تاريخ : 11 / 12 / 1392برچسب:, | 6:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روز جمعه پنج مظنون، شامل دو پسر وزیران سابق کابینه ترکیه و یک بازرگان ایرانی که در جریان پرونده ارتشا، اواخر سال گذشته میلادی بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

 

«رضا ضراب»، بازرگان ایرانی متهم به فساد مالی که روز جمعه با قید وثیقه از زندان ترکیه آزاد شد روز گذشته به روزنامه «بوگون دیلی» گفت: «معمر گولر»، وزیر کشور مستعفی ترکیه سه پلاک خودرو و سه گواهینامه مختلف در اختیارش قرار داده بود تا او بتواند به‌راحتی تردد کند.

به نوشته شرق، هنوز سه پلاکی که ضراب مدعی است وزیر کشور پیشین ترکیه در اختیارش قرار داده شناسایی نشده اما ضراب متهم به سوءاستفاده از پلاک این خودروهاست. به نوشته روزنامه «بوگون دیلی» رضا ضراب که همسر «ابرو گونش»، خواننده معروف این کشور است پس از آزادی به قید وثیقه موظف شده که هر هفته خود را به پلیس منطقه معرفی کند.

گفتنی است روز جمعه پنج مظنون، شامل دو پسر وزیران سابق کابینه ترکیه و یک بازرگان ایرانی که در جریان پرونده ارتشا، اواخر سال گذشته میلادی بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به نوشته «حریت» این افراد به حکم دادگاه، ممنوع‌الخروج هستند. دادگاه گفته است که هیچ فرصتی برای اینکه این متهمان فرار کنند یا مجددا رشوه پرداخت کنند، وجود ندارد چراکه نشانی محل اقامت آنها ثبت شده و همه شواهد نیز جمع‌آوری شده است.

با آزادشدن این افراد، دیگر هیچ‌یک از 24مظنون پرونده فساد مالی که در مراحل اولیه بازداشت شده بودند، در زندان نیستند. «باریش گولر» و «کان چاغالایان» متهم به تسهیل پرداخت رشوه بودند در حالی که «ضراب» متهم به پرداخت رشوه و پایه‌گذاری سازمانی برای جرایم سازمان‌یافته است. آزادی این مظنون‌ها، موجب اعتراض عمومی به‌ویژه در میان نزدیکان به پرونده متهمان به کودتا شده است که سال‌های زیادی قبل از اثبات اتهام‌شان در زندان به‌سر برده‌اند.

رهبر حزب مردمی جمهوریخواه «کمال قلیج‌دار‌اوغلو» گفته است که تصمیم دادگاه تعجب‌برانگیز نبوده است: «ما پیش‌تر گفته بودیم که آنها آزاد خواهند شد، آنها در تلاشند تا فساد را بپوشانند.» وزیر دادگستری «باقر بزداغ» گفته است: «تصمیم بازداشت و آزادی آنها تنها در دست دادگاه است. من هیچ‌چیز بیشتری درباره تحقیقاتی که هم‌اکنون در حال انجام است، نمی‌توانم بگویم.»

«ضراب»، متهم به پرداخت رشوه به «باریش گولر»، «کان چاغالایان» و سلیمان اصلان، مدیرکل «هالک‌بانک» برای تسهیل در قراردادهای پولی و تجارت طلا میان ایران، ترکیه و روسیه است. 17دسامبر پلیس با حمله به محل اقامت «اصلان» 5/4میلیون‌دلار پول نقد را در جعبه‌های کفش او، کشف کرد، اما این مظنون روز 14فوریه از زندان آزاد شد. «ظفر چاغالایان»، وزیر اقتصاد و «معمر گولر»، وزیر کشور یک‌هفته بعد از شروع عملیات ضدفساد مالی از کابینه کنار گذاشته شدند. بررسی‌ پرونده فساد مالی از 17دسامبر شروع شد، اما دولت مصرانه تاکید کرد که این اتفاقات «توطئه‌ای» شکل‌گرفته از سوی جامعه طرفداران «فتح‌الله گولن» است.

 

 



تاريخ : 23 / 11 / 1392برچسب:, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دختر نوجوان مقیم فلوریدا زندگی آرامی می‌گذراند تا اینکه حدود ۲ ماه پیش تصمیم گرفت از حجاب اسلامی استفاده کند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سایت جام نیوز نوشت: زهرا حبیب‌الله، نوجوان مقیم فلوریدا زندگی آرامی می‌گذراند تا اینکه حدود 2 ماه گذشته تصمیم به استفاده از حجاب اسلامی گرفت.

پس از شروع استفاده از حجاب اسلامی، زندگی زهرا وارد مرحله جدیدی شد که با فشارهای روانی، توهین‌ها و حملات لفظی و فیزیکی متعدد در مدرسه همراه بود.


این دانش‌آموز 14 ساله که در یکی از مدارس «پولک کانتی» فلوریدا درس می‌خواند، می‌گوید: پیش از استفاده از حجاب روابط خوبی با همکلاسی‌هایم داشتم اما به محض استفاده از حجاب دیگر رفتار هیچ‌کس مثل قبل نبود.

وی می‌گوید: یک روز هنگامی که داشتم از ساختمان مدرسه خارج می‌شدم یکی از همکلاسی‌هایم ناگهان شروع کرد به فریاد زدن که «تروریست، ترویست، فرار کنید» و خودش هم فرار کرد. تحمل این رفتارها برای من بسیار دردناک است.

مادر زهرا حبیب‌الله ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش، گفت: به دنبال مدرسه‌ای بهتر برای زهرا هستم و هر روز که او از خانه خارج می‌شود، تا زمانی که برگردد در اضطراب و نگرانی به سر می‌برم. با مسئولان مدرسه نیز صحبت کرده‌ام اما آن‌ها با انکار این مسئله، ادعا می‌کنند که این مدرسه برای همه دانش‌آموزان محیط امنی فراهم آورده است.

مادر زهرا، به تازگی با استخدام یک وکیل، تلاش می‌کند تا از حقوق دخترش حمایت کند.


زهرا با مطرح کردن بحرانی که او و دیگر دانش‌آموزان مسلمان در مدارس آمریکا مواجه هستند، امیدوار است که راهی برای حل این مشکلات پیدا شود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزارت خزانه‌داری آمریکا، صدور مجوز پرداخت نخستین قسط ایران از منابع مالی بلوکه‌شده‌اش را تایید کرد.

خبرگزاری فارس: تأیید پرداخت قسط اول دارایی‌های بلوکه‌شده ایران/ کاهش سطح غنی‌سازی اورانیوم؛ شرط پرداخت قسط دوم

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تایید کرد که مجوز انتقال نخستین قسط ایران به مبلغ 550 میلیون دلار از مبالغ بلوکه شده پول‌های نفت این کشور در بانک‌های خارجی بر اساس توافق هسته‌ای ژنو را صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: فرآیند انتقال این مبلغ از پایان ماه ژانویه شروع شده است و در اوایل هفته جاری (دوشنبه) تکمیل خواهد شد اما از افشای نام بانکی خارجی که این نقل و انتقالات را انجام داده خودداری کرد.

وی افزود: هیچ بانک آمریکایی در تراکنش‌های بانکی دخیل نبوده است اما آمریکا که تحریم‌های وسیعی علیه ایران اعمال کرده‌، در تسهیل امور مربوط به این نقل و انتقال کمک کرده است.

بر اساس توافق هسته‌ای ژنو در سوم آذر ماه که از 30 دی ماه به اجرا گذاشته شد، ایران در مدت 6 ماه، در 8 نوبت، 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی بلوکه شده خود در بانک‌های خارجی را دریافت خواهد کرد.

این مبلغ، نخستین قسط از این رقم محسوب می‌شود و ایران مبالغ بعدی را در ازای عملِ گام به گام به تعهدات هسته‌ای خود در چهارچوب توافق ژنو دریافت خواهد کرد.

بر اساس فکت شیت وزارت خزانه‌داری  امریکا، قسط دوم ایران، اول مارس (10 اسفند ماه) به مبلغ 450 میلیون دلار در صورتی که آژانس بین‌المللی اتمی تایید کند که ایران میزان غنی‌سازی اروانیوم خود را کاهش داده است، به این کشور انتقال داده خواهد شد.



تاريخ : 10 / 11 / 1392برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک زن اتریشی برای افزایش درآمد، اقدام به کرایه دادن شوهر خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مطبوعات اتریش در شماره امروز خود نوشتند؛ رینه کوگلر، زن 34 ساله روش جالبی را برای به دست آوردن درآمد اضافی ابداع کرده است.

این زن، شوهر خود آندره را به زنانی که برای انجام کارهای خانه به مرد نیاز دارند، کرایه می دهد. او ابتدا شوهرش را برای جابجا کردن مبلمان یکی از دوستانش فرستاد و برای هر ساعت 20 یورو تعیین کرد، اما به سرعت با درخواست هایی ازسوی سایرین که برای خرید روزانه، جابجایی وسایل سنگین و باغبانی نیاز به مرد داشتند، مواجه شد.

رناته به خبرنگاران گفته است که شوهرش هیچ اعتراضی به این کار ندارد.



تاريخ : 1 / 11 / 1392برچسب:, | 3:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دبیرکل سازمان ملل تحت فشارهای آمریکا و مخالفان دولت سوریه با عقب نشینی از موضع خود دعوت از ایران برای شرکت در نشست ژنو 2 را پس گرفت.


بان کی مون در بیانیه‌ای که «مارتین نسیرکی»، سخنگوی سازمان ملل آن را قرائت کرد با ادعای اینکه اظهارات عمومی ایران با گفت‌گوهای قبلی این کشور سازگار نیست،  اعلام کرد نشست ژنو 2 بدون حضور ایران برگزار خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران بارها با اعلام آمادگی برای کمک به حل بحران سوریه تاکید کرده است هیچ پیش شرطی را برای حضور در نشست ژنو 2 نمی پذیرد.
دبیرکل سازمان ملل یکشنبه شب در نشست خبری خود با اعلام دعوت رسمی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست ژنو دو گفته بود ایران باید بخشی از راه حل بحران سوریه باشد.

پس از انتشار این خبر کاخ سفید با تکرار مواضع و شروط خود مبنی بر ضرورت پذیرش مفاد نشست ژنو یک برای حضور در نشست ژنو دو، از بان کی مون خواست در دعوت از ایران تجدید نظر کند. گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه هم که پس از نشست های بی نتیجه و در اوج اختلافات داخلی تصمیم گرفته بود در نشست ژنو 2 شرکت کند با موضع گیری در برابر سخنان بان کی مون اعلام کرد: اگر دبیرکل سازمان ملل از دعوت ایران عقب نشینی نکند، این ائتلاف از حضور در این نشست خودداری خواهد کرد. نشست گفتگوهای سوریه از روز چهارشنبه در شهر مونترو سوئیس برگزار می شود.



تاريخ : 17 / 10 / 1392برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هیات پارلمانی انگلیس متشکل از 4 نفر از اعضای پارلمان این کشور به ریاست «جک استراو» رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور، بامداد امروز وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، نشست خبری جک استراو رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران عصر چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

عباسعلی منصوری آرانی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اعلام کرد که هیات پارلمانی انگلیس به مدت سه روز در تهران اقامت خواهد داشت و در طول مدت اقامت خود ، با تعدادی از مسوولان سیاسی و اقتصادی و برخی مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

نخستین برنامه کاری هیات پارلمانی انگلیس در تهران ، دیدار با گروه دوستی ایران و انگلیس، است که صبح روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

تلاش برای بهبود روابط تهران – لندن در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های سیاسی و اقتصادی از جمله اهداف اصلی سفر هیات پارلمانی انگلیس به تهران است.

جک استراو در مهرماه سال 1382، زمانی که دکترحسن روحانی ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را برعهده داشت، به عنوان وزیرامورخارجه وقت انگلیس به همراه وزیران خارجه فرانسه و آلمان به تهران آمده بود.



تاريخ : 7 / 10 / 1392برچسب:, | 12:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

موفق الربیعی، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق که شاهد اعدام صدام در سال ۲۰۰۶ بوده است، می‌گوید که دیکتاتور سابق عراق تا لحظه آخر قوی ماند و هیچ اثری از پشیمانی در او دیده نشد.
 
به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا: موفق الربیعی، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق که شاهد اعدام صدام در سال ۲۰۰۶ بوده است، می‌گوید که دیکتاتور سابق عراق تا لحظه آخر قوی ماند و هیچ اثری از پشیمانی در او دیده نشد.

موفق الربیعی، مشاور سابق امنیت ملی نخست‌وزیر عراق که از دفتر خود در شمال بغداد، در نزدیکی همان زندانی که صدام در آن هفت سال پیش اعدام شد با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می‌کرد، گفت: «یک جنایت‌کار؟ صحیح. یک قاتل؟ صحیح. یک سلاخ؟ صحیح. اما او تا پایان قوی ماند.»

خبرگزاری فرانسه در گزارش منتشره خود در روز جمعه می‌نویسد، الربیعی که خود به هنگام به‌ دار آویختن صدام حضور داشت می‌گوید، اثری از ندامت و ضعف در دیکتاتور سابق عراق ندیده است.

الربیعی می‌گوید: «من صدام را دم در تحویل گرفتم. هیچ کس با ما وارد نشد. هیچ خارجی‌ای و هیچ آمریکایی‌ای. او ژاکتی با پیراهن سفید به تن داشت، عادی و آرام. من هیچ نشانه‌ای از ترس در او ندیدم.»

مشاور پیشین نخست‌وزیر عراق متذکر می‌شود: «البته بسیاری از مردم می‌خواهند، من بگویم که او داشت از حال می‌رفت یا اینکه دارو مصرف کرده بود، اما این‌ها (توضیحات من) حقایقی هستند برای تاریخ.»

وی خاطرنشان می‌سازد: «من هیچ‌ ابراز تأسفی از او نشنیدم، هیچ تفاضایی برای این که خدا او را ببخشد یا تقاضایی برای عفو از او شنیده نشد.»

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، صدام که بیش از دو دهه مملو از سرکوب‌های بیرحمانه، جنگ‌های فلاکت‌بار و تحریم‌های تنبیهی بین‌المللی بر عراق حکومت راند، سرانجام بعد از اینکه به دلیل جنایت علیه بشریت در سال ۱۹۸۲ و قتل‌عام ۱۴۸ تن از شیعیان روستای دوجیل محکوم شد، به دار آویخته شد.

وی از ژوئیه سال ۱۹۷۹ تا مارس ۲۰۰۳ و حمله نیروهای بین‌المللی به رهبری آمریکا به عراق، حاکم این کشور بود. در دسامبر همان سال نیروهای آمریکایی صدام را در در گودالی در نزدیکی یک خانه روستایی در زادگاهش، تکریت پیدا کردند. سه سال بعد او اعدام شد؛ در سی‌ام دسامبر سال ۲۰۰۶.

موفق الربیعی‌، مشاور پیشین نخست‌وزیر عراق با واکاوی در خاطراتش ادامه می‌دهد: «وقتی او را آوردم دستبند به دستش زده بودند و قرآنی در دست داشت. او را به اتاق اجرای حکم آوردم؛ جایی که قرار بود فهرست کیفرخواست‌اش خوانده شود. صدام مرتبا می‌گفت، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، زنده باد فلسطین، مرگ بر مغان پارسی.»

الربیعی عنوان می‌کند، صدام سپس به اتاقی که باید در آنجا جان می‌داد، آورده شد. در آن جا بود که «ایستاد، به دریچه‌های اعدام نگاه کرد، بعد سراپایم را برانداز کرد و گفت، دکتر این برای مردان است.»

درست قبل از اعدام او چند نفر شعار دادند: «زنده باد محمدباقر صدر...مقتدی مقتدی.» تا یادی از فقیه شیعه‌ای که به دست صدام کشته شده بود و همچنین شناخته‌ شده‌ترین چهره از بازماندگان خانواده او و دشمن صدام کرده باشند. صدام جواب داد: «این مردانگی است؟»

موفق الربیعی می‌گوید، خود اهرم دریچه‌های اعدام را کشیده است، اما اهرم عمل نکرد. بعد فردی دیگر که نامش برده نشد، اهرم را برای دومین بار کشید، اهرم عمل کرد و صدام به دار آویخته شد.

صدام حسین کمی پیش از اعدام خود شروع به خواندن "اشهد" کرد اما به گفته الربیعی، اعدام او قبل از اینکه "اشهد"ش به پایان برسد انجام شد.

الربیعی می‌گوید، بعد به پایین رفته است تا جسد صدام را ببیند. جسد با هلی‌کوپتری آمریکایی از زندان محل اجرای حکم به مقر نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق حمل شد. به گفته الربیعی، اطراف هلی‌کوپتر را مردم احاطه کرده بودند، جسد صدام را بر کف هلی‌کوپتر گذاشتند و درهای هلی‌کوپتر نیز در طول پرواز باز ماند.

وی می‌گوید: «به‌روشنی به خاطر دارم، زمانی که هلی‌کوپتر به سمت بغداد پرواز کرد خورشید هم طلوع کرد.»

به گزارش دویچه وله، مشاور سابق نخست‌وزیر عراق عنوان می‌کند که در آن زمان احساس "غریبی" داشته است. وی می‌گوید، صدام جنایات زیادی انجام داد و سزاوار هزاران بار اعدام بود اما در هر صورت احساس او "غریب" است.

به گفته وی، اعدام صدام بعد از کنفرانس ویدئویی مالکی و جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجام گرفت. بوش از نخست‌وزیر پرسید: «شما می‌خواهید با این جنایت‌کار چه کنید؟» مالکی جواب داد: «به دارش می‌آویزیم.» بوش در پاسخ انگشت خود را بالا برد و با این علامت موافقت خود را اعلام کرد.



تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 1:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نلسون ماندلا رئیس‌جمهور اسبق آفریقای جنوبی و رهبر جنبش ضدآپارتاید و مبارز راه آزادی در ۹۵ سالگی درگذشت.

خبرگزاری فارس: «نلسون ماندلا» رهبر ضدآپارتاید درگذشت+زندگینامه

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، نلسون ماندلا رئیس جمهور پیشین آفریقا جنوبی در 95 سالگی درگذشته است. وی مدتی بود از عفونت ریه رنج می‌برد.

«ژاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی با اعلام خبر درگذشت ماندلا گفت: او(نلسون ماندلا) الان استراحت می‌کند و در آرامش است. ملت ما بزرگترین فرزند خود را از دست داده است. مردم ما یک پدر را از دست داده‌اند.

 



-------------------------------

ماندلا از سال 1962 به دلیل مبارزه با نظام تبعیض نژادی حاکم بر آفریقای جنوبی به زندان افتاد و تا سال 1990 در زندان بود.

در حالی که اقلیت سفیدپوستان آفریقای جنوبی از بالاترین استاندارد زندگی قاره آفریقا که برابر سطح زندگی در کشورهای غربی جهان اول بود، برخوردار شده بودند، اکثریت سیاه‌پوستان از لحاظ هرگونه استانداردی همچون درآمد، تحصیل و حتی ورود به ادارات دولتی مورد تبعیض قرار داشتند در این شرایط بود که نلسون ماندلا رهبری جنبش ضد آپارتاید را به دست گرفت.

ماندلا پس از رهبری جنبش ضدآپارتاید (تبعیض نژادی)، اولین سیاهپوستی بود که از سال 1994 تا 1999 ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی را بر عهده گرفت.

ماندلا در 83 سالگی به سرطان پروستات مبتلا شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و در سال 2004 اعلام کرد که فعالیت‌های عمومی خود را کاهش می‌دهد تا بقیه عمر خود را با خانواده و دوستان در زادگاه خود در روستا با آرامش بیشتر سپری کند.

وی را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان «مادیبا» می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند و بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را «مخولو» (پدربزرگ) صدا می‌زنند.

نلسون ماندلا چهره‌ای شناخته شده در جهان و از احترام جهانی فراوانی‌ برخوردار است. کمتر کسی در ایران است که نام نلسون ماندلا را به زبان نشنیده باشد مبارزات او علیه ظلم و تبیعیض زمان نزد عام و خاص است و این ویژگی است که او را در نزد مردم ایران معروف و شناخته کرده است. ماندلا جوایز و نشان های متعدد افتخار دریافت کرده که جایزه صلح نوبل از جمله آنهاست.

ماندلا سه فرزند دختر دارد، در سال 2009 سازمان ملل برای گرامیداشت وی روز تولدش را روزی جهانی اعلام کرد.

اما نلسون ماندلا کیست؟

«نلسون ماندلا» 27 سال از عمر خود را در دوره رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی در زندان سپری کرد اما پس از آن به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست روی کار آمد و برنده جایزه صلح نوبل نیز شده است.

این مرد 95 ساله که به دلیل کهولت سن و ابتلا به عفونت ریوی درگذشت از محبوبترین شخصیت‌های مردمی در جهان است اگر چه وی از سال 2010 در انظار عمومی ظاهر نشده است.

ماندلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد، وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.

ماندلا به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد.

وی روز یازدهم فوریه 1990 زمانی که پس از قریب به سه دهه تحمل حبس در رژیم آپارتاید از زندان آزاد شد، همه چشم‌های جهان به وی دوخته شد و پس از آزادی رئیس جمهور کشورش شد و مسیر آشتی ملی در آفریقای جنوبی را بنیان نهاد، اعتبار اکثریت سیاهپوست این کشور را به آنها بازگرداند و البته به سفیدپوستان نیز اطمینان خاطر داد که تغییر چیز نگران کننده‌ای برای آنها نمی‌تواند باشد.

اسقف اعظم دسموند توتو که خود نیز برنده جایزه صلح نوبل است می‌گوید: ماندلا در سال 1994 به قدرت رسید اما بخشش و مهربانی که در روحش موج می‌زد به وی اجازه نداد که کسانی را که روزی در حق وی ظلم و جفا روا داشته بودند مجازات کند.

ماندلا از کودکی تا جوانی

نلسون رولیهلاهلا ماندلا در هجدهم ژوئیه 1918 (برابر با 26 تیر 1297 خورشیدی) در خانواده تمبو در روستای کوچک موزو در ناحیه متاتا، مرکز مناطق ترانسکی از استان کیپ از اتحادیه آفریقای جنوبی به دنیا آمد. پدر ماندلا، گادلا هنری مپهاکانییسوا، عضو شورای سلطنتی مردم تمبو بود، او از زمان تولد این مقام را به ارث برده بود و ماندلا نیز قرار بود چنین مقامی را به ارث ببرد. پدر ماندلا نقشی اساسی در به سلطنت رسیدن جونگینتابا دالیندیبو در تمبو داشت، دالیندیبو نیز پس از مرگ گادلا با به فرزندی گرفتن ماندلا به صورت غیر رسمی این لطف وی را جبران کرد.

رولیهلاهلا ماندلا در 7 سالگی، نخستین عضو خانواده خود بود که به مدرسه پا گذاشت، وی در مدرسه توسط یک معلم متدیست، با تبعیت از نام هوراسیو نلسون دریاسالار انگلیسی «نلسون» نام نهاده شد. پدر رولیهلاهلا وقتی وی 9 ساله بود در نتیجه بیماری سل درگذشت، و جونگینتابا، نایب السلطنه سرپرستی وی را بر عهده گرفت. ماندلا در یک مدرسه تبلیغی وسلی در همسایگی محل زندگی نایب السلطنه مشغول به تحصیل شد. بر اساس رسوم تمبو، او در شانزده سالگی تشریف، و در موسسه شبانه روزی کلارک بری، مشغول به تحصیل فرهنگ غرب شد. او به جای سه سال، در دو سال مدرک مقدماتی خود را اخذ کرد.

ماندلا در نوزده سالگی، در سال 1937، به هلدتون، دانشکده وسلی در فورت بیوفورت که بیشتر خانواده سلطنتی در آن مشغول به تحصیل بودند عزیمت کرد و به ورزش‌های بوکس و دو و میدانی علاقه‌مند شد. پس از شرکت در کنکور، وی شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی در دانشگاه فورت هار کرد، او در این دانشگاه با اولیور تامبو، آشنا شد و آنها تبدیل به دوست و همکار همیشگی یکدیگر شدند.

ماندلا در پایان سال اول تحصیلات خود، در تحریم شورای نمایندگی دانشجویان که در اعتراض به سیاست‌های دانشگاه انجام گرفت شرکت کرد، و پس از آن از فورت هار اخراج شد. کمی پس از آن، جونیگنتابا به ماندلا و جاستیس (پسر نایب السلطنه که وارث تاج و تخت بود) اعلام کرد که قصد دارد برای هر دوی آنها مراسم ازدواج ترتیب دهد. هر دو مرد جوان با ناراحتی از این مساله به جای آنکه ازدواج کنند، تصمیم گرفتند راحتی قلمرو نایب‌السلطنه را رها کرده و به ژوهانسبورگ تنها جایی که امکانش بود بگریزند.

ماندلا به محض ورود به ژوهانسبورگ، به عنوان نگهبان معدن شروع به کار کرد اما، بلافاصله پس از آنکه کارفرمای وی پی برد که ماندلا پسر ناتنی نایب‌السطنه ‌است که از خانه گریخته وی را اخراج کرد. پس از آن ماندلا به لطف ارتباطی که با دوست و همکار خود والتر سیسولو داشت به عنوان منشی یک شرکت حقوقی شروع به کار کرد. ماندلا در حین کار، تحصیلات خویش را به صورت مکاتبه‌ای در دانشگاه آفریقای جنوبی (UNISA) به اتمام رساند، و پس از آن شروع به تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه ویتواترسرند کرد. ماندلا در این مدت در شهرکی به نام الکساندرا زندگی می‌کرد.

مقاومت مسلحانه ماندلا علیه رژیم آپارتاید

ماندلا در سال 1961 فرمانده عالی جناح مسلح محرمانه کنگره ملی آفریقا بود سپس یک سال بعد در الجزایر و اتیوپی آموزش‌های نظامی دید و پس از یک سال مقاومت مخفیانه دستگیر و در سال 1964 به حبس ابد محکوم شد.

ماندلا پس از آن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول زندگی خود برای ملت آفریقا مبارزه کردم و با سیطره سفید پوستان مبارزه کردم با سیطره سیاه پوستان مبارزه کردم و از نمونه یک جامعه دموکراتیک آزاد دفاع کردم و من آماده‌ام در این راه جان خود را از دست بدهم.

ماندلا 18 سال از دوران حبس خود را در جزیره روبن سپری کرد و پس از آن در سال 1982 به زندان بولزمور در کیپ تاون منتقل شد و سپس در زندان ویکتور فیرستر در شهر بارل زندانی بود.

ماندلا پس از آزادی از زندان در سال 1990، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت، و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ شد که نماینده تمامی اقشار مردم باشد.

تبعیض نژادی در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم

در سال 1948 حزب ملی آفریقای جنوبی (رژیم آپارتاید) از طریق رای‌گیری به قدرت رسید و شروع به انجام یک رشته قوانین مبنی بر جداسازی نژادی که به نام «آپارتاید» شناخته می‌شود، کرد. این تبعیض در مورد ثروت به دست آمده از صنعتی سازی سریع دهه‌های 50، 60 و 70 میلادی نیز به کار رفت.

در حالی که اقلیت سفیدپوستان آفریقای جنوبی از بالاترین استاندارد زندگی قاره آفریقا، که برابر سطح زندگی در کشورهای غربی جهان اول بود، برخوردار شده بودند، اکثریت سیاه‌پوستان از لحاظ هرگونه استانداردی همچون درآمد، تحصیل و حتی ورود به ادارات دولتی مورد تبعیض قرار داشتند.

آپارتاید نژادی در آفریقای جنوبی روز به روز در جهان باعث جنجال بیشتر می‌شد و به تحریم‌های خارجی کشورهای غربی و شورش و سرکوب‌های داخلی انجامید.

سرکوب شدید توسط دولت متشکل از سفیدپوستان و مقاومت، اعتصاب، راهپیمایی، اعتراض و خرابکاری توسط احزاب ضد آپارتاید به‌ویژه کنگره ملی آفریقا (ANC) در آفریقای جنوبی دیر زمانی ادامه داشت تا در سال 1990 دولت حزب ملی نخستین گام برای مذاکره کناره‌گیری از قدرت را با لغو ممنوعیت کنگره ملی آفریقا و دیگر نهادهای سیاسی چپ‌گرا برداشت و نلسون ماندلا را بعد از 27 سال زندان آزاد کرد.

قوانین آپارتاید به تدریج از کتاب‌های قانون حذف شدند و اولین انتخابات چند نژادی در سال 1994 برگزار شد. حزب کنگره ملی آفریقا (ANC) با اکثریت آراء پیروز انتخابات شد و از آن زمان تاکنون قدرت را در دست داشته‌ است.

ماندلا از ترک قدرت تا دست و پنجه نرم کردن با بیماری

ماندلا تا سال 1999 برای یک دوره پنج ساله ریاست جمهوری در آفریقای جنوبی را در اختیار داشت اما پس از آن از صحنه سیاست خارج شد.

وی پس از آن نقش میانجیگر در مناقشات مختلف کشورها به خصوص در جنگ بوروندی بر عهده داشت.

ماندلا پس از دریافت جوایزی در طول چهار دهه، هم اکنون یک چهره سرشناس دولتمرد است که همچنان در مورد مسائل مهم عقاید خود را ابراز می‌دارد.

وی را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان «مادیبا» می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند و بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را «مخولو» (پدربزرگ) صدا می‌زنند.

در سال 1998 ماندلا در سن 80 سالگی با غراکا ماشیل، همسر سامورا ماشیل رئیس جمهور فقید موزامبیک ازدواج کرد.

ماندلا در 83 سالگی به سرطان پروستات مبتلا شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و در سال 2004 اعلام کرد که فعالیت‌های عمومی خود را کاهش می‌دهد تا بقیه عمر خود را با خانواده و دوستان در زادگاه خود در روستا با آرامش بیشتر سپری کند.

ماندلا سه فرزند دختر دارد، در سال 2009 سازمان ملل برای گرامیداشت وی روز تولدش را روزی جهانی اعلام کرد.

ماندلا آخرین بار در سال 2010 در مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی در ملاء عام حاضر شد.

 

ماندلا را قهرمان آپارتاید، رئیس جمهور و پدربزرگ ملت رنگین کمان می خوانند همچون دوران مقاومت خود علیه ظلم و تبعیض با بیماری دست و پنجه نرم کرد و سرانجام تسلیم مرگ شد.

اغلب از آفریقای جنوبی به‌ عنوان ملت رنگین‌کمان یاد می‌کنند، این اصطلاح را اسقف اعظم «دسموند توتو» خلق کرد و بعدها رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی نلسون ماندلا از آن به عنوان استعاره‌ای برای توصیف پیشرفت‌های جدید تنوعات فرهنگی نشات گرفته از ایدئولوژی مبارزه با آپارتاید استفاده کرد.



تاريخ : 12 / 9 / 1392برچسب:, | 6:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اوباما

 امریکا گزارش یک روزنامه کویتی درباره تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور آن کشور برای سفر رسمی به ایران در نیمه سال آینده را تکذیب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پرس‌تی‌وی، سایتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا، روز دوشنبه (11 آذر، 2 دسامبر) در مصاحبه با روزنامه امریکایی هیل (The Hill)گفت: «این گزارش هیچ واقعیتی ندارد.»

روزنامه عربی زبان الجریده کویت روز دوشنبه گزارش داد رئیس جمهور امریکا به دنبال ترتیب یک سفر رسمی به تهران برای سال آینده است.

بر اساس گزارشی که مجله ویکلی استاندارد ترجمه کرد «الجریده از یک دیپلمات امریکایی دریافته است که باراک اوباما به دنبال دیدار از تهران در نیمه سال آینده است.»

این گزارش هشت روز پس از امضای توافقنامه موقت هسته‌ای بین ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان (امریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین) به اضافه آلمان در ژنو سوئیس منتشر شد.

باراک اوباما ماه سپتامبر هنگامی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، با وی تماس تلفنی برقرار کرد.

این نخستین ارتباط مستقیم روسای جمهور دو کشور پس از پیروز انقلاب اسلامی ایران در سال 57 بود.

رئیس جمهور امریکا گفت‌وگوی خود با حسن روحانی را «فرصتی مهم در سیاست خارجی واشنگتن» توصیف کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر خارجه انگلیس خبر سفر «آجی شارما» کاردار غیرمقیم این کشور به ایران را تائید کرده و گفته است طرفین روابط خود را به صورت گام به گام ارتقا خواهند داد.

خبرگزاری فارس: کاردار انگلیس فردا به تهران می‌آید/ارتقا گام به گام روابط دوجانبه تهران-لندن 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس از سفر «آجی شارما» کاردار غیرمقیم این کشور به ایران خبر داد.

به گفته وی، شارما فردا برای اولین بار به ایران می‌آید. هیگ همچنین تصریح کرده است که طرفین به صورت متقابل و بر مبنای اقدامات گام به گام، روابط دوجانبه را ارتقا خواهند داد.

«آجی شارما» از سال 2007 تا 2008 به عنوان معاون سفیر انگلیس در تهران فعالیت کرده و از سال 2012 تاکنون نیز مسئول میز ایران در وزارت خارجه انگلیس بوده است.

وزیران خارجه ایران و انگلیس چندی پیش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک و ارتقا گام به گام آن، توافق کردند.

اولین گام این تصمیم اخیرا با معرفی کاردارهای غیرمقیم دو طرف، عملی شد. طرفین ابراز امیدواری کرده‌اند این اقدام زمینه را برای برداشتن گام‌های بعدی فراهم کند.

پیش از این «محمدحسن حبیب‌الله‌زاده» همتای ایرانی شارما هم از سفر وی به تهران خبر داده بود.



تاريخ : 5 / 9 / 1392برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایرنا - مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه طرح پیشنهادی لغو تحریم های ایران را در دست دارد.

 

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه می تواند همزمان با اجرای توافق ژنو برخی تحریم های ایران را درماه دسامبر یا ژانویه(آذریا دی) لغو کند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل  از  ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمانی ˈد پ آˈ که روز سه شنبه منتشر شد، مایکل مان اظهار کرد: در زمان حاضر پیشنهادی برای کاهش تعدادی از تحریم ها وجود دارد.

وی گفت: در این مرحله نمی توانم بگویم که چه زمانی تصمیم های اولیه در مورد این مساله گرفته خواهد شود ولی این امر می تواند در ماه دسامبر یا ژانویه باشد.

مایکل مان بیان کرد: کارشناسان اتحادیه اروپا باید پیش نویس اصلاحیه های مربوط به قانون تحریم ها را که بعدا به تایید وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه خواهد رسید، تهیه کنند.

مایکل مان با اشاره به این مطلب که باید هماهنگی هایی نیز با ایران صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: ˈمهم است که هر دو طرف توافقنامه ژنو را اجرا کنندˈ.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبیرکل سازمان ملل حادثه تروریستی سراوان را محکوم کرد و شهادت ۱۴ مرزبان جمهوری اسلامی ایران را در این حادثه تسلیت گفت.

خبرگزاری فارس: بان‌ کی‌مون حادثه تروریستی سراوان را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المیادین، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل اقدام تروریستی سراوان را محکوم کرد و شهادت 14 مرزبان ایران را در این حادثه تسلیت گفت.

پیشتر «محمد خزاعی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ضمن اشاره به اقدام عناصر تروریست در به شهادت رساندن 14 تن از مرزبانان و مجروح کردن 6 تن دیگر از آنان در نوار مرزی شهر سراوان، خواستار عکس العمل عاجل و متناسب شورای امنیت سازمان ملل در برخورد با این اقدام وحشیانه گردید.



تاريخ : 7 / 8 / 1392برچسب:, | 7:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایران و آژانس در پایان دو روز مذاکره در وین بیانیه مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به این شرح است:

"به دنبال دیدار یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، هیات‌های ایران و آژانس جلسه‌ای مفید درباره مسایل گذشته و حال در 28 و 29 اکتبر (6 و 7 آبان) برگزار کردند.

ایران پیشنهاد جدیدی را در زمینه اقدامات عملی ارایه کرد که به عنوان یک عمل سازنده برای تقویت همکاری‌ها و گفت‌وگو با رویکرد حل همه مسایل باقی‌مانده در آینده است.

پس از گفت‌وگوهای اساسی تصمیم گرفته شد که نشست بعدی در 20 آبان (11 نوامبر) در تهران برای پیشبرد همکاری‌ها برگزار شود."



تاريخ : 8 / 7 / 1392برچسب:, | 10:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نخست درخواست آمریکایی ظاهرا از جانب آمریکایی ها مطرح شده است .درخواست آمریکایی ها البته نه در یک مذاکره دیپلماتیک به طرف ایرانی که در قالب مصاحبه های آمریکایی هایی با شبکه های مختلف تلویزیونی مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تابناک، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفته است که باز کردن تاسيسات غني سازي زير زميني در کوهي نزديک قم به روي بازرسان بين المللي نشان خواهد داد ايران قصد ندارد به دنبال تسليحات هسته اي باشد. آنها  مي توانند  فورا پروتکل ها ، پروتکل هاي الحاقي جامعه بين المللي در ارتباط با بازرسيها را امضا کند.جان کري همچنين گفت: آنها مي توانند پيشنهاد کنند برنامه غني سازي را در سطح خاصي دنبال کنند زيرا براي يک برنامه صلح آميز نيازي به غني سازي در سطح بالا نيست

مطابق حقوق بین الملل معاهدات که در کنوانسیون 1969 وین تدوین شده است کشوری که رضایت خود را برای التزام به یک معاهده ابراز نداشته تعهدی برای اجرای آن ندارد. ابراز رضایت به التزام به یک معاهده اصولا با تصویب معاهده از مجرای آیین های مقرر در حقوق اساسی یک کشور صورت می گیرد. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل 77، معاهدات بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 مطابق ماده 18 کنوانسیون 1969 وین در مورد حقوق معاهدات امضای یک معاهده به شرط تصویب، کشور امضاکننده را متعهد می سازد از اقدامی که موضوع و هدف معاهده را زایل کند پرهیز نماید. البته این تعهد مشروط به این است که کشور مزبور بعدها قصد خود را مبنی بر عدم تصویب معاهده ابراز نکند. ایران به صراحت اعلام نکرده است قصد عدم تصویب پروتکل را دارد ولی قطعا امضای خود را پس گرفته است. بنابراین ایران از نظر حقوقی تعهدی به اجرای پروتکل الحاقی ندارد.

گفتنی است که شورای امنیت در مورد تصویب پروتکل الحاقی از عبارت "calls upon Iran” (از ایران درخواست می کند) استفاده می کند (بند 5 قطعنامه 1929). استفاده از این عبارت حاکی از آن است که شورای امنیت بر این نکته واقف بوده است که نمی تواند تصویب پروتکل الحاقی را بر جمهوری اسلامی ایران الزامی کند چرا که مطابق حقوق بین الملل معاهدات، تصویب هر معاهده بین المللی عملی ارادی و برخاسته از رضایت یک کشور است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جمهور آمریکا گفت با روحانی تلفنی صحبت کرده است.

خبرگزاری فارس: اوباما: همین الان با روحانی صحبت کردم/می‌توان با ایران به توافق هسته‌ای رسید 

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرد اوباما با روحانی به صورت تلفنی صحبت کرده است.

بنا به اعلام کاخ سفید اوباما گفت: همین الان با روحانی گفت‌وگو کردم.

اوباما گفت که با رئیس جمهور ایران صحبت کرده و معتقد است که می‌تواند با این کشور به توافق هسته‌ای دست پیدا کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت گه این اولین ارتباط بین یک رئیس جمهور ایرانی و آمریکایی از سال ۱۹۷۹ بوده است.

باراک اوباما همچنین گفت: «ما مسئولیت داریم راه دیپلماسی را ادامه دهیم و فرصتی بی‌همتا در اختیار داریم تا با رهبری جدید در تهران پیش برویم.»



تاريخ : 5 / 7 / 1392برچسب:, | 11:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

اثر باستانی مسترد شده ، یک جام شیردال باستانی متعلق به قرن هفتم میلادی است که طبق توییتری که وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی منتشر کرده، "احتمالا از غاری در شمال غربی ایران به سرقت رفته است".
وزارت خارجه آمریکا خبر داد که یک اثر تاریخی متعلق به ایران را باز گردانده است.

به گزارش عصرایران ، بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، این کشور در 25 سپتامبر یک شیء تاریخی مصادره شده را به ایران مسترد کرده است. این اثر ارزشمند تاریخی ،در سال 2003 از یک قاچاقچی عتیقه مصادره شده بود.

اثر باستانی مسترد شده ، یک جام شیردال باستانی متعلق به قرن هفتم میلادی است که طبق  توییتری که وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی منتشر کرده، "احتمالا از غاری در شمال غربی ایران به سرقت رفته است".
 
گفتنی است، شیردال، موجودی افسانه‌ای است که ترکیبی از تن شیر و سر عقاب دارد. شیردال‌ها را دارای قدرت شفابخش و همچنین پاسبانی از گنجینه‌ها می‌دانسته‌اند. طرح این موجود افسانه‌ای در بسیاری از مجسمه‌ها و بناهای باستانی ایران به کار رفته‌ است.

 



تاريخ : 5 / 7 / 1392برچسب:, | 10:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، در تماس تلفنی با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، با وی گفت وگو کرد.

خبرگزاری فارس: گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالیکه رییس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار دادند.

در این گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، همچنین وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.



تاريخ : 2 / 7 / 1392برچسب:, | 8:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا برای اولین بار پس از روی کار آمدن دولت جدید ایران با هم دیدار کرده اند.



به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازبی بی سی، این ملاقات بعد از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک (۱۰ و ۳۰ دقیقه شب به وقت تهران) بین محمدجواد ظریف و ویلیام هیگ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد.

هیگ گفت که آنها درباره برنامه اتمی ایران، مناقشه سوریه و سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به تلاش برای بهبود روابط با غرب صحبت کرده اند.

او به خبرنگاران گفت: "همانطور که به وزیر خارجه ایران گفتم بریتانیا خواهان روابطی مقابله جویانه با ایران نیست و ما از روابط بهتر استقبال می کنیم."

وزیر خارجه بریتانیا در این دیدار از بیانیه های اخیر دولت تازه ایران دایر بر اینکه خواهان بهبود روابط با غرب و کاهش نگرانی نسبت به برنامه اتمی اش است استقبال کرد اما گفت که کلمات به تنهایی کافی نخواهند بود.

او پس از این دیدار با ظریف به خبرنگاران گفت: "وقت آن است که آن بیانیه ها با گام های ملموس توسط ایران برای پاسخ به نگرانی های جامعه جهانی در مورد نیات ایران همراه شود و اگر چنین گام هایی برداشته شود در آن صورت به اعتقاد من امکان ایجاد رابطه ای سازنده تر میان ما وجود خواهد داشت."

هیگ همچنین گفت که اگر ایران در این مسیر گام بردارد "ما هم حاضر خواهیم بود از بسیاری جهات گام های متقابل برداریم."

او از ایران خواست با پایان دادن به حمایت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و حمایت از یک معاهده صلح در سوریه که سازمان ملل تلاش دارد میانجیگری کند "نقشی سازنده" در بحران سوریه بازی کند. او همچنین خواستار بهبود وضع حقوق بشر در ایران شد.

هیگ گفت در این دیدار به ظریف گفته است که حادثه یورش به سفارت بریتانیا خسارت زیادی به روابط دو طرف وارد کرد، اما افزود که او و  ظریف از مقام های زیر نظر خود خواسته اند که برای بهبود روابط بیشتر کار کنند.

با این حال او گفت که سفارت بریتانیا فقط در صورتی مجددا باز خواهد شد که بتواند "بدون آزار و بدون مشکلاتی که در گذشته در مسیر آن قرار داده شده بود" کار کند.

در اوایل دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، دیدار کمال خرازی و رابین کوک، وزاری خارجه وقت ایران و بریتانیا به افزایش روابط از سطح کاردار به سفیر منجر شده بود.

با پیروزی حسن روحانی، سیاستمدار میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری ایران، ویلیام هیگ با وزیر امور خارجه ایران تماس تلفنی گرفت و دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم در نامه ای به آقای روحانی پیروزی او را در انتخابات تبریک گفت.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه هر یک به طور جداگانه در تماس با مقام های ایرانی، خواستار بهبود گام به گام روابط دو کشور شده بودند.

روابط سیاسی ایران و بریتانیا که در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی به طور محسوس بهبود یافته بود، در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دچار تلاطم مکرر شد و در نهایت با طرح مجلس ایران از سطح سفیر به کاردار کاهش یافت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد .

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ؛ بارک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد . 

 

 

وي در آغاز سخنراني خود اظهار داشت:سازمان ملل طي ساليان دراز با آزمايش هايي روبرو شده وهم اكنون با چالش هاي جديد مواجه شده است.

 

رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه آمريكا پس از رفع شدن خطر سازمان القاعده،افغانستان را ترك خواهد كرد افزود:خطر تروريسم همچنان در حملات "نايروبي،پاكستان وعراق" آشكار است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 28 / 6 / 1392برچسب:, | 10:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مقامات کاخ سفید از آمادگی "باراک اوباما"رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان:مقامات کاخ سفید از آمادگی "باراک اوباما"رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره دوجانبه با ایران خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید چنین آمده است:اگر ایران در دست کشیدن از برنامه هسته ای خود جدی باشد،"باراک اوباما" حاضر است تا با این کشور مذاکرات دوجانبه ای را ترتیب دهد.

 



تاريخ : 16 / 6 / 1392برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک رسانه چینی لحظاتی قبل از کشته شدن سه نفر در پی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در شهر هرات افغانستان خبر داد. 

 
به گزارش مهر، شینهوا لحظاتی قبل گزارش داد که در پی حمله به کنسولگری ایران در شهر هرات در غرب افغانستان دست کم سه نفر کشته و چندین فرد دیگر زخمی شدند. هنوز هیچ گزارشی درباره عاملین این حمله و هویت افراد کشته شده منتشر نشده است.



تاريخ : 13 / 6 / 1392برچسب:, | 10:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

زهره قائمی از اعضای شورای مرکزی گروهک تروریستی منافقین و مسئول عملیات ترور سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود که طی این حمله به هلاکت رسید.

 

فرهنگ نیوز: طی حمله‌ای که عصر روز ۱۰ شهریور توسط گروهی از شیعیان جنوب عراق به پادگان اشرف صورت گرفت، ۵۲ تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین به هلاکت رسیدند. در میان معدومین این گروهک افرادی همچون زهره قائمی و گیتی گیوه‌چیان‌زاده از اعضاء رده بالای این گروهک تروریستی به چشم می‌خورند.

 

 

 

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 9:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه از آزادی ۷۸ ملوان ایرانی بازداشت‌شده توسط دولت خودمختار پونتلند سومالی خبر داد.

خبرگزاری فارس: آزادی ۷۸ ملوان ایرانی در سومالی

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به آزادی ملوانان ایرانی دستگیر شده توسط دولت خود مختار پونتلند سومالی اظهار داشت: با پیگیری های بعمل آمده از سوی این وزارتخانه و انجام مذاکرات و ملاقاتهای متعدد با مقامات سومالی مبنی بر درخواست عفو ملوانان ایرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان، روز سه شنبه ملوانان مذکور آزاد و به میهن عزیز اسلامی بازگشتند.

قشقاوی افزود: تعداد ملوانان ایرانی آزاد شده 78 نفر است و با تلاشهای خستگی ناپذیر همکارانمان، 5 شناور توقیف شده آنان نیز آزاد شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

نمایندگان کنگره به مقامات کاخ سفید هشدار داده اند که به بهانه انتخاب روحانی فشارهای تحریمی را علیه ایران کاهش ندهند.

43 عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید انتخاب روحانی به سمت ریاست جمهوری در ایران را برنامه ای طرح ریزی شده از جانب حکومت ایران به منظورخریدن زمان برای برنامه های هسته ای ایران دانستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از جروزالم پست این نمایندگان که نامه خود را 3 روز پیش تاریخ یک جولای (10 تیر)و اجرایی شدن دور جدید تحریم های دولت آمریکا علیه ایران ارسال کرده اند، به مقامات کاخ سفید هشدار داده اند که به بهانه  انتخاب روحانی فشارهای تحریمی را علیه ایران کاهش ندهند.

در این نامه با اشاره به غیر آزاد و ناعادلانه بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نسبت به اینکه حسن روحانی رییس جمهور منتخب ایران بتواند تغییری جدی در سیاست های هسته ای ایران ایجاد کند، ابراز تردید شده است.

گفتنی است همزمان با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران و مطرح شدن این مساله در آمریکا که می توان با دولت جدید ایران به توافقی در زمینه هسته ای دست یافت، لابی طرفدار اسراییل در کنگره آمریکا تلاش های خود را برای جلوگیری از هر گونه "شل شدن تحریم ها" به عنوان یک گام و نشانه مثبت از استقبال واشنگتن از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، تشدید کرده است.

این تلاش ها در حالی است که بخش قابل توجهی از تحلیلگران و دیپلمات های آمریکایی به دولت اوباما توصیه کرده اند از فرصت به قدرت رسیدن فردی میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتقال پیام اعتدال از سوی ایران به جامعه بین المللی بهره ببرد و دستکم بیش از این تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نکند.
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

"ایراکی وکوا" سخنگوی وزارت خارجه گرجستان در توضیح لغو یکجانبه سفر بدون ویزای ایرانی ها به خاک گرجستان گفته است که علت این تصمیم جدید دولت گرجستان نگرانی از گسترش روابط بازرگانی و استفاده ایران از سیسم مالی گرجستان برای دور زدن تحریم‌ها است.

دولت گرجستان از روز اول ژوئیه (10 تیر) وزود بدون ویزای اتباع ایرانی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به گزارش خبرگزاری فرانسه طبق اعلام وزارت خارجه گرجستان اتباع ایرانی از روز دوشنبه اول ژوئیه برای ورود به خاک گرجستان ملزم به تهیه ویزا هستند.



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 4 / 1392برچسب:, | 7:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت روسی کسپراسکی که تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی است، نام ایران و نام نمایندگان ایرانی‌اش را از وب سایت رسمی خود حذف کرده است.

به گزارش ایسنا، تا چند هفته‌ پیش نام ایران و نمایندگان این شرکت در لیست کشورها و شرکت‌های تحت پوشش کسپراسکی به چشم می‌خورد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مسوولان کسپراسکی خاورمیانه در گذشته بر این نکته تاکید داشتند که ایران را در زمینه‌ی نرم‌افزارهای امنیتی تحریم نخواهند کرد و به حمایت از نمایندگان خود در ایران ادامه خواهند داد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که واکنش شرکت‌های تحت حمایت کسپراسکی و مسوولان این شرکت روسی درباره این اقدام چگونه خواهد بود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر خارجه کانادا که هفته گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و مشارکت مردم در این انتخابات را «بی‌معنا» خوانده بود در یک نامه سرگشاده از مردم ایران عذرخواهی کرد.

خبرگزاری فارس: نامه عذرخواهی وزیر خارجه کانادا از مردم ایران

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گلوب اند میل»، «جان برد» در نامه‌ای سرگشاده به مردم ایران از موضع هفته پیش خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران عذرخواهی کرد.

برد پس از پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، مشارکت و نتیجه این انتخابات را به دلیل آنچه که او «آزاد نبودن فضای سیاسی ایران» خوانده بود، «بی معنی» دانست.

وی در نامه خود اینگونه نوشت: کانادا به صداهای آنهایی که داخل ایران به امید و آینده روشن‌تر در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران رأی دادند گوش می‌دهد. تنها مردم ایران می‌توانند مفهوم انتخابات را تعیین کنند. من به آنها تبریک می‌گویم.

وزیر خارجه کانادا در نامه خود حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رأی را تحسین کرد و به آنها تبریک گفت و متعهد شد که صدای همه مردم ایران، چه آنها که رأی داده‌ و چه آنها که رأی نداده‌اند را بشنود.

برد در بخشی از نامه خود از رئیس‌جمهور منتخب ایران و همچنین رهبر ایران خواست تا حقوق مردم ایران را رعایت کنند و همچنین از مقامات ایرانی نیز درخواست کرد در مذاکرات هسته‌ای با جامعه بین‌المللی همکاری کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حزب بعث با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که یکی از دو نفری که "صدام حسین"‌ را اعدام کردند، کشته است.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، حزب بعث با صدور اطلاعیه‌ای مدعی شد: "محمد نصیف مالکی" یکی از دو مرد نقاب پوشی که طناب دار را به گردن "صدام حسین" انداخته است، کشته است.

همچنین در این اطلاعیه آمده که "محمد نصیف مالکی" از خویشاوندان نوری مالکی است و پیش از حمله آمریکا به عراق در شهر طویریج در استان کربلا که زادگاه "نوری مالکی" است میوه فروش بوده؛ اما بعدها به تیم محافظان شخصی نخست وزیر می پیوندد.

حزب بعث اعلام کرده که عناصر مسلح این حزب،"محمد نصیف مالکی" را در جاده بین شهری یوسفیه به بغداد در جنوب پایتخت در کمین انداخته و به رگبار گلوله بسته اند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

پرچم کانادا

دولت کانادا از موضع گذشته خود نسبت به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، عقب‌نشینی کرد. به گزارش عصر ایران در پی فشارهای وارده به دولت کانادا از سوی جمعی از ایرانیان مقیم کانادا و احزاب اپوزیسیون و رسانه‌های این کشور، دولت کانادا اعلام کرد به رای مردم ایران احترام می‌گذارد.

پیش‌تر وزارت خارجه کانادا با صدور بیانیه‌ای با انتقاد شدید از روند برگزاری انتخابات ایران، به نامزدهای انتخاباتی در ایران توهین کرده بود و گفته بود این انتخابات بی‌معنی است اما با توجه به حضور کم‌سابقه مردم ایران پای صندوق‌های رای و گزینش دکتر حسن روحانی به عنوان نامزد اعتدالگرایان ایران، وزارت خارجه کانادا در نهایت پس از نزدیک به یک هفته، از موضع سابق خود عقب نشست.

احزاب مخالف و برخی رسانه‌های کانادا موضع‌گیری وزارت خارجه این کشور را با توجه به نتیجه انتخابات ایران مناسب نمی‌دانستند و آن را موضعی افراطی و غیرواقع بینانه ارزیابی کردند. پس از این انتقادها روز پنجشنبه جان برد، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که به رای مردم ایران احترام می‌گذارد. بسیاری از ناظران سیاسی موضع‌گیری کانادا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را اقدامی ناپخته ارزیابی کرده بودند که با نتیجه انتخابات در ایران همخوانی ندارد. این دسته از ناظران این موضعگیری را در حالی که بسیاری از کشورهای غربی از نتیجه انتخابات در ایران به صورت محتاطانه استقبال کرده‌اند، تندروی دانسته‌اند.



تاريخ : 26 / 3 / 1392برچسب:, | 8:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با ارسال پیامی برای حسن روحانی، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ملت ایران را تبریک گفت.
به گزارش مشرق، مهر به نقل از خبرگزاری رسمی  عربستان نوشت:  عبدالله بن عبدالعزیز در پی پیروزی حسن روحانی در  انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیام تبریکی برای وی ارسال کرد.

در این پیام آمده است پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری، مایه مسرت و خوشحالی ما گردید و به نام ملت و دولت عربستان سعودی و از طرف خودم، بهترین تبریکات و بهترین آرزوها و صحت و بهروزی شما و پیشرفت و رفاه ملت جمهوری اسلامی ایران برادر را تقدیم می کنم.

ملک عبدالله آورده است از اظهارات شما مبنی بر همکاری و بهبود روابط میان دو کشور دوست و برادر تقدیر می کنم و برای همه آرزوی توفیق دارم.س



تاريخ : 17 / 3 / 1392برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی انتشار خبر تحریک‌آمیز دستگیری یک شهروند ایرانی در درگیری‌های اخیر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با ارسال یادداشت رسمی به وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه ضمن استفسار صحت و سقم این خبر، دسترسی کنسولی به فرد دستگیر شده را درخواست کرد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اطلاع داد که تبعه ایرانی که در درگیری‌های آنکارا از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده بود با فاصله کوتاهی آزاد شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران با تکذیب ادعاهای نادرست برخی رسانه‌های ترکیه علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران، از کلیه هموطنان ساکن ترکیه، دانشجویان و گردشگران تقاضا دارد از تردد و حضور در محل درگیری‌ها و یا مناطقی که از سوی پلیس محدود شده است اجتناب نمایند.



تاريخ : 13 / 2 / 1392برچسب:, | 4:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبر منتشره درباره بازداشت یکی از دیپلمات‌های نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل را رد شد.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، روابط عمومی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: هیچ یک از دیپلمات‌ها یا کارکنان شاغل در این نمایندگی بازداشت نگردیده است و معرفی فرد مذکور به عنوان یکی از دیپلمات‌های شاغل در این نمایندگی توسط برخی رسانه‌های خارجی صحت ندارد.

 

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اخیرا خبر دستگیری یک دیپلمات ایرانی را تایید کرد ولی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون خبر منتشره در برخی رسانه‌ها، به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

 

منوچهر متکی، وزیر پیشین امور خارجه کشورمان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری یک دیپلمات ارشد ایران به نام باقر اسدی گفت: از آن‌جا که من در وزارت خارجه نیستم اطلاع دقیقی ندارم تا جایی که می‌دانم او (باقر اسدی) یک سابقه سی ساله در وزارت خارجه دارد و آخرین مسوولیت او هم معاون دبیرکل گروه هشت بود و در استانبول مستقر بوده است.

 

اما علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان هم گفت: باعث تاسف است که در مورد جناب آقای باقر اسدی به عنوان یکی از کارشناسان بسیار زبده و ارزشی وزارت خارجه که پیشینه خوبی دارند و ما جز تلاش برای تامین منافع کشور از ایشان چیزی ندیده‌ایم، سوءتفاهمی پیش آمده است که امیدواریم این سوءتفاهم برطرف شود.

 

وی ادامه داد: هر نهادی در جمهوری اسلامی ایران مسوولیت خود را دارد، یکی از نهادهای محترم کشور، یک مساله‌ای را بیان کردند که امیدواریم این امر صحت نداشته باشد و یک سوءتفاهم باشد. ما آقای باقر اسدی را با توجه به شناختی که از او داریم، او را انسانی متدین، عامل به احکام و از خانواده بسیار شریف و از کارمندان خوشنام و با سوابق بسیار درخشان می‌دانیم و ان‌شاءالله این سوءتفاهم برطرف خواهد شد و شاهد آزادی ایشان به لطف الهی خواهیم بود.



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 1:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گوینده‌ی خبری اهل داکوتای شمالی که در برنامه‌ی تلویزیونی فحاشی کرد، از کار برکنار شد.

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی «KFYR-TV» در داکوتای شمالی یکی از گویندگان خبر خود را به دلیل فحاشی در برنامه‌ی زنده اخراج کرد.

«ای.جی کلمنته» از گویندگان تلویزیونی این شبکه بود که زمانی که توسط دیگر گوینده معرفی شد، فحشی را به زبان آورد که این کار موجب تعلیق او از کار شد.

این شخص با تصور این که میکروفن او هنوز روشن نشده، لفظی توهین‌آمیز را به زبان آورد و سعی کرد آن را رفع و رجوع کند، اما این کار بی‌فایده بود و فحاشی او در برنامه زنده منجر به اخراج او شد.

«مونیکا هانان»، مدیر این شبکه خبری در شبکه اجتماعی فیسبوک از بینندگان عذرخواهی کرد و نوشت: او متوجه نبود که میکروفن روشن است، اما این دلیل موجهی نیست. ما گزارشگران خود را به شکلی تربیت می‌کنیم که همیشه حس کنند تمام میکروفون‌ها روشن هستند. ما نمی‌توانیم آنچه به زبان رفته را برگردانیم. مجری خاطی به حالت تعلیق درآمده، تا زمانی که این موقعیت را بررسی کنیم. تنها کاری که در این شرایط می‌توانیم انجام دهیم درخواست بخشش از شماست. به شخصه به شما اطمینان می‌دهم که مورد مشابهی هیچ‌گاه تحت نظارت من رخ نخواهد داد.

این در حالیست که کلمنته در صفحه توییتر خود نوشت که جریان تعلیق حقیقت ندارد و وی اخراج شده است.

جالب اینجاست که بسیاری از مخاطبان این شبکه حق را به گوینده خاطی داده و از وی حمایت کرده‌اند. این طرفدران اتفاق رخ داده را یک حادثه خوانده و خواستار بخشوده شدن کلمنته شده‌اند.



تاريخ : 22 / 1 / 1392برچسب:, | 10:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد :کاخ سفید ضایعه زلزله جنوب ایران که 37 کشته برجا گذاشت و ده ها روستا را تخریب کرد ، تسلیت گفت.
به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، ˈ کیتلین هیدن ˈ سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا همچنین در بیانیه ای گفت : واشنگتن آماده است ˈبه مردم ایران در این وقت نیاز کمک کند. ˈ

وی اظهار داشت : مردم امریکا به مردم ایران به دلیل تخریب ناشی از زلزله اخیر در جنوب ایران بویژه به کسانی که عزیزانشان زخمی شده یا جان باخته اند، تسلیت می گویند.

این سخنگو افزود : ما از جان باختن شماری از مردم در زلزله و ویرانی ناشی از این فاجعه به شدت غمگین هستیم . ˈ

در زمین لرزه ای به بزرگی 1/6 ریشتر که روز سه شنبه در منطقه ای نه چندان دور از نیروگاه هسته ای بوشهر رخ داد، تاکنون 37 نفر کشته و بیش از 850 نفر دیگر زخمی شده اند.



تاريخ : 4 / 1 / 1392برچسب:, | 1:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به ادعای سایت رویداد، برنده امسال مسابقه آکادمی موسیقی شبکه من و تو، یک مامور پرونده دار سازمان منافقین است.

 
به گزارش سیتنا، روز گذشته یکی از کاربران فیس بوک اطلاعات جالبی را در خصوص برنده اول آکادمی گوگوش منتشر کرد.
 
مدتیه که شبکه من و تو  اقدام به برگزاری برنامه ای تحت عنوان آکادمی گوگوش کرده و در اون افراد مختلف مسابقه خوانندگی برگزار می کنند. یکی از چهره هایی که در این مسابقات با حجاب به ظاهر اسلامی حضور پیدا کرده و تبدیل به یکی از چهره های شناخته شده این برنامه گردیده زنی به اسم ارمیا است.
 
... تا اینجای کار مشکل خاصی نیست حضور شخصی که ظاهرا به حجاب اسلامی مقیده در همچین مراسمی تعجب برانگیزه . این شک وقتی بیشتر میشه که صحبت از روابط پشت پرده این شبکه با گروهک منافقین به میون بیاد و شباهت جالب چهره و ظاهر این خواننده با سرکرده گروهک تروریستی مذکور یعنی مریم رجوی ملعون !
 
اما بررسی هایی که درباره گذشته این زن صورت گرفته نشون داده در واقع این فرد یکی از اعضای سازمان منافقین به اسم «اُرینب مشایخی» است که از طرف سازمان و با هماهنگی با مسئولان شبکه من و تو مامور شده تا وجهه سازمان مجاهدین رو بهبود ببخشه.
 
بانویی جوان با پوستی سفید و چشمانی روشن باصدایی خوش، که طرفدار دین اسلام است ولی به افراد اجازه می دهد هربرداشتی که می خواهند از دین اسلام داشته باشند.
 
اورینب مشایخی یا ارمیا در آلمان توسط 3 خانواده طرفدار مجاهدین حمایت مالی می شود پس از معرفی وی به شبکه من و تو1 مقدمات حضور وی برای شرکت در این شوی تلویزیونی انجام می شود. وی پس از گذراندن دوره های آواز و شناخت دستگاه های موسیقی وارد آکادمی موسیقی گوگوش شد. همسر ارمیا ( که در واقع همسر دومش محسوب میشه ) با نام میشائیل هانس از مسیحیان جذب شده توسط این سازمان است که همکاری با این سازمان را پذیرفته است.
 
لازم به ذکر است این شخص به گونه ای انتخاب شده است که از هر نظر در فضای مجازی بدون سابقه قبلی است. شخصی که حتی یک ایمیل و پروفایل در هیچ سایتی ندارد. این درحالی است که بقیه هنرجویان حاضر در آکادمی ، حضور فعالی در اینترنت دارند.



تاريخ : 25 / 12 / 1391برچسب:, | 1:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ایران یک پهپاد آمریکایی را در آسمان خلیج فارس شناسایی کرده و و تحت تعقیب قرار داده‌ است.

خبرگزاری فارس: پنتاگون: جنگنده ایرانی پهپاد آمریکا را در خلیج فارس تحت تعقیب قرار داد

به گزارش خبرگزاری فارس،  وزارت دفاع آمریکا خبر منتشر شده مبنی بر تعقیب و گریز یک جنگنده‌ ایرانی و یک پهپاد آمریکایی در آسمان خلیج فارس را تائید کرد.

سی‌ان‌ان در خبری مدعی شده بود که جنگنده ایرانی در خلیج فارس یک پهپاد آمریکایی را هدف قرار داده است، همچنین اشاره‌ای به حضور جنگنده‌های آمریکایی نشده بود، اما «جورج لیتل» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که دو جنگنده آمریکایی نیز این پهپاد را همراهی می‌کرده‌اند. به گفته وی این حادثه روز سه‌شنبه هفته گذشته رخ داده است. وی نوع جنگنده ایرانی را نیز اف-4 اعلام کرده و ضمنا مدل پهپاد آمریکایی که سی ان ان آن را پریدیتور اعلام کرد، تائید کرده است.

سه مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است جزئیات این حادثه را تائید کرده‌اند. این مقامات گفته‌اند که پهپاد آمریکایی از نوع «پریدیتور» بوده است. این نوع پهپاد از جمله هواپیماهای بدون سرنشین جنگی و مسلح آمریکا است.

پهپاد «پریدیتور»

یک مقام آمریکایی که از جزئیات این حادثه مطلع است، مدعی شده که این هواپیما در آسمان بین‌المللی بر فراز آب‌های دریای عمان در حال پرواز بوده که رادارهای ایرانی آن را شناسایی کرده‌اند. بنا بر این گزارش ایران پس از شناسایی این پهپاد، یک فروند هواپیمای سرنشین‌دار را به تعقیب آن فرستاده است.

هواپیمای ایرانی سپس به پهپاد آمریکایی نزدیک شده و بر فراز آن قرار گرفته است. سی‌ان‌ان گزارش داده است که پهپاد آمریکایی پس از نزدیک شدن هواپیمای ایرانی به سرعت منطقه را ترک کرده است. در این رویارویی هیچ شلیکی رخ نداده است.

این مقام آمریکایی در مصاحبه‌ خود نسبت به چنین برخوردهایی ابراز نگرانی کرده و گفته است که این موارد می‌تواند ناخواسته به بروز خصومت منجر شود. وی اضافه کرده است: آن‌ها قبلا هم این کار را کرده بودند. ما کاملا آماده‌ایم تا از هواپیمای خود دفاع کنیم. ما کاملا در فضای بین‌المللی بودیم.

هواپیمای رادارگریز «یو - 2» که هفته قبل شناسایی شد

هفته گذشته ارتش جمهوری اسلامی هم از شناسایی یک فروند هواپیمای رادارگریز جاسوسی آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران خبر داده بود. در آن مورد هواپیمای آمریکایی‌ها از نوع «یو-2» سرنشین‌دار بود که با هشدار نیروهای پدافندی جمهوری اسلامی از مرزهای ایران دور شده بود.

دو سال قبل هم سپاه پاسداران موفق به شکار یک فروند هواپیمای بدون سرنشین مدل «آر‌کیو170» که حریم هوایی ایران را نقض کرده بود، شدند. این نوع هواپیما از پیشرفته‌ترین پهپادهای آمریکایی به شمار می‌آید. از آن زمان تاکنون نیروهای ایرانی بارها پهپادهای متجاوز آمریکایی را شکار کرده و یا آن‌ها را وادار به ترک منطقه کرده‌اند.

مشخص نیست که تا چه حد خبر اخیر تحت تعقیب قرار گرفتن پهپاد آمریکایی صحت داشته باشد.



تاريخ : 18 / 12 / 1391برچسب:, | 9:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی قدس آنلاین، «نیکلاس مادورو» کفیل ریاست جمهوری ونزوئلا در گفت وگو با تلویزیون دولتی کشورش گفت: «قرار بر این شده که جسد «فرمانده» مومیایی شود تا برای ابد در موزه در معرض دید مردم قرار داشته باشد.»    

 

مادورو افزود این حرکت که به یاد مومیایی کردن اجساد رهبران کمونیست یعنی لنین، استالین و مائو انجام می شود، انقلاب سوسیالیستی چاوز را زنده نگه خواهد داشت.

بر پایه گزارش رویترز، جسد چاوز هم اکنون در یک آکادمی نظامی در معرض دید هوادارانش قرار دارد. دولت ونزوئلا اعلام کرده است تاکنون بیش از دو میلیون نفر از جنازه چاوز بازدید کرده اند.

مادورو همچنین گفت که حدود 30 تن از سران کشورهای مختلف روز جمعه در مراسم تشییع هوگو چاوز شرکت خواهند کرد. وی افزود که جسد چاوز یک هفته دیگر هم پس از تشییع در معرض دید عموم قرار خواهد داشت.



تاريخ : 16 / 12 / 1391برچسب:, | 1:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ونزوئلا پس از ماه‌ها مبارزه با سرطان در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

خبرگزاری فارس: هوگو چاوز درگذشت + بیوگرافی و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلاس مادورو» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد «هوگو چاوز» که در چند روز اخیر وضعیت جسمانی وی به دلیل مشکلات تنفسی رو به وخامت گذاشته بود، فوت کرده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های ونزوئلا چاوز 58 ساله در ساعت 16:25 روز سه شنبه به وقت محلی در بیمارستانی در کارکاس درگذشته است.

همچنین اعلام شد که سران ارتش این کشور وفاداری خود به مادورو را اعلام کرده‌اند.

به دنبال بدتر شدن وضعیت جسمانی «هوگو چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا، مقامات ارشد سیاسی و نظامی ونزوئلا سه شنبه در کاخ ریاست جمهوری این کشور جلسه تشکیل دادند.

در این جلسه که به طور زنده از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد نیکلاس مادورو معاون رئیس جمهوری در مقابل کابینه و دیگر اعضای بلند پایه حکومتی درباره شرایط جسمانی چاوز، وضعیت کشورش و توطئه دشمنان سخنرانی کرد.

وی تاکید کرد که مبتلا شدن چاوز به بیماری سرطان توطئه دشمن بوده است.

نیکلاس مادورو از اخراج دیپلمات‌های آمریکایی که به دنبال توطئه علیه دولت ونزوئلا هستند خبر داد و گفت که قصد داریم یک دیپلمات آمریکایی را به جرم تلاش برای ارتباط با نیروهای نظامی و بی ثبات کردن کشور اخراج کنیم.

وی به این دیپلمات آمریکایی که از وی به عنوان وابسته نیروی هوایی یاد کرد هشدار داد که طی 24 ساعت ونزوئلا را ترک کند.

سخنگوی سفارت آمریکا در کاراکاس گفت که دیپلمات مورد نظر دولت ونزوئلا «دیوید دلموناکو» است.

هوگو رافائل چاوز فریاس (زاده 28 ژوئیه 1954) پنجاه و سومین رئیس جمهور ونزوئلا بود.

چاوز به عنوان رهبر «انقلاب بولیواری» شناخته می‌شد و به دلیل سیاستهای سوسیال دموکراتیک و ضدیتش با جهانی‌سازی نئولیبرالی و سیاست خارجی ایالات متحده مشهور بود. او موسس حزب چپگرای «جنبش جمهوری پنجم» بود که از دسامبر سال 2007 در ونزوئلا در قدرت است.

چاوز؛ از تولد تا قدرت

وی در 28 جولای 1954 در منطقه روستایی «سابانتا» در غرب ونزوئلا به دنیا آمد. والدین او، معلم مدرسه بودند و او دومین فرزند خانواده در بین شش برادرش بود.

هوگو در مدرسه دولتی تحصیل کرد و در سال 1971 به عنوان دانشجو وارد دانشکده افسری ونزوئلا شد. قبل از به عهده گرفتن منصب دولتی، به عنوان یک سرباز چترباز و معلم تاریخ در دانشکده افسری مشغول به کار شد.

وی در 6 دسامبر 1998 به عنوان کاندیدای اصلاح طلب و جوان ترین رئیس جمهور کشورش با به دست آوردن 56 درصد آراء انتخاب شد و در 2 فوریه 1999 پست ریاست جمهوری را به عهده گرفت. با تصویب یک قانون جدید مدت ریاست جمهوری در ونزوئلا را از پنج سال به شش سال افزایش داد. هوگو ائتلافی با کشور کوبا ایجاد کرد و با افزایش قدرت، تدیل به مشهورترین رهبر چپ گرا نیمکره غربی شد. وی به کشورهای هم پیمان ونزوئلا کمک می کرد و با ایجاد برنامه های اجتماعی حمایت مردم فقیر کشورش را به دست آورده بود. وی مجدداً در سال های 2006 و 2012 در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

 

چاوز همواره خود را به عنوان یک فرد سیاسی به اثبات رساند. قبل از ابتلا به بیماری سرطان، تقریبا هر روز با لباس قرمز ارتشی‌اش در تلویزیون حاضر می شد و ساعت ها برای مردم کشورش صحبت می‌کرد.

«چاوز»، ثروت عظیم نفتی کشورش را صرف اجرای برنامه های اجتماعی، ازجمله بازارهای مواد غذایی دولتی، طرح مسکن عمومی، کلینیک های درمان رایگان و برنامه های آموزشی می کرد. در دوره ریاست جمهوری چاوز، افزایش درآمدهای نفتی کشور ونزوئلا بی سابقه بود و میزان فقر کاهش یافت.

چاوز در ماه ژوئن 2011 در کشور کوبا تحت عمل جراحی قرار گرفت تا تومور به اندازه توپ بیسبال که در ناحیه لگنی وی وجود داشت را دربیاورند. اما با وجود جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی های متعدد، مجددا بعد از 18 ماه سرطان در وی عود کرد. وی جزئیات اصلی بیماری، ازجمله نوع سرطان و محل دقیق تومور را افشاء نکرده بود.

وی خود را یک انقلابی و ناجی افراد فقیر می دانست. چاوز در عرصه جهانی هم چهره شناخته شده ایی بود. در سخنرانی 2006 خود در مجمع عمومی سازمان ملل، رئیس جمهور آمریکا «جرج بوش» را شیطان خواند.



تاريخ : 29 / 10 / 1391برچسب:, | 1:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مقامات ترکیه 17 روز پیش این هواپیمای حامل طلا را که در فرودگاه استانبول فرود آمده بود به دلیل نقص مدارک، توقیف کردند و مانع از ادامه پرواز آن شدند.
مقامات ترکیه گفته اند با تکمیل مدارک درخواستی از هواپیمای توقیفی حامل طلا در استانبول، این هواپیما می تواند به پرواز خود ادامه دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، شرکت مالک این هواپیما (یو ال اس) باید 67 دلار جریمه به دلیل نقص مدارک و 1910 دلار بابت هزینه توقف در فرودگاه آتاتورک استانبول بپردازد.

قبل از این مطبوعات و شماری از منابع آگاه رسمی در ترکیه گفته بودند مقصد نهایی این هواپیما ایران است تا بتواند محموله طلای خود را تحویل دهد.

گفته می شود این محموله طلا بابت بدهی کشور غنا به ایران ارائه شده است. این هواپیما نیز از غنا عازم دبی بود ولی قصد داشت در نهایت به ایران سفر کند. تعیین دبی به عنوان مقصد این هواپیما نیز برای جلوگیری از جلب توجه انتقال این محموله از طلا بوده است.
 
در این ارتباط، هیچ یک از مقامات ایرانی به تایید یا تکذیب این خبر نپرداختند.

ایران به دلیل تحریم های بانکی، بخشی از مبادلات مالی خود را به وسیله طلا انجام می دهد. ترکیه نیز بابت خرید گاز از ایران، طلا می دهد.

مقامات ترکیه 17 روز پیش این هواپیما را که در فرودگاه استانبول فرود آمده بود به دلیل نقص مدارک، توقیف کردند و مانع از ادامه پرواز آن شدند.

این هواپیما برای سوختگیری و تغییر کادر پرواز در استانبول فرود آمد ولی به دلیل ارائه نکردن مدارک درخواستی، توسط گمرک ترکیه توقیف و از ادامه پرواز آن جلوگیری شد.

این هواپیمای باری حامل یک و نیم تن شمش طلا در مدت توقف در فرودگاه استانبول، پلیس تدابیر شدید امنیتی در اطراف آن برقرار کرده بود. در این مدت ماموران گمرک نیز درهای این هواپیما را مهروموم کرده بودند.



تاريخ : 23 / 10 / 1391برچسب:, | 7:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناسان بخش امنیت سایبری در آمریکا می گویند ایران در واکنش به تحریم ها، حملات گسترده ای را علیه موسسه های مالی آمریکا انجام داده است.
شفاف: "جیمز لویس" از مقامات ارشد سابق وزارت بازرگانی آمریکا و کارشناس مسائل امنیت اطلاعات در مرکز مطالعات واشنگتن به روزنامه نیویورک تایمز گفت: در دولت آمریکا کمترین شک و تردیدی وجود ندارد که ایران، عامل حملات سایبری علیه بانک ها و موسسات پولی بانکی است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، عوامل حملات الکترونیکی به بانک های آمریکایی، از وسایل و ابزارهای جدیدی استفاده می کنند. در شیوه مهاجمان، سایت های اینترنتی این بانک ها با شمار بسیار زیادی از درخواست ها روبه رو می شوند و همین موضوع در فعالیت معمول آنها اختلال ایجاد می کند.

بنابر این گزارش، ۲۰ بانک بزرگ آمریکا دیروز چهارشنبه با موجی از حملات سایبری روبه رو شده اند. این سومین حمله از این نوع در چند ماه اخیر است.

مسؤولیت همه این حملات توسط مجموعه ای که خود را "گردان های عزالدین قسام" معرفی می کند، برعهده گرفته شده است.

قبل از این شرکت "رادویر" فعال در بخش امنیت اطلاعات اعلام کرده بود چنین حملات سایبری برای نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۲ علیه بانک ها و موسسات پولی بانکی آمریکا انجام شدند.

"کارل هربرگر" نائب رئیس این شرکت هم در این باره گفت: شاهد حملات مستمر سایبری علیه بخش صنایع آمریکا هستیم. این حملات، بی سابقه هستند.