دستورالعمل بازگشت انصرافیها به تحصیل
تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 2:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

ثبت نام فقط در کاردانی و کارشناسی

به گفته معاون امور دانشجویان داخل، تنها دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته حق ثبت درخواست خود را دارند.

دانشجویان دانشگاههای وزارت علوم حق ثبت نام دارند

وی ادامه داد: دانشجویانی که در دانشگاههای تابع وزارت علوم تحصیل می کردند می توانند درخواست خود را ارسال کنند.

بذرافشان درباره دانشجویان دانشگاههای تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که امکان ثبت درخواست این دانشجویان وجود ندارد.

این مقام مسئول در وزارت علوم درباره آخرین وضعیت شرکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این فرایند، گفت: در حال هماهنگی برای ثبت درخواست این عده از دانشجویان با دانشگاه آزاد هستیم اما فعلاً امکان ارسال درخواست دانشجویان دانشگاه آزاد نیز وجود ندارد تا زمانیکه هماهنگیهای لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در صورتیکه این دانشجویان متقاضی بازگشت به تحصیل هستند شاید بتوانند درخواستهایشان را به دانشگاه آزاد یا موسسات غیردولتی غیرانتفاعی ارائه دهند که این موارد قابل بررسی است اما این متقاضیان انتظار نداشته باشند پذیرش صورت گیرد.

شرط سوم

بذرافشان اعلام کرد که دانشجویان دانشگاههای دولتی اعم از روزانه یا شبانه نمی توانند درخواست خود را برای تحصیل در دانشگاهی که پیش از این دانشجوی آن بودند، ارائه دهند.

وی در این باره ادامه داد: درخواست این دانشجویان به دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی، موسسات غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع داده خواهد شد.

معاون امور دانشجویان داخل در این باره به ذکر توضیحی پرداخت و گفت: دانشجویان امکان انتخاب هر 4 دانشگاه یاد شده را به ترتیب اولویت دارند و درباره اعلام تقاضایشان برای دانشگاه آزاد باید اعلام کرد که در صورت توافق با این دانشگاه، پذیرفته شدگان نهایی می توانند در دانشگاه آزاد نیز تحصیل کنند.

شرط معدل برای شرکت در طرح بازگشت به تحصیل

به گفته بذرافشان، متقاضیانی که دارای معدل 10 و بالاتر هستند امکان ثبت درخواستشان وجود دارد.

شرط مشروطی متقاضیان

وی همچنین تاکید کرد که مشروطی این عده از دانشجویان نباید بیش از حد معمول مندرج در آیین نامه آموزشی همچنین اخراج آموزشی و انضباطی باشند.

بذرافشان در توضیح بیشتر این شرط اظهار داشت: دانشجویان به دلایل مختلفی ارتباطشان با دانشگاه قطع می شود که یکی از این دلایل اخراج از دانشگاه است. اخراج هم بنا به دلایل آموزشی یا انضباطی صورت می گیرد که تعداد اخراج انضباطی خیلی معدود است.

معاون امور دانشجویان داخل در وزارت علوم، ادامه داد: اگر دانشجویان به دلیل عدم مراجعه اخراج شدند انصراف از تحصیل محسوب خواهد شد یا اینکه خودشان از تحصیل انصراف داده اند به عنوان منصرف از تحصیل شناخته می شوند، حکم اخراج برای گروه از دانشجویان به دلیل انصراف از تحصیل صادر می شود.

سال تحصیل

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، همچنین درباره سال تحصیلی این عده از دانشجویان باید سال 1354 به بعد باشد.

حل مشکل نظام وظیفه

این مقام مسئول در وزارت علوم خاطرنشان کرد که متقاضیان مرد نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

به گفته بذرافشان، سامانه ثبت درخواست بازگشت به تحصیل به زودی فعال خواهد شد.

وی درباره آن عده از متقاضیانی که پیش از این درخواستشان را ثبت کرده بودند اعلام کرد که شرایط بازگشت به تحصیل این عده از متقاضیان نیز طبق دستورالعمل جدید خواهد بود و افرادی که پیش از این ثبت درخواست کرده بودند در صورتیکه شرایط اعلام شده را نداشته باشند، درخواستشان خود به خود لغو می شود.

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم همچنین درباره انتخاب رشته این عده از متقاضیان اعلام کرد که امکان تغییر رشته برای این عده از دانشجویان وجود ندارد و تنها در رشته ای که پیش از این تحصیل می کردند امکان ثبت درخواست دارند.

وی در این باره توضیح داد که در صورت تمایل به تغییر رشته، پس از پذیرش در دانشگاهی که وزارت علوم برای آنان جایابی می کند، می توانند طبق شرایط و ضوابط آن دانشگاه نسبت به درخواست تغییر رشته خود اقدام کنند.

به گفته بذرافشان، در صورتیکه ظرفیت رشته مورد نظر که متقاضیان در آن تحصیل می کردند صفر شده باشد می توانند رشته مشابه آن را انتخاب کنند که در صورت موافقت با تحصیل در این رشته توسط دانشگاه امکان ادامه تحصیل فراهم خواهد شد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: