تاريخ : 28 / 2 / 1394برچسب:, | 1:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حمیدرضا سیدی که پیش از این مدیرکل فرودگاه شهید دستغیب شیراز بود، از امروز به عنوان مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) ‌به جای چلندری فعالیت می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) تغییر کرد/ سیدی جایگزین چلندری
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، روز 25 خردادماه سال گذشته بود که سعید چلندری جایگزین دهقان در فرودگاه امام خمینی (ره)شد، اما امروز و با حکم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، حمیدرضا سیدی به جای وی مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) خواهد شد.

 

البته سیدی همچنین عضو هیئت مدیره شرکت اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هم خواهد بود.

 

سیدی متولد شهرستان بم و دارای تحصیلات فوق لیسانس مدیریت دولتی است؛ وی حدود 16 سال در این صنعت فعالیت داشته است.

 

در مراسمی که بعدازظهر امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، حمیدرضا سیدی به عنوان مدیر کل جدیدی فرودگاه امام خمینی (ره)‌ معرفی می‌شود.

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 2:3 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فردا ۲۸ اردیبهشت‌ماه پیکر مطهر۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فردا 28 اردیبهشت‌ماه پیکر مطهر270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

وی اضافه کرد: با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در جنوب عراق فاو، ابو فلوس ،شلمچه ،مجنون و زبیدات تعداد 270 شهید کشف شده است که در روز 28  اردیبهشت ماه در مرز شلمچه وارد کشورخواهند شد و مورد استقبال عشایر غیور دشت آزادگان قرار خواهند گرفت.

باقرزاده خاطرنشان کرد: این شهدا برای مراسم وداع به سوسنگر منتقل خواهد شد و مراسم استقبال کاملا عشایری برگزار خواهد شد. تاکنون در سراسر کشور استقبال بسیار خوبی برای درخواست تدفین شهدای گمنام شده است از جمله 1200 شهر و شهرستان و 180 دانشگاه و حوزه علمیه درکشور در نوبت هستند.



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد برای نخستین بار گفت: دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد و دانش‌آموزان پایه هفتم از ابتدای تیر می‌توانند برای ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

کفراشی

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین کفراشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدارس شاهد در سال 1365 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و دوران طلایی و روبه صعودی را داشتند به گونه‌ای که تعداد این مدارس محدود بود و جامعه ایثارگران به صورت حداکثری تحت پوشش مدارس شاهد بودند.

وی افزود:‌در سال‌های اخیر تعداد مدارس شاهد افزایش یافت به گونه‌ای که از 950 مدرسه به 1365 مدرسه رسید و همین موضوع باعث شد تا در تعدادی از مدارس، شاهد افت کیفیت باشیم و پوشش جامعه هدف یعنی ایثارگران در این مدارس کاهش یافت.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در حال حاضر جامعه هدف ما در مدارس شاهد تمام ایثارگران یعنی فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند و در صورتی که پس از ثبت‌نام از این افراد،‌ ظرفیت مدارس خالی بود اقدام به ثبت‌نام از سایر افراد خواهیم کرد.

کفراشی ادامه داد:‌ سالانه 500 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام برای ورود به پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و اول متوسطه اول در مدارس شاهد هستند در حالی که ظرفیت این مدارس آماده پذیرش 100 تا 110 هزار نفر است.

وی با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد عملیاتی می‌شود، عنوان کرد:  اهداف مختلفی را از اینترنتی شدن ثبت‌نام دنبال می‌کنیم که پوشش حداکثری دانش‌آموزان جامعه هدف مهم‌ترین هدف است چرا که با انجام ثبت‌نام به صورت دستی شاهد اعمال برخی از نظرات شخصی بودیم و همین موضوع زمینه حضور برخی از خانواده‌های ایثارگران را در مدارس شاهد کاهش می‌داد و گاه 20 تا 30 درصد افراد خارج از ضوابط ثبت‌نام می‌شدند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌با ثبت‌نام اینترنتی دیگر نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست از سوی دیگر کاهش درگیری مدیران مدارس و نظارت بیشتر بر امر ثبت‌نام از سایر مزایای ثبت‌نام اینترنتی است. در سال‌های گذشته به صورت موردی از روند ثبت‌نام در مدارس شاهد بازدید می‌کردیم و در برخی از موارد مشاهده می‌شد که به بهانه‌های مختلف جامعه هدف یعنی ایثارگران را ثبت‌نام نمی‌کردند یا این‌که برای ثبت‌نام از آن‌ها شرط معدل تعیین می‌کردند در حالی که دانش‌آموزان عضو خانواده ایثارگران باید با هر معدلی در مدارس شاهد ثبت‌نام شوند.

کفراشی بیان کرد: در سال گذشته 28 هزار نفر ورودی پایه اول دبستان،‌ 38 هزار ورودی پایه هفتم و 37 هزار ورودی به پایه اول متوسطه اول داشتیم و امسال با توجه به این‌که به صورت موقت پایه اول از دوره متوسطه دوم را نداریم 65 هزار ظرفیت برای پذیرش دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم داریم.

وی ادامه داد:‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی مدارش شاهد از اول خرداد آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد و در آخر خرداد نتایج قطعی از طریق سیستم به خانواده‌ها اعلام می‌شود همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد و نتایج قطعی نیز در آخر تیر از طریق سامانه اینترنتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس شاهد باید به نشانی اینترنتی sajamedu.ir مراجعه کنند،‌ گفت:‌ دانش‌آموزان پس از ورود کد ملی و سریال شناسنامه می‌توانند سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند همچنین اطلاعات مربوط به ایثارگری افراد در این سامانه موجود است که پس از طی مراحل ثبت‌نام به دانش‌آموز کد رهگیری ارائه می‌شود و پس از اعلام نتیجه قطعی، باید با ارائه مدارک لازم به مدرسه مراجعه کنند و در مدرسه مدارک دانش‌آموز با اطلاعاتی که در سیستم ارائه کرده است، چک خواهد شد تا تناقضی وجود نداشته باشد البته باید توجه داشت که ثبت‌نام میان پایه‌ها به صورت اینترنتی نیست.

وی در خصوص شهریه مدارس شاهد بیان کرد:‌ در مدارس شاهد برای کلاس‌های فوق برنامه شهریه دریافت می‌شود. در این مدارس 4 ساعت برنامه‌های مکمل علاوه بر برنامه‌های مدارس عادی داریم که هزینه آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند اما اگر فوق برنامه‌ها بیشتر باشد خانواده‌ها باید هزینه آن را پرداخت کنند.

کفراشی ادامه داد: هزینه مدارس شاهد در دوره ابتدایی حداقل 300 هزار تومان و حداکثر 480 هزار تومان، دوره متوسطه اول حداقل 350 هزار تومان و حداکثر 550 هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل 430 هزار و حداکثر 700 هزار تومان است که شهریه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به بالا را بنیاد شهید پرداخت می‌کند و برای جانبازان 50 تا 70 درصد،‌75 درصد هزینه توسط بنیاد شهید و 25 درصد توسط دانش‌آموز پرداخت می‌شود همچنین جانبازان 25 تا 50 درصد از 40 درصد تخفیف و جانبازان زیر 25 درصد نیز از 20 درصد تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت:‌سال گذشته 389 هزار دانش‌آموز در 335 هزار مدرسه شاهد تحصیل می‌کردند که از این تعداد 189 هزار نفر جزو جامعه هدف و 193 هزار نفر سایر افراد هستند به عبارتی 48 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس شاهد از جامعه هدف یعنی خانواده ایثارگران بودند. همچنین 27 هزار دانش‌آموز در طرح پراکنده شاهد تحصیل می‌کنند، این تعداد دانش‌آموز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند اما در مدارس عادی حضور دارند و آموزش و پرورش هفته‌ای دو ساعت برای آن‌ها مشاوره آموزشی،‌پرورشی و کلاس‌های تقویتی دارد به گونه‌ای که در سال تحصیلی گذشته 65 هزار ساعت نیرو به این دانش‌آموزان اختصاص دادیم.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمامی کارت‌های ملی با هر تاریخ اعتباری تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارند.

به گزارش فارس، حمید پارسایی  درباره مهلت اعتبار کارت‌های ملی کاغذی اظهار داشت: تمامی کارت‌های ملی با هر تاریخ اعتباری تا پایان سال 94 اعتبار دارند.

 

وی ادامه داد: در صورتی که صدور کارت‌های هوشمند ملی که از نیمه دوم امسال فراخوان آن آغاز می‌شود، برای تمامی ایرانیان صادر نشود اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان این پروسه ادامه دارد.

 

پارسایی درباره پیش‌ ثبت‌نام کارت‌های هوشمند ملی اظهار داشت: در حال حاضر افرادی که به سن 15 سال تمام می‌رسند می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌احوال به نشانی www.sabteahval.ir مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: پس از پیش ثبت‌نام با گذشت 24 ساعت می‌توانند نوبت ارائه مدارک برای دریافت کارت هوشمند ملی را بگیرند که در حال حاضر به دنبال این هستیم که این مدت زمان را کاهش دهیم.

 

وی افزود: هر ساله بیش از یک میلیون و 500 نفر در کشور وارد سن 15 سال می‌شوند که می‌توانند نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.

 

پارسایی یادآور شد: هنوز فراخوانی برای صدور کارت هوشمند ملی صادر نشده است و این پیش ثبت‌نام فقط برای افرادی است که برای اولین بار کارت ملی دریافت می‌کنند و به سن 15 سال رسیده‌اند.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 8:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که توزیع کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه از سوم خرداد آغاز می‌شود.

 

 

 

مجتبی علوی فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای سوم تا پنجم خرداد از طریق سایت مرکز آزمون توزیع می‌شود.

 

 

 

وی با اشاره به رقابت 600 هزار تن در آزمون امسال ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای 7 الی 9 خرداد ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

علوی فاضل ظرفیت پذیرش این آزمون را حدود 180 هزار نفر اعلام کرد.

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز 

 

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه ویژه خبرنگاران و نمایندگان مجلس برای ارائه گزارش "زیرمیزی" و دیگر تخلفات پزشکی خبر داد.

 سیدمحمدحسین میردهقان در حاشیه برنامه رادیو گفت‌وگو با موضوع «زیر میزی» درباره اینکه وقتی بیماران با تخلفات دریافت‌های غیرمتعارف "زیرمیزی" مواجه می‌شوند در نهایت باید با سامانه ۱۶۹۰ (نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت "زیرمیزی") تماس حاصل کنند که متعاقباً روند رسیدگی به این تخلفات نیز زمانبر است، بنابراین برای تسهیل در این زمینه وزارت بهداشت چه اقدامی خواهد کرد؟ به تسنیم اظهار داشت: روند رسیدگی به گزارشات علی‌الخصوص تخلفات پزشکی و دریافت‌های غیرمتعارف "زیرمیزی" در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با این وجود برای اصحاب رسانه و نمایندگان مجلس که همیشه به نوعی منبع اطلاعات بسیار سریع از تخلفات پزشکی از جمله "زیرمیزی" هستند سامانه ویژه ای را راه اندازی می‌کنیم تا گزارشات آنها به نام خودشان ثبت و در کمترین زمان و به صورت ویژه رسیدگی شود.

میردهقان، تشریح جزئیات بیشتر درباره فعالیت این سامانه ویژه برای خبرنگاران و نمایندگان مجلس جهت ارائه گزارش "زیرمیزی" و دیگر تخلفات پزشکی را به روزهای آینده موکول کرد.

 



تاريخ : 28 / 1 / 1394برچسب:, | 1:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.
 
 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی در تشریح جزئیات حذف محدوده زوج و فرد درتهران با بیان اینکه این طرح، توسط شهرداری تهران به شورای عالی ترافیک پایتخت پیشنهاد شده است، گفت: هیچ منطق قوی و قابل قبولی برای این استدلال که برای کنترل آلودگی هوا خودروها را به دو قسمت تقسیم و آنها را وادار کنیم که یکروز در میان، وارد معابر شوند؛ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چرا باید خودروهایی که چندین برابر آلودگی تولید می‌کند؛ به مانند وسایل نقلیه‌ای که از استانداردهای زیادی برخوردارهستند وارد معابر شوند گفت: برهمین اساس طرحی جایگزین در شهرداری تهران تهیه و در شورای عالی ترافیک پایتخت نیز به تصویب رسید و خوشبختانه وزرات کشور هم نگاه مثبتی به این طرح دارند وسعی می‌کنند، بودجه را نیز پیگیری کنند تا این طرح در کل کشور اجرا شود.

تشکری هاشمی در تشریح جزئیات این طرح با بیان اینکه برای کنترل از مفهوم «مناطق کم آلوده کننده هوا» استفاده می‌شود، گفت: بدین ترتیب خودروها با توجه به اطلاعاتی که در پرونده الکترونیکشان و برمبنای میزان آلایندگی وجود دارد، به چهار دسته خودروهای قرمز(بسیار آلاینده)،زرد ، سبز و آبی تقسیم می‌شوند.

وی همچنین درخصوص جایگزینی محدوده کم آلاینده به جای محدوده زوج و فرد در پایتخت گفت: خودروهای تهران به صورت مجازی به چند رنگ تقسیم می‌شوند که براین اساس خودروهای قرمز شامل خودروهایی می‌شوند که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند.

وی همچنین در مورد ویژگی‌ خودروهای زرد تصریح کرد: این خودروها به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایین‌تر از یورو2 است و قطعا محدودیت‌هایی را در زمان آلودگی هوا برای تردد در هسته مرکزی و محدوده طرح ترافیک برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

تشکری در مورد خودروهای سبز نیز گفت: این خودروها استاندارد بیش از یورو 2 دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای تردد آنها محدودیت‌هایی در نظرگرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد خودروهایی که جزء رنگ آبی قرار می‌گیرند، افزود: این خودروها برقی و دارای استاندارد بیش از یورو5 هستند که محدودیت کمتری برای تردد آنها در مواقع حساس، در نظر گرفته خواهد شد.

وی با انتقاد از افزایش محدوده زوج و فرد ادامه داد: پلاک خودرو منشاء آلودگی نیست که با افزایش آلایندگی هوا تردد خودروها را زوج و فرد می‌کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای کم آلاینده در سطح شهر تردد کنند، گفت: خودروهای فرسوده که آلایندگی زیادی دارند، جان میلیونها نفر را به خطر می اندازد و باید با اتخاذ تدابیری و متناسب با آلودگی هوا، اجازه تردد به خودورها داده شود.

به گفته وی، در صورت تصویب نهایی این طرح اطلاعات لازم به مردم ارائه می شود.
 
 



تاريخ : 22 / 1 / 1394برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور جزئیات آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم را اعلام کرد و گفت: پذیرش به دو شیوه آموزشی - پژوهشی و الکترونیک صورت می گیرد.

دکتر اصغر ابوالحسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر ۲۱ الی ۲۸ دی ۹۳ انجام شد.

وی شیوه پذیرش در این دوره را آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی اعلام کرد و افزود: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۴ اردیبهشت ۹۴ برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: نتایج آزمون اواخر مرداد ماه ۹۴ اعلام می شود و شروع به تحصیل پذیرفته شدگان از مهرماه ۹۴ خواهد بود.

وی ادامه داد: ظرفیت ایجاد شده در کل در دو شیوه (آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی ) را ۱۶ هزارو ۸۰ نفر اعلام کرد.

ابوالحسنی افزود: ظرفیت ایجاد شده در شیوه پذیرش الکترونیکی ۴ هزار و ۲۴۰ نفر و ظرفیت ایجاد شده در شیوه آموزشی-پژوهشی ۱۱ هزار و ۸۴۰ نفراست.

وی تعداد کل رشته محل ها را ۷۰۵ رشته محل عنوان کرد و افزود: تعداد رشته محل شیوه آموزشی - پژوهشی ۵۹۲ رشته محل و تعداد رشته محل به شیوه الکترونیکی ۱۱۳ رشته محل است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل پذیرش به شیوه آموزشی پژوهشی را ۲۰ نفر و ظرفیت پذیرش به شیوه الکترونیکی در هر کد رشته محل به استثنای برخی رشته محل ها را ۴۰ نفر عنوان کرد.

وی تعداد شهرستان محل برگزاری آزمون را ۱۰۱ شهر، تعداد حوزه های امتحانی را ۱۱۸ حوزه و تعداد حوزه های فرعی (غیرپیام نور) را ۱۱ حوزه اعلام کرد.

ابوالحسنی تعداد داوطلبان زن در کل کشور را ۳۸ هزارو ۶۶۸ نفر و تعداد داوطلبان مرد در کل کشور را ۴۱ هزاو ۸۰۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۸۰ هزار و ۴۶۹ نفر جمع کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام نور را تشکیل می دهند.

 



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

در روزهای پایانی سال با توجه به افزایش متقاضیان، بازار قالیشویی رونق گرفته و سودجویان و واحدهای غیر مجاز از این رونق بی نصیب نمانده‌اند و به گفته رییس اتحادیه قالیشویان تهران با استفاده از یک موبایل و وانت اقدام به شستن قالی می‌کنند که نمی توانیم با آنها برخورد کنیم.

حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اهرم اجرایی و قانونی برای برخورد با این دسته از سودجویان را نداریم. البته در برخی از دفاتری که به صورت غیر مجاز کار قالیشویی را انجام می‌دهند بعد از ارسال اخطار، اقدام به پلمب دفاتر کردیم.

وی ادامه داد: افرادی هستند که با موبایل و وانت اقدام به فعالیت می کنند و ما نیز نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم و حتی در صورت شناسایی تلفن همراه، امکان قطع این خطوط را نداریم که لازم است سازمان های مربوطه در این زمینه با ما همکاری کنند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 واحد مجاز در این حوزه فعالیت می‌کنند که همه مورد تایید اتحادیه هستند، اظهار کرد: شسستن فرش‌های ماشینی از متری 3500 شروع می‌شود و نرخ شست‌و شوی فرش‌های دستباف نیز متری 6000 تا 9700 تومان است و هزینه ایاب و ذهاب برای حمل قالی‌ها به هر تعداد 12 هزار تومان است.

رییس اتحادیه قالیشویان تهران بیان کرد: شست‌وشوی فرش‌های کهنه و عتیقه، تمام ابریشم و صادراتی، شست‌وشو به همراه رنگ‌برداری و لک‌برداری انواع فرش‌های دستباف، شست‌وشو به همراه لک‌برداری فرش‌های ماشینی و موکت با توافق طرفین است.

وی گفت: اگر چه نرخ برخی خدمات مورد نیاز شب عید از جمله قالیشویی توسط اتحادیه و کمیسیون نظارت تعیین می شود اما تبلیغات و فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز موجب شده اغلب متقاضیان از کم و کیف و قیمت ارائه اینگونه خدمات یا فهرست مراکز مجاز اطلاع نداشته باشند.



تاريخ : 16 / 12 / 1393برچسب:, | 9:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خانواده شوهرم خیلی پولدار هستند و از همان روز اول پدرشوهرم مخالفتش با این ازدواج را به طور واضح بیان کرد. اما چون من و شوهرم به شدت به هم علاقه مند شده بودیم به این مخالفت توجهی نکردیم و هرطور بود با هم ازدواج کردیم.
زن جوان که از توهین های پدرشوهرش خسته شده بود راهی دادگاه خانواده شد تا برای همیشه به زندگی مشترک با شوهرش پایان دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی 6 ماه است که با شوهرم ازدواج کرده ام. خانواده شوهرم خیلی پولدار هستند و از همان روز اول پدرشوهرم مخالفتش با این ازدواج را به طور واضح بیان کرد. اما چون من و شوهرم به شدت به هم علاقه مند شده بودیم به این مخالفت توجهی نکردیم و هرطور بود با هم ازدواج کردیم.

زن جوان ادامه داد: پدرشوهرم مرتب مانع می شد و هربار می خواست یک جوری بین من و پسرش جدایی بیاندازد. اما موفق نشد، از روزی که ازدواج کردم یک روز خوش هم ندارم و پدرشوهرم مرتب مرا آزار می دهد اما همه این ها را تحمل کردم تا اینکه یک روز پدرشوهرم مرا صدا کرد و به من پیشنهاد داد تا با یک چک به هر مبلغی که می خواهم از شوهر جدا شوم.

وی افزود: وقتی این پیشنهاد را شنیدم گویا دنیا روی سرم خراب شد. راستش آنجا متوجه شدم که دیگر نمی توانم به این زندگی ادامه دهم. پدرشوهرم واقعا به من توهین کرد و من دیگر تحمل رفتارهایش را ندارم.

بعد از صحبت های این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد تا صحبت های او را هم بشنود.

 

 



تاريخ : 11 / 12 / 1393برچسب:, | 2:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتباط تلفنی مناطقی از تهران برای ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود. ارتباط تلفنی مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران با هدف توسعه شبکه کابل از امروز برای مدت ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود.
 
 ارتباط تلفنی مناطقی از تهران برای ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود. ارتباط تلفنی مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران با هدف توسعه شبکه کابل از امروز برای مدت ۷۲ ساعت دچار اختلال می‌شود.
 
 عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات استقلال، شهید مفتح و الغدیر تهران انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان دراین مراکز مخابراتی ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات استقلال با پیش شمار‌ه‌های ۲۲۰۱ الی ۲۲۰۵، ۲۶۲۰، ۲۶۲۱، ۲۲۶۶ در محدوده مقدس اردبیلی، الف، ب، ج، شادآور، کوچه های ششم الی نهم، همایون، بیتا و در مرکز مخابرات شهید مفتح با پیش شماره های ۲۶۷۰، ۲۲۸۴ الی ۲۲۸۹ در محدوده خیابان های ناطق نوری شمالی، کوچه های آذر، مرجان، نادر و در مرکز مخابرات الغدیر با پیش شماره های ۳۳۰۰ الی ۳۳۰۳، ۳۳۶۹ الی ۳۳۷۳ در محدوده اتوبان شهید قنبری، خیابان های منصور، طالب رضا، ۱۷ شهریور به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.



تاريخ : 26 / 11 / 1393برچسب:, | 9:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود صندوق ذخیره فرهنگیان به مناسبت دهه فجر اقدام به توزیع ۴هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو لیزینگی داخلی و خارجی و برگزاری تورهای آموزشی و تفریحی نموده، مطلع شدیم اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در راستای همین طرح، اقدام به برگزاری «تور آنتالیا» ترکیه برای فرهنگیان نموده است!

به گزارش مشرق، در بخشنامه مورخ 19/11/1393 اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان استان از متقاضیان فرهنگی درخواست شده برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری تور آنتالیا (ترکیه) به کانون بازنشستگان آموزش و پرورش مراجعه نمایند!
در پیوست نامه مذکور نیز تفاهم نامه فی مابین شرکت خدمات مسافرتی زاگرس با معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به پیوست برنامه تورهای نوروز 94 خارج از کشور اشاره شده که در آن تسهیلات فرهنگیان و افراد درجه یک خانواده آنها با تسهیلات 80 درصدی 10 ماهه با نرخ 5 درصد ذکر گردیده است.
آنتالیا نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است که نسبت به سایر شهرهای این کشور از مولفه‌های ضد اسلامی بسیاری برخوردار است. این شهر از مولفه‌های سفرهای توریستی خانوادگی برخوردار نیست و اغلب هتل‌ها و مراکز تفریحی آن به علت شهرت این شهر به تفریحات غیرشرعی از سفر به آن اکراه دارند. با احتساب این موارد مشخص نیست به چه علت چنین مقصد بدنامی در بسته تورهای تفریحی صندوق ذخیره فرهنگیان جای گرفته است! 

آموزش و پرورش برای سفر معلمان به آنتالیا وام می‌دهد

در لیست ضمیمه بخشنامه مذکور نام 7 هتل پنج ستاره ساحلی با امکاناتی همچون بار سرو مشروبات الکلی رایگان، استخر و پارک آبی مختلط با هزینه یک میلیون و ششصد هزار تومان تا ارقام بالای دو میلیون تومان به ازای هر نفر دیده می‌شود که با اطلاعات منتشر شده در سایت آژانس مسافرتی زاگرس وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان، همخوانی دارد. حال مشخص نیست تصور مدیران صندوق مذکور از قشر فرهنگی آموزش و پرورش کشور چیست که در بسته ویژه دهه فجر، تور نوروزی سفر به آنتالیا را گنجانده‌اند! همچنین چه نسبتی میان هزینه‌های زندگی فرهنگیان و دغدغه‌های معیشتی آنها با تورهای خارج از کشور غیرزیارتی و غیرضروری قسطی وجود دارد؟!

گفتنی است پیش از این کیهان نسبت به سایر طرح‌های ویژه دهه فجر صندوق ذخیره بازنشستگان که به منظور تامین برخی از مولفه‌های رفاه جامعه فرهنگیان کشور ارائه شده بود، انتقاداتی را مطرح کرده بود که با استقبال فرهنگیان مواجه شد.  کوتاه بودن زمان ثبت‌نام برخی از تسهیلات ارائه شده و شرط تامین 30 درصدی هزینه اولیه ثبت نام خودروهای اغلب گرانقیمت خارجی موجود در لیست تا تاریخ 20 بهمن یکی از این انتقادات بود. علاوه بر آن هرگز مشخص نشد هدف از ارائه طرح مذکور، رونق بخشیدن به شرکت لیزینگ مرتبط با صندوق در کسادی بازار خرید و فروش خودرو بوده یا حقیقتا حل بحران‌های معیشتی فرهنگیان مدنظر بوده است.

آموزش و پرورش برای سفر معلمان به آنتالیا وام می‌دهد

 
صندوق ذخیره فرهنگیان با 6000 میلیارد تومان سرمایه با یک برنامه‌ریزی دقیق و عقلایی می‌تواند در مسیر رفع تدریجی معضل بزرگ «مسکن فرهنگیان» که بیش از 70 درصد هزینه خانوار را به خود اختصاص می‌دهد و به جای حیف و میل سهم فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش، گره‌ای حقیقی از زندگی آنها باز کند.
با وجود لیست بلند بالای مطالبات عقب‌مانده فرهنگیان و طرح‌های رها شده و بی‌سرانجامی همچون «مسکن معلمین» ارائه چنین لیستی از خدمات لوکس و غیرضروری در سبد خانوار فرهنگیان کمی به دور از واقعیات ارزیابی می‌شود و مشخص نیست پشت پرده ارائه خدمات سفر به بدنام‌ترین سواحل منطقه با اقساط 10 ماهه برنامه ضد فرهنگی خاصی است یا مسائل دیگری مطرح است.

منبع: کیهان

 

 



تاريخ : 25 / 11 / 1393برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سال ۹۳ آخرین سال تولید و شماره گذاری وانت پیکان است، گفت: در سال جاری ۲۰۸ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده است.
سردار اسکندر مومنی در نشست خبری که صبح امروز(شنبه) در ساختمان ستادی پلیس راهور برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای ورود وسیله نقلیه تا انقلاب ۵۷، یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور شماره گذاری شده بود که این عدد اکنون از مرز ۲۸ میلیون عبور کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال ۵۷، ۳ درصد از مردم وسیله نقلیه داشته که اکنون این رقم به ۳۶ درصد رسیده است.

این مقام مسئول پلیس در ادامه به شماره گذاری خودرو‌ها در سال جاری اشاره و تاکید کرد: از ابتدای سال یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۱۰ خودروی صفر داخلی شماره گذاری شده که به نسبت سال‌ گذشته ۷۳ درصد افزایش شماره گذاری خودرو‌های داخلی را داشتیم و ۸۱ هزار و ۱۲۴خودروی وارداتی شماره گذاری شده که در مقایسه با سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در طول سال جاری ۴۵۶ هزار و ۱۰۷ دستگاه موتور سیکلت شماره گذاری شده که به نسبت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۸ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده است، گفت:امسال هزار و سیزده تن به نسبت مشابه سال گذشته در تصادفات کشته شده‌اند و ۶.۵ درصد کاهش تلفات را داشته‌ایم و در این بین استان مرکزی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی بیشترین کاهش تلفات و استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و تهران شرق بیشترین افزایش تلفات را داشته‌اند.

وی بیان کرد:‌ در سال ۲۰۱۴ تعداد کشته‌‌های ناشی از تصادفات از ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار کشته در سال به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کشته در دنیا افزایش داشته که پیش بینی می‌‌شود در سال ۲۰۳۰ این عدد ۲ برابر افزایش پیدا کند.

وی گفت: در طرح ترافیکی پلیس راهور که بخشی از آن درون شهری است و در اسفند ماه با توجه به افزایش تردد در معابر شهری و با توجه به مراجعه‌ی مردم به مراکز خرید، طرح ترافیکی با افزایش استقرار نیروهای پلیس اجرا می‌شود و بخش دیگر آن نیز در قالب طرح ترافیکی ویژه نوروز در حوزه برون شهری و این طرح از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات اجرا می‌شود.

سردار مومنی به افزایش ساعات کار فعالیت مراکز شماره گذاری اشاره و تصریح کرد: با توجه به حجم مراجعات در اسفند ماه، ساعت کار مراکز شمارش گزاری افزایش می‌یابد.

که بر همین اساس از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۷ و در دهه‌ی دوم اسفند از ۷ صبح تا ۱۹ و در دهه‌ی سوم فعالیت مراکز شماره گذاری از ۷ صبح تا ۲۲ است و در صورت مراجعات بیشتر، احتمال شبانه روزی شدن فعالیت این مراکز وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: سه طرح پلیس در سال‌های آتی موضوع غیر حضوری کردن شماره گذاری خودرو، برگزاری‌ آزمون‌های متمرکز آیین نامه که در سال به صورت سراسری در چند مقطع برگزار می‌شود و سومی راهبرد برنامه‌ی پلیس، کاهش سوانح به ۱۴ هزار کشته در سال است که به دنبال آن هستیم تا پایان سال ۹۵ این اتفاق رخ دهد و میانگین کشته‌ها نیز از ۶.۵ کشته به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه، به ۴ کشته به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه داریم.

وی گفت: در ایام دهه فجر تمامی خودرو‌هایی که با استاندارد‌های یورو ۴ و دو ایربگ تولید شوند، در سال ۹۴ سند و سال شماره گذاری خودرو‌ها تعیین می‌شود و به خودرو ساز‌ها ابلاغ کرده‌ایم که قیمت خودروهای مدل ۹۳ و ۹۴ تفاوتی وجود نداشته باشد.

مومنی تصریح کرد: در کشور ما می‌‌بایست یک سازمان متمرکز داشته باشیم که پس از وقوع یک حادثه، عملیات آتش نشانی، امداد رسانی و نجات انجام شود اما این در حالی است که سه سازمان آتش نشانی، هلال احمر و امداد و نجات هر یک جداگانه فعالیت خود را انجام می‌دهند و می‌بایست این سه سازمان به صورت متمرکز در یک مجموعه ادغام شوند.

وی بیان کرد: برای شماره گذاری موتور سیکلت حداقل می‌بایست استاندارد‌های یورو ۳ را داشته باشند تا مجوز شماره گذاری صادر شود.

این مقام مسئول پلیس در پایان افزود: امسال آخرین سالی است که وانت پیکان شماره گذاری می‌شود و دیگر این وسیله نقلیه به موزه می‌پیوندد و در خصوص شماره گذاری وانت پیکان می‌بایست به این موضوع اشاره کرد که این خودرو یکی از خودرو‌های خطرناک است و در سال‌های آتی برای عدم شماره گذاری وانت پیکان تصمیماتی گرفته می‌شود اما در صورتیکه شاهد تغییرات اساسی در تولید وانت پیکان باشیم، برای شماره گذاری این خودرو مشکلی وجود ندارد.

 



تاريخ : 21 / 11 / 1393برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان كرد: در ساير خطوط فاصله گذر قطارها تغيير نمي كند اما اين آمادگي وجود دارد كه در هنگام افزايش مسافران در ايستگاه ها قطارهاي فوق العاده اعزام شوند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از خدمات رایگان مترو در روز 22 بهمن تاپايان مراسم خبر داد.
 
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه، محسن نایبی ضمن تبریک سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامی و گرامي داشت یاد و خاطره مجاهدت‌ها و رشادت‌های جوانان غیور ایران اسلامی به رهبری امام راحل (ره) گفت: شركت بهره برداري مترو تهران در روز 22 بهمن ماه با بسيج نيروهاي خود خدمات ويژه اي را به راهپيمايان اين روز عزيز ارائه خواهد كرد.
 
وي با بيان اينكه استفاده از مترو از ابتداي سرويس دهي تا پايان مراسم 22 بهمن رايگان است افزود: فاصله حركت قطارها هم در اين روز كاهش مي يابد كه براساس آن در خط 2 اين زمان از 7 دقيقه به 4 دقيقه، در خط سه از 20 دقيقه به 15 دقيقه و در خط چهار از 9 دقيقه به 5 دقيقه تقليل مي يابد ضمن آنكه در خط چهار هنگام پايان مراسم راهپيمايي و بازگشت مسافران فاصله حركت قطارها به حداقل زمان ممكن مي رسد.
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان كرد: در ساير خطوط فاصله گذر قطارها تغيير نمي كند اما اين آمادگي وجود دارد كه در هنگام افزايش مسافران در ايستگاه ها قطارهاي فوق العاده اعزام شوند.
 
نايبي تصريح كرد:  ایستگاه میدان آزادی نيز تا پایان مراسم راهپیمایی بسته خواهد بود.

 



تاريخ : 21 / 11 / 1393برچسب:, | 7:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس پلیس راه استان اصفهان از توقیف یکدستگاه خودرو هیوندا جنسیس با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در بزرگراه اصفهان - کاشان (امیرکبیر) توسط پلیس راه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس استان اصفهان، سرهنگ «رضا رضایی» اظهار داشت: پلیس راه استان حین کنترل خودروهای عبوری در بزرگراه امیرکبیر محور اصفهان - تهران یکدستگاه خودرو هیوندا جنسیس را به علت سرعت غیرمجاز متوقف و روانه پارکینگ کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، راننده خودرو جهت شرکت در کلاس آموزشی و سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 1:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشست خبری خود مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را اعلام کرد.

 اصغر آب‌خضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشست خبری خود مسیرهای دهگانه راهپیمایی ایام‌الله 22 بهمن را اعلام کرد.

مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی به شرح ذیل است:

مسیر شماره1: مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین(علیه‌السلام) ،خیابان انقلاب، خیابان آزادی،میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی،  میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره3: مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 4:مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 5:مسجد الجواد(علیه‌السلام)، ، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی،میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 6:  مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، ، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 7: مسجد المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد(علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح،میدان بزرگ آزادی

ساعت شروع راهپیمایی 9:00 صبح است.

 

 



تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 8:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در روستای «قرقی» مشهد مردی زندگی می‌کند که 33 سال است چشمانش رنگ خواب را ندیده است. رجب رشیدی‌نسب، جانباز 25 درصد، سال 61 در شانزده سالگی عازم جنگ می‌شود و بر اثر اصابت ترکش به سرش، رگ خواب خود را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند خواب را در چشمانش احساس کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 2:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از سایت پلیس راهور، پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیامک کسر خلافی صحت ندارد.
 در این اطلاعیه آمده است: نظر به ارسال پیامک کذب مبنی بر ارسال کد VIN برای کسر خلافی صورت وضعیت تخلفات رانندگی شهروندان، ضمن تکذیب این خبر، از رانندگان درخواست می شود از دادن اطلاعات خودرویی خود به افراد ناشناس، خودداری کنند.

شهروندان می توانند برای دریافت آخرین صورت وضع تخلفات رانندگی خود، شماره VIN خودرو خود را به سامانه 1101202020 ارسال کنند.
پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این اطلاعیه، ضمن تاکید بر پیگیری پیامک ارسالی اخیر، اعلام کرد: اخبار رسمی درباره پلیس راهور، فقط از طریق پایگاه اینترنتی ww.rahvar120.ir منتشر می شود و شهروندان برای آگاهی از آخرین خبرها، دستورهای صادره و محدودیت های ترافیکی، می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.



تاريخ : 18 / 11 / 1393برچسب:, | 11:14 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درمورد هزینه ثبت نام توضیح داد: ثبت نام برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی انجام شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 150 هزار ریال (15 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام، از طریق کارت های عضو شبکه شتاب، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام آزمون سراسری 94 از فردا، یکشنبه 19بهمن ماه آغاز می‌شود.
 
حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: ثبت نام برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم(شبانه)، نیمه حضوری،مجازی،پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کدرشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور ، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و دانشگاه فرهنگیان از فردا، یکشنبه 19 بهمن ماه آغاز شده و تا سه شنبه 28 بهمن ماه ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: دفترچه راهنمای این آزمون (دفترچه شماره یک) از امروز، شنبه 18 بهمن ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت و دریافت دفترچه راهنما از فردا یکشنبه، از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
 
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درمورد هزینه ثبت نام توضیح داد: ثبت نام برای شرکت در این آزمون به صورت اینترنتی انجام شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 150 هزار ریال (15 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام، از طریق کارت های عضو شبکه شتاب، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 

 



تاريخ : 16 / 11 / 1393برچسب:, | 7:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان حج و زیارت قیمت نهایی عمره نوروزی 94 را اعلام کرد.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به اعزام زائران به سرزمین وحی در ایام نوروز اظهار  کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها تعداد پروازهای عمره در ایام نوروز افزایش خواهد یافت.
 
وی در ادامه  در خصوص هزینه عمره نوروزی  گفت: هزینه عمره نوروزی 8درصد معادل 200 هزار تومان افزایش یافته است.

اوحدی با اشاره به اینکه مرحله اول اعزام عمره 21اسفند پایان می‌یابد،  بیان کرد: تعداد اعزام زائران عمره به مرز 200هزار نفر رسیده است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان مرحله اول 320هزار نفر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام مرحله دوم عمره از فردا 16 بهمن آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.fakher.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی در پایان توزیع عادلانه گروه های نوروزی را از ویژگی های سامانه فاخر برشمرد و ادامه داد: با رونمایی از این سامانه دیگر شاهد صفوف طولانی متقاضیان اعزام به عمره در مقابل درهای دفاتر خدمات زیارتی نخواهیم بود.



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 1:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مرکز امار ایران گزارش داد: بیشترین مقصد سفرها به استان‌های گیلان با 15 درصد، خراسان رضوی با 14 درصد، مازندران با 12 درصد، تهران با 6 درصد و اصفهان با 5 درصد بوده است.
 
خبرگزاری مهر: مرکز امار ایران گزارش داد: در فصل تابستان امسال، 54 درصد خانوارهای کشور به سفر رفتند.

طرح آمارگیری از گردشگران ملی یکی از طرح‌های مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای گردشگری خانوارهای کشور، برای بررسی های اقتصادی و تصمیم گیری مدیران و برنامه ریزان در حوزه گردشگری به صورت فصلی در سطح کشور توسط مرکز آمار ایران و با همکاری معاونت برنامه ریزی استانداری های کشور به اجرا در می آید.

نتایج این طرح در فصل تابستان سال 1392 نشان می دهد در فصل تابستان سال 1392، حدود 54 درصد خانوارهای کشور که معادل 12108270 خانوار هستند، حداقل یک سفر داشته اند، همچنین 69 درصد از خانوارهایی که در این فصل به سفر رفته اند، دارای وسیله نقلیه و 76 درصد دارای مسکن ملکی بوده اند.

در این فصل، 76 درصد سرپرستان خانوارهای سفر کرده شاغل، 17 درصد، دارای درآمد بدون کار و 1.4 درصد بیکار بوده اند. 48 درصد از شاغلین، مزد و حقوق بگیر و 47 درصد کارکن مستقل و 5 درصد کارفرما بوده اند.

در همین حال، 10 درصد سرپرستان خانوارهای سفر کرده در تابستان 1392، بی همسر و 90 درصد همسر داشته اند. حدود 2 درصد از سفرها توسط تور انجام شده است، 31 درصد سفرهای داخلی به وسیله نقلیه عمومی و 54 درصد به وسیله نقلیه شخصی خانواد و 15 درصد با وسایل نقلیه متعلق به دیگران و سایر وسایل نقلیه بوده است.

نتایج این طرح نشان می دهد تعداد سفرهای داخل در فصل تابستان، 64428927 بوده است. 59 درصد از سفرهای داخلی در فصل تابستان 1392 با اقامت شبانه و 41 درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

بیشترین سفرهای با اقامت شبانه در فصل تابستان سال 1392، با هدف دیدار دوستان و بستگان (53 درصد) و سپس با هدف های گردش و تفریح (24 درصد) و زیارت (15 درصد) انجام پذیرفته است. سفرهای با اهداف فوق در مجموع 92 درصد از سفرها را تشکیل داده است. حدود 8 درصد از سفرها در فصل تابستان با اهدافی نظیر درمان، آموزش، خرید و کسب و کار صورت گرفته است.

البته بیشترین اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوارها در فصل تابستان سال 1392، منزل بستگان و آشنایان با 66 درصد، ویلا و آپارتمان اجاره ای با 11 درصد و ویلا و آپارتمان شخصی با 6 درصد بوده است.

بیشترین مقصد سفرها به استان‌های گیلان با 15 درصد، خراسان رضوی با 14 درصد، مازندران با 12 درصد، تهران با 6 درصد و اصفهان با 5 درصد بوده است.

در همین حال، مشهد، تهران، رشت، قم، ساری، قزوین، بندرانزلی، شیراز، اصفهان و چالوس با بیشترین تعداد سفر، 10 شهرستان مهم گردشگرپذیر کشور در تابستان سال 1392 بوده اند.

اما توجه به این نکته ضروری است که الگوی گردشگری از لحاظ نوع سفر، در این شهرستان ها با هم متفاوت است. عمده سفرها در شهرستان های مشهد، تهران، قم، ساری، شیراز، اصفهان و چالوس از نوع سفرهای با اقامت شبانه و عمده سفرها در شهرستان های رشت، قزوین و بندرانزلی از نوع سفرهای بدون اقامت شبانه بوده است.

شهرهای مشهد، تهران، رشت، شیراز و قم پنج شهری بوده اند که بیشترین مقصد اصلی سفر را به خود اختصاص داده اند.
 
 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی ساعت 9.33دقیقه امروز (یکشنبه) در مدارس دوره های مختلف تحصیلی نواخته شد.

به گزارش ایرنا زنگ گلبانگ انقلاب در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در 105 هزار مدرسه سراسر کشور به صدا در آمد.

در تهران زنگ انقلاب به صورت نمادین با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و شماری از مسئولان این وزارتخانه در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت معصومه (س) (دوره اول متوسطه) به صدا درآمد. مشابه این مراسم نیز در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

مدارس در ایام دهه فجر با اجرای برنامه های مختلف از جمله نمایشگاه، نمایش، سرود، مسابقه و.. به استقبال سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب می روند.



** آغاز جشنواره فیلم فجر

همزمان با آغاز دهه فجر امروز سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران آغاز می شود و فیلم های راه یافته به جشنواره در سینماهای تعیین شده و برج میلاد به نمایش در می آید.

همچنین امروز سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس از 12 روز فعالیت در مراسمی به کار خود در تهران پایان می دهد.

جشنواره هنرهای تجسمی از 14 بهمن و جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز از24 بهمن در تهران آغاز می شود.

امروز همزمان با یوم الله 12 بهمن مراسم ویژه در بهشت زهرا و فرودگاه مهرآباد برگزار می شود. 520 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند.

یکی دیگر از برنامه های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهراست.

مراسم امروز فرودگاه مهرآباد از ساعت 9 تا11 صبح در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و با اجرای سرود، برنامه های هنری و برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد برگزار می شود.

رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان در مسیر حرکت امام (ره) و گلباران مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگردها از دیگر ویژه برنامه های امروز است.

همچنین جشن های ویژه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی به صورت همزمان در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان برگزار می شود.

رژه موتورسواران مراکز استانی در سراسر کشور از فرودگاه ها تا گلزار شهدای استان، به صدادرآمدن ناقوس کلیساها به نشانه احترام به این روز تاریخی و برپایی مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) از برنامه های ویژه 12 بهمن امسال است که مراسم ویژه ای نیز در کلیسای کلدانی آشوریان در تهران برگزار می شود.



* گلباران منزل امام(ره) در شهرهای خمین و نجف

امروز گلباران منزل حضرت امام خمینی، در خمین و منزل ایشان در نجف اشرف و همچنین برنامه ویژه ای در نوفل لوشاتو (منزل حضرت امام در زمان هجرت ایشان به فرانسه) توسط دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه انجام می شود.

همچنین بیش از هزار و 800 نمایشگاه کتاب، اسناد، عکس و نرم افزارهای چندرسانه ای مرتبط با انقلاب اسلامی، برپایی بیش از 30 هزار نمایشگاه مرتبط با انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه کشور از امروز آغاز می شود.

مراسم های ویژه ای نیز در برج میلاد، باغ موزه قصر، سرای محلات تهران، خانه موزه استاد انتظامی و تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می شود و مراسم ویژه ای در میدان امام حسین (ع) همراه با پرده خوانی و نقالی توسط هنرمندان از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه از روز دوازدهم بهمن تا پایان دهه فجر برپا می شود.

 

 



تاريخ : 12 / 11 / 1393برچسب:, | 11:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بر اساس تفاهم‌نامه ثبت احوال با زندان تهران مقرر شد تا ظرف مدت یک‌ماه نسبت به ارائه کد ملی زندانیان شهرری و کانون اصلاح و تربیت در حوزه های اداره ثبت احوال مرتبط جغرافیایی اقدامات لازم انجام گیرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، به منظور هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات مشخصات شناسنامه‌ای مددجویان، جلسه‌ای با حضور رئیس اداره حقوقی اداره کل ثبت احوال استان تهران، رؤسا و معاونین ثبت احوال شهرستان‌های استان تهران، مدیر حقوقی سازمان رفاه و خدمات مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد تا ظرف مدت یک‌ماه نسبت به ارائه کد ملی زندانیان شهرری و کانون اصلاح و تربیت در حوزه های اداره ثبت احوال مرتبط جغرافیایی اقدامات لازم انجام گیرد و با اعزام نماینده نسبت به اخذ کد ملی اقدام شود.

همچنین در این نشست بر ضرورت دریافت کد ملی هر زندانی تأکید و مقرر شد تا ترتیبی اتخاذ گردد که زندان به صورت آنلاین به اطلاعات شناسنامه‌ای و کدملی مددجویان از طریق ثبت احوال دسترسی داشته باشد.



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 11:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت می‌شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه قرار نیست سرمایه‌گذاری‌هایی که در سطح شهر تهران می‌شود، مانند ساخت تونل، پل و بزرگراه از جیب مردمی که خودرو ندارند، گرفته شود گفت: شهروندانی که خودرو دارند اما از این تسهیلات استفاده نمی‌کنند و کسانی که خودرو ندارند نباید هزینه تردد کسانی را بدهند که می‌خواهند با خودروهایشان در خیابان‌ها تردد کنند.

وی ادامه داد: عادلانه این است که افرادی از این معابر استفاده می‌کنند، مالیات یا عوارض راه را بپردازند که خوشبختانه امکانات و زیربناهای این کار فراهم است.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که چرا این لایحه به صورت یک فوریت مطرح شده است، گفت: تمامی ردیف‌های درآمدی در لایحه بودجه باید قبل از ۱۵ بهمن ماه به تصویب برسد و اگر ما بتوانیم این لایحه را تا آن زمان بررسی و تصویب کنیم، امکان محقق شدن آن از سال آینده وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض به صورت الکترونیکی است، گفت: با نصب یک چیپسِت بر روی خودرو به صورت اعتباری، عوارض از خودروها کم می‌شود و کسانی که قصد پرداخت عوارض را ندارند، می‌توانند از این مسیرها استفاده نکنند و در صورت استفاده، جرایم سنگینی باید برای آنها در نظر گرفته شود، این موضوع به تعادل ترافیک در تهران نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تونل‌های پایتخت، پل‌هایی مانند صدر و بزرگراه‌هایی که خودروها در آن با سرعت بالای متوسط حرکت می‌کنند، شامل حال این عوارض می‌شود، گفت: تردد ماشین‌ها در سطح شهر خسارات زیادی به پایتخت وارد می‌کنند؛ مانند آلودگی هوا، صدا و تلفات جانی که به نظر می‌آید که با این کار که پیچیدگی خاصی ندارد، می‌توان این مشکلات را کاهش داد



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 1:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با انتقاد از فعالیت غیرقانونی برخی موسسات که اقدام به ارایه دیپلم جعلی با دریافت پول به افراد می‌کنند٬ گفت: آموزش و پرورش باید با جدیت مانع ادامه فعالیت چنین موسساتی قبل از ورود مجلس به موضوع شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، قاسم احمدی‌لاشکی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به فعالیت غیرقانونی برخی موسسات هنری و فنی‌ وحرفه‌ای که اقدام به ارایه دیپلم به افراد می‌کنند٬ گفت: با ادامه این روند به طور حتم افت شدید سطح علمی در کشور آن هم در مراحل ابتدای تحصیلات را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به جد با فعالیت موسسات غیرقانونی مخالف بوده و خواهان برخورد دستگاه‌های اجرایی با فعالیت آن‌هاست٬ افزود: دانش آموزی که با پرداخت وجوهی موفق به اخذ دیپلم می‌شود به هیچ وجه شایستگی ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی را ندارد.

ضرورت توقف ادامه فعالیت موسسات صادرکننده دیپلم جعلی

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری فعالیت گسترده موسسات غیرقانونی برای ارایه مدرک دیپلم٬ تصریح کرد:‌ فروش دیپلم با مجوز آموزش و پرورش فقط با یک پیامک با اقساط بلند و کوتاه مدت فاجعه‌ای است که متاسفانه در رسانه‌ها نیز تبلیغ و با پیامک نیز به اطلاع مردم در سایه غفلت مسئولان می‌رسد.

وی تاکید بر ضرورت ورود آموزش و پرورش به بحث خرید و فروش دیپلم٬ افزود: به طور حتم دستگاه متولی این حوزه وزارت آموزش و پرورش بوده و هیچ توجیهی برای بی‌توجهی به آن قابل قبول نیست.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه باید قوانین سفت و سخت‌تری برای مقابله با خرید و فروش مدرک چه در مقطع دیپلم و چه در دانشگاه لحاظ شود٬ گفت: هیچ حوزه‌ای در کشور به اندازه آموزش اهمیت نداشته و نمی‌تواند به رشد همه جانبه آن کمک کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد:‌ به طور حتم ارسال گزارشات و شکایات در خصوص فعالیت غیرقانونی موسسات صادرکننده مدرک دیپلم به کمیسیون آموزش مجلس پیگیری‌های لازم را برای توقف فعالیت چنین موسساتی به دنبال خواهد داشت.

 



تاريخ : 10 / 11 / 1393برچسب:, | 9:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تصویب یک فوریت طرح اخذ عوارض از اتباع خارجی خبر داد.

 به گزارش مشرق، علیرضا دبیر با اشاره به مصوبه سال ۸۵ شورای دوم اسلامی‌شهر تهران گفت:‌ این مصوبه به دلیل اختلافی که بین شهرداری و استانداری وجود داشت سال‌ها مسکوت مانده بود. اما با مذاکراتی که با معاون استاندار انجام شده قرار شد سهم استانداری به صورت تسهیلات پرداخت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی‌شهر تهران با اشاره به اینکه بیشتر مهاجرینی که در شهر تهران ساکن هستند این عوارض را به شهرداری باقرشهر پرداخت می‌کنند؛ خاطر نشان کرد:‌ از آنجایی که مصوبه قانونی برای این طرح وجود دارد ما هم می‌توانیم پرداخت نقدی را به صورت تسهیلات انجام دهیم تا این درآمد پایدار نیز برای شهر تهران کسب شود.

دوستی به عنوان مخالف دوفوریت این طرح پیشنهاد رأی گیری برای یک فوریت آن را ارائه داد و گفت:‌ من طرفدار کسب درآمد پایدار هستم اما ممکن است برای دولت و شهرداری انعکاس منفی داشته باشد. چون با این متن شامل سفرا و مهاجرین سیاسی هم می‌شود و من با آن مخالف هستم.

سرخو نگرانی خود را بابت قانونی شدن اقامت کسانی که به طور غیرقانونی واردکشور شده اند مطرح کرد و گفت: اصل موضوع که از مهاجرین عوارضی اخذ شود درست است اما این نگرانی وجود دارد که مهاجرین غیرقانونی با پرداخت صد هزار تومان اقامت قانونی به دست بیاورند و این صحیح نیست.

چمران در پاسخ به سرخو گفت:‌ این عوارض زمان تمدید کارت اقامت دریافت می‌شود و این نگرانی وجود ندارد.

کاشانی نیز اظهار داشت: ما در رابطه با افرادی صحبت می‌کنیم که تحت نظر وزارت کشور وارد کشور شده‌اند نه کسانی که غیرقانونی آمده‌اند. شهرداری از مردم شهر عوارض می‌‌گیرد ما نزدیک ۱۰ میلیارد از این کد پروژه می‌توانیم درآمدزایی داشته باشیم و این قانونی است. طبیعتا اگر کسی کارت سبز نداشته باشد شامل این مصوبه نمی‌شود.

دنیامالی  پیشنهاد کرد دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌ها و نمایندگان فرهنگی کشورها از این عوارض مستثنی باشند.

دبیر در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده گفت:‌ این قانون جدید نیست و در سال ۸۵ در شورای دوم تصویب شده است. بر اساس این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای سال عوراض نسبت به اخذ عوارض از مهاجرین خارجی مقیم شهر تهران به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون ریال سالانه دریافت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:‌ در گذشته مشکل این بود که شهرداری نمی‌توانست ۳۰ درصد را نقد پرداخت کند اما حالا برای حل این مشکل به صورت تسهیلات سهم استانداری را پرداخت می‌کنیم.

رزمی‌مدیرکل تشخیص وصول و درآمد شهرداری تهران نیز در دفاع این مصوبه اظهار داشت: این مصوبه برای کل شهردرای‌های کشور به طور یکسان وضع شده است. این عوارض با هماهنگی و تایید اداره کل اتباع خارجی انجام می‌شود. ما از کسانی عوراض می‌گیریم که این اداره کل به ما معرفی می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ برای دریافت این عوارض مصوبه وجود دارد و ما تنها به اصلاح نرخ نیاز داریم. در چند سال گذشته به خاطر مشکلات اجرایی این مهاجرین به اردوگاه‌های شهرهای همجوار سوق داده می‌شدند و برای افراد دیپلماسی بر اساس روال متفاوتی کارت اقامت صادر می‌شود و این نگرانی وجود ندارد.

دنیامالی در پایان پیشنهاد برای بررسی بیشتر این طرح دو فوریتی به صورت یک فوریت بررسی شود که این پیشنهاد توسط چمران به رای گذاشته شد و به تصویب رسید

 

 



تاريخ : 6 / 11 / 1393برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: 50 تا 80درصد ظرفیت‌های حج تمتع تاکنون تکمیل شده است.

حسن سرخوش مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز ثبت نام حج تمتع از 3 بهمن اظهار کرد: ثبت نام حج تمتع در شهرهای تهران، قم، البرز و قزوین از 3بهمن و در سایر شهرها از 4و 5بهمن آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت نام برخی از استان‌ها 80درصد تکمیل شده است افزود: 50تا 80درصد ظرفیت تعدادی از استان‌ها نیز تکمیل شده است، این در حالی است که در شهر تهران شاهد تکمیل ظرفیت 70درصدی ثبت نام حج تمتع هستیم.

سرخوش همچنین گفت: 12بهمن پایان مهلت ثبت نام برای حج تمتع اعلام شده است اما در صورتی که ظرفیت‌های ثبت نامی تکمیل نشود اولویت‌های جدید به صورت روزشمار در سراسر کشور اعلام خواهد شد.

مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: تمامی متقاضیانی که دارای فیش اولویت‌دار تا تاریخ 1384/12/15 هستند می‌توانند برای ثبت نام به سایت WWW.HAJ94.HAJ.IR مراجعه نمایند.



تاريخ : 4 / 11 / 1393برچسب:, | 12:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سید محمد حسین جلالی و معصومه غلامی از اعضای انجمن کوتاه قامتان بلند همت پنچ شنبه شب در تالار گل یاس بوستان ولایت با یکدیگر ازدواج کردند. جلالی 28 ساله دارای مدرک لیسانس در رشته علوم قرآن و حدیث است و هم اکنون در شهرداری تهران کار می کند. معصومه غلامی26 ساله دارای مدرک لیسانس مدیریت فرهنگی و در یکی از فروشگاه های زنجیره ای مشغول به کار است.

برای تماشای بقیه تصاویر روی عکس کلیک کنید



تاريخ : 29 / 10 / 1393برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس جدید جمعیت هلال احمر معرفی شد

ضیایی

مراسم معارفه رئیس جدید جمعیت هلال احمر صبح دوشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در تالار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال احمر آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ،مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم و سایر مدیران ارشد جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

در این مراسم از خدمات ارزنده دکتر فرهادی در دوران تصدی ریاست جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل به عمل آمد و دکتر امیرمحسن ضیایی به عنوان رئیس جدید این جمعیت معرفی شد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد : سایت همسان گزینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، بهمن ماه امسال افتتاح می شود.

«محمود گلزاری» روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم کشور به خبرنگاران اظهارداشت: این سایت با هدف سامان یابی همسرگزینی راه اندازی می شود.

وی در خصوص ویژگی سایت همسان گزینی گفت: تعدادی روانشناس و مشاور ازدواج با این سایت همکاری می کنند.

گلزاری، از نحوه مقابله با سایت های غیر مجاز همسریابی انتقاد کرد و گفت : در زمان حاضر برخورد جدی با سایت های غیر مجاز همسریابی صورت نگرفته است این در حالی است که الان ، حدود 300 سایت همسریابی غیرمجاز فعالیت می کنند.

گلزاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا سایت های غیرقانونی همسر یابی فیلتر نمی شوند؟ گفت: وظیفه برخورد با این گونه سایت ها با پلیس امنیت اخلاقی، پلیس فتا و شورای شبکه مجازی است و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، وظیفه ای در این خصوص ندارد.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان دلیل تعدد این گونه سایت های غیرقانونی را نبود سایت مرجع و قانونی برای این امر دانست.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران از پلمب شش شهربازی این استان به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی علیپور گفت: شهربازی‌های "شاهد پونک"، "پارک ساعی"، "رودهن"، "بومهن"، "شهر ستاره‌ها" و "فجر افسریه" شهربازی‌هایی هستند که نسبت به جمع آوری تجهیزات آن ها اقدام شده است.

 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 118 مورد بازرسی از شهربازی های استان تهران توسط کارشناسان و بازرسان این اداره انجام شده است، گفت: در جریان این بازرسی ها حدود 1500 تجهیز شهربازی بازرسی و آزمون شد.

علیپور با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات شهربازی و نظارت بر اجرای آن در مرحله بهره‌برداری و انجام بازرسی های دوره‌ای اظهار کرد: از این تعداد تجهیز بازرسی شده 42 تجهیز به دلیل غیر استاندارد بودن پلمب و برای 578 تجهیز نیز مجوز فعالیت صادر شد.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران افزود: برای استاندارد شهربازی آیتم‌های زیادی را مدنظر قرار می دهیم که این آیتم ها می تواند مکانیکی، الکترونیکی یا حتی درباره محل قرارگیری این تجهیزات باشد.

وی درباره دلایل جمع آوری کامل یک شهربازی اظهار کرد: این گونه موارد به شکلی است که معمولا کارشناسان ما نواقصی را اشاره می کنند که رفع آن‌ها و فعالیت مجدد شهربازی برای مسئول آن مقرون به صرفه نیست یا اینکه مثل یکی از همین شش مورد اصولا محل قرارگیری تجهیزات نامناسب بوده و قابل اصلاح نیست.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خدمات استان تهران درباره سانحه ایجاد شده برای یکی از تجهیزات پارک ارم در اردیبهشت امسال نیز گفت: این سانحه برای تجهیزی به نام "کریزی موس" رخ داد که از همان زمان تاکنون این تجهیز پلمب شده است.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: سفر به کاظمین بار دیگر به برنامه‌ کاروان‌های زیارتی عراق اضافه شد.
 سازمان حج و زیارت حدود هشت ماه پیش سفر به شهر کاظمین را به دلیل اوضاع ناامن عراق و تشدید حملات داعش در بخش شمالی این کشور، از برنامه کاراوان‌های زیارتی حذف کرد، اگرچه افرادی که شخصا به عراق سفر می‌کردند در این مدت به کاظمین می‌رفتند. در ورودی شهر کاظمین به خاطر تهدیدات تروریست‌ها تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است.
 
حال پس از گذشت این مدت، «محسن نظافتی»، مدیرکل عتبات عالیت سازمان حج و زیارت اعلام کرده است تا 10 روز دیگر، زائران ایرانی عتبات عالیات می‌توانند از طریق کاروان‌های خود به کاظمین مشرف شوند.
 
او درباره تامین شرایط لازم برای برقراری دوباره این سفر اظهار کرد: ما منتظر مجوزی از مبادی ذیربط برای اعزام کاروان‌های زیارتی به کاظمین بودیم که این امر میسر شد.
 
وی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی منسجم برای زائران هستیم که در طول سفر خود به شهرهای مقدس نجف، کربلا و کاظمین مشرف شوند.
 
به گفته‌ نظافتی، با اضافه شدن کاظمین به برنامه سفر زائران،‌ تعداد روزهای سفر به عتبات عالیات عراق تغییری نخواهد کرد و سفرها به شکل هفت و 10 روزه است که یک تا دو روز هم به کاظمین اختصاص می‌یابد.



تاريخ : 24 / 10 / 1393برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
شهردار تهران با بیان اینکه اگر شهردار منطقه‌ای هم تخلف کند باید با آن برخورد شود، گفت: یکی از تخلفات شهردار منطقه ۱۱ تخلف در صدور مجوز طبقه هفتم علاءالدین بود.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه همایش آلودگی هوا و صدا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی براینکه مالک علاءالدین مدعی است برای ساخت طبقه هفتم مجوز داشته آیا در صورت تخلف عوامل شهرداری با آنها برخورد خواهید کرد یا خیر، گفت: ما قانون را اجرا می‌کنیم و فرقی نمی‌کند فردی که تخلف را انجام داده کارمند شهرداری است یا یک شهروند. بنابراین باید با تخلف برخورد کرد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید حدود 11 ماه پیش شهردار منطقه را عزل کردم و البته هیچ وقت این موضوع را اعلام نکردم. اگر شهردار منطقه هم تخلف کند حتما عزلش می‌کنم.

شهردار تهران در پاسخ دیگر تسنیم مبنی براینکه آیا علت عزل شهردار منطقه 11 همین موضوع بوده است، گفت: حتما یکی از تخلفاتش این بوده است. خارج از چارچوب نباید کاری انجام شود. مجموعه علاءالدین خلاف قانون بوده و این ساختمان که در دهه 70 ساخته شده به همین دلیل پایان کار ندارد.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص جزئیات بازنشستگی شغل خبرنگاری بعنوان شغل سخت و زیان‌آور گفت: با توجه به اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند.

«محمدعلی سلیمی» در دیدار اعضای خانه کارگر استان، افزود: کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند. اما باید توجه داشته باشند که برای استفاده از این مزایا باید تابع قانون کار بوده و رابطه کارگری و کارفرمایی و پرداخت حق بیمه از این طریق نیز رعایت شده باشد

وی از تشکلات کارگری بعنوان نمایندگان اصلی و قانونی کارگران نام برد و گفت: تشکلات باید مطالبات قانونی کارگران را در یک شرایط منطقی و از طریق تعامل سازنده با کارفرمایان و دولت پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: باید فضایی ایجاد شود که کارگر و کارفرما خود را مقابل یکدیگر نبینند بلکه همدیگر را مکمل و در کنار هم بدانند.

سلیمی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات، باید کارها طبقه‌بندی و با حضور مدیران مرتبط در جهت رفع عملی آنها تلاش شود و ما مدیران بعنوان خدمتگزاران قشر کارگر، پیگیر مسایل مربوط به آنان هستیم.

وی بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصل سه جانبه‌گرایی در قانون کار نیز لحاظ شده و دولت، کارفرمایان و کارگران در موارد بسیاری، منافع مشترک دارند، نمی‌‏توان نقش هر یک از طرفین را نادیده گرفت و اصل سه جانبه‌‏گرایی باید در همه‌ی مسائل مرتبط با کار و تولید و رابطه کارگر و کارفرما و منافع مشترک آنها رعایت شود.



تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 9:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تاکید کرد که تخریب طبقه ۷ پاساژ علاء الدین قطعی است و توافقی هم وجود ندارد چون حکم صادر شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، به تخریب پاساژ علاءالدین اشاره کرد و گفت: باید طبقه هفتم این پاساژ که به صورت غیرقانونی ساخته شده تخریب شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: قطعاً تخریب باید با یک حساب و کتابی انجام شود تا سازه آسیب نبیند و این کار ساده نیست ولی قطعاً حکم باید اجرا شود و تردیدی در این کار وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرده که در صورت توافق با مالک که منجر به صدور پایان کار شود تخریب متوقف می‌شود گفت: همچنین چیزی وجود ندارد توافق باید قبل از تخریب انجام می‌شد اگر قرار بود توافقی حاصل شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اضافه کرد:این موضوع در جامعه منعکس شده اثرات خوبی هم داشته که با متخلفین بزرگ برخورد می‌شود و جای هیچ بحثی وجود ندارد و باید حکم قطعی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ این است که در طبقات پایین این پاساژ تعداد کسبه وجود دارد که در حال فعالیت هستند گفت: نباید به آنها آسیبی وارد شود و منافع آنها نادیده گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر افزود: از زمانی که تخریب آغاز شده باید به صورت مرحله‌ای ادامه پیدا کند تا کار به اتمام رسد.

دنیامالی اضافه کرد: اینکه اعلام کردند پلمب کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد من خودم به شخصه متوجه نمی‌شوم مسئولین این کار باید پاسخگو باشند که کی تخریب نهایی انجام می‌شود.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 9:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سخنگوی سازمان غذا و دارو، اسامی ۱۰ ماده غذایی جعلی و غیر مجاز را اعلام کرد.

مهندس محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: ساندویج ژامبون گوشت با نام تجاری لقمه، سفره یکبار مصرف تولید یاس پلاستیک شرق با نام تجاری یاس، لوبیا سفید و برنج ارگانیک تولید گوکرن با نام تجاری آبگینه، غیر مجاز و فاقد مجوز هستند.

وی ادامه داد: همچنین آبغوره با نام تجاری رباط، سرکه با نام تجاری شهر دلیجان، پنیر سوپر لیقوان شرکت طلوع لبن منتظران با نام تجاری نگین تک، لواشک با نام تجاری سوغات، فاقد مجوز و غیر مجاز هستند.

هاشمی افزود: واحدهای تولیدی رشته آش با نام تجاری ممتاز، بستنی میوه ای با نام تجاری آیس تک و پنیر گوسفندی تبریز با نام تجاری آذری لبن نیز به علت جعل اسناد بهداشتی اداره کل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شده است.

وی گفت: از کسانی که این محصولات را در سطح عرضه مشاهده می کنند درخواست می شود در اسرع وقت، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور یا نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شود.



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 10:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: آب تهران از نظر بهداشت هیچ گونه مشکلی ندارد و هیچ یک از دستگاه‌های تصفیه آبی که به نام شرکت آب و فاضلاب تبلیغ می‌شوند مورد تایید این شرکت نیست.

آبفای استان تهران اعلام کرد: ادعای دارا بودن هر گونه تاییدیه از سوی این شرکت برای تبلیغ و یا فروش دستگاه‌های تصفیه خانگی آب غیرقانونی است و آبفای استان تهران با موسسات حقیقی و حقوقی متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: همچنان‌که در گذشته نیز بارها تاکید شده است، آب تهران از نظر بهداشت هیچ گونه مشکلی ندارد و هیچ یک از دستگاه‌های تصفیه آبی که به نام شرکت آب و فاضلاب تبلیغ می‌شوند مورد تایید این شرکت نیست.

بنا بر گزارش‌های مردمی و تماس‌های شهروندان با شرکت آب و فاضلاب، اخیرا موسساتی برای فروش دستگاه‌های تصفیه آب با شهروندان تماس گرفته‌اند و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده آبفا و ادعای آلوده‌بودن آب تهران تلاش می‌کنند شهروندان را به خرید محصولات خود ترغیب کنند.

بر اساس این گزارش دفتر حقوقی آبفای استان تهران در گذشته با شرکت‌هایی از این دست برخورد قضایی کرده است و شماری از این شرکت‌ها در مراجع قضایی محکوم شده‌اند.



تاريخ : 20 / 10 / 1393برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

درخواست کوچکترین پدر ایرانی از مسئولان +عکس

بهزاد آریش، کمی بیشتر ‌از دوهفته است که پدر شده. همسرش زینب ١٥سال دارد و خودش ١٣سال. از عمر ازدواجشان دوسال می‌گذرد. سواد ندارد و نمی‌تواند تخمین بزند همسرش فرزند چندم خانواده است یا متولد چه سالیست. در میدان شهر محل زندگی‌اش کارگری می‌کند. مرتب در طول گفت‌وگو تکرار می‌کند که زندگی سخت است و خرج،‌ گران و از مسوولان کمک می‌خواهد. پاسخ خیلی از سوا‌ل‌هایم را با «قسمت است و قسمت بود» می‌دهد. از روزگارش می‌پرسم و آرزوها و حسرت‌هایش. از او که انتشار عکسش به‌عنوان جوان‌ترین پدر ایرانی در فضای مجازی بحث‌های مفصلی درباره سن ازدواج، رعایت حقوق کودکان و آزادی‌های فردی به‌راه انداخت. مصاحبه «شرق» با «پدری که در کودکی پدری می‌کند» را در ادامه می‌خوانید:



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 10 / 1393برچسب:, | 1:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
مدیرکل فرودگاه مهرآباد: متروی فرودگاه از دو سال پیش تقریباً تعطیل شده بود اما تلاش کردیم با برگزاری جلسات ‌با مسئولان متروی تهران، تکمیل این پروژه را تسریع کنیم.
به گزارش مشرق، مدیرکل فرودگاه مهرآباد از سامان‌دهی چرخ‌های حمل بار مسافر در مهرآباد و دریافت مبلغی به عنوان ودیعه خبر داد و اعلام کرد: در راستای آسایش مسافران، مترو تا اوایل سال ۹۴ به فرودگاه مهرآباد متصل و در فاز یک این پروژه ‌‌دو ایستگاه مترو احداث می‌شود.

علی رستمی با بیان اینکه مسئولیت نگهداری، ساماندهی و تأمین‌ تجهیزات و خدمات مرتبط با عملیات هوانوردی بر عهده شرکت فرودگاه‌‌ها کشور است، بیان کرد: در فرودگاه مهرآباد در ‌بخش‌های تسهیل، روان‌سازی و ساماندهی، فعالیت‌هایی ‌انجام شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌‌ها در دو بخش بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، گفت: ‌فعالیت‌‌های نرم‌افزاری‌ هزینه چندانی نداشت و با اصلاح‌ روش‌ها و رویکردها بدون هزینه برخی روان‌سازی‌‌ها انجام شد. ‌از آن جمله می‌توان به پیاده‌سازی طرح ترافیک در فرودگاه مهرآباد، ساماندهی چرخ‌های حمل بار، ساماندهی خدمات فرودگاهی نظیر بسته‌بندی‌ و ساماندهی تاکسی‌های فرودگاه اشاره کرد.

اتصال متروی تهران به فرودگاه مهرآباد تا ابتدای ۹۴/ فاز اول احداث ۲ ایستگاه

رستمی با ‌اشاره به برنامه‌ریزی برای اتصال مترو به فرودگاه مهرآباد، اظهار داشت:‌ ‌متروی فرودگاه از دو سال پیش تقریباً تعطیل شده بود اما تلاش کردیم با برگزاری جلسات ‌با مسئولان متروی تهران، تکمیل این پروژه را تسریع کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: در حال حاضر فعالیت‌های اجرای پروژه آغاز شده‌ و به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است، تلاش می‌کنیم طبق وعده مسئولان مترو ‌تا اوایل سال ۹۴ پروژه اتصال فرودگاه مهرآباد به متروی تهران عملیاتی شود.

وی بیان کرد:‌ در فاز یک این پروژه ‌‌دو ایستگاه مترو احداث می‌شود، ایستگاه اول مقابل ترمینال‌های یک و دو و ایستگاه دوم روبروی ترمینال‌های چهار و ۶ احداث خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه یک ایستگاه زیرزمینی هم در سه راه جاده مخصوص کرج خواهیم داشت، اضافه کرد: در آینده به تعداد ایستگاه‌ها افزوده خواهد شد‌.

سامان‌دهی چرخ‌های حمل بار مسافر

رستمی در توضیح علت دریافت وجه از مسافران در قبال ارائه چرخ‌های حمل بار، اظهار داشت: از چندی پیش برنامه‌ریزی کردیم ‌چرخ‌های حمل بار را سامان‌دهی کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با تأکید بر اینکه استفاده از چرخ‌های حمل بار برای مسافران در فرودگاه رایگان است، افزود: برنامه‌ریزی کردیم در راستای ساماندهی محل این چرخ‌ها، مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان ودیعه از مسافر در ترمینال دریافت شود و سپس مسافر پس از خالی کردن بار خود چرخ را به محل دپوی چرخ‌ها تحویل داده و ۱۰ هزار ریال خود را پس بگیرد.

وی با بیان اینکه در این باره اطلاع‌رسانی در فرودگاه انجام شده است، اظهار داشت: در همه دنیا بسته به واحد پول آن کشور رقمی بابت چرخ‌های حمل بار از مسافر دریافت می‌شود تا چرخ آزاد شده و بار مسافر روی آن قرار گیرد و بعد به هنگام تحویل چرخ، این پول پس داده می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: با دریافت این یک‌هزار تومان ودیعه، یک قبض صادر می‌شود و مسافر پس از خالی کردن بار خود، چرخ را در ۸ محل دپو که در مکان‌های مختلف فرودگاه تعبیه شده است، تحویل داده و مبلغ پرداختی خود را با ارائه قبض، پس می‌گیرد.

رستمی بیان کرد: البته در ساماندهی نرم‌افزاری، هزینه کارگر برای یک بار حمل بار مسافر ۴۰ هزار ریال است که توسط مسافر پرداخت می‌شود.
 
 



تاريخ : 12 / 10 / 1393برچسب:, | 10:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

123

یکی از این نیازهای غیرضروری وام گرفته شده از غرب که ابتدا در طبقه مرفه‌نشین جامعه ایرانی و بعد در دیگر طبقات پایین‌تر اقتصادی بروز پیدا کرد، نگه‌داری از حیوانات در خانه بود که از سگ و گربه شروع شد و حالا نوبت به نگهداری از نوع وحشی آن رسیده است.



ادامه مطلب