افتتاح شبکه تلویزیونی گردشگری در روز عیدفطر
تاريخ : 13 / 4 / 1391برچسب:, | 2:37 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

وي با اشاره به اهميت راه‌اندازي اين شبکه تلويزيوني يادآور شد: افتتاح و راه‌اندازي اين شبکه تلويزيوني يکي از مهمترين و بزرگترين آرزوهاي فعالان و دوستداران ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري به حساب مي‌آيد که خوشبختانه همزمان با فرا رسيدن عيد فطر افتتاح خواهد شد.
 
موسوي خاطر نشان کرد: اين شبکه کمک بزرگي به معرفي جاذبه‌ها و قابليت‌هاي گردشگري در ايران خواهد کرد و مي‌تواند به رفع مشکلات و موانع پيش روي گردشگري در کشور کمک کند.
 
رييس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري با اشاره به اهميت تعيين يک شعار مناسب براي گردشگري ايران نيز گفت: اين موضوع در دستور کار قرار دارد و همزمان با افتتاح شبکه تلويزيوني گردشگري شعار زيبا و مناسبي نيز براي گردشگري ايران تعيين خواهد شد. 
 
‌ با توجه به هدف جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در کشور که برنامه افق ۱۴۰۴ است نیاز به برنامه ریزی های گسترده، رسانه تلویزیونی فعال وجذب کننده جهانگردان وجود دارد.
 
در این راستا، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، پیشنهاد ایجاد شبکه تلویزیونی گردشگری را از مدت ها قبل مطرح کرده و سید حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، در مذاکرات و پیگیری با آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا وسیما، خواستار سرعت بخشیدن به افتتاح این شبکه شد.
 
با توجه به تاریخ افتتاح این شبکه که روز عیدفطر اعلام شده است، آغاز این همکاری بین صداوسیما و سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، علاوه بر جذب گردشگر و عواید اقتصادی آن برای کشور وایجاد رونق و تحول در اقتصاد گردشگری، می تواند در معرفی زیرساخت ها و ظرفیت های باستانی، تاریخی و طبیعی وگردشگری ایران بسیار اثرگذار باشد. لذا لازم است که این همکاری و تلاش صداوسیما و سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، ادامه یابد تا در سطح جهان، معرف فرهنگ و تمدن ایران و ویژگی های فرهنگی و ظرفیت گردشگری عظیم ایران باشد.
 
کارشناسان معتقدند که در عصر اطلاع رسانی و ارتباطات که رسانه ها نقش اساسی در رونق و رشد اقتصاد دارند . رسانه های تخصصی در جذب گردشگران، نقش مهمی ایفا می کنند و بسیاری از شبکه های پر مخاطب جهان، هر روز در حال پخش تیزرهای تلویزیونی و گزارش های مختلف در مورد قطب های گردشگری جهان هستند و از هند و تایوان و تایلند و امارات گرفته تا چین و آمریکای جنوبی، از طریق رسانه ها، مردم جهان را دعوت به دیدار از کشور خود می کنند. 
 
از این رو، اقدام مفید صداوسیما در همکاری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، می تواند در توسعه گردشگری ایران و جذب درآمد و معرفی ظرفیت ها و توانایی های جغرافیایی و طبیعی و تاریخی کشور بسیار اثرگذار باشد و امید است که تداوم این همکاری بتواند، علاوه بر تحقق اهداف جذب 10 تا 20 میلیون گردشگر در سال های آینده، به رونق صنعت گردشگری و درآمدزایی واشتغال وسیع حاصل از آن کمک کند.
 
کارشناسان می گویند که علاوه بر افتتاح شبكه تلويزيوني گردشگري، باید سفارتخانه ها، دستگاه دیپلماسی و سایر دستگاه های اجرایی کشور، در راستای توسعه و رونق گردشگری کشور اقدام کنند تا شاهد رونق گسترده خدمات و صنایع مرتبط با آن در کشور باشیم و به تدریج گردشگری را جایگزین درآمد نفت کنیم...
 
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سال های اخیر تلاش کرده تا با همکاری سایردستگاه های کشور نظیر صداوسیما، زمینه ایجاد امکانات رسانه ای، جاده ای، هتل داری و خدمات مختلف و... را فراهم کند.
 
 موسوي رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه معتقد است که در حال حاضر، زیرساخت ورود ۷.۵ میلیون گردشگر خارجی وجود دارد. البته شاید کیفیت مطلوب‌تری مدنظرمان باشد اما لازمه آن کیفیت توسعه سفر است. اگر به عدد ۲۰ میلیون گردشگر خارجی که افق ۱۴۰۴ کشور است دست یابیم نیاز به ورود نیروی کار خارج از کشور داریم و در این زمینه باید امکانات و زیرساخت ها را آماده کنیم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رونق سفر را اینگونه تعریف کرد که سفر یعنی امنیت، اقتدار، ایجاد اشتغال پایدار، شادابی، همدلی تمام اقوام و فرهنگ‌ها.
 
معاون رئیس جمهور قبلا از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست کرد که برای رسیدن به هدف ورود ۷.۵ میلیون گردشگر خارجی به ایران برای برداشتن موانع کمک‌های لازم را داشته باشند.
 
موسوی با اشاره به اینکه همه رسانه‌های دنیا دست به دست هم داده‌اند که ایران را نزد افکار عمومی کمرنگ جلو دهند، گفت: سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی و دولت این نقشه‌ها را نقش بر آب کرده است.
 
وی چندی پیش از مذاکرات با ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما برای ایجاد شبکه گردشگری خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار است که امیدواریم با سرعت بیشتری تحقق یابد.
 
وی از بهره‌برداری از ۱۰۰۰ مجتمع بین‌راهی در دولت نهم و دهم خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ مجتمع دیگر نیاز داریم تا احداث شود که تا پایان دولت درخشان دهم آنها را به بهره‌برداری می‌رسانیم.
 
موسوی در جلسه افتتاحیه شورای مشورتی گردشگری ایران اعلام کرد: به استناد اصل 127 قانون اساسی، کارگروه حمایت از گردشگری در دولت تصویب شد و این شورا یکی از لازمه های تشکیل این کارگروه است که قرار است هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه دهد.
 
وی به تصویب کارگروه گردشگری استان ها که در پایان سال گذشته به استانداران ابلاغ شده اشاره کرد و افزود: موانع و مشکلاتی که در سر راه توسعه گردشگری است در کارگروه دولت قابل حل است؛ وقتی مافیای رسانه ای دنیا در اختیار صهیونیست است و سعی می کند با سیاه نمایی از ایران ، ما را به انزوا بکشد ،ما باید با جذب گردشگر نقشه آنها را نقش بر آب کنیم چرا که گردشگران به نوعی مبلغان ایران هستند.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: اگر ما قرار است که سالانه هفت تا ده میلیون گردشگر وارد کشور کنیم یعنی به همین اندازه مُبلغ پرورش داده ایم.
 
وی افزود: ما در این شورا دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را مد نظر داریم و نظر ما این است که گردشگری ، بهترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.
موسوی خطاب به همه دستگاه های دست اندرکار گفت: گردشگری تنها متعلق به ما نیست ، گردشگری متعلق به نظام، مردم و جامعه است و همه باید برای جذب گردشگر بیشتر به این سازمان کمک کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال حتما لغو روادید 60 کشور صورت خواهد پذیرفت همچنین ضمن اینکه تصمیم داریم برای تمام سفارتخانه های ایران در دیگر کشورها رایزن گردشگری نیز داشته باشیم.
 
معاون رئیس جمهور شناسایی موانع و محدودیت ها را از جمله خواسته های جدی خود از شورای مشورتی گردشگری ایران بیان کرد و گفت: اعتمادسازی در مقوله گردشگری هم برای خارجی ها و هم برای همه مردم ایران و تسهیل در ویزای فرودگاهی همچنین تشویق ایرانیان خارج از کشور برای جذب گردشگر از دیگر برنامه های مدنظر ماست.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: