرگ) صدا می‌زنند.

در سال 1998 ماندلا در سن 80 سالگی با غراکا ماشیل، همسر سامورا ماشیل رئیس جمهور فقید موزامبیک ازدواج کرد.

ماندلا در 83 سالگی به سرطان پروستات مبتلا شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و در سال 2004 اعلام کرد که فعالیت‌های عمومی خود را کاهش می‌دهد تا بقیه عمر خود را با خانواده و دوستان در زادگاه خود در روستا با آرامش بیشتر سپری کند.

ماندلا سه فرزند دختر دارد، در سال 2009 سازمان ملل برای گرامیداشت وی روز تولدش را روزی جهانی اعلام کرد.

ماندلا آخرین بار در سال 2010 در مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی در ملاء عام حاضر شد.

 

ماندلا را قهرمان آپارتاید، رئیس جمهور و پدربزرگ ملت رنگین کمان می خوانند همچون دوران مقاومت خود علیه ظلم و تبعیض با بیماری دست و پنجه نرم کرد و سرانجام تسلیم مرگ شد.

اغلب از آفریقای جنوبی به‌ عنوان ملت رنگین‌کمان یاد می‌کنند، این اصطلاح را اسقف اعظم «دسموند توتو» خلق کرد و بعدها رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نلسون ماندلا از آن به عنوان استعاره‌ای برای توصیف پیشرفت‌های جدید تنوعات فرهنگی نشات گرفته از ایدئولوژی مبارزه با آپارتاید استفاده کرد.



تاريخ : 12 / 9 / 1392برچسب:, | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اوباما

 امریکا گزارش یک روزنامه کویتی درباره تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آن کشور برای سفر رسمی به ایران در نیمه سال آینده را تکذیب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پرس‌تی‌وی، سایتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا، روز دوشنبه (11 آذر، 2 دسامبر) در مصاحبه با روزنامه امریکایی هیل (The Hill)گفت: «این گزارش هیچ واقعیتی ندارد.»

روزنامه عربی زبان الجریده کویت روز دوشنبه گزارش داد رئیس جمهور امریکا به دنبال ترتیب یک سفر رسمی به تهران برای سال آینده است.

بر اساس گزارشی که مجله ویکلی استاندارد ترجمه کرد «الجریده از یک دیپلمات امریکایی دریافته است که باراک اوباما به دنبال دیدار از تهران در نیمه سال آینده است.»

این گزارش هشت روز پس از امضای توافقنامه موقت هسته‌ای بین ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان (امریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین) به اضافه آلمان در ژنو سوئیس منتشر شد.

باراک اوباما ماه سپتامبر هنگامی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، با وی تماس تلفنی برقرار کرد.

این نخستین ارتباط مستقیم روسای جمهور دو کشور پس از پیروز انقلاب اسلامی ایران در سال 57 بود.

رئیس جمهور امریکا گفت‌وگوی خود با حسن روحانی را «فرصتی مهم در سیاست خارجی واشنگتن» توصیف کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر خارجه انگلیس خبر سفر «آجی شارما» کاردار غیرمقیم این کشور به ایران را تائید کرده و گفته است طرفین روابط خود را به صورت گام به گام ارتقا خواهند داد.

خبرگزاری فارس: کاردار انگلیس فردا به تهران می‌آید/ارتقا گام به گام روابط دوجانبه تهران-لندن 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس از سفر «آجی شارما» کاردار غیرمقیم این کشور به ایران خبر داد.

به گفته وی، شارما فردا برای اولین بار به ایران می‌آید. هیگ همچنین تصریح کرده است که طرفین به صورت متقابل و بر مبنای اقدامات گام به گام، روابط دوجانبه را ارتقا خواهند داد.

«آجی شارما» از سال 2007 تا 2008 به عنوان معاون سفیر انگلیس در تهران فعالیت کرده و از سال 2012 تاکنون نیز مسئول میز ایران در وزارت خارجه انگلیس بوده است.

وزیران خارجه ایران و انگلیس چندی پیش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک و ارتقا گام به گام آن، توافق کردند.

