تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 12:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تبدیل فایلهای با محتوای متنی فارسی به خصوص فایلهای مجموعه آفیس همیشه مشکلی برای کاربران بوده است.اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که در تبدیل فایلهای دارای فونت فارسی به فایل PDF مشکل دارید نرم افزاری که هم اکنون لرد دانلود به شما معرفی می کند را به عنوان گزینه ای دیگر تست کنید. این نرم افزار مشکلات سایر نرم افزارها را در موارد مشکل دار برطرف کرده است.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 11 / 10 / 1391برچسب:, | 10:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


 

تلنا:بسیاری از افراد اگرچه گوشی موبایل دارند از کارایی‌ها، امکانات و حتی برخی خدمات آن اطلاع چندانی ندارند. اگر جزو این دسته افرادید، اطلاع از قابلیت‌های پی‌آمده ممکن است به کارتان آید.

 
تلنا:بسیاری از افراد اگرچه گوشی موبایل دارند از کارایی‌ها، امکانات و حتی برخی خدمات آن اطلاع چندانی ندارند. اگر جزو این دسته افرادید، اطلاع از قابلیت‌های پی‌آمده ممکن است به کارتان آید.
اگر قصد دارید از تماس‌های مکرر مزاحمی سمج خلاص شوید. کد 094 #*21* را از چپ به راست شماره‌گیری کنید.
با فشردن دکمه سبز تماس یا Call گوشی شما تا زمانی از شبکه خارج خواهد شد که دستور لغو را صادر کنید.
برای لغو فرمان، کافی است کد #21# را شماره‌گیری کنید و دکمه تماس را فشار دهید.
در این زمان همچنان امکان دریافت پیامک برای شما پابرجاست (به خاطر بسپارید که در عرصه تکنولوژی هیچ کار نشدنی وجود ندارد! یعنی بر حسب اطلاع افراد کدهایی هم وجود دارد که آن فرد می‌تواند ترفند شما را خنثی کند.
پیامک‌های تبلیغاتی که بتازگی اواخر شب هم خواب و استراحت را می‌ربایند، اعصابتان را به هم ریخته است؟ اگر خط همراه اول دارید با شماره 9990 تماس بگیرید و به اپراتور بگویید تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارید.
اگر ایرانسل دارید با شماره 700 تماس بگیرید و یا عدد دو را به شماره 5005 پیامک کنید.طبق اعلام، این پیامک رایگان است.



تاريخ : 25 / 9 / 1391برچسب:, | 7:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش بولتن نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ يکي از مزيت هاي نمايشگاه هاي بزرگ تکنولوژي همچون الکامپ، معرفي دستاوردهايي است که به صورت مستقيم با زندگي ما در ارتباط است.

سامانه ي سلامت يار از جمله ي اين دست آوردهاست که توسط يک شرکت ايراني طراحي و ساخته شده است.

نحوه ي استفاده از سلامت يار:

تنها کافي است علايم حيات خود را از قبيل فشار خون، ضربان قلب و ميزان قند خون خود را با هر بار اندازه گيري به سامانه ي 30002666000220 ارسال کنيد تا اين اطلاعات از طريق سلامت يار آناليز شود و نتايج به صورت پرونده سلامت شما به پزشکي که شما آن را انتخاب کرده ايد ارسال شود و مورد بررسي قرار گيرد.

يکي ديگر از مزيت هاي اين سامانه اين است که با استفاده از آن، پزشک شما اولين فردي است که از سطح سلامت شما با خبر مي شود نه آخرين کسي که با درد و بيماري به آن مراجعه مي کنيد.

حتي اگر امکان ارسال پيامک نداشته باشيد هم اين شرکت با ساخت دستگاهي سيمکارت خور، با هر بار اندازه گيري علائم حياتي شما اقدام به ارسال هوشمندانه پيامک کرده است.

 

براي شروع تنها کافي است يک پيامک بدون متن به 30002666000220 ارسال کنيد.



تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:الکامپ,الکترونیک,عقاب,نبوز,, | 9:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (ایران الکامپ) امسال نیز مانند سال‌های گذشته با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

 

 

به گزارش خبرنگار فناوری اطاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نمایشگاه که بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به شمار می‌رود و یکی از پربازدیدترین نمایشگاه تخصصی در میان بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی به شمار می‌رود، هر سال با هدف ایجاد فرصتی برای شرکت‌کنندگان به منظور عرضه‌ی تازه‌ترین محصولات و دستاوردها برگزار می‌شود و ده‌ها هزار نفر از علاقه‌مندان و شاغلان این صنایع از آن بازدید می‌کنند.

 

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، ایران الکامپ ۲۰۱۲، از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۱ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت 9 تا 16 برگزار خواهد شد و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و حضور خواهند داشت.

 

 

ایران الکامپ هجدهم روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان این حوزه افتتاح خواهد شد.



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:نرم افزار,تبدیل,عکس,عقاب نیوز, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

Right Click Image Converter نرم افزاری است برای تبدیل عکس به فرمت های دلخواه مورد نظر. همان طور که از نام این نرم افزار مشخص است ، به کمک این نرم افزار در هر کجای کامپیوتر خود و در هر پوشه ای که قرار دارید با کلیک راست برروی عکس مورد نظر انتخاب فرمت دلخواه عکس شما در کمتر از چند ثانیه تبدیل می شود. این نرم افزار به شما امکان تغییر اندازه عکس ، چرخاندن و… را نیز می دهد. همچنین شما می توانید با انتخاب چندین عکس به طور همزمان و راست کلیک بر روی آن ها به طور گروهی تعدادی عکس را به فرمت مورد نظر تبدیل کنید.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 9:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شیراز / واحد مرکزی خبر / اجتماعی

طرح واگذاری اینترنت پرسرعت در کشور از ششم آذر در سراسر کشور آغاز می شود .
مدیرکل روابط عمومی ‌شرکت مخابرات ایران گفت : رویکرد شرکت مخابرات ایران در سال کنونی ، افزایش سرویس های خدمات ارزش افزوده است .
دکتر داوود زارعیان امروز در شیراز افزود : امسال در بحث توسعه اینترنت پرسرعت در کشور به 10 درصد دارندگان تلفن های ثابت اینترنت پرسرعت واگذار می شود .
وی ادامه داد : در مرحله اول این طرح در 8 استان کشور از 6 آذر طرح واگذاری اینترنت پرسرعت آغاز خواهد شد .
مدیرکل روابط عمومی ‌شرکت مخابرات ایران اضافه کرد : شماره تماس 2020 را به این منظور اختصاص داده شده و مردم می توانند از طریق برقراری تماس با آن اینترنت پرسرعت درخواست کنند .
مدیرکل روابط عمومی ‌شرکت مخابرات ایران گفت : واگذاری برخی سرویس های دیگر بر روی شبکه تلفن ثابت و همراه با هدف توسعه کاربرد ارتباطات از برنامه های دیگر شرکت مخابرات است که راه اندازی پیامک تلفن ثابت و سرویس آوای انتظار بر روی تلفن ثابت از جمله این خدمات است .
زارعیان افزود : راه اندازی سرویس های کنفرانسی تلفن ثابت نیز از جمله برنامه هایی است که در دستور کار داریم که با راه اندازی آن، افراد می توانند جلسات بیش از سه نفر را از طریق تلفن ثابت برگزار کنند .
مدیرکل روابط عمومی ‌شرکت مخابرات ایران ، بازار کشور در زمینه اینترنت پرسرعت را بازاری وسیع دانست و گفت : ما باید در کشور حداقل بین 10 تا 12 میلیون مشترک اینترنت پرسرعت داشته باشیم.
او اضافه کرد : از مجموع 27 میلیون تلفن ثابت کشور ، اگر تنها 50 درصد از آنها نیازمند اینترنت پرسرعت باشد رقمی بیش از 13 میلیون متقاضی و کاربر خواهد شد .
زارعیان افزود : این در حالی است که هم اینک درکشور کمتر از سه میلیون مشترک اینترنت پرسرعت وجود دارد که باید تلاش کرد تا ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت نیز مانند تلفن ثابت و همراه افزایش یابد .
وی درمورد ضریب نفوذ تلفن ثابت ، همراه و اینترنت پرسرعت در کشور گفت : ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور حدود 40 درصد ، تلفن همراه حدود 100 درصد و اینترنت پرسرعت نیز حدود 7 درصد است.
زارعیان افزود: در اینترنت پرسرعت ، ضریب نفوذ در کشور نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است که باید تلاش کرد تا هم ضریب نفوذ و هم سرعت اینترنت افزایش یابد .



تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نرم افزار cFosSpeed 8.03 Build 2002 Beta به تنهایی قادر به افزایش سرعت اینترنت شما با استفاده از تکنولوژی traffic shaping (شکل دهی به عبور و مرور داده) می باشد. این ابزار ساده اما مفید برای تمامی کاربران با انواع ارتباط های اینترنتی و بسترهای برقرار ارتباط سازگاری داشته و می تواند از کمترین Ping ها بیشترین پهنای باند را برای یک کاربر قابل استفاده نگه دارد.

البته استفاده cFosSpeed تنها به اینترنت و ارتباط های اینترنتی ساده ختم نمی شود بلکه برای اجرای بهتر بازی ها،‌ ارتباط با موبایل ها و از این دست می تواند بسیار مفید واقع شود. این ابزار کم حجم به سادگی قابل نصب و استفاده بوده و همه کاربران می توانند از قابلیت کلی آن که نهایت سرعت در کمترین میزان ارتباط است، استفاده کنند.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 12:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

K-Lite Mega Codec Pack نرم افزاری است که توسط آن می توانید تمام فرمت های صوتی و تصویری را بدون مشکل در رایانه خود پخش نمایید. این برنامه با پشتیبانی از تمام کدک های صوتی و تصویری این قابلیت را به پلیرهای ویندوز شما اضافه می کند که بتواند تمامی فرمت ها را اجرا نماید. علاوه بر این این نرم افزار خود نیز دارای یک پلیر بسیار قوی بوده که از تمام فرمت های صوتی و تصویری پشتیبانی می کند. K-Lite Codec Pack یک ابزار ضروری و بسیار کاربردی برای ویندوز می باشد.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:اینترنت,اعتباری,عقاب نیوز, | 10:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با تاکید براینکه در این سرویس اینترنت به صورت دانلود نامحدود عرضه نمی شود، گفت: اینترنت پرسرعت اعتباری براساس نیاز متقاضیان و به صورت حجمی فروخته می شود.
معاون شرکت مخابرات استان تهران از ارائه سرویس اینترنت پرسرعت پیش پرداختی توسط شرکت مخابرات این استان خبر داد و گفت: این سرویس پس از تعیین تعرفه نهایی عرضه عمومی می شود.

به گزارش مهر، صادقی با بیان اینکه تا پیش از این ارائه سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان تهران به صورت پس پرداختی و از طریق قبوض تلفن ثابت بود، اظهار داشت: این موضوع مشکلاتی را برای موجران در استفاده مستاجرانشان از این سرویس ایجاد کرده بود به نحوی که در بسیاری موارد دیده شده بود که مستاجران از اینترنت استفاده کرده و موجران ناخواسته مجبور بودند هزینه قبوض اینترنت آنها را پس از تخلیه منزل پرداخت کنند براین اساس سرویس اینترنت پرسرعت اعتباری از سوی مخابرات ارائه شده است تا پس از این مستاجران بتوانند با پیش پرداخت از اینترنت استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه در این سرویس اینترنت به صورت دانلود نامحدود عرضه نمی شود، گفت: اینترنت پرسرعت اعتباری براساس نیاز متقاضیان و به صورت حجمی فروخته می شود.

صادقی با اشاره به اجرایی شدن این سرویس در منطقه ۷ مخابرات استان تهران خاطرنشان کرد: فاز آزمایشی پیاده سازی این طرح به اتمام رسیده و پس از تعیین تعرفه نهایی قابل ارائه به تمام متقاضیان خواهد بود.

به گفته وی امکان واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت اعتباری برای تمامی متقاضیان قابل انجام است و با این وجود مشترکان می توانند با ضریب اشتراک ۱ به ۱۰ از اینترنت پرسرعت مخابرات تهران استفاده کنند و هزینه اینترنت خود را براساس حجم دانلود قبل از مصرف بپردازند.

معاون فنی مهندسی شرکت مخابرات استان تهران گفت: هم اکنون شرکت مخابرات استان تهران ۳۰۰ هزار کاربر اینترنت پرسرعت - adsl - پس پرداختی دارد.



تاريخ : 26 / 8 / 1391برچسب:علت , کند شدن , کامپیوتر,عقاب نیوز, | 8:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمانی که کامپیوتر به کندی شروع به کار می‌کند و کاربر با پاپ آپ‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود، بیشتر مردم فکر می‌کنند که این مشکل به خاطر یک ویروس یا بدافزار به وجود آمده است.
به گزارش مشرق به نقل از افکار، وقتی کامپیوتر کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که روی آن آنتی ویروس نصب کنید یا رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید.
 
شما دقیقاً از دلیل این کندی خبر ندارید؛ مطالبی که در زیر می‌آید هم تصورات و فرضیه‌های غلط عامه کاربران در مورد علت عملکرد کند کامپیوتر را بازگو می‌کند و هم راه‌حل‌هایی برای بهبود و رفع این مشکل ارائه می‌کند؛ شما را به مطالعه این موارد دعوت می‌کنیم.
 
*فرضیه اول: نصب یک ویروس گران قیمت می‌تواند سرعت کامپیوترم را افزایش دهد
 
زمانی که کامپیوتر به کندی شروع به کار می‌کند و کاربر با پاپ آپ‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود، بیشتر مردم فکر می‌کنند که این مشکل به خاطر یک ویروس یا بدافزار به وجود آمده است.
 
معمولاً بعد از این نتیجه‌گیری، بیشتر کاربران تصمیم می‌گیرند یک آنتی ویروس جدید خریداری کنند؛ در بیشتر مواقع خیلی از این کاربران یک آنتی ویروس نصب شده بر روی سیستم خود دارند اما می‌خواهند با یک آنتی ویروس دیگر، قدرت دفاعی کامپیوتر خود را افزایش دهند؛ اما محافظت در مقابل بدافزارها آنقدرها هم که دیگران تصور می‌کنند کار مشکلی نیست.
 
چرا این فرضیه اشتباه است؟ اول از همه بیایید در مورد چرایی آلوده شدن کامپیوترتان صحبت کنیم؛ الفبای دفاع در برابر بدافزارها با «مرور امن وب» آغاز می‌شود؛ دانلود یک فایل مشکوک، کلیک روی پاپ آپ‌های اینترنتی و یا کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که برای شما از طریق پست الکترونیک ارسال می‌شوند، خطر ویروسی شدن کامپیوتر شما را افزایش می‌دهند؛ اگر این کارهای پرخطر را انجام ندهید، به احتمال خیلی زیاد، کامپیوتر شما ویروسی نخواهد شد.
 
حالا باید در مورد آنتی ویروس صحبت کرد؛ داشتن یک آنتی ویروس روی کامپیوتر بسیار مهم است اما مهمتر از آن داشتن یک آنتی ویروس خوب است؛ از به روز بودن و قابل اطمینان بودن آن باید مطمئن باشید؛ اگر اینگونه باشد، پس کامپیوتر شما در امان خواهد بود.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:دانلود,ویندوز8,عقاب نیوز, | 9:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ویندوز ۸ (Windows 8) آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت می باشد که در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد. ویندوز ۸ برای استفاده در رایانه های شخصی، رایانه های همراه و تبلت ها تولید شده است. این سیستم عامل هشتمین نسل از سیستم عامل های ویندوز می باشد و به همین دلیل نام آن را ویندوز ۸ گذاشته اند.

کتاب حاضر امکانات ویندوز هشت را به صورت ساده و روان بیان می کند و کتاب آموزشی ارزشمند جهت آشنا شدن با آخرین سیستم عامل مایکروسافت می باشد.

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 21 / 8 / 1391برچسب:, | 1:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پس از آزمایش و تست‌های گوناگون در نیروگاه بوشهر، دی یا بهمن بهره‌برداری مقدماتی از این پروژه را توسط متخصصان ایرانی آغاز می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری مقدماتی از نیروگاه بوشهر توسط متخصصان‌ ایرانی در بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن زمان تحویل‌گیری نیروگاه از پیمانکار روسی به ایرانی، زمینه‌های لازم برای توسعه نیروگاه را باید فراهم کنیم.

عباسی بیان کرد: این نیروگاه 4 تا 6 هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد و لازم است زیرساختی ایجاد شود تا این نیروگاه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی تقویت شود.

وی گفت: بخشی از این کار به ویژه در بخش تامین نیروی انسانی به عهده نیروگاه اتمی بوشهر است و با جدیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: امیدواریم آموزشکده‌های فنی دانشگاه خلیج فارس و دیگر مراکز آموزش عالی بوشهر در سال‌های آینده بتوانند نیروهای متخصص مورد نیاز در سطح استان بوشهر را تربیت کنند.

عباسی یادآور شد: افرادی که در مجتمع آموزشی شهدای صنعت هسته‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند در سایر صنایع مرتبط با انرژی اتمی بوشهر به کار‌گیری می‌شوند و این مجتمع می‌تواند نیروهای مورد نیاز استان را تامین کند.

این مسئول تصریح کرد: نیروگاه بوشهر در حال بازبینی تست‌ها و آزمایشات نهایی برای حصول اطمینان از عملکرد است و در آینده نزدیک مقدمات تحویل‌گیری نیروگاه از پیمانکار روسی به متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر به تولید یک هزار مگاوات برق دست یافتیم که پس از آزمایش و تست‌های گوناگون دی یا بهمن بهره‌برداری مقدماتی توسط متخصصان ایرانی را آغاز خواهیم کرد.

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز در جریان سفر به بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر هم بازدید کرد.

افتتاح مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای و دیدار با استاندار از دیگر برنامه‌های سفر وی به بوشهر بوده است.



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:نمایشگاه ,تله کام,عقاب نیوز, | 11:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تله کام 2012 – با حضور و مشارکت حدود 210 شرکت داخلی و خارجی 24 تا 27 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی 185 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 22 شرکت خارجی از 8 کشور جهان آخرین دستاوردهای خود را در زمینه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاع رسانی در معرض دید کارشناسان و علاقه مندان قرار می دهند.

آلمان، انگلستان، ایتالیا، چین، سوئیس، کانادا، کره جنوبی و لهستان از جمله کشورهایی هستند که شرکتها و نمایندگی هایی از آنها در نمایشگاه ایران تله کام 2012 حضور یافته اند.

سیزدهمین نمایشگاه صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تله کام 2012 -  در سالنهای 6،7،8،9،10،11،12،13 و 27 در فضایی به مساحت 26 هزار و 500 متر مربع و همچنین فضای بازار برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه گروه شرکتهای مخابرات ایران، شرکتها و اپراتورهای اول، دوم و سوم، شرکتهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتها گروههای بخش خصوصی حضور دارند و جدیدترین و نوین ترین سرویس ها، دستاوردها و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

ایجاد فرصت برای ارتباط بین خریداران و فروشندگان کالا و خدمات، فراهم کردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوریهای روز به داخل کشور، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت پویا و تامین نیازمندیهای این صنعت در داخل کشور، عرضه و معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی های شرکتها و تولیدکنندگان کشورمان و اطلاع رسانی درباره آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات، ارتباطات و اطلاع رسانی دیگر کشورها، مهمترین اهداف برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی – ایران تله کام 2012 – است.

سیزدهمین نمایشگاه ایران تله کام از 24 تا 27 آبان ماه از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.



تاريخ : 18 / 8 / 1391برچسب:ماهواره, آت ست,عقاب نیوز, | 7:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ساخت نمونه عملیاتی ماهواره «آت ست» پایان یافته و این ماهواره تا پایان امسال با پرتابگر بومی پرتاب می شود.
 
به گزارش ایرنا دکتر علیرضا رهایی در حاشیه همایش «ژئوسنتتیک ها و روش های تولید» در جمع خبرنگاران گفت: نمونه مهندسی ماهواره «آت ست» (AUT SAT) طراحی و ساخته شده و به دنبال آن ساخت نمونه عملیاتی این ماهواره پایان یافته است و در حال حاضر این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد.
 
وی افزود: ماهواره «آت ست» نسبت به ماهواره های ساخته شده در کشور در مدار بالاتری قرار خواهد گرفت و همچنین دارای وزن بیشتری نسبت به ماهواره های قبلی است بنابراین نیاز به پرتابگرهایی با قدرت بیشتردارد.
 
رییس دانشگاه امیرکبیرخاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره «آت ست» از شش ماه گذشته در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است و مسوولان دانشگاه در حال هماهنگی برای پرتاب این ماهواره با سازمان فضایی کشور هستند.
 
مدیر پروژه طراحی و ساخت ماهواره امیرکبیر پیش از این در مورد ماهواره «آت ست» اظهارداشت: این ماهواره در مدار 661 کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت و ارتفاع آن از ماهواره های نوید علم وصنعت، امید، رصد و ماهواره دانشگاه صنعتی شریف بیشتر است.
 
به گفته دکتر مصطفی صفوی، طول عمر این ماهواره که از جمله ماهواره های کوچک تحقیقاتی است، سه تا پنج سال است و80 کیلوگرم وزن دارد.هدف از ساخت ماهواره های کوچک تحقیقاتی استفاده از آنها در فعالیت های فضایی است. ماهواره های کوچک تحقیقاتی موجب افزایش درک ما از محیط نزدیک زمین در زمان حقیقی (real time) از این محیط می شوند.



تاريخ : 17 / 8 / 1391برچسب:دانلود,نرم افزار,آب و هوا,عقاب نیوز, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

نرم افزار YoWindow Unlimited Edition 3.0 Build 109 Final ابزاری پیشرفته برای نمایش پیش بینی آب و هوا می باشد. این نرم افزار قادر است تا آخرین اطلاعات مربوط به منطقه مورد نظر و محل زندگی شما را در یک تصویر بسیار زیبا نمایش می دهد. تمام آب و هوای نمایش داده شده در تصویر انیمیشنی شرایط واقعی آب و هوایی آن منطقه مثل شرایط جوی ابری، بارانی، برفی، مه، آفتابی، روز و شب می باشد. در واقع طبق شرایط آب و هوایی منظقه شما، تصویر مربوط به آن در دسکتاپ شما نمایش داده خواهد شد. به طور مثال اگر در محل سکونت شما یک روز آفتابی است، پوسته ی یک شهر یا روستای آفتابی مطابق با محل زندگی شما در دسکتاپ نمایش داده می شود. همچنین تمام پوسته های این برنامه به صورت متحرک بوده که اگر در محل سکونت شما یک روز برفی یا بارانی باشد تصویری که در دسکتاپ نمایش داده می شود همراه با ریزش برف و باران خواهد بود. یکی از قابلیت های جالب این برنامه آن است که شما می توانید در طول مدت روز، شاهد طلوع و غروب خورشید نیز باشد. علاوه بر این اطلاعات دقیقی از دما و سایر اطلاعات مربوط به هواشناسی توسط این نرم افزار در گوشه و کنار دسکتاپ نمایش داده می شود. این برنامه قادر است سرعت وزش باد، رطوبت، درجه حرارت و اطلاعات دیگر را در هر منطقه دلخواه شما به نمایش گذارد.



تاريخ : 7 / 8 / 1391برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

OmniFormat 11.2 نرم افزاری است که به منظور تبدیل اسناد طراحی شده است و به شما امکان تبدیل دینامیک و دستکاری فایل های تصویری با بیش از ۷۵ فرمت مختلف مانند HTML ،DOC ،XLS ،WPD ،PDF ،JPG ،GIF ،TIF ،PNG ،PCX ،PPT ،PS ،TXT ،Photo CD ،FAX و MPEG را می دهد. ابزار HTML2PDF995 به شما در زمینه ی تبدیل سریع و با کیفیت فایل HTML به PDF و به سایر فرمت ها کمک می کند. تبدیل فرمت عکس به متن توسط ماژول OCR ممکن است به علاوه این ماژول قابلیت استخراج متن از فایل PDF را نیز دارد. ماژول Signature995 Standard Encryption به منظور محدود کردن کاربران در زمینه ی کپی، پرینت و تعریف فایل های PDF طراحی شده است به کمک این ماژول می توان بر روی این فایل ها رمز عبور قرار داد.



تاريخ : 6 / 8 / 1391برچسب:, | 9:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش  خبرآنلاین، مایکروسافت تغییرات فراوانی را روی جدیدترین  ویندوز خود اعمال کرده است. نه تنها رابط (اینترفیس) به طور کلی دگرگون شده ؛ بلکه قابلیت ها و ظرفیت های جدیدی هم به این ویندوز اضافه شده که در این مطلب 10 تا از بهترین هایشان را به شما معرفی می کنیم.

حرکات لمسی آسان

ویندوز 8 اولین ویندوز حقیقتا لمسی مایکروسافت است. این سیستم عامل حرکات لمسی ساده ای را  مثل کشیدن به سمت چپ برای تغییر اپلیکیشن ها و کشیدن به سمت راست برای باز کردن منو ها، پشتیبانی می کند. زوم سمنتیک (یا معنایی) قوی تر ، برگ برنده دیگری برای این ویندوز است. اگر در صفحه استارت یا اپلیکیشن خاصی باشید می توانید با استفاده از حرکت  مخصوص زوم کردن ، تصویر را با زوم بیشتری تماشا کنید. مثلا در اپلیکیشن خبر، برای دیدن تمامی اخبار، به جای اسکرول کردن می توانید از زوم سمنتیک استفاده کنید.

از دیگر حرکات لمسی می توان به کشیدن به سمت بالا برای دیدن دستورات خاص هر اپلیکیشن و تنظیمات و درگ کردن اپلیکیشن ها اشاره کرد.

کاشی های زنده و لاک اسکرین

اپلیکیشن های ویندوز 8 ، بدون نیاز به باز کردن میتوانند اطلاعات لازم را به شما بدهند. این قابلیت به خصوص برای اپلیکیشن های مخصوص خود مایکروسافت مثل میل، تقویم، عکس و خبر بسیار مفید است و بدون باز کردن این برنامه ها می توانید از ایمیل های جدید، کارهای روزانه و وقایع پیش رو، اخبار و کوچک شده تصاویر با خبر شوید . البته اپلیکیشن های طراحی شده توسط سایر کمپانی ها هم می توانند این قابلیت یعنی "کاشی های زنده" را به برنامه خود اضافه کنند . اگر هم دوست ندارید مرتبا از تغییرات با خبر شوید می توانید این قابلیت را خاموش کنید .

علاوه براین مایکروسافت در ویندوز 8، طول عمر بیشتری را برای لاک اسکرین در نظر گرفته است. شما می توانید انتخاب کنید که 7 برنامه بی وقفه در بک گراندتان در حال اجرا باشد و به لاک اسکرین اعلامیه هم بفرستد. و حتی می توانید از بین اپلیکیشن آب و هوا و تقویم یکی را انتخاب کنید تا حتی در لاک اسکرین هم اطلاعاتشان را به نمایش بگذارند.

جست و جوی وسیع در سیستم

در ویندوز 8 فقط با تایپ کردن لغت مورد نظر در صفحه استارت می توانید تمامی فایلها، اپلیکیشن ها و تنظیمات خاص را جست و جو کنید. به علاوه اگر اپلیکیشنی قابلیت جست و جوی داخلی هم داشته باشد می توانید از طریق نوار جست و جو درون آن اپلیکیشن را هم بگردید.

بارگذاری و تنظیم مجدد(رفرش و ری ست)

مایکروسافت در ویندوز 8 راه بسیار ساده ای را برای رفرش و ری ست کردن PC ارائه کرده است. هنگامی که حس می کنید سرعت عملکرد کامپیوترتان پایین آمده می توانید از گزینه رفرش استفاده کنید. با یک کلیک یا ضربه و بدون نیاز به تغییر دادن فایلها،  استفاده از اپلیکیشن های Windows Store یا حتی تنظیمات شخصی می توانید کامپیوترتان را رفرش کنید. همه تنظیمات دستگاه به حالت پیش فرض برگردانده می شود و اگر اپلیکیشنی داشته باشید که با اکانت ویندوزتان همگام نباشد ، آن را از دست خواهیدداد. اما برگرداندنش بسیار آسان است.

از طرف دیگر ری ست، به درد مواقعی می خورد که به کلی کامپیوتر را کنار می گذارید تا فرد دیگری از آن استفاده کند. اگر می خواهید همه کارهایی که کرده اید از بین برود کافی است دستگاه را ری ست کنید. پس نیازی به پاک کردن فایلهای شخصی و بازگرداندن تنظیمات برنامه نخواهید داشت.

هر دوی این قابلیت ها در نوار Charms وجود دارد.روی تنظیمات کلیک کنید ، "Change PC Settings” را انتخاب کرده و به قسمت "General” بروید .

همگام سازی تنظیمات

صرف نظر از اینکه چه کامپیوتر، تبلت یا نوت بوکی دارید، می توانید تنظیمات شخصی خود را همگام سازی کنید. به لطف اکانت مایکروسافت و پلت فرم ابر پسندش ، تنظیمات شخصی شما می تواند همه جا همراهتان باشد. گزینه "Sync your settings” در بخش تنظیمات دستگاهتان به شما اجازه می دهد تنظیمات شخصی از جمله : بک گراند، رنگها، لاک اسکرین، تصویر اکانت تان ، پسورد ها ، تنظیمات مروگر و اپلیکیشن و زبان و .... را همگام سازی کنید. این قابلیت، استفاده از دستگاه جدید را بسیار راحت تر کرده و تجربه شخصی تری را به کاربر هدیه می دهد.

استفاده از نحوه نمایش اسنپ برای چند تکلیفی

یکی دیگر از قابلیت های مفید ویندوز 8 در نحوه به نمایش گذاشتن تکالیف است. برای ساده تر شدن هر چه بیشتر مولتی تسکینگ ،اپلیکیشن های Windows Store که به طور پیش فرض در حالت فول اسکرین قرار دارند ، به طور ردیفی و چفت هم قرار می گیرند. وقتی شما دو اپلیکیشن را به صورت ردیف شده (اسنپ) کنار هم می چینید، یکی از آنها بخشی از سمت راست یا چپ صفحه نمایش (در حدود یک چهارم)را گرفته و اپلیکیشن دوم برای دید بیشتر فضای بیشتری را اشغال می کند. این ویژگی بیشتر به درد مواقعی می خورد که هنگام چت کردن با یک دوست در حال وبگردی هم باشید. یا در سفر هستید و در حالیکه همسفرتان مشغول تماشای فیلم است ، می خواهید نقشه راه را هم چک کنید.

پین کردن همه چیز

خوبی صفحه استارت فقط به کاشی های زنده و قابلیت شخصی سازی اش نیست ، بلکه این صفحه مثل یک بولتن مجازی می ماند که می توانید وب سایت های دلخواه و قسمت هایی از اپلیکیشن هایی که دوست را پین کنید . به طور مثال اگر به اپلیکیشن های مسافرتی علاقه دارید ولی فقط می خواهید یک مقصد خاص را به طور مداوم چک کنید ، می توانید آن را پین کنید. هر زمان هم دوست داشته باشید می تواند آن را از حالت پین خارج کنید.

مدیریت تکالیف

همه ویژگی های خوب به صفحه استارت ویندوز 8 محدود نمی شود. مدیریت تکالیف محیط دسکتاپ این ویندوز بسیار ارتقا یافته است. به این ابزار چندین قابلیت جدید اضافه شده و خیلی ملموس تر گشته است. با اجرا کردن این برنامه لیست بلند بالایی از برنامه های در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد که در سه قسمت مجزا بخش بندی شده اند: اپلیکیشن ها، فرایند های پس زمینه ، فرایند های ویندوز. به علاوه می توانید ببینید که هر عملکرد یا اپلیکیشن چقدر از منابع دستگاه تان را به خود اختصاص داده است.

تنها با یک نگاه به زبانه Performance، به صورت نموداری کاملا از وضعیت CPU، حافظه و پهنای باند خود مطلع می شوید.تاریخچه اپلیکیشن دقیقا به شما می گوید که هر اپلیکیشن چه مقدار از فضای CPU و پهنای باند را اشغال می کند و زبانه Startup هم نشان می دهد که به محض بالا آمدن کامپیوتر، کدام اپلیکیشن ها به صورت خودکار اجرا می شوند. زبانه Users هم که میزان استفاده هر یک از کاربران از دستگاه را نشان می دهد و در نهایت زبانه Services هم به شما اجازه می دهد تا سرویس ها یتان را ری ست کنید.

اینترفیس

شاید یکی از بهترین ویژگی ویندوز 8، رابط کاربری خاص آن باشد. عملا سایر ویژگی هایی که شرح داریم بدون وجود چنین اینترفیسی بی فایده هستند. صفحه استارت این رابط کاربری تجربه کاملا متفاوتی از ویندوز ها را به نمایش می گذارد. با اینکه ممکن است خیلی ها شکایت داشته باشند که استفاده از این رابط کاربری با دسکتاپ های سنتی و موس و کی برد خیلی مشکل است اما نمی توان انکار کرد که طراحی این رابط کاربری پیشرفته، موفقیت بزرگی برای مایکروسافت محسوب می شود.

دستورات صفحه کلید

 بله! ویندوز 8 مسلما روی صفحات لمسی خیلی بهتر کار می کند ولی مایکروسافت برای آن دسته کاربرانی که از موس و کی برد های سنتی هم استفاده می کنند ، یک سری میان بر های صفحه کلیدی معرفی کرده است.

این دستور ها عبارتند از:

Windows logo key + start typing: Search your PC
Ctrl+plus (+) or Ctrl+minus (-): Zoom in or out of many items
Ctrl+scroll wheel: Zoom in or out of many items,
Windows logo key + C: Open the charms
Windows logo key + F: Open the Search charm
Windows logo key +H: Open the Share charm
Windows logo key +I: Open the Settings charm
Windows logo key + K: Open the Devices charm
Windows logo key + O: Lock the screen orientation (portrait or landscape)
Windows logo key + Z: Open commands for the app
Windows logo key + PgUp: Move the Start screen and apps to the monitor on the right
Windows logo key + PgDn: Move the Start screen and apps to the monitor on the left
Windows logo key + Shift+period (.): Snap an app to the left
Windows logo key + period (.): Snap an app to the right



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 10:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مدیر کل برند و ارتباطات رایتل اعلام کرد: مردم شهرهای تهران، کرج، شیراز، مشهد، تبریز و اراک که مایل به خرید سیم‌کارت‌های رایتل هستند توجه داشته باشند که قیمت سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری این اپراتور به ترتیب 120 و 20 هزار تومان است و نباید قیمت بیش از رقم اعلام شده برای خرید این سیم‌کارت‌ها پرداخت کنند.

 

شاهین آرپناهی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سیم‌کارت‌های رایتل تنها از دو کانال معتبر، یعنی وب سایت رسمی و دفاتر پیشخوان منتخب دولت به مشترکان عرضه می‌شود، اظهار کرد: با توجه به امکان اقدامات سودجویانه در فروش رایتل با قیمت‌های بالاتر، مشترکان باید از کانال‌های معرفی شده به خرید اقدام کنند.

 

آرپناهی همچنین تصریح کرد: شهروندان باید توجه کنند که هیچ فردی نمایندگی فروش سیم‌کارتهای این اپراتور را ندارد و مردم می‌توانند در صورت تماس اشخاصی با چنین ادعایی موارد را به رایتل و یا مراجع ذی صلاح اعلام کنند.

 

مدیر کل برند و ارتباطات رایتل تصریح کرد: شماره تلفن 2920-021 در تمام طول شبانه روز پاسخگوی سوالات مشترکان است و مردم میتوانند سوالات خود را از این طریق پیگیری کنند.



تاريخ : 16 / 7 / 1391برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، نرم افزار دفترچه تلفن آراد، یک برنامه ساده و کارآمد برای ثبت اطلاعات تماس افراد و شرکتهاست. با استفاده از این برنامه می توانید به تعداد نامحدود دفترچه تلفن ایجاد کنید و در هر یک از آنها اطلاعات مختلفی را ثبت نمایید. با استفاده از این امکان می توانید چندین دفترچه تلفن را با یک نرم افزار مدیریت کنید.

برخی از امکانات دفترچه تلفن آراد :

ذخیره ۸ شماره تلفن برای هر شخص
ذخیره چند آدرس همراه با کد پستی برای هر شخص
ذخیره اطلاعات همراه با عکس
امکان گروه بندی مخاطبان
مشاهده لیست شماره ها
جستجو بسیار پیشرفته
جستجوی لحظه ای مخاطبین و گروهها
خروجی لیست شماره ها به فایل txt (برای ارسال اس ام اس انبوه)
امکان شماره گیری با مودم
امکان پرینت از اطلاعات اشخاص برای درج در پرونده
لیست تلفن های ضروری و امکان جستجو
به همراه کد کشورهای جهان و شهرهای ایران با قابلیت جستجو
ذخیره وبگاه و رایانامه افراد
ارسال پست الکترونیکی
درج یادآوری بدون محدودیت در هر روز
امکان درج یادآوری به صورت هفتگی ، ماهانه ، سالانه ، هر روز
نمایش یادآوری
اعلام اذان به افق هر شهر
امکان گذاشتن کلمه عبور برای برنامه
گرفتن پشتیبانی از اطلاعات برنامه
امکان تغییر پوسته برنامه
سازگاری کامل برنامه با ویندوزهای ۶۴ بیتی

برای دانلود کلیک کنید



تاريخ : 10 / 7 / 1391برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

Qurani 1.2.1 نام نرم افزاری جامع قرآنی می باشد. نرم افزاری که در این پست برای شما عزیازن آماده کرده ایم نرم افزار جامعی مشتمل بر قرائت قران ، تفسیر ، کتابخانه اسلامی ، دایره المعارف جامع اسلامی شامل : داستان پیامبران، زندگینامه پیامبر، اصحاب، و غیره می باشد. از قابلیت های این نرم افزار میتوان به ، دارا بودن صدای ۱۵ قاری ، قابلیت تکرار ایات و سوره ها تفسیر کلمه به کلمه و آیات و … اشاره کرد.

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 8 / 7 / 1391برچسب:, | 1:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات از راه‌اندازي موتورجست‌وجو و ايميل نيز با نام فخر و فجر خبر داد و در ارتباط با اين‌كه آيا ممكن است جي‌ميل رفع فيلتر شود تنها به اين پاسخ اكتفا كرد كه مذاكراتي دراين زمينه در حال انجام است.

 

به گزارش ايسنا، علي حكيم جوادي امروز در نشستي كه به مناسبت سالگرد تاسيس سازمان فن‌آوري اطلاعات برگزار شده بود به ذكر توضيحاتي درباره دستاوردها و فعاليت‌هاي سازمان فن‌آوري اطلاعات پرداخت و پس از آن به پاسخگويي به سوالات مختلف خبرنگاران كه عمدتا به موضوع فيلتر شدن جي‌ميل و محدوديت‌هاي گوگل مربوط مي‌شد پرداخت.



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب نوشت در بررسی وضعیت استفاده از وی پی ان در کشور ضمن تعریف وی پی ان مجاز و غیر مجاز در ایران نوشت: کمال هادیانفر- رییس پلیس فتا - چندی پیش از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی کمیسیون ساماندهی فیلترینگ فضای مجازی به منظور صدور مجوز استفاده از فیلترشکن‌های (وی پی ان) مجاز و مسدود کردن فیلترشکن‌های غیرمجاز در آینده نزدیک خبر داده و در این باره گفته بود: سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و برخی شرکت‌ها مانند هواپیمایی از «وی پی ان»های قانونی به خاطر مسائل امنیتی و حفظ اطلاعات خود و مشتریان استفاده می‌کنند.

به گفته کارشناسان دلیل استفاده از وی پی ان در کشور بین کاربران ایرانی، سر زدن به شبکه های اجتماعی است.

به گفته مسوولان قضایی گاه بسیاری از کاربران فضای مجازی تنها به دلیل نیاز آنی و بدون بررسی عملکرد، این‌گونه نرم‌افزارها را روی رایانه خود نصب می‌کنند که ممکن است این نرم‌افزارها خود یک تروجان یا کلیدخوان باشند و اطلاعات مربوطه به نام عبور و کاربری افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند. همچنین VPNها اطلاعات را به صورت کد شده منتقل می‌کنند که فرمول کد کردن آن تنها در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد که سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نکرده باشد.

به گزارش ایسنا، در این میان مقامات قضایی کشور با تاکید بر این نکته که حدود 20 تا 30 درصد از کاربران اینترنت کشور از VPN استفاده می‌کنند، استفاده از این نرم‌افزار را به دو بخش قانونی و غیرقانونی تقسیم کرده و رییس پلیس فتا با بیان این مطلب خاطرنشان کرده بود که باید بر وی پی ان‌های مجوزدار، نظارت شود و غیرمجازها مسدود شوند. اما در ارتباط با VPNهای مجاز هم گفته می‌شود برخی دستگاه‌ها در ساعات اداری روز پورت‌های وی پی ان را برای کارمندان خود بازگذاشته و با پایان ساعات اداری، استفاده از این پورت‌ها را غیرممکن می‌کنند.

(تنظیم کننده خبر: البته لازم به یادآوری است که بین وی پی ان و فیلتر شکن بعنوان دو مقوله فنی تفاوت وجود دارد و همین امر نشان می دهد کارشناسان تصمیم گیر که بحث امنیت را پیش می کشند خود وی پی ان بعنوان تونلی امن را نیز جزو ابزار نا امنی تعریف کرده اند و بحث ها از همین جا خلط شده است.)



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 12:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از مهر، نانوفیلترها دسته ای از غشاها (membranes) هستند که توانایی جداسازی ذرات در اندازه نانومتر را دارند و کاربردهای فراوانی در علوم و صنایع دارند که از آن جمله می‌توان به تصفیه آب، پساب (شهری و صنعتی)، انواع صنایع شیمیایی، غذایی و داروسازی اشاره کرد.
پلیمر سلولز استات به علت آب دوستی بالا، مقاومت خوب در برابر حلالها و همچنین هزینه پایین، یکی از انتخابهای محققان برای ساخت غشاهای نانوفیلتر است. در عین حال غشاهای ساخته شده از این پلیمر، نسبتا متراکم و دارای لایه سطحی با ضخامت بالا است که این امر منجر به کاهش عملکرد کلی غشا نانوفیلتر می شود.
 
با توجه به این محدودیت ها محققان دانشگاه کرمانشاه در راستای بهبود ساختار نانوفیلترهای سلولز استات و بهبود عملکرد آنها با استفاده از سورفکتانت آنیونی سدیم دودسیل سولفات (SDS) برای جدا سازی سموم از آب پروژه تحقیقاتی را در دستور کار قرار دادند.
 
در این تحقیق، ابتدا غشا نانوفیلتر سلولز استات با استفاده از روش جدایش فازی ساخته و سپس جهت اصلاح ساختار و خواص آن، از سورفکتانت آنیونی سدیم دودسیل سولفات (SDS) در غلظتهای مختلف استفاده شد. پس از ساخت و اصلاح، تجهیزات خاص ارزیابی نظیر انواع میکروسکوپها برای بررسی مورفولوژی و ساختار و آزمایشهایی برای بررسی آب دوستی و بار سطحی نانوفیلترها مورد استفاده قرار گرفت.

نتایج این بررسی ها نشان داد که این فرآیند علاوه بر کاهش اندازه حفرات نانوفیلتر تولید شده موجب افزایش بار دافعه ذرات از سطح نانوفیلتر شده است که این امر باعث تغییر چشمگیری در جذب سطحی مواد بر سطح نانوفیلتر می شود.
 
نانوفیلتر تولید شده کارایی بالایی در تصفیه آب و پساب و همچنین جداسازی سموم از آب دارد و از آن می توان در تصفیه پسابهای واحدهای صنعتی بهره برداری کرد.



تاريخ : 4 / 7 / 1391برچسب:, | 12:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، نگه داری از کامپیوتر بسیار مهم است چرا که در صورت نداشتن دقت شما نمی توانید از سیستم خودتان به خوبی استفاده کنید و همین می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شود.

یکی از مهمترین بخش هایی که در یک سیستم وجود دارد کیس یا همان محفظه نگه داری قطعات آن است. این بخش به خاطر محافظت از قطعات مختلف دستگاه بسیار مهم است. درادامه به برخی از مهمترین نکات محافظتی و نگه داری این بخش از کامپیوتر می پردازیم.


*اولین نکته ای که باید در مورد کیس های کامپیوتر دقت داشته باشید محل نگه داری آن ها است. ابتدا سعی کنید که این قسمت روی زمین و در نزدیکی پایتان قرار نداشته باشد چرا که ممکن است زیاد به آن ضربه وارد شود.

*دومین نکته جلوگیری از ضربه خوردن آن است. همیشه مواظب باشید که ضربه به دستگاه وارد نمی شود چرا که در این صورت ممکن است قطعات داخلی از جای خودشان خارج شده و کامپیوتر دچار مشکل شود.

*در کناره های هر کیس دو درب برای دسترسی به داخل آن وجود دارد هیچکاه این درب ها را باز نگذارید چرا که ممکن است گرد و خاک و آشغال های متفاوت وارد دستگاه شده و باعث از کار افتادن و حتی سوختن قطعات داخلی شود.

*نکته دیگر در مورد محافظت از کیس کامپیوتر تمیز نگه داشتن و همچنین نظافت داخلی ان است. این نکته به قدری واجب است که باید حداقل هر سه ماه یکبار انجام شود.


نحوه تمیز کردن فضای داخلی کیس:

همانطور که اشاره کردیم برای ایبکه سیستمی با قدرت داشته باشید که کمتر دچار مشکل می شود، سوای موارد بالا باید هر سه ماه یک بار داخل دستگاه را نظافت کنید. این کار باعث افزایش طول عمر قطعات و در پی آن افزایش طول عمر کامپیوتر شما می شود.

برای تمیزکردن داخل کیس کامپیوتر باید به نکات زیادی دقت داشته باشید چرا که مهمترین قطعات کامپیوتر در دل آن قرار دارد. اولین گام بردن کیس به یک محیط باز مانند حیاط یا پشت بام است.


اگر در خانه جاروبرقی هایی دارید که می توانند به جای مکش در حالت دمنده نیز قرار بگیرند به راحتی داخل دستگاه را تمیز کنید. البته دقت داشته باشید که فشار باد به گونه ای نباشد که برخی قطعات ریز را جدا کند و همچنین گلویی جارو را به قطعات نچسبانید. این کار را می توانید به کمک سشوارهایی که باد خنک نیز دارند انجام دهید.

بعد از تمیز کردن گرد و خاک ها می توانید با استفاده از یک دستمال نرم بخش هایی از گرد و خاکی که روی قطعات باقی مانده را تمیز کنید تا دستگاه به طور کامل تمیز شده باشد.

بعد از تمیز کردن نوبت به مرتب کردن فضای داخلی می رسد. قبل از باز کردن کیس تعدادی سیم و بست آماده کنید و به کمک آن ها سیم های مختلف را مرتب کرده و در جاهی مشخص قرار دهید. نامرتبی سیم ها می تواند عواقبی چون قطعی داشته باشد.



تاريخ : 26 / 6 / 1391برچسب:, | 7:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

تیمی از طراحان یک محصول ابتکاری، موفق به تولید نوعی مداد جدید شده‌اند که در انتهای خود، یک دانه گیاه داشته و می‌توان پس از اتمام مداد ، آن را کاشت.

این مداد با نام تجاری «جوانه(Sprout)» در نگاه اول کاملا شبیه به تمام مدادهای چوبی جهان است که از گزینه‌های نوشتاری و طراحی برخوردارند؛ اما در انتهای آن که از چوب درخت سرو ساخته شده، به جای پاک کن یک دانه لانه کرده است.

به محض پایان یافتن این مداد، می‌توان آن را در یک ظرف کوچک حاوی خاک کاشته و آبیاری کرد. کپسول واقع در انتهای جوانه از سه دانه گیاه به انتخاب فرد برخوردار است.

این محصول اکنون با ۲۲ گونه گیاهی از جمله ریحان، بادمجان، گل همیشه بهار، تربچه و گوجه فرنگی ارائه شده است.

این کپسول حاوی دانه پس ازچند بار آبیاری حل شده و به محض اینکه گیاه در خاک جاسازی شد، می‌توان مداد را برداشته یا به عنوان یک نشانگر محل از آن استفاده کرد.

با توجه و مراقبت کافی، این دانه به یک گیاه کامل تبدیل خواهد شد.

تاکنون بیش از ۱۰۰ مداد جوانه بطور دستی آماده شده است، اما این طراحان آمریکایی به دنبال افزایش سرمایه برای تولید صنعتی عمده آن هستند.

 



تاريخ : 16 / 6 / 1391برچسب:, | 11:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

در این مطلب قصد داریم جدیدترین نسخه از نرم افزار معروف و فوق قدرتمند فتوشاپ ، یعنی نسخه ۱۳٫۰٫۱ یا CS6 را برای شما عزیزان ، به صورت قابل حمل آماده کنیم. این نسخه از فتوشاپ ، با حجم مناسبی که دارد ، از تمامی زبان های نسخه معمولی پشتیبانی کرده و هم اکنون با حجم ۹۸ مگابایت از ادامه مطلب آماده دانلود کردن است.

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 15 / 6 / 1391برچسب:, | 12:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اولین تصاویر رسمی از مدل GTi پژو 208 سه درب که قرار است در نمایشگاه پاریس امسال عرضه شود، منتشر شد. پژو 208GTi با موتور THP که در مدلهای RCZ نیز بکار گرفته می شوند، تولید خواهد شد. این موتور توربوی 1.6 لیتری قادر است 200 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بنابراین رقیبی خوب برای رنو کلیو RS محسوب خواهد شد.

 

وزن مدل GTi تنها 1160 کیلوگرم خواهد بود و شتاب آن نیز که هنوز اعلام نشده، قطعا زیر هفت ثانیه می باشد. مدل GTi نسبت به مدلهای استاندارد از عرض بیشتری در جلو و عقب بهره می برد تا تعادل بیشتری در پیچها ارائه کند. چرخهای 17 اینچی آلیاژی نیز در این راه یاریگر راننده خواهند بود. سیستم گیربکس شش سرعته دستی، ترمزهای دیکس تهویه شونده 302 در جلو و 249 میلیمتری در عقب و سیستم تعلیق بهینه شده از دیگر تفاوتهای GTi با مدلهای استاندارد به شمار می روند.

در داخل کابین استفاده از آلومینیوم برای پدالها و دسته دنده، روکش چرم برای فرمان و صندلی، کنسول وسط و دستگیره های همرنگ بدنه و صندلیهای اسپورت، تنها تغییرات قابل ذکر اند. پژو این خودرو را ادای احترامی به مدل افسانه ای205GTi اواخر دهه 80 می داند. هنوز قیمت و ویژگیهای فنی این خودرو اعلام نشده اما تاکنون 9000 سفارش در انگلستان برای این مدل رزرو شده اند که باید در بهار آینده تحویل داده شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

یک سایت اینترنتی در اقدامی جالب برنامه‌ای معرفی کرده است که می‌تواند صفحه فیس‌بوک شما را به طور دقیق آنالیز کند.

 

 

به گزارش ایسنا، اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری درباره صفحه فیس‌بوک خود بدانید، می‌توانید به وب‌سایت http://www.wolframalpha.com مراجعه کرده و در بخش جست‌وجو واژه Facebook Report را وارد کنید.

 

با طی کردن چند مرحله دیگر این وب‌سایت اطلاعات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که با دیدن آن حتما تعجب خواهید کرد.

 

اینکه دوستان شما چند درصد مرد و چند درصد زن هستند، کدام نام در میان دوستان شما بیش‌تر تکرار شده است، تعداد سال، ماه و روزهایی که از عمر شما گذشته و اینکه تا تولدتان چند ماه و روز مانده است، پیرترین و جوانترین دوستان شما و اطلاعات بسیار زیاد دیگر حاصل آنالیز چند ثانیه‌ای صفحه فیس‌بوک شما توسط این وب‌سایت خواهد بود.

 

به گزارش سایت خبری مش‌ابل، با این آنالیز متوجه خواهید شد که فیس‌بوک شما را بسیار بیشتر از خودتان می‌شناسد.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:, | 2:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

نرم افزار Ace Translator یک ترجمه گر متن حرفه ایست که به شما کمک میکند متن هایی به چند زبان زنده ی دنیا را که در ادامه ی مطلب به آنها خواهیم پرداخت را به یکدیگر ترجمه کنید . گنجینه ی لغات این دیکشنری متن به بیش از ۵ میلیون کلمه از هر زبان میرسد که در نوع خود بی نظیر است .

این نرم افزار در حالت آفلاین یکی از بهترین هاست ولی در حالت آنلاین هنوز گوگل ترسنلیتور حرف های بیشتری برای گفتن دارد ولی به گفته ی سازنده ی این نرم افزار در این نسخه از این برنامه روی نتقاط ضعف بیشتر کار شده است و کمتر به افزودن امکانات پرداخته شده است . در این نسخه شما می توانید متن خود را با صدای انگلیسی – روسی – فرانسوی و ایتلیایی و اسپانیایی به صورت صحیح گوش کنید که در نسخه های قبلی همچین امکانی را مشاهده نکرده بودیم . در کل باید منتظر باشیم تا نسخه ی جدید گوگل ترسنلیتور وارد کار شود تا ببینیم کدامین ترنسلیتور بهتر عمل میکند کما این که به احتمال زیاد تا زمان تولید گوگل ترنسلیتور ۲۰۱۳ نسخه های زیادی از این نرم افزار را مشاهده خواهیم کرد .

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 12 / 6 / 1391برچسب:, | 12:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، مدیر مجموعه 'چاپار'( یكی از خدمات دهندگان ایمیل های داخلی ) از دسترسی نرم افزارهای مدیریت رایانامه ها به پست الكترونیك چاپار از مهرماه خبر داد و بدین ترتیب می توان پست تصویری را بدون نیاز به اینترنت دریافت كرد.

'سلمان افشار' مدیر مجموعه 'چاپار'روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این دسترسی از طریق پروتكل های IMAP در چاپار امكان پذیر خواهد بود.


IMAP نرم افزارهایی است كه با استفاده از آن می توان ایمیل ها را بدون نیاز به اتصال اینترنت (offline)

دریافت كرد.

وی افزود: در حال حاضر دسترسی به 'چاپار' از از طریق وب امكان پذیر است و این در حالی است كه در صورت راه اندازی چنین امكاناتی كاربران می توانند به ایمیل ها به صورت آفلاین دسترسی داشته باشند.

افشار با بیان اینكه در میان سه سرویس دهنده داخلی ایران دات آی آر، پست و چاپار، درگاه الكترونیكی چاپار تنها سرویس دهنده آنلاین و رایگان است افزود: در صورتی كه حمایت های بیشتری از سوی سازمان سیاستگذار صورت گیرد می توانیم تا سال آینده سرویس اشتراك ویدئو و عكس را در چاپار داشته باشیم .

وی خاطر نشان كرد: اگر چرخه تجاری مورد نیاز خدمات دهندگان آنلاین در كشور در حوزه فناوری اطلاعات درست تعریف و حمایت شود می توان انتظار داشت ارایه این خدمت همانند پنج سال اول 'یاهو' و 'جی میل' را در كشور داشته باشیم .همچنین اگر ارایه این خدمات ارزش افزوده مناسبی را به سرویس دهندگان داخلی اضافه كند میزان استقبال كاربران از درگاه های پست الكترونیك ملی و داخلی افزایش می یابد.



تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 7:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

موزيلا نسخه 15 نرم‌افزار مرورگر فايرفاكس خود را منتشر كرد.

به گزارش ايسنا، كاربران مرورگر فايرفاكس هم‌اكنون قادرند تا نسخه به روز شده 15 اين نرم‌افزار را از طريق وب سايت موزيلا دانلود كرده و نصب كنند.

سيستم جديد مديريت حافظه فايرفاكس كمك مي‌كند تا اين نرم‌افزار هنگام باز كردن صفحات مختلف و اجراي برنامه‌هاي جانبي مرورگر دچار مشكل نشود.

نيكولاس نتركوت، يكي از توسعه‌دهندگان فايرفاكس در اين باره گفت: كاربران مرورگر فايرفاكس به طور واضحي مي‌توانند كم شدن ميزان مصرف حافظه خود را به ويژه در هنگام باز كردن چندين سايت مختلف مشاهده كنند.

در نسخه به روز شده فايرفاكس همچنين برخي از باگها و اشكالات موجود در ورژن قبلي اين مرورگر اصلاح شده است.

به گزارش سايت اينترنتي تريت پست، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new نسخه 15 مرورگر فايرفاكس را به صورت رايگان دانلود كنند.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند.
برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

 

کدهای امنیتی تلفن های همراه

 

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میانبر برای همان فرامین محسوب می‌شود.

 

کد دایورت

 

یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #915* 21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# کنسل می‌شود.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* 21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # 094022* 67* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* 61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* 62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

 

کد ریست کردن

 

#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.
#7370#*

فرمت گوشی. مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

 

سریال نامبر گوشی

 

کد #06#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.
کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره 15 رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.
کد #0000#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.
استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

 

قدرت باطری مخفی شده

 

تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.
درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری 50 درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.
برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور 100درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

 

منوی مخفی گارانتی

 

در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #92702689#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:
نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

 

راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه

 

نکاتی هستند که رعایت‌کردن آنها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:
ارسال پیام : بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.
تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.
حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.
انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی : کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آنها را بشناسند. می‌توان آنها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد.



تاريخ : 21 / 5 / 1391برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سقف تعرفه پيامك از تلفن ثابت به ثابت با نوع ارتباط شهري يك پالس، سقف تعرفه از شبكه تلفن ثابت به تلفن ثابت با نوع ارتباطي بين شهري دو پالس، ارسال پيامك از تلفن همراه به تلفن ثابت از نوع ارتباطي شهري و بين شهري دو پالس محاسبه مي‌شود.

در حالي كه مدتي است از راه‌اندازي سامانه ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت به ثابت در برخي از استان‌ها فراهم شده است، روش‌هاي ارسال پيامك بارها اعلام شده است اما به نظر ميرسد هنوز به اطلاع‌رساني هرچه بيشتر اين سرويس نياز وجود دارد.

بر اين اساس قائم مقام مدير عامل شركت مخابرات درباره سرويس ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت گفت: پيامك تلفن ثابت با استقبال خوبي مواجه بوده است و اجراي اين طرح بيشتر به نفع شركت‌هاي خصوصي، مدراس، هيات‌هاي مذهبي و مجتمع‌ها است.

وي اظهار كرد: استفاده از اين سرويس امكان شناسايي مزاحمان را فراهم كرده است و فرد به طور كامل از شماره ارسال شده آگاهي دارد.

قائم مقام مدير عامل شركت مخابرات بيان كرد: ارسال پيامك تلفن به سه روش انجام مي‌شود كه شامل ارسال پيامك توسط تلفن‌هاي روميزي مخصوص است و همچنين دستگاهي كه به تلفن‌هاي معمولي وصل مي‌شود و ميتواند پيامك ارسال كند و نوع دوم استفاده از سيستم "پياثا" با روش دايل آپ و روش سوم استفاده از اينترنت پرسرعت "آسانك" است.

وي بهترين روش ارسال پيامك تلفن ثابت را از طريق آسانك اعلام كرد و گفت:‌ارسال پيامك از تلفن ثابت به ثابت هزينه كمتري براي مشتركان دارد.

اين مقام مسوول در توضيح هزينه در نظر گرفته شده پيامك تلفن ثابت به ثابت براي هر پيامك حدود 60 ريال و هزينه ارسال پيامك از تلفن ثابت به سيار را حدود 110 ريال اعلام كرد.

وي در پاسخ به ظرفيت متن ارسال پيامك‌ها گفت: ظرفيت ارسال متن هر پيامك به گونه‌اي در نظر گرفته شده است كه متن مورد نظر و حداقل را پوشش مي‌دهد. 
 



تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 12:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

باشگاه خبرنگاران: برای همه ما پیش امده که در زمان مسافرت، گردش در دل طبیعت یا مواقع اضطراری، دسترسی به برق یا شارژر فندکی خودرو نداشته باشیم و مجبور شویم گوشی یا لپ تاپ خود را خاموش کنیم.

اما پیشرفت تکنولوِی راههای زیادی را برای جبران این مشکل پیش روی ما گذاشته است و انواع شارژرها به بازار عرضه شده است تا این نگرانی برطرف شود. در جدیدترین نوع از این ابتکارات، یک سطل انرژی نگرانی شما از شارژ وسايل الکترونيکي، تبلت و لپ ‌تاپ را برطرف می کند.

این وسیله شارژر جالبي است که تا 25000 mAh انرژي ذخيره شده در خود دارد و توسط اين شارژر مي‌ توانيد همزمان چندين وسيله را شارژ کنيد.


این سطل پر انرژی کاملا سبک و قابل حمل بوده و به سرعت وسيله مورد نظر شما را شارژ مي‌ کند و ورودي USB آن براي انواع iPad ،iPhone، تبلت، لپ ‌تاپ و دستگاه‌هاي ديگر مناسب است.

فعلا قیمت این شارژر، 150 دلار تعیین شده که شاید برای استفاده در ایران کمی گران به نظر برسد.



تاريخ : 8 / 5 / 1391برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

دیانا یک دیکشنری قدرتمند جهت ترجمه کلمات و همچنین تلفظ آن ها می باشد این دیکشنری فارسی بوده و بیش از ۵۲۰۰۰ لغت در آن ثبت شده است. شما می توانید جدیدترین نسخه آن را از سایت لرد دانلود دریافت نمایید.

 


امکانات برنامه :
- بیش از ۵۲ هزار لغت ثبت شده در پایگاه داده دیکشنری
- دارای تبدیل دیکشنری از فارسی به انگلیسی و بلعکس
- امکان جستجوی لغت یافته نشده در دیتابیس بوسیله ترجمه آنلاین
- اینترفیس ( ظاهر ) بسیار زیبا
- سرعت قابل قبول در یافتن واژه
- تلفظ لغات
و …

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 8:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

اراک - خبرگزاری مهر: دستگاه تشخیص دهنده آلودگی ها در کف مخازن نفتکش ها، جایگاه ها و منابع ذخیره فرآورده های نفتی توسط یکی از کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی اختراع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دستگاه تشخیص دهنده آلودگی ها در کف مخازن نفتکش ها، جایگاه ها و منابع ذخیره فرآورده های رنگی (بنزین، نفت سفید و نفت گاز و بنزین سوپر) توسط یکی از کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی اختراع شد.

علی چنانی مخترع این دستگاه با بیان اینکه این دستگاه با تحقیق سه ماهه ساخته شده است گفت: دستگاه با استفاده از عمل مکش (وکیوم) و تعادلات فازی عمل می کند و دستگاه آلودگی هایی از جمله آب، زنگار، تغییر رنگ و اختلاط فرآورده در کف مخازن را با دقت بالا تعیین می کند.

وی افزود: تشخیص آب کف مخازن بدون استفاده از خمیر آبیاب به صورت کاملا مکانیکی، نمونه گیری دستگاه از نقاط کف مخازن در فاصله های میلیمتری مختلف و انجام عمل مکش (وکیوم) قطرات آب کف مخازن از دیگر مزایای دستگاه یاد شده است.
 
مخترع دستگاه تشخیص دهنده آلودگی ها در کف مخازن اضافه کرد: صرفه اقتصادی، طول عمر بالا و نمونه گیری از فرآورده های رنگی بارگیری شده در نفتکش های محلی و صادراتی در امر کنترل کیفیت نهایی از جمله مهمترین مزایای ساخت این دستگاه است.

 



تاريخ : 30 / 4 / 1391برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از عصر ایران :

پيش از اين شركت مايكروسافت اعلام كرده بود كه ويندوز8 در اواخر ماه اكتبر آماده فروش است، اما استیون سینوفسکی - رئیس بخش ویندوز و ویندوز لایو، در كنفرانسي، 26 اكتبر ( 5 آبان ) را زمان قطعي فروش اين سيستم عامل اعلام كرد.

 
اين تاريخ براي عرضه نسخه مشتریان یا consumer release است و نسخه مربوط به شركتهاي توليد كننده محصولات كامپيوتري ( Release to Manufacturing ) هفته اول آگوست ( هفته دوم مرداد ) عرضه خواهد شد.
 
پيش از اين نيز اين غول نرم افزاري اكثر محصولات خود را در ماه اكتبر معرفي كرده بود و از اين جهت به سنت قديمي اعلام زمان عرضه عمل كرده است.
 
البته شركت هاي توليد كننده سيستم هاي كامپيوتري و لپ تاپ از اعلام اين زمان خشنود نيستند، زيرا در اين زمان فرصت كمتري براي ارائه محصولات جديد خود با اين سيستم عامل براي بدست آوردن بازار تعطيلات زمستاني دارند.
 
چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ویندوزهای رجیستر شده و قانونی اکس پی، 7 و ویستا تنها با پرداخت 39‪.‬99 دلار مي‌توانند ویندوز 8 را دانلود کنند.
 
البته مدتی است که شایعاتی هم مبنی بر عدم عرضه ویندوز 8 در قالب ابزارهایی چون CD و DVD شنیده مي شد .
 
اين سيستم عامل كه انطباق بسيار خوبي با دستگاه هاي لمسي دارد، قرار است در 109 كشور و با پشتيباني از 231 زبان زنده دنيا عرضه شود .



تاريخ : 29 / 4 / 1391برچسب:, | 3:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از ایران ویج:

 

همراه اول در ماه مبارک رمضان در قالب طرح ۵۵+۵ به مشترکین خود تا ۵۵ دقیقه مکالمه رایگان هدیه می‌دهد.

به گزارش ایران ویج از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول به مناسبت ماه مبارک رمضان از تاریخ ۳۱ تیر تا ۲۸ مردادماه می‌توانند در مکالمات طولانی‌تر از ۵ دقیقه، تا ۵۵ دقیقه بعدی رایگان مکالمه کنند.

بر اساس طرح ۵۵+۵، ثبت نام با ارسال یک پیامک بدون متن به ۸۰۵۵ انجام می شود.

در این طرح، مکالمه رایگان صرفاً برای مکالمات درون شبکه(به همراه اول و یا تلفن ثابت) در نظر گرفته شده و مکالمات خارج از شبکه(به ایرانسل، تالیا و …)، رومینگ بین الملل، مکالمات خارجه و سایر سرویس های همراه اول طبق تعرفه‌های جاری محاسبه می‌شود.

طبق طرح مذکور، در هر تماس درون شبکه، در صورت مکالمه بیش از ۵ دقیقه، فقط هزینه ۵ دقیقه ابتدایی محاسبه شده و پس از دقیقه پنجم تا ۵۵ دقیقه بعدی مکالمه رایگان است.

طرح ۵۵+۵ تمام ساعات شبانه روز و تمام روزهای هفته را دربرمی‌گیرد و مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در مدت اجرای طرح می‌توانند برای اطلاع از میزان تخفیف بهره‌مند شده، عدد “۱” را به ۸۰۵۵ پیامک کنند.

مشترکین همراه اول می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح به پایگاه اینترنتی همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.



تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 1:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از عصر ایران :

 

شما با استفاده از ۱st Disk Drive Protector می توانید دسترسی کاربران یک کامپیوتر را به حافظه های قابل حمل و حتی دسترسی به درایوهای محلی را محدود کرده و بدین ترتیب امنیت کامپیوتر خود را افزایش دهید. این نرم افزار به شما امکان مخفی کردن، قفل کردن و غیرفعال کردن استفاده از درایوهای محلی، شبکه ،فلاپی و USB را می دهد و همچنین امکان اجرای خودکار آنها را نیز متوقف می کند. بدین ترتیب شما می توانید به صورت محسوسی ریسک نصب نرم افزارهای مخرب روی هارد دیسک خود ، یا استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی و محرمانه خود را کاهش دهید. اگر شما تمامی درایوهای خود را مخفی یا قفل کنید ، می توانید از باز کردن و ذخیره کردن اطلاعات روی آنها جلوگیری کنید. امکان اجرای خودکار را نیز می توانید برای درایوهای به خصوصی غیرفعال کنید.

برای دانلود نرم افزار کلیک کنید



تاريخ : 28 / 3 / 1391برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 اين نرم افزار بگونه اي طراحي شده که امکان نصب و اجرا بر روي طيف وسيعي از گوشي ها و نيز گوشي هايي با سيستم عامل آندرويد را فراهم مي سازد. در اين نرم افزار کاربر ضمن مشاهده اعمال ، ادعيه ، آداب ، اوقات شرعي و ... بصورت روزانه از قابليت پخش خودکار اذان در اوقات شرعي شهر مورد نظر نيز برخوردار است. از ديگر امکانات آن مي توان به مشاهده اوقات شرعي 320 شهر ايران و هر نقطه جغرافيايي ديگر، ارائه وقايع روزانه ، چندين پوسته گرافيکي، تبديل تاريخ و ... اشاره داشت. گفتني است تقويم باد صبا بدون محدوديت زماني و به صورت رايگان براي کاربران قابل استفاده مي باشد.



ادامه مطلب