آيا روش صحیح رمز گذاری کامپیوتر را مي‌دانيد؟
تاريخ : 2 / 4 / 1391برچسب:, | 8:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

سرپرست پلیس فتاي استان هرمزگان، روش صحیح رمزگذاری کامپیوترهای شخصی و اداری را تشريح کرد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرگرد علی‌اکبر قرائی‌پور در این‌باره گفت: واردکردن رمز عبور و نام کاربری برای اکثر کاربران رایانه و اینترنت امری تکراری، خسته‌کننده و به علت تعداد رمزها در موارد گوناگون، مسئله‌يی پیچیده است و از این رو بسیاری از کاربران از رمزهای ساده و آسان استفاده می‌کنند.

وی با بيان اينكه این سهل‌انگاری توسط کاربران، عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت، گفت: رمزهای ساده در مدت کوتاه و با ساده‌ترین راه‌های نفوذ شکسته خواهد شد و اطلاعات شخصی کاربر به سرقت خواهد رفت.

سرپرست پلیس فتاي استان هرمزگان به منظور حفظ امنیت بیشتر در هنگام انتخاب رمز عبور به کاربران توصیه كرد: هرگز از اسامی و لغاتي نظير شماره تلفن‌های شخصی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد یا نام فرزندان به تنهایی استفاده نکنند و برای ایجاد کلمه عبور از حروف بزرگ و کوچک به صورت یک در میان استفاده کنند.

قرائي‌پور با پيشنهاد انتخاب حروف اول کلمات یک جمله به عنوان رمز عبور كاربران، توصيه كرد: كاربران برای رمز عبور خود حداقل از هشت کاراکتر استفاده و عددی را در نظر گرفته و آن را با کلید شیفت تایپ کنند.

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام پليس هرمزگان، وي با بيان اينكه كاربران اينترنت نبايد رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار دهند از آنان خواست برای انتخاب رمزعبور از اعداد، حروف و علائم به صورت ترکیبی استفاده کنند چرا که این کار کشف کردن پسورد را تقریباً غیرممکن می‌سازد.

به گفته سرپرست پليس فتاي استان هرمزگان، استفاده از امکانات سایت و مرورگر براي ذخيره رمز عبور در کامپیوتر نيز از ديگر شيوه‌هاي موثر است چرا كه با اين شيوه نیازی به واردکردن نام کاربری و رمز عبور بر هر دفعه نيست.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: