تاريخ : 3 / 10 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام علی النقی علیه السلام در کلامی گهربار ضمن برشمردن چهار ثمره اطاعت و ترس از پروردگار فرموده‌اند: هر که مطيع آفريدگار باشد، باکي باکی از خشم آفريدگان ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، بايد يقين کند که به خشم مخلوق دچار مي‏‌شود.
مشرقامام هادی علیه السلام:
هر کس از خدا بترسد، مردم از او بترسند.
هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند.
هر که مطيع آفريدگار باشد، باکي از خشم آفريدگان ندارد.
و هر که خالق را به خشم آورد، بايد يقين کند که به خشم مخلوق دچار مي‏‌شود.



متن حدیث:

من اتقي الله يتقي، و من أطاع الله يطاع، و من أطاع الخالق لم يبال سخط المخلوقين، و من أسخط الخالق فلييقن أن يحل به سخط المخلوقين.



تاريخ : 30 / 9 / 1391برچسب:, | 6:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و پاکدشت با مکان زینبیه واقع در خیابان طالقانی ورامین همواره آشنا و همراه هستند؛ مکانی که در خود، تاریخ نیم قرن این مناطق را رقم زده و توسط بزرگانی چون حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی، خواهر عالم نستوه مرحوم آیت الله طالقانی اداره می شد.

حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی که مادر شهید نیز بود، علیرغم کهولت سن، همچنان در رأس اجرای امور زینبیه، میراث بزرگ خانواده خویش را به دوش می کشید، میراثی که از بزرگان تاریخ معاصر ایران، مرحومان سید ابوالحسین"پدر" و سید محمود طالقانی"برادر" نسب به ارث می برد.

حاجیه خانم طالقانی در سال 1340 به همراه همسرش مرحوم علی اکبر عدالت منش به خاطر شغل ایشان(دفتردار اسناد رسمی)، به شهرستان ورامین(که آن موقع شامل سه شهرستان فعلی ورامین، پیشوا و پاکدشت می شد) مهاجرت کرد و در همان ایام، بنا به رسم عاداتی که در تهران داشت، همیشه جلسات مذهبی و آموزش قرآن کریم را برپا می کرد و با سکونت در ورامین، فعالیت های خود را از سر گرفت.

در همین زمینه، چندی پیش حاجیه خانم طالقانی در گفتگو با مهر گفت: من در سال 1340 به ورامین آمدم؛ یادم هست که آن موقع در تهران ختم انعام داشتم و دو تای آنها را خوانده بودم که یکی از آن مانده بود، شوهرم گفت: می خواهیم به ورامین برویم و ساکن شویم، گفتم: من در آنجا کسی را نمی شناسم.

این استاد علوم دینی افزود: وقتی به ورامین آمدیم، یک روز با دختر مرحوم حاج ابراهیم مهماندوست آشنا شدم و با کمک ایشان جلسات ختم انعام را برگزار کردیم، در آن موقع مرحوم حاج آقا طاهری مجتهد ساکن ورامین بود که به کمک خانم ایشان نیز جلسات ختم انعام را به طور مرتب پایه گذاری کردیم و در ورامین ماندگار شدیم که زینبیه نیز ایجاد شد.

پیش از شکل گیری زینبیه ورامین مراسم مذهبی بانوان به صورتی دیگر برگزار می شده است که در این خصوص، فرزند حاجیه خانم طالقانی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در همان سال 1340 شمسی آن موقع یک بانوی خیر معروف به "عمه خانم صباغ" منزل خود را که اتاقهای وسیعی داشت در اختیار خانم طالقانی(عدالت منش) برای تجمع و مراسم مذهبی بانوان قرار داد.

آغاز نیم قرن ترویج دین

پرویز عدالت منش افزود: جلسات روخوانی قرآن و مسائل مذهبی مدتی در آنجا برگزار می شد و به خاطر اینکه جلسات ادامه یابد، مکانی را برای تجمع بانوان در نظر گرفتند؛ مرحوم حاج ابراهیم مهماندوست قطعه زمینی را برای احداث زینبیه در سال 1341 اهدا کرد که جلسات خانگی پراکنده به جلسات ثابت و متمرکز تبدیل شود.

به هرحال، متولیان امر با کمک خیرین، توانستند ساختمان را به اتمام برسانند، ضمن اینکه نقشه پروژه ساختمان زینبیه را مهندس محمد مهماندوست تهیه کرد.

زنان فعال زینبیه به کمک رزمندگان در جبهه ها می شتافتند

در دوران هشت ساله دفاع مقدس، زینبیه ورامین نقش مؤثر و بی بدیلی در کمک رسانی و اعزام نیرو به جبهه ها داشت که در اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران، برخی از این فعالیتهای انقلابی و ایثارگرانه موجود است.

زنان فعال زینبیه از آن ایام پربار تاریخی و معنوی، هنوز خاطرات شیرینی از نشستن جمع زیادی از زنان برای شکستن قند، بسته بندی کوهی از آجیل، درست کردن بانداژ، پشه بند دوزی تا... برای خدمت رسانی و اعزام این کمکها به جبهه ها را از زینبیه در ذهن دارند.

زنان فعال در زینبیه از آن روزها، با نیکی و شیرینی یاد می کنند؛ روزهایی که زنان فعال زینبیه به جبهه ها اعزام می شدند که به دفعات به مناطق جنگی نظیر مریوان، شاه آباد غرب، شوش دانیال، بانه و ... برای کمک به رزمندگان شتافتند.

خانمهای فعال زینبیه در طول این سالها خاطرات تاریخ ساز خویش را هنوز مرور می کنند؛ بانوانی که اکثر آنها از مبلغه های کارکشته و متدین هستند و شاگردان مرحومه حاجیه خانم اشرف السادات عدالت منش؛ خانمها عفت میری، سرور روان آور(مهدی زاده)، مرضیه میری، ایران فرجی، عفت زاهدی، مهین نیکویی زاده، زهرا نجات، نصرت بخشنده، همدم آقایی، سادات خانم مهماندوست که همواره در کنار حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی از پنج دهه پیش تاکنون، فعالیت زینبیه را استمرار بخشیده اند و شاگردانی نیز پرورش داده اند.

حاجیه خانم طالقانی این اواخر به دلیل کهولت سن، در آستانه 97 سالگی با مشکلات خاص بیماری، کمتر در فعالیتهای زینبیه حضور می یافت، اما زینبیه به دست شاگردان برجسته ایشان، همچنان به فعالیتهای مذهبی و اجتماعی خویش با شور و شوق فراوان ادامه می داد.

مراسم وداع مرحومه حاجیه خانم طالقانی با زینبیه ورامین

محمد عدالت منش نوه مرحومه حاجیه خانم طالقانی که رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان ورامین نیز هست، در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مهر گفت: آخرین وداع بانوان با آن عالم و مبلغه بزرگوار، به احتمال فراوان امشب در زینبیه ورامین برگزار می شود و جنازه ایشان از تهران به ورامین منتقل خواهد شد.

وی افزود: تشییع جنازه آن فقیده سعیده صبح جمعه از مقابل زینبیه ورامین برگزار شده و سپس به بهشت زهرا(س) برای تدفین و خاکسپاری منتقل می شود.

عدالت منش تصریح کرد: تغییرات احتمالی در این برنامه و زمان و مکان مراسم مختلف شام غریبان، ختم و بزرگداشت مرحومه حاجیه خانم طالقانی، متعاقبا از طریق رسانه های گروهی اعلام خواهد شد.

سایت مشرق، ارتحال این عالمه ربانی و اسوه تقوا و مبارزه انقلابی را به عموم مردم  استان تهران و خانواده گرانقدر ایشان تسلیت گفته و آرزوی سلامتی و صبر برای بازماندگان مرحومه حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی خواهر مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی دارد.



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


" به یاد حادثه سقوط هواپیمای خبرنگاران؛ تپش خون خبر در رگهای آذر" عنوان یادداشتی است که در روزنامه اعتماد منتشر شده داست.

 

به گزارش ایسنا در این یادداشت آمده است:

 

هنوز بعد از هفت سال، عکس کشته‌شدگان آن سانحه را بر در و دیوارهای شهر می‌بینیم، به ویژه در خیابان‌های شلوغ تهران که سال‌هاست از یاد برده 128 نفر در حادثه سقوط هواپیمای ارتش در جنوب غرب تهران، جان باختند که 40 نفرشان، خبرنگار بودند. خیابان‌های تهران، 15 آذرماه سال 84 را از یاد برده، از یاد برده خطای انسانی، خطای تجهیزات ناوبری، خطای برج مراقبت، یا هر چه عامل این حادثه بوده، هرگز به طور رسمی معرفی نشد و هیچ کس ندانست بر سر پرونده این سقوط چه آمد. شاید برای همین است در آستانه هفتمین سال به یادآوردن خاطرات آن پرواز خونین، هنوز کلمات رنگ می‌بازند؛ چه می‌نویسیم؟ چرا می نویسیم؟ برای که می‌نویسیم؟ پرواز خبرنگاران که قرار بود برای یک رزمایش نظامی به چابهار در جنوب شرق ایران پرواز کنند، ساعت 14 آن روز به سقوط منجر شد تا بار دیگر، خبرنگار ثابت کند که این شغل و ماندن در آن، با همه کارهای دیگر متفاوت است. در رگهای آذر، هنوز خون خبر می‌تپد؛ خون خبرنگارانی که خیابان‌های شلوغ تهران را در روز 15 آذر 84 رنگین کرد و هنوز بسیاری از خبرنگاران به یاد دارند که ممکن بود آنها هم یکی از کشته‌شدگان سانحه هواپیمای هرکولس باشند. هنوز به یاد دارند خاطره‌های آشنای بسیاری را از آنها که در این سقوط، به سوی ابدیت پرواز کردند و هنوز به خاطر می‌آورند پروازی را که با فریاد کاپیتان شهیدبابک گوهری تمام شد: یا حسین!



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:مراجع,عقاب نیوز, | 3:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

18 سال پیش در چنین روزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران، به مرجعیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم دادند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در یازدهم آذرماه سال 1373 هجری شمسی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران در اقدامی هم زمان رأی به مرجعیت تقلید حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دادند.

به همین مناسبت دیدگاه برخی از فقهای معاصر نسبت به اجتهاد و مرجعیت ایشان ارائه می‌‌شود:

 

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی

 

مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی

 

آیت‌الله محمد یزدی

 

حضرات آیات محمد مؤمن و ابراهیم امینی

 

مرحوم آیت‌الله علی مشکینی

 

 

آیت‌الله یوسف صانعی



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سازمان حج و زیارت جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر برای متقاضیان و به منظور پیشگیری از ازدحام علاقمندان تشرف به سفر زیارتی عتبات عالیات در دفاتر خدمات زیارتی، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات کرده است.

متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 30 آذر ماه تا 30 دی ماه سال‌جاری هستند، با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) می توانند برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام کنند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح امروز پنج شنبه ۹ آذرماه تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه خواهد بود.

نتایج قرعه کشی ساعت 13 روز چهارشنبه  15آذر ماه بر روی سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) قابل رویت خواهد بود.



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم هفتمين سالگرد آسماني شدن شهداي رزمايش عاشقان ولايت
هفتمين مراسم سالگرد شهداي رزمايش عاشقان ولايت كه در 15 آذر ماه 1384 به شهادت رسيدند بعد از ظهر پنجشنبه مورخه 9/9/1391 در بهشت زهرا (س) تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم كه از ساعت 14 الي 16 در بهشت زهرا(س) تهران و در قطعه 50 برگزار مي‌‌شود، علاوه برخانواده‌‌هاي معظم شهدا، مقام‌هاي لشكري، كشوري و اصحاب رسانه نيزحضور خواهند داشت.
گفتني است اين مراسم به همت ستاد بزرگداشت شهداي رزمايش عاشقان ولايت و با مشاركت ارتش جمهوري اسلامي ايران و سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به مناسبت هفتمين سالگرد آسماني شدن شهداي رزمايش عاشقان ولايت برگزار خواهد شد.
روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن پاسداشت ياد و خاطره اين شهداي والامقام، از عموم مردم شهيد پرور ايران اسلامي دعوت بعمل مي آورد تا در اين مراسم معنوي حضور يابند



تاريخ : 3 / 9 / 1391برچسب:, | 4:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در شب عاشورای حسینی، در حسینیه امام خمینی(ره)؛

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار شد 

 

در شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام امشب (شنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه ی امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از مسئولان نظام و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابعاد نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام تبیین شد و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصائب اباعبدالله، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداختند.
مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) تا دوشنبه یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.
 



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، این مراسم از هفتم تا یازدهم محرم (۱۴۳۴ ه. ق) برابر با پنج‌شنبه ۹۱/۹/۲ تا دوشنبه ۹۰/۹/۱۷، به مدت ۵ شب، همراه با اقامه‌ی نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در خیابان فلسطین، تقاطع خیابان آذربایجان برگزار می‌شود. همچنین هر شب قبل از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء، احكام شرعی توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.
از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شركت فرمایند.

برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر است:

ایام مراسم تاریخ قبل از منبر سخنران عزاداری
شب اول
پنج‌شنبه
۷ محرم
۹۱/۹/۲

دعای توسل: مهدی سماواتی

حجت‌الاسلام صدیقی میثم مطیعی
شب دوم
جمعه
۸ محرم
۹۱/۹/۳

مرتضی طاهری

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی محمود كریمی
شب سوم
شنبه
۹ محرم
 ۹۱/۹/۴
منصور نورائی حجت‌الاسلام پناهیان سعید حدادیان
شب چهارم
یكشنبه
۱۰ محرم
۹۱/۰۹/۵
سیدمحمد موسوی حجت‌الاسلام رفیعی محمدرضا طاهری
شب پنجم
دوشنبه
۱۱ محرم
۹۱/۰۹/۶

صادق آهنگران

حجت‌الاسلام عالی مهدی سلحشور



تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:آیت الله مکارم,عزاداری,محرم,عقاب نیوز, | 4:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی به مناسبت درپیش بودن ماه محرم الحرام اعلام کرد که از مراسم های عزاداری حسینی نباید سوء استفاده انتخاباتی شود.
به گزارش مشرق به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی دراین پیام که روز دوشنبه منتشر شده ، بیان کرده است: ماه محرم ، ماه آگاهی و بیداری، ماه عشق و جانبازی، ماه عظمت و سربلندی بار دیگر فرا رسید و شهادت‌نامه سالار شهیدان و یاران فداکارش قرائتی جدید به صورت گفتاری و رفتاری می‌طلبد.
 
در قسمت دیگری از پیام آیت الله مکارم آمده است: خیل عزاداران حسینی همه جا با عشق و علاقه خود را به صورت خودجوش برای ادای حق مراسم سوگواری آماده می‌کند،البته برای بهره‌گیری کامل از این مراسم پرشکوه که هر سال گسترده‌تر می‌شود رعایت نکاتی لازم است.
 
وی در این پیام بیان کرده است: حرکت امام(ع) و یارانش از مدینه تا کربلا و لحظه شهادت و حرکت تاریخی خیل اسیران از کربلا به کوفه و از آن‌جا به شام و سپس به مدینه همه پیام‌هایی برای زندگی امروز ما دارد و بیش از همه نسل جوان نیاز به شنیدنش دارند که باید توسط خطبای عزیز و اشعار حماسی مداحان حسینی تبیین و تشریح شود.
 
این پیام حاکیست: دشمنان متعصب و لجوج و کوتاه‌فکر از این مراسم که باعث اعتلای اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است سخت خشمگین و عصبانی هستند و از مشاهده شکوه و عظمت آن خون می‌خورند باید با کمال شهامت در برابر آنها ایستاد و مراسم را سال به سال باشکوه بیشتری برگزار کرد ولی در عین حال باید مراقب بود بهانه‌ای به دست آنها داده نشود.
 
در بخش دیگری از توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به عزاداران حسینی آمده است: آمیختن خرافات و کارهای موهن مانند قمه‌زنی و امثال آن از این بهانه هاست که دشمن را شاد می‌کند و از آن بهره‌برداری می‌کند، باید همه عزیزان به هوش باشند.
 
پیام حاکیست: قطع یا کم کردن شدید بودجه‌های مربوط به ارسال مبلغان دینی به نقاط دور و نزدیک در داخل و خارج و مخصوصآ مناطق محروم امسال آسیب مهمی به مسأله تبلیغ اسلام در ماه محرم می‌رساند، بارها گفته‌ایم هیچ یک از برنامه‌های دینی مطلقا نه به بودجه این دولت و نه به هیچ دولت دیگری نباید وابسته باشد که مایه بدبختی است، بلکه باید بر دوش کمک‌های همیشگی و جوشان مردمی باشد، بنابراین لازم است امسال عاشقان حسینی از تشریفات اضافی مجالس به کاهند و به جای آن در ارسال مبلغ به مناطق مختلف توسط مراکز اعزام مبلغ حوزه علمیه کوشش کنند.
 
در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: ما به سهم خود در پر کردن این خلأ کوشش می‌کنیم ولی نیازها بسیار فراتر از آن است.
 
آیت الله مکارم شیرازی دراین پیام بیان کرده است: عزاداران عزیز در حفظ مراسم و سبک‌های سنتی کوشا باشند، حضور جوانان و نوجوانان را به این مراسم گرامی دارند و آنها را تشویق کنند و اهداف قیام تاریخی عاشورا را برای آنها روشن سازند.
 
پیام حاکیست: باید تمام برنامه‌ها در مسیر حفظ اسلام و نظام شکوهمند اسلامی صورت گیرد و در برابر توطئه‌های دشمن مخصوصآ در این شرایط کاملا هوشیار باشیم و از ورود مسائل سیاسی جناحی مخصوصآ سوء استفاده‌های انتخاباتی جلوگیری کنیم.
 
این پیام حاکیست: عزاداران عزیز به نماز اهمیت فراوان دهند و هنگام برپا شدن نماز جماعت مراسم را موقتآ متوقف نمایند و بعد از نماز ادامه دهند زیرا نماز ستون خیمه دین است، رعایت نظم کامل در برنامه‌ها، عدم اهانت به مقدسات دیگران، ملاحظه حال همسایگان مساجد و حسینیه‌ها، جلوگیری از اسراف و تبذیر مواد غذایی و رساندن آن به نیازمندان و خودداری از قربانی کردن حیوانات در معابر عمومی که سبب آلوده شدن خیابان‌ها و مساجد و تکایا می‌شود، دلیل بر بیداری ملت ما خواهد بود.

 



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:مدفون,بهشت زهرا,عقاب نیوز, | 2:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به‌ گزارش مشرق به نقل از نامه، حتما تا به حال برای یک‌بار هم شده سری به بهشت‌زهرا زده‌اید. قبرستانی به بزرگی یک شهر که در سال 1349 در شهر تهران افتتاح شد. شاید این تنها آرامگاهی در جهان باشد که هم نو‌ع شخصیت در آن دفن شده‌اند. از امام خمینی که رهبری جامعه اسلامی را برعهده داشت. تا رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، نخست وزیر، وزرا، نمایندگانمجلس، شهردار، سردار و سرتیپ، بازاری، دکتر، معلم، کارگر و...

اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید چه کسی برای اولین بار در این آرامگاه بزرگ دفن شده باشد و مراسم خاکسپاریش تبیدل به تاریخ شهر تهران و بهشت زهرا شده باشد.

در سال 1349 «محمد تقی خیال»که به خانواده ای ارتشی و متنفذ متعلق بود، در قطعه یک، ردیف یک، شماره یک بهشت زهرا آرام گرفت و تنها آرامستان متمرکز پایتخت با دفن محمدتقی خیال رسما مورد بهره برداری قرار گرفت و باعث شد خیال به تاریخ بپیوندد.



تاريخ : 22 / 8 / 1391برچسب:, | 1:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، کتاب «چهار گفتار» که به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شده است شامل چهار سخنرانی ایشان است که موضوع مشترک سخنرانی‌ها، تبیین و تحلیل زمینه‌ها و عوامل موثر در بروز حادثه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری در کربلاست. گفتار اول در بیست و دوم تیرماه ۷۱ مصادف با سالروز شهادت امام سجاد (ع) و در جمع فرماندهان گردان‌ها و گروهان‌ها و دسته‌های عاشورایی نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور ایراد شده و با توجه به موضوع درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، مسئله عبرت‌های عاشورا مورد تشریح قرار گرفته است. 
 
گفتار دوم در ۱۹ خرداد ۷۴ مصادف با سالروز عاشورای حسینی در قالب خطبه اول نماز جمعه تهران ایراد شده و هدف اصلی قیام امام حسین (ع) مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. 
 
گفتار سوم در بیستم خرداد ۷۵ در دیدار فرماندهان لشگر ۲۷ محمدرسول الله (ص) بیان شده و با توجه به تاکید قرآن کریم بر لزوم عبرت گیری از تاریخ، موضوع دلایل انحراف جامعه اسلامی پس از ۵۰ سال از بعثت پیامبر اکرم (ص) مورد بحث قرار گرفته است. گفتار چهارم در محرم ۱۸ اردیبهشت ۷۷ در قالب خطبه اول نماز جمعه تهران ایراد شده و اشاره به گفتار اول، موضوع عبرت‌های عاشورا مجدداً با وسعت بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: «نزار القطری» مداح مشهور اهل بیت(ع) جدیدترین کار خود را با نام «قانون عشق» را با 8 تراک منتشر می‌کند که در آن علاوه بر مداحی‌هایی به زبان عربی، یک مداحی فارسی نیز گنجانده شده است.

خبرگزاری فارس: انتشار آلبوم جدید «نزار القطری» در آستانه محرم +‌ دموی صوتی

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، «نزار القطری» مداح مشهور اهل بیت(ع) که تولید بیش از 20 آلبوم مذهبی را در کارنامه هنری خود دارد، جدیدترین اثر موسیقایی خود به نام «قانون» را به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم روانه بازار می‌کند.

این مداح خوش‌الحان اهل‌بیت علیهم السلام، «قانون عشق» را با 4 شعر از «عمر فاروق البدراوی» و اشعاری از حیدر ترکی الکربلائی، علی السقای، حسان حلمی و کریم الحاج فلیج تولید کرده است.

 

 

آلبوم قانون عشق شامل تراک‌های ذیل است:

ـ بین البقیع و کربلاء (01:46 دقیقه)

ـ محاریب الحنین (02:52 دقیقه)

ـ ثارک یا غایب (04:08 دقیقه به زبان‌های عربی و فارسی/ دانلود از اینجا)

ـ خادم حسین (05:25 دقیقه)

ـ مأوى الحائرین (06:18 دقیقه)

ـ زینب و الحسین (07:27 دقیقه)

ـ آه یا حسین (08:06 دقیقه)

ـ و هم بیه موال (09:22 دقیقه)

عنوان «قانون عشق» از مدخل (اینترو) 13 ثانیه‌ای این آلبوم انتخاب شده است.

 

 
دموی آلبوم قانون عشق با صدای نزار القطری

 

شرکت «الغدیر» کویت ضبط و پخش این آلبوم مذهبی را بر عهده گرفته است.

 

به گزارش فارس، نزار القطری سال گذشته مجموعه مداحی «رایات» را با اشعاری به زبان عربی، فارسی و ترکی به همراهی یک موزیک‌ویدئو منتشر کرد که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شد.

بخش‌هایی از کلیپ زیبای «رایات» از اینجا قابل مشاهده است.

نزار القطری با نام اصلی «نزار فضل‌الله روانی» 5 سال پیش با پخش نوحه عربی-فارسی «أنا مظلوم حسین» از شبکه سوم سیما به شهرت رسید. این مداح 41 ساله اصالتاً اهل قطر است، مدتی را در لندن زندگی کرده و اکنون ساکن کویت است.

القطری که بیش از 3 دهه است به مداحی می‌پردازد، به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی مسلط بوده و نوحه‌هایی را به هر سه زبان خوانده است.

او اکنون دارای سه فرزند با نام‌های کوثر، حسین و علی است و به خواندن قصیده مشهور «خیرة الله من الخلق أبی» علاقه خاصی دارد و همواره آن را در پایان مجالس خود زمزمه می‌کند.



تاريخ : 19 / 8 / 1391برچسب:آل هاشم,عقاب نیوز, | 6:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حاشیه نگاری از دیدار با آیت الله آل هاشم



تاريخ : 19 / 8 / 1391برچسب:, | 1:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

از نفرین پدربترس



تاريخ : 18 / 8 / 1391برچسب:رهبری,گلپایگانی,عقاب نیوز, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کنگره فقیه آگاه ویژه بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) صبح امروز با قرائت پیام مقام معظم رهبری در مرکز فقهی ائمه اطهار قم آغاز شد .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر،دراین پیام که حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی آن را قرائت کرد ، مقام معظم رهبری از حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی به عنوان برجسته ترین مرجع تشیع در نیم قرن اخیر یاد کرده  و افزوده اند : دوران مرجعیت 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ انتظار است .
 
در این پیام همچنین آمده است: ساخت مدارس ، مساجد ، بیمارستان و نمایندگی در خارج از کشور ، ورود درعرصه نوآوری های خدماتی از قبیل فعالیت های رایانه ای وتربیت مدرس مخصوص تدریس از جمله کارهای برجسته آن مرحوم بود .
 
درادامه پیام مقام معظم رهبری آمده است : بجز علم و تقوا که شرط مرجعیت شیعه است آن بزرگوارازخصلت هایی برخوردار بودند که بارزترین آن صلابت در امردین و ایستادگی بر سر مواضعی بود که براثر تشخیص دین اتخاذ می فرمودند.
 
در ادامه این مراسم آیت الله صافی گلپایگانی هم در سخنانی مواضع سیاسی مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی را از شاخصه های برجسته آن عالم ربانی دانست و گفت :ایشان درخنثی کردن بسیاری از مسائل سیاسی مانند اصلاحات ارضی ، انجمن های ایالتی و ولایتی و مجلس موسسان زمان طاغوت نقش موثر و مستقیمی داشتند و با درایت و صلابت خود مانع از تلاش رژیم پهلوی در جلوگیری از استقلال حوزه ها نیز شدند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی  نیز در این مراسم نقش حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی را در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت : آن عالم وارسته در دوران تبعید امام رنج زیادی را متحمل شد تا اقتدار حوزه ها حفظ شود.
 



تاريخ : 18 / 8 / 1391برچسب:محرم الحرام ,عقاب نیوز, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :



تاريخ : 17 / 8 / 1391برچسب:نمازجمعه,جنتی,عقاب نیوز, | 11:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش مشرق ، نماز جمعه این هفته تهران که از ساعت 11:45 با تلاوت قرآن مجید آغاز خواهد شد محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اقتصاد مقاومتی سخنرانی خواهد کرد.
 
همچنین پوریا تیموری نفر برتر تفسیر و نهج البلاغه مسابقات آموزش و پرورش کشور به ارائه گزارش خواهد پرداخت.
 
در پایان نیز نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان اقامه خواهد شد.
 
پیش از این ستاد نماز تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود آیت‌الله جنتی ، امام جمعه موقت تهران در گذشته طبق برنامه، هر ماه یک بار به ایراد خطبه‌های وحدت آفرین جمعه تهران می‌پرداختند، اما وی  با توجه به کهولت سن، هر دو ماه یکبار در سنگر توحیدی نماز جمعه حضور پیدا خواهند کرد .
 
گفتنی است آخرین بار آیت الله جنتی در 13 مرداد ماه سال جاری خطیب نماز جمعه تهران بوده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در نخستین دیدار میثم تمار و امیرالمؤمنین(ع)، حضرت از او نامش را می‌پرسد که پاسخ می‌شنود: سالم! حضرت می‌فرماید: اما پیامبر خدا(ص) به من فرمود پدرت اسم تو را در ایران و در سرزمین خودت «میثم» گذاشته است.

خبرگزاری فارس: پیشگویی امام علی(ع) درباره شهادت یار ایرانی خود «میثم تمار»

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، 22 ذی‌الحجه سالروز شهادت «میثم تمار» است. با توجه به اینکه حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش در کتاب «یاران ایرانی اهل بیت علیهم‌السلام» در کنار پرداختن به یاران ایرانی و مخلص اهل بیت علیهم‌السلام، «میثم تمار» را نیز در زمره یاران ایرانی معرفی کرده است، با این نویسنده حوزوی به گفت‌وگو نشستیم.

 

 

موالی و موالیان یعنی چه؟

بقیه در ادامه مطلب....



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 8 / 1391برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مراسم تشییع پیکرهای هفت خلبان شهید برگزار شد

تهران - مراسم تشییع پیکرهای مطهر هفت خلبان شهید دوران دفاع مقدس روز شنبه در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

 

به‌ گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم تشییع این شهدا حجت‌الاسلام والمسلمین ˈ محمد محمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ ˈحسن شاه صفیˈ فرمانده نیروی هوایی ارتش، ˈمحمدباقر قالیبافˈ شهردار تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ˈسیدمحمد‌علی آل هاشمˈ رییس عقیدتی سیاسی ارتش، جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، هوایی، دریایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و خانواده‌های این شهدا حضور داشتند.

امیرسرتیپ خلبان ˈحبیب بقاییˈ عضو گروه مشاوران نظامی رهبر معظم انقلاب در این مراسم با بیان اقدامات نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: خلبانان نیروی هوایی ارتش با جانفشانی‌های خود برنامه ریزی دشمن را در دوران دفاع مقدس برهم زدند.

وی افزود: پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در ساعاتی اندک پس از حمله عراق به ایران و همچنین حمله 140 فروند هواپیماهای جنگنده ایرانی به مواضع دشمن در عملیات کمان 99 نقش زیادی در شکست دشمن داشت.

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در ماه‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی به دلیل استقرار نیروهای دشمن در مرزهای کشورمان مشخص بود که جنگی بزرگ در حال رخ دادن است اما بنی صدر در آن مقطع فقط به دنبال ایجاد تفرقه میان نیروهای انقلاب بود.

امیر سرتیپ بقایی تصریح کرد: امروز نیز خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده‌تر از هر زمانی برای دفاع از کیان نظام اسلامی هستند.

پس از برگزاری مراسم صبحگاه و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ˈمحمدمحمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، پیکرهای مطهر این شهدا درستاد نیروی هوایی ارتش از محل ستاد فرماندهی این نیرو تا خیابان پرستار تشییع شد.

پس از پایان مراسم تشییع، پیکرهای سرلشگر خلبان شهید ˈمحمد صالحیˈ و سرلشگر خلبان شهید ˈمحمد حاجیˈ برای خاکسپاری به قطعه شهدای بهشت زهرا (س) تهران منتقل شدند.

همچنین پیکر سرلشگر شهید ˈخالد حیدریˈ برای خاکسپاری به شهر مهاباد و پیکر سرلشگر شهید ˈقدرت‌الله کیان جوˈ به شهر اصفهان منتقل شد.

پیکرهای این هفت شهید خلبان چندی پیش در شهر کوت عراق تفحص شد که چهار نفر از آنها دارای مدارک شناسایی همراه خود بودند.

هویت سه خلبان شهید دیگر قرار است از طریق آزمایش DNA در هفته‌های آینده تعیین و اعلام شود.



تاريخ : 30 / 7 / 1391برچسب:, | 1:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رهبر معظم انقلاب در پیامی جان باختن جمعی از دانش آموزان دختر شهرستان بروجن را که در پی سانحه واژگونی اتوبوس رخ داد، تسلیت گفتند.

به گزارش دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی جان باختن جمعی از دانش آموزان دختر شهرستان بروجن را که در پی سانحه واژگونی اتوبوس رخ داد، تسلیت گفتند.

متن پیام به  شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حادثه اندوه باری که به کشته شدن گروهی(بیست و چند نفر) و مجروح شدن جمعی دیگر از نونهالان و دانش آموزان عزیز میهن اسلامی منجر شد، موجب تالم و تاثر شدید اینجانب گردید.

مصیبتی که جز روح و بشارت الهی چیزی توان کاستن از سنگینی آنرا ندارد و صبر بر آن موجب بارش رحمت بر قلبهای داغدیده پدران و مادران و بستگانی است که در این عزا به سوگ نشسته اند.

اینجانب با قلبی محزون، صمیمانه ترین تسلیت های خود را به همه بازماندگان خصوصا اولیاء و مربیان و همکلاسی های داغدیده آنان تقدیم می دارم و از خداوند رحیم می خواهم که بهترین جزای صابران و سکینه و رحمت خود را بر آنان نازل فرماید و آن عزیزان سفر کرده به ملکوت را با شهدا محشور فرماید و همه مجروحان را شفای کامل و عافیت و سلامت عنایت فرماید.

سیدعلی خامنه ای
30 مهر 1391



تاريخ : 28 / 7 / 1391برچسب:, | 2:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عروج ملكوتي يكي ديگر از جانبازان نيروي زميني ارتش
امير سرلشگر اصلاني از فرماندهان فقيد لشگر 84 خرم آباد به شهادت رسيد


امير سرلشگر محمدباقر اصلاني از فرماندهان لشگر 84 پياده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران 8 سال دفاع مقدس و از حماسه آفرينان دفع غائله كردستان و مبارزه با منافقين كوردل در سالهاي اول پيروزي انقلاب اسلامي و جانباز 70 درصد، پس از تحمل 33 سال درد و رنج ناشي از مجروحيت ها و وجود تركشهاي متعدد در بدن، روز گذشته (26/7/91) دعوت حق را لبيك گفته و به جمع ياران شهيدش پيوست.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، شهيد سرلشگر اصلاني يكي از فرماندهان رشيد ارتش در جبهه مبارزه بي امان با منافقين و دفع غائله كردستان بود كه در سال 58 و در جريان نبرد با دشمنان انقلاب اسلامي در شهرستان سقز دچار مجروحيت هاي متعدد از جمله ضايعه نخاعي شده و به افتخار جانبازي نائل آمد.

گفتني است، مراسم تشييع پيكر پاك اين شهيد والامقام صبح امروز پنجشنبه با حضور جمعي از مسئولان و فرماندهان كشوري و لشگري و همرزمان وي از مقابل منزل شهيد اصلاني تشييع و در قطعه شهداي بهشت زهرا (س) به خاك سپرده شد.
روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران شهادت پرافتخار اين فرمانده دلاور نيروي زميني را به خانواده معزز وي و آحاد فرماندهان و پيشكسوتان نيروي زميني ارتش تبريك و تسليت مي گويد. 




روحش شاد و يادش گرامي باد  

 



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

فارس: سرپرست حج و زیارت استان اصفهان از هزینه جدید سفر زمینی کربلا با نرخ نزدیک به یک میلیون تومان خبر داد و گفت: هزینه سفر به کربلا دو برابر شده و سایت ثبت‌نام برای زائران باز شده است.

غلام علی‌زاهدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی از زائران عتبات عالیات با سایت بسته ثبت نام برای کربلا مواجه شده‌اند، اظهار کرد: مدت کوتاهی سایت ثبت‌نام برای عتبات عالیات اصفهان بسته بود و متقاضیان قادر به ثبت‌نام جدید برای کربلا نبودند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز، هزینه جدید سفر به عتبات عالیات هنوز مشخص نشده است.

سرپرست حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: طی دو روز گذشته جلسات متعددی در سازمان حج و زیارت کشور برگزار شده که به یک نتیجه واحد در مورد نرخ جدید کربلا در کشور برسند.

وی ادامه داد: قرار بود ثبت نام جدید 27 مهرماه از طریق سایت سازمان حج و زیارت صورت گیرد که به دلایل نوسان نرخ ارز این امر با تأخیر صورت گرفت.

زاهدی تاکید کرد: البته پیش از ثبت نام اولیه و قرعه کشی زائران انجام شده سایت برای ثبت‌نام اعزام بسته شده بود، که از امروز سایت باز شده است.

این مسئول با بیان اینکه افراد ثبت نامی با نرخ جدید به کربلا می‌روند، گفت: هزینه سفر به کربلا به صورت زمینی به صورت علی‌‌الحساب 981 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 177 هزار تومان است.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه سفرهای هوایی بر اساس کیفیت هتل‌ها متفاوت است، تصریح کرد: هزینه سفر هوایی حداقل از یک میلیون و 150 هزار تومان تا یک میلیون و 355 هزار تومان است.

وی اذعان داشت: این هزینه بر اساس ارز مبادلاتی محاسبه شده و به صورت علی‌الحساب از زائران گرفته و امکان اینکه بر اساس نرخ روزانه اضافه شود هست.



تاريخ : 7 / 7 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به مناسبت یازده ذیقعده سالروز ولادت ثامن الحجج(ع) به توصیف مکانی به نام «مشربه ام ابراهیم» می‌پردازیم، چرا که در این مکان مزار مادر امام رضا(ع) قرار دارد.
 
«مشربه ام ابراهیم» نام مکانی است که در شارع علی ابن ابیطالب و در داخل یک کوچه قرار دارد، وقتی زائران در کنار این کوچه می‌ایستند، یک چهار دیواری با سیمان سفید مشاهده می‌کنند که درب آن قفل شده است، کسانی که این قفل را بر درب این خانه زده‌اند می‌پندارند که می‌توان با قفل کردن آن حوادث این مکان مقدس را نیز به فراموشی سپرد.
 
 
 
 
 
در واقع مَشربه امّ ابراهیم، باغ کوچکی بوده در مدینه و در منطقۀ عوالی-شرق قبا و شمال منطقه بنی قریظه بوده است که خانه ماریه قبطیه، همسر پیامبر(ص) و مادر ابراهیم فرزند رسول خدا(ص) بوده است.
 
ابراهیم در اینجا به دنیا آمد و پیامبر(ص) اقامتی طولانی در این محل داشته و در آنجا بسیار نماز گزارده‌اند، معروف است که رسول خدا(ص) در آنجا خمره‌های آب نهاده بود تا از آنها آب بنوشند، قبر حمیده خاتون مادر امام موسی کاظم(ع) و نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) در اینجا واقع است و امام صادق(ع) به زیارت این محل سفارش فرموده‌اند.
 
در روایت است که عقبه بن خالد از امام صادق(ع) پرسید: ما مساجدی را که پیرامون مدینه هستند، زیارت می‌کنیم، از کدامین مسجد آغاز کنیم بهتر است؟
 
امام صادق(ع) فرمود: «اِبْدَأْ بِقُبَا فَصَلِّ فِیهِ وَأَکْثِرْ فَإِنَّهُ أَوَّلُ مَسْجِد صَلَّی فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ(ص) فِی هَذِهِ الْعَرْصَةِ ثُمَّ ائْتِ مَشْرَبَةَ أُمِّ إِبْرَاهِیمَ فَصَلِّ فِیهَا وَهِیَ مَسْکَنُ رَسُولِ اللَّهِ(ص) وَمُصَلاَّهُ». (کافی 4/560)
 
از مسجد قبا آغاز کن و در آن زیاد نماز بخوان; زیرا آن نخستین مسجد در این منطقه است که رسول خدا(ص) در آنجا نماز خواند. پس از آن، به مشربه امّ ابراهیم برو و در آنجا نماز بگزار، زیرا آنجا مسکن دوم پیامبر خدا(ص) و محل نماز او است.
 
 
 
 
 
حال در این عصر این مکان نشان از غربت اهل بیت پیامبر(ص) دارد، مسئولان دولتی عربستان درب این خانه را قفل زده‌اند، ولی نمی‌دانند که محبت زائران به اهل بیت را نمی‌توان با بستن قفل‌های بزرگ به درب‌ها از میان برد، این کار تنها عشق مردم را به اهل بیت فزونتر می‌کند و دیگرانی را نیز که اهل بیت را نمی‌شناسند، به تفکر وا می‌دارد که چرا باید این محل به روی مردم بسته باشد و این خود موجب پیوند دیگران با اهل بیت خواهد شد.
 
بنا بر روایات این مکان اولین خانه حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بوده است که این بزرگواران زندگی معنوی و پر خیر و برکت خود را در اینجا شروع کردند، اما این مشربه اتفاقات دیگری نیز در درون خود دارد، اینجا محل تولد امام موسی کاظم(ع) نیز است، چرا که بعد از رسول خدا(ص) این مکان در اختیار اهل بیت عصمت و طهارت قرار گفت.
 
 
 
شکل کنونی مشربه ام‌ ابراهیم
 
 
 
این روزها زائران در زیارت دوره تنها می‌توانند از دور با نگاه به این مشربه سلامی به اهل بیت(ع) پیامبر بدهند، اما این سلام از عمق جان و با کمال خلوص و ارادت است، مگر می‌توانی زائر پیامبر رحمت باشی و حتی از چند متری سلامی به دو تن از مادران ائمه در این مکان نکنی، این منطقی نیست که محبت پیامبر را در دل داشته باشی و سایر اهل بیت پیامبر را فراموش کنی.
 
 
 
 
 عکس هوایی از مشربه ام ابراهیم
 
 
 
 
 نمایی دیگر از مشربه ام ابراهیم
 
 
 
در زیر عکسی منتشر نشده از مزار حمیده خاتون مادر امام موسی کاظم(ع) و نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) را قبل از تخریب در مشربه ام ابراهیم مشاهده می‌کنید:
 
 
 



تاريخ : 3 / 7 / 1391برچسب:, | 4:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از رسا‌، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با فرشاد حیدری مدیرعامل بانک ملی ایران و اعضای هیأت مدیره این بانک، با بیان این که اروپا و آمریکا چوب رنسانس و سکولاریسم  را می خورند، اظهارداشت: مشکلات اقتصادی آن ها با طرح ریاضت اقتصادی قابل حل نخواهد بود، زیرا ثروت دست عده معدودی است که حاضر نیستند این موقعیت را از دست بدهند.

وی نظام حاکم بر آمریکا و اروپا را کاپیتالیستی عنوان کرد و گفت: مشکل اقتصادی آن ها با کشور ما کاملا متفاوت است، ثروت در آن کشورها دست افراد خاصی است و 99 درصد مردم زیر بار قرض و فشارهای مالی هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم طاغوت را بر سه نوع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقسیم بندی کرد و گفت: قرآن برای هر سه نوع طاغوت مثال می زند و می فرماید باید همه این ها از بین بروند.

عمل به دستورات اسلام مشکلات اقتصادی را ریشه کن خواهد کرد

این مرجع تقلید مشکل اقتصادی و فقر را یکی از بزرگ ترین معضلات اجتماعی دانست و اظهارکرد: برخی فکر می کنند فقر جزئی از برنامه های اسلام است، درحالی که اگر به دستورالعمل های اسلام به درستی عمل شود فقر ریشه کن خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع)، گفت:  احتیاج به غیر نوعی اسارت است و مسلمانان باید از این ذلت و اسارت نجات یابند؛ روایات فراوانی در مذمت فقر وجود دارد که نشان می دهد فقر مصیبتی است که باید از آن هم رهایی پیدا کرد.

وی اسلام را پاسخگوی همه مشکلات دانست و تصریح کرد: برای رفع فقر و تنگدستی نیز آموزه های فراوانی وجود دارد؛ اسلام می گوید اهل کار، کوشش و تدبیر باشید و از منابع طبیعی خداوند بهره برداری صحیح کنید، اگر این دستورالعمل اجرایی شود بخشی از مشکلات فقر حل می شود.

این مرجع تقلید، تدبیر، دلسوزی و هماهنگی بین مسؤولان را برای حل مشکل اقتصادی کشور ضروری خواند و گفت: مشکلات اقتصادی پیچیده است و باید با ایمان، جدیت، عزم ملی و اتحاد به حل آن اهتمام داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، طلب مال حلال را با فضیلت ترین عبادات عنوان کرد و ابراز داشت: مردم برخی کارها را عار می دانند در صورتی که عار این است که انسان دست نیاز خود را به سوی دیگری دراز کند.

اخذ جریمه دیرکرد حرام است

وی دریافت دیرکرد یا جریمه تأخیر در پرداخت اقساط هرماه در قبال تسهیلات بانکی را ربا دانست و گفت: باید از ربا پرهیز کرد؛ می توان در برخی عقود ضمن شرط جریمه ای در نظر گرفت ولی باید این جریمه را یک بار پرداخت کرد ولی اگر در زمان های متوالی و بر اساس میزان پول، دریافت شود حرام است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تأکید بر این که می توان برای تضمیین پرداخت اقساط  از ضامن یا رهن استفاده کرد، افزود: راهکار اسلامی این است که مقداری طلا یا چیز با ارزش دیگری را از شخص بگیرید و در صورت نپرداختن دین، آن را فروخته و بدهی فرد را بر دارید.

این مرجع تقلید ربا را یکی از گناهان کبیره دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن 7 مرتبه این گناه مذمت شده است؛ خداوند در قرآن از دو گناه کبیره بیش از همه تبری جسته است، یکی زیر سلطه کفار و طاغوت رفتن و دیگری ربا است و حرام خداوند با هیچ شرطی و به وسیله هیچ شخصی حلال نمی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام می خواهد فرهنگ کار کردن گسترش پیدا کند، گفت: مضاربه که یکی ازعقود اسلامی است، اصالتش به کار است ولی ربا اصالتش به پول است؛ اسلام می خواهد این طور نباشد.

برخی مشکلات اقتصادی ناشی ازسوء مدیریت است و ربطی به تحریم ها ندارد

وی پذیرش فرهنگ تورم  از سوی مردم را خطری جدی برای اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: این که برخی به راحتی می گویند نرخ امروز با دیروز تغییر کرده است باید اصلاح شود؛ مردم تورم را امری عادی می پندارند در صورتی که در برخی از کشورها سالیان سال قیمت ها یکسان باقی می ماند، چرا باید در کشور ما روز به روز قیمت ها بالا برود.

این مرجع تقلید یکی دیگر از معضلات اقتصادی کشور را نبودن نرخ واحد در بخش های مختلف کشور عنوان کرد و گفت: گاهی دو مغازه در کنار هم قیمت یکسانی ندارند؛ این وضعیت باید کنترل شود، بخشی از گرانی ها ناشی از ضعف در مدیریت این شرایط است و ربطی به تحریم ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تأکید در کسب قدرت و استقامت اقتصادی، اظهارکرد: باید مسایل اقتصادی را طوری مدیریت کنیم که تحریم ها هیچ اثری بر کشور ما نگذارد.

وی در توصیه به مسؤولان کشور برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: اکثر مردم در مضیقه هستند، این مردم که انقلاب را با جان خود به ثمر نشانده اند باید در رفاه باشند؛ سعی کنید همانطور که مقام معظم رهبری تأکید دارند مشکلات اقتصادی را حل کنید، بالا ترین خدمت به مردم ارزانی و فراوانی نعمت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، اقتصاد سالم را در گرو تولید کار و حمایت از سرمایه ایرانی دانست و ابرازداشت: برای تحقق این فرمایش رهبر معظم انقلاب  کارهای فراوانی می توان کرد؛ در کشور ما منابع طبیعی فراوانی وجود دارد، در روایت داریم هر ملتی که آب و خاک دارد ولی محتاج است از رحمت پروردگار به دور است.



عقاب نیوز:


نفرات برتر رشته حفظ و قرائت قرآن كريم چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان معرفي و تجليل شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تبريز، در مراسم اختتاميه چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان سه نفر برگزيده در دو رشته قرائت و حفظ قرآن كريم معرفي شدند. در رشته حفظ نفر اول ابوذر كريمي از ايران، نفر دوم ولد الشيخ احمد از كشور موريتاني، نفر سوم محمد محمد الهلباوي از كشور مصر برگزيده و معرفي شدند.

 

همچنين در رشته قرائت مجيد فقيه از ايران نفر اول، محمدمهدي عزالدين نفر دوم از كشور لبنان و عنايت‌الله عصمت نفر سوم از كشور افغانستان اعلام شدند.

 

 

براساس اين گزارش نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتيب مبلغ 10 هزار دلار، هفت هزار دلار و پنج هزار دلار جايزه نقدي به همراه تنديس اين دوره از مسابقات و لوح تقدير دريافت كردند.

 

 

همچنين در اين مراسم پيام سازمان آيسيسكو از سوي مدير كل منطقه‌اي اين سازمان و همچنين بيانيه‌ هيات داوران اين دوره از مسابقات قرائت شد و در پايان از محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي و ميزبان دوره قبلي و همچنين عيسي عليزاده دبير اجرايي سومين دوره مسابقات با اهداء لوح تقدير شد.

 

 

در مراسم اهداء جوايز به برگزيدگان رييس جهاد دانشگاهي، آيت‌الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز، حسن بياتي عضو شوراي شهر تهران، شهردار تبريز و مدير راديو قرآن حضور داشتند.



تاريخ : 22 / 6 / 1391برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سینماگران در آستانهٔ روز سینما به قطعه هنرمندان رفتند و با حضور در مزار اهالی سینما و اهدای شاخه گل، یاد آن‌ها را گرامی داشتند اما در این حضور، بی‌نام و نشان بودن مزار پدر دوبلهٔ ایران جلب توجه می‌کرد.

علی کسمایی که نقش بسزایی در شکل‌گیری دوبله در ایران داشته است، ششم تیر ماه درگذشت و پیکرش هشتم تیر ماه در قطعهٔ هنرمندان به خاک سپرده شد و در حال حاضر مزارش تنها با تابلوی موقتی که روز خاکسپاری نصب شده است، مشخص می‌شود.


کسمایی متولد ۱۲۹۴ و فارغ‌التحصیل رشتهٔ اقتصاد از دانشگاه تهران بود. او از سال ۱۳۲۹ فعالیتش را در زمینهٔ دوبله آغاز کرد و برای نخستین‌بار در سال ۱۳۳۳ به‌عنوان سرپرست گویندگان فیلم «شاهزادهٔ روباهان» را دوبله کرد.

او که به‌عنوان «پدر دوبله ایران» معروف است، سرپرستی دوبلاژ «شازده احتجاب»، «شطرنج باد»، «ملکوت»، «هجرت»، ‌ «پرواز در شب»، «هزاردستان»، «سربداران»، «آخرین پرواز»، «این خانه دور است»، «سال‌های جوانی»، «اتاق یک»، «حکایت آن مرد خوشبخت»، «کمیتهٔ مجازات» و «هور در آتش» و فیلم‌های خارجی «دکتر ژیواگو»، «بانوی زیبای من»، «آوای موسیقی» و «هملت» را در کارنامهٔ هنری‌اش ثبت کرده است.

به شواهد و تاریخ، بسیاری از مدیران دوبلاژ و گویندگان مطرح که هم‌اکنون مشغول کار هستند، از شاگردان این هنرمند محسوب می‌شوند، چنان‌که ابوالحسن تهامی‌نژاد ـ از دوبلوران پیش‌کسوت ـ دربارهٔ کسمایی به ایسنا گفته بود: «کسمایی استاد همهٔ ماست و ما دوبله را با ایشان شروع کردیم. آقای کسمایی در همهٔ ما تأثیر داشته و فیلم‌های خیلی خوبی را دوبله کرده است، که به‌خوبی آن‌ها را می‌فهمیده و می‌دانسته چه کاری باید انجام دهد.»

علی کسمایی تا پایان عمرش تنها زندگی کرد و بستگان درجه یکی نداشت.

امروز به یاد همه عزیزانمان که در خاک سرد خفته اند فاتحه ای قرائت کنیم.



تاريخ : 14 / 6 / 1391برچسب:ثبت نام , عتبات , عقاب نیوز, | 2:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از تاریخ 27مهر 91 لغایت29 آذر 91 می‌توانند با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) برای خود و همراهان پیش ثبت‌نام کنند.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: شروع پیش ثبت نام از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ 18شهریور لغایت ساعت 24 روز جمعه 31 شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

روز شنبه 1مهر سال جاری مشخصات ثبت شده متقاضیان با پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 27 / 5 / 1391برچسب:, | 5:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: هلال ماه در لحظه غروب خورشید روز شنبه حداکثر دو درجه از افق ارتفاع دارد و مدت مکس آن بالای افق حدود یک ربع و درخشندگی آن کمتر از یک و نیم درصد است که با توجه به شرایط غبارآلود بودن منطقه و خشک بودن سطح زمین، احتمال رویت این هلال بسیار ضعیف است.



ادامه مطلب

عقاب نیوز :

تهران-مدیر دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، از موافقت رهبر معظم انقلاب با اختصاص یك‌سوم سهم امام از وجوهات شرعیه برای كمك به عزیزان زلزله‌زده‌ی آذربایجان خبر داد گفت: مؤمنانی كه خمس بدهكارند می‌توانند در مجموع یك ششم آن را برای كمك به هم‌وطنان زلزله‌زده هزینه نمایند.

اختصاص یك‌سوم سهم امام برای زلزله‌زدگان آذربایجان/مبلغ زكات فطره امسال، 2500 تومان

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین 'محمد رضایی' مبلغ زكات فطره را برای سال جاری 2500 تومان برای هر نفر اعلام كرد.

به گفته‌ی وی، فطریه عبارت است از سه كیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی كه به عنوان طعام محسوب می‌شوند. بر اساس محاسبات صورت گرفته میزان زكات فطره برای یك نفر با محاسبه‌ی سه كیلو گندم، 2500 تومان است و پرداخت این مبلغ به عنوان فطریه كفایت می‌كند. اما هموطنان می‌توانند با توجه به برنجی كه مصرف می‌كنند، سه كیلو از آن یا معادل قیمت آن را به عنوان فطریه بپردازند. اما در هر صورت پرداخت حداقل 2500 تومان برای هر نفر كفایت می‌كند.

مدیر دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی زمان پرداخت فطریه گفت: موعد پرداخت زكات فطره از غروب روز آخر ماه مبارك رمضان تا ظهر روز عید است و برای كسانی كه در نماز عید فطر شركت می‌كنند،‌ بهتر است قبل از نماز عید این مبلغ را پرداخت و یا از مجموع اموالشان جدا كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی درباره‌ی موارد تعلق زكات فطره خاطرنشان كرد: افرادی كه خودشان فقیری را می‌شناسند و از نیازمندی او اطمینان دارند می‌توانند مبلغ فطریه را به او بپردازند.

وی ادامه داد: البته این افراد باید فقط طعام یا پول معادل آن را به فقیر بپردازند و چیزی غیر از طعام و پول مثل لباس و وسایل منزل پذیرفته نیست. همچنین كسانی كه از سادات نیستند نمی‌توانند زكات‌شان را به سادات فقیر بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: بنابراین شخصی كه سید نیست، ولو همسر او سید باشد، نمی‌تواند زكاتش را به سید فقیر بدهد؛ چرا كه ملاك فرد پرداخت كننده است. همچنین فرد دریافت كننده اگر آقایی سید و فقیر باشد، او نمی‌تواند زكات فطره‌ی افراد غیر سید را دریافت كند.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 

 



تاريخ : 23 / 5 / 1391برچسب:, | 8:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

 

 

 



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب مردم اعلام کرد.
 
مسئول دفتر این مرجع تقلید با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت زکات فطره و ضرورت آگاه شدن مردم از میزان آن، آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره را بر اساس قوت غالب هر فرد تعیین کرد.
 
ترابعلی دولتمند افزود: بر این اساس، اگر قوت غالب خانواده‌ای گندم باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، دو هزار و 500 تومان خواهد بود.
 
وی ابراز داشت: اگر قوت غالب خانواده‌ای برنج باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، هفت هزار تومان خواهد بود.
 
زکات فطره باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است کنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عید فطر به فرد مستمند داده شود.



تاريخ : 16 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمائیم كن در آن به كارهاى شایسته و اعمال نیك و برآور برایم حاجت‌ها و آرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است درود فرست بر محمد و آل او پاكیزگان.



تاريخ : 11 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ
واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکفافِ
واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ
وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ
بِعِصْمَتِک یا عِصْمَةَ الخائِفین

بنام خداوند بخشنده مهربان
خدایا در این روز مرا به حجاب و عفاف زینت ده
و مرا به جامه قناعت و عدل و خوددارى بپوشان
و در آن مرا بر عدل و انصاف وادار نما
و آسوده ام دار در آن از هر چیز که می ترسم
به حق نگاهداری ات اى حافظ ترسندگان



تاريخ : 10 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در دعای روز یازدهم ماه مبارك رمضان می‌خوانیم:

'اَللّهُمَّ حَبِّبْ اِلَيَّ فیهِ الاِْحْسانَ وَكَرِّهْ اِلَيَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ وَحَرِّمْ عَلَيَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ بِعَوْنِكَ یا

غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ.

' 'خدایا دوست گردان نزد من در این ماه احسان و نیكي را و ناخوش دار در پیش من در این روز فسق و

نافرماني و گناه را و حرام گردان در این روز بر من خشم كیفربار و آتش (سوزان) را به كمك خودت، اي

فریادرس فریادخواهان.'



تاريخ : 9 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلینَ عَلَیْکَ
وَاجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْفاَّئِزینَ لَدَیْکَ
وَاجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْمُقَرَّبینَ اِلَیْکَ
بِاِحْسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبینَ.

 
به نام خداوند بخشنده مهربان

خدایا مرا در این روز از متوکلان درگاهت قرار ده
و مقرر نما در این روز از کامروایان حضرتت
و مقربان درگاهت باشم
به حق احسانت ای نهایت همه جویندگان



تاريخ : 8 / 5 / 1391برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

در دعای روز نهم ماه مبارك رمضان می خوانیم:

'اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِكَ الْواسِعَتِ وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِكَ السّاطِعَتِ وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِكَ

الْجامِعَتِ بِمَحَبَّتِكَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ.'

خدایا قرار ده برایم در این روز بهره ای از رحمت وسیعت و راهنمایی ام كن در این ماه به سوی دلیل های

درخشانت و مرا به سوی موجبات خوشنودی همه جانبه ات سوق ده به حق محبتت ای آرزوی مشتاقان.



تاريخ : 7 / 5 / 1391برچسب:, | 8:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

اللهمّ ارْزُقني فيهِ رحْمَةَ الأيتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَةِ الكِرامِ بِطَوْلِكَ يا ملجأ الآمِلين

خدايا روزيم كن در آن ترحم بر يتيمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت كريمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان



تاريخ : 6 / 5 / 1391برچسب:, | 10:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهمّ اعنّي فيهِ على صِيامِهِ و قيامِهِ و جَنّبني فيهِ من هَفَواتِهِ و آثامِهِ وارْزُقْني فيهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفيقِكَ يا هاديَ المُضِلّين

خدايا يارى كن مرا در اين روز بر روزه گرفتن و عبادت، و بركنارم ‌دار در آن از بيهودگى و گناهان، و روزيم كن در آن يادت را براى هميشه، به توفيق خودت اى راهنماى گمراهان



تاريخ : 5 / 5 / 1391برچسب:, | 9:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم و مزن مرا با تازیانه کیفر و دور و برکنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان و نعمتهاى بى‌شمار تو اى حد نهایى علاقه و اشتیاق مشتاقان.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.

خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم و مزن مرا با تازیانه کیفر و دور و برکنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان و نعمتهاى بى‌شمار تو اى حد نهایى علاقه و اشتیاق مشتاقان.