تعیین نرخ جدید شهریه مهدهای کودک
تاريخ : 18 / 4 / 1391برچسب:نرخ - مهد کودک - عقاب نیوز, | 3:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

وی افزود: براساس ماده 2 قانون دستگاهها باید هر سه سال 30 درصد اماکن و ساختمان‌های خود را برای استفاده معلولان مناسب سازی می‌کردند و بر این اساس باید تا کنون با گذشته 9 سال تمامی ساختمان‌ها مناسب سازی می‌شد اما متاسفانه دستگاه‌ها نسبت به رعایت این ماده از قانون اقدام جدی انجام نداده و با استفاده از ماده 16 قانون جامع به طوری که دست  دستگاه‌ها را برای عدم رعایت آن با تاکید بر داشتن اعتبار باز گذاشته است آن را اجرا نکردند.
 
مدیر کل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: دسترسی به خدمات شهری و ناوگان حمل و نقل از جمله مواردی بود که باید طی این سال‌ها برای استفاده معلولان در شهر رعایت می‌شد که متاسفانه این گونه نشد.
 
وی با اشاره به اینکه شهرداری طی سال‌های اخیر خدماتی برای معلولین ارایه کرده است،‌ گفت: اقدامات انجام شده کافی نبوده و راه طولانی در پیش داریم. به همین دلیل از دستگاه ها انظار داریم برای اجرایی کردن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
به گفته نصر در حال حاضر دانشگاهها و اماکن مذهبی برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده‌اند در صورتی که تعداد زیادی از معلولان دانشجو هستند و یا از اماکن زیارتی استفاده می‌کنند.
 
وی گفت: سازمان بهزیستی آمادگی خود را برای ارایه آموزش های لازم از طریق کارشناسان و تشکل‌های غیردولتی به دستگاه‌های متقاضی اعلام می‌کنند تا آنها نیز بتوانند در زمینه مناسب سازی اقدام کنند.
 
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به این که طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در 80 درصد روستاهای کشور  اجرا می‌شود گفت: براساس این طرح معلولان، سالمندان و افراد نیازمند در روستاها شناسایی شده به طوری که به آنها خدمات توانبخشی ارایه می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه ستاد مناسب سازی هفته گذشته در استانداری تهران تشکیل شد، گفت: با اصلاحاتی که در آیین نامه مناسب سازی انجام شد از این پس وزیر کشور ریاست این ستاد را بر عهده خواهد داشت که امیدواریم نسبت به گذشته اقدامات موثری از سوی دستگاه‌ها انجام شود.
 
نصر در مورد افراد شاغل در اورژانس اجماعی نیست گفت: از ابتدای تیرماه با هماهنگی استانداری تهران این افراد به صورت قراردادی با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند و  همچنین با تصویب لایحه‌‌‌ای در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشکل امنیت شاغلین در اورژانس اجتماعی نیز برطرف خواهد شد.
 
مدیر کل بهزیستی استان تهران در مورد نرخ‌های جدید مهدهای کودک نیز گفت: براساس جلسات انجام شده پیشنهاداتی در مورد نرخ جدید مهدهای کودک ارایه شده که طی دو روز آینده به کمیته تعیین شهریه سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود و پس از تصمیم آنها نرخ‌های جدید اعلام خواهد شد.
 
نصر موافقت تلویحی خود را با افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک در سال جاری اعلام کرد و افزود: تا کنون نرخ شهریه‌ها همانند سال گذشته بوده و چنانچه مهدی شهریه بیشتری از خانواده‌ها دریافت کرده است تخلف بوده و به آن رسیدگی خواهد شد.
 
به گفته مدیر کل بهزیستی استان تهران محتوای آموزشی مهدهای کودک تدوین شده و از مهرماه در تمامی مهدهای استان اجرایی خواهد شد.
 
وی در خصوص فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد نیز گفت:‌ در حال حاضر 61 کمپ ترک اعتیاد مشغول فعالیت بوده و همچنین 56 کمپ نیز موافقت اصولی از ما دریافت کرده که طی 6 ماهه اول سال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 
نصر با اشاره به اینکه بیش از 5 برابر ظرفیت فعلی کمپ‌ها غیرمجاز هستند گفت: از مسئولان این کمپ‌ها دعوت می  کنیم که برای ادامه فعالیت و گرفتن مجوز به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و ما آمادگی داریم ظرف مدت یک ماه مجوز آن را صادر کنیم.
 
مدیر کل بهزیستی استان تهراندر مورد  اشتغال نیز گفت: در این خصوص نیز متاسفانه دستگاه‌ها قانون 3 درصد استخدام معلولان را اجرایی نیم‌کنند به طوری که یکی از نمونه‌های بارز این تخلف مربوط استخدام معلولان در آموزش و پرورش است.
 
وی گفت: با اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان انتظار داریم دستگاه ها نسبت به رعایت قانون 3 درصد استخدام معلولان اقدامات لازم را انجام  دهند و همچنین مراکز غیردولتی نیز این امر را در نظر بگیرند.
 
نصر به بحث مسکن مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم انجام شده با وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی و سازمان بهزیستی مسکن مددجویان نیازمند تامین خواهد شد به طوری که در سال 90 بیش ا ز3 میلیارد تومان از سوی سازمان برای تامین مسکن مددجویان هزینه شده است و تا خرداد امسال 878 واحد مسکونی به مددحویان اعطا گردیده است.
 
وی با اشاره به اینکه سهم آورده مسکن مددجویان از سه تا 5 میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی تامین شده است گفت:‌ در بسیاری از موارد مددجویان توانایی پرداخت سهم آورده خود را ندارند که در این موارد این سهم از سوی سازمان پرداخت خواهد شد و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال بتوانیم 3 هزار واجد مسکونی به مددجویان تحویل دهیم.
 
مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به آمار کودکان کار و خیابان و همچنین دختران خیابانی در تابستان گفت: به دلیل ایام تعطیل این افراد مراجعه بیشتری نسبت به ایام دیگری سال به تهران دارند که این امر خود به خود باعث افزایش تعداد آنها می‌شود
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 1200 کودک خیابانی ساماندهی شدند گفت: این کودکان در مراکز اقامتی، پناهگاه‌ها و همچنین مهمانسراهای سازمان تحت مراقبت و خدمات مشاوره قرار گرفتند که در نهایت به خانواده‌هایشان باز گردانده خواهند شد.
 
نصر با اشاره به این که آمار زنان خیابانی در تهران خیلی نگران کننده نیست گفت:  تا مردان خیابانی نباشند زن خیابانی امکان فعالیت نخواهد داشت به همین دلیل همزمان با وجود زن خیابانی مرد خیابانی نیز وجود دارد و این امر در تمامی کشورها مشاهده می‌شود.
 
وی به ارایه پیشنهاداتی برای از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ازدیاد فاصله بلوغ تا ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، تهاجم فرهنگی، ترویج فساد و آسیب از طریق پخش فیلم از شبکه‌های خارجی از جمله مواردی است که در افزایش آسیب‌های  اجتماعی نقش موثری دارد. بر همین اساس برای رفع این مشکلات ابتدا باید  این مسایل مورد ریشه یابی قرار گیرد.
 
به گفته مدیر کل بهزیستی استان تهران ارایه آموزش های قبل، طی و پیش از ازدواج، ارایه مشاوره از سوی دستگاه‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.
 
وی به ایجاد مراکز مشاوره با رویکرد اسلامی اشاره و  تاکید کرد:‌ این مراکز به زودی در تهران راه اندازی خواهند شد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: