تاريخ : 3 / 3 / 1394برچسب:, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزش های دفاع مقدس به طور کامل به نسل جوان منتقل نشده است چراکه این ارزش ها با هویت ملت ایران پیوند ناگسستنی دارد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(3خرداد) در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، گفت: اکنون سال ها از دوران جنگ و دفاع مقدس می گذرد، اما هنوز آنگونه که شایسته است نتوانستیم دلاوری های این ملت در آن دوران را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

 

وی افزود: ملت ایران با وحدت و پیروی از ولایت فقیه توانست به این نقطه مهم تاریخی برسد و اگر می خواهیم بار دیگر شکست خوردن دشمن را ببینیم باید وحدت خود را حفظ کنیم.

 

آل هاشم، با اشاره به اینکه دشمنان با حمایتی که از یکدیگر می کردند، پیروزی ایران را غیرممکن می دانستند، تصریح کرد: اما رزمندگان ایران با غیرت و شجاعت، استقلال و حاکمیت ملی خود را از گزند بیگانگان حفظ کردند و امروز ما وظیفه پاسداری را بر عهده داریم.

 

این مسئول اضافه کرد: امروز نیز باید با تکیه بر قدرت واحد الله و وحدت در مقابل قدرت های شیطانی تمام قد بایستیم و از آرمان های این شهدا و امام راحل دفاع کنیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با شیطنت های دشمنان اسلام و انقلاب، خاطرنشان کرد: همان قدرت های شیطانی توان دیدن پیروز های دانشمندان ما در عرصه های جهاد علمی را ندارند و با به شهادت رساندن دانشمندان ایران می خواهند این عرصه را بر ما تنگ کنند که بدانند درب های شهادت در این کشور همچنان باز است.

 

وی ادامه داد: امروز زمان جنگ نیست ولی هیچکدام از ما ایرانیان میدان جهاد را خالی رها نکرده ایم و اگر آن روزها زمان دفاع بود امروز زمان مقاومت و تلاش در عرصه علمی و فرهنگی است.

 

آل هاشم، پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس و به یاد داشتن عبرت های آزادی خرمشهر را وظیفه شرعی هموطنان دانست و گفت: آزادی خرمشهر باعث تقویت وحدت و انسجام ملی و تقویت موقعیت راهبردی در ایران و افزایش امید در بین دوستداران نظام و بسیجیان جان بر کف بود.

 

این مسئول، به بیان گوشه ای از رشادت های رزمندگان در جریان آزادی خرمشهر پرداخت و افزود: بعد از پیروزی و فتح خرمشهر صفحه جنگ برگشت و نیروهای نظامی ایران پیروزی های عظیمی را در دفتر سترگ مقاومت به ثبت رساندند.

 

وی ادامه داد: بعد از آزادی خرمشهر بود که تمامی مجامع غربی به فکر اتمام جنگ و نوشتن قطعنامه شدند وگرنه ما تا امروز در حال جنگ بودیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ما نیازمند شهدا هستیم، تصریح کرد: ما امروز نیازمند فرهنگ شهدا و دفاع مقدس هستیم چراکه این عزت و افتخار در عرصه های گوناگون به برکت خون شهداست.

 

این مسئول در خاتمه گفت: باید تلاش کنیم که با تاسی از فرهنگ والای اسلامی و قرآنی قدم در مسیر باورهای شهدا بگذاریم تا خدای نکره به این خون های پاک خیانت نکنیم.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از یادمان و تمبر یادبود دو شهید گمنام پرده برداری شد.

 

 



تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ناو گروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای مقابله با دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن حضور دارد، از امروز کشتی نجات را که حامل کمک های ایران برای مردم یمن است، همراهی می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بامداد امروز کشتی ایران ـ شاهد در صفحه رادار ناوگروه 34 ظاهر شد و پس از آن این ناوگروه حفاظت از آن را برعهده گرفت.

 

 

 

هم اکنون ناوگروه 34 در پنج تا ده مایلی کشتی ایران ـ شاهد حرکت می کند تا کشتی نجات بتواند محموله کمک های انسان دوستانه ایران را سالم به مقصد برساند.

 

 

کشتی ایران ـ شاهد موسوم به کشتی (نجات) یک هفته  است که از بندرعباس به طرف یکی از بنادر یمن حرکت کرده و دارو، غذا و تجهیزات اولیه زندگی برای مردم یمن حمل می کند.



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سردار دکتر سعید منتظرالمهدی را به عنوان سخنگوی این نیرو منصوب کرد.

سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا شد

به گزارش ایرنا، در حکم سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، سردار منتظرالمهدی با حفظ سمت معاون اجتماعی ناجا، به عنوان سخنگو منصوب شده است.

سردار منتظرالمهدی از دی سال 91 سمت معاون اجتماعی ناجا را برعهده دارد.



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

کاپیتان کشتی نجات اعلام کرد که این کشتی بامداد امروز (یک شنبه) با عبور از شمال غرب اقیانوس هند، وارد خلیج عدن شد.

 

 

کاپیتان مسعود قاضی میرسعید روز یک شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در کشتی ایران شاهد (کشتی نجات)، گفت: تاکنون (در ششمین روز حرکت کشتی نجات) بیش از یک هزار مایل از فاصله یکهزارو 785 مایلی مسیر بندرعباس تا بندر حدیده یمن را پیموده ایم.

وی افزود: از ساعت 12 امروز مسیر کشتی در کریدور بین المللی به سمت باب المندب بوده و به مدت 5/2 روز ادامه خواهد داشت.

کاپیتان کشتی نجات همچنین با بیان این که از ساعت 5/4 صبح امروز در دو مرحله یک فروند ناو جنگی متعلق به ائتلاف بین المللی دریایی با کشتی نجات تماس رادیویی برقرار کرد و ضمن پرسیدن مبداء و مقصد این کشتی با فاصله 6 مایلی از سمت راست کشتی نجات در حال همراهی و حرکت با ما می باشد، افزود: موضوع همراهی کشتی ها در حمل و نقل دریایی امری عادی و مرسوم است و معمولا ناوگروه هایی از کشورهای مختلف جهان از جمله ناو گروه مقتدر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همین راستا و جهت حفظ امنیت ناوگان حمل و نقل تجاری در محدوده کریدور بین المللی حضور داشته و در صورت حمله از سوی دزدان دریایی بدون در نظر گرفتن ملیت کشتی ها، وارد عمل می شوند.

وی وضعیت جوی امروز را به حمدالله روبه بهبود دانست و اظهار داشت: از امروز با ورود به خلیج عدن انتظار می رود از تکان های کشتی کاسته شده و سرعت کشتی به بالاترین حد ممکن افزایش یابد و اگر همه چیز طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی قبلی پیش برود امیدواریم با یاری خدا اواخر روز 31 اردیبهشت در محدوده بندر حدیده یمن باشیم.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد خرمشهر یا همان کشتی نجات) در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندر عباس به سمت بندر الحدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرده است.

2 هزارو 500 تن کمک های مردم ایران شامل برنج، آرد، تن ماهی، چادر، پتو و اقلام دارویی - درمانی و 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، به همراه کادر پزشکی، کشتی نجات را تا بندر الحدیده یمن همراهی می کنند.

جنگنده های متجاوزعربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی از 53 روز پیش (ششم فروردین) تجاوز ضدانسانی خود را به یمن آغاز کرده اند که تاکنون بیش از 3 هزارو 800 یمنی که بیشتر آنها از کودکان و زنان بودند کشته شده و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شد اند.

 



تاريخ : 13 / 2 / 1394برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: امنيت در خليج فارس،‌ تنگه هرمز و درياي عمان با حضور هميشگي نيروي دريايي ارتش و سپاه کاملاً برقرار است؛ بنابراين نياز نيست آمريکايي‌ها کشتي‌هاي خود را در اين منطقه اسکورت کنند.

 اميردريادار حبيب‌الله سياري در حاشيه مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) در جمع خبرنگاران، گفت: امنيت در خليج فارس صددرصد برقرار است و خليج عدن و باب‌المندب امنيت کافي ندارد، بنابراين آمريکايي‌ها بايد در اين منطقه کشتي‌هاي خود را اسکورت کنند.

امير سياري درباره توقيف يک کشتي متعلق به جزاير مارشال، گفت: اين توقيف کاملاً قانوني بوده است.

به گزارش ايسنا، مقامات نظامي آمريکا بعد از توقيف کشتي متعلق به جزاير مارشال توسط کشورمان اظهار کرده بودند که کشتي‌هاي آمريکايي را در خليج فارس اسکورت خواهند کرد.

امير سياري همچنين درباره نجات کشتي هنگ کنگي از حمله دزدان دريايي نيز گفت: اين کشتي در شب مورد تجاوز قرار مي‌گيرد و با بي‌سيم چندين بار تقاضاي کمک مي‌کند، اما کشتي‌هاي نظامي در منطقه هيچ پاسخي به کشتي هنگ کنگي نمي‌دهند تا ناوشکن البرز که در فاصله دورتري قرار داشته با سرعت خود را به منطقه رسانده و پس از درگيري با دزدان دريايي اين کشتي را نجات مي‌دهد. پس از آنکه اين کشتي نجات پيدا کرده و مسير خود را ادامه مي‌دهد ناوگروه‌هاي ساير کشورها با بي‌سيم اعلام مي‌کنند که چه کشتي در منطقه نياز به کمک دارد؟

فرمانده نيروي دريايي با اشاره به اين‌که نيروي دريايي در جهت ارتقاي نيروي انساني، تجهيزات، تاکتيک‌ها و تکنيک‌هاي خود تلاش مي‌کند در نيمه دوم امسال نيروي دريايي رزمايش برگزار مي‌کند.

وي در پايان افزود: ما تلاش مي‌کنيم دقت و برد موشک‌هاي خود را افزايش دهيم.



تاريخ : 5 / 2 / 1394برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی در نیروهای مسلح کشور موج می‌زند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، روحیه رشادت و شهادت‌طلبی را برای سربازانش به ارمغان آورده است.

به گزارش مشرق، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی در مراسم افتتاحیه هیأت معارف جنگ شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی که در پادگان دژ خرمشهر با حضور دانشجویان دانشکده افسری و مسئولان نظامی برگزار شد، اظهار داشت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازگوکننده زبان شهدا و مظلومین است.

وی ادامه داد: نظامی‌ها در شرایط نیاز، شهید می‌شوند و آنهایی که زنده می‌مانند، خاطراتی همچون هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده بازگو می‌کنند.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز هزاران نفر مانند صیاد شیرازی، همتی و فکوری در پادگان ها آموزش می‌بینند و روحیه شهادت‌طلبی را در خود تقویت می‌کنند.

امیر سرلشگر صالحی همچنین به دیدار اخیر مسئولان و افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت ۲۹ فروردین اشاره کرد و افزود: در این دیدار، رئیس هیات معارف جنگ گزارشی از برگزاری همایش صیاد شیرازی ارائه کرد که رهبر معظم انقلاب برای بهتر برگزار شدن آن دعا کردند.

براساس این گزارش، در این مراسم امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیأت معارف جنگ نیز گفت: ارزش انسان ها با همت ها و آرزوهای الهی آنها مشخص می‌شود و شما افسران جوان این سرزمین از روحیه و همت بلند برخوردار هستید.

وی اظهار داشت: این همایش، سفر کمال‌جویی است و افسران حاضر از نزدیک با مناطق جنگی همچون دهلاویه، هویزه، پایگاه هوایی و بسیاری از آثار هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند و آموزش های نظامی را نیز در کنار آن فرا می گیرند.

گفتنی است، نوزدهمین دوره هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی از سوم اردیبهشت ماه در استان خوزستان آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. در این دوره دانشجویان سال سوم دانشکده افسری دانشکده امام علی (ع)، قرارگاه پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور دارند که ضمن آموزش‌های نظامی از مناطق جنگی هشت ساله دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

 

 



تاريخ : 3 / 2 / 1394برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، پاسخ اعتماد امام (ره) را داد.
 
حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در بیستمین هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت شهید قرنی با عنوان «از قرنی تا صیاد» و با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن شهید سپهبد قرنی در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند، اظهار داشت: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود و ایشان از آغاز شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

وی افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی برای خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلقی، قصد ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی را داشتند، اما حضرت امام (ره) با تدبیر نورانی و دوراندیشی خاص خود، فرمان به ماندگاری ارتش دادند و با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان انقلاب داده و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند، تأئید کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، در ادامه با بیان این که بدنه ارتش و فرماندهان مومن و متعهد آن از تأئید امام خمینی(ره) روحیه مضاعفی گرفته بودند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقاطع زمانی مختلف و جریان های گوناگون همچون ناآرامی های معاندان نظام در روزهای آغازین پیروزی انقلاب در بعضی از مناطق کشور مانند شمال غرب، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و نیز پس از آن، پاسخ اعتماد حضرت امام (ره) را داده و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، برگ زرینی بر اوراق پر افتخار خود و ملت افزودند؛ تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش با نام «ارتش حزب الله» یاد کردند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان شهید سپهبد قرنی را از اسوه های انقلاب اسلامی و شهید سپهبد صیاد شیرازی را از عوامل وحدت‌آفرین نیروهای مسلح برشمرد و تأکید کرد: باید برای معرفی این اسوه های انقلاب و مانند آنها که تعدادشان نیز کم نیست، تلاش بیشتری صورت بگیرد و الگوهایی ماندگار به نسل جوان کشور ارائه شود.

در این مراسم، از سرگرد عزیزی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از مسئولین کمیته اسرای جمهوری اسلامی ایران، با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 



تاريخ : 2 / 2 / 1394برچسب:, | 7:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مرکز اسناد ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه دوم اردیبهشت با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ابتدای این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
وی با قدردانی از حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونان در این مراسم توضیحاتی درباره مرکز اسناد ارتش ارائه کرد و گفت: مرکز اسناد همچون کتابخانه های تخصصی نقش اطلاع رسانی مهمی ایفا می کند و حافظه و هویت هر سازمانی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تصمیم تاسیس مرکز اسناد ارتش از همان اوائل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: در حال حاضر که اسناد ارتش به صورت متمرکز در این مرکز جمع آوری شده است مشتمل بر 4 بخش اصلی است. اول بخش اسناد که مهمترین بخش مرکز به شمار می رود و اسناد نظامی مربوط به پیش از انقلاب و پس از انقلاب را در بر می گیرد، دوم بخش سمعی بصری که متشکل از لوح فشرده، نوار کاست، عکس و تصاویر، طرح های البسه نظامی و ... است، سوم بخش نشریات که قدیمی ترین و اولین مجلات تخصصی نظامی ارتش ایران از سال 1300 شمسی با عنوان "قشون" و سپس "مجله ارتش" در این محل نگهداری می شود و بخش چهارم که شامل کتاب ها، پایان نامه ها و طرح های نظامی می شود.
آل هاشم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر صالحی امیری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در وضعیت نگهداری اسناد و حمایت از کارهای زیربنایی در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی انجام پذیرد.
در ادامه این مراسم صالحی امیری ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ارتش جمهوری اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی قلب نیروهای مسلح و منشا هدایت و تعالی و ارتقای اخلاق و فضیلت در ارتش است و حضور آقای آل هاشم به عنوان یک شخصیت اخلاقی، دینی، با فضیلت و به دور از حاشیه های معمول در این نهاد تحقق اهداف این سازمان را ممکن ساخته است.
وی با بیان خاطراتی از فعالیت های خود در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش گفت: من نظم و انضباط اداری و همینطور ثبات فکری را از ارتش آموختم. ارتش از سالم ترین دستگاه های کشور است و این سلامت نه فقط در تراز نظامی که در تراز ملی است و رفتارشناسی ارتش می تواند مدل مناسبی برای کاهش مناقشات سیاسی باشد. ارتش یک سرمایه ملی است و ما آن گونه که شایسته ارتش است قدر این سرمایه را ندانسته ایم.
صالحی ادامه داد: ما اسناد را بخشی از هویت ملی می دانیم و معتقدیم اسناد حافظه تاریخی ملت است که موظف به حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل آینده هستیم.
صالحی امیری در پایان از رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دعوت کرد تا از کتابخانه ملی ایران بازدید کند.
 
 

 



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 10:17 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سامانه موشکی باور ۳۷۳ رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، سامانه موشکی باور373 (اس300 ایرانی) صبح امروز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی شد.

این سامانه موشکی، یک سامانه پدافندی است.

رونمایی از اس300 ایرانی در رزمایش ارتش (عکس)


رونمایی از اس300 ایرانی در رزمایش ارتش (عکس)
 
 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رژه 29 فروردین امسال صبح امروز با حضور رئیس جمهور، فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح و یک میهمان نامتعارف برگزار شد.

خبرگزاری فارس: «میهمان نامتعارف» در رژه ارتش/ «فریدون» در کنار فرماندهان نظامی ایستاد

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- رژه بزرگ ارتش طبق سنوات گذشته امروز صبح نیز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در قوای نظامی و انتظامی در جوار حرم ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد و یگان های پیاده و محمول نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از مقابل جایگاه میهمانان رژه رفتند.

این مراسم همه ساله به منظور گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از فداکاری های نیروی زمینی برگزار شده و مهمترین تجهیزات ارتش در آن به نمایش در می‌آیند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هر سال 2 بار این مراسم رژه را برگزار می‌کنند که در مورد دیگر، به مناسبت 31 شهریور (آغاز هفته دفاع مقدس)، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در حضور رئیس جمهور رژه می‌روند.

امروز صبح این مراسم با اندکی تاخیر، ساعت 8:30 برگزار شد و علاوه بر حسن روحانی رئیس جمهور، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی ریس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش، امیر علی شهبازی مشاور فرمانده معظم کل قوا و فرمانده سابق ارتش، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نزاجا، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نهاجا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نداجا، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، امیر محمدحسن دادرس معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر محمدحسن حبیبیان ریس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار اشتری فرمانده ناجا و حجت‌الااسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سپاسی ارتش نیز در این مراسم حضور داشتند که البته این ترکیب تقریبا ترکیب شناخته شده‌ایست که در آن، عالی ترین فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در جایگاه اصلی در کنار رییس جمهور قرار می‌گیرند.

اما در رژه امروز (همانند رژه 29 فروردین سال قبل) حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور نیز در جایگاه اصلی در کنار فرماندهان ایستاد؛ اتفاقی که در گذشته چندان مسبوق به سابقه نبوده است.

 

البته حسین فریدون پیش از این هم به همراه رئیس جمهور در برخی جلسات دیگر ازجمله جلسات مجلس خبرگان شرکت کرده بود که برخی رسانه نیز به این موضوع پرداخته بودند.

 



تاريخ : 29 / 1 / 1394برچسب:, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جنگنده جدید صاعقه 2 (دو کابین) برای اولین بار در رژه هوایی ارتش شرکت کرد.
به گزارش مشرق، رژه 29 فروردین یگان‌های نمونه ارتش صبح امروز در جوار مرقد مطهر امام(ره) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در جریان این مراسم جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش بر فراز حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رژه هوایی رفتند که جنگنده صاعقه 2 (دوکابین) یکی از آنها بود که برای اولین بار در رژه حاضر می شد.

این جنگنده در یک دسته 3تایی به همراه جنگنده های اف4 و اف 5 پرواز کرد.

به گزارش فارس، جنگنده صاعقه 2 یک جنگنده آموزشی عملیاتی است که چندی پیش توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار گرفت.

پرواز جنگنده صاعقه 2کابین در آسمان تهران+عکس

این هواپیما نسبت به جنگنده صاعقه تک کابین تغییراتی در تجهیزات دارد و این هواپیما هم برای بحث‌های تاکتیکی و هم برای تربیت خلبانان تاکتیکی به عنوان یک هواپیمای آموزشی به کار گرفته می‌شود.

هواپیماهای آموزشی دوکابین صاعقه افتی نسبت به هواپیمای تک کابین ندارد ضمن اینکه این هواپیما هم قابلیت انجام تمام مأموریت‌های عملیاتی را داراست.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی مشروح با ائل:

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ائل گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف پرداخته است.

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت / حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور باشد

همزمان با ۲۹ فروردین سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هر ساله نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در چنین روزی با تأسی از فرمان امام راحل(ره) با ساز و برگ های نظامی خود در سراسر کشور رژه رفته تا ضمن اعلام پیام صلح برای کشورهای دوست، امادگی و اقتدار خود را برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی نشان می دهند.

ائل به مناسبت این روز گفتگوی مشروحی با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی انجام داده و ضمن تبیین برنامه های این سازمان، به میزان آمادگی ارتش در عرصه های مختلف از جمله حوادث غیر مترقبه در کشور، کارهای عمرانی و خدماتی و همچنین مقابله با جنگ احتمالی پرداخته است.

ائل: ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت روز ارتش، در ابتدا کمی از این روز تاریخی و علت نامگذاری آن به روز ارتش  صحبت کنید.

امام خمینی(ره) با هوشیاری تلاش دشمنان برای انحلال ارتش را بی حاصل کرد

می توانیم ادعا کنیم که ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.حرکت انقلابی همافران نیروی هوایی ارتش در بیعت با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷ از ذهن مردم ایران پاک نمی شود.

امام راحل(ره) این ارتش را خوب شناخته بود و به جز فرماندهان وابسته به رژیم شاهنشاهی که در اوایل انقلاب نیز به سزای اعمال خود رسیدند، بدنه ارتش سالم بود و بلافاصله در اولین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش به کمک مردم شتافت و در جریان های مختلفی از جمله حادثه گنبد کاووس و غائله کردستان و آذربایجان غربی مقابل دشمنان ضد انقلاب ایستادگی کرد. 

حرکت های دشمن در اوایل انقلاب به گونه ای بود که شعار انحلال ارتش سر می دادند و به دنبال تشکیل ارتش خلق بودند که این خطر توسط شهید سپهبد قرنی، رئیس ستاد مشترک ارتش به خدمت امام خمینی(ره) گزارش شد و امام(ره) نیز در پیام تاریخی خود، ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کرده و ارتش را ارتش اسلام و مردمی خواندند و به ارتش دستور دادند که در این روز با ساز و برگ در شهر های بزرگ به رژه پرداخته و مردم را به استقبال و احترام به ارتشیان دعوت کردند.

ارتش ثابت کرد شایستگی حمایت امام(ره) را داشت

خدمات ارتش در ارتش کارایی خود را در دوران بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان داد و بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرد و ثابت کرد که شایستگی حمایت های امام خمینی(ره) را داشته است تا جایی که رهبر انقلاب از این ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه یاد کرده است و این روز را به کلیه ارتشیان و خانواده شهیدان معزز ازتش تبریک می گوییم.

باید بدانیم که نیروهای مسلح و ارتش بین مردم محبوب و عزیز هستند و باید این را قدر بدانیم.

اولین و آخرین شهید ترور نیروهای مسلح به ارتش تعلق دارد

اولین شهید ترور در بین نیروهای ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از ارتشیان بود. شهید سپهبد قرنی، رئیس ستاد مشترک ارتش که سوم اردیبهشت ۵۸ بدست گروه تروریستی از خدا بی خبر فرقان به شهادت رسید و همچنین آخر شهید ترور از نیروهای مسلح نیز به ارتش تعلق دارد که شهید سپهبد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۷۸ به این افتخار نائل شد.

ائل: با توجه به مسئولیت حضرتعالی به عنوان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، از برنامه های سازمان متبوع خود برای گرامیداشت روز ارتش بفرمایید.

سازمان عقیدتی سیاسی نقش مهمی در معرفی توانمندی های دفاعی ارتش دارد

هر ساله سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت این روز برنامه های مختلفی طراحی و اجرا می کند که مهم ترین آن که مهم ترین برنامه ارتش نیز محسوب می شود برگزاری مراسم رژه روز ارتش در تهران و سایر شهرهای کشور می باشد.

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در برنامه ریزی جز به جز مراسم رژه از نظر فرهنگی مشارکت داشته و مدیریت روابط عمومی سازمان نسبت به انعکاس این مراسم اقدام می کند.

معاونت فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آماده سازی محیط و انجام تبلیغات میدانی مراسم رژه و برگزاری برنامه های جنبی این مراسم، نقش محوری ایفا می کند.

همچنین به مناسبت این روز، برنامه های فرهنگی دیگری از جمله جشنواره های فرهنگی ورزشی، برپایی نمایشگاه های کتاب و دستاوردهای دفاعی ارتش در سطح یگان های مختلف برگزار می شود.

یکی دیگر از برنامه های سازمان عقیدتی سیاسی به مناسبت روز ارتش، برنامه ریزی جهت اعزام فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی به مدارس و دانشگاه ها و نماز های جمعه و ایراد سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه بوده که نقش مهمی در معرفی توانمندی های دفاعی ارتش به مردم را دارد.

ائل: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استای معرفت افزایی کارکنان ارتش در سطح کشور چه برنامه هایی داشته است؟

ارتشیان در مباحث قرآنی در مجامع بین المللی حرف برای گفتن دارند

وظیفه اصلی سازمان عقیدتی سیاسی گسترش معنویت و اخلاق در ارتش جمهوری اسلامی است و در این راستا قدم های بسیاری برداشته شده که از مهم ترین انها می توان به توجه ویژه به نماز و قرآن پرداخت.

امروز نمازهای جماعت در یگان های ارتش بی نظیر بوده و مراسمات  محفل انس با قرآن و مسابقات قرآن نیز در بین کارکنان ارتش پر رونق است.
امروز ارتشیان و خانواده های آنها نه تنها در مباحث قرآنی در داخل ارتش بلکه در داخل نیروهای مسلح و همچنین در سطح کشوری و مجامع بین المللی در بین ارتش های کشورهای اسلامی حرف برای گفتن دارند.

همچنین در مسایل معنوی دیگری همچون اعتکاف شاهد حضور چشمگیری از خانواده های ارتشیان در این امر عبادی هستیم به طوری که سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان ارتش و خانواده های آنها در مراسم اعتکاف شرکت داشتند و امیدواریم امسال نیز گسترده تر از سال های قبل حضور یابند.

کارکنان ارتش آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی هستند

در بحث آگاه سازی سیاسی فعالیت های چشمگیری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صورت گرفته است. هرچند که کارکنان ارتش و نیروهای مسلح از ورود به احزاب و جریان های سیاسی منع شده اند  اما کارکنان ارتش باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشند و در این رابطه دوره های بصیرت در یگان های ارتش برگزار می شود و در این زمینه موفقیت های زیادی به دست آمده است.

ائل: دشمنان خارجی و عوامل دست نشانده آنها در داخل، شائبه وجود اختلاف در بین نیروهای مسلح را ایجاد می کنند.حضرتعالی تعامل نیروهای مسلح را با یکدیگر چگونه می بینیند؟

حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد / دشمن سعی دارد القای اختلاف کند

Image title

 

برای پاسخ به این سوال به جاست که یادی از شهید سپهبد صیاد شیرازی کنیم که این ایام نیز سالگرد شهادت وی بود.در دوران دفاع مقدس عده ای شعار " ارتشی، سپاهی دو لشکر الهی" سر می دادند و شهید صیاد به انها می گفت که شعار " ارتشی، سپاهی یک لشکر الهی" سر دهند فلذا وحدت در دوران دفاع مقدس شکل بیشتری گرفت. البته القای وجود اختلاف بین نیروهای مسلح به دوران گذشته بر می گردد امروز بحمدالله همه نیروهای مسلح تحت فرماندهی واحد فرمانده معظم کل قوا قرار دارند و با پیروی از قواعد و مقررات مشابه و یکسان ماموریت های تخصصی خود را انجام می دهند.

در مقطع فعلی حتی شائبه اختلاف بین نیروهای مسلح هم وجود ندارد هر چند ممکن است بدخواهان و دشمنان تلاش کنند این شائبه را به وجود آورند.

نیروهای مسلح با وظایف و ماموریت های مشخص خود بدون هر گونه اختلافی به انجام وظیفه مشغول هستند و دشمن سعی دارد القای اختلاف کند در حالی که هیچ گونه اختلافی در بین نیروهای مسلح نیست و همگی با صمیمیت و اتحاد و با پیروی از فرماندهی معظم کل قوا به انجام وظیفه می پردازند.

ائل: با توجه به حضور داعش در کشور عراق و نزدیکی به مرزهای غربی ایران، امادگی ارتش جمهری اسلامی را برای مقابله احتمالی با این گروهک تروریستی را چگونه می بینیند؟

داعش در سطحی نیست که تهدید نظامی برای کشور ما باشد

البته این سوال را بهتر بود از فرماندهان نظامی پرسیده شود اما تا جایی که بنده مطلع هستم گروه تروریستی داعش از نظر نظامی در سطحی نیست که تهدید نظامی جدی برای کشور ما باشد و موفقیت های مختصری که این گروه تروریستی در عراق و سوریه داشته ناشی از ضعف در ساختارهای سیاسی و نظامی این کشورها بوده و البته حمایت ها و پشتیبانی های کشورهای غربی و عربی نیز بی تاثیر نبوده است.

بنابراین داعش فی نفسه نمی تواند تهدید نظامی قابل توجهی برای جمهوری اسلامی محسوب شود اما ارتش و نیروهای مسلح بر اساس وظیفه ذاتی خود همیشه آمادگی لازم برای مقابله با دشمنان را دارند.

ائل: در سال های اخیر ارتش از طریق بنیاد تعاون و قرارگاه خاتم الانبیا، وارد کارهای عمرانی و خدمات رسانی نیز شده است.هدف اصلی از ورود به این قبیل فعالیت ها چیست؟

هدف ارتش از کارهای عمرانی کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی است

 

 

 هدف ورود ارتش و سایر نیروهای نظامی به عرصه سازندگی کمک به دولت در سرعت بخشیدن به آبادانی کشور است.همچنان که ارتش با اجرای طرح های عمرانی متعدد نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است.

نکته مهم در این فعالیت ها این است که ارتش و نیروهای مسلح طرح های عمرانی را عمدتا در نقاط دوردست و بد آب و هوای کشور که شرکت های کمتری حاضر به فعالیت در آنجا هستند صورت می گیرد که این موضوع کمک به دولت در جهت محرومیت زدایی از ایران اسلامی است.

ائل: همان طور که مستحضر هستید ارتش و نیروهای مسلح نقش ویژه ای در مقابله با حوادث غیر مترقبه و آثار آن دارند و نمونه آن در زلزله ارسباران مشاهده شد.آمادگی ارتش در این زمینه چگونه است؟

مقابله با آثار سو حوادث غیر مترقبه از وظایف ذاتی و هویت ارتش است

ارتش همواره در مقابله با بلیات طبیعی آمادگی داشته و این جز وظایف ذاتی و هویت ارتش است.امروز نیز ارتش آمادگی دارد تا در صورت بروز بحران و حادثه غیر مترقبه با قدرت وارد شده و به رفع آثار سو و کمک به حادثه دیدگان بپردازد.

در این زمینه طرح های مدونی در ارتش وجود دارد و نیروهای ارتشی این طرح ها را مورد بازخوانی قرار داده و در تمرینات خود به کار می بندند و تاکنون آثار مثبت زیادی در این زمینه به دست آمده است.

نمونه آمادگی و ایفای نقش ارتش در مواجه با بحران های غیر مترقبه در زلزله ارسباران مشاهده گردید که بالگردهای هوانیروز نقش مهمی ایفا کردند و یا در حوادثی همچون سیل در نقاط مختلف کشور و آتش سوزی جنگا های گلستان، نیروهای امدادی ارتش جز اولین ها بودند که در مدیریت این حوادث غیر مترقبه نقش آفرینی کردند.

ائل: ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

متشکرم

گزارش :ائل/صابر عیسی پور؛



تاريخ : 28 / 1 / 1394برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم:

اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود، گفت: ارتش در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ارزش اعتماد امام راحل (ه) را داشت.
اقتدار ارتش یکی از دغدغه های امام(ره) بود / ارتش نشان داده است ارزش اعتماد امام راحل را داشت
  

به گزارش ائل به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، این مطلب را حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز جمعه با حضور در پایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد و بازدید از گردان های پروازی در جمع خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در رژه هوایی عنوان کرد و گفت: حضور در جمع خلبانان و پیشکسوتان نیروی هوایی مایه خرسندی است.

وی افزود: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه های اصلی حضرت امام (ره) بود و از آغاز نهضت انقلاب اسلامی به این موضوع عنایت خاصی داشتند ودراین راستا در روز ۲۸ فروردین با صدور فرمانی راهبردی به رغم توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای از بین بردن سازماندهی ارتش، ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

نماینده ولی فقیه درارتش اظهار داشت: این اقدام امام (ره) ناشی از شناخت و اعتماد کافی ایشان به ارتش بود که دستور دادند در روز ۲۹فروردین ۵۸ ارتش با تمام ساز وبرگ خود ضمن رژه، پشتیبانی خود را ازملت ومرزهای ایران اسلامی در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی اعلام کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود:ارتش در مقاطع مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نشان داد که ارزش اعتماد حضرت امام (ره) را داشت.

وی بیان کرد: حرکت کارکنان غیور نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ در تاریخ برای همیشه ماندگار است و این حرکت بسیار بزرگ، کمر رژیم طاغوت را شکست و امیدش را به یأس مبدل ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید نقش بی بدیلی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد. 

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس مثال زدنی است، نیرویی که در اولین روزهای جنگ تحمیلی با عملیات ها اولین پاسخ و ۱۴۰ فروندی رؤیای دشمن در فتح چند روزه این کشور را نابود کرد.

وی افزود: تعبیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا از ارتش به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه مایه دلگرمی است و نشان از حرکت صحیح ارتش دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه نقش همه پایگاه ها در رژه هوایی بسیار ستودنی است، از خلبانان و کارکنان فنی شرکت کننده در این رژه تجلیل کرد.

مرحله پایانی تمرین جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آمادگی رژه ۲۹ فروردین و روز ارتش صبح روز جمعه درپایگاه شکاری ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری مهرآباد انجام شد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند بزرگ قاچاقچیان مسلح و کشف یک تن و 828 کیلو تریاک و دستگیری 3 قاچاقچی در درگیری مسلحانه شب گذشته خبر داد.

جزییات درگیری پلیس با اشرار مسلح به سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح خبر فوق گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از اشرار و قاچاقچیان مسلح با استفاده از چند دستگاه خودروی تویوتا و با استفاده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین، قصد جابجایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در ارتفاعات صعب العبور شهرستان ایرانشهر را دارند، ماموران بررسی موضوع را به طور گسترده آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر پس از چند هفته اقدامات اطلاعاتی و با اشرافیت کامل، شب گذشته تعداد 3 دستگاه خودروی تویوتا و یک دستگاه سواری پژو متعلق به اعضای این باند را در محور ایران شهر – بمپور شناسایی کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ماموران خودروهای حامل مواد مخدر را به طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند که قاچاقچیان به محض مشاهده پلیس، با تیراندازی به سمت عوامل انتظامی، به سمت کوه‌ها و تپه‌های همجوار تغییر مسیر داده و قصد فرار از محل را داشتند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به درگیری مسلحانه قاچاقچیان با ماموران انتظامی بیان داشت: پس از مدتی درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ با توجه به‌ آتش شدید پلیس و تنگ شدن عرصه بر خود، با آتش زدن خودرو‌های حامل مواد مخدر، قصد فرار از چنگال پلیس را داشتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این عملیات با اقدام به موقع ماموران ضمن دستگیری 3 تن از قاچاقچیان مسلح، با استفاده از کپسول‌های آتش نشانی، حریق را مهار کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ماموران در بازرسی دقیق از 4 خودروی توقیفی، 1 تن و 828 کیلوگرم تریاک را به همراه یک قبضه آرپی جی، دو قبضه تیربار و جلیقه ضد گلوله کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و با استفاده از ظرفیت و توان موجود در تمام اقشار جامعه به ویژه ریش سفیدان اجازه نخواهد داد افراد سودجو و منفعت طلب در هیچ کجای این استان فعالیت کنند.

 



تاريخ : 23 / 1 / 1394برچسب:, | 7:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از برجسته ترین ویژگی های شهید صیاد شیرازی ولایتمداری و ولایت پذیری وی بود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم در حاشیه همایش مردمی بزرگداشت شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی  که عصر امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد؛ ضمن اشاره به خصوصیات بارز اخلاقی آن شهید والامقام، وی را یک فرمانده و مدیر کارآمد در تمام عرصه ها خواند که می تواند یک الگوی موفق برای فرماندهان و دیگر افراد باشد.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی عاشق اهل بیت (علیهم السلام) بود، افزود: یکی دیگر از ویژگی های بارز آن شهید والامقام که باعث شد تا میان جامعه و مردم محبوب شود این بود که او محب اهل بیت بود.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه شهید صیاد را عامل وحدت میان رزمندگان اسلام در جبهه های نور علیه ظلمت دانست و در این خصوص تصریح کرد: زمانی که شعار ارتشی و سپاهی دو لشگر الهی مطرح می شود، شهید صیاد با هوشیاری شعار ارتشی و سپاهی یک لشگر الهی را مطرح و آن را نهادینه نمود.

 

حجت الاسلام آل هاشم در پایان تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی در زمان مسئولیتش فرماندهان با ایمان را شناسایی و سپس به آنان مسئولیت واگذار می کرد. وی به این کار اعتقاد راسخ داشت.

 



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک روز با حجت الاسلام آل هاشم؛

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

سربازان پایگاه‌های چزابه، فکه اصلی و گردان‌های مرزی را دیدم که با دیدن نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جان تازه‌ای گرفتند تا در راستای اعتلای نظام و تحقق دغدغه‌های فرماندهی معظم کل قوا با اتکا به توانمندی‌های بالقوه و توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام های ارزنده‌ای بردارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور، دهلاویه سرزمین مردان جنگ های نامنظم و یادمان وزیر مدبر و حکیم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهید مصطفی چمران حال و هوای خاصی داشت. تا به حال این همه استقبال، بغض پنهان در گلو و تجدید پیمان عشاق با دلاورمردان عرصه صیانت از اقتدار و شهادت طلبی و عرصه تقابل با منافقین ندیده بودم.

پس از ادای احترام به مقام شامخ این بزرگواران و تجلیل از این تلاش‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها به سمت چزابه رهسپار شدیم. در راه حرکت به سمت چزابه دیدن برخی از صحنه‌ها یک حالت حزن و اندوهی ایجاد می‌کند؛ چرا که هنوز مناطقی وجود دارند که از حالت جنگی خارج نشده و هنوز رنگ و لعاب آن حماسه آفرینی‌ها را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولین مستقر در استان خوزستان به شهدای این منطقه ادای احترام کردند. در جریان این بازدید تئاتر آیینی دفاع مقدس تحت عنوان "محرم 59" ویژه حماسه‌آفرینی‌های سوسنگرد، دهلاویه و چزابه به نمایش درآمد و یکی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هم این عملیات های شجاعانه را روایت کرد.

پس از چزابه جاده فکه پیش رو بود؛ پایگاه پرچم نزدیک‌ترین پایگاه مرزی به عراق است که سربازان تلاشگر ارتش جمهوری اسلامی به همراه فرماندهان خود از مرزهای جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهداء عیدی از این تلاش ها تقدیر کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با آن ها عکس یادگاری گرفت. این اتفاق افتاد و انگار سربازان جان تازه‌ای برای ادامه خدمت گرفتند.

در جاده فکه قرار گرفتیم؛ در مسیر پاسگاه مرزی صفریه جایی که عراق از ابتدای جنگ سینه به سینه با تیپ 3 لشکر 92 زرهی ارتش به نبرد پرداخت. شهید مخبری فرمانده قهرمان و یارانش برای فتح چزابه تا تپه های الله اکبر پیش رفتند و این موقعیت را از دشمن بازپس گرفتند.

در کنار یادمان شهید آوینی و شهدای گردان حنظله جایی که تخریب‌چی‌های قهرمان ما در کانالی اسیر شدند و تا آخرین لحظه هم از مجاهدت دست برنداشتند و به مقام والای شهادت نایل آمدند. پایگاه 386 روبروی خاک عراق را دیدیم که نماینده ولی فقیه در ارتش برای تبریک سال نو و خسته نباشید به سربازان با فرمانده جوان این پایگاه هم کلام شد و از او به خاطر نظم و انسجام موجود در این فضای نظامی و آرایش مناسب سربازان تقدیر و تشکر کرد.

پایگاه 382(گردان 799) جایی بود که هنوز آثار رزمندگان والفجر مقدماتی در سنگرهای سیمانی آن موجود است. چرا که مسئولین تفحص، شهدای این عملیات را در این موقعیت پیدا می کنند. در ادامه این مسیر ضمن تجلیل از سربازان نمونه ارتش به پایگاه 381 که به گردان خط شکن در دفاع مقدس معروف است و در اوایل جنگ مأمن منافقین بوده که از این رو مردم منطقه آن را به نام "مریم" نیز می شناسند.

این یگان در جنگ تحمیلی در دست منافقین بوده و مسعود و مریم رجوی خائن برخی از اسناد جنگی را به دستور ابوالحسن بنی صدر خائن در اختیار صدام و شورای عالی دفاع عراق قرار می‌دادند. در این پایگاه استقرار پیدا کردیم و ضمن صرف ناهار از عوامل نمونه این یگان نیز تقدیر به عمل آمد.

در پایان این بازدیدها حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با مسئولین، سربازان و عوامل رسانه ای عکس یادگاری گرفت و منطقه فتح المبین را به یاد جانبازی‌ها و در ادامه ایثارگری‌های آن مردان بی ادعا در رأس آن ها شهید صیاد شیرازی ارج نهادیم.

بازدید از یادمان های معروف و استقبال پرشور مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی این پیام را مخابره می‌کند که در سال 94 می توانیم به این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در سطح داخلی و بین المللی خاصه مذاکرات هسته ای دست یابیم.

حقیقتاً برای من به عنوان عضو کوچکی از اصحاب رسانه با گپ و گفت میدانی با مردم شهیدپروری که به سفر سرزمین های نور آمده بودند این هدف را از تجدید پیمان‌ها و تجلیل‌ها از مقام والای شهدا دارند که راه آن مردان بی ادعا را بپیمایند تا پرچم ولایت در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآید.

مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی پیام‌هایی بود که مردم در این دید و بازدیدها به جهان می دهند که در ایام نوروز به جای گردش‌ها و تفریح‌های مادی به این یادمان‌ها و مناطق عملیاتی آمدند تا بگویند شهدا شعور مرموزی هستند که تا ابد زنده هستند.

مجتبی برزگر

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حقیقتاً تنها را عزت‌افزایی رعایت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: این اقتصاد مقاومتی با همدلی و وحدت ملت و دولت تحقق می‌یابد.

اقتصاد مقاومتی با همدلی بین دولت و ملت تحقق می‌یابد/ موفقیت دولت در گروه همزبانی بین مردم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی راهیان نور، پیرامون نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به وحدت ملت و دولت در قالب همدلی و همزبانی اشاره کردند. برداشت ما از این پیام مدبرانه و حکیمانه این است که ما هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی در سال جاری نیاز به وحدت و انسجام بیشتر داریم.
 
وی افزود: سال ۹۴ سال پایانی مذاکرات هسته‌ای است که بالاخره باید روی این میز همه‌چیز نهایی و مشخص شود. همدلی و همزبانی مسئولین در این راستا به‌کار می‌آید. نتیجهٔ آن به دستاورد مهم عزت، افتخار و اطلاعت‌پذیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این موضوع مهم و حساس بین‌المللی ختم می‌شود.
 
آل هاشم تصریح کرد: اما در موضوع داخلی بیش از هر عرصه و موقعیت دیگری این نیاز مبرم احساس می‌شود. چراکه امسال انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم. امیدواریم با این همدلی بتوانیم با اتکا به حضور پرشور مردم این انتخابات را در سطح گسترده‌ای برگزار کنیم.
 
وی ادامه داد: هرچه گسترهٔ این همدلی‌ها و همزبانی‌ها بیشتر باشد، متقابلاً صمیمیت، همدلی و وحدت میان مردم و دولت افزایش می‌یابد و مطمئناً در برگزاری هرچه باصلابت‌تر این انتخابات نقش بسیار مهم و بسزایی را ایفا خواهد کرد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: با توجه به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نسبت به توسعه و رونق بخش‌های اقتصادی کشور، حقیقتاً تنها را عزت‌افزایی رعایت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. این اقتصاد مقاومتی با همدلی و وحدت مردم تحقق می‌یابد.
 
وی اضافه کرد: دولت باید تلاش کند وابستگی به نفت را به حداقل برساند و مردم نیز در راستای رونق بخش تولید داخلی تلاش کنند. این همدلی‌ها باید موجبات استفاده بهینه از امکانات پیشرفت اقتصادی را فراهم آورد.
 
آل هشام تاکید کرد: ما برای استفاده بهینه از اقتصاد کشور و رونق اقتصاد و افزایش عزت منطقه‌ای، نیاز به توسعهٔ عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.. داریم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همدلی و همزبانی که لازم و ملزوم یکدیگر هستند در میان مردم تقویت شود، قطعاً دولت به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهد کرد.
 
 



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 9:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت خواهر مقام معظم رهبری را به ایشان و خانواده آن مرحومه تسلیت گفت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

محضر مبارک مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

درگذشت همشیره محترمه و مومنه حضرتعالی "بانوسیده فاطمه حسینی خامنه‌ای" که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به رحمت الهی پیوست را از طرف کارکنان و روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت الهی را برای آن بانوی بزرگوار، صبر و اجر برای بازماندگان و طول عمر با عزت و عظمت حضرتعالی را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : اقتدار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را حاصل ظرفیت ایجاد شده در دوران دفاع مقدس است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول افزود : تیم مذاکره کننده هسته ای به برکت خون شهدا از حقوق ملت ایران دفاع می کند.
وی همچنین با تاکید بر تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان افزود : یکی از دستاوردهای مهم رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس است که موجب شد جوانان این مرز و بوم به پیشرفت های مهمی در زمینه های مختلف علمی از جمله هسته ای دست یابند.
نماینده ولی فقیه در ارتش به دستاوردهای مهم جهاد خودکفایی نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: این موفقیت ها حاصل خودباوری و اعتماد به نفسی است که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آنرا محقق کردند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود : تولید انواع تجهیزات پیشرفته نظامی در وزارت دفاع ، موجب اقتدار نیروهای نظامی شده که این پیشرفت و موفقیت حاصل ترویج تفکر بسیجی در نیروهای متخصص و متعهد این وزارت است.
وی تبیین این دستاوردها برای کاروان های راهیان نور را ضروری دانست و گفت: حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی فرصتی برای تبیین دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس است که باید غنیمت شمرده شود.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از دست اندر کاران کاروان های راهیان نور خواست تا با بهره گیری از ظرفیت بالای هنر و ادبیات برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تلاش کنند.
وی همچنین حرکت راهیان نور را حافظ اقتدار نظام اسلامی دانست و اظهار داشت : راهیان نور حافظ عزت و استقلال میهن اسلامی بوده که همچون دژی مستحکم قابل تسخیر نیست.
دوازدهمین نمایشگاه هوایی راهیان نور از یکم تا 11 فروردین ماه 94 برای بازدید کاروان های راهیان نور برپاست.
در این نمایشگاه انواع هواپیمای شکاری ، ترابری و بالگرد ، انواع موشک و نیز تجهیزات پیشرفته هوایی به نمایش گذاشته شده است.

 

 



تاريخ : 27 / 12 / 1393برچسب:, | 11:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است و به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم که چگونه هم‌سن و سالان‌ آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است و به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم که چگونه هم‌سن و سالان‌ آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه سفرهای راهیان نور بهترین راه برای آشنا شدن نسل جوان با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به مردم به‌ویژه نسل جوان وظیفه همه است و باید در این عرصه به‌صورت گسترده و تاثیرگذار عمل نماییم.
وی ادامه داد: اعتقاد همه کسانی که در جبهه حضور داشته‌اند این است که نسل‌های جوان باید از نزدیک  مناطق عملیاتی را ببینند و با فرهنگ غنی دفاع مقدس آشنا شوند چرا که همه ما نیازمند این فرهنگ و روحیه بسیجی و جهادی هستیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این موضوع که اقتدار ما در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه بین‌المللی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، تصریح کرد: علی‌رغم تبلیغات گسترده و وسیع دشمنان علیه کشور، جوانان ما از ارزش های بسیاری بهره‌مند هستند که به وضوح می‌توانید این حضور را در نماز جمعه‌ها، مراسم اعتکاف و سایر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ببینید که این از برکت فرهنگ دفاع مقدس است.
حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است که به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم چگونه هم‌سن و سالان آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار و عظمت هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ما امیدواریم کسانی که در آن دوران حضور داشتند در این سفرهای معنوی و فرهنگی با روایت آن روزهای تکرار نشدنی، مردم به‌ویژه نسل جوان را با فرهنگ مقدس شهادت و مقاوت آشنا کنند.
وی همچنین گفت: توصیه ام به راویان راهیان نور این است که بدون تحریف، واقعیت های آن دوران مقدس را به مردم و نسل جوانی که جنگ را ندیده‌اند، معرفی کنند.
حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین در خصوص نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ دفاع مقدس و سفرهای معنوی و فرهنگی راهیان نور بیان کرد: صدا و سیما در حد و توان خود به این دو مقوله مهم پرداخته است؛ اما تنها با صدا و سیما این موضوع حل نمی‌شود و باید تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید وارد میدان شوند تا بتوانیم آنطور که در شأن آن سال‌های حماسه‌سازی است، ظاهر شویم.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این عرصه موفق شویم و به وظیفه خود عمل کنیم، باید از تمام ابزارها و هنرها استفاده کنیم و صدا و سیما نیز باید به کمّیت و کیفیت در برنامه‌های دفاع مقدسی بپردازد و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به‌خوبی نمایش دهد. ما نیز به‌عنوان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که دارای آرشیو عکس و فیلم بسیار عظیمی هستیم با رسانه ملی همکاری لازم را خواهیم داشت.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تشریح برنامه‌های ارتش در زمینه راهیان نور گفت: روز 28 اسفند سال جاری با حضور اینجانب افتتاح نمایشگاه هوایی پایگاه چهارم شکاری دزفول را خواهیم داشت که برنامه‌ای بسیار زیبا و دیدنی است و از پیشکسوتان نیروی هوایی نیز دعوت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان این گفت‌و‌گو افتتاح نمایشگاه‌ دریایی نداجا و نمایشگاه پدافند هوایی اهواز را نیز از دیگر برنامه‌های ارتش دانست و گفت: در تمامی قسمت‌های مناطق عملیاتی جنوب ایستگاه‌های صلواتی برپا کرده‌ایم و در پادگان‌های حمید، دژ خرمشهر و پایگاه فرهنگی شهید صیاد شیرازی، پذیرای زائران محترم و عزیز کشورمان که برای حضور در این  اماکن ثبت نام کرده اند هستیم. همچنین در یادمان های رمضان، دهلاویه و چزابه نیز میزبان میهمانان نوروزی راهیان نور خواهیم بود.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی سال 94 را سالی توام با موفقیت بهروزی و سربلندی برای ملت مسلمان و بصیر ایران اسلامی آرزو نمود و آغاز بهار فاطمی را به خانواده بزرگ ارتش و سایر کارکنان نیروهای مسلح تبریک گفت.

 

 

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار اعزامی دفاعی امنیتی دفاع پرس، به مناطق عملیاتی جنوب،  امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیام اختصاصی به خبرگزاری دفاع مقدس اعلام کرد: آغاز بهار 94 که سالی پر رونق ترو موفقیت آمیز تر از گذ شته  در عرصه های مختلف علمی فرهنگی آموزشی سیاسی و نظامی را میتواند برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورد.

بدین وسیله این عید باستانی را به آحاد هموطنان، ارتشیان و سایر نظامیان نیروهای مسلح تبریک و تهنیت میگویم.

وی در ادامه این پیام از سلحشوری و حماسه آفرینی های مردان همیشه موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران خاصه دلیرمردان عرصه ی دفاع هوایی در حوزه های داخلی و خارجی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

امیر شاه صفی در خاتمه این پیام آورده است: این انتظار میرود که این دستاوردها و توفیقات به قلل مرتفع پیروزی قطعی تبدیل شود که انشالله در سال 94 این برآیندهای امیدوارانه ، همدلی و همزبانی بیشتری میان کلیه دستگاه ها، دولت و جامعه ایجاد خواهد نمود، تا رهنمودهای نورانی مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) که در ابتدای سال بر آن تاکید فرمودند به منصه ی ظهور برسد.

 

اللهم عجل لولیک الفرج

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته



تاريخ : 25 / 12 / 1393برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم از تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کارگروه تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس صبح امروز در سالن غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس این سازمان و سردار مرتضی قربانی رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام آل هاشم ضمن اعلام خبر تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند و شایسته موزه دفاع مقدس ایجاد موزه دفاعی با محوریت نقش روحانیت در دوران حماسه و جنگ است .

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه تا کنون در این خصوص 2032 اثر توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تحویل موزه دفاع مقدس شده است، خاطرنشان کرد: این اسناد در قالب عکس، فیلم، پایان نامه، مقاله، کتاب، بولتن و مصاحبه است که با جمع بندی نهایی تحویل موزه دفاع مقدس شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکیدکرد: در این رابطه از خاطرات پیشکسوتان روحانی و نظامی که در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند نیز استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد هرچند در ابتدای راه هستیم اما در این حوزه یعنی بررسی نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دفاع مقدس کارهای ارزشمند و شایسته ای انجام شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: بررسی اندیشه های دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) که بر مبنای معنویت استوار است باید سرلوحه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: بررسی اندیشه های دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) که بر مبنای معنویت استوار است باید سرلوحه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در آستانه سال نو در دیدار با فارغ التحصیلان دافوس آجا ضمن بیان این که در اسلام درباره فرماندهی و رهبری تأکید فراوان شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه مبارزات و مسئولیت های بسیار مهمی که در طول انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، تأثیرات بسیار سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام بر جای گذاشته اند. 

وی در ادامه افزود: معظم له به عنوان یک اندیشمند اسلامی که آموزه هایشان بر مبنای سیره پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) می باشد، معتقدند اقتدار باید مبتنی بر معرفت دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش اقتدار بر پایه مادیات را نماندنی دانست و افزود: آنچه که در زمینه اقتدار ماندنی است، اقتدار متکی بر ایمان و اعتماد به خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به ویژگی فرماندهان نیروهای مسلح از منظر حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) پرداخت و گفت: ایمان، معنویت، اراده استوار، بصیرت، عزم راسخ، احساس مسئولیت، خستگی ناپذیری، فهم حقیقت، برخورد مناسب با زیر دستان، پرهیزکاری، صبر و بُردباری و استقامت؛ از شاخصه های مهم فرمانده ارتش اسلام است که مد نظر فرماندهی معظم کل قوا نیز می باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که فرماندهان ارتش در مناصب مختلف خواهند بود خواست اهتمام بیشتری نسبت به  اندیشه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرماندهی داشته باشند تا شاهد ارتقای توانمندی های نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش بصیرت را عاملی مهم در فرماندهی دانست و از دانش آموختگان دافوس آجا خواست بصیرت را بیش از گذشته مد نظر قرار دهند و نسبت به گذشته، حال و آینده آگاهی کامل داشته باشند.

وی در پایان سخنانش از دست اندرکاران برگزاری همایش فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا که هفته گذشته در دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش برگزار شد تشکر کرد و این گونه همایش ها را در جهت آشنایی با تدابیر و تفکرات دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی ) مطلوب ارزیابی نمود.

شایان ذکر است در این دیدار همچنین سرهنگ دکتر اکرمی نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیرامون مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 و سرتیپ دوم تقی خانی، جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی این سازمان درباره رزمایش مشترک و بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش و توفیقات رسانه ای این رزمایش توضیحاتی ارائه کردند.

 

 



تاريخ : 23 / 12 / 1393برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز شنبه با حضور مقامات لشگری و کشوری در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

عکس/بوسه اشتری بر سر احمدی‌مقدم



پایگاه خبری عقاب نیوز :

عملیات اطفای حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی است که تاکنون در جریان سفر ناوگروه سی‌وسوم ارتش طی چند مرحله به اجرا درآمده است.

 خبرگزاری فارس: تمرینات ناوگروه سی و سوم نداجا در اقیانوس هند؛ از تیراندازی تا یدک و اطفای حریق

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در جریان ماموریت حضور در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی و لجستیک در منطقه اقیانوس هند پرداخت.

عملیات اطفاء حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی بود که تاکنون در جریان این سفر طی چند مرحله به اجرا در آمده است.

 

* عملیات اطفاء حریق

یکی از خطراتی که واحدهای شناوری را در دریا و در حین ماموریت‌های مختلف تهدید می‌کند، آب‌گرفتگی و نیز ایجاد حریق‌های ناخواسته و احتمالی در قسمتهای مختلف یگان است. از این جهت پرسنل و کارکنان واحدهای شناوری باید همواره آماده مقابله با این خطرات باشند تا در لحظه وقوع خطر بتوانند با ایمنی و توانمندی بالا، از ایجاد گسترش آتش جلوگیری کنند.

برای حفظ و ارتقاء آمادگی پرسنل و نیز آموزش عملی به دانشجویان حاضر در این ناوگروه، طی روزهای مختلف، تمرینات مقابله با این دست تهدیدات در 2 یگان بندرعباس و نقدی صورت می‌گیرد.

 

به گفته ناخدایکم عباس عبدالملکی مسئول نظارت بر ایمنی ناوگروه سی و سوم نداجا، ایمنی و مقابله با خطرات اگرچه در همه یگانهای شناوری در اولویت اول قرار می‌گیرد ولی در خصوص شناورهایی نظیر ناو لجستیک بندرعباس که یک ناو سوخت‌رسان است، ایمنی و توانمندی مقابله با تهدیدات ضریب اهمیت بیشتری می گیرد چرا که وجود مخازن بزرگ سوخت رسان در این دست شناورها در صورت ایجاد خطر آتش سوزی می تواند تبدیل به یک خطر بسیار بزرگ و مخرب شود.

 

نفرات اصلی مقابله با آتش سوزی حدود 10 قلم لباس و پوشش مختلف داشته و مابقی افراد حاضر در صحنه نیز باید از تجهیزات پوششی نظیر آنتی فلش، دستکش، جلیقه نجات و تجهیزات دیگر برخوردار باشند.

* عملیات تبادل

یکی از عملیاتهای بسیار مهم در حین ماموریت های طولانی مدت یگانهای شناوری، عملیات تبادل میان این یگانهاست که این تبادل می تواند کالا، سوخت، آب و حتی نفر باشد.

در این عملیات، 2 یگان در فاصله مشخص و با سرعت معین در کنار یکدیگر حرکت کرده و یکی از 2 شناور به عنوان راهنما (دهنده کالا) و دیگری به عنوان گیرنده، ایفای نقش خواهد کرد.

 

در حین این عملیات پارامترهایی نظیر سرعت و فاصله، لحظه به لحظه چک شده و دستورات لازم، بنا بر میزان این 2 پارامتر صادر می شود.

در ابتدا طناب نازکی (که انتهای آن طناب اصلی بسته شده) از طریق شلیک با تفنگ نخ پران (گان لاین) از شناور دهنده به سمت گیرنده شلیک شده و در محلی که با حرف P مشخص شده، مهار و بسته می شود. بعد از آن، از طریق طناب ضخیمتر، لوله سوخت، آب و یا کالا منتقل خواهد شد.

 

به دلیل تُناژ بالا و فاصله کم 2 شناور، این عملیات باید با رعایت کامل ایمنی صورت بگیرد.

* عملیات یدک

اگر در حین انجام ماموریت ناوگروهها، یکی از واحدهای شناوری دچار مشکل اساسی در حوزه هایی نظیر موتور، سکان و غیره شود که بر روی تحرک و هدایت یگان موثر باشد، واحد آسیب دیده بوسیله شناور دیگر یدک خواهد شد.

در این عملیات نیز نظیر عملیات تبادل، ابتدا طناب نازکی به وسیله تفنگ نخ پران شلیک شده و در امتداد این طناب نازک (مسنجر)، طناب اصلی کشیده خواهد شد.

 

انجام این عملیات خصوصا در دریاهای خراب که می تواند بر روی حرکت 2 شناور تاثیرگذار باشد، یکی از سخت ترین عملیاتهاست که طول ماموریت ناوگروههای اعزامی تمرین می شود.

* عملیات تیراندازی

از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری دربرابر خطراتی نظیر حمله دزدان دریایی است، تمرین تیراندازی و مقابله با یگانهای متجاوز شناوری یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

 

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت؛ یک هدف کاذب به آب انداخته شد و سامانه های توپخانه‌ای 2 یگان در کمترین زمان ممکن اقدام به انهدام و غرق این هدف کردند.

 

در این تمرین 4 قبضه توپ 20 م.م و 2 قبضه تیربار دوشکا از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م، 20 م.م و دوشکای ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

یک روز قبل از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه آغاز کرده و تاکنون در بنادر 2 کشور سریلانکا و اندونزی پهلو گرفته و از تنگه مالاکا نیز عبور کرده است.

عملیات اطفای حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی است که تاکنون در جریان سفر ناوگروه سی‌وسوم ارتش طی چند مرحله به اجرا درآمده است.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در جریان ماموریت حضور در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی و لجستیک در منطقه اقیانوس هند پرداخت.

عملیات اطفاء حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی بود که تاکنون در جریان این سفر طی چند مرحله به اجرا در آمده است.

 

* عملیات اطفاء حریق

یکی از خطراتی که واحدهای شناوری را در دریا و در حین ماموریت‌های مختلف تهدید می‌کند، آب‌گرفتگی و نیز ایجاد حریق‌های ناخواسته و احتمالی در قسمتهای مختلف یگان است. از این جهت پرسنل و کارکنان واحدهای شناوری باید همواره آماده مقابله با این خطرات باشند تا در لحظه وقوع خطر بتوانند با ایمنی و توانمندی بالا، از ایجاد گسترش آتش جلوگیری کنند.

برای حفظ و ارتقاء آمادگی پرسنل و نیز آموزش عملی به دانشجویان حاضر در این ناوگروه، طی روزهای مختلف، تمرینات مقابله با این دست تهدیدات در 2 یگان بندرعباس و نقدی صورت می‌گیرد.

 

به گفته ناخدایکم عباس عبدالملکی مسئول نظارت بر ایمنی ناوگروه سی و سوم نداجا، ایمنی و مقابله با خطرات اگرچه در همه یگانهای شناوری در اولویت اول قرار می‌گیرد ولی در خصوص شناورهایی نظیر ناو لجستیک بندرعباس که یک ناو سوخت‌رسان است، ایمنی و توانمندی مقابله با تهدیدات ضریب اهمیت بیشتری می گیرد چرا که وجود مخازن بزرگ سوخت رسان در این دست شناورها در صورت ایجاد خطر آتش سوزی می تواند تبدیل به یک خطر بسیار بزرگ و مخرب شود.

 

نفرات اصلی مقابله با آتش سوزی حدود 10 قلم لباس و پوشش مختلف داشته و مابقی افراد حاضر در صحنه نیز باید از تجهیزات پوششی نظیر آنتی فلش، دستکش، جلیقه نجات و تجهیزات دیگر برخوردار باشند.

* عملیات تبادل

یکی از عملیاتهای بسیار مهم در حین ماموریت های طولانی مدت یگانهای شناوری، عملیات تبادل میان این یگانهاست که این تبادل می تواند کالا، سوخت، آب و حتی نفر باشد.

در این عملیات، 2 یگان در فاصله مشخص و با سرعت معین در کنار یکدیگر حرکت کرده و یکی از 2 شناور به عنوان راهنما (دهنده کالا) و دیگری به عنوان گیرنده، ایفای نقش خواهد کرد.

 

در حین این عملیات پارامترهایی نظیر سرعت و فاصله، لحظه به لحظه چک شده و دستورات لازم، بنا بر میزان این 2 پارامتر صادر می شود.

در ابتدا طناب نازکی (که انتهای آن طناب اصلی بسته شده) از طریق شلیک با تفنگ نخ پران (گان لاین) از شناور دهنده به سمت گیرنده شلیک شده و در محلی که با حرف P مشخص شده، مهار و بسته می شود. بعد از آن، از طریق طناب ضخیمتر، لوله سوخت، آب و یا کالا منتقل خواهد شد.

 

به دلیل تُناژ بالا و فاصله کم 2 شناور، این عملیات باید با رعایت کامل ایمنی صورت بگیرد.

* عملیات یدک

اگر در حین انجام ماموریت ناوگروهها، یکی از واحدهای شناوری دچار مشکل اساسی در حوزه هایی نظیر موتور، سکان و غیره شود که بر روی تحرک و هدایت یگان موثر باشد، واحد آسیب دیده بوسیله شناور دیگر یدک خواهد شد.

در این عملیات نیز نظیر عملیات تبادل، ابتدا طناب نازکی به وسیله تفنگ نخ پران شلیک شده و در امتداد این طناب نازک (مسنجر)، طناب اصلی کشیده خواهد شد.

 

انجام این عملیات خصوصا در دریاهای خراب که می تواند بر روی حرکت 2 شناور تاثیرگذار باشد، یکی از سخت ترین عملیاتهاست که طول ماموریت ناوگروههای اعزامی تمرین می شود.

* عملیات تیراندازی

از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری دربرابر خطراتی نظیر حمله دزدان دریایی است، تمرین تیراندازی و مقابله با یگانهای متجاوز شناوری یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

 

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت؛ یک هدف کاذب به آب انداخته شد و سامانه های توپخانه‌ای 2 یگان در کمترین زمان ممکن اقدام به انهدام و غرق این هدف کردند.

 

در این تمرین 4 قبضه توپ 20 م.م و 2 قبضه تیربار دوشکا از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م، 20 م.م و دوشکای ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

یک روز قبل از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه آغاز کرده و تاکنون در بنادر 2 کشور سریلانکا و اندونزی پهلو گرفته و از تنگه مالاکا نیز عبور کرده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور گفت : امروز بعد از 10 سال خدمت در نیروی انتظامی زودتر از موعد استعفا دادم.
آخرین حرف‌های به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی در حاشیه دومین روز از دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در دیداری که اردیبهشت ماه سال جاری با مقام معظم رهبری داشته ام ایشان ادامه خدمت بنده را در نیروی انتظامی یک سال دیگر تمدید کرده اند و حالا بنده به میل و اراده خودم نامه استعفایم را داده ام و به رهبری اعلام کردم که بهتر است از ابتدای سال جدید فرمانده نیروی انتظامی فعالیت خودش را آغاز کند.
 
وی در ادامه گفت: امروز بعد از 10 سال خدمت در این پست از ناجا می روم و وقت استراحت فرا رسیده است و فعلا مشخص نیست در آینده کجا خدمت کنم؛اما مستندی از مهمترین فعالیت های خدمتم در این 10 سال در حال تهیه و تدوین است تا به عنوان یکی از آثار نیروی انتظامی در آرشیو باقی بماند.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه به مهمترین اتفاق طول خدمت خود اشاره کرد و اظهار داشت: جریان فتنه 88 یکی از تجربه هایی بود که در زمان تصدی گری بنده خنثی شد.
 
وی افزود: بنده اگر بخواهم به پلیس راهور نمره ای بدهم بی شک نمره 20 را خواهم داد.
 
احمدی مقدم خاطرنشان کرد: شایستگی مردم بیش از آن چیزی است که من برای مردم انجام داده ام.
 



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز دوشنبه، با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند به طور رسمی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی الحاق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از ایرانا خزر بزرگترین دریاچه جهان که نام دریا را برازنده خود نموده؛ بحر دوستی، همکاری و تعامل کشورهای حاشیه آن است.

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی حاکمیتی مسوولیت دفاع از مرزهای آبی کشور با به روزترین تجهیزات و آمادگی کامل نیروهای خود را به عهده دارد.

از این رو متخصصان مجرب و توانمند صنایع دریایی شهید تمجیدی واقع در شهر بندری انزلی برای کمک به استقلال و خودکفایی و ارتقا نیروی دفاعی کشورمان ساخت ناوشکن دماوند را به پایان رسانده و آن را امروز دوشنبه تحویل ناوگان قدرتمند شمال می دهند.

قله دماوند در فرهنگ ایران، مظهر پایداری و استواری و یک نماد ملی است و اکنون ایران در خزر، دماوندی دارد که صلابت نیروی دریایی ارتش و توان علمی و تجهیزاتی ایران را به اثبات می رساند.

الحاق ناوشکن دماوند انقلاب بزرگی در عرصه حضور ایران در دریای خزر و نشان از اقتدار و صلابت نیروی دریایی جمهوری اسلامی نظامی ایران است.

این ناوشکن از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بر این تاکید کرده که دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و کشورهای همسایه این دریا در چهارچوب تفاهم و همدلی بدون نیاز به بیگانگان، قادر به حل مسائل خود هستند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، همچنین تاکید کرده است، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بدون نیاز به کشورهای فرا منطقه ای، قادر به برقراری امنیت در خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.

خط تولید ناوشکن از اواخر سال 85 در صنایع دریایی شهید تمجیدی راه اندازی و سازه این ناوشکن سال 91 تکمیل و به آب انداخته شد.

این ناوشکن با حدود 100 متر طول و بیش از یک هزار و 300 تن وزن، همان نمونه پیشرفته تر ناوشکن جماران است؛ این ناوشکن نسبت به نمونه مشابه یعنی ناوشکن جماران، دارای طول بیشتر، وزن کمتر و قابلیت های فزون تری در حوزه تجهیزات و تسلیحات، حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالاتری است.

این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز (دریایی، اژدرافکن، سامانه های توپ 40 و 76 میلیمتری، سامانه های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی و مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و مانند جماران 1 قابلیت حمل بالگرد را دارد.

به کارگیری رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده ها و موشک های کروز، به کارگیری سامانه پایش و سیستم رانش با توان بالا جهت تامین سرعت بهینه شناور از توانمندی های این شناور است.

بومی سازی تجهیزاتی مانند رادار هوایی، دستگاه کاشف زیر دریایی بوسیله امواج صوتی (سونار) فعال و غیرفعال، رادار کنترل آتش، سامانه های مخابرات داخلی و غیره از دیگر ویژگی های ناوشکن دماوند اعلام شده که مجموعه این تجهیزات به صورت بومی در سازمان های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

طبق اعلام مقام های نظامی کشورمان، هزینه ساخت این موج شکن یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن است.

بر اساس اعلام مقام های مسوول این ناوشکن از نظر طراحی و ساخت کاملا بومی بوده و با همکاری نزدیک حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، تولیدی و صنعتی در داخل ساخته شده و از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی و رهگیری برخوردار است.

با آماده شدن این ناوشکن، دریادلان ناوگان شمال نیروی دریایی جمهوری اسلامی در خزر به شناوری به عظمت و قدرت و پایداری دماوند مجهز شده اند تا نمادی بر سربلندی هرچه بیشتر ارتش ایران باشد.

دریای خزر از جنوب به ایران، از شمال به روسیه، از غرب به روسیه و جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوری های ترکمنستان و قزاقستان محدود می شود.

خزر یک هزار و 200 کیلومتر طول و بین 220 تا 550 کیلومتر پهنا و شش هزار و 500 کیلومتر محیط دارد که 657 کیلومتر آن جزو سواحل ایران، 820 کیلومتر سواحل جمهوری آذربایجان، یک‎هزار و 476 کیلومتر سواحل روسیه، یک‎هزار و 647 کیلومتر سواحل ترکمنستان و یک‎هزار و 900 کیلومتر سواحل قزاقستان قرار دارد.

دریای خزر گرچه قرن هاست که دریا نامیده می شود؛ اما به هیچ دریایی به طور طبیعی متصل نیست؛ بنابراین رژیم حقوقی ویژه و منحصر به فرد خود را داشته و دارد.

اگر دریای خزر را دریاچه بدانیم، در آن صورت مشمول کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها نمی شود و رژیم حقوقی آن باید بر اساس توافق کشورهای ساحلی دریای خزر تعیین شود.

دریای خزر قرار است مسیر ترانزیت شمال اروپا و آسیا با جنوب قرار گرفته و یکی از مسیرهای کریدور شمال -جنوب باشد. این دریاچه همچنین از طریق رود ولگا و کانال کانال ولگا - دن به آب های آزاد متصل شده است.

پژوهش ها نشان می دهد حجم ذخایر تخمین زده شده نفتی در دریای خزر حدوداً برابر با 50 میلیارد بشکه و ذخایر گاز طبیعی تایید شده هم برابر با 257 هزار میلیارد فوت مکعب بوده است که این ارقام چهار درصد از ذخایر گاز و نفت دنیا را تشکیل می دهد.

پیش بینی می شود با ادامه فعالیت های اکتشافی، ظرفیت بهره برداری نفت این منطقه 184 میلیارد بشکه و ظرفیت برداشت گاز از آن هم 293 هزار میلیارد فوت مکعب افزوده شود. همچنین 90 درصد خاویار جهان از این دریا صید می شود.

سواحل دریای خزر در ایران نیز در حوزه سرزمینی استان‎های گلستان، گیلان و مازندران قرار گرفته است.

بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است و فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان قرار دارد.

 

 



تاريخ : 17 / 12 / 1393برچسب:, | 5:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند باند داعش که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند باند داعش که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

حسین ذوالفقاری در حاشیه همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: «داعش در سال جاری تلاش زیادی کرد تا اقدامات ضد امنیتی در کشور انجام دهد، اما با اشراف اطلاعاتی که مجموعه وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا داشته‌اند تلاش‌های آن‌ها ناکام ماند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: «چند باندی که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.»

وی تاکید کرد: «یک بخش این عملیات ایذایی متوجه مرکز کشور بوده تا به وسیله آن عملیات روانی انجام دهند، اما با اشراف اطلاعاتی که از قبل وجود داشت آن‌ها دستگیر شدند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: «در منطقه جنوب شرق هم گروه‌هایی تلاش کرده بودند که آن‌ها نیز دستگیر شده بودند.»



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حکم فرمانده کل قوا سردار سرتیپ اشتری به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد؛
تأکید فرمانده معظم کل قوا بر بهبود خدمات انتظامی و ابتکار عمل در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی/ قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ و مؤثر سردار احمدی‌مقدم 

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب و از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی این نیرو تشکر و قدردانی کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری
نظر به تعهد و شایستگی و حسن سوابق خدمتی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی، شما را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.
لازم است اقدامات شایسته دوران تصدی سردار سرتیپ احمدی‌مقدم نظیر؛ ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی ناجا، صیانت از کارکنان خدوم و توجه جدی به معیشت آنان، تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای تداوم یابد و رعایتهای دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه‌ریزی مستمر و ابتکار عمل لازم در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی، دنبال شود.
از قوای سه‌گانه، بویژه وزارت کشور، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، انتظار می‌رود که در شرایط حساس کنونی، حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی را در ابعاد مادی و معنوی، به عمل آورند.
از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی آن نیرو، تشکر و قدردانی می‌نمایم.
توفیق شما و همه کارگزاران ناجا و حامیان این نیروی عظیم را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۸/ اسفند ماه / ۱۳۹۳



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 7:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در همایش تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا که در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که به واسطه ایفای نقش در سطوح مختلف و گوناگون مدیریتی و رهبری، تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

وی در ادامه افزود: معظم له به رغم برجستگی‌های علمی، شخصیتی و روحانی، تسلط بسیار زیادی بر امور نظامی و نیروهای مسلح دارند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تقویت ساختار و اقتدار نیروهای مسلح تلاش نموده‌اند و در سمت‌هایی مانند نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، نماینده امام(ره) در ارتش، فرمانده جنگ‌های نامنظم، رئیس شورای عالی دفاع و تأثیرگذار در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: به واسطه حضور مستمر حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در میادین جنگ و دفاع مقدس، ایشان درک عمیق و گسترده‌ای از ساختار و عملکرد نیروهای مسلح کسب کرده‌اند و احاطه ایشان بر امور نظامی و درک معظم‌له از ضرورت‌های نیروهای مسلح باعث شده جمهوری اسلامی ایران با فائق آمدن بر مشکلات و عبور از بحران‌ها و تهدیدهای نظامی، توان دفاعی خود را افزایش داده، جایگاه شایسته‌ای را در میان ملت‌ها و دولت‌ها به خود اختصاص بدهد و به عنوان کشوری تعیین کننده در تحولات منطقه شناخته شود.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک فرمانده مسلمان از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: الگوی اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا بر معنویت و ارزش‌های الهی استوار است. لذا ایشان می‌فرمایند یک فرمانده ارتش اسلام باید با ایمان بوده و دارای بصیرت، احساس مسئولیت و نگاه بلند مدت باشد.

آل‌هاشم ویژگی‌های فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا را ایمان، معنویت، اراده، صبر، استقامت، توکل به خدا، خودسازی، داشتن روحیه فداکاری و ایثار، رفتار محترمانه با زیردستان، هدایتگری و رهبری، قانونمداری و انضباط، مسئولیت‌پذیری و خستگی ناپذیری برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این‌که «یکی از اقدامات اساسی و راهبردی لازم در افزایش توانمندی‌های نیروهای مسلح، بهره گیری از تفکرات و اندیشه‌های دفاعی و نظامی فرماندهی معظم کل قوا در برنامه‌ریزی‌های آینده است» افزود: در این زمینه در سال‌های اخیر اقدامات سازنده و برنامه ریزی‌های مختلفی در ترویج دیدگاه‌های مقام معظم رهبری صورت گرفته که نقش مهمی در بسط و گسترش اندیشه‌های معظم له داشته است.

آل‌هاشم افزود: با بررسی اندیشه‌های دفاعی و نظامی مقام معظم رهبری در زمینه فرماندهی مشاهده می‌شود دیدگاه‌های ایشان برگرفته از آموزه‌های دینی و تفکرات پیامبر اکرم(ص) و امام علی (ع) می‌باشد لذا از نظر مقام معظم رهبری اقتدار می‌بایست مبتنی بر معنویت و ارزش‌های اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود با برگزاری اینگونه همایش‌ها، زمینه نهادینه سازی هر چه بیشتر افکار مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم.

 



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ سوالی که باید از جامعه پرسیده شود این است که چرا باکری‌ها دوباره تکرار نمی‌شوند، مشکل ما کجاست و چرا باید از جیب‌هایمان خرج کنیم؟

شب گذشته (پنج‌شنبه 14 اسفند) با حضور حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار حسین علایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سردار امین شریعتی فرماند لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت یاد شهیدان حمید و مهدی باکری در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های زندگی شهید مهدی باکری توضیح داد: او یک انقلابی به تمام معنا بود و در آذربایجان از جمله ارومیه و تبریز بسیار موثر فعالیت انقلابی انجام می‌داد. اگرچه فعالیت‌هایش را از دانشگاه تبریز آغاز کرد اما در کوچه‌ها نیز به اشکال گوناگون فعالیت داشت و حتی از طریق «اکراد »ارومیه برای مبارزان صفهانی اسلحه تأمین می‌کرد. او بسیار ساکت بود و هیچ‌کس از کارش سردرنمی‌آورد.

وی ادامه داد: بخش نخست زندگی او از آغاز انقلاب تا آغاز جنگ تشکیل می‌شود. او در حالی که پس از پیروزی انقلاب شهردار ارومیه بود اما شب‌ها برای ضدانقلاب کمین می‌گذاشت. همچنین بخش دیگر زندگی او مرتبط با دوران جنگ تحمیلی است. پس از آغاز جنگ تحمیلی به واسطه تعریف‌هایی که از او کردند با مهدی باکری آشنا شدم اما نخستین دیدار ما در عملیات فتح‌المبین بود. او بسیار کم صحبت می‌کرد. هنگامی که از شهید احمد کاظمی پرسیدم او کیست جواب داد مهدی باکری. بعد به احمد کاظمی گفتم که باید او را آزاد کنید تا من یک لشکر در اختیارش بگذارم. پس از آن به دلیل شایستگی‌هایی که داشت فرمانده لشکر 31 عاشورا شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری شهید باکری یادآور شد: او یک سردار انقلابی بود که مسائل سیاسی و اجتماعی را می‌فهمید، جنگ را درک می‌کرد و پس از آن باید در عملیات «بدر» به انجام مأموریت می‌پرداخت.

رضایی خاطرنشان کرد: منطقه‌ای که باید لشکر 31 عاشورا به انجام عملیات می‌پرداخت بسیار دشوار بود. این لشکر مأمور بود تا با انفجار پلی در جاده بغداد-بصره و در منطقه‌ای که به «کیسه‌ای» معروف بود، ارتباط شمال به جنوب نیروهای عراقی را در منطقه «دجله» قطع کند. موقعیت عملیات بدر بسیار حساس بود و اگر در این عملیات موفق نمی‌شدیم روند کل جنگ با مشکل روبرو می‌شد چرا که رزمندگان ایرانی پس از انجام عملیات «الی‌بیت‌المقدس» تا بدر با موجی از عملیات‌های ناموفق مانند رمضان، والفجر مقدماتی و والفجر 1 روبرو بودند و دیگر نمی‌توانستیم در زمین عملیات کنیم. بنابراین باید جنگ را به هور و منطقه باتلاقی می‌کشانیدم. در عملیات خیبر که سال 62 انجام شد یک بار این استراتژی را به کار بردیم و در آنجا حمید که برادر مهدی بود به شهادت رسید. بنابراین تصمیم گرفتیم بار دیگر در سال 63 عملیات «بدر» را در همین منطقه طراحی و اجرا کنیم.

فرمانده وقت سپاه پاسداران در دوران دفاع‌مقدس با تأکید بر این مسئله که در آن مقطع از جنگ همه فرماندهان به این نتیجه رسیده بودند که جنگ به بن‌بست رسیده است، ‌توضیح داد: حالا همه فرماندهان باید به خدا توکل می‌کردند تا برای بن‌بست‌شکنی از جنگ، عملیات دیگری انجام می‌دادند چرا که در مذاکرات بین‌المللی حق ما را نمی‌دادند و در زمین هم سه سال هر عملیاتی که انجام می‌دادیم دروازه‌ای را باز نمی‌کرد. در حقیقت عملیات «بدر» طلسم‌شکنی جنگ بود و مهمترین قسمت آن را لشکر 31 عاشورا اداره کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنان خود به روند انجام عملیات بدر توسط لشکر 31 عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: یک گردان تخریب برای انهدام پلی که در جاده بغداد-بصره وجود داشت آماده شد، اما از آنجایی که روند عملیات بسیار سریع بود، نیروهای گردان تخریب راه را در شب گم کرده بودند و از طرفی آقا مهدی (شهید مهدی باکری) نیز با نیروهای عراقی درگیر شده بود. او بارها از پشت بیسیم تماس می‌گرفت که یگان تخریب کجا هستند،‌اما یگان تخریب نیز با صبح شدن و روشنی هوا بر اثر فشار زیاد دشمن و آتش سنگین عراقی‌ها متلاشی شد. مهدی گروه دیگری را تقاضا کرد و گفت که با «بَلم» مواد منفجره به آن‌ها برسانید، اما عراقی‌ها مانع این کار شدند و دیگر به نزدیکی منطقه کیسه‌ای رسیده بودند ولی آقا مهدی امید داشت. از آن طرف عراقی‌ها نیز لحظه به لحظه فشار می‌آوردند. طبیعی بود چون ایرانی‌ها گلوی آن‌ها را در دست داشتند. برای همین دشمن حمله بی‌امانی را آغاز کرد و مدام آن منطقه را زیر آتش گرفته بود. جنگ بسیار سختی میان نیروهای لشکر 31 عاشورا از بعد از ظهر روز اول و دوم و بویژه روز سوم بوجود آمد. ارتشی از عراقی‌ها با نیروهای مهدی می‌جنگیدند.

رضایی در حالی که اشک می‌ریخت،گفت: می‌خواهم راز دجله را بگویم.رازی که تاکنون چیزی در مورد آن نوشته نشده است.این راز ان است.تلاش می‌کردیم با مهدی ارتباط بیسیم برقرار کنیم. غلبه آتش و فشار تانکهای دشمن زیاد شده بود. از احمد کاظمی خواستم که به مهدی بگوید بازگردد اما او گفته بود جنگ؛ جنگ آتش است و نمی‌توانم برگردم. اتفاقا اینجا جای خوبی است، اگر می‌توانی خودت هم به اینجا بیا. پس از آن خودم هم تلاش کردم که با مهدی صحبت کنم اما او فرار می‌کرد. مهدی بین دوراهی خود و غیرتش مانده بود. غیرتش حکم می‌کرد که بماند و خودش می‌گفت که به عقب بیاید. من می‌دانستم که اگر با او صحبت کنم از طرفی به دلیل آنکه نماینده امام هستم می‌توانم او را بازگردانم. همچنین بین من و آقا مهدی رابطه دلی خاصی وجود داشت که او را به عقب می‌آورد. تنها تصویری که می‌توانم از آن لحظات ارائه بدهم لحظه حضور حضرت ابوالفضل (ع) کنار رود فرات است.

وی ادامه داد: من مهدی را خوب می‌شناختم. وقتی محاصره شد از آنجایی که می‌دانست جنگ به بن‌بست رسیده و تنها راه موفقیت در عملیات «بدر» حفظ «دجله» است، او مانده بود چکار کند، چون دیگر دجله قابل حفظ نبود. رفتار او من را یاد تلاش حضرت ابوالفضل (ع) برای حفظ مشکی که دیگر قابل حفظ نبود، می‌اندازد. مهدی دچار حالت شرمندگی شده بود و عملا پیش از آنکه گلوله به او بخورد کشته شده بود. لذا در آن لحظه گلوله‌ای به پیشانی او می‌خورد و روی زمین می‌افتد. پس از آن قایقی می‌آید که او را به عقب بیاورد اما آن قایق را دشمن می‌زند و پیکر مهدی به رود دجله می‌افتد. از آنجا به اروند می‌رود و در خلیج فارس به ابدیت می‌پیوندد.من فکر می‌کنم او یک دعا در آن لحظه کرد و آن این است که خدایا آبروی مرا حفظ کن. یعنی او در آن لحظه از اینکه پیکرش به عقب بیاید شرم داشت.

رضایی با اشاره به اینکه شهادت مهدی باکری در روحیه فرماندهان تأثیر بسیار غم‌انگیزی داشت، یادآور شد: پس از شهادت او در قرارگاه مراسم روضه‌ای برگزار کردیم و در آنجا مشغول عزاداری شدیم که حاج احمد آقا فرزند امام (ره) تماس گرفت. گویا امام از شهادت مهدی خبردار شده بود. ایشان پیامی خطاب به فرماندهان نوشته بودند مبنی بر اینکه ما برای خدا می‌جنگیم بنابراین چه شهید بشویم و چه پیروز، ما پیروزیم. مگر امام حسین (ع) عزیزانش را از دست نداد. آماده بشویم برای عملیات بعدی که پیروزی از آن شماست. خدا شاهد است که بعد از این پیام و مراسم عزاداری طرح عملیاتی «والفجر 8» (فتح فاو) به ذهنم رسید و به برکت خون شهید باکری و پیام امام (ره) عملیات‌های موفق بعدی همچون فتح فاو، کربلای 5 والفجر 10 انجام شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شهید حمید باکری برادر شهید مهدی باکری گفت: او بسیار باادب بود و همواره در مقابل مهدی سکوت می‌کرد. هیچ‌گاه خودش را نشان نمی‌داد. در حقیقت نسبت حمید به مهدی مانند نسبت حضرت علی (ع) در مقابل پیامبر (ص) است. متأسفانه او را دیر شناختیم. اگرچه قبل از خیبر به مهدی گفتم او می‌تواند یک لشکر را هدایت کند اما در خیبر به شهادت رسید. دوستان من در آن موقع می‌گفتند که تو شکارچی فرماندهان جوان هستی، اما حمید مجال نیافت و به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود گفت: حمید و مهدی باکری، حسین خرازی، شفیع‌زاده و علی تجلایی هر کدام از قهرمانان و صالحین دوران جنگ تحمیلی با ویژگی‌های خاصی هستند. سوالی که باید اکنون جامعه به آن پاسخ بدهد این است که چرا باکری‌ها دیگر تکرار نمی‌شوند. مشکل ما کجاست؟ چرا باید از جیب خرج کنیم؟ یادمان باشد این مسیر یک بار طی شده است و راه را آن‌ها برای ما باز کرده‌اند. اکنون این شهیدان از ما انتظار دارند که این مسیر طی شود و افرادی همچون باکری‌ها ساخته شوند و از انقلاب اسلامی و دین دفاع کنند.

 



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

توریست‌‌های کشتی تفریحی هلند-آمریکا با اشتیاق در مقابل ناوهای ایرانی در بندر جاکارتا آمدند و عکس یادگاری گرفتند.

 خبرگزاری فارس: عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناوهای ایرانی در جاکارتا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناوگروه سی و سوم نیروی دریای ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو رزمی نقدی صبح روز جمعه در بندر جاکارتای اندونزی پهلو گرفت.

این ناوگروه برای دومین بار و پس از حدود ربع قرن به آب‌های اندونزی آمد و در سواحل آن پهلو گرفت.

در زمان حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا یک ناوشکن آمریکایی کلاس «آرلی برگ» با شماره DDG102 به همراه یک ناو جنگی استرالیایی نیز در این بندر پهلوگیری کرده‌اند.

همچنین یک کشتی بزرگ تفریحی هلندی نیز دقیقا در کنار ناو لجستیک بندرعباس پهلو گرفته است.

این کشتی تفریحی مسافران خود را در مسیر هلند- آمریکا جابه جا می‌کند که حضورش در اندونزی مصادف با حضور ناوگروه نیروی دریایی کشورمان در بندر جاکارتا شده است.

 

نکته جالب این است که برخی از توریست‌های این کشتی تفریحی که بعضا آمریکایی نیز هستند با حضور در مقابل ناوهای ایرانی عکس یادگاری می‌گیرند و این حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی برای آنها جالب توجه است.
به گزارش فارس، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو رزمی شهید نقدی مأموریت خود را از ابتدای بهمن‌ماه‌ آغاز کرده و پیش از رسیدن به اندونزی در کشور سریلانکا نیز پهلو گرفته بود.
ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش صبح روز هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسید و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.

 



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا، گفت: رانندگان پیش از سفرهای نوروزی نسبت به پرداخت جرایم معوقه خود اقدام کنند تا در نوروز با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به نزدیکی به روزهای پایانی سال افزود: برابر قانون، خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند توسط ماموران پلیس راه و راهور در صورت مشاهده تا زمان پرداخت بدهی جریمه، توقیف و روانه پارکینگ می شوند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در خصوص راه های مشاهده آخرین صورت وضعیت خلافی خودروها گفت: رانندگان می توانند برای دریافت ریز تخلفات و آخرین صورت وضعیت تخلفات خود به سایت راهور ۱۲۰ به نشانی www.rahvar۱۲۰.ir مراجعه و از سمت راست گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی را انتخاب کنند و با وارد کردن شماره بارکد کارت خودرو از ریز تخلفات خود مطلع شوند.

به گفته وی رانندگانی که تخلفی نداشته باشند پس از وارد کردن شماره بارکد کارت خودرو با فرم خالی ریز تخلفات مواجه می شوند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا افزود: همچنین رانندگان می توانند با ارسال VIN درج شده در پشت کارت خودرو خود که به صورت عمودی درج شده است به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ از رقم کلی جریمه رانندگی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ نیز یکی دیگر از راه های دسترسی به ریز تخلفات رانندگی است.



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 12:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هواپیمای اسپرت دو نفره PICA -2 ساخت فناوران ایرانی تا دو ماه دیگر پرواز می کند.

 یعقوب انتصاری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان هوافضایی درنا با بیان این که این طرح توسط این شرکت و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسیده است، گفت: هواپیمای PICA-2 نسل ارتقاء یافته هواپیمای پرنده آزاد است که از نظر تجهیزات داخل هواپیما و تزئینات نسبت به نمونه قبلی ارتقاء یافته و همچنین چتر نجاتی به این هواپیما اضافه شده است و در حال حاضر آماده رقابت با نمونه‌های خارجی و صادرات هستیم.

وی با بیان این که اولین هواپیمای این شرکت با عنوان هواپیما پرنده آبی ساخته و تولید شد، تصریح کرد: از این نوع هواپیما 28 فروند تولید شد و از هواپیمای دیگر با عنوان پرنده آزاد هم دو فروند تولید شد و در حال حاضر نسل سوم هواپیمای پرنده آزاد با عنوان PICA-2 طراحی و تولید شده است.

انتصاری، سرعت این هواپیما را 240 کیلومتر در ساعت و ارتفاع پروازی آن را 14 هزار فوت عنوان کرد و گفت: برد پروازی این هواپیما 1200 کیلومتر است و با بنزین سوپر خودرو قابل استفاده می‌باشد.

به گفته وی این هواپیما در مصارف شهری، استفاده تفریحی در مراکز آموزش خلبانی، گشت و کنترل و مرزها، سواحل و کنترل ترافیک کاربرد دارد

 



تاريخ : 8 / 12 / 1393برچسب:, | 12:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درگذشت مرحومه فاطمه سیلاخوری مادر شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری را تسلیت گفت.

 متن پیام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت ام الشهدا مرحومه مغفوره خانم "فاطمه سیلاخوری" مادر بزرگوار امیر سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری، موجب تأثر و تألم گردید.

بدون تردید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون و مرهون رشادت‌ها و تلاش‌های زینب گونه مادرانی چون مادر شهید کشوری است. پدران و مادران شهدایی که سرمایه های عظیم کشورمان می باشند و در لحظه لحظه زندگی بابرکتشان همواره مُبَلغ و مروج مکتب ناب شهیدان بوده اند.

اینجانب درگذشت این بانوی فداکار و مومنه که چنین فرزندان رشید و حماسه‌سازی را به انقلاب و جامعه اسلامی هدیه کرد، به رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، ملت بزرگوار ایران و بیت معظم کشوری صمیمانه تسلیت عرض ‌می نمایم ، امید است روح مطهر این بانوی بزرگوار در کنار روح فرزندان شهیدش مشمول رحمت، مغفرت و رضوان الهی باشد. از خدای متعال برای بازماندگان آن عزیز، صبر و اجر جزیل و برای همه مردم عزیزمان توفیق رهروی از شهدای عظیم الشأن اسلام را خواستارم.



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس پلیس فتای ناجا از جذب همیاران پلیس فتا خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس فتای ناجا، با بیان اینکه نیروی انتظامی با استفاده از شاخص‌های اجتماعی ازجمله همراهی وهمگام کردن مردم باخود ظرفیت بسیار بالایی را در جهت ایجاد «هرشهروند، یک پلیس» ایجادکرده است، گفت: امنیت یک فرایند است که زائیده مشارکت تک به تک افراد جامعه است و حاصل نمی‌شود مگر با همکاری و همدلی کلیه افراد جامعه در هر سن ، شغل و سمتی که باشند.

وی ادامه داد: جذب و بکارگیری اعضای پلیس افتخاری در فتای ناجا با هدف بسط و گسترش ارتقاء امنیت در فضای مجازی و آموزش کاربران و افزایش سطح فرهنگ عمومی صورت گرفته است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در تشریح طرح جذب و بکارگیری پلیس‌های افتخاری گفت: این طرح به صورت تمرکزی از اواخر سال 92 در ناجا کلید خورد و ضمن ابلاغ دستورالعمل به پلیس‌های تخصصی کار جذب و بکارگیری این افراد از ابتدای سال 93 صورت گرفت و تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه تمایل خود را جهت همکاری اعلام کرده‌اند.

وی افزود: جذب پلیس‌های افتخاری در کلیه استان‌ها توسط پلیس‌های تخصصی صورت می‌گیرد و روسای پلیس فتا هر استان نیز در خصوص نحوه جذب و به کارگیری پلیس‌های افتخاری در استان مربوطه اقدامات لازم را انجام داده اند.

هادیانفر با اشاره به اینکه در فضای سایبری پلیس فتا پشتیبان مردم است، گفت: هرچه آموزش کاربران در ابعاد مختلف بیشتر شود قطعا میزان آسیب پذیری آنان را کاهش می دهد، ضمن اینکه برخی ازجرایم به دلیل عدم آگاهی مجرمان ازجرم بودن عمل ارتکابی آنان بوقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مختلفی جهت همیاران پلیس فتا ناجا پیش‌بینی شده است که با توجه به سن و سطح تحصیلات این افراد به آنان آموزش داده می‌شود، گفت: چون ناجا ضابط قضایی است لذا در زمینه آموزشی امور حقوقی، قضایی، خطرات وآسیب‌های فضای مجازی، مسایل عقیدتی و سایرآموزش‌های لازم ومرتبط با فعالیت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیز ارائه می‌شود.

هادیانفر درباره اینکه آیا بانوان و مشمولان سربازی هم می‌توانند عضو پلیس افتخاری سایبری کشور باشند، گفت: خوشبختانه در جذب پلیس‌های افتخاری محدودیت سنی ، شغلی و جنسیتی نداریم و در حال حاضر تعداد زیادی از افراد جذب شده بانوان هستند.

رییس پلیس فتای ناجا درباره جذب مشمولان سربازی گفت: به استناد آئین نامه ابلاغی، جذب و بکارگیری مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه خلاف مقررات تعریف شده است ولی در خصوص کسانی که قبل از مشمول شدن، جذب می‌گردند تمهیداتی جهت رفاه حال آنان و خدمت در استان مربوطه پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فتا، هادیانفر از همیاران پلیس فتا به عنوان یکی از بازوان تحقق امنیت پایدار فضای سایبر نام برد و گفت: علاقه مندان به فعالیت در فضای سایبر می توانند با مراجعه به سایت همیاران پلیس فتا به آدرس hamyar.cyber police.ir برای ثبت نام و عضویت اقدام کنند.

 

 



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعلام کرد: مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند با دریافت پروژه تحقیقاتی، از خدمت سربازی به مدت ۲ ماه تا پایان خدمت، معاف شوند.
سردار ابراهیم کریمی در تشریح این خبر اظهار داشت: دو دسته از مشمولان می‌توانند در دوران خدمت، پروژه‌ای را از بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح دریافت کنند، دسته اول براساس ضوابط می‌توانند به این بنیاد مراجعه کرده و پس از قبول یک پروژه و اتمام آن، مدت انجام آن به عنوان خدمت سربازی آنها محاسبه خواهد شد.
 
وی افزود: این افراد براساس نوع پروژه، می‌توانند از 2 ماه تا پایان مدت خدمت سربازی شان، کسر خدمت دریافت کنند.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه، نخبگان با دریافت پروژه از خدمت سربازی معاف می‌شوند، یادآور شد: در گذشته، تنها افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس بودند می‌توانستند پروژه‌ای را ضمن خدمت، دریافت کنند اما از امسال این طرح شامل دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس نیز می‌شود، بنابراین نیازمندی‌های تحقیقاتی و پژوهشی به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح اعلام شده و مشمولانی که تمایل دارند، پروژه تحقیقاتی دریافت کنند، به یکی از واحدها، براساس نیازمندی‌هایی که از سوی نیروهای مسلح اعلام  شده، معرفی و براساس نوع پروژه از کسر خدمت بهره مند شوند.
 
کریمی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که پروژه‌ای را به اتمام رسانده و هنگام خدمت، آن را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارائه می‌دهند و در صورتی که مورد نیاز نیروهای مسلح باشد، به کارگیری خواهد شد. این افراد نیز می‌توانند از کسر خدمت استفاده کنند.
 
به گفته جانشین سازمان وظیفه عمو می ناجا، هم اکنون مشمولان براساس تمایل و تخصص شان اقدام به انتخاب پروژه می‌کنند. بنابراین پروژه ها کاربردی تر است.
 



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن توضیح درباره نحوه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در ازای کسر خدمت، این موضوع را که مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز می‌توانند با ارائه پروژه، کسر خدمت دریافت کنند، تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی درباره اینکه آیا مشمولان دارای مدرک کارشناسی می‌توانند با دادن پروژه، کسر خدمت دریافت کنند یا خیر؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد. تنها مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر از آن که واجد شرایط هستند می‌توانند در مسائل دفاعی و امنیتی پروژه‌ای تحقیقاتی بدهند که در صورت تایید هیات داوران بین دو تا 19 ماه کسر خدمت به آنان داده می‌شود.

به گفته وی، میزان این کسر خدمت‌ها براساس کار، تحقیقات، محتوا و دیگر فاکتورهایی است که از سوی هیات داوران در پروژه تحقیقاتی سنجیده می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه خبرهایی که درباره اعطای کسر خدمت به مشمولان دارای کارشناسی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی منتشر شده صحت ندارد، گفت: البته درخصوص مشمولان نخبه که نخبگی آنها به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده باشد، چنین موضوعی مطرح نیست و این افراد از آنجایی که نخبه هستند با هر مدرک تحصیلی که دارند می‌توانند با ارائه پروژه تحقیقاتی در موضوعات لشگری و کشوری از کسر خدمت برخوردار شوند.

کمالی درباره اینکه چه نوع کارتی به این دسته از افراد که در ازای دریافت پروژه کسر خدمت گرفتند داده می‌شود، گفت: کارتی که به این افراد تعلق می‌گیرد کارت پایان خدمت است. این افراد تنها باید دوران آموزشی و نیز مدت باقیمانده از سربازی با احتساب میزان کسر خدمت را طی کرده و در نهایت کارت پایان خدمت به آنان داده خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا افراد نخبه می‌توانند پروژه‌ای را از قبل انجام داده و برای کسر خدمت ارائه دهند، گفت: فرد باید پروژه‌اش را به یکی از نیروهای مسلح ببرد و در آنجا با توجه به موضوعاتی که به او ارائه می‌دهند و تحت نظارت سازمان مربوطه، پروژه‌اش را انجام دهد اما ممکن است فرد پس از پایان تحصیلاتش در پروژه یک ساله‌ای که برایش تعیین شده، پروژه‌اش را استارت بزند، اما در هر صورت باید این پروژه به تایید مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح رسیده و علاوه بر اینکه تحت نظارت آنها انجام می‌شود همسو با موضوعاتی باشد که از سوی این مراکز اعلام شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حماسه ۲۲ بهمن موقعیت داعش و گروه‌های تروریستی را در منطقه تضعیف کرد، گفت: این حماسه پاسخ محکمی به طرح اسلام‌هراسی کشورهای غربی بود.

حجت‌الاسلام آل هاشم، رییس عقیدتی سیاسی ارتش در مورد حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: این حضور در سه عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل تبیین است.

وی در مورد انعکاس بین المللی حماسه 22 بهمن گفت: مهمترین پیام راهپیمایی 22 بهمن نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است که با گذشت 36 سال از عمر نظام اسلامی همچنان استوار و مقتدر ایستاده و اهداف خود را دنبال می کند.

وی ادامه داد: مردم ثابت کرده اند که پشتیبان ولایت هستند 36 سال قبل پیام آزادی و ازادگی را به جهان و ملت های مستضعف صادر کرده‌اند و امروز دوباره در 22 بهمن این پیام را باز پخش کرده‌اند و ندای انقلاب را به گوش جهانیان رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: مردم به طرف مذاکرات هسته‌ای به ویژه آمریکا نشان داده اند که مردم ایران و نظام اسلامی بر سر حقوق هسته‌ای ایستاده‌اند و هرگز از مطالبات مشروع خود کوتاه نمی‌آیند.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: حضور مردم در 22 بهمن نشان داد توطئه‌ها و تحریمها خللی در عزم و اراده مردم ندارد و مردم با تحمل سختی‌ها از آرمان‌های خود دست بردار نیستند.

وی اظهار کرد: 22 بهمن پاسخ محکمی به طرح اسلام هراسی برخی کشورهای غربی بود که با استفاده از تروریست‌های خودساخته که هدفشان مخدوش کردن چهره اسلام است نشان داده اند که پیامبر اعظم را از عمق جان و با عشق و ارادت دوست دارند.

وی در مورد ابعاد منطقه‌ای حماسه 22 بهمن اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان از تاسیس و پشتیبانی گروه‌های تروریستی همچون داعش تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه بود اما 22 بهمن نشان داد نظام اسلامی در مسیر خود و با حمایت مردم در سایه رهبری انقلاب از جایگاه و موقعیت تعیین‌کننده ای برخوردار است.

وی با اشاره به حمایتهای رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی و تهاجم به سوریه و کشورهای منطقه تصریح کرد: این حماسه نشان داد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از موقعیت ایجاد شده سوءاستفاده کند.

وی ادامه داد: 22 بهمن نشان داد که ملت ایران بر سر آرمان‌های خود که یکی از آنها حمایت از فلسطین است ایستاده‌اند امروز منطقه جهان اسلام دستخوش بیداری اسلامی است. مردم ایران از 36 سال قبل پیام حمایت ایران از تحولات اسلامی را در کشورهای اسلامی صادر کرده‌اند و آن را در 22 بهمن دوباره باز نشر نموده‌اند تا به ملتهای مسلمان بگویند ما پشتیبان شما هستیم.

وی ادامه داد: 22 بهمن در داخل کشور نشان دهنده وحدت و انسجام ملی است مردم پس از 36 سال هنوز منسجم و متحد گوش به فرمان رهبر انقلاب و مقتدای خود هستند و پای آرمانهای انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: در ماههای اخیر برخی افراد دست به اقدامات از سران فتنه زده‌اند یکی از پیامهای 22 بهمن درستی سیاست‌ها نسبت به جریان فتنه بود افرادی که با اهداف و اغراض سیاسی سخن می گویند این حرکت آنها را تقطئه کرد.

وی در مورد حضور مردم و ایجاد تکلیف مسئولان نسبت به مردم تصریح کرد: حضور حماسی مردم در 22 بهمن مسئولیت‌ها و تکالیف مدیران و مسئولان را در پیشگاه مردم بیشتر کرد. تا بدانند کسانی که همواره یار امام و رهبری بوده‌اند مسئولیتشان سنگینتر می شود و باید در عرصه خدمت رسانی جدی‌تر به مردم خدمت رسانی کنند.

 

 



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندر‌عباس و ناو رزمی نقدی، صبح امروز دوشنبه در اسکله بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفت.

برای تماشای بقیه عکسها روی عکس کلیک کنید