اولین گام این تصمیم اخیرا با معرفی کاردارهای غیرمقیم دو طرف، عملی شد. طرفین ابراز امیدواری کرده‌اند این اقدام زمینه را برای برداشتن گام‌های بعدی فراهم کند.

پیش از این «محمدحسن حبیب‌الله‌زاده» همتای ایرانی شارما هم از سفر وی به تهران خبر داده بود.



تاريخ : 5 / 9 / 1392برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایرنا - مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه طرح پیشنهادی لغو تحریم های ایران را در دست دارد.

 

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه می تواند همزمان با اجرای توافق ژنو برخی تحریم های ایران را درماه دسامبر یا ژانویه(آذریا دی) لغو کند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل  از  ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمانی ˈد پ آˈ که روز سه شنبه منتشر شد، مایکل مان اظهار کرد: در زمان حاضر پیشنهادی برای کاهش تعدادی از تحریم ها وجود دارد.

وی گفت: در این مرحله نمی توانم بگویم که چه زمانی تصمیم های اولیه در مورد این مساله گرفته خواهد شود ولی این امر می تواند در ماه دسامبر یا ژانویه باشد.

مایکل مان بیان کرد: کارشناسان اتحادیه اروپا باید پیش نویس اصلاحیه های مربوط به قانون تحریم ها را که بعدا به تایید وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه خواهد رسید، تهیه کنند.

مایکل مان با اشاره به این مطلب که باید هماهنگی هایی نیز با ایران صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: ˈمهم است که هر دو طرف توافقنامه ژنو را اجرا کنندˈ.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبیرکل سازمان ملل حادثه تروریستی سراوان را محکوم کرد و شهادت ۱۴ مرزبان جمهوری اسلامی ایران را در این حادثه تسلیت گفت.

خبرگزاری فارس: بان‌ کی‌مون حادثه تروریستی سراوان را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المیادین، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل اقدام تروریستی سراوان را محکوم کرد و شهادت 14 مرزبان ایران را در این حادثه تسلیت گفت.

پیشتر «محمد خزاعی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ضمن اشاره به اقدام عناصر تروریست در به شهادت رساندن 14 تن از مرزبانان و مجروح کردن 6 تن دیگر از آنان در نوار مرزی شهر سراوان، خواستار عکس العمل عاجل و متناسب شورای امنیت سازمان ملل در برخورد با این اقدام وحشیانه گردید.



تاريخ : 7 / 8 / 1392برچسب:, | 7:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایران و آژانس در پایان دو روز مذاکره در وین بیانیه مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به این شرح است:

"به دنبال دیدار یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، هیات‌های ایران و آژانس جلسه‌ای مفید درباره مسایل گذشته و حال در 28 و 29 اکتبر (6 و 7 آبان) برگزار کردند.

ایران پیشنهاد جدیدی را در زمینه اقدامات عملی ارایه کرد که به عنوان یک عمل سازنده برای تقویت همکاری‌ها و گفت‌وگو با رویکرد حل همه مسایل باقی‌مانده در آینده است.

پس از گفت‌وگوهای اساسی تصمیم گرفته شد که نشست بعدی در 20 آبان (11 نوامبر) در تهران برای پیشبرد همکاری‌ها برگزار شود."



تاريخ : 8 / 7 / 1392برچسب:, | 10:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نخست درخواست آمریکایی ظاهرا از جانب آمریکایی ها مطرح شده است .درخواست آمریکایی ها البته نه در یک مذاکره دیپلماتیک به طرف ایرانی که در قالب مصاحبه های آمریکایی هایی با شبکه های مختلف تلویزیونی مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تابناک، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفته است که باز کردن تاسيسات غني سازي زير زميني در کوهي نزديک قم به روي بازرسان بين المللي نشان خواهد داد ايران قصد ندارد به دنبال تسليحات هسته اي باشد. آنها  مي توانند  فورا پروتکل ها ، پروتکل هاي الحاقي جامعه بين المللي در ارتباط با بازرسيها را امضا کند.جان کري همچنين گفت: آنها مي توانند پيشنهاد کنند برنامه غني سازي را در سطح خاصي دنبال کنند زيرا براي يک برنامه صلح آميز نيازي به غني سازي در سطح بالا نيست

مطابق حقوق بین الملل معاهدات که در کنوانسیون 1969 وین تدوین شده است کشوری که رضایت خود را برای التزام به یک معاهده ابراز نداشته تعهدی برای اجرای آن ندارد. ابراز رضایت به التزام به یک معاهده اصولا با تصویب معاهده از مجرای آیین های مقرر در حقوق اساسی یک کشور صورت می گیرد. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل 77، معاهدات بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 مطابق ماده 18 کنوانسیون 1969 وین در مورد حقوق معاهدات امضای یک معاهده به شرط تصویب، کشور امضاکننده را متعهد می سازد از اقدامی که موضوع و هدف معاهده را زایل کند پرهیز نماید. البته این تعهد مشروط به این است که کشور مزبور بعدها قصد خود را مبنی بر عدم تصویب معاهده ابراز نکند. ایران به صراحت اعلام نکرده است قصد عدم تصویب پروتکل را دارد ولی قطعا امضای خود را پس گرفته است. بنابراین ایران از نظر حقوقی تعهدی به اجرای پروتکل الحاقی ندارد.

گفتنی است که شورای امنیت در مورد تصویب پروتکل الحاقی از عبارت "calls upon Iran” (از ایران درخواست می کند) استفاده می کند (بند 5 قطعنامه 1929). استفاده از این عبارت حاکی از آن است که شورای امنیت بر این نکته واقف بوده است که نمی تواند تصویب پروتکل الحاقی را بر جمهوری اسلامی ایران الزامی کند چرا که مطابق حقوق بین الملل معاهدات، تصویب هر معاهده بین المللی عملی ارادی و برخاسته از رضایت یک کشور است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جمهور آمریکا گفت با روحانی تلفنی صحبت کرده است.

خبرگزاری فارس: اوباما: همین الان با روحانی صحبت کردم/می‌توان با ایران به توافق هسته‌ای رسید 

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرد اوباما با روحانی به صورت تلفنی صحبت کرده است.

بنا به اعلام کاخ سفید اوباما گفت: همین الان با روحانی گفت‌وگو کردم.

اوباما گفت که با رئیس جمهور ایران صحبت کرده و معتقد است که می‌تواند با این کشور به توافق هسته‌ای دست پیدا کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت گه این اولین ارتباط بین یک رئیس جمهور ایرانی و آمریکایی از سال ۱۹۷۹ بوده است.

باراک اوباما همچنین گفت: «ما مسئولیت داریم راه دیپلماسی را ادامه دهیم و فرصتی بی‌همتا در اختیار داریم تا با رهبری جدید در تهران پیش برویم.»



تاريخ : 5 / 7 / 1392برچسب:, | 11:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اثر باستانی مسترد شده ، یک جام شیردال باستانی متعلق به قرن هفتم میلادی است که طبق توییتری که وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی منتشر کرده، "احتمالا از غاری در شمال غربی ایران به سرقت رفته است".
وزارت خارجه آمریکا خبر داد که یک اثر تاریخی متعلق به ایران را باز گردانده است.

به گزارش عصرایران ، بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، این کشور در 25 سپتامبر یک شیء تاریخی مصادره شده را به ایران مسترد کرده است. این اثر ارزشمند تاریخی ،در سال 2003 از یک قاچاقچی عتیقه مصادره شده بود.

اثر باستانی مسترد شده ، یک جام شیردال باستانی متعلق به قرن هفتم میلادی است که طبق  توییتری که وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی منتشر کرده، "احتمالا از غاری در شمال غربی ایران به سرقت رفته است".
 
گفتنی است، شیردال، موجودی افسانه‌ای است که ترکیبی از تن شیر و سر عقاب دارد. شیردال‌ها را دارای قدرت شفابخش و همچنین پاسبانی از گنجینه‌ها می‌دانسته‌اند. طرح این موجود افسانه‌ای در بسیاری از مجسمه‌ها و بناهای باستانی ایران به کار رفته‌ است.

 



تاريخ : 5 / 7 / 1392برچسب:, | 10:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، در تماس تلفنی با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، با وی گفت وگو کرد.

خبرگزاری فارس: گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالیکه رییس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار دادند.

در این گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، همچنین وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.



