تفاوت شهردار فعلی تهران با شهرداران قبلی از نگاه آیت الله مهدوی کنی
تاريخ : 23 / 4 / 1391برچسب:, | 9:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا


بعضی ها به دنیا می آیند که زندگی کنند و این ها معمولا به دنبال دنیا می روند. اما برخی به دنبال حیات طیبه هستند و از شروط داشتن حیات طیبه هم عمل صالح ،ایمان و قناعت است.

وی در ادامه بیان داشت : امروز عمل صالح ما با سالیان گذشته فرق می کند چرا که شرایط زمانی و مکانی تغییر کرده است. در زمان طاغوت عمل صالح مبارزه با رژیم طاغوتی بود اما امروز عمل صالح مبارزه در جهت حفظ نظام است.

وی هم چنین ادامه داد : البته عمل صالح روحانیون با مردم عادی تفاوت دارد آنچنان که عمل صالح روحانیون باید سرمشق مردم عادی باشد.وی همچنین ایمان را شرط دوم در داشتن حیات طیبه دانست.

رئیس جامعه مبارزه روحانیت مبارز، قناعت را مهمترین اصل در داشتن استقلال  در زمان کنونی دانست و خاطر نشان ساخت: امروزه ما در کشوری زندگی می کنیم که دشمنان ظاهری و پنهان فراوان دارد. ما نیز دو راه پیش رو داریم، یکی آنکه دست ها را بالا ببریم و تسلیم شویم به مانند زمان طاغوت و یکی اینکه به دنبال استقلال خود باشیم .البته این آسان نیست و یکی از عناصری که می تواند ما را در حفظ استقلال کشورمان یاری دهد قناعت است.

آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه امروز ما نه قناعت وجود دارد و نه سعی تصریح کرد: ما امروز نه قناعت داریم و نه سعی واین وظیفه روحانیین است  تا این دو عنصر را در جامعه زنده نگاه دارند.امروز اگر یک روحانی عزت نفس داشته باشد در برابر همگان با عزت خواهد بود و این مهم سبب می شود که مردم هم از آن روحانی بیاموزند و این امر میسر نمی شود مگر با قناعت.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به ذکر چند خاطره از خود پرداخت و افزود: در زمان جوانی که تازه از حوزه علمیه به تهران آمده بودم در مسجدی واقع در میدان فردوسی پیش نماز بودم در حالی که در مدرسه مروی هم مشغول تدریس بودم. من وقتی می خواستم از مدرسه مروی به میدان فردوسی بیایم حتی پول سوار شدن ماشین هم نداشتم اما در عوض روحیه قناعت گری داشتم و دست نیاز به سوی کسی دراز نمی کردم.

وی با بیان اینکه قناعت زهد است اظهار داشت: قناعت مصداق بارز زهد است و اگر مردم بدانند که شما روحانیون دست نیاز به سوی کسی دراز نمی کنید از شما تاثیر می پذیرند.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به اوضاع ایران در زمان جنگ افزود: روحیه قناعت در زمان جنگ باعث شده بود که ما با ذخیره ارزی 3.5 میلیاردلاری خود و فروش نفت 7 دلاری کشور را اداره کنیم. پس امروز هم می توانیم با ذخیره ارزی 150 میلیارد دلاری خود اوضاع ناشی از تحریم ها را کنترل کنیم. باید روح قناعت را در مردم و خودمان زنده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام گرفته از سوی شهرداری تهران به ویژه در اهتمام به ساخت مساجد بیان داشت: دیر زمانی خدمت در شهرداری ها موجبات رضایت مردم را فراهم نمی ساخت اما امروز خدمت در این دوره مدیریت شهری شهرداری تهران باعث افتخار است. امروز اهتمام ویژه ی شهرداری در ساخت مساجد تهران قابل تقدیر است هر چند که ساخت مساجد تنها به عهده شهرداری تهران نیست.

آیت الله مهدوی کنی در پایان افزود: امروز شهرداری تهران نهادی است که به تمام جنبه های زندگی توجه می کند در حالی که برخی شهرداران قبلی تنها به فکر ساخت ساختمان ها بودند. تهران زمانی خوش آب و هوا ترین شهر ایران بود اما آنقدر در این منطقه شمیران ساخت و ساز کردند که دیگر درختی باقی نماند. اما امروز شهرداری تهران به تمام ابعاد توجه دارد مانند ساخت مساجد و توسعه بوستان ها .

در ادامه این نشست حجت الاسلام ناصحی رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران  نیز به ارائه گزارشی از فعالیتهای مذهبی انجام گرفته در شهرداری تهران پرداخت. حجت الاسلام ناصحی با بیان اینکه تهران از نظر ساخت و توسعه مساجد جز فقیر ترین شهر های ایران است گفت: تهران با توجه به وسعت و جمعیتی که دارد از فقیر ترین شهر های ایران از نظر دارا بودن مساجد است . به همین دلیل شهرداری تهران اهتمام ویژه ای در ساخت مساجد تهران انجام  داده است. آنچنان که در سال جاری ساخت 40 باب مسجد را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: