پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی سال 94 را سالی توام با موفقیت بهروزی و سربلندی برای ملت مسلمان و بصیر ایران اسلامی آرزو نمود و آغاز بهار فاطمی را به خانواده بزرگ ارتش و سایر کارکنان نیروهای مسلح تبریک گفت.

 

 

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار اعزامی دفاعی امنیتی دفاع پرس، به مناطق عملیاتی جنوب،  امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیام اختصاصی به خبرگزاری دفاع مقدس اعلام کرد: آغاز بهار 94 که سالی پر رونق ترو موفقیت آمیز تر از گذ شته  در عرصه های مختلف علمی فرهنگی آموزشی سیاسی و نظامی را میتواند برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورد.

بدین وسیله این عید باستانی را به آحاد هموطنان، ارتشیان و سایر نظامیان نیروهای مسلح تبریک و تهنیت میگویم.

وی در ادامه این پیام از سلحشوری و حماسه آفرینی های مردان همیشه موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران خاصه دلیرمردان عرصه ی دفاع هوایی در حوزه های داخلی و خارجی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

امیر شاه صفی در خاتمه این پیام آورده است: این انتظار میرود که این دستاوردها و توفیقات به قلل مرتفع پیروزی قطعی تبدیل شود که انشالله در سال 94 این برآیندهای امیدوارانه ، همدلی و همزبانی بیشتری میان کلیه دستگاه ها، دولت و جامعه ایجاد خواهد نمود، تا رهنمودهای نورانی مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) که در ابتدای سال بر آن تاکید فرمودند به منصه ی ظهور برسد.

 

اللهم عجل لولیک الفرج

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته



تاريخ : 25 / 12 / 1393برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم از تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کارگروه تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس صبح امروز در سالن غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس این سازمان و سردار مرتضی قربانی رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام آل هاشم ضمن اعلام خبر تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند و شایسته موزه دفاع مقدس ایجاد موزه دفاعی با محوریت نقش روحانیت در دوران حماسه و جنگ است .

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه تا کنون در این خصوص 2032 اثر توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تحویل موزه دفاع مقدس شده است، خاطرنشان کرد: این اسناد در قالب عکس، فیلم، پایان نامه، مقاله، کتاب، بولتن و مصاحبه است که با جمع بندی نهایی تحویل موزه دفاع مقدس شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکیدکرد: در این رابطه از خاطرات پیشکسوتان روحانی و نظامی که در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند نیز استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد هرچند در ابتدای راه هستیم اما در این حوزه یعنی بررسی نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دفاع مقدس کارهای ارزشمند و شایسته ای انجام شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: بررسی اندیشه های دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) که بر مبنای معنویت استوار است باید سرلوحه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، گفت: بررسی اندیشه های دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) که بر مبنای معنویت استوار است باید سرلوحه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در آستانه سال نو در دیدار با فارغ التحصیلان دافوس آجا ضمن بیان این که در اسلام درباره فرماندهی و رهبری تأکید فراوان شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه مبارزات و مسئولیت های بسیار مهمی که در طول انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، تأثیرات بسیار سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام بر جای گذاشته اند. 

وی در ادامه افزود: معظم له به عنوان یک اندیشمند اسلامی که آموزه هایشان بر مبنای سیره پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) می باشد، معتقدند اقتدار باید مبتنی بر معرفت دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش اقتدار بر پایه مادیات را نماندنی دانست و افزود: آنچه که در زمینه اقتدار ماندنی است، اقتدار متکی بر ایمان و اعتماد به خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به ویژگی فرماندهان نیروهای مسلح از منظر حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) پرداخت و گفت: ایمان، معنویت، اراده استوار، بصیرت، عزم راسخ، احساس مسئولیت، خستگی ناپذیری، فهم حقیقت، برخورد مناسب با زیر دستان، پرهیزکاری، صبر و بُردباری و استقامت؛ از شاخصه های مهم فرمانده ارتش اسلام است که مد نظر فرماندهی معظم کل قوا نیز می باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که فرماندهان ارتش در مناصب مختلف خواهند بود خواست اهتمام بیشتری نسبت به  اندیشه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرماندهی داشته باشند تا شاهد ارتقای توانمندی های نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش بصیرت را عاملی مهم در فرماندهی دانست و از دانش آموختگان دافوس آجا خواست بصیرت را بیش از گذشته مد نظر قرار دهند و نسبت به گذشته، حال و آینده آگاهی کامل داشته باشند.

وی در پایان سخنانش از دست اندرکاران برگزاری همایش فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا که هفته گذشته در دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش برگزار شد تشکر کرد و این گونه همایش ها را در جهت آشنایی با تدابیر و تفکرات دفاعی حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی ) مطلوب ارزیابی نمود.

شایان ذکر است در این دیدار همچنین سرهنگ دکتر اکرمی نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیرامون مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 و سرتیپ دوم تقی خانی، جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی این سازمان درباره رزمایش مشترک و بزرگ محمد رسول الله (ص) ارتش و توفیقات رسانه ای این رزمایش توضیحاتی ارائه کردند.

 

 



تاريخ : 23 / 12 / 1393برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز شنبه با حضور مقامات لشگری و کشوری در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

عکس/بوسه اشتری بر سر احمدی‌مقدم



پایگاه خبری عقاب نیوز :

عملیات اطفای حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی است که تاکنون در جریان سفر ناوگروه سی‌وسوم ارتش طی چند مرحله به اجرا درآمده است.

 خبرگزاری فارس: تمرینات ناوگروه سی و سوم نداجا در اقیانوس هند؛ از تیراندازی تا یدک و اطفای حریق

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در جریان ماموریت حضور در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی و لجستیک در منطقه اقیانوس هند پرداخت.

عملیات اطفاء حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی بود که تاکنون در جریان این سفر طی چند مرحله به اجرا در آمده است.

 

* عملیات اطفاء حریق

یکی از خطراتی که واحدهای شناوری را در دریا و در حین ماموریت‌های مختلف تهدید می‌کند، آب‌گرفتگی و نیز ایجاد حریق‌های ناخواسته و احتمالی در قسمتهای مختلف یگان است. از این جهت پرسنل و کارکنان واحدهای شناوری باید همواره آماده مقابله با این خطرات باشند تا در لحظه وقوع خطر بتوانند با ایمنی و توانمندی بالا، از ایجاد گسترش آتش جلوگیری کنند.

برای حفظ و ارتقاء آمادگی پرسنل و نیز آموزش عملی به دانشجویان حاضر در این ناوگروه، طی روزهای مختلف، تمرینات مقابله با این دست تهدیدات در 2 یگان بندرعباس و نقدی صورت می‌گیرد.

 

به گفته ناخدایکم عباس عبدالملکی مسئول نظارت بر ایمنی ناوگروه سی و سوم نداجا، ایمنی و مقابله با خطرات اگرچه در همه یگانهای شناوری در اولویت اول قرار می‌گیرد ولی در خصوص شناورهایی نظیر ناو لجستیک بندرعباس که یک ناو سوخت‌رسان است، ایمنی و توانمندی مقابله با تهدیدات ضریب اهمیت بیشتری می گیرد چرا که وجود مخازن بزرگ سوخت رسان در این دست شناورها در صورت ایجاد خطر آتش سوزی می تواند تبدیل به یک خطر بسیار بزرگ و مخرب شود.

 

نفرات اصلی مقابله با آتش سوزی حدود 10 قلم لباس و پوشش مختلف داشته و مابقی افراد حاضر در صحنه نیز باید از تجهیزات پوششی نظیر آنتی فلش، دستکش، جلیقه نجات و تجهیزات دیگر برخوردار باشند.

* عملیات تبادل

یکی از عملیاتهای بسیار مهم در حین ماموریت های طولانی مدت یگانهای شناوری، عملیات تبادل میان این یگانهاست که این تبادل می تواند کالا، سوخت، آب و حتی نفر باشد.

در این عملیات، 2 یگان در فاصله مشخص و با سرعت معین در کنار یکدیگر حرکت کرده و یکی از 2 شناور به عنوان راهنما (دهنده کالا) و دیگری به عنوان گیرنده، ایفای نقش خواهد کرد.

 

در حین این عملیات پارامترهایی نظیر سرعت و فاصله، لحظه به لحظه چک شده و دستورات لازم، بنا بر میزان این 2 پارامتر صادر می شود.

در ابتدا طناب نازکی (که انتهای آن طناب اصلی بسته شده) از طریق شلیک با تفنگ نخ پران (گان لاین) از شناور دهنده به سمت گیرنده شلیک شده و در محلی که با حرف P مشخص شده، مهار و بسته می شود. بعد از آن، از طریق طناب ضخیمتر، لوله سوخت، آب و یا کالا منتقل خواهد شد.

 

به دلیل تُناژ بالا و فاصله کم 2 شناور، این عملیات باید با رعایت کامل ایمنی صورت بگیرد.

* عملیات یدک

اگر در حین انجام ماموریت ناوگروهها، یکی از واحدهای شناوری دچار مشکل اساسی در حوزه هایی نظیر موتور، سکان و غیره شود که بر روی تحرک و هدایت یگان موثر باشد، واحد آسیب دیده بوسیله شناور دیگر یدک خواهد شد.

در این عملیات نیز نظیر عملیات تبادل، ابتدا طناب نازکی به وسیله تفنگ نخ پران شلیک شده و در امتداد این طناب نازک (مسنجر)، طناب اصلی کشیده خواهد شد.

 

انجام این عملیات خصوصا در دریاهای خراب که می تواند بر روی حرکت 2 شناور تاثیرگذار باشد، یکی از سخت ترین عملیاتهاست که طول ماموریت ناوگروههای اعزامی تمرین می شود.

* عملیات تیراندازی

از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری دربرابر خطراتی نظیر حمله دزدان دریایی است، تمرین تیراندازی و مقابله با یگانهای متجاوز شناوری یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

 

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت؛ یک هدف کاذب به آب انداخته شد و سامانه های توپخانه‌ای 2 یگان در کمترین زمان ممکن اقدام به انهدام و غرق این هدف کردند.

 

در این تمرین 4 قبضه توپ 20 م.م و 2 قبضه تیربار دوشکا از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م، 20 م.م و دوشکای ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

یک روز قبل از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه آغاز کرده و تاکنون در بنادر 2 کشور سریلانکا و اندونزی پهلو گرفته و از تنگه مالاکا نیز عبور کرده است.

عملیات اطفای حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی است که تاکنون در جریان سفر ناوگروه سی‌وسوم ارتش طی چند مرحله به اجرا درآمده است.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در جریان ماموریت حضور در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی و لجستیک در منطقه اقیانوس هند پرداخت.

عملیات اطفاء حریق، یدک، تبادل و تمرین تیراندازی در دریا از جمله تمریناتی بود که تاکنون در جریان این سفر طی چند مرحله به اجرا در آمده است.

 

* عملیات اطفاء حریق

یکی از خطراتی که واحدهای شناوری را در دریا و در حین ماموریت‌های مختلف تهدید می‌کند، آب‌گرفتگی و نیز ایجاد حریق‌های ناخواسته و احتمالی در قسمتهای مختلف یگان است. از این جهت پرسنل و کارکنان واحدهای شناوری باید همواره آماده مقابله با این خطرات باشند تا در لحظه وقوع خطر بتوانند با ایمنی و توانمندی بالا، از ایجاد گسترش آتش جلوگیری کنند.

برای حفظ و ارتقاء آمادگی پرسنل و نیز آموزش عملی به دانشجویان حاضر در این ناوگروه، طی روزهای مختلف، تمرینات مقابله با این دست تهدیدات در 2 یگان بندرعباس و نقدی صورت می‌گیرد.

 

به گفته ناخدایکم عباس عبدالملکی مسئول نظارت بر ایمنی ناوگروه سی و سوم نداجا، ایمنی و مقابله با خطرات اگرچه در همه یگانهای شناوری در اولویت اول قرار می‌گیرد ولی در خصوص شناورهایی نظیر ناو لجستیک بندرعباس که یک ناو سوخت‌رسان است، ایمنی و توانمندی مقابله با تهدیدات ضریب اهمیت بیشتری می گیرد چرا که وجود مخازن بزرگ سوخت رسان در این دست شناورها در صورت ایجاد خطر آتش سوزی می تواند تبدیل به یک خطر بسیار بزرگ و مخرب شود.

 

نفرات اصلی مقابله با آتش سوزی حدود 10 قلم لباس و پوشش مختلف داشته و مابقی افراد حاضر در صحنه نیز باید از تجهیزات پوششی نظیر آنتی فلش، دستکش، جلیقه نجات و تجهیزات دیگر برخوردار باشند.

* عملیات تبادل

یکی از عملیاتهای بسیار مهم در حین ماموریت های طولانی مدت یگانهای شناوری، عملیات تبادل میان این یگانهاست که این تبادل می تواند کالا، سوخت، آب و حتی نفر باشد.

در این عملیات، 2 یگان در فاصله مشخص و با سرعت معین در کنار یکدیگر حرکت کرده و یکی از 2 شناور به عنوان راهنما (دهنده کالا) و دیگری به عنوان گیرنده، ایفای نقش خواهد کرد.

 

در حین این عملیات پارامترهایی نظیر سرعت و فاصله، لحظه به لحظه چک شده و دستورات لازم، بنا بر میزان این 2 پارامتر صادر می شود.

در ابتدا طناب نازکی (که انتهای آن طناب اصلی بسته شده) از طریق شلیک با تفنگ نخ پران (گان لاین) از شناور دهنده به سمت گیرنده شلیک شده و در محلی که با حرف P مشخص شده، مهار و بسته می شود. بعد از آن، از طریق طناب ضخیمتر، لوله سوخت، آب و یا کالا منتقل خواهد شد.

 

به دلیل تُناژ بالا و فاصله کم 2 شناور، این عملیات باید با رعایت کامل ایمنی صورت بگیرد.

* عملیات یدک

اگر در حین انجام ماموریت ناوگروهها، یکی از واحدهای شناوری دچار مشکل اساسی در حوزه هایی نظیر موتور، سکان و غیره شود که بر روی تحرک و هدایت یگان موثر باشد، واحد آسیب دیده بوسیله شناور دیگر یدک خواهد شد.

در این عملیات نیز نظیر عملیات تبادل، ابتدا طناب نازکی به وسیله تفنگ نخ پران شلیک شده و در امتداد این طناب نازک (مسنجر)، طناب اصلی کشیده خواهد شد.

 

انجام این عملیات خصوصا در دریاهای خراب که می تواند بر روی حرکت 2 شناور تاثیرگذار باشد، یکی از سخت ترین عملیاتهاست که طول ماموریت ناوگروههای اعزامی تمرین می شود.

* عملیات تیراندازی

از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری دربرابر خطراتی نظیر حمله دزدان دریایی است، تمرین تیراندازی و مقابله با یگانهای متجاوز شناوری یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

 

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت؛ یک هدف کاذب به آب انداخته شد و سامانه های توپخانه‌ای 2 یگان در کمترین زمان ممکن اقدام به انهدام و غرق این هدف کردند.

 

در این تمرین 4 قبضه توپ 20 م.م و 2 قبضه تیربار دوشکا از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م، 20 م.م و دوشکای ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

یک روز قبل از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه آغاز کرده و تاکنون در بنادر 2 کشور سریلانکا و اندونزی پهلو گرفته و از تنگه مالاکا نیز عبور کرده است.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور گفت : امروز بعد از 10 سال خدمت در نیروی انتظامی زودتر از موعد استعفا دادم.
آخرین حرف‌های به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی در حاشیه دومین روز از دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در دیداری که اردیبهشت ماه سال جاری با مقام معظم رهبری داشته ام ایشان ادامه خدمت بنده را در نیروی انتظامی یک سال دیگر تمدید کرده اند و حالا بنده به میل و اراده خودم نامه استعفایم را داده ام و به رهبری اعلام کردم که بهتر است از ابتدای سال جدید فرمانده نیروی انتظامی فعالیت خودش را آغاز کند.
 
وی در ادامه گفت: امروز بعد از 10 سال خدمت در این پست از ناجا می روم و وقت استراحت فرا رسیده است و فعلا مشخص نیست در آینده کجا خدمت کنم؛اما مستندی از مهمترین فعالیت های خدمتم در این 10 سال در حال تهیه و تدوین است تا به عنوان یکی از آثار نیروی انتظامی در آرشیو باقی بماند.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه به مهمترین اتفاق طول خدمت خود اشاره کرد و اظهار داشت: جریان فتنه 88 یکی از تجربه هایی بود که در زمان تصدی گری بنده خنثی شد.
 
وی افزود: بنده اگر بخواهم به پلیس راهور نمره ای بدهم بی شک نمره 20 را خواهم داد.
 
احمدی مقدم خاطرنشان کرد: شایستگی مردم بیش از آن چیزی است که من برای مردم انجام داده ام.
 



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز دوشنبه، با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند به طور رسمی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی الحاق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از ایرانا خزر بزرگترین دریاچه جهان که نام دریا را برازنده خود نموده؛ بحر دوستی، همکاری و تعامل کشورهای حاشیه آن است.

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی حاکمیتی مسوولیت دفاع از مرزهای آبی کشور با به روزترین تجهیزات و آمادگی کامل نیروهای خود را به عهده دارد.

از این رو متخصصان مجرب و توانمند صنایع دریایی شهید تمجیدی واقع در شهر بندری انزلی برای کمک به استقلال و خودکفایی و ارتقا نیروی دفاعی کشورمان ساخت ناوشکن دماوند را به پایان رسانده و آن را امروز دوشنبه تحویل ناوگان قدرتمند شمال می دهند.

قله دماوند در فرهنگ ایران، مظهر پایداری و استواری و یک نماد ملی است و اکنون ایران در خزر، دماوندی دارد که صلابت نیروی دریایی ارتش و توان علمی و تجهیزاتی ایران را به اثبات می رساند.

الحاق ناوشکن دماوند انقلاب بزرگی در عرصه حضور ایران در دریای خزر و نشان از اقتدار و صلابت نیروی دریایی جمهوری اسلامی نظامی ایران است.

این ناوشکن از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بر این تاکید کرده که دریای خزر، دریای صلح و دوستی است و کشورهای همسایه این دریا در چهارچوب تفاهم و همدلی بدون نیاز به بیگانگان، قادر به حل مسائل خود هستند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، همچنین تاکید کرده است، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بدون نیاز به کشورهای فرا منطقه ای، قادر به برقراری امنیت در خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.

خط تولید ناوشکن از اواخر سال 85 در صنایع دریایی شهید تمجیدی راه اندازی و سازه این ناوشکن سال 91 تکمیل و به آب انداخته شد.

این ناوشکن با حدود 100 متر طول و بیش از یک هزار و 300 تن وزن، همان نمونه پیشرفته تر ناوشکن جماران است؛ این ناوشکن نسبت به نمونه مشابه یعنی ناوشکن جماران، دارای طول بیشتر، وزن کمتر و قابلیت های فزون تری در حوزه تجهیزات و تسلیحات، حمل نفرات و قدرت مانور و چالاکی بالاتری است.

این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز (دریایی، اژدرافکن، سامانه های توپ 40 و 76 میلیمتری، سامانه های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی و مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و مانند جماران 1 قابلیت حمل بالگرد را دارد.

به کارگیری رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده ها و موشک های کروز، به کارگیری سامانه پایش و سیستم رانش با توان بالا جهت تامین سرعت بهینه شناور از توانمندی های این شناور است.

بومی سازی تجهیزاتی مانند رادار هوایی، دستگاه کاشف زیر دریایی بوسیله امواج صوتی (سونار) فعال و غیرفعال، رادار کنترل آتش، سامانه های مخابرات داخلی و غیره از دیگر ویژگی های ناوشکن دماوند اعلام شده که مجموعه این تجهیزات به صورت بومی در سازمان های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

طبق اعلام مقام های نظامی کشورمان، هزینه ساخت این موج شکن یک چهارم قیمت مشابه خارجی آن است.

بر اساس اعلام مقام های مسوول این ناوشکن از نظر طراحی و ساخت کاملا بومی بوده و با همکاری نزدیک حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، تولیدی و صنعتی در داخل ساخته شده و از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی و رهگیری برخوردار است.

با آماده شدن این ناوشکن، دریادلان ناوگان شمال نیروی دریایی جمهوری اسلامی در خزر به شناوری به عظمت و قدرت و پایداری دماوند مجهز شده اند تا نمادی بر سربلندی هرچه بیشتر ارتش ایران باشد.

دریای خزر از جنوب به ایران، از شمال به روسیه، از غرب به روسیه و جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوری های ترکمنستان و قزاقستان محدود می شود.

خزر یک هزار و 200 کیلومتر طول و بین 220 تا 550 کیلومتر پهنا و شش هزار و 500 کیلومتر محیط دارد که 657 کیلومتر آن جزو سواحل ایران، 820 کیلومتر سواحل جمهوری آذربایجان، یک‎هزار و 476 کیلومتر سواحل روسیه، یک‎هزار و 647 کیلومتر سواحل ترکمنستان و یک‎هزار و 900 کیلومتر سواحل قزاقستان قرار دارد.

دریای خزر گرچه قرن هاست که دریا نامیده می شود؛ اما به هیچ دریایی به طور طبیعی متصل نیست؛ بنابراین رژیم حقوقی ویژه و منحصر به فرد خود را داشته و دارد.

اگر دریای خزر را دریاچه بدانیم، در آن صورت مشمول کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها نمی شود و رژیم حقوقی آن باید بر اساس توافق کشورهای ساحلی دریای خزر تعیین شود.

دریای خزر قرار است مسیر ترانزیت شمال اروپا و آسیا با جنوب قرار گرفته و یکی از مسیرهای کریدور شمال -جنوب باشد. این دریاچه همچنین از طریق رود ولگا و کانال کانال ولگا - دن به آب های آزاد متصل شده است.

پژوهش ها نشان می دهد حجم ذخایر تخمین زده شده نفتی در دریای خزر حدوداً برابر با 50 میلیارد بشکه و ذخایر گاز طبیعی تایید شده هم برابر با 257 هزار میلیارد فوت مکعب بوده است که این ارقام چهار درصد از ذخایر گاز و نفت دنیا را تشکیل می دهد.

پیش بینی می شود با ادامه فعالیت های اکتشافی، ظرفیت بهره برداری نفت این منطقه 184 میلیارد بشکه و ظرفیت برداشت گاز از آن هم 293 هزار میلیارد فوت مکعب افزوده شود. همچنین 90 درصد خاویار جهان از این دریا صید می شود.

سواحل دریای خزر در ایران نیز در حوزه سرزمینی استان‎های گلستان، گیلان و مازندران قرار گرفته است.

بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است و فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان قرار دارد.

 

 



تاريخ : 17 / 12 / 1393برچسب:, | 5:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند باند داعش که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: چند باند داعش که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

حسین ذوالفقاری در حاشیه همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: «داعش در سال جاری تلاش زیادی کرد تا اقدامات ضد امنیتی در کشور انجام دهد، اما با اشراف اطلاعاتی که مجموعه وزارت اطلاعات، سپاه و ناجا داشته‌اند تلاش‌های آن‌ها ناکام ماند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: «چند باندی که بیرون از مرزها تجهیز شده بودند و می‌خواستند جهت عملیات ایذایی وارد کشور شوند به محض ورود در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.»

وی تاکید کرد: «یک بخش این عملیات ایذایی متوجه مرکز کشور بوده تا به وسیله آن عملیات روانی انجام دهند، اما با اشراف اطلاعاتی که از قبل وجود داشت آن‌ها دستگیر شدند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: «در منطقه جنوب شرق هم گروه‌هایی تلاش کرده بودند که آن‌ها نیز دستگیر شده بودند.»



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حکم فرمانده کل قوا سردار سرتیپ اشتری به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد؛
تأکید فرمانده معظم کل قوا بر بهبود خدمات انتظامی و ابتکار عمل در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی/ قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ و مؤثر سردار احمدی‌مقدم 

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب و از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی این نیرو تشکر و قدردانی کردند.
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری
نظر به تعهد و شایستگی و حسن سوابق خدمتی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی، شما را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.
لازم است اقدامات شایسته دوران تصدی سردار سرتیپ احمدی‌مقدم نظیر؛ ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی ناجا، صیانت از کارکنان خدوم و توجه جدی به معیشت آنان، تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای تداوم یابد و رعایتهای دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه‌ریزی مستمر و ابتکار عمل لازم در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی، دنبال شود.
از قوای سه‌گانه، بویژه وزارت کشور، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، انتظار می‌رود که در شرایط حساس کنونی، حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی را در ابعاد مادی و معنوی، به عمل آورند.
از تلاشهای بی‌دریغ و مؤثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی آن نیرو، تشکر و قدردانی می‌نمایم.
توفیق شما و همه کارگزاران ناجا و حامیان این نیروی عظیم را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۸/ اسفند ماه / ۱۳۹۳



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 7:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در همایش تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا که در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از جمله شخصیت‌های برجسته و ممتاز جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که به واسطه ایفای نقش در سطوح مختلف و گوناگون مدیریتی و رهبری، تأثیرات سازنده و ماندگاری در تاریخ معاصر ایران و جهان بر جای گذاشته‌اند.

وی در ادامه افزود: معظم له به رغم برجستگی‌های علمی، شخصیتی و روحانی، تسلط بسیار زیادی بر امور نظامی و نیروهای مسلح دارند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تقویت ساختار و اقتدار نیروهای مسلح تلاش نموده‌اند و در سمت‌هایی مانند نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع، نماینده امام(ره) در ارتش، فرمانده جنگ‌های نامنظم، رئیس شورای عالی دفاع و تأثیرگذار در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: به واسطه حضور مستمر حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در میادین جنگ و دفاع مقدس، ایشان درک عمیق و گسترده‌ای از ساختار و عملکرد نیروهای مسلح کسب کرده‌اند و احاطه ایشان بر امور نظامی و درک معظم‌له از ضرورت‌های نیروهای مسلح باعث شده جمهوری اسلامی ایران با فائق آمدن بر مشکلات و عبور از بحران‌ها و تهدیدهای نظامی، توان دفاعی خود را افزایش داده، جایگاه شایسته‌ای را در میان ملت‌ها و دولت‌ها به خود اختصاص بدهد و به عنوان کشوری تعیین کننده در تحولات منطقه شناخته شود.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های یک فرمانده مسلمان از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: الگوی اندیشه‌های دفاعی فرماندهی معظم کل قوا بر معنویت و ارزش‌های الهی استوار است. لذا ایشان می‌فرمایند یک فرمانده ارتش اسلام باید با ایمان بوده و دارای بصیرت، احساس مسئولیت و نگاه بلند مدت باشد.

آل‌هاشم ویژگی‌های فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا را ایمان، معنویت، اراده، صبر، استقامت، توکل به خدا، خودسازی، داشتن روحیه فداکاری و ایثار، رفتار محترمانه با زیردستان، هدایتگری و رهبری، قانونمداری و انضباط، مسئولیت‌پذیری و خستگی ناپذیری برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این‌که «یکی از اقدامات اساسی و راهبردی لازم در افزایش توانمندی‌های نیروهای مسلح، بهره گیری از تفکرات و اندیشه‌های دفاعی و نظامی فرماندهی معظم کل قوا در برنامه‌ریزی‌های آینده است» افزود: در این زمینه در سال‌های اخیر اقدامات سازنده و برنامه ریزی‌های مختلفی در ترویج دیدگاه‌های مقام معظم رهبری صورت گرفته که نقش مهمی در بسط و گسترش اندیشه‌های معظم له داشته است.

آل‌هاشم افزود: با بررسی اندیشه‌های دفاعی و نظامی مقام معظم رهبری در زمینه فرماندهی مشاهده می‌شود دیدگاه‌های ایشان برگرفته از آموزه‌های دینی و تفکرات پیامبر اکرم(ص) و امام علی (ع) می‌باشد لذا از نظر مقام معظم رهبری اقتدار می‌بایست مبتنی بر معنویت و ارزش‌های اسلامی باشد.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود با برگزاری اینگونه همایش‌ها، زمینه نهادینه سازی هر چه بیشتر افکار مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم.

 



تاريخ : 15 / 12 / 1393برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ سوالی که باید از جامعه پرسیده شود این است که چرا باکری‌ها دوباره تکرار نمی‌شوند، مشکل ما کجاست و چرا باید از جیب‌هایمان خرج کنیم؟

شب گذشته (پنج‌شنبه 14 اسفند) با حضور حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار حسین علایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سردار امین شریعتی فرماند لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت یاد شهیدان حمید و مهدی باکری در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های زندگی شهید مهدی باکری توضیح داد: او یک انقلابی به تمام معنا بود و در آذربایجان از جمله ارومیه و تبریز بسیار موثر فعالیت انقلابی انجام می‌داد. اگرچه فعالیت‌هایش را از دانشگاه تبریز آغاز کرد اما در کوچه‌ها نیز به اشکال گوناگون فعالیت داشت و حتی از طریق «اکراد »ارومیه برای مبارزان صفهانی اسلحه تأمین می‌کرد. او بسیار ساکت بود و هیچ‌کس از کارش سردرنمی‌آورد.

وی ادامه داد: بخش نخست زندگی او از آغاز انقلاب تا آغاز جنگ تشکیل می‌شود. او در حالی که پس از پیروزی انقلاب شهردار ارومیه بود اما شب‌ها برای ضدانقلاب کمین می‌گذاشت. همچنین بخش دیگر زندگی او مرتبط با دوران جنگ تحمیلی است. پس از آغاز جنگ تحمیلی به واسطه تعریف‌هایی که از او کردند با مهدی باکری آشنا شدم اما نخستین دیدار ما در عملیات فتح‌المبین بود. او بسیار کم صحبت می‌کرد. هنگامی که از شهید احمد کاظمی پرسیدم او کیست جواب داد مهدی باکری. بعد به احمد کاظمی گفتم که باید او را آزاد کنید تا من یک لشکر در اختیارش بگذارم. پس از آن به دلیل شایستگی‌هایی که داشت فرمانده لشکر 31 عاشورا شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری شهید باکری یادآور شد: او یک سردار انقلابی بود که مسائل سیاسی و اجتماعی را می‌فهمید، جنگ را درک می‌کرد و پس از آن باید در عملیات «بدر» به انجام مأموریت می‌پرداخت.

رضایی خاطرنشان کرد: منطقه‌ای که باید لشکر 31 عاشورا به انجام عملیات می‌پرداخت بسیار دشوار بود. این لشکر مأمور بود تا با انفجار پلی در جاده بغداد-بصره و در منطقه‌ای که به «کیسه‌ای» معروف بود، ارتباط شمال به جنوب نیروهای عراقی را در منطقه «دجله» قطع کند. موقعیت عملیات بدر بسیار حساس بود و اگر در این عملیات موفق نمی‌شدیم روند کل جنگ با مشکل روبرو می‌شد چرا که رزمندگان ایرانی پس از انجام عملیات «الی‌بیت‌المقدس» تا بدر با موجی از عملیات‌های ناموفق مانند رمضان، والفجر مقدماتی و والفجر 1 روبرو بودند و دیگر نمی‌توانستیم در زمین عملیات کنیم. بنابراین باید جنگ را به هور و منطقه باتلاقی می‌کشانیدم. در عملیات خیبر که سال 62 انجام شد یک بار این استراتژی را به کار بردیم و در آنجا حمید که برادر مهدی بود به شهادت رسید. بنابراین تصمیم گرفتیم بار دیگر در سال 63 عملیات «بدر» را در همین منطقه طراحی و اجرا کنیم.

فرمانده وقت سپاه پاسداران در دوران دفاع‌مقدس با تأکید بر این مسئله که در آن مقطع از جنگ همه فرماندهان به این نتیجه رسیده بودند که جنگ به بن‌بست رسیده است، ‌توضیح داد: حالا همه فرماندهان باید به خدا توکل می‌کردند تا برای بن‌بست‌شکنی از جنگ، عملیات دیگری انجام می‌دادند چرا که در مذاکرات بین‌المللی حق ما را نمی‌دادند و در زمین هم سه سال هر عملیاتی که انجام می‌دادیم دروازه‌ای را باز نمی‌کرد. در حقیقت عملیات «بدر» طلسم‌شکنی جنگ بود و مهمترین قسمت آن را لشکر 31 عاشورا اداره کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر سخنان خود به روند انجام عملیات بدر توسط لشکر 31 عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: یک گردان تخریب برای انهدام پلی که در جاده بغداد-بصره وجود داشت آماده شد، اما از آنجایی که روند عملیات بسیار سریع بود، نیروهای گردان تخریب راه را در شب گم کرده بودند و از طرفی آقا مهدی (شهید مهدی باکری) نیز با نیروهای عراقی درگیر شده بود. او بارها از پشت بیسیم تماس می‌گرفت که یگان تخریب کجا هستند،‌اما یگان تخریب نیز با صبح شدن و روشنی هوا بر اثر فشار زیاد دشمن و آتش سنگین عراقی‌ها متلاشی شد. مهدی گروه دیگری را تقاضا کرد و گفت که با «بَلم» مواد منفجره به آن‌ها برسانید، اما عراقی‌ها مانع این کار شدند و دیگر به نزدیکی منطقه کیسه‌ای رسیده بودند ولی آقا مهدی امید داشت. از آن طرف عراقی‌ها نیز لحظه به لحظه فشار می‌آوردند. طبیعی بود چون ایرانی‌ها گلوی آن‌ها را در دست داشتند. برای همین دشمن حمله بی‌امانی را آغاز کرد و مدام آن منطقه را زیر آتش گرفته بود. جنگ بسیار سختی میان نیروهای لشکر 31 عاشورا از بعد از ظهر روز اول و دوم و بویژه روز سوم بوجود آمد. ارتشی از عراقی‌ها با نیروهای مهدی می‌جنگیدند.

رضایی در حالی که اشک می‌ریخت،گفت: می‌خواهم راز دجله را بگویم.رازی که تاکنون چیزی در مورد آن نوشته نشده است.این راز ان است.تلاش می‌کردیم با مهدی ارتباط بیسیم برقرار کنیم. غلبه آتش و فشار تانکهای دشمن زیاد شده بود. از احمد کاظمی خواستم که به مهدی بگوید بازگردد اما او گفته بود جنگ؛ جنگ آتش است و نمی‌توانم برگردم. اتفاقا اینجا جای خوبی است، اگر می‌توانی خودت هم به اینجا بیا. پس از آن خودم هم تلاش کردم که با مهدی صحبت کنم اما او فرار می‌کرد. مهدی بین دوراهی خود و غیرتش مانده بود. غیرتش حکم می‌کرد که بماند و خودش می‌گفت که به عقب بیاید. من می‌دانستم که اگر با او صحبت کنم از طرفی به دلیل آنکه نماینده امام هستم می‌توانم او را بازگردانم. همچنین بین من و آقا مهدی رابطه دلی خاصی وجود داشت که او را به عقب می‌آورد. تنها تصویری که می‌توانم از آن لحظات ارائه بدهم لحظه حضور حضرت ابوالفضل (ع) کنار رود فرات است.

وی ادامه داد: من مهدی را خوب می‌شناختم. وقتی محاصره شد از آنجایی که می‌دانست جنگ به بن‌بست رسیده و تنها راه موفقیت در عملیات «بدر» حفظ «دجله» است، او مانده بود چکار کند، چون دیگر دجله قابل حفظ نبود. رفتار او من را یاد تلاش حضرت ابوالفضل (ع) برای حفظ مشکی که دیگر قابل حفظ نبود، می‌اندازد. مهدی دچار حالت شرمندگی شده بود و عملا پیش از آنکه گلوله به او بخورد کشته شده بود. لذا در آن لحظه گلوله‌ای به پیشانی او می‌خورد و روی زمین می‌افتد. پس از آن قایقی می‌آید که او را به عقب بیاورد اما آن قایق را دشمن می‌زند و پیکر مهدی به رود دجله می‌افتد. از آنجا به اروند می‌رود و در خلیج فارس به ابدیت می‌پیوندد.من فکر می‌کنم او یک دعا در آن لحظه کرد و آن این است که خدایا آبروی مرا حفظ کن. یعنی او در آن لحظه از اینکه پیکرش به عقب بیاید شرم داشت.

رضایی با اشاره به اینکه شهادت مهدی باکری در روحیه فرماندهان تأثیر بسیار غم‌انگیزی داشت، یادآور شد: پس از شهادت او در قرارگاه مراسم روضه‌ای برگزار کردیم و در آنجا مشغول عزاداری شدیم که حاج احمد آقا فرزند امام (ره) تماس گرفت. گویا امام از شهادت مهدی خبردار شده بود. ایشان پیامی خطاب به فرماندهان نوشته بودند مبنی بر اینکه ما برای خدا می‌جنگیم بنابراین چه شهید بشویم و چه پیروز، ما پیروزیم. مگر امام حسین (ع) عزیزانش را از دست نداد. آماده بشویم برای عملیات بعدی که پیروزی از آن شماست. خدا شاهد است که بعد از این پیام و مراسم عزاداری طرح عملیاتی «والفجر 8» (فتح فاو) به ذهنم رسید و به برکت خون شهید باکری و پیام امام (ره) عملیات‌های موفق بعدی همچون فتح فاو، کربلای 5 والفجر 10 انجام شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شهید حمید باکری برادر شهید مهدی باکری گفت: او بسیار باادب بود و همواره در مقابل مهدی سکوت می‌کرد. هیچ‌گاه خودش را نشان نمی‌داد. در حقیقت نسبت حمید به مهدی مانند نسبت حضرت علی (ع) در مقابل پیامبر (ص) است. متأسفانه او را دیر شناختیم. اگرچه قبل از خیبر به مهدی گفتم او می‌تواند یک لشکر را هدایت کند اما در خیبر به شهادت رسید. دوستان من در آن موقع می‌گفتند که تو شکارچی فرماندهان جوان هستی، اما حمید مجال نیافت و به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود گفت: حمید و مهدی باکری، حسین خرازی، شفیع‌زاده و علی تجلایی هر کدام از قهرمانان و صالحین دوران جنگ تحمیلی با ویژگی‌های خاصی هستند. سوالی که باید اکنون جامعه به آن پاسخ بدهد این است که چرا باکری‌ها دیگر تکرار نمی‌شوند. مشکل ما کجاست؟ چرا باید از جیب خرج کنیم؟ یادمان باشد این مسیر یک بار طی شده است و راه را آن‌ها برای ما باز کرده‌اند. اکنون این شهیدان از ما انتظار دارند که این مسیر طی شود و افرادی همچون باکری‌ها ساخته شوند و از انقلاب اسلامی و دین دفاع کنند.

 



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

توریست‌‌های کشتی تفریحی هلند-آمریکا با اشتیاق در مقابل ناوهای ایرانی در بندر جاکارتا آمدند و عکس یادگاری گرفتند.

 خبرگزاری فارس: عکس یادگاری توریست‌های آمریکایی با ناوهای ایرانی در جاکارتا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناوگروه سی و سوم نیروی دریای ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو رزمی نقدی صبح روز جمعه در بندر جاکارتای اندونزی پهلو گرفت.

این ناوگروه برای دومین بار و پس از حدود ربع قرن به آب‌های اندونزی آمد و در سواحل آن پهلو گرفت.

در زمان حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا یک ناوشکن آمریکایی کلاس «آرلی برگ» با شماره DDG102 به همراه یک ناو جنگی استرالیایی نیز در این بندر پهلوگیری کرده‌اند.

همچنین یک کشتی بزرگ تفریحی هلندی نیز دقیقا در کنار ناو لجستیک بندرعباس پهلو گرفته است.

این کشتی تفریحی مسافران خود را در مسیر هلند- آمریکا جابه جا می‌کند که حضورش در اندونزی مصادف با حضور ناوگروه نیروی دریایی کشورمان در بندر جاکارتا شده است.

 

نکته جالب این است که برخی از توریست‌های این کشتی تفریحی که بعضا آمریکایی نیز هستند با حضور در مقابل ناوهای ایرانی عکس یادگاری می‌گیرند و این حضور ناوگان دریایی ایران در اندونزی برای آنها جالب توجه است.
به گزارش فارس، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو رزمی شهید نقدی مأموریت خود را از ابتدای بهمن‌ماه‌ آغاز کرده و پیش از رسیدن به اندونزی در کشور سریلانکا نیز پهلو گرفته بود.
ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش صبح روز هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسید و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفت.

 



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا، گفت: رانندگان پیش از سفرهای نوروزی نسبت به پرداخت جرایم معوقه خود اقدام کنند تا در نوروز با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به نزدیکی به روزهای پایانی سال افزود: برابر قانون، خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان بدهی جریمه دارند توسط ماموران پلیس راه و راهور در صورت مشاهده تا زمان پرداخت بدهی جریمه، توقیف و روانه پارکینگ می شوند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در خصوص راه های مشاهده آخرین صورت وضعیت خلافی خودروها گفت: رانندگان می توانند برای دریافت ریز تخلفات و آخرین صورت وضعیت تخلفات خود به سایت راهور ۱۲۰ به نشانی www.rahvar۱۲۰.ir مراجعه و از سمت راست گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی را انتخاب کنند و با وارد کردن شماره بارکد کارت خودرو از ریز تخلفات خود مطلع شوند.

به گفته وی رانندگانی که تخلفی نداشته باشند پس از وارد کردن شماره بارکد کارت خودرو با فرم خالی ریز تخلفات مواجه می شوند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا افزود: همچنین رانندگان می توانند با ارسال VIN درج شده در پشت کارت خودرو خود که به صورت عمودی درج شده است به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ از رقم کلی جریمه رانندگی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ نیز یکی دیگر از راه های دسترسی به ریز تخلفات رانندگی است.



تاريخ : 9 / 12 / 1393برچسب:, | 12:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هواپیمای اسپرت دو نفره PICA -2 ساخت فناوران ایرانی تا دو ماه دیگر پرواز می کند.

 یعقوب انتصاری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان هوافضایی درنا با بیان این که این طرح توسط این شرکت و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسیده است، گفت: هواپیمای PICA-2 نسل ارتقاء یافته هواپیمای پرنده آزاد است که از نظر تجهیزات داخل هواپیما و تزئینات نسبت به نمونه قبلی ارتقاء یافته و همچنین چتر نجاتی به این هواپیما اضافه شده است و در حال حاضر آماده رقابت با نمونه‌های خارجی و صادرات هستیم.

وی با بیان این که اولین هواپیمای این شرکت با عنوان هواپیما پرنده آبی ساخته و تولید شد، تصریح کرد: از این نوع هواپیما 28 فروند تولید شد و از هواپیمای دیگر با عنوان پرنده آزاد هم دو فروند تولید شد و در حال حاضر نسل سوم هواپیمای پرنده آزاد با عنوان PICA-2 طراحی و تولید شده است.

انتصاری، سرعت این هواپیما را 240 کیلومتر در ساعت و ارتفاع پروازی آن را 14 هزار فوت عنوان کرد و گفت: برد پروازی این هواپیما 1200 کیلومتر است و با بنزین سوپر خودرو قابل استفاده می‌باشد.

به گفته وی این هواپیما در مصارف شهری، استفاده تفریحی در مراکز آموزش خلبانی، گشت و کنترل و مرزها، سواحل و کنترل ترافیک کاربرد دارد

 



تاريخ : 8 / 12 / 1393برچسب:, | 12:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درگذشت مرحومه فاطمه سیلاخوری مادر شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری را تسلیت گفت.

 متن پیام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت ام الشهدا مرحومه مغفوره خانم "فاطمه سیلاخوری" مادر بزرگوار امیر سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری، موجب تأثر و تألم گردید.

بدون تردید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون و مرهون رشادت‌ها و تلاش‌های زینب گونه مادرانی چون مادر شهید کشوری است. پدران و مادران شهدایی که سرمایه های عظیم کشورمان می باشند و در لحظه لحظه زندگی بابرکتشان همواره مُبَلغ و مروج مکتب ناب شهیدان بوده اند.

اینجانب درگذشت این بانوی فداکار و مومنه که چنین فرزندان رشید و حماسه‌سازی را به انقلاب و جامعه اسلامی هدیه کرد، به رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، ملت بزرگوار ایران و بیت معظم کشوری صمیمانه تسلیت عرض ‌می نمایم ، امید است روح مطهر این بانوی بزرگوار در کنار روح فرزندان شهیدش مشمول رحمت، مغفرت و رضوان الهی باشد. از خدای متعال برای بازماندگان آن عزیز، صبر و اجر جزیل و برای همه مردم عزیزمان توفیق رهروی از شهدای عظیم الشأن اسلام را خواستارم.



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس پلیس فتای ناجا از جذب همیاران پلیس فتا خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس فتای ناجا، با بیان اینکه نیروی انتظامی با استفاده از شاخص‌های اجتماعی ازجمله همراهی وهمگام کردن مردم باخود ظرفیت بسیار بالایی را در جهت ایجاد «هرشهروند، یک پلیس» ایجادکرده است، گفت: امنیت یک فرایند است که زائیده مشارکت تک به تک افراد جامعه است و حاصل نمی‌شود مگر با همکاری و همدلی کلیه افراد جامعه در هر سن ، شغل و سمتی که باشند.

وی ادامه داد: جذب و بکارگیری اعضای پلیس افتخاری در فتای ناجا با هدف بسط و گسترش ارتقاء امنیت در فضای مجازی و آموزش کاربران و افزایش سطح فرهنگ عمومی صورت گرفته است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در تشریح طرح جذب و بکارگیری پلیس‌های افتخاری گفت: این طرح به صورت تمرکزی از اواخر سال 92 در ناجا کلید خورد و ضمن ابلاغ دستورالعمل به پلیس‌های تخصصی کار جذب و بکارگیری این افراد از ابتدای سال 93 صورت گرفت و تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه تمایل خود را جهت همکاری اعلام کرده‌اند.

وی افزود: جذب پلیس‌های افتخاری در کلیه استان‌ها توسط پلیس‌های تخصصی صورت می‌گیرد و روسای پلیس فتا هر استان نیز در خصوص نحوه جذب و به کارگیری پلیس‌های افتخاری در استان مربوطه اقدامات لازم را انجام داده اند.

هادیانفر با اشاره به اینکه در فضای سایبری پلیس فتا پشتیبان مردم است، گفت: هرچه آموزش کاربران در ابعاد مختلف بیشتر شود قطعا میزان آسیب پذیری آنان را کاهش می دهد، ضمن اینکه برخی ازجرایم به دلیل عدم آگاهی مجرمان ازجرم بودن عمل ارتکابی آنان بوقوع می‌پیوندد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مختلفی جهت همیاران پلیس فتا ناجا پیش‌بینی شده است که با توجه به سن و سطح تحصیلات این افراد به آنان آموزش داده می‌شود، گفت: چون ناجا ضابط قضایی است لذا در زمینه آموزشی امور حقوقی، قضایی، خطرات وآسیب‌های فضای مجازی، مسایل عقیدتی و سایرآموزش‌های لازم ومرتبط با فعالیت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیز ارائه می‌شود.

هادیانفر درباره اینکه آیا بانوان و مشمولان سربازی هم می‌توانند عضو پلیس افتخاری سایبری کشور باشند، گفت: خوشبختانه در جذب پلیس‌های افتخاری محدودیت سنی ، شغلی و جنسیتی نداریم و در حال حاضر تعداد زیادی از افراد جذب شده بانوان هستند.

رییس پلیس فتای ناجا درباره جذب مشمولان سربازی گفت: به استناد آئین نامه ابلاغی، جذب و بکارگیری مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه خلاف مقررات تعریف شده است ولی در خصوص کسانی که قبل از مشمول شدن، جذب می‌گردند تمهیداتی جهت رفاه حال آنان و خدمت در استان مربوطه پیش بینی شده است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فتا، هادیانفر از همیاران پلیس فتا به عنوان یکی از بازوان تحقق امنیت پایدار فضای سایبر نام برد و گفت: علاقه مندان به فعالیت در فضای سایبر می توانند با مراجعه به سایت همیاران پلیس فتا به آدرس hamyar.cyber police.ir برای ثبت نام و عضویت اقدام کنند.

 

 



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 12:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعلام کرد: مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند با دریافت پروژه تحقیقاتی، از خدمت سربازی به مدت ۲ ماه تا پایان خدمت، معاف شوند.
سردار ابراهیم کریمی در تشریح این خبر اظهار داشت: دو دسته از مشمولان می‌توانند در دوران خدمت، پروژه‌ای را از بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح دریافت کنند، دسته اول براساس ضوابط می‌توانند به این بنیاد مراجعه کرده و پس از قبول یک پروژه و اتمام آن، مدت انجام آن به عنوان خدمت سربازی آنها محاسبه خواهد شد.
 
وی افزود: این افراد براساس نوع پروژه، می‌توانند از 2 ماه تا پایان مدت خدمت سربازی شان، کسر خدمت دریافت کنند.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه، نخبگان با دریافت پروژه از خدمت سربازی معاف می‌شوند، یادآور شد: در گذشته، تنها افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس بودند می‌توانستند پروژه‌ای را ضمن خدمت، دریافت کنند اما از امسال این طرح شامل دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس نیز می‌شود، بنابراین نیازمندی‌های تحقیقاتی و پژوهشی به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح اعلام شده و مشمولانی که تمایل دارند، پروژه تحقیقاتی دریافت کنند، به یکی از واحدها، براساس نیازمندی‌هایی که از سوی نیروهای مسلح اعلام  شده، معرفی و براساس نوع پروژه از کسر خدمت بهره مند شوند.
 
کریمی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که پروژه‌ای را به اتمام رسانده و هنگام خدمت، آن را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارائه می‌دهند و در صورتی که مورد نیاز نیروهای مسلح باشد، به کارگیری خواهد شد. این افراد نیز می‌توانند از کسر خدمت استفاده کنند.
 
به گفته جانشین سازمان وظیفه عمو می ناجا، هم اکنون مشمولان براساس تمایل و تخصص شان اقدام به انتخاب پروژه می‌کنند. بنابراین پروژه ها کاربردی تر است.
 



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن توضیح درباره نحوه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در ازای کسر خدمت، این موضوع را که مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز می‌توانند با ارائه پروژه، کسر خدمت دریافت کنند، تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی درباره اینکه آیا مشمولان دارای مدرک کارشناسی می‌توانند با دادن پروژه، کسر خدمت دریافت کنند یا خیر؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد. تنها مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر از آن که واجد شرایط هستند می‌توانند در مسائل دفاعی و امنیتی پروژه‌ای تحقیقاتی بدهند که در صورت تایید هیات داوران بین دو تا 19 ماه کسر خدمت به آنان داده می‌شود.

به گفته وی، میزان این کسر خدمت‌ها براساس کار، تحقیقات، محتوا و دیگر فاکتورهایی است که از سوی هیات داوران در پروژه تحقیقاتی سنجیده می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه خبرهایی که درباره اعطای کسر خدمت به مشمولان دارای کارشناسی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی منتشر شده صحت ندارد، گفت: البته درخصوص مشمولان نخبه که نخبگی آنها به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده باشد، چنین موضوعی مطرح نیست و این افراد از آنجایی که نخبه هستند با هر مدرک تحصیلی که دارند می‌توانند با ارائه پروژه تحقیقاتی در موضوعات لشگری و کشوری از کسر خدمت برخوردار شوند.

کمالی درباره اینکه چه نوع کارتی به این دسته از افراد که در ازای دریافت پروژه کسر خدمت گرفتند داده می‌شود، گفت: کارتی که به این افراد تعلق می‌گیرد کارت پایان خدمت است. این افراد تنها باید دوران آموزشی و نیز مدت باقیمانده از سربازی با احتساب میزان کسر خدمت را طی کرده و در نهایت کارت پایان خدمت به آنان داده خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا افراد نخبه می‌توانند پروژه‌ای را از قبل انجام داده و برای کسر خدمت ارائه دهند، گفت: فرد باید پروژه‌اش را به یکی از نیروهای مسلح ببرد و در آنجا با توجه به موضوعاتی که به او ارائه می‌دهند و تحت نظارت سازمان مربوطه، پروژه‌اش را انجام دهد اما ممکن است فرد پس از پایان تحصیلاتش در پروژه یک ساله‌ای که برایش تعیین شده، پروژه‌اش را استارت بزند، اما در هر صورت باید این پروژه به تایید مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح رسیده و علاوه بر اینکه تحت نظارت آنها انجام می‌شود همسو با موضوعاتی باشد که از سوی این مراکز اعلام شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حماسه ۲۲ بهمن موقعیت داعش و گروه‌های تروریستی را در منطقه تضعیف کرد، گفت: این حماسه پاسخ محکمی به طرح اسلام‌هراسی کشورهای غربی بود.

حجت‌الاسلام آل هاشم، رییس عقیدتی سیاسی ارتش در مورد حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: این حضور در سه عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل تبیین است.

وی در مورد انعکاس بین المللی حماسه 22 بهمن گفت: مهمترین پیام راهپیمایی 22 بهمن نمایش اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است که با گذشت 36 سال از عمر نظام اسلامی همچنان استوار و مقتدر ایستاده و اهداف خود را دنبال می کند.

وی ادامه داد: مردم ثابت کرده اند که پشتیبان ولایت هستند 36 سال قبل پیام آزادی و ازادگی را به جهان و ملت های مستضعف صادر کرده‌اند و امروز دوباره در 22 بهمن این پیام را باز پخش کرده‌اند و ندای انقلاب را به گوش جهانیان رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: مردم به طرف مذاکرات هسته‌ای به ویژه آمریکا نشان داده اند که مردم ایران و نظام اسلامی بر سر حقوق هسته‌ای ایستاده‌اند و هرگز از مطالبات مشروع خود کوتاه نمی‌آیند.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: حضور مردم در 22 بهمن نشان داد توطئه‌ها و تحریمها خللی در عزم و اراده مردم ندارد و مردم با تحمل سختی‌ها از آرمان‌های خود دست بردار نیستند.

وی اظهار کرد: 22 بهمن پاسخ محکمی به طرح اسلام هراسی برخی کشورهای غربی بود که با استفاده از تروریست‌های خودساخته که هدفشان مخدوش کردن چهره اسلام است نشان داده اند که پیامبر اعظم را از عمق جان و با عشق و ارادت دوست دارند.

وی در مورد ابعاد منطقه‌ای حماسه 22 بهمن اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان از تاسیس و پشتیبانی گروه‌های تروریستی همچون داعش تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه بود اما 22 بهمن نشان داد نظام اسلامی در مسیر خود و با حمایت مردم در سایه رهبری انقلاب از جایگاه و موقعیت تعیین‌کننده ای برخوردار است.

وی با اشاره به حمایتهای رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی و تهاجم به سوریه و کشورهای منطقه تصریح کرد: این حماسه نشان داد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند از موقعیت ایجاد شده سوءاستفاده کند.

وی ادامه داد: 22 بهمن نشان داد که ملت ایران بر سر آرمان‌های خود که یکی از آنها حمایت از فلسطین است ایستاده‌اند امروز منطقه جهان اسلام دستخوش بیداری اسلامی است. مردم ایران از 36 سال قبل پیام حمایت ایران از تحولات اسلامی را در کشورهای اسلامی صادر کرده‌اند و آن را در 22 بهمن دوباره باز نشر نموده‌اند تا به ملتهای مسلمان بگویند ما پشتیبان شما هستیم.

وی ادامه داد: 22 بهمن در داخل کشور نشان دهنده وحدت و انسجام ملی است مردم پس از 36 سال هنوز منسجم و متحد گوش به فرمان رهبر انقلاب و مقتدای خود هستند و پای آرمانهای انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: در ماههای اخیر برخی افراد دست به اقدامات از سران فتنه زده‌اند یکی از پیامهای 22 بهمن درستی سیاست‌ها نسبت به جریان فتنه بود افرادی که با اهداف و اغراض سیاسی سخن می گویند این حرکت آنها را تقطئه کرد.

وی در مورد حضور مردم و ایجاد تکلیف مسئولان نسبت به مردم تصریح کرد: حضور حماسی مردم در 22 بهمن مسئولیت‌ها و تکالیف مدیران و مسئولان را در پیشگاه مردم بیشتر کرد. تا بدانند کسانی که همواره یار امام و رهبری بوده‌اند مسئولیتشان سنگینتر می شود و باید در عرصه خدمت رسانی جدی‌تر به مردم خدمت رسانی کنند.

 

 



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندر‌عباس و ناو رزمی نقدی، صبح امروز دوشنبه در اسکله بندر کلمبو واقع در سریلانکا پهلو گرفت.

برای تماشای بقیه عکسها روی عکس کلیک کنید



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 1:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام «صاعقه 2» ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه 22 بهمن سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هواپیمای جدید جت جنگنده و آموزشی پیشرفته با نام «صاعقه 2» ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ، طی مراسمی رونمایی و به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

 

جنگنده و جت آموزشی پیشرفته «صاعقه 2» رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش شد+عکس


امیر حاتمی در حاشیه این مراسم در سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت ناوگان هوایی نیروهای مسلح با تکیه بر توان بومی، گفت: هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین صاعقه 2 که توسط دانشمندان و متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت و همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است با ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریت های تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد بهره برداری قرا می‌گیرد.

جانشین وزیر دفاع در بیان مشخصات فنی هواپیمای صاعقه 2 که نسل دوم هواپیمای صاعقه است، اظهار داشت: در طراحی جدیدی که انجام شده، ضمن بالا بردن قدرت رزمی این هواپیما با به کارگیری سامانه های الکترواویونیک و سلاح پیشرفته امکان آموزش پیشرفته را برای جنگنده های سنگین موجود و یا جدید فراهم کرده است.حاتمی تصریح کرد: تعمیق بومی سازی سامانه های مختلف با استفاده از نخبگان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در طراحی ، تولید و آزمون های مختلف این سامانه ها از دستاوردهای مهم دیگر این هواپیما به شمار می رود.

جنگنده و جت آموزشی پیشرفته «صاعقه 2» رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش شد+عکس


جانشین وزیر دفاع گفت: این دستاورد مهم در راستای خوداتکایی در بخش جنگنده ها و هواپیماهای آموزشی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است؛ که این مهم جمهوری اسلامی ایران را در شمار معدود کشورهای دارای کلاس های مختلف از هواپیمای جنگنده و آموزشی بومی قرار می دهد.وی افزود: این دستاورد مهم و ارزشمند، نشان داد فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانبا همان روحیه سال های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس و با توکل به خدا ، خودباوری و تکیه بر توان و استعدادهای ذاتی خود ، در مسیر خودکفایی و استقلال صنعت هوایی و قطع وابستگی ها ، مصمم و استوار گام های ترقی و پیشرفته را تا رسیدن به قله های فناوری پیچیده هوایی طی می کنند.

جنگنده و جت آموزشی پیشرفته «صاعقه 2» رونمایی و تحویل نیروی هوایی ارتش شد+عکس


جانشین وزیر دفاع با تبریک این دستاورد بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت انقلابی و رشید ایران ، از تلاش های جهادی و همت بلند دانشمندان ، متخصصان و مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش تشکر و قدردانی و تاکید کرد: در سایه رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، حمایت های رئیس جمهور محترم و تاسی به فرهنگ، کار و مدیریت جهادی راه مقدسی که هزاران شهید ، جانباز  و آزاده به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) برای استقلال، عظمت و سربلندی ایران اسلامی آغاز کردند با صلابت و قدرت ادامه خواهد یافت.

 

 



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) آمادگی ارتش را برای آموزش افسران ارتش عراق اعلام کرد.

به گزارش مشرق، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که به اختصار 'دافوس' خوانده می شود .

این دانشگاه با استفاده از افسران با تجربه و استادان دانشگاه به ارائه دوره های تخصصی آموزش علمی و نظامی در رسته های مختلف می پردازد که برای اخذ درجه های بالاتر از سرهنگی و فوق لیسانس لازم است.

امیر 'حسین ولیوند' فرمانده دانشگاه دافوس اعلام کرد که موضوع آموزش افسران عراقی توسط ارتش ایران در سفر اخیر وزیر دفاع عراق به ایران مطرح شد از این رو ما آمادگی لازم را برای آموزش افسران عراقی داریم.

«خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع جمهوری عراق که هشتم دی ماه امسال در راس هیاتی نظامی به تهران سفر کرده بود در جریان این سفر بر ضرورت همکاری دفاعی دو کشور تاکید و اعلام کرد: ما چشم امید به همکاری با کشور دوست و برادر ایران بسته ایم و توسعه حمایت از نیروهای مسلح عراق توسط ایران را یک ضرورت استراتژیک می دانیم .

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اعلام کرد که حمایت از ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عراق بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

فرمانده دانشگاه دافوس در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه «آیا ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آموزش پیشمرگ های کردستان عراق نیز برنامه ای دارد»، گفت: ما دانشگاه ارتش هستیم و با ارتش های جهان ارتباط داریم.

امیر ولیوند افزود: البته ما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دانشجو می پذیریم اما این موضوع برای افسران دیگر کشورها مختص به ارتش و نیروی رسمی آن کشور است.

*** آمادگی ارایه آموزش به ارتش های کشورهای دوست

فرمانده دانشگاه دافوس در ادامه اعلام کرد که این دانشگاه آمادگی آموزش به تمام افسران ارتش های کشورهای دوست را دارد.

امیر ولیوند عنوان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هر کشوری که پیمان امنیتی دفاعی ببند بر اساس آن پیمان ما می توانیم به افسران آن کشورها آموزش دهیم و برای آموزش دادن نیرو اعزام کنیم.

وی با اعلام اینکه اکنون افسرانی از عمان، پاکستان و سوریه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال آموزش هستند، گفت: این افسران دوره های آموزشی لازم را در دافوس طی می کنند.

ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه نیز 29 دی ماه در سفری که به تهران داشت سند همکاری دفاعی – نظامی ایران و روسیه را امضا کرد.

*** لغو اعزام دانشجویان نظامی ایران به سوریه

فرمانده دانشگاه دافوس با اعلام اینکه افسران ایرانی نیز به منظور فراگیری علوم نظامی به دیگر کشورها اعزام می شوند، گفت: اکنون افسران ایرانی در کشورهای چین، پاکستان و عمان برای فراگیری علوم و فنون نظامی حضور دارند.

امیر ولیوند تکمیل کرد: پیش از درگیری های سوریه افسران ما برای فراگیری علوم نظامی به این کشور نیز سفر می کردند اما سفر آنها به سوریه تا زمان ایجاد ثبات در این کشور لغو شده است.

وی با اشاره به مشکل زبان فارسی برای حضور افسران خارجی در دافوس گفت: تعدادی از کشورها برای حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشکل زبان فارسی روبه رو هستند از این رو به آنها اعلام کرده ایم که حاضریم تا زبان فارسی پیشرفته را به آنها آموزش می دهیم.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گفت: مساجد و حسینیه ها نقطه آغاز حرکت و پیروزی انقلاب اسلامی بوده و اکنون نیز از مکان های مهم تبلیغ آرمان ها و دستاوردهای نظام اسلامی هستند.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، شامگاه شنبه در آیین بهره برداری از حسینیه حضرت رسول اکرم (ص) تیپ 221 شهید خسرو تاش مراغه افزود: مسجد محور وحدت، همدلی و همبستگی مردم است و در زمان کنونی حرکت های بزرگ اسلامی و خیزش های مردمی کشورهای منطقه از مساجد آغاز شده است.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام نیز از مساجد و تجمع مسلمانان می ترسند زیرا این مکان مقدس محل خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی استکبار است.

رییس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش ادامه داد: مسجد در فرهنگ اسلامی زیربنای تمدن اسلام بوده و در دین مبین اسلام نسبت به احداث مراکز فرهنگی و عبادی بویژه مسجد توجه خاصی شده است.

حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: تاسیس مسجد و حسینیه از مصادیق روشن باقیات الصالحات است که بنابر نص صریح آیات قرآن و روایات ائمه معصومان(ع)، مسلمانان بر ایجاد پایگاه های فرهنگی و تعمیر آن ترغیب شده اند.

حسینیه حضرت رسول اکرم (ص) تیپ مستقل 221 شهید خسروتاش ارتش در زمینی به مساحت 300 متر مربع با 800 میلیون ریال اعتبار در پادگاه امام رضا (ع) مراغه احداث شده است.

تیپ مستقل 221 شهید خسروتاش، گروه 11 توپخانه و پشتیبانی منطقه چهار ارتش جمهوری اسلامی در پادگان امام رضا(ع) و نیروی انتظامی و بسیج و سپاه ناحیه مراغه یگان های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مستقر در این شهرستان هستند.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:این سازمان از ۱۵ بهمن به مدت یک ماه - ۱۵ اسفند- اقدام به ثبت درخواست های مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته و تاکنون نیز تعیین تکلیف خدمتی نشده اند ،خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی در خصوص ثبت نام طرح جریمه وتعیین تکلیف مشمولان غایب بیان داشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا همزمان با طی مراحل تصویب لایحه بودجه سال 94 در مجلس شورای اسلامی از 15 بهمن الی 15 اسفند اقدام به ثبت درخواست‌های مشمولان غایبی که بیش از 8 سال غیبت داشته و تاکنون نیز تعیین تکلیف خدمتی نشده‌اند ،خواهد كرد.

وی به مشمولان غایبی که بیش از 8 سال غیبت كرده و خواستار استفاده ازاین طرح هستند، خاطر نشان کرد : این دسته از افراد ظرف مدت یک ماه، بايد به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام كنند، درغیر این صورت فرض بر آن خواهد بود که می‌خواهند برابر مقررات به خدمت اعزام شوند.

این مقام مسئول در سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه گفت : مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست در این زمینه عبارتند از:  اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان خود، درصورتی که متاهل بوده و دارای فرزند باشند بايد به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی برای ثبت درخواست این مدارک را به همراه داشته باشند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد :مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشترمی توانند به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و در جریان آخرین اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند.

شایان ذکر است که اطلاع رسانی لازم در سیر مراحل کاری ازطریق سامانه پیامک یا دیگر سامانه های مربوطه صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نيست.

براساس گزارش سازمان وظیفه عمومی، سردار ابراهیم کریمی تاکید کرد : سازمان وظیفه عمومی درحال حاضر فارغ از مبلغ جریمه درنظر گرفته شده و صرفا به منظور پیشبرد مراحل اولیه این طرح و جلوگیری از طولانی شدن روند اجرایی آن پس از تصویب آیین نامه و ابلاغ جزئیات ازسوی ستاد کل نیروهای مسلح تنها اقدام به پیش ثبت نام می نماید و پس از اعلام نهایی و تعیین دقیق میزان جریمه ، چگونگی واریز آن و همچنین نحوه ثبت نام به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در ارسال نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، از دیپلماسی عمومی استفاده شده است، و ایشان جوانان را که طبیعتا از فطرت پاک‌تر و اندیشه شفاف برخوردارند مورد خطاب قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی گفت: به دنبال موج گسترده اسلام‌هراسی در اروپا مقام رهبری در یک اقدام مؤثر و ابتکاری پیامی را خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کردند در واقع آنچه رهبر معظم انقلاب در نامه خود از جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌خواهند این است که آنان بر اساس درک و فهم خود به اسلام بنگرند و اجازه ندهند مستکبران با معرفی تروریست‌هایی که استخدام کرده‌اند به‌عنوان نمایندگان اسلام هراس در دل آنها بیندازند.

وی ادامه داد: ایشان توصیه کردند تا جوانان غربی نسبت به تصویرهایی که رسانه‌های غربی از اسلام ارائه می‌دهند بی اعتنا باشند. رهبر معظم انقلاب همیشه در مقاطع گوناگون فرموده‌اند که اسلام با مردم آمریکا خصومت و ستیز ندارد ایشان در بخش انتقادی پیام خود سیاستمداران غربی را مورد خطاب قرار داده، زیرا سیاستمداران غربی همواره به دنبال انتشار نفرت علیه اسلام و مسلمانان بودند.

حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام تاثیرگذار خود از جوانان غربی خواستند تابع تبلیغات دروغین سیاستمداران و رسانه‌ها نشوند و اسلام را به کمک منابع اصلی آن بشناسند. ایشان جوانان غربی را به آشنایی با حقایق دین اسلام یعنی قرآن کریم و زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام دعوت کردند و از آنها خواستند اجازه ندهند تروریست‌هایی که دست‌پرورده غرب هستند خود را به‌عنوان نماینده اسلام معرفی کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در حقیقت این پیام به جوانان غربی در مقابل طرح های اسلام‌هراسی در غرب به آشنایی حقایق و واقعیت‌های دین اسلام در این پیام دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فروپاشی بلوک شرق، آمریکا همواره به دنبال معرفی دشمن برای جهان اسلام بوده است تا بتواند سیاست‌ها و رفتارهای خود را توجیه کند، دشمن‌تراشی در طول تاریخ آمریکا ابزاری در دست سیاستمداران این کشور برای پیشبرد سیاست‌های داخلی و خارجی بوده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم تاکید کرد: از 36 سال پیش به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در جهان احیا شده و حیات دوباره یافته است. سرعت گسترش اسلام در غرب موجب وحشت سران غربی و در نتیجه طراحی و پیگیری موضوع اسلام‌هراسی شده، و اسلام هراسی پس از رویدادهای 20 شهریور 1380 تشدید و بعد از بیداری اسلامی در منطقه به اوج خود رسیده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: حرکت‌های اخیری که در فرانسه و وقایع مشابه آن در برخی کشورهای اروپایی می‌بینیم نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری بسیار جدی سیاسی و رسانه‌ای غرب در این زمینه است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از افکار غرب و آمریکا را جوانان تشکیل می‌دهند به این جهت مقام معظم رهبری جوانان غربی را در این نامه مورد خطاب قرار دادند و از آنها خواستند تا اسلام را از سرچشمه آن و نه تبلیغات دروغین به دست آورند و بی طرفانه درباره واقعیت های اسلام قضاوت کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم اظهار کرد: یکی از ابتکارات مهم در ارسال پیام رهبری به چشم می خورد این است که در ارسال نامه از دیپلماسی عمومی استفاده شده است. در دیپلماسی عمومی به جای دولت ها از طریق ملت ها اجرا می شود از آنجایی که مردم و به ویژه جوانان برخلاف سیاستمداران غربی حق گراتر و منصف تر هستند بنابراین در بسیاری از موارد دیپلماسی عمومی کارایی و اثربخشی بیشتری دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: مقام معظم رهبری در پیام اثربخش خود با توجه به دیپلماسی عمومی جوانان را که طبیعتا از فطرت پاک‌تر و اندیشه شفاف برخوردارند مورد خطاب قرار دادند و آنان را به مطالعه مستقیم اسلام فارغ از تاثیرات دستگاه‌های سیاسی و تبلیغاتی غرب که از قدرت‌های زیادی هم برخوردارند دعوت کردند.

وی افزود: از ابتکارات دیگر این است که به دلیل جایگاه معظم له و ابتکار به کار رفته در محتوا و شیوه ارسال پیام دستگاه های تبلیغاتی و دروغ پرداز غربی نمی توانند این پیام را وارونه و مسموم به مخاطب برسانند و از سوی دیگر به خاطر متن روشن، صریح و خیرخواهانه این پیام رسانه‌های غربی هم توان جلوگیری از اثربخشی آن را ندارند، این پیام به فاصله چند روز از ارسال آن بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها و افکار عمومی غرب داشته است و بدون تردید در آینده نیز به دلیل ویژگی‌های محتوا، فرستنده، مخاطب و  شیوه ارسال این پیام تاثیرات زیادی را در پی  خواهد داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: امیدواریم با این پیام نه‌تنها توطئه اسلام‌هراسی دشمنان خنثی شود، بلکه با درخشش بیش از پیش نور اسلام شاهد گسترش روزافزون این دین الهی در سراسر جهان باشیم.




پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:‌ انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام خمینی (ره) و اتحاد و همدلی مردم به پیروزی رسید و تا امروز نیز با همان صلابت و همدلی و در سایه هدایت رهبری مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه می‌دهد.

 

 

 

خبرگزاری دانشجویان ایران   آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

اخبارایران جهان  نیوهاب آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران،  آل‌هاشم:در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه اطلاع رسانی ارتش  در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه مردمی ارتش: حجت‌الاسلام آل هاشم:ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند

خبرگزاری دفاع مقدس : ترویج فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه حجت الاسلام آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم

پایگاه خبری عقاب نیوز: حجت الاسلام آل هاشم: در دوران جنگ نرم به فرهنگ دفاع مقدس نیازمندیم



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 10 / 1393برچسب:, | 1:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: دانستن این موضوع که خلبانان عراقی تا چه اندازه از هواپیماهای اف ۱۴ هراس دارند،کمک زیادی به ما کرد. حضور پرتعداد شکاری بمب افکن‌ها نشان از عزم جدی ما برای فلج کردن نیروی هوایی ارتش عراق بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیرسرتیپ دوم جعفر عمادی درتاریخ 1329 هـ ش، مرودشت در شیراز متولد شد، او دوران تحصیل را در دبستان و دبیرستان کورش زادگاهش گذراند. کلاس یازده بود که با خانواده به تهران مهاجرت کرد و در سال 1348 دیپلم طبیعی خود را از دبیرستان ششم بهمن تهران نو دریافت کرد.

با علاقه ای که به پرواز داشت، در همان سال وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. تمرینات نظامی را گذراند و بعد از اخذ سردوشی، زبان انگلیسی، دروس علمی و آکادمی پرواز را خواند. وی معلم خلبان و خلبان آزمایشی هواپیمای اف-،4، فرمانده گردان و معاون عملیات در پایگاه نهم شکاری،جانشین فرماندهی و فرمانده پایگاه نهم شکاری بندرعباس و فرمانده اطلاعات و شناسایی نهاجا بود.

خاطره رتیپ خلبان جعفر عمادی از عملیات کربلای 5 همزمان با سالروز آغاز این عملیات بزرگ و تاثیرگذار دوران دفاع مقدس خالی از لطف نیست، که به شرح زیر آمده است:

"دی ماه سال 1365 روزهای پایانی خود را سپری می کرد و عملیات کربلای 5 توسط رزمندگان غیور ایران آغاز شده بود . در این عملیات به نیروی هوایی ماموریت داده شده بود مواضع دشمن را در شلمچه بمباران کند . خیلی سریع کار طراحی حملات هوایی به خط مقدم دشمن در شلمچه آغاز شد و مقرر شد این منطقه از ارتفاع بالا بمباران شود. یکی از دلایلی که تصمیم گرفته شد بمباران از ارتفاع بالا انجام شود، شکستن دیوار صوتی توسط بمب بود، بدین شکل که وقتی از ارتفاع بالا بمب ها رها می شدند، علاوه بر وارد آوردن خسارات سنگین به دشمن به علت سرعت گرفتن، بمب دیوار صوتی را می شکست و باعث ایجاد رعب و وحشت در دل صدامیان می شد . مقرر شده بود تمامی جنگنده های حاضر در عملیات در پایگاه شکاری امیدیه جمع شوند و حملات به صورت متمرکز از این پایگاه صورت پذیرد."

چهار فروند از بندرعباس به پرواز درآمدیم

"بلافاصله بعد از ابلاغ دستور با چهار فروند فانتوم از پایگاه بندرعباس عازم پایگاه امیدیه شدیم و ساعتی بعد در آن جا به زمین نشستیم. همزمان با آمدن هواپیماهای دیگر به پایگاه امیدیه ، آن جا شکل خاصی پیدا کرده بود. قرار بر این بود که ما به صورت فرمیشن های  چهار فروندی به پرواز درآییم . که من نیز قرار بود بعنوان لیدر یک دسته چهار فروندی عملیات را انجام دهم . در این پرواز کابین عقب من شهید "ناصر انقطاع" بود که یکی از خلبانان جوان و باهوش نیروی هوایی بود که چند ماه بعد در یک پرواز برون مرزی هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. شماره دو پرواز هم سرلشکر خلبان شهید "حسین دلحامد" بود.

پرواز در ارتفاع بالا تهدیدی بزرگ

"پرواز در ارتفاع بالا خیال ما را از پدافند راحت می کرد و ما می توانستیم در برابر موشک های شلیک شده دشمن عکس العمل نشان دهیم و از آن فرار کنیم ولی مشکل بزرگ ما هواپیماهای شکاری دشمن بود . هواپیماهای میراژ در آن زمان یک تهدید بزرگ محسوب می شد چه بسا با پرواز ما هواپیماهای آنان نیز به پرواز درمی آمدند و چون جنگنده های ما سنگین بودند، هدف مناسبی برای هواپیماهای دشمن محسوب می شدیم. برای حل این مشکل باید چاره ای اندیشیده می شد . پس از بحث و تبادل نظر سرانجام به این نتیجه رسیدیم که که هر دو فرمیشن توسط دو فروند هواپیمای اف 14 اسکورت شوند. با بودن اف 14 در کنار ما، دیگر مشکلی احساس نمی کردیم چون همگی می دانستیم که خلبانان عراقی تا چه اندازه از هواپیماهای اف 14 هراس دارند."

راس ساعت به پرواز درآمدیم

"فردا صبح راس ساعت مقرر تمامی فانتوم ها هر کدام مجهز به 4 تیر بمب سنگین با صدای غرش سهمگینی که نشان از خشم ملت ایران بود، از باند پروازی امیدیه به پرواز درآمدیم . بلافاصله بعد از پرواز شروع به اوج گیری نمودیم و ارتفاع خود را به مرور افزایش دادیم تا اینکه به حدود 33000 پایی رسیدیم. در همین لحظه شکاری های اف 14 نیز با کد حضور خود را در منطقه اعلام نمودند. چند ثانیه بعد اف 14 ها را دیدم که هر کدام در یک سمت فرمیشن جای گرفتند. با حضور اف 14 ها دلگرمی خاصی گرفته بودیم چون آنها می توانستند با رادار قدرتمند خود هر گونه تهدید هوایی را از کیلومترها دورتر شناسایی و آن را هدف قرار دهند."

دقایقی بیشتر نگذشته بود که رادار به ما هشدار داد که چهار فروند هواپیمای میراژ دشمن به سمت شما می آیند و در حال حاضر با شما 60 مایل فاصله دارند . ثانیه هایی بعد هواپیماهای اف 14 به من اطلاع دادند که دو فروند از سمت راست و دو فروند از سمت چپ به ما نزدیک می شوند . همزمان دیدم که اف 14 ها در حال جدا شدن از ما هستند و کاملا خود را آماده درگیری می کردند."

هواپیمای دشمن هدف قرار گرفت ولی ...

"با توجه به توجیهات قبل از پرواز قرار بود اگر با هواپیماهای دشمن روبرو شدیم تا 20 مایلی آنها ادامه بدهیم و در صورت درگیر نشدن اف 14 ها، ماموریت را کنسل کنیم. روی همین اصل منتظر بودم که اگر اف 14 ها اقدام به شلیک موشک نکردند ماموریت را کنسل اعلام کنم چون هواپیماهای ما سنگین بود و یک طعمه خوب برای جنگنده های دشمن محسوب می شدیم. تمام حواسم به نشانگرهای رادار بود که مبادا هواپیماهای دشمن تغییر سمت دهند و برای ما خطری ایجاد کنند.

چیزی نمانده بود که به 20 مایلی هدف برسیم که یکی از اف 14ها اقدام به شلیک موشک نمود . موشک مرگبار فنیکس از زیر اف14 رها شد و لحظاتی بعد در رادار دیدم که موشک با یکی از هواپیماهای دشمن برخورد نمود . همه از هدف قرار گرفتن هواپیمای دشمن خوشحال بودیم که ناگهان اف14 دوم با حالت اضطراب اعلام نمود که مورد اصابت موشک قرار گرفته است و نمی تواند هواپیما را کنترل کند.همه سردرگم بودیم که چه باید بکنیم یک نفس عمیق کشیدم و بلافاصله روی رادار با خلبان اف 14 تماس گرفتم و گفتم که موقعیت شما دقیقا روی نوار مرزی است اگر حالا اقدام به اجکت نمایی هم نیروهای خودی هم نیروهای دشمن به سمتت شلیک می کنند ، به سمت شرق گردش کن و تا می توانی ادامه بده و سعی کن در سمت 90 درجه که نزدیکی های امیدیه می شود اجکت کن . خلبان اف 14 بلافاصله گردش کرد به سمت 90 درجه و از منطقه درگیری دور شدند."

هدف را به سختی بمباران کردیم

"چون قرار بود از ارتفاع بالا بمب ها را پرتاب کنیم، باید چند کیلومتر قبل از هدف این کار را انجام می دادیم تا بمب ها درست روی هدف فرود آیند . با هماهنگی با شماره دو پرواز چون حدود 30 ثانیه تا رسیدن به نقطه پرتاب باقی مانده بود تصمیم گرفتیم که ادامه دهیم موقعیت بقدری حساس بود که اگر ثانیه ای زودتر بمب ها را رها می کردیم امکان داشت که بمب ها اشتباها روی نیروهای خودی فرود آید که آن وقت خسارت جبران ناپذیری وارد می شد .

از طرفی هر آن امکان داشت شکاری های دشمن بازگردند. پس بلافاصله با علامت دست اشاره کردم که سرعت را افزایش می دهیم. خوشبختانه بدون هیچ مشکلی به نقطه پرتاب رسیدیم و همگی بمب های خود را که نشانه خشم ملت ایران بود بر سر صدامیان ریختیم و بلافاصله به سمت خاک خودمان گردش کردیم. در رادار یکی از اف 14 ها را می دیدیم که شجاعانه در حال پاسداری از آسمان و اسکورت ما بود . دقایقی بعد از انجام ماموریت ، همگی به سلامت در پایگاه فرود آمدیم.

با بررسی های که انجام شد متوجه شدیم تمامی بمب ها دقیقا بروری هدف اصابت کرده است و ضربات سنگینی بر پیکره نیروهای دشمن وارد شده است."

 

 



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
همکاری‌های مشترک شهید ستاری و شهید «عباس بابایی» نتایج شگرفی در عملیات های مختلف رقم زده بود. طرح های ارائه شده توسط منصور ستاری به عباس بابایی آن چنان دقیق و مبتکرانه بود که دیگر ارائه طرح از سوی ستاری در خصوص پدافند هوایی وحتی نیروی هوایی به امری غیر منتظرانه تعبیر نمی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مقطع زمانی فرماندهی شهید «منصور ستاری» بر نیروی هوایی از آغاز تا فرجام، مقطعی سرنوشت‌ساز و حساس بود. واکاوی شرایط آن زمان، تدابیر شهید ستاری و ثمرات آن نشان دهنده احیای نیروی هوایی با تدابیر این فرمانده است. اگر بخواهیم به بررسی برخی ازتدابیر و جنبه‌های تاثیرگذاری بر عملکرد نیروی هوایی در سال‌های قبل، حین و حتی بعد از فرماندهی نیروی هوایی توسط شهید ستاری بپردازیم باید گفت: در جامعه شناسی جنگ بررسی فرآیند تصمیم گیری فرماندهان بزرگ جنگ و در فرآیند پژوهش اجتماعی، ذکر زندگینامه و شناخت پایگاه اجتماعی شخص مورد مطالعه اجتناب ناپذیر است. چرا که فرایند رشد وبالندگی همیشه تاثیرگذار بر شخصیت و ابعاد مختلف آن در افراد خواهد بود.

منصور ستاری در روز 30 مرداد 1327 در روستای ولی آباد از توابع شهرستان ورامین متولد شد. پدرش، مرحوم حاج حسن، مردی فاضل، ادیب و شاعر بود که دیوانی از او به نام «ماتمکده عشاق» به یادگار مانده است. پس از طی دوران تحصیل در مقطع ابتدایی در زادگاه خود، تحصیلات متوسطه را در روستای «پوینک» از توابع باقر آباد ورامین طی کرد. در سال 1345 موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده وبا موفقیت در آزمون دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش، زندگی نظامی خود را آغاز کرد.

او در سال 1348 موفق به فارغ‌التحصیلی با درجه ستوان دومی شد و در همان سال به نیروی هوایی ارتش انتقال یافت .علاقه مندی شهید ستاری به هوانوردی در این انتقال نقش مهمی را ایفا کرد. در نیروی هوایی پس از گذراندن دوره‌های مختص کنترل شکاری (کنترل جنگنده‌های شکاری یاFIGHTER CONTOROLER) ) جهت افزایش دانسته های علمی و تجربی به آمریکا اعزام شد و در سال 1351 پس از طی دوره های تخصصی به ایران بازگشت و به ایستگاه رادار بابلسر (گروه پدافند هوایی بابلسر فعلی) منتقل شد. در سال 1354 در کنکور سراسری پذیرفته و جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق وارد دانشکده فنی شد.

بیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نیروهای ضد اطلاعات ارتش حکومت دست‌نشانده پهلوی، شماری از کارکنان پدافند هوایی، همچون سروان منصورستاری را زیر نظر داشتند. حضور در دسته‌های مذهبی، سخنرانی‌ های انقلابی و پخش اعلامیه‌های امام میان کارکنان نیروی هوایی، هراسی در دل نوکران حکومت خودکامه پهلوی ایجاد کرده بود.از دی ماه ۱۳۵۷، شهید ستاری تصمیم گرفته بود که با نوشتن نامه‌ای به کمک «آیت‌الله محمد یزدی»، تکلیف گروهش که فعالیت انقلابی خود را پنهانی دنبال می‌کردند، ازامام(ره) خواستارشوند. پاسخی که امام خمینی(ره) به نامه شهید ستاری دادند، در برگیرنده این نکته بود که «نمی‌خواهند ارتش را منحل کنند و نیاز است که کارکنان پدافند هواییو نیروی هوایی در بخش‌های خود بمانند و در راه پیروزی انقلاب به تلاش خود ادامه دهند.

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقب آن آغاز تجاوز نیروهای بعثی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تحصیل را ترک کرده و در مأموریت‌های مختلف نظامی به دفاع از کشور و اعتقادات مشغول می شود. خدمت در ایستگاه های رادار پدافندهوایی «سوباشی» همدان، دزفول، آبدانان، سربندر منجر به افزایش تجربیات وی در حوزه تخصصی می شود. همچنین خدمت در دایره زمین به هوا مدیریت عملیات پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش منجر به افزایش معلومات و تجربیات وی در خصوص جنگ افزارهای زمین به هوا شد. اهمیت کسب این تجربه در سال های بعد خدمت وی به صورت عملی و بروز خلاقیت در خصوص سامانه های زمین به هوا نمایان شد. در عملیات خیبر و در عملیات های پس از آن لیاقت خود را به همگان خصوصاً در زمینه کنترل هواپیماهای جنگنده ره گیر و هدایت و همکاری با سایت موشکی هاوک پیروزی مستقر در منطقه عملیاتی به اثبات رساند و از آن پس مسیر پیشرفت شغلی وی هموارتر از گذشته طی شد. شهید ستاری از درجه ستوان یکمی تا شهادت محل های خدمتی زیر را تجربه کرد:افسر کنترل شکاری در عملیات ایستگاه رادار همدان با درجه ستوان یکمی، افسر کنترل شکاری در عملیات ایستگاه رادار آبدانان، افسر یکنواختی و آموزش در معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سروانی، منتسب به ستاد نیروی هوایی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تهران با درجه سروانی، رئیس آموزش رادار معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سرگردی، معاونت عملیات فرماندهی پدافند هوایی با درجه سرهنگی موقت، معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی ارتش با درجه سرهنگی دائم، فرماندهی نیروی هوایی با درجه سرهنگی و سپس ارتقاء به درجه سرتیپی.

همکاری های مشترک شهید ستاری و شهید عباس بابایی نتایج شگرفی در عملیات های مختلف رقم زده بود. طرح های ارائه شده توسط منصور ستاری به عباس بابایی آن چنان دقیق و مبتکرانه بود که دیگر ارائه طرح از سوی ستاری در خصوص پدافند هوایی وحتی نیروی هوایی به امری غیر منتظرانه تعبیر نمی شد. تعهد، تخصص، شهامت، خلاقیت و ولایت‌مداری شهید ستاری منجر به کسب اعتماد و حمایت شهید بابایی و بسیاری از فرماندهان و مسئولان از وی در مقاطع مختلف شده بود. ستاری و بابایی آن‌چنان با هم هماهنگ بودند که گویی یک روح در دو بدن هستند. این اعتماد منجر به کسب مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی شد.

اگر بخواهیم درباره برخی از وجوه ناگفته مدیریتی شهید ستاری سخن بگوییم باید یادآور شد که این فرمانده در خصوص شرایط یک مدیر در نظام اسلامی سخنان در خور توجهی به شرح زیر دارد :

«مدیر باید بر کار تسلط داشته باشد، اطلاعاتش کافی باشد، از ساده‌ترین راه به اطلاعات دسترسی داشته باشد، آن هم آخرین و صحیح‌ترین آن . متوجه باشد که اطلاعات نادرست در اختیارش قرار نگیرد. در تشخیص اطلاعات صحیح از نادرست، قوی باشد. در این صورت است که مدیر موفق می‌شود، یکی از دلایل ناپایداری رژیم های موروثی این است که آنها از میان عامه مردم بلند نمی‌شوند. یک تافته جدا بافته‌ای هستند که چیزی از مردم نمی‌فهمند و تعریفی که از مردم دارند غلط است . برداشتشان چیز دیگری است. نکته دیگر در مدیریت تسلط بر مسائل آن حوزه است. اگر تسلط نباشد، کار حتماً به اشکال بر می‌خورد .

شهید ستاری می‌گوید: تجربه طفولیت من در آشنایی با کارهای مختلف خیلی مؤثر بوده، اول، رنج کشیدن و سختی کشیدن. اگر کسی در جمهوری اسلامی بخواهد مسئولیت داشته باشد، نباید نازپرورده باشد، ما در جمهوری اسلامی صبح تا شب درگیر یک جهان پر از توطئه هستیم . در برابر دنیایی که روبه‌روی ما قد علم کرده، باید قوی بود . اراده باید قوی باشد، جوانها باید از پیرها بیاموزند و کار را بفهمند، این جمهوری اسلامی آن قدر مشکل دارد که آدم معمولی نمی‌تواند از پس آن بر بیاید، وای به اینکه آدمی در لای زرورق بزرگ شده باشد. در سختی و رنج بزرگ شدن، برای سیستم مدیریتی کشور بسیار مفید است .

نکته دیگر، مسئله خودکفایی است. جامعه ما، بخصوص، بخش روستایی آن در گذشته، اصولاً خودکفا بودند و خودکفایی چیزی است که امام (ره ) می‌فهمیدند یعنی چه و می‌دانستند که چگونه آدم را از یوغ دیگران بیرون می‌آورد. شما به وصیت حضرت امام که مراجعه کنید می‌بینید چقدر روی این بخش حساس هستند . می‌فرمایند باید روی پاهای خودتان بایستند. چون در رنج بزرگ شده و می‌فهمد که می‌شود خودکفا بود.»

سرلشکر منصور ستاری دی‌ماه سال ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی به شهادت رسید.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد.

در این همایش از حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خاطر تعامل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حوزه علمیه با اهدای لوح سپاس قدردانی شد .

 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 12:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در بین خلبانان ایرانی امیر سرتیپ خلبان محمود اسکندری را می توان برجسته ترین خلبان تاریخ نیروی هوایی لقب داد . این خلبان شجاع تنها عضو مشترک عملیات اچ-3 و حمله به پالایشگاه بغداد در کنار شهید عباس دوران بود .
 

در همان عملیاتی که شهید عباس دوران عملیات انتحاری و قهرمانانه انفجار محل برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها را با کوبیدن هواپیمای آسیب دیده اش در تاریخ ثبت کرد ، امیر خلبان محمود اسکندری نیز خلبان هواپیمای دوم بود که توانست از سد کمربند موشکی غیر قابل نفوذ جهان هواپیمای آسیب دیده اش را سالم به پایگاه خود برگرداند .

او البته قبلتر هم در مقدمات عملیات آزاد سازی خرمشهر توانسته بود پس از بارها عدم موفقیت دیگر خلبانان در انهدام پل استراتژیک بسته شده بر روی اروند رود در میان پدافند مهیب عراقی ها پل اروند رود را منهدم کرده و ارتباط لشگر 11 عراق با 20 هزار نفر نیرو را با عقبه قطع کرده و موجبات نرسیدن کمک ، محاصره و نهایتا شکست آنها و آزادی خرمشهر شود . امیر خلبان اسکندری در عملیات تاریخی حمله به پایگاه اچ - 3 به عنوان شگفت انگیزترین عملیات هوایی تاریخ مشارکت داشت .

 او دوبار بار فانتوم تیر خورده اش را سالم به پایگاه خود برگرداند . بمباران پالایشگاه کرکوک ، پترو شیمی بغداد و ایستگاه راداری تموز از دیگر عملیات های موفق این عقاب تیز پرواز ایرانی بود . کارشناسان شرکت مارتین لاکهید ، سازنده جنگنده اف- 4 و یا همان فانتوم عملیات حمله به اچ -3 را کاملترین عملیات فانتوم در تاریخ جنگ های هوایی فانتوم معرفی کرده اند و این خلبان ایرانی را ماهر ترین خلبان فانتوم در طول تاریخ میشناسند .امیر سرتیپ محمود اسکندری سال 1380 در سانحه تصادف رانندگی درگذشت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه بزرگ مردم در نهم دی ماه 88 باید زنده نگه داشته شود.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح سه شنبه در جمع مردم جاسک با اشاره به نقش رهبری در خنثی شدن فتنه 88 گفت: حماسه نهم دی ماه باید زنده نگه داشته شود تا برای نسل های آینده حفظ و از بروز فتنه های دیگر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هرگز نباید فتنه سال 88 را تمام شده فرض کنیم گفت: قطعا تا زمانیکه روحیه مقاومت در مردم ایران زنده است دشمنان به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی هستند.

وی افزود: انتخابات 88 می توانست موجب استحکام داخلی و گسترش قدرت ایران در سطح بین المللی شود که متاسفانه با حمایت دشمنان خارجی و حمایت برخی عناصر داخلی چه آگاهانه چه از روی غفلت به فتنه تبدیل شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به رزمایش مشترک ارتش تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله (ص) اشاره کرد و گفت: این رزمایش حامل پیام صلح و دوستی است اما برای دشمنان ایران این پیام را دارد که اگر قصد تعارض به ایران را داشته باشند با جواب محکم نیروهای مسلح و مردم روبه رو خواهند شد.

وی با قدردانی از نیروهای ارتش برای حضور در رزمایش محمد رسول الله (ص) و نشان دادن اقتدار ایران گفت: این رزمایش نشان دهنده اقتدار نیروهای مسلح ایران اسلامی است.

رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان رزمایش «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دی ماه در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 کلیومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند و پایین تر ازخلیج عدن در حال برگزاری است و تا دهم دی ماه ادامه خواهد داشت.



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 7:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با حضور در منطقه رزمایش محمدرسول الله(ص)، پیام مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا را به رزمندگان ابلاغ کرد.

 خبرگزاری فارس: ابلاغ پیام فرمانده معظم کل قوا به رزمندگان رزمایش ارتش توسط سردار شیرازی

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی پیش از ظهر امروز با حضور در  منطقه رزمایش و بازدید از قرارگاه ذوالفقار ارتش، پُست های فرماندهی نیروی دریایی و قرارگاه های پدافند هوایی، نیروهای هوایی و دریایی و قرارگاه های جوان گفت: حضرت آقا فرمودند تا بنده در منطقه رزمایش خدمت عزیزان برسم و از طرف معظم له یک "خداقوت" به همه عزیزان عرض کرده و سلام ایشان را هم خدمت شما ابلاغ کنم.

 وی که پس از بازدید قرارگاه های تاکتیکی رزمایش به همراه فرماندهان رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) در قرارگاه فرهنگی رسانه ای مستقر در منطقه دوم دریایی جاسک حضور یافته بود، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در حوزه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اظهارداشت: انعکاس این رزمایش تاکنون در رسانه ها خوب بوده است.

سردار شیرازی با اشاره به اهمیت کار تبلیغاتی رزمایش تأکید کرد:  باید واقعیت هایی که در اینجا اتفاق می افتد به مردم منتقل شود که البته این ماموریت، دشواری ها و حساسیت های خاص خود را دارد.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا افزود: نکته مهمی که وجود دارد این است که همه  تلاش ها و مجاهدت ها باید در راستای اقتدار هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

سردار شیرازی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات عملیاتی رزمایش قابل اعلام نیست، گفت: قطعاً ملت عزیز ایران اسلامی می دانند همه آنچه در رزمایش  اجرا می شود، رسانه ای نخواهد شد و تنها بخشی از توانمندی ها رسانه ای می شود.

وی تأکید کرد: بسیاری از تاکتیک ها باید برای روز مبادا محفوظ بماند تا در زمان لازم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ضمن مثبت ارزیابی کردن تشکیل کمیته مشورتی و اتاق های فکر در قرارگاه رسانه ای رزمایش گفت: تدبیر فرماندهی معظم کل قوا این است که ما اقتدار خود را نشان دهیم و در عین حال تاکتیک ها را فاش نکنیم.

سردار شیرازی گفت: همانطور که می بینیم همه آماده و گوش به فرمان اوامر فرماندهی معظم کل قوا هستند که این آمادگی باعث افتخار است و این همان چیزی است که دشمن از آن واهمه دارد.

وی یادآور شد: اقتدار نظام بسته به همین روحیه ولایتمداری و حس مسئولیت است که بنده در وجود تک تک فرماندهان و رزمندگان حاضر در منطقه رزمایش مشاهده می کنم.

گفتی است  پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، سردار شیرازی از پیشرفت پروژه های عمرانی و توسعه سواحل مکران از جمله منازل سازمانی کارکنان، اسکله و موج شکن در حال احداث بازدید کرد و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گزارشی از روند تلاش ها و پیشرفت پروژه های دریایی در راستای اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در توجه و توسعه سواحل مکران ارائه کرد.

در بازدید از قرارگاه های تاکتیکی ارتش، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده رزمایش محمد رسول الله و جانشین فرمانده کل ارتش؛ امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی، حجت الاسلام روشندل، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی و جمعی دیگر از فرماندهان عالی رتبه رزمایش نیز حضور داشتند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: هرگز نباید فتنه ۸۸ را پایان یافته تلقی کرد چرا که فراموش کردن فتنه ۸۸ هزینه‌های سنگینی را بر نظام تحمیل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز طی سخنانی در جمع مسئولین و کارکنان این سازمان، اظهار داشت: در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی روزهای مهم و بیادماندنی بسیاری وجود دارد که یکی از این روزهای به یاد ماندنی، حماسه 9 دی سال 88 است.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش با بیان این که در حماسه عظیم 9دی ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی با آرمان های امام راحل و  انقلاب تجدید عهد کردند افزود: حضور حماسی و خودجوش مردم در راهپیمایی بزرگ 9 دی ماه 88 باعث شد تا توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به تشریح وقایع انتخابات ریاست جمهوری سال 88 پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، علاوه بر استحکام داخلی در افقی وسیع تر دامنه نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی به عنوان کشوری مهم و تاثیر گذار که الگوی مردم سالاری دینی ارائه نمود گسترش داد و البته نکته ای که تأسف دوستداران انقلاب را برانگیخت وقایع تلخ و شوم از پیش تعیین شده قبل از انتخاب بود که بارزترین نتیجه آن مواجه شدن نظام با مشکلات فراوان بین المللی بود.

وی در ادامه تأکید کرد: فتنه 88 نتیجه طراحی و برنامه ریزی طولانی مدت و بسیار پیچیده سرویس های اطلاعاتی دشمنان و در رأس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که حماسه 9 دی و فتنه 88 آزمونی بزرگ برای نظام بود، تصریح کرد: از میان آسیب های دردناکی که در طول 30 سال گذشته متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده بود فتنه 88 از حیث ماهیت، بُعد شیوه، ابزارها، بازیگران و آثار و پیامدهایش منحصر به فرد بوده است که البته به جز عده ای معدود همگی سربلند از آن بیرون آمدند و نتیجه آن هم واکسینه شدن کشور در مقابله این گونه فتنه افکنی ها بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم سپس به پیامدهای منفی و اقدامات فتنه گران در جریان حوادث 88 پرداخت و در این خصوص حجمه به باورها و ارزش های دینی، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام، ساختار شکنی و القاء یأس و ناامیدی در ذهن مردم و جوانان نسبت به آینده کشور و صحت انتخابات را از جمله این اقدامات برشمرد که اثراتی همچون افزایش فشارها، تشدید تحریم ها، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته ای، افزایش امید دشمن به براندازی نظام را برای کشور به همراه داشت.

وی در پایان به برکات حماسه 9 دی اشاره و در این خصوص اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری در خنثی سازی توطئه دشمنان، تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب، افشای چهره نفاق، آشکار شدن نقش بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل توطئه دشمنان و تمسک به ایمان و اعتقادات دینی را از جمله این برکات دانست.

 



تاريخ : 6 / 10 / 1393برچسب:, | 6:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت پایان خدمت سربازی

 جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:کارت‌های پایان خدمت قدیمی تا پایان امسال معتبر است و پس از آن هیچ گونه خدماتی به دارندگان کارت‌های قدیمی داده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ابراهیم کریمی جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اعلام صدور بیش از هشت میلیون کارت هوشمند معافیت از سربازی و پایان خدمت گفت: کارت‌های پایان خدمت قدیمی تنها تا پایان امسال اعتبار دارد.

وی درباره روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت قدیمی با کارت هوشمند اظهار کرد: روند تعویض این کارت‌ها از سال 90 آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، اما لازم است دارندگان کارت‌های پایان خدمت قدیمی که تاکنون نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نکرده‌اند بدانند که کارت‌هایشان تا پایان امسال معتبر است و پس از آن هیچ گونه خدماتی به دارندگان کارت‌های قدیمی داده نخواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه ابتدا طرح تعویض کارت‌های معافیت سربازی آغاز شد و مدتی بعد طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت را آغاز کردیم، افزود: در حال حاضر کارت‌های معافیت از سربازی کاغذی و قدیمی فاقد اعتبار هستند و به دارندگان آنان هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهد شد؛ اما با این وجود به تمامی دارندگان کارت‌های قدیمی اعم از معافیت و پایان خدمت، این فرصت داده شده است تا خردادماه سال آینده نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام کنند.

کریمی با بیان اینکه تا به این لحظه بیش از 8 میلیون کارت هوشمند معافیت و پایان خدمت صادر شده است، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که از تاریخ ابتدای فروردین ماه سال 1360 به بعد خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند باید نسبت به تعویض کارت‌های قدیمی خود اقدام کنند؛ البته از سال 88 به بعد نیز تمامی کارت‌ها به شکل هوشمند صادر شده است.



تاريخ : 4 / 10 / 1393برچسب:, | 1:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
امیر نوذر نعمتی بعنوان فرمانده جدید تیپ 65 نوهد(نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

به گزارش مشرق، امیر نوذر نعمتی بعنوان فرمانده جدید تیپ 65 نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد. امیر نوذری با پیشنهاد امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی و با حکم امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش به این سمت منصوب شد.

پیش از این امیر خسرو خسروی فرماندهی تیپ ویژه 65 نوهد را برعهده داشت.

تیپ 65 نوهد (کلاه‌سبز‌ها) معروف‌ترین یگان تکاوری نیروی زمینی ارتش است که در هرگونه شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، توانایی انجام هر مأموریتی به صورت نبرد تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش، چتربازی و سقوط آزاد در زمین، هوا و آب و مناطق کویری و کوهستانی، غواصی، رهایی گروگان، عملیات روانی، حفاظت از شخصیتها را دارد.

پرسنل این یگان با بهره‌گیری از جدیدترین علوم نوین نظامی، مهارت‌های ویژه و تخصصی را در طول خدمت در دورههای مختلف آموزش می‌بینند که از جمله این اقدامات می‌توان به انجام تست‌های متعدد ورزشی برای مشخص شدن آمادگی جسمی نیروهای داوطلب ورود، دوره آموزشی چتربازی اتوماتیک، زندگی در کویر، جنگل و کوهستان اشاره کرد.

یک کلاه سبز باید بتواند در همه مناطق جغرافیایی مأموریتش را به خوبی اجرا کند و تنها نیروهایی که با موفقیت این آموزش‌ها را پشت سر بگذارند، می‌توانند در دوره‌های هوابردی شرکت کنند.

تخریب، اطلاعات و عملیات، بهداری، مخابرات و سلاحهای انفرادی و جمعی 5 مهارتی هستند که در دورههای هوابردی به نیروها آموزش داده می‌شود.

با توجه به این آموزشها، کلاه سبزها توانایی انجام هر نوع مأموریت در داخل و خارج از مرزهای کشور را دارند. کارکنان آموزش دیده این یگان قادرند انواع عملیات‌های آزادسازی اسرا و گروگان‌ها از دست دشمن را در تمام شرایط محیطی و آب و هوایی به اجرا بگذارند.



تاريخ : 3 / 10 / 1393برچسب:, | 12:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) از اخطار و اقدام تاکتيکي اين قرارگاه براي برخورد با بيش از يکهزار و 600 پرواز متخلف در آسمان کشور در نه ماهه گذشته سال جاري خبر داد.
استفاده از «سامانه‌ موشکی اچ‌کیو سپاه» در رزمایش محمد رسول‌الله(ص)/ خنثی شدن جنگ الکترونیک دشمن با سامانه راداری فتح۲

به گزارش مشرق، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) اعلام کرد که قرارگاه پدافند هوايي از ابتداي امسال تاکنون بيش از يکهزار و 600 مورد اخطار و اقدام تاکتيکي عليه پروازهاي متخلف داشته است.

وي گفت: 30 تا 40 درصد از اين اخطارها مربوط به هواپيماهاي مسافربري خارج شده از مسير هوايي مصوب بود که هدايت شدند تا از مسيرهاي حياتي و حساس ما عبور نکنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) افزود: حدود 60 درصد اين پروازها مربوط به هواپيماهاي شناسايي و يا جنگنده فرامنطقه اي بودند که قصد نزديک شدن داشتند اما به موقع به آنها هشدار داده شد.

امير اسماعيلي ضمن تاکيد بر اينکه شاهد تجاوز مرزي نبوديم، گفت: اگر نزديکي آنها به مرزهاي ايران بيش از حد مي شد، هواپيماهاي جنگي براي رويارويي با آنها بر مي خاستند و سامانه هاي موشکي نيز روشن مي شدند تا آنها را دور کنند.

وي با بيان اينکه به تازگي پرواز مشکوکي در سطح کشور مشاهده نشده، تصريح کرد: اگر در فضاي جمهوري اسلامي ايران پرواز مشکوکي را ببينيم، آن را ساقط خواهيم کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ادامه داد: علاوه بر ساقط شدن هرگونه هواپيماي مشکوک بدون سرنشين، در صورت پرواز مشکوک هواپيماهاي مسافربري نيز آنها بلافاصله مجبور به فرود خواهند شد.

امير اسماعيلي، در کنار حفظ امنيت براي آسمان ايران، اولين اصل براي پدافند کشور را حفظ امنيت پروازهاي مسافربري عنوان کرد.

 



تاريخ : 4 / 10 / 1393برچسب:, | 11:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سرهنگ خاکی اظهار داشت: امروز هیچ پهپادی نیست که پرواز کند و توان ارسال آنلاین تصاویر را نداشته باشد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رضا خاکی فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یگان هواپیماهای بدون سرنشین نیروی زمینی طبق یک سناریوی جنگ واقعی وارد این رزمایش شده است، اظهار داشت: پهپادهای ما در این رزمایش در قالب نیروهای خودی و نیروهای دشمن به انجام مأموریت می‌پردازند.

خاکی افزود: در این رزمایش مأموریت‌هایی از قبیل شناسایی، مراقبت و شرکت در عملیات روانی علیه نیروهای دشمن به یگان پهپادی واگذار شده اما ما این قابلیت و توانمندی را داریم تا در صورت دستور هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نزاجا را نیز وارد رزمایش کنیم.

خاکی در خصوص قابلیت این هواپیماها نیز، گفت: بسته به نوع فناوری‌هایی که هر کشور از آن استفاده می‌کند تجهیزاتی هم که روی پهپادها نصب می‌شود متفاوت است و امروز کشور ما به توانمندی‌هایی رسیده که دوربین‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کاملا بومی تولید شده و برای مثال قدرت بزرگنمایی و رزولیشن این دوربین‌ها به حدی است که نیازهای نیروی زمینی را در موضوع جمع‌آوری اطلاعات و کشف و شناسایی برآورده می‌کند.

خاکی با بیان اینکه فناوری پهپاد یکی از جوان‌ترین تکنولوژی‌های وارد شده در نیروی زمینی است، گفت: ما در این رزمایش سعی داریم تا هواپیماهای بدون سرنشین را به صورت کامل از نظر تکنیک و تاکتیک با سایر رسته‌ها هماهنگ کنیم تا بتوانند به خوبی در انجام عملیات با یکدیگر همکاری کنند و امیدواریم در این رزمایش نیز نمره خوبی بگیریم.

وی اظهار داشت: تمامی پهپادها به توانمندی ارسال آن‌لاین تصاویر مجهز هستند، گفت: امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.

فرمانده یگان پهپاد نزاجا در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نیز، گفت: پهپادها انواع مختلفی دارند که اجرای عملیات رزمی یکی از مأموریت‌های آنهاست که می‌توانند با استفاده از بمب و راکت و یا به صورت انتحاری آن را انجام دهند.

خاکی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش تنها یگان آجا است که از پهپاد انتحاری برخوردار بوده و این پهیاد با نام رعد می‌تواند اهداف را در برد 250 کیلومتر به صورت نقطه‌ای مورد هدف و انهدام قرار دهد.

 



تاريخ : 28 / 9 / 1393برچسب:, | 6:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) ارتش از چهارم دجمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی از چهار دی ماه در جنوب شرق کشور آغاز می شود.
 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در گفت وگو با ایرنا در جاسک گفت: این رزمایش با محوریت نیروی زمینی ارتش و در منطقه ای به وسعت 2 میلیون و 200هزار مترمربع در استان های سیتان و بلوچستان، هرمزگان و آب های نیلگون مکران و اقیانوس هند برگزار می شود.

وی افزود: فرض تاکتیکی ما در این رزمایش این است که تهدید از جانب دشمن فرضی از دریا خودش را به سواحل نزدیک می کند و نیروی دریایی راهبردی مقاومت های جانانه انجام می دهد و در نهایت دشمن خود را به سواحل می رساند که با ضربات مهلک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از هدف خود منصرف و عقب نشینی می کند.

وی که به منظور ارزیابی به منطقه عملیاتی رزمایش محمد رسول آلله (ص) در جاسک واقع در شرق هرمزگان سفر کرده، ادامه داد: اهدافی که ما در این رزمایش دنبال می کنیم انتقال تجربه به جوانان است.

امیر پوردستان تاکید کرد: بخش عظیمی از فرماندهانی که به عنوان مسوول در این رزمایش شرکت دارند، کسانی هستند که سال های دفاع مقدس را درک کرده و جنگ اول و دوم خلیج فارس را تحلیل کردند و دانسته های خودشان را در این رزمایش به فرماندهان جوان منتقل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پیام ما در این رزمایش به کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی است و کشورهای منطقه این ظرفیت را دارند که بتوانند امنیت را برقرار کنند.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: آنها که خیال خام تهدید و تجاوز را در سر دارند، بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زیر پرچم ولایت از اقتدار و توان بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه تهدید را در زمین، هوا و دریا با قدرت پاسخ می دهد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روحیه سربازان و فرماندهان را خوب توصیف کرد و از مسوولان هرمزگان و مردم شهرستان جاسک که همکاری دارند، قدردانی کرد.

رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «محمد رسوال الله(ص)» از چهارم تا دهم دی ماه از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع برگزار می شود.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی سخنانی تلاش استعمارگران برای دور کردن نسل جوان از اسلام ناب را یکی از اصلی ترین توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه دشمنان بوده است و وحدت علمای دینی ضمن این که می تواند انگیزه معنوی را در بین دانشجویان و حوزویان برقرار کند می تواند این توطئه دشمن را نیز بی اثر کند.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به تشریح شرایط دانشگاه در زمان قبل از انقلاب پرداخت و دراین باره افزود: در آن زمان دانشگاه از دین و مبانی دینی جدا افتاد و نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند بلکه خود به مرکزی برای ترویج اندیشه ها‌ و فرهنگ غرب و شرق تبدیل شد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وحدت میان حوزه و دانشگاه خواند که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال 59 شکل گرفت.
وی در این خصوص خاطر نشان کرد: وحدت میان این نهاد یعنی حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت های علمی کشور را معنا بخشد بلکه یکی از راهبردهای اصلی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود، همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.

آل هاشم با تاکید بر این نکته که وحدت میان حوزه و دانشگاه امروز بیشتر از گذشته احساس می شود افزود: یکی از محورهای اصلی توطئه‌ های دشمنان اسلام، دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است و در این راه دشمنان از شیوه های گوناگونی مانند ترویج فساد و بی بند و باری، مد گرایی و اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی استفاده می کنند.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید آیت الله مفتح، خاطر نشان کرد: شهید دکترآیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که این توطئه استعمار را احساس کرد و تمام تلاش خود را در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و وحدت میان این دو نهاد بکار برد.
حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری به ویژگی های اساتید پرداخت و الگوی عملی، اخلاقی و حرفه ای بودن برای دانشجو، داشتن صلاحیت و شایستگی های لازم علمی، مهارت در بکار گیری اصول و فنون تدریس، ایجاد اشتیاق نسبت به سرنوشت دانشجو و برخورداری از روحیه پذیرش حق را از جمله ویژگی های یک استاد خوب برشمرد.
وی در ادامه به ویژگی های دانشجویان پرداخت و در خصوص نگهداشتن حرمت و احترام استاد، داشتن اخلاق، ایمان و نیت خالص، داشتن ذهن کنجکاو و جستجوگر، متعهد بودن به مسائل کشور، عملی کردن آموخته ها و تقویت توان علمی، خوداری از جدال و ستیزه جویی در بحث ها، بصیر و آگاه بودن به مسائل سیاسی را از جمله این ویژگی ها دانست.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: دانشجویان باید از مسائل سیاسی آگاهی کامل داشته و لحظه شناس باشند اما دانشگاه نباید مرکز فعالیت حزب ها، گروه ها و جریان ها و جناه های باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با تشریح شرایط حاکم بر منطقه تصریح کرد: هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تهدید سخت و نظامی از سوی دشمنان قرار دارد اما اینگونه تهدیدات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که دشمنان برخورد سخت با ایران اسلامی را بسیار پرهزینه ارزیابی می کنند و از این رو تلاش می کند از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.
آل‌هاشم در پایان با اشاره به تهدیدات و تحریم های ظالمانه دشمنان تنها راه مقابله با آن را اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: بایدصرفه جویی و جلوگیری از اسراف و ترویح فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و مصرف داخلی و عدم وابستگی به نفت در مقابله تحریم ها بایستیم.

 



تاريخ : 16 / 9 / 1393برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: کارکنان ارتش، موفقیت های قرآنی فراوانی را در سطح نیروهای مسلح و ارتش های کشورهای اسلامی به دست آورده اند و در این زمینه پیشتاز هستند.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در حاشیه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و سیزدهمین دوره رقابت های قرآنی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا افزود: اگر بخواهیم مصادیقی در زمینه پیشتازی فعالیت های قرآنی و معنوی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ذکر کنیم می توانیم به اعتکاف بیش از 10 هزار نفر از کارکنان ارتش در ماه رجب و مقام های کسب شده کارکنان ارتش در مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح اشاره کنیم.
وی به نمازهای جماعت برگزار شده در سطح یگان های ارتش اشاره کرد و گفت: برگزاری این سطح از نماز جماعت در سطح نیروهای مسلح کم نظیر است.
نماینده ولی فقیه در ارتش به نقش معنویت و قرآن در دوران دفاع مقدس و موفقیت های به دست آمده اشاره کرد و افزود: ما به وضوح در دوران دفاع مقدس می دیدیم که یگان هایی از ارتش که سطح معنویت در آنها بالاتر بود در انجام عملیات ها علیه دشمن بعثی موفق تر بودند.
آل هاشم گفت: فعالیت های قرآنی و معنوی در دل و قلب کارکنان ارتش و خانواده های آنان رسوخ کرده است و چنین ارتشی در هر عرصه ای موفق و پیروز خواهد بود.