تاريخ : 2 / 7 / 1392برچسب:, | 8:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا برای اولین بار پس از روی کار آمدن دولت جدید ایران با هم دیدار کرده اند.



به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازبی بی سی، این ملاقات بعد از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک (۱۰ و ۳۰ دقیقه شب به وقت تهران) بین محمدجواد ظریف و ویلیام هیگ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد.

هیگ گفت که آنها درباره برنامه اتمی ایران، مناقشه سوریه و سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به تلاش برای بهبود روابط با غرب صحبت کرده اند.

او به خبرنگاران گفت: "همانطور که به وزیر خارجه ایران گفتم بریتانیا خواهان روابطی مقابله جویانه با ایران نیست و ما از روابط بهتر استقبال می کنیم."

وزیر خارجه بریتانیا در این دیدار از بیانیه های اخیر دولت تازه ایران دایر بر اینکه خواهان بهبود روابط با غرب و کاهش نگرانی نسبت به برنامه اتمی اش است استقبال کرد اما گفت که کلمات به تنهایی کافی نخواهند بود.

او پس از این دیدار با ظریف به خبرنگاران گفت: "وقت آن است که آن بیانیه ها با گام های ملموس توسط ایران برای پاسخ به نگرانی های جامعه جهانی در مورد نیات ایران همراه شود و اگر چنین گام هایی برداشته شود در آن صورت به اعتقاد من امکان ایجاد رابطه ای سازنده تر میان ما وجود خواهد داشت."

هیگ همچنین گفت که اگر ایران در این مسیر گام بردارد "ما هم حاضر خواهیم بود از بسیاری جهات گام های متقابل برداریم."

او از ایران خواست با پایان دادن به حمایت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و حمایت از یک معاهده صلح در سوریه که سازمان ملل تلاش دارد میانجیگری کند "نقشی سازنده" در بحران سوریه بازی کند. او همچنین خواستار بهبود وضع حقوق بشر در ایران شد.

هیگ گفت در این دیدار به ظریف گفته است که حادثه یورش به سفارت بریتانیا خسارت زیادی به روابط دو طرف وارد کرد، اما افزود که او و  ظریف از مقام های زیر نظر خود خواسته اند که برای بهبود روابط بیشتر کار کنند.

با این حال او گفت که سفارت بریتانیا فقط در صورتی مجددا باز خواهد شد که بتواند "بدون آزار و بدون مشکلاتی که در گذشته در مسیر آن قرار داده شده بود" کار کند.

در اوایل دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، دیدار کمال خرازی و رابین کوک، وزاری خارجه وقت ایران و بریتانیا به افزایش روابط از سطح کاردار به سفیر منجر شده بود.

با پیروزی حسن روحانی، سیاستمدار میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری ایران، ویلیام هیگ با وزیر امور خارجه ایران تماس تلفنی گرفت و دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم در نامه ای به آقای روحانی پیروزی او را در انتخابات تبریک گفت.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه هر یک به طور جداگانه در تماس با مقام های ایرانی، خواستار بهبود گام به گام روابط دو کشور شده بودند.

روابط سیاسی ایران و بریتانیا که در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی به طور محسوس بهبود یافته بود، در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دچار تلاطم مکرر شد و در نهایت با طرح مجلس ایران از سطح سفیر به کاردار کاهش یافت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد .

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ؛ بارک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد . 

 

 

وي در آغاز سخنراني خود اظهار داشت:سازمان ملل طي ساليان دراز با آزمايش هايي روبرو شده وهم اكنون با چالش هاي جديد مواجه شده است.

 

رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه آمريكا پس از رفع شدن خطر سازمان القاعده،افغانستان را ترك خواهد كرد افزود:خطر تروريسم همچنان در حملات "نايروبي،پاكستان وعراق" آشكار است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 6 / 1392برچسب:, | 10:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مقامات کاخ سفید از آمادگی "باراک اوباما"رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان:مقامات کاخ سفید از آمادگی "باراک اوباما"رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید چنین آمده است:اگر ایران در دست کشیدن از برنامه هسته ای خود جدی باشد،"باراک اوباما" حاضر است تا با این کشور مذاکرات دوجانبه ای را ترتیب دهد.