طرح اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز
تاريخ : 18 / 4 / 1391برچسب:تنگه هرمز - عوارض - عقاب نیوز, | 4:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از ایسنا :

علیرضا خسروی در خصوص طرح اخذ عوارض و مالیات از کشتی های عبوری از تنگه هرمز خلیج فارس گفت: یکسری کشورهای حوزه خلیج فارس در بحث محیط زیست و وضعیت سلامت خلیج فارس به صورت مستقیم دخیل هستند، پیشنهاد ما در مجلس شورای اسلامی این بود که حداقل آن کشورهایی که با عبور کشتی های نفتی و ... خود از این تنگه به محیط زیست خلیج فارس آسیب می زنند به همان میزان کمک کنند تا شرایط قبل و ایده آل خلیج فارس برگردد.
 
وی افزود: تا کنون بیش از 60 نماینده موافقت خود را با این طرح اعلام کرده اند و بسیاری از نمایندگان نیز در حال بررسی و کار بر روی این طرح هستند ،همچنین این طرح در کنوانسیونهای مختلف که کشورمان عضو آنها است و قردادهای بین المللی مطرح شده است تا مشکلات احتمالی و تداخلات آن برطرف شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان اینکه این طرح به نفع کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس خواهد بود، افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته و یا ناخواسته در عوارض و تبعات ناشی از محیط زیست در خلیج فارس دخیل هستند و می توانند روی کیفیت کار، میزان و نوع و موارد این برنامه و ریزه کاری‌های های آن بحث‌هایی را داشته باشند اما در موارد کلی باید این طرح را قبول کنند چرا که به نفع آنها خواهد بود و نباید روی کلیات طرح بحثی داشته باشند.
 
به گفته وی، با وجود مشکلاتی از قبیل دزدان دریایی و نا امنی آبهای خلیج فارس، طرح اخذ عوارض و مالیات از کشتی های عبوری از تنگه هرمز می تواند امنیت صنعت حمل و نقل را فراهم کند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: