تلاش نفس‌گیر پلیس استان البرز برای رهایی گروگان
تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 8:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

اکبرشاهی افزود: مأموران با حضور در منطقه و وارد شدن به ساختمان، واحد مسکونی مورد نظر را تحت محاصره قرار دادند و با رعایت تمام جوانب از جمله آسیب نرسیدن به دختر جوانی که در منزل بود، موفق شدند با بریدن شیشه یکی از پنجره‌ها به آرامی وارد منزل شوند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: مأموران پس از آنکه وارد منزل شدند قصد داشتند تا سارق را که چاقویی بزرگ در دست داشت با دعوت به آرامش، مجاب به تسلیم شدن کنند اما سارق وقتی متوجه شد که در محاصره مأموران است و همه راه‌های فرار بر روی او بسته شده با قرار دادن چاقو بر گلوی دختر جوان مأموران را تهدید کرد که چنانچه اجازه فرار به او ندهند دختر را خواهد کشت.

اکبرشاهی گفت: با حضور مأموران در منزل اضطراب و ترس تمام وجود سارق را فرا گرفت و قدرت تصمیم‌گیری را از او سلب کرد بنابراین کوچک‌ترین حرکت اشتباه مأموران جان دختر جوان را به خطر می‌انداخت، از همین رو برای اینکه بتوان دختر جوان را از دست گروگان‌گیر که حالت جنون به او دست داده بود، رها کرد دستور حضور اکیپ‌های ویژه رهایی گروگان در محل مورد نظر صادر شد.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: با حضور سریع مأموران ویژه رهایی گروگان، عملیات روانی برای نجات گروگان آغاز شد اما هرچه زمان بیشتری می‌گذشت، سارق برای آسیب رساندن به دختر جوان مصمم‌تر می‌شد تا اینکه مأموران تصمیم گرفتند برای نجات و رهایی گروگان راه فرار متهم را باز کنند.

وی افزود: سارق با درخواست یک‌ دستگاه خودرو و تهدید به اینکه چنانچه تحت تعقیب قرار گیرد بدون شک دختر را خواهد کشت از ساختمان خارج شد و به سمت خودرویی که برای فرار او آماده شده بود، حرکت کرد.

اکبرشاهی ادامه داد: مأموران رهایی گروگان که دوره‌ها و آموزش‌های فنی را سپری کرده و مهارت‌های لازم برای رهایی گروگان را در اختیار داشتند با استفاده از ابزارهای تخصصی رهایی گروگان توانستند از فاصله دور قدرت حرکت را از سارق سلب و در یک لحظه با عملیات برق‌آسا گروگان‌گیر را خلع سلاح و دختر جوان را بدون آنکه آسیبی به او برسد، آزاد کنند.

دختر جوان پس از اینکه توسط پلیس از دست گروگان‌گیر آزاد شد ضمن تقدیر و تشکر از ماموران نیروی انتظامی در تشریح این حادثه گفت: ساعت یک بعد از ظهر در منزل تنها بودم که سر و صدایی از درب منزل همسایه‌مان توجه مرا به خود جلب کرد.

وی ادامه داد: وقتی به بیرون از منزل رفتم مشاهده کردم یک نفر با حالت اضطراب به وسیله شاه کلید قصد باز کردن درب منزل همسایه را دارد.

دختر جوان اضافه کرد: وقتی به او اعتراض کردم بلافاصله برای اینکه با سر و صدا دیگر همسایه‌ها را خبر نکنم مرا به گروگان گرفت.

دختر جوان ادامه داد: وقتی سارق در حال گشتن کمدها و جمع‌آوری اموال قیمتی بود از فرصت استفاده کردم و با پلیس تماس گرفتم که پس از نزدیک به هفت دقیقه مأموران از پنجره اتاق وارد منزل شدند.

سارق و گروگان گیر دستگیر شده نیز با اعتراف به جرایم خود گفت: پس از شناسایی آپارتمان‌هایی که درب ورودی آنها باز بود وارد ساختمان می‌شدم و زنگ منازلی که حفاظ نداشتند را می‌زدم و چنانچه کسی در خانه نبود با استفاده از شاه کلید درب را باز و وارد منزل می‌شدم.

پس از بازجویی‌های فنی پلیس مشخص شد که متهم دستگیر شده چندی پیش با همکاری یکی از دوستان خود یک دستگاه خودرو پراید را نیز به سرقت برده است، بنابراین با انجام اقدامات اطلاعاتی همدست وی دستگیر و خودرو سرقتی کشف و ضبط شد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: