نفرت از نام "شاهین" در استان مرکزی!
تاريخ : 11 / 3 / 1391برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: تعدادی از هموطنانی که نام خود و یا فرزندشان شاهین بوده، با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع)، تقاضای تغییر نام شاهین و انتخاب نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نسبت به نام‌های شخصیت‌های هنری و فرهنگی که بنا به دلایلی نقش و شخصیتی منفور پیدا می‌کنند عکس‌العمل نشان داده و تقاضای تغییر نام خود و فرزندانشان را از آن نام‌ها دارند، به طوری که به تازگی تعدادی از هموطنان با توجه به آهنگ توهین‌آمیز شاهین نجفی به امام هادی(ع) تقاضای تغییر نام شاهین و درخواست نام‌های ائمه اطهار(ع) را کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نام علی و عناوین و القاب ایشان در این استان بیش از 100 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است،‌ گفت: تاکنون در این استان نام مبارک علی بیش از 60 هزار و 458 بار به ثبت رسیده که می‌توان گفت؛ این نام بعد از نام محمد در بین پسران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی به انتخاب نام نیکو برای فرزندان دارد، تصریح کرد: انتخاب نام ائمه‌اطهار(ع) نشانگر عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار(ع) است که خوشبختانه در جامعه اسلامی با اقبال بالایی همراه است.

چقایی با اشاره به اینکه والدین وظیفه دارند علاوه بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان نسبت به ترتیب دینی و اسلامی کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: والدین می‌توانند از دوران کودکی فرزندان خود را با سیره عملی اهل بیت‌(ع) آشنا کرده و در تربیت دینی آنان بکوشند.

وی گفت: در بین پسران نام علی و در بین دختران نام فاطمه و زهرا از زیباترین نام‌ها است که بخش اعظمی از خانواده‌ها نام فرزندان خود را به این اسامی مزین می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ملی در انتخاب نام از سوی والدین اظهار داشت: زمانی که سریال‌های پرمخاطب از تلویزیون پخش می‌شود، آمار انتخاب نام شخصیت‌های برجسته فیلم و سریال از سوی والدین افزایش می‌یابد که می‌طلبد رسانه ملی در این زمینه با دقت و حساسیت بیشتری عمل کند.

به گفته وی انتخاب نام امیرعلی در سال‌های گذشته در صدر نام‌های پسران قرار گرفته و 755 نوزاد پسر نام امیر علی برایشان انتخاب شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: