تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 1:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام «صاعقه 2» ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه 22 بهمن سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام «صاعقه 2» ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

 

جنگنده و جت آموزشی پیشرفته «صاعقه 2» رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش شد+عکس


امیر حاتمی در حاشیه این مراسم در سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت ناوگان هوایی نیروهای مسلح با تکیه بر توان بومی، گفت: هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین صاعقه 2 که توسط دانشمندان و متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت و همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است با ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریت های تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد بهره برداری قرا می‌گیرد.

جانشین وزیر دفاع در بیان مشخصات فنی هواپیمای صاعقه 2 که نسل دوم هواپیمای صاعقه است، اظهار داشت: در طراحی جدیدی که انجام شده، ضمن بالا بردن قدرت رزمی این هواپیما با به کارگیری سامانه های الکترواویونیک و سلاح پیشرفته امکان آموزش پیشرفته را برای جنگنده های سنگین موجود و یا جدید فراهم کرده است.حاتمی تصریح کرد: تعمیق بومی سازی سامانه های مختلف با استفاده از نخبگان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در طراحی ، تولید و آزمون های مختلف این سامانه ها از دستاوردهای مهم دیگر این هواپیما به شمار می رود.

جنگنده و جت آموزشی پیشرفته «صاعقه 2» رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش شد+عکس


جانشین وزیر دفاع گفت: این دستاورد مهم در راستای خوداتکایی در بخش جنگنده ها و هواپیماهای آموزشی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است؛ که این مهم جمهوری اسلامی ایران را در شمار معدود کشورهای دارای کلاس های مختلف از هواپیمای جنگنده و آموزشی بومی قرار می دهد.وی افزود: این دستاورد مهم و ارزشمند، نشان داد فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانبا همان روحیه سال های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس و با توکل به خدا ، خودباوری و تکیه بر توان و استعدادهای ذاتی خود ، در مسیر خودکفایی و استقلال صنعت هوایی و قطع وابستگی ها ، مصمم و استوار گام های ترقی و پیشرفته را تا رسیدن به قله های فناوری پیچیده هوایی طی می کنند.

جنگنده و جت آموزشی پیشرفته «صاعقه 2» رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش شد+عکس


جانشین وزیر دفاع با تبریک این دستاورد بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت انقلابی و رشید ایران ، از تلاش های جهادی و همت بلند دانشمندان ، متخصصان و مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش تشکر و قدردانی و تاکید کرد: در سایه رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، حمایت های رئیس جمهور محترم و تاسی به فرهنگ، کار و مدیریت جهادی راه مقدسی که هزاران شهید ، جانباز  و آزاده به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) برای استقلال، عظمت و سربلندی ایران اسلامی آغاز کردند با صلابت و قدرت ادامه خواهد یافت.

 

 



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) آمادگی ارتش را برای آموزش افسران ارتش عراق اعلام کرد.

به گزارش مشرق، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که به اختصار 'دافوس' خوانده می شود .

این دانشگاه با استفاده از افسران با تجربه و استادان دانشگاه به ارائه دوره های تخصصی آموزش علمی و نظامی در رسته های مختلف می پردازد که برای اخذ درجه های بالاتر از سرهنگی و فوق لیسانس لازم است.

امیر 'حسین ولیوند' فرمانده دانشگاه دافوس اعلام کرد که موضوع آموزش افسران عراقی توسط ارتش ایران در سفر اخیر وزیر دفاع عراق به ایران مطرح شد از این رو ما آمادگی لازم را برای آموزش افسران عراقی داریم.

«خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع جمهوری عراق که هشتم دی ماه امسال در راس هیاتی نظامی به تهران سفر کرده بود در جریان این سفر بر ضرورت همکاری دفاعی دو کشور تاکید و اعلام کرد: ما چشم امید به همکاری با کشور دوست و برادر ایران بسته ایم و توسعه حمایت از نیروهای مسلح عراق توسط ایران را یک ضرورت استراتژیک می دانیم .

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اعلام کرد که حمایت از ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عراق بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

فرمانده دانشگاه دافوس در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه «آیا ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آموزش پیشمرگ های کردستان عراق نیز برنامه ای دارد»، گفت: ما دانشگاه ارتش هستیم و با ارتش های جهان ارتباط داریم.

امیر ولیوند افزود: البته ما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دانشجو می پذیریم اما این موضوع برای افسران دیگر کشورها مختص به ارتش و نیروی رسمی آن کشور است.

*** آمادگی ارایه آموزش به ارتش های کشورهای دوست

فرمانده دانشگاه دافوس در ادامه اعلام کرد که این دانشگاه آمادگی آموزش به تمام افسران ارتش های کشورهای دوست را دارد.

امیر ولیوند عنوان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هر کشوری که پیمان امنیتی دفاعی ببند بر اساس آن پیمان ما می توانیم به افسران آن کشورها آموزش دهیم و برای آموزش دادن نیرو اعزام کنیم.

وی با اعلام اینکه اکنون افسرانی از عمان، پاکستان و سوریه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال آموزش هستند، گفت: این افسران دوره های آموزشی لازم را در دافوس طی می کنند.

ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه نیز 29 دی ماه در سفری که به تهران داشت سند همکاری دفاعی – نظامی ایران و روسیه را امضا کرد.

*** لغو اعزام دانشجویان نظامی ایران به سوریه

فرمانده دانشگاه دافوس با اعلام اینکه افسران ایرانی نیز به منظور فراگیری علوم نظامی به دیگر کشورها اعزام می شوند، گفت: اکنون افسران ایرانی در کشورهای چین، پاکستان و عمان برای فراگیری علوم و فنون نظامی حضور دارند.

امیر ولیوند تکمیل کرد: پیش از درگیری های سوریه افسران ما برای فراگیری علوم نظامی به این کشور نیز سفر می کردند اما سفر آنها به سوریه تا زمان ایجاد ثبات در این کشور لغو شده است.

وی با اشاره به مشکل زبان فارسی برای حضور افسران خارجی در دافوس گفت: تعدادی از کشورها برای حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشکل زبان فارسی روبه رو هستند از این رو به آنها اعلام کرده ایم که حاضریم تا زبان فارسی پیشرفته را به آنها آموزش می دهیم.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گفت: مساجد و حسینیه ها نقطه آغاز حرکت و پیروزی انقلاب اسلامی بوده و اکنون نیز از مکان های مهم تبلیغ آرمان ها و دستاوردهای نظام اسلامی هستند.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، شامگاه شنبه در آیین بهره برداری از حسینیه حضرت رسول اکرم (ص) تیپ 221 شهید خسرو تاش مراغه افزود: مسجد محور وحدت، همدلی و همبستگی مردم است و در زمان کنونی حرکت های بزرگ اسلامی و خیزش های مردمی کشورهای منطقه از مساجد آغاز شده است.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام نیز از مساجد و تجمع مسلمانان می ترسند زیرا این مکان مقدس محل خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی استکبار است.

رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش ادامه داد: مسجد در فرهنگ اسلامی زیربنای تمدن اسلام بوده و در دین مبین اسلام نسبت به احداث مراکز فرهنگی و عبادی بویژه مسجد توجه خاصی شده است.

حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: تاسیس مسجد و حسینیه از مصادیق روشن باقیات الصالحات است که بنابر نص صریح آیات قرآن و روایات ائمه معصومان(ع)، مسلمانان بر ایجاد پایگاه های فرهنگی و تعمیر آن ترغیب شده اند.

حسینیه حضرت رسول اکرم (ص) تیپ مستقل 221 شهید خسروتاش ارتش در زمینی به مساحت 300 متر مربع با 800 میلیون ریال اعتبار در پادگاه امام رضا (ع) مراغه احداث شده است.

تیپ مستقل 221 شهید خسروتاش، گروه 11 توپخانه و پشتیبانی منطقه چهار ارتش جمهوری اسلامی در پادگان امام رضا(ع) و نیروی انتظامی و بسیج و سپاه ناحیه مراغه یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مستقر در این شهرستان هستند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:این سازمان از ۱۵ بهمن به مدت یک ماه - ۱۵ اسفند- اقدام به ثبت درخواست های مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته و تاکنون نیز تعیین تکلیف خدمتی نشده اند ،خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی در خصوص ثبت نام طرح جریمه وتعیین تکلیف مشمولان غایب بیان داشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا همزمان با طی مراحل تصویب لایحه بودجه سال 94 در مجلس شورای اسلامی از 15 بهمن الی 15 اسفند اقدام به ثبت درخواست‌های مشمولان غایبی که بیش از 8 سال غیبت داشته و تاکنون نیز تعیین تکلیف خدمتی نشده‌اند ،خواهد كرد.

وی به مشمولان غایبی که بیش از 8 سال غیبت كرده و خواستار استفاده ازاین طرح هستند، خاطر نشان کرد : این دسته از افراد ظرف مدت یک ماه، بايد به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام كنند، درغیر این صورت فرض بر آن خواهد بود که می‌خواهند برابر مقررات به خدمت اعزام شوند.

این مقام مسئول در سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه گفت : مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست در این زمینه عبارتند از:  اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان خود، درصورتی که متاهل بوده و دارای فرزند باشند بايد به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی برای ثبت درخواست این مدارک را به همراه داشته باشند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد :مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشترمی توانند به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و در جریان آخرین اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند.

شایان ذکر است که اطلاع رسانی لازم در سیر مراحل کاری ازطریق سامانه پیامک یا دیگر سامانه های مربوطه صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نيست.

براساس گزارش سازمان وظیفه عمومی، سردار ابراهیم کریمی تاکید کرد : سازمان وظیفه عمومی درحال حاضر فارغ از مبلغ جریمه درنظر گرفته شده و صرفا به منظور پیشبرد مراحل اولیه این طرح و جلوگیری از طولانی شدن روند اجرایی آن پس از تصویب آیین نامه و ابلاغ جزئیات ازسوی ستاد کل نیروهای مسلح تنها اقدام به پیش ثبت نام می نماید و پس از اعلام نهایی و تعیین دقیق میزان جریمه ، چگونگی واریز آن و همچنین نحوه ثبت نام به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در ارسال نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، از دیپلماسی عمومی استفاده شده است، و ایشان جوانان را که طبیعتا از فطرت پاک‌تر و اندیشه شفاف برخوردارند مورد خطاب قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی گفت: به دنبال موج گسترده اسلام‌هراسی در اروپا مقام رهبری در یک اقدام مؤثر و ابتکاری پیامی را خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کردند در واقع آنچه رهبر معظم انقلاب در نامه خود از جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌خواهند این است که آنان بر اساس درک و فهم خود به اسلام بنگرند و اجازه ندهند مستکبران با معرفی تروریست‌هایی که استخدام کرده‌اند به‌عنوان نمایندگان اسلام هراس در دل آنها بیندازند.

وی ادامه داد: ایشان توصیه کردند تا جوانان غربی نسبت به تصویرهایی که رسانه‌های غربی از اسلام ارائه می‌دهند بی اعتنا باشند. رهبر معظم انقلاب همیشه در مقاطع گوناگون فرموده‌اند که اسلام با مردم آمریکا خصومت و ستیز ندارد ایشان در بخش انتقادی پیام خود سیاستمداران غربی را مورد خطاب قرار داده، زیرا سیاستمداران غربی همواره به دنبال انتشار نفرت علیه اسلام و مسلمانان بودند.

حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام تاثیرگذار خود از جوانان غربی خواستند تابع تبلیغات دروغین سیاستمداران و رسانه‌ها نشوند و اسلام را به کمک منابع اصلی آن بشناسند. ایشان جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام یعنی قرآن کریم و زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام دعوت کردند و از آنها خواستند اجازه ندهند تروریست‌هایی که دست‌پرورده غرب هستند خود را به‌عنوان نماینده اسلام معرفی کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در حقیقت این پیام به جوانان غربی در مقابل طرح های اسلام‌هراسی در غرب به آشنایی حقایق و واقعیت‌های دین اسلام در این پیام دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فروپاشی بلوک شرق، آمریکا همواره به دنبال معرفی دشمن برای جهان اسلام بوده است تا بتواند سیاست‌ها و رفتارهای خود را توجیه کند، دشمن‌تراشی در طول تاریخ آمریکا ابزاری در دست سیاستمداران این کشور برای پیشبرد سیاست‌های داخلی و خارجی بوده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم تاکید کرد: از 36 سال پیش به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در جهان احیا شده و حیات دوباره یافته است. سرعت گسترش اسلام در غرب موجب وحشت سران غربی و در نتیجه طراحی و پیگیری موضوع اسلام‌هراسی شده، و اسلام هراسی پس از رویدادهای 20 شهریور 1380 تشدید و بعد از بیداری اسلامی در منطقه به اوج خود رسیده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: حرکت‌های اخیری که در فرانسه و وقایع مشابه آن در برخی کشورهای اروپایی می‌بینیم نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری بسیار جدی سیاسی و رسانه‌ای غرب در این زمینه است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از افکار غرب و آمریکا را جوانان تشکیل می‌دهند به این جهت مقام معظم رهبری جوانان غربی را در این نامه مورد خطاب قرار دادند و از آنها خواستند تا اسلام را از سرچشمه آن و نه تبلیغات دروغین به دست آورند و بی طرفانه درباره واقعیت های اسلام قضاوت کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم اظهار کرد: یکی از ابتکارات مهم در ارسال پیام رهبری به چشم می خورد این است که در ارسال نامه از دیپلماسی عمومی استفاده شده است. در دیپلماسی عمومی به جای دولت ها از طریق ملت ها اجرا می شود از آنجایی که مردم و به ویژه جوانان برخلاف سیاستمداران غربی حق گراتر و منصف تر هستند بنابراین در بسیاری از موارد دیپلماسی عمومی کارایی و اثربخشی بیشتری دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیام اثربخش خود با توجه به دیپلماسی عمومی جوانان را که طبیعتا از فطرت پاک‌تر و اندیشه شفاف برخوردارند مورد خطاب قرار دادند و آنان را به مطالعه مستقیم اسلام فارغ از تاثیرات دستگاه‌های سیاسی و تبلیغاتی غرب که از قدرت‌های زیادی هم برخوردارند دعوت کردند.

وی افزود: از ابتکارات دیگر این است که به دلیل جایگاه معظم له و ابتکار به کار رفته در محتوا و شیوه ارسال پیام دستگاه های تبلیغاتی و دروغ پرداز غربی نمی توانند این پیام را وارونه و مسموم به مخاطب برسانند و از سوی دیگر به خاطر متن روشن، صریح و خیرخواهانه این پیام رسانه‌های غربی هم توان جلوگیری از اثربخشی آن را ندارند، این پیام به فاصله چند روز از ارسال آن بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها و افکار عمومی غرب داشته است و بدون تردید در آینده نیز به دلیل ویژگی‌های محتوا، فرستنده، مخاطب و  شیوه ارسال این پیام تاثیرات زیادی را در پی  خواهد داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: امیدواریم با این پیام نه‌تنها توطئه اسلام‌هراسی دشمنان خنثی شود، بلکه با درخشش بیش از پیش نور اسلام شاهد گسترش روزافزون این دین الهی در سراسر جهان باشیم.




پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:‌ انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام خمینی (ره) و اتحاد و همدلی مردم به پیروزی رسید و تا امروز نیز با همان صلابت و همدلی و در سایه هدایت رهبری مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه می‌دهد.

 

 

 

خبرگزاری دانشجویان ایران   آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

اخبارایران جهان  نیوهاب آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران،  آل‌هاشم:در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه اطلاع رسانی ارتش  در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه مردمی ارتش: حجت‌الاسلام آل هاشم:ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند

خبرگزاری دفاع مقدس : ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه حجت الاسلام آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه خبری عقاب نیوز: حجت الاسلام آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 1:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دانستن این موضوع که خلبانان عراقی تا چه اندازه از هواپیماهای اف ۱۴ هراس دارند،کمک زیادی به ما کرد. حضور پرتعداد شکاری بمب افکن‌ها نشان از عزم جدی ما برای فلج کردن نیروی هوایی ارتش عراق بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیرسرتیپ دوم جعفر عمادی درتاریخ 1329 هـ ش، مرودشت در شیراز متولد شد، او دوران تحصیل را در دبستان و دبیرستان کورش زادگاهش گذراند. کلاس یازده بود که با خانواده به تهران مهاجرت کرد و در سال 1348 دیپلم طبیعی خود را از دبیرستان ششم بهمن تهران نو دریافت کرد.

با علاقه ای که به پرواز داشت، در همان سال وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. تمرینات نظامی را گذراند و بعد از اخذ سردوشی، زبان انگلیسی، دروس علمی و آکادمی پرواز را خواند. وی معلم خلبان و خلبان آزمایشی هواپیمای اف-،4، فرمانده گردان و معاون عملیات در پایگاه نهم شکاری،جانشین فرماندهی و فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس و فرمانده اطلاعات و شناسایی نهاجا بود.

خاطره رتیپ خلبان جعفر عمادی از عملیات کربلای 5 همزمان با سالروز آغاز این عملیات بزرگ و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس خالی از لطف نیست، که به شرح زیر آمده است:

"دی ماه سال 1365 روزهای پایانی خود را سپری می کرد و عملیات کربلای 5 توسط رزمندگان غیور ایران آغاز شده بود . در این عملیات به نیروی هوایی ماموریت داده شده بود مواضع دشمن را در شلمچه بمباران کند . خیلی سریع کار طراحی حملات هوایی به خط مقدم دشمن در شلمچه آغاز شد و مقرر شد این منطقه از ارتفاع بالا بمباران شود. یکی از دلایلی که تصمیم گرفته شد بمباران از ارتفاع بالا انجام شود، شکستن دیوار صوتی توسط بمب بود، بدین شکل که وقتی از ارتفاع بالا بمب ها رها می شدند، علاوه بر وارد آوردن خسارات سنگین به دشمن به علت سرعت گرفتن، بمب دیوار صوتی را می شکست و باعث ایجاد رعب و وحشت در دل صدامیان می شد . مقرر شده بود تمامی جنگنده های حاضر در عملیات در پایگاه شکاری امیدیه جمع شوند و حملات به صورت متمرکز از این پایگاه صورت پذیرد."

چهار فروند از بندرعباس به پرواز درآمدیم

"بلافاصله بعد از ابلاغ دستور با چهار فروند فانتوم از پایگاه بندرعباس عازم پایگاه امیدیه شدیم و ساعتی بعد در آن جا به زمین نشستیم. همزمان با آمدن هواپیماهای دیگر به پایگاه امیدیه ، آن جا شکل خاصی پیدا کرده بود. قرار بر این بود که ما به صورت فرمیشن های  چهار فروندی به پرواز درآییم . که من نیز قرار بود بعنوان لیدر یک دسته چهار فروندی عملیات را انجام دهم . در این پرواز کابین عقب من شهید "ناصر انقطاع" بود که یکی از خلبانان جوان و باهوش نیروی هوایی بود که چند ماه بعد در یک پرواز برون مرزی هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. شماره دو پرواز هم سرلشکر خلبان شهید "حسین دلحامد" بود.

پرواز در ارتفاع بالا تهدیدی بزرگ

"پرواز در ارتفاع بالا خیال ما را از پدافند راحت می کرد و ما می توانستیم در برابر موشک های شلیک شده دشمن عکس العمل نشان دهیم و از آن فرار کنیم ولی مشکل بزرگ ما هواپیماهای شکاری دشمن بود . هواپیماهای میراژ در آن زمان یک تهدید بزرگ محسوب می شد چه بسا با پرواز ما هواپیماهای آنان نیز به پرواز درمی آمدند و چون جنگنده های ما سنگین بودند، هدف مناسبی برای هواپیماهای دشمن محسوب می شدیم. برای حل این مشکل باید چاره ای اندیشیده می شد . پس از بحث و تبادل نظر سرانجام به این نتیجه رسیدیم که که هر دو فرمیشن توسط دو فروند هواپیمای اف 14 اسکورت شوند. با بودن اف 14 در کنار ما، دیگر مشکلی احساس نمی کردیم چون همگی می دانستیم که خلبانان عراقی تا چه اندازه از هواپیماهای اف 14 هراس دارند."

راس ساعت به پرواز درآمدیم

"فردا صبح راس ساعت مقرر تمامی فانتوم ها هر کدام مجهز به 4 تیر بمب سنگین با صدای غرش سهمگینی که نشان از خشم ملت ایران بود، از باند پروازی امیدیه به پرواز درآمدیم . بلافاصله بعد از پرواز شروع به اوج گیری نمودیم و ارتفاع خود را به مرور افزایش دادیم تا اینکه به حدود 33000 پایی رسیدیم. در همین لحظه شکاری های اف 14 نیز با کد حضور خود را در منطقه اعلام نمودند. چند ثانیه بعد اف 14 ها را دیدم که هر کدام در یک سمت فرمیشن جای گرفتند. با حضور اف 14 ها دلگرمی خاصی گرفته بودیم چون آنها می توانستند با رادار قدرتمند خود هر گونه تهدید هوایی را از کیلومترها دورتر شناسایی و آن را هدف قرار دهند."

دقایقی بیشتر نگذشته بود که رادار به ما هشدار داد که چهار فروند هواپیمای میراژ دشمن به سمت شما می آیند و در حال حاضر با شما 60 مایل فاصله دارند . ثانیه هایی بعد هواپیماهای اف 14 به من اطلاع دادند که دو فروند از سمت راست و دو فروند از سمت چپ به ما نزدیک می شوند . همزمان دیدم که اف 14 ها در حال جدا شدن از ما هستند و کاملا خود را آماده درگیری می کردند."

هواپیمای دشمن هدف قرار گرفت ولی ...

"با توجه به توجیهات قبل از پرواز قرار بود اگر با هواپیماهای دشمن روبرو شدیم تا 20 مایلی آنها ادامه بدهیم و در صورت درگیر نشدن اف 14 ها، ماموریت را کنسل کنیم. روی همین اصل منتظر بودم که اگر اف 14 ها اقدام به شلیک موشک نکردند ماموریت را کنسل اعلام کنم چون هواپیماهای ما سنگین بود و یک طعمه خوب برای جنگنده های دشمن محسوب می شدیم. تمام حواسم به نشانگرهای رادار بود که مبادا هواپیماهای دشمن تغییر سمت دهند و برای ما خطری ایجاد کنند.

چیزی نمانده بود که به 20 مایلی هدف برسیم که یکی از اف 14ها اقدام به شلیک موشک نمود . موشک مرگبار فنیکس از زیر اف14 رها شد و لحظاتی بعد در رادار دیدم که موشک با یکی از هواپیماهای دشمن برخورد نمود . همه از هدف قرار گرفتن هواپیمای دشمن خوشحال بودیم که ناگهان اف14 دوم با حالت اضطراب اعلام نمود که مورد اصابت موشک قرار گرفته است و نمی تواند هواپیما را کنترل کند.همه سردرگم بودیم که چه باید بکنیم یک نفس عمیق کشیدم و بلافاصله روی رادار با خلبان اف 14 تماس گرفتم و گفتم که موقعیت شما دقیقا روی نوار مرزی است اگر حالا اقدام به اجکت نمایی هم نیروهای خودی هم نیروهای دشمن به سمتت شلیک می کنند ، به سمت شرق گردش کن و تا می توانی ادامه بده و سعی کن در سمت 90 درجه که نزدیکی های امیدیه می شود اجکت کن . خلبان اف 14 بلافاصله گردش کرد به سمت 90 درجه و از منطقه درگیری دور شدند."

هدف را به سختی بمباران کردیم

"چون قرار بود از ارتفاع بالا بمب ها را پرتاب کنیم، باید چند کیلومتر قبل از هدف این کار را انجام می دادیم تا بمب ها درست روی هدف فرود آیند . با هماهنگی با شماره دو پرواز چون حدود 30 ثانیه تا رسیدن به نقطه پرتاب باقی مانده بود تصمیم گرفتیم که ادامه دهیم موقعیت بقدری حساس بود که اگر ثانیه ای زودتر بمب ها را رها می کردیم امکان داشت که بمب ها اشتباها روی نیروهای خودی فرود آید که آن وقت خسارت جبران ناپذیری وارد می شد .

از طرفی هر آن امکان داشت شکاری های دشمن بازگردند. پس بلافاصله با علامت دست اشاره کردم که سرعت را افزایش می دهیم. خوشبختانه بدون هیچ مشکلی به نقطه پرتاب رسیدیم و همگی بمب های خود را که نشانه خشم ملت ایران بود بر سر صدامیان ریختیم و بلافاصله به سمت خاک خودمان گردش کردیم. در رادار یکی از اف 14 ها را می دیدیم که شجاعانه در حال پاسداری از آسمان و اسکورت ما بود . دقایقی بعد از انجام ماموریت ، همگی به سلامت در پایگاه فرود آمدیم.

با بررسی های که انجام شد متوجه شدیم تمامی بمب ها دقیقا بروری هدف اصابت کرده است و ضربات سنگینی بر پیکره نیروهای دشمن وارد شده است."

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
همکاری‌های مشترک شهید ستاری و شهید «عباس بابایی» نتایج شگرفی در عملیات های مختلف رقم زده بود. طرح های ارائه شده توسط منصور ستاری به عباس بابایی آن چنان دقیق و مبتکرانه بود که دیگر ارائه طرح از سوی ستاری در خصوص پدافند هوایی وحتی نیروی هوایی به امری غیر منتظرانه تعبیر نمی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مقطع زمانی فرماندهی شهید «منصور ستاری» بر نیروی هوایی از آغاز تا فرجام، مقطعی سرنوشت‌ساز و حساس بود. واکاوی شرایط آن زمان، تدابیر شهید ستاری و ثمرات آن نشان دهنده احیای نیروی هوایی با تدابیر این فرمانده است. اگر بخواهیم به بررسی برخی ازتدابیر و جنبه‌های تاثیرگذاری بر عملکرد نیروی هوایی در سال‌های قبل، حین و حتی بعد از فرماندهی نیروی هوایی توسط شهید ستاری بپردازیم باید گفت: در جامعه شناسی جنگ بررسی فرآیند تصمیم گیری فرماندهان بزرگ جنگ و در فرآیند پژوهش اجتماعی، ذکر زندگینامه و شناخت پایگاه اجتماعی شخص مورد مطالعه اجتناب ناپذیر است. چرا که فرایند رشد وبالندگی همیشه تاثیرگذار بر شخصیت و ابعاد مختلف آن در افراد خواهد بود.

منصور ستاری در روز 30 مرداد 1327 در روستای ولی آباد از توابع شهرستان ورامین متولد شد. پدرش، مرحوم حاج حسن، مردی فاضل، ادیب و شاعر بود که دیوانی از او به نام «ماتمکده عشاق» به یادگار مانده است. پس از طی دوران تحصیل در مقطع ابتدایی در زادگاه خود، تحصیلات متوسطه را در روستای «پوینک» از توابع باقر آباد ورامین طی کرد. در سال 1345 موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده وبا موفقیت در آزمون دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش، زندگی نظامی خود را آغاز کرد.

او در سال 1348 موفق به فارغ‌التحصیلی با درجه ستوان دومی شد و در همان سال به نیروی هوایی ارتش انتقال یافت .علاقه مندی شهید ستاری به هوانوردی در این انتقال نقش مهمی را ایفا کرد. در نیروی هوایی پس از گذراندن دوره‌های مختص کنترل شکاری (کنترل جنگنده‌های شکاری یاFIGHTER CONTOROLER) ) جهت افزایش دانسته های علمی و تجربی به آمریکا اعزام شد و در سال 1351 پس از طی دوره های تخصصی به ایران بازگشت و به ایستگاه رادار بابلسر (گروه پدافند هوایی بابلسر فعلی) منتقل شد. در سال 1354 در کنکور سراسری پذیرفته و جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق وارد دانشکده فنی شد.

بیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نیروهای ضد اطلاعات ارتش حکومت دست‌نشانده پهلوی، شماری از کارکنان پدافند هوایی، همچون سروان منصورستاری را زیر نظر داشتند. حضور در دسته‌های مذهبی، سخنرانی‌ های انقلابی و پخش اعلامیه‌های امام میان کارکنان نیروی هوایی، هراسی در دل نوکران حکومت خودکامه پهلوی ایجاد کرده بود.از دی ماه ۱۳۵۷، شهید ستاری تصمیم گرفته بود که با نوشتن نامه‌ای به کمک «آیت‌الله محمد یزدی»، تکلیف گروهش که فعالیت انقلابی خود را پنهانی دنبال می‌کردند، ازامام(ره) خواستارشوند. پاسخی که امام خمینی(ره) به نامه شهید ستاری دادند، در برگیرنده این نکته بود که «نمی‌خواهند ارتش را منحل کنند و نیاز است که کارکنان پدافند هواییو نیروی هوایی در بخش‌های خود بمانند و در راه پیروزی انقلاب به تلاش خود ادامه دهند.

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقب آن آغاز تجاوز نیروهای بعثی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تحصیل را ترک کرده و در مأموریت‌های مختلف نظامی به دفاع از کشور و اعتقادات مشغول می شود. خدمت در ایستگاه های رادار پدافندهوایی «سوباشی» همدان، دزفول، آبدانان، سربندر منجر به افزایش تجربیات وی در حوزه تخصصی می شود. همچنین خدمت در دایره زمین به هوا مدیریت عملیات پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش منجر به افزایش معلومات و تجربیات وی در خصوص جنگ افزارهای زمین به هوا شد. اهمیت کسب این تجربه در سال های بعد خدمت وی به صورت عملی و بروز خلاقیت در خصوص سامانه های زمین به هوا نمایان شد. در عملیات خیبر و در عملیات های پس از آن لیاقت خود را به همگان خصوصاً در زمینه کنترل هواپیماهای جنگنده ره گیر و هدایت و همکاری با سایت موشکی هاوک پیروزی مستقر در منطقه عملیاتی به اثبات رساند و از آن پس مسیر پیشرفت شغلی وی هموارتر از گذشته طی شد. شهید ستاری از درجه ستوان یکمی تا شهادت محل های خدمتی زیر را تجربه کرد:افسر کنترل شکاری در عملیات ایستگاه رادار همدان با درجه ستوان یکمی، افسر کنترل شکاری در عملیات ایستگاه رادار آبدانان، افسر یکنواختی و آموزش در معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سروانی، منتسب به ستاد نیروی هوایی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تهران با درجه سروانی، رئیس آموزش رادار معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سرگردی، معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سرهنگی موقت، معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی ارتش با درجه سرهنگی دائم، فرماندهی نیروی هوایی با درجه سرهنگی و سپس ارتقاء به درجه سرتیپی.

همکاری های مشترک شهید ستاری و شهید عباس بابایی نتایج شگرفی در عملیات های مختلف رقم زده بود. طرح های ارائه شده توسط منصور ستاری به عباس بابایی آن چنان دقیق و مبتکرانه بود که دیگر ارائه طرح از سوی ستاری در خصوص پدافند هوایی وحتی نیروی هوایی به امری غیر منتظرانه تعبیر نمی شد. تعهد، تخصص، شهامت، خلاقیت و ولایت‌مداری شهید ستاری منجر به کسب اعتماد و حمایت شهید بابایی و بسیاری از فرماندهان و مسئولان از وی در مقاطع مختلف شده بود. ستاری و بابایی آن‌چنان با هم هماهنگ بودند که گویی یک روح در دو بدن هستند. این اعتماد منجر به کسب مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی شد.

اگر بخواهیم درباره برخی از وجوه ناگفته مدیریتی شهید ستاری سخن بگوییم باید یادآور شد که این فرمانده در خصوص شرایط یک مدیر در نظام اسلامی سخنان در خور توجهی به شرح زیر دارد :

«مدیر باید بر کار تسلط داشته باشد، اطلاعاتش کافی باشد، از ساده‌ترین راه به اطلاعات دسترسی داشته باشد، آن هم آخرین و صحیح‌ترین آن . متوجه باشد که اطلاعات نادرست در اختیارش قرار نگیرد. در تشخیص اطلاعات صحیح از نادرست، قوی باشد. در این صورت است که مدیر موفق می‌شود، یکی از دلایل ناپایداری رژیم های موروثی این است که آنها از میان عامه مردم بلند نمی‌شوند. یک تافته جدا بافته‌ای هستند که چیزی از مردم نمی‌فهمند و تعریفی که از مردم دارند غلط است . برداشتشان چیز دیگری است. نکته دیگر در مدیریت تسلط بر مسائل آن حوزه است. اگر تسلط نباشد، کار حتماً به اشکال بر می‌خورد .

شهید ستاری می‌گوید: تجربه طفولیت من در آشنایی با کارهای مختلف خیلی مؤثر بوده، اول، رنج کشیدن و سختی کشیدن. اگر کسی در جمهوری اسلامی بخواهد مسئولیت داشته باشد، نباید نازپرورده باشد، ما در جمهوری اسلامی صبح تا شب درگیر یک جهان پر از توطئه هستیم . در برابر دنیایی که روبه‌روی ما قد علم کرده، باید قوی بود . اراده باید قوی باشد، جوانها باید از پیرها بیاموزند و کار را بفهمند، این جمهوری اسلامی آن قدر مشکل دارد که آدم معمولی نمی‌تواند از پس آن بر بیاید، وای به اینکه آدمی در لای زرورق بزرگ شده باشد. در سختی و رنج بزرگ شدن، برای سیستم مدیریتی کشور بسیار مفید است .

نکته دیگر، مسئله خودکفایی است. جامعه ما، بخصوص، بخش روستایی آن در گذشته، اصولاً خودکفا بودند و خودکفایی چیزی است که امام (ره ) می‌فهمیدند یعنی چه و می‌دانستند که چگونه آدم را از یوغ دیگران بیرون می‌آورد. شما به وصیت حضرت امام که مراجعه کنید می‌بینید چقدر روی این بخش حساس هستند . می‌فرمایند باید روی پاهای خودتان بایستند. چون در رنج بزرگ شده و می‌فهمد که می‌شود خودکفا بود.»

سرلشکر منصور ستاری دی‌ماه سال ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی به شهادت رسید.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد.

در این همایش از حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خاطر تعامل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حوزه علمیه با اهدای لوح سپاس قدردانی شد .

 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در بین خلبانان ایرانی امیر سرتیپ خلبان محمود اسکندری را می توان برجسته ترین خلبان تاریخ نیروی هوایی لقب داد . این خلبان شجاع تنها عضو مشترک عملیات اچ-3 و حمله به پالایشگاه بغداد در کنار شهید عباس دوران بود .
 

در همان عملیاتی که شهید عباس دوران عملیات انتحاری و قهرمانانه انفجار محل برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها را با کوبیدن هواپیمای آسیب دیده اش در تاریخ ثبت کرد ، امیر خلبان محمود اسکندری نیز خلبان هواپیمای دوم بود که توانست از سد کمربند موشکی غیر قابل نفوذ جهان هواپیمای آسیب دیده اش را سالم به پایگاه خود برگرداند .

او البته قبلتر هم در مقدمات عملیات آزاد سازی خرمشهر توانسته بود پس از بارها عدم موفقیت دیگر خلبانان در انهدام پل استراتژیک بسته شده بر روی اروند رود در میان پدافند مهیب عراقی ها پل اروند رود را منهدم کرده و ارتباط لشگر 11 عراق با 20 هزار نفر نیرو را با عقبه قطع کرده و موجبات نرسیدن کمک ، محاصره و نهایتا شکست آنها و آزادی خرمشهر شود . امیر خلبان اسکندری در عملیات تاریخی حمله به پایگاه اچ - 3 به عنوان شگفت انگیزترین عملیات هوایی تاریخ مشارکت داشت .

 او دوبار بار فانتوم تیر خورده اش را سالم به پایگاه خود برگرداند . بمباران پالایشگاه کرکوک ، پترو شیمی بغداد و ایستگاه راداری تموز از دیگر عملیات های موفق این عقاب تیز پرواز ایرانی بود . کارشناسان شرکت مارتین لاکهید ، سازنده جنگنده اف- 4 و یا همان فانتوم عملیات حمله به اچ -3 را کاملترین عملیات فانتوم در تاریخ جنگ های هوایی فانتوم معرفی کرده اند و این خلبان ایرانی را ماهر ترین خلبان فانتوم در طول تاریخ میشناسند .امیر سرتیپ محمود اسکندری سال 1380 در سانحه تصادف رانندگی درگذشت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه بزرگ مردم در نهم دی ماه 88 باید زنده نگه داشته شود.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح سه شنبه در جمع مردم جاسک با اشاره به نقش رهبری در خنثی شدن فتنه 88 گفت: حماسه نهم دی ماه باید زنده نگه داشته شود تا برای نسل های آینده حفظ و از بروز فتنه های دیگر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هرگز نباید فتنه سال 88 را تمام شده فرض کنیم گفت: قطعا تا زمانیکه روحیه مقاومت در مردم ایران زنده است دشمنان به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی هستند.

وی افزود: انتخابات 88 می توانست موجب استحکام داخلی و گسترش قدرت ایران در سطح بین المللی شود که متاسفانه با حمایت دشمنان خارجی و حمایت برخی عناصر داخلی چه آگاهانه چه از روی غفلت به فتنه تبدیل شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به رزمایش مشترک ارتش تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله (ص) اشاره کرد و گفت: این رزمایش حامل پیام صلح و دوستی است اما برای دشمنان ایران این پیام را دارد که اگر قصد تعارض به ایران را داشته باشند با جواب محکم نیروهای مسلح و مردم روبه رو خواهند شد.

وی با قدردانی از نیروهای ارتش برای حضور در رزمایش محمد رسول الله (ص) و نشان دادن اقتدار ایران گفت: این رزمایش نشان دهنده اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی است.

رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان رزمایش «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دی ماه در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 کلیومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند و پایین تر ازخلیج عدن در حال برگزاری است و تا دهم دی ماه ادامه خواهد داشت.



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 7:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با حضور در منطقه رزمایش محمدرسول الله(ص)، پیام مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا را به رزمندگان ابلاغ کرد.

 خبرگزاری فارس: ابلاغ پیام فرمانده معظم کل قوا به رزمندگان رزمایش ارتش توسط سردار شیرازی

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی پیش از ظهر امروز با حضور در  منطقه رزمایش و بازدید از قرارگاه ذوالفقار ارتش، پُست های فرماندهی نیروی دریایی و قرارگاه های پدافند هوایی، نیروهای هوایی و دریایی و قرارگاه های جوان گفت: حضرت آقا فرمودند تا بنده در منطقه رزمایش خدمت عزیزان برسم و از طرف معظم له یک "خداقوت" به همه عزیزان عرض کرده و سلام ایشان را هم خدمت شما ابلاغ کنم.

 وی که پس از بازدید قرارگاه های تاکتیکی رزمایش به همراه فرماندهان رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) در قرارگاه فرهنگی رسانه ای مستقر در منطقه دوم دریایی جاسک حضور یافته بود، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در حوزه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اظهارداشت: انعکاس این رزمایش تاکنون در رسانه ها خوب بوده است.

سردار شیرازی با اشاره به اهمیت کار تبلیغاتی رزمایش تأکید کرد:  باید واقعیت هایی که در اینجا اتفاق می افتد به مردم منتقل شود که البته این ماموریت، دشواری ها و حساسیت های خاص خود را دارد.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا افزود: نکته مهمی که وجود دارد این است که همه  تلاش ها و مجاهدت ها باید در راستای اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

سردار شیرازی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات عملیاتی رزمایش قابل اعلام نیست، گفت: قطعاً ملت عزیز ایران اسلامی می دانند همه آنچه در رزمایش  اجرا می شود، رسانه ای نخواهد شد و تنها بخشی از توانمندی ها رسانه ای می شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از تاکتیک ها باید برای روز مبادا محفوظ بماند تا در زمان لازم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ضمن مثبت ارزیابی کردن تشکیل کمیته مشورتی و اتاق های فکر در قرارگاه رسانه ای رزمایش گفت: تدبیر فرماندهی معظم کل قوا این است که ما اقتدار خود را نشان دهیم و در عین حال تاکتیک ها را فاش نکنیم.

سردار شیرازی گفت: همانطور که می بینیم همه آماده و گوش به فرمان اوامر فرماندهی معظم کل قوا هستند که این آمادگی باعث افتخار است و این همان چیزی است که دشمن از آن واهمه دارد.

وی یادآور شد: اقتدار نظام بسته به همین روحیه ولایتمداری و حس مسئولیت است که بنده در وجود تک تک فرماندهان و رزمندگان حاضر در منطقه رزمایش مشاهده می کنم.

گفتی است  پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، سردار شیرازی از پیشرفت پروژه های عمرانی و توسعه سواحل مکران از جمله منازل سازمانی کارکنان، اسکله و موج شکن در حال احداث بازدید کرد و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گزارشی از روند تلاش ها و پیشرفت پروژه های دریایی در راستای اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در توجه و توسعه سواحل مکران ارائه کرد.

در بازدید از قرارگاه های تاکتیکی ارتش، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده رزمایش محمد رسول الله و جانشین فرمانده کل ارتش؛ امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی، حجت الاسلام روشندل، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی و جمعی دیگر از فرماندهان عالی رتبه رزمایش نیز حضور داشتند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: هرگز نباید فتنه ۸۸ را پایان یافته تلقی کرد چرا که فراموش کردن فتنه ۸۸ هزینه‌های سنگینی را بر نظام تحمیل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز طی سخنانی در جمع مسئولین و کارکنان این سازمان، اظهار داشت: در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی روزهای مهم و بیادماندنی بسیاری وجود دارد که یکی از این روزهای به یاد ماندنی، حماسه 9 دی سال 88 است.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش با بیان این که در حماسه عظیم 9دی ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی با آرمان های امام راحل و  انقلاب تجدید عهد کردند افزود: حضور حماسی و خودجوش مردم در راهپیمایی بزرگ 9 دی ماه 88 باعث شد تا توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به تشریح وقایع انتخابات ریاست جمهوری سال 88 پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، علاوه بر استحکام داخلی در افقی وسیع تر دامنه نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی به عنوان کشوری مهم و تاثیر گذار که الگوی مردم سالاری دینی ارائه نمود گسترش داد و البته نکته ای که تأسف دوستداران انقلاب را برانگیخت وقایع تلخ و شوم از پیش تعیین شده قبل از انتخاب بود که بارزترین نتیجه آن مواجه شدن نظام با مشکلات فراوان بین المللی بود.

وی در ادامه تأکید کرد: فتنه 88 نتیجه طراحی و برنامه ریزی طولانی مدت و بسیار پیچیده سرویس های اطلاعاتی دشمنان و در رأس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که حماسه 9 دی و فتنه 88 آزمونی بزرگ برای نظام بود، تصریح کرد: از میان آسیب های دردناکی که در طول 30 سال گذشته متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده بود فتنه 88 از حیث ماهیت، بُعد شیوه، ابزارها، بازیگران و آثار و پیامدهایش منحصر به فرد بوده است که البته به جز عده ای معدود همگی سربلند از آن بیرون آمدند و نتیجه آن هم واکسینه شدن کشور در مقابله این گونه فتنه افکنی ها بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم سپس به پیامدهای منفی و اقدامات فتنه گران در جریان حوادث 88 پرداخت و در این خصوص حجمه به باورها و ارزش های دینی، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام، ساختار شکنی و القاء یأس و ناامیدی در ذهن مردم و جوانان نسبت به آینده کشور و صحت انتخابات را از جمله این اقدامات برشمرد که اثراتی همچون افزایش فشارها، تشدید تحریم ها، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته ای، افزایش امید دشمن به براندازی نظام را برای کشور به همراه داشت.

وی در پایان به برکات حماسه 9 دی اشاره و در این خصوص اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری در خنثی سازی توطئه دشمنان، تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب، افشای چهره نفاق، آشکار شدن نقش بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل توطئه دشمنان و تمسک به ایمان و اعتقادات دینی را از جمله این برکات دانست.

 



تاريخ : 6 / 10 / 1393برچسب:, | 6:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت پایان خدمت سربازی

 جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:کارت‌های پایان خدمت قدیمی تا پایان امسال معتبر است و پس از آن هیچ گونه خدماتی به دارندگان کارت‌های قدیمی داده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ابراهیم کریمی جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام صدور بیش از هشت میلیون کارت هوشمند معافیت از سربازی و پایان خدمت گفت: کارت‌های پایان خدمت قدیمی تنها تا پایان امسال اعتبار دارد.

وی درباره روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت قدیمی با کارت هوشمند اظهار کرد: روند تعویض این کارت‌ها از سال 90 آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، اما لازم است دارندگان کارت‌های پایان خدمت قدیمی که تاکنون نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نکرده‌اند بدانند که کارت‌هایشان تا پایان امسال معتبر است و پس از آن هیچ گونه خدماتی به دارندگان کارت‌های قدیمی داده نخواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه ابتدا طرح تعویض کارت‌های معافیت سربازی آغاز شد و مدتی بعد طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت را آغاز کردیم، افزود: در حال حاضر کارت‌های معافیت از سربازی کاغذی و قدیمی فاقد اعتبار هستند و به دارندگان آنان هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهد شد؛ اما با این وجود به تمامی دارندگان کارت‌های قدیمی اعم از معافیت و پایان خدمت، این فرصت داده شده است تا خردادماه سال آینده نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام کنند.

کریمی با بیان اینکه تا به این لحظه بیش از 8 میلیون کارت هوشمند معافیت و پایان خدمت صادر شده است، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که از تاریخ ابتدای فروردین ماه سال 1360 به بعد خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند باید نسبت به تعویض کارت‌های قدیمی خود اقدام کنند؛ البته از سال 88 به بعد نیز تمامی کارت‌ها به شکل هوشمند صادر شده است.



تاريخ : 4 / 10 / 1393برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
امیر نوذر نعمتی بعنوان فرمانده جدید تیپ 65 نوهد(نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

به گزارش مشرق، امیر نوذر نعمتی بعنوان فرمانده جدید تیپ 65 نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد. امیر نوذری با پیشنهاد امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی و با حکم امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش به این سمت منصوب شد.

پیش از این امیر خسرو خسروی فرماندهی تیپ ویژه 65 نوهد را برعهده داشت.

تیپ 65 نوهد (کلاه‌سبز‌ها) معروف‌ترین یگان تکاوری نیروی زمینی ارتش است که در هرگونه شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، توانایی انجام هر مأموریتی به صورت نبرد تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش، چتربازی و سقوط آزاد در زمین، هوا و آب و مناطق کویری و کوهستانی، غواصی، رهایی گروگان، عملیات روانی، حفاظت از شخصیتها را دارد.

پرسنل این یگان با بهره‌گیری از جدیدترین علوم نوین نظامی، مهارت‌های ویژه و تخصصی را در طول خدمت در دورههای مختلف آموزش می‌بینند که از جمله این اقدامات می‌توان به انجام تست‌های متعدد ورزشی برای مشخص شدن آمادگی جسمی نیروهای داوطلب ورود، دوره آموزشی چتربازی اتوماتیک، زندگی در کویر، جنگل و کوهستان اشاره کرد.

یک کلاه سبز باید بتواند در همه مناطق جغرافیایی مأموریتش را به خوبی اجرا کند و تنها نیروهایی که با موفقیت این آموزش‌ها را پشت سر بگذارند، می‌توانند در دوره‌های هوابردی شرکت کنند.

تخریب، اطلاعات و عملیات، بهداری، مخابرات و سلاحهای انفرادی و جمعی 5 مهارتی هستند که در دورههای هوابردی به نیروها آموزش داده می‌شود.

با توجه به این آموزشها، کلاه سبزها توانایی انجام هر نوع مأموریت در داخل و خارج از مرزهای کشور را دارند. کارکنان آموزش دیده این یگان قادرند انواع عملیات‌های آزادسازی اسرا و گروگان‌ها از دست دشمن را در تمام شرایط محیطی و آب و هوایی به اجرا بگذارند.



تاريخ : 3 / 10 / 1393برچسب:, | 12:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) از اخطار و اقدام تاکتيکي اين قرارگاه براي برخورد با بيش از يکهزار و 600 پرواز متخلف در آسمان کشور در نه ماهه گذشته سال جاري خبر داد.
استفاده از «سامانه‌ موشکی اچ‌کیو سپاه» در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)/ خنثی شدن جنگ الکترونیک دشمن با سامانه راداری فتح۲

به گزارش مشرق، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) اعلام کرد که قرارگاه پدافند هوايي از ابتداي امسال تاکنون بيش از يکهزار و 600 مورد اخطار و اقدام تاکتيکي عليه پروازهاي متخلف داشته است.

وي گفت: 30 تا 40 درصد از اين اخطارها مربوط به هواپيماهاي مسافربري خارج شده از مسير هوايي مصوب بود که هدايت شدند تا از مسيرهاي حياتي و حساس ما عبور نکنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) افزود: حدود 60 درصد اين پروازها مربوط به هواپيماهاي شناسايي و يا جنگنده فرامنطقه اي بودند که قصد نزديک شدن داشتند اما به موقع به آنها هشدار داده شد.

امير اسماعيلي ضمن تاکيد بر اينکه شاهد تجاوز مرزي نبوديم، گفت: اگر نزديکي آنها به مرزهاي ايران بيش از حد مي شد، هواپيماهاي جنگي براي رويارويي با آنها بر مي خاستند و سامانه هاي موشکي نيز روشن مي شدند تا آنها را دور کنند.

وي با بيان اينکه به تازگي پرواز مشکوکي در سطح کشور مشاهده نشده، تصريح کرد: اگر در فضاي جمهوري اسلامي ايران پرواز مشکوکي را ببينيم، آن را ساقط خواهيم کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ادامه داد: علاوه بر ساقط شدن هرگونه هواپيماي مشکوک بدون سرنشين، در صورت پرواز مشکوک هواپيماهاي مسافربري نيز آنها بلافاصله مجبور به فرود خواهند شد.

امير اسماعيلي، در کنار حفظ امنيت براي آسمان ايران، اولين اصل براي پدافند کشور را حفظ امنيت پروازهاي مسافربري عنوان کرد.

 



تاريخ : 4 / 10 / 1393برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سرهنگ خاکی اظهار داشت: امروز هیچ پهپادی نیست که پرواز کند و توان ارسال آنلاین تصاویر را نداشته باشد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رضا خاکی فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یگان هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی طبق یک سناریوی جنگ واقعی وارد این رزمایش شده است، اظهار داشت: پهپادهای ما در این رزمایش در قالب نیروهای خودی و نیروهای دشمن به انجام مأموریت می‌پردازند.

خاکی افزود: در این رزمایش مأموریت‌هایی از قبیل شناسایی، مراقبت و شرکت در عملیات روانی علیه نیروهای دشمن به یگان پهپادی واگذار شده اما ما این قابلیت و توانمندی را داریم تا در صورت دستور هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نزاجا را نیز وارد رزمایش کنیم.

خاکی در خصوص قابلیت این هواپیماها نیز، گفت: بسته به نوع فناوری‌هایی که هر کشور از آن استفاده می‌کند تجهیزاتی هم که روی پهپادها نصب می‌شود متفاوت است و امروز کشور ما به توانمندی‌هایی رسیده که دوربین‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کاملا بومی تولید شده و برای مثال قدرت بزرگنمایی و رزولیشن این دوربین‌ها به حدی است که نیازهای نیروی زمینی را در موضوع جمع‌آوری اطلاعات و کشف و شناسایی برآورده می‌کند.

خاکی با بیان اینکه فناوری پهپاد یکی از جوان‌ترین تکنولوژی‌های وارد شده در نیروی زمینی است، گفت: ما در این رزمایش سعی داریم تا هواپیماهای بدون سرنشین را به صورت کامل از نظر تکنیک و تاکتیک با سایر رسته‌ها هماهنگ کنیم تا بتوانند به خوبی در انجام عملیات با یکدیگر همکاری کنند و امیدواریم در این رزمایش نیز نمره خوبی بگیریم.

وی اظهار داشت: تمامی پهپادها به توانمندی ارسال آن‌لاین تصاویر مجهز هستند، گفت: امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.

فرمانده یگان پهپاد نزاجا در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نیز، گفت: پهپادها انواع مختلفی دارند که اجرای عملیات رزمی یکی از مأموریت‌های آنهاست که می‌توانند با استفاده از بمب و راکت و یا به صورت انتحاری آن را انجام دهند.

خاکی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش تنها یگان آجا است که از پهپاد انتحاری برخوردار بوده و این پهیاد با نام رعد می‌تواند اهداف را در برد 250 کیلومتر به صورت نقطه‌ای مورد هدف و انهدام قرار دهد.

 



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 6:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) ارتش از چهارم دجمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی از چهار دی ماه در جنوب شرق کشور آغاز می شود.
 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در گفت وگو با ایرنا در جاسک گفت: این رزمایش با محوریت نیروی زمینی ارتش و در منطقه ای به وسعت 2 میلیون و 200هزار مترمربع در استان های سیتان و بلوچستان، هرمزگان و آب های نیلگون مکران و اقیانوس هند برگزار می شود.

وی افزود: فرض تاکتیکی ما در این رزمایش این است که تهدید از جانب دشمن فرضی از دریا خودش را به سواحل نزدیک می کند و نیروی دریایی راهبردی مقاومت های جانانه انجام می دهد و در نهایت دشمن خود را به سواحل می رساند که با ضربات مهلک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از هدف خود منصرف و عقب نشینی می کند.

وی که به منظور ارزیابی به منطقه عملیاتی رزمایش محمد رسول آلله (ص) در جاسک واقع در شرق هرمزگان سفر کرده، ادامه داد: اهدافی که ما در این رزمایش دنبال می کنیم انتقال تجربه به جوانان است.

امیر پوردستان تاکید کرد: بخش عظیمی از فرماندهانی که به عنوان مسوول در این رزمایش شرکت دارند، کسانی هستند که سال های دفاع مقدس را درک کرده و جنگ اول و دوم خلیج فارس را تحلیل کردند و دانسته های خودشان را در این رزمایش به فرماندهان جوان منتقل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پیام ما در این رزمایش به کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی است و کشورهای منطقه این ظرفیت را دارند که بتوانند امنیت را برقرار کنند.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: آنها که خیال خام تهدید و تجاوز را در سر دارند، بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زیر پرچم ولایت از اقتدار و توان بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه تهدید را در زمین، هوا و دریا با قدرت پاسخ می دهد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روحیه سربازان و فرماندهان را خوب توصیف کرد و از مسوولان هرمزگان و مردم شهرستان جاسک که همکاری دارند، قدردانی کرد.

رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «محمد رسوال الله(ص)» از چهارم تا دهم دی ماه از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع برگزار می شود.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی سخنانی تلاش استعمارگران برای دور کردن نسل جوان از اسلام ناب را یکی از اصلی ترین توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه دشمنان بوده است و وحدت علمای دینی ضمن این که می تواند انگیزه معنوی را در بین دانشجویان و حوزویان برقرار کند می تواند این توطئه دشمن را نیز بی اثر کند.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به تشریح شرایط دانشگاه در زمان قبل از انقلاب پرداخت و دراین باره افزود: در آن زمان دانشگاه از دین و مبانی دینی جدا افتاد و نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند بلکه خود به مرکزی برای ترویج اندیشه ها‌ و فرهنگ غرب و شرق تبدیل شد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وحدت میان حوزه و دانشگاه خواند که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال 59 شکل گرفت.
وی در این خصوص خاطر نشان کرد: وحدت میان این نهاد یعنی حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت های علمی کشور را معنا بخشد بلکه یکی از راهبردهای اصلی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود، همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.

آل هاشم با تاکید بر این نکته که وحدت میان حوزه و دانشگاه امروز بیشتر از گذشته احساس می شود افزود: یکی از محورهای اصلی توطئه‌ های دشمنان اسلام، دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است و در این راه دشمنان از شیوه های گوناگونی مانند ترویج فساد و بی بند و باری، مد گرایی و اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی استفاده می کنند.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید آیت الله مفتح، خاطر نشان کرد: شهید دکترآیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که این توطئه استعمار را احساس کرد و تمام تلاش خود را در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و وحدت میان این دو نهاد بکار برد.
حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری به ویژگی های اساتید پرداخت و الگوی عملی، اخلاقی و حرفه ای بودن برای دانشجو، داشتن صلاحیت و شایستگی های لازم علمی، مهارت در بکار گیری اصول و فنون تدریس، ایجاد اشتیاق نسبت به سرنوشت دانشجو و برخورداری از روحیه پذیرش حق را از جمله ویژگی های یک استاد خوب برشمرد.
وی در ادامه به ویژگی های دانشجویان پرداخت و در خصوص نگهداشتن حرمت و احترام استاد، داشتن اخلاق، ایمان و نیت خالص، داشتن ذهن کنجکاو و جستجوگر، متعهد بودن به مسائل کشور، عملی کردن آموخته ها و تقویت توان علمی، خوداری از جدال و ستیزه جویی در بحث ها، بصیر و آگاه بودن به مسائل سیاسی را از جمله این ویژگی ها دانست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: دانشجویان باید از مسائل سیاسی آگاهی کامل داشته و لحظه شناس باشند اما دانشگاه نباید مرکز فعالیت حزب ها، گروه ها و جریان ها و جناه های باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با تشریح شرایط حاکم بر منطقه تصریح کرد: هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تهدید سخت و نظامی از سوی دشمنان قرار دارد اما اینگونه تهدیدات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که دشمنان برخورد سخت با ایران اسلامی را بسیار پرهزینه ارزیابی می کنند و از این رو تلاش می کند از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.
آل‌هاشم در پایان با اشاره به تهدیدات و تحریم های ظالمانه دشمنان تنها راه مقابله با آن را اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: بایدصرفه جویی و جلوگیری از اسراف و ترویح فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و مصرف داخلی و عدم وابستگی به نفت در مقابله تحریم ها بایستیم.

 



تاريخ : 16 / 9 / 1393برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: کارکنان ارتش، موفقیت های قرآنی فراوانی را در سطح نیروهای مسلح و ارتش های کشورهای اسلامی به دست آورده اند و در این زمینه پیشتاز هستند.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در حاشیه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و سیزدهمین دوره رقابت های قرآنی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا افزود: اگر بخواهیم مصادیقی در زمینه پیشتازی فعالیت های قرآنی و معنوی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ذکر کنیم می توانیم به اعتکاف بیش از 10 هزار نفر از کارکنان ارتش در ماه رجب و مقام های کسب شده کارکنان ارتش در مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح اشاره کنیم.
وی به نمازهای جماعت برگزار شده در سطح یگان های ارتش اشاره کرد و گفت: برگزاری این سطح از نماز جماعت در سطح نیروهای مسلح کم نظیر است.
نماینده ولی فقیه در ارتش به نقش معنویت و قرآن در دوران دفاع مقدس و موفقیت های به دست آمده اشاره کرد و افزود: ما به وضوح در دوران دفاع مقدس می دیدیم که یگان هایی از ارتش که سطح معنویت در آنها بالاتر بود در انجام عملیات ها علیه دشمن بعثی موفق تر بودند.
آل هاشم گفت: فعالیت های قرآنی و معنوی در دل و قلب کارکنان ارتش و خانواده های آنان رسوخ کرده است و چنین ارتشی در هر عرصه ای موفق و پیروز خواهد بود.



تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
آب سردی که فرمانده ارتش روی سر خلبانان ریخت .

روز گذشته جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی رونمایی شدند. در جریان بازدید فرمانده کل ارتش از دستاوردهای بالگردی نداجا، وی همانگونه که در تصویر زیر مشخص است بر سر تعدادی از خلبانان آب سرد ریخت.

 
 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بسیج مدرسه عشق است و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن‌را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند؛ چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. (امام خمینی)

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ سرهنگ سعید علیزاده فرمانده پشتیبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی آورده است: بسیج یعنی آماده شدن برای یک سفر طولانی و برای امری مهم که امام(ره) در آن زمان بسیار حساس این فرمان الهی را پیاده کرد. بسیج می‌تواند با استفاده از عظیم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه، یعنی نیروی انسانی، اساس تحرک و پیشرفت اجتماع را تشکیل دهد که در کمترین زمان این فرمان عملی شد. بدیهی است که حیات یک جامعه و بروز تغییرات و ایجاد فعل و انفعالات در راهیابی به‌سوی کمال و تعالی، توسط جوانان صورت می‌گیرد و این واقعیت انکارناپذیر است؛ زیرا همین جوانان می‌توانند برای پویایی یک جامعه کمک کنند؛ به‌خصوص زمانی که یک کشور از یک انقلاب فارغ می‌شود برای پیشرفت نیاز است که رهبر انقلاب فرمان بسیج عمومی بدهد.

جوانان می‌توانند همچون اهرمی نیرومند و نیروی محرکه‌ای قوی، زمینه حرکت و شتاب به سوی فرهنگ و تمدن، اختراعات و ابتکارات را فراهم آورده، تکامل اجتماعی، آسایش، امنیت، رفاه و نیکبختی را در جامعه خویش پی‌ریزی نمایند. بی‌دلیل نیست که بخش اعظم برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های حکومت‌های سلطه‌گر، به‌ویژه استعمارگران غربی، در زمینه‌ی کنترل و خط دادن به جوانان اجتماعات خود و جوامع تحت سلطه انجام می‌شود و پیداست که هدف، مهار فکر و ذهن جوانان و هدایت آن‌ها به جهت‌های مورد نظر است، تا قدرت تفکر و تعقل و پویایی این قشر به حدی تضعیف شود، که خطری برای زورمداران محسوب نشود و هرگاه معدودی سالم باقی بمانند، قابل کنترل و سرکوب باشند.

استعمارگران به این واقعیت اذعان دارند که اسلام، مکتبی الهی، کامل و جواب‌گوی تمام نیاز بشر و دارای جهان‌بینی وسیع و پویا است و احکام آن جهان‌شمول و فراگیر و مطابق با اقتضای زمان است، و در میان پیروان مذاهب اسلامی، شیعیان ظلم‌ستیزترین مسلمانان هستند. از طرفی ایران از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی خاص و استراتژیک و از نظر منابع و ذخایر معدنی از غنی‌ترین کشورهای دنیا است و مهد شیعه به حساب می‌آید، و از دیرباز مورد طمع قدرت‌های شیطانی دنیا به شیوه‌های مختلف بوده است.

به دنبال پیروزی انقلاب، دست غارتگران استعمارگر از ایران قطع شد و منافع آنان به خطر افتاد. ملت شجاع و از بند رسته ایران با اتکال به خداوند متعال و با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه خود و بهره‌مندی از امکانات کشور به زعامت رهبر کبیر انقلاب، سازندگی کشور را آغاز کرد و ضمن حفاظت و پاسداری از انقلاب، با ایده بیداری ملت‌ها و آزادی انسان‌ها از بند استثمار و استعمار به ترویج اسلام ناب پرداخت و ملل دیگر دنیا نیز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، پرچم مخالفت و ستیز با حضور ابرقدرت‌ها و ایادی آنان در ممالک خویش را برافراشتند. استعمارگران، منافع خود را در خطر دیدند و برای حفظ منافع، به ریشه متوجه شده، از هیچ دشمنی و شرارت علیه آن فروگذار نکردند.

یکی از خطراتی که انقلاب نوپای اسلامی را تهدید می‌کرد، حمله نظامی بود؛ امام(ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر و چنین فرمودند: باید همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، اگر مسائلی برای ما پیش بیاید، هرچه هم سخت باشد، باید تحمل کنیم... قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید و به دوستانتان هم تعلیم دهید... مملکت اسلامی همه‌اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد... همه‌جا باید اینطور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که 20 میلیون جوان دارد، 20 میلیون تفنگدار داشته باشد و ارتش 20 میلیونی داشته باشد...

هنوز از صدور این فرمان الهی یک سال سپری نشده بود که رژیم پلید صدام در اجرای دستور اربابان خویش با تمام قوا ایران را مورد آماج قرار داد. انقلاب اسلامی در آن شرایط بحرانی ناشی از دگرگونی‌ها و تغییر و تحولات، هیچ‌گونه آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوز نداشت. دشمن در همان روزهای اول با مردمی مواجه شد که با دست خالی به دفاع از کیان مقدس نظام اسلامی برخاسته واز ایثار جان خویش دریغ نمی‌کردند.

جوانان ایران اسلامی به فرمان رهبر فقید خود در پایگاه‌های مقاومت تحت عنوان بسیجی گرد آمده و با اشاره ایشان به جبهه‌های نبرد هجوم می‌بردند و تا آخرین قطره خون خویش ایستادگی و مقاومت می‌کردند.

در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند که قدرتی که در بسیج نهفته است توان مقابله با یکایک ارتش‌های کلاسیک جهانی را دارد. بسیج وظیفه جذب آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آن‌ها به جبهه‌های نبرد را بر عهده داشت و توانست جمعیت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب‌الله در درون خود بپروراند و پایه‌ریزی ارتش مردمی را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه‌های توحید به همراه امت شهیدپرور از این آزمایش الهی سر بلند و پیروز بیرون آمدند، بعد از خاتمه جنگ تحمیلی در آبادانی یا هر کاری که در کشور نیاز به نیروی فوق‌العاده داشت و بسیج شرکت فعال داشته کمک‌حال دولت و مردم بوده است.

 

 



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش:
روحیه مقاومت و ایستادگی مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح است/ نیروهای مسلح بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی آمادگی‌های خود را دائماً افزایش دهند
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، روحیه مقاومت و ایستادگی را مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواندند و خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگیها و تواناییهای نظامی، و همچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد.
فرمانده کل قوا، تقویت روزافزون روحیه ی عزم و آمادگی برای فداکاری را ضروری برشمردند و گفتند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد.
ایشان با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی های راهبردی انجام دهند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخشهای علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و گفتند: مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.
فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود با اشاره به فداکاریهای نیروی دریایی در مقاطع مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس، افزودند: نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو از جمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت سالروز هفتم آذر گفت: ارتقای آمادگی رزمی و توان رزمی نداجا، افزایش سطح ایمنی، تمرکز بر آموزش های علمی، اثبات اقتدار نیروی دریایی در عرصه عمل و انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی به آن سوی مرزهای سرزمینی، حضور اثربخش در آب‌های آزاد و کمک به کشتی های سایر کشورها و استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران با هدف آباد سازی منطقه از جمله اقدامات و برنامه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
در سال های پس از انقلاب بسیج ثابت کرد در روز بحران کارساز و سرنوشت ساز است

حجت الاسلام آل هاشم گفت: دفاع مقدس برکات فراوانی برای ملت ایران اسلامی داشت که از جمله آن می توان به نمایان شدن چهره های ریاکار قدرت های استکباری و آشکار شدن اهداف ضد بشری آنها اشاره کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاجا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم معارفه رییس جدید  اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش که صبح امروز با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمع دیگری از فرماندهان و مسئولین این نیرو برگزار شد با تبریک هفته بسیج گفت: بهترین تعبیر در مورد بسیج همان تعبیر امام راحل(ره) است که فرمودند: بسیج لشگر مخلص خداست.

 

وی با بیان اینکه ما به فرهنگ بسیج احتیاج داریم افزود: در این سی و شش سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیج نشان داده که در روز بحران، کارساز و در روز های حساس و سرنوشت ساز کار بسیج بسیار مهم و به یاد ماندنی است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امیدواریم با تلاش همه جانبه فرهنگ بسیج در بین خانواده ها و کارکنان نیروهای مسلح ترویج شود.

 

وی همچنین با تبریک روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی ارتش هم همانند قهرمانان نیروی هوایی ارتش، در آغازین روز های دفاع مقدس کاری کرد که نیروی دریایی رژیم بعثی عراق تا آخر جنگ نتوانست سازماندهی خود را به دست بیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه عزت و محبوبیت کنونی نیروهای مسلح نتیجه ایثارگری های آنها در دوران دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: اگر امروز نیروی هوایی در بین مردم تجلیل و تکریم می شود نتیجه ایثار و فداکاری های شهیدانی چون شهیدسرلشگر خلبان عباس بابایی است.

 

وی افزود: ما در طول دفاع مقدس صدمات مادی و معنوی زیادی را دیدیم ولی پیامدهای مثبت و معنوی فراوانی نصیب ما شد و موجب خلق ارزشهای والای اسلامی و انسانی شد.

 

حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: قدرتهای استکباری داعیه دموکراسی و حقوق بشر را داشتند که در طول دفاع مقدس با تجهیز صدام به سلاح های کشتار جمعی و جنایت علیه انسانهای مظلوم، خود را رسوا کردند.

 

وی افزود: دفاع مقدس خوباوری و خوداتکایی را به ملت ایران آموخت و موجب اعتماد به نفس این ملت بزرگوار شد که نمونه بارز این خوداتکایی را در نیروی هوایی شاهد هستیم.

 

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام ولی الله صبری رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش تجلیل شد و حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت نیزبه سمت ریاست جدید اداره عقیدتی سیاسی این نیرو منصوب شد.

 

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت و پیشرفت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است که باید قدردان شهدا باشیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در مراسم تشییع مادرشهید سرلشکر خلبان عباس بابایی به استان سفر کرده بود با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد

آل هاشم، در این دیدار یاد و خاطره شهدای سرافراز نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص استان قزوین را گرامی‌داشت و اظهار کرد: شهدای استان قزوین شهدای ممتاز وبرجسته‌ای هستند که از نمونه‌های آن می‌توان به شهید سرافراز شهید عباس بابایی و شهید لشگری اشاره کرد. مادر شهید عباس بابایی هم که مادری صبور و فداکار بود توانست فرزندی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کند که امروز افتخار شهر قزوین و افتخار این نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم استان قزوین با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع این مادر شهید یک بار دیگرعشق و ارادت خود را به خانواده‌ه ای شهدا به‍‌ویژه شهید عباس بابایی نشان دادند.

آیت‌الله باریک‌بین امام جمعه قزوین در ادامه ضمن قدردانی از حضور مسئولان کشوری و لشکری در مراسم تشییع این مادر،از خداوند مغفرت و برای بستگان آرزوی سلامتی کرد و یادآور شد: شهید خلبان عباس بابایی نمونه کامل یک انسان بزرگ بود که توانست در دوران حماسه وایثار با ماموریت‌های خود دشمنان را از رسیدن به اهداف وبرنامه‌های خود ناکام بگذارد.

 

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بنا به اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن امسال برای خدمت سربازی مراجعه کنند، اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود.

به گزارش مشرق، این سازمان اعلام کرد: به مناسبت عید غیر خم اضافه خدمت سه تا شش ماهه مشمولینی که در حال خدمت هستند و یا تا بیست و دوم بهمن ماه ۹۳ خود را معرفی می‌کنند بطور کامل بخشیده شده است که ملاک محاسبه این بخشش اضافه خدمت تاریخ ثبت درخواست اعزام به خدمت مشمولان تا تاریخ بیست و دوم بهمن ماه ۹۳ می‌باشد.

بخشش اضافه خدمت صرفا مربوط به اضافه خدمت سنواتی و دفترچه‌ای است که بعلت عدم معرفی به موقع از سوی وظیفه عمومی اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است، بخشش غیبت‌های حین خدمت برابر مقررات آئین نامه انضباطی است و در اختیار فرماندهان سازمان مربوطه است.

بعد از این مهلت اعلام شده، با مشمولان غایب و کسانی که این افراد را بکارگیری می‌کنند در چارچوب قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد، بطوریکه بکارگیرندگان سربازان غایب به ازای هر سرباز، هزینه سالانه یک سرباز و به ازای بکارگیری دو سرباز و بیشتر باید هزینه سالانه سه سرباز را پرداخت نمایند و با مشمولان غایب نیز برخورد قانونی ازجمله دستگیری و...، خواهد شد.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 3:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مویدی در ادامه از کشف 272 تن انواع مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: تریاک و حشیش در صدر این کشفیات بوده است و استان کرمان نیز دارای بیشترین کشفیات بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی وجود مخدری به نام «ماشروم» در کشور را تأیید نکرد.

سردار علی مویدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره این‌که گفته می‌شود مخدر جدیدی به نام ماشروم در کشور استعمال می‌شود اظهار کرد: وجود مخدری به نام ماشروم در کشورمان تأیید نمی‌شود.

وی با بیان این‌که پلیس به عنوان تنها مرجع تخصصی اعلام مواد مخدر در جامعه است گفت: ممکن است موارد مختلفی در سراسر جهان استعمال شود، اما این ماده وارد کشور ما نشده و همان‌طور که گفتم چنین ماده‌ای را تأیید نمی‌کنم.

مویدی در ادامه از کشف 272 تن انواع مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: تریاک و حشیش در صدر این کشفیات بوده است و استان کرمان نیز دارای بیشترین کشفیات بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی درباره وضعیت رصد اعتیاد و مواد مخدر در سطح جهان نیز گفت: بحث مواد مخدر در کشورها را به روز رصد می‌کنیم و اطلاعات ما لحظه‌ای است. به همین دلیل همکاران ما در حوزه جمع‌آوری اطلاعات فعال هستند و اطلاعات کاملی از وضعیت مواد مخدر در ایران و سراسر جهان داریم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش:
نيروهاي مسلح ایران در تمام عرصه‌های مسئولیت و رزم‌آوری سنگ تمام خواهند گذاشت/ دشمنان با ساختن گروه‌هاي مسلح به‌نام اسلام و قتل عام بي‌گناهان اسلام هراسی می‌کنند
هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم، نيروهاي مسلح را از پايه هاي اقتدار هر کشوري خواندند و تاکيد کردند: لازمه اقتدار واقعي در نيروهاي مسلح، همراه شدن ايمان، بصيرت، عزم راسخ و احساس مسئوليت واقعي در کنار نيروي انساني مجهز به آموزش هاي روزآمد و تجهيزات پيشرفته است.
ايشان همچنين دنياي امروز را تشنه پيام آزاديبخش اسلام ناب دانستند و گفتند: بدخواهان و زورگويان جهاني، تلاش مي کنند تا با استفاده از هنر، سياست، نظامي گري و همه ابزارها، مانع شنيده شدن نداي اسلام ناب شوند اما اين ندا شنيده شده است و نشانه‌ی آن هم، هراس روزافزون قدرت هاي استکباري است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر لزوم برخورد عميق و غير سطحي با موضوع اقتدار در نيروهاي مسلح، افزودند: تعداد زيادِ نيروي انساني و آموزش و تجهيزات نظامي پيشرفته، به تنهايي موجب اقتدار نيروهاي مسلح يک کشور نمي شوند بلکه بايد انگيزه و معنويت و عزم و درکِ حقيقت مسئوليت بر رفتارها و جهت گيري ها حاکم باشد.

فرمانده کل قوا با اشاره به قابليت هاي معنوي و توانايي هاي علمي و قدرت ابتکار و عزم راسخ نيروهاي مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دنيا بر روي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران حساب باز مي کند و آن را جدي مي گيرد، زيرا مي داند که هر جا عرصه مسئوليت و رزم آوري باشد، نيروهاي مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.
ايشان با اشاره به افتخارات دانشگاه افسري امام علي (ع) و شهداي گرانقدر اين دانشگاه، خطاب به دانشجويان افسري گفتند: خود را در اين مجموعه پر برکتِ علمي و نظامي، براي اعتلاي روزافزون نيروهاي مسلح بعنوان يکي از ارکان اقتدار کشور، آماده کنيد و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پديده هاي علمي را عرضه مي کنند، با بهره گيري از اندوخته هاي علمي و ابتکار و ارائه پديده هاي نظامي و نوين، سازمان نظامي کشور را به اوج اعتلاء برسانيد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه بشريت بيش از هر زمان ديگر نيازمند پيامِ اسلامي ملت ايران است، خاطر نشان کردند: افزون طلبان و زورگويان جهاني که از جاذبه پيام رهايي بخش اسلام ناب و تهديد شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزارها بويژه ابزارهاي هنري بهره گرفته اند تا مردم دنيا را از اسلام بترسانند.
حضرت آيت الله خامنه اي ساختن گروههاي مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامي، و قتل عام انسان هاي بيگناه بوسيله اين گروهها را نمونه ديگري از روشهاي دشمنان براي اسلام هراسي برشمردند و افزودند: پيام اسلام ناب براي انسانيت، پيام آسايش، عزت، سربلندي و زندگي همراه با امن و امان است و بدخواهان نمي خواهند، ملت ها با اين پيام آشنا شوند.
ايشان خطاب به دانشجويان دانشگاه افسري امام علي (ع) تاکيد کردند: نسل پيش از شما پيام اسلام ناب را در ميدان هاي نبرد و سياست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنيا نشان داد، و اينک شما وارثان آن شهداي بزرگوار و مردان عظيم القدر هستيد تا اين پيام را به جهانيان عرضه کنيد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این دانشگاه در محورهای «رشد ایمان و بصیرت دینی»، «ارتقای کیفیت و روزآمدی آموزشها» و «خلاقیت و نوآوری» بیان کرد.
در این مراسم به فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین یکی از مادران شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نماینده دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش طرح میدانی «وارثان شهدا» را اجرا کردند.
در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.
 



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با صدور پیامی ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی، مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشگر عباس بابایی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام بدین شرح است:

اینجانب ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام سرلشگر عباس بابایی،که در ایام شهادت سرور و سالارشهیدان، حضرت اباعبدالحسین(ع) (س) به دیدار فرزند شهیدش شتافت را از صمیم قلب و از سوی آحاد کارکنان آجا تسلیت عرض نموده و برای روح پاک این سعیده جلیله مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از این پیام خود با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی خانواده معظم شهدا که خالصانه و برای رضای حضرت حق از عزیزترین سرمایه های زندگی خویش گذشتند تصریح کرده است: جا دارد با نکوداشت یاد و خاطره این بانوی بزرگوار که از دامان پاکش مردی مومن و جوانمرد پا به عرصه شهادت نهاد، مراتب ارادت و تکریم خود را به خانواده بزرگ شهدا ابراز نمائیم.



تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 1:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیرپور دستان گفت: اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان این را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره- اسلامشهر- حضور یافت.



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی اعلام فرمانده نیروی هوا فضای سپاه مبنی بر به پرواز در‌آمدن هواپیمای RQ 170 ایرانی، فیلم پرواز این هواپیما امروز منتشر شد.
 
صبح امروز سردار حاجی‌زاده ضمن اعلام نمایش تصاویر به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، گفت:  از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده‌ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، افزود: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه‌ها را بومی کرده و وارد مأموریت هم بشویم، اما اجرای مأموریت‌های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.



تاريخ : 20 / 8 / 1393برچسب:, | 9:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر دفاع طی حکمی مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) را منصوب کرد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع طی حکمی مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) را منصوب کرد.

در مراسم معارفه "مصطفی اثباتی" مدیرعامل جدید ساتا، سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های سردار "حسین دقیقی" مدیرعامل سابق ساتا، این سازمان را یک سازمان چند بعدی خواند که فرا‌تر از فعالیت‌های ارزشمند و گسترده خدماتی و اقتصادی خود دارای ابعاد اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه است.  

وی افزود: این سازمان به جهت گستردگی، مستلزم مدیریتی خاص است که موضوع رضایتمندی جامعه هدف به عنوان یک شاخص و تعامل و ارتباط متقابل با آن‌ها از الزامات آن محسوب می‌شود.  

سردار دهقان تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در ساتا طی چند سال گذشته توانسته این سازمان را در بازار سرمایه به یک جایگاه ویژه اقتصادی و ارزشمند نائل کند به گونه‌ای که این سازمان هم‌اکنون به عنوان یک سازمان اطمینان‌‌بخش و فعال در عرصه اقتصاد ملی دارای نقش‌آفرینی ویژه است.  

وی با اشاره به اینکه از ساتا انتظارات و خواسته‌هایی وجود دارد که توجه به سطح سلامت جامعه هدف و رفع نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها در حوزه‌های درمانی و بیمه‌ای از اولویت‌های آن به شمار می‌رود، افزود: هم‌اکنون فعالیت‌های ارزشمند و مهمی برای رفع نیازهای جامعه هدف صورت گرفته اما این اقدامات تا رسیدن به سطح مطلوب کافی نبوده و با آن فاصله دارد.  

وزیر دفاع گفت: توجه بیش از پیش به حوزه روان‌شناختی جامعه هدف، بررسی سنجه‌های رضایتمندی و اینکه همه اقدامات برنامه‌های سازمان بایستی متکی بر مطالعات و تحقیقات کار‌شناسی باشد از جمله نکات قابل توجه در این سازمان است.  

سردار دهقان با بیان اینکه با اجرایی‌شدن نظام نوین بازنشستگی می‌توانیم بار مالی بزرگی را از دوش دولت برداریم، تصریح کرد: با تصویب اساسنامه ساتا و نیز هویت‌بخشی به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و دستیابی به مطالبات، سرمایه‌گذاری و ورود به حوزه‌های اقتصادی سودآور، می‌توان از منابع حاصله در آینده حقوق و مزایای بازنشستگان را به طور کامل پرداخت کرد.  

وزیر دفاع در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در اجرای فرایندهای مدیریتی، توجه به مدیریت محیط یکی از محورهای تعیین‌کننده و مهم در سطح تصمیمات راهبردی سازمان بوده و درک و شناخت نسبت به محیط و توجه به پیامدهای آن از نکات قابل توجه است و هیچ فعالیتی در سازمان نبایستی توسعه یابد مگر اینکه پیامدهای کوتاه و بلندمدت آن برنامه به طور دقیق مورد توجه و بررسی کار‌شناسی قرار گیرد.

 



تاريخ : 20 / 8 / 1393برچسب:, | 1:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از آزاد سازی سوسنگرد اجباراً من را بازنشست کردند. همه‌اش به خاطر خیانت‌های بنی‌صدر بود. چون می‌خواست ارتش با نیرهای مردمی همکاری نکند. اما من این کار را کردم.

سوسنگرد «سرتیپ قاسمی» را فراموش نمی‌کند

امیر سرتیپ دوم غلامرضا قاسمی فرمانده «لشکر92 اهواز» در دوران دفاع مقدس و یکی از فاتحان شهر سوسنگرد است که روز دوم اردیبهشت ماه سال 1391 به یاران شهیدش پیوست.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، آمیخته با رشادت و آزادیبخشی و رهایی بخشی است . قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در مطلبی که در صفحه فیسبوک منتشر کرده است، نقل قولی از اوباما و جان کری رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا درباره حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس آورده است که متن این یادداشت را می خوانید:

بنام خدا
خواستم امروز در مورد وجودی عزیز و دُرِّ یگانه ای بنویسم.

باخود گفتم اورا با عنوان "سردار" خطاب کنم ، دیدم سپاهیان "قدرتمند" و با صلابت و شایسته برخوردار از این عنوان کم نیستند.خواستم برایش از پیشوند "آقا " استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگانی که زیبنده آنند.

عنوان دیگری جستم.با خود گفتم او کسی است که بسیاری از "سیاست پیشگان" و"سیاست سازان"در حوزه پیرامونی مان از او دراندیشه ولرزانند. امروزه او بسیاری از مرزهای عالم اسلام یعنی از یمن گرفته تا دشت قبچاق وسرزمین اویغورها، از مدیترانه و دجله و وفرات هلال خصیب تا رود سند و کشمیر ، وبا عشق به ایران و ایرانیت،اسلام و ائمه اطهار سلیمان وار بر قالیچه باور و شهادت و جهاد سوار، وهفت اقلیم را در می نوردد.

 بقول ملک الشعرای بهار:

وز پس اسلام رو وانگه ببینی بی خلاف // "کز حلب تا کاشغر میدان سلطان سنجر است"
این همان ملک است کاندر باستان بینی در او // داریوش از مصرتا پنجاب فرمان گستر است
از خدا غافل مشو یک لحظه در هر کارکرد // چون تو باشی با خدا هرجا خدایت یاور است

او همان کسی است که اوباما ریس جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست وزیر جدید عراق گفته است:" او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه ای قایل هستم".یااینکه جان کری وزیرخارجه امریکا به دکتر جواد ظریف وزیرامورخارجه ایران اسلامی گفته است که اگر برای یکبارهم شده مایل است او را ببیند.

ولی با همه این اوصاف این سرباز وطن اسلامی خود را "سیاستمدار" نمیداند.

او روستا زاده ای نجیب و مهربان ودرد کشیده ای ازطبقات فرودست خطه کرمان است.با اینکه عنوان رسمی او "سردار سرلشگر قاسم سلیمانی " است و موجب عزت جمهوری اسلامی ایران نیز هست، ولی مردم کوچه و بازار و همرزمانش اورا بنام "حاج قاسم " میشناسند.چرا که او انسان "مخلص "و "مردمی" است.ولی خوب در این دور و زمانه تعداد"حاجیان" هم کم نیستند.

پس چه کنم؟ چه بنامم اورا ؟ با چه صفاتی و چگونه خطابش کنم؟... ولی مثل اینکه زیاد هم مشکل لاینحلی نیست. بگذارید صفات اور اکه بر شمردم ردیف کنم.او "قوی وقدر"است.او "آقا"است.او "سردار" و "سپهسالار" ودر عین حال "سیاستمدار"است.او "مخلص" و "مردمی" است.اگر حروف اول این صفات را که او متصف به آن است سرهم کنم مشکل حل میشود.
آری قاسم قاسم است.به عنوان و لقب و صفت نیاز ندارد.

قاسم محسنات بسیار زیادتری هم دارد. او به هیچ خط و سیاستی وابسته نیست.انسانی مستقل وهوشمند و کامل است.چون او در سایه خانواده دهقانی پرورش یافته بخوبی رمز و راز پیوند و قلمه زدن و تکثیر نهال و درخت را میداند. اکنون او خود را تکثیر کرده است.بدان معنی که هزاران هزار نهال قاسم سربدار در زیر دست او بدرختان تنومندی بدل گشته اند که امروزه در جهان اسلام آماده جانفشانی هستند. سلامتی و عزت و موفقیت او ارزوی همه انسان های فرهیخته و دلسوز عالم است .

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، امیخته با رشادت و ازادیبخشی و رهایی بخشی است . قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.
پس سلام بر قاسم.خدا نگهدارت قاسم

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بودند در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تشییع و به خاک سپرده شد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 8 / 1393برچسب:, | 10:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: فرهنگ عاشورا به برکت خون شهدا به ما رسیده و می تواند ملت و کشور را از گزند دشمنان قسم خورده نظام اسلامی حفظ کند.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» صبح شنبه در آیین تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: شهدا در زمانیکه نظام و ملت به خدمات آنها نیاز داشت، با بصیرت و عشق به ولایت در مسیر جهاد حرکت کردند و جان خود را در راه اهداف و آرمان های متعالی اسلام و حفظ دین و میهن اسلامی فدا کردند.

وی ادامه داد: بدون تردید اگر فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و علاقه جوانان ایران اسلامی به شهادت نبود، امروز از اسلام چیزی برای ما باقی نمی ماند.

آل هاشم گفت: همه نعمت ها از جمله نعمت دین و ولایت به برکت نهضت کربلا و وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نصیب ملت ایران شده که در این راه بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز نقش حائز اهمیتی داشته اند.

وی افزود: فلسفه شهادت برگرفته از حماسه کربلاست و شهدای دفاع مقدس نیز با گام نهادن در مسیر مولا و مقتدای خود، با اخلاص، برای حفظ دین اسلام و ترویج دستورات آن جان خود را فدا کردند.

آل هاشم گفت: فرهنگ عاشورا به برکت خون شهدا به ما رسیده و می تواند این ملت و کشور را از گزند دشمنان قسم خورده نظام اسلامی حفظ کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروزه دشمنان با تمام توان برای زدودن این فرهنگ تلاش می کنند و در جبهه جنگ نرم برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی برنامه های مختلفی را در دستور کار دارند که باید تلاش کنیم با فرهنگسازی و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه آنها بویژه در محیط های نظامی، بخشی از وظایف جامعه را نسبت به شهدا احیا کنیم.

وی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم، گفت: این خلاقیت ها، شکوفایی ها و اعتماد به نفس ها پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و دوران دفاع مقدس به واسطه این شهدا به دست ما رسیده است.

آل هاشم افزود: اکنون مداحان و مبلغان دینی باید از فرصت محرم و صفر برای گسترش مبانی دینی و معرفی شعائر اسلامی استفاده کنند تا جوانان با فلسفه قیام عاشورا و شخصیت بی بدیل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آشنا شوند.

وی گفت: وظیفه ما اکنون، استمرار راه شهدا و پایداری در مسیر پرافتخار ولایت است تا اجازه ندهیم دشمنان قسم خورده این آب و خاک به این کشور آسیبی برسانند.

آل هاشم ادامه داد: امروز موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام بی نظیر است که این مهم در پرتو رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با بیان اینکه امسال 13 آبان مصادف با روز عاشورای حسینی است، افزود: اکنون کینه های دشمنان نسبت به انقلاب و اسلام شدت و نیز فشارهای آنان بر ملت قهرمان ایران افزایش یافته و مقاومت تنها راه حفاظت از دستاوردهای انقلاب و خون شهداست.

 



تاريخ : 1 / 8 / 1393برچسب:, | 11:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب‌شرق کشور گفت: با آغاز پروازهای شبانه پرنده‌های نیروهای نظامی و انتظامی کشور، خواب از اشرار و گروهک‌های تروریستی ربوده می‌شود.
 
 معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب‌شرق کشور گفت: با آغاز پروازهای شبانه پرنده‌های نیروهای نظامی و انتظامی کشور، خواب از اشرار و گروهک‌های تروریستی ربوده می‌شود.

علی خلیل‌آبادی اظهار کرد: به‌دنبال تحرکات گروه‌های تروریستی، با توجه به اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی و انتظامی و به‌منظور محدود‌کردن هر چه بیشتر تحرکات آنان از این پس پرواز شبانه پرنده‌های کشور در منطقه جنوب‌شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان عرصه را بر خود فروختگان و گروهک‌های معاند تنگ‌تر می‌کند.

وی افزود: آغاز مانور عملیاتی پرنده‌های نیروهای نظامی کشور در منطقه سیستان و بلوچستان هشداری برای اشرار و گروه‌های خود فروخته است، نیروی‌های نظامی و امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی هر جا که پای امنیت ملی کشور در بین باشد با اقتدار کامل ورود و توطئه را در نطفه خفه می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب‌شرق کشور خاطرنشان کرد: از این پس به‌طور متناوب، پروازهای شبانه برای کنترل و اشراف کامل‌تر مرزهای استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.



تاريخ : 1 / 8 / 1393برچسب:, | 2:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مسجد جعفر طیار پایگاه شهید بابایی اصفهان با تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی گفت: این یار صدیق امام راحل دارای سجایای اخلاقی بسیار و به حق معلم اخلاق بود.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز گذشته در دیدار با پرسنل پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان با توجه به درگذشت این عالم بزرگوار به برخی از سجایای اخلاقی وی اشاره کرد و گفت: مرحوم مهدوی کنی هیچگاه بدی را با بدی پاسخ نداد و با عموم مردم، با محبت رفتار می کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از عفو و گذشت، احترام به قوانین کشور و فرو بردن خشم، به عنوان دیگر نکات مثبت اخلاقی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.
وی همچنین به حدیثی از امیر المؤمنین علی (ع) اشاره کرد و افزود: مطابق آموزه های ائمه اطهار (ع) انسان ابتدای خلقتش نقطه ای بی مقدار و در زمان مرگ هم لاشه ای بد بو است، بنابراین انسان هیچ گاه نباید تکبر بورزد.
نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: باید از انجام کارهای بیهوده خصوصاً در بین خانواده اجتناب کرد، نمونه بارز این کارهای بیهوده استفاده بیش از حد از نرم افزارهای ارتباطی جدید است که در دراز مدت آسیب جدی به کانون خانواده وارد می کند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول دفتر جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی گفت: عوامل اقدام اسیدپاشی در اصفهان شناسایی شدند و ارتباطی با موضوع بی حجابی نداشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار «عبدالله محمودزاده» صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر حضرت آیت الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران در رابطه با شناسایی عوامل اقدام به اسیدپاشی در اصفهان افزود: عوامل این اقدام شناسایی شدند و هیچگونه ارتباطی با موضوع بی حجابی نداشتند.

وی همچنین تاکید کرد: نخستین گروهی که وارد عمل در این مورد شد، نیروی انتظامی است.

به گفته وی، افرادی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته اند از خانواده های مذهبی بوده اند.

اقدام برخی عوامل ناشناس طی هفته های اخیر در اسید پاشی به مردم به ویژه زنان در اصفهان موجی از نفرت در میان مردم ایجاد کرده است .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اقدامی انسان دوستانه روز گذشته جشمان سهیلا جورکش یکی از قربانیان این اسید پاشی را معاینه و دستورات لازم را صادر کرد.

چشم این مصدوم امروز توسط پزشکان جراحی شد .



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین سال 60 خدمت خود را به پایان رسانده اند باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارتهای قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای، انجام نمی‌شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: آخرین مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال 94 کارتهای پایان خدمت قدیمی فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن، هیچ کار اداری انجام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی با اشاره به تاریخچه شروع صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش از این صدور کارتهای معافیت از خدمت به صورت تمرکزی به عهده سازمان وظیفه عمومی ناجا بوده، لذا براساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تا کارتهای پایان خدمت نیز به صورت متمرکز توسط این سازمان صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که لزوم تجمیع اطلاعات نیز احساس می‌شد، از سال 90، طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت و تبدیل شدن آنها به کارت‌های هوشمند نیز در دستور کار سازمان وظیفه عمومی ناجا قرار گرفت که یکی از دلایل مهم آن، کاغذی بودن کارتهای قدیمی، عدم دسترسی کامل به اطلاعات آنها و عدم ارتباط سیستمی و الکترونیکی بود که اجازه سرویس دهی به مردم را از پلیس سلب می کرد.

به گفته کریمی، دیگر سرویس‌های الکترونیکی مانند گواهینامه، گذرنامه و ... در بستر اینترنت نیز به واسطه تجمیع اطلاعات وظیفه عمومی امکان پذیر شده و این مهم باعث تسهیل روندها و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مردم شده است تا جایی که متقاضیان این خدمات در هرکجای کشور بدون مراجعه به نقطه‌ای که خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند، می‌توانند این سرویس‌ها را دریافت کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت نیز، گفت: از سال 90 و با شروع طرح تجمیع اطلاعات در چند مرحله، فرصت تعویض کارت ها تمدید شد و در حال حاضر نیز این مهم در حال انجام است؛ تعویض کارت های معافیت در سال گذشته به اتمام رسید بطوریکه کارتهای معافیت قدیمی فاقد اعتبار بوده و اگر کسی برای انجام امری آن را ارائه دهد، مورد قبول واقع نمی شود.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: پایان سال 93، آخرین مهلت تعویض کارت های پایان خدمت است و از ابتدای سال 94 کارت‌های پایان خدمت قدیمی نیز فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن هیچ کار اداری انجام نمی شود؛ البته این موضوع به منزله این نیست که تعویض این دسته از کارت ها صورت نمی‌گیرد بلکه تا شهریور ماه سال آینده انجام می‌شود، اما همانطور که تأکید شد در سال 94 با کارت‌های قدیمی هیچگونه امور اداری انجام نشده و از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

به گفته کریمی، تاکنون هشت میلیون کارت پایان خدمت صادر شده و پیش بینی ما این است که شش میلیون نفر دیگر نیز برای تعویض کارت خود باید مراجعه کنند، اما از مردم درخواست می کنیم که این امر را به پایان سال موکول نکنند چراکه در صورت ازدحام مدت زمان صدور کارتها از یک ماه بیشتر شده و طبیعی است که زمان تعویض طولانی تر می‌شود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین سال 60 خدمت خود را به پایان رسانده اند باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارتهای قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای، انجام نمی‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: 99.5 درصد متقاضیان دریافت کارتهای هوشمند پایان خدمت، کارت‌های خود را ظرف یک ماه دریافت می کنند اما ممکن است نیم درصد افراد به دلیل از بین رفتن پرونده هایشان در یگانهای خدمتی و یا جابجایی یگان‌ها، با مشکل مواجه شده و صدور کارت‌های آنان بیشتر از یک ماه به طول انجامد؛ در برخی از موارد نیز که ممکن است اطلاعات افراد در سیستم و یا دفاتر تفصیلی نیروهای مسلح وجود نداشته باشد و امکان احراز اصالت کارتهای آنان نباشد، در این صورت متقاضیان را فراخوان کرده و از آنان می خواهیم که با پیگیری از یگان خدمتی خود و با در اختیار قرار دادن اطلاعات بیشتر به ما این امکان را بدهند که اصالت کارت را تایید کرده و برای آنان کارت هوشمند صادر کنیم.

وی گفت: تا پایان سال 93 کارتهای قدیمی از چرخه فعالیت‌های اداری خارج شده و مردم تا با نیاز صد در صدی مواجه نشدند، برای تعویض کارت خود اقدام نمایند، چراکه افرادی هستند که برای سفر خارج از کشور و یا سفر حج و... به همین با مشکل مواجه می شوند و این باعث وقفه در انجام کارهای آنان می شود.

کریمی تصریح کرد: از سال 88 مشمولانی که از خدمت معاف شده و یا خدمت خود را به پایان رساندند، کارت هوشمند دریافت کرده اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تأکید بر اینکه با وجود این کارت ها، امکان جعل به صفر رسیده است، گفت: کارت های هوشمند باعث بوجود آمدن چرخه اطلاعات شده است که طی آن دیگر لازم نیست مردم برای دریافت خدماتی چون گواهینامه، گذرنامه و ... به زحمت افتاده و کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را نشان داده و یا کپی بگیرند، چراکه اطلاعات سیستمی بستر چرخش اطلاعات و ایجاد وب سرویس ها را ممکن کرده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: مردم هرچه زودتر برای تعویض کارت های پایان خدمت خود اقدام کرده و این مهم را به روزهای پایانی سال موکول نکنند چراکه در این صورت دفاتر ما با حجم زیادی از درخواستها مواجه شده و در نهایت زمان صدور کارت ها طولانی تر می‌شود.

کریمی در پایان تصریح کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با سامانه تلفن گویا 096480 تماس حاصل و یا به سایت سازمان وظیفه عمومی به نشانی Vazifeh.police.ir مراجعه کنند.