مهریه همسرتان را بیمه کنید!
تاريخ : 5 / 5 / 1391برچسب:, | 2:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

 

خانواده - هر روز مسئولان دولتی و نمایندگان تصمیم جدیدی برای مهریه می گیرند.

زهرا تالانی:یک روز گروهی اعلام کردند که مهریه را مطابق محل زندگی دختر تعیین کنند ،بار دیگر نمایندگان مجلس طرحی دادند که مهریه بالای 110 سکه زندانی نداشته باشد و در آخر هم رئیس ستاد دیه پیشنهاد داد که دفاتر اسناد رسمی مهریه‌های بالا را به ثبت نرسانند. همه‌ این تصمیم‌ها و بحث‌ها برای کنترل مهریه و با عنوان جلوگیری از بروز اختلاف در میان خانواده‌ها و زوج‌های جوان اعلام شد.
اما این بار رسانه خبر جدیدی از مهریه دادند. زهره‌سادات لاجوردی مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری درتاریخ 28تیرماه در حاشیه همایش زنان و جنبش بیداری اسلامی موضوع بیمه مهریه را اعلام و عنوان کرده است که مطابق این پیشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالی خود از ابتدای ازدواج، مبالغی را به‌صورت تدریجی به‌عنوان بخشی از مهریه برای زن پس‌انداز می‌کند.
به گفته‌ مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده، مطابق این پیشنهاد با همکاری شرکت‌های بیمه، شوهر مبلغی را برای زن به‌عنوان مهریه کنار می‌گذارد و بدین‌ترتیب هم زن به مهریه خود می‌رسد و هم به مرد در پرداخت مهریه فشار نمی‌آید.
اما سه روز بعد از انتشار این خبر یعنی 31تیرماه سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری اعلام کرد که طرح مکتوبی در این زمینه دریافت نکرده است. بختیاری در گفت وگو با ایسنا توضیح داد: اگر قرار باشد این طرح عملی شود باید فرایندهای مختلفی را پشت سر گذاشت چرا که برای مهریه‌های سنگین هزینه بیمه هم طبعا سنگین می‌شود.
در واکنش به این موضوع منیره نوبخت عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: با توجه به تعریف موجود در زمینه بیمه، به کار بردن اصطلاح «بیمه مهریه زنان» صحیح نیست و نمی‌توان مهریه را بیمه کرد.پیش از آنکه دنبال اقدامات قانونی در زمینه مهریه باشیم، باید به مهریه و جایگاه صحیح آن بپردازیم. البته مهریه در میان بسیاری از جوانان و خانواده‌های آنان جایگاه حقیقی خود را دارد. اما می‌توان برای دسته‌ای از خانواده‌ها که با نقش اصلی مهریه آشنا نیستند، فرهنگ‌سازی کرد. چرا که مهریه نمی‌تواند ضمانتی برای طلاق نگرفتن و وسیله‌ای برای دستیابی زن به مطالباتش و به نوعی «گروکشی» باشد.


بیمه مهریه در شرکت‌های بیمه
هم اکنون بیمه مهریه به‌عنوان یکی از خدماتی است که شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند. در تبلیغ یکی از این شرکت‌ها بیمه مهریه را معرفی کرده آمده است: بیمه مهریه تضمینی مطمئن برای پرداخت تمام یا قسمتی از مهریه و پشتیبانی مالی مناسب است که زوجه می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود. درصورت فوت زوجه در طول مدت اعتبار بیمه نامه (پس از گذشت حداقل شش ‌ماه از تاریخ شروع بیمه نامه و پرداخت حق بیمه مربوطه) ارزش بازخرید بیمه نامه در وجه بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد.
45232

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: