اصل ماجرای درگیریهای اخیر یزد چه بود؟
تاريخ : 9 / 4 / 1391برچسب:, | 10:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

وی افزود: به دنبال قتل زن مطلقه 18 ساله آذری‌زبان و ساکن کرج در یزد، برخی افراد که از قبل با یکدیگر مشکل داشتند، اقدام به انتقام‌گیری از یکدیگر کردند که سرآغاز این غائله از اینجا آغاز شد.

هادی‌نسب با تشریح کامل موضوع عنوان کرد: این زن 18 ساله که در کرج با تبعه خارجی ارتباط دوستی برقرار کرده بود، به شیراز سفر کرده و پس از شیراز نیز به یزد آمده در یک شب اقامت خود در یزد در یک دباغی در اطراف کشتارگاه یزد و در حاشیه این شهر ساکن شده است.

وی بیان کرد: در شب حادثه قاتل بنا به اظهارات خودش متوجه ارتباط مقتول با دوستان قاتل که آنها نیز تبعه خارجی و البته تبعه غیرمجاز بوده‌اند، می‌شود و به این ترتیب قتل اتفاق می‌افتد و جنازه به چاهی در اطراف خلدبرین سرنگون می‌شود.

هادی‌نسب ادامه داد: از سوی دیگر عده‌ای از ضایعات فروش‌های این منطقه از چندی پیش با اتباع بیگانه به عنوان یک رقیب کاری مشکل پیدا کرده بودند و مترصد فرصتی برای خارج کردن آنها از گود رقابت در زمینه جمع‌آوری ضایعات و کسب سود بیشتر بودند.

وی خاطرنشان کرد: با این اتفاق، ضایعات فروشی‌ها در واقع فرصتی پیدا کردند تا با اتباع بیگانه ساکن در این منطقه که باعث رکود کار آنها شده بودند، تسویه حساب کنند.

هادی‌نسب عنوان کرد: این افراد با استفاده از جریانات رخ داده، اذهان عمومی را به سمت قتل دختر 18 ساله هدایت کردند اما در واقع به نحوی مطالبات خود را وصول کردند.

وی با بیان اینکه گرچه درگیری بین افراد رخ داده و آن را تکذیب نمی‌کنیم و حتی شش نفر نیز در این وقایع زخمی و به طور سرپایی درمان شدند، اما تصاویر پخش شده از رسانه‌های بیگانه مربوط به یزد نیست.

هادی‌نسب خاطرنشان کرد: به دنبال پخش این تصاویر، اتفاقات بسیاری رخ داد و حتی یک گروه دیپلماتیک از افغانستان نیز قصد داشتند به یزد سفر کنند که از سفر آنها جلوگیری و به بعد از ختم غائله موکول شد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در برخورد با افراد شرکت‌کننده در این ماجرا بسیار سریع وارد عمل شد و افراد از دو طرف که اغلب جوانان بین سنین 18 تا 24 ساله بودند را متفرق کرد.

هادی‌نسب با بیان اینکه گرچه برخی اتباع بیگانه مشکلات عدیده‌ای برای مردم یزد ایجاد کرده‌اند اما مردم یزد همواره با آنها بر اساس رفعت اسلامی برخورد کرده‌اند و زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار هم داشته‌اند و آنها همواره از امکانات مردم یزد استفاده کرده و بهره برده‌اند.

وی با انتقاد از جوسازی و جریان‌سازی رسانه‌های بیگانه، از اصحاب رسانه یزد خواست تا در این زمینه به درستی اطلاع‌رسانی کرده و وقایع را آن‌گونه که هست به مردم توضیح دهند.

هم‌اکنون بیش از 30 هزار تبعه بیگانه مجاز و کارت‌دار در استان یزد ساکن هستند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: