تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 7:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نبود “نظارت صحیح” بر تولید و عرضه لباس در بازار سبب شده است که در بسیاری از موارد، شاهد تهیه و تولید لباس و کفش هایی باشیم که به “مقدسات دینی” توهین می کنند!

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ورود کیف و کفش هایی از چین که به حضرت رسول (ص) توهین می‌کردند، نخستین اخبار واصله از اهانت به مقدسات دینی بود. اخباری که بدون هیچ نتیجه ای، در رسانه ها منعکس شد و متاسفانه تاکنون هیچ سازمانی به خود اجازه ورود به آن را نداده و این کالا همچنان بعد از گذشت سال ها در بازار یافت می شود و  گاهی می توان نمونه تصاویر آن را بعد از خرید، توسط مشتری در شبکه های اجتماعی ملاحظه کرد!

در این حال ، اقدام جدیدی که در بازار مشاهده شده است، تولید شلوارهای جین که بر پشت آن عبارت « بسم الله الرحمن الرحیم» نوشته شده و ویزه “خانم ها” است که با “نگین” هم تزئین شده است!
 
این شلوارها که به راحتی در بازار به فروش می رسد، بدون توجه مشتری به عبارت نوشته شده خریداری می شود و هیچ ارگانی هم بر آن نظارت نمی کند!

این توهین ها به مقدسات دینی که فقط در شبکه های اجتماعی توسط خود مردم اطلاع رسانی می شود، بدون هیچ واکنشی از سوی سازمانهای نظارت کننده، همچنان پا برجاست و تولیدکنندگان آن نیز روز به روز با قدرت به کارشان در این زمینه ادامه می دهند!

 

توهین به مقدسات روی شلوار جین زنانه

 

 



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 8:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پان پراگ (بی‌تی BT) یکی از موادمخدری است که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمتی ارزان در برخی سوپرمارکت‌ها و میان نوجوانان و جوانان توزیع می‌شود. به همین خاطر خانواده‌ها باید در این‌باره مراقب این محصول بسیار خطرناک در میان فرزندان و عزیزانشان باشند.
 
روزنامه ایران: پان پراگ (بی‌تی BT) یکی از موادمخدری است که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمتی ارزان در برخی سوپرمارکت‌ها و میان نوجوانان و جوانان توزیع می‌شود. به همین خاطر خانواده‌ها باید در این‌باره مراقب این محصول بسیار خطرناک در میان فرزندان و عزیزانشان باشند.

 این ماده مخدر محصول کشور هندوستان است که مخدرهای مشابه آن در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند. این ماده افیونی همانند مخدر ناس است. مصرف‌کنندگان این ماده را که شبیه قرص است در دهان می‌گذارند تا آب آن جذب دهان شود.

بزرگترین فاجعه این مخدر ویرانگر این است که در بسته‌بندی‌های بسیار شیک و با طعم انواع میوه‌ها وجود دارد که همین عامل باعث تمایل نوجوانان و جوانان به استفاده از بی‌تی می‌شود که به عنوان ماده خوشبوکننده در دهان به فروش می‌رسد.

مواد اولیه این محصول خطرناک آهک، خاکستر، تنباکو، ادویه‌های معطر و ساخارین که ماده‌ای سرطان‌زاست.

احساس سرخوشی، گیجی، هیجانات غیرطبیعی، از دست دادن تعادل روحی و رفتاری و احساس خارج شدن بخار سرد از مغز ازجمله عوارض روانی این ماده مخدر اعتیادآور است که باعث بروز سرطان لثه، دهان و حنجره می‌شود. کارشناسان و متخصصان درباره این مخدر کمتر شناخته شده بر این باورند که این ماده افیونی علاوه بر ایجاد وابستگی و اعتیاد روحی و روانی به سلول‌های مغزی، دستگاه تنفسی و قلب و عروق آسیب‌های جدی فراوانی می‌رساند و موجب افت تحصیلی، گیجی و از دست دادن تعادل روحی – رفتاری و حرکتی می‌شود. همچنین بروز حرکات غیرطبیعی در چشم‌ها، افزایش ضربان قلب، دندان قروچه، لرزش، اختلال در خواب، نارسایی کلیوی، اختلالات رفتاری همراه با پرخاشگری و افزایش فشار خون از دیگر عوارض این ماده خطرناک به‌شمار می‌روند.

 این ماده خطرناک و ناشناخته گاهی از سوی افراد ناآگاه مصرف می‌شود که هیچ اطلاعی از عوارض ناشی از آن ندارند. این ماده خطرناک با اسم‌های دیگری چون باب اسفنجی، ملوان زبل، راجا، تایتانیک، جاآیا و... در بسته‌بندی‌های زیبا، شکیل و جذاب با عکس هنرپیشه‌های هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستیل، پودرهایی با طعم نعنا، پرتقال، لیمو و... تحت عنوان‌هایی به‌نام خوشبوکننده دهان وارد کشور می‌شود که قیمت ارزان و بسته‌بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف این ماده، ناشناخته در بین دانش‌آموزان خردسال و نوجوانان شده است.

این ماده زنگ خطری است برای کودکان و نوجوانان بویژه دانش‌آموزان که خانواده‌ها باید با هشیاری و دقت در این‌باره اطلاع داشته و به مبارزه با این ماده مخدر جذاب بپردازند.
 
 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گفته یک روانشناس «یکی از دلایل افزایش آمار ایدز در ایران مربوط به روابط جنسی است و آسیبهای دیگری چون طلاق عاطفی، ازدواج سپید و رواج خانه‌های مجردی‌ نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرند.»



ادامه مطلب
تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
وی با اشاره به اینکه طبقه منفی ۳ این پاساژ تبدیل به پارکینگ می شود گفت: طبقه ۷ تخریب می شود چرا که غیرقانونی ساخته شده است.

پاساژ علاء الدین در خیابان جمهوری تا بامداد امروز به طور کامل تخلیه شد.این پاساژ با حکم کمیسیون ماده 100 تخلیه شد و ظرف چند روز آینده نیز طبقات غیرقانونی آن نیز تخریب می شود.
 
به گزارش فارس، کاملا به صورت توافقی این قضیه رخ داد. طبقه منفی 3 به طور کامل تخلیه شد.
 
ماموران شهرداری منطقه 11 با حکم کمیسیون ماده 100 این کار اجرا شد. گفته می شود تخریب بعد از تخلیه کامل صورت می گیرد. این طبقه تغییر کاربری داده می شود به پارکینگ تبدیل می شود.
 
ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس به بیان اینکه  پاساژ علاء الدین تخریب نشده است، گفت: قرار نبود دیروز کار انجام شود ولی تخلیه فعلا انجام شده و حتما باید در ۴ تا ۵ روز آینده تخریب انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه طبقه  منفی ۳ این پاساژ تبدیل به پارکینگ می شود گفت: طبقه ۷ تخریب می شود چرا که غیرقانونی ساخته شده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبقه ۷ طبق طرح تفصیلی و مباحث شهرسازی ساخته نشده است، گفت: در این پاساژ باید  ۶ طبقه ساخته می شد  و هر گونه بارگذاری در این ساختمان باید با اجازه شهرداری انجام می شد که نشد.
 
به گفته قناعتی، ۶ طبقه دیگر پاساژ هم شرایط مفیدی برای پاسخگویی به نیاز شهروندان را ندارد و سازمان آتش نشانی هم ایمنی این ساختمان را تایید نکرده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰رای به قلع و قمع این ساختمان داد گفت: ابتدا  دیوان عدالت جلوگیری کار را متوقف کرد و  با پیگیری‌های صورت گرفته دیوان هم رای را تایید کرد و گفت باید این اتفاق بیفتد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به شهردار تهران مهلت یک ماهه دادیم تا این کار را انجام دهد و  چند روز بیشتر از این مهلت  باقی نمانده است باید این حکم اجرا شود.

 

 



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 12:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: هم‌اکنون سن طلاق در کشور کاهش پیدا کرده است.وی اضافه کرد: در حال حاضر سن طلاق به شدت کاهش پیدا کرده است ما شاهد هستیم که کوچکترین زن بیوه در تهران 16 سال دارد.
 
خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: هم‌اکنون سن طلاق در کشور کاهش پیدا کرده است.

منصور قمشه در نخستین همایش ملی حقوقدانان و وکلای نیکوکار اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه کمیته امداد تاکید شده بود که 20 درصد از خانواده‌ةای تحت حمایت به مشکلات حقوقی‌شان رسیدگی و در کنار رویکردهای حمایتی مشکلات آنها برطرف شود.

وی تصریح کرد: در همین زمینه نیز کمیته امداد در بحث مشاوره و مددکاری قضایی و حقوقی اقدامات گسترده‌ای را را همکاری وکلای خیر انجام داده است.

قمشه با اشاره به آمار تحت پوشش کمیته امداد گفت: ‌4 میلیون و 200 هزار نفر به صورت مستقیم تحت حمایت کمیته امداد هستند و بالغ بر 3 میلیون نفر به صورت موردی از کمیته امداد خدمات حمایتی و قضایی دریافت می‌کنند.

قمشه اضافه کرد: در حال حاضر 3 هزار و 400 وکیل فعال خیر به صورت رایگان با مجموعه امداد همکاری دارند که در این زمینه نیز کانون سردفتران نقش مهمی در ارائه مشاوره دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سن طلاق به شدت کاهش پیدا کرده است ما شاهد هستیم که کوچکترین زن بیوه در تهران 16 سال دارد.



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 6:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
نشست علمی «کلانشهر و ازدواج با بررسی نقش و نحوه مداخله شهرداری تهران در امر ازدواج» با حضور مدیران مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی مناطق در تالار اشراق ایوان شمس برگزار شد .
ازدواج

به گزارش خبرگزاری مهر ، در این نشست موضوعاتی همچون خانواده تهرانی و ازدواج، الگوی اسلامی-ایرانی ازدواج، الگوی مناسب مداخله شهرداری تهران در ازدواج شهروندان تهرانی بررسی شد. همچنین بررسی فرهنگ ، آداب ، رسوم و قومیت شهروندان تهرانی در امر ازدواج ، شناسایی و گام های موثر در ازدواج و نقش خیرین و خیریه ها در این نشست مورد توجه قرار گرفت .

شهرداری به نحوه مداخله در ازدواج ورود پیدا کرده است

علی اصغر محکی مدیر کل مطالعات معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران  موضوع ازدواج را یک امر عینی دانست که سابقه ذهنی دارد و منتهی به نتایج و پیامدهایی در جامعه می شود که با تاثیرگذاری بر عرصه های اجتماعی، فرهنگی و معرفتی از فضای شهری تاثیر می پذیرد و بر مدیریت شهر نیز تاثیر می گذارد.

محکی افزود: شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که تلاش دارد فراتر از یک سازمان خدماتی و در قالب یک نهاد اجتماعی ایفای وظیفه کند به موضوع ازدواج ورود پیدا کرده و به دنبال روش های نحوه مداخله صحیح در این حوزه است .

مدیر کل مطالعات معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران این نشست تخصصی را نقطه آغاز توسعه بحث های مهم مداخله نهادهای اجتماعی در امر ازدواج از جمله مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: ازدواج امری است که در حیات شهر اثر می گذارد و مدیریت شهری نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. چرا که مشکلاتی که امروز در زمینه اشتغال، معیشت و ... وجود دارد در شهر باید مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری نیز با توجه به بضاعت خود به این حوزه ورود پیدا کرده و با واکاوی جنبه ورود و مدیریت ذهن و رفتار شهروندان به دنبال پیدا سازی مدل های صحیح آموزشی باشد .

صمد شاه محمدپور مدرس دانشگاه و مشاور در این نشست با تاکید بر اینکه شهرداری باید به موضوع ازدواج در شهر تهران بپردازد، اظهارکرد: این یک وظیفه ذاتی برای شهرداری تهران است چرا که مهمترین وظیفه یک شهردار، شهروند داری است و مهمترین اتفاق زندگی هر شهروند ازدواج است. بنابراین بدون شک ورود شهرداری به این حوزه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در سه حوزه سخت افزاری، آموزش و ایجاد جنبه روانی و انگیزشی می تواند به رشد و تعالی شهروندان تهرانی برای ازدواج کمک کند، افزود: واقعیت آن است که آمارهای ازدواج سفید بسیار بیشتر از آن چیزی است که جامعه در باره آن فکر می کند و شهرداری به عنوان نهادی که می تواند در عرصه آموزش تربیتی مردم شهر تهران موثر باشد، در کنار ایجاد انگیزه های شخصیتی و روانی به افراد به ویژه قبل از ازدواج نقش مهمی برعهده دارد .

ارائه وام 15میلیونی برای ازدواج

احمد هوشنگی عضو هیات مدیره مجمع خیرین ملی ازدواج در این نشست حضور پیدا کرد و با تاکید بر اینکه قالیباف به عنوان شهردار تهران توانسته است تحولی مثبت در شهر تهران ایجاد کند، افزود: تنها خواهش ما به عنوان مجمع خیرین که در زمینه ازدواج فعالیت می کند آن است که شهرداری تهران دستش را دردست سازمان های مردم نهاد بگذارد .

وی افزود: در حال حاضر مجمع خیرین ملی ازدواج تفاهم نامه ای با دو بانک به امضا رسانده است که بتواند وام های 15 میلیونی ازدواج را با سود بسیار ناچیز با مدت زمان بازپرداخت سه ساله برای امر ازدواج در اختیار جوانان بگذارد.

هوشنگی خاطر نشان کرد: امروز سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند مهمترین اتفاقات شهر را پیش ببرند و در این مسیر تنها از شهردار تهران می خواهیم که سپرده ای را در اختیار سازمان های مردم نهاد بگذارد. اگر شهرداری آورده ای را بیاورد می توان به تعداد زوج بیشتری تسهیلات ازدواج به ویژه در زمینه خرید جهیزیه ارائه داد.

 

 



تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 6:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
زوج جوان به خاطر زندگی با خواهرزن در يك خانه راهی دادگاه خانواده شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندي پيش زوج جواني به دادگاه خانواده مراجعه كردند و درخواست طلاق توافقي دادند.

زن جوان در خصوص علت اين درخواست به قاضي گفت: شوهرم با زندگي خواهرم در خانه ما مخالفت مي كند و ما هر روز سر اين مساله با هم دعوا داريم. خواهرم به دليل اينكه در تهران دانشجو است و خانه و زندگيشان در شهرستان است مجبور تا زماني كه درس مي خواند با ما زندگي كند. ولي حسين مرتب به خاطر اين موضوع با من سر جنگ دارد و هر روز با هم دعوا داريم. براي همين تصميم به جدايي گرفتيم.

مرد جوان نيز در ادامه به قاضي گفت: آقاي قاضي من و همسرم يك خانه كوچك اجاره اي در تهران داريم كه با آمدن خواهر او نمي توانيم با هم زندگي كنيم. خانه ما خيلي كوچك است و براي دو نفرمان هم كم است چه برسد به سه نفر. اما همسرم اصلا اين موضوع را متوجه نيست و مرتب حرف خودش را مي زند. اگر او تا اين حد خودخواه است من هم با اين موضوع مشكلي ندارم.

بعد از پايان صحبت هاي اين زوج قاضي دلايل آنها براي طلاق را كافي ندانست و اين زوج را به مشاوره خانواده معرفي كرد.



تاريخ : 8 / 10 / 1393برچسب:, | 3:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن خبر داد.

 حسن سرخوش گفت: تاکنون آمار 160 هزار 159 نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان برای صدور روادید ارسال شده است که 104 هزار و 320 نفر شماره الکترونیکی و بیش از 91 هزار زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

او با بیان این‌که براساس آمار دریافت‌شده تا صبح امروز دوشنبه 8 دی، 68 هزار و 160 نفر به سرزمین وحی مشرف شده‌اند، گفت: انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی از 21 ایستگاه پروازی انجام می‌گیرد، لذا تاکنون 68 هزار زائر با 216 پرواز به شهرهای مدینه منوره و جده اعزام شده‌اند که 114 پرواز آن به وسیله شرکت هواپیمایی سعودی و ما بقی آن با دو شرکت هواپیمایی ایرانی به نام ماهان و ایران‌ایر صورت گرفته است.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: هم‌اینک این گروه از زائران با 531 کاروان به عمره مفرده اعزام شده‌اند که طبق برنامه روزانه حدود 3 هزار و 600 نفر در قالب 25 تا 30 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

او گفت: تاکنون آمار 160 هزار و 159 نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان برای صدور روادید ارسال شده است که 104 هزار و 320 نفر شماره الکترونیکی و بیش از 91 هزار زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

سرخوش گفت: در حال حاضر حدود 17 هزار و 500 زائر در مکه مکرمه و 17 هزار و 500 زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند و حدود 33 هزار زائر پس از 10 روز اقامت در مدینه منوره و مکه مکرمه و انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشتند.

او درباره مدت زمان تاخیر پرواز زائران عمره‌گزار گفت: خوشبختانه تاکنون آمار تاخیر پرواز زائران ایران در عملیات عمره حدود 9 دقیقه اعلام شده است که تنها یک مورد از استان همدان زائران‌شان با تأخیر بلندمدت روبه‌رو شدند و سایر استان‌ها روند اعزام‌شان به طور طبیعی انجام می‌گیرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در ادامه به برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره مربوط به اعزام‌های 21 اسفند امسال تا 27 خرداد سال 94 اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن آغاز خواهد شد. همچنین اعزام‌های مرحله اول عمره از 13 آذر آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

 

 



تاريخ : 5 / 10 / 1393برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سایت خیریه همت نوشت:

سلام و خداقوت

این فراخوان برای انجام کمک به یک خانواده محترم است.

مدتی قبل پدر و مادر جوان صاحب سه فرشته کوچک می شوند.

شادی این موهبت الهی البته در کنار سختی ها و مسایلی است که برای این خانواده وجود دارد.

پدر مدتی است که مجبور است در خانه کمک مادر فرزندان خود باشد و امکان زیادی برای کار برای او وجود ندارد.

در خانه ای استیجاری زندگی ساده ای دارند.

امید است که بتوانیم با همت دوستان بخشی از هزینه های تولد و بعد از آن را که بر اساس اسناد حدود ۴۶ میلیون ریال است و بخشی از بدهی های خانواده است پرداخت نماییم.

همت کنید

تذکر مهم


درصورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد

برای شرکت در این امر خیر به اینجا مراجعه کنید.

 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 3:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

انتشار فيلمي كوتاه از رقص یک دختر نو جوان در واگن مترو که سرنشینان آن بانوان هستند ،‌ بازتاب گسترده‌ای در فضاي مجازي و همچنين رسانه‌هاي خارجي پيدا كرده است!

بازتاب‌وسيع رقص دختر جوان در مترو تهران!
 

این فيلم كه ظاهرا با گوشي موبايل در يك واگن در حال حركت متروي تهران گرفته شده طی چند روز گذشته در بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب بازتاب وسيعي داشته است و تعدادی از رسانه‌های انگلیسی و فرانسوی هم اقدام به پخش آن کرده و در مورد آن، تفسير کرده‌اند.

به گزارش ساعت۲۴ به نقل از بهارنيوز،در این فيلم، دختری ديده مي‌شود كه با پخش آهنگی در يكي از واگن‌هاي ويژه زنان مترو،‌ به رقص مشغول است و بانوان حاضر در واگن ناظر رقص او هستند. این منبع توضیح نداه است که این فیلم آیا واقعی است یا ساختگی.



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 4:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید عمره گزاران ایرانی خبر داد.
 ناصر خدرنژاد گفت: فرآیند صدور روادید عمره گزاران ایرانی از روز گذشته در کنسولگری‌های عربستان در ایران آغاز شده است.

وی افزود: نخستین گروه از زائران ایرانی عمره ، پنج‌شنبه این هفته 13 آذرماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد و اعزام های مرحله اول عمره تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: نام نویسی در کاروان‌های عمره همچنان ادامه دارد و از روز گذشته دارندگان اولویت های 401 تا 450 برای نام نویسی در ظرفیت های خالی کاروان‌های عمره فراخوان شده اند.

در عمره 94-93 برنامه ریزی‌ها برای اعزام 750 عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی صورت گرفته و طرف ایرانی در صورت فراهم آمدن بسترهای خدماتی لازم در کشور میزبان آمادگی دارد تعداد زائران ایرانی اعزامی به عمره را تا سقف یک میلیون نفر افزایش دهد.

عمره گزاران ایرانی امسال برای دومین سال متوالی در نیمه اول ماه صفر به سرزمین وحی اعزام می شوند.



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 6:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مسئول روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از محکومیت پرونده شرکت خدماتی، مسافرتی و جهانگردی خبر داد.

محمد رضا رسولی فر مسئول روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در پی شکایت خصوصی مبنی بر تقلب از جانب یک شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی پرونده ای در این راستا تشکیل و جهت رسیدگی پرونده به شعبه بدوی ارجاع شد.
 
این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: شعبه بدوی که وظیفه رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشت با توجه به ادله کافی این شرکت را به پرداخت جریمه 203 میلیون و 700 هزار ریالی حق صندوق دولت و 101 میلیون و 850 هزار ریال در حق شاکی و ممهور نمودن پروانه کسب به مهر تخلف اول محکوم کرد.



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94 از روز 16 آذرماه خبر داد و گفت: دفترچه راهنما از شنبه 15 آذرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، افزود: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94 برای پذیرش دانشجو در  7 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی، هنر و زبان های خارجی برگزار می شود.

وی افزود: ثبت نام برای شرکت در این آزمون از روز یکشنبه 16 آذر آغاز می شود و روز یکشنبه 23 آذر پایان می پذیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه آزمون که از روز شنبه 15 آذر در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود، در محدوده زمانی ذکر شده و در صورت وحود شرایط بودن، نسبت به تکمیل تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد:  آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 94  منحصراً در یک نیم روز در روز جمعه 15 اسفندماه 93 برگزار خواهد شد و داوطلبان باید در جلسه امتحان به سئوالات آزمون زبان خارجی، استعداد تحصیلی و سئوالات تخصصی پاسخ دهند.



تاريخ : 8 / 9 / 1393برچسب:, | 2:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران در بازرسی و کنترل بازار، چیپس سیب زمینی سنتی در عناوین مختلف از جمله چیپس سنتی آقا بزرگ و طهران .. که بدون علامت استاندارد در سطح گسترده ای عرضه می شود را شناسایی کردند.


 طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، مصرف این نوع چیپس ها که در بسته بندی سلفون شفاف عرضه می شود به دلیل قابلیت عبور نور خورشید، از فسادپذیری بالایی برخوردار است. همچنین به علت استفاده از مواد اولیه نامعلوم و غیربهداشتی بودن شرایط تولید و نگهداری، برای سلامتی خطرناک هستند.

سازمان ملی استاندارد ایران از هموطنان درخواست کرده که ضمن خودداری از خرید این گونه محصولات، در صورت مشاهده هر نوع محصول غیراستاندارد، مراتب را به سامانه 1517 اعلام یا در بخش رسیدگی به شکایات در همین پایگاه اطلاع رسانی ثبت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا،لازم به ذکر است، مطابق قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، در صورت احراز تولید هر گونه کالای غیر استاندارد، علاوه بر توقیف کالا و اعلام رسانه ای آن، تولید کنندگان متخلف با حکم محاکم قضایی به حبس و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.



تاريخ : 2 / 9 / 1393برچسب:, | 8:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش شبکه خبر وزیر بهداشت نیز از همان ابتدا با تاکید درباره حفظ حریم شخصی بیماران در بیمارستان‌ها : درباره اتفاق مربوط به این هنرمند دستور رسیدگی فوری داد تا مشخص شود در آن ساعات و در سالن مربوطه چه کسانی حضور داشته‌اند و امکان فیلمبرداری از سوی چه افرادی وجود داشته است.

اما آنچه مسلم این است که ورود به حریم خصوصی اشخاص ممنوع است. و ناقضین چنین رفتارهایی باید مورد بازخواست قرار گیرند.



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 11:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تأیید رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط دیوان عدالت اداری گفت: طبقه هفتم پاساژ علاءالدین باید تخریب شود.

به گزارش فارس، ابوالفضل قناعتی در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به تذکر هفته گذشته خود درباره پاساژ علاءالدین گفت: دیوان عدالت اداری رأی کمیسیون ماده 100 را درباره این پاساژ موقتاً رد کرده بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده، دیوان رأی تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را دیروز صادر کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که آتش‌نشانی همین الان درباره ناامنی و اشکالات ایمنی در 6 طبقه دیگر این پاساژ نیز چندین ایراد گرفته و تأکید کرده که اگر این ایرادات رفع نشود، پاساژ علاءالدین باید تعطیل شود، اما این اتفاق نیفتاده است.

قناعتی با تأکید بر مشکل‌ساز بودن 6 طبقه دیگر علاءالدین گفت: از شهردار تهران می‌خواهم حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را ظرف یک ماه اجرا کند.

منشی هیأت رئیسه شورا در ادامه با انتقاد از تذکر حافظی درباره آلودگی آب گفت: همین که ایشان می‌گوید مردم آب معدنی بخورند، در شهر مشکلاتی ایجاد کرده است. بگذارید اول کارشناسان آلودگی آب را تأیید کنند و بعد مردم را توصیه به نوشیدن آب معدنی کنید.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تقویت یگان‌های گشت نامحسوس پلاک خودرو در پایتخت افزود: روزانه ۱۰۰ خودرو به دلیل تخلف پوشش پلاک اعمال قانون، توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش مهر، سرهنگ سعید سپهری با بیان اینکه برابر ماده دو آیین نامه راهنمایی و رانندگی وسیله نقلیه فاقد پلاک یا دارای پلاک غیر مجاز تا زمان انجام شماره گذاری متوقف خواهند شد گفت: خودروهایی که جهت ورود به طرح ترافیک دوربین گریزی کرده یا پلاک خود را مخدوش کرده باشند توسط گشت‌های نامحسوس یگان عملیات پلیس راهور متوقف شده و به دادسرای راهنمایی و رانندگی معرفی می‌شوند.

وی در تعریف پلاک بیان داشت: پلاک قطعه فلزی با ابعاد مشخص بوده و انواع شخصی، دولتی، عمومی، سیاسی، سرویس، کنسولی، نظامی، ویژه، عمرانی، تعمیری و گذر موقت بین المللی دارد.

فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با تاکید بر اینکه انوع پلاک غیر مجاز که توسط یگان طرح نامحسوس شناسایی شود اعمال قانون و به مراجع قضایی معرفی می‌شود گفت: پلاکی که به موجب آگهی قبلی راهنمایی و رانندگی باید تجدید شود یا پلاکی که در کشور خارجی روی وسیله نقلیه نصب و با وجود ورود به ایران و مدت سپری شده تعویض نشده باشد از جمله پلاک های غیر مجاز محسوب می‌شود.

سرهنگ سپهری ادامه داد: پلاک بین‌المللی که برای مسافرت با اتومبیل به خارج از کشور از سوی راهور صادر و به اتومبیل پلاک داخلی داده می‌شود و استفاده از آن در کشور ممنوع است. همچنین پلاکی که اشخاص در ارقام و مشخصات اولیه آن تغییر ایجاد یا پلاک وسیله دیگری را به خودروی دیگری الصاق کنند، از دیگر پلاک های غیر مجاز به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: پلاک دست ساز که بدون مجوز راهور به کار برده شود همچنین پلاک خودرویی که با اعلام مراجع صلاحیت دار فرسوده اعلام می‌شود نیز از دیگر پلاک‌های غیر مجاز است.

فرمانده عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در رابطه با اعمال قانون رانندگان دارای پلاک غیر مجاز خودرو گفت: نصب پلاک متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه 500 هزار ریال اعمال قانون و عدم اقدام به تعویض پلاک حین خرید و فروش وسایل نقلیه 500 هزار ریال اعمال قانون به همراه دارد.

سرهنگ سپهری اظهار داشت: رانندگی با وسیله ای با پلاک غیر مجاز یا پلاک دارای گذر موقت، ویژه، تعمیری یا تعویض نشده از مالک قبلی نیز جریمه 500 هزار ریالی دارد.

به گفته وی، نداشتن پلاک جلو، عقب یا ناخوانا بودن پلاک جریمه 400 هزار ریالی و تغییر محل نصب پلاک وسیه نقلیه 300 هزار ریال اعمال قانون راننده را سبب می شود.

 

 



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 2:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این بار اتفاقی عجیب برای یکی از کابران دستگاه کارت خوان فروشگاهی افتاده است. داستان از این قرار است که فردی با حساب بانکی نه چندان بالا برای خرید به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه و وقتی خرید الکترونیکی انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان در حسابش موجود است.

 به گزارش مشرق، شاید برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده باشد که مبلغی به اشتباه توسط فردی و یا شماره حسابی ناشناخته به حسابتان واریز شده باشد و یا اینکه شما اشتباها مبلغی را به حسابی واریز کرده باشید.

اما این بار اتفاقی عجیب برای یکی از کابران دستگاه کارت خوان فروشگاهی افتاده است. داستان از این قرار است که فردی با حساب بانکی نه چندان بالا برای خرید به یکی از فروشگاه‌ها مراجعه و وقتی خرید الکترونیکی انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که مبلغی بیش از 7 میلیارد تومان در حسابش است!

رسید این خرید که در تصویر ذیل آمده است، نشان می‌دهد 70 میلیارد و 964 میلیون و 242 هزار و 335 ریال موجودی حساب این شهروند است اما این فرد می‌گوید که مبلغی اندکی در حسابش پول داشته است. در ادامه این شهروند برای بررسی موضوع به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کند اما با کمال تعجب می‌بیند که این مبلغ واهی از حساب وی ناپدید شده است.

واریز 7 میلیارد تومانی به حساب یک شهروند+عکس

به جز این موضوع که به نظر می رسد شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک در این زمینه اشتباهی عمل کرده باشد، نکته جالب توجه تاریخ فیش صادر شده است که تاریخ آن هنوز نرسیده و مربوط به اول آذرماه امسال است.

این درحالی است که شرکت پرداخت الکترونیک شاپرک این روزها در حال آماده سازی زمینه جهت اجرای طرح اخذ کارمزد از دارندگان پایانه های فروشگاهی است و این نگرانی وجود دارد که با افزایش حجم تراکنش‌ها، اشتباهاتی بزرگ برای مشتریان نظام بانکی ایجاد شود.

این طرح به گفته یکی از اعضای شورای پول و اعتبار، با توجه به اینکه گزارش بانک مرکزی تکمیل شده است، اولین دستور کار جلسه آتی شورای پول و اعتبار خواهد بود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان حج و زیارت از تمدید جهت پیش ثبت نام اعزام به عمره مفرده سال 94-93 تا 29 آبان خبر داد.

 سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به آغاز پیش ثبت‌نام اعزام به عمره از 14 آبان گفت: مهلت پیش ثبت‌نام اعزام به عمره مفرده تا 29 آبان تمدید شده است و متقاضیانی که تا امروز موفق نشده اند در موعد مقرر ثبت‌نام کنند، تا این تاریخ فرصت دارند با مراجعه به سایت fakher.haj.ir نسبت به انجام پیش ثبت نام اقدام نمایند.
 
وی در ادامه افزود: تاکنون بیش از 330 هزار متقاضی برای اعزام به عمره مفرده در سال 93-94 اقدام به پیش ثبت‌نام نموده اند.
 
اوحدی همچنین با اشاره به اینکه امکان ثبت نام تقاضای تشرف به عمره برای کلیه ودیعه‌گذاران وجود دارد، بیان داشت:دارندگان اسناد ودیعه‌گذاران عمره تا اولویت 350 قطعا به عمره اعزام خواهند شد، اما در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان ها اولویت‌های بعدی برای نام نویسی در کاروان‌ها اعلام خواهد شد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از تاریخ 29 آبان تاریخ کاروان‌ها، گروه‌های قیمتی و پرواز به جده یا مدینه بر روی سایت فایز قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: کاروان‌های مورد نظر به مدت72 ساعت فرصت دارند تا بلا مراجعه به کارگزار مربوطه، ثبت‌نام خود را قطعی کنند.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 2:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مردم با ارائه صرفا کارت ملی و بدون دفترچه بیمه می‌توانند از خدمات بیمه در بیمارستان‌ها استفاده کنند.

به گزارش ايرنا، انوشیروان محسین بندپی در اين باره افزود: بحث جایگزینی دفترچه بیمه در ایران، عملا کلید خورد که فعلا در مرحله آزمایشی در هشت مرکز درمانی کشور و چهار بیمارستان در تهران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم بدون نیاز به دفترچه می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات خود را دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه به جای دفترچه می‌توان از کارت ملی، موبایل، کارت هوشمند و غیره استفاده کرد، گفت: ممکن است سازمانی بگوید من کارت هوشمند می‌دهم و یا سازمانی مانند سازمان بیمه سلامت بگوید که چیزی نمی‌دهم و فرد با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانها تنها با ارائه شماره ملی می‌تواند از خدمات بیمارستان استفاده کند.

به گفته محسنی بندپی حدود 70 میلیون دفترچه در کل کشور وجود دارد و سازمان بیمه سلامت نیز سالی 14 میلیون و با توجه به ثبت نامی های جدید بالغ بر بیست میلیون دفترچه صادر می کند و سازمان تامین اجتماعی نیز به همین تعداد دفترچه بیمه دارد.

وی افزود: از آنجا که این پروژه بزرگی است، اجرای کامل آن کمی طول می کشد و قدم به قدم با شروع طرح پایلوت در سه بیمارستان کار را شروع کردیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: درحال حاضر در حوزه سرپایی ورود پیدا نمی کنیم و اول در حوزه بستری و بیمارستانها این کار را انجام می دهیم و بعد از یافتن مشکلات و اصلاح کردن آن، حوزه سرپایی را نیز پوشش می دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این موضوع که در حال تعامل با چند بیمارستان هستیم، گفت: البته باید بگویم که دفترچه را نیز عوض نمی کنیم بلکه مانند بانک که یک دفترچه داریم ولی چندان از آن استفاده نمی کنیم و با ارائه کارت از خدمات بانک بهره مند می شویم، دفترچه های بیمه درمانی نیز خواهیم داد.

محسنی بندپی ادامه داد: این دفترچه ها در آینده دیگر عملا استفاده نمی‌شوند و ممکن است از چرخه حذف شوند.

 

 



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرد جوان وقتی دید که همسرش به او ناسزا می گوید راهی دادگاه خانواده شد و از همسرش جدا شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، زوج جوان پس از مراجعه به دادگاه خانواده از قاضی خواستند تا حکم طلاقشان را صادر کند. مرد جوان در خصوص علت این درخواست گفت: آقای قاضی همسرم خیلی بد دهن است و مرتب به من فحش و ناسزا می گوید.

وی ادامه داد: هربار که دعوایمان می شود مرا به باد ناسزا می گیرد و هرچه از دهنش در می آید به من می گوید. دیگر تحمل این رفتارهای او را ندارم و می خواهم برای همیشه از او جدا شود.

پس از آن همسر این مرد نیز به قاضی گفت: شوهرم کارهایی می کند که اعصاب من خورد شود. من بددهن نیستم و دوست ندارم حرف بدی به او بزنم ولی خودش باعث می شود. راستش من هم دیگر نمی خواهم با او زندگی کنم و طلاق می خواهم.

پس از صحبت های این زوج قاضی حکم طلاق توافقی را صادر می کند.



تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 11:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر برنامه ها و خانواده مرتضی پاشایی درباره برخی حاشیه ها و تجمعات که به بهانه درگذشت این خواننده جوان ایجاد شده، اعلام موضع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ عده ای با برگزاری برخی تجمعات بدون مجوز حاشیه هایی ایجاد کرده اند که همین امر باعث شده مدیر برنامه ها و خانواده مرتضی پاشایی با صدور یک بیانیه درباره این حواشی و مواضع رسمی شان توضیحاتی ارایه کنند.

در متنی که در اختیار گروه هنر مهر قرار گرفته آمده است: «از همه ملت ایران و طرفداران مرتضی پاشایی که در غم خانواده آن مرحوم سهیم هستند تشکر می کنیم و بر خود لازم می دانیم چند نکته مهم را اعلام داریم:

1.طرفداران مرتضی پاشایی کسانی هستند که شفای وی را از طریق برگزاری زیارت عاشورا و دعای توسل می خواستند.

2.شخص مرتضی پاشایی عاشق اهل بیت و اسلام و معنویت و مردم بود.

3.خانواده و خاندان مرتضی پاشایی افرادی در خط انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مریدان اهل بیت هستند.»

همچنین پدر مرتضی پاشایی به خبرنگار مهر گفت: ما از اینکه برخی افراد از ابراز احساسات مردم سواستفاده کرده و برخی اجتماعات را به حاشیه کشانده اند بسیار متاسفیم و می دانیم که طرفداران واقعی پسرم خواستار ایجاد هیچ نوع حاشیه ای نیستند.

وی همچنین از همه مردمی که پسرش را در دوران بیماری تنها نگذاشته و از زمان درگذشت وی نیز دلسوزانه در غم آنها شریک بوده اند، قدردانی کرد.

این خواننده جوان صبح امروز جمعه 23 آبان ماه پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.



تاريخ : 24 / 8 / 1393برچسب:, | 6:18 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ماموران تخصصی پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ 12 خرده فروش مواد مخدر در شهرک غرب را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ ساعت ۲۲ شب گذشته ماموران تخصصی پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ جهت دستگیری و پاکسازی نقاط آلوده سطح حوزه استحفاظی از  وجود خرده فروشان موادمخدر به موقعیت میدان صنعت در شهرک غرب اعزام شدند.

ماموران  پلیس مبارزه با مواد مخدر در حین ماموریت جهت حفظ جان خود و همچنین جلوگیری از فرار متهمان با استفاده از قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی ۹ تیر با اسلحه سازمانی نموده و در این خصوص تعداد ۱۲ نفر متهم بنام های "مهران" "داود" "اژدر" "آرمان" "جمشید" " قادر" "کامبیز " "فرامرز" "نوروز" "حشمت" "شهرام " و "شکیب" دستگیر و مقدار ۲۱۱ گرم کراک ، ۲۰ گرم هروئین و ۷ گرم شیشه بالفافه کشف گردید.

سرهنگ محمد بخشنده سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: متهمان پس از دستگیری به مقر منتقل و پس از تشکیل پرونده اعضای باند توزیع مواد افیونی جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 5:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئولان روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مقابل پیشنهاد تعزیرات تهران مبنی بر ایجاد تیم و اعزام روزانه گشتهای تعزیراتی در حوزه پزشکی و بهداشتی سکوت کردند درحالی که در این جلسه موضوع زیرمیزی از نوع پرداخت پول در کیف مخصوص برای پزشکان در بیمارستانها مطرح شد.
 
خبرگزاری مهر: مسئولان روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مقابل پیشنهاد تعزیرات تهران مبنی بر ایجاد تیم و اعزام روزانه گشتهای تعزیراتی در حوزه پزشکی و بهداشتی سکوت کردند درحالی که در این جلسه موضوع زیرمیزی از نوع پرداخت پول در کیف مخصوص برای پزشکان در بیمارستانها مطرح شد.

صبح چهارشنبه جلسه ویژه زیرمیزی پزشکان با حضور روسای بازرسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی، علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس تعزیرات حکومتی تهران در ساختمان تعزیرات تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه های پزشکی 140 درصد افزایش یافته است، گفت: این افزایش در حالی است که در 6 سال گذشته هیچگونه افزایش تعرفه نداشتیم و تدوین کتاب تعرفه ها کار بزرگی بود که وزیربهداشت توانست آن را کلید بزند که 95 درصد آن مورد تایید نهادها، انجمن ها، دانشگاه ها و پزشکان است.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که 5 درصد شکایت ها تعرفه ای است.

محمدرضا چراغ زاده رئیس اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در ادامه گفت: متاسفانه سرعت رسیدگی به پرونده ها پایین است. گاهی نتیجه پرونده ها در تعزیرات را نمی دانیم چه شد و رونوشتی از حکم و اجرای حکم را نمی بینیم. هرچند که شکایت ها به یک سوم کاهش داشته است.

جعفر سالاری رئیس اداره بازرسی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم آماری از سامانه 1690 ارائه کرد و گفت: روز گذشته 80 مورد تلفن داشتیم که 2 مورد آن تعرفه ای بود. روز اول هم حدود 35 هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند.

محمدی مدیرکل تعزیرات تهران سئوال کرد: آیا مشکل تعرفه ها در این سامانه اعلام می شود که پاسخ دادند: تعرفه ها را باید با 1490 تماس بگیرند و ما شهروندان را راهنمایی می کنیم.

محمدی گفت: نمی شود که یک شهروند با سامانه تماس گرفته تا مشکل تعرفه و تخلف را گزارش دهد آن وقت بگویید اینجا نیست با این شماره تماس بگیرید! مگر می شود. خب بهتر نیست سامانه ها را یکی کنید؟ که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفتند: این سامانه برای تخلفات بستری ایجاد شده است.

مرتضی خدایی رئیس شعبه 54 تعزیرات حکومتی تهران که مسئولیت رسیدگی به تخلفان پزشکی را برعهده دارد، گفت: مشکل تعرفه ها بخشی از موارد است. امروز موسساتی داریم که مانند قارچ سر از زمین در می آروند و وارد کار پوست و زیبایی می شوند و در حال گسترش هم هست. که مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی این گفته ها را تایید کردند.

خدایی گفت: متاسفانه مردم به حقوق خود واقف نیستند و واقعا نمی دانند تعزیرات می تواند بر اساس قوانین موجود با تخلفات پزشکی برخورد کند. بعنوان مثال اگر بیمارستانی بیمه ای را قبول نکرد یک تخلف است. یا اینکه وقتی درمانگاه ها مدیر فنی ندارند تخلف رخ داده است و باید گزارش شود.

فتاحی در ادامه گفت: رسیدگی به یک پرونده با توجه به مستندات و همچنین وقت تجدید نظر و اعتراض ها گاها تا 90 روز طول می کشد.

چزاغ زاده هم گفت: شکایت و گزارش ها را بلافاصله رسیدگی می کنیم و در مدت یک هفته کار انجام می شود. که محمدی مدیرکل تعزیرات در پاسخ گفت: یک هفته که اسمش بلافاصله نیست. باید کار جهادی کنید. ما هر روز برای اعزام قاضی آماده ایم. برای هر سه دانشگاه می توانم تیم تعزیراتی آماده کنم.

وی افزود: تعزیرات می تواند همزمان تخلف را رسیدگی کرده و با توجه به مستندات همان لحظه حکم صادر کند. به نوعی مردم باید ببینند که این شکایت به سرعت ترتیب اثر داده می شود.

خدایی رئیس شعبه 54 تعزیرات خطاب به مسئولان نظارت دانشگاه ای علوم پزشکی گفت: متاسفانه برخی پزشکان با افزایش تعرفه ها ارضاء نمی شوند. گاها تا 8 برابر تعرفه پول می گیرند. حالا کار به جایی رسیده که دیگر به حساب پزشک هم پول نمی ریزند بلکه کیف های پرپول را از خانواده یا خود بیمار در بیمارستان به روش های مختلف نقدا می گیرند. این در حالی است که وقتی فردی بیمار است و نیاز فوری به عمل دارد حاضر است هرکاری بکند تا بیمارش سالم شود. چرا نظام پزشکی حقوق ملت را در بخش درمان اطلاع رسانی نمی کند؟

فتاحی در این نشست با انتقاد شدید از رسانه ای شدن موضوع پروتزهای چینی و برخی اخبار گفت: این اقدامات اعتماد مردم را به پزشک کم می کند. که علی روشن مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی کشور در پاسخ گفت: ما اسناد و مدارک و فیلمهایی داریم که نشان دهنده تخلف های غیرقابل باور از برخی پزشکان است. گاهی دو پزشک برای بیشتر گرفتن پول از بیمار مسابقه می گذارند، اما آن را رسانه ای نمی کنیم.

خدایی هم گفت: اینکه می آیید خبر پروتزهای چینی را تکذیب می کنید درست نیست. اگر بخواهید اینگونه کار کنید ما هم اسناد و احکام را رسانه ای می کنیم تا باور کنید که این تخلفات وجود دارد.

این جلسه در حالی به پایان رسید که تعزیرات در تمام زمینه ها اعم از اعزام قاضی، تیم تعزیراتی و حضور تمام وقت برای برخورد با تخلفات پزشکی اعلام آمادگی کرد اما دانشگاه های علوم پزشکی پاسخی به این اعلام آمادگی ندادند و گفتند که باید بررسی کنیم.
 
 



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 11:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر عامل ایمیدرو از لغو مجوز واگذاری معدن به همسر یکی از مدیران دولتی با دستور وزیر صنعت خبردادو گفت: مشکل فاینانس چین هنوز برطرف نشده است.

 مهدی کرباسیان درباره لغو مجوز واگذاری یک معدن سنگ آهن به نام همسر یک مدیر دولتی در دولت هشتم، اظهارداشت:سازمان ایمیدرو پس از طرح پرسش یکی از نمایندگان در دلایل واگذاری این معدن به یک فرد  جلسه ای مبارزه با مفاسد اقتصادی طبق دستور معاون اول رئیس جمهور برگزار و نماینده این سازمان هم در آن حاضر شد .
وی با اشاره به اینکه اعلام شکایت خود را هم به دادگاه  برای این واگذاری غیر قانونی کرده ایم، افزود: خوشبختانه دو روز گذشته آقای وزیر صنعت ، معدن و تجارت دستور صریحی را برای لغو مجوز این معدن را صادر کرده اند.
مدیر عامل ایمیدرو در پاسخ به این پرسش که فعالان معدن معتقدند سهم بخش معدن در اقتصاد 6 درصد است اما چرا وزارت صنعت قائل به سهم 1 درصدی این بخش بوده و همین امر باعث می شود تا در بودجه سهم اندکی به این بخش اختصاص پیدا کند، گفت: سهم معدن در تولید ناخالص ملی کشور حدود 1 درصد است اما در مجموع باید بگویم سهم معدن و صنایع معدنی به 6 درصد می رسد.
کرباسیان اضافه کرد: اساسا در برخی از کشورها  سهم معدن تا بیش از 16 درصد هم است که این امر نشان از ان دارد که جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه  با تأکیدات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و لایحه حمایت از تولید و خروج از رکود بندهایی در رابطه با بخش معدن در نظر گرفته شده است که البته باید این موضوع افزایش هم پیدا کند.
 مشکل فاینانس چین هنوز مرتفع نشده است*
وی با اشاره به اینکه امیدوارم در برنامه ششم توجه بیشتری را به بخش معدن شود، در رابطه با وضعیت 7 طرح  فولادی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: خوشبختانه فولاد بافت هم با گروه انتخاب و بانک صنعت و معدن ال سی ان در حال گشایش است و پیش بینی می کنیم 6 طرح فولادی مشکل خاصی نداشته باشد.
مدیر عامل ایمیدرو افزود: در حال حاضر هنوز مشکل فاینانس میان بانک مرکزی کشور و بانک مرکزی چین برطرف نشده و پولی دریافت نکرده‌ایم که همین موضوع باعث شده با فعالیت ما در این حوزه با کندی همراه شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم در نیمه سال آینده حداقل 2 تا 3 طرح فولادی در بخش آهن اسفنجی به بهره برداری و افتتاح برسند.



تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 9:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان غذا ودارو اسامی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز را اعلام کرد.

 پودر موبر با نام تجاری ZAAB (زاب)، پودر دکلره، محلول ضد ریزش موی سر، محلول ترمیم کننده رنگ مو با نام تجاری کریستال تولید شده به سفارش کیان آرا زاگرس بسته‌بندی در شرکت صنایع بسته بندی ایمان به دلیل فاقد بودن مجوزهای بهداشتی، غیرمجاز اعلام شد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، این سازمان از عموم هموطنان خواسته است در صورت مشاهده این فرآورده‌ها ضمن اجتناب از خرید و مصرف محصول مذکور، معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها از سطح عرضه اقدامات لازم را انجام دهند.



تاريخ : 19 / 8 / 1393برچسب:, | 7:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران انگلیسی و فرانسوی نشان می‌دهد، کارهای شیفتی باعث پیر شدن سریعتر مغز و کند شدن توانایی ذهنی افراد می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، ساعت داخلی بدن، ریتم شبانه‌روزی را کنترل می‌کند؛ اما انجام کارهای شیفتی باعث ایجاد اختلال در عملکرد این ساعت طبیعی شده و خطراتی مانند ابتلا به سرطان پستان و چاقی را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، مغز به مرور زمان پیر می‌شود، اما کارهای شیفتی این روند را سریعتر می‌کند.

محققان دانشگاه سوانسی با همکاری دانشگاه تولوز، تأثیر تغییر ساعت داخلی بدن را در بین کارمندان شیفتی مورد ارزیابی قرار دادند؛ در این پژوهش سه هزار شهروند فرانسوی در آزمون‌های حافظه، سرعت تفکر و توانایی شناختی شرکت کردند.

یک دهه کار شیفتی باعث پیر شدن سریعتر مغز می‌شود؛ بر این اساس، افرادی که بیش از 10 سال در مشاغل شیفتی حضور داشتند، در آزمون‌های حافظه نتایجی مشابه افراد شش سال بزرگتر از خود را کسب کردند.

محققان همچنین خاطر نشان می‌کنند که پس از ترک مشاغل شیفتی، پنج سال زمان برای بازیابی عملکرد طبیعی مغز نیاز است.

دکتر «مایکل هستینگ» از محققان آزمایشگاه زیست مولکولی انگلیس تأکید کرد: نتایج این تحقیق برای کمک به بیماران دچار زوال عقل نیز کاربرد دارد، چراکه بسیاری از این افراد از اختلال خواب رنج می‌برند و الگوهای خواب آنها مشابه افراد شاغل در مشاغل شیفتی است.

نتایج این پژوهش در مجله Occupational and Environmental Medicine منتشر شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

کنکور

 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۹۴ از ساعت ۲۰ امشب از طریق سایت سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از تسنیم حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  گفت:‌ ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1394 و بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از ساعت 20 امروز شنبه 17 آبان‌ماه منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و ساعت 24 روز یکشنبه 25 آبان‌ماه پایان می‌یابد.

وی افزود: علاقمندان به تحصیل در آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد سال 94 ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که از ساعت 18 امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و تهیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز، ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت وجه ثبت‌نام از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب امکان‌پذیر است، لازم است داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش  و پرداخت مبلغ 250 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

توکلی افزود: نظر به اینکه هر داوطلب در صورت علاقه علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی خود(کد رشته امتحانی اول) از میان 67 کد رشته امتحانی که در دفترچه راهنما به عنوان کد رشته امتحانی  شناور درج شده، می‌توانند نسبت به ثبت کد رشته امتحانی دوم نیز اقدام کند، لذا ضرورت‌ دارد این دسته از داوطلبان کد رشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند و  برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر به مبلغ 250 هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

وی یادآور شد: داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی نیز هستند، علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 80 هزار ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور پرداخت و این علاقمندی را در فرم تقاضانامه خود درج کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد سال 94 از روز یکشنبه 12 بهمن‌ماه تا روز سه‌شنبه 14 بهمن توزیع می‌شود و داوطلبان با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

توکلی در پایان گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی‌ارشد سال 94 در صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 15، 16 و 17 بهمن‌ماه 93 برگزار می‌شود.

 



تاريخ : 10 / 8 / 1393برچسب:, | 12:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد: مدارس سراسر کشور روز چهارشنبه چهاردهم آبان تعطیل نیست.
 مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد: در پی تماس های تلفنی شهروندان، دانش آموزان و فرهنگیان محترم به اطلاع می رساند؛ تمام مدارس و مراکز آموزشی سراسر کشور در روز چهارشنبه چهاردم آبان ماه باز و فعالیت های آموزشی وپرورشی در آن ادامه دارد.



تاريخ : 27 / 7 / 1393برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح شد.
 
سرهنگ عین الله جهانی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت:‌ بعد از برگزاری جلسات مشترک مسئولان پلیس راهور پایتخت و مسئولان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حداکثر سرعت مجاز مورد توافق و مصوب بزرگراه‌ها با توجه به بررسی‌های فنی و کارشناسی‌های بعمل آمده، ابلاغیه‌ای در قالب جدول ذیل اعلام گردیده است.

وی افزود: تاریخ اجرای این ابلاغیه، پس از نصب تابلوهای حداکثر سرعت مجاز (توسط معاونت اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک) با هماهنگی پلیس راهور تهران بزرگ به زودی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

سرهنگ جهانی همچنین گفت: در صورت نیاز به کاهش سرعت در مکان‌های مورد نیاز با توجه به طرح هندسی بزرگراه‌ها با استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی افقی و عمودی در سطح شهر و بزرگراه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

ردیف

نام بزرگراه

حداکثر سرعت مجاز مصوب (کیلومتر در ساعت)

ملاحظات

1

بزرگراه شهید صدر

80

-----

2

بزرگراه شهید بابایی

100

-----

3

بزرگراه نیایش

90

-----

4

بزرگراه شهید همت

90

------

5

بزرگراه شهید زین الدین

90

-----

6

بزرگراه شهید خرازی

100

-----

7

بزرگراه شهید حکیم

80

(حداکثر سرعت در تونل 60 کیلومتر در ساعت) 0

8

بزرگراه (آزادراه) شهید فهمیده

100

----

9

بزرگراه آزادگان

90

(از سه راه افسریه تا تقاطع غیر همسطح شهید خرازی)



تاريخ : 16 / 7 / 1393برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این تصویر که مربوط به یکی از هواپیماهای ایرلاین ... است، خلبان در حال کشیدن سیگار دیده می شود و مشخص نیست این کار از نظر قانونی دارای ایراد است یا نه.

سیگار کشیدن خلبان ایرانی در کابین هواپیما / عکس



تاريخ : 11 / 7 / 1393برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

آزمون دکتری سال 94 روز جمعه 15 اسفند برگزار می‌شود.

 مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت‌نام آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاه‌ها را اعلام کرد.
 
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 94 از یکشنبه شانزدهم آذر ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه 23 آذر ماه ادامه دارد.
 
وی افزود:‌ آزمون دکتری سال 94 روز جمعه 15 اسفند برگزار می‌شود.



تاريخ : 10 / 7 / 1393برچسب:, | 1:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره‌های آن انتخاب نامهایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی بوده و همچنین عناوین و القاب و نامهای زننده و یا نا‌متناسب با جنس ممنوع است.
 

باشگاه خبرنگاران: مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ممنوعیت برخی اسامی برای نامگذاری افراد گفت: انتخاب نام با اعلام کننده است و به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره‌های آن انتخاب نامهایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی بوده و همچنین عناوین و القاب و نامهای زننده و یا نا‌متناسب با جنس ممنوع است.

اسماعیلی تصریح کرد: تشخیص نامهای ممنوع با شورای عالی ثبت احوال بوده و این شورا نمونه‌های آن را تعیین و به سازمان اعلام می‌کند.

وی به بخشی از اسامی باور نکردنی افراد که طی سالهای گذشته در ثبت احوال به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: نامهایی از قبیل آفت، عذاب، نوشابه، گشنه، پرتقال، حیاط، پیرزن، قابلمه، پشه، گلابی، بستنی، میر خدا، میرزا، میش، یهودی و....... از جمله مواردی بوده که طی سالهای گذشته به ثبت رسیده و در حال حاضر در ثبت احوال جمع آوری شده و افراد با این نام می‌توانند اسم خود را تغییر دهند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: اسامی از قبیل جرج، رزالین، رابرت و...... که ریشه خارجی داشته نیز مورد قبول ثبت احوال نیست و جزء اسامی ممنوعه محسوب می‌شود.



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 6:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

سایت خبری‌- تحلیلی سلام نو که نزدیک به شاخه سازمان دانشجویی حزب اسلامی‌کار است، با وجود اینکه در ماه گذشته مجوز فعالیت خود را از هیات نطارت بر مطبوعات دریافت کرده‌است، از روز گذشته به دستور مقام قضایی از دسترس خارج شده است.
 
به گزارش ایلنا،سایت خبری‌- تحلیلی سلام نو که نزدیک به شاخه سازمان دانشجویی حزب اسلامی‌کار است، با وجود اینکه در ماه گذشته مجوز فعالیت خود را از هیات نطارت بر مطبوعات دریافت کرده‌است، از روز گذشته به دستور مقام قضایی از دسترس خارج شده است



تاريخ : 1 / 7 / 1393برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

هواپیمای پهن پیکر ایرباس 380 برای نخستین بار در 8 مهرماه امسال در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند.
 
خبرگزاری مهر: برای نخستین بار هواپیمای پهن پیکر ایرباس 380 در 30 سپتامبر برابر با 8 مهرماه امسال در فرودگاه امام خمینی با حدود 525 مسافر به زمین می‌نشیند. این هواپیما که در دوطبقه ساخته شده در سه کلاس FIRST، Bussines و ECONOMY مسافر می‌پذیرد.

براین اساس این هواپیما که مربوط به شرکت هواپیمایی امارات است تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است.

البته ایرباس پهن پیکر 380 به دلیل شرایط خاص فنی و ابعاد به تجهیزات خاصی برای نشست و برخاست در فرودگاه ها نیاز دارد که وجود این توان فنی بالا در فرودگاه امام موجب تقاضای این ایرلاین برای پرواز ایرباس 380 به ایران شده است.

سخنگوی فرودگاه امام خمینی (ره)  با بیان اینکه از ماه‌ها پیش جلسات متعددی با این ایرلاین برای پرواز A380 شده است، گفت: تعداد بالای پروازهای بین المللی ایرانیان موجب شده که این شرکت هواپیمایی تمایل به جابجایی حجم بیشتری از مسافران داشته باشد به همین منظور این ایرباس برای پرواز به ایران انتخاب شده است.

او با بیان اینکه خوشبختانه توان فنی بالایی در فرودگاه امام (ره) وجود دارد، گفت: تمامی پروازهای فرودگاه با برنامه ریزی‌های قبلی انجام می‌شود و نشست و برخاست A380 نمی تواند خللی در کار فرودگاه بوجود بیاورد.

علی کاشانی گفت: ظرفیت مسافری این هواپیما برای پرواز به ایران تکمیل شده و بطور حتم در بازگشت از ایران هم تمامی بلیت های این پرواز فروخته شده است که یکی از دلایل پرواز این هواپیما به ایران است.

براساس این گزارش ایرباس 380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است که با گنجایش 555 نفر در سه کلاس و 840 نفر در یک کلاس و با بردی معادل هشت هزار ناتیکال مایل بدون توقف، برای نخستین بار در آوریل ۲۰۰۵ به پرواز در آمد. این هواپیما در سال 2002 وارد مرحله تولید شد و تولید اولین نمونه تجاری هواپیمای ایرباس A380 از ماه مه سال 2004 آغاز شده است. گفتنی است؛ قیمت تخمینی این هواپیما در سال 2006، 296 تا 316 میلیون دلار بوده است.
 
 
 



تاريخ : 29 / 6 / 1393برچسب:, | 3:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نتایج رشته‌های با آزمون مقطع کار‌شناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۱۹ امروز اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد؛ علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: نتایج رشته‌های با آزمون مقطع کار‌شناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۱۹ امروز شنبه مورخ 93/06/29 اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www. azmoon. com از نتیجه خود مطلع شوند. 
 
وی در ادامه افزود: داوطلبان باید شخصاً روز یکشنبه مورخ93/06/30 با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام به واحدهای موردنظر مراجعه نمایند. 
 
علوی فاضل گفت: پذیرفته شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال، پزشکی تهران، بروجرد، سنندج، تبریز، کرج، پرند و مشهد جهت اطلاع از چگونگی و زمان ثبت نام مقتضی است به آدرس سایت آن واحد‌ها مراجعه کنند. 
 
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پذیرفته شدگان علمی رشته ساخت پروتز دندان، گفت: پذیرفته شدگان لازم است جهت انجام آزمون عملی در روز دوشنبه93/06/31 ساعت ۸ صبح به دانشگاه دندانپزشکی تهران مراجعه کنند. 
 
علوی فاضل خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان لازم است مدارک لازم برای ثبت نام شامل: اصل و کپی مدرک کاردانی و یا گواهی اتمام دوره کاردانی، ریز نمرات دوره کاردانی به منظور معادل سازی واحدهای درسی، اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، شش قطعه عکس ۴ × ۳ با پشت زمینه سفید (برای مشمولین ۱۲ قطعه عکس)، اصل و دو برگ کپی از مدرک مشخص کننده وضعیت خدمت وظیفه عمومی (پذیرفته شدگان مرد)، را به همراه داشته باشند. 
روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی
 
 وی در پایان گفت: پذیرفته شدگان می‌توانند جهت اطلاع از جزییات بیشتر به «راهنمای پذیرفته شدگان نهایی با آزمون مقطع کار‌شناسی ناپیوسته سال ۹۳ دانشگاه آزاد اسلامی» که بر روی سایت www. pubr-azmoon. com قرار دارد، مراجعه کنند.
 
 



  پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: سند نیروی انتظامی برای خودرو رسمی است و نیاز به ثبت در دفاتر اسناد رسمی ندارد.

خبرگزاری فارس: سند نیروی انتظامی به ثبت در دفاتر اسناد رسمی نیاز ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی برنامه مناظره ،علیرضا طباطبایی نائینی، عضو کمیسیون حقوق مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب قانون اموال منقول نیازی به داشتن سند ندارند و خودرو نیز جزو این اموال محسوب شده و بالذات نیاز به داشتن سند نیست.

وی اظهار کرد: به دلیل برخی مسائل، الزاماتی برای ثبت خودرو و پلاک‌دار شدن آن تعیین شده تا رانندگان به مقررات رانندگی مقید باشند.

طباطبایی نائینی با بیان اینکه ماده 29 قانون تصریح کرد که خودروها باید دارای سند رسمی باشند، تصریح کرد: این اسناد در دفاتر رسمی یا در ادارات دولتی از جمله نیروی انتظامی قابلیت تنظیم را دارند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس ادامه داد: محل مناقشه در این موضوعه آنجاست که مردم پس از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی ندارند لذا مراجعه مردم به دو سازمان و پرداخت هزینه به هر یک از آنها ایجاد مزاحمت برای مردم می‌کند و سند نیروی انتظامی یک سند رسمی است.



تاريخ : 24 / 6 / 1393برچسب:, | 5:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری در پایان دوران بستری رهبر انقلاب؛
تشکر دفتر مقام معظم رهبری از ملت شریف و انقلابی ایران، علما، شخصیتها و مسئولان/ابراز احساسات صادقانه و خالصانه،جلوه‌های وصف‌ناپذیری از دلدادگی به انقلاب اسلامی و رهبری معظم را به نمایش گذاشت

دفتر مقام معظم رهبری در پایان دوران بستری رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیمارستان و سلامتی و بهبود کامل ایشان با صدور اطلاعیه‌ای، مراتب تشکر و سپاس خود را از عموم ملت شریف و انقلابی ایران، علما، شخصیتها و مسئولان داخلی و خارجی اعلام و تأکید کرد: این ابراز احساسات صادقانه و خالصانه جلوه‌های پرشکوه و وصف‌ناپذیر دیگری از دلدادگی به انقـلاب اسلامی و رهبری معظم و معزز آن را به نمایش گذاشت.
متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در پی بستری شدن رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در بیمارستان برای انجام عمل جراحی، ملت مؤمن و شریف و انقلابی ایران اسلامی در گوشه و کنار کشور با دعا و نیایشهای صادقانه و خالصانه و برگزاری مراسم توسل و پیامهای فراوان و پرشور و آکنده از مهر و بزرگواری خود جلوه‌های پرشکوه و وصف‌ناپذیر دیگری از دلدادگی به انقـلاب اسلامی و رهبری معظم و معزز آن، به نمایش گذاشتند.
اکنون که به برکت ادعیه‌ی خالصانه ملت و صالحان و اخیار، معظم‌له با سلامتی کامل بیمارستان را ترک کرده‌اند جبهه سپاس به پیشگاه حضرت احدیت جلّ‌وعلا می‌سائیم و از عموم ملت مؤمن و قدرشناس ایران اسلامی به ویژه از مراجع عالیقدر، علما و فضلای گرانقدر، رؤسای محترم قوای سه‌گانه و رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مقامات و مسئولان لشکری و کشوری، مجموعه‌های سیاسی و روحانی و تشکلهای دانشجوئی و انقلابی، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان، ورزشکاران و سایر اقشار که با حضور در بیمارستان و یا اعزام نماینده و یا با ارسال پیامهای محبت‌آمیز اظهار لطف کردند و یا ابراز علاقه برای حضور در بیمارستان نمودند، همچنین از رهبران نهضتهای مقاومت اسلامی خصوصاً دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان و سران و مسئولان کشورها که با ارسال پیام از بهبودی و سلامتی رهبر انقلاب اسلامی اظهار خرسندی کردند، و سایر علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی در خارج از کشور صمیمانه تشکر و سپاسگزاری میکنیم.
در پایان شایسته است از مجموعه درمانی شامل پزشکان و جراحان و پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان که در این مدت با اقدامات خود توانستند این کار را به احسن وجه به انجام رسانده و از ملت شریف ایران رفع نگرانی کنند صمیمانه تشکر کرده و از خداوند متعال عزت و سربلندی و تداوم توفیقات ملت بزرگ ایران اسلامی را مسئلت می‌کنیم.
دفتر مقام معظم رهبری
24 شهریور  1393

 

 



تاريخ : 18 / 6 / 1393برچسب:, | 2:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی با بیان اینکه این طرح در ادامه برنامه ریزی‌ها برای کاهش 30 تا 40 درصدی سوانح رانندگی است، گفت: برای رسیدن به این منظور یکی از بخشها توسعه سیستم‌های کنترل جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از توسعه سامانه کنترل هوشمند ترافیک خبر داد.

سردار اسکندر مومنی در مراسم افتتاح سامانه کنترل هوشمند ترافیک که با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان امداد و نجات برگزار شد، گفت: این طرح در راستای تفاهم نامه مشترک میان پلیس راهور و سازمان راهداری انجام شد و بر اساس آن 3800 کیلومتر دیگر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در توضیح ویژگی‌های این سامانه اظهارکرد:‌ در این سامانه، اطلاعات به محض ثبت تخلف، برای صاحب پلاک از طریق پیامک ارسال می‌شود و در پیامکی دیگر نیز مبلغ جریمه و نحوه پرداخت الکترونیکی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مومنی با بیان اینکه در این طرح 192 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در معابر نصب شده است، گفت: با احتساب 204 دوربینی که قبلا در معابر داشتیم، تعداد این دوربین‌ها به 396 دستگاه رسید.

وی با بیان اینکه این طرح در ادامه برنامه ریزی‌ها برای کاهش 30 تا 40 درصدی سوانح رانندگی است، گفت: برای رسیدن به این منظور یکی از بخشها توسعه سیستم‌های کنترل جاده‌ای است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه تا سال آینده 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش سیستم هوشمند قرار خواهند گرفت، گفت:‌ باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها استفاده کنیم و از طیف‌های مختلف برای کاهش خسارات رانندگی بهره ببریم.

وی با اشاره به ایام تعطیلات عید فطر خاطر نشان کرد: در این ایام دوربین‌های پلیس راهور تردد 60 دستگاه خودرو را ثبت کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه مشابه این طرح نیز طی یکی دو ماه آینده در معابر درون شهری نیز اجرایی خواهد شد، گفت: فعلا مشغول آماده سازی زیر ساخت‌ها هستیم، اما پس از اجرایی شدن، تخلفات در معابر شهری نیز به شکل آنلاین و از طریق ارسال پیامک به اطلاع مالکان می‌رسد.

 

 



تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

نتایج نهایی کنکور سراسری سال 93 فردا سه شنبه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه در یک نشست خبری با اعلام این خبر، گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از جمله آزاد، دولتی، پیام‌نور و ... فردا صبح از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org/ اعلام می‌شود.