تاريخ : 29 / 11 / 1391برچسب:, | 9:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طی روزهای اخیر شکافی بزرگ به طول چهار کیلومتر و عمق پنج متر در حاشیه شهر عنبرآباد و برخی روستاهای این شهر موجب نگرانی ساکنان این شهرستان شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بروز شکافی بزرگ با عمق و طول چشمگیر طی چند روز گذشته موجب بروز هراس در بین شهروندان عنبرآبادی و روستاهای اطراف این شهر بزرگ در جنوب استان کرمان شده است.

این شکاف تنها طی چند روز در جنوب کرمان ایجاد شده است و شایعاتی در خصوص فعال شدن گسلی در اطراف شهر پر جمعیت عنبرآباد در بین مردم بر سر زبانها افتاده است.

این درحالی است که بروز زمین لرزه 4.2 ریشتری روز گذشته در فاریاب در نزدیکی این شهرستان بر شدت نگرانی مردم افزوده است.

بروز این شکافها در دشتهای عنبرآباد خسارتی نیز به زیر ساختها وارد کرده است بطوریکه در موردی دیگر زمین به طول یک کیلومتر در نزدیکی روستاهای توکل آباد و یوسف آباد شکاف برداشته است و این شکاف به جاده نیز خسارت زیادی وارد کرده و از میان آن گذشته است.

خسارت شدید به خانه روستائیان

این شکاف در این دو روستا حتی از میانه خانه های مسکونی نیز گذشته و در نهایت به این خانه ها نیز خسارت زده است.

هر چند شایعاتی در خصوص این شکافها به گوش می رسد اما آنچه مسلم است بروز این حادثه در عنبرآباد امری شگفت انگیز نیست زیرا در سالهای گذشته نیز عنبرآباد شاهد بروز این شکاف ها به خصوص بعد از بروز بارندگیهای شدید در جنوب کرمان بوده است.

برخی عقیده دارند که این شکافها هیچ ارتباطی به گسل ندارد و بروز این شکافها به دلیل نشست دشتها روی می دهد.

در حقیقت 15 سال خشکسالی در دشتهای استان کرمان خطر نشست زمین را افزایش داده است بطوریکه در برخی دشتهای استان کرمان زمین هر سال چندین سانتیمتر ارتفاع خود را از دست می دهد.

علی رشیدی، رئیس سازمان زمین شناسی استان کرمان بارها قبل از بروز چنین حوادثی نسبت به نشست زمین در کرمان هشدار داده است.

وی در گفتگو با مهر افزود: برداشتهای بی رویه از منابع آب زیر زمینی موجب شده است ذخایر طبیعی آب رفته رفته از بین برود و زمین نشست کند که نمونه آن در دشت اختیار آباد کرمان طی سالهای گدشته مشاهده شده است.

رشیدی خواستار مدیریت مصرف منابع آب زیر زمینی در استان کرمان شده است و پس از زمین لرزه نشست زمین مهمترین خطر کرمان است.

دشتهای کرمان در خطر نشست

وی گفت: تنها راهکار جلوگیری از نشست دشتهای استان کرمان خودداری از مصرف بی رویه آب دانست.

این درحالی است که به دلیل مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و وجود چاههای غیر مجاز و کمبود بارندگی دشتهای عنبرآباد در خطر نشست زمین قرار دارند و طی سالهای اخیر بارها شاهد بروز چنین مشکلاتی هستیم.

فرماندار عنبرآباد در گفتگو با مهر با تائید بروز این شکافها خواستار بررسی علمی بروز چنین شکافهایی در دشتهای شهرستان عنبرآباد شد.

ولی محمد مشایخی در این خصوص گفت: این شکاف ها طولی چند کیلومتری دارند و عمق آنها بیش از سه متر است.

وی خواستار مطالعه زمین شناسان بر روی این پدیده شد و ادامه داد: به نظر می رسد خشکسالی های اخیر دلیل عمده بروز چنین مواردی است.

این مسئول افزود: این شکافها بعد از بارندگی های اخیر روی داده است و خساراتی را وارد کرده که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: در صورت مطالعه و مشخص شدن دلیل بروز این شکافها نگرانیهای مردم نیز کاهش خواهد یافت.



تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 4:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک بمب 500 پوندی در منطقه شیبان اهواز کشف شد.
رهیاب نیوز نوشت: در پی گزارش‌های مردمی بنا بر وجود شیء مشکوک در منطقه خیط الرواس (شهرک شهید بهشتی) شیبان نیروهای سپاه و ناجا به منطقه اعزام شدند و پس از بررسی‌ها مشخص شد که آن شی مشکوک یک بمب هواپیمایی ۵۰۰ پوندی عمل نکرده از جنگ تحمیلی بوده است.


با هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروهای چک و خنثی سپاه طی یک عملیات کار‌شناسی بمب از زیر زمین خارج و با موفقیت به بیرون کشیده شد. گروه چک و خنثی سپاه بعد از کشیدن این راکت از زیر زمین مقدمات انتقال آن را برای انهدام انجام دادند.

گفتنی است جای جای خوزستان هنوز نشانه‌هایی از دوران دفاع مقدس دارد که هرازچندگاهی شاهد کشف اقلام جنگی در نقاط مختلف استان هستیم.


باتوجه به اینکه شیبان از مرز کشور و خط مقدم جنگ فاصله بسیاری دارد و تقریبا چسبیده به اهواز است ضرورت توجه به مناطق بمباران شده توسط تیم‌های پاکسازی را طلب می‌کند.



تاريخ : 10 / 11 / 1391برچسب:, | 5:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

اهر، تبریز - زلزله‌ای به قدرت 3.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈریشترˈ، اهر در شمال آذربایجان شرقی را تکان داد.

 

به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 16 و 20 دقیقه و 41 ثانیه روز سه شنبه در عمق شش کیلومتری زمین در طول جغرافیایی ۴۶.۸۶ و عرض جغرافیایی ۳۸.۴۱ رخ داده است.

این زمین لرزه در 21کیلومتری ورزقان، 19کیلومتری اهر و 29 کیلومتری هریس اتفاق افتاد.

تا این لحظه از خسارات احتمالی این زمین ‌لرزه گزارشی نشده است.

با احتساب این زمین لرزه، در 24ساعت گذشته این نهمین زمین لرزه ای است که در آذربایجان شرقی به وقوع می پیوندد.

از این تعداد هفت زمین لرزه مربوط به اهر و دو مورد دیگر مربوط به ورزقان بوده است.

بزرگترین این ها 4.5ریشتر بوده که ساعت 23 و هشت دقیقه و 17ثانیه دوشنبه و در عمق چهار کیلومتری زمین در حوالی ورزقان رخ داد.

شامگاه شنبه هم یک زمین لرزه به بزرگی 4.7ریشتر حوالی ورزقان را لرزاند.

کانون این زمین لرزه روستای ˈشهسوارˈ از توابع ورزقان بود.

21 مرداد ماه امسال دو زمین لرزه نسبتاˈ شدیدی به بزرگی 6٫4 در ساعت 16:53 اهر و 6،3 در ساعت 17:04 ورزقان را تکان داد.

 



تاريخ : 10 / 11 / 1391برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جکت یک هزار و 850 تنی فاز 13 پارس جنوبی شب گذشته (دوشنبه شب) به دلیل شکسته شدن بوم جرثقیل شرکت صدرا در آب های خلیج فارس غرق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته به دلیل شکسته شدن دوباره بوم کشتی جرثقیل دار اچ ال 5000 متعلق به شرکت صدرا جکت فاز 13 پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس غرق شد.

جرثقیل اچ ال 5000 متعلق به شرکت صنعتی دریایی ایرا ( صدرا) یکی از بزرگترین جرثقیل های لوله گذار و نصب سازه های دریایی صنایع نفت و گاز ایران و خاورمیانه در آبهای نیمه عمیق بوده که اسفندماه سال 1389 دچار حادثه شد.

بر اساس حادثه دو سال قبل بوم 400 تنی این جرثقیل شکسته شد و در 2 سال گذشته عملیات تعمیر این جرثقیل پیشرفته توسط سازندگان داخلی انجام شد.

بر این اساس دو سال پس از تعمیر و بازسازی مجدد این جرثقیل عملیات نصب جکت فاز 13 پارس جنوبی به این جرثقیل واگذار شد که شب گذشته به دلیل شکسته شدن مجدد بوم جرثقیل جکت فاز 13 پارس جنوبی در عمق 80 متری آبهای خلیج فارس غرق شده است.

جکت فاز 13 پارس جنوبی دارای 72 متر ارتفاع و بیش از یک هزار و 850 تن وزن بوده و قرار بود به مدت 7 تا 10 روز عملیات نصب و راه اندازی آن در آبهای خلیج فارس انجام شود.

برای ساخت این سازه غول پیکر دریایی 5 تا 6 عملیات اجرایی توسط متخصصان داخلی انجام شده بود که هم اکنون عملیات بیرون کشیدن آن در خلیج فارس در حال انجام بوده اما تاکنون پیشرفت قابل توجهی حاصل نشده است.

تماس خبرنگار مهر با مدیران و مسئولان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صدرا برای دریافت اطلاعات بیشتر تاکنون نتیجه ای نداشته است و مسئولان این شرکت ها از هرگونه پاسخگویی درباره جزئیات این حادثه خودداری می کنند.

به گزارش مهر، هدف از طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز، 400 تن گوگرد، 80 هزار بشکه میعانات گازی و سالانه 1.1 میلیون تن گاز مایع و 1 میلیون تن گاز اتان است.



تاريخ : 10 / 11 / 1391برچسب:, | 2:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اتوبوس زائران عتبات عالیات تهرانی در مرز مهران به نجف واژگون شد.

خبرگزاری فارس: واژگونی اتوبوس حامل زائران عتبات عالیات تهرانی در عراق

حجت الاسلام سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: امروز یک دستگاه اتوبوس زائران عتبات عالیات تهرانی در مسیر مرز مهران به نجف واژگون شد.

وی گفت: در این حادثه تعداد 10 نفر از زائران به صورت سطحی مجروح و زخمی شدند.

اطلاعات تکمیلی این خبر متعاقباً منتشر خواهد شد.



تاريخ : 8 / 11 / 1391برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در پی اعلام وقوع سانحه برق گرفتگی در اراضی کشاورزی روستای «کوسعلی» در شهرستان شازند، مأموران انتظامی به محل اعزام و مشاهده کردند که در حوالی یک موتورخانه آب کشاورزی در حوالی این روستا، فردی 35 ساله به‌علت برق گرفتگی جان خود را از دست داده است.

در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فرد جان باخته از اهالی روستاهای همجوار بوده و در حال سرقت سیم برق دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.

همچنین در بررسی جسد این فرد آثار سوختگی ناشی از برق گرفتگی در صورت وی کاملاً مشهود بود.

به گزارش ایسنا، در بررسی از محل حادثه نیز آلات و ادوات سرقت از جمله انبر ، سیم چین ، انبردست پیچ گوشتی و همچنین کابل‌های قطع شده فشار قوی کشف شد.



تاريخ : 7 / 11 / 1391برچسب:, | 7:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مدیر حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی قدرت زمین لرزه دقایق پیش را 4.8 ریشتر و محل وقوع آن را اهر و ورزقان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: زلزله 4.8 ریشتری اهر را لرزاند / وحشت در تبریز

خلیل ساعی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دقایقی پیش زمین لرزه به قدرت 4.8 ریشتر اهر را تکان داد.

وی اضافه کرد: بعد از این زلزله دو پس لرزه به قدرت 1.8 به مرکزیت اهر و 1.8 به مرکزیت ورزقان به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تهران تا لحظه مخابره خبر زمان و محل وقوع زلزله را اعلام نکرده است.

این زمین لرزه در تبریز احساس شد و موجب وحشت مردم و فرار به خیابان‌ها شد.



صